B1 blogcsalád



Matolcsy megpróbálja lenyúlni a Quaestor-pénzeket is

2015. október 11. - nickgrabowszki

Hovatovább értehetetlen, miért nem kapják meg azok a az önkormárnyzatok a bedőlt brókercégnél elhelyezett pénzeiket. Erről még csak

félhivatalos információk sincsennek.

Illetve eddig nem voltak, mert most megpróbáljuk kihüvelyezni a dolgok állását.

A történet ott kezdődött, hogy írtuk egy posztot arról, hogy Mi lett a Quaestorra bízott önkormányzati vagyonnal? Különös tekintettel az újpesti önkormányzatra, amelyiknek polgármestere, Wintermantel Zsolt áprilisban emelt hangon kérte ki magának, hogy az általa vezetett kerültetet is a Quaestor-károsultak között emlegessék.

Mindezt annak dacára, hogy a IV. kerületnek több mint kétmilliárd forintja ragadt be a brókercégnél, amit Szjjártó finanszírozott, majd Orbán bedöntött.

mgy.jpeg(Egy kedves kommentelőnk a poszt alatt megjegyezte, hogy Százhalombattának is 1,9 milliárddal lógnak, fejlesztések állnak miatta a városban. Egy másik - alighanem Fidesz-elkötelezett - hozzászóló a felkészültségünket kifogásolta, mert szerinte az önkormányzati befektetésekt sohasem biztosította a BEVA. Ez persze lehet, hogy így van, de az MNB honlapja azért egész mást állít.)

Azóta folyamatos levelezésben állunk az újpesti jegyzővel. Először azt kérdeztük, hozzáférnek-e a pénzükhöz, visszakapták-e fölötte a rendelkezés jogot.

Tahon Róbert első válaszában azt közölte:

  1. Újpest állampapírjai rendelkezésre állnak KELER-nél,a névre szóló alszámlájukon
  2. ez az állami beavatkozás után derült ki, tehát a Quaestor összeomlása után
  3. az MNB által delegált felszámolóbiztos és a KELER is megerősítette, hogy pénz állampapírokban maradéktalanul megvan

De ha megvan a pénz, akkor miért nem kapják vissza?

Mert egyfelől rendelkezésükre áll, másrészt viszont maradékalanul megvan, mert 

hozzá azért nem férnek.

Tahon doktor ugyanis azt írta,

Nincs okunk kételkedeni abban, hogy a Magyar Állam mindenkor garantálja a szabályosan vásárolt állampapírok értékét, és rövid időn belül ismét városunk rendelkezésére áll a teljes összeg.

Ebből azért következik, hogy a pénzük pillanatnyilag nem az övék. Ez persze kíváncsivá tett minket. Egyrészt azért, mert ha ilyet hangsúlyozniuk kell, akkor mégiscsak

kételkednek abban, hogy visszakapják-e a pénzüket.

Másfelől azért, mert a jegyző a teljes összeget emlegeti. Eseteg szó van arról, hogy nem kapják vissza minden pénzüket? A hamadik ok meg az volt, hogy Tahon válasza óta már eltelt némi idő, összesen vagy hat hét.

Újabb levelet írtunk, amelyben azt tudakoltuk, hol tart az ügy, kivel tárgyalnak, és milyen választ, válaszokat kaptak. Erre a jegyző azt írta, át kell gondolniuk, hogy mennyire közérdekű vagy közérdekből nyilvános adatokra vonatkozik a kérdésünk.

Átgondolták, megfontolták, és héten megjött a válasza, melyszerint jóformán semmennyire. Annyit azért elárult, hogy

  1. az önkormányzat az MNB tulajdonában lévő Pénzügyi Stabilitási és Felszámoló Nonprofit Kft-vel áll folyamatos levelezésben az érdekei érvényesítése érdekében

Ebből több dolog is következik. (Már azon túl, hogy Újpest az MNB-vel, az Egyenlítő blog Újpesttel áll folyamatos levelezésben. Így mennek a dolgok mifelénk.)

  1. az önkormányzati Quaestor-pénzek az MNB, tehát Matolcsy kezében vannak
  2. nem egyszerű kiszedni belőlük, máskülönben nem kellene folyamatosan levelezni velük

wintermantel.jpgTahon doktor - nyilván nem alapos megfontolás nélkül - levele végén váratlanul azt is hozzáteszi, 

Bármilyen eljárás megindítása a felszámoló bíróság vagy általános hatáskörű bíróság előtt a felszámoló további intézkedéseinek függvénye.

Hát mi ez, ha nem fenyegetés?

Pillanatnyilag tehát ott tartunk, hogy 

  1. a Quaestornál 21 önkormányzat 10,8 milliárd forintja ragadt bent (ha hihetünk Lázárnak, ami azért necces, de ebben az esetben engedjük meg)
  2. az állampapírok hiánytalanul megvoltak a KELER-nél, amíg az állam rá nem tette enyves kezét
  3. a PSFN augusztus 25-én közölte, hogy "A nem valós Quaestor kötvények kivételével az értékpapírok hiánytalanul kiadhatók" (mert megvannak)
  4. mégse és azóta se adja ki az önkormányzatoknak (legalábbis az újpestinek nem, de feltételezzük, hogy a többinek sem)
  5. amiért Újpest már perrel fenyegetőzik a felszámoló, az MNB, tehát a magyar állam ellen

Jól értjük tehát, hogy Matolcsy megpróbálja lenyúlni az önkormányzati pénzeket?

Lehet, hogy megkérdezzük majd erről a felszámolót és az MNB-t is, bár nagy reményeinek nincsenek, mert eddig nem bizonyultak mindenekfelett készségesnek és közlékenynek. De addig is a megfejtéseket, valamint esetleges kioktatásunkat alul, a kommentekben várjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr787957102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dagiiron 2015.10.11. 23:43:45

Legalább vennétek a fáradtságot, s kihúzhatnátok a fejeteket a Trippon Norbert seggéből, s elolvashatnátok a tőkepiacokról szóló torvényt, s a 215. paragrafus 1/d pontjában megtalálnátok, hogy az önkormányzatok befektetéseit nem biztosítja a BEVA, s akkor nem írnátok marhaságokat...
Az értékpapírcég felszámolása során a felszámolónak a nyilvántartások egyeztetése után az értékpapírokat ki kell adni azok tulajdonosainak, mert azok nem részei a felszámolási vagyonnak..Elég lazák vagytok, hogy bűncselekménnyel vádoljátok meg a felszámolót, mert gondolom az állításaitokat egy bírósági tárgyaláson is bizonyítani tudjátok...

vNHM 2015.10.12. 01:38:26

Remelem, elobb-utobb egy joerzesu ember bepereli ezt a blognak nevezett szarbarlangot es bezarjak vegre!

Nzoltan 2015.10.12. 05:53:42

Szerintetek Matolcsy már annyit lopott, hogy jövőre már meg kell, hogy előzze Bill Gatest a Forbes listán. :-D

gabest1 2015.10.12. 06:55:36

Csak úgy józan ésszel átgondolva, ha én (állam) tartozom egy leányvállalatomnak (önkormányzat) és a nyilvántartás (számlavezető bank) megsemmisül, attól még azt a pénzt odaadhatom neki más úton is, nem tünt el a tőke.

MACISAJT 2015.10.12. 07:16:57

" Egy másik - alighanem Fidesz-elkötelezett - hozzászóló a felkészültségünket kifogásolta, mert szerinte az önkormányzati befektetésekt sohasem biztosította a BEVA. Ez persze lehet, hogy így van, de az MNB honlapja azért egész mást állít.)"

Nem tehetek róla:én bizony rá szoktam klikkelni az efféle alátámasztásként megjelölt linkekre.Hadd lássam mi az amit "állít"(pláné "mást").
Így történt ezzel is.

Hátha csak én néztem el, így aztán felkérem a szerzőt, tételesen copyzza be mi is az amit állítás az MNB, és ami "más".

Hablaty, "kreatív megközelítés" (mint amilyen az egész poszt amúgy) nem érdekel.

Hajrá.

Bafana 2015.10.12. 08:22:19

Nem igaz, hogy minden állampapír megvolt! A Nemzeti Eszközkezelő Zrt. állampapírban tartotta bent a Quaestornál a vagyonát és kp.-ben kapta meg a bedőlés előtt. Vagyis hol vannak azok az állampapírok?

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.10.12. 08:23:02

Hogy mi lesz a vége a Quaestor-ügynek, azt ebből nem tudhatjuk meg, azt viszont igen, hogy ki kivel "áll folyamatos levelezésben". Ez is valami.

látjátok feleim szümtükkel 2015.10.12. 09:02:40

NEM VÉLETLENÜL MONDTA Az EGYIK MINISZTER, HOGY TANULJON MEG ÉNELEKNI MINDEN GYEREK.
Nagyon helyes. Mire felnőtt lesz,tudnia kell ezt a régi dalocskát.

Megy a gyűrű vándor útra. egyik kézről a másikra. aki tudja meg ne mondja, merre van a gyűrű útja.

2015.10.12. 09:13:20

"Az értékpapírcég felszámolása során a felszámolónak a nyilvántartások egyeztetése után az értékpapírokat ki kell adni azok tulajdonosainak, mert azok nem részei a felszámolási vagyonnak."

Ki a tulajdonosa ezeknek az értékpapíroknak?

Rémbódess 2015.10.12. 09:22:47

@gabest1: Persze, de mennyivel jobb az a forgatókönyv, hogy bizonyítottság hiányában (mivel nincsenek rendben a nyilvántartások) az adós azt mondja, hogy inkább nem fizet...

2015.10.12. 09:28:09

@gabest1:

Ha a nyilvántartás megsemmisül a tartozásodról, akkor honnan tudod, hogy tartozol?

dagiiron 2015.10.12. 09:40:19

@MikeBoy: Azok, akiknek a megbízásaból megvette a brókercég

2015.10.12. 09:44:09

@dagiiron:

Én úgy látom, hogy itt éppen az a gond, hogy ez a tulaj pl.IV. kerület önkormányzata. És kezd berágni, mert nem kapja meg az értékpapírjait.
Szerintem nem a cikk írója vádolja bűncselekménnyel a felszámolót, hanem mintha Újpest fenyegetőzne bírósági eljárással.
Persze az egészet Matolcsyra tolják a cikkben, de az más kérdés.

Leptis Magnaq 2015.10.12. 10:01:35

@dagiiron: Vannak, akik még azt hiszik , hogy jogállamban élünk? Ha-ha-ha! Jó reggelt!

McZozo 2015.10.12. 11:59:25

@MikeBoy: A vasarlo. Mert ketfele kell bontani.
A eset mikor a vevo questor kotvenyt vet, vagy valamilyen questoros megtakaritast vet igenybe. Itt sajna az ugyfel is bedolt es a felszamolas alatt derul cask majd ki hogy a meglevo vagyonvbol ki mit kaphat vissza.
B eset mikor a questor cask egy broker volt akinek az ugyfel megbizast adott hogy vegyen neki x y kotvenyt-reszvenyt. Itt a questor sose volt tulaj cask kezeloje volt az en mint ugyfel tulajdonanak. Tehat akinek ilyenje volt naluk annak elmeletben mindent vissza kene kapnia maradektalanul.

látjátok feleim szümtükkel 2015.10.12. 16:38:22

@MikeBoy: "Ki a tulajdonosa ezeknek az értékpapíroknak?"

Az, aki megvédi.:O
süti beállítások módosítása