B1 blogcsalád



Ezzel gyakorlatilag beismerték, hogy két éve csaltak a választáson

2016. április 21. - nickgrabowszki

felmilla_magyar.jpg

Az még csak hagyján, hogy 8 magyar alkotmánybíró szerint azt a választói csoportot, amelyik közvetlen és erősebb, valamint intenzív kapcsolatban van Magyarországgal, diszpreferálni kell azokkal szemben, akik szerintük sincsenek közvetlen, erős és intenzív kapcsolatban Magyarországgal. Tudniillik a határon túli szavazók számára

kényelmi okokból

megengedett a levélben szavazás, a magyarországi állandó lakcímmel rendelkező, de külföldön dolgozók számára viszont meg kell nehezíteni a választást, ezzel akadályozva őket politikai jogaik gyakorlásában.

Ebben nincs semmi meglepő, Orbán miniszterelnök már tavaly októberben elmondta, hogy az Alkotmánybíróság alapvetően kereszténydemokrata többségű. A tagok többsége láthatóan most is tudta, hogy kik és miért választották meg őket.

Ami viszont ennél is durvább, hogy az AB, Navracsics Tibor akkori közigazgatási és igazságügyi miniszter, valamint Pállfy Ilona, a Nemzeti Választási Iroda elnöke indokaira alapozva lényegében

a választási visszaélések megelőzésére és a választások tisztaságának biztosítására hivatkozva

hagyta helyben a jelenlegi szabályozást.

Eredetileg ugyanis a törvény minden külföldön tartózkodó magyar állampolgárnak lehetővé tette a levélszavazást, hogy az alkotmányos alapjog gyakorlását előmozdítsa. Majd ezt megváltoztatták úgy, hogy aki a szomszédos országok valamelyikében él, az továbbra is szavazhat így, aki nem, annak el kell zarándokolni valamelyik külképviseletre.

Navracsics szerint ez azért történt, mert 

[a] választópolgároknak a szavazás napján külföldön tartózkodása nem ellenőrizhető,
nem lehet olyan törvényi garanciát biztosítani, amely ezt lehetővé teszi. A levélben
szavazók névjegyzékére történő felvétel iránti kérelemben tehát a választópolgár
következmények nélkül tehetne akár olyan hamis tartalmú nyilatkozatot, mely szerint
a szavazás napján külföldön tartózkodik. A szankció nélküli, valótlan tartalmú
nyilatkozattétel lehetősége azzal a következménnyel járna, hogy az a választás
tisztaságát veszélyeztetné azzal, hogy a szavazatok előzetes megvásárlását és a
szavazás titkossága sérelmének megvalósítását megkönnyítené.

Az NVI-t vezető Pállfy ennél is tovább ment:

[a]rra ugyanis nincs lehetőség, hogy ellenőrizhető legyen az, hogy a levélben
szavazást kérő választópolgár valóban külföldön tartózkodik-e a szavazás napján.
Ennek hiányában pedig gyakorlatilag bárki igényelhetné a szavazási levélcsomag
megküldését, így egyes pártok a szavazatvásárlás olyan módját alkalmazhatnák, hogy
annak a választópolgárnak fizetnek a szavazatáért, aki kikéri a postai szavazólapot, a szavazatvásárló előtt kitölti és átadja részére, majd a szavazatvásárló postán feladja a válaszborítékot.
Ez a visszaélés természetesen külföldön élők esetében sem zárható ki, de
gyakorlatilag – a választópolgárok kisebb számára és földrajzi szóródására tekintettel
– jóval kisebb veszélyt jelent a választások tisztaságára.

Magyarul: az Orbán-kormány akkori igazságügyi minisztere és a Fidesz-KDNP által megválasztott NVI-elnök azt állítja, hogy 

  • tudták, hogy a levélben szavazással csalni lehet,

  • a pontos módszert is ismerték,

  • a szomszédos országokban élőknek ezt mégis lehetővé tették.

Semjén büszkén hirdette, hogy már félmillióan kaptak állampolgárságot azok közül, akik nem viselik a magyarországi választáson hozott döntésük következményét. Közülük 200 ezren regisztráltak, több mint 128 ezren szavaztak is.

Azt senki nem állíthatja, hogy ne mondták volna meg előre:

A Fidesz-KDNP listája 2014-ben a levélben leadott szavazatok

95 százalékát kapta meg.

128 ezer voksból 122 ezret.

Ezekből a tényekből milyen más következtetést lehetne levonni, mint hogy tudatosan csaltak? Egyszerűen naivak lettek volna, és csak a véletlen hiperszerencsének volt köszönhető a putyini Oroszországot jóval fölülmúló, legfeljebb Észak-Koreára jellemző kormánypárti fölény?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr498649064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bankvezér 2016.04.21. 11:37:09

@bankvezér:
'"Az unió különböző országaiban dolgozik vagy félmillió magyar polgár, (olyanok, akik kényszerűségből dolgoznak külföldön), mert itthon nincs munkájuk. Nagy valószínűséggel ők a Fidesz ellen szavaztak volna. Ezt úgy védte ki Orbán, hogy elvette tőlük a szavazás lehetőségét, 100 kilométereket kellett volna utazniuk az urnáig. Így aztán még öt százalékuk sem szavazott. Ellenben az erdélyi magyaroknak nem kellett sehová sem utazniuk, egyszerűen levélben szavazhattak.
Most meghálálták Orbánnak, a tőle kapott magyar állampolgárságot, azzal, hogy a Fideszt támogatták.
Az a magyarországi magyar, aki szerette volna a Fideszt leváltani, az erdélyi magyarok ezen tettére úgy reagálhat, hogy megszerzi a kettős állampolgárságot és legközelebb bosszúból visszaszavazza az erdélyieknek a Ceausescu rendszert. (Valamit, valamiért.)"

2016.04.21. 11:39:31

Ezek után merje valaki azt állítani, hogy a fideSS nem csalt a legutóbbi választáson. Ez teljesen egyértelmű! A lehetőség pedi ismét nyitva áll előtte és élni is fof vele.

huszonkilencesek 2016.04.21. 12:20:31

Ha tehetik!Ilyen málé ellenzékkel mindet meg lehet csinálni.Birka nemzet!

Barragon 2016.04.21. 13:03:19

@bankvezér: És ezt a helyzetet az Alkotmánybíróságnak nevezett "Fi(de)sz-es gyülekezet" alkotmányosan rendben lévőnek találta!! Mintha a JOGEGYENLŐSÉGRŐL az alkotmánybírák még nem is hallottak volna!???

miért 2016.04.21. 13:37:53

Sajnos nem ez a 120ezer szavazat döntötte el a választást, hanem a másfél millió magyar zombi...

Ballib Cenzúrázók Lidérce 2 2016.04.21. 13:38:45

Miért szavazott volna az Erdélyi magyar azokra az elkúrókra, akik megtagadták tőlük a magyarságot, a nemzeti öntudatot, és többek között Erdélyben nyomtaott szórólapokon állíottták be ingyenélő tolvajoknak ?

Én sokallom a határontúli ballib szavazatok számát így is.

Szelid sunmalac 2016.04.21. 13:50:51

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2: En csak abbn remenykedem, hogy fuggetlenul az epp aktualis kormanytol, teged egyszer valaki felkutat. Legye az hivatal, vagy maganszemely. Es remelem, hogy egyszer hirt is adnak rola, mikor felkutattak.

Netuddki. 2016.04.21. 14:08:10

@miért: "Sajnos nem ez a 120ezer szavazat döntötte el a választást, hanem a másfél millió magyar zombi..."

Elég neccesen jött össze nekik utoljára a 2/3, amit közben sikerült el is veszteniük. Gyakorlatilag a határon túli szavazóknak "köszönhetjük", hogy egy ideig még zavartalanul tudott az orbán rezsim garázdálkodni. Aminek persze nem a határon túliak viselik a következményeit, sem a jelenben, sem a jövőben.
Pontosan e miatt nem szavaztam anno a határon túliak állampolgárságára, már akkor tudni lehetett, hogy a fidesz így akar csalni. Ez a valódi hazaárulás, kijátszani a hazafias érzelmeket az orbánék kicsinyes anyagi érdekeiknek. A saját annyukat is eladnák ha az kellene, hogy a pénzcsap az ő kezükben legyen.

Netuddki. 2016.04.21. 14:09:49

@Szelid sunmalac: Haggyad! Birka 2. De lehet még az is, hogy ugyanaz a bolgár ivanov kommentel a 2 nicknév alatt.

kavezacc 2016.04.21. 14:14:04

Sajnos teljesen igaza volt a balliberális oldalnak, amikor azt javasolta, hogy határon túl élő magyarok ne kapjanak magyar állampolgárságot.
Nem hittem, de ma már látszik: pénzért mindenre hajlandók, a tisztesség, a becsület, az empátia hiányzik belőlük és mindent megadnának egy diktátorért. Kegyetlenek, csalók, hazugok, rendkívül korruptak és a hamis fensőbbségtudatuk még csak undorítóbbá teszi sokukat. Akik idejöttek - kevés kivétellel - bűnözők, ingyen élők, olyanok, akiknek a szülőhelyükről valamilyen okból menniük kellett és elhozták nekünk a Balkánt és a középkort. Most már teljesen megértem, miért utálnak bennünket a szomszédos országok többségi nemzetei: azért, mert ilyenek az ott élő magyarok.

Netuddki. 2016.04.21. 14:15:08

@huszonkilencesek: Sajnos nemcsak az ellenzéken múlik. Azokon is akik ott bámészkodnak a falusi sportpályaavatáson, nézve hogy vágja át a nemzetiszínű szalagot a tolvaj fideszes képviselőjük. A helyett, hogy elzavarnák a csába...

Netuddki. 2016.04.21. 14:16:09

@kavezacc: Azt hiszed okos vagy. Nem vagy.

azoli77 2016.04.21. 14:16:48

Szerintem a blogíró vagy teljesen tájékozatlan (ebben az esetben nem javaslom eme tevékenység folytatását), vagy szándékosan félrevezeti az olvasóit (talán pártutasításra - volt erre már példa az egyenlítőnél, elég durván beleszaladtak a pofonba).

"...ha a minden regisztrált határon túli részt is vesz a választáson, és mindegyikőjük a Fideszre szavaz, ez 64 százalékos hazai részvétel mellett is – ekkora volt 2010-ben az első fordulóban a választói aktivitás – csupán egy szavazatot jelent a kormánypártnak."

Ezt írta az Index 2014-ben:
index.hu/belfold/2014/03/25/nem_a_hataron_tuliak_dontik_el_a_valasztast/

Ballib Cenzúrázók Lidérce 2 2016.04.21. 14:39:31

@Szelid sunmalac:
"abbn remenykedem, hogy ... teged egyszer valaki felkutat"
Azt én is remélem....

Már alig várom, hogy Bevrik után szabadon, valami jelentősebb pénzmag álljon a házhoz jogtalan adatkezelés, meghurcolás, és a szólásszabadság korlátozása okán.

Az egyetlne probléma, hogy ez csak a 2006-ban ellenzékieket verető ballibek tehetik meg, úgyhogy sokat kell még rá várni.

morpho 2016.04.21. 15:25:47

Na várjunk csak! Akkor ha én most Londonban élek itt vagyok bejelentkezve és felmondom a magyarországi lakcímemet, de az állampolgárságomat megtartom, akkor szavazhatok levélben??? Mert akkor jogilag semmi különbség nincs köztem és a magyarországi lakóhellyel nem rendelkező erdélyi magyarok között!
Egyébként meg azért számoltok rosszul, mert nem csak azt kéne beleszámolni, hogy az erdélyi magyarok a fideszre szavaztak, hanem az ellenzékhez hozzá kéne adni azokat, akik Nyugat-Európában, vagy a tengeren túlon dolgoznak , de nem szavazhattak, mert messze volt a követség. Az több százezer ember.

FF 2016.04.21. 15:30:15

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2: nem figyelsz... Sünmalac határozottan tetszőleges kormánytól független felkutatást vízionált számodra, akkor meg kit akarsz perelni?

FF 2016.04.21. 15:31:08

@morpho: Igen, éppen erről szól a poszt.

Szelid sunmalac 2016.04.21. 15:32:33

@morpho: Egyaltalan nem szamolnak rosszul. PONTOSAN ezzel szamoltak kezdettol fogva.

morpho 2016.04.21. 15:45:01

@Szelid sunmalac:
Nem a fideszre gondoltam, hanem azokra, akik szerint nem százhúsz ezer szavazat döntött, mert az nem százhúszezer szavazat, hanem hatszázhúszezer... Azzal viszont már komoly tétel..

morpho 2016.04.21. 15:47:46

Egyébként ez az egész levélben szavazás ezer sebből vérzik. Honnan lehet tudni, hogy ki adja fel a levelet? Mikor? Mit ír bele? Ki ellenőrzi, amikor felbontják, hogy tényleg az ő levelét bontották-e fel és tényleg ahhoz a párthoz húzták be akire szavazott???

nu pagagyí 2016.04.21. 15:48:46

Én azzal, a cikkben is említett érvvel értek egyet, hogy a törvényhozói választáson csak az szavazhasson, aki viseli választása következményeit is. A határon túli, magyar lakcímmel nem rendelkező magyar állampolgárok szavazatának a nemzet egységét megtestesítő köztársasági elnök megválasztásánál lenne értelme, azt meg ugyebár nem választjuk.

DFK 2016.04.21. 15:55:05

Mégis, mit várt az erdélyi magyrokat lerománozó baloldal? Aza 122000 szavazat 1 azaz 1 mandátumot hozott. Nem az döntött.

morpho 2016.04.21. 16:04:01

@DFK:
Aha és mi újság azzal az 500 ezerrel, aki nem tudott szavazni, mert nem volt kéznél a követség? Az hány szavazatról döntött? Azzal már frakciót lehet alakítani. Azért ez így egy mezei csalás, azt lássuk be!

DFK 2016.04.21. 16:14:30

@morpho: Mert az az 500000 (aki nem adózik itthon, ha már arról beszélünk ki vállalja a döntés következményét...), mind olyan országban él, ahol nincs magyar nagykövetség. pl a Londonban élők sem tudtak elmenni szavazni (ahol állítólag félmillió magyar él)?

Szelid sunmalac 2016.04.21. 16:22:19

@DFK: Inkabb azt magyarazd meg, hogy miert nem szavazhatnak levelben!

konrada 2016.04.21. 16:27:28

Ja. Tényleg beismerték azt, hogy kiknek van magyarországi lakcímük, annál nem tudják ellenőrizni, hogy hol tartózkodnak. Ezért kell minden magyar lakcímmel rendelkezőnek személyesen részt venni a szavazáson...

...mint ahogyan Morpho is írja, a megoldás erre a magyar lakcímből kijelentkezés, és vígan levelezhet előzetes regisztráció után...

Szelid sunmalac 2016.04.21. 16:31:54

@konrada: Es ez megoldas arra, hogy a Mo.-n lakcimmel NEM rendelkzok ugyanugy csalhatnak?

Afrika steht an der Elbe 2016.04.21. 16:53:41

A buszoztatás, konzervosztás, 5000 Ft-ért szépen kihozod nekem a kitöltetlen szavazólapot hány szavazatot szokott hozni az MSZP-nek?

nu pagagyí 2016.04.21. 16:55:35

@morpho: A határontúli magyarok ellenőrizhetetlen szavaztatása már csak hab volt a Fidesz pillanatnyi hatalmi érdekei szerint átszabott választási törvényre. Utóbbi fő problémája az, hogy 30%-kal két harmadot lehetett szerezni, amivel a hatalomra került kisebbség mindenféle konszenzuskényszer nélkül ráerőltetheti akaratát a többségre. Szabad préda lett az alkotmány, sikerült is banánköztársasággá fejleszteni az országot.

Ballib cenzúrázók réme 1 2016.04.21. 17:01:59

Megint kaptatok a pofátokba ostoba ballibák! Inkább legyetek hálásak Orbán Vikotrnak (aki a világ 3 legnépszerübb politikusa között van, ahogy azt a Századvég is felmérte!) , hogy nem megengedte nektek, hogy alig 3-8 órát utazva, esetleg egy éjszakai szállást is beiktatva szavazhattok a buta ballibáitokra ott, ahova elmenükültetek ti hazaárulók. Hálasak lehetnétek, hogy Orbán Viktor (aki a történelem 3 legnépszerübb politikusa között van a Századvég felmérése szerint), ennyit is megengedett nektek.

Mert az AB döntésből láthatjátok, hogy ha Orbán Viktor (aki a világtörténelem legbefolyásosabb 3 személye között van, amint az a Századvég felméréseböl tudhattuk) azt mondta volna, hogy az Északi sarkon felállított magyar nagykövetségen lehet csak szavazni, akkor az is teljesen legális lett volna, mert a balliba szavazatotok nincsen korlátozva!

Sőt, ha Orbán Vikor (aki a világ 3 legjelentősebb polihisztora között van számon tartva, ahogy azt a Századvég felmérese is megmutatta) azt mondaná, hogy a ballibák csak akkor szavazhatnak ha előbb a déli határon helyből átugorják a 4 méter magas szögesdrót kerítést , akkor az AB döntése szerint ez teljesen legitim, mert a kutya nem akadályozza a ballibákat abban, hogy átugorják azt a nyamvadt kerítést.

ancsika3114 2016.04.21. 17:11:51

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2:
Tudod, kisköcsög, senkire sem kellett volna szavazniuk!
Anno vityátok is azt ígérte, hogy szavazati jogot nem kapnak!!! a kis hazudós maffiózó!
Verjék a saját farkukkal a csalánt!
Ne szóljanak bele abba, amihez semmi közük!

Ballib Cenzúrázók Lidércálma 4 2016.04.21. 17:15:26

@Szelid sunmalac: n csak abbn remenykedem, hogy fuggetlenul az epp aktualis kormanytol, teged egyszer valaki felkutat.

Hahaha, Jöhettek buta ballibbák, kutathattok, én addigra már rég Moszkvában leszek és állami luxus dácsában fogok élni. Ti meg rohadhattok tovább a paneljaitokban!

ancsika3114 2016.04.21. 17:22:33

@Ballib cenzúrázók réme 1:
Asszem', te valami orbánba szerelmetes vén szipirtyó vagy.
Mert ép ésszel ennyi nyálcsorgatás kizárt!

atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 17:36:33

@DFK: "1 mandátumot hozott. Nem az döntött."

Hogy is volt, mikor a fidesz egy szavazattal elvesztette a kétharmados többségét? Dönthet egy szavazat is, minden mandátum jól jön.

atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.21. 17:39:55

@Afrika steht an der Elbe: "kitöltetlen szavazólapot hány szavazatot szokott hozni az MSZP-nek?"

Ja, ha az mszp csinálta, akkor a fidesznek is lehet? Ha valaki téged pofonvág, akkor már én is pofonvághatlak?

Úgy kell a fidesznek az emeszpé meg a gyucsány, mint egy falat kenyér. Leszophanák egymást.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.04.21. 18:20:43

@Apacsfőnök:

A Fidesz anno elérte hogy felgyújtsák az "emberek"(foci ultrák) az MTVA székházat, a mostani ellenzék csak a diákokat és a nyugdíjasokat mozgósíthatja, de ők nem fognak kukákat burogatni, meg autókat felgyújtani, néha csoportosan felvonulnak, ezt meg kikacagja Vitya és a haverjai.
Berlusconi kutyaf*sza Vityáékhoz képest.

glinolid 2016.04.21. 19:55:36

ööö...a ballibcsik is kampányolhatnak a külhoni magyarok között, bár a 23 millió románozás után nincs nagy esélyük...
ja, még annyit, hogy a legutóbbi választáskor 1 órát vezettem a legközelebbi konzulátusra, hogy leadjam a voksomat

konrada 2016.04.21. 20:08:08

@Szelid sunmalac:
Hát qrva nehéz lesz neki elmennie egyszerre a lakcíme szerinti szavazókörbe, meg levélben is feladni egy szavazatot, révén, hogy a lakcíme szerinti körzetben nem állítottak fel olyant, mert ott nincs választás....

Szelid sunmalac 2016.04.21. 21:55:35

@konrada: Te hulye. Ezert jelenti be, hogy kulfoldon VAGY a szavazokoreben szavaz. Azt meg csak egyszer lehet, a szemelyi vagy utlevel felmuttasaval. Na nehogy mar megmagyarazd, hog a 21. szazadban ez nem megoldhato, mert rogton idefosok a blogra.

$pi$ 2016.04.21. 21:56:11

"tudták, hogy a levélben szavazással csalni lehet,
a pontos módszert is ismerték,
a szomszédos országokban élőknek ezt mégis lehetővé tették."

Mindenki tudja, hogy minden szavazáson lehet csalni, több pontos módszer is ismeretes. A leghatékonyabb módszer a láncszavazás, nincs benne semmi misztikus, jól ismert és működik.

2016.04.21. 23:24:29

Pár dolgot nem értek.
Aki Magyarországon lakik miért akar levélben szavazni?
A határon túliak kire kellett volna szavazzanak, gyurcsányra?

A blogra nézve nem hízelgő, hogy a címből láttam, hogy kamu a poszt, ha igaz lenne és nem hazugság a címe akkor index vezércikk lett volna nem valami noname kommunista blog bejegyzése.

tomwar 2016.04.22. 05:46:55

@Afrika steht an der Elbe: og, a szokásos szerecsenmosdatas...
Más bune miota feloldozás!?

tomwar 2016.04.22. 05:53:53

@A csótány is ember:
Magyarorszagon lakik, vagy magyarországi lakcíme van...nem ugyanaz, ugye?
A külföldön dolgozó magyarok evente majdnem 1000milliardot utalnak haza...és nem szólhatnak bele, mire koltsek? S az, aki egy fillért se tesz bele, ám sok milliárd támogatást kap, az igen!?
A szavazó levél a fidesz kekcedulaja.
"Vicces" lesz, amikor a személyre szabott választási rendszer ellenük fordul...mert senki és semmi nem tart orokke.

nevetőharmadik 2016.04.22. 08:00:45

@DFK: Nem adózik itthon, persze... de azért így is bőven hozzájárulnak a "jobbanteljesíthez".
www.portfolio.hu/gazdasag/rengeteg_penzt_utalnak_haza_a_kulfoldon_dolgozo_magyarok.221237.html

2016.04.22. 08:12:44

@tomwar: Ez az értelmetlen vagdalkozás... butaságokat mondasz.
1. A magyarországi lakcím azt jelöli, hogy Magyarországon lakik. Mi mást?
2. Az ilyen blogok sűrűn hangoztatják, hogy a külföldön dolgozó magyarok politikai okokból mennek el. Ha valaki lemond a hazájáról akkor miért fontos, hogy mi történik itthon?
3. A másik csoportról a hazája mondott le, most ez lett valamennyire visszacsinálva. "Kis" különbség.
4. A szavazat nem pénzen múlik, szép is lenne. Miért kevered ide? Semmi köze, hogy ki mennyit utal vagy nem utal haza. Az jobb lenne, ha igazolást kellene hoznod, mennyi pénz jutott az államkasszába a londoni mosogatói fizetésedből? Akkor az lenne a baj...
5. Ki kapott hány milliárd támogatást mire? Megintcsak, a szavazásnak semmi köze ehhez egyébként. Neked nincs olyan rokonod aki nem nettó befizető az államkasszába hanem feketézik, nyugdíjas, betegnyugdíjas, roki vagy bárki aki kap nem ad? Őket is így "szereted"?

Minden sikertelenséget lehet másra kenni csak nem érdemes. Ha nyomorult az életed arról te tehetsz. Ha x millió szavazatot kap a Fidesz arról a magyar nép tehet. Az a 2 vagy mennyi képviselő igen, a kinti szavazatok eredménye. Miért mit gondolsz kire kellene szavazzanak? Ki alkalmas arra, hogy kinti magyarok érdekeit védje? Mszp, vagy a dk? Újabb butaság.

Megértem, ha ilyen-olyan okból frusztrált vagy de az, hogy olyanon éled ki akinek semmi köze a te problémáidhoz, nem fog javítani a helyzeten, csak hülyén nézel ki tőle.

Muzsikok közt 2016.04.22. 08:47:41

Lefosom a szavazati jogát annak, aki önként elhúzott a lakcíme meg itt van. Egyéni szoc probléma.

Egyébként a követségen leadott szavazatokban is mindenkit rommávert a fidesz, ez mondjuk kimaradt a posztból.

eßemfaßom meg áll 2016.04.22. 08:58:27

@nu pagagyí: "30%-kal két harmadot lehetett szerezni" kemény dolog a ballib matek

eßemfaßom meg áll 2016.04.22. 09:02:50

@szociál: Az mszp anno elérte, hogy többszáz rendőr szeme láttára pártucat ultra fel tudjon gyujtani egy MTVA székházat, de hát ez kellett ahhoz, hogy DG-t még utoljára megválassza a "csőcseléktől rettegő nép" főpolgármajszternek.

eßemfaßom meg áll 2016.04.22. 09:07:23

Egyébként nem szánalmas valahol, hogy az egyenlítő annyira lejáratta már magát, hogy ugyan a régi URL-en de megváltozott néven kell folytatni az agitpropot?

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.04.22. 09:34:51

@eßemfaßom meg áll:

Megsúgom a Pintér és a haverjai köreiben mozognak az ultrák, de tudod te ezt.

wolves84lb 2016.04.22. 10:29:59

@Afrika steht an der Elbe: az elmúlt két választáson kb a harmadát, mint amit a fidesznek hozott ugyanez, csak 3500 fortinttal és egy orbán képpel.

wolves84lb 2016.04.22. 10:34:03

@glinolid:
"ja, még annyit, hogy a legutóbbi választáskor 1 órát vezettem a legközelebbi konzulátusra, hogy leadjam a voksomat"

És most hova szarjak? Budapest csúcsidőben egy óra alatt jó, ha két villamosmegállót tudsz haladni.
Vagy most hozsannázzuk a nevedet, mert ennyit megtettél értünk?

wolves84lb 2016.04.22. 10:36:49

@A csótány is ember:
"Pár dolgot nem értek."

Nem, haver...nálad teljes a sötétség, bazdmeg.

wolves84lb 2016.04.22. 10:38:16

@Muzsikok közt:
"Lefosom a szavazati jogát annak, aki önként elhúzott a lakcíme meg itt van. Egyéni szoc probléma."

De annak a szavazati joga érdekel, aki 100 éve nem is Magyarország területén él? Igazi balfasz fideszes majom vagy te is.

wolves84lb 2016.04.22. 10:40:10

@eßemfaßom meg áll:
"Az mszp anno elérte, hogy többszáz rendőr szeme láttára pártucat ultra fel tudjon gyujtani egy MTVA székházat"

Na takarodj a román kurva anyádba, ócska bértroll...párszáz rendőr, meg néhány tucat ultra?
Odaraktalak volna a két brigád közé, te fospumpa...megnéztem volna, ahogy bokáig fosod magad, mielőtt a faszára húz valamelyik melák.

2016.04.22. 10:55:27

@DFK: A külföldön dolgozók a gdp mintegy 2-2,5 %-át küldik haza Matolcsy szerint. Miért nem szavazhat? Itt van bejelentett lakcíme, ami után viseli a közterheket,. Miért nem szavazhat? Aki Romániában él, mennyit küld Magyarországra? Milyen terheket visel a költségvetésből?
A külföldiek nélkül nem lenne GDP növekedés. Vésd az eszedbe.

2016.04.22. 11:03:51

@A csótány is ember: Miért nem világos, hogy a bejelentett állandó lakcím és a lakik valahol nem ugyanazt fedi le? Neked sose volt ideiglenes lakcímed?
Egyébként, ha igazad van, és nem számít, mennyit teszel bele a kasszába, akkor meséld el, milyen szempontok alapján választhat valaki?
Szavazati joga van, de gátolt az érvényesítése?
Miért élvez előnyt, aki nem Magyarország bejelentett lakosa, ahhoz képest, aki ideiglenesen külföldön dolgozik? Alacsonyabb rendű állampolgár? Ilyen nincs a kőbevésett alaptörvényben.
Egyébként hogyan lehet ellenőrizni az adatok valódiságát a levélben történő szavazásnál? Mi a különbség egy aradi és egy londoni levél között?
Mondjuk azon is elgondolkodhatnál, mi lenne, ha a külföldön dolgozók hazakényszerülnének. Aztán befoghatnád a szád, és örülhetnél, hogy eltartanak....

eßemfaßom meg áll 2016.04.22. 11:36:05

@szociál: és nyilván Pintér szólt annak a párszáz rendőrnek a szomszéd utcákban, hogy nem kell odamenni rendet tenni, szalonnázzanak csak nyugodtan reggelig, nincs ott semmi látnivaló.

eßemfaßom meg áll 2016.04.22. 11:37:47

@wolves84lb: a stilusod sokat hozzátesz a mondanivalód tartalmához.

eßemfaßom meg áll 2016.04.22. 11:39:10

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Miért nem szavazhat?" Miért, nem szavazhat?

eßemfaßom meg áll 2016.04.22. 11:40:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Miért nem világos, hogy a bejelentett állandó lakcím és a lakik valahol nem ugyanazt fedi le? "

ez mindenkinek világos, ezért nem rinyál a Györben ideiglenesen lakó záhonyi, hogy ha szavazni akar akkor haza kell utaznia Záhonyba.

Afrika steht an der Elbe 2016.04.22. 11:40:54

@wolves84lb:
Mondjuk az MSZP-nek az pont elég volt a 2002-es választás megnyeréséhez. A Fidesz trükközés nélkül is magasan nyerő.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.04.22. 12:02:35

@eßemfaßom meg áll:

Én a máról beszélek, de anno a Pintér dörzsölte a tenyerét Vityával együtt.
Pintér szárnyai alatt van az ország összes vagyonőr cég, azok a röhejes nav intézkedések hogy kiküldik a leveleket a munkavállalóknak, mint ha éreztetnék dolgoznak az ügyön, az elég nevetséges.
És tudjuk hogy nem a diplomásokat veszik fel vagyonőrnek, még a refeseknek is elintézik a makulátlan múltat, csak legyen annyira nehéz ha nekifut egy főiskolás ne buruljon fel, és ne okoskodja túl a dolgokat.
Ennyike.

Muzsikok közt 2016.04.22. 13:50:27

@Könnyen elkaptuk, uram!: ha a közterhek viselésének bármi köze lenne a közteherviseléshez, az ország 20%ának lenne szavazójoga, azon belül a gazdagoknak több szavazat jár ezen az alapon.

2016.04.22. 16:16:51

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem szorulok rá a mosogatók segítségére. maradjanak a 6 pakival egy lakbérben ha lehet jelentkezzenek is át oda és akkor szavazzanak füstjellel vagy levélben. probléma megoldva. én ott lakom ahová be vagyok jelentve. miért lenne más a LAKcímem mint a LAKcímem?? hisz ott lakok, attól lakcím...

glinolid 2016.04.22. 21:28:43

@wolves84lb: ..jobb családokban az árnyékszéket használják erre a célra. Sztem próbáld ki, valszeg minőségi ugrás lesz az életedben, de hidd el megéri. Majd használj papírt is és moss kezet utána...

csak jelezni szerettem volna a tisztelt blogírónak, hogy aki élni akar szavazati jogával, az el megy és szavaz...a többi csak kifogás...sok ismerősöm, arra képtelen volt, hogy a szomszéd utcába átmenjen leadni a voksát. Bakker, ennél még egy levél feladása is nagyobb erőfeszítést igényel...

Masni 2016.04.23. 09:57:06

@Ballib Cenzúrázók Lidérce 2: elég szánalmas, hogy azt gondolod, hogy értelmes emberektől bármilyen kormány el tudja venni a nemzeti öntudatát. Hogy mondjam, vicces az az öntudat, amit egy szavazás határoz meg.

kavezacc 2016.04.23. 18:51:36

@Tibi !: Nem csak okos vagyok, hanem nagyon jó megfigyelő is, sőt, a memóriám is átlagon felüli, de ilyenekkel nem szoktam érvelni, mert ezek nem érvek. Én nem minősítelek.

l ember 2016.05.01. 13:35:15

igen, kormányunk igazán sajnálja, hogy egy félmilliós, várhatóan nem rá szavazó tömeg nehezebben él választói jogával, és majd a demokrácia védelme érdekében tesz intézkedéseket, hogy számukra is megkönnyítse, hogy éljenek demokratikus jogukkal, de most sürgősen intézkedéseket kellett hozni 130000, véletlenül 92%-ban rá szavazó választói csoport érdekében. Meg a választókörzetek is véletlenül olyanok, meg a választási rendszer is véletlenül olyan, hogy 45%-al 66%-ot lehet nyerni

www.valasztas.hu/dyn/pv14/szavossz/hu/l22.html

tomwar 2016.05.03. 09:48:32

@A csótány is ember:
nem mosogatok, de nem szegyellnem.
Miert nem a kinti kovetsegeken szavazak a kulfoldon elo, magyarorszagi lakcimmel nem rendelkezo allampolgarok MIND?

Konstantina Tomay 2016.05.24. 20:57:37

@kavezacc: Nem az a baj, hogy állampolgárságot kaptak, csak az hogy mellé szavazati jogot is, holott az itt élőknek kellene szavazni csak, és nem a kettős állampolgársággal remdelkezőknek is.
süti beállítások módosítása