B1 blogcsalád



Donald Trump hazugságai kínosan ismerősen csengenek a magyarok számára

2021. január 18. - kkerenyi

Hol is hallottunk hasonlókat?a_043_dpa-pa_2148_120266882_europress_eza-e1557808721109-1024x577.jpg

A CNN munkatársa, Daniel Dale egy cikkben összegyűjtötte, melyek voltak Donald Trump amerikai elnökként tett legemlékezetesebb hazugságai. Dale írása bevezetőjében elárulja az olvasónak, hogy bőven volt miből válogatnia, így nem volt könnyű dolga, amikor a legmaradandóbb elnöki nagyotmondásokat próbálta kiszűrni. Végül talált tizenötöt, amit kiemelésre méltónak gondolt a többi közül.

Magyar állampolgárként végigböngészve Dale cikkét több mondatnál megszólal a kis csengő az ember fejében: ez olyan ismerős, hol is hallottam hasonlót? Nem is kell sokáig keresgélni, elég csak megnyitni a miniszterelnök Facebook-oldalát, vagy bekapcsolni péntek reggelenként a Kossuth Rádiót. Orbán Viktor nyilatkozatai között bőven találunk olyan mondatokat, amelyek hangulatukban vagy akár tartalmilag is kínosan emlékeztetnek Trump megszólalásaira. Azokra is, amelyeket most a CNN hazugságként definiált.

Nézzünk is néhány konkrét példát!

A koronavírus-járványt teljesen kontroll alatt tartjuk - jelentette ki Donald Trump 2020 elején, amikor a betegség rohamosan kezdett elharapózni az Egyesült Államokban.

Ehhez az állításához az év folyamán mindvégig makacsul ragaszkodott, annak ellenére, hogy a statisztikák és az állampolgárok napi tapasztalatai is teljesen mást mutattak.

Orbán Viktor az új évet azzal a mondattal kezdte, hogy bejelentette: “a második hullámot kivédtük!” Közben viszont napont több, mint százan halnak meg az országban koronavírusban vagy annak következményeiben, és a büszke győzelmi beszéddel szinte egyidőben hosszabbították meg a korlátozó rendelkezéseket még egy hónappal, mert így tűnt biztonságosnak.

A Fehér Ház egyik rendezvényén 2019-ben Trump kijelentette, hogy tudomása szerint Ilhan Omar demokrata képviselő az Al-Kaidával áll kapcsolatban, sőt, valószínűleg anyagilag is támogatja a szervezetet.

Aki muszlim, az nyilván rögtön terrorista, és a nemzet ellensége, nemdebár?

A fenti gondolatra szépen rímel a kormánysajtóban rendszeresen újra megjelenő eszmefuttatás, miszerint a Nyílt Társadalom Alapítvány, és ezen keresztül Soros György radikális iszlám szervezeteket pénzel. Nincs ebben semmi gyűlölködés, csak logika: aki nem elég magyar, az nyilván rögtön terrorista, stb, lásd, mint fent. 

Trump előszeretettel alkalmazta a “bocs, nem tudtam”-módszert, hogy kétes ügyekben tisztára mossa magát.

Emlékezetes példa volt erre, mikor 2018-ban azt állította egy interjúban, hogy fogalma sincs, hogy juthatott Stormy Daniels pornószínésznő hirtelen 130.000 dollárhoz, miközben addigra már mindenki tudta, hogy ez volt az ára Daniels titoktartásának, hogy Trump ne keveredjen szexuális botrányba.

Orbán Viktor és udvartartása szintén jól ismeri a döbbent arccal nyilatkozás módszerét: amikor Szájer József brüsszeli kalandja és hősies menekülése napvilágot látott, senki nem volt jobban meglepve a váratlanul felbukkanó új információktól, mint a miniszterelnök és udvartartása.

20190513trumporban-csucstalalkozo-magyaramerikai-politikai-csucs19.jpg

Trump a 2016-os kampánya során egyszer azt állította, hogy elnyerte Az Év Michigani Embere címet. Ezt az állítását később többször meg is ismételte.

A valóságban ez nem történt meg, de nem is történhetett volna, hiszen Trump sosem élt Michiganben, ami pedig alapfeltétele a cím odaítélésének.

Nagyjából ehhez mérhető Orbán Viktor szerény kijelentése 2020 nyarán, miszerint azért bírta remekül a a maratoni EU-csúcsértekezletet, mert a fél életét edzőtáborokban és sportöltözőkben töltötte. Ez mindössze akkor hihető, ha országunk vezére alig múlt húsz.

Trump határozottan állította, hogy az egészségügyi reformokat tartalmazó átfogó terv két héten belül nyilvánosságra kerül.

Heteken keresztül mindig azt válaszolta az erre irányuló kérdésekre, hogy gyakorlatilag már kész is van, és már csak két hét.

A szűk időkereteket a mi vezérünk is kedveli: “hamarosan” megszületik a pontos oltási terv, “egy hétvége alatt” be tudnánk oltani másfélmillió embert, és “három hét alatt” leteszteljük koronavírusra az ország összes pedagógusát.

Trump, miután elvesztette a választásokat, ahelyett, hogy gratulált volna utódának, a mai napig választási csalást emleget, és határozottan állítja, hogy tulajdonképpen ő győzött.

Ennek egyelőre nem találtuk meg a pontos magyar megfelelőjét.

Egyelőre.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5916393784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nu pagagyí 2021.01.18. 19:33:13

@nincs1agy: No és menni volt a 2008-as válság előtt? Érdekelt ez a fidesznyik bagázst, mérsékelte-e az uszítást?

Egyébként 65,6% volt és erre a szintre a fityesz kormány 10 év alatt sem bírta visszanyomni az államadósságot, visszafelé viszont prímán sikerült. Mint a Rugó Jancsi. Jött egy kis szellő, aztán megint sikerült belefulladnunk az államadósságba.

morpho 2021.01.18. 19:39:02

@nu pagagyí: Pont ott tartunk, mint 2008-ban mínusz a manyup vagyon. Ja nem, az államadósság 18 ezer Mrd-ról 35 ezer Mrd-ra csökkent...

morpho 2021.01.18. 19:45:39

@nincs1agy: Most néztem meg.

ÁKK:
2008 szeptember 30: Nominális adósság 17 455 Mrd Ft
Maastrichti adósságráta: 64,74%

2020 szeptember 30: Nominális adósság 35 039 Mrd Ft
Maastrichti adósságráta: 74,3%

Faszaság!

FCUK 2021.01.18. 19:49:18

@morpho: cicafiú, ha vagy annyira geci pofátlan patkány, hogy a nagy hitelfelvétel előtti állást citálod 2008-ból, akkor legyél kedves a járvány előtti szintet szembeállítani vele.

azt már nem is mondom, hogy a gazdasági állapotot is tedd hozzá.

az a baj veletek, hogy akkor is patkányként tudtok csak viselkedni, amikor egyébként nem kellene. hála a jóistennek ezt látják a választók is. mondjuk nem mindenhol, de szerencsére vidéken jellemzően igen.

morpho 2021.01.18. 19:55:34

@FCUK: A számok makacs dolgok narancskullancs!

Galerida 2021.01.18. 19:57:37

@morpho: Gyurcsány abban is jobban teljesített, hogy a többi ország még nem is tudott a válságról, amikor nálunk már teljes erővel dübörgött!

nincs1agy 2021.01.18. 19:59:24

@morpho: Ha ismét indulni akar, nem lesz ellenjelöltje a párton belül. Érzik ennek a veszélyét a demokraták is, azért lőnek rá mindennel még most is.Megpróbálják rávenni a republikánus szenátorok egy részét is, hogy közösen szabaduljanak meg tőle végleg. Nézd meg, nem a következő elnök van a középpontban, hanem Trump. róla szólnak a hírek, vele van tele a sajtó.

morpho 2021.01.18. 19:59:52

@Galerida: Érdekes, akkor azért támadtátok Gyurcsányt, egyébként jogosan, mert azt hazudta, hogy a válságot megállítjuk a határon. Most akkor melyik? A kettő együtt nem jön össze!

morpho 2021.01.18. 20:02:33

@nincs1agy: Mert olyat művelt, amit elnök még soha...
Trump soha többé nem lesz elnökjelölt. Tök mindegy, mit hiszel. Elnöknek meg teljesen alkalmatlak volt.

nincs1agy 2021.01.18. 20:02:42

@morpho:

4.bp.blogspot.com/-yELnXe3u96Q/UNBRZZRkfwI/AAAAAAAAA_c/HpJXED0bUXg/s1600/%C3%A1llamadoss%C3%A1g+5.jpg

A nominális adóssághoz meg annyit, hogy meg fogsz lepődni a világ szinte minden országánál folyamatosan nő. Nem vagyon szokott csökkenni.
( Az állampapírkamatokról akkor és most persze te is hallgatsz..)

nincs1agy 2021.01.18. 20:04:43

@morpho: Nagyost fogsz csalódni. az amerikai belpolitika teljesen megváltozott, tökéletesen polarizálódott. Az egyetlen esély Trump eltüntetésére az impeachment, ha át tudnak csábítani 17 republikánus szenátort a demokraták.
Ha ez nem sikerül, Trump hamar előtérbe kerül ismét.

morpho 2021.01.18. 20:06:24

@nincs1agy: "Ha ismét indulni akar, nem lesz ellenjelöltje a párton belül"
Milyen párton belül? Trumpot a republikánusok indították, de sosem volt a párt tagja. Elég gáz, hogy 4 éve nem tálaltak párton belül senkit és egy outsider futóbolondot indítottak el!

morpho 2021.01.18. 20:08:49

@nincs1agy: A grafikonod a téma szempontjából irreleváns. Ténylrg s nominális mindig nő? Na ne basz! Ezt Orbán miért nem mondta soha? Biztos elfelejtette.

Galerida 2021.01.18. 20:08:57

@morpho: Könnyebben és gyorsabban felsorolhatod azokat az alkalmakat, amikor Gyurcsány nem hazudott. Így bizonyította rátermettségét a ballib oldal és a furcsa identitású Jobbik vezetésére!

nincs1agy 2021.01.18. 20:09:10

@morpho: Gyurcsány már 2006-ban elismerte párttársai előtt, hogy katasztrofális helyzetben van a magyar gazdaság. Jóval a válság begyűrűzése előtt. Ilyeneket mondott hogy: "nincs tovább, azért nincsen, mert elkúrtuk.", meg hogy "annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt mi korábban nem tudtuk volna elképzelni."
Ebben az állapotban érte az országot a pénzügyi válság.

nincs1agy 2021.01.18. 20:09:48

@morpho: Miért irreleváns? A GDP arányos államadósság alakulását ábrázolja.

nincs1agy 2021.01.18. 20:11:40

@morpho: Nem lesz vele szemben republikánus ellenjelölt, annyira erős a helyzete, karaktere. Nincs értelme. Ha ezt nem akarják, most kell megkötni a piszkos alkut a demokratákkal a szenátusban.

nincs1agy 2021.01.18. 20:12:36

@morpho: A kamatokról továbbra is kussolsz, te kis sunyi.:DD

nincs1agy 2021.01.18. 20:17:59

@morpho:

14 milliárd eurós EU-IMF hitel. Rémlik valami? :DD

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2021.01.18. 20:18:07

@rasztaszív: "fütyi,és a fasz"

Bocs, lipsikém, de úgy tűnik rossz helyre kattintottál, ez nem a kedvenc melegpornó-csatornád.

Azt persze Freud bácsikátok tudná megmondani, hogy te közel 50 évesen még hogy nem nőtted ki a fallikus korszakodat?!

2021.01.18. 20:21:33

Ha valamit nem tudsz megcáfolni, nyugodtan üsd rá a hazugság bélyegét?!

Persze azt a Belgiumban, Fővárosi Önkormányzat Pesti úti idősek otthona vagy a heringes utaztatást megszervező Kamu Gery esetében is láthattuk, hogy mennyivel profibb tud lenni a balliberális járványkezelés.

2021.01.18. 20:22:47

@nincs1agy: Az a hitel, amit ők vesznek fel (a gazdaságpolitikát megbénítő neoliberális megszorítások feltételeivel egy csomagban) az a jó hitel...

morpho 2021.01.18. 20:29:11

@Galerida: Orbánék mindegyik választási kampány gigantikus hazugságokon alapul. Ezt hívják politikának. (állítólag)

@nincs1agy: Gyurcsányék tényleg elkúrták, bár Medgyessy kezdte s 13. Havi nyugdíjjal, közalkalmazotti fizuval, meg sz 50%-os béremeléssel. Erre Gyurcsányék rátoltak egy kamu adócsökkentést. Megúszhatták volna, de bezuhant a válság, ami így kétség kívül letolt gatyával kapta telibe Magyarországot. Ebben igazad van.
A grafikonod nem s 2008 és 2020 közti időszakot mutatja. A kamatokat a manyup pénzek elköltése miatt lehetett csökkenteni, amit a szocik is megtehettek volna, az EU-IMF hitelbe pedig Orbánék is vastagon beleköltöttek. Egyébként most szavazott meg az EU egy gigahitelt, az egész úniónak. Nekünk is.

atomic power 1986DucaDuca 2021.01.18. 20:31:04

@morpho:

"Érdekes, hogy 2006-ban nem beszélt Orbán a válságról, akkor mindenért Gyurcsány volt a hibás."

Miért beszélt volna, mikor nem volt válság a nemzetközi gazdasági környezetben. Konjunktúra volt. Az államháztartás GDP arányos hiánya meg elérte a 9%-ot. Konjunktúrában! Emiatt az unióba való belépéstől kezdve (2004) túlzott deficit eljárás alatt álltunk.

"A hiány meg pont akkora lesz mint akkor volt. Olyan 9% Varga Misi prognózisa."

Csakhogy most nemzetközi gazdasági válság van a járvány nyomán, sokkal nagyobb gazdasági visszaesésekkel, mint 2008-2010-ben!

Csakhogy:

A magyar gazdaság ma sokkal erősebb, mint akkor volt. A bevételek nőnek, a gazdaság folyamatosan fehéredik, az alapvető egyensúlyi mutatók rendben vannak, az egyenleget a válság miatti többletkiadások rontják, és nem strukturális okok. Hatalmas tartalékok állnak a kormány rendelkezésére a korábbi évek szigorú fiskális politikája következtében.

Ezzel szemben 2008-ban a devizatartalékunk kevesebb volt, mint a rövid (fél éven belül lejáró) államadósságunk.

Summa summárum: az ország 2008-ban az államcsőd szélére került, csak az EU-IMF hitel mentette meg, most meg az ország finanszírozható a szabad piacokról.

"A nominális államadósság a duplája a 2009-es nek, a gdp arányos államadósság meg lassan meghaladja azt."

Az államadósság nőtt, de kisebb mértékben, mint a környező országokban. GDP arányosan ugyanis 2019 végéig Magyarországon csökkent a legnagyobb mértékben az államadósság a visegrádi régióban. A 2008-2010-es pénzügyi válság következtében államadósságunk az uniós átlag fölé emelkedett, most meg alatta van az emelkedés ellenére.

De nézzünk a százalékok mögé! Nem csak az számít, hogy mekkora az államadósság, hanem az is, hogy milyen a szerkezete. A pénzügyi válság következtében az államadósságunk devizaaránya 50% főlé emelkedett, most meg benne van a cél sávban, azaz 20% alatt.

A magyar államadósságot ma már a lakosság finanszírozza a legnagyobb arányban
az unióban.

"Akkor kifizették a hiányt a manyup lenyúlásából, de azt még egyszer nem lehet megcsinálni."

És kifizették azt az EU-IMF hitelt is, amit a 2010 előtti kormány használt fel 2008-2009-ben a költségvetési lyukak betömésére.Ez 12,8 milliárd euro volt, akkori árfolyamon számítva 4.172,8 milliárd Ft!

"Most pont ugyanott vagyunk, mint 2009-ben voltunk."

FOGLALKOZTATOTTSÁG

2007: 57% konjunktúra idején

2020. Q3 (3. n.é.): 70,2% járvány indukálta gazdasági válság idején

2010: 3 690 000 fő dolgozott

2020: csaknem 4,5 millió fő dolgozik

Lehet választani!

morpho 2021.01.18. 20:33:41

@autótonc⠀: Azóta tömegével haltak meg országszerte az állami fenntartású idősotthonokban. Erről kussolás van. Te tényleg ebből csinálsz propagandát? Ne már! Egyébként meg a hitelt jellemzően muszájból szokta felvenni mindenki. Senki se szereti igazán.

morpho 2021.01.18. 20:36:12

@atomic power 1986DucaDuca: A 2006-ot kijavítottam 2008-ra. Egyébként meg hiába magyarázkodsz. A számok szarok, válság nincs és Orbán a hibás! Bocs, Orbántól ezt tanultam.

nincs1itt 2021.01.18. 20:42:31

@atomic power 1986DucaDuca: kacsa, kacsa... csak az utolsó sor, "2020: csaknem 4,5 millió fő dolgozik", ebből cirka 1 millió folyamatosan vagy ingázva, de külföldön dolgozik... ha levonjuk a "közmunkásokat", akkor még rosszabb az arány... és ez csak egy sor volt, abból amit sikerült összehoznod!

morpho 2021.01.18. 20:44:15

@atomic power 1986DucaDuca: Egyébként az EU-IMF hitelbe Orbán is beleköltött, a szocik nem hívták le mindet. A foglalkoztatási adatok meg full kamu számításon alapulnak, (külföldön dolgozók+kamuközmunkások beszámítása) de minden EU tagállamban munkaerőhiány van, ehhez Orbánnak semmi köze. A gazdag országok elszipkázzák a szakképzett munkaerőt a csóróktól, náluk meg hiány lesz. A nyugdíjrendszer viszont összeomlóban van... Ki a fasz fog járulékot fizetni? A közmunkások?

nincs1agy 2021.01.18. 20:57:48

@morpho: A szocik nem tehették meg, hisz ők a multikat kiszolgáló kollaboráns helytartó kormány voltak. Az állampapírkamatok pedig az ország gazdasági teljesítőképességét, a befektetés biztonságát tükrözik. A balfék kormányzat 8 éve alatt 30 százalékponttal nőtt meg a GDP arányos államadósság, Ezt mutatja a grafikon. Mindezt úgy, hogy a baloldali kormány több ezer milliárd forintos privatizációs bevételhez jutott, míg Orbánék növelték az állami vagyont, részvényvásárlással.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a Ratkó generáció Orbánék alatt érte el a nyugdíjaskort, igencsak megterhelve ezzel a nyugdíj és egészségügyi kasszát.

nincs1itt 2021.01.18. 21:18:36

@nincs1agy: "A szocik nem tehették meg, hisz ők a multikat kiszolgáló kollaboráns helytartó kormány voltak." ma sincs több szerencséd a gondolkodással, mint egyébként...

morpho 2021.01.18. 21:21:11

@nincs1agy: "A szocik nem tehették meg, hisz ők a multikat kiszolgáló kollaboráns helytartó kormány voltak." Az ilyen hülyeségektől kímélj meg légyszi! Köszi!

" A balfék kormányzat 8 éve alatt 30 százalékponttal nőtt meg a GDP arányos államadósság"
2008 szept és 2009 szept között 15% pontot nőtt, mert 8%-ot zuhant a GDP. Az összeg nominálisan 2% körül nőtt. Majd nézd meg mennyi lesz tavasszal. Szeptemberig egy év alatt 7%-ot zuhant míg nominálisan csak 1,5% körüli a növekedés. Csak a GDP is zuhant 4 ,7%-ot. Azért jó ez a Maaastrichti viszonyszám, hogy a politikusok tudjanak csökkenő/növekvő adósságra hivatkozni. Szerintem maguknak találták ki!
A ratkó nyugdíjasokról egyáltalán nem feledkezett meg senki sőt! Ők adják a fidesz szavazótáborának 80%-át! De szerintem a manyup pénztárak beszántása jobban megterhelte a kasszát. Egyébként ezt is az EU baszta el! Meg kellett volna engedni a manyup mellett a nagyobb hiányt.

atomic power 1986DucaDuca 2021.01.18. 21:29:03

@morpho:

"Egyébként az EU-IMF hitelbe Orbán is beleköltött, a szocik nem hívták le mindet."

14,2 milliárd eurót hívott le Magyarország a 20 miiliárd eurós hitelkeretből. Ebből 12, 8 milliárd eurót használtak fel 2008-2009-ben. A Nemzeti Bank pedig 1,4 milliár eurót hívott le 2010-ben.

www.portfolio.hu/gazdasag/20160405/hatalmas-tehertol-szabadulunk-meg-mire-koltottuk-az-imf-hitelt-229691

"A foglalkoztatási adatok meg full kamu számításon alapulnak, (külföldön dolgozók+kamuközmunkások beszámítása).'

Itt megtalálhatók az adatok külföldön dolgozók és közmunkások nélkül is.

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/fog/fog2010.html

morpho 2021.01.18. 21:43:39

@atomic power 1986DucaDuca: Most akkor beleköltött Orbán a hitelbe vagy nem? Igen. Köszi, ezt megdumcsiztuk.

Ha tényleg 93 ezer magyar dolgozik külföldön és 94 ezer közfoglalkoztatott van a KSH szerint, akkor igazad van. Maradjunk ennyiben.

nincs1agy 2021.01.18. 22:11:16

@morpho: "Az ilyen hülyeségektől kímélj meg légyszi! Köszi!"

Nem tudlak megkímélni ettől, mert ez az igazság. A magyar baloldal eredendően kollaboráns. Kiszolgálandó külső hatalom nélkül nem tud meglenni.

2008-ról 2009-re közel sem csökkent annyira a GDP. Egy kb. 600 milliárdos esés volt. Most a pandémia kezdete óta óriási kieséseket könyvelhet el a turizmus és a vendéglátás szektor is. Gyurcsányék milyen intézkedéseket hoztak akkor a bajba jutott vállalkozások megsegítésére. Ja, hogy semmilyeneket? Viszont vették fel a hitelt és eladták , ami érhető volt.

"Ők adják a fidesz szavazótáborának 80%-át! "

Persze, persze, talán látogass el egy DK-s szeánszra.:D Mindenesetre a Ratkó generáció nyugdíjas korba lépése komoly állami kiadástöbbletet okoz.

morpho 2021.01.18. 22:18:04

@nincs1agy: Nézd meg a 2008 és a 2009-es évet aztán számold ki, hogy a 101 és a 93 között mennyi a különbség!
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt001.html

Az a baj, hogy te egy politikai komisszár vagy, akivel nem lehet érdemben vitázni, nem azért jársz ide. Én meg hülye voltam és belementem.

a Miniszterelnök Úr jobb mint a másik 2021.01.18. 22:19:02

kkerenyi

Aki muszlim, az nyilván rögtön terrorista, és a nemzet ellensége, nemdebár?

a Miniszterelnök Úr jobb mint a másik

Szaúd-Arábia konzultációra hazarendelte budapesti nagykövetét azt követően, hogy Gyurcsány Ferenc magyar miniszterelnök "arab terroristáknak" nevezte a szaúd-arábiai futballválogatottat

morph on deer

@a Miniszterelnök Úr jobb mint a másik:
“ Szaúd-Arábia konzultációra hazarendelte budapesti nagykövetét”

Kicsit késik az órád, nem tűnt fel?
:))
Vagy akkora a para, hogy az egész brigádnak a gyurcsányozás van kiadva mára?

érzed mennyire röhejes vagy?

vagy el sem olvastad kkerenyit
vagy elfelejtetted amit olvastál
vagy kulcsszavak alapján nem érted az összefüggést
vagy egyik szemében a szálkát másikéban a gerendát sem
vagy csak szardobálni jössz ide

nincs1agy 2021.01.18. 22:33:56

@morpho: Ki tudod vonni a 27217,4- ből a 26458,3-at te szerencsétlen?

morpho 2021.01.18. 22:42:39

@nincs1agy: "2008-ról 2009-re közel sem csökkent annyira a GDP"

Terelsz pubi! Most miért nem a maastrichti százalékokat nézed? Mert most az pont nem neked fekszik? 8% volt a zuhanás, te is látod. Ne hergeld magad! Én megyek kajálni! Kacsacomb, pirburg, párkáp, aztán egy palack rajnai rizling! Javaslom, te addig zuhanyozz le! Na cső!

morph on deer 2021.01.18. 22:44:14

@a Miniszterelnök Úr jobb mint a másik:
“ vagy csak szardobálni jössz ide”

Nyugodj meg, nem dobállak, maradhatsz a helyeden!
:)))

_atpijkamo_ 2021.01.18. 22:47:20

@morpho: "Én meg hülye voltam és belementem."

Ja. Mert nem olvastad a nickjét: nincs 1 agy. :))

_atpijkamo_ 2021.01.18. 22:51:49

@atomic power 1986DucaDuca: "megtalálhatók az adatok külföldön dolgozók és közmunkások nélkül"

Meg az 5 főnél kevesebbet foglalkoztató cégek nélkül. Na, elmehetsz a sunyiba a hazug "statisztikáiddal". :))

Mikor túl sok lett a szegény, egyszerűen felhagyott a geci gazdád által irányított KSH a számítással. Volt-nincs szegénység. :))

morpho 2021.01.18. 22:53:46

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: :)

@atomic power 1986DucaDuca: Ha az előző évet 100-nak veszi, akkor már megint igazad van. Bár a lényegen nem változtat.

_atpijkamo_ 2021.01.18. 22:53:53

@atomic power 1986DucaDuca: "A magyar gazdaság ma sokkal erősebb, mint akkor volt."

Nyilván. Persze. Hogyne. :))

Fényezd csak a hazugságaiddal. A legszegényebb állam lettünk a gazdád 10 éve alatt, te barom.

morpho 2021.01.18. 22:55:04

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Ezt az 5 főt észre se vettem, köszi! :))
Na tényleg megyek kajálni, majd visszanézek.

_atpijkamo_ 2021.01.18. 22:57:19

@Galerida: "Könnyebben és gyorsabban felsorolhatod azokat az alkalmakat, amikor Gyurcsány nem hazudott."

Volt ilyen?

És tudsz ilyet a geci gazdádról?

_atpijkamo_ 2021.01.18. 23:00:54

Ondó Viktor kapott 6-7% GDP EU-segílyt. Meg 3% külföldről hazautalt fizetést. Ezzel a 9-10% pénzbeáramlással volt képes 2% gazdasági fejlődést produkálni. Egy soha nem látott erősségű konjunktúra közepette. Látott-e a világ nála impotensebb miniszterelnököt?

_atpijkamo_ 2021.01.18. 23:04:02

@nincs1agy: "minden országban elszállt az államadósság a járvány miatt"

Csakhogy boldogabb országokban a gazdaságot segítette az elköltött pénz, nem a miniszterelnököt gazdagította. :))

atomic power 1986DucaDuca 2021.01.18. 23:11:50

GNI (gross national income) per capita in PPS

Egy főre jutó nemzeti jövedelem vásárlóerő paritáson:

Mögöttünk: Görögország, Lengyelország, Szlovákia, Horvátország, Lettország, Románia, Bulgária

appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=nama_10_pp&lang=en

atomic power 1986DucaDuca 2021.01.18. 23:28:04

Purchasing power adjusted GDP per capita

Vásárlóerő-korrigált egy főre eső GDP

Magyarország 2010: 16400
Magyarország 2019: 22800

39%-os növekmény.

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tec00114/default/table?lang=en

Sir Galahad 2021.01.19. 00:34:14

Pedig az utolsónak is megvan a magyar változata - csak nem Orbán mondta, hanem ellenzéki politikusok Orbánnak, 2018-ban.

kunzoo 2021.01.19. 06:45:53

@morpho:
Miért?
Nem indított háborút.
Összebékített muszlim országot Izraellel.
Felvállalta a gazdasági harcot Kínával.
Rávette a NATO szövetségeseket hogy vegyék komolyan a szervezetet, tegyék bele azt a pénzt amit eredetileg vállaltak.
Nyilván csinált sok hülyeséget is de ezek eredmények.

élveteg 2021.01.19. 11:27:00

Naná hogy alkalmatlan volt

"Nem indított háborút"

Akkor ha nincs háború nem fogy a fegyver akkor minek gyártani annyit ? Hát nem elég érv ez egy elnök alkalmatlanságához ? Mármint az amerikai hadiipari komplexum szemszögéből nézve

lobaszopiatej 2021.01.19. 12:47:19

Trump, Orbán kompromisszumképtelen önző zsarnokok.
Csak elvakult, könnyedén manipulálható jobbágy-cselédek szavaznak rájuk.
Aki dolgozott már piaci szférában hosszab ideig, az idővel nagyon jól megtanulta, hogyan kell felimserni és kerülni az ilyen önző és hatalomittas hordószonokokat.

nincs1agy 2021.01.19. 17:38:31

@morpho: Arról szövegeltél, hogy mekkorát csökkent a GDP a 2008-as válság miatt a szoci kormány utolsó időszakára. Ehhez képest kiderült, hogy 600 milliárddal csökkent le 27,2 ezer milliárdról. Itt nem én terelek..

nincs1agy 2021.01.19. 17:41:25

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

Orbánék több intézkedéssel is segítették a vállalkozásokat, és opcionális törlesztési moratóriumot is bevezettek. Mit csinált kehhez képest az Mszp-Szdsz kormány 2008 után ez ügyben? Ja, hogy semmit?

lobaszopiatej 2021.01.19. 18:21:14

@nincs1agy:

Kapitalizmusban nincs olyan, hogy az "állam" vagy egy politikus valakiket "megsegít", mert azt cserébe el kell venni valakitől, azaz cserébe jól meg kell szivatni a "többieket".

Ezért megsúgom csak neked, ilyeneket rendszerint szándékos átverés céljából állítanak a politikusok, azért hogy jól beszopd.

nincs1agy 2021.01.19. 18:44:21

@lobaszopiatej:

"Kapitalizmusban nincs olyan, hogy az "állam" vagy egy politikus valakiket "megsegít", mert azt cserébe el kell venni valakitől, azaz cserébe jól meg kell szivatni a "többieket"."

Hogy te milyen okos vagy! Gondolom ugyanezt gondolod, amikor egyes nyugati országokban lakossági számlákra utalgat pénzt az állam a pandémia idején.

ZX 2021.01.19. 19:33:53

@nincs1agy: Pontosan milyennel is? Pont az a szektor kapta a legkevesebb támogatást amelyiket a legjobban érintett a válság. Ráadásul az elköltött 3600 milliárdból valójában csak 409 milliárd a valódi támogatás.

Hol vannak a 2 évvel ezelőtti arcoskodók akik azt pofázták, hogy nem a nominális adósságot kell nézni hanem a gdp arányosat? Mondtam nekik, hogy ha bezuhan a gdp akkor feldughatják a seggükbe. Remélem már készítik az ánuszukat!

nincs1agy 2021.01.19. 20:15:49

@ZX: Számos adócsökkentés, hiteltörlesztési moratórium. Ehhez képest a balfékek kormányon semmit nem tettek az akkori válság idején, hogy megsegítsék a vállalkozásokat és a lakosságot,

cicmen 2021.01.19. 20:49:00

@nu pagagyí: ": "Soros György eleve csak radikális csoportokat pénzel, ezt mindenki tudja," Például Orbán Viktort, meg Kovács Zoltánt a kiváló sorosozós kormányszóvivőt. Hát ők tényleg elég radikálisak lettek, saját nemzetük ellen fordultak. Soros is melléfog néha."

Pontosan! Sem Orbán, sem Kovács nem lett hazaáruló és nem adta el az országot Sorosnak az ösztöndíjért cserében! Számodra ez érthetetlen, sőt úgy adod elő, hogy ezzel fordultak a nemzetük ellen!
Benneteket marhavagonokba kellene rakni!

Belzebubo 2021.01.19. 21:04:01

@cicmen: így van, ô nem is árulta a hazát, mint a nagy barátja, Strache. Okosabb volt: ellopta...

ZX 2021.01.19. 21:51:48

@nincs1agy: Számos adócsökkentés, hiteltörlesztési moratórium.

Adócsökkentés a cégek egy részének van, de az olyan mint halottnak a csók. Bevétele sincs soknak akkor miből adózzon? A hitelmoratórium meg olyan mint amikor más faszával verik a csalánt. Ráadásul ha lejár a moratórium akkor a már kamattal növelt összeget kell fizetni. Ettől függetlenül egyeseknek az valóban segítség, de nagyon sokan nem éltek vele, nem véletlenül.

_atpijkamo_ 2021.01.19. 22:07:11

@nincs1agy: "opcionális törlesztési moratóriumot is bevezettek."

Felhívom figyelmedet, hogy ígyis-úgyis vissza kell fizetni a kölcsönt, ez csak haladék.

A bankok farkával verték a csalánt. Ügyes. :))

"Mit csinált kehhez képest az Mszp-Szdsz kormány 2008 után"

Mi a fasz közöm van a szerelmeidhez???

Boldogabb országokban viszont a kormányok segítették a vállalkozásokat és az embereket, nem pedig maguknak loptak, mint Ondó Viktor gazdád.

_atpijkamo_ 2021.01.19. 22:08:31

@cicmen: "Sem Orbán, sem Kovács nem lett hazaáruló és nem adta el az országot"

... aruszkiknak.

...

Ja, de igen.

_atpijkamo_ 2021.01.19. 22:25:14

A mindenre alkalmatlan Ondó Viktornak még mindig nincs oltási terve.

444.hu/2021/01/19/atlatszo-kidobjak-a-fel-nem-hasznalt-vakcinakat

_atpijkamo_ 2021.01.19. 22:39:49

„(...) szükség szerint, ugye, minden döntést a kormánynak kell meghoznia, következésképpen a felelősséget is a kormánynak kell viselnie, leginkább persze nekem. Ezt én vállalom is természetesen, mégiscsak ez a dolgom, mondhatnám, ezért kapom a fizetésemet”.

Decemberben már azt mondta a parlamentben, hogy „a kormányt semmilyen felelősség nem terheli” és úgy állította be, mintha az ellenzék az egészségügyi dolgozókat hibáztatná azért, hogy emberek halnak meg.

tldr.444.hu/2021/01/19/11-ezer-halott-mellett-tarul-fel-hogyan-kezeli-a-valsagot-az-orban-kormany

BiG74 Bodri 2021.01.19. 22:53:23

@cicmen:
Hogyan mondtad? Hova kell rakni embereket?

nincs1agy 2021.01.19. 23:03:46

@ZX:

piacesprofit.hu/gazdasag/asz-elnok-ezermilliard-forintos-adocsokkentes-kellene/

"Hozzátette: számításaik szerint egy százalék szja-csökkentés 170 milliárd forintba kerül, “azaz nagyjából ezermilliárd forintos adócsökkentésről beszélünk. Ennyi marad a legálisan munkát vállaló majdnem négy és fél millió embernél."

www2.deloitte.com/hu/hu/pages/ado/articles/covid19-adovaltozasok.html

nincs1agy 2021.01.19. 23:06:26

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

Igen, tudod van egy olyan mondás, miszerint aki időt nyer, életet nyer. Ha ma megmenekülsz, lehet, hogy holnap helyre állnak a dolgaid. Ha ma kinyírnak, holnap tuti nem állnak helyre a dolgaid.

_atpijkamo_ 2021.01.19. 23:18:07

@nincs1agy: "van egy olyan mondás, miszerint aki időt nyer, életet nyer"

Ezert kellett volna Ondó Viktor gazdádnak a cégeket és munkáltatókat segíteni ahelyett, hogy a tolvajkodott egy nagyot.

_atpijkamo_ 2021.01.19. 23:22:34

Orbán Viktor bejelentését választási ígéretnek tartja, szerinte a kormányfő az SZJA-eltörléssel a fiatalokat akarja megnyerni, mert a Fidesz a 30 év alattiak körében rosszul áll. Mint mondta, nem az a baj, hogy a magyar államadósság GDP-arányos értéke meghaladta a 2008-as pénzügyi válságot követő szintet, hanem az, hogy a kormány nem arra költött, amire kellett volna, az emberek, a családok és a kis- és középvállalkozások megsegítésére.

24.hu/kozelet/2021/01/19/pogatsa-zoltan-tevut-a-fiatalok-adomentessege/

nincs1agy 2021.01.19. 23:41:53

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Pontosan ezt csinálta. Csökkentette a cégek adóterheit.

nincs1agy 2021.01.19. 23:42:34

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Szörnyű, nyerni akar a választáson a rohadék. Mik vannak?

_atpijkamo_ 2021.01.19. 23:44:37

@nincs1agy: "Csökkentette a cégek adóterheit. "

Egy faszt.

A németek csinálták jól, hogy életben tartották a vállalkozásokat.

Egyébként nem sokat ér, ha nem kell fizetni adót, ha úgysincs bevétel. és úgysincs mit adót fizetni. :))

Akkora szervilis fasz vagy, hogy a fal adja a másikat. :))

_atpijkamo_ 2021.01.19. 23:54:56

@nincs1agy: "nyerni akar a választáson a rohadék."

A mindenáron való győzni akarás nem teszi legálissá a választási csalásait.

nincs1agy 2021.01.20. 00:23:18

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Ha csökken a bevételed, örülni fogsz, hogy kevesebb adót , járulékot kell fizetned.
Pl. a kiszállított ételek Áfáját 27 %-ról 5-re csökkentette a kormány, Így több pénz marad a most kajakiszállításból élő vendéglátósoknál.

nincs1agy 2021.01.20. 00:24:39

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Miért csalás, az, hogy egy választói csoportot kedvezményben részesít a kormány? Ez csak a te fejedben probléma.

_atpijkamo_ 2021.01.20. 00:47:36

@nincs1agy: "Ha csökken a bevételed, örülni fogsz, hogy kevesebb adót , járulékot kell fizetned"

Nagy kár, hogy nem értesz a gazdasághoz, és ilyen baromságokat mondasz.

Akinek a legnagyobb bevétel csökkenése van, annak ez a legkisebb segítség. Akinek nincs bevétel csökkenése, és nincs szüksége segítségre, annak "segít" a legjobban.

_atpijkamo_ 2021.01.20. 00:49:14

@nincs1agy: "Miért csalás, az, hogy egy választói csoportot kedvezményben részesít a kormány?"

Az a csalás, hogy dezinformálja a lakosságot, krumplival megvásárolja a szavazatokat, állami pénzeket és az államapparátust használja a pártérdekek kiszolgálására, és ezernyi más csalást alkalmaz.

ahmedabdul 2021.01.20. 00:57:58

@nincs1agy: Arról nem is szólva, hogy külön egy-egy választócsoport megszólításával, a nekik szànt külön ígéretekkel nemcsak a kormány operál

"Fel kell zárkóztatni az alacsony összegű nyugdíjakat, és csökkenteni kell a nyugdíjas társadalomban évről évre növekvő különbségeket"

Világos, meg akarják nyerni maguknak azokat a nyugdíjasokat, akik aktív korukban ügyeskedtek, szürkén-feketén dolgoztak, így most alacsony a nyugdíjuk. Ugyan ez mitől is lenne etikusabb, mint a fiatal munkavállalók SZJA-kedvezménye?

nincs1agy 2021.01.20. 08:33:47

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

Mert ugye a csökkent bevétellel működő, kajakiszállításra átállt étteremnek nem segítség, hogy jóval kevesebb Áfá-t kell fizetnie, és több pénz marad nála, ugye te nagyon hülye?

_atpijkamo_ 2021.01.20. 08:47:38

@nincs1agy: Igen. Ha nincs bevétel, akkor a legnagyobb szüksége van segítségre, akkor nem segít Ondó Viktor gazdád, mert nincs adó egyébként sem.

Ha van rendes bevétele, nincs szüksége segítségre, akkor segít Ondó Viktor gazdád, mert lenne rendes befizetendő adó.

Fordítva van, mint kellene, te barom. Tényleg nincs 1 agy. :))

nincs1agy 2021.01.20. 09:43:05

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

Te barom, nem arról van szó, hogy egy étteremnek nincs bevétele. Van bevétele neki, csak kevesebb, Mert a fogyasztók nem rendelnek sört, bort, ásványvizet kávét a házhoz szállításhoz. A kormány adókönnyítése révén viszont több pénz marad náluk az ételek kiszállításából származó bevételből. Képes vagy ezt felfogni?

nincs1agy 2021.01.20. 09:43:52

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Mint minden, amire képtelen vagy érdemben reagálni..

_atpijkamo_ 2021.01.20. 09:45:39

@nincs1agy: "képtelen vagy érdemben reagálni"

Nem olvasok féknyúzt, nem vagyok agyhalott fide$$fasszopó. :))

_atpijkamo_ 2021.01.20. 09:50:55

@nincs1agy: "Van bevétele neki, csak kevesebb"

Borsónyi agyaddal képtelen vagy felfogni, hogy nem mindenki egyforma. Van akit jobban megviselnek a korlátozások, van akit kevésbé.

Akinek nincs bevétele, annak kellene segítség, de nem kap. Akinek van rendes bevétele annak nem kell segítség, de kap. Pont fordítva "segít" Ond Viktor gazdád, mint kellene. Minden pillanatban bizonyítja, hogy teljesen alkalmatlan az ország vezetésére. :))

Olyan vagy, mint az álló óra, ami naponta kétszer pontos. Minden más esetben pofára esel. Kevesebb szervilizmus kellene. :))

Képtelen vagy megérteni, vagy nem akarod megérten, mindegy, többet nem magyarázom el, írogathatsz nyugodtan, nem válaszolok. :))

nincs1agy 2021.01.20. 10:00:04

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Figyelj, te hülye egy csomó vállalkozásánál nem arról van szó, hogy nincs bevétele, hanem hogy a pandémia miatt csökkent bevétel mellett esetleg alkalmazottat kellene elbocsátania. Az adókönnyítésekkel nála maradó bevételekkel ez elkerülhető. Erről szólnak a kormány intézkedései. Képes vagy ezt felfogni?

nincs1agy 2021.01.20. 10:02:43

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Te mindent fakenyúznak minősítesz, amire nem tudsz reagálni. Már régesrég kiderült volna, ha Kunhalmi krumplis képe manipulált lett volna. Ehelyett mélyen kussol a baloldal, mert tudják, hogy lebuktak. Valójában ők osztogattak krumplit.

_atpijkamo_ 2021.01.20. 11:38:45

@nincs1agy: Néztem. Nem nagy segítség, túl kevés, túl rövid időre és túl bürokratikus. A németek jól csinálják.

Boldogabb országokban nem a minszterelnököt támogatja a "gazdaságvédelmi" csomag 90%-a.

cicmen 2021.01.20. 13:45:14

@BiG74 Bodri: Hogyan mondtad? Hova kell rakni embereket?.....................

Marhavagonba, de nem vagytok emberek, csak ennek a szerencsétlen országnak a felesleges szemete!

nincs1agy 2021.01.20. 19:09:13

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

Mit támogat a miniszterelnökön, hogy az étel házhoz szállítás Áfáját 27-ről 5 százalékra csökkentették?
Ha egy kiszállított étel önköltsége mondjuk ezer ft, és ezer forintos árréssel dolgoznak, akkor 2000+áfa volt az , amit a fogyaszt fizetett, amelyből ezer forint volt az a haszon, amelyből a vállalkozó fizetést adott, fizette a bérleti díjakat, rezsit és megvolt belőle a maga nyeresége is.
A kormány intézkedésének köszönhetően ez nem 1000 ft az Áfacsökkentés után, hanem 1400 ft, majdnem másfélszer több marad a vendéglátóipari vállalkozónál. Ez önmagában egy komoly segítség.

_atpijkamo_ 2021.01.21. 11:11:18

@nincs1agy: "az étel házhoz szállítás Áfáját 27-ről 5 százalékra csökkentették"

Az ismert Univerzum LEGMAGASABB ÁFÁ-jával sanyargatja a Magyarokat, és ha valahol egy kicsit lazít szorításon, te szervilis izgalmadban a földön fetrengesz a hálától. :))

Boldogabb országokban, mint pl. Ausztriában, - amit 2030-ban lehagyunk, mint ismeretes - eleve 10% az ÁFA az ételeken. :))

nincs1agy 2021.01.22. 19:43:18

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Nincs értelme egyetlen adónemet kiemelve hasonlítgatni az országokat. Az USA-ban pl. igen kis mértékű a forgalmi adó, viszont durva ingatlan adókat kell fizetni, ami meg nálunk nincs

_atpijkamo_ 2021.01.22. 20:09:59

@nincs1agy: "Nincs értelme egyetlen adónemet kiemelve hasonlítgatni az országokat."

Valóban. Magyarországon van az ismert Univerzum legmagasabb ÁFÁ-ja. Ezt hiába hajlítgatod. :))

nincs1agy 2021.01.23. 21:51:27

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

"Magyarországon van az ismert Univerzum legmagasabb ÁFÁ-ja."

És zéró ingatlanadó..
süti beállítások módosítása