B1 blogcsalád



Kínai vakcinát vesz a kormány, bár a braziloknál se volt hatásos

2021. január 15. - nickgrabowszki

Annak az OGYÉI-nek kell szigorúan szakmai szempontok alapján engedélyeznie a kínai vakcinát, amelyiket Kásler bő 2 éve lefejezett, és volt fidelitaszost, századvégest és ügyvédet delegált oda komisszárnak. vakc_2.jpgAz Európai Unió szerdán még úgy tudta:

Az Európai Unió tagállamai kötelezettséget vállaltak arra, hogy nem indítanak saját eljárásokat a koronavírus elleni oltóanyagok beszerzéséreemlékeztetett Sztella Kiriakídisz, az egészségügyért és élelmiszer-biztonságért felelős biztos az uniós tagállamok egészségügyi minisztereinek informális videókonferenciája után szerdán.

Hát, azt hiszed. Brüsszel a hibás. Orbán-szócső1:

Az Európai Bizottság botrányosan lassú vakcinabeszerzése miatt nem lehet feloldani a koronavírus terjedése miatt bevezetett korlátozásokat – mondta Szijjártó Péter csütörtökön.

És aztán Orbán-szócső2:

A kormány a Sinopharmtól fog beszerezni kínai vakcinát – közölte Gulyás Gergely. Erről gyakorlatilag már megállapodtak, az első adag – ami akár egymillió is lehet – szállításának időpontja csak a magyar engedélyezés gyorsaságától függ. 

Tényként közölte, hogy már megállapodtak.

A hatósági vizsgálat előtt/alatt.

Tehát az föl sem merült, hogy az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet nevű szakhatóság elutasítsa az engedélyt, csak a papírmunka sebességén múlik, hogy mikorra lesz meg a pecsét.

Ebben annál is inkább bízhatnak, mert az OGYÉI is politikai irányítás alá került, a pártállam része lett, amikor a Kásler nevű miniszter (a pozsonyi csata hőse) kirúgta az előző főigazgatót, Pozsgay Csillát, és vele távozott a teljes felsővezetés, meg egy csomó munkatárs.

  • Kásler erre első dühében kinevezett egy - többek között volt fidelitaszosból, Habony századvéges titkárából, ügyvédből és saját volt beosztottjából álló - ún. "tanácsadó testületet" a szakmaiság nagyobb dicséretére. (A szakmaiságra nézvést lásd csak ismét a pozsonyi csatát vagy Kásler nézeteit a Tízparancsolat egészségügyi hatásairól.)
  • Aligha független ettől, hogy azután alig találtak embert az OGYÉI élére, többen visszautasították a felkérést a főigazgatói és a főigazgató-helyettesi posztokra is.

És akkor ettől hatóságtól várjuk, hogy politikafüggetlenül és szigorúan szakmai szempontok alapján bírálja el, hogy a kínai vakcinának vannak-e mellékhatásai, illetve, hogy egyáltalán hatásos-e. 

Ráadásul annak az államnak a dokumentációi alapján, amelyik el akarta titkolni a járvány kitörését, börtönbe záratta a róla elsőként beszámoló orvosokat, és meghamisította a halálozási adatokat. Amelyik, illetve amelyiknek késlekedése 

rászabadította a világra a Covidot.

Gulyás miniszter azt is közölte, hogy a vakcinával már 20 millió embert beoltottak és hatékonynak bizonyult. Ezt alkalmasint szintén a kínai állam adataira alapozza.

Csakhogy nyilván ugyanezt állították arról a kínai vakcináról is, amit Brazíliának adtak el. Máskülönben nemigen tudták  volna eladni. Azonban a helyzet az, hogy 

Mindössze 50,38 százalékos hatékonyságúnak bizonyult Brazíliában a Sinovac Biotech kínai gyógyszergyártó koronavírus elleni vakcinája a tesztelés harmadik szakaszában - jelentette be kedden a kínai oltás vizsgálatáért felelős brazíliai egészségügyi intézmény, az Instituto Butantan.

Bolsonaro Kínából vett vakcinát, és semmire nem nem vele. Tehát Orbán is Kínából vesz. Az autokraták összetartanak.

Orbán-kormány nagyhatékonyságú, hozzáértő, valamint a szakmaiságot korrupciót sem nélkülöző Covid-beszerzéseit jól jellemzi, hogy tavaly tavasszal úgy vettek 20 ezer lélegeztetőgépet, hogy

  • a piaci árnál három-négyszer többet fizettek érte,
  • több mint 300 milliárdot költöttek rá,
  • a sokszorosát vették a maximálisan szükségesnek,
  • miközben nincs elég ember, aki működtesse őket (bár ez Orbánt nem érdekli),

továbbá, hogy az invazív gépi lélegeztetés bizonyítottan inkább árt, mint használ a Covid-betegeknek. De ők kidobtak azért 20 ezerre 300 milliárdot.

A vakcina engedélyezési dokumentációját üzleti titokra hivatkozva nyilván nem hozzák nyilvánosságra; ahogy Paks2 vagy a Budapest-Belgrád vasút, szóval minden nagyvolumenű állami pénzköltés adata titkosak Magyarországon. Civilizált országban ez egyszerűen elképzelhetetlen volna.

Amúgy a vakcina engedélyezési eljárását azért az OGYÉI végzi, mert az európai szakhatóság nem folytat ilyet. Meg se keresték ezzel. Alkalmasint nem lenne esélyük átmenni az uniós protokollon. Inkább Magyarországon próbálkoznak, hátha beválik a kísérlet, és bemondásra elfogadják az adataikat.

Magyarországnak amúgy jogában áll saját területére engedélyezni egy gyógyszert. (Nemzeti eljárás.) Még akkor is, ha előző nap megígérte, nem csinál ilyet. 

Azonban most nem egyszerűen arról van szó, hogy az Orbán-rezsim már megint segget csinált a szájából, és megszegte a szavát, meg az uniós kötelezettségvállalást. (Bár a következő kormánynak nem kevés időbe kerül majd megváltoztatni a Fidesz miatt Magyarországra és a magyarokra égett sunyi, alattomos, hazudós náci képét.)

Hanem arról is, ami ezután következik. Nézzük sorban:

  • Orbán kevesli az átoltottságot.
  • Soros vagy Brüsszel, most éppen Brüsszel a hibás.
  • Szereznek egy kemény diktatúrából silány, de legalábbis megbízhatatlan minőségű vakcinát.
  • Beoltják a lakosságot.
  • Végül boldogan engedelmeskednek a népakaratnak, és feloldják a korlátozásokat, tilalmakat, a távolságtartást.

Az emberek örülnek, mert az hiszik, végre vége. Mivel azonban a kínai vakcina 50%-os hatékonysága miatt a népesség fele csak oltott, de nem védett lesz, rászabadítják az országra a harmadik hullámot, potenciálisan 

újabb ezrek-tízezrek halálát okozva ezzel.

De legfeljebb majd ráfogják az ellenzék "halálkampányára" meg a Krekóra, hogy ők az okai mindennek. Az mindig beválik.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8716388462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MAXVAL bircaman közbaszó 2021.01.18. 09:14:49

Ó ez a feszes seggű lovagló kislány. Ráülne a faszomra, eltörné.

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.18. 09:26:16

@István Tamasi: Az 50%-os hatásosságot nem a Sinopharm-vakcinánál mérték, hanem a Sinovacénál. A Sinopharmmal végzett klinikai vizsgálatok ennél jelentősen magasabb hatékonyságot mutattak. A lényeg, hogy a súlyos megbetegedésektől hatékonyan véd ez a vakcina is.

István Tamasi 2021.01.18. 10:08:14

@Libernyák mentes jó napot!:
Akár Sinopharm, akár Sinovac, a lényeg, hogy jó hatással legyen a NER lovagok pénztárcájára.
Az illiberális matek szerint persze a 97 % is akkora, mint a 75 %, ugye? Ha már a szavazatok 50 %-val lehet 2/3-ot elérni.
Tessék mondani melyik kínai gyár /márka fog előbb reagálni az újabb és újabb - pl. Dél-Afrikai - mutánsra?

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.18. 11:04:19

@István Tamasi: "Az illiberális matek szerint persze a 97 % is akkora, mint a 75 %, ugye?"

Miről tetszik hadoválni?

A Sinopharm vakcinája a klinikai vizsgálatok szerint 99%-ban kiváltja a SARS-CoV2-spefikus antitestek képződését (és megakadályozza a súlyos, kórházi kezelést igénylő Covid-19 betegség kialakulását), ami azt jelenti, hogy a legfontosabb célt teljesíti. Az enyhe-közepes tünetek megjelenését is a WHO által minimumként megszabott 50%-nál magasabb arányban gátolja meg.

"Tessék mondani melyik kínai gyár /márka fog előbb reagálni az újabb és újabb - pl. Dél-Afrikai - mutánsra?"

Jelenleg még folynak a vizsgálatok azzal kapcsolatban, hogy ezek a mutációk (pl. a dél-afrikai és a brazil) mennyiben befolyásolják hátrányosan a vakcinák hatásosságát (a brit változat az előzetes eredmények szerint nem befolyásolja). Az összes, jelenleg forgalomban lévő vakcinára igaz, hogy ezeket az eredeti, Wuhanban, 2019-ben megjelent változat alapján fejlesztették ki. Ha bebizonyosodik, hogy valamelyik mutáns ellen ezek nem védenek, akkor mindegyiket ki kell igazítani.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 12:42:20

@Libernyák mentes jó napot!: "A Sinopharm vakcinája a klinikai vizsgálatok szerint"

Tök mindegy. A kínait adassátok be magatoknak, meg a többi agyahalott fide$$ szavazónak. A rendes vakcinát meg kapják a magyarok. :))

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.18. 13:33:10

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "Tök mindegy"

Ahhoz képest, hogy te korábbi allításod szerint valami tudományos ösztöndíjat nyertél el Gyurka bácsitól, szépen hagyod, hogy a zsigeri rasszizmus vezérelje a döntéseidet a tudomanyos vizsgalatok eredményei helyett.

De ahogy eddig is mondták, nem kötelező beadatni a vakcinát, az oltóprogramban való részvétel önkéntes és ingyenes. (Csak akkor azon se csodálkozz majd, ha rád még hónapokig érvényesek lehetnek azok az utazási, rendezvényekhez kapcsolódó korlátozások, amelyek a beoltottakra már nem.)

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 13:48:38

@Libernyák mentes jó napot!: "zsigeri rasszizmus"

Te idióta vagy. :))

Nincs bennem rasszizmus. A Kínaiakban nem bízom, mert tudományosan bizonyított, hogy csalnak ahol tudnak, ennyike.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 13:49:25

@Libernyák mentes jó napot!: Téged se azért utállak, mert buzi vagy, hanem mert hazaáruló vagy. :))

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.18. 14:21:10

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "A Kínaiakban nem bízom, mert tudományosan bizonyított, hogy csalnak ahol tudnak, ennyike."

Ekkora ökörséget hogy is lehetne "tudományosan bizonyítani"? A tudomány nem egy bunkósbot.

Attól még, hogy az idióta előítéleteket "tudományosnak" címkézed, bizonyítani még nem fogod őket, maximum lejáratod magad a tudomány valódi képviselői előtt.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:24:15

@Libernyák mentes jó napot!: "Finoman szólva sem voltak elragadtatva a gyártók, amikor Eva De Bleeker, a belga kormány egyik tárcavezetője megosztotta saját Twiterjén, hogy az Európai Unió milyen árakon vásárolt koronavírus elleni vakcinákat a gyártóktól"

Bazmeg, mekkora farok vagy te!

Az EU azért titkolózik, hogy minél olcsóbban vegye a vakcinát.

Ondó Viktor gazdád azért titkolózik, hogy minél drágábban vegye a vakcinát.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:27:06

@Libernyák mentes jó napot!: A 2008-as nagy kínai babatápszer botrány kirobbanása óta – amikor 54 ezer csecsemő betegedett meg és hatan meg is haltak a melaminnal szennyezett tej miatt – egyre többször találnak a hatóságok melamint, mosószert és hidrogénperoxidot tartalmazó tejet. Ezt a legkönnyebben úgy tudjuk kivédeni, ha mellőzzük az importált tejeket és hazai vagy házi tejet választunk.

www.hellovidek.hu/gazdasag/2019/03/08/kamu-alapelelmiszerek-a-hazai-boltokban-igy-verik-at-a-gyanutlan-vasarlokat

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:29:20

@Libernyák mentes jó napot!: Kány kínai csalást hozzk még, te előítéletes barom? :))

"A koronavírus kiindulópontjának tekintett Hupej tartomány egészségügyi hatóságai által készített, belső felhasználásra szánt, titkos dokumentumokat tett közzé a CNN, amelyek megmutatják, hogy a járvány korai szakaszában Kína félrevezető számokat publikált a vírus terjedéséről."

telex.hu/koronavirus/2020/12/01/kina-koronavirus-kiszivargo-dokumentumok-felretajekoztatott-jarvany-korai-szakasz-cnn

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:31:08

„Ami Kínát illeti, a doktornőt állítása szerint azért rúgták ki, mert az 1988-as szöuli játékok előtt megtagadta, hogy tiltott szereket adjon a versenyzőknek. Ő most az ARD-nek csakis a 80-as, 90-es éveknek az érmeiről és kínai sportolóiról beszélt, amire a WADA csakis úgy reagálhatott, hogy felállít egy vizsgálóbizottságot, amely nyomozni kezd, adatokat, információkat fog gyűjteni, de én azt gondolom, itt nem áll meg a történet”

m4sport.hu/2017/10/30/tiszekert-meglepte-a-kinai-doppingbotrany/

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:32:15

A Caixin nevű kínai tényfeltáró lap az elmúlt időszak legnagyobb aranyhamisítási ügyére bukkant abban a városban, amelynek egyre nehezebb lesz lemosni magáról ennek az évnek a mocskait: Vuhanban. A városban működő aranyfeldolgozó, az amerikai tőzsdén is jegyzett Kingold Jewelry 83 tonnányi „színtiszta aranyrúdkészletéről” derült ki, hogy valójában arannyal bevont réztömbök.

qubit.hu/2020/07/01/kiderult-hogy-kina-aranykeszletenek-legalabb-4-szazaleka-valojaban-rez

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:33:09

Az Apple hamis szerencsejáték alkalmazásokat távolított el az App Store-ból, valamint az ezeket értékesíteni próbáló fejlesztők is kitiltásra kerültek. A Wall Street Journal szerint a tech cég eddig már összesen 25 000 alkalmazást törölt annak érdekében, hogy megfeleljen a szigorú kínai jogszabályoknak.

nki.gov.hu/en/it-biztonsag/hirek/tobb-ezer-hamis-alkalmazast-toroltek-a-kinai-app-store-bol/

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:34:28

a hamis méz nem egyenlő a kínai mézzel annak ellenére, hogy sokak fejében össze van kötve e két fogalom. Bármilyen hihetetlen, Kínában is termelnek valódi mézet

sagimeheszet.hu/blog/hogyan-keszul-a-hamis-mez

Szinte hihetetlen, hogy van, ami nem hamis Kínában.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:35:49

Ren 37 éves volt, egyike a több tucat betegnek, akiket a 3. számú Zhongsan Egyetemi Kórházban kezeltek Guangzhouban, 2006 áprilisában egy olyan gyógyszerrel, mely hamisított összetevőket tartalmazott, adta hírül a Xinhua hírügynökség.

Az Armillarisni A, melyet az Oiqihar Gyógyszergyár állított elő, egy olcsó ipari szirupot tartalmazott, a diglycolt. Ez a szer a betegek veséjét, máját és idegrendszerét támadta meg.

Ren szerdán hunyt el a korábban rajta végrehajtott vese-és májátültetés ellenére. A haláleset felhívja a figyelmet Kína hamis gyógyszerekkel és termékekkel kapcsolatos problémáira, a világ bizalma pedig megrendült a "made in China" árucikkekkel kapcsolatban.

weborvos.hu/gyogyszerpiac/ismet-gyilkolt-a-hamis-kinai-gyogyszer-106400

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:36:37

A tajvani alaplapgyártók kínai terjeszkedési terveinek egyre inkább keresztbe tesz az a rengeteg hamisítvány, amely a kínai piacon található. Egy bennfentes szerint az országban eladott alaplapok ötöde hamisítvány.

www.hwsw.hu/hirek/11191/kinaban-egyre-tobb-gondot-okoznak-a-hamis-alaplapok.html

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:37:24

Az 500 GB-os Samsung külső merevlemezben egy 128 megabájtos flash meghajtó és két anyacsavar található.

:))

computerworld.hu/uzlet/hamis-kinai-hdd-k-apro-pendrive-bol-es-anyacsavarbol-84872.html

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.18. 14:39:30

egy (kínai? tajvani?) "hőmérő látható, amiről elég gyorsan kiderül, hogy hőmérsékletet ugyan nem mér, de LCD-kijelzőjén remekül megjelenít egy random számot 36,1 és 37 fok között.

index.hu/mindekozben/poszt/2020/04/12/37_foknal_magasabbat_soha_nem_mutat_a_hamis_homero/

nincs1agy 2021.01.18. 14:41:34

@nu pagagyí: Ez a kurva nagy szerencsétek..:D

nincs1agy 2021.01.18. 14:42:19

@nincs1itt: Te viszont nem is próbálkozol. Minek? :DD

István Tamasi 2021.01.19. 08:54:57

@Libernyák mentes jó napot!:
Még a fideszmaffia lakájmédiája szerint is 95-97 % hatékonyságú a Pfizer vakcinája és 74-75 %-os a kínai. - Miről tetszik hadoválni?
Azonkívül: A szakemberek szerint a nyugat vakcinákat néhány hét alatt módosítani lehet a délafrikai mutánsra. Mennyi idő kell a kínai vakcinák módosítására? - Miről tetszik hadoválni?

nincs1agy 2021.01.19. 17:45:23

@István Tamasi: Fél Európa Moszkvában meg Pekingben áll sorba vakcináért, mert leesett nekik, hogy a Pfizer nem fog tudni időben eleget szállítani. Ott van nekik a 300 milliós USA, plusz még akiket Biden apó behurcol újdonsült intézkedéseivel.
A nálunk valamivel népesebb Belgium fele annyi oltást képes felmutatni mint mi..

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.19. 18:29:28

@István Tamasi: Reuters hír: "Pfizer and BioNTech have contracts with the EU to supply up to 600 million doses this year. They have agreed to deliver 75 million shots in the second quarter and more later in the year." www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-eu-vaccine/european-nations-say-covid-vaccines-fall-short-as-pfizer-slows-supplies-idUKKBN29K17K
Kis matek, az EU lakossága 447 millió, ebből a Pfizerrel 75/2 = 37,5 milliót (kevesebb mint a lakosság 1/10-ét) lehet beoltani a második negyedévben (el kell osztani kettővel, mert mindenkit kétszer kell oltani a védettséghez). A Modernából még kevesebb jön, mint a Pfizerből (éves szinten 160 millió adag, a java a második félévben). Látható tehát, hogy kell más vakcina is – és ezek többségében "hagyományos" technológiával készült vakcinák lesznek, mint az oxfordi vagy a kínai (nem mRNS-vakcinák, mjnt a Pfizer). És ha csak a nyugati beszerzési forrásokat használjuk, akkor a nyájimmunitás csak év végére érhető el, ami iszonyatos veszteség az egész gazdaságnak.

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.19. 18:36:15

@István Tamasi: "A szakemberek szerint a nyugat vakcinákat néhány hét alatt módosítani lehet a délafrikai mutánsra. Mennyi idő kell a kínai vakcinák módosítására?"

A szakértők egyelőre nem biztosak abban, hogy a dél-afrikai mutáció miatt kell-e a vakcinákat módosítani, vagy azok továbbra is hatásosak maradnak-e; a szakértők tartanak attól, hogy esetleg ronthatja a hatékonyságukat, de azt valószínűsítik, hogy inkább a hatásfok romolhat (azaz balamennyi védettséget így is adhat az oltás).

Egyelőre még egyik vakcinát sem módosítottak se a dél-afrikai, se a brit, se a brazil variáns miatt, ideértve a Pfizer és a Moderna vakcináit is, tehát ha bebizonyosodna, hogy ezek ellen nem védenek az eredeti vakcinák, akkor a már beoltottak sem lesznek védettek.

István Tamasi 2021.01.20. 09:40:43

A nyugati vakcinák hatásfoka 95-97 %, a kínaiaké 50% illetve 75%. Ez azt jelenti, hogy a kínaival beoltott 10 emberből 2 illetve 5 védettsége nulla, semmi.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 11:51:28

@István Tamasi: Az egymaga nem is lenne akkora probléma. Ha hiszünk a nyájimmunitás jelenségében a covid esetén, akkor mindegy, hogy 100% lakosságot 75%-os vakcinával oltunk, vagy a lakosság 75%-át 100%-os vakcinával.

A baj az, hogy az oroszok és a kínaiak teljesen megbízhatatlanok, letesztelsz egy szállítmány vakcinát, megállapítod a hatásosságát, a következő szállítmányban meg valami más van. Ha szerencsénk van, akkor csak sóoldat vagy gyártási selejt, ha nincs szerencsénk, akkor fagyálló. Sajnos ilyen már megtörtént, Kínában mindent hamisítanak, kokszázezer csecsemő bele is halt. És a csalás minden szintet áthat, az állam is nagyüzemben csal, semmiben nem lehet bízni a kínaiaknál. Főleg gyógyszert nem vesz onnan az ember.

István Tamasi 2021.01.20. 12:28:42

@nincs1agy: Elhiszem, hogy a NER lovagok/lovaginák és strómanok sorba állnak a kínai vakcináért, hiszen annak az ára - 150 USD - úgy lett megállapítva, hogy vissza lehet osztani 100 USD offshore számlára.

cicmen 2021.01.20. 13:32:46

@István Tamasi: Még a fideszmaffia lakájmédiája szerint is 95-97 % hatékonyságú a Pfizer vakcinája és 74-75 %-os a kínai. - Miről tetszik hadoválni?.............................................

Az ilyen balfaszoknak az az életük tragédiája, hogy a tények mindig belebasznak egy nagy adag szart a pofájukba!
Komám, a nem teljesen fideszlakáj index most írja, hogy a Pfizer vakcinát az EU agysebész tisztségviselők nyomására engedélyezték úgy, hogy

" az EMA három fő kifogást emelt a Pfizer–BioNTech oltóanyaga ellen:

egyes gyártási helyeket még nem volt alkalmuk ellenőrizni,
hiányoztak a tömeggyártásra szánt, azaz kereskedelmi forgalomba hozott oltások adatai,
a bevizsgálásra küldött vakcinák minősége eltért azoknak az oltóanyagoknak a minőségétől, amelyeket a gyógyszergyár szériában készített.
Ez utóbbi állítólag különösen aggasztotta az engedélyeztető szervet"

Ráadás még, hogy ebből a nem megbízható vakcinából sem tudnak szállítani eleget!
Ezek alapján az EU nem a megbízhatatlansága miatt próbálja kizárni az orosz és kínai vakcinát, hanem a Pfizer monopóliumát próbálja biztosítani, hogy maximális nyereséghez juthasson! Most hol van a mindenható szabad verseny, miért veszélyeztetik az európaiak életét egy olyan gyártó miatt, ami nem állja meg a helyét?
Itt bazmeg a ti szokásos séróból jövő fideszkorrupciózásotok erősen fikciós volta ellenében igencsak kilóg a lóláb, hogy a valóságban az EU kretén döntéshozói vannak ismét alaposan lefizetve!

cicmen 2021.01.20. 13:37:30

@István Tamasi: Elhiszem, hogy a NER lovagok/lovaginák és strómanok sorba állnak a kínai vakcináért, hiszen annak az ára - 150 USD - úgy lett megállapítva, hogy vissza lehet osztani 100 USD offshore számlára.......................

Itt is csak az a hiba, hogy a valóságban mindig a ballibek buknak meg offshorozással! :DDDDDDDDD Mondjk olyankor a hozzád hasonló pittbullprolik nem csaholnak, nálatok az offshorosból lehet a Nemzeti Bank elnöke, a libatolvajból miniszterelnök, az alkoholista idióta elkúróból, meg visszatérő megváltó!

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 13:46:41

@cicmen: "a valóságban mindig a ballibek buknak meg offshorozással"

Mármint a fideszféle alternatív valóságban. :))

István Tamasi 2021.01.20. 14:04:45

@cicmen: Bezony, mert a fizetős migránsok is a coclibek offshore számláira fizettek, ugye? Vagy inkább a habonytakony-rogántonyó félére.

cicmen 2021.01.20. 14:04:57

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Mármint a fideszféle alternatív valóságban. :))............

Az alternatív valóságodban van egy másik alternatív valóság is? Akkor van benned olyan PIP funkció ezek szerint! :D

cicmen 2021.01.20. 14:06:19

@István Tamasi: Mondhatod a számlaszámot! :P

István Tamasi 2021.01.20. 14:10:38

@cicmen: Hazudj inkább valami hihetőbbet. Csak az agyatlan fideszbirkáknak tudod beadni, hogy az EMU, az USA FDA-ja úgy engedélyezte a Pfizer vakcináját, hogy közben kétségei merültek fel a vakcina minőségével és/vagy gyártásával kapcsolatban??? Ez annyira bárgyú hazugság, hogy még nevetni se lehet rajta.
SŐT. A Pfizer 20 USD-s vakcináján ugye több a profit, mint a kínai 150 USD-sen és azt a 130 USD különbséget védi az EU? Cicamica, ma ostobább vagy mint szoktál.

cicmen 2021.01.20. 14:37:43

@István Tamasi: Csak az agyatlan fideszbirkáknak tudod beadni, hogy az EMU, az USA FDA-ja úgy engedélyezte a Pfizer vakcináját, .................................

Mióta írja felül egy USA ügynökség döntése az európait? És milyen jogon gyakorolnak nyomást EU-s bürokraták itteni engedélyezésekkel kapcsolatban? Érdekes módon itt nem játszanak a híres korrupciós és jogállami kritériumok?
Az usát meg különösen hagyhatod, ott mehet a GMO is, tehát más világ!

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.20. 15:02:55

@István Tamasi: "A nyugati vakcinák hatásfoka 95-97 %, a kínaiaké 50% illetve 75%. Ez azt jelenti, hogy a kínaival beoltott 10 emberből 2 illetve 5 védettsége nulla, semmi."

Nem, ez azt jelenti, hogy lövésed nincs, hogy ezeket a hatékonysági számokat (a klinikai vizsgálatok során) hogyan értelmezik.

A hatásosság (efficacy) a tünetek (általában vett) megjelenésére vonatkozik, arra, hogy az adott vizsgálati időszakban (amelynek kezdőpontja a védőoltás beadása utáni 14. nap) az adott vakcinával beoltott személyek közül mennyire csökken a tünetek megjelenésének valószínűsége a placebóval oltottakhoz képest

DE: az, hogy a védőoltást megkapók közül is megbetegszik, még nem jelenti azt, hogy "semmi, nulla" lenne a védettsége, hiszen ugyanezen vizsgálatok azt is kimutatták, hogy a súlyos megbetegedések megjelenését a kevésbé hatásos vakcinák is meggátolják!

Néhány fő szám a Sinopharm vakcinájának Egyesült Arab Emírségekben végzett III. fázisú vizsgálatának eredményei közül: "An experimental coronavirus vaccine developed by China National Pharmaceutical Group (Sinopharm) has 86% efficacy (...) The analysis also shows “99% seroconversion rate of neutralizing antibody and 100% effectiveness in preventing moderate and severe cases of the disease”". www.reuters.com/article/health-coronavirus-emirates/uae-says-sinopharm-vaccine-has-86-efficacy-against-covid-19-idUSKBN28J0G4

Azaz a vakcina 86%-ban bizonyult hatásosnak, de a specifikus antitestek képződését 99%-ban kiváltotta, és súlyos (kórházi kezelést igénylő) megbetegedések az oltottak körében nem forduktak elő.

Az 50%-ot amúgy sem a Magyarországra behozni kívánt Sinopharm, hanem egy másik gyógyszergyár, a Sinovac vakcinájánál mérték, a kettőnek kb. annyi köze van egymáshoz, mint mondjuk a Moderna meg a Johnson & Johnson vakcinájának.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 15:44:51

@Libernyák mentes jó napot!: "Az Egyesült Arab Emírségekben például 86%-os hatékonyságúnak találták a Sinopharm vakcináját, de nem tudni, ez mire vonatkozik, mert négyféle hatékonyságot mérnek. A Sinovac esetében pedig „az egyik országban ezt mérték, a másikban meg azt”, a kínaiak pedig máig nem közlik a tömeges tesztelések dokumentációját, nem kérik a két legtekintélyesebb gyógyszerhatóság, az amerikai és az európai engedélyét."

24.hu/belfold/2021/01/20/kinai-vakcina-duda-erno-koronavirus/

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 15:46:55

"A hármas fázis, vagyis több tízezer ember teszteredményei viszont egyelőre nem olvashatóak, ami szokatlan, és ez a Szputnyik vakcinára is igaz” – mondta Kemenesi Gábor, aki ezzel együtt nem gondolja, hogy bármelyik kormány képes lenne kétes eredetű szert beadni a lakosságnak."

Ez nem ismeri a saját kormányát. :))

24.hu/tudomany/2021/01/20/kemenesi-gabor-sinopharm-vakcina/

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.20. 16:25:43

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Az amerikai FDA engedélyét politikai okokból nem kérik, hiszen a két állam viszonya mostanság nem baráti. A kínaiak már csak politikai okokból sem engedhetik meg maguknak, hogy Amerikába importálják a vakcinát, amíg a hazi igényeket nem elégítették ki.

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.20. 16:27:50

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "ez a Szputnyik vakcinára is igaz"

Friss hír, hogy ők beadják az engedélyezési kérelmet az Európai Gyógyszerhatóságnak. Kíváncsi leszek, hogy ha ezt elfogadják, akkor mi lesz az újabb kifogás...

"A Szputnyik V csapata kedden az Európai Gyógyszerügynökséggel (EMA) közösen vizsgálta az orosz védőoltást – jelent meg szerdán az orosz vakcina Twitter-oldalán. A szer fejlesztését finanszírozó orosz állami befektetési alap (RDIF) pedig benyújtotta kérelmét az oltóanyag Európai Unióban való regisztrálására."
m.hvg.hu/tudomany/20210120_szputnyik_v_europai_engedelyeztetes

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 16:40:18

@Libernyák mentes jó napot!: "Kíváncsi leszek, hogy ha ezt elfogadják, akkor mi lesz az újabb kifogás."

Ó, kifogás az lesz bőven, ne féltsd Ondó Viktor gazdádat. :))

Olyanokat fog mondani, hogy késve engedélyezték, meg nem engedik, hogy olyannal tárgyaljon, akivel az EU már tárgyal. Meg Soros. Soros. Soros. Brüsszel. Tavasz. Nyár. Ősz. Tél. ... :))

Az elmúlt tíz évben folyamatosan csak kifogásokat keresett, miért szegényedett el Magyarország.

De a legviccesebbet a gyurcsányi szerelmed mondta annakidején, hogy a fide$$ miatt nem tud kormányozni. :))

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 16:43:14

@Libernyák mentes jó napot!: "politikai okokból nem kérik"

Ah, nagyon jó kifogás. Tudsz még ilyeneket? :))

"amíg a hazi igényeket nem elégítették ki."

Otthon nem ezt a szart használják. Legfeljebb az ujgurok ellen vetik be. :))

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.20. 16:50:43

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Honnan van arról adatod, hogy Kínában mely oltóanyagokat milyen arányban használtak fel?!

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.20. 16:52:35

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: A Gyurcsányit szeresse a radai rossebb. Az meg az oltottsági számokon látszik, hogy az EU megint "második helyre" kényszerült az USA-val való versenyfutásban. (Ami nem csoda, hiszen a Modernában és a Pfizerben is amerikai pénz van.)

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 16:59:20

@Libernyák mentes jó napot!: "a Modernában és a Pfizerben is amerikai pénz van."

Ja, meg Karikó Katalin esze és tudása, akit elüldöztek a magyarok.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 17:00:47

@Libernyák mentes jó napot!: A szabad sajtóból. Sajnos a fide$$ propaganda média sok információt elhallgat előled. Nagyon meg fogsz lepődni, ha egyszer megtudod, ki az USA elnöke. :))

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 17:12:17

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "– Korábban azt mondta, ezeket a vakcinákat a kevéssé fejlett országok számára állították elő. Miből gondolja ezt?

– A kínaiaknak van modern védőoltásuk is, például a CanSino cégé modern vektorvakcina, amely nyugati típusú, placebokontrollos, harmadik fázisú klinikai vizsgálatnál tart, a Csifei Longkom cégé pedig korszerű split vakcina.

– A Walvax kínai vakcina is decemberben kezdte meg a harmadik fázisú vizsgálatokat, az is vektorvakcina. A biztonság kedvéért használják egyszerre az űrsiklót és a lóvasutat, a modern és a százéves technológiát?

– A Sinopharm és a Sinovac inaktivált vírust tartalmazó vakcinája olcsó, gyorsan és tömegesen lehet előállítani, Kína ezeket befolyásszerzésre használja. Hatalmas kölcsönöket ad a vakcina beszerzésére és megvédi az embereket Délkelet-Ázsiában, Afrikában, Latin Amerikában. Nem Európa a célcsoport."

www.valaszonline.hu/2021/01/20/duda-erno-koronavirus-kina-vakcina-interju/

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.20. 17:40:24

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Természetesen tökéletesen tisztában vagyok vele én is (és más jobboldaliak is), hogy ki az az amerikai elnök, aki ma hivatalba lép. Hogy mi a véleményünk róla, az más kérdés...

"A botrányos amerikai választások után ma iktatják be Joe Bident, az Egyesült Államok 46. elnökét. A ceremóniát példátlan módon a Nemzeti Gárda 25 ezer tagja biztosítja, miután a baloldali vezetésű főváros irányítása alatt álló rendőrség a Capitolium ostromakor feltűnően tehetetlen volt. Biden hivatalba lépését egy 1900 milliárd dolláros gazdaságélénkítő csomaggal kezdi, amely sok szakértő szerint az évek óta szárnyaló tőzsdék összeomlását eredményezheti, és veszélybe sodorhatja azokat a kiemelkedő gazdasági eredményeket, amelyeket Donald Trump alatt lehetett látni az Egyesült Államokban"
www.origo.hu/nagyvilag/20210119-biden-elnoksege-migracios-hullamot-indit-es-romba-dontheti-a-gazdasagot.html

A "szabad sajtó" azonban sokszínű és szerteágazó, és forrásmegjelölésként ez így elégtelen. Én úgy tudom, hogy a Sinopharm vakcináját használják Kínában is, de persze nem egyetlenként, mivel egymilliárd ember beoltásához sok oltóanyag kell.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 17:49:35

@Libernyák mentes jó napot!: "és más jobboldaliak is"

Az nem volt kérdés, hogy mi jobboldaliak nem olvassuk a lakájmédiátokat.

Én rólatok, laposföldhívő hazaáruló bolsevik fide$$fasszopókról beszélek. :))

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.20. 17:59:28

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: OK, azt már megszokhattuk, hogy te a jobboldaliakat egyelemű halmazként definiálod, aminek az egyetlen tagja te vagy; bár ennyi erővel Napoléonnak is képzelhetnéd magad. Az viszont nem kérdés, hogy a ma hivatalba lépő elnök nehéz napokra számíthat:

"A republikánus képviselőnő a beiktatás után azonnali felelősségre vonásra készül Joe Biden ellen

Marjorie Taylor Greene képviselő bejelentette: egy nappal azután, hogy beiktatják, felelősségre vonási eljárást kezdeményez a megválasztott elnök, Joe Biden ellen. Greene elmondta, hogy Biden és fia, Hunter Biden ... a Kínai Kommunista Párttal, valamint Ukrajnával közös üzleti kapcsolatai miatt lép fel az új elnökkel szemben."
888.hu/piszkostizenketto/a-republikanus-kepviselono-a-beiktatas-utan-azonnali-felelossegre-vonasra-keszul-joe-biden-ellen-4294888/

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 18:34:21

@Libernyák mentes jó napot!: "az egyetlen tagja te vagy"

Nem vagyok egyedül, de az igaz, hogy kevesen vagyunk, jobboldaliak.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 18:41:09

@Libernyák mentes jó napot!: Vannak jobboldali barátaim, bár inkább nem kérdezem senkitől. Vannak jobboldali szellemiségű újságok, magyarhang, valaszonline. Biztos itt a b1 blogon is vannak jobboldaliak, de a fide$$fasszopók trollkodása túlharsog minden értelmes eszmecserét. Én már csak rajtatok röhögni járok ide. :))

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.20. 18:53:24

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: OK, akkor egy kis szórakozás.

"More than 1.8 million people in the UAE have already received the Chinese-made Sinopharm vaccine, which is available for free to all citizens and residents — more than quadruple the per capita vaccination rate in the U.S. ...

The United Arab Emirates is on its way to having half of its population vaccinated against the coronavirus before a deadline it set for itself at the end of March, according to the country's health authorities.

The small desert sheikhdom of 10 million began deploying its vaccination campaign for the public toward the end of last year, after making China's Sinopharm vaccine available to frontline health workers and government officials from September. And in terms of vaccination rates, the UAE's national program is now the second highest in the world after Israel.

More than 1.8 million people have already received the Sinopharm vaccine, which is available for free to all citizens and residents. That's more than quadruple the per capita vaccination rate in the U.S. ...
www.cnbc.com/2021/01/18/uae-on-track-to-vaccinate-half-its-population-by-end-of-march-.html

Vajon az EU országai átlagban hol fognak tartani március végén...? 10%-nál?

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.20. 18:56:45

@Libernyák mentes jó napot!: "United Arab Emirates"

Igen, elmaradott harmadik világ. Nekik csinálták a gagyi kínai vakcinát.

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.20. 19:08:18

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Vicces vagy.

Az Emírségek a világ 10 legmagasabb egy főre jutó GDP-jével rendelkező országa között vannak, az EU-ból csak Írország és Luxemburg előzi meg őket:
data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.PP.CD?most_recent_value_desc=true (ez a Világbank kimutatása, de az IMF-é hasonló)

De ha valaki a bulvárszarra bukik, akkor:
"Dubaj rendőrsége nem elégedett meg egy Lamborghinivel és egy Ferrarival: gyorsan beszereztek melléjük egy Aston Martint, egy Bentley-t és egy Mercedest is"
www.travelo.hu/cucc/20130508-dubaji-rendorautok.html

chrisred 2021.01.20. 19:38:24

@Libernyák mentes jó napot!: Vicces, ha azt hiszed, hogy az olajsejkek bemennek a helyi körzeti rendelőbe, hogy beoltassák magukat. Azt a vakcinát a rabszolgáknak rendelték.

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.20. 20:16:11

@chrisred: "bemennek a helyi körzeti rendelőbe"

Nem mondtam, hogy a rendelőben oltották be őket. 1,8 millió ember kapta ezt a vakcinát (és már ősz végén elkezdték az oltóprogramot.

Az oltóprogram sikeréhez viszont fontos volt az, hogy demonstrálják, a fejesek is ezt a vakcinát kapják, enélkül nehéz lett volna rávenni másokat az oltakozásra.

Lásd az alábbi novemberi hírt, fényképes bizonyítékkal (amin a képfelirat szerint az alelnök, egyben miniszterelnök, Dubaj uralkodója oltakozik):
"UAE prime minister receives coronavirus vaccine shot

Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum is the latest Emirati official to get the vaccine, developed by China’s Sinopharm.
(...)
On October 16, Sheikh Abdullah bin Zayed Al Nahyan, foreign minister of the UAE, received the vaccine, followed by Mohammed Abdullah al-Gergawi, the UAE minister for cabinet affairs."
www.aljazeera.com/news/2020/11/3/uae-pm-and-dubai-ruler-receives-coronavirus-vaccine

chrisred 2021.01.21. 05:22:18

@Libernyák mentes jó napot!: Már milyen tekintetben volt sikeres?

www.worldometers.info/coronavirus/country/united-arab-emirates/

Nekem a grafikonon úgy látszik, hogy január elején ugrott meg látványosan a fertőzésszám.

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.21. 06:27:29

@chrisred: Ennek a feltételezett oka az, hogy a közelmúltban ott is elterjedthetett a brit variáns Dubajban, egyrészt az ottani brit turisták miatt, másrészt mert abban az államban viszonylag enyhe korlátozások vannak. Az oltóprogram célja főként az, hogy a beoltottak elkerüljék a súlyos megbetegedéseket, ebben elég hatékony a kínai oltás is, de ettől még hordozók lehetnek a beoltottak (pláne akkor, ha még nem alakult ki náluk a védettség, mert nem kapták meg a második oltást).

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.21. 06:46:42

@chrisred: "Cases have soared in the Gulf country within a less than three-week period since late December as tourists flocked to Dubai’s fully open beaches, restaurants and shopping malls. Despite visitors requiring a negative PCR test result before boarding or upon arrival, many suspect that a more transmissible strain of the virus first identified in the U.K. is at least in part to blame, given the high volume of British tourists in the emirate for the holiday season. ...

Still, it appears that for now at least, the party city and regional commercial capital of Dubai will push on with its vaccine campaign while keeping its tourism-dependent economy open. "
www.cnbc.com/2021/01/18/uae-on-track-to-vaccinate-half-its-population-by-end-of-march-.html

chrisred 2021.01.21. 08:00:20

@Libernyák mentes jó napot!: Ezt takarja az a mantra, hogy a "... hamis biztonságérzetet ad". Ugye a maszkra mondták ezt még a kezdet kezdetén, de a vakcinázásra láthatóan jobban illik.

chrisred 2021.01.21. 08:01:31

@Libernyák mentes jó napot!: Amúgy majd meglátjuk, hogy a Pfizer vakcina tényleg alkalmas lesz-e arra, hogy a fertőzés továbbadását megakadályozza.

cicmen 2021.01.21. 08:40:30

@chrisred: Vicces, ha azt hiszed, hogy az olajsejkek bemennek a helyi körzeti rendelőbe, hogy beoltassák magukat. ..............................

Nem ő hiszi, hanem te találtad ki ezt a debil hasonlatot!

cicmen 2021.01.21. 08:47:04

@chrisred: Amúgy majd meglátjuk, hogy a Pfizer vakcina tényleg alkalmas lesz-e arra, hogy a fertőzés továbbadását megakadályozza........................................

Azt már megláttuk, hogy nem tudnak eleget előállítani és hogy ennek ellenére az EU mégis próbálja megakadályozni a kínai és az orosz vakcinák beszerzését!
Ezek után nem is csodálkozom, hogy a libsik által összeesküvés elméletnek gúnyolt, de teljesen kézenfekvő következtetésre jutnak egyesek, miszerint itt valami kurvára bűzlik és csak a minél nagyobb profit hajhászása lett szokás szerint a cél!

chrisred 2021.01.21. 08:51:51

@cicmen: "Azt már megláttuk, hogy nem tudnak eleget előállítani"

Ezt nem láthattuk meg, mert még nem ért véget a vakcinák előállítása.

István Tamasi 2021.01.21. 11:09:11

@Libernyák mentes jó napot!:
- Hogy lesz a 75 %-ból 86 % illetve 99 %?
- Úgy, hogy egy illiberális fidesznyalonc elkezdi magyarázni.

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.21. 11:44:21

@István Tamasi: Nem, arról van szó, hogy a 86% és a 99% (100%) nem ugyanarra a teljesítményindikátorra vonatkozik.

Nézzük a Reuters kivonatát az Emírségek egészségügyi minisztériumának közleményéből (III. fázisú klinikai vizsgálat, 31 000 önkéntes bebonásával):
www.reuters.com/article/health-coronavirus-emirates/uae-says-sinopharm-vaccine-has-86-efficacy-against-covid-19-idUSKBN28J0G4

Ebben 3 indikátort neveznek meg
– 86% efficacy
(Jelentése: a tünetes Covid-19 megjelenése arányaiban hány százalékkal kisebb gyakoriságú a beoltottak csoportjában a placebóval oltott kontrollcsoporthoz képest.)
– 99% seroconversion rate of neutralizing antibody
(Jelentése: a beoltottak csoportjában milyen arányban váltotta ki az oltás a Covid-19 betegséget okozó SARS-CoV2-spefikus antitestek termelését.)
– 100% effectiveness in preventing moderate and severe cases of the disease
(Jelentése: a kórházi kezelést igénylő, súlyosabb Covid-19-betegség megjelenése arányaiban hány százalékkal kisebb gyakoriságú a beoltottak csoportjában a placebóval oltott kontrollcsoporthoz képest. A 100% azt jelenti, hogy a beoltottak csoportjában senki sem szorult kórházi kezelésre.)

Ha neked az oltás hatékonyságának kérdése túl bonyolult, maradj a DK brossúrájánál. Nyugati jó, kínai rossz (négy láb jó, két láb rossz).

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.21. 11:47:06

@chrisred: A vakcinák előállítása még nem ért véget, de jelenleg a Pfizer kevesebbet tud szállítani, mint amit beígértek. Ez baj, mert jelenleg a kockázati csoportba tartozóknak sem jut elég vakcina.

chrisred 2021.01.21. 11:48:07

@Libernyák mentes jó napot!: Egészen pontosan jut, csak később.

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.21. 11:55:45

@chrisred: Az idő ez esetben nemcsak pénzt, hanem emberéleteket is jelent, lehet, hogy az a később néhányaknak már későn" lesz.

chrisred 2021.01.21. 12:02:43

@Libernyák mentes jó napot!: Sajnálatos módon igen, főleg a magyarországi állapotok között, amik a világon a legrosszabbak közé tartoznak. De szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy a nyugati cégek által kifejlesztett vakcinák iránt a legnagyobb az igény, mert azok tűnnek a leginkább megbízhatónak.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.21. 12:13:48

@Libernyák mentes jó napot!: "Az idő ez esetben nemcsak pénzt, hanem emberéleteket is jelent"

A geci gazdádnak nem számít. A lerohasztott egészségügyben magyarok tízezrei halnak meg évente gyógyítható betegségekben, ez a nyugati átlag többszöröse.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.21. 12:15:11

@Libernyák mentes jó napot!: "Suszter maradjon a kaptafánál."

Ondó Viktor gazdádnak mondd, aki belekontárkodik a kormányzásba, pedig se képessége, se tudása nincs hozzá. :))

cicmen 2021.01.21. 12:15:54

@chrisred: Ez nem hasonlat.....................................

Azt írtad, hogy "olajsejk a helyi rendelőben"! Párhuzamot vontál a másik kommentelő kijelentésével! Akkor mi ez a zseniális, csak szikrázó elmékre jellemző mondat? Mesélj nagy bölcs, ne engedj hülyén meghalni!

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.21. 12:16:17

@chrisred: Ha a mi állapotaink annyira katasztrofalisak, akkor mit szóljanak monduk a britek, ahol lakosságarányosan is sokkal több fertőzött és napi halott van, mint nálunk?

Ami a megbízhatóságról való közvélekedést illeti, ez azért nem egy olyan dolog, amit ne lehetne információs kampányok révén kezelni.

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.21. 12:19:55

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Nehéz egy az egyben összehasonlítani a magyar egészségügy teljesítményét a nyugatiakkal, mert sajnos a magyarok életmódja is kevésbé egészséges (dohányzás, italozás, stressz, kevés sport), ami nem kedvez a hosszú életnek. Persze kevesebb pénz is van a magyar egészségügyben, minthogy az ország gazdasági helyzete, fejlettsége miatt jelenleg ennyit engedhetünk meg magunknak.

cicmen 2021.01.21. 12:22:42

@chrisred: "Azt már megláttuk, hogy nem tudnak eleget előállítani"

Ezt nem láthattuk meg, mert még nem ért véget a vakcinák előállítása..........................

Nem zavar, hogy ők mondták? Jelenleg nem tudnak eleget tenni a megrendeléseknek! És egyáltalán mi az, hogy véget ér a vakcina előállítása? Azt hogy érted, mi fog történni, hogy véget ér az előállítás? Fura!

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.21. 12:25:56

@Libernyák mentes jó napot!: "sajnos a magyarok életmódja is kevésbé egészséges"

Igen. sokkal többen élnek létminimum alatt - ahol a létminimum az egészséges táplálkozáshoz, létfenntartáshoz szükséges jövedelem - mint nyugaton. Az elmúlt 11 évben nőtt a magyar szegénység, már az utolsó 3 ország között vagyunk.

Ki a hibás? Hát Soros, Brüsszel, meg a négy évszak, de semmiképpen se Ondó Viktor gazdád. :))

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.21. 12:27:29

@cicmen: "mi az, hogy véget ér a vakcina előállítása?"

Vége van a járványnak, nincs szükség több oltásra, és elég tartalékot képeztek arra az esetre, ha megint felbukkanna.

chrisred 2021.01.21. 12:33:50

@Libernyák mentes jó napot!: Ugyanazt, hogy a világon a legrosszabbak közé tartoznak. Mindenesetre a második hullámban náluk lakosságarányosan egyelőre kevesebb a halálozás, mint nálunk. A regisztrált fertőzöttek száma meg elsősorban a tesztelések számán múlik, amiben viszont sokkal előrébb állnak nálunk, lakosságarányosan is.

chrisred 2021.01.21. 12:35:54

@cicmen: Nem, csak kifejtettem az általa leírtakat. Mert arról volt szó, hogy az Emirátusok mennyire gazdag ország, én meg arra utaltam, hogy az a bizonyos gazdagság kiknél is összpontosul.

cicmen 2021.01.21. 13:27:39

@chrisred: Mert arról volt szó, hogy az Emirátusok mennyire gazdag ország, én meg arra utaltam, hogy az a bizonyos gazdagság kiknél is összpontosul......................................

De akkor miért nem azt írtad elsőre? Kényszerített valaki a hülye példák írására és az most kiment a szobából, hogy kezdesz kevésbé infantilisen fogalmazni?

cicmen 2021.01.21. 13:36:36

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Vége van a járványnak, nincs szükség több oltásra, és elég tartalékot képeztek arra az esetre, ha megint felbukkanna............

Nem ezt a részét akarom megmagyaráztatni magamnak baszod!
Arra vagyok kíváncsi, hogy most, amikor az előrejelzések szerint lesznek még újabb hullámok, amikor különböző mutációk bukkannak fel és közben a Pfizer nem képes az ellátásra, akkor mire fel támadtok más oltóanyagokat és mire fel véditek a Pfizert azzal, hogy ha majd vége lesz a járványnak, akkor majd meglátjuk! Bazdmeg, ti olyanok vagytok, mint a Moldova novellában a csavargyár, hogy amikor kértek tőlük egy darab csavart, hogy működképessé tudjanak tenni egy sorompót, ami miatt leállt a forgalom, akkor nem volt, de felajánlották, hogy a következő ötéves tervben legyártanak tíz millió darabot!

chrisred 2021.01.21. 13:45:42

@cicmen: Mert annak szántam a kommentet, aki a jelek szerint értette is azt, amiről szó volt.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.21. 13:58:05

@cicmen: "a Pfizer nem képes az ellátásra"

El kéne olvasnod a szabad sajtót is, nem csak a fide$$propagandát, mert akkor nem hinnél az ilyen hülyeségekben. :))

A Pfizer pár hétig kevesebbet szállít, mert átállítja a gépeit, hogy a jelenleginél gyorsabban tudja gyártani a vakcinát. Az EU több gyártóval van szerződésben, nem csak a Pfizer-rel.

Egyébként az (ebben is) impotens Ondó Viktor a jelenlegi mennyiséget se tudja felhasználni.

Ondó Viktornak is lehetősége lett volna az az út, amit az angolok vagy a zsidók járnak, és hamarabb szerezhetett volna oltóanyagot az országnak, de nem ért rá, tele volt a keze tolvajlással.

"mire fel támadtok más oltóanyagokat"

Én személy szerint nem bízom a kínai és orosz csalókban. Az én szervezetembe fagyállót ne fecskendezzenek. Támogatom a csaló országokból való vakcina beszerzést, amíg azokkal csak fide$$eseket oltanak be, annyival több valódi vakcina marad a magyaroknak. :))

cicmen 2021.01.21. 14:29:39

@chrisred: Mert annak szántam a kommentet, aki a jelek szerint értette is azt, amiről szó volt................

Nyugi, én is értem, csak szivatlak! :D

cicmen 2021.01.21. 14:32:42

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
El kéne olvasnod a szabad sajtót is, nem csak a fide$$propagandát, mert akkor nem hinnél az ilyen hülyeségekben. :))..................................

Hát az fix, hogy nem a szabad sajtóban olvastam, hanem a zsindexben! :P Jó, tudom, ha majd a 444 is lehozza, akkor esz hiteles!

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.21. 15:15:46

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "Egyébként az (ebben is) impotens Ondó Viktor a jelenlegi mennyiséget se tudja felhasználni."

Ez ellentmond annak, ami az Operatív Törzs szerdai tájékoztatóján az orszáhos tisztifőorvos szájából elhangzott, amit ellenkező bizonyításig jóval hitelesebb forrásnak tekintenék: "Magyarország védőoltási programja folytatódik, [keddig] gyakorlatilag az összes vakcinát felhasználtuk. Eddig 130 318 fő kapott oltást"
m.facebook.com/kormanyzat/videos/692675111349968/

"Ondó Viktornak is lehetősége lett volna az az út, amit az angolok vagy a zsidók járnak, és hamarabb szerezhetett volna oltóanyagot az országnak, de nem ért rá, tele volt a keze tolvajlással."

Nyugati vakcinagyártókkal nem tárgyalhatott volna, mert ezzel felrúgta volna az uniós megállapodást (amelynek megkötésekor még nem lehetett tudni, hogy Brüsszel ezt is el fogja cseszni – és épp a "legjobb" vakcinagyártókkal fog utolsók között, kedvezőtlen szállítási hataridőkkel megállapodni):

"Csak Brüsszelben bízhatunk: ezért nem vehet Magyarország önállóan vakcinát

Az Európai Unió tagállamai kötelezettséget vállaltak arra, hogy nem indítanak saját eljárásokat a koronavírus elleni oltóanyagok beszerzésére - emlékeztetett Sztella Kiriakídisz, az egészségügyért és élelmiszer-biztonságért felelős biztos az uniós tagállamok egészségügyi minisztereinek informális videókonferenciáját követően, szerdán.

"Hadd emlékeztessem önöket arra, hogy a megállapodás jóváhagyásával, illetve a tárgyalások unióra való átruházásával mindegyikük beleegyezett abba, hogy nem indít saját eljárást az oltóanyagok megvásárlására ugyanazoktól a laboratóriumoktól" - fogalmazott.

A rendelkezés minden tagállamra vonatkozóan jogilag kötelező, és megjelent az unió lapjának június 18-i számában, a mellékletben - tette hozzá."
www.portfolio.hu/gazdasag/20210113/csak-brusszelben-bizhatunk-ezert-nem-vehet-magyarorszag-onalloan-vakcinat-465184

A fentiekben lehet, hogy a laboratóriumi félrefordítás (gondolom inkább szállító szerepelt az eredetiben), de ez lényegtelen – a lényeg, hogy csak keleti beszállítóktól rendelhetünk szabályosan.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.21. 16:02:34

@Libernyák mentes jó napot!: "Ez ellentmond annak, ami az Operatív Törzs szerdai tájékoztatóján az orszáhos tisztifőorvos szájából elhangzott"

Nem csodálkozom, az operettörzs elsődleges feladata a dezinformálás.

"amit ellenkező bizonyításig jóval hitelesebb forrásnak tekintenék"

Ja, "hiteles", mikor egymásnak ellentmondó információkat adnak. :))

"gyakorlatilag az összes vakcinát felhasználtuk"

Nyilvánvaló hazugság, hisz sok vakcinát kidobnak.

"Brüsszel ezt is el fogja cseszni"

Ne szidd Ondó Viktor gazdádat, ő is ott van az EU döntéshozói között, nem kapsz Kubatovtól több fizetést. :))

"Nyugati vakcinagyártókkal nem tárgyalhatott volna"

2020-ban ugyanolyan jogai voltak, mint Angliának. Talán időben kellett volna lépnie, és nem az Adrián jachtozgatnia.

"Az Európai Unió tagállamai kötelezettséget vállaltak arra, hogy nem indítanak saját eljárásokat a koronavírus elleni oltóanyagok beszerzésére"

Hát ha a geci gazdád ezt vállalta, mit tegyek?

Egyébként valszeg jobban járunk így, mert ha 50-szeres áron vette volna a vakcinát, mint a lélegeztető gépeket, nem jutott volna elég az embereknek.

Libernyák mentes jó napot! 2021.01.22. 13:12:37

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "sok vakcinát kidobnak"

Nem kéne rémhíreket terjeszteni...

Ha ez így lenne, akkor az az oltóhely súlyos szankciókra számíthatna. Lásd Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter tájékoztatóját:
"Kijelentette: felelőtlenség, ha valaki rémhírt terjeszt olyan vakcinával szemben, amely emberi életeket menthetne meg. A miniszter álhírnek minősítette, hogy fel nem használat vakcinákat öntenének ki. Ilyen sehol nem fordulhatott elő az egészségügyi tárca álláspontja szerint, ennek súlyos következményei lennének - mondta."
koronavirus.gov.hu/cikkek/kormanyinfo-kormany-kenytelen-sajat-vakcinabeszerzesi-forrasokat-szerezni

""Brüsszel ezt is el fogja cseszni"

Ne szidd Ondó Viktor gazdádat, ő is ott van az EU döntéshozói között"

Nem, azok között a döntéshozók között nem volt ott, akik a beszerzésről tárgyaltak, ez ugyanis a Bizottság reszortja: "Mely vállalatokkal kötött a Bizottság megállapodást a Covid19 elleni oltóanyagra vonatkozóan?

A Bizottság intenzív tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy méltányos áron diverzifikált oltóanyag-portfóliót hozzon létre az uniós polgárok számára. Eddig az AstraZeneca (400 millió adagra), a Sanofi-GSK (300 millió adagra), a Johnson and Johnson (400 millió adagra), a BioNTech-Pfizer (600 millió adagra), a CureVac (405 millió adagra) és a Moderna (160 millió adagra) kötött szerződést. A Bizottság továbbá tájékozódó megbeszéléseket folytatott a Novavax gyógyszeripari vállalattal akár 200 millió adag megvásárlásának céljából."
ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/hu/qanda_20_2467

"2020-ban ugyanolyan jogai voltak, mint Angliának. Talán időben kellett volna lépnie"

Amikor a Tanács felhatalmazást adott a Bizottságnak, hogy az egész EU nevében tárgyaljon a vakcinákról (és vállalták, hogy tagállami szinten nem tárgyalnak ugyanazon gyártókjal), akkor még nem lehetett tudni, hogy mindent el fognak cseszni ez ügyben, amit el lehet. Hogy a francia lobbi miatt beveszik a Sanofit, amelyik csúnyán felsült a saját vakciafejlesztési programjával; hogy az éllovas Pfizerrel az utolsók között, novemberben kötnek szerződést (így a gyártó az EU által rendelt vakcinák többségét csak ősszel tudja szállítani), és akkor is elégtelen mennyiségre, így januárban utánrendelést is le kellett adni (de az persze csak szeptembertől érkezik, ha minden igaz). Kész csőd.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.22. 13:27:43

@Libernyák mentes jó napot!: "Nem kéne rémhíreket terjeszteni..."

Egyetértek. Gulyás Gergely rémhírterjesztőt dutyiba!

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2021.01.22. 14:44:12

@Libernyák mentes jó napot!: Hazugságok terjesztésével gátolja a járvány elleni védekezést.

"Aki különleges jogrend idején nagy nyilvánosság előtt olyan valótlan tényt vagy való tényt oly módon elferdítve állít vagy híresztel, amely alkalmas arra, hogy a védekezés eredményességét akadályozza vagy meghiúsítsa, bűntett miatt 1 évtől 5 évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Már mehet is a dutyiba.
süti beállítások módosítása