B1 blogcsalád



Vallási fanatikusok betiltatnának egy mesekönyvet Magyarországon

2020. szeptember 27. - nickgrabowszki

Nem, nem a Bibliát. tunik.jpg

Több mint 50 ezer aláírást gyűjtött már össze egy katolikus keresztény aktivista, hogy a könyvesboltok vegyék le a kínálatukból a Meseország mindenkié című könyvet. A kiadó ismertetésében azt írja, 

A kötet történeteiben ismert mesék újraírt változatait alkották meg a szerzők olyan hősökkel, akik valamilyen stigmatizált vagy kisebbségi csoporthoz tartoznak. Kilenc jól ismert szerző és nyolc új alkotó meséje került a gyűjteménybe, melyben többek között roma Pöttöm Pannával, meleg Hamupipőkével, sárkányölő pincérlánnyal, háromfülű nyúllal, mélyszegénységből, bántalmazó családból érkező és örökbefogadott gyerekhősökkel találkozhatunk. A tizenhét kortárs szerző friss meseátiratai azokat is megszólítják, akik nehezebben találják a helyüket a világban. Megerősítenek abban, hogy bár nem vagyunk egyformák és különböző utakat járunk be, de ha megérkezünk, a kapu mindannyiunk előtt nyitva áll.

A CitizenGo nevű ultrakonzervatív-vallási szervezet nevében petíciót indító Schittl Eszter szerint azonban ez

  • politikai és szexuális ideológiai tartalom,
  • sőt: LMBTQ-propaganda.

A mesekönyv elleni petícióban politikai potenciált látott a kormánypropaganda, és politikai potenciált látott benne a Toroczkai-Novák-féle szélsőjobboldali párt is, amelynek képviselője, Dúró Dóra nyilvánosan

ledarálta a könyvet,

mert egyszerűbb volt, mint elégetni.

A korábban Zaymus néven ismert Schittl azt nyilatkozta, 

az egyik mesében egyenesen arra ösztönzik a fiúkat, hogy nyugodtan hordjanak lányruhát, (...) ami

természetellenes.

Lányruha ma már alig létezik: a nők java része is férfi-katonai eredetű nadrágot, inget, pólót hord. Az egyetlen talán, ami annak tekinthető, az a szoknya.

Ami eredetileg viszont uniszex viselet volt, elődeit egyaránt hordták férfiak és nők is (lásd a fenti illusztrációt). A férfiaknál csak a késő ókorban váltotta fel a katonai eredetű nadrág, mert szoknyában nem praktikus lovagolni.

A szoknya (a Balassa-Ortutay-féle Magyar Néprajz szerint a toldott aljú ing alsó része) a középkortól azok öltözete maradt, akiknek nem kellett lóra szállniuk: a nőké, valamint egy olyan - kizárólag férfiakból álló - csoporté, akik megőrizték késő ókori öltözködésüket: a katolikus papoké.

Különös dolog, amikor egy magát katolikusnak nevező vallási fundamentalista

természetellenesnek nevezi saját egyházának hivatalos öltözetét.

Schittl egy tavalyi interjúban így beszélt magáról:

Engem megszólított a Jóisten, és megbízott ezzel a szolgálattal. (...)

Isten munkatársai vagyunk ebben is, várva Rá, hogy mivel bíz meg minket, és amennyiben ez a terve, kit, kiket bíz ránk. (...)

Az imádság és az Istennel való napi kapcsolat az, ami feltölt. Amikor nem szánok rá időt, meglátszik a napomon: nélküle semmi nem megy, vele viszont még a lehetetlen is. Folyamatosan megtapasztalom, hogy nem várt helyekről, nem várt időben érkeznek áldások, ajándékok. Mostanában sokat foglalkoztat a katolikus, keresztény hitem és identitásom, ezért sokat olvasok erről.

Nem árt talán tudni, hogy a katolikus egyház több mint 50 éve, a II. vatikáni zsinaton szakított az addig jellemző, ún. integrista felfogásával, azaz azóta már nem kívánnak beleszólni, hogy ki mit visel, milyen mesét olvas vagy olvas fel.

Úgy tűnik, a hívek egy részéhez még nem jutott el ez a hír.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3916217248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alöksz róz 2020.09.28. 16:25:09

@György Csaba Nagy: úgy kell keresgélni, melyik mondatod nem hazugság.
nem kis bravúr.
de mondjuk tőletek nem is vár mást az ember.

cicmen 2020.09.28. 16:25:51

@midnight coder: Ha a sci-fi vagy a fantasy szó jobban tetszik akkor legyen. Ettől azért még nem teljesen van rendben ha valaki ez alapján rendezi be az életét. ........................

Látom ismét az az utolsó mentsvárad, hogy játszod a hülyét és most scifizel, meg fantasyzol!
A biblia egy történeti keretet ad a vallásnak, a vallás meg egy értékrend te fasz, egy normális ember kb. annak megfelelően viselkedik még akkor is, ha nem vallásos!

György Csaba Nagy 2020.09.28. 16:50:46

@alöksz róz: Az ember ott kezdődik, hogy tényeket mérlegel, ezek alapján véleményt formál, s azt érvekkel támasztja alá. Tőled ezért könnyelmű mondat, hogy mit vár és mit nem "az ember". Indulj el előbb az emberré válás rögös útján.

2020.09.28. 16:53:28

@nincs1itt:
Kedves Proli!
Ha nem lett volna világos sokadszorra, akkor az ön szintjén; Semmi köze hozzá,..., már a puszta tudattól, hogy másnak bármije van, azt nem tudja megemészteni a proli agya .., nem akarok én még több bajt önnek,,. , humánus vagyok.

midnight coder 2020.09.28. 16:54:10

@cicmen: A vallás egy dolog, az értékrend egy teljesen másik. Pap is lehet pedofil, lehet(ett) inkvizítor, lehet olyan pápa mint V. Sándor. Ezekkel nem hiszem hogy Jézus túl sok közösséget vállalt volna pont az értékrendje miatt, pedig a maguk korában ők képviselték a vallást.

Igazából a topicban leírt mesekönyvvel az a gond, hogy magát a társadalmat rombolja. És amúgy leginkább a liberális társadalmat. Mert az az út amihez ez a dolog hozzájárul egy újabb kockakő ahhoz az úthoz ami odavezet, hogy itt Európában pár évtized múlva kalifátus lesz. Vallás akkor is lesz, bár az már a V3.0 verzió, de szabadság nemigen.

midnight coder 2020.09.28. 16:56:11

@cicmen: Igazából a liberráltak mind azt hiszik, Orbán illetve a jobboldal a kereszténységet védi. Ezzel reklámozza magát Orbán is egyébként. Holott a mai liberális európai civilizácíót védi. Csak ez egyik oldal számára sem annyira világos.

nincs1itt 2020.09.28. 17:03:18

@Tényelek: jááánoska, ne keverd! te nem humánus, hanem egyszerűen hazug, buta, magyar jobbágy vagy! ha lenne bármid, nem váltana ki ekkora hisztériát belőled, hanem egyszerűen leírnád. de mit várunk egy fidesz-jobbágytól, hazudik...

morpho 2020.09.28. 17:03:54

@cicmen: Szerintem meg a vallás telepedett rá az értékrendre és sok esetben elkorcsosította, kitekerte, kisajátította. Te azért nem ölsz, mert a bibliában írva vagyon? Mert én nem. Aztán a felvilágosodás szerencsére perifériára tette a vallást. De úgy látszik te erről lemaradtál. Csak a nagy keresztény pofád maradt meg az egészből. Ócska kullancs.

morpho 2020.09.28. 17:05:40

@midnight coder: "Holott a mai liberális európai civilizácíót védi" Aha. Mészáros Lőrinc bankszámláját védi leginkább. Semmi mást.

nincs1itt 2020.09.28. 17:06:23

@midnight coder: megbocsáss, de ezt röhögés nélkül le tudtad írni? ne keseríts el, hogy már netes bérmunkásoknak kell kidumálni o.v. faszságait?

6.Lenin 2020.09.28. 17:17:14

Írja már le valaki a kurvára felvilágosultak közül, hogy milyen lesz a XXII. sz .

Mi lesz a célja az embereknek? A fogyasztás?
Nincs család, nemzet, csak kik lesznek? Zombik? Mindenki gazdag lesz, de ez mit is jelent majd? Nem kell melózni, de kap mindenki lóvét. Mire lesz elég? A drogokra?
Mi lesz a fejlődés célja, ha már minden ok-s lesz?

Befüvezve fogok fetrengeni valahol, és megkefélek mindenkit, és mindent ami/aki éppen arra téved? Mivel melózni nem kell, tehát tanulni sem, mi a lófasznak?
Kik mondják majd meg a tutit? Nem leszarom majd őket?

Na, okoskák, néhány mondatban ha vázolnátok.
(fogadok, hogy fingotok sincs róla)
Szepi, mopho, rajtatok a sor.

nincs1itt 2020.09.28. 17:30:44

@6.Lenin: vologya, most gyakorlatilag felbüfögted a ner-propaganda pöcegödrének tartalmát! mondok neked valamit, de meg ne sértődj! a xxii. sz. ne olyan legyen, ahol az ország vezetője ilyen: hvg.hu/gazdasag/20200927_orban_palinkafozes
mert bizony itt a hirdetett óvintézkedéseknek nyomát sem látjuk. de ez csak az egyik dolog, te drogozásról beszélsz, a pálinka az kifejezetten építi a testet és az elmét a lélekről nem is beszélve. melyik a "jobb" egy pálinkagőzben fürdő ország, vagy marihónajja füstbe burkolózott? az a jobb hely, ahol megengedheti magának az ország az alapjövedelmet, vagy az, ahol éhbérért robotolnak de azért keresztény erkölcsök és magyarságtudatuk fejlesztését szem előtt tartva, korán megdögölve sínylődnek a jobbágyok? miközben a nemzetthy(+sch) tőkés osztály és a kormány tagjai 1958-ban castro által, cheguevara combján sodort cohiba-t pöfékelve yachtoznak a jobbágyok pénzén?

midnight coder 2020.09.28. 17:36:05

@6.Lenin: Ez látod egy érdekes kérdés. De szerintem emiatt annyira nem kell aggódni. Szerintem ennek a nagy jólétnek úgy 30 éven belül vége lesz, és a következő pár ezer évben a puszta túlélés lesz a cél. Én annak drukkolok, hogy én már ezt ne érjem meg.

6.Lenin 2020.09.28. 17:36:53

@nincs1itt:

Leszarom Orbánt, vége. Milyen lesz a szép, ragyogó jövő?
Mi fog előttem lebegni, ami az irány fogja nekem mutatni.

Nem lesz vallás, nem lesz haza, nem lesz nemzet, utálni fogon a nagycsöcsű Brünhildákat, lové lesz szarásig, meló nuku, Egész nap befüvezve fetrenghetek a saját szaromban. Mi kellene, hogy érdekeljen, Szepi?

midnight coder 2020.09.28. 17:38:33

@nincs1itt: "az a jobb hely, ahol megengedheti magának az ország az alapjövedelmet"
Mondjuk ezt egyelőre ezt Svájc sem vállalta be, de mi majd biztosan megengedhetjük magunknak majd egy sikeres baloldali kúrmányzás után.

2020.09.28. 17:40:13

@nincs1itt:
Miért osztanék meg önnel ilyen információt, hülye proli?
Az ön parazita fajtájáért kampányolnak a liberálbolsevikok az alapjövedelemmel,...,

alöksz róz 2020.09.28. 17:40:56

@György Csaba Nagy: "Az ember ott kezdődik, hogy tényeket mérlegel" - aha, csak éppen te nem tényeket, hanem hazugságokat mérlegeltél ide :DD

6.Lenin 2020.09.28. 17:43:11

@midnight coder:

Igen, és a sok milliárd év alatt vajon hányszor jutottunk el odáig, hogy értelmetlenné vált minden.
De néhány túlélő elkezdett kőbaltát pattintgatni, amivel szépen fejbe baszta a szomszédját, hogy elvegye a még friss mamutcomb egy darabkáját.

aztán megint jöttek a felvilágosultak, kiharcolták a nők szavazati jogát, és feltalálták a nyaktilót, ki is próbálták egymáson is.
Aztán jöttek a ......... i tak dalej

midnight coder 2020.09.28. 17:45:46

@nincs1itt: "már netes bérmunkásoknak kell kidumálni o.v. faszságait"
Én netes bérprogramozó vagyok. De mobilt is bevállalok ha kell. OV pedig maga is faszságot hirdet ezen a téren. Persze vicces is lenne, ha nemzethy héroszként azt jelentené ki, hogy a liberális európai értékrendet védi, de mégis ő az, aki ha rendesen csinálná amit csinál akkor megakadályozza azt, hogy itt pár évtized múlva mecsetek emelkedjenek és a csajok csak becsomagolva mehessenek az utcára. Más kérdés hogy nem csinálja, és Mészárosék és a stadionok nagyobb prioritást élveznek mint kis hazánk védelme. De még így is jobb mint a balfékek akik még a probléma felismeréséig sem jutottak el (hivatalosan, nem hivatalosan szerintem kb. minden balfék politikusnak van B terve 30 évvel későbbre - már persze annak aki előreláthatóan megéri ezt).

midnight coder 2020.09.28. 17:48:02

@6.Lenin: Szerintem eddig soha nem jutottunk el, és most sem fogunk, legalábbis az átlagpolgár. Amúgy mire azok a gyerekek felnőnek akiknek ez a könyv szól, már rég nem az lesz a kérdés, hogy milyen színű tollat dugjanak majd a seggükbe a buzifelvonuláson.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.28. 17:48:45

Bloggertárs.

Tartozom az igazságnak, annyival, hogy beelőztél engem tegnap, pedig már majdnem készen voltam a poszttal, amit ma élesítettem. Tied az érdem, majd legközelebb gyorsabb leszek, hátha 36 órából áll a nap, és lesz mindenre időm.

zordidok.blog.hu/2020/09/28/meses_csapda

alöksz róz 2020.09.28. 17:51:22

@György Csaba Nagy: "a balnak jutott úgy 52. Az eredmény ismert" - igen. nagyobb károkat okoztatok 52 év alatt, mint az összes többi 1000 év alatt.

György Csaba Nagy 2020.09.28. 17:51:39

@alöksz róz: Ja, amelyeket te meggyőzően cáfoltál.
Fogadd meg előző jótanácsom, talán célt is érsz pármillió év evolúció után.

nincs1itt 2020.09.28. 17:55:55

@midnight coder: tájékozódj többet, itt teuton földön most indul a hivatalos "próba üzem". az általános alapnyugdíjat pedig már törvényben rögzítették, amiről az értesítést megkaptuk.
a második választ pedig köszönöm! egyetértünk, mert gy.f-nél még o.v.-t sem rühellem jobban, mert gy.f.-nek "köszönhető" a kartoncsaucseszku...

nincs1itt 2020.09.28. 17:57:17

@Tényelek: jáááánoska, csillapodj már le! buta, hazug, magyar jobbágy vagy. ennyi! megint beletört a bicskád a hazudozásba. hozzászoktál már, ne rinyálj tovább! lapozzunk.

György Csaba Nagy 2020.09.28. 17:58:21

@alöksz róz: Mohács, románok beengedése, nemzetiségi ügyek kezelése, 2 világháború, másfélmillió amerikás tényleg jelentéktelen botlások. Ennyire nem kéne égetned magad.

alöksz róz 2020.09.28. 18:00:36

@György Csaba Nagy: ne röhögtess... ideszartál egy nagy halom hazugságot és még elvárnád, hogy kotorásszak benne? :D

6.Lenin 2020.09.28. 18:00:57

@midnight coder:

Ez a könyv csak egy lépcsőfok a sok közül, ami.......izé......hová is vezet?
Az természetes, hogy egy ember csak a kis szaros néhány évtizedében képes (?) előre látni( jobb esetben). A történtünkből csak néhány ezer évet ismerünk nagy vonalakban.
De vannak sok tízezer éves nyomok is. Azokról csak találgatunk kik lehettek, hová tűntek, és miért. Túl sok a kérdés. Válasz meg?

Az igaz, ez nem a mi gondunk. De ezzel szerintem számtalan generáció volt így ,leszarom, nem az én gondom.

nincs1itt 2020.09.28. 18:01:38

@6.Lenin: vologya, ha csak ennyi telik tőled, saját kútfőből, akkor neked teljesen mindegy ki, mit ír vagy mond: "Nem lesz vallás, nem lesz haza, nem lesz nemzet, utálni fogon a nagycsöcsű Brünhildákat, lové lesz szarásig, meló nuku, Egész nap befüvezve fetrenghetek a saját szaromban."
de h van saját vízilovad, akkor nosza! ne tartsd vissza!

alöksz róz 2020.09.28. 18:02:41

@György Csaba Nagy: jaja, 52 év alatt nagyobb károkat okoztatok, mint az összes többi 1000 év alatt.

nincs1itt 2020.09.28. 18:02:44

@midnight coder: írtam a blog üzenő felületén, pillants rá.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.09.28. 18:08:07

@nincs1itt: mennyiért szopod le?
miért nem nyilvános a tarifád?

György Csaba Nagy 2020.09.28. 18:19:30

@alöksz róz: Szóval ennyi telik tőled, megakadt a tű az ócska lemezen. Ne is erőlködj tovább, mert peluscserére szorulsz. Inkább tedd fel a sehallselátdömötört.

6.Lenin 2020.09.28. 18:21:22

@nincs1itt:

Szepi, te tényleg egy buta fasz sváb vagy. Igaz, ez se nem erény, se nem hiba, ez vagy, és pont.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.28. 18:58:52

@György Csaba Nagy: "A fekete autó 49-53 közt gyűjtögetett, utána csak kádereket szállított Kádár 31 éves uralma alatt."

1. Kifelejtetted az 56 utáni megtorlásokat, a felakasztott embereket.
2. Csak 1963 után beszélhetünk a kádári konszolidációról, és az sem volt egyszerű: meghurcoltatás, tűrt-tiltott-támogatott kultúra, ellenzékiek kiszorítása az élet minden területéről, kádárkolbász...és 1986-ig, a Lánchídi-csatáig még próbálkozott a rendszer keményvonalas része, pedig az már vastagon reformszocialista, puhább időszak volt.
3. És ha csak a Magyarország baloldalhoz köthető történelmét nézzük, még akkor is ott vannak a Tanácsköztársaság Lenin-fiúi a véres mészárlásaikkal (igen, igen Prónay volt a válasz), vagy ott vannak korábbról a parlamenti obstrukciók vagy az olyan munkástüntetések, ahol teljesen behülyített embereket zavartak az utcára, sokszor teljesen feleslegesen, a puszta erőszakos utcai megmozdulások kedvéért.
4. Ha pedig a baloldal nemzetközi mérlegét nézzük, akkor 150 millió halott a minimum, amiben minden történész egyetért.
5. Ez nem menti fel a hazai jobboldal bűneit, csak a pontosítás végett mondom.

mult-kor.hu/20110315_a_lanchidi_csata

morpho 2020.09.28. 19:22:24

@zord íjász: "Ez nem menti fel a hazai jobboldal bűneit, csak a pontosítás végett mondom"

Megköszönném, ha azt is részleteznéd. Csak a pontosítás végett. Szigorúan.

nincs1agy 2020.09.28. 19:31:17

@nincs1itt: Legközelebb talán sikerül elolvasnod a linkjeimet. Ebben bízom, valszeg feleslegesen..

6.Lenin 2020.09.28. 19:48:49

@morpho:

Min szeretnél csámcsogni, köcsög?
A bűnök csak a másik oldalnak azok, az elkövetőknek a harcot jelentik az igazukért, tehát az elkövetésük jogosságához nem férhet kétség.
Te pöcs, ha nem értesz hozzá, miért turkálsz bele? Úgysem fogod érteni. Igaz, hogy te is a magad igazáért harcolsz, és ezért bármit képes lennél elkövetni, vagy azokat támogatni, akik nem beszariak, mint te , és megcsinálják. Mert jogosnak érzik.

György Csaba Nagy 2020.09.28. 20:01:16

@zord íjász: Pontosításod is elvisel némi pontosítást. Kádár meg kellett feleljen a szovjet elvárásoknak, de azokat lényegesen tompította. Ngy Imre, aki igen ellentmondásos tevékenységet folytatott, halálát valóban Kádárnak köszönhette, de nem sokan mások. Az ÁVH-t már 61-ben feloszlatták. Kádár mondata, "aki nincs ellenünk, az velünk van", tényleg jellemezte a kort, aki átélte, az 56 előttihez képest érezte, hogy sokkal szabadabban lélegezhet. A Tanácsköztársaságon nincs mit mentegetni, az a szovjet terror gondolattalan kopírozása volt, de 133 napig tartott. Az pedig, hogy ez lenne felelős Trianonért, alaptalan propaganda: a nemzetiségek területi igényeit és a franciák német befolyást csökkentő szándékait nem befolyásolta. A munkástüntetésekben azért volt némi szerepe a munkaidő hosszának, a béreknek, munka- és lakáskörülményeknek, a rendőri fellépésnek is. Horthyék nem tudták kezelni a munkásmozgalmat, sem a földkérdést, egyáltalán a szegénységet, úri lenézés volt az alapállás, terror az eszköz. A 150 millió pedig utánaszámolást igényel: Mao 50 és Pol-Pot 3 milliója megáll, de a többibe nem illik beleszámolni a teljes világháborús emberveszteséget; Hitler talán többet ártott, mint Sztálin, hamis utóbbi nyakába varrni a teljes háborús számlát.
Akkori és jelenlegi nyomorunknak sztem a fő oka a polgárosodás csökevényes volta, ami a folyamat állami gátlásának következménye. A feudalizmust csak technikailag sikerült meghaladni, szívósan megőrizte helyét az emberi viszonyokban, fehér, barna, majd vörös, s most barnásfehér háttér előtt. Torz az egyén és közösségei viszonya az államhoz, és csak romlik. Öntudatos, érdekeit felismerő, azért kiállni hajlandó, ezáltal azokat érvényesíteni képes erős polgárság nélkül álom a felzárkózás és az élhető ország. A tanulságok levonásában pedig sehol sem tartunk, problémáinkat nem tudjuk kezelni.

6.Lenin 2020.09.28. 20:17:10

@György Csaba Nagy:

"A tanulságok levonásában pedig sehol sem tartunk, problémáinkat nem tudjuk kezelni. "

Egy tanulság létezik. A másik oldalt le kell győzni. A problémát pedig a módszer jelenti.
ahhoz viszont ismerni kell a másik oldalt. De.

Isten mindenható, mégsem törexik a Sátán legyőzésére mert szüksége van rá. A sok fasz honnan tudná, hogy mi a jó, ha nem ismerné azt is, hogy mi a gonosz.
Bármelyik legyőzné a másikat, értelmetlenné válna minden.

A fejlődés= harc a másik ellen. Teljesen legyőzni nem is lehet, nem is szabad.

Mire hivatkoznak ma Mo-on az oldalak?

Jobboldal, amit a baloldal (libernyákok csinálnak, az szar. Momentán igazuk is van)
Baloldal, dettó, minden amit a jobboldal csinál, szar, (de ezt nem tudja indokolni sem, meg jobbat kínálni sem)

Izmozunk ezen. Valamelyik nyerni fog, aztán elbukik, a másik fog nyerni, és ez így van jól, mondá az Úr.

alöksz róz 2020.09.28. 20:29:54

@György Csaba Nagy: ha már trianonozol, károlyi elvtársadat ki ne felejtsd

György Csaba Nagy 2020.09.28. 20:33:03

@6.Lenin: A politikai dadaizmus honi, de más terepre is kivetíthető programját vázoltad. Ehhez nincs mit mondani. Ismétlem: polgárosodnunk kellene, A jelen rezsim nem hogy gátolja ezt, hanem ellene tesz. Önkorrekcióra viszont képtelen, saját lényegét kellene feladnia. Megoldás: kukába vele, minél előbb.
Az Úr nem csak a gonoszságot tűri meg, de a butaságot is.

György Csaba Nagy 2020.09.28. 20:40:50

@alöksz róz: Nem elvtársam: gróf nem vagyok, amatőr lúzer remélem szintén nem, s nincs szerencsém az egyházközséghez tartozni. Egyetlen hasonlóság, hogy egy csődtömegbe csöppentünk bele, de ő közepébe, én szélére.

enrikokaruszo 2020.09.28. 20:41:03

fluortomit miniszerelnöknek

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.28. 20:53:56

@enrikokaruszo: "fluortomit miniszerelnöknek"

Egyetértek. A jelenlegi impotens ruszkisimogatónál százszor tehetségesebb. :))

6.Lenin 2020.09.28. 20:55:15

@György Csaba Nagy:

Milyen oldali polgárokat szeretnél? Azt tudtam, hogy első kapásból nem fogod érteni.

Te szeretnéd, ha azok győznének, akiket te kedvelsz. Nyilván, hogy ezt magadban igazold, kitalálsz mindenféle faszságot. Egyet nem veszel figyelembe, hogy a másik is pontosan ezt akarja
Ki fog győzni? Aki jobban ismeri a másik oldalt, és ismeri azt a módszert, amivel le is győzheti. Ennyi a lényeg. Ja, és melyik oldalon lesznek többen szavazáskor, a háborúban. Vagy melyiknek van ütősebb fegyvere, az győz, egy időre.

Jelenleg vesztésre álltok, mert faszságokon töritek az agyatokat. Nem tudjátok azt a módszert, amivel a másik oldal legyőzhető. Még asját magad is megpróbálod átverni.

alöksz róz 2020.09.28. 21:33:42

@György Csaba Nagy: "gróf nem vagyok, amatőr lúzer remélem szintén nem, s nincs szerencsém az egyházközséghez tartozni" - és ezek közül szerinted melyik felel meg az "elvtárs"-nak? szerinted.
károlyi elvtársad odavetette koncnak az országot. ennyi. mit ért el vele?
(vö. privatizáció, eu-tárgyalások.)

2020.09.28. 22:14:08

@nincs1itt:
A felmenői fizikai terrorral intézték a padlássöpréskor, hogy megmondják mijük van ön meg pszichikai terrorral probálkozik,..., nem hat rám :-)

2020.09.28. 22:29:31

@György Csaba Nagy:
Azt azért ne felejtsük el, hogy böven a Tanácsköztárssaság bukása után a Magyar Szocialista Párt könyörgött a jugoszláv kiálynak, hogy a Barcs-Pécs-Baja-Kübekháza vonalig csatolja Jugoszláviához!
Ön szerint ez mennyiben segítette , hogy Trianonban jó szerződést toljanak elénk, ráadásul a baloldal nem csak ezt a hárommegyényi területet szerette volna elcsatoltatni Magyarországtól?!

nincs1itt 2020.09.28. 23:25:01

@Tényelek: jááánoska, hülye vagy fiam, hogy a fal adja a másikat... ostoba, filléres, hazug magyar jobbágy!

nincs1itt 2020.09.28. 23:27:54

@6.Lenin: vologya, ééééés ismét az érvelés magasiskoláját olvashattam!!! szeretnél valamit mondani? vagy csak ner-propaganda pöcegödrét böfögöd fel?

nincs1itt 2020.09.28. 23:29:27

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: mi van cukifiú??? ma még nem lógatta be neked senki a kukacát? csak mosolyogj! akkor látszik mind a 3 megmaradt odvas fogad! a tarifáról meg anyádnál érdeklődj!

nincs1itt 2020.09.28. 23:31:54

@nincs1agy: idézted ami szerinted fontos volt, elolvastam. gondolom te nem. mert akkor nem idézted volna. öntökönrúgás volt, helyből, nappal, feltámasztás nélkül. agyatlan nemzettestvér!

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.29. 07:30:36

@György Csaba Nagy: "150 millió pedig utánaszámolást igényel:..."

Ebben a vonatkozásban nem velem van vitád, hanem a történészekkel, Egyesek szerint 200 millió ez a szám.

Talán csapd hozzá csípőből a holodomor 3, 5 -7, 5 millió közvetlen áldozatát ( a közvetett számokban 20 milliós becslés van, mert sokáig tartott, míg a lakosság kiheverte a következményeket), aztán az afrikai és Közép-és Dél-amerikai baloldali "kis" diktatúrák áldozatait, aztán vegyük oda az ázsiai vérdiktatúrák tombolásait (Kambodzsa, a hegyekbe rakott koponyáival) de ne feledkezzünk meg az NDK vagy éppen a Jugoszlávia nagy napjairól sem, (kivégzések, Stasi, az NDK-ban volt a legtöbb öngyikos a 1945 és 1990 között, Magyarország után, a felüket nyugodtan a rendszer számlájára írhatod) de a legjobb az lenne, ha a kályhától kezdenéd a számolást és a dicsőséges októberi szocialista forradalom rémtetteiről indítanád a számolást, legyen mondjuk kapásból a teljes cári család kivégzése a nyitány. Kínában a polgárháborútól kell indítani a számolást (100.000-es kivégzéseket tartottak a maoisták ) és a kínai áldozatok számában ne állj majd le a számolással Mao-nál (abban is nagyon komoly számháború van a történészek között, de szinte mindenki 50 milliót tekinti reálisnak, és nem a 30 milliót, amit te mondasz, az óvatosak szokták azt mondani, hogy 25 -55 millió közé tehető a kulturális forradalom áldozatainak a száma.) mert az az ország ma is egy kommunista diktatúra, szóval a Teinnamen téri vérengzés adatait (óvatos becsléssel 10.000 diákot öltek meg) is dobd hozzá.
De mondom: előveszed a történészek könyveit (nem, nem jobboldali fasiszták könyvei) hanem történészeké, bemész a Libri-be, van egy rakat, és akkor számolnod se kell.

A többihez nem akarok hozzászólni, mert nem kezdek bele egy mesekönyvről szóló poszt alatt ilyesmibe, eleve off, én csupán azért írtam az előző kommentet, hogy főleg egy apró részletében - a magyar vonatkozásban - pontosítsam a képet, mert nagyon szelektívnek tűnt és tűnik az emlékezeted.

midnight coder 2020.09.29. 08:15:13

@nincs1itt: Mondjuk én ezen annyira nem látok üzenő felületet, de lehet hogy én vagyok a vaksi.

midnight coder 2020.09.29. 08:17:01

@ebella: Akkor nyilván azzal sincs gond, ha a Mein Kampf gyerekeknek átírt verzióját osztogatják ingyen az óvodákban, elvégre nem kötelező elolvasni.

morpho 2020.09.29. 08:55:16

@midnight coder: Az óvodások nem is tudnak olvasni te nagyon hülye. Továbbá senki nem mondta, hogy a posztban emlitett mesekönyvet az óvodákban kell felolvasni. Pöttyet átcsúsztál a virtuálba és most elkezdtél a saját faszságod ellen érvelni. Szórakoztató amúgy.

nincs1itt 2020.09.29. 09:47:49

@midnight coder: valószínűleg rosszul írtam, a nick-nevedre kattintva egy új lapra jutok, ahol az adataid látszanak, ott van lehetőség üzenet küldésre, ami - gondolom én - a regisztrációkor megadott e-mail címedre küldi az üzenetet. ezt tettem, ha megnéznéd azt az e-mail címedet. a nick-nevemmel kezdődhet

2020.09.29. 10:26:54

@nincs1itt:
Az is elég lett volna, ha csak azt írja, hogy a szocik viccből akarták elcsatoltatni Magyarországtól a Baranyai-Bajainak nevezett köztársaságot, aminek a szervezésével két évet bajlódtak a megszálló szerb hadsereggel együtt.
Lakossággal kapcsolatos adatokat hamisítottak, szerbnek írták be a magyarokat, németeket, hogy legyen indok, miért nincs helye ennek a területnek Magyarország részeként.
E helyett úgy viseledik, mint egy fajtiszta liberálbolsevik, amelyik tény kellemetlen, azt hazugságnak nevezi,..., pedig erről minden kanyarban találhat információt, még a wikin is.

cicmen 2020.09.29. 11:24:34

@midnight coder: A vallás egy dolog, az értékrend egy teljesen másik. Pap is lehet pedofil, lehet(ett) inkvizítor, lehet olyan pápa mint V. Sándor. ...........................

Az, hogy néhányan nem tartják be, illetve bizonyos esetekben még súlyosan meg is sértik a szabályokat, az nem von le semmit az értékrend helyességéből, tehát ez az érved nem túl erős!

cicmen 2020.09.29. 11:30:08

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "fluortomit miniszerelnöknek"
Egyetértek. A jelenlegi impotens ruszkisimogatónál százszor tehetségesebb. :))

Ahha, itt a tehetsége te kretén!www.youtube.com/watch?v=-LW1BQaB4rQ
És a hozzád hasonló marháknak szavazati joga van, ezért tart itt az ország!

morpho 2020.09.29. 12:00:17

Dúró Dóra a sikerlista élére darálta a mesekönyvet. Csutkára elfogyott mindenhol. Ennél jobb gerillamarketinget még nem láttam!

György Csaba Nagy 2020.09.29. 12:19:28

@6.Lenin: Iljuska, próbáld levenni agyra, ez nem Fradi-Újpest meccs. A nézőtéren -sajnos, csak ott- egy egész ország népe áll, és ők, mi kapjuk a gólokat. Nekem tökmindegy lenne, milyen a mez színe, csak eredményes, jó focit látnék. De a most győztes csapat csak szilárdan ül a labdán, és foci helyett meséli, hogy ő milyen emelkedett nemzetthy teljesítményt nyújt ülve. Közben pedig kijárói körbekalapozzák a nézőket, majd aki ad és aki nem, fellökik és kizsebelik. Vedd le szemedről a hályogot, keress olyat, aki a pályán duma helyett focizni tud és akar. Kicsi az ország, fogy a népe, de hátha akad benne olyan, aki tehetséges és tisztességes. A jelenleginél bárki, még Madárfejű Lajcsika is jobb.

2020.09.29. 12:23:51

@morpho:
Csak az maradt ki az információból, hogy kapásból 40.000 darabot megvett a szerző és a kiadó Soros pénzéből, hogy az összes közintézménynek leküldjenek egy példányt!
Ekkora éldányszámmal csak nagyon ritkán jelenik meg könyv, még jó hogy betszeller lett, az egy másik dolog, hogy az összes egy darálóban fogja végezni.
Úgy egyébként meg örülhetnek, ha pár ezer darabot megvesznek a deviánsok,.., szerencsére egyébként sincsenek sokan!

György Csaba Nagy 2020.09.29. 12:43:51

@zord íjász: A te emlékezeted pedig szelekciómentes. A téma a kommunista terror áldozatainak száma. Hogy jön ide a Világháború, a délamerikai katonai diktatúrák, az öngyilkosságok belekeverése? Még a polgárháborúk is neccesek, Csang sem volt egy tisztakezű alak s pláne nem baloldali, nos ha ő irtott, az nem terror, ha az ő embereire lőtt Mao, az igen? Csapajev igen, Kolcsak nem? Tiszta ügy a kulturális forradalom (Maohoz nem 30, hanem 50 milliót írtam eleve), Gulág és Kambodzsa, a többi viszonylag kis üggyel számolva kiderül, milyen nagyotmondó-verseny zajlott a tisztes polgári történészek közt, akiknek szoknyája mögé bújsz.
A holokausztot pedig végleg hogy keverheted ide? Az áldozatok csaknem mind Hitler halottja, ő pedig mintha nem balos lett volna.

György Csaba Nagy 2020.09.29. 12:50:32

@Tényelek: Mint ahogy Piroska könyörgött a farkasnak, hogy egye meg nagymamástól.
Aki eztet elhiszi, szamarabb egy lónál, mondja a gyermekdal.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.09.29. 12:52:06

@György Csaba Nagy: "A holokausztot pedig végleg hogy keverheted ide?"

Te valami bolond vagy? Hol emlegettem én a holokausztot? Én a kommunista terrorról/ baloldali diktatórikus rendszerek áldozatairól írtam.

A holodomor az nem a holokauszt, te szerencsétlen. Google a barátod.

Na jó, befejeztem.

6.Lenin 2020.09.29. 13:01:11

@György Csaba Nagy:

Ez a te véleményed, az enyém más, és mi vagyunk hatalmon valamilyen oknál fogva. Mondjuk többen szavaztak a Fideszre.
Nagyon nem biztos, hogy ők a hülyék.

2020.09.29. 13:17:48

@György Csaba Nagy:
Beleolvastam ebbe a förmedvénybe, Bödöcsnek, Hadházinak meg a többieknek fel kell kötni a gatyájukat, hogy elérjék ezt a szintet,..., azon meg sírni lehetne, hogy ezt komolyan gondolják.

György Csaba Nagy 2020.09.29. 15:18:01

@zord íjász: A holodomor új téma volt nekem, utánanéztem. Az 1931. évi 7,2 m tonna gabonával szemben 1932-ben 4,3 m tonnát tudtak aratni Ukrajnában, ami éhínséget okozott, s emiatt meghalt többmillió ember. A minimum 3,8 m fő, de van, aki 20 m-t volt bátor kijelenteni. A számháború szélső értékei mutatják, milyen tág tere van a politikai alapú ideológizálásnak. Az pedig, hogy Sztálin nyakába varrják a terméscsökkenést, több mint izzadságszagú.
Én is befejeztem veled.

György Csaba Nagy 2020.09.29. 16:25:53

@6.Lenin: Te biztosan nem vagy hatalmon. Ülsz zempléni zsákfalvadban az eperfa alatt, letörlöd hajadról a madarak énekét, fizeted a világbajnok áfát, élvezed nyugdíjad elértéktelenedését, nézed a nézhetetlen habonyhíradót, már nem érzékeled alzheimered haladását, idióta vigyorral elbóbiskolva álmodod, hogy győztél. Ébresztésedről lemondok.

2020.09.29. 16:30:51

@György Csaba Nagy:
Rosszul nézett utána, valószínűleg egy mosdató orosz oldalt talált.
Igaz, hogy volt olyan év, amikor roszz volt a termés, de nem ez volt a jellemző.
Kifejezetten az volt a cél, hogy a gabonatermesztésre alkalmas területeken éhen haljon a lakosság, a gabona ott volt, de nehézfegyverzettel felszerelt katonák védték.
Hruscsov irányította a népirtást, ezért adta oda jóval később egyszer részegen a Krimet az ukránoknak, mert lelkiismeretfurdalása támadt.

6.Lenin 2020.09.29. 16:52:23

@György Csaba Nagy:

De, hatalmon vagyok, azt csinálok, amit akarok. Mindig is azt csináltam (néhány évet kivéve, itthon, és külföldön) a nagyjára viszont érvényes.
Nem találtál el semmit, kivéve Zemplént, de nem zsákfaluban lakom, hanem egy gyönyörű környezetben. És előttem az egész világ, a neten, és a műholdas adásokon keresztül. több ezer csatorna.
Ja, és a lényeg, én nem irigyellek.

György Csaba Nagy 2020.09.29. 16:55:30

@Tényelek: Csak 1 apróság: Hruscsov egy Kurszk melletti faluban született, 31-34-ig párttitkár volt Moszkvában, 38-ban került Ukrajnába, így vezényelte le az ukrán éhínséget 32-33-ban, teljes titokban, amit csak te vettél észre.
Ide vág a Rejtő-i idézet: "később ez a baja elhatalmasodott, és dühöngeni kezdett". Ezt követően választottál nicket.

György Csaba Nagy 2020.09.29. 17:00:18

@6.Lenin: A világ az van, nézed is, csak nem látod. Álmodj tovább, fel ne ébredj, az csak összezavar. A madaraknak pedig igazuk van.

6.Lenin 2020.09.29. 17:11:09

@György Csaba Nagy:

Mit nem látok? Azt, hogy neked más a véleményed? És az mit is jelent, nekem?
Számít valamit?

György Csaba Nagy 2020.09.29. 17:25:47

@6.Lenin: Nem számít, Vologyenyka. Neked az sem számít, hogy kedvenceid párnád alól kilopják az országot. Aludj tovább.

6.Lenin 2020.09.29. 17:32:18

@György Csaba Nagy:

Mit lopnak ki? Ez az ország egyre szebb, járod te az országot? mert én igen, és sok más ember is. A hétvégeken tele minden, még most a járvny idején is.

Miért nem jössz már ki a pincéből?

2020.09.29. 17:45:21

@György Csaba Nagy:
Ne nagyon örüljön, hogy a wikin talált némi apróságot!
Hruscsov a holodomor kitalásával és végrehajtásával nyerte el Sztálin bizalmát.
Ha megnézi az "életrajzát" akkor azt láthatja, hogy igen h~zagos.
Ukrán pártitkárként :-), a sztálingrádi csatában saját különitménye volt, akiknek az volt a feladatuk, hogy legéppuskázzák a visszavonulni akaró szovjet katonákat.
Arra volt fegyver meg lőszer, miközben öt katonára jutott egy fegyver, a többiek csak pár lőszert kaptak,.....
Szóval az nem volt akadály Hruscsovnak, hogy levezényelje a holodomort, miközben párttitkár volt Moszkvában, ráadásul a metróépítéshez is kellett rabszolga, aki erős volt azt vitték oda, aki gyenge az meg éhenhalt.

György Csaba Nagy 2020.09.29. 18:04:08

@Tényelek: Kórisméd szépen gyarapítod. Öt katonára egy fegyver: akkor hogy verték meg a németeket Sztálingrádnál? A többi négy csak pár lőszert kapott? Mi a fittyfenének, ha nem is volt fegyverük. Moszkvai párttitkárként (nem városi csúcs, hanem alapszervi) levezényelni ukrán holodomort... ugyan menj már, és ne gyere vissza.

György Csaba Nagy 2020.09.29. 18:21:36

@6.Lenin: Nem lopnak a fiúk, csak magánosítják a közpénzt. Az ország szépen gyarapszik, kivéve Borsodot, Szabolcs-Szatmárt, Hajdút, Békést, Jászt, Csongrádot, Bács-Kiskunt, Baranyát, Tolnát, Somogyot Zalát és Vast.
Vedd le szemedről a habonyt, Vologya.

6.Lenin 2020.09.29. 18:40:19

@György Csaba Nagy:

Te simán hülye vagy. A felsoroltak közül hol jártál az elmúlt 20 évben? Szerintem sehol.
Én kevés kivétellel mindenhol.

Mo-on talán soha nem épült annyi minden, mint az utolsó 10 évben.

György Csaba Nagy 2020.09.29. 18:49:23

@6.Lenin: Neked, vakapád, nyilván arra is van magyarázatod, mint körözött le bennünket mindenki, most épp a bocskorosok? A buleszokkal tartjuk még a versenyt vmeddig.
Hogy sikerült megőrizni elméd érintetlenségét? Na nem mintha érdekelne.

6.Lenin 2020.09.29. 19:01:53

@György Csaba Nagy:

Menjetek már a picsába ezzel a románozással ,meg állandóan másokra hivatkozással.

Mindenkit önmagához képest kell mérni. honnan indult, milyen körülmények között, és hová jutott.
Ez a románozás, meg másokra hivatkozás csak annyit jelent, hogy nincsenek elfogadható érveid.

Soha nem írtam olyasmit, hogy ma Mo-on minden tökéletes lenne, nem lennének hibák, de mihez mérten? az előző kormányokhoz képest? A külső körülményekhez képest?

Az ellenzék által vázolt jövőképhez képest? VAN ILYENJE AZ ELLENZÉKNEK?

B+, kritizálni a legnagyobb hülye is tud, a mutatott példáid is ezt igazolják.

(mellesleg bejártam a környező országokat is, igaz kicsit régebben Romániát)

György Csaba Nagy 2020.09.29. 21:38:07

@6.Lenin: Egyre nagyobb hülyeségek jönnek elő belőled. Ha az induló állapothoz mérünk, Románia és Szlovákia békahelyzetben, Lengyelország is jelentősen alattunk volt, most pedig felülről tekintenek ránk, és joggal. Nem véletlen: a politikai rendszerünk selejt. A rengeteg EU-pénz nagy része elmegy korrupcióra, a lopott pénz luxusfogyasztásra, nincs gazdaságpolitika, nincs versenyképességi követelmény, a nélkül pedig nincs teljesítmény. A gazdaságot a külföldi kézben lévő rész tartja vmennyire, a magyar ficsúrok kezén döglődik. Minden nagy rendszerünk beteg: a gazdaság, egészségügy, oktatás, közbiztonság, jogbiztonság, közlekedés, építőipar (minőség) , önkormányzat. Minden Orbán akarata szerint történik, ő pedig semmihez nem ért a hatalomtechnikán kívül, s nem hallgat senkire, elveit gatyaként váltogatja, és erkölcsi nulla. Ilyen rendszertől hatékony, hasznos eredmény nem jöhet.
Persze, rólad ez mind lepereg. Pá, a spanyol foci érdekesebb nálad.,

György Csaba Nagy 2020.09.29. 22:03:21

@Tényelek: Pajti, te alulmúlhatatlan vagy. Hruscsov ugye bölcsőből lett kerületi titkár, nem alapszerviből. Aztán mint moszkvai kerületi titkár vezényelte le az ukrajnai holomodort. Azt pedig rajtad kívül mindenki rosszul tudja, hogy 32-ben Ukrajnában nem volt rossz termés, csak a gonosz Hruscsov katonákkal barikádozta körül a búzaföldeket. Hálából lett később ukrán első titkár, és furcsa mód népszerű is ott.
A Krimet 2 okból adta oda Ukrajnának: egyrészt oda húzott a szíve korábbi tisztsége révén, másrészt akkor még sem ő, sem más nem gondolta, hogy a Szajuz valaha szétesik, s e miatt a hovatartozásnak bármi jelentősége lesz.
Örvendetes, hogy a sztálingrádi csatáról tájékozódtál a Mesterlövész c. filmből. Annál a gimis történelemkönyv is jobb támpont. Szíves tudomásodra: a csatát első sorban a szovjet tüzérség nyerte meg, akik hadtörténészek szerint pontatlanul, de iszonyú mennyiségben lőttek. Lőszerhiányról csak te zagyválsz. Még a tél és a létszámfölény játszottak. Ezek miatt a németek nem tudták áttörni a bekerítést.
Szép csoport vagytok ti együtt: Lenin, Alöx és te. Már egy fél házat kitennétek. Ha lehet, ne itt, méltó helyetek negész máshol van. Én minden esetre búcsúzom tőletek, kicsit sem szórakoztató, viszont tökbuta minőségetek miatt.

6.Lenin 2020.09.29. 22:05:18

@György Csaba Nagy:

Leírsz egy elfogult véleményt-amihez jogod van-de az nem kezelhető tényként semmiképpen. Ezt mindig összekevered.

György Csaba Nagy 2020.09.29. 22:12:27

@6.Lenin: A főre jutó GDP nem kezelhető tényként? Vak Vologya országjárós tapasztalatai felülírják? Humornak gyenge vagy, meddig akarsz égni még?

6.Lenin 2020.09.29. 22:25:45

@György Csaba Nagy:

Ha össze szeretnél hasonlítani valakit/valamelyik országot, bármiben is, akkor rengeteg adatot, körülményt kellene figyelembe venni a történelmi előzményektől kezdve, az adott időszak külső, belső körülményei keresztül az ott élők, mentalitásától kezdve a szellemi képességeiken keresztül az ország gazdasági fejletségét, adósság állományát, millió más feltételt.

ezek az összehasonlítgatások az olyan faszok megvezetésére jók, mint te is vagy, és eleve valamilyen irányba torzítanak, hiszen csak kiragadott részleteket igyekeznek összehasonlítani eleve torzítás céljából

És ez minden oldalra érvényes. az egyik fényezni akarja az elért eredményeit, a másik lekicsinyíteni. Mindkét torzításnak megvan a célközönsége, a fényező biztatni szeretne, csak így tovább, a másik irigységet kelteni az irigy emberekbe. Elhitetni velük, hogy a sikertelenségükért nem ők, hanem mások a felelősek.
Te az utóbbiak közé tartozol, ráadásul komolyan veszed ezeket a pöcsméregetéseket. Én abból ítélek, amit látok magam körül, és amit a "bőrömön" keresztül érzek. Jobban, szabadabban élek, vagy nem. mik a lehetőségeim, és mik/kik gátolnak benne.

György Csaba Nagy 2020.09.30. 10:59:12

@Tényelek: Macska evés utáni gondolatai: ez a szegény gazdám, mindössze 2 lába van, és még egeret sem tud fogni.
Te, pajti, már hülyén fogsz meghalni.

György Csaba Nagy 2020.09.30. 11:24:06

@6.Lenin: Vannak, akik születésüknél fogva és óta hátrányos helyzetűek, pl. csekély értelműek. Ennek gyakori megnyilvánulása, hogy nem látnak ki magukból, magukat képzelik a világ közepének, személyes sorsukból alkotnak ítéletet a világról. Nem tehetnek róla, primitívek. De környezetük visszajelzéseiből felfoghatnák korlátolt voltukat, és nem hirdetnék a világnak, pláne nem állítanák mértéknek másik elé.
Ugye te nem vagy ifjú ember. Láttad, mit változott a világ az utóbbi évtizedekben, s vele az emberek életmódja. Igen, nálunk is, mert vmi termeléske mégis folyt, a technikai haladás begyűrűzött, és az EU-pénzekből valamicskét mégis fel kell mutatni, hogy jöjjenek tovább. A lényeg, hogy ma már nem az a tét, van-e mit enni és ruházkodni. Istentelenül bővült a "kirakat", lehet a gyereket autóval vinni iskolába, angolra tanítani maszekban, golfozni vagy capoeirára járatni, külföldön nyaralni, Nike cipőt szétrúgni, a feleséget műkörmöztetni, meg millió mást megvenni és fogyasztani. Apró baj, hogy ennek forrását meg kell termelni. Amikor tehát azt állítod, hogy a főre jutó GBP semmit nem jelent, akkor semmit nem értesz a világból. Az, meg annak eloszlása, a gazdag és szegény közti arányai adják, hogy él az ország népe. És ez mutatja a kormányzat (bocs, nálunk ilyen nincs), a rendszer teljesítményét. Ha ezt nem fogtad fel, szellemi porbafingó vagy.

6.Lenin 2020.09.30. 11:38:47

@György Csaba Nagy:

Látom van önismereted, nagyon jó jellemzést írtál magadról. Semmit nem írtam a GDP jelentőségéről, vagy az ellenkezőjéről.
Teljesen másról írtam.

Te megint hivatkoztál olyasmire amire felesleges, hiszen mindenki, mindent másként él meg, másak az igényei, lehetőségei.

Ismerek olyanokat, akik külföldön nyaralnak, drága kocsin járnak, de bunkók, mint a segg, a vagyonukat drogok terjesztésével keresték. A TEK elvitte őket. Igaz megint szabadlábon vannak(korrupt igazságszolgáltatás, gondolom)

Tehát semmiképpen kívánatos, követendő példa , vagy kívánatos lenne mindenki számár az övék. Tehát még az egyének vágyai, lehetőségei sem lehet összehasonlítási alap. Ezt mindenki maga dönti el, hogy az adott helyzet a számára, lehetőségeihez képest kedvező, vagy kedvezőtlen.

A pöcsméregetés a híveknek készül, átverni, megtéveszteni őket. Ezt már leírtam.
Te be is nyalod ezeket rendesen. Én a helyükön kezelem minden oldalról.

György Csaba Nagy 2020.09.30. 11:46:44

@6.Lenin: Diagnózisomat visszaigazoltad. Primitív és hazug alak vagy. Megtaláltad helyed a politikai táborban. Csak sajnálni lehet. Agyő!

6.Lenin 2020.09.30. 11:53:11

@György Csaba Nagy:

Te hazudtál. Én semmit nem írtam a GDP-ről. Most is te menekülsz, mert hazudtál. Nekem nincs miért.

György Csaba Nagy 2020.09.30. 12:26:21

@6.Lenin: A GDP-ről én írtam, hogy a legfontosabb életszínvonal-mutató. Te azt válaszoltad, hogy a mutatók semmit nem érnek, az egyén életérzése a fontos csak. Ez mit tesz, ha nem a GDP tagadását? Egyáltalán, amiket írogatsz, az minden összefüggést nélkülöző, semmitmondó zagyvaság. Mivel a beszéd/írás a gondolat tükre, ez van a fejedben. Vitázzon veled a szomszéd kutyája.
Olvasd el még egyszer a 11:06-kor írtamat, hátha valami földereng.

6.Lenin 2020.09.30. 13:16:34

@György Csaba Nagy:

Már megint hazudsz. Tudom, hogy te írtál a GDP-ről. Én azt írtam, ha össze szeretnél valamit hasonlítani, akkor sokkal több dolgot kell figyelembe venni, de még akkor sem biztos, hogy az valós értéket fog mutatni.

A változást legjobban az emberek ítélhetik meg, a saját körülményeik javulásán, vagy romlásán. De erről általános következtetést se érdemes levonni, hiszen egyénileg is teljesen másak a lehetőségek, igények.

A lényeg az, hogy ezek a pöcsméregetések a hívőknek szólnak, minden oldal a saját célközönségének szánja. Ezért van, hogy ma Mo-on minden fasza/szar, pedig a kettő éppen ellentétes. Kinek van igaza? Na, erről szól a történelem. Mindenki azért harcol, hogy neki legyen. És?

Ha te nem érted az összefüggéseket, az miért az én hibám? Én a politikában nem a felszínt nézem-az a balfaszoknak szól-, hanem a háttérben meghúzódó érdekeket próbálom megfejteni, ha van hozzáférhető, elegendő infó.

Te mi a faszért is foglalkozol politikai kérdésekkel? Látszólag, a kommentjeid alapján segg vagy ezekhez, hogy kicsit dicsérjelek is.

György Csaba Nagy 2020.09.30. 14:23:37

@6.Lenin: ezek az összehasonlítgatások az olyan faszok megvezetésére jók, mint te is vagy, és eleve valamilyen irányba torzítanak, hiszen csak kiragadott részleteket igyekeznek összehasonlítani eleve torzítás céljából.
Idéztelek, ennyi volt a véleményed GDP-ügyben. A többi hazug körülbeszélés.
Országos helyzetről, 10m ember életszínvonaláról és az ezt meghatározó kormányzási teljesítményről szól ez a blog, és az ebből következő pártválasztásról. E helyett te megpróbálod feldarabolni a társadalmat egyénekre és életérzéseikre.Nos, engem jottányit nem érdekelnek sem a te, sem a drogárus cigány életérzései. Sokkal inkább az, ami a 10 millió életkörülményeit megszabja. Ez pedig leginkább a főre jutó GBP. Minden megállapítás mögé lehet zárójeles magyarázatot tenni, kiegészíteni, de az csak gyengíti a lényeget. Hogy mégis tegyek egy ilyet: a megelégedettséget az anyagiakon túl befolyásolja a biztonságérzet is, az pedig a nálunk mesterségesen szított ellenségkép és szekértáborharc miatt nincs. Valójában azzal, hogy te elveted a GBP-alapú értékelést, majd pedig az induló állapotra hivatkozásoddal is megbuktál, s az összkép helyett egyéni életérzésekkel próbálsz elmosni kormányzati teljesítmény-megítélést, saját zsigeri szimpátiaválasztásod próbálod igazolni. Kísérleted izzadságszagú és átlátszó. Gyenge emberi minőség választott hasonló vezetőt. Ebből vmit te is érzel, ezért vinnyogsz szánalmasan.

6.Lenin 2020.09.30. 14:33:26

@György Csaba Nagy:

Ebből a 8 millió választóból a többség 3x kétharmaddal ezt a pártszövetséget választotta.
Milyen alapon nézed őket hülyének?
Ki a faszomnak képzeled magad?
Nyilván ők értékelték a saját szempontjaik szerint, és így döntöttek.
Nem hozzád igazodtak?
Miért is kellett volna?

György Csaba Nagy 2020.09.30. 15:36:18

@6.Lenin: Ez is tisztességtelen szöveg: nem a többség, pláne nem 2/3-ad választotta pártodat, csak a választók kevesebb mint fele.
A választókat nem tartom hülyének, sztem a nép bölcs, a legegyszerűbb ember, ami nincs, is becsülni valóan boldogul a maga adott korlátai közt. Viszont meg vannak vezetve, gazdasági kényszerrel, hazug propagandával. Akaratukat tovább torzítja a több lépésben barkácsolt választási rendszer. A demokrácia ugye népuralmat jelent, és ettől Európában mi vagyunk legmesszebb, s ez vezéred műve.
Veled befejeztem. Mindent megtudtam rólad, ami kell a véleményalkotáshoz, és mindent elmondtam, amit érdemelsz érte.

6.Lenin 2020.09.30. 15:47:12

@György Csaba Nagy:

A leadott érvényes szavazatok többsége számít egy választáson, mindenhol a világon. Te mit gondolsz róla, lényegtelen. Ezt a vt szabályozza, bárki is nyerné a választást.

A választók valamilyen szempont szerint döntöttek. Nincs felhatalmazásod ezt kétségbe vonni. Olyan nincs, hogy népuralom, mert akkor minek a választás, meg ki is a nép?

A választáson többséget elnyertek kapnak meghatalmazást, akkor is, ha ti nyernétek.
Ha ezt kétségbe vonod, akkor a ti győzelmetek se lenne legitim soha.

Nem tudsz elfogadhatóan érvelni az álláspontodért, már megint menekülsz.

Miért is foglalkozol politikai kérdésekkel?
süti beállítások módosítása