B1 blogcsalád



Orbán nem volt rá kíváncsi, hogy az orvosok szerint nincs, aki működtesse a lélegeztetőgépeket

2020. szeptember 18. - nickgrabowszki

Nem azt a választ kapta, amit hallani akart. ovkor.jpg

Az ember, aki azt hiszi, hogy a járvány az interneten keresztül is terjed, és aki egyébként Magyarország miniszterelnöke, elment a koronavírus-fertőzötteket kezelő Korányi kórházba, hogy megtudja, minden rendben van-e

És kiderült, hogy hogy nincs, de ez őt nem érdekelte.

A Korányi egyik orvosát a Facebookra feltett videó tanúsága szerint megkérdezte, hogy

Lélegeztetőgép van-e elég?

Az orvos - némi hezitálás után - az válaszolta neki, úgy tudja, hogy azzal nem is volt probléma:

Inkább azzal van a baj, hogy kell hozzá technikus.

Mire Orbán:

Nem volt vele probléma, csak az a kérdés, hogy most van-e. A múltban nem volt.

Mintha meg se hallotta volna, hogy nem tudnak működtetni 2-3 ezernél több intenzíves ágyat, hiába vett az állam több mint 20 ezer lélegeztetőgépet, raktárra, a piaci ára többszöröséért.

Sikerült tehát olyan problémát kezelni, ami nem is állt fent, de legalább belekerült 300 milliárd forintba, és nem oldott meg semmit.

Az orvos Orbánnak azt is elmondta, a tavaszinál sokkal több betegre számítanak, mivel „az emberek már nem tartják be úgy a szabályokat,

a korlátozások sem egészen szigorúak szerintünk".

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8516205556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nincs1itt 2020.09.18. 20:16:51

@alöksz róz: " három-öt év tapasztalattal akár bruttó 193 300 " na hazudj még gyökér magyar!

alöksz róz 2020.09.18. 20:18:03

@nincs1itt: azt mondtad bemásoltad a bértáblát, more... oszt fingod nincs, mi az F? :DD
buta cigány.

nincs1itt 2020.09.18. 20:19:15

@alöksz róz: tényleg! 2018 óta emelkedett még 5-7%-ot? na hazudjatok még, sanyi, jááánoska! titanik a sósvízbe'? nem lehet!

nincs1itt 2020.09.18. 20:21:26

@alöksz róz: na akkor lökjed a bértáblát, hazudós magyar jobbágy! ha nem erre gondolsz, akkor megint hazudsz: www.meszk.hu/upload/meszk/document/egeszsegugyi_bertablak.pdf?web_id=

nincs1itt 2020.09.18. 20:25:41

@alöksz róz: ha beégsz, ostoba magyar jobbágy, akkor rögtön cigányozol? ne erőlködj, engem ezzel nem sértesz meg! ez inkább rátok, csóró, tovaj, hazig magyarokra nézve szégyen, nincs érv = másik a cigány!

Nekoashi2005 2020.09.18. 20:27:44

@alöksz róz:
1. "26 óra" Tudod mi az irónia?
2. Az 'F' kategóriában a kezdő bér 289.662 forint. Ha egy országos feladatot ellátó, országos és állami intézetek intézményvezetőjének nevezik ki - egy pályakezdő diplomás ápolónál ez magától érthetődő! - akkor még megdobják 60.000 forinttal. Ez összesen 349.662 forint. Bruttó. Nettóban 223.783 forint. Már ha rögtön főnök lesz az istenadta.... Mert ha nem, akkor kb nettó 185 ezer.... Persze ha vállal némi túlórát, meg alvás helyet el megy takarítani, akkor összejöhet a bruttó 400... És 35 éves korában elviszi az infarktus vagy a daganat....

alöksz róz 2020.09.18. 20:27:47

@nincs1itt: 2020. január 1-től az aktuális, nov. 1-től emelkedik. 2018-as cikkel mit akarsz?

az F oszlopot kell nézni.
én se tudtam, de legalább volt annyi eszem, hogy megkérdezzem. neked meg nem. :D
látod milyen egy ostoba cigány vagy?

6.Lenin 2020.09.18. 20:28:31

@nincs1itt:

Szepi, ezt megint elbasztad. A 2. és a 3. táblázatban nem vetted észre, hogy az évszám 1-2, és a 3-4. számjegye meg van cserélve. Te köcsög , máskor jobban figyelj.

nincs1itt 2020.09.18. 20:30:18

@alöksz róz: látod gyökér magyar! én ide tettem a bértáblát, és megint hazudsz! cigányozz csak bátran, attól még fogyatékos maradsz! ne erőlködj, ezt IS elbuktad...

alöksz róz 2020.09.18. 20:30:53

@Nekoashi2005: "Tudod mi az irónia?" - sose hallottam még róla.

nincs1itt 2020.09.18. 20:31:15

@6.Lenin: vologya, megint beégett a troll-farm? ne erőlködj, te sem vagy jobb, mint a többi gyökér...

6.Lenin 2020.09.18. 20:33:42

@nincs1itt:
Szepi, még az évszámokkal sem vagy tisztában. Hülye sváb.

alöksz róz 2020.09.18. 20:34:30

@Nekoashi2005: na látod, csak kinyögted az alapbért :-)

nem kell főnöknek lennie. munkaidő-beosztástól függően járnak ezen kívül más pótlékok (este 6 után, hétvégén, ünnepnapon, van ügyeleti díj, ilyesmi). túlórázni meg tényleg kell sajnos, ez benne van ebben a munkában, kevés az ember.
úgyhogy ezeket összeadva tényleg nem irreális az a bruttó 400k

Nekoashi2005 2020.09.18. 20:35:01

@nincs1itt:
6.lenin másik neve a tényelek... De már hallgatt a "400 ezer" névre is...

alöksz róz 2020.09.18. 20:36:19

@nincs1itt: idetetted, de fingod nincs a tartalmáról. ilyen hülye is csak te lehetsz.

6.Lenin 2020.09.18. 20:38:20

@alöksz róz:

Amikor bolgár sört iszik, mindig ilyen, még az évszámokat is összekeveri, nem csak a sört.
Hülye sváb.

Nekoashi2005 2020.09.18. 20:53:49

@alöksz róz:
"nem kell főnöknek lennie. munkaidő-beosztástól függően járnak ezen kívül más pótlékok (este 6 után, hétvégén, ünnepnapon, van ügyeleti díj, ilyesmi). túlórázni meg tényleg kell sajnos, ez benne van ebben a munkában, kevés az ember.
úgyhogy ezeket összeadva tényleg nem irreális az a bruttó 400k"

Na akkor vegyük végig... Vannak olyan potlékok amelyek a beosztásától függnek, ezt vegyük 20 ezernek, ha éjszaka dolgozik, akkor 30% körül van a pótlék, akkor kap óránként kb bruttó

Nekoashi2005 2020.09.18. 20:58:51

@alöksz róz:
"nem kell főnöknek lennie. munkaidő-beosztástól függően járnak ezen kívül más pótlékok (este 6 után, hétvégén, ünnepnapon, van ügyeleti díj, ilyesmi). túlórázni meg tényleg kell sajnos, ez benne van ebben a munkában, kevés az ember.
úgyhogy ezeket összeadva tényleg nem irreális az a bruttó 400k"

Na akkor vegyük végig... Vannak olyan potlékok amelyek a beosztásától függnek, ezt vegyük 20 ezernek, ha éjszaka dolgozik, akkor 30% körül van a pótlék, akkor kap óránként kb bruttó 1300-at. Vagyis havonta olyan hatvan órát dogozik éjszaka havonta.... De ha még a kötelező túlórákat is ideveszük, akkor meg lesz még a bruttó 500 is.... Nem is tudom, miért panaszkodnak az egészségben, amikor ez tiszta kánaán!

nincs1itt 2020.09.18. 21:07:06

@6.Lenin: vologya, vologya, legalább nem hazudozok dolláreurónyugdíjról, erstésmaszterkardomról... buta magyar(az vagy egyáltalán?)!

alöksz róz 2020.09.18. 21:15:12

@Nekoashi2005: na, nem is volt olyan nehéz, igaz? akkor érdemes volt fél évig azon lovagolni, hogy kereshet vagy nem kereshet annyit?

2020.09.18. 21:18:09

@Nekoashi2005: Ha csak 20000 forint lenne a vezetői pótlék, akkor Karácsonyék nem rakták volna a saját embereiket az idősotthonok élére már a választást követő hónapban!
Nézzen utána a jogtárban!
Szerintem önt megüti a guta novembertől, amikor már az alap is 337 ezer lesz :-).

2020.09.18. 21:22:10

@Tényelek: Ja, és erre januártól még 10%-ot pakolnak, ami testvérek között is 360.000 alap kezdőfizetés,...., onnantól kezdve örül, ha tíz naponta tud majd aludni :-).

boborján20 2020.09.18. 21:36:28

@Tényelek: jani baszod, te már magadat is lecidázod, nem csak a csutigecit?

erdész, te szopni jársz ide!:)))

boborján20 2020.09.18. 21:38:26

@alöksz róz: rözse a kurvaanyádat, má nekem gáz amit tolsz!:))

white999 2020.09.18. 21:40:05

@Zsorzsi bácsi pincsije: Nem 100 csak hat ember kell (aki ért hozzá) gépenként. 0-24 ben. Matek, számold ki 20000 gépre mennyi kellene. Csak annyira probléma, hogy max 3000 gépet lehet üzemeltetni országos szinten ha fene fenét eszik akkor is. És ettől még súlyosabb probléma, hogy a lélegeztető gép az legutolsó amit bevetnek. A tapasztalat az hogy el kell kerülni a gépre helyezést a gyógyulás érdekében. Mielőtt velem vitatkoznál ezt éppen Merkely mondta pár napja.

white999 2020.09.18. 21:43:29

@Zsorzsi bácsi pincsije: Bocs most olvastam végig fel se merült bennem hogy ennyire fogsamtalanok vagytok cicával egyetemben. A technikus nem beüzemeléshez kell ahogy az anaszteziologus sem a gépet rakja össze a műtétnél hanem az altatást végzi.

white999 2020.09.18. 21:45:43

@FCUK: tehát nem kell keresnünk vevőt, megveszi az unió.
erről miért nem írtok, gerinctelenek?

Őőő Talán azért nem írnak mert nem veszi meg az eu?

white999 2020.09.18. 21:47:59

@Tényelek: Az országban összesen nincs 2-3000 intenzív ágy, nem hogy a Korányiban. Látom képben vagy teljesen.

alöksz róz 2020.09.18. 21:52:16

@boborján20: vigyázz, ki ne essen a szádból az arabfasz

alöksz róz 2020.09.18. 21:54:34

@white999: "Nem 100 csak hat ember kell (aki ért hozzá) gépenként. 0-24 ben" - és mit csinál az a sok ember egyszerre egy gépnél, oda se férnek annyian.

2020.09.18. 21:59:18

@white999:
A cikkben írta a poszter, hogy a Korányiban van annyi,...., nem mondja, hogy hülyeséget írt,..., mondjuk én mondom :-).

FCUK 2020.09.18. 21:59:54

@white999: azért nem, mert akkor nem lehetne hisztizni. De neked ez mindegy, semmi közöd a valósághoz.

boborján20 2020.09.18. 22:00:45

@alöksz róz: vigyázz, hogy a moslékgecidagattfőnököd fasza nehogy kiessen a szádból jobbágy!

2020.09.18. 22:02:06

@white999:
Az nem lehet, hogy ezt az operatívtőrzs is tudja, ezért a légzéssegítő eszkőzókből sokkal többet vásároltak, mint lélegeztetőgépből :-)?

boborján20 2020.09.18. 22:06:55

@Tényelek: nem az lehet, hogy a 300 csilliárdból 200-at elloptak a gazdáid?

jani, te még szarnak is szar vagy!:)))

2020.09.18. 22:09:07

@white999: Ezt csak a hülyék nem tudják, főhírként hozta minden oldal médiája,..., vagy a csatornában egyik sem elérhető :-)?

white999 2020.09.18. 22:10:46

@Tényelek: Kizárt dolog mert az nem arra való. Az operatív törzs orvosi szekciója tudja ne nézzük őket hülyének. A fürkészek portyászok rúgták el a pöttyöst a főnivel együtt. Dollár jel csilingelt a szemükben, megint lehet lopni.

2020.09.18. 22:13:27

@boborján20: Állítólag most százszor annyit lopnak, mint Böszmééknél,..., de valamiért ezerszer annyi marad, valamit jól csinálnak :-).

white999 2020.09.18. 22:13:57

@FCUK: @alöksz róz: Ha mégse olvastad volna el az oda se férnekre nagyon kívánkozik, hogy öten fordítják át a beteget, hogy ne essen ki a lélegeztető cső. Mások is olvashatják Fuck is hátha tanul belőle és nem beszél baromságokat.

alöksz róz 2020.09.18. 22:15:01

@white999: "Nem 100 csak hat ember kell (aki ért hozzá) gépenként. 0-24 ben. Matek, számold ki 20000 gépre mennyi kellene. Csak annyira probléma, hogy max 3000 gépet lehet üzemeltetni országos szinten ha fene fenét eszik akkor is." - na kiszámoltam a 3000 jelenleg üzemeltethető gépre a létszámot.
6 ember kell gépenként és 0-24-ben, ezt 12 órás 4 műszakos munkarenddel lehet a legkevesebb emberrel megoldani. ez gépenként 24 embert jelent. 3000x24=72000 emberrel lehet megoldani. (igaz lehet túlórázni, de szabadságra meg táppénzre is mennek az emberek, így ezzel nem bíbelődtem.)
tehát eszerint a jelenlegi 120 ezer egészségügyi alkalmazott 60%-a dolgozna a gépeken, ami elég nagy képtelenségnek tűnik.
matek.

white999 2020.09.18. 22:17:00

@Tényelek: Igen amióta a gdp 4-5% érkezik évente az eutól. (Amiből sikerül páratlan bravúrral évi 1-2% átlag gdp növekedést elérni ami a postz szoc államok között a legszarabb volt a tavalyi évig) Tényleg páratlan gazdasági teljesítmény. A böszmének nem volt ilyen szerencséje. Ha ezt értjük jól csinálás alatt, akkor igen.

alöksz róz 2020.09.18. 22:18:02

@white999: "öten fordítják át a beteget, hogy ne essen ki a lélegeztető cső" - és 0-24-ben forgatni kell?
így már értem miért kell elkerülni a gépre helyezést

white999 2020.09.18. 22:19:40

@alöksz róz: Pontosan erről beszél mindenki örülök hogy rájöttél. Korányíban is ezért van már most gond és nem a lélegeztető gép miatt. Hahó Isten hozott a való világban. Kéket vagy a pirosat. Melyiket szeretnéd bevenni. Ha beszopod a lelegeztető gép sztorit sokkal könnyebb életed lesz. Hidd el.

alöksz róz 2020.09.18. 22:21:53

@boborján20: arra az időre még emlékszel, amikor a most arabfaszozók lógtak az arab faszon? :D

alöksz róz 2020.09.18. 22:23:32

@white999: "Pontosan erről beszél mindenki örülök hogy rájöttél." - nem kellett rájönnöm, enélkül is tisztában voltam vele, hogy butaságot írtál. csak neked számöltam ki, hogy te is rájöjj :-)

FCUK 2020.09.18. 22:26:05

@white999: a böszme alatt már pont ugyanannyi uniós pénz jött volna, ha lehívják, de nem tették. 2010 után 3 vagy 4 év alatt kellett lehívni a teljes összeget, hogy ne bukjuk el.

FCUK 2020.09.18. 22:27:29

@white999: van elég ember forgatni, vagy mondta valaki, hogy nincs? Ha ébren vagy, ne álmodozz!

alöksz róz 2020.09.18. 22:30:47

@FCUK: de folyamatosan forgatni kell, azt is számold bele.

white999 2020.09.18. 22:30:57

@alöksz róz: Nem a forgatás miatt hanem tavasz óta változott a szemlélet. Jobbak az esélyek gép nélkül. Oda csak akkor ha már semmi más nem jött be és nem működik. A 80% nem jön le most már a gépről élve, pont emiatt. Már most sokkal kevesebb gépre volna szükség ezen ismeret miatt mint áprilisban. Igaz akkor ezt nem tudhatták még.

Nekoashi2005 2020.09.18. 22:32:59

@Tényelek:
"Ha csak 20000 forint lenne a vezetői pótlék, "

Ennyire nem megy az olvasás fidessidióta? A 20.000 a pótlékalap. Ennek a valahány százaléka a vezetői pótlék. Országos intézmény blabla... 300% vagyis 60.000!

És ez az egészségügyi intézményekre vonatkozik te nagyonhülye, nem idősotthonokra ! A szociális szférában más a bértábla!

És mi van a lopással? Melyik jelenlegi ellenzéki politikus épített stadiont lopott pénzből a kerti budi mellé a tanyaközpontba? Költött évente ltöbb milliárd lopott közpénzt a focicsapatára, melyik miniszterelnök vett magának yachtokat, tengerparti villákat, business jetet?

nincs1agy 2020.09.18. 22:33:01

Roberta őrt áll az SZFE előtt.. De mit csinál, ha valaki be akar menni?

white999 2020.09.18. 22:34:42

@FCUK: úgy 25.000 ápoló hiányzik a rendszerből + az orvosok. Normál üzemmódban. Ha neked nem hiányzik remélem akkor kerülsz oda amikor elfogynak, hogy legyen rajta időd elgondolkodni amíg megérkezik valaki.

alöksz róz 2020.09.18. 22:38:41

@white999: áprilisban már simán tudhatták
www.chicagotribune.com/coronavirus/ct-nw-coronavirus-ventilator-death-rate-20200408-qewfe64tu5c7rel6tsh5gov44m-story.html
nyilván ezért vettek annyi légzést segítő gépet, ami miatt hetekig sírtatok hogy nem is igazi lélegeztetőgép.
azért nyilván ők se totál hülyék, merkely béla például egyetemi tanár, nem lippsi blogíró...

2020.09.18. 22:40:53

@Nekoashi2005:
Kedves Nagyonhülye!
Az idősotthonok ápolási feladatokat látnak el , általában az egyik feltétel hogy rászoruljon erre a lakó.
Szerintem ön leragadt a fönővérnél :-).

Nekoashi2005 2020.09.18. 22:43:01

444.hu/2020/09/18/senki-sem-ismerte-az-ulesteremben-az-onkormanyzati-torvenyt-egy-bekiabalo-16-eves-diak-mentette-meg-a-kecskemeti-kozgyulest

Azért szép, amikor egy tini oktatja a jegyzőt.... De az is szép, amikor a fidesses polginéni felháborodik a momentum kérésén, hogy a jegyzökönyveket kereshető formátumban tegyék fel, ne fotóként..... Még hogy átláthatóság... Minek az#

white999 2020.09.18. 22:44:24

@FCUK: @alöksz róz: Ha már ennyire egyszerűnek viccesnek fogjátok fel akkor a mások is lássák mi olyan mulatságos és hogy egy covidos meddig lesz kórházban ha lélegeztetni kell és ez mennyi ideig foglalja az ágyat embert amiből ugye korlátlan darabszám van.

A hasrafordítást öten szokták végezni

“A betegek ellátáshoz és kezeléséhez számos kanült vezetünk az emberekbe az intenzív osztályon, emellett bennük van a lélegeztetőcső, infúzióra vannak kötve, tehát nagyon nem egyszerű mozgatni őket. Ahhoz, hogy ezt biztonságosan véghezvigyük, és hogy ne csússzon ki a lélegeztetőcső, legalább öten szoktuk ezt csinálni. Ketten állnak a beteg jobb oldalán, ketten a bal oldalán, egy ember a fejénél, sőt, ha van elég fő, akkor még valaki a lábánál is jól jön. Mindez egy nagyon összehangolt csapatmunkát igényel.”

Amikor lélegeztetőgépen is uralhatatlan a kritikus állapotú betegek oxigénhiánya, a legújabb ajánlásoknak megfelelően napi 16 órát fekszik hason a beteg.

“Úgy tűnik, hogy a COVID-19 betegeknél ez a módszer hatásos. Amikor valaki hanyatt fekszik, akkor a gravitáció miatt a keringés nagy része a háti területeken zajlik, azonban ezeknél a betegeknél a tüdő ezen része nem megfelelően átlégzett, így a vér nagy része olyan helyen folyik el, ami nem nagyon végez gázcserét. Az elől lévő területek azonban általában megkíméltek, és jól átlégzettek, így javulni szokott a gázcsere, ha hasra fordítjuk őket és így illesztjük a tüdő keringését az optimális területekre.”
Az intenzív után is szenvednek

Ha a paciensnek két-három hét alatt szépen gyógyul a tüdeje, és egyre kevesebb az oxigénigénye, akkor szép lassan elkezdik felébreszteni, ezzel együtt fokozatosan csökkentik a lélegeztetőgép által leadott támogatást. Ha már úgy látják, hogy saját magától kellő mennyiségű oxigént tud felvenni a tüdeje és a szén-dioxidot is megfelelően el tudja távolítani, akkor teljesen felébresztik őket.

“Nem kiemelkedően nagy csoda, hogy egy covidos beteget levesznek a lélegeztetőgépről, ezért csináljuk. Ha nem lenne értelme, bele sem fognánk.“

Ezután a betegeket nem lehet egyből hazaküldeni, utána indul a rehabilitáció. Ezek az emberek az intenzív osztályon akár két-három hétig is mozdulatlanul feküdtek, így a mesterséges táplálás ellenére is jelentős az izomveszteségük. Gyógytornászra van szükségük, újból be kell állítani a gyógyszereket az alapbetegségükhöz, meg kell erősíteni őket, így hetekbe telik, mire talpra állítják a beteget. Ez a folyamat gyakran belgyógyászati osztályokon zajlik.

“Az altatás alatt az izomtömeg jelentősen lecsökken, hiszen csak passzívan tudja mozgatni őket a gyógytornász. Ez olyan, mint egy törött végtag esetén, három hét után sokkal vékonyabb lesz az ellenoldalinál a láb, amit begipszeltek, mert elsorvad az izomzat, bárhogy próbáljuk ezt megakadályozni, szinte elkerülhetetlen.”
A lélegeztetőgép személyzet nélkül semmit sem ér

“Önmagában a lélegeztetőgéppel nem sokat érünk, ha nincs mellette elég és jól képzett személyzet, akkor mindegy, hogy hány ezer van belőle, ha valaki respirátorra kerül, akkor mindenre, azaz az intenzív terápia teljes spektrumára szüksége van, egyébként el sem kezdjük. A beteget emellett altatni, táplálni, gyógyszerezni, mozgatni, fürdetni kell, naponta igényelnek diagnosztikai vizsgálatokat.”

Optimális esetben egy 12 órás műszakban két kritikus állapotú betegre egy nővér vigyáz, de ez Olaszországban és Angliában odáig fajult a kialakult helyzet miatt, hogy hat beteget látott el egy intenzíves ápoló. Tíz ágyra pedig legalább egy tapasztalt orvos kell.

“Nagy-Britanniában sem tudtak megküzdeni a tömeges megbetegedésekkel, ahol pedig nem olyan nagy mértékű a szakemberhiány, mint itthon, mi meg remélem, hogy nem kerülünk ilyen helyzetbe. Jelen pillanatban olyan mennyiségű COVID-19 beteg van itthon, amit el tud látni az intenzív ellátórendszer. De ne feledjük, mindezek mellett még ott vannak az egyébként is intenzív osztályra kerülő páciensek, például a súlyos közlekedési balesetet szenvedettek, szívinfarktusban szenvedők, súlyos égettek vagy mérgezettek. Ők alapból lefoglalják a hagyományos ágyszám 70-80 %-át.”

white999 2020.09.18. 22:45:23

@alöksz róz: A gépet nem Merkely vette.

Nekoashi2005 2020.09.18. 22:45:46

@Tényelek:
Idióta fasz! Az idősotthon a szociális szférához tartozik akkor is ha ápolónők dolgoznak ott! Más jogszabályok vonatkoznak rájuk! Még a bértáblájuk is más!

white999 2020.09.18. 22:46:52

@alöksz róz: Ha olvasnád amit írok akkor pont az volt benne, hogy ne nézzük hülyének az orvosi szekciót az operatív törzsben.

Livernyák 2020.09.18. 22:48:19

Szervezzünk egy tüntit, mert a fideszben túl kevés a homoszexüell.

Livernyák 2020.09.18. 22:49:00

@white999: a gépet Merkell vette. Azért, mert kell.

FCUK 2020.09.18. 22:49:50

@white999: nem normál üzemmód van, egy csomó, halasztható ellátás most halasztásra is kerül, mint tavasszal, az ott felszabaduló kapacitást használja a covidos stáb, persze ennek megértéséhez segít, ha valaki egészségügyis, de logikai úton anélkül is megérthető. Jó éjt!

alöksz róz 2020.09.18. 22:51:12

@white999: papám, én olvasom amit írsz, de azé ne várd má el, hogy a sok butaság közül kiválogassam a jókat :-)

white999 2020.09.18. 22:54:35

@Tényelek: Amikor a fürkészek portyászok rendelték akkor ez volt a helyzet. Tehát kérdésedre a válasz tudták, hogy szart vesznek.

– Amikor arról beszélünk, hogy Magyarországon 1735 lélegeztetőgép van és még 1309 olyan altatógép, amellyel lélegeztetni lehet, melyik típusról van szó?

– Ez az invazív lélegeztetőgépekre vonatkozik.

– Miért olyan nehéz a koronavírusos beteget lélegeztetni? Az ország onnan ismerte meg az ön nevét, hogy kollágáival sikerült egy agyhalott édesanya gyermekét világra segíteni, és az életfunkcióikat több mint 90 napig fenn tudták tartani.

– Kilencvenkét napig.

– De ha egy agyhalottat ennyi ideig tudtak tartani, és még a szerveivel is életet menteni, a koronavírus-betegeknél hogyan lehetséges, hogy a lélegeztetőgépen levők 80 százalékát elveszítik? Mi magyarázza ezt a drámai nemzetközi adatot?

– Más elvet kell alkalmazni, mint egy normál betegségnél. Először a koronavírus-fertőzötteket is non-invazív módon kezdték el lélegeztetni, és csak később tértek át az invazív módra, de kiderült, hogy ez rossz módszer, mert így a betegek állapota hirtelen rosszabbodott. Most azt tanácsolják, a légzési elégtelenség romlásánál minél korábban be kell dugni a beteg légcsövébe a lélegeztetőcsövet, és minél hamarabb el kell kezdeni ezen keresztül lélegeztetni.

– Az olaszok nem így tettek, mert nem volt elég lélegeztetőgépük, ameddig lehetett, a lélegeztetés szelídebb módját választották, csak azokat tették gépre, akiknek romlott az állapota. Mi a baj ezzel?

– Egy darabig segít a betegen, közben azonban elfedi azt az optimális pillanatot, amikor már indokolt volna invazív lélegeztetésre áttérni. Ha ezt lekéssük, akkor súlyosabb és gyorsabb az állapotromlás.

–A napokban bejárta a világsajtót egy amerikai orvos videója, aki szerint nem szabad életmentő megoldásként tekinteni a lélegeztetőgépre, mert éppen emiatt hal meg a lélegeztetett betegek 80 százaléka. Nem találtam meg a mögötte levő tudományos közleményt. Ön igen?

white999 2020.09.18. 22:56:03

@alöksz róz: Igaz nem neked ment hanem tényeleknek. Amúgy a belinkelt butaságok azok orvosoktól vannak akik covidosokat kezelnek.

white999 2020.09.18. 22:58:51

@FCUK: Ha egészségügyis vagy akkor tényleg felhagyhatunk minden reménnyel.

white999 2020.09.18. 23:06:13

@Livernyák: Nem Merkell hanem Merkely és nem ő vette. Amit az orvos ellátó vett 2000 darabot feláron az is elég lett volna de max 8000 ha nagyon túlbiztosítom a dolgot.
Sőt Merkely azt sem javasolta, hogy az emberek Horvátországba menjenek nyaralni de hát egy évben egyszer látni kell az Adriát ugye. Ha hivatkozunk valakire írjuk már rendesen a nevét akkor maga mondandód tartalma is hitelesebb lehet. Ez csak egy jó tanács a következő kommentekhez.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.09.19. 00:58:46

@white999: mivan segg
kitiltották az n-1. nikkedet?
a blogg.hu-ról? xd

MAXVAL bircaman közfingó 2020.09.19. 07:31:52

Érczes harsány jóreggelt fing!

2020.09.19. 09:36:14

@Nekoashi2005: Az idősotthonok besorolása a főprofiltól függ, lehet szociális vagy ápolási, ezt a nevében is szokták jelezni, több, mint a fele az utóbbi kategoriában van.

white999 2020.09.19. 12:20:52

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: Nem te paraszt mert összekeversz valakivel.

white999 2020.09.20. 09:20:34

@Tényelek: @alöksz róz:

444.hu/2020/09/20/nem-a-lelegeztetogepek-szama-szab-gatat-a-sulyos-betegek-gyogyitasanak-hanem-az-ami-a-vilag-minden-penzeert-sem-szerezheto-be-azonnal-a-megfelelo-szakszemelyzet-alacsony-szama

Kifejezetten olyan egészségügyisek számár készült cikk, akiknek nem sok fogalmuk van szakmájukról + fidesz hívek és origóból valamint péntek reggelei szeánszból tájékozódóknak.

PalosBrand 2020.09.20. 17:25:43

MI NEM MASZKOLUNK!!!...- azaz A COVID KÖD deKÓDja 3.
www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=A-X9pJWUPtA&feature=emb_logo
www.vilaghelyzete.com/2020/05/olasz-kepviselono-mondta-el-az-evtized.html
www.youtube.com/watch?v=8Q8LUI97rX8
FÖLDANYA HAVA: MAGYARORSZÁG 2020 - HÚSBA-VÁGÓ JELENtés és VÉRES JÖVENDÖLÉS!!!
VALÓJÁBAN SOSEM LÁTOTT RECESSZIÓBAN VAN A MAGYAR GAZDASÁGUNK/GAZDAGSÁGUNK!!!
ORBÁN és ALATTOMOS KOMPÁNIÁJA NON-STOP HAZUDIK, MISMÁSOL, FÉLRETÁJÉKOZTAT, és SZAKADATLAN BŐSZÍTI A JÓ NÉPET!!!
AZ ún. OLSTEIN=ORSÓS=ORBÁN VIKTOR, alias GYŐRI GÁBOR III/III-as REGNÁLÓ CION-BOLSEVIK ÜGYNÖK SZŰNNI NEM AKARÓ ALJAS HAZUGSÁGAIVAL SZÉGYENT és MÉRHETETLEN SZEGÉNYSÉGET „HOZOTT” MAGYARORSZÁG ÁLLAMPOLGÁRAIRA!!!
MAGYAROK!!! - ENNEK AZ IRDATLAN ROSSZ és LELKET-ÖLŐ ÁLLAPOTNAK AZONNAL VÉGET KELL VETNÜNK!!!

NYÍLT FEL és MEGHÍVÁS MAGYAR-ÉRZELMŰ HONLEÁNYOKHOZ és HAZAFIAKHOZ 2020. 10. 06-án 14.00-ra a NYÍLTAN TALMUDISTA Pesti Központi Kerületi Bíróság (1055.Budapest, Markó u. 25.) III. emelet 391. sz. TÁRGYALÓTERMÉBE a CION-LIBERÁLIS KÖZJEGYZŐ-MAFFIA HÍRHEDT FŐNÖKE (TÓTH ÁDÁM!!!) ELLEN indított RENDHAGYÓ PERÜNKRE!!!
www.youtube.com/watch?v=lHo4YklGd1U&t=4s

2020.09.22. 12:17:55

@white999:
Szerintem ott vannak megkeveredve sokan, hogy azt hiszik és azt kérik számon, hogy ha már van 18.000 "lélegeztetőgép", akkor ahhoz ugyanannyi szakmai értelemben vett intenzívágy kell.
Ha valaki figyeli az igazán komly szakemberek nyilatkozatait és mondjuk Orbán tegnapi felszólalását a parlamentben, ahol a szakemberek által mondottakat adta át, akkor láthatja, hogy a legrosszabb verzióban is elég a 2000 valódi intenzívágy.
A problémát az okozza, hogy nálunk minden olyan eszköz, ami segíti a légzést, lélegeztetőgépnek neveznek, pedig a legnagyobb számban csak a légzés segítésére van szükség, a gépek zöme is ezt tudja, ehhez viszont elég a szakszemélyzet.
Régen ezt féintenzívágynak hívták, ma már egyébként is annyi műszer van, hogy az esetek többségében csak simán kórházi ágynak.
Egyébként szerintem rosszul látja, a járvánnyal kacsolatban a dékás, jobbikos szavazók is leszarják az ellenzéki moslékkoalíció politikusainak a pánikkeltését,..., márciusban még nagy hatással volt rájuk, de azóta rájöttek, hogy folyamatosan hazudnak nekik a liberálbolsevik médián keresztül ezért az abba a kőrbe tartzó ismerőseim is Orbántól meg az operatív törzstől tájékozódnak.

white999 2020.09.22. 19:20:58

@Tényelek: Mivel megpróbáltál kulturált hangnemben kommunikálni, ezért én is hasonlóképpen fogom felhívni a figyelmedet számos logikai buktatóra, tárgyi tévedésre a figyelmedet.

1,Szerintem ott vannak megkeveredve sokan, hogy azt hiszik és azt kérik számon, hogy ha már van 18.000 "lélegeztetőgép", akkor ahhoz ugyanannyi szakmai értelemben vett intenzívágy kell.

Koronavírus esetében akiket a súlyos eseteknél kezelnek valóban ezt kell alatti érteni. Gondolom akiknek oxigén csövet raknak az orrába, mint napi rutinban több száz embernek (pl nagyot megy most az Edda billentyűse a képpel) annak nincs hírértéke. A kormány nem is ezt kommunikálta, hogy ilyet vett és nem is ez került darabja 19 millióba. Tehát amikor intenzív ágy kell akkor erről beszél az ember és az általad hozzá nem értők is ezt értik alatta. Nem kell elmaszatolni a dolgot. Az annyi ágy, annyi gép és annyi személyzettel. A cikk amit küldtem a doktornő is ezt értette alatta és erről beszélt. Talán fogadjuk el szakembernek aki ezzel foglalkozik és nem Orbán Viktort aki mint tudjuk mindenhez is ért de talán mégsem.

2,Ha valaki figyeli az igazán komoly szakemberek nyilatkozatait és mondjuk Orbán tegnapi felszólalását a parlamentben, ahol a szakemberek által mondottakat adta át, akkor láthatja, hogy a legrosszabb verzióban is elég a 2000 valódi intenzívágy.

Valóban tehát éppen 16.000 gépet vásároltak csilliárdokért feleslegesen. Ebben nincs vita. Talán a cikkek alapján azt is elfogadod, hogy még 2000 ágyra sem fog jutni elegendő szakember. Nagyon egyszerű okok miatt. Az orvos nem gép hanem ember. Nem 24 órában dolgozik hanem max 12-16 legrosszabb esetben, illetve megbetegedhet meghalhat munka közben amire már volt példa az első hullámban a fertőzöttek 25%-a kórházi dolgozó volt.
Azt nem tudjuk, hogy a szakemberek mit mondtak csak azt hogy Orbán Viktor mit állított, hogy mit mondtak. Mivel alapvetően egy politikus de Ő meg pláne ritkán mond igazat így azt fenntartással kell kezelni.
Idő hiányában nem kezdem el sorolni a hazugságait mert 24 órán keresztül lehetne írni.

A problémát az okozza, hogy nálunk minden olyan eszköz, ami segíti a légzést, lélegeztetőgépnek neveznek, pedig a legnagyobb számban csak a légzés segítésére van szükség, a gépek zöme is ezt tudja, ehhez viszont elég a szakszemélyzet.

Nem probléma, arra viszont kíváncsi lennék nagy számú fertőzöttnél lenne elég nővér szakápoló a legegyszerűbb feladatok elvégzésére is. Van saját tapasztalatom, hogy rokonaimnak mit kellett átélni az utolsó napjaikban és nem most hanem 2 évvel ezelőtt. Nehéz lesz meggyőznöd az ellenkezőjéről annak amit saját szememmel láttam.

Nézd egy vallásost sose lehet arról meggyőzni, hogy nincs az istene habár azért látható, hogy logikai alapon nincs számtalan isten amiben hisznek maximum egy vagy egy sem. Mindenkinek saját joga hinni az operativ törzs és Orbán Viktor igazmondásában és az elején megfogadtam, hogy nem foglak sértegetni, ezért itt csak annyit jegyeznék meg, hogy
az operatív törzs a maszkviselést tavasszal feleslegesnek tartotta (mert nem volt maszk de nem ezt mondták)
most hogy van maszk változott az álláspont
az operatív törzs szerint a teszt nem véd meg (mert az állam képtelen megoldani megfelelő számban) ezért inkább hatósági árral csökkentették a számot mesterségesen. Legyünk megengedőek, hogy nem ezt akarták de ez lett a vége. Tegnap már fele annyit végeztek mint amikor 1000 felett volt ha 10% számot felszorozzuk akkor a mai adatnak 1200 csúcsdöntés közelében kellene járni.
Az hogy mi egy dk jobbik vagy liberál bolsevik szavazó fejében mi van csak ők tudják. Én mélységesen sajnállak és ezt őszintén mondom, hogy Orbán Viktor és az operatív törzs számodra a zsinórmérték. Amikor nem bármely média kellene, hogy legyen, hanem a saját élettapasztalatod és gondolataid. Tök egyszerűen kell gondolkodni. Ha valamiből max 2000 kell akkor nem kell 18.000 és mint krimiben a gyilkosságnál fel kell tenni a kérdést de kinek az érdeke és miért. Ha teszttel ki lehet szűrni az egészséges és a beteget akkor az egészséges mehet dolgozni vagy tanulni ami a gazdaságnak jó lenne. Akkor miért fontosabb foci akadémiának pénzt adni (amiből nincs pénz csak viszi a közjóhoz nem járul hozzá) mint a tesztkapacitást növelni. Ehez nem kell sem dk sem jobbik sem liberálbolsevik paraszt szavazónak lenni. Sőt ez még egy fideszesnek is eszébe juthatna ha vallási ködön keresztül lát.

2020.09.22. 22:19:44

@white999:
Amit Orbán mond a járvánnyal kapcsoltban azt Jakab és csapata adja szájába, ezt mindkét fél többször elmondta, most Orbán is, sokadszorra a parlamentben
Rá alapozta Orbán áprilisban azt a bejelentését, hogy május 3-án lessz a csúcs, majd hetekig a platon leszünk,..., nem nagyjábol, napra pontosan bejött.
Jakabról annyit érdemes tudni, hogy február legelején volt egy EU vezetői és szakembercsúcs Stockholmban, ahol azért nem sikerült egyhangúlag, közleményben kijelenteni, hogy nem lesz komoly járvány Európában, met Kásler Jakab határozott véleményére alapozva, nem volt hajlandó aláírni,..., látjuk kinek lett igaza,..., azóta a világ sok országából hivogatják,..., pl., a franciák az ő tanácsai alapján fogták meg a járványt pár hétre,.., csak utána megint átmentek lazába.
Szerintem vannak dolgok, amikor nem szabad politizálni, ez is az,.., túl kell élni és tök mindegy ki mond éppen használhatót.
Az, hogy pl., a maszkokkal kapcsolatban rosszul vélekedett a WHO és utánuk menve sok ország, szerintem egy ismeretlen veszéllyel kapcsolatban simán belefér,..., volt egy időszak, amikor maszkba, kesztyűben mászkáltunk, túlzás volt, de az is belefér ilyenkor.
A saját életemben is úgy szoktam csinálni, hogyha találkozom egy döntési helyzettel, akkor az akkori legjobb tudásom alapján döntök,.., mert így később nem kell lelkiismeretfurdalástól tartanom, hogy miért nem másként,.., mert az akkori legjobb tudás szerintinél visszamenőleg később sem lehetett volna jobban találni, ..., ettől még sok olyan van, aminél később olyan elem kerül elő, ami miatt megszívom.
Úgy egyébként a tudás Orbán mögött koncentrálódik és ez így van rendjén, sajnos a trágyadombi ellenzékünktől csak Németh Athinákra és a riogatásra tellik, pedig nagyon jó lenne, ha ők is besgítenének ötletekkel,.., mondjuk nem arra gondolok, hogy bárkikéressen ingyen tesztet, meg tömegesen teszteljenek, abban semmi racionális nincs, azonkívűl, hogy több ellenzéki párt holdudvarában van maszek tesztelő cég.
A lélegeztető és légzéssegítőgépek mennyiségéről márciusban volt egy vélemény, az alapján szerezték be őket, most vannak attól eltérő vélemények, de eddig még igazi csúcsjárvány csak egy olasz tartományban volt, sehol másutt nem.
Az olaszoknál 12 millió lakosra 3500 gép kevés volt, ráadásul nem is volt elsöprő erejű a járvány, csak pár százalék kapta el.
Ebből kiindulva szerintem jegeljük, hogy sok vagy kevés a 16.000 gép!

white999 2020.09.23. 07:23:36

@Tényelek: Sok a 16000 gép és márciusban is sok volt. Még akkor ismeret szerint is pont a hiányzó kezelői létszám miatt. Ezt lehet ragozni százezerszer ebből akkor sem lesz eladható történet. A túlárzottságot csak azért írom ide, hogy a motivációról legyen valami fogalmad.
Amikor koppra megmondták, hogy mennyi lesz meg a platót utána vették meg a fele lélegeztető gépet. Kicsit üti a logikádat így a történet.
Jakab kommunikációja és Orbán jelentősen eltér az utóbbi két hétben.
Merkerly azt nyilatkozta, hogy a Ő külföldi nyaralással sem értet egyet de az emberek ezt akarták(populizmus csőre töltve ha az emberek akarják akkor legyen alá Orbán Viktor).
Orbán mögött már réges rég nem koncentrálódik szellemi potenciál. Régen ez tényleg így volt.
Nem az ellenzéknek van korlátlan hatalma. Az orbáni ellenzéki kommunikációhoz képest még azt mondom finomak is. Az ellenzéknek nem az a dolga és látjuk, hogy az emberek hülyeségre vevők. Régebben az ellenzékiségben, most pedig már a hatalmon is.
A trágyadombi ellenzékért Orbán elég sokat tett. Kínyírja ta a potenciális ellenfeleket a hülyéket mszp gyurcsány lélegeztető gépen tartotta. Így amikor kiderül, hogy Ő is trágyadomb már nem nagyon van alternatíva, így még súlyosabb a felelőssége mint normál esetben.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.23. 19:46:11

@Tényelek: "sok vagy kevés a 16.000 gép"

Ahhoz képest, hogy 3000 géphez van személyzet, sok. Ahhoz képest, hogy ennek a pénznek a sokszorosát is el tudta volna lopni Mészaros Viktor gazdád, kevés. :))

white999 2020.09.23. 19:56:01

@Tényelek: Csak egy utolsó dolog úgy általában a virulógusokról és józan észről, logikáról.
Kb egy hete már kifakadtam, amikor az influenza oltás szükségességét szajkózták, Amikor tavasszal is alig volt már influenza, főleg áprilistól. Akkor sem értettem, hogy ha mindenki maszkban van, Kínából Ázsiából nem jönnek turisták a globális mocorgás leáll, akkor ugyan mitől lenne járvány. Erre itt egy mai cikk, hogy a déli (téli) féltekén alig volt influenza. Chilében sikerült 5007 helyett 12 nek lenni 2019 ről 2020 ra. De azért mindenki adassa be magának vakcinát. Miközben már 12 napra vállalnak teszt eredményeket, úgy hogy a járvány előszobájában vagyunk. Réges rég kórházban lesz valaki vagy meggyógyul mire kiderült hogy széna vagy szalma. Ha ez a kiváló szellemi holdudvar akkor a jó isten mentsen meg bennünket.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/koronavirus-jarvany-covid-influenza-oltas-fertozes-mta-jakab-kemenesi.714164.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

white999 2020.09.24. 16:33:13

@Tényelek: Ok. Nagyon ó fej vagyok és elfogadom, hogy az állampolgárok élete iránt érzett aggódás miatt túlvásárolták magukat. Könyörgöm miért dupla áron? Nem lett volna elég 20%-ot lopni? Az is 60 milliárd forint, miért rögtön 150 milliárdot kell?

index.hu/belfold/2020/09/24/ujabb_reszletek_a_lelegeztetogep-bizniszrol/

Ezeknek kellene bármit elhinnem? Abból látni hogy hazudnak amikor mozog a szájuk. Sose gondoltam volna, hogy Fletót alul lehet múlni de nekik ez a bravúr is sikerült.

white999 2020.09.25. 17:08:59

@Tényelek: Az a baj, bárhogy is írod hogy nem politikai alapon közelíted meg nem így van, mert akkor a tisztánlátásodat nem zavarná meg pár apró tény. Hangsúlyozom ismét le kell ülni és csak gondolkodni kell semmi mást nem kell tenni.
Senkit nem érdekel és legkevésbé Orbánt, hogy a liberál bolsevik (kedvenc szóhasználatoddal) média mit mond. Ez számtalanszor bebizonyosodott Orbán populista hánynia kellett bezárástól de az emberel ezt akarták. Hánynia kell a lélegeztető gép beszerzéstől de ha ez kell legyen, mindenben meglátja a politikai hasznot és lopási lehetőséget.
Most következik a leülsz és gondolkodsz rész.
1, Amennyiben olcsón kedvező áron szereztük volna be a lélegeztető gépek akkor úgy kb 4 milliárdért ment volna az óriásplakát kampány hogy mennyire királyok voltak. Ehelyett nem ez történt hanem nem adtak infot valamint a sajtóban megjelenteket nem igazították helyre. Ergó vagy ennyiért vagy még ettől is szarabb áron vették amit nem akarnak erőltetni.
2, Értem, hogy véded őket mint hívő de ha jobban belegondolsz ha csak ennyire szar áron tudtak beszerezni motyót ami az egész eu t tekintve messze a legrosszabb valamint ettől kevesebbért más boldogabb országban korrupcót kiáltottak ugyanilyen típusú gépre, akkor ugyan mi a búbánat szakértelem van bennük amit csodálni kellene
bennük?
3, Az egészet rövidre zárhatnák nyílt kommunikációval. Nem teszik titkolóznak tehát vaj van a fülük mögött.
4, Azzal a briliáns védekezéssel álltak elő hogy minél többet vettek annál drágább volt az ár. Értem, hogy falun parasztnak nyolc általánossal szart taposni elmegy ez az érv de minimum egy iskolai büfés már fetreng a röhögéstől az érv hallatán.
5. Itt Magyarországon a kórházakat ellátó szervezet vett 2000 darabot félárba (nem külföldön itt). Lehet nem kellett volna fürkészeket portyászokat megbízni a beszerzéssel ha nem értenek hozzá.
Természetesen nem hülyék de nem is volt a cél, hogy megfelelő mennyiségben és árban vásároljanak.
Ha ezek után se érted ettől jobban nem lehet elmagyarázni.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.25. 18:13:52

@white999: "ennyire szar áron tudtak beszerezni motyót ami az egész eu t tekintve messze a legrosszabb"

Fenéket. Olcsó szart vettek, és az ár ötvenszeresét zsebretették.

white999 2020.09.25. 21:30:12

@Tényelek: Mostanában Jakab így kommunikál, nem hiszem, hogy az Ő tanácsait követték, ahogy te állítod.

Nem hoztunk időben jó intézkedéseket a szakember szerint

Rettenetesen aggasztóak a számok – fogalmazott előadásában Jakab Ferenc, a Pécsi Tudományegyetem professzora. Míg a járvány első hullámában a kormány megfelelő időben jó intézkedéseket hozott, ez most nem mondható el – szögezte le az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Koronavírus-akciócsoportjának vezetője.

Beszámolt arról is, hogy kifejlesztettek egy algoritmust, amely nemcsak hálózatelemzésre, hanem a szuperterjesztési események feltárására is alkalmas lenne, ám nem jutnak hozzá kellő számban azokhoz a mintákhoz, amelyek alapján elvégezhetnék ezeket a vizsgálatokat, ezért járványügyi előrejelzéseket sem tudnak végezni.

A kapacitáshiány állhat a professzor véleménye szerint annak hátterében is, hogy bár a Sars-CoV-2 inkubációs ideje 1-14 napon belül van, a kontaktkutatást csak 48 óra elteltével kezdődik meg. Pedig a kontaktusok felderítését a lehető leghamarabb kell elkezdeni.

Hangsúlyozta: járványhelyzetben nem fordulhatna elő, hogy a karanténra kötelezett személy egyazon napon kapja meg a felszabadító határozatot, és a házi karanténra figyelmeztető piros plakátot.

white999 2020.09.27. 15:38:43

@Tényelek:
1, Maga Jakab nyilatkozta nem most,15.-i konferencián, hogy a kormány rosszul csinálja így nem lehet kontakt kutatást csinálni. Most már minden nap 900 kezdődik a fertőzött szám, mivel a teszt szám végzése nem tesz lehetővé magasabb számot. Gyakorlatilag sem a szakembereknek sem a döntéshozóknak fogalmuk sincs már hogy mi a valós helyzet. Így azért nehéz megalapozott döntést hozni. Nézd, munkámból adódóan rengeteg emberrel futok össze. Tavasszal senki nem volt koronás mai minden nap karanténos vagy betegség miatt zárt helyekbe bukok.
2, A legsérülékenyebbeket akarják szerinted megvédeni. Nos ez alábbi link alapján max két hét és a szerencsések lesznek megvédve, vagy jöhet egy teljes gazdaság leállítás az eü összeomlás elkerülésére végett, akkor meg a gazdaság omlik össze.
index.hu/belfold/2020/09/27/koronavirus_gyor_korhaz_igazgato/
Kb két hét és visszatérhetünk rá.
3, Félreértés ne essék Orbánék legnagyobb bűne nem a jelenlegi vírus helyzet, hanem amit az eü-vel csináltak, egész pontosan nem csináltak az elmúlt 10 évben. Az oktatás ugyanez dettó csak ott nincs vírus, amiből kibukjon a szar a fejükre. Az, hogy funkcionális analfabéták és a semmire nem való munkavállalók kerülnek ki a rendszerből az nem olyan vészes és feltűnő. Max. azon veszed észre hogy munkáltatók jó része már nem akar 30 év alatti munkavállalóval dolgozni (trend forduló), igaz 40 felettivel sem és azt is 0 fizetésért de ez már csak magyar sajátosság.

white999 2020.09.29. 18:45:36

@Tényelek: Mivel ezt a komment szekciót már a kutya nem olvassa, nyugodtan lehetsz őszinte. Írtad, hogy barátaid és te is az operatív törzsből tájékozódsz mint hiteles hírforrás.
Mennyire tartod hitelesnek, őszintének a mai kommunikációt? Tények a következők:
-pár napja 7-8% fertőzött minta az összes levett mintából, így napi 900 környéki kimutatott igazolt fertőzés.
- mai adat 12%-os arány mellett 851 kimutatott fertőzött. Lehet beérett a hatósági már gyümölcs amit már jeleztem neked, hogy be fog következni.
Nálam ez a régi tesztszámoknál kb. 1500 fertőzőtett jelentene ami durván 50%-os emelkedés.
A kommunikáció Cilike részéről erre az volt ma, hogy a fertőzés lassulni látszik és a pár héttel ezelőtt 2.5 helyett már csak 1 embernek adják át a fertőzöttek a vírust.
Ez hogy jött ki??? Tényleg elhiszel bármit ezek után az operatív törzsnek? Az Emmi szerint szarásig vagyunk orvosokkal és ápolókkal, az orvosi kamara szerint nem. Ezek után kinek lehet inkább igaza? Az Emmi-nek vagy az orvos kamarának? Eljön vagy eljött már az a pont, hogy zavar ha hülyének néznek? Szerintem simán mondhatod, hogy ennek ellenére fidesz szavazó vagyok, mert előnyös az adózás vagy nyertese vagyok a tevékenységüknek. Csak azt ne mondjuk már, hogy az erkölcs és az igazmondás bajnokai.

6.Lenin 2020.09.29. 18:52:32

@white999:

Bocsi, hogy beleszólok, de az orvosi kamara elnöke DK-s, az igazmondók bajnokai.
Ha már hivatkozol valakire, akkor keress hihetőbbeket.
Ezekből ítélve te is DK-s hívő lehetsz, és ez mindent elmond rólad. Ha Jobbikos, akkor pláne.

white999 2020.09.29. 19:42:21

@6.Lenin: Hát elég nagy lukra futás volt barátom. Menj rá egy ma már vegetáló blog 2010 előtti kommentjeire és ott megtalálod, hogy mi volt a véleményem. Abból összetudod rakni a képet. Jó kutakodást. Ha ez megvan, akkor bele lehet szólni. Talán sejted, hogy sem jobbik sem a Dk nem nyert. Dk nem az igazmondás bajnoka de az orvosi kamara elnöke akként szólalt meg és nem Dk politikusként. Valamint a kamara nem határolódott el, hogy az elnök a magánvéleményét hangoztatta volna. Vagy mindenki ellenzéki aki orvos és kamarai tag, vagy egyetértenek vele és lefedik a választói preferenciákat arányosan de szakmai kérdésnek tartják és nem politikainak a kialakult helyzetet. Szemben az operatív törzzsel. Ilyen egyszerű csak logikusan kell gondolkodni. Egyébként ezek szerint az operatív törzs megszólalásáról alkotott véleményemet nem cáfolod (mert nem is lehet) ami erősíti az emmi-s véleményt. Szemben egyetlen a kamara elnöke dk-s kijelentéssel, ami elég sovány.

6.Lenin 2020.09.29. 19:51:38

@white999:

Kutakodjon utánad az akinek 5 anyja van, én nem. Minek, itt vannak a friss mai hozzászólásaid. Bár nem olvastam csak az előzőt és a mostanit.

"Dk nem az igazmondás bajnoka de az orvosi kamara elnöke akként szólalt meg és nem Dk politikusként. " Ez mindent elmond rólad.

Nem volt szándékom semmit sem igazolni, vagy cáfolni, de aki egy DK-s politikusra hivatkozik, az már eleve komolytalan. Pláne, mint egy etalonra az igazmondásban.

Ennyi lett volna csak a megjegyzésem az előző hozzászólásodhoz. Vedd semmisnek, komolytalan vagy, hogy bármiben is igazoljalak, vagy cáfoljalak.

Bocs, hogy beleszóltam.

white999 2020.09.29. 19:56:04

@Tényelek: Ezt pedig oda, hogy a tanácsadókból mit vesz figyelembe. Asszem az én egy héttel ezelőtti állításomat visszhangozza.

"A kormány környékén nem mindenki osztja azt a miniszterelnöki helyzetértékelést, hogy most már elsősorban a gazdaságra kell figyelni. Az egészségügyi szakemberekből, kutatókból álló állandó konzílium – soraiban a SOTE professzorával, Merkely Bélával – már augusztus derekán szigorítást ajánlott a miniszterelnök figyelmébe, de Orbán leintette őket, és nyár vége előtt semmilyen szigorításra nem volt hajlandó. Volt is emiatt feszültség a törzs egyes ülésein.

Az egyik kormányhoz közel álló think-tank munkatársa úgy jellemezte a kormány és a járványügyi szakemberek kapcsolatát, mint ami az elmúlt hónapokban „cinikussá” vált. A tudósokat a törzs ülésein a politikusok olykor már meg is mosolyogják. Orbán már meg is bánta, hogy tavasszal a szakemberekre hallgatva lezárta az országot, elrendelte az iskolák bezárását és a kijárási korlátozást."

white999 2020.09.29. 22:40:55

@6.Lenin: Megbocsájtom. Bár én még mindig az orvosi kamara elnökét idéztem, még ha nem is igazán érted a különbséget. Gyurcsányt nem idéztem volna. Ha meg lusta vagy kutakodni akkor ne találgasd hogy mi vagy ki szimpatikus nekem kinek a híve vagyok. Mert gondolom mondhatok akármit de hogy mondjuk 2005 ben mi volt a véleményem az elég releváns dolog arra, hogy mi a világról alkotott véleményem. Ráadásul nem olyan mint a mostani politikusok akikről kiderül, párt tagok voltak de ők belülről már akkor is bomlasztották az ellenséget.

6.Lenin 2020.09.30. 07:52:52

@white999:

Én is, hogy köcsög vagy. A te ügyed.
Azt hittem érted is, hogy mit írsz. Tévedtem.

white999 2020.09.30. 17:03:52

@6.Lenin: Az erőszak a gyengék (valamint az olvasási zavarral küszködők) végső menedéke. A verbális is.

white999 2020.09.30. 18:16:29

@6.Lenin: Ráadásul annyira szép, hogy mai hír szerint a kormány, a kamara javaslatának elfogadásának gondolkodik, mely szerint emelik a fizetéseket. Ezt szintén a kamara elnöke javasolta vagy fél éve.
Akkor most Orbán Gyurcsány kottájából játszik és soros. Mármint a kormány. Vagy egy kamarai elnök szakmai javaslatát fogadja el.

6.Lenin 2020.09.30. 18:36:36

@white999:

jajj, jajj. sok érzéked a politikához neked sincs. Az ellenzék már régen követeli, hiszen nekik semmi se drága, aztán, ha a kormány meglépi, akkor jön, na ugye, mi szóltunk, a kormány meg azt csinálja, amit mi mondunk.
Hogy most megint előjöttek nyilván volt egy belső infó, hiszen a kormánynak is kell lépnie, választás jön. Lesz osztogatás 22-ig.

viszont ennek lesz egy érdekesebb része, mit mondanak az orvosok a hálapénz büntethetőségére. A paciens csőve húzza, aztán lecsukják, ha elfogadta.
Szerintem nagy pénzekről van szó. De majd kiderül ez a része is.

Gyurcsány meg nem hülye, hanem egy nagy gazember, de az ilyesmikhez nagy tehetség. Nyilván nem ennek a faszfejnek ( MOK) volt az 5lete megelőzni a kormányt.

white999 2020.09.30. 20:20:49

@6.Lenin: Szép mentés volt. Hm, inkább nem.
süti beállítások módosítása