B1 blogcsalád



Érettségizz nyugodtan, ez csak egy világjárvány!

2020. szeptember 06. - kkerenyi

Az őszi érettségi vizsgák szervezése úgy zajlik, mintha minden rendben lenne.can_the_coronavirus_pandemic_improve_our_schools.jpg

A májusi érettségit sok bizonytalanság és kérdés övezte a koronavírus-járvány miatt. Végül az utolsó pillanatban született meg a döntés, hogy a gyerekek írásban vizsgázzanak, és csak az szóbelizzen, aki számára ez valami miatt megkerülhetetlen a vizsgakövetelmények teljesítéséhez. Aki nem fejezte még be a középiskolai tanulmányait, csak szeretett volna gyorsabban haladni, és egy-két tárgyból előrehozott érettségit tenni, annak a jelentkezését biztonsági okokból törölték. Hamarosan itt van az őszi pótérettségik ideje, amire kivételesen azok is jelentkezhetnek, akik tavasszal előrehozott vizsgát szerettek volna tenni, de a járványhelyzetre való tekintettel ezt nem tehették meg. Akkor az oktatásirányítás ezt nem találta biztonságosnak. Most, amikor a regisztrált pozitív koronavírusos esetek száma magasabb, mint májusban volt, senkinek nincs ellene kifogása, hogy a gyerekek levizsgázzanak.

Az őszi érettségi időszakban rendszerint kevesebben jelentkeznek vizsgára, mint tavasszal. Ilyenkor  azok érettségiznek, akiknek májusban és júniusban valamilyen okból nem sikerült megszerezniük minden tárgyból a szükséges minősítést.  Emiatt nem is minden középiskola vizsgahelyszín, a gyerekek az erre kijelölt intézményekben adnak számot a tudásukról. Úgy tűnik, nem lesz ez másképp idén sem. Hogy ez mennyire  kockázatos járványügyi szempontból, és megéri-e veszélyeztetni  a gyerekek és a hozzátartozóik biztonságát, arról egyáltalán nem esik szó. Így csináljuk, mert így szoktuk. És tavasszal is remekül sikerült, nem? Most mi rossz történhetne?

Néhány dolog persze változott május óta. Igazán apró, jelentéktelen dolgok.

  • Májusban a gyerekek több hét otthonülés után érkeztek meg az érettségi vizsgára. Most nincs kijárási korlátozás, a szórakozóhelyek, üzletek, mozik, és az iskolák is nyitva vannak. Azaz a most egy terembe ültetett gyerekek sokkal nagyobb eséllyel lehetnek potenciális vírushordozók, mint néhány hónapja.
  • Tavasszal a napi száz körüli új fertőzött már elég indok volt arra, hogy az érettségi ne kerülhessen megrendezésre a hagyományos formában, és az előrehozott vizsgajelentkezéseket töröljék. Most a napi átlag az akkori háromszorosa, mégsem téma, hogy talán nem olyan jó ötlet vizsgákat szervezni.
  • Mivel sokan nem a saját iskolájukban vizsgáznak, így a találkozások száma sokkal nagyobb az érettségi alatt most, mint tavasszal. Ha valaki előrehozott érettségit tesz, az a vizsga után visszaül a saját osztályába tanulni, és ezzel könnyedén átadhatja a társainak, ha esetleg elkapott valamit.
  • Eddig nem esett szó arról, hogy most is csak írásbeli vizsgát tervez-e az oktatásirányítás, vagy ezúttal szóbelik is lesznek. Csak néhány hét van a vizsgákig, és nincs még hivatalos álláspont. Igaz, ez nem volt másképp tavasszal sem, amikor az utolsó pillanatban derült ki, lesz-e egyáltalán érettségi, és ha igen, akkor milyen formában.
  • A vizsgahelyszínként szolgáló intézmények működő iskolák. Ezért a fertőtlenítésük egy kicsit körülményesebb lesz, mint tavasszal volt, amikor az épületekben már hónapok óta nem járt gyerek az érettségi vizsgák előtt. Az is megeshet, hogy valamelyik intézményben épp az érettségi előtt találnak koronavírusos esetet, és ez azt vonhatja maga után, hogy az utolsó pillanatban kell mindent átszervezni, új helyszínt és felügyelő tanárokat keríteni.

rts3bol0-770x433.jpg

Azért van, ami nem változott az elmúlt fél évben. Az oktatásirányítás ugyanúgy nem vállalja magára a felelősséget a vizsgázók biztonságáért, mint eddig, és áttolja azt a gyerekekre, akik pedig nincsenek abban a helyzetben, hogy mindent mérlegelve döntsenek.  Ha valaki beteg lesz, az az ő privát problémája: minek ment oda? Esetleg a tanárok hibája: miért nem vigyáztak jobban a diákokra? Ha pedig akár a tanároknak, akár a gyerekeknek kérdéseik lennének a vizsgákkal kapcsolatban, csak sablonválaszokat kapnak. Egyedül maradtak a döntéssel és a következményekkel - ahogy mindig.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6516188478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Galerida 2020.09.06. 09:13:39

Mindenkinek az a szerencséje, hogy ezt a problémát sem a ballibeknek kell megoldani....
Persze most is találnának valami frappáns megoldást, mint Karácsony az ivókutakkal a légkondi helyett....

6.Lenin 2020.09.06. 10:11:16

Akik nem érettségiztek a rendes időben, most talán rájöhetnének, nem szabad a libernyákoknak hinni, megint átverték őket. Pontosan úgy, ahogy most verik át a szinész palántákat is.
Gyerekek, ezek mindig hazudnak, vegyétk már észre. Ja, és fognak is, valakiket mindig felhasználnak a saját aljas céljaik érdekében.

nincs1agy 2020.09.06. 10:37:09

Ha nem tartanák meg az őszi érettségiket, most épp azon őrjöngene lippschike..:)

nincs1agy 2020.09.06. 12:56:55

Kötelező olvasmány:

888.hu/889/olvasoi-level-az-szfe-foglaloknak-ideje-lenne-szegyellni-magatokat-4271175/

"Amikor engem erre kényszerítettek..

Gyurcsány Ferenc már egyáltalán nem valami nevenincs KISZ-tagként vagy falusi KISZ-titkárként, hanem a rendszer legtetején, a rendszer kiemelt kedvezményezettjeként, a KISZ Központi Bizottságban építgette a kommunista karrierjét. A most hallatlanul demokrata Gy. Németh Erzsike szintén nem sorállományú kisdobosként, hanem az Úttörőszövetség szép reményű elvtársnőjeként gondoskodott a 6-14 éves gyerekek megfelelő kommunista, ideológiai neveléséről. Dobrev Klárika pedig – ahogy a mai napig is – ugyanabban a villában, megbízható testőrelvtársakkal körülvéve alukálta az igazak álmát. Ott simogatta meg a buksi fejét az MSZMP Központi Bizottságában szorgoskodó, véreskezű Apró Antal nagyapó és anyuci, Apró Piroska, aki pedig nem sokkal később, a nagyapó remek elvtársi kapcsolatrendszerét felhasználva, a privatizációs szabad rablásban gondoskodott róla, nehogy földönfutóvá váljon ez a minden megvetést megérdemlő família."

Sir Galahad 2020.09.06. 12:59:49

Az miért lenne jó, ha elmaradnának a vizsgák? Nem jelentene nagyobb veszteséget, mint amekkora kockázatot a részvétel?

TothKovacsGizi 2020.09.06. 18:25:42

@6.Lenin: Nem engedték az előrehozott érettségiket tavasszal. Mármint a kormány nem engedélyezte. Nem volt választásuk a gyerekeknek.

6.Lenin 2020.09.06. 18:35:42

@TothKovacsGizi:

Tudtommal a gyerekek több, mint 90 %-a leérettségizett, rendben. És, ha jól emléxem, választhattak, aki nem szeretett volna akkor, halaszthatta őszre.

De szerintem tök mind1, bármi lett volna tavasszal, akkor is lenne kifogás libernyákéknál, mert nekik mindig van, kivéve, ha ők csesznek el mindent. Akkor mindig a külső tényezők a hibásak.

Ezek már nagyon unalmasak. Ha nincs lélegeztető az a baj, ha van akkor az, mert kevés, ha sok van, akkor azok drágák voltak, ha sok van és olcsón, akkor nincs aki kezelje, ha van kezelő, akkor nincs beteg, tehát a gép is, és a kezelő is felesleges, a végtelenségig.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.06. 20:14:17

@6.Troll: "ha sok van, akkor azok drágák voltak"

Nem. Sok van, és drágák is voltak. 50-szer annyit fizettünk darabjáért, mint a németek. Mászaros Viktor gazdád eltette a 98%-át. Jó "üzletember", mi? 13k-val semmit nem tudunk kezdeni, mert csak 3k-hoz van személyzet.

6.Lenin 2020.09.06. 20:33:53

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

Te szerencsétlen hülye, egy ilyen esetben, amikor senki sem tudta, sehol a világon, hogy hová fog kifutni a a járvány, mit jelent a sok , és a drága? Ti vizionáltatok halottak százezreit, millióit.

Te vagy az a túlképzett barom, aki a vihar után kijelenti, hogy ez nem is volt akkora, mint amit vártunk. Igaz előtte elbújtál a pince legvédettebb részébe, mert akkor azt mondták neked felülről, hogy minden idők legnagyobb vihara várható.
Te meg ordibáltál, hogy ezt senki se fogja így túlélni, mert a kormány............
Most meg, milyen kormány ez, hiszen így utólag nem is volt akkora.
Szarrakás vagy te a javából.

Látod, én leírtam előre...nincs, kevés van, sok van, de drága, sok van, olcsón, de nincs aki kezelje, sok van, olcsó is volt, van ki kezelje, de nincs is annyi beteg.

PánikOszlató PajSzer DokTrína ÉszBe VésŐ 2020.09.06. 21:37:47

Akik a vírust elismerik, azok nyakába,
a lélegeztetőt kezelő személy akassza,
a vírust ignoráló tanulóknak pedighát,
egy nagy seggberúgás és bon vojázs!

alöksz róz 2020.09.07. 10:03:35

"Most, amikor a regisztrált pozitív koronavírusos esetek száma magasabb, mint májusban volt, senkinek nincs ellene kifogása, hogy a gyerekek levizsgázzanak." - most már jobban látszik, hogy jóval nagyobb volt a hisztéria körülötte, mint maga a veszély

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2020.09.07. 12:52:55

igen, a nyári érettségi is katasztrófával végződött, ahogy a béegy is megjósolta. ja, nem.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.07. 15:18:12

A 2. hullámban nem is tavaszihoz képest magasabb új fertőzött számok a lényegesek, hanem az, hogy a 2.hullámot jobbára fiatal fertőzötteknek tudhatjuk be. :-(

Merkely szerint most százezer fertőzött lehet az országban.

www.ma.hu/belfold/350813/Merkely_nagyjabol_szazezer_koronavirusos_lehet_Magyarorszagon?place=srss

Székesfehérvárra számoltam ki. Ha 48 db emberrel találkozom, annak a valószínűsége hogy legalább egy személy fertőzött volt kicsit nagyobb mint ötven százalék. :-( Elsőre hihetetlen, hiszen csak 1ooo fertőzött lehet a 1oo ezres városban.

Libsik jobban szeretik az arabfaszt a hazájuknál 2020.09.07. 15:40:36

Az masodik hullam a szfe egyetemistak es a buzi tunteteseik miatt indult el. Rohadjon meg mindegyik lipsi.

Neokаkshi2005 2020.09.07. 15:45:43

@rdos: "Ha 48 db emberrel találkozom, annak a valószínűsége hogy legalább egy személy fertőzött volt kicsit nagyobb mint ötven százalék. :-( Elsőre hihetetlen, hiszen csak 1ooo fertőzött lehet a 1oo ezres városban."

Érdekes számítás.

Ha egy emberrel találkozol, annak a valószínűsége, hogy fertőzött, 1000/100000 = 1/100 = 0,01 (1%)
Annak a valószínűsége, hogy nem fertőzött, 1 – 0,01 = 0,99 (99%)
Annak a valószínűsége, hogy 48 kontakt közül egyik sem fertőzött 0,99^48 = (feltéve, hogy független eseményekről van szó, pedig ez amúgy nem valószínű, mert most a fiatal korosztály az érintett – akinek egy fertőzött kontaktja van, annak valószínűleg több is).

Neokаkshi2005 2020.09.07. 15:47:59

@rdos: Ha egy emberrel találkozol, annak a valószínűsége, hogy fertőzött, 1000/100000 = 1/100 = 0,01 (1%)
Annak a valószínűsége, hogy nem fertőzött, 1 – 0,01 = 0,99 (99%)
Annak a valószínűsége, hogy 48 kontakt közül egyik sem fertőzött 0,99^48 ≈ 0,6172 (61,72%) [feltéve, hogy független eseményekről van szó, pedig ez amúgy nem valószínű, mert most a fiatal korosztály az érintett – akinek egy fertőzött kontaktja van, annak valószínűleg több is].
A kompelenter esemény valószínűsége 1 – 0,6172 = 0,3827 (38,27%).

Nekoashi2005 2020.09.07. 16:29:18

@Neokаkshi2005:
Mi van, már a nevet is lopjátok, fidess-bolsevikok? Még ennyi fantázía sincs a Lendvai utcai troll-központban?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.09.07. 16:35:16

@Neokаkshi2005: Jók a számaid, de nem fejtettem ki a kiindulási adatokat részletesen. Fejér megyében 132 fő fertőzött jut 1oo ezer emberre, az országos átlag pedig csak 92 fő. Vagyis a megyei arányt elfogadva Szfvárra nálam nem 1ooo, hanem 1446 fertőzött fővel számoltam a városban. Már most a városokban nagyobb a népsűrűség, ezzel szerintem nem kicsit alulbecsültem az esélyt, és nem 1oo ezer fő a város lélekszáma hanem egy kicsit kevesebb, ezzel felül.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.09.07. 17:02:34

Gulyás az SZFE-ügyről: Az egyetemisták nyugodtan tüntethetnek, senki nem fogja kilőni a szemüket

Neokаkshi2005 2020.09.07. 18:24:25

@rdos: OK, az jogos, hogy Fejér megye nem az országos átlag, ill. Szfvár azon belül is nagyváros; én azért az 1%-os fertőzési alapszámmal számoltam, mert az előző hsz-ban azt írtad, hogy "Elsőre hihetetlen, hiszen csak 1ooo fertőzött lehet a 1oo ezres városban".

@Nekoashi2005: Ez nem a te nicked, neked nincs miért reklamálni: blog.hu/user/1478212/tab/activity

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.07. 20:02:51

Bonyolultnak látszó manőverekkel, nagyon sok pénzre húzta le Magyarországot Mészáros Lőrinc a Mátrai Erőmű körüli kavarásával. Megvette az állam elől olcsón, kivette belőle az összes pénzt, eladósította, és utána eladta az államnak drágán.

tldr.444.hu/2020/09/07/igy-keresett-rengeteg-penzt-meszaros-az-allam-karara

MAXVAL bircaman közbaszó 2020.09.07. 20:17:04

Megalakult a Szoptatást Támogató Nemzeti Bizottság.

Ott a helyünk.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.07. 21:02:44

Legalább annyira fontos tanulsága az ügynek az is, amit Horthy Miklós személyiségével kapcsolatban megállapíthatunk. Ő leveleiben és visszaemlékezéseiben mindent megtett annak érdekében, hogy saját magát a becsület tiszta kezű lovagjaként mutassa be, aki életében soha sem hazudott. Amikor azonban saját vélt érdekeiről volt szó, korántsem ragaszkodott ennyire szorosan a meghirdetett erkölcsi alapelvekhez. A kamarási ügyben tanúsított gátlástalansága nem nevezhető egyszeri kisiklásnak, sokkal inkább jellemhibáról árulkodik. Mindez egyúttal hasznos adalék is lehet ahhoz, hogy későbbi problematikus politikai döntéseinek lelki mozgatórugóit is megértsük.

qubit.hu/2020/09/07/horthy-miklos-vesztegetesi-kiserlete

Nekoashi2005 2020.09.07. 21:12:36

@Neokаkshi2005:
Mocskos tolvaj fidess-bolsevik! Olyan tolvaj vagy, mint a gazdád! És még fantáziád sincs!

Nekoashi2005 2020.09.07. 21:13:39

"Csak a külgazdasági és külügyminisztérium 16 ezer lélegeztetőgépet vásárolt a koronavírus-járvány miatt mintegy 300 milliárd forint értékben. A beszerzésről korábban részletesen írtunk, így arról is, hogy A lélegeztetők nagy része azután érkezett meg, amikor már túl voltunk a járvány első csúcsán.
Jól mutatja a magyar kormány túlvásárlását az ötmilliós Szlovákia reakciója, amiről a Paraméter közölt cikket.
A pozsonyi egészségügyi minisztérium a lapot arról tájékoztatta, hogy jelenleg 2000 lélegeztető- illetve légzéssegítő géppel felszerelt ágy áll a rendelkezésre Szlovákia kórházaiban, és ez elegendő is lesz.

„A COVID-19 fertőzésben szenvedő betegek lélegeztetőgépes kezelése biztosított, figyelembe véve a kórházak személyi kapacitásait is,”
írták a Paraméternek küldött válaszban. Azokból a gépekből, amelyek 100%-ban alkalmasak a súlyos állapotú COVID-19-ben szenvedő betegek lélegeztetésére, tavasszal 450 állt rendelkezésre. A szlovák kormány azóta

mindössze 383 lélegeztetőgépet vett a 11,1 millió euróért.
A gépek többségét, háromszázat a szlovák gyártótól, a Chirana Medicaltól vették, a többit három másik cég szállította. A Paraméter összesítése szerint

a Chirana Medical gépei átlagosan darabja 25,5 ezer euróba,
a Medis Nitra gépei átlagosan darabja 23,68 ezer euróba,
a Surgitech gépei átlagosan darabja 19,22 ezer euróba került.
Összehasonlításként: a Szijjártó vezette minisztérium több mint hatezer eszközt vett egy maláj cégtől, darabját 75 ezer euróért.

A Paraméter kitért arra a szlovák cégre, amitől 1114 darab eszközt vett a magyar kormány darabonként 70 ezer euróért. A lap szerint

érdekes, hogy ez a szlovák forgalmazó a szlovák egészségügyi minisztériumnak egyetlen gépet sem tudott eladni."

Ebből tellett hajókázásra, peti miniszter?

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.07. 21:18:53

@Nekoashi2005: Magyarországnak 3k lélegeztetőgéphez van csak személyzete. A többi pénzkidobás.

Szíj a Mátrai erőműből is kapott sokmilliárdot Petikéék maffiájától.

MAXVAL bircaman közbaszó 2020.09.07. 21:31:42

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: hányszor mondjam, hogy nem vagyok libernyak, csak szeretek baszni. Az se baj, ha anyádat.

alöksz róz 2020.09.07. 22:01:35

@Nekoashi2005: nebassz, pár hónapja még te is a lélegeztőgépért ríttál :D

"Pedig hány lélegeztetőgépet lehetett volna venni..."
:DDD

alöksz róz 2020.09.07. 22:02:09

agyatlan istenbarmai...

alöksz róz 2020.09.07. 22:04:17

@alöksz róz: lélegeztetőgépért

nehéz szó.

Tényelek 2020.09.07. 22:08:14

@Nekoashi2005:
Nemrég olvastam, vettek kétszer 100db autót, az egyik 300 millióba kerűlt, másik csomag meg kétmilliárdba, felettébb gyanús!
Látom komoly szakértője a járványügynek, akkor biztosan meg tudja mondani, hogy, ha csúcsra fut a járvány, akkor pontosan hány lélegeztetőgépre lesz szükség Szlovákiában és Magyarországon?
Ha a szlovákok csinálják jól , akkor a németek miért tartanak közel hetvenezer gépnél, ezen belül a bajorok 15000-nél?
Valójában még csak kostolgat a járvány bennönket, senki sem tudja, hogy akkor mi lesz, ha valóban beindul és letarolja a lakosság 70-80%-át, ahogy arra pl. Merkel számít!?
Az amcsiknál hullanak az emberek, mint a legyek, pedig még csak a lakosság KETTŐ%-a fertőződött meg.
Szerintem nem kellene olyanokat írni, amit utána még névtelenül is szégyelnie kell!

alöksz róz 2020.09.07. 22:20:46

@Tényelek: hagyjuk már ezt
merkely béla szerint a százezerhez közelít a koronavírusosok száma
ebből lélegeztetőgépre szorul száz ember

90 százalék meg még azt se tudja, hogy elkapta

hát mi mán ez, emberek

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.09.07. 22:21:21

@MAXVAL bircaman közbaszó: maradj meg a saját anyádnál libernyák
már ha ismered

Libsik jobban szeretik az arabfaszt a hazájuknál 2020.09.07. 23:09:25

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: Probaltak volna ilyen batran tuncikezni a liberalis diktaturaban. Gyurcsanyek alatt az elso napon, agyonvertek volna, bortonbe zartak, volna megvakitottak volna az egesz bandat. Nem a wcpapir meg a pszihologus hianya lenne a legnagyobb problemajuk az biztos.

Tényelek 2020.09.07. 23:29:16

@alöksz róz:
Jók ezek a spekulációk, de pl. az idősotthoni mintán 30% kényszerűlt lélegeztetőgépre, egy jólirányzott járványbetörésnél a 20.000 gép is kevés lenne,..., remélhetőleg ilyen verzió nem lesz, de ember nincs, aki meg tudja mondani, mi után, mi következik,...., mármint komoly szakember, mert a liberálbolsevikok közül a takarítónők is pontosan tudnak mindent,.., ha nem jön be az állítás, akkor két percel később az ellenkező verzióval jönnek elö.

alöksz róz 2020.09.07. 23:48:57

@Tényelek: kicsit elhamarkodott az általánosításod, nem a leglepusztultabb, legleépültebb, rühes, étlen-szomjan a saját piszkukban fekvő szegény csóri öregek alkotják a népességet

ezek nem spekulációk, hanem tények, illetve megalapozott becslések. a spekuláció az, amit te csinálsz, a tapasztalat totál mást mutat, mint amit írsz.

az emberek 90%-a nem is tudta h koronavírusos...
amúgy még arra lennék kíváncsi, hogy a pozitív teszteredménnyel rendelkezők vajon hány százalékának nem is volt semmi (vagy csak nagyon enyhe) tünete?
(mert csak így szemre a hírek alapján az is van vagy 90%)

alöksz róz 2020.09.07. 23:52:45

@Tényelek: komoly szakemberek már az elején figyelmeztettek, hogy túlzott a hisztéria
(még itt magyarországon is, míg törvénnyel be nem tiltották a józan ész hangját)

most akkor hogy döntsük el, ki a komolyabb szakember? aki előre megmondta, vagy aki utólag se tudja megmondani?

Tényelek 2020.09.08. 00:28:05

@alöksz róz: Tudjuk az igazolt fertőzöttek számát, a júniusi kutatási adatokból, hogy akkor 15x lehetett a valós szám.
Tudjuk az akkori és a mostani átlagéletkort.
A mostani a fiatalok menete, mégis háromszázalék van lélegeztetőgépen, a duplája kórházban, ..., basszus, ez elég riasztó, mert ha átlagot vonunk, akkor a lakosság tíz százaléka szorulhat gépre,..., ez még akkor is sok, ha valószínűleg ennek nagyobbik része nem lélegeztetés csak légzéssegítés.
Mi itt nem vagyunk abban a helyzetben, hogy részletes adatokkal kombináljunk, de pl. az, hogy csak 100 ember volt lélegeztetőgépen állítás tutira hülyeség, mert, akik meghaltak biztosan gépen voltak és csak ők 625-en vannak, ráadásul, szerencsére a gépenlévők kisebbik része távozott közülúnk.
Az influenzajárványok terjedési mintáit nézve, nem ritka, hogy hetente 80-120.000 megbetegedés van, de a nagyon keményeknél ennek a duplája is lehet.
Azt mondták, hogy egy beteg átlagban 15-25 napot volt gépen és vagy- vagy lekerült róla.
A fedésekkel számolva simán előfordulhat, hogy épp elég gépünk van, söt ...
Arról nem is beszélve, hogy rövidesen az influenzával fog egyútt futni a kis covidunk, az valószínűsitem, hogy erösíteni fogják egymást.
De, mint írtam, ezek csak variációk, majd meglátjuk mi sül ki belőle, az viszont sokat jelent, hogy vannak bőven eszközeink,..., bár szerintem mindenki abban reménykedik, hogy sohasem kell használni!

Libsik jobban szeretik az arabfaszt a hazájuknál 2020.09.08. 01:03:53

@Tényelek: "bár szerintem mindenki abban reménykedik, hogy sohasem kell használni!"

Csak szeretned, hogy ebbe remenykednek. A valosagban az osszes hazai es kulfoldi libernyak politikus, media, vagy atlag hozzaszolo, abban remenykedik, hogy majd a halotak szamaba belebukik a kormany. Szamukra a covid is csak egy eszkoz, ami a szerintuk nekik jaro hatalomba segiti oket. Ezert nekik mindegy, hogy tuntetes, atombomba, vagy virusjarvany.

alöksz róz 2020.09.08. 01:29:34

@Libsik jobban szeretik az arabfaszt a hazájuknál: nem, abban bíznak, hogy majd a gazdasági hatásaiba bukik bele.

alöksz róz 2020.09.08. 01:36:06

@Tényelek: "A mostani a fiatalok menete, mégis háromszázalék van lélegeztetőgépen, a duplája kórházban, ..., basszus, ez elég riasztó, mert ha átlagot vonunk, akkor a lakosság tíz százaléka szorulhat gépre,..., ez még akkor is sok, ha valószínűleg ennek nagyobbik része nem lélegeztetés csak légzéssegítés." - ez elég riasztó lenne, ha igaz lenne. de nem igaz.

alöksz róz 2020.09.08. 01:42:17

@Tényelek: "de pl. az, hogy csak 100 ember volt lélegeztetőgépen állítás tutira hülyeség" - nem ez volt az állítás. most van annyi lélegeztetőgépen. a 100 ezer koronavírusosból.
hát akkor hogy a faszba van ez?
pont leszarom hogy hány lélegeztetőgépet vettek (max a visító lippsik orra alá dörgölöm hogy ők sírtak érte), de el kéne lassan gondolkodni ezen a hihetetlen vilagjárványon.

nincs1agy 2020.09.08. 07:25:06

A vörös segély hamar beindult.. 2 Blanchett is hűségesküt tett a szafisták mellett..:)

alákérdező 2020.09.08. 07:44:25

@nincs1agy: mi az a szafista? Olyan mint a szadista?

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.08. 09:17:11

360,04 forint az Euró. Mészaros Viktor szerint a kormány nem alkalmas az ország irányítására.

6.Lenin 2020.09.08. 09:31:34

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

Emléxem, amikor megszülettél, és a szomszédasszony először látott...

-Jé, olyan majdnem mint minden normális gyerek, de már most látszik rajta, hogy mekkora barom lesz egész életében.

Ő is milyen jól látott mindent már akkor?

Tényelek 2020.09.08. 09:54:55

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
Az tény, hogy a lakosságnak és az országnak jobb lenne, ha 380 lenne, de már ez is komoly előrelépés, mégha nem is pezsgőbontásra alkalmas még.
Serencsére sokat változott a nemzetközi devizapiac, ma már ez nem hátrány, mint tíz éve volt,..., bár, ahogy elnézem sok ember van, akinek az agykapacitása akadályozza ennek felfogását :-)

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.08. 10:03:16

@Tényelek: "jobb lenne, ha 380 lenne"

Mészaros Viktor gazdáddal vitatkozol, ő sokallja.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.08. 10:06:16

Felcsút támogatása több, mint Hajdú-Bihar megye és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye ÖSSZES támogatása, összes város, összes teleülés, összes sportág támogatása.

Egy felcsútira 240-szer több támogatás esik, mint a többi állampolgárra, beleértve titeket is, fideSSfasszopók.

Tényelek 2020.09.08. 10:11:10

@alöksz róz:
Ez olyan anakronizmus, mint a klasszikus kérdés a két macskáról, miszerint az egyik az egyik, a másik a másik végén néz bele egy csőbe, de mégsem látják meg egymást, miért?
,......., mert az egyik délelőtt, a másik délután nézett bele,...., eddig szerencsénk volt, illetve megküzdöttünk érte, hogy ez így történjen, de, ha sok macska lesz, akkor már egyre kevésbé fog ilyen előfordulni,...., New Yorkban a nagy bírkózás csúcsára 13000 gép volt a maszekokkal együtt és több kellett volna,..., ráadásul a lakosság nagyrésze nem is kapta el a fertőzést.
Nekünk eddig összejött, illetve összehoztuk a járvány lelassítását, de nem sokat tudunk arról, hogy mi lesz a helyzet, ha beindul rendesen.
Ha reggeli idején érkezünk egy építkezésre, abból nem szabad arra a következtetésre jutni, hogy milyen jó lehet ott dolgozni!

Tényelek 2020.09.08. 10:17:29

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
És azt tudta, hogy egy Budapest belvárosi lakosra 300+x több állami támogatás jut, mint egy felcsútira,..., egész pontosan háromszázhuszonhatszoros!

Tényelek 2020.09.08. 10:25:19

@alöksz róz:
Most nagyjából ott tartunk, mint az egyik kedvenc filmem címében,...., "Az ember, aki túl keveset tudott, azt is rosszul"
Kiderűlt, hogy a tünetmentesek 8-13%-nál szívproblémák jelentkeznek a "gyógyulás" után, ráadásul ez alol a fiatalok, gyerekek sem kivételek.
Még pár év és sokkal okosabbak leszünk, ha megérjük.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.08. 11:33:51

@Tényelek: "300+x több"

Ez nálad pontosan mit jelent???

Próbálj kisebbet hazudni, hátha úgy sikerül. :))

alöksz róz 2020.09.08. 11:41:03

@Tényelek: "Ez olyan anakronizmus, mint a klasszikus kérdés a két macskáról, miszerint az egyik az egyik, a másik a másik végén néz bele egy csőbe, de mégsem látják meg egymást, miért?
,......., mert az egyik délelőtt, a másik délután nézett bele" - rizsa.
öröm látni, mennyire nem tudsz mit kezdeni a tényekkel alátámasztott megalapozott érveléssel. de vigasztaljon a tudat, hogy ezzel most nem is nagyon lehet :-)

"New Yorkban a nagy bírkózás csúcsára 13000 gép volt a maszekokkal együtt és több kellett volna" - na ne bassz, már március vége felé (ha jól emlékszem akkor, de majd rákeresek) lehetett tudni, amikor összesen volt 13000 igazolt fertőzött new yorkban, hogy kerülni kell a lélegeztetőgépet... és mellesleg az olaszországi felvételekkel illusztrálták a new yorki helyzetet.
(olaszba meg a 2015-ös influenzajárvány idején is a folyosón feküdtek a betegek, csak az mégse járta be a világsajtót az olasz orvosok drámai hangvételű üzenetével)

alöksz róz 2020.09.08. 11:48:21

@Tényelek: "Kiderűlt, hogy a tünetmentesek 8-13%-nál szívproblémák jelentkeznek a "gyógyulás" után, ráadásul ez alol a fiatalok, gyerekek sem kivételek." - ez is kamu, mint a többi százalékos adatod.
ezzel szemben a valóság az (:D), hogy találtak olyan embereket, akiknél szívproblémákat okozott, és gyorsan körbe is futtatták a vilagsajtóban, a koronavírus szörnyűségét alátámasztandó... egyszerűen nincs is olyan adat, amiből ezt a százalékos arányt le lehetne vezetni.

"Még pár év és sokkal okosabbak leszünk, ha megérjük." - én már most is sokkal okosabb vagyok.
(amúgy ha most van pár tízezer koronavírusos budapesten és nem jön egy általános nagy lezárás, akkor 1-2 hónap múlva már tudni fogod te is)

Tényelek 2020.09.08. 12:03:42

@alöksz róz:
Komoly dilemma, hogy mitől kell félni jobban, a fogyasztásra átállított, kiszolgáltatott társadalom lezárás miatti éhenhalásától vagy a vírustól?
Állítólag az éhenhalás szarabb,...., monjuk én a saját részem kaja szempontjából megoldom.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.09.08. 12:08:56

@Tényelek: "anyóshoz van szerencsénk"

Nemtom, fideSSfasszopó. Ha baromi ronda, akkor biztos az anyósod, mert a feleséged is rá hasonlít. :))

Tényelek 2020.09.08. 12:09:51

@alöksz róz:
Azt írták, hogy a teljes légzést átvevő gépeket már csak a legvégsó esetben használják, ezért vettek nálunk is sokkal több olyat, amelyik légzéssegítő vagy azt is tudja,..., ekkor jöttek a libsi cikkek, hogy nem alkalmas....,..., a gondot az okozza, hogy mindkét típust lélegeztetőgépnek hívják.

MAXVAL bircaman közfingó 2020.09.08. 14:41:08

A 8. emeleten beküldtem a liftbe egy horkantó fingot. A 7.-en beszállt a szomszéd Mari néni. Aztán egészen a földszintig fintorgott.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.09.08. 16:03:19

@Tényelek: höhö pont tegnap néztem+ azt a filmet
kib gagyi film de a főszereplő miatt végignéztem

Tényelek 2020.09.08. 16:34:15

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit:
Vannak filmek, amik annyira gagyik, hogy azért kell megnézni ráadásul kegyetlenül eltalálták a magyar címét,..., mondjuk gagyiság ide vagy oda, egy ikon, sok későbbi filmben utalnak, hivatkoznak rá, aki nem látta, az nem is tudja miről van szó..., szerintem ilyen még a 300,..., mondjuk ez utóbbit eddig nem űberelte egyiksem!

alöksz róz 2020.09.08. 18:56:52

@Tényelek: ez mellékszál, és mondjuk érdektelen is.
csak azért reagáltam a new york-i lélegeztetőgép-helyzetre is, hogy egyértelmű legyen a bravúrod: lehoztál sorban öt hozzászólást úgy, hogy azokban gyakorlatilag egy darab olyan lényegi állításod nem volt, ami megfelelt volna valóságnak :-)

alöksz róz 2020.09.08. 18:59:21

@Tényelek: aha, komoly... az a pusztító világjárvány, abban a formában ahogy bemutatják nekünk, nem is létezik.

Galerida 2020.09.08. 19:01:55

@alöksz róz: Ha a valósággal akarsz találkozni, akkor nézz Kórozs/Athina dokumentumfilmet! És azt célzottan a ti szellemi képességetekhez igazították!

alöksz róz 2020.09.08. 19:14:25

@Galerida: na, ez egy komolyan kidolgozott érvrendszer, az má biztos
jobb mint a náci kártya, ez mindenre is jó

Galerida 2020.09.08. 20:08:37

@alöksz róz: Sajnálatos módon a "befektetőknek" már nem éri meg finanszírozni a mezítlábas ballibek tömegeit, a tömegbázis az Athinákat kapja utolsó csontnak, amin rágódhat és megpróbálja ébren tartani a harci kedvét...egymás közt...

Tényelek 2020.09.08. 20:14:04

@alöksz róz:
Lehetséges, hogy önnek van igaza és az a kilencszázezer ember csak félrevezetésből halt meg, pedig leállítottak mindent, hogy megfogják és valójában még csak a szárnyait próbálgatja vírus, mert még az emberiség 1%-át sem érte el
Vagy csak azért halnak az emberek tízezer számra, hogy félrevezessék az élőket.

Tényelek 2020.09.08. 20:18:13

@alöksz róz:
Gondolom ez a mátrixos nincs kanál megfelelője, a nincs vírus?!

nincs1agy 2020.09.08. 21:08:31

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

A múltkor még 270 volt nálad okoska..Rossz silabuszt kaptál a zsorzsicenterből? :))

alöksz róz 2020.09.08. 22:00:59

@Tényelek: ez az adatod se jó :D

nem az a félrevezetés, hogy meghalnak emberek, az influenzában is meghalnak. hanem az, ahogy tálalják az eseményeket.

alöksz róz 2020.09.08. 22:04:56

@Tényelek: aham, nagy szavak ezek egy olyan embertől, aki folyamatosan kamu adatokat hazudik be :D

én veled ellentétben minden állításomat alá tudom támasztani.
és egy szóval nem mondtam, hogy nincs koronavírus.

Tényelek 2020.09.08. 22:53:29

@alöksz róz:
Az nagyon meglepne, ha alá tudná támasztani az állítássait, de az is ha cáfolná az enyémet.
Aki a csúcs napi betegségszám alapján azt hiszi, hogy annyi gép kell,..., miközben a gépen átlagban két és fél hetet töltenek és ez csak egy sok logikai defektje közül :-)

alöksz róz 2020.09.08. 23:24:41

@Tényelek: csak azzal vitatkozz, amit leírtam

eddig még ott tartunk, hogy egyik állításod sem felelt meg a valóságnak. azok se, amiket behaluztál, de ráadásul még azok se, amiket nekem tulajdonítottál :D
bravúros...