B1 blogcsalád



Kásler trükkös járványhelyzete egyszerre fokozódik és kedvezően alakul

2020. augusztus 16. - nickgrabowszki

Valamelyik csak bejön.
km_3_1.jpg

Mi történt hétfőn?

Hétfőn Kásler miniszter nekiállt kelteni a pánikot. Alighanem okkal tette, amikor publikált egy videót arról, hogy Magyarországon is nőtt a fertőzöttek, a kórházban, illetve az intenzív osztályon ápoltak száma.

Ami azt mutatja, hogy a vírus ismét itt van közöttünk, nagyobb koncentrációban, mint az utolsó néhány hétben. A miniszter mindenkit arra kért, vegye komolyan a járványveszély. Maszkhasználat, távolságtartás, etc., etc.

A videó címe az volt, hogy

Hazánkban is fokozódik a járványhelyzet.

Hazánkban is fokozódik a járványhelyzet!

Hazánkban is fokozódik a járványhelyzet! A távolságtartás, a korlátozások betartása a szeretteink és honfitársaink védelmében, ma talán mindennél fontosabb. Vigyázzunk magunkra és vigyázzunk egymásra!

Posted by Kásler Miklós on Monday, 10 August 2020

 

Aztán eljött a kedd.

Ugyanazon miniszter minisztériuma, aki alig nappal előbb még a járvány erősödésére figyelmeztetett, bejelenti, hogy normál menetrend szerint tervezi a kormány a tanévet, szeptember 1-jén hagyományosan indulhat az iskola.

De nemcsak úgy átabotában, a járványhelyzet figyelembe vétele nélkül, hanem kifejezetten - a közlemény legeslegelső mondatában - azzal indokolva, hogy

a koronavírus-járvány hazai alakulása eddig kedvező.

  • Hétfőn még fokozódik a járványhelyzet.
  • Kedden - bár tovább romlanak a számok - már kedvezően alakul.

Mindezt ugyanazon adatokból, ugyanazon kormánytól, minisztertől és minisztériumtól 24 órán belül. A helyzet azóta sem változott: valami van. Vagy nincs.

Esetleg hétfőn van, kedden nincs.

A dolog kb. olyan, mint amikor valaki a ruletten felteszi a fele pénzét a pirosra, felét a feketére, valamelyik csak bejön. Vagy amikor az onkológus azt mondja, 50% százalék esély van a túlélésre. Lehetetlen, hogy ne legyen igaza.

Talán Káslernek tényleg csak a képzeletbeli hun-magyar leszármazás propagálásával kellene foglalkoznia. Persze csak hétfőn. Mert kedden elmondhatná, hülyeség az egész, nem is úgy gondolta, mindennek az ellenkezője az igaz.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr716165630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.08.16. 16:30:21

inkább írlyál megint a bezzeg rumánokról, ők már elek-trónikusan szavaznak

morph on deer 2020.08.16. 17:05:16

Most mit nem lehet ezen érteni?
Kedden kedvezően fokozódik, ami fokozottan kedvező, hétfőhöz viszonyítva..!

Vagy valami.
“Ha hétfőn fokozódik, ami kedden kedvező, akkor
hány éves a kapitány?”
Naugye.

Greccsi Zsot 2020.08.16. 17:17:28

Ez egy tipikus naci beszed volt. Nincs semmi ketseg hogy amikor a fegyelmezetsegrol es a sorban allasrol beszel, akkor valojaban mar, a halaltaborokra, gazkamrakra gondol. Ez az Orbanrezsim.

sZulamith 2020.08.16. 17:42:10

Nem is értem hogyan gondoljuk. Kásler mond amit mond, szimpatikus vagy sem, Ő marad. Hasonló mint amit a tüntető fiatal mondott: Úgyis megszavazzák, mi a háttér zenét adjuk:)

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.16. 17:54:25

Mi nem érthető lippsik? A keddi üzenet a SZINTRŐL szólt (prevalencia) a hétfői a dinamikáról (reprodukciós ráta). Szívesen.

nincs1itt 2020.08.16. 18:43:22

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: jaja! felcsükkent mint a kuszaszemű pénzsámánnál szokott! a szint javul, bár a dinamika romlik. ez a fidesz-táliboknak teljesen világos!
figyelj! "csak" annyi történt, hogy ötödik iktor jobban tadta ezt is, de hétfőn nem ért rá szólni, mert meccs volt.

Ego55 2020.08.16. 18:45:36

Amennyiben bármit mond, akkor mindenbe belekötnek. Ha hallgat, akkor azért visítanak, hogy miért nem szólal már meg. Talán ki kellene találni, mit is akarnak tőle. Viszont, akkor nem lehetne ilyen blogokat írni.

Galerida 2020.08.16. 18:48:28

Nehezen bocsájtjátok meg Kásler professzornak, hogy Karácsonyék nyugdíjastizedelő tevékenysége ellenére nemzetközi szinten mérve is kiemelkedő sikert ért el....

Inkább örüljetek, hogy nem ballib kormány van, mert akkor úgy jártunk volna, mint amikor Gyurcsány bejelentette, hogy a határon fogja feltartóztatni a gazdasági válságot....

nincs1itt 2020.08.16. 18:56:27

@Galerida: arra gondolsz, hogy hazaküldte a kórházi ellátásra/ápolásra szoruló időseket? pedig a "felszabadítot" ágyak töredékére sem volt szükség(szerencsére), ez meg annak köszönhető, hogy a magyar olyan szegény, mint a templom egere és nem utazgatott? síelni dél-tirolba se? öcsi, komolyan nem érzékelitek az idő múlását? 12 éve NEM gyurcsány vezeti mo.-ot(szerencsére), 10 éve a fidesz. eredmény?

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.16. 19:11:39

@nincs1itt: "a szint javul, bár a dinamika romlik"

Lippsikém, pont arról van szó, hogy a szint még JÓ (=nemzetközi összehasonlításban is kedvező az aktív fertőzöttek száma, ami 700 alatt van, Mexikóban ennyi a napi új HALOTT), de a dinamika kissé romlott (magasabbak a napi számok, mint június-júliusban).

Egy közel tízmilliós országban ezer fertőzött még nem indokolja azt, hogy a gazdaságot, társadamat súlyosan korlátozó iskolabezárási intézkedéseket hozzanak, ennyivel nyugodtan bevállalható a szeptemberi normál munkarend szerinti iskolakezdés.

Azonban a hétfői figyelmeztetés is indokolt, mert amennyiben tartósan romlik a fegyelem, nem tartják magukat az emberek a távolságtartáshoz, maszkviseléshez; vagy a betegek és a rokonaik nem maradnak otthon, abból még baj is lehet.

Galerida 2020.08.16. 19:12:02

@nincs1itt: Lehetne bennetek annyi belátás, hogy ettől a rendszertől nem várjátok el azt a teljesítményt, mint amire a ballib oldal álmából felébresztve is képes!
Az egész országot megrázta Korozs videója Athínával és együtt sírtunk a 10-ből 9 hazaküldött halála és félig összevarrt hasa miatt, de sajnos már annyira megkérgesedett a lelkünk a 2010 óta ránk zúdított összeomlások miatt, hogy a felületes szemlélő azt hiszi, hogy röhögünk a ballibek álta elénk tálalt konkrétumokon.... Sajnálom....

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.16. 19:17:30

@nincs1itt: ""felszabadítot" ágyak töredékére sem volt szükség"

Eddig még nem volt, de az influenzajárvánnyal egyidőben bekövetkező második hullám során bőven szükség lehet azokra a helyekre.

"annak köszönhető, hogy a magyar olyan szegény, mint a templom egere és nem utazgatott"

A magyar nem szegény (pl. a bulgároknál simán gazdagabb), de fegyelmezett, és ezért nem utazgatott. A magyarok idén zömükben belföldön nyaraltak, ahogy erre a miniszterelnök is kérte őket, segítve ezzel a hazai vendéglátóipart is. A Balatonnál kifejezetten jók lettek a számok.

"12 éve NEM gyurcsány vezeti mo.-ot(szerencsére), 10 éve a fidesz. eredmény?"

Az EU-átlag 66%-áról (2010) 73%-ra (2019) növekvő egy főre jutó GDP, a GDP-arányos államadósság jelentősen csökkent (ráadásul nagyrészt hazai kézbe került), az ország épül-szépül.

nincs1itt 2020.08.16. 19:23:05

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: rendben! kidumáltad. tényleg mexico a legjobb összehasonlítási alap. de ugye, ha ismét növekszik, akkor olyan helyzeteket ahol "tömeg" alakulhat ki, pl. tanévnyitó kerülni kellene.
@Galerida: sok ostobaságot össze tudsz még hordani a kesma repertoárjából? mert akkor nosza! nem tehetek róla, de amióta 300 forint fölött van egy euró... amióta tudható, hogy 701 euró az átlagbér, 90 napig jár kb 100 euró álláskeresési "támogatás", után közmunka, ha a multik leállnak, akkor gyakorlatilag mo. leáll, amióta az audit, mint mocskos multit inkább támogatja pénzzel, mint a magyar munkavállalót... kurzarbeit geld ismeretlen fogalom...

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.16. 19:33:45

@nincs1itt: "kurzarbeit geld ismeretlen fogalom"

Hogy lenne ismeretlen? Nyilván más feltételekkel, mint máshol, de nálunk is volt hasonló. Mondjuk mi nem kurcárbájtnak hívjuk, hanem munkahelymegőrző támogatásnak, mivel magyarok vagyunk.

"A kormány meghallgatta a gazdasági szereplők bértámogatással kapcsolatban megfogalmazott észrevételeit és módosított a csökkentett munkaidős foglalkoztatás támogatásáról szóló kormányrendeleten. Mutatjuk a „kurzarbeit 2.0” által hozott főbb változásokat és annak számszaki hatásait.

Tekintettel arra, hogy a bértámogatás a kormány egyik legjelentősebb eszköze a tömeges munkaerő leépítések megfékezésére, kulcsfontosságú, hogy az adott támogatás megfelelő mértékű legyen és az érintett vállalatok a lehető legegyszerűbben tudják azt igénybe venni.

Az egyik legfontosabb változtatásnak a „csökkentett munkaidő” definíciójának tágítása tekinthető, a bértámogatásra jogosító munkaidő-csökkentés az eredeti 30-50%-os sávról 15-75%-ra szélesedett. A munkavállaló tehát már akkor is jogosult lehet a bértámogatásra, ha a munkáltató a munkaidejét heti 40 óráról 34-re csökkenti, azaz átlagosan napi 1,2 órával kevesebbet dolgozik. Az új szabályok szerint akkor is jár állami támogatás, ha egy vállalat forgalma olyan mértékben lecsökkent, hogy az eredetileg teljes munkaidőben foglakoztatott munkavállalóit csupán heti 8 órában tudja foglalkoztatni."
novekedes.hu/mag/kurzarbeit-2-0-vonzobb-lett-a-magyar-bertamogatasi-rendszer

nincs1itt 2020.08.16. 20:24:06

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: értem, tehát a magyar! kormány nevezi kurzarbeit 2.0-nak. az is világos, hogy ha áprilistól nem tudja foglalkoztatni a munkavállalót a munkaadó, akkor a munkabére 60-95%-át azért még megkapja a munkavállaló, akár a mai napig is az államtól... esetleg, ha mo., szingapúrt is megszégyenítő gazdaságáról mesélnél még...
a 400 órás túlóra és a végtelenségig görgethető munkaidő-keret nagyszerűségét is kibontanád, hálásak lennének sokan!
az írást elolvasva, világos, hogy: "akár 112 ezer forint is LEHET", amihez elég magas jövedelem szükséges. ez cirka 315 euró, 701 eurós bruttó átlag bérrel szemben.

nincs1agy 2020.08.16. 21:29:04

Ha kevéssé fokozódik, mint Európában átlagosan az kedvező. Capisi?

2020.08.16. 22:26:38

@nincs1itt: Akiket hazaküldtek azok közül 10-böl kilenc meghalt az elsö tiz napon, a maradék hat meg a 11. napon, szòval az egészségügy sxámára egy csomò kapcitás is felszabadult.
Az mondjuk komoly gond liberálbolsiéknál, hogy senki sem találja azt 35000 plusz hullát, ami az állitásukat alátámasztaná, de mint az ön példája is mutatja, ez azért nem akkora probléma, mert attòl az állitás marad.
Ön hogy tudja, hová lettek a hullák , odaaaták Putyinnak, hogy tüntesse el?

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.16. 22:29:23

Én hulla vagyok, olyat szartam.

morph on deer 2020.08.16. 22:56:42

@Lipsimentes szénsavas üdítőital:
”... A keddi üzenet...”

Ez annyira nehéz volt, hogy két nap kellett a megfogalmazásához egy fideszes “szakembernek”?

Nemááár!
És akkor szerdán mi történt?
Vagy akkorra már csak a pont maradt a mondat végén?

Ráadásul annyira zseniálisan sikerült a népesség tájékoztatása, hogy már nem is volt szükség az orbáni szentbeszédre pénteken?

Hát ezt a lehengerlő intellektust!
De most tényleg!

Nem is értem, hogy a lófaxba’ lehet az, hogy mindössze a szavazók 41%-a gondolta úgy, hogy kétharmad kell a fidesznek, mikor ez tisztán megér 82%-ot is, ami akár tisztán minimum 6/4-es parlamenti fölényt jelenthetne..!

Mert ennyi észt emberemlékezet óta nem lehetett látni miniszteri pozíciókban, mint manapság!
Tényleg!
Ebből még - kis jóindulattal - akár egy afgán kecskepásztor szellemi szintje is összejöhet!

Csak így tovább fiúk, egyenesen az orbáni úton! Még sokra vihetitek!
(Ha a kecskék is úgy gondolják...)

morph on deer 2020.08.16. 23:01:22

@Lipsimentes szénsavas üdítőital:
“ a GDP-arányos államadósság jelentősen csökkent”

Amíg ki nem derült, hogy a GDP meg 13,6%-kal csökkent!

Akkor most hogyan is áll a GDP-hez viszonyított államadósság?
Csak nem nőtt, egyik napról a másikra?
Még ilyet..!

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.16. 23:19:31

@morph on deer: De, azonban a kiváltó ok miatt ez nemigen számít, ahogy ezt az uniós szervek is világossá tették a koronavírus-válság kibontakozásakor.

"The Stability and Growth Pact contains two clauses allowing Member States to undertake appropriate budgetary measures, within the Pact, in the face of exceptional circumstances. The first is known as the 'unusual events clause', while the second is termed the 'general escape clause'. In essence, the clauses allow deviation from parts of the Stability and Growth Pact's preventive or corrective arms, either because an unusual event outside the control of one or more Member States has a major impact on the financial position of the general government, or because the euro area or the Union as a whole faces a severe economic downturn. As the current crisis is outside governments' control, with a major impact on public finances, the European Commission noted that it could apply the unusual events clause. However, it also noted that the magnitude of the fiscal effort necessary to protect European citizens and businesses from the effects of the pandemic, and to support the economy in the aftermath, requires the use of more far-reaching flexibility under the Pact. "
www.europarl.europa.eu/thinktank/en/document.html?reference=EPRS_BRI(2020)649351

Persze a balhibbantak képesek lehetnek még a világjárványért és az ezzel járó gazdasági felfordulásért is a kormányt hibáztatni, de nekik megnyugtatásul üzenjük, hogy a magyar nép már unja a szarkavarást...

"A járványhelyzetben a vírus alulmaradt, az ellenzék vesztett, a kormány viszont jól szerepelt – állapítja meg az elemzés. A magyarok 78 százaléka ugyanis elégedett a kabinet koronavírus ellen tett intézkedéseivel, és ez a mutatószám a járvány alatt is szinte végig ilyen magas volt. Ebben a kérdésben még az ellenzéki érzelmű választópolgárok 47 százaléka is elégedett volt a kormánnyal"
magyarnemzet.hu/belfold/elegedettek-az-intezkedesekkel-8248890/

morph on deer 2020.08.16. 23:19:46

@Galerida:
“... nemzetközi szinten mérve is kiemelkedő sikert ért el....”

Hogyne, baxky!
Kiderítette, hogy az Ároádháziak valahpnnan Afganisztán északi részéről származhatnak!

Ez nemzetközi szinten valóban egyedülálló eredmény, mivel senki más a világon le se szarja, hogy honnan is származnak ennek a szedett-vedett népségnek állítólagos vezetői, ugyanis ez s kutyát nem érdekli Kásleren meg a felcsúti géniuszon kívül..!

Úgy ajánlom, hog legközelebb szentelj némi figyelmet a magyarországi bubópestises betegek halálozási arányszámának is, mert abban kétségkívül világszínvonalúeredménnyel büszkélkedhetünk!
Sőt, még az ebola miatt elhaltak száma is elenyésző, Isten bizony

Aztán majd nézd meg az igazoltan covid 19-cel fertőzöttek és az abban meghaltak arányszámát is, ha már ott tartasz.
Netán vesd össze pl a Szlovák adatokkal.

Na most nézd meg az eredményt, meg amit írtál Káslerről.
Fogadjunk, hogy nem vagytok köszönő viszonyban az eredménnyel?

morph on deer 2020.08.16. 23:45:39

@Lipsimentes szénsavas üdítőital:
“ De, azonban a kiváltó ok miatt ez nemigen számít”

Te mit nem értesz?
Ha három hónapja a BNP arányos államadósság volt X, akkor az ma X+13,6%, függetlenül attól, hogy ezt az EU akceptálja-e, vagy nem!

Ez csak az objektív helyzet!
Persze, hogy me lehet magyarázni, de ez most teljesen mindegy, momentán ha esik, ha fúj, a GDP arányos államadósság 13,6%-kal nőtt, egyik pillanatról a másikra!

Na ennyit a azatisztikáról!
:)

morph on deer 2020.08.16. 23:46:44

@morph on deer:
- ennyit a statisztikáról (lett volna)
Sorry!

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 00:06:22

@morph on deer: "Ha három hónapja a BNP arányos államadósság volt X, akkor az ma X+13,6%"

Lippsikém, ne tedd itt a matekzsenit, mert elég rosszul áll neked.

A GDP-arányos államadósságot nem a II. negyedéves GDP-hez mérik, hanem az éveshez, amiről 2020-ban még nem világos, hogy végül mennyi lesz, de az elemzői várakozások 10% alatti csökkenést várnak.

"Magyarország előbb vezetett be korlátozó intézkedéseket, amelyek szigorúbbak is voltak. Ennek megfelelően a harmadik negyedévben a visszapattanás is nagyobb lehet Magyarországon, mint ezekben az országokban – véli Virovácz Péter.

A második negyedéves GDP-adat valóban kellemetlen meglepetést okozott, de ez már a múlt – hangsúlyozza Suppan Gergely.

Az elemző szerint most az a fontos, hogy a rendelkezésre álló friss adatok szerint nagyon erős visszapattanás zajlik, a válság egyértelműen V-alakú.

A járműipar magára talált, a kiskereskedelmi forgalom is, sőt utóbbi év végére elérheti a járvány előtti szintet. A belföldi turizmus számai is nagyon jók – ugyanakkor a külföldi turisták természetesen hiányoznak. Az augusztus eleji áramfogyasztási adatok alapján Suppan Gergely azt sem tartja kizártnak, hogy az ipari termelés ebben a hónapban már növekedni fog az egy évvel korábbihoz képest. A munkaerőpiaci mutatók pedig sokkal jobban alakulnak a vártnál.

A mostani nagy GDP-csökkenés azt is jelenti, hogy jövőre alacsony lesz a bázis, Suppan Gergely 2021 második negyedévére 18 százalékos éves alapú növekedést sem tart kizártnak, 2021 egészében pedig meg lehet a 7 százalékos növekedés."
m.hvg.hu/gazdasag/20200814_gdp_masodik_negyedev_szakertok

A lényeg: a szakértők nem egy speciális, kijárási korlátozásokkal terhelt képet néznek a gazdaságról, hanem a big picture érdekli őket.

Technikai szempontból egyébként az X+13,6% akkor is hülyeség lenne, ha ez lenne a végleges GDP-visszaesés, ti. a GDP a nevezőben van, és ennyivel csökkent, azaz X/(1-0,136) = 100*X/(100-13,6) lenne a "jó" képlet. Ha mondjuk X=63%, akkor ez önmagában 63/(1-0,136)=73%-ra növelné a GDP-arányos államadósságot, nem 76%-ra, mint a te hibás képleted alapján.

Zsorzsi bácsi pincsije 2020.08.17. 07:41:18

@morph on deer: "Aztán majd nézd meg az igazoltan covid 19-cel fertőzöttek és az abban meghaltak arányszámát is, ha már ott tartasz."

Kicsit unalmas már ez a lemez, pláne, hogy erről a témáról a szakemberek véleménye nagyjából egybevág: ez az arányszám (igazolt esetszámra vetített halálozási arány, CFR) önmagában nem mond semmit, érdemi nemzetközi összehasonlításra önmagában alkalmatlan. Propaganda-célokból nyomatni kellett a balliberális oldalon, de minek?

A Covid-19 halálozás kockázatát igazán hatásos gyógyszerek, terápiák hiányában – és ez pláne így volt tavasszal, a járványcsúcson – a legkomolyabban a fertőzöttek életkora és általános egészségi állapota befolyásolja a legkomolyabban; és bár ezt más betegségekről is el lehet mondani, az új koronavírus esetében a hatás drámai: az 50 alattiak egyértelműen 1% alatti, a 80 felettiek 10% feletti halálozási valószínűséggel rendelkeznek.

Nálunk a vírus a csúcsidőszakban nagymértékben zárt intézményi környezetekben (idősotthonok, kórházak), mivel az érdemi közösségi terjedést a korai és hatásos korlátozások, védelmi intézkedések révén sikerült szinte teljesen elfojtani. Az viszont világos, hogy a kórházakban, otthonokban megfertőződött betegek sajnos a legnagyobb kockázatnak kitett korosztályból kerültek ki, és így az esetszámra vetített halálozás is magas lett.

De: miközben nyilvánvaló, hogy ha szélesebb körű a közösségi terjedés, és már tavasszal is magasabb a fiatalabb korosztályok kitettsége a vírusnak, az alacsonyabb CFR-hez vezetett volna; de eközben nagyobb lett volna a kórházi betegek és az összes elhunytak száma is, ami szerintem bizonyosan nem lett volna kedvezőbb kimenet. (Pláne, hogy az újabb kutatások szerint a betegséggel szerzett immunitás csak ideiglenes, így a nyájimmunitásra hiába bazíroztunk volna.)

A betegséggel kapcsolatos össztársadalmi veszteség "egészségügyi" vetületét legjobban az összes halálozás, ill. nemzetközi összehasonlításban ennek a teljes népességre vetített arányszáma mutatja, amiben Magyarország összességében nem szerepel(t) kiemelkedően rosszul; persze azt el kell ismerni, hogy néhány régiós ország, pl. Szlovákia még nálunk is jobban teljesített. (De a Szlovákia és Belgium között, a legjobb és a legrosszabb országok skáláján szerencsére mi azért hozzájuk estünk sokkal közelebb.)

Nekoashi2005 2020.08.17. 09:25:13

@Galerida:
"Nehezen bocsájtjátok meg Kásler professzornak, hogy Karácsonyék nyugdíjastizedelő tevékenysége ellenére nemzetközi szinten mérve is kiemelkedő sikert ért el...."

Ki ért el sikert és mivel?

2020.08.17. 09:38:03

@morph on deer: Òröm látni, hogy mennyire tud örülni, most éppen a negyedéves gdp zuhanásnak!
El kell keserìtenem, nem annyira ròzsás a helyzet az ön szempontjábòl, ahogy kinéz, de persze még a remény szempontjábòl nincs minden veszve, bedurvulhat a járvány a második félévben és akkor valòban pezsgöt bonthat Szilveszterkor.
A második negyedéves érték valòban 13%, de az elsö féléves csak -6% és éves szinten is e körül vàrjàk a gazdasàg teljesìtményét,..., na szóval a statisztka ilyen, amiröl ön ìrt az a vàgyàlom statisztika.
De egyébként jó làtni mennyire elkötelezett, ne adja fel az àlmàt, hàtha lesz pàrszàzezer halott az év hàtralévö részében és akàr még teljesülhet is!

Francois77 2020.08.17. 10:55:57

majdnem megnéztem, ki írta ezt a baromságot megint, de ez csak nick lehet. szóval a fokozódás tény. a kedvező alakulás is, más országokhoz viszonyítva.

te, nick, nem mondták még, hogy a szembejövő ajtó már profdr kunhalminak sem jött be?

morph on deer 2020.08.17. 12:12:37

@Lipsimentes szénsavas üdítőital:
“ Ha mondjuk X=63%, akkor ez önmagában 63/(1-0,136)=73%-ra növelné a GDP-arányos államadósságot, nem 76%-ra, mint a te hibás képleted alapján.”

Na látod!
Már érdemes volt szóba hozni, mert most tudjuk ezt is!

Az mind szép és jó, hogy ki mit jövendöl, de ez a helyzet most itt van, és felveti a kérdést, hogy mennyire is reális verni a mellünket a GDP-arányos államadósság csökkenése miatt, mikor - ahogy most is tapasztalhattuk, - a GDP akár rajtunk kívülálló okok miatt is pillanatok alatt szabadesésbe kezdhet, abban a pillanatban pedig az adósság kilő ellenkező irányba!

Annak örülök, hogy “az autóipar magára talált”, csak jó lenne, ha erről az autóipar is tudna valamit. Elsősorban mondjuk azt, hogy minek gyártanak autót, amikor a piac még egyáltalán nem talált magára, és a járvány dinamikáját látva meglehetősen kérdéses, hogy mikor fog.

A kereskedelem bizonyos ágazatai és az építőipar valóban jól megy, de pl a kényszerből belföldön nyaralást én nem nevezném a turizmus fellendülésének, és sajnos ez még távolról sem jelenti azt, hogy az ágazat meg van mentve.

Ami a legrosszabb, hogy még távolról sincs vége ennek az egésznek, és a “visszapattanás” akár a falról is történhet, ami a másikat adja, ahogy a dolgok állnak...

Én mindenesetre kevésbé hencegnék a világraszóló eredményeinkkel, mert nagyon nincs mivel. Az is igaz, hogy én nem a felcsúti gazban nőttem fel, így mások a szokásaim. :)

morph on deer 2020.08.17. 12:32:35

@Tényelek:
“ Òröm látni, hogy mennyire tud örülni, most éppen a negyedéves gdp zuhanásnak!”

El vagy tévedve, Elek.
Én csak felhívtam a figyelmet arra, hogy óvatosabban kéne hencegni, mert egészen nagy pofáraesés is összejöhet a végén, és bajosan hiszem, hogy azt is Gyurcsány meg Soros nyakába lehet majd varrni!

Bár Kádár még mindig egy lehetőség, ahogy látom. :D

Szóval “ Òröm” az nincs, akármit is jelentsen ez ómagyarul, csak realitásérzék van.

Na meg nem állom az ostoba hencegőket. Még akkor sem, ha netán lenne rá alap, de Kásler esetében még annyi ok sincs, mint orbán focisikerei alkalmával, ez sajnos egy szomorú tény.

De legalább bizonyította, hogy afgán származású uralkodóink kései sarjadékai a világon semmit nem tanultak az elmúlt 4000 évből, most is ugyanúgy gondolkodnak.
A hagyományőrzés, az lehet..;)

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 12:39:36

@morph on deer: "mennyire is reális verni a mellünket a GDP-arányos államadósság csökkenése miatt, mikor - ahogy most is tapasztalhattuk, - a GDP akár rajtunk kívülálló okok miatt is pillanatok alatt szabadesésbe kezdhet, abban a pillanatban pedig az adósság kilő ellenkező irányba!"

A koronavírus-járvány nem Magyarország-specifikus, így bár világraszóló eredmények lehet, hogy nincsenek, de szégyenkezni sincs mivel, mert a gyurcsányi évekkel szemben most nem mi hoztuk a magunk fejére a bajt. Abban lehetnek különbségek, hogy melyik gazdaságot mennyire súlyosan érinti ez a válság; de azzal az Európai Bizottságtól a piaci befektetőkig mindenki tisztában van, hogy ezt a bajt külső tényezők okozzák, és az államháztartás helyzetéről sem augusztusban kell megvonni a végső mérleget.

Egyébként pedig ez a válság éppen hogy megerősíti azokat a korábbi erőfeszítéseket, amelyek a relatív adósság csökkentése érdekében tettek, hiszen ez adhat arra lehetőséget, hogy a fiskális politika is hozzájáruljon a válság könnyebb átvészeléséhez.

Emlékeztetőül, Gyurcsányi alatt már évekkel a válság előtt a maastrichti szint fölé szaladt fel a GDP-arányos államadósság, horribilis államháztartási hiány keletkezett minden évben; így ért minket letolt gatyával a válság, amikor a 2008 előtti évek felelőtlen gazdálkodása miatt nemhogy élénkítésre nem volt tér, hanem a recesszió közepén kellett azt súlyosbító, az IMF washingtoni központjából diktált megszorító intézkedéseket hozni, amelyek persze még jobban hazavágták a háztartásokat és a vállalkozásokat is.

Most relatíve jobb helyzetben ért minket a válság a boldog békeévekben tapasztalható felelős, fegyelmezett gazdálkodás miatt (persze a régión belül még így is magasnak számított az adósságunk, mert 40+8 év elkúrását évtizedekbe telhet helyrehozni), és ezért nyugodtan lehet a kormányt dicsérni.

chrisred 2020.08.17. 12:48:20

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: "Most relatíve jobb helyzetben ért minket a válság a boldog békeévekben tapasztalható felelős, fegyelmezett gazdálkodás miatt..."

Meg az IMF washingtoni központjából diktált megszorító intézkedések miatt, amik azóta is érvényben vannak (13. havi nyugdíj eltörlése, közszolgálati bérek befagyasztása). A GDP-arányos államadósság meg most is elég messze van a maastrichti szinttől.

2020.08.17. 13:04:59

@morph on deer:
A realitásérzékével komoly gondjai vannak!
Itt nem lehet nagy pofáraesés, mert azzal kezdődött az egész, hogy mindenki pofára esett, úgy, amire 102 éve nem volt példa.
Most ki fekve, ki féltérden próbálja kideríteni mekkora a baj.
Van akinek csak felületi sérülései vannak, van akinek az orra tőrt el, kinek a fogai potyognak.
Van olyan is, akiről már most látszik, hogy rövidesen újra elesik, van, aki fel sem tud majd kelni sokáig vagy nagyon sokáig.
Most mindenki úgy próbálja felmérni a sérülései sulyosságát, hogy a többiekhez viszonyít és bizony tény, hogy ebben a fogatlansági versenyben kifejezetten jól állunk,..., független attól, hogy ennek örül valaki vagy bánkódik miatta!

2020.08.17. 13:15:06

@morph on deer:
Szerintem sokat segítene a tisztánlátásán, ha a magyarokkal szembeni gyűlöletét félre tudná tenni.
Az érzelmek elnyomják a realitásérzékét, ez látszik is a hozzászólásaiban,..., kérdezze meg macskaállás elvtársát, ez alaptétel minden küzdősportban,...., IS!

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 13:18:22

@chrisred: "A GDP-arányos államadósság meg most is elég messze van a maastrichti szinttől."

Erre írtam, hogy 40+8 év elkúrását évtizedekbe telik helyrehozni. Az "elég messze" egyébként relatív, ahhoz képest, hogy hol kezdtek 2010-ben (80% körül), a tavaly év végi 66%-os szint már nem is volt olyan messze. Ha nem jött volna a korona-válság, az évtized közepére ez simán ledolgozható lett volna.

Nekoashi2005 2020.08.17. 13:18:55

@Tényelek:
Egy olyan ne ossza az észt, aki szerint a magyar állami egészségügyben egy kezdő diplomás ápoló 400-500-600 ezres fizetéssel kezd!

Nekoashi2005 2020.08.17. 13:34:10

Itt ilyen nem fordulhat elő! Méltóságos Döbrögi urat csak legseggnyalóbb hívei közelíthetik meg 1 km sugarú körön belül, de természetesen ők is csak szigorú motozás után....

444.hu/2020/08/17/ceausescu-kozvetlenul-a-bukasa-elott-mondott-olyan-beszedet-mint-lukasenka-ma-delelott

2020.08.17. 13:35:26

@Nekoashi2005:
Kihagyta, hogy Karigeri tanácsadójaként egy kezdő dilomás eü "dolgozó" 900.000 forintot keres és nem kereshet, sőt ott még doktori címet is adnak neki, hogy a főpolgármester nyilatkozataiban jobban mutasson!
Úgy egyébként, számomra érthetetlen, hogy miként lehet annyira irígy, hogy csak 180.000 forintot adna egy egyetemet végzett ápolónak, miközben nagyságrenddel több jár neki a törvény szerint,...., javaslom, ha ilyen megy oda az ágyához, amikor a lélegeztetőgépen birkozik, írja len neki, hogy ön szerint kevesebb fizetést kellene kapnia!

Nekoashi2005 2020.08.17. 13:48:38

@Tényelek:
"Úgy egyébként, számomra érthetetlen, hogy miként lehet annyira irígy, hogy csak 180.000 forintot adna egy egyetemet végzett ápolónak, miközben nagyságrenddel több jár neki a törvény szerint"

Te nagyon hülye, nem én adok neki 180 ezret, hanem a törvény! Arról sem tehetek, hogy az illetményalap 2010-ben 38.650 Ft. volt és most is annyi! Ha százalékban nézve fele vagy csak harmad annyit emelkedett volna az illetményalap, mint az államtitkárok bére, már az is hatalmas előrelépés lett volna!

chrisred 2020.08.17. 13:48:53

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: Hát még 40+30 év elkúrását mennyi időbe telik majd helyrehozni. És a szám csak nő és nő.

"Az "elég messze" egyébként relatív, ahhoz képest, hogy hol kezdtek 2010-ben (80% körül), a tavaly év végi 66%-os szint már nem is volt olyan messze. Ha nem jött volna a korona-válság, az évtized közepére ez simán ledolgozható lett volna."

Nem relatív, pontos számok vannak.- Bokrosék 84%-on kezdték, és pár év alatt 60 alá jutottak. És azt ugyanúgy mi, adófizetők álltuk, mint 2010 után. Ahogy a mostani GDP arányos államadósság + Paks + belgrádi vasút adóssághegyet is velünk fogják visszafizettetni. A momentumosok történelmi érdeme, hogy nem kellett még a hegyébe csapni a 2024-es olimpia költségeit.

chrisred 2020.08.17. 13:50:55

@Nekoashi2005: Már 2008-ban is ennyi volt.

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 13:56:57

@chrisred: "Bokrosék 84%-on kezdték, és pár év alatt 60 alá jutottak. És azt ugyanúgy mi, adófizetők álltuk, mint 2010 után."

Az I. Orbán-kormány utolsó teljes évében 51,4%-on álltunk, azt vitték fel a Medgyessy-Gyurcsányi pàros hathatós közreműködésével 80%-ra. Go figure...

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.17. 13:59:17

Azt álmodtam, Pekingben utaztam a metrón és befingtam az állomáson. És akkor jött egy csomó kis egyenruhás sárga tetű, és elvertek a tonfával. Olyan gyengén vertek azonban, meg hát álmodtam is ugyebár, hogy csak röhögtem és fingtam, fingtam és röhögtem...

2020.08.17. 14:08:54

@Nekoashi2005:
Az őszi ütemezett béremelés után a szakképzetlen segédápolók fizetése is több lesz, mint az ön által hajtogatott 180.000 forintos "diplomásbér" , jelenleg előbbieknek még hiányzik 2500 forint hozzá.
A talány továbbra is az, hogy ön szerint egy egyetemet végzett diplomásnak miért csak annyi fizetést kellene adni, mint egy segédápolónak, miközben a törvény szerint sokkal több jár neki?!

chrisred 2020.08.17. 14:20:04

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: Ehhez azért tegyük hozzá, hogy Medgyessy alatt tért át az ország az államadósság nemzetközi standard szerinti számítására, ami szerint a 2001 évi adósság 55% lett volna. Ez emelkedett 4%-ot Medgyessy idejében, miközben a 2002-es 8,9%-os költségvetési hiány 2004-re 6,4%-ra csökkent, és évente 4-5% volt a gazdasági növekedés. És 2004-ben az akkori államadósság több mint 10%-a volt a lakosságnál állampapírokban, ez az arány 2010-re 3,5%-ra csökkent.

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 14:26:52

@chrisred: "a 2002-es 8,9%-os költségvetési hiány 2004-re 6,4%-ra csökkent"

OK, utóbbi mar csak a maastrichti szint több mind duplája, brilliáns!

"évente 4-5% volt a gazdasági növekedés"

Azaz még csak azzal sem védekezhettek, hogy a mértéktelen költekezés egy recesszióból való kilábaláshoz kell... Külön bravúr, hogy a Megyó-Gyurcsi párosnak ekkora növekedés mellett is már a válság előtt sikerült jóval a maastrichti szint fölé tornászniuk a GDP-arányos államadósságot. Utóbbi aligha véletlenül él a nép nyelvén elkúróként...

R.V.Juli · https://migrationaid.org/ 2020.08.17. 14:29:42

A Kultúrnép már lépett, itt az ideje, hogy a baktriábólszakadt turulházi afgán Árpád Népe is beálljon a sorba!!!!!
Változást most! #vagogretsyholvagytok
cigánykerék->orbánbukfenc
cigánypecsenye->serpenyőshús
cigányút->fideszösvény
cigányzene->étvágydallam
cigányélet->zenészélet
cigánykodik->fidelitaszozik

index.hu/kulfold/2020/08/16/magyar_stilusu_szoszra_nevezte_at_a_knorr_a_ciganyszosz_nevu_termeket/

2020.08.17. 14:32:07

@chrisred:
A liberálbolsevik kormányok legnagyobb eredménye a 2006-os 9,6%-os államháztartási hiány, ami az akkori emelkedő pályán lévő világgazdasági környezetben majdnem világelsőséget hozott a magyar pumának.!
Ha nincs éppen Libanonban polgárháboru, akkor simán miénk az aranyérem, de így pár tizedet ránk vertek, meg kellett elégedni a második legszarabb kormányzás címével a világon.

nincs1agy 2020.08.17. 14:32:08

A négerbűnözés újabb áldozata, akiről nem nagyon számol be a libsi sajtó:

www.origo.hu/nagyvilag/20200816-agyonlott-egy-oteves-kisfiut-egy-fekete-ferfi.html

---

nincs1agy 2020.08.17. 14:34:28

@chrisred:

"Ez emelkedett 4%-ot Medgyessy idejében, miközben a 2002-es 8,9%-os költségvetési hiány 2004-re 6,4%-ra csökkent"

És innen jutottunk el oda 2006 májusára, hogy "nincs tovább, azért nincsen mert elkúrtuk"..?

2020.08.17. 14:40:28

@R.V.Juli:
Ha jól értelmezem, akkor a Knor lecigányozta a magyarokat az antirasszizmusra hivatkozva?

chrisred 2020.08.17. 14:42:53

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: "Külön bravúr, hogy a Megyó-Gyurcsi párosnak ekkora növekedés mellett is már a válság előtt sikerült jóval a maastrichti szint fölé tornászniuk a GDP-arányos államadósságot."

Medgyessy alatt nem került a maastrichti szint fölé az államadósság.

chrisred 2020.08.17. 14:44:07

@nincs1agy: Ha hinni lehet egy olyan embernek, aki a saját bevallása szerint hazudott reggel, éjjel és este.

R.V.Juli · https://migrationaid.org/ 2020.08.17. 14:47:23

@Tényelek:
"Ha jól értelmezem, akkor a Knor lecigányozta a magyarokat az antirasszizmusra hivatkozva?"

Valószínüleg az alapos németek ránéztek a hazai demográfiai tendenciákra és teljesen jogosan úgy döntöttek, hogy a két népelnevezés szabadon felcserélhetö.

nincs1agy 2020.08.17. 14:47:35

@chrisred: A népnek.. Itt egymás között voltak..

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 14:50:29

@chrisred: De csak azért nem, mert a ciklusa felénél lapátra tették. De Feri segítségével, 2006-ra (azaz még kedvező konjunkturális körülmények között, egy ciklus alatt), már összejött nekik ez a bravúr.

chrisred 2020.08.17. 14:55:11

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: "Azaz még csak azzal sem védekezhettek, hogy a mértéktelen költekezés egy recesszióból való kilábaláshoz kell..."

Nem, emlékeim szerint azzal védekeztek, hogy a költekezés nagy része tőlük független, az Orbán kormány által elfogadott intézkedések következménye volt (lakástámogatási rendszer, Gripenek beszerzése, 100%-os köztisztviselői illetményemelés). 2002 májusában, kormányváltáskor a 2001 év végi 52% GDP arányos államadósság már 54,5%-ra emelkedett.

chrisred 2020.08.17. 15:02:12

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: Igen, pont erről írok. Medgyessy idejében lényegében azok a tendenciák folytatódtak, amik a 2000-ben elfogadott kétéves költségvetéssel kezdődtek. Ez a folyamat Gyurcsány hatalomra kerülésével állt le.

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 15:11:10

@chrisred: "Nem, emlékeim szerint azzal védekeztek, hogy a költekezés nagy része tőlük független, az Orbán kormány által elfogadott intézkedések következménye volt"

Haha, hát ahhoz képest, hogy szerintük ezek okoztak feszültséget a költségvetésben, még sikerült számos olyan kiadásnövelő elemet beépíteni, amelyekhez épp csak a fedezetet felejtették el megteremteni...

"A héten terjeszti a parlament elé a kormány a száznapos program végrehajtását célzó törvénymódosító csomagot. Ez tartalmazza többek között a nyugdíjasoknak ígért egyszeri juttatást és a közalkalmazottaknak ígért 50 százalékos béremelést. Az intézkedések nettó 150 milliárd forintba kerülnek.

A száznapos program lényegét Medgyessyék 13+1 pontban foglalták össze a kampány során. Ennek döntő többségét megvalósítják azzal a törvénymódosító csomaggal, amelyet a héten terjesztenek az Országgyűlés elé.

Egyszeri juttatásként 19 ezer forintot utalnak ki a nyugdíjasoknak és a nyugdíjszerű rendszeres szociális járadékban részesülőknek (ilyenek például a vakok, hadirokkantak). A Medgyessy-kormány szerint ezt az összeget a Fidesz-kormány elvette a nyugdíjasoktól.

Az eredeti száznapos program szerint szeptember 1-jével emelték volna 50 százalékkal a pedagógusok, október 1-jével pedig az egészségügyben dolgozók és az egyéb közalkalmazottak bérét. Ehelyett a parlament elé kerülő csomagban egységesen, valamennyi közalkalmazott bérét szeptember 1-jével megemelik átlagosan 50 százalékkal (vagyis ez esetben differenciált béremelés valósul meg). A béremelésből a költségvetésen kívüli, de hasonló munkakörben dolgozók is részesülnek. A béremeléssel együtt új közalkalmazotti bértáblát vezetnek be. A legalacsonyabb illetmény 50 ezer forintra, a diplomásoknak fizetendő legkisebb összeg százezer forintra, a legmagasabb kereset pedig 238 500 forintra emelkedik a jelenlegi 111 100 forintról. A diplomás minimálbért tehát most az illetménytáblában a közalkalmazottaknak vezeti be a kormány, ám jövőre ezt a köztisztviselőknél is be kívánják vezetni. Az intézkedés 550 ezer állami közalkalmazottat és 50 ezer alapítványi, egyházi intézményi dolgozót érint.

Eredetileg csak október 1-jétől tették volna adómentessé a minimálbért, ezt szintén már a mostani csomag tartalmazza, így szeptember 1-jétől adómentessé válik a minimálbér.

A kormány döntött az ösztöndíjak 30 százalékos emeléséről is, ezt szintén tartalmazza a törvénymódosító csomag.

A jövedéki törvény módosításával a szölő kikerül a jövedéki termékek köréből.

A szociális csomagot külön javaslatként terjesztik elő. Ez tartalmazza a 13+1 ígéret egyikét, miszerint 2002-től minden augusztusban kéthavi családi pótlékot kapnak a szülők iskolakezdési támogatás gyanánt. Ez éves szinten több mint 11 milliárd forinttal terheli meg a költségvetést. Emellett a javaslatban az is szerepel, hogy szeptembertől 20 százalékkal megemelné a kormány a családi pótlék összegét. 2003. január 1-jétől 50 százalékkal emelnék az anyasági támogatást. Az ikreket nevelők pedig a javaslat szerint januártól a gyes összegének kétszeresét kapják, és nem három-, hanem hatéves korig.

Eltörlik a tévéelőfizetési díjat - ezt július 1-jétől ígérte az MSZP -, a kiesett összegeket egyelőre a költségvetésből biztosítják, a későbbiekben pedig a médiatörvény módosításával kívánja a kormány biztosítani a közszolgálati televíziók és rádió zavartalan működését.

A kormány tervezett intézkedései az év hátralévő részére vonatkozóan nettó 150 milliárd forintba kerülnek a tervek szerint. A törvénymódosító csomag tartalmazza a költségvetési törvény módosítását is."
m.origo.hu/itthon/20020610150milliardba.html

Erre a népszerűséghajhász osztogatósdira bizonyára csak a Fidesz kényszeríthette a kurmányt. Bizonyára ők voltak a felelősek azért is, mert a kiadásokkal arányos bevétel-növelésről nem gondoskodtak...

"Medgyessy idejében lényegében azok a tendenciák folytatódtak, amik a 2000-ben elfogadott kétéves költségvetéssel kezdődtek"

Az I. Orbán-kormány regnálása alatt csökkent az államadósság... Bár a balliberálisok némelyike viccesen feledékeny, de a statisztika még emlékszik.
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html

chrisred 2020.08.17. 15:24:45

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: "Az I. Orbán-kormány regnálása alatt csökkent az államadósság.."

Egy ideig, aztán emelkedni kezdett.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/04/11/munkaban_az_adossag-kommando/

"A KSH és az ÁKK adatai szerint az államadósság László Csaba idején 2700 milliárd forinttal nőtt, a 2002 májusi 54,35 százalékos GDP arányos szintről (8843 milliárd forintról) a GDP 58,2 százalékára (11541 milliárd forintra)."

Doszika 2020.08.17. 15:26:21

Valaki ebből a "Libsis szénsavas narancsitalból" kavarja már ki a szénsavat pls! Ennyi sületlenséget amit összegajdol fröcsögve, szinte már szánalmas.
Araszoljon le közmunkázni, mert lejár az áramideje, nem lesz miből feltölteni....

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 15:27:54

@chrisred: László Csaba nem a Fidesz-kormány minisztere volt, hanem Medgyessyé, pénzügyminiszterként ő asszisztált a 100-napos programhoz a volt pénzügyminiszter Medgyessynek. Tudták ők nagyon jól, hogy mit csinálnak, csak nem érdekelte őket...

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 15:29:07

@Doszika: Fáj az igazság, lippppsikém? Tudjuk, de sajnos ti még jó ideig nem kerültök a húsos fazék közelenbe...

Azért nem, mert elkúrtátok...

chrisred 2020.08.17. 15:34:37

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: "Erre a népszerűséghajhász osztogatósdira bizonyára csak a Fidesz kényszeríthette a kurmányt."

Nem, ezt a Bokros csomag által okozott általános megélhetési és lakhatási válság kényszerítette az Orbán, majd a Medgyessy kormányt.

www.origo.hu/gazdasag/hirek/20001016akormany.html

"A jövedelmek alakulásáról szólva a pénzügyminiszter kijelentette: az egy főre jutó reáljövedelem 2001-ben 4-4,5 százalékkal, 2002-ben pedig 4,5-5 százalékkal nőhet. Ennek alapján 1999-től 2002-ig a lakossági fogyasztás növekedése 17 százalékos lesz, ami érezhető bővülést jelent. Hozzátette: a kormány 2001-ben 16-17 százalékos, 2002-ben pedig 13-14 százalékos átlagos bruttó keresetnövekedést tervez, ami nem okoz kezelhetetlen inflációs nyomást. A minimálbér összege 2001-ben a kormány tervei szerint 40 ezer forint, míg 2002-ben 50 ezer forint lesz. Emellett a közszférában 2001-ben 8,75 százalékos, 2002-ben pedig 7,75 százalékos alapilletmény emelést terveznek. Járai elmondta, hogy ezen felül a pedagógusok és a szociális ágazatban dolgozók garantált illetménye 2001 szeptemberétől további 20 százalékkal emelkedik, míg a felsőoktatási oktatóknál és kutatóknál 2001 januárjától 22 százalékos bérrendezésre kerül sor.

A kormányzat javaslata szerint a nyugdíjemelés a törvényi előírásoknál évi 3 százalékkal magasabb lesz, amit a benyújtott törvényjavaslat nem tartalmaz, de a kormány támogatni fogja az erre irányuló módosító indítványt. Így összességében 2001-ben 10,3 százalékkal, 2002-ben pedig 9,7 százalékkal emelkedhetnek a nyugdíjak."

index.hu/gazdasag/magyar/2009/04/27/nyolc_ev_alatt_1500_milliard_ment_lakastamogatasra/

chrisred 2020.08.17. 15:37:13

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: Igen, csak hát hivatkoztál a 2001 év végi GDP arányos államdósságra, aminél már a 2002 májusi is sokkal magasabb volt.

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 15:45:29

@chrisred: A költségvetési bevételek és kiadások éven belüli egyenlőtlen megoszlása (a be- és kifizetések eltérő esedékessége miatt; ti. az adóbevételek egy része farnehéz) miatt az államháztartási hiányról és az államadósságról valódi képet csak a költségvetési év végén lehet kapni.

2020.08.17. 16:38:47

@chrisred:
Akkor még a vállalkozások ÁFA és egyéb adó és járulékbefizetéseket a vállalkozások 90%-a negyedévente fizette, az április, május, juniusi p~nzek júliusban kerültek az államkasszába,
ráadásul érkezett egy jelentős tétel decemberben is adófeltöltés címen 2002-től, amit új szabályként vezettek be Megyóék, mint részleges fedezetet az ész nélküli költekezésükre, ez gyakorlatilag az adók egy részének előre megfizetését jelentette a társasvállakozások számára.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 17:09:44

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: "az államháztartási hiányról és az államadósságról valódi képet csak a költségvetési év végén lehet kapni. "

Ne áltasd magad, Mészáros Viktor gazdád évek óta nincs képben. :))

morph on deer 2020.08.17. 17:57:10

@R.V.Juli:
” Valószínüleg az alapos németek ránéztek a hazai demográfiai tendenciákra...”

Még csak erre sem volt szükség.
Elég volt ránézni viktorka viselkedésére, akár nemzetközi szinten, és már el is juthattak a felismerésig.
Tahó stílusú szósznak csak nem nevezhették, nem?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 18:03:52

@Ego55: "bármit mond, akkor mindenbe belekötnek"

Persze, mert bármit mond, hülyeséget mond. Örülök, hogy segíthettem. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 18:11:27

@Tényelek: "Ha nincs éppen Libanonban polgárháboru, akkor simán miénk az aranyérem"

Ha nincsenek bolgárok, akkor most is simán a mienk az aranyérem, mint az EU legszegényebb állama. Azért ne legyél már erre olyan büszke, fideSSfasszopó.

2020.08.17. 18:44:43

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
Ezzel az állítással csak az gond, hogy a mi vér lberálbolsevikjainkon kívül senki sem hallot, az Eurostat szakembere igencsak meglepődnének, ha hallanák.
Viszont a másik tényállításuk úgy néz ki bejön, ugyanis holnap tárgyalják a fehérorosz helyzetet és biztos, hogy Orbán kiáll Lukasenka mellett, sőt az EU bizottsági elnökének fogja javasolni,..., ez is bizonyítja, hogy önök liberálbolsevikok sohasem hazudnak, legfeljebb igazságbeszédet tartanak.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 19:30:52

@Tényelek: "az Eurostat szakembere igencsak meglepődnének, ha hallanák."

Valóban, ha elhiszik Mészáros Viktor hazudozását, akkor nagyon meglepődnek, ha az Eurostat fogyasztási adatokra néznek. :))

"Orbán kiáll Lukasenka mellett, sőt az EU bizottsági elnökének fogja javasolni"

Előbb Putyin gazdát kell megkérdeznie. Azért is hallgatott eddig, mint a csuka, mert nem jött ukáz Moszkvából. Hát nehéz egy Putyinfasszopó élete. :))

R.V.Juli · https://migrationaid.org/ 2020.08.17. 19:32:37

@morph on deer:
"Tahó stílusú szósznak csak nem nevezhették, nem?"
Amijen hulladékízűek ezek a madzsarosh termékek, nyugodtan nevezhették volna akár dedfung-nak is azaz die Essenz des Fidesz aus Ungarn

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.17. 19:35:35

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "Valóban, ha elhiszik Mészáros Viktor hazudozását, akkor nagyon meglepődnek, ha az Eurostat fogyasztási adatokra néznek" "Ha nincsenek bolgárok, akkor most is simán a mienk az aranyérem, mint az EU legszegényebb állama"

Valóban, Gyurcsányfasszopó barátom, hiszen konstatálnák, hogy a libernyák faszfejek még olvasni sem tudnak, hiszen Bulgária után Horvátország az AIC-rangsorban második állam. Még hazudozni sem tudsz elég jól.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 19:46:40

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: "Bulgária után Horvátország az AIC-rangsorban második állam"

Ah, a tagadásból kilendültél, gyurcsányfasszopó? Akkor a gyógyulás útjára léptél. :))

nincs1itt 2020.08.17. 20:14:38

@Tényelek: jááánoska, az ágyak számát nem szabad összekeverni azokkal, akiket hazaküldtek, mert a kettő nem azonos... tényleg! sikerült már megfejteni mit akart mondani kásler? mert eddig folyamatosan kenitek sz@rt. ja, és most tesztelnek mo.-on? ha nem, akkor mennyit igen?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 20:34:25

Mészáros Viktor a hatalomrakerülését a 2006-os "sajnálatos" eseményeknek köszönheti, pedig az babazsúr volt a minszki eseményekhez képest, mégis kussol a gyáva geci. :))

2020.08.17. 20:52:02

@nincs1itt:
Mint irtam, egy liberálbolsevik sohasem hazudik, legfeljebb igazságbeszédet tar.
Azt állították, hogy 35.000.magatehetetlen embert dobtak a kórházakból, soknak még a hasát sem varrták össze a félbehagyott műtét után. A beteget kivitték kórházkapuig és ott leboríttották a járdára, sokan ott haltak éhen mert a hozzátartozók nem tudtak érte menni, de aki hazajutott abból is tizből kilenc meghalt az első tíz napban
Csak jelzem, hogy pl. én felvetettem, hogy az ágyszám nem azonos a betegek számával, de akkor ön is azt mondta, hogy ez csak fidesz propaganda, ..., akkor vagy most mondta az igazságbeszédét.
Szintén a liberálbolsiktól tudjuk, hogy Magyarországon nem tesztelnek, állítólag a halál pillanatában a szempillaállásból tudják, hogy covidról van szó.
Azt is tudjuk önöktöl, hogy Magyarországon nem lesz csak párszáz lélegeztetőgép, halomra fognak halni az emberek miatta.
A lényeg, hogy mivel egy liberálbolsi sohasem hazudik, valójában már régen kihaltunk csak nem tudunk róla.
Bár még mielőtt végleg lehúznánk a rolót, azt el kellene érni, hogy legyen minden kerületben ct, ahogy azt Karácsony követelte,..., mert mint tudjuk egy faj liberálbolsevik ráadásul mindig jól utánanéz, mielőtt állít valamit.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 21:00:42

Lukasenkának már két hónappal ezelőtt befellegzett, mikor Mészáros Viktor meglátogatta, mint Kadhafit is. :))

nincs1itt 2020.08.17. 21:02:06

@Tényelek: jááánoska, hazudni, pontosan, szépen ahogy o.v. szokott... 35 ezer ágyat kellett felszabadítani... segítek, mert németül is perfekt vagy, mint tudhatjuk, mert lakást adsz bérbe, itt teuton földön.... szóval, mennyi beteget küldtek haza? csak bátran, kicsi retardált, hazudj tovább, elvégre ostoba, irigy magyar jobbágy vagy = fidesz-tálib.

nincs1itt 2020.08.17. 21:04:29

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: ööö 27-ből, csak a fodbalisztán ellenezte a szankciókat... elvégre paks dvá, és még ki tudja mi minden... azért szar lehet a hazazavart oroszok seggében betyárkörtének lenni ötödik iktornak... mert a belarusz+putyin nyakig benne volt a gruevszki bulikában...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 21:05:58

@Tényelek: "egy liberálbolsevik sohasem hazudik"

Még sose hallottam liberálbolsevikot hazudni. Téged, gyurcsényfasszopó viszont csak hazudni hallottalak. :))

nincs1itt 2020.08.17. 21:07:22

@Tényelek: jááánoska, most szépen eredj és láss neki a közmunkának, mert anyád megint felpofoz, ha nem tudja kifizetni az áramszámlát és a netet... ha még van annyi időd akkor picsogj egy kicsit sanyinak: hátha...

2020.08.17. 21:10:31

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
Az komoly hátrány ha nem hallja a saját hangját, ráadásul, akkor hiába jár Gyurcsány szeanszaira is,..., vagy leírják, hogy igaz legyen az állítása?!

2020.08.17. 21:13:45

@nincs1itt:
Önök liberálbolsevikokazt állították 35000 beteget küldtek haza, ki vagyok én, hogy ellentmondjak a felsőbbrendűeknek!?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 21:14:24

Az ellenzéki politikus hétfői budapesti sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy az ügylet során a miniszterelnök vejének egyik érdekeltsége 1,6 milliárd forintért megvette, majd 3,6 milliárd forintért eladta az ingatlant, miközben nem hajtott végre értéknövelő beruházást rajta. A félbehagyott, üveghegy-hotelnek is becézett Visegrád Hotel luxusszállodáról van szó. A vevő a MINERVA V50 Ingatlanfejlesztő Alap, melynek alapkezelője a Szíjj László által birtokolt MINERVA Befektetési Alapkezelő Zrt. Az ügyletről június végén számolt be az Mfor.hu és azt is írták, hogy az értékesítésnek köszönhetően milliárdos osztalékot tudott Tiborcz István kivenni a közvetett tulajdonában lévő Hotel VSGRD Kft.-ből.

Így kell a lopott pénzt átadni mindent lepapírozva.

24.hu/fn/gazdasag/2020/08/17/tiborcz-milliardos-hasznot-hozo-szallodabiznisze-miatt-tett-feljelentest-a-parbeszed/

2020.08.17. 21:17:49

@nincs1itt: Persze, ha egy ágyon átlagban hárman voltak az megint egy másik helyzet, meg kell kérdezniNémeth Athinát a liberálbolsevik pártok elsőszámú szakemberét.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 21:21:32

@Tényelek: "35000 beteget küldtek haza"

Nem lehet tudni, hány haldoklót dobtak ki a kórházból, és közülük hányan haltak meg. Mészáros Viktor gazdád nem mondja meg, vagy nem tudja, vagy nem akarja megmondani, nem is tudom, melyik a rosszabb.

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ nem gyűjt arra vonatkozólag adatot, hogy hány embert küldtek haza a kórházakból a koronavírus-járvány miatt elrendelt ágyfelszabadítások miatt – ez derült ki abból a közérdekűadat-igénylésből, amelyet Bencsik János parlamenti képviselő nyújtott be az ÁEEK-hoz.

24.hu/belfold/2020/05/07/koronavirus-korhazak-hazakuldott-betegek-szama-aeek/

Mindezekből arra lehet következtetni, hogy brutális gyorsasággal zajlott a kórházi ágyak kiürítése és átlagosan 16-24 ezerrel kevesebb beteget ápoltak a februárt követő két hónapban. A képviselőnő számolása szerint és az EMMI-nek küldött kérdéseire megküldött adatok szerint lépcsőzetesen 32 917 ágy került kialakításra koronavírusos betegek fogadására, tehát a most publikált adatok szerint ezek döntő részén korábban betegápolás folyt. - írja a privatbankar.hu .

www.nyugat.hu/cikk/szel_bernadett_kiszamolta_mennyi_beteget_kuldtek_a

Az áprilisi átlagos ágykihasználtság 41,2 százalék volt (az aktív ágyaké 39,3 százalék, a krónikus ágyaké 44,5 százalék). Márciusról áprilisra átlagosan 8929 ággyal kevesebb volt használatban az aktív fekvőbeteg-ellátásban és 7400-zal kevesebb a krónikus fekvőbeteg-ellátásban. Ez azt jelenti, hogy márciusról áprilisra átlagosan 16 329 ággyal csökkent a használatban levő ágyak száma, vagy másként fogalmazva, átlagosan ennyivel kevesebb ágyon ápoltak beteget.

24.hu/belfold/2020/05/26/legalabb-16-ezer-beteget-kuldtek-el-a-korhazkiurites-miatt/

nincs1itt 2020.08.17. 21:22:03

@Tényelek: jááánoska, te egy akkora barom vagy, hogy a fal adja a másikat! hazudj még! 35 ezer ágyról beszélt mindenki. mit athinázol itt? hazudott kásler hétfőn? igen! kedden is? igen!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 21:22:12

A szombathelyi Markusovszky kórházban összesen 135 ágyat kellett felszabadítani a koronavírus-járvány miatti intézkedések miatt, és 58 beteget kellett hazaküldeni vagy más intézménybe áthelyezni. A kórház Czeglédy Csaba független képviselő közérdekű adatigénylésére válaszolt, a választ a képviselő nyilvános Facebook-posztban tette közzé.

merce.hu/2020/05/12/egy-szombathelyi-korhaz-elarulta-hany-beteget-kuldtek-haza-az-agyfelszabaditasok-miatt/

2020.08.17. 21:30:29

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
Az elvtársaitól pontosan lehet tudni, hogy mi lett a hazaküldött betegekkel, az első tíz napban a 90%-a meghalt,
Egyedül arról nincs pontos információ, hogy akik több, mint tíz napig éltek, abból hányan haltak meg.
Ne hazudozzon itt, mert a példaképe, az igazi hazafi Soros pillanatok alatt megvonja az apanázsát!

2020.08.17. 21:36:19

@nincs1itt:
Erről talán Szél Bernivel, meg többi parlamentben ülő barom elvtársával vitatkozzon, ne velem, én csak elfogadtam a számaikat,....., ettől függetlenül kifejezetten szórakoztatónak találom, hogy mindig másról kell hazudozniuk és egy idő után mindig megkeverednek,...., nem ez az első eset, hogy leíratom önökkel azt, amit előtte tőlem nem fogadtak el :-)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 21:38:27

@Tényelek: "az igazi hazafi Soros pillanatok alatt megvonja az apanázsát!"

Gondolod, gyurcsányfasszopó? Sztem Mészáros Viktor gazdádtól nem tudja visszavonni. Nem adja a geci. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 21:39:59

@Tényelek: "mindig másról kell hazudozniuk"

Mennyivel kényelmesebb neked, gyurcsányfasszopó, hogy mindig ugyanazt hazudoznod, nem kell hozzá gondolkodnod. Nem is lenne mivel. :))

nincs1itt 2020.08.17. 21:50:00

@Tényelek: jááánoska, szerintem tényleg menj szépen és seperd fel az utcát, azért pár forintért, mert anyád mérges lesz, ha nem viszed haza közmunkás bért sem! mesélj még a tájcslándi ingatlan befektetéseidről! kicsi füllentős fidesz-tálib. hogy állunk a teszteléssel? ha nem, akkor mennyi az igen?

2020.08.17. 21:53:36

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
Az szerintem vicces, hogy egy patkány liberálbolsevik azt gondolja magáról, hogy beavatkozhat egy magánügyletbe, mint pártmegbízott,..., pont, mint a felmenői a negyvenes évek végén.
Ha ez büntetendő lenne, akkor csak Budapesten belehetne csukni több tízezer embert, mert többért adta el a lakást, mint, amennyiért vette, ráadásul a zöme, nem is fektetett bele semmit csak kivett a kiadással,..., öt év mulva meg dupla áron eladta.

2020.08.17. 21:58:24

@nincs1itt:
A liberálbolsevikok szerint Magyarországon nem tesztelnek ön és a többi elvtársa is ezt állította itt hónapokig,..., rájött, hogy átverték a központi eligazításon és most tudni akarja az igazságot?!
Nekem most olyan időszakom van, hogy leírom azokat a hazugságokat, amiket önöktől olvastam itt....., nem tán hazudok :-)?

2020.08.17. 22:03:29

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
Nem világos, hogy Mészáros Viktort miért kell bevenni a beteges szövegeibe,..., vagy szokásához híven rá is irígy lett, amikor meglátta a könyvét a kirakatban,..., mondjuk azt nem nézem ki önből, hogy olvasson is tőle, ahhoz túl alacsony értelmi szinten van?!

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.17. 22:06:42

Azér fingok, hogy elmesélhessem néktek.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 22:29:40

@Tényelek: "Mészáros Viktort miért kell bevenni"

Zavar a gazdád, gyurcsányfasszopó? :))

Engem is zavar, legalább ebben egyetértünk. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 22:30:43

@Tényelek: "átverték a központi eligazításon"

Nem járok a fideSSfasszopók eligazításaira. Fasz közöm van hozzátok. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.17. 22:32:02

@Tényelek: "Budapesten belehetne csukni több tízezer embert, mert többért adta el a lakást, mint, amennyiért vette"

Foggalmad sincs a piacról, inflációról, ugye? :))

R.V.Juli · https://migrationaid.org/ 2020.08.17. 23:24:03

Joe Biden csodafegyverével, a gyönyörű, szuperintelligens Kamala Harrisszel támad és veri meg a zidióta Donald Tuskot!!!
Orbán felkészül!!!!

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/usa-elnokvalasztas-donald-trump-joe-biden.711846.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

2020.08.18. 00:00:00

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
Nekem van, de az alapjàn, amire ezt irtam vàlaszként, önnek nimcs :-)

2020.08.18. 00:04:07

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
Hogy igazodjak a magasztos szókészletéhez, önnel kapcsolatban a Gyurcsàny fasszopó csapatra gondoltam,..., mert, hàt ott igazolt versenyzö a szarosszàjuak karate klubban.

2020.08.18. 00:08:06

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:
Mészàros Viktor iró, költõ, müfordìtó a jobbik fajtàból és màr meghalt,...., nem azt érdemli, hogy egy olyan büdöszàju , bunkó liberàlbolsevik mocskolja a nevét , mint ön.

chrisred 2020.08.18. 08:48:40

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: Ez az államháztartási hiányt magyarázza, az államadósságot nem.

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.18. 09:41:27

@chrisred: "Ez az államháztartási hiányt magyarázza, az államadósságot nem"

Haaz államháztartási hiányt magyarázza, akkor az államadósságot is magyarázza... Ti. az új államadósság a hiány miatt keletkezik.

chrisred 2020.08.18. 09:50:35

@Lipsimentes szénsavas üdítőital: "Ti. az új államadósság a hiány miatt keletkezik."

Egyáltalán nem biztos. Az állam vagy a költségvetési szervek nyugodtan vehetnek fel arra is hitelt, amit ki tudnának fizetni, de előnyösebb, ha részletekben törlesztenek. Csak azt kell tisztázni, hogy az államadósság valamilyen hitelezési viszonyból eredő fizetési kötelezettség, míg a költségvetési hiány a folyó kiadások és bevételek közti különbség.

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.18. 10:15:43

@chrisred: "Az állam vagy a költségvetési szervek nyugodtan vehetnek fel arra is hitelt, amit ki tudnának fizetni, de előnyösebb, ha részletekben törlesztenek."

Persze, még az is előfordulhat, hogy egy kedvező finanszírozási környezetben (a befektetők alacsony hozamelvárása esetén) hamarabb meglépnek egy állampapírkibocsátást (ami várhatott volna az év végéig), de összességében (és éves távlatban) ezek azért viszonylag csekély befolyással vannak az államadósság trendjére és mértékére.

cicmen 2020.08.18. 10:19:56

Mek foktok dögleni rohatt lippshitz buzikk!

cicmen 2020.08.18. 10:29:39

Hétfőn Kásler miniszter nekiállt kelteni a pánikot. A miniszter mindenkit arra kért, vegye komolyan a járványveszélyt. ...........................

Ebben mi a pánikkeltés? Gyurcsányék biztosan jobban kezelték volna a járványt, hiszen amikor szarul állt a gazdaság, akkor sem keltettek pánikot, azt mondták, hogy "nem kell félni, nem fog fájni", majd jópáran koldusbotra jutottak, az ország meg az IMF nélkül csődbe ment volna! No para bazmeg, majd csak lesz valahogy! :D

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.18. 12:40:19

Aki azt állítja, hogy fingok az csak liberális ármány.

Nekoashi2005 2020.08.18. 12:54:53

Milyen pitiáner szarevő! Azt teteti a facebookon, hogy milyen keményen dolgozik, közben az Adrián hajókázik! Nem is az a fő gond, hogy megtéveszti az embereket, hanem az, hogy egy állami megbízásokból meggazdagodott ember yachtján nyaral! Ez bizony korrupció!

atlatszo.hu/2020/08/18/szijjarto-peter-kulugyminiszter-szijj-laszlo-adriai-luxusjachtjan-bekkeli-ki-a-feherorosz-valsagot/?fbclid=IwAR03eZyZaobBwikRAenmKNsU30nNC9Kv5YdYj2459lzKoadPiGJKOOAz3aM

csókolom a Miniszterelnök Úr kezit 2020.08.18. 13:11:26

@cicmen: lyól indítasz széljobber
nyaralni vótál a bajkál lake-nél, hogy így le vagy maradva? libernyák az úly megnevezésük

cicmen 2020.08.18. 13:16:19

@Nekoashi2005: Milyen pitiáner szarevő! Azt teteti a facebookon, hogy milyen keményen dolgozik, közben az Adrián hajókázik!..............................

Miután nem kőműves, bárhol tud dolgozni! A fészbukos huszár pedig a ti kis karigeritek,,ő lengeti ott a pofáját érdemi munka nélkül, persze buzizászlót könnyebb kitűzni a városházára, mint hidat felújítani! Érted kicsi buzizacsi? :P

2020.08.18. 13:22:08

@Nekoashi2005:
Nyaral a büdös bunkó, a liberàlbolsik szerint meg nem kellene, mert ott nincs térerö ezért nem tud telefonàlni, ahogy mostanàban szokàs tàrgyalni :-) ?
Hü de érdekes a minszki buli nemzetközi szinten csak úgy égnek a vonalak :-).
Ami most ott történik csak ovis babusgatàs az itteni terrorhoz képest, amit Gyurcsànyék levezényeltek 2006-ban.
Arról nem beszélve, hogy ha ujra hatalomra kerülnének a most szövetségre lépett liberàlbolsevik pàrtok, akkor még durvàbb vilàg jönne Magyarorszàgon, mert a vezérük megìgérte, hogy a nem libsi szìnhàzi szakemberekböl is földönfutót csinàl..., mire készülnek màs területeken, ha a müvészek is teljes vagyon elkobzàsra, lakóingatlanaik elvételére, kényszer kilakoltatàsra készülnek és ezt személyesen a vezérük jelenti be,....., hozzàjuk képest még a defektes Lukasenka is egy csúcsdemokrata.

cicmen 2020.08.18. 13:22:15

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: libernyák az úly megnevezésük...................

baszóggyanak meg!

cicmen 2020.08.18. 13:27:06

@Nekoashi2005: Amúgy ha már így felvetetted szerinted ő meg tudná oldani a fehérorosz válságot, ha nem yachtocskázna? :D
Bírom ezeket az álságos hisztériáitokat!

Nekoashi2005 2020.08.18. 14:05:31

@Tényelek: @cicmen:
Ej, ej fidess-bolsevikok! A lényeg nem a nyaralás - bár ha nyaral, ne posztolgasson öltönyös melós fotókat - hanem az, hogy egy állami megbízásokból meggazdagodott és gazdagodó oligarcha repülőjén utazik és a yactján nyaral! Én emlékszem, hogy egy rendőrtisztet azért rángattak meg, mert egy arab pénzváltótól - aki egyébként a rendőrség informátora volt! - elfogadott egy faragott tolltartót meg süteményt kb. 5000 Ft értékben! Egy business jet utazás meg egy több milliárd értékű yachton hajókázás úgy 4 főre szerintem van már milliós összeg! Fel fogja tüntetni a vagyonnyilatkozatában? Egy navost vagy egy rendőrt ennek a töredékéért sitre vágnak!

ZX 2020.08.18. 14:28:44

@Tényelek: Hogy szakadt volna a fejed anyádba, akkor nem írkálnál ilyen faszságokat narancskomcsi.

ZX 2020.08.18. 14:30:33

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: A libernyák=köpönyeg az amit a gazdád úgy forgat, hogy néha már azt hiszem ventilátor. Mondjuk köpönyegből én még 10-et is elbírok, úgyhogy a pókhasú mehet a búsba.

morph on deer 2020.08.18. 14:30:39

@Tényelek:
“ megìgérte, hogy a nem libsi szìnhàzi szakemberekböl is földönfutót csinàl”

Azt nem ígérte meg, ugyanis Vidnyánszkyról volt csak szó!

Vele sem a színházi tevékenysége miatt foglalkozott, legyen az akármilyen is, hanem azért, mert orbán verőembereként most a színművészeti szétcseszésére is vállalkozott, mégpedig politikai szempontok alapján!

Ez a fajta hatalommániás geciség viszont érdemessé tette arra, hogy fusson egy kicsit, tőlem akár egészen Beregszászig is, ahol ilyen kiváló hazaffyvá nőtte ki magát..!

2020.08.18. 15:23:15

@morph on deer:
Komolyan gondolja, hogy itt hazudozik, amikor bárki egy kattintással lebuktatja,...., van bőr..... :-)?
Gyurcsány az összes nem liberálbolseviknak igérte be teljes vagyonekobzást és azt, hogy nem fognak álláshoz jutni ha ő és csürhélye kerül hatalalomra.
Mint tudjuk Gyurcsány most is egy elkobzott ingatlanban él, tehát meg van a gyakorlat, erkölcsi szint ahhoz, hogy valóban utcára dobassa azokat a színház művészeket, akik nem az ő izlésének megfelelőek,..., és meg is igérte, komolyan kell venni. .,
Szóval, ha az Ellenzék nevű moslékkoalició győzne, akkor visszajönnek a Rákosi korban megszokott vagyon elkobzás, kilakoltatás,.., arról nem beszélt Gyurcsány, de valószínüleg a lágerek is, mert a kilakoltatott, földönfutóvá tett emberek tömegei, akik még munkát sem kaphatnak, nem szédeleghetnek az utcán, mert a turisták rákérdeznek.
Persze nincs ebben semmi meglepő, a moslékkoalició pártvezetőinek felmenői már Rákosi alatt is ezt csinálták,..., majd Dobrev ellátja őket gyakorlati tanácsokkal.

nincs1itt 2020.08.18. 17:23:21

@Tényelek: jááánoska, ne cukkold fel magad! 2 milliárd dolláros vagyon+az apró, azért rendesen megtámogatná a költségvetést. ha ötödik iktortól és sajátlábonálló kiccsáládtól is besöpörnék a közpénzjellegét veszített forintocskákat, kuszaszemet is bevonnák, fuccálos petike + rogán + kósa + lázár, ha kihagytam volna valakit, elnézést! és a "névtelen szürkebarátok". esetleg te is többet kaphatnál 100-200 eurónál...

nincs1itt 2020.08.18. 17:25:06

@Tényelek: jááánoska, ne gy.f. villáján rugózzál, mert tuggyukkitől zabrálták, az meg nektek kocanáciknak dicsőség! tényleg, ha eddig nem teszteltek, akkor most mennyit igen?

2020.08.18. 17:36:33

@nincs1itt:
A liberálbolsevikoktól tudjuk, hogy sohasem teszteltek, mert Orbán megtiltotta,...,
A miniszterelnöki kabinet még nem oldotta fel a tiltást, amit eleve úgy titkosítottak, hogy csak a liberálbolsik tudnak azóta is róla,...., ebből következően, szerintem ugyanúgy nem fognak egy darab tesztet sem elvégezni, mint eddig.

nincs1itt 2020.08.18. 18:02:37

@Tényelek: jááánoska, ez (is) nagyon gyenge.

ORSZÁGOS HISZTI FŐORVOS 2020.08.18. 20:16:23

@cicmen: Kamugeri megmondta, addig nem ujitja fel a hidat, amig nincs minden keruletben melegbar.

2020.08.18. 20:40:22

@ORSZÁGOS HISZTI FŐORVOS:
Szerintem annyira azét már nem vagyunk lemaradva, hogy ne legyen minden bárban meleg, legalábbis télen.
Arra tippelek, hogy önre ragadt az beteg libsi szokás, hogy a buzit hivja tévesen melegnek és buzibárra gondolt.

2020.08.18. 20:43:27

@nincs1itt:
Pontosan fogalmazzon!
Mennyi pontot kapok öntől a liberálbolsevik felsőbbrendűségi minősitési skálán?

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.18. 20:50:39

Azt olvasom, valakin széklet átültetést hajtottak végre.

Mit gondoltok, ki volt a donor?

nincs1itt 2020.08.18. 20:53:58

@Tényelek: jááánoska, suttyomban megittad anyád sütőrumját? viselkedj, hülyegyerek!

morph on deer 2020.08.18. 22:16:28

@Tényelek:
“ Komolyan gondolja, hogy itt hazudozik, amikor bárki egy kattintással lebuktatja,...., van bőr..... :-)?”

Miért nem teszed meg, cucus?

2020.08.18. 22:26:30

@morph on deer:
Értem, hogy most önnek ünnep van a prájd miatt,..., meg gondolom jól fel is izgatta magát, de ettől még engem ne cicusozzon le, mert én nem vagyok buzi, mint ön!
A főnöke faszabukk oldalán fent van a vagyon elkobzásos, kilakoltatásos, munkától eltiltásos fenyegetés teljes, HITELES szövege, minden nem libberálbolseviknak szól a színházi életben, nem egy embernek.
m.facebook.com/gyurcsanyf/

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.18. 22:46:21

@Tényelek: aki nem buzi, az nem egy tál tojást rak be avatárnak. Kiváltképp, hogy valójában, mint egyszer elárultad, csak egy tojásod van.

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.18. 22:46:59

Jaj de ezt csak úgy írtam. Én főleg csak púzok.

Neokаkshi2005 2020.08.18. 23:10:42

@MAXVAL bircaman közfingó: És mi lenne, ha csak úgy eltakarodnál, a halál náthás faszára?!

Hоva fogják elásni KariGerit?! 2020.08.18. 23:13:27

@nincs1itt: ÍGY NÉZ KI BÜDIPEST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PIKÓ JÓZSEFVÁROSÁBAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NO KOMMENT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Csak egy friss fotó Józsefvárosból.

Kocsis Máté rendbe tette, Pikó szétverte.

A fotó beszédes:

mindenszo.hu/igy-nez-ki-budipest-ekozben-piko-jozsefvarosaban/

A fotó teljesen friss! Így néz ki most Józsefváros!

Köszönjük, Pikó!"

SZÉGYEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

morph on deer 2020.08.19. 08:54:03

@Tényelek:
“...engem ne cicusozzon le, mert én nem vagyok buzi, mint ön!”

Úgy nem, mi?
Amúgy az nem “cicus” volt, mivel én állatbarát vagyok, és még véletlenül sem alacsonyítanék le egy macskát ennyire!

Szóval nem cicus, hanem CUCUS, - ami messze nem ugyanaz!

A szövegértéssel nem csak ebben az esetben van problémád, de az általad hivatkozott szöveg sem arról szól, mint amit hazug módon megpróbálsz eltorzítani!

Vagy tényleg ennyire hadilábon állnál a magyar nyelvvel, cucus?
A linkednek hála megtaláltam az eredetit, amiben egyetlen szó sem esik arról, hogy “utcára dobassa azokat a színház művészeket, akik nem az ő izlésének megfelelőek“ ahogy az sem igaz, hogy “ a vagyon elkobzásos, kilakoltatásos, munkától eltiltásos fenyegetés teljes, HITELES szövege, minden nem libberálbolseviknak szól a színházi életben, nem egy embernek.“

Na itt van általad kiszínezett és feltupírozott szöveg, ahol még véletlenül sincs szó szem színháztól, sem színházi művészekről, íme:

“ Vidnyánszky és társai addig maradnak, amíg Orbán. Utána buknak. Sőt! Minden értelemben földönfutók lesznek.”

Tudod, ez kikről szól, észlényke?

Vidnyánszkiról, aki itt mint a Színház- és Filmművészeti Egyetemet (SZFE) fenntartó alapítvány kuratóriumi elnöke erült említésre, valamint társairól, akik pedig Bacsa György, a MOL stratégiai ügyvezető igazgatója, Lajos Tamás operatőr-producer, Rátóti Zoltán színész-rendező és Világi Oszkár, a SLOVNAFT igazgatóságának elnöke, vezérigazgatója!

Ez neked hol és mitől a magyar színházi élet, olajipari üzletemberekkel, például?

Gyurcsány azokról a jellemtelen csinovnyikokról beszélt, - nagyon helyesen, - akik Vidnyánszkyhoz hasonlóan beállnak orbán zsoldjába, és közreműködnek a szabad kultúra elfojtásában, és hasonló aljasságokban!

Csak neked ez vagy túl magas volt, vagy inkább nem eléggé bombasztikus, ezért körítettél hozzá egy adag hazugságot!

Ejnye-bejnye cucuska, ez nagyon meggondolatlan lépés volt..!

“ Komolyan gondoltad, hogy itt hazudozol, amikor bárki egy kattintással lebuktathat,...., van bőr..... :-)?“

Tényleg, hogy van az a bőr, ha van? Pironkodik netán?

morph on deer 2020.08.19. 09:07:26

Elsők vagyunk Európában!
Hurrá!
Mert Magyarország jobban teljesít!

“ Az EU-ban Magyarországon haltak meg a legtöbben megelőzhető betegségekben”

index.hu/belfold/2020/08/19/megelozheto_kezelheto_halalozas_eurostat_statisztika_daganatos_betegseg_szivbetegseg_korhaz_egeszsegugy/

2020.08.19. 09:27:34

@morph on deer:
Az ön állitása az volt, hogy Gyurcsány csak Vidnyánszkit teszi földönfutóvá,..., de, mint ön is láthatja, bizony hazudott, mert a "társait" is.
Most éppen azon hülyül, hogy a társai szó mögött csak a kuratoriumi tagok lesznek majd, a libernyák tanárok helyett felvett normálisak nem,...,
Bármelyik verzió lesz igaz az tény, hogy ilyen szintü politikai fenyegetés 1957-óta nem hangzott el Magyarországon.

2020.08.19. 09:30:25

@morph on deer:
Ez sajnos tény és mindez úgy, hogy az elmúlt tíz évben ugrásszerüen javult a helyzet,...

morph on deer 2020.08.19. 10:43:27

@Tényelek:
“ ilyen szintü politikai fenyegetés 1957-óta nem hangzott el Magyarországon.”

Akkor az, amikor orbán közölte, hogy „Mi szelíd és derűs emberek vagyunk. De nem vagyunk se vakok, se balekok. A választás után természetesen elégtételt fogunk venni erkölcsi, politikai és jogi elégtételt is." - az minek számít nálad?

Mert aki “elégtételt vesz” az vélt vagy valós sérelmet megtorol, az még csak nem is az igazságszolgáltatást jelenti..!

Mindez egyébként 2018. március 15-én hangzott el, egy ünnepi beszéd keretében, előre megfontolt szándékkal, szokása szerint papírról felolvasva....
Tehát nem ad hoc, felháborodás szülte!

Az már csak a dolog pikantériáját jelzi, hogy mindezt a választások előtt, a miheztartás kedvéért sikerült beígérnie, nehogy véletlenül valakinek megforduljon a fejében, hogy letér a fényes ösvényről.

Szóval nem kell ‘57-ig visszamenni, sokkal közelebbi példák is vannak.
Sajnos.

morph on deer 2020.08.19. 10:52:26

@Tényelek:
“ az elmúlt tíz évben ugrásszerüen javult a helyzet”

Csak a honfitársaink hozzáállása nem, és az komoly része a problémának. Irgalmatlanul egészségtelenül élünk, és a többség már csak a legvégső esetben fordul orvoshoz, amikor már sokaknak késő.

Jellemző, hogy sokan a zabálást a jóléttel azonosítják, meg sem fordul a fejükben, hogy ez többnyire fordítva igaz.
Na meg a “jó” példa sem marad hatás nélkül, mint tudjuk.:(

2020.08.19. 10:55:33

@morph on deer:
Látom bizonyítja, hogy liberálbolsevik ön is, mint, akit védeni próbál.
A jogi elégtétel minden jogállamban bevett szokás, a földönfutóvá tétel csak és kizárólag a totális diktatúrákban lehetséges. Az ilyen típusú társadalmi beavatkozás valamikor 1953-ban fejeződött be a Rákosi rendszerben, mert még a kényszer tszesítés idején sem lettek az emberek földönfutök, mert a megélhetési lehetőségük megmaradt.
Egy dologban azért biztos lehet, ha Gyurcsányék visszahozzák a Rákosi rendszer rémuralmát, ahogy ígérte, akkor a sajátjai ugyanolyan veszélynek lesznek kitéve, mint akkor.

2020.08.19. 11:02:47

@morph on deer:
Ebben most kivételesen nagyjából egyetértünk, bár szerintem azt sem szabad elfelejteni, hogy a DDT, Minium és azbezttel dolgozó korosztály most érte vagy éri el a 60-65 éves kort és bizony arról nem tehetnek, hogy teli nyomták őket méreganyaggal, ami rákot, keringési rendellenességet és tüdőbetegséget okoz,..., milyen véletlen, hogy pont ezekben a betegség tipusokban vagyunk az élen.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.19. 15:41:17

@Tényelek: Na, a 623 mutató közül véletlenül találtatok egyet, ami javult, mert volt honnan javulnia, és ezzel próbáljátok elkendőzni a szörnyű tényt hogy a legszegényebb országok közé kerültünk. Hűséged a geci gazdádhoz tagadhatatlan. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.08.19. 15:51:28

@morph on deer: "előre megfontolt szándékkal"

Milyen igaz. Don geci nem viccel, bárkit bármikor kicsinál.

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.19. 17:17:01

Nagyon érdekes, hogy tegnap este nagyon kellett fosnom. Fingottam is ilyen hullaszagúakat, de csak benn tartottam, mert már lusta voltam kimenni szarni. Aztán reggel kimentem a slozéra, hogy kitoljam, és tök keményet toltam, úgy kellett megszülni.

Hát hová lett a fos?

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.19. 18:47:59

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: "Don geci nem viccel, bárkit bármikor kicsinál."

Nem tudom, hogy ez a vicces becenév vajon kit illethet, de nem ártana, ha ez a nagyhatalmú Don végre beutalna titeket Soros-csicskákat egy kedvezményes birobidzsani "nyaralásra" (csak oda szóló jeggyel).

alöksz róz 2020.08.20. 00:22:43

@morph on deer: "és a többség már csak a legvégső esetben fordul orvoshoz" - azért nem megy, mert be van szarva, nehogy találjanak vmit
süti beállítások módosítása