B1 blogcsalád



Navracsics leszélsőjobboldalizta a Fideszt

2020. augusztus 08. - nickgrabowszki

Egykedvűen hallgatja a libernyákozást. 74x7jpjjl4bgx2m1s.jpeg

Ebben nem az a hír, hogy Fidesz szélsőjobboldali lenne, az már legkésőbb 2015 óta mindenki által tudható tény. Az viszont már sokkal jelentősebb, hogy ki mondta ezt: az a Navracsics Tibor, aki

  • a párt elnöki kabinetfőnöke,
  • parlamenti frakcióvezetője,
  • kormányának miniszterelnök-helyettese,
  • közigazgatási és igazságügyi, majd külügyminisztere,
  • Brüsszelbe delegált bizottsági tagja is volt.

Az a Navracsics, aki soha nem mondott semmi érdemit. Aki 2 évtizedes politikai karrierje alatt magas szintre emelte a nyilvános mellébeszélés és semmitmondás művészetét. A simabeszédű.

És erre tessék. Navracsics a Népszavának adott interjúban, arra felvetésre, hogy kikerült a Fidesz hatalmi centrumából, úgy reagált,

Nem én távolodtam el a Fidesz hatalmi centrámától, hanem

a párt tolódott tőlem jelentősen jobbra.

Az 1998-2002, de még a 2010-2014-es Fidesz is inkább jobbközép pozícióban volt – nemcsak a párt, a szavazói is.

A jelentősen jobbra az magyarul annyit tesz: szélsőjobbra. De nem lenne Navracsics, ha sarkosan fogalmazna, és nyíltan kimondaná, amit gondol.

Ugyanígy nem mondja ki se a sajtószabadságról alkotott véleményét, csak utal rá:

Hála a Jóistennek nem vagyok olyan pozícióban, hogy értékelnem kellene bármely szempontból a magyar sajtószabadságot.

Meg a jogállamiságról:

A parlament működik, a jogállamiság alapvető szervei működnek, az igazságszolgáltatás független – ezt még az Európai Unió is elismeri, még ha időnként aggódik is.

Nem vagyok olyan pozícióban, az Unió aggódik - a sorok között olvasva egyértelmű, hogy mi lenne Navracsics véleménye, de nem mondja ki, mert ő ilyen.

Még a jelentősen jobbra, széljobbra tolódással kapcsolatban is megértő álláspontot foglal el:

Egy tömegdemokráciában minden párt, amely kormányzásra tör, folyamatosan keresi azokat a szavazórétegeket, akik révén hatalomra juthat. A Fideszben sokáig arra kellett ügyelni, hogy a jobboldalon lévők ne forduljanak a párt ellen. Most már inkább az a veszély, hogy

a jobbközép szavazók elpártolnak a Fidesztől.

A visszafogottság érthető, Navracsics továbbra is a NER része, kormánybiztosi posztot kapott, meg intézetvezetőséget a közszolgálati egyetemen.

Az az ember, akit Soros-ügynököztek, szabadkőműveseztek és hazaárulóztak, csak mert hangot mert adni a józan észnek, amikor arról beszélt,

Az interjúban elmondja, Orbánnal és Palkoviccsal máig beszélő viszonyban van, Semjén Zsolttal viszont nem. Egykori barátjával, akivel 2006-2009 között együtt karaktergyilkolták a Gyurcsányt, amikor frakcióvezetőként ők bent maradtak az ülésteremben, és a mai kormánypártok kivonultak. De 3 éve éppen Semjén állt az élére a konteóterjesztésnek és Navracsics ügynöközésének.

Bár a Fidesz jelentősen jobbra tolódott tőle, és szakmányban árulóznak, meg szabadkőműveseznek mindenkit, aki nem ért egyet velük, az idegenellenes-szélsőjobb retorika csúcsokat döntöget, a háttérbe szorított Navracsics az Orbán libernyákozását firtató felvetésre csak annyit mond:

Most már egykedvűen hallgatom.

(Kép: Orbán/Facebook)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1816118850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boborján20 2020.08.09. 12:23:03

@PalosBrend: nigger!
guttmannarnoldról, vagy radnótimiklósról hallottál már?

PalosBrand 2020.08.09. 12:27:04

...a nap 24 órájában bobi20! ...de, hogy jön ide a kikeresztelkedett zsidók listája?!...:D

boborján20 2020.08.09. 12:30:51

@PalosBrend: navracsicshoz te hogy kapcsolod a zsidózásodat?;)

egyébként múlt héten mi volt a nickneved?

PalosBrand 2020.08.09. 12:34:40

@Magentax: Nem vagy 1 nagy-eresztés...- ha a saját UFO-s problémáidat vetíted ki így elsőre. Különben is elég vén vagy már ahhoz, hogy kiszállj Pataky Attilából!!!...:D

boborján20 2020.08.09. 12:35:28

@PalosBrend: ja és!

az a magyar, akinek fáj a fityesz!

nem trianon, vagy mohács, vagy muhi!

boborján20 2020.08.09. 12:36:58

@PalosBrend: bakker, elsőre én is aszt hittem, hogy te vagy atis!:)))

PalosBrand 2020.08.09. 12:37:42

@boborján20: ...Madarat tolláról!...Rémlik? ...Ja!!!...- és ez sem az a rém...lik, amit két farpofa között kell keresned!!!...:O

boborján20 2020.08.09. 12:42:52

@PalosBrend: "amit két farpofa között kell keresned!!!...:O"

nerjobbágy, ti miért mindig a segg körül köttök ki? miért?

állítólag utáljátok a köcsögöket.
ja, lehet, hogy saját magatokat?

én mindig szeretni foglak, me egyszer rá jössz, hogy a felcsútigeci átbaszott.

lásd ma pl. navracsicsot. ennyike.

6.Lenin 2020.08.09. 12:45:13

@boborján20:

A te életed már most szart ér. Már most se hiányoznál senkinek sem.

6.Lenin 2020.08.09. 12:47:00

@boborján20:

Látom te azt sem tudod, hogy átbaszni csak az eleve hülyéket lehet.
Köcsög, legalább ne reklámozd a hülyeségedet.

PalosBrand 2020.08.09. 12:52:47

@boborján20: ..."ennyike"?! ...Tipikus fartúró duma: bobi20!...mintha Lakatos Márk-ot hallanám ki belőled! Tényleg Te vagy: Márk?!...:DDD

6.Lenin 2020.08.09. 12:57:40

Ez a szép a magyar ellenzékben...

www.atv.hu/belfold/20200809-ha-befejeztetek-a-cicaharcot-koncentraljunk-a-fideszre-gyurcsanynak-es-fekete-gyornek-uzent-a-jobbik-elnoke

Amikor egy seggnyaló oktatja a másikat, miközben ők is nyalnak valakiknek.

PalosBrand 2020.08.09. 12:58:41

@boborján20: Észhez téréshez: www.youtube.com/watch?v=rHc751TJuQk&t=116s ...hogy +tudd mi is a véleményem a felcsúti Maradonáról....:O

boborján20 2020.08.09. 13:00:12

@6.Lenin: fityesznyugger, toljá má valami értelmeset az életed végén legalább!:))

boborján20 2020.08.09. 13:03:59

@6.Lenin: mikor egy szerencsétlen nimand munkásőr seggnyaló, seggnyalózik!

baszod lenin, szerintem ideje önnálóestét csinálnod!:))))

boborján20 2020.08.09. 13:07:06

@PalosBrend: nem, én orbángazsi vagyok!

fater, azé remélem szerecc!?

u.i.: fityeszmoslék! a papbácsidnál érdeklögy, vagy kaletagabinál!

6.Lenin 2020.08.09. 13:11:25

@boborján20:

Ne is próbálkozz olyasmivel átbaszni, hogy te egy értelmes lény lehetsz.
Igaz, másoknak se nagyon ajánlanám ezt.

boborján20 2020.08.09. 13:18:09

@6.Lenin: mi van vidékisuttyó, te már nem is próbálod magad átbaszni?

cca. 70 éve teszed, és rájöttél, hogy tök hülye vagy?!:)))

nincs1agy 2020.08.09. 13:42:32

@nincs1itt: Miért te milyen érdemi dolgot írtál a poszthoz? Eddig csak picsogtál, mint egy fürdős kurva.Egyébként igazán szórakoztató, ahogy önmagaddal próbálsz beszélgetni. Orvos látott már? A tarkón baszós nickeddel is csúnyán beégtél már az elején, te szellemóriás..:)) ( Vagy hogy is írtad? "Órjás"..)
Nagyon átlátszóan csinálod, hamarosan kapod a rovót a központból.:)

nincs1agy 2020.08.09. 13:45:03

@Talpig Jimmy: A Simi csicska Jobbikra emlékszel esetleg? Ma már valszeg onnan kapják a lóvét, ahonnan nem1ész kolléga az éhbért.:)

nincs1agy 2020.08.09. 13:47:12

@boborján20: Bújj vissza anyád valagába kisfiú! Használd ki, amíg nem farkazza senki.:)

boborján20 2020.08.09. 13:49:38

@nincs1agy: mivan tolvajfityeszcigány, előbújtál a gecigazdádseggéből?:)))

6.Lenin 2020.08.09. 13:52:57

@boborján20:

Mondtam, hogy ne is próbálkozz, mióta itt megjelentél tudom, hogy egy nyomorult életű köcsög vagy.
És erre nagyon 1xű a magyarázat.

Mondjál egy észérvet, hogy én miért is kívánnám egy söpredék halálát? Az életed se érdekel, a halálod mi a faszt jelentene?
76 évig nekem szart se értél, most mi változna, hogy érdekeljen a nyomorult kis irigy életed? Ne bassz, köcsög.

Az az egy tényleg érdekelne, hogy egy söpredék mi a faszért is képzelheti, hogy fontos lehet valakinek? A történelem már számtalanszor bizonyította, hogy mindig buktok, és mégis, de gondolom, ez születési hiba. Más logikus magyarázat elképzelhetetlen.

A saját köcsögségeteket se vagytok képesek felfogni. Ezért is kezd ez a blog is kurvára unalmas lenni. Mindig ugyan az a baromság, més egyszer sem jött be semmi, de lökitek a sok ökörséget.
Képes vagy ezt felfogni? Kétlem, hiszen eddig pont az ellenkezőjét bizonyítod már számtalanszor. Igaz, nem csak te. Ez lehet egy kis vigasz számodra. Nem te vagy az egyedüli.

boborján20 2020.08.09. 15:37:23

@6.Lenin:
Hazucc Orbánbérenc, az araboknak akiket eddig leszoptam azoknak igenis fontos vagyok. És annak a sok ezer menekültnek is fontos leszek, akiket majd később leszopok, ha már nem lesz az a rohadt kerítés a határon.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.09. 17:02:01

@boborján20 : @6.Troll: "araboknak akiket eddig leszoptam"

Ne itt buzuljatok fideSSfasszpók, jó? :))

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.09. 17:03:37

@nincs1agy: "onnan kapják a lóvét, ahonnan"

Nem kapnak lóvét, Ondó Viktor gazdád azt is einstandolta. :))

nincs1agy 2020.08.09. 17:29:26

@boborján20: Rasszista vagy? Gyuri bácsi személyesen fogja felnyomni neked az antirasszista kúpot kisfiú! :))

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.09. 17:43:28

@nincs1agy: "Téged mikor fognak einstandolni?"

Nem tudja Ondó Viktor gazdád, hol keresse, különben elvitt volna rémhírterjesztésért: 346,21 forint az Euró.

morph on deer 2020.08.09. 22:39:22

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

“ Ne itt buzuljatok fideSSfasszpók, jó? :))”

Most mit idegeskedsz?
Azok mind rendes, jóravaló fideszes arabok voltak!
Ennyit már igazán tudhatnál..!
:))

morph on deer 2020.08.09. 22:41:04

@6.Lenin:
“ Ez nem 1 buziklub?”

Hát, ha itt vagy, akkor mi a kérdés?
:))

morph on deer 2020.08.09. 22:53:40

@Bojler Eladó:

Most nehogymááá ilyen liberálbolsi szövegekkel terheld az orbánhitű cselédnép néhány maradék szabad agysejtjét, mert manapság kell az másra is!

Mert képzeld csak el, hogy ezeknek a szerencsétleneknek még legalább a fele birkózik a nemzetthy maszturbációs ívek elolvasásával, megértésével, és az ixek megfelelő helyre történő bejegyzésével, és ez a feladat még minimum hetekre le fogja kötni őket!

Szóval mire eljutnak Madáchig, addigra akár már a parlamenti választásoknak is vége, és ők szegénykéim ott fognak állni egy halom megemészthetetlen információval!

Nem lehetsz ennyire gonosz..!
:)

Sir Galahad 2020.08.09. 23:05:32

A Fidesz az egy nagy néppárt, bizonyos határok között sokféle vélemény elfér benne. Navracsicsé az egyik. Ez most épp egy kisebbségi vélemény, mert olyan idők járnak, amik a Fideszt csakugyan jobbra tolták. A Fidesz felismerte az új idők szavát, alkalmazkodott hozzá, Navracsicsnak meg ez kevésbé tetszik, de nyilván ő, mint egy szál közéleti ember, megengedheti magának, hogy szembemenjen a változásokkal és ragaszkodjon az eredeti ideáihoz.

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.09. 23:08:18

Mi lenne. Ha új névén visszatérnék?

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.09. 23:29:53

@MAXVAL bircaman közfingó: Ugyanúgy vastagon leszarnánk, mint ahogy a bárcás kurva anyád is leszart, te nicklopó féreg libernyák.

HabonyArpi 2020.08.10. 01:16:01

@MAXVAL bircaman közfingó:
Tudnam ajanlani peldaul a "Nikk lopo arabszopo libernyak" nevet.

chrisred 2020.08.10. 05:21:51

@Sir Galahad: A nagy néppártokra pont nem az a jellemző, hogy elférjenek benne az olyan vélemények, hogy az a bizonyos nagy néppárt éppen tévúton jár. Sztálin meg Rákosi legalábbis nem nagyon tűrte az ilyen véleményeket.

Proud Mary 2020.08.10. 07:00:11

természetesen nem mondott ilyet. orán viszont személyesen adott el fegyvereket az isis-nek

Proud Mary 2020.08.10. 07:43:19

@TarkónBaszó GoromBa Szó: fú b+, ez már szinvonal a javából. küld el a sasjóskának, ott biztos kapnál érte tapsot.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.10. 09:07:38

Bazmeg fideSSfasszopók, a gazdátok sehol sincs, Lukasenka 80%-kal nyert. Na, az valódi felhatalmazás, nem mint Ondó Viktorka szánalmas 50%-a. :))

Annyi erőforrásom lenne, mint a gecinek, 110%-kal nyernék faluban, városban egyaránt. :))

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.10. 09:08:34

Thorpe a beszélgetésben azt is próbálta elmagyarázni az erre nem igazán fogákony kormányembereknek, hogy miből is áll egy újságíró munkája. Thorpe-ot – ahogy akkor az Indexet is – 2006-ban a fideszesek magukhoz közel állónak, barátságos újságírónak nézték csupán azért, mert beszámolt a rendőri attrocitásokról. „Ha a kormányoldal vagy a médiája nem akarja elhinni, hogy a BBC miért nem olyan kedves, mint volt velük 2006-ban, az nem az én problémám, hanem az övék, mert nem értik, mi az, ha valaki újságíróként próbál viselkedni, és nem a hatalmat szolgálja” – mondta Thorpe, aki július 24-i elemzésében egyébként azt írta, hogy „gyakran úgy érzem, nincs itt igazi demokrácia, mert játszanak: nemcsak a kormánypártok, hanem az ellenzékiek is. Színjáték van, igazi demokrácia nincs, a Fidesz »egypártrendszere« pedig egyre erősebb”.

444.hu/2020/08/07/a-bbc-magyarorszagi-tudositoja-szerint-1987-ben-a-partlapban-irtak-rola-ugy-mint-most-a-magyar-nemzetben

6.Lenin 2020.08.10. 10:03:55

@morph on deer:

Mikor érsz rá? Te mitől lennél kivétel?
Szerintem, ha azt állítod, hogy ez a normális, ami itt zajlik, akkor egyben elismered, hogy nem vagy normális.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.10. 10:17:15

@HabonyArpi: "Nikk lopo arabszopo libernyak"

Nem tisztem a libernyákokat védeni, de itt a fideSSfasszopók vannak oda egymás- és az arab faszokért. :))

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.10. 13:09:04

Annyira jó ilyen népszerűnek lenni!

Sir Galahad 2020.08.10. 13:12:08

@chrisred:Mondjuk Sztálin meg Rákosi pártját nem is nevezném néppártnak.

chrisred 2020.08.10. 13:52:05

@Sir Galahad: Pedig annál néppártibb pártok nem is létezhetnek, mint az állampártok az egypártrendszerben. Azok aztán az országban mindenkit képviseltek, akár akarta, akár nem.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.10. 13:56:12

@Sir Galahad: "Sztálin meg Rákosi pártját nem is nevezném néppártnak."

Pont annyira voltak "néppárt", mint a fideSS. :))

Ondó Viktor választási győzelme legfeljebb 50%, míg Sztálin meg Rákosi simán hozták a 99%-okat. Van mit tanulnia még a gecinek. :))

Sir Galahad 2020.08.10. 15:03:33

@chrisred: Akkor mást értünk néppárt alatt.

Sir Galahad 2020.08.10. 15:10:45

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Vannak jelentős különbségek. Sztálin és Rákosi pártja ellenzék nélkül, állampártként működött. Az tény, hogy a Fidesz ellenzéke harmatgyenge, egymással marakodó alkalmatlan tökfekjekből áll, de azért van. És elvben a lehetőség is megvan rá, hogy elhódítsák a hatalmat a Fidesztől, csak hülyék hozzá.

6.Lenin 2020.08.10. 15:11:13

@Sir Galahad:

@chrisred: mindig, mindenben mást ért az alatt amit a másik. A világ legnagyobb csodája lenne, ha a manus valaha, valakivel 1etértene.
A világon a legreménytelenebb azzal kisérletezni, hogy @chrisred: valamiben is elfogadja a másik véleményét. Még a saját véleményét is megcáfolná, ha valaki egyetértően elfogadná azt, rögtön megcáfolná.
Szerintem.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.10. 16:00:09

@Sir Galahad: "Vannak jelentős különbségek. Sztálin és Rákosi pártja ellenzék nélkül, állampártként működött."

Milyen különbségre gondolsz? Sztálin, Rákosi és Ondó is elpusztította az ellenzéket. Legfeljebb a módszerek változtak a korral. Annyi a különbség

"És elvben a lehetőség is megvan rá, hogy elhódítsák a hatalmat a Fidesztől"

Úgy érted, elvben a lehetőség is megvan rá, hogy egy árverésen egy hajléktalan rálicitáljon egy milliárdosra? Ha te ezt lehetőségnek nevezed, az elviekben valóban megvan. :))

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.10. 16:03:47

@Sir Galahad: "@chrisred: Akkor mást értünk néppárt alatt."

Valszeg így van, Chrisred ugyanis néppártot ért néppárt alatt. :))

6.Lenin 2020.08.10. 16:12:19

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel:

"Úgy érted, elvben a lehetőség is megvan rá, hogy egy árverésen egy hajléktalan rálicitáljon egy milliárdosra? "

Te pöcs, miért ne licitálhatna bármire, ha megvan hozzá a tehetsége (pénze). Ott nem kérdezik, hogy ki vagy civilben.

Összel mi történt? Hajléktalanok licitáltak Bp-en? B+, te olyan sötét vagy, hogy a szomszéd kutyájának is már fájdalmai lehetnek, mert vad vonyításba kezdett miután beleolvasott a hozzászólásodba.

chrisred 2020.08.10. 17:48:02

@Sir Galahad: valasz.hu/itthon/nagy-partbol-neppart-6894

"Mit jelent a néppárt fogalma?

A párt és a néppárt fogalma úgy különböztethető meg, hogy míg az előbbi mindig valamely részérdek elkötelezettje, a néppárt megpróbálja átfogni és politikailag megjeleníteni a társadalom egészét."

Sir Galahad 2020.08.10. 17:53:48

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Pont ez a baj, hogy te, aki nyiván ellenzéki szavazó vagy, te se becsülöd sokra az ellenzék pártjait. Pedig Bp-en az ölükbe hullott a hatalom...

Sir Galahad 2020.08.10. 17:57:34

@chrisred: így van. Már most meg is cáfoltad magad, ugyanis Sztálin vagy Rákosi pártja - legalábbis elvben - a munkásosztály pártja volt, nem néppárt. Az ún. osztályellenségeket nem képviselte, nem is törekedett rá, hogy mindenkit képviseljen.

morph on deer 2020.08.10. 18:00:09

@6.Lenin:
“...ha azt állítod, hogy ez a normális, ami itt zajlik”

Normális? Na ne hülyéskedj!
Talán sosem volt az, de az utóbbi tíz évben már a normális látszata sincs meg!
Csak éppen annyira mindennapossá vált ez az iszonyatos méretű sötétség, hogy már szinte fel sem tűnik!

Dehogy vagyok kivétel, majd hülye lennék! :)))
De én legalább nem veszem komolyan ezt az egészet egyetlen percre sem, ahogy magamat sem.
Hát evvan, eevtárs.

alöksz róz 2020.08.10. 18:02:33

@Sir Galahad: "Már most meg is cáfoltad magad" - ez a hobbija :-)

chrisred 2020.08.10. 18:44:43

@Sir Galahad: Azt te tetted most, mert ugye a Fidesz sem képviseli a sorosbérenceket vagy a libernyákokat, tehát akkor a definíciód szerint nem lehet néppárt. A megfejtés ott van, hogy a kommunista állampártok, meg a fideszesek sem tekintik azokat a társadalom részének, akik ellen harcolnak, hanem társadalomellenes erőknek. Ez a néppártiság egyik csapdája, hogy társadalmat nem képviselik, hanem formálják. A másik meg a CDU esete, akik kereszténydemokrataként a szociálisan rászorultakat meg a proletárokat is képviselni akarják. És jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor mi különbözteti meg őket a baloldaltól.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.10. 19:53:35

@Sir Galahad: " osztályellenségeket nem képviselte, nem is törekedett rá, hogy mindenkit képviseljen."

Csak úgy, mint Ondó Viktor gazdád. :))

nincs1agy 2020.08.10. 20:17:23

@chrisred: Semmi, hát épp ez az. Németországban választhatsz a lila meg a rózsaszín között, ha tömegpártra akarsz szavazni. A következő kancellár személye gyakorlatilag már előre levajazott, és a szocdemek jelöltje lesz. A nagykoalíció gyakorlatilag állandósult.
Egy néppárt pedig sose képviselhet szélsőséges csoportokat, Márpedig a hazai globalista, migránspárti, LMBTQ mozgalmár erők ide tartoznak. Mind szándékaikat mind hangnemüket illetően.

chrisred 2020.08.10. 20:36:31

@nincs1agy: "Egy néppárt pedig sose képviselhet szélsőséges csoportokat,..."

Igen, pont erről van szó, ha a CDU makacsul ragaszkodik a konzervatív arculatához, akkor a a tőle elidegenedett társadalmi csoportokat a szélsőséges populisták (Afd) karjaiba tereli.

nincs1agy 2020.08.10. 23:05:32

@chrisred: Az nem konzervativizmus, hogy asszisztálnak Németország iszlamizálódásához, és mindenféle szexuális deviancia propagálásához. Különösen, hogy ezen két jelenség egymás mellett élése már önmagában súlyos konfliktusforrást rejt magában. Ebben a politikában semmilyen konzervatív vonást nem látok.

chrisred 2020.08.11. 04:38:35

@nincs1agy: Az állítólagos iszlamizálódás már a múlt század hatvanas éveiben egyszer lezajlott az NSZK-ban, amikor milliós nagyságrendben érkeztek török vendégmunkások. Annak az egyetlen érzékelhető hatása a gazdasági progresszió volt.

MAXVAL bircaman közfingó 2020.08.11. 08:00:22

Nem fingtam volna be a szobába a ventillátor elé, hogyha tudom mindjárt belép ez a békaszájú basznivaló.

nincs1agy 2020.08.11. 09:27:50

@chrisred: Akik ugye egy szekularizált Törökországból érkeztek, és pl. nem akartak mecseteket építgetni, nem robbantgatták fel magukat zsúfolt rendezvényeken, és nem hajtottak furgonnal a vásárlóutca látogatói közé, hogy minél több hitetlent megöljenek. Vagyis amit te iszlamizálódásnak próbálsz beállítani, az nem volt az.

PalosBrand 2020.08.11. 10:30:41

@boborján20: Te sem az agyadért leszel donor...- az 7szentség!!! Gazsiként viszont kiköhöghetnéd annak a 3-om cigánynak a nevét, akik felakasztották Cserdi polgármesterét: Bogdán Lacit!!! ...és most nagyon őszinte választ várok Tőled!

PalosBrand 2020.08.11. 10:37:44

@6.Lenin: Lenin-fiú! "Amikor egy seggnyaló oktatja a másikat, miközben ők is nyalnak valakiknek. " Ez a mondatod életed első igaz állítása; - mivel mivel magadból indultál ki!!! Dicséretes kezdetnek nézhetsz elébe még akkor is...- ha egy tömeggyilkos nevét vállaltad magadra!!!...:O

chrisred 2020.08.11. 12:00:18

@nincs1agy: Én nem akarom iszlamizációnak beállítani, azért írtam állítólagosról. Szekularizált államból származnak azok a németországi szélsőjobbosok is, akik mecsetek elleni terrortámadásokban vesznek részt. Minden gyümölcsfán akadhat férges termés.

6.Lenin 2020.08.11. 12:58:45

@PalosBrand:

Te sem dicsekedhetsz azzal, hogy 2x hülyültél el életedben. 1x, gondolom rögtön születésed után, és ez máig ható élmény a családodnak is.

nincs1agy 2020.08.11. 16:03:30

@chrisred: De az afgán, paki, iraki stb. bevándorlók jó része rohadtul nem szekularizált közösségekből érkezik, míg a '60-as évek végén Törökország már közel ötven éve egy szekularizált állam volt.

" Én nem akarom iszlamizációnak beállítani, azért írtam állítólagosról.2

A jelenlegi bevándorlás teljesen más típusú. mint a török vendégmunkások beáramlása a '60-as évek végétől. A törökök soha nem követtek el terrorcselekményt Európában. Mára az iszlám is sokkal radikálisabbá vált , mint akkoriban. Akkoriban szigorú értelemben vett vallási terrorszervezetek, mint ma az Al Kaida és az IS nem voltak. A Fatah, a PFSZ, vagy a Hezbollah szeparatista terrorszervezetek voltak elsősorban, és hajlandóak voltak tárgyalóasztalhoz ülni, míg az Al Kaida vagy az IS nem tárgyal. Céljuk minél több nem szunnita iszlám hívő elpusztítása.

nincs1agy 2020.08.11. 16:05:03

@nincs1agy: ..nem iszlám vallású, és nem szunnita elpusztítása.

chrisred 2020.08.12. 09:23:05

@nincs1agy: "De az afgán, paki, iraki stb. bevándorlók jó része rohadtul nem szekularizált közösségekből érkezik, míg a '60-as évek végén Törökország már közel ötven éve egy szekularizált állam volt."

Az 1960-as években Afganisztán és Irak is szekularizált, prosperáló állam volt, egészen az orosz megszállásig, illetve a Ramadán lázadásig. De ugyanez elmondható a térség többi akkor szélsőségessé váló rendszereire, Szíriára, Iránra stb..

mult-kor.hu/amikor-meg-rovid-szoknyaban-jartak-az-afgan-nok-20160121
www.nytimes.com/2018/07/16/lens/old-iraq-photographs-baghdad.html

"A törökök soha nem követtek el terrorcselekményt Európában."

Csak elfoglalták és évszázadokra megszálltak a jelentős részét.

Egyébként egyetértek a leírtakkal, a különbség az, hogy akkoriban valóban igazi gazdasági migránsok voltak (nem csak törökök, hanem a muszlim vallású országokból Nyugat-Európába érkezők). Míg most inkább a háború és a vallási terrorizmus elől menekülnek. Csak a végkövetkeztetés különbözik. Nekem úgy tűnik, hogy az akkori bevándorlók Európában élő második-harmadik generációs leszármazottai sokkal könnyebben válnak a vallási fanatikus szekták tagjaivá, mint azok, akik most közvetlenül magukon és a családjukon tapasztalják otthon a terrorizmus következményeit, és inkább elmenekülnek előle.

nincs1agy 2020.08.12. 16:36:23

@chrisred: Én a jelenlegi afgán és pakisztáni helyzetről beszélek. Ezt összehasonlítva a hatvanas évek végi Törökországgal két teljesen eltérő jellegű bemigráló tömegről van szó.
A törökök egy közel fél évszázada szekularizálódott, kiépült oktatási rendszerrel rendelkező stabil világi államból érkeztek a 60-as évek végén, míg az afgánok esetében közel sem beszélhetünk erről. Ott az utóbbi évtizedekben háború dúlt és erőteljesen terjedésnek indultak az országban mindenféle fanatikus szunnita mozgalmak, amelyek a határon átnyúlva sok pakisztáni területet és érintettek. Nem véletlen, hogy Bin Laden is errefelé bujkált úgy tíz évig.

"Csak elfoglalták és évszázadokra megszálltak a jelentős részét."

Egy nagyhatalomként, katonai erővel, amely ellen az érintett országok megpróbáltak védekezni. Egyébként a Balkánt szállták meg és a Magyar Királyság középső részét Európában. A huszadik század túlnyomó részében már sem nagyhatalom, sem vallási elvektől vezérelt birodalom nem voltak.

"Egyébként egyetértek a leírtakkal, a különbség az, hogy akkoriban valóban igazi gazdasági migránsok voltak (nem csak törökök, hanem a muszlim vallású országokból Nyugat-Európába érkezők). "

A gazdasági migráció akkor fogadható el, ha az illető állam kontrolláltan, előzetes tervek alapján fogad be idegeneket korlátozott létszámmal. Az ún. menekültek jó része ma is gazdasági migráns, viszont illegálisan jön, és mindenféle politikai befolyásra törekvő hálózatok által segítve. 80%-uk fiatal férfi. Egy valóban háborús övezetből vajon miért nem menekülnek a gyerekek meg a nők jóval nagyobb számban, ahogy pl a népvándorlás korában menekültek bizonyos törzsek római területre?

" Nekem úgy tűnik, hogy az akkori bevándorlók Európában élő második-harmadik generációs leszármazottai sokkal könnyebben válnak a vallási fanatikus szekták tagjaivá,"

Is, és ez riasztó,mert a nyugat integrációs politika teljes csődjét mutatja. De persze az újonnan ékezettek között is bőven van, aki eleve nyitott, vagy nyitottá válik a fanatikus iszlám nézetekre. A terrorcselekmények elkövetői között is voltak ilyenek.

chrisred 2020.08.13. 08:19:47

@nincs1agy: "Én a jelenlegi afgán és pakisztáni helyzetről beszélek. Ezt összehasonlítva a hatvanas évek végi Törökországgal két teljesen eltérő jellegű bemigráló tömegről van szó."

Szerintem a jelenlegi közel-keleti országokat a jelenlegi iszlamizálódó Törökországgal kell összehasonlítani.

"Egy nagyhatalomként, katonai erővel, amely ellen az érintett országok megpróbáltak védekezni."

Szóval szerinted elfogadhatóbb, hogy az oroszok megszálltak minket, és százezreket hurcoltak el kényszermunkára, mint az, hogy pár fanatikus bombákat robbant, amit az a nép, ahonnan származnak, legjobb indulattal sem tudna megakadályozni?

"Egy valóban háborús övezetből vajon miért nem menekülnek a gyerekek meg a nők jóval nagyobb számban,..."

Elmenekültek, Törökországban, Jordániában és Libanonban sok nő és gyerek menekült él.

"Az ún. menekültek jó része ma is gazdasági migráns, viszont illegálisan jön,..."

A menedékkérőkre vonatkozó nemzetközi szabályok szerint ezt csak szabályszerű menekültügyi eljárás jogerős befejezése után lehet kijelenteni. Egy jogállamban.

'"De persze az újonnan ékezettek között is bőven van, aki eleve nyitott, vagy nyitottá válik a fanatikus iszlám nézetekre. A terrorcselekmények elkövetői között is voltak ilyenek."

Igen, de ez a kevésbé veszélyes része, mert helyismeret, nyelvismeret, kapcsolatok és anyagi lehetőségek hiánya miatt kis esély van a terrorcselekmény sikeres végrehajtására. Azok, akik a sikeres akciókban vettek részt, már az itteni bűnszervezetekkel kapcsolatban álló terrorszervezetek tagjai voltak, akiknek eszük ágában sem volt végigszenvedni a lassú és kockázatos utat a csempészútvonalakon.

nincs1agy 2020.08.13. 23:07:19

@chrisred:

"Szerintem a jelenlegi közel-keleti országokat a jelenlegi iszlamizálódó Törökországgal kell összehasonlítani."

Nem, mert a 60-as évek végi török bevándorlásról és a jelenlegi afgán, paki, iraki stb. bevándorlás összehasonlításáról volt szó. De még a jelenlegi török helyzet is sokkal-sokkal kedvezőbb mint az afgán , paki, iraki stb helyzet, hát még a 60-as évek végi világi szekularizált török állam fénykora, ahonnan ezek a vendégmunkások Németországba érkeztek. nem azt akarom mondani, hogy a törökökkel minden rendben Európában, de messze sokadrendűbb probléma ez, mint az afgán paki vagy a fekete afrikai illegális migráció.

"Szóval szerinted elfogadhatóbb, hogy az oroszok megszálltak minket, és százezreket hurcoltak el kényszermunkára, mint az, hogy pár fanatikus bombákat robbant, amit az a nép, ahonnan származnak, legjobb indulattal sem tudna megakadályozni?"

Nem mondtam ilyet,de az ellen, hogy a Szovjetunió megszállt minket nem nagyon tudtunk mit tenni, pedig próbálkoztunk. Az ellen viszont , hogy egy teljesen kultúrából származó illegális migráns tömeg benyomuljon Európa nagyvárosaiba könnyen lehetne tenni. Nem olyan nehéz dolog ez, csak a valóságidegen pc idiotizmus megpróbálja ezt blokkolni, de hál'istennek vannak erők a határállamokban, amelyek elvégzik a határvédelem feladatát, mégha Brüsszelben fejre állnak is.

"Elmenekültek, Törökországban, Jordániában és Libanonban sok nő és gyerek menekült él. "

És a férfiak miért nem élnek ugyanitt?

"A menedékkérőkre vonatkozó nemzetközi szabályok szerint ezt csak szabályszerű menekültügyi eljárás jogerős befejezése után lehet kijelenteni. Egy jogállamban."

A régi történet. Amíg ez eldől, egyetértesz a kényszer őrizettel, amíg ez ki nem derül?Vagyis szabad mozgásuk korlátozásában, és az így működtetendő több tízezres táborrendszerrel, majd az elutasító döntés után a kényszer visszatoloncolással? Az ENSZ egyébként alapvető emberi joggá szeretné tenni az szuverén ország területére való belépést bárki számára..

"Igen, de ez a kevésbé veszélyes része, mert helyismeret, nyelvismeret, kapcsolatok és anyagi lehetőségek hiánya miatt kis esély van a terrorcselekmény sikeres végrehajtására"

Ugyanmár..Milyen helyismeret kell ahhoz, hogy valaki baltával vagy konyhakéssel hadonászva gyilkoljon egy zsúfolt buszon vagy vonaton..Vagy hogy az IS netes instrukciói alapján összeszereljen egy primitív bombát, mint az ansbachi robbantó. A net segítségével a fanatikus muszlim szervezetek képesek fanatizálni terrorcselekmény elkövetésére motiválni a már Európába érkezett muzulmán fiatalokat és tanácsokat adni nekik az elkövetés módját illetően is. Franchise terrorizmus ez már..

chrisred 2020.08.14. 09:14:05

@nincs1agy: "Nem mondtam ilyet,de az ellen, hogy a Szovjetunió megszállt minket nem nagyon tudtunk mit tenni, pedig próbálkoztunk."

Nevezetesen megtámadtuk.

"És a férfiak miért nem élnek ugyanitt?"

Ott éltek évekig.

"A régi történet. Amíg ez eldől, egyetértesz a kényszer őrizettel, amíg ez ki nem derül?Vagyis szabad mozgásuk korlátozásában, és az így működtetendő több tízezres táborrendszerrel, majd az elutasító döntés után a kényszer visszatoloncolással?"

Igen, a régi történet. Aki őrizet alatt tart valakit, annak egyúttal gondoskodnia kell a megfelelő ellátásról, civilizált országokban megszokott módon.

"Az ENSZ egyébként alapvető emberi joggá szeretné tenni az szuverén ország területére való belépést bárki számára."

Fakenews.

"Ugyanmár..Milyen helyismeret kell ahhoz, hogy valaki baltával vagy konyhakéssel hadonászva gyilkoljon egy zsúfolt buszon vagy vonaton..Vagy hogy az IS netes instrukciói alapján összeszereljen egy primitív bombát, mint az ansbachi robbantó."

Például eljutni odáig külső segítség nélkül. Lásd ansbachi robbantó:

"Mohammad Daleel left Syria on 16 July 2013. Traffickers drove him to Bulgaria, where he filed an asylum request in September 2013. On 17 April 2014, he said, he flew from Sofia to Vienna on Austrian Airlines, Flight OS 806, Seat 22A, with one suitcase. A "mysterious benefactor" gave him the airplane ticket at no charge."

nincs1agy 2020.08.14. 23:42:00

@chrisred: Igen megtámadtuk, aztán ők válaszul megszálltak minket, ami ellen megpróbáltunk védekezni-az Árpád-vonalat nem is tudták áttörni-de végül persze győzött a túlerő. A pc idiotizmus és a bevándorláspárti szervezetek célja, hogy Európa meg se próbáljon védekezni az illegális bevándorlás ellen.

"Ott éltek évekig."

Talán maradni kellett volna..

" Aki őrizet alatt tart valakit, annak egyúttal gondoskodnia kell a megfelelő ellátásról, civilizált országokban megszokott módon."

És korlátozni mozgásában. Pont mint egy koncentrációs tábor. Legalábbis így jelent volna meg a nyugati liberált sajtóban.

"Fakenews"

Ha a határsértéseket nem lehet kriminalizálni, szankcionálni, akkor gyakorlatilag megszűnik az adott ország szuverenitásának azon fontos eleme, hogy joga van eldönteni, hogy kit enged be a területére és kit nem.

Vagyis az ansbachi robbantó is frissen érkezett volt. És sem írtam mást

chrisred 2020.08.15. 06:00:57

@nincs1agy: "A pc idiotizmus és a bevándorláspárti szervezetek célja, hogy Európa meg se próbáljon védekezni az illegális bevándorlás ellen."

Nem ismerek olyan szervezeteket, amik nem a legális bevándorlás pártján vannak.

"Talán maradni kellett volna."

Az 56-osok se maradtak évekig az osztrák elkülönítő táborokban.

"És korlátozni mozgásában. Pont mint egy koncentrációs tábor. Legalábbis így jelent volna meg a nyugati liberált sajtóban."

Azok a civilizált országokhoz méltatlan körülményekre vonatkoztak, az éheztetésre meg az információk hiányára.

"Ha a határsértéseket nem lehet kriminalizálni, szankcionálni, akkor gyakorlatilag megszűnik az adott ország szuverenitásának azon fontos eleme, hogy joga van eldönteni, hogy kit enged be a területére és kit nem."

Hogyne lehetne, pont az az ENSZ javaslat lényege, hogy mindenütt egységes szabályok legyenek, hogy minden határátlépő tudja, hogy mit szabad és mit nem.

"Vagyis az ansbachi robbantó is frissen érkezett volt. És sem írtam mást"

Nem, te azt írtad, hogy segítség nélkül csinálta.

nincs1agy 2020.08.17. 23:23:05

@chrisred: Az nem legális bevándorlás, amikor valaki a zöld határon papírjait eldobálva lép egy ország területére. Persze a bevándorláspárti szervezetek szándéka nyilvánvaló: az illegális bevándorlás fogalmát is meg akarják szüntetni..

"Az 56-osok se maradtak évekig az osztrák elkülönítő táborokban"

Csak akkor hagyták el, ha beutazási engedélyt, munkavállalási engedélyt kaptak egy másik országba, mondjuk az USA-ba. Nekem is volt rokonom, aki a 80-as évek végén lépett le nyugatra. Csak akkor hagyta ott az osztrák menekülttábort, amikor munkavállalási engedélyt kapott az USA-ba.

"Azok a civilizált országokhoz méltatlan körülményekre vonatkoztak, az éheztetésre meg az információk hiányára."

Ok, akkor jussunk el oda végre, hogy kimondod, hogy akár erőszakot alkalmazva is fogságban kellett volna tartani őket, amíg el nem bírálják a beutazási igényüket, majd elutasítás esetén kényszerrel visszatoloncolni őket.

"Nem, te azt írtad, hogy segítség nélkül csinálta2

Te jöttél azzal, hogy egy merénylethez helyismeret kell és hogy egy itt született sokkal inkább van ennek birtokában. Én meg azt, hogy késsel ,baltával tömeggyilkolni egy zsúfolt buszon vagy vonaton, vagy a netről származó információk alapján összeállítani egy primitív bombát nem igényli azt, hogy az elkövető európai születésű legyen. AZ IS ugyanúgy képes őket is fanatizálni az internet segítségével, miután megérkeztek Európába.

"Hogyne lehetne, pont az az ENSZ javaslat lényege, hogy mindenütt egységes szabályok legyenek, hogy minden határátlépő tudja, hogy mit szabad és mit nem."

Csakhogy ezek az "egységes szabályok" valszeg olyanok lennének, hogy inkább elősegítsék a bevándorlást, minthogy védekezzenek ellene, inkább egyfajta migránsmenedzsment lenne ,olajozná a gépezetet ahelyett, hogy blokkolná azt.

chrisred 2020.08.18. 08:43:32

@nincs1agy: "Az nem legális bevándorlás, amikor valaki a zöld határon papírjait eldobálva lép egy ország területére."

Ezt nem mi döntjük el, hanem az idegenrendészeti hatóságok.

"Persze a bevándorláspárti szervezetek szándéka nyilvánvaló: az illegális bevándorlás fogalmát is meg akarják szüntetni."

Fakenews.

"Nekem is volt rokonom, aki a 80-as évek végén lépett le nyugatra. Csak akkor hagyta ott az osztrák menekülttábort, amikor munkavállalási engedélyt kapott az USA-ba."

Hány évig tartott? Kapott közben enni a táborban? Vagy azt mondták neki, hogy ha enni akar, kérjen a határ magyar oldalán?

"Ok, akkor jussunk el oda végre, hogy kimondod, hogy akár erőszakot alkalmazva is fogságban kellett volna tartani őket, amíg el nem bírálják a beutazási igényüket, majd elutasítás esetén kényszerrel visszatoloncolni őket."

Ezek lettek volna a hotspotok, amiket a magyar kormány elutasított.

"Te jöttél azzal, hogy egy merénylethez helyismeret kell és hogy egy itt született sokkal inkább van ennek birtokában. Én meg azt, hogy késsel ,baltával tömeggyilkolni egy zsúfolt buszon vagy vonaton, vagy a netről származó információk alapján összeállítani egy primitív bombát nem igényli azt, hogy az elkövető európai születésű legyen. "

Igen, és hoztál egy példát, amiről kiderült, hogy segítség nélkül soha nem jutott volna el Európába. De olyat nem tudtál, ami azt bizonyítaná, amit írsz.

"Csakhogy ezek az "egységes szabályok" valszeg olyanok lennének, hogy inkább elősegítsék a bevándorlást, minthogy védekezzenek ellene, inkább egyfajta migránsmenedzsment lenne ,olajozná a gépezetet ahelyett, hogy blokkolná azt."

Nincs "valszeg". A célkitűzések ismertek.

jogaszvilag.hu/vilagjogasz/az-ensz-migracios-csomagja/

"A félremagyarázások miatt különösen fontos megismerkedni a csomag valódi tartalmával. Gerince a 23 célkitűzés. A legfontosabbak:

– a migráció okainak leküzdése (2.);
– fellépés az embercsempészet ellen (9.);
– az emberkereskedelem megakadályozása (10.);
– biztonságos és rendezett határellenőrzési és -átlépési rendszerek kiépítése (11.);
– együttműködés kialakítása a kiindulási és a célországok között a migránsok visszaterelése érdekében (21.)."

nincs1agy 2020.08.21. 22:15:50

@chrisred:

"Ezt nem mi döntjük el, hanem az idegenrendészeti hatóságok."

Aki a zöldhatáron át jön és nem a határátkelőhelyen, az illegálisan érkezik. Ettől még kaphatott menekült sátutszt. Persze míg ez eldőlt, addig rég továbbment nyugat-európai célországába, mert mozgásában nem korlátozták. Ez volt a nagy trükk, amíg a magyar kormány ,nagyon helyesen be nem vezette a műszaki és jogi határzárat, gátat vetve ennek a szélhámosságnak. Így is beengednek bizonyos korlátozott számú belépni vágyót, de a nagy , napi több ezres beáramlásnak sikerült gátat vetni, pedig sokan károgtak, hogy úgyse fog működni.

"Hány évig tartott? Kapott közben enni a táborban? Vagy azt mondták neki, hogy ha enni akar, kérjen a határ magyar oldalán?"

Néhány évig, mindenesetre nem ment tovább Malmö meg Hamburg irányába, mondván hogy neki mindenhez joga van, és nem voltak migránsnyaló szervezetek, akik kiokosították, hogy hogyan használja ki a nyugati társadalmak és jogrendszerek naivitását, amelyek akkoriban persze nem is voltak még olyan naivak..

"Ezek lettek volna a hotspotok, amiket a magyar kormány elutasított."

Ezek nem jelentettek volna őrzést. A nyugati felfogás akkoriban az volt, hogy semmiféle erőszak nem alkalmazható velük szemben. És persze ha mégis, akkor nagyon hamar itt álltunk volna kb százezer ellátandó, őrzendő emberrel. Ennél sokkal jobb megoldás volt a jogi és műszaki határzár megalkotása, amely Nyugat-Európát is védi a kártékony migrációtól.

"Igen, és hoztál egy példát, amiről kiderült, hogy segítség nélkül soha nem jutott volna el Európába. De olyat nem tudtál, ami azt bizonyítaná, amit írsz.2

Te a már Európában született migráns hátterű személyeket és a frissen érkezetteket hasonlítottad össze, mondván, hogy utóbbiak olyan sok szörnyűséget láttak, hogy már nem fognak terrorcselekményt elkövetni. Ami már persze önmagában sincs így.

A migráció okait nem holnap fogják leküzdeni. A fejlett világ életszínvonala még nagyon sokáig erőteljes szívó hatást fog kifejteni. Erre jön még a fejlett nyugati országok gáláns segélyező rendszere, és laza jogrendszere, valamint a bevándorláspárti szervezetek ösztönző hatása. Szóval az egy illúzió, hogy a migráció okait egyhamar meg lehetne szüntetni. Egy jól hangzó lózung.
Az embercsempészet akkor fog visszaszorulni, ha rájönnek hogy túl nehéz Európába bejutni ahhoz, hogy érdemes legyen próbálkozni. Ez a helyzet bevándorláskritikus kormányok tevékenysége nyomán fog előállni az EU külső államaiban.

"biztonságos és rendezett határellenőrzési és -átlépési rendszerek kiépítése "

Ez a gépezet olajozása, ahogy korábban fogalmaztam, ahelyett , hogy blokkolni próbálnák.

chrisred 2020.08.22. 06:06:54

@nincs1agy: "Aki a zöldhatáron át jön és nem a határátkelőhelyen, az illegálisan érkezik. Ettől még kaphatott menekült sátutszt. Persze míg ez eldőlt, addig rég továbbment nyugat-európai célországába, mert mozgásában nem korlátozták."

Nem hogy nem korlátozták a mozgását, egyáltalán nem is foglalkoztak velük.

"Néhány évig, mindenesetre nem ment tovább Malmö meg Hamburg irányába,..."

Kérek példákat arra, hogy valaki évekig volt elkülönítő táborban.

"Ennél sokkal jobb megoldás volt a jogi és műszaki határzár megalkotása, amely Nyugat-Európát is védi a kártékony migrációtól."

Egy 150 km-es kerítés nem zárja le Európát, csak más útvonalra tereli az érkezőket. Európa számára semmilyen segítséget nem jelent, a migránsok ugyanúgy megérkeznek.

"Ez a gépezet olajozása, ahogy korábban fogalmaztam, ahelyett , hogy blokkolni próbálnák."

A határoknak csak a komcsik idején volt az a szerepe, hogy elzárják az országot a külvilágtól. Azóta nálunk is a határokon kell az érkező forgalmat ellenőrizni, az arra jogosultakat beléptetni, a jogosulatlan belépési kísérletet megakadályozni. Ez a gépezet nyilvánvalóan állandó olajozásra szorul.

nincs1agy 2020.08.26. 23:26:27

@chrisred: Hogyan kellett volna foglalkozni velük? Persze a határzárat minél korábban fel kellett volna húzni, de a politika malmai lassan őrölnek, és a hazai ellenzék is hátráltatta, ahogy erejéből telt.

"Kérek példákat arra, hogy valaki évekig volt elkülönítő táborban"

? Menekülttáborban volt Traiskirchen-ben..Akkor még kaphatott politikai menekültstátuszt. Persze leszarta ő a politikát. Egy nagy link volt. Elég jól élt , jól keresett, csak voltak ügyei itthon (kinézett egy gyerektartási ügy ,tartozások, stb) és az a generáció volt (az ún "nagy generáció") ,akit vonzott a nyugat. Szóval dobbantott..

"Egy 150 km-es kerítés nem zárja le Európát, csak más útvonalra tereli az érkezőket. Európa számára semmilyen segítséget nem jelent, a migránsok ugyanúgy megérkeznek."

Drasztikusan lecsökkentette a balkáni illegális migrációs útvonal forgalmát. Még Merkel is elismerte, hogy a magyar határzár Németországot is védi.(Egyébként 210 km-es)

www.youtube.com/watch?v=Kn2B85aP9pM

A magyar határzár más határzárakat is generált a Balkánon. Ezután már a horvátok és a szlovének sem vonhatták ki magukat ez alól a feladat alól. Az új balkáni helyzet pedig sokakat elgondolkodtatott, hogy érdemes e elindulni. Éket vert a gépezetbe.

"A határoknak csak a komcsik idején volt az a szerepe, hogy elzárják az országot a külvilágtól."

Az alapvetően egy fordított kerítés volt. Fő feladata az volt, hogy a magyar állampolgárokat akadályozza abban , hogy nyugatra távozzanak. A mostani határzár a magyar és európai állampolgárokat védi az illegális migráció kártékony hatásaitól.

"Azóta nálunk is a határokon kell az érkező forgalmat ellenőrizni, az arra jogosultakat beléptetni, a jogosulatlan belépési kísérletet megakadályozni. Ez a gépezet nyilvánvalóan állandó olajozásra szorul. "

Nem értem pontosan, hogy ezzel mit akarsz mondani.Én az illegális migráció kártékony gépezetéről beszéltem, amit blokkolni kell, nem menedzselni, elősegíteni, többek között úgy, hogy az illegális migráció fogalmát is megpróbálják eltüntetni vagy legalábbis a végtelenségig leszűkíteni.

chrisred 2020.08.27. 05:02:04

@nincs1agy: "Menekülttáborban volt Traiskirchen-ben."

Az volt a kérdés, hogy meddig, ha egyszer a 2011-ben kitört polgárháború törökországi menekültjeinek azt veted a szemére, hogy 2015-ben már nem akartak tovább ott maradni.

"Még Merkel is elismerte, hogy a magyar határzár Németországot is védi."

Szerintem eléggé evidens, hogy a schengeni határon alkalmazott bármilyen határellenőrzési ointézkedés az egész schengeni zónát védi. Csak éppen a "védi" és a "megvédi" közti stilisztikai különbségről van szó.

"Az alapvetően egy fordított kerítés volt. Fő feladata az volt, hogy a magyar állampolgárokat akadályozza abban , hogy nyugatra távozzanak. A mostani határzár a magyar és európai állampolgárokat védi az illegális migráció kártékony hatásaitól."

De természetesen kívülről sem volt legális belépni. A másik oldalról érkezőkre ugyanolyan tűzparancs volt kiadva.

"Nem értem pontosan, hogy ezzel mit akarsz mondani.Én az illegális migráció kártékony gépezetéről beszéltem, amit blokkolni kell, nem menedzselni, elősegíteni, többek között úgy, hogy az illegális migráció fogalmát is megpróbálják eltüntetni vagy legalábbis a végtelenségig leszűkíteni."

Pedig leírtam, el kell határolni a legális és illegális bejutási módszereket, az előbbit minél egyszerűbbé és általánosabbá kell tenni, az utóbbit pedig hatékonyan akadályozni.

nincs1agy 2020.09.03. 21:39:16

@chrisred:

"hogy 2015-ben már nem akartak tovább ott maradni."

Nem hinném, hogy a nagybátyám elindult volna árkon, bokron, zöldhatáron keresztül a nagy büdös bizonytalanba Traiskirchenből. Persze akkoriban még nem épült erre egy iparág álcivil szervezetekkel dollármilliárdokkal, álvalóságot sugárzó médiabirodalmakkal,és a törvények sem olyanok voltak mint ma. A 80-as évek második felében vagyunk. Viszont volt egy diplomája, nyelvtudása, SŐT még a táborban is hajlandó volt nyelvet tanulni, így néhány év várakozás után-épp azon a napon amikor id. George Bush hozzánk jött-munkavállalási és letelepedési engedélye birtokában átrepült az USA-ba.

"Szerintem eléggé evidens, hogy a schengeni határon alkalmazott bármilyen határellenőrzési ointézkedés az egész schengeni zónát védi."

Ő egyértelműen a magyar határzárról beszélt, amely Németországot is védi..

"De természetesen kívülről sem volt legális belépni."

De nem is nagyon akart senki belépni kívülről illegálisan, ellentétben a mai helyzettel. A lényeg persze az, hogy az akkori határzár a magyar lakosság mozgását korlátozta, míg a mai nem korlátozza, hanem megvédi az országot és Európát sz illegális migráció kártékony hatásaitól..

"Pedig leírtam, el kell határolni a legális és illegális bejutási módszereket, az előbbit minél egyszerűbbé és általánosabbá kell tenni, az utóbbit pedig hatékonyan akadályozni. "

Vagyis tulajdonképpen engedjünk be mindenkit, az illegális migráció fogalmát is megszüntetve..

nincs1agy 2020.09.03. 21:39:58

@A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel: Ilyen kevés karakterre nem fog sokat utalni Gyuri bácsi..;) Tessék rendesen trollkodni ! :)

chrisred 2020.09.04. 08:17:57

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy a nagybátyám elindult volna árkon, bokron, zöldhatáron keresztül a nagy büdös bizonytalanba Traiskirchenből."

Minthogy nem kellett három éven át táborban élnie, ez tényleg csak hitvkérdése, mit gondolsz. Ahogy nálam is hit kérdése, ha Európa 2012-től lépéseket tesz a törökországi szír menekültek helyzetének javítására, akkor a 2015-ös válság elkerülhető lett volna.

"Persze akkoriban még nem épült erre egy iparág álcivil szervezetekkel dollármilliárdokkal, álvalóságot sugárzó médiabirodalmakkal,..."

Nyugodt lehetsz, akkor is voltak embercsempészek, akik jól megszedték magukat azokon, akik át akartak jutni a magyar-osztrák határon. És akkor is volt orosz birodalmi propaganda, ami szidta a nyugati imperialistákat.

"Ő egyértelműen a magyar határzárról beszélt, amely Németországot is védi."

Ami a schengeni határon alkalmazott ehatárellenőrzési intézkedés.

"De nem is nagyon akart senki belépni kívülről illegálisan,..."

Ez lényegtelen, a határvédelem akkor is azt a célt szolgálta, hogy a határ átjárhatatlan legyen mindkét irányból.

"Vagyis tulajdonképpen engedjünk be mindenkit, az illegális migráció fogalmát is megszüntetve."

Nem, ez teljesen mást jelent.

nincs1agy 2020.09.07. 21:09:05

@chrisred: Évekig élt táborban. Alapvetően az osztrák munkavállalásira és letelepedésire várt, mivel volt osztrák állampolgár felmenő, de több más országba is beadta, és végül az USA-ból kapta meg, így elindult oda.
Az egész akkori szituáció nem hasonlítható össze azzal az elmebajjal, ami 2015-ben kezdődött. Sem az akkori migráció léptékében, sem szervezettségében(pláne, hogy az nem volt egy szervezett irányított beáramoltatás), sem a nyugati országok menekültügyi rendszerét, sajtóját tekintve. Utóbbiak igencsak bevándorláspártivá váltak az utóbbi évtizedekben. Nem állt egy hálózat az egész mögött,és ha ő akkor szabályt szeg sokkal több mindent kockáztat , mint egy mai szabályszegő illegális migráns. ezenkívül persze egy képzett emberről van szó, aki tudta, hogy ér valamit kint a tudása.

"Nyugodt lehetsz, akkor is voltak embercsempészek, akik jól megszedték magukat azokon, akik át akartak jutni a magyar-osztrák határon. "

Ezt rosszul tudod, nem lehetett átmenni , nagyon szigorúan őrizték.Nem úgy volt, mint ma, hogy visszakísérgetik és agyő. Tűzparancs volt, és súlyos börtönbüntetés. Nagybátyám a határon dolgozott, és gyakrabban mehetett át Ausztriába. Aztán egyszer nem jött vissza. Disszidált, így mondták akkoriban..

"Ami a schengeni határon alkalmazott ehatárellenőrzési intézkedés."

Ehhez nem kellene határzár. 2015 előtt is volt ilyen intézkedés, határzár viszont nem. Merkel egyértelműen magyar határzárról beszél, ami Németországot is védi.

"Ez lényegtelen, a határvédelem akkor is azt a célt szolgálta, hogy a határ átjárhatatlan legyen mindkét irányból."

Ennél sokkal lényegesebb, hogy az akkori határzár korlátozta a magyar lakosságot külföldre való mozgásában, míg a mai nem korlátozza. Illetéktelenek belépését akadályozza meg az országba, ahogy az amerikai vgay spanyol határzár is.

"Nem, ez teljesen mást jelent."

Mégis mit jelent? Nem arról van szó, hogy egyfajta globális jogalkotással kívánják blokkolni az államok illegális migránsok elleni fellépését? Leginkább úgy , hogy az illegális migráció fogalmát is megszüntetik vagy végletesen leszűkítik.

chrisred 2020.09.08. 08:33:13

@nincs1agy: "Évekig élt táborban."

Akkor ő kivétel lehetett, 1957 végéig szinte minden 56-os menekült elhagyta az osztrák internálótáborokat. De egyébként török menekült táborokból is az ottani menekülktek egynegyede indult el Európa felé, sokan nyolc év óta ott vannak.

"Ezt rosszul tudod, nem lehetett átmenni , nagyon szigorúan őrizték.Nem úgy volt, mint ma, hogy visszakísérgetik és agyő."

Tévedsz.

www.origo.hu/foto/20161023-az-1956-os-forradalom-es-szabadsagharc-helyszinei.html?pIdx=17

"1956 októberének végére a forradalmi események eredményeképpen fokozatosan megszűnt a határellenőrzés. A szovjet csapatok intervenciója eleinte nem irányult a határok lezárására, ezért az addig a Nyugattól hermetikusan elzárt magyar lakosság előtt november közepéig, végéig gyakorlatilag nyitva állt a nyugati (és a déli) határ. Ez alatt a néhány hét alatt (nyugati és korabeli magyar értékelések szerint egyaránt) mintegy 200 000 ember menekült el az országból, túlnyomórészt a zöldhatáron át."

"Ehhez nem kellene határzár. 2015 előtt is volt ilyen intézkedés, határzár viszont nem."

Ami nyilvánvalóan nem működött. Nézz utána, a rendszerváltás után az Európába irányuló csempészútvonalak (leginkább kábítószer) egyik fő csapásiránya a balkáni útvonal volt, ami a gyakorlatilag ellenőrizhetetlen alföldi területen, a zöldhatáron át ment rajtunk keresztül. A schengeni zónához való csatlakozásunkkal vállaltuk, hogy ezt a lyukat betömjük, de 2015-ig ennek a vállalásnak nem tettünk eleget.

"Nem arról van szó, hogy egyfajta globális jogalkotással kívánják blokkolni az államok illegális migránsok elleni fellépését?"

Nem.

1. Nem jogalkotás, az ENSZ-nek erre vonatkozóan semmi jogköre nincs. Ahogy a fenti linken szerepelt: "A stratégia alapfeltevése szerint a nemzetközi vándorlás kihívásai csak államközi együttműködésben kezelhetők. Jogi kényszer azonban nincs. A dokumentum a nemzetközi soft law része: jogi kötőerővel nem bíró politikai megállapodás. Hasonló a ’15-ben elfogadott Fenntartható Fejlődés Keretstratégiájához."
2. A fő cél, hogy a kibocsátó és a fogadó országok kölcsönös együttműködéssel tisztázzák és különítsék el a migráció elfogadott és illegális formáit.

nincs1agy 2020.09.30. 18:20:34

@chrisred: Ő a rendszerváltás előtti években lépett le, nem '56-ban. '87-ben került a traiskircheni menekülttáborba és '89-ben kapta meg a munkavállalásit és letelepedési engedélyt az USA-ba

" De egyébként török menekült táborokból is az ottani menekülktek egynegyede indult el Európa felé, sokan nyolc év óta ott vannak."

Az ő motivációikat értem,mindenki szeretne könnyebb életet de miért kellene engedni nekik? A hajléktalan is biztos szívesen töltené idejét nappalidban, de nem teheti.

"Tévedsz."

Én a Kádár-rendszerről beszéltem, nem az '56 októbere és '57 eleje közti átmeneti időszakról. A Kádár -rendszerben , aki nyugatra távozott az vagy legálisan ment ki, és kint maradt, vagy Jugoszláviából. A magyar-osztrák határt szigorúan őrizték.

"A schengeni zónához való csatlakozásunkkal vállaltuk, hogy ezt a lyukat betömjük, de 2015-ig ennek a vállalásnak nem tettünk eleget."

Vagyis szted már 2015 előtt is kellett volna határzár. Egyetértek!

"A fő cél, hogy a kibocsátó és a fogadó országok kölcsönös együttműködéssel tisztázzák és különítsék el a migráció elfogadott és illegális formáit. "

A fő cél, hogy az illegális migráció fogalma vagy eltűnjön, vagy végletesen leszűküljön. Nincsenek illúzióim, különösen Leyen legutóbbi beszéde óta. A migrációt nem Brüsszel fogja visszaszorítani, hanem a józan gondolkodású határállamok a mindenféle jogvédő és migrációpárti szervezetek rikácsolásától kísérve.

chrisred 2020.10.01. 08:26:48

@nincs1agy: "Ő a rendszerváltás előtti években lépett le, nem '56-ban. '87-ben került a traiskircheni menekülttáborba és '89-ben kapta meg a munkavállalásit és letelepedési engedélyt az USA-ba"

Így már más. Feltehetem a kérdést, hogy mi veszélyeztette az életét 1987-ben Magyarországon? Nem menekült volt, hanem gazdasági migráns.

"Az ő motivációikat értem,mindenki szeretne könnyebb életet de miért kellene engedni nekik? A hajléktalan is biztos szívesen töltené idejét nappalidban, de nem teheti."

A hajléktalanok státuszára vonatkozóan nincs nemzetközi egyezmény, a menekültekre vonatkozóan van.

"Én a Kádár-rendszerről beszéltem, nem az '56 októbere és '57 eleje közti átmeneti időszakról."

Oké, így már érthető. Viszont akkor felmerül a kérdés, minek épült volna ki iparág az embercsempészetre, ha legálisan is el lehetett távozni?

"A fő cél, hogy az illegális migráció fogalma vagy eltűnjön, vagy végletesen leszűküljön."

Inkább az, hogy a jelenség, az embercsempészet, a zöldhatáron átkelés stb. megszűnjön, vagy legalábbis szoruljon vissza a legálisan elérhető lehetőségekhez képest.

nincs1agy 2020.10.10. 17:28:06

@chrisred:

"Nem menekült volt, hanem gazdasági migráns."

Ahogy sokan most is azok. Ami abból is látszik, hogy az illegális bevándorlók többsége 45 alatti férfi. Kevés nő és gyerek van köztük, vagyis nem menekülési szituációról van szó.

"A hajléktalanok státuszára vonatkozóan nincs nemzetközi egyezmény, a menekültekre vonatkozóan van."

Itt most az ő motivációikról van szó. Erre reagáltam. Egyébként kifejtenéd, hogy a magyar kormány a 2015 óta fennálló határzárral mennyiben sérti ezeket az egyezményeket? ( Bár nem hinném, hogy minden körülmények között be kellene tartani egy egyezményt vagy törvényt. Voltak akik '44-ben a zsidókra vonatkozó törvényeket rendeleteket nem tartották be, illetve illetve játszották ki.)

" Viszont akkor felmerül a kérdés, minek épült volna ki iparág az embercsempészetre, ha legálisan is el lehetett távozni?"

Bizonyos időközönként lehetett csak nyugatra menni. Aki ekkor kint maradt, arra azt mondták, hogy disszidált. (Pl. Laux, Varga Zoltán, Barta Tamás).
A másik lehetőség volt, hogy a lazábban őrzött jugo-osztrák határon próbálkoztak (Mándoki, Csupó).

"Inkább az, hogy a jelenség, az embercsempészet, a zöldhatáron átkelés stb. megszűnjön"

Ennek abból kell következnie, hogy drasztikusan megnehezedik az Európába való bejutás, és növekszik a visszatoloncolás hatékonysága. Nem pedig abból, hogy annyira könnyű eljutni Európába, hogy nincs is szükség embercsempészekre.

chrisred 2020.10.12. 08:18:46

@nincs1agy: "Ahogy sokan most is azok."

Minden bizonnyal, de eddig konkrétan menekültekről volt szó. Az teljesen természetes, hogy a gazdasági okokból bevándolrókat másként kezelik.

"Ami abból is látszik, hogy az illegális bevándorlók többsége 45 alatti férfi. Kevés nő és gyerek van köztük, vagyis nem menekülési szituációról van szó."

A menekültet nem a kora vagy a magatartása teszi azzá, hanem a helyzete a származási országában. Ha azért hagyta el, mert kibombázták az otthonából, akkor a fiatal férfi islehet menekült. Az meg szerintem szomorú, de általános tény, hogy háborús helyzetekben a fiatal, egészséges férfiak túlélési esélye a legnagyobb.

"Itt most az ő motivációikról van szó. Erre reagáltam. Egyébként kifejtenéd, hogy a magyar kormány a 2015 óta fennálló határzárral mennyiben sérti ezeket az egyezményeket?"

Szerintem a határzár fennállása nem sérti az egyezményt.

"( Bár nem hinném, hogy minden körülmények között be kellene tartani egy egyezményt vagy törvényt. Voltak akik '44-ben a zsidókra vonatkozó törvényeket rendeleteket nem tartották be, illetve illetve játszották ki.)"

Vagy pedig üldözött zsidőkat csempésztek át a zöldhatáron, és akkor máris ott tartunk, hogy akkor mégsem objektíve elítélendő az illegális határátlépés, vagy annak a segítése. Én egyébként nem hiszem, hogy a magyar államnak a nemzetközi egyezmények megsértése ugyanolyan menthető indokkal történne, mint anno a zsidók életének megmentése.

"Bizonyos időközönként lehetett csak nyugatra menni. Aki ekkor kint maradt, arra azt mondták, hogy disszidált. (Pl. Laux, Varga Zoltán, Barta Tamás).
A másik lehetőség volt, hogy a lazábban őrzött jugo-osztrák határon próbálkoztak (Mándoki, Csupó)."

Döntsd már el, hogy a nyolcvanas évekről beszélsz, vagy a korábbi időszakról. Ezek az emberek akkor távoztak nyugatra, amikor még tilos volt. Mándoki volt menekülttáborban, csak nem évekig.

"Ennek abból kell következnie, hogy drasztikusan megnehezedik az Európába való bejutás, és növekszik a visszatoloncolás hatékonysága. Nem pedig abból, hogy annyira könnyű eljutni Európába, hogy nincs is szükség embercsempészekre."

Pedig ez a fő cél. Mint Amerikában a szesztilalom, a nulltolerancia csak a bűnözés erősödését eredményezi. Azt meg minden állam maga dönti el, hogy milyen szüksége van bevándorlókra.
süti beállítások módosítása