B1 blogcsalád



Helló, szeptember, viszlát, tanszabadság!

2020. augusztus 03. - kkerenyi

Feltűnik, ha eltűnik ez-az az oktatásból? Például a tanárok, a diákok és az értelmes tananyag.b3a647c5d8d58c4aa50a0148fb0e3750-old-school-school-days.jpg

Kevesebb, mint egy hónap van a tanévkezdésig, és mindenki azon aggódik, online vagy offline oktatás lesz-e. Pedig messze nem ez a legnagyobb probléma. Az alábbi lista az oktatási rendszer olyan elemeit tartalmazza, amelyek eddig megszokott részei voltak az életünknek, de szeptembertől búcsút kell vennünk tőlük. A változás, bár gyors volt, nem egyik pillanatról a másikra történt, így sokan talán észre sem veszik, hogy az egy évtizeddel ezelőtti állapothoz képest mennyire beszűkült azoknak a mozgástere, akik az óvodákkal, iskolákkal valamilyen módon kapcsolatba kerülnek.

Magántanulók

A magántanulói státusz megszüntetése azokat érintette a legérzékenyebben, akik ezt az utat választották, hogy az egyre merevebbé és személytelenebbé váló közoktatás helyett valami számukra élhetőbb megoldást találjanak. A tankötelezettség eddig azt jelentette, hogy a diáknak haladnia kellett a tanulmányaival, és időről időre számot adnia a tudásáról. Tavaly szeptember óta a tankötelezettség csak iskolába járással teljesíthető, és egyéni tanulói munkarendet csak indokolt estben lehet kérvényezni, mint például a külföldi tartózkodás vagy az élsportolói karrier. Ez a változás a tanulócsoportok működését is komolyan érinti: de erről kicsit később.

Alternatív iskolák

2020. szeptember elsejétől érvényüket vesztik az alternatív kerettantervek. Ezek a korábban engedélyezett tantervek sok iskola működési alapját képezték, és egy olyan tudástárat is jelentettek, amiből bárki, aki oktatási intézmény alapítására vagy működtetésére adta a fejét,  szabadon válogathatott. Azok az iskolák, amelyek továbbra is szeretnének valami mást csinálni, mint a többség, most arra kényszerültek, hogy részletes indoklással kérelmezzék, miben és hogyan térnének el a központilag előírtaktól. A kérelmük elbírálásától függ, hogyan működhetnek a továbbiakban. Ez a kísérleti módszerek, alternatív pedagógiai technikák gyors kivéreztetését jelenti. Mostantól az alap mindenhol a központi kerettanterv, és az iskolák (a nem állami fenntartásúak is) csak abban különböznek egymástól, hogy ettől a kötelező csomagtól milyen mértékben térnek el.

Választható tankönyvek

A tankönyvpiac egységesítésével jó sok pénzt lehetett a megfelelő zsebekbe helyezni. Miközben a könyvkiadók egy része az életéért küzd, addig az állam, mint állandó és végtelen forrásokkal rendelkező megrendelő a tankönyvek íróit és kiadóját biztos megélhetéshez juttatja. Az egyentankönyveket a gyerekek ingyen megkapják, így, ha a tanár esetleg merne véletlenül nem tanítani belőlük, akkor is ott lesz náluk, belelapoznak, és tanulhatnak belőle ezt-azt. Forráskritikát biztos nem.

image_aspx.jpeg

Tanulócsoportok

A néhány éve megjelent és sikerrel felfutó tanulócsoportok nagy része a következő tanév elején már nem nyit ki. Nem azért, minha nem lenne rá piaci igény. A magántanulók egyéni munkarendbe való átrendezése, illetve az új NAT által támasztott követelmények lehetetlenítik el a működésüket. A helyzet különösen abszurddá vált a koronavírus okozta válság tükrében: most kiderült, hogy ez az oktatási forma felel meg leginkább egy vészhelyzetben, mivel rugalmas, személyközpontú, kis csoportokban dolgozik a gyerekekkel, a szülőket a kezdettől bevonja a közös munkába, és egyéni érdeklődés alapján rendszerezi a tanulnivalókat. És éppen ezek azok a jellemzők, amik a gondosan kialakított rugalmatlan, személytelen, tömeges, központilag irányított oktatási rendszerbe sehogyan sem férnek bele. Néhány tanulócsoport iskolává alakul, néhányan még küzdenek, de szemmel látható, hogy ez a forma, ha nem puhul egy kicsit a rendszer, nem fog tudni sokáig fennmaradni.

Kölcsönös tiszteleten alapuló kommunikáció

A problémák feltárása és közös feldolgozása helyett a gumibottal és gázsray-vel felszerelt iskolaőrök alkalmazása felér egy nyilvános beismeréssel: nem tudunk, de nem is akarunk már szóbaállni egymással, egyszerűbb, ha az erősebb győz. Néhány dolgot biztos, hogy gyorsan és látványosan meg lehet oldani így, izomból. De a legális erőszak megjelenése az iskolákban nem az a pedagógiai üzenet, amit a XX. század tanulságai alapján érdemes lenne közvetíteni.

1377546.jpg

Tananyag

Az új Nemzeti Alaptanterv és az ehhez igazodó tankönyvek ki is jelölik, milyen irányba lenne érdemes   haladni az oktatásirányítás szerint a gyerekek tanításában. Visszafelé. A kortárs szerzők, az aktuális társadalmi kérdések, a modern tudományos élet eredményei és dilemmái kikerültek a tananyagból, helyette viszont van bőven múltba révedés és hagyományokon csámcsogás. A gyerekek arról a világról, amiben az iskolából kikerülve boldogulniuk kellene, nem sok információt kapnak. A szerencsésebbek hozzájutnak más úton, nem az iskolában. A pechesebbek vagy feladják, vagy szépen megtanulnak mindent, és csak annyit fognak tudni, hogy mihez a legjobb igazodni, ha szeretnének bonyodalmak nélküli életet a későbbiekben.

Tanárok

Mar most is országos szintű probléma a tanárhiány, és jól látszik, hogy 4-5 éven belül tarthatatlanná válik a helyzet. A pályaelhagyók száma az utóbbi néhány évben megsokszorozódott, a szakma elöregszik, mostanában vonul nyugdíjba az a generáció, akik már tapasztalt pedagógusként léphettek be a rendszerváltás után megnyíló új lehetőségek világába, és most semmi kedvük aktív dolgozóként végigkísérni, ahogy az általuk felépített modern pedagógiai irányzatok a darabjaikra hullanak. A pedagógusképzésbe többségében vagy olyan fiatalok jelentkeznek, akiket máshová nem vettek fel, vagy olyanok, akik szeretnének néhány évet még gondolkodni, mielőtt megtalálják a valódi hivatásukat. Csak kevesen akadnak, akik tényleg elkötelezettek, és nem rettenti el őket a méltatlanul sok munka, alacsony fizetés és a rendszer merevsége.

Diákok

Szerencsére a tanárokkal párhuzamosan a gyerekek is fogynak, így még egy-két évig fenntartható a jelenlegi rendszer, ha billegve is. A korai iskolaelhagyás egyre komolyabb problémát jelent, és az olyan erőszakos megoldások, mint a családi pótlék megvonása (aminek az összege tíz éve nem emelkedett, így már alig ér valamit), vagy a gyermekvédelmi eljárások nemhogy javítanának a gondon, de még inkább meggyőzik a fiatalokat, hogy akkor járnak a legjobban, ha mielőbb kimenekülnek a rendszerből. Mióta a tankötelezettség korhatára 16 év, azóta nem is olyan nehéz kipottyanni: elég egy évvel később kezdeni az iskolát (már ha kap rá engedélyt az Oktatási Hivataltól - mert mostantól nincs ám olyan, hogy valaki évvesztes hosszú könyörgés és űrlapkitöltögetés nélkül!), aztán egyszer évismétlésre bukni, és máris ott áll az ember 8 általánossal úgy, hogy egy középiskola sem köteles felvenni.

Az oktatásirányítás működési módja végtelenül egyszerű: elvenni az összes szabadságjogot, aztán egy részét engedélyekhez kötve visszaadni. Az először kifosztott, aztán kegyesen megajándékozott tanárok, diákok és intézmények pedig hálásak minden apró morzsáért, amit visszakapnak abból, ami korábban egészen az övék lehetett.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6116100752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.05. 22:40:40

@Tényelek: "Azóta is ezeknek a csempészéseknek a hozadékából élnek"

:))

Csák Norisz kettévágott egy fotont. 2020.08.06. 04:03:43

A kezdokepen mit csinalnak a gyerekek ?
Csak nem HEJ HITLER felkialtassal udvozlik a tanart. Esetleg ez az egyik, mar az ellenzek altal Adolf Hitlerrol vagy Joseph Mengelerol elnevezett iskola ?

chrisred 2020.08.06. 05:27:32

@nincs1agy: Vagyis azokban a nyugati országokban, amelyek sokkal jobb eredményeket érnek el, nincs, aki lehúzza az eredményt. Tehát nagyjából itt tart Európa iszlamizációja.

nincs1agy 2020.08.06. 11:47:59

@chrisred: Egyelőre még nem jelentek meg olyan létszámban, de ennek is eljön az ideje, ha nem teszünk ellene..

Womb Rаider 2020.08.06. 11:56:00

@nincs1agy: Mindegy, mert a hazai cigánysággal sem tudunk érdemben mit kezdeni és a létszámuk csak nő, nő... az üldöztetés ellenére is..

Ám, ha Izraelben lehetett külön mérni a két nemzetiség adatait, talán érdekes lenne nálunk is.. csak kiváncsiságból..

chrisred 2020.08.06. 12:01:02

@Womb Rаider: Az anyanyelvük szerint mérték, feltehetően az arab és a héber nyelven kiosztott tesztek összehasonlítása alapján, mert egyébként a PISA teszt anonim. Nem hinném, hogy különösebben okosabbak lennénk a lovári nyelvű tesztek eredményeitől.

chrisred 2020.08.06. 12:02:21

@nincs1agy: Így van, nem kellene engednünk, hogy elűzzék őket a földjükről, és akkor a többségük ott marad.

Womb Rаider 2020.08.06. 12:10:26

@chrisred: Nem akarásnak nyögés a vége.. amikor a szegregáció ellen kapálóztak, akkor nagyon tudta mindegyik, hogy ő cigány.. nem hiszem, hogy ugyanígy (és anonim módon) ne lehetne felmérni a különbségeket.

Womb Rаider 2020.08.06. 12:13:23

@chrisred: "Így van, nem kellene engednünk, hogy elűzzék őket a földjükről, és akkor a többségük ott marad. "

Na, most nehogy kitaláld, hogy az üldöztetés hozza Európába a bevándorolni vágyók zömét.. de ha így is lenne.. talán vándoroljanak oda, abba az országba, amelyik felkavarta a szart az adott országban. Mi nem nagyon vettünk ilyesmiben részt.. miként a gyarmatosításból sem húztunk hasznot.. szóval kurvára jó lenne, ha annak költségeit nem igyekeznének az egykori gyarmattartók externalizálni.

Greccsi Zsot 2020.08.06. 13:30:25

@Womb Rаider: Mar pedig igenis a gonosz Orban miatt menekulnek az arabok. Mindenki lathatta mit csinalt Orban Bejrutban is. Felrobbantotta a fel varost annyira gyuloli az arabokat, hat nem csoda hogy menekulnek.

morph on deer 2020.08.06. 13:41:52

@Womb Rаider:
” Ám, ha Izraelben lehetett külön mérni a két nemzetiség adatait”

Két nyelvet mértek külön, ami nem ugyanaz.

morph on deer 2020.08.06. 13:52:28

@Csák Norisz kettévágott egy fotont.:
“ Csak nem HEJ HITLER ”

Nem, én “hely hitler” köszöntést látok..!
———
Szerintem írd át a nevet: a Kipcsak Norisz (!) jobban illene! :)

Womb Rаider 2020.08.06. 14:03:41

@morph on deer: Hogyan is mondta Grün ? Naggyon üggyess!

nincs1agy 2020.08.06. 14:46:03

@chrisred: Illúzió..Ami vonzó számukra a vastag segélyek, és a laza törvények.Mellesleg nem tartod furcsának, hogy ezekről a területekről 45 alatti fiatal férfiak "menekülnek" zömmel? Gyerek, nő jóval kevesebb van köztük. Különös, nem?

chrisred 2020.08.06. 14:53:15

@nincs1agy: Egy cseppet sem. Az 56-os menekültek többsége is fiatal férfi volt, pedig nekik nem többezer kilométeres utat kellett megtenniük, csak az osztrák határon kellett átjutni.

Womb Rаider 2020.08.06. 15:11:05

@chrisred: Kissé leegyszerűsíted.. és nagyvonalúan vonsz párhuzamot az 'akkor' és a most' között.. Ja, és a magyarok a szomszédos biztonságos országig menekültek, nagyon sok volt köztük a zsidó , akik a rokonok után mentek.. (az meg említésre sem érdemes, hogy a kivándorlók nagyon könnyen integrálódtak és normakövetők voltak..)

De egyébként tökmindegy, le vagy maradva 5 brosúrával, a 'menekült' duma már a németeknél is csak egy mosolyt ér meg..

Hоva fogják elásni KariGerit?! 2020.08.06. 15:19:06

@chrisred: Az araboknak sem kene tobb ezer kilometeres utat megtenni, az utobbi szaz ev legsulyosabb pandemiaja soran esetleg maradhatnanak a seggukon is?!

"Behurcolhatják a koronavírust Magyarországra a migránsok

Szervezett és nagyon agresszív volt a migránsok tegnap hajnali röszkei támadása - ezt mondta néhány perce véget ért sajtótájékoztatóján az országos rendőrfőkapitány-helyettes Röszkén. A helyzet súlyos, egyre fokozódik a nyomás a Magyarországot védő kerítésen. Idén kétszer próbáltak meg az illegális bevándorlók áttörni a magyar-szerb határszakaszon. Halmosi Zsolt azt is elmondta, nem csak a határt kell védeniük, több mint egy tucat alagútkezdeményt is találtak. Az emberkereskedők ezeken a helyeken akarták a migránsokat az országba csempészni. Az országos tisztifőorvos, Müller Cecília szerint a migránsok miatt akár járványgócok is kialakulhatnak."
www.origo.hu/itthon/20200806-jarvanygocok-alakithatnak-ki-a-magyarorszagra-tamado-agressziv-migransok.html

Ezt akarjatok?!

chrisred 2020.08.06. 15:20:12

@Womb Rаider: A "menekült" kifejezést csak az 56-osokra használtam, remélem, azt még szabad. A felvetés az volt, meglepőnek tartom-e, hogy elsősorban fiatal férfiak vállalkoznak egy ilyen utazásra.

chrisred 2020.08.06. 15:23:26

@Hоva fogják elásni KariGerit?!: Ezt beszéld meg azokkal, akik népirtást rendeznek a körükben.

Tényelek 2020.08.06. 23:01:15

@chrisred: A muszlim férfiak felének sem jut feleség, mert aki megengedheti magának, annak van több is, illetve alapból kevesebb nő van a muszlim országokban, mert belehalnak a nemiszerv csonkításba, öt-hat évesen a "házaséletbe", vagy csak simán agyonverik, megölik őket.
90%-ban azok jönnek ide, akik katonákként vannak besorolva a muszlim társadalmakban.

Tényelek 2020.08.06. 23:11:02

@chrisred: A háboruk, népirtások túlnépesedési válság logikus következménye.
Ha pl. a németek is úgy szarnák a gyerekeket, mint a nigériai, nigeri, pakisztáni, stb. muszlimok, akkor 500 millió lakosuk lenne, és fele olya életszinvonalon sem élnének, mint mi, a moldávokkal versenyeznének.
De, ha ránk vetitjük, akkor mi is befürödnént a 60 millió lakossal és a 2000 dolláros egy főre eső gdp-vel.
A túlnépesedési válság az itteni bevándorlással kombinálva még gyorsabb fokozarba fog kapcsolni.

chrisred 2020.08.07. 08:33:01

@Tényelek: Alapvető természeti jelenség volt mindig is a vallástól teljesen függetlenül, hogy az emberi közösségekben több fiú születik, mint lány. Ettől csak a modern civilzáció tudta függetleníteni magát.

Womb Rаider 2020.08.07. 08:41:17

@chrisred: Jó, ez szép, de ez 2-5%.. nem 100%.. a vándorlók között meg 3-400%-al van több hím egyed, mint nő. Ez még akkor is brutál súlypont eltolódás, ha az egyébként nyilvánvaló előőrs funkciót is vesszük.

chrisred 2020.08.07. 08:42:29

@Tényelek: Európában a népesedési boom a XIX. században zajlott le, aminek következtében az európai civilizáció egyeduralkodó lett a Földön. Ez a jelenség Ázsiában egy évszázaddal később zajlott le, Afrikában pedig most.

Németországnak mindhárom felsorolt országnál nagyobb a népsűrűsége.

chrisred 2020.08.07. 08:43:29

@Womb Rаider: Erre reagáltam:

"...illetve alapból kevesebb nő van a muszlim országokban"

chrisred 2020.08.07. 08:45:37

@Womb Rаider: Mitől nyilvánvaló az előőrs funkció. Minden normális ember menekülne, ha szarint szórnak a nyakába.

Womb Rаider 2020.08.07. 08:47:12

@chrisred: Tudom.. de nem ennyivel.. ráadásul a pár százalékos többlet a szülés után hamar csökken, majd a háborúskodások, törzsi harcok, csetepaték eliminálják ezt az előnyt.

Ez nem képezheti alapját az egyoldalú migrációnak.. abban viszont van ráció, amit más is említett, hogy nagyon sokan a katonaság elől falcolnak le. Az afrikaiak között vannak nagyon sokan ilyenek.

Womb Rаider 2020.08.07. 08:51:51

@chrisred: Csak nem tudsz elszakadni ettől a szíriai menekült parasztvakítástól.. Nézd már meg a migrációs statisztikákat.. A másik, hogy azért még nem lenne muszáj átslattyogni egy kontinensen, mert tudtommal szarint sokkal közelebbi, azonos kultúrkörbe tartozó országokban sem szórnak.. de ők a hitetlenek országait veszik célba.

(erre amúgy volt egy jó cikk, amiben az Arba Liga egyik főmuftija nyilatkozott: a saját törvényeik elől lépnek le. Persze az is vicces, hogy itt mégis ezen törvények mentén igyekeznek szegregálni magukat...és ami már aggodalomra ad okot, hogy másokat is szeretnének begyűrni az alá.

chrisred 2020.08.07. 08:58:33

@Womb Rаider: Nem velem vitatkozol, tisztában vagyok azzal, hogy ez nem véletlenül alakul úgy azokban a társadalmakban, aminek az alapját a fizikai tevékenység adja.

A migráció alapja mindig valamilyen kényszer. Mi magyarok sem a saját választásunk szerint jutottunk a Kárpát-medencébe, külső kényszer okozta. Nyilvánvalóan az is kényszer elől való menekülés, ha valaki nem akarja, hogy háborúba vigyék.

chrisred 2020.08.07. 09:05:53

@Womb Rаider: "Nézd már meg a migrációs statisztikákat.. A másik, hogy azért még nem lenne muszáj átslattyogni egy kontinensen, mert tudtommal szarint sokkal közelebbi, azonos kultúrkörbe tartozó országokban sem szórnak.. de ők a hitetlenek országait veszik célba."

Neked is ezt javaslom, nézd meg, hányan élnek Törökországban, Jordániában és Libanonban. Az Európába eljutó része ennek csupán az egyik szelete, amit simán el is lehetett volna kerülni, ha az Unió idejében hathatós segítséget nyújt az ott élő menekülteknek.

"erre amúgy volt egy jó cikk, amiben az Arba Liga egyik főmuftija nyilatkozott: a saját törvényeik elől lépnek le. Persze az is vicces, hogy itt mégis ezen törvények mentén igyekeznek szegregálni magukat."

Én nem tartom bizonyítottnak, hogy jelentős átfedés lenne, az Európában élők többsége nem vállal közösséget a vallási fanatikusokkal, ahogy én sem vállalok közösséget a Hunnia Mozgalommal vagy a Magyarok Nyilaival.

Libernyák mentes jó napot! 2020.08.07. 09:12:09

@chrisred: "migráció alapja mindig valamilyen kényszer"

Na persze, hogyne. Még véletlenül sem a magasabb (nyugati) életszínvonal ígérete, ahol sok nyugati államban a segílyke is magasabb életszínvonalat kínál?!

"Mi magyarok sem a saját választásunk szerint jutottunk a Kárpát-medencébe, külső kényszer okozta."

A logikai bizonyítás nem az erősséged... Ha azt akarod bizonyítani, hogy minden migráció mögött a kényszer áll, akkor ebből a szempontból nem sok bizonyító ereje van annak, ha ezt EGY konkrét népvándorlási eseménnyel kapcsolatban ki tudod mutatni. Ellenben ezt a hülyeséget már azzal is cáfolni lehet, ha valaki bemutat EGY pigmeust, aki azt nyilatkozza, hogy nem a kényszer, hanem a kényelmes nyugati élet ígérete vagy a kalandvágy, esetleg szerelmi bánat indította a migrációra.

"Nyilvánvalóan az is kényszer elől való menekülés, ha valaki nem akarja, hogy háborúba vigyék"

Az ember életének mindenhol része az állampolgári kötelességei (kényszernek tekinthető) teljesítése. Katonakötelezettség sok nyugati államban is van, adófizetési kötelezettség meg jószerivel mindenhol. (Bár számukra megnyugtató lehet, hogy ez azokra nem vonatkozik, akik eleve segílykéből élnek.)

Lipsimentes szénsavas üdítőital 2020.08.07. 09:19:59

@chrisred: "Neked is ezt javaslom, nézd meg, hányan élnek Törökországban, Jordániában és Libanonban"

Túl sokan...

De az miért Európa hibája, ha a közel-keleti muszlimok túlszaporodtak?!

"Az Európába eljutó része ennek csupán az egyik szelete, amit simán el is lehetett volna kerülni, ha az Unió idejében hathatós segítséget nyújt az ott élő menekülteknek."

Európa fizetett a törököknek a táborok fenntartásáért. De egyébként ez miért is lenne Európa feladata? Miért nem a gazdag muszlim országok fizetik a hittestvéreik istápolását?

Womb Rаider 2020.08.07. 09:20:53

@chrisred: "Az Európába eljutó része ennek csupán az egyik szelete, amit simán el is lehetett volna kerülni, ha az Unió idejében hathatós segítséget nyújt az ott élő menekülteknek."

Ha így nézzük, akkor ami jelenleg zajlik, nem több, mint szimpla zsarolás.. fizessenek adót a hitetlenek! Ja.. tényleg.. hiszen mintha Erdogan pont ezt játszotta volna 2 hónapja:) Vagy ad az EU zsét (nem az angolok, franciák, hollandok, belgák.. nem, az EU.. közvetve mi is.. ) vagy jönnek a migránsok, megnyitja a táborokat és a határait.

(közben ugye azért ők is ott bohóckodnak a szíriai gócpont környékén.)
De újra: a szíriai menekültek egy kisebb hányada az új hazát keresőknek, ráadásnak sok szíriai hazatért már.
Szíria-Irak-Afganisztán jelenleg szumma ad ki 30%-ot az Európába nyomuló tömegből. A többi nagyon vegyes. Mindenütt szarin hullik az égből?

" az Európában élők többsége nem vállal közösséget a vallási fanatikusokkal"
:)))))))))))))))))) Szerinted.. sőt, a vallásukról is lemondtak, annak iránymutatásait sem követik... annak külsőségeit sem láthatod..

chrisred 2020.08.07. 09:25:39

@Libernyák mentes jó napot!: "Ellenben ezt a hülyeséget már azzal is cáfolni lehet, ha valaki bemutat EGY pigmeust,..."

Nosza! Tehát amíg ez nem történik meg, addig nincs cáfolva az állítás. :) Mondjuk kihagytad a magasra adott labdát, a 20 ezer rogáni letelepedési kötvényest, akiket valószínűleg senki nem kényszerített, hogy 300 ezer eurót kipengessen egy államkötvényért. Szóval máris javítom magam, a főszabály ez, ami alól természetesen lehetnek kivételek.

"Az ember életének mindenhol része az állampolgári kötelességei (kényszernek tekinthető) teljesítése."

Ha ismernéd azokat a helyeket, ahol polgárháborúk zajlanak, akkor tudnád, hogy a sorozások többségét önjelölt hadurak csapatainak feltöltésére csinálják, és semmiféle jogrend nem szabályozza, lehet, hogy alig jutsz haza, a következő héten újra elvisznek.

Womb Rаider 2020.08.07. 09:38:12

@chrisred: "Ha ismernéd azokat a helyeket, ahol polgárháborúk zajlanak, akkor tudnád, hogy a sorozások többségét önjelölt hadurak csapatainak feltöltésére csinálják, és semmiféle jogrend nem szabályozza, lehet, hogy alig jutsz haza, a következő héten újra elvisznek. "

Amerikában meg ölik a négereket, Mexikóban dekapitalizáció a trend.. Ugandában és Eritreában éheznek ..

Fura módon egyik ország sem próbálta meg lemásolni a módszert, ami mentén az EU még most is élhetőnek számít, tanácsot nem kérnek és nem fogadnak el, pénzt persze igen.. de mégis, kinek a felelőssége ezen változtatni és kinek van valóban lehetősége ezen változtatni?
Nézd meg, mit műveletek Dél-Afrikával.. Csak idő és létszám kérdése, Európa ugyanarra a sorsra jut. Te sürgetnéd a folyamatot, már a tarkódon is felnyírtad a hajad, a fejed lehajtod.. szíved joga. Fogadd el, hogy mások másként érzikelik a világot és játssz el a gondolattal, hogy lehet, jobban mint te.

Libernyák mentes jó napot! 2020.08.07. 09:51:37

@chrisred: "Nosza! Tehát amíg ez nem történik meg, addig nincs cáfolva az állítás. :) "

Á, nem erőltetem meg magam, te fogod egy percen belül cáfolni, mert nyilván te is tudod, hogy ez egy tarthatatlanul nagy marhaság.

"Mondjuk kihagytad a magasra adott labdát, a 20 ezer rogáni letelepedési kötvényest, akiket valószínűleg senki nem kényszerített, hogy 300 ezer eurót kipengessen egy államkötvényért"

Stimmt, mint ahogy a más országok hasonló programjaiban részt vevők esetében is a gazdasági motiváció az elsődleges. Ez egy üzlet: én adok valamit, te is adsz valamit, és mindketten jól járunk.

Viszont amit fel kéne ismerni, hogy attól még, hogy egy "szír menekült" a hátsó kapun dörömböl, és már előtte az erdőben eldobálta az iraki, pakisztáni stb. állampolgárságát igazoló papírjait, még egyáltalán nem biztos, hogy nála nem ez volt a fő mozgatórugó; a különbség csupán az, hogy ő elvárná, hogy ingyér vágják hozzá a kényelmes nyugati életet, sőt, lehetőleg még istápolják is. Ez a "deal" viszont a fogadó államoknak már egyáltalán nem éri meg; így miért csodálkozunk, ha nem látják őket szívesen?

"Szóval máris javítom magam, a főszabály ez, ami alól természetesen lehetnek kivételek."

Dicséretes az önkorrekció, de nem elégséges mértékű: a valóság az, hogy mivel a migrálni kívánók között kisebbségben vannak azok, akik polgárháború vagy háború sújtotta országból jönnének, joggal feltételezhető, hogy a gazdasági migráció a főszabály.

chrisred 2020.08.07. 10:17:48

@Womb Rаider: Én ezeket a számokat ismerem:

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/bejott_a_nemeteknek_a_bevandorlok_beengedese.691019.html

A vizsgálatból kiderül, hogy az érkezők több mint háromnegyede, pontosan 77 százaléka valóban menekült volt, akinek élete veszélybe került a hazáját feldúló háborúban. Ez jellemezte az Afganisztánból, Irakból, Szíriából, Szomáliából és Szudánból indulókat. A maradék szűk egynegyednyi - Algériából, Marokkóból és számos afrikai országból érkező - bevándorló gazdasági okok miatt akart szerencsét próbálni Európában.

chrisred 2020.08.07. 10:24:48

@Womb Rаider: "Fura módon egyik ország sem próbálta meg lemásolni a módszert, ami mentén az EU még most is élhetőnek számít."

Dehogynem, ezért volt a rendszerváltás, ezért volt az arab tavasz, ezért küzd most Hongkong a kínai kommunista párttal. Csak az a helyzet, hogy a kiváltságokat, a teljhatalmat senki sem engedi ki szívesen a kezéből, akár volt KISZ titkár, akár arab diktátor, akár egy vallási szekta vezetője. Korunk háborúinak nagy része arra vezethető vissza, hogy az emberiség döntő része olyan jogokat akar, ami jelenleg csak a csekély kiválasztottnak adatik meg Nyugat-Európában.

Tényelek 2020.08.07. 10:41:21

@chrisred: Európában az összes népességrobbanást egy komolyabb mezőgazdasági, élelmiszer termeléssel összefüggő újitás, technológiai ugrás előzött meg.
A népsűrűséget az élelmiszer termelésre alkalmas területek figyelembe vételével érdemes megtenni.
Ilyen megközelítésben pl. Pakisztán népsűrűsége több, mint harmincszorosa a németnek, Bangladest már hagyjuk is, de a legritkábban lakott afrikai országoknál is minimum ötszörös a népsűrűség.
Ezzel párhuzamosan ronggyá verik a környezetet, ezért vízből még annyi embert sem tudnak ellátni, mint élelmiszerből.
A befogadásuk még tovább ront a helyzeten, mert elodázza a problémával való szembenézést.
Valóban több fiú születik mindenütt, a zsidókat kivéve /nem vallási jelzőként! /, de a muzslimok nőkkel szembeni barbár viszonyulása miatt, ott a nők 5-15%-a nem éri meg a felnőtt kort.
A muszlim társadalmak, haditársadalmak, Mohamed erre alkotta meg.
Akinek nem jut feleség az a hit katonája, akinek az a feladata, hogy terjessze a hitet olyan módon, amit számára a vallási vezetője meghatároz.
Akik Europába jönnek, azok 90%-a katona és hiába vannak most nyugiban, idő kérdése, hogy mikor mozgósítják őket nyílt fegyveres területfoglalásra.
Ez csak és kizárólag akkor nem történne meg, ha mindannyian feladnák a hitüket, ezért viszont a Korán előirásai szerint a többinek kötelessége megölni őket.
Az iszlám hitet felvevő egyes ember olyan csapdába kerül, amiből muszlim közegben lehetetlenség menekülni és teljesen mindegy, hogy ő éppen integrációra hajlandó lenne-e, ezt sohasem teheti meg.

Tényelek 2020.08.07. 10:58:26

@chrisred:
Egy muszlim társadalom sohasem lehet demokratikus, mert a Koránban rögzítetten előjogokat biztosít társadalmi csoprtoknak.
Kivételezett csoport a gazdagok, akik képesek a feleségek eltartására.
Vesztes az öszzes nő és azok a férfiak, akiknek nem jut feleség.
Nagyjából a társadalom negyedének jó muszlim társadalomban élni, amit csak és kizárólag diktatúrában lehet fenntartani.
A keményebb diktátorok a muszlim társadalmak erőszakos demokratizálását érték el azzal, hogy nem engedték vagy lehetetlenné tették a többnejűséget, védték a nők jogait.
Asszad, Szaddam és Erdogán a legismertebb olyan diktátor, akik élhetőbbé próbálták tenni az egyébként nem embernek való muszlim társadalmat.

chrisred 2020.08.07. 11:06:18

@Tényelek: Az európai népességrobbanást az ipari forradalom indította be, aminek az eredményét az európai népek a világ meghódítása során magukkal vitték, ezzel beindítva a népességrobbanást a világ többi részén is. Például a multik által kiszervezett bérmunka révén.

Womb Rаider 2020.08.07. 11:17:08

@chrisred: "Dehogynem, "

Aha.. tehát úgy gondolod, hogy az arab tavasz majd elhozza a racionalizált és a saját határaikon belül hozzáférhető erőforrásokhoz igazodó népesedéspolitikát?
(most azzal ne foglalkozzunk, hogy az Arab Tavasz nem spontán, nem saját szándék mentén , alulról induló folyamat végére tett pontot, hanem egy nagyon átgondolt sokkterápiás puccs (kívülről kieszközölt rendszerváltás) manifesztációja.
És lássuk be, nem is hozott lényegi pozitív változást és jobb körülményeket az érintett országokban, inkább káoszt.. és ugyanígy problémát okoz más, harmadik országok számára is. Egyedüli haszonélvezője az USA.. de ha nagyvonalúak vagyunk, vegyük ide Kínát. Az oroszoknak nullszaldó..
Európa meg torkosborz.

Tényelek 2020.08.07. 11:17:45

@chrisred: Európában többször volt népességrobbanás ebből az egyik, amit ön ír.
Az élelmiszer mennyiségét ugrásszerűen befolyásoló változások adták az alapot, pl. a vetésforgó bevezetése háromszorozta lakosságszámot, krumpli behozatala szintén, a kukorica is beavatkozott,.., de pl. az ipari forradalmak faszén igénye miatti erdőirtás sok földterületet adott át az élelmiszertermelésnek hasonlóan a vízszabályozáshoz.

chrisred 2020.08.07. 11:18:05

@Tényelek: Egy vallási alapon szerveződött társadalom soha nem lehet demokratikus, mert az egyházi szervezetek lényege a hierarchia. Az eurpai polgári demokráciák alapja is a szekularizáció volt. Erdogan egy szekularizált társadalmat vezet vissza a teokráciába, és ugyanígy az Aszad-dinasztia és Szaddam uralmát megalapozó puccsok is egy közel-keleti szekularizált államok megdöntésére irányultak.

Tényelek 2020.08.07. 11:20:58

@chrisred:
A mostani népességrobbanások 1960 körül indultak be, nem az ipari forradalom hatásaként csak mert felszámolták a gyarmatbirodalmakat és unalmukban csinálni kellett valamit.

Womb Rаider 2020.08.07. 11:21:43

@chrisred: "Egy vallási alapon szerveződött társadalom soha nem lehet demokratikus"

No, és mennyire vágyik arra a liberálisan demokratikus Európa (már, ha kicsit távolabbra tekint a jövőbe) arra, hogy lassan, de biztosan összejöjjön egy kritikus tömeg, ami elég lehet ahhoz, hogy a demokratikus jogaikra hivatkozással a saját társadalomszervezési gyakorlatukat helyezzék előtérbe?

chrisred 2020.08.07. 11:22:29

@Womb Rаider: "Aha.. tehát úgy gondolod, hogy az arab tavasz majd elhozza a racionalizált és a saját határaikon belül hozzáférhető erőforrásokhoz igazodó népesedéspolitikát?"

Nem, a felvetés az volt, hogy soha senki nem próbálta meg a világ másik pontján elérni azt, amit Nyugat-Európában a polgárok kiharcoltak maguknak. Dehogynem, mi magyarok is jópár forradalmat indítottunk ennek érdekében. De hiába próbáltuk, eddig még nem jártunk sikerrel.

chrisred 2020.08.07. 11:27:58

@Womb Rаider: Inkább biztos, hogy lassan. :) Nem tudom, mindenesetre azt tudjuk, hogy milyen sikerrel járt a Harmadik Birodalom, amikor a saját társadalomszervezési gyakorlatát akarta ráerőltetni Európára. Az azért elég kritikus tömeg volt akkoriban.

chrisred 2020.08.07. 11:29:25

@Womb Rаider: "...most azzal ne foglalkozzunk, hogy az Arab Tavasz nem spontán, nem saját szándék mentén , alulról induló folyamat végére tett pontot, hanem egy nagyon átgondolt sokkterápiás puccs (kívülről kieszközölt rendszerváltás) manifesztációja."

Helyes, hagyjuk a konteókat.

Tényelek 2020.08.07. 11:29:27

@chrisred:
Az iszlám nem tűri a polgári társadalmat, kifejezetten tiltja azt.
"Törvényt csak Isten alkothat, ember nem!"
Aki szerint demokratizálni, szekularizálni lehet egy muszlim társadalmat az naív vagy hülye, ahhoz be kellene tiltani, felszámolni az iszlám egyházat és az egyén szintjén ki kellene vezetni a hitből az embereket.
Ezt csak tömeges népirtással, erőszakos" hittérítéssel" lehetne megoldani, hasonlóan a spanyolok amerikai fellépéséhez, csak hát itt közel kétmilliárd emberről van szól.

chrisred 2020.08.07. 11:37:49

@Tényelek: Minden autoriter rendszer így működik, nem muszlim sajátosság.

"Isten tartja fenn az uralmat, nem a törvények."

chrisred 2020.08.07. 11:50:05

@Womb Rаider: Tényleg ennyire futja az FSZB-től? Egy kartográfiai szakdolgozatra internetes portálokra hivatkozó szakirodalommal meg egy propagandacikkre? Amit csak azért a kijelentésért érdemes volt elolvasni, hogy a nyilatkozó "szakértő" szerint az oroszok és a kínaiak demográfiai mutatói jók. (Ezt biztos Nógrádinál olvasta.)

Womb Rаider 2020.08.07. 11:57:20

@chrisred: Neked meg csak egy "KONTEÓ" stemplire, szóval hagyjuk a francba.

Tekints vissza a háború utáni amerikai külpolitikára és minden kétséget kizáróan bizonyítsd, hogy ők most kivételesen nem avatkoztak be egy térség államainak belpolitikájába, nem katalizálták a folyamatot, mint azt tették Közép- Dél-Amerikában, Délkelet Ázsiában.. nem, most szépen, csendben kivárták, hogy a dolgok maguktól történjenek és csak a demokrácia szállításában vállaltak szerepet, hosszas nógatásra azt is..

chrisred 2020.08.07. 12:05:15

@Womb Rаider: Mindig ez a végső mentsvár, a vitapartner bizonyítsa valaminek a nem létezését. A te állításod, hogy ezek a dolgok normális országokkal, kizárólag külső beavatkozás miatt történtek. Én meg azt mondom, hogy Szíria és Líbia a szovjet világbirodalmi rendszert túlélő retrodiktatúra volt, teljesen életképtelen rendszerek, amiket a világválság és az annak hatására bezuhanó olajár térdre kényszerített. Hogy melyik nagyhatalomnak volt az érdeke az Aszad dinasztia megdöntése/minden áron hatalomban tartása, ehhez képest másodlagos kérdés.

Womb Rаider 2020.08.07. 12:23:19

@chrisred: Occam beretvája oldja meg a rejtvényt.. a szóban forgó térség geopolitikailag is fontos, nincs olyan globális hatalomra törő ország, ami megengedhetné, hogy spontán folyamatok mentén köteleződjenek el ezek az országok. Az meg egészen szimpla tény, hogy Irak esetében az egész ló kilógott, miként támasztott azonnali, halasztást nem tűrő igényt a demokrácia exportra az USA.
Nyilván másutt maximálisan tartózkodó, mérsékelt volt.
B+.. ezek az országok pontosan illeszkednek azok sorába, amelyeket ugyanilyen körmönfont módon helyezett az USA a saját fennhatósága alá, egymás után.
Ugyanígy igyekszik jelenleg Venezuelát kiéheztetni.. vagy emlékezz Panamára..

chrisred 2020.08.07. 12:49:39

@Womb Rаider: "Az meg egészen szimpla tény, hogy Irak esetében az egész ló kilógott, miként támasztott azonnali, halasztást nem tűrő igényt a demokrácia exportra az USA."

Nincs ilyen tény, szóba sem került semmiféle demokráciaexport. A Bush-Cheney-féle nyomulás jelszava a terror elleni háború volt. Amit Obama lényegében beszüntetett, mire kitört volna az arab tavasz. Az egész, ami az elmúlt évtizedben a Közel-Keleten történt, a demokraták szokásos külpolitikai passzivitásának, enerváltságának a következménye, ezért gondolta Putyintól az IS-en át egészen Erdoganig az összes gátlástalan nyomuló autoriter politikai erő, hogy a térség innnentől szabad préda.

Ez a Venezuelát kiéheztetni, egy újabb poén? Chavizmo (hallottál már róla?), avagy hogyan lehet tönkretenni egy jól prosperáló, beláthatatlan lehetőségekkel rendelkező országot.

Womb Rаider 2020.08.07. 13:11:14

@chrisred: A beláthatalna lehetőségekkel bíró országot egyelőre sújtja az alacsony olajár.. amely fegyvert ugye az oroszok ellen is szokás bevetni és tetejébe még olcsón sem tudják piacra dobni az olajukat, mert... mert..
index.hu/kulfold/2019/01/28/amerikai_szankciok_a_venezuelai_olajvallalat_ellen/
"Rubio a rögtönzött tájékoztató után üdvözölte Trump döntését, amit megelőzően az amerikai kormány elismerte az ellenzéki vezetőt, Juan Guaidót ideiglenes elnökként, több mint 20 másik országgal együtt.

Venezuelában napok óta heves tüntetések zajlanak Maduro kormánya ellen, az ország belügyeibe Amerika is egyre aktívabban beleavatkozik."

mandiner.hu/cikk/20190201_venezuela_usa

Womb Rаider 2020.08.07. 13:12:28

@chrisred: És egyébként kösz, hogy elismered, miszerint az USA aktívan befolyásolja közeli és távoli országok belügyeit. Mert ez a lényeg, a többi már csak a máz.

chrisred 2020.08.07. 13:16:02

@Womb Rаider: Én meg úgy vagyok vele, hogy a hetvenes évek óta a mesterségesen felvert olajár a fegyver, amit az autoriter rendszerek be szoktak vetni a nyugati demokráciákkal szemben.

chrisred 2020.08.07. 13:16:47

@Womb Rаider: Mármint a republikánusok.

Womb Rаider 2020.08.07. 13:23:51

@chrisred: Ja.. ezért van, hogy az USA igyekszik a lehető legnagyobb (fosszilis) olajvagyon felett diszponálni, ami felett pediglen nem képes, azt elzárja a külvilágtól.. és persze olyan elképzelhetetlen, hogy az olajpiacon a dollár mellett más deviza is feltűnhessen.

Onnatól lett Merkel is feketeseggű, mikortól eldőlt, hogy a németek orosz földgázt fognak lekötni és Ukrajnát kikerülve..
Várom, mikor fog sérülni a tenger alá fektett csővezeték, igazolandó, hogy az USA LNG-nek nincs párja..

chrisred 2020.08.07. 13:33:24

@Womb Rаider: "Ja.. ezért van, hogy az USA igyekszik a lehető legnagyobb (fosszilis) olajvagyon felett diszponálni,..."

Igen, tartanak az olajfüggőségtől, mert az egész ország gazdasága a méretei miatt a kifizethető üzemanyagra épül, ez tartja életben a belső mobilitást. A hidegháború egyik legfontosabb frontja volt, hogy az oroszok a lehető legtöbb OPEC ország feletti befolyást meg akarták szerezni, hogy ők diktáljanak az olajpiacon, az amcsik meg ennek a lehetőségét akarták kizárni.

Tényelek 2020.08.07. 13:40:42

@chrisred: Jó poém, de az én idézetemet maga Isten mondta tollba Mohamednek, ezért kiemelten betartandó minden muszlim számára egyébkéntt lőttek a dőzsölésnek a túlvilágon, sőt az egész családja bűnhődni fog generációkon keresztül. A muszlim társadalom egy hadi tásadalom, minden jellemzőjével.
Pl. Náluk nem kell az egyház, ahhoz, hogy a hit nevében mészárolgassanak, mert a vallás védelmében, terjesztésével kapcsolatban autonom lépéseket kötelesek tenni az egyén szintjén.
Ez okozza azt, hogy az Isis-hez hsaonló szervezeteket soha az életben nem tudják felszámolni, mert kötelesek másikat csinálni, nem kell felsőbb utasítás, nem kell odaküldött vezető, a helyieknek kell megoldani, mint egy vár védelmét régen
Egy muszlim országban nem lehet úgy kiiktatni a vallást, mint a katolikusok esetében, ahol az egyház előjogait megvonták és kész is volt a kiszorítás, az iszlám vallási rendszer akkor is működ,
, ha az egyházat kiveszik a láncbó.
Ezért nem sikrült Atatürknek sem szekularizálni Törökországot, ugyanott vannak felfogásban, mint száz éve.

chrisred 2020.08.07. 13:42:54

@Womb Rаider: "Onnatól lett Merkel is feketeseggű, mikortól eldőlt, hogy a németek orosz földgázt fognak lekötni és Ukrajnát kikerülve.."

Pontosítsunk, mivel az Északi Áramlat már 15 éves történet, onnantól lett az, hogy Trump lett az elnök, aki az amerikai olajlobbi embere.

Tényelek 2020.08.07. 13:59:44

@chrisred: Az Északi áramlat I. egy másfél méter átmérőjű vezeték és működik, a II. most kapott szabad utat és nagyjából 7 méter az átmérője,..., ez utobbi ütötte ki a biztosítékot Trumpnál, lengyeleknél meg nálunk is.

Womb Rаider 2020.08.07. 14:02:58

@chrisred: Merkelt már Trump előtt, jóval Trump előtt is lehallgatták az amerikaiak..

"Igen, tartanak az olajfüggőségtől, "

Ja.. és, ha mindjrt sok legyet üthetnek egy csapásra, úgy hogy a bespájzolt olajon keresztül ők mozgatják az olajárakat..

" A hidegháború egyik legfontosabb frontja volt, hogy az oroszok a lehető legtöbb OPEC ország feletti befolyást meg akarták szerezni, "
És az amerikaiak szerezték meg és diktálnak.. nem hagyják , hogy aszabad piac szabályozza az árakat. Azt teszik, amit az oroszokról valójában csak feltételezünk, mint szándékot.. .)
Hát nem jobban járt így mindenki? (Most persze leszámítva azokat, akik az ásványkincseikből próbálnának megélni... de ezt tekintsük járulékos veszteségnek.

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.07. 14:49:55

346,21 forint az Euró. Ondó Viktor szerint a kormánynak LE KELL MONDANIA. :))

A segg Ondó Viktor azt hiszi, antitestekre tesztel 2020.08.07. 14:51:35

Nemtom hogy fogjuk így lehagyni Ausztriát, igazán nem tudom. De az kurvaisten, hogy 2030-ra lehagyjuk, a hazudós csúti geci megígérte. :))

chrisred 2020.08.07. 15:40:35

@Womb Rаider: Sőt, Merkel előtt már Schrödert is, meg még tízmillíós nagyságrendben európai polgárokat. Hogy jön ez ide?

Az nem feltételezés, hanem tény, hogy a ruszkik a gázfegyvert politikai zsarolásra használják.

Egy percre leülök, és sajnálni kezdem az olajsejkeket, meg a többi nagyszerű embert, aki olajból akar megélni, ahelyett, hogy a munkájával tenné, mint egy átlagember a polgári demokráciákban.

Womb Rаider 2020.08.07. 17:33:41

@chrisred: "
Az nem feltételezés, hanem tény, hogy a ruszkik a gázfegyvert politikai zsarolásra használják."

Persze.. pedig úgy illene, hogy azt is az amik birtokolják!
"Egy percre leülök, és sajnálni kezdem az olajsejkeket, meg a többi nagyszerű embert, aki olajból akar megélni, ahelyett, hogy a munkájával tenné, mint egy átlagember a polgári demokráciákban. "

Na, de mennyivel jobb is mindenkinek, ha az olaj árát a liberális értékek mentén , demokratikusan az amik diktálják és fenyítenek, amíg be nem csicskul a renitens!
Ez a világ rendje és ennek így kell lennie, így helyes.
Ki nem szarja le ősi ellenségünket, az agresszor Venezuelát?... abban csak reménykedni tudok, hogy onnan talán nem Európa felé veszik az útirányt a menekülők.. más sem hiányozna..

"Sőt, Merkel előtt már Schrödert is, meg még tízmillíós nagyságrendben európai polgárokat. Hogy jön ez ide?"
Tulajdonképpen sehogy :) Az amik a barátaink, amit tesznek, azt értünk teszik, a javunkra válik!
Baszki... hihetetlen vagy..

nincs1agy 2020.08.07. 23:23:07

@chrisred: Jól tudom, hogy ők átmentek az első biztonságos országba, bekötöztek egy menekülttábora, azt csinálták, amit mondtak nekik, és várták, hogy hol van szükség rájuk a nagyvilágban az USA-tól Ausztráliáig. Mellesleg köztük is volt bőven, aki gazdasági bevándoroló volt. Közel se mind vett rész az '56-os eseményekben. Egyszerűen le akart lépni a kommunizmusból, és nem az életveszély vagy a felelősségre vonástól való félelem miatt távozott.

chrisred 2020.08.10. 09:04:47

@nincs1agy: Igemn, szerencsére a mieinket a világ nem hagyta magára, mint a Törökországba, Jordániába és Libanonba menekülő szíriaiakat.

chrisred 2020.08.10. 09:09:34

@Womb Rаider: "Na, de mennyivel jobb is mindenkinek, ha az olaj árát a liberális értékek mentén , demokratikusan az amik diktálják és fenyítenek, amíg be nem csicskul a renitens!"

Mert olcsóbb, mintha az OPEC kartell diktálna. Lásd keresleti és kínálati piac.

Leírod a saját agymenéseidet, aztán megdöbbensz rajtuk. Tényleg hihetetlen. :) Csak azért örülsz az orosz katonacsizmának a nyakadon, mert legalább nem az amcsik csinálják?

nincs1agy 2020.08.10. 12:26:45

@chrisred:

Teljesen más volt a két szituáció. Akkor egy jóval kisebb létszámú, kulturális szempontból sokkal közelebb álló embercsoportot volt képes integrálni a fejlett nyugati világ az USA-tól Kanadán és Európán át Ausztráliáig.
Míg most egy gyakorlatilag felső korlát nélküli, jórészt integrálhatatlan, zömmel muszlim tömeggel marad magára Európa. Csak az Orbán és Salvini típusú politikusokban lehet bízni, akik visszaszorítják ezt a kártékony folyamatot..

chrisred 2020.08.10. 12:38:07

@nincs1agy: Matyi meg az egész Északi Liga a járványt félrekezelő populisták közé tartoznak, lehet, hogy ő is hozzánk menekül majd a sitt elől.

nincs1agy 2020.08.10. 20:06:51

@chrisred: Ez milyen összefüggésben áll azzal amit írtam?

"Matyi meg az egész Északi Liga a járványt félrekezelő populisták közé tartoznak"

Akkor az USA beli járványhelyzetért sem Trump a felelős, hanem az egyes államok kormányzatai?

chrisred 2020.08.11. 05:40:03

@nincs1agy: "Ez milyen összefüggésben áll azzal amit írtam?+"

A bizalomról volt szó, amit eljátszott..

Trump, Bolsonaro és a többi hasonló populista, például Salvini nem a járványhelyzetért felelős, hanem a magatartásért, amivel becsapta az embereket egy olyan időszakban, amikor szükség lenne arra, hogy a felelős pozícióban lévő emberek példát mutassanak.

nincs1agy 2020.08.11. 09:39:06

@chrisred: Te miről beszélsz? Az én kommentem arról szólt, hogy gyökeresen más volt az '56-os migrációs helyzet és a mai, erre te elkezdesz azzal jönni, hogy Salvini meg a járvány..

"hanem a magatartásért, amivel becsapta az embereket egy olyan időszakban, amikor szükség lenne arra, hogy a felelős pozícióban lévő emberek példát mutassanak. "

Na ez egy jó nagy terelési humbug..Elfogadom a fehér zászlót..:) Sztem neked nincs kedved az értelmes vitához és random hülyeségeket kezdesz beírogatni..

chrisred 2020.08.11. 12:07:22

@nincs1agy: "Csak az Orbán és Salvini típusú politikusokban lehet bízni, akik visszaszorítják ezt a kártékony folyamatot.."

chrisred 2020.08.11. 12:09:44

@nincs1agy: Igazából a 2015-ös menekültválság már régen megoldódott, kevesebb menedékkérő érkezik, mint azt megelőzően. Az Orbán és Salvini típusú populisták döglött lovon ülnek.

chrisred 2020.08.12. 05:30:23

@nincs1agy: Így szólt a teljes mondat: "Igazából a 2015-ös menekültválság már régen megoldódott, kevesebb menedékkérő érkezik, mint azt megelőzően." A linked nem cáfolja, mert adatot nem látok benne.

nincs1agy 2020.08.12. 15:55:33

@chrisred: Ömlik a néger Olaszországba a pandémia első hullámának lecsengése óta. Ez olvasható ki a cikkből..A Balkánon annyiban javult a helyzet, hogy a görögök elkezdtek védekezni.

chrisred 2020.08.13. 08:23:00

@nincs1agy: Csak az a kérdés, hogy mennyi. Elhiszem, hogy valakinek még az egy is sok lenne. Amúgy a délolaszok helyében jobban aggódnék a Lombardiából érkezők miatt, ha járványveszélyről van szó.

nincs1agy 2020.08.13. 21:48:35

@chrisred: Folyamatosan érkeznek. Az embercsempész hálózatokkal szimbiózisban működő civil szervezetek folyamatosan szállítják őket.( Szegényeket hogy bosszanthatják a pandémia miatt kimaradt hónapok..:)) Csak egy göröghöz hasonló kormányváltás hoz majd megoldást ebben a kérdésben Itáliában.

" Amúgy a délolaszok helyében jobban aggódnék a Lombardiából érkezők miatt, ha járványveszélyről van szó. "

24.hu/kulfold/2020/08/07/koronavirus-egymillio-fertozott-afrika/

"A nagyszámú nem regisztrált fertőzött viszont nagy veszélyt jelent Afrikára, mivel a kontinensen található államok egy részének egészségügyi ellátórendszere a világ leggyengébbjei közé tartozik. Egyes országokban mindössze egy készülék van a koronavírus tesztek elvégzésére. Más helyeken pedig alig 500 vizsgálatot végeztek el egymillió lakosra vetítve."

chrisred 2020.08.14. 08:33:04

@nincs1agy: "Folyamatosan érkeznek."

A kérdés az volt, hogy mennyi. Naponta átlagban egy vagy ezer? Ennél a kérdésnél a számokat nem lehet kikerülni.

"A nagyszámú nem regisztrált fertőzött viszont nagy veszélyt jelent Afrikára, mivel a kontinensen található államok egy részének egészségügyi ellátórendszere a világ leggyengébbjei közé tartozik. Egyes országokban mindössze egy készülék van a koronavírus tesztek elvégzésére. Más helyeken pedig alig 500 vizsgálatot végeztek el egymillió lakosra vetítve."

Kéárdés, mi köze ennek a migrációhoz. Ha valaki Afrika közepéről indul el fertőzötten Európa felé, nem nehéz kiszámítani, hogy bőven átjut a fertőzésen, és már kialakul az immunitás nála, mire Európába ér. Lehet, hogy most Európában járvány szempontjából a menekülttáborok a legbiztonságosabb helyek. :)

www.euronews.com/2020/07/28/coronavirus-italy-sends-military-to-sicily-as-hundreds-of-migrants-flee-quarantine

"The incident comes after 184 migrants — all of whom tested negative for COVID-19 as well — fled another detention centre in Caltanissetta, Sicily on Sunday."

nincs1agy 2020.08.14. 23:54:43

@chrisred:

www.promenad.hu/2020/07/29/tomegevel-erkeznek-tuneziabol-sziciliaba-a-migransok/

"Lampedusa polgármestere szerint naponta körülbelül 20 csónak érkezik, mindegyikben húsz–harminc ember, akik gazdasági megfontolásból, a jobb pénzkereseti lehetőség reményében döntöttek úgy, hogy elhagyják hazájukat.

Nincs vesztegetni való időnk, mert pillanatok alatt megteltek a befogadó központok. Cselekedni kell, nincs idő semmiféle jogi háttér kidolgozására. Napi, sürgető probléma a migránsok elszállítása – figyelmeztetett Salvatore Martello polgármester."

És persze csak szándék kérdése, hogy felpörgessék..

"Ha valaki Afrika közepéről indul el fertőzötten Európa felé, nem nehéz kiszámítani, hogy bőven átjut a fertőzésen, és már kialakul az immunitás nála, mire Európába ér."

www.origo.hu/nagyvilag/20200806-migrans-lehet-a-covid-fertozottek-negyede.html

"Rengeteg volt a fertőzött a múlt hét elején Máltán partra szállt bevándorlók között is. A máltai egészségügyi minisztérium közlése szerint az akkor érkezett 94 migránsból 65-nek, vagyis több, mint kétharmaduknak lett pozitív a koronavírustesztje."

chrisred 2020.08.15. 06:09:52

@nincs1agy: Naponta húsz csónak 20-30 emberrel, az napota 400-600.Ehhez képest így kezdődik a cikk: "Négyezer tunéziai érkezett idén illegálisan Olaszországba, többségük halászcsónakkal tette meg az utat Afrika partjaitól Lampedusáig.".

chrisred 2020.08.15. 06:23:14

@nincs1agy: "A máltai egészségügyi minisztérium közlése szerint az akkor érkezett 94 migránsból 65-nek, vagyis több, mint kétharmaduknak lett pozitív a koronavírustesztje."

www.worldometers.info/coronavirus/country/malta/

A daily new cases grafikonon látszik, hogy összesen egy nap volt Máltán a járvány kezdete óta, amikor a napi fertőzések száma meghaladta az 55-öt, tehát egyedi eset lehetett. Egyébként Málta a legkevésbé fertőzött európai országok közé tartozik, május vége óta nem volt koronavírusos haláleset.

nincs1agy 2020.08.17. 22:49:14

@chrisred: Nemcsak tunéziaiak érkeznek, hanem Afrika számos országából. Az meg semmit nem jelent, hogy kiszámolod, hogy Közép-Afrikából a lappangási idő kevesebb, mint az út Dél-Európába, hisz egymást fertőzve adják tovább.Mindenesetre azon a hajón több, mint a fele fertőzött volt. Fokozott a fertőzésveszély köztük, hisz az embercsempészek sokszor szűk helyeken várakoztatják őket.

"A daily new cases grafikonon látszik, hogy összesen egy nap volt Máltán a járvány kezdete óta, amikor a napi fertőzések száma meghaladta az 55-öt"

Vagyis az illegális migránsokat nyilván nem számolták bele, hisz 65 fertőzött volt közöttük.

nincs1agy 2020.08.17. 23:47:04

@chrisred:

kitekinto.hu/2020/07/15/europan-kivul/koronavirus-afrikaban-is-egyre-nagyobb-gondok-lesznek/182633/

" ..a fejlődő országok továbbra is hatalmas veszélynek vannak kitéve: a járvány egyre nagyobb méreteket ölt Latin-Amerikában, Dél-Ázsiában és Afrikában. Tekintettel arra, hogy a szegényebb országok nem engedhetik meg maguknak, hogy huzamosabb ideig leállítsák a gazdaságukat, elképzelni sem tudjuk, mekkora károkat fog okozni a Covid-19."

chrisred 2020.08.18. 08:10:43

@nincs1agy: "Vagyis az illegális migránsokat nyilván nem számolták bele, hisz 65 fertőzött volt közöttük."

De igen. Pont azon a napon volt annyi fertőzött. Az év összes többi napján meg nem. Ami vagy azt jelenti, hogy Máltára általában nem érkeztek migránsok, vagy fertőzött nem volt köztük.

chrisred 2020.08.18. 08:12:28

@nincs1agy: Na de ez pont egy fordított hatás. Nem az onnan érkező, hanem a külföldiek által hozzájuk behurcolt vírus veszélyességéről van szó.

nincs1agy 2020.08.21. 21:43:14

@chrisred: Összesen 55 volt a grafikon szerint.

nincs1agy 2020.08.21. 21:49:26

@chrisred: Ha így is van nem vigasztalja azt, aki tőlük kapja el, miután beléptek Európába. Egyébként meg Európába is Ázsia felől jött. Nem Európa volt a kiindulópont, hanem Ázsia.

www.maszol.ro/index.php/kulfold/128142-who-gyorsan-terjedhet-a-koronavirus-afrikaban-a-vakcina-kifejleszteseig

--

chrisred 2020.08.22. 05:54:07

@nincs1agy: Nem tudni, melyik napon érkeztek. Sőt, a cikk alapján az sem biztos, hogy egy napon volt ennyi fertőzött. A "múlt hét elején" akár az első három nap is lehet.

chrisred 2020.08.22. 05:56:45

@nincs1agy: Így van, nálunk például az állami ösztöndíjjal tanuló irániaknál jelentkezett először. Nem hiszem, hogy vigasztalta azt, aki elkapta tőlük, hogy teljesen legálisan érkeztek az országba.

nincs1agy 2020.08.26. 22:47:40

@chrisred: A tény, hogy egy hajón az érkezők fele fertőzött volt.

"Nem hiszem, hogy vigasztalta azt, aki elkapta tőlük, hogy teljesen legálisan érkeztek az országba. "

Az, hogy legálisan beérkezőktől is el lehet kapni, még nem indokolja azt, hogy illegális bevándorlókat kellene beengedni Európába, akik közül sokan hordozhatják a vírust..Másrészt a járvány elleni intézkedések következménye a legálisan érkezők számának kontrollálása.

chrisred 2020.08.27. 04:48:43

@nincs1agy: Meg láthatóan az illegálisan érkezőket is kontrollálják, különben soha nem derült volna ki ez az eset.