B1 blogcsalád



Valójában miért dobják ki a betegeket és rúgták ki az igazgatókat a kórházakból?

2020. április 16. - nickgrabowszki

Embertelenség és paranoia. orkas.jpgAz az egészen abszurd az Orbán-kormány járványkezelésében, hogy egyaránt kirúgják a kórházakból a betegeket és az igazgatókat is.

Az előbbiek helyzete egyszerre kétségbeejtő és reménytelen, de a kormány motivációja szimpla és világos. Puszta pénzéhség motiválta embertelenségről van szó, meg akarnak szabadulni az egészségügyi rendszernek komoly kiadást és terhet jeltő krónikus fekvőbeteg osztályoktól, magyarul az elfekvőktől.

A cél az egészségügyi fekvőbeteg-ellátás kiszervezése. Ha nem ez volna, akkor nem lenne szükség 36 ezer(!) kórházi ágy, a férőhelyek 60 százalékának(!) felszabadítására. Ennyit se a mostani, se a várható koronavírus-helyzet sem indokol, még a legrosszabb eshetőséggel számolva sem. 

A koronavírus csak ürügy ehhez.

A fekvőbetegek ellátását át akarják terhelni a hozzátartozókra, ahogy a kormány arca, Ceci néni is megmondta,

most családi összefogásra van szükség.

  • A kórházakból kitett, krónikus és demens páciensek aztán meghalnak.
  • Vagy a családoknak sikerül - saját költségen - ápolót fogadniuk.
  • Esetleg elhelyezni a papát valamilyen bentlakásos egészségügyi intézményben.

Természetesen ismét csak saját költségen. A most kivéreztetett önkormányzatok ehhez méltányossági alapon hozzájárulhatnak, de természetesen a kormánytól ehhez nem kapnak forrást.

Aki élni akar, fizessen maga, hiába fizette a járulékokat évtizedeken át. Vagy fizessen helyette a családja. Ha nincs pénzük, az már az ő bajuk.  Ha az akció sikeres, azaz a választók elfogadják a rájuk rótt terhet, és nem büntetik ezért a kormányt, akkor majd tartósan így is marad. 

A lényeg, hogy az állami egészségügy megszabadul a kiadásainak jó részétől. Több marad a felcsúti kis- és a belgrádi nagyvasútra, stadionokra és fociakadémiákra, űrutazásra és Orbán egyéb hobbijaira.

A kórházigazgatók kirúgása már bonyolultabb ügy. Az egy dolog, hogy a szakma (orvosi kamara és - egyetem, kórházszövetség, stb.), a beosztottak és a önkormányzatok is kiálltak mellettük, attól még elkövethették, amit a terhükre rónak.

Viszont az eddig információk szerint a helyzet az, hogy nem követték el.

  • A fehérvári kórházigazgatót, Csernavölgyi Istvánt például egy olyan "adatszolgáltatási hiba" miatt menesztették, ami nem az is az ő hatásköre. És még utódja szerint "sem kerek a történet".
  • A rehabilitációs intézet igazgatóját, Cserháti Pétert pedig Kásler azért rúgta ki, mert nem teljesített egy feladatot (a betegek hazaküldését), amit viszont a kórházi dolgozók szerint 1. teljesített, 2. a teljesítés határideje sem járt le.

A történet egyik esetben sem kerek, és arra utal, hogy valami egész más van a háttérben, mint amit a kormány kommunikálni igyekszik. (Ami nem nagy újdonság.)

A megfejtésre - a keringő szóbeszéd mellett - Cser-Palkovics fehérvári polgármester Facebook-posztja jelenthet megoldást, amelyben a fideszes politikus azt mondja:

  • váratlanul érte a kórházigazgató leváltása,
  • akivel egyébként korrekt volt az együttműködés.

Ami alighanem azt jelenti, ez volt a valódi oka a leváltásának.

A polgármesterek hetek óta panaszkodnak arról, hogy nem kapnak semmilyen információt a járványhelyzet állásáról saját településükön. Sőt, rendőrségi eljárásokkal vegzálják őket, ha információt mernek kiadni, mint történt ez Mohácson és Jászberényben is.

Cser-Palkovics ellenben nem panaszkodott, hanem a legszigorúbb közterületi korlátozásokat léptette életbe a húsvéti hosszúhétvégén. Amiből könnyen kitalálható, hogy neki valahonnan voltak információi. Kásler (illetve inkább Orbán, meg lehet, hogy Rogán) továbbá azt is kitalálta, honnan voltak.

Mi meg ebből kitalálhatjuk, hogy miért rúgták ki a fehérvári kórházigazgatót.

A rehabilitációs intézet, szakmailag abszolút elismert főigazgatójának menesztése mögött alighanem hasonló okok állnak: nem tartotta magát a titoktartási követelményekhez. Alkalmasint úgy gondolta, az embereknek joguk van megismerni az őket (az életüket) érintő adatokat.

Amit az Orbán-rezsim teljesen másként gondol: az orvosok, kórházak és egyéb egészségügyi intézmények nem adhatnak ki semmilyen információt arról, kiket kezelnek, mennyi embert, és hol tart a járvány. Még a helyi polgármesternek sem. Illetve neki különösen nem. Még akkor sem, ha fideszes politikusról van szó.

Azt igazán nem is lehet tudni, melyik a rosszabb.

  • Az az embertelenség, hogy - puszta pénzügyi okokból - a hozzátartozók nyakába varrják a magatehetetlen betegeket, illetve kezelésük költségeit.
  • Vagy az a paranoia, hogy már fideszes politikusoknak információt adni is az állásvesztéssel járó nemzetárulás kategóriájába esik.

A beteges-háborús miniszterelnöki logikában még saját pártjának politikusai is ellenségnek számítanak. Brüsszel, Berlin, Washington, Soros, a civilek, az ellenzék, Karácsony és az önkormányzatok után még a Fidesz (de legalábbis Cser-Palkovics) is ebbe a kategóriába tartozik már.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1015617118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2020.04.19. 15:41:38

Korábban idézett járványügyi rendelet szerint már 2015-ben tudta a kormány egészségügyi részlege, hogy ez a vírus járványt tud okozni. Érdekes módon 5 év nem volt elég arra, hogy hatékony védekezést találjanak ki ellene. Vagy valami van, csak nem mindenkinek? Hiszen vannak, akik kesztyű, meg maszk nélkül utazgaznak más országokba, mások meg az idejöttekkel fogdosssák egymás kezét félelem nélkül, negatív teszt eredménnyel, van aki meg maszk és kesztyű nélkül látogat különféle intézményeket. Mi van ilyenkor?

mgdé 2020.04.19. 15:42:38

@Szabó Miklós János:

"A kapacitások 100%-a eleve nem volt kihasználva"

Ha te mondod, te magyarul félig értő, akkor elhiszem, hogy egyetlen beteg sem volt a kórházakban.

Esetleg ha azt írtad volna, hogy nem voltak 100 %-osan kihasználva ...

"a piaci alapú biztosítása"

S ugyan miért kellene "piaci alapon" fizetniük, ha előtte fizették a TB-t, azaz volt társadalombiztosításuk?

Kedves Maaargit, lennél oly kedves segíteni?
Hogy írják románul azt az egyetlen szót, hogy:
Maaargit?

Előre is köszönöm bőbeszédű és tűpontos magyarázatod!

Szabó Miklós János 2020.04.19. 15:43:42

@nincs1itt: A Pesti Úti Idősek Otthona ügyében az illetékes hatóság vizsgálatot rendelt el, amely bizonyára kideríti majd azt is, hogy hogyan került vírus az intézménybe. Ez még a tisztázandó kérdések között van.

Az viszont már egészen egyértelmű, hogy ELTERJEDNI hogyan tudott ott, hiszen a katasztrofális higiéniás állapotok és az orvosi jelenlét hiánya kiváló táptalajt adott annak, hogy az 500 gondozottból LEGALÁBB 200 elkapja a fertőzést, azaz az országban eddig tapasztalt LEGSÚLYOSABB fertőzési góc alakuljon ki ebben a fővárosi fenntartású otthonban.

Szóval hiába mosdatod te is TróGeryéket, ezt most már nem nagyon fogjátok megúszni...

Szabó Miklós János 2020.04.19. 15:45:12

@látjátok feleim szümtükkel: "Korábban idézett járványügyi rendelet szerint már 2015-ben tudta a kormány egészségügyi részlege, hogy ez a vírus járványt tud okozni."

2019 előtt senkinek a világon fogalma nem volt arról sem, hogy ez a vírus egyáltalán létezik... (Nem beszélve arról, hogy sokáig neve sem volt.)

Szóval ez elég gyenge próbálkozás a részedről, lippsikém.

mgdé 2020.04.19. 15:45:51

@Szabó Miklós János:

Kedves Maaargit!
A hülye vagy, az meglehetősen korrekt magyarázat az irományaid tartalmára, mi vele hát a problémád?

Sir Bates dö Hól 2020.04.19. 15:48:31

@mgdé: ezen a nicken okleveles közgazdász, ezen számolni szokott a bulangiu;-)...

látjátok feleim szümtükkel 2020.04.19. 15:50:57

@Szabó Miklós János:

Olvasd el az utolsó sort!

18/1998. (VI. 3.) NM rendelet
a fertőző betegségek és a járványok megelőzése érdekében
szükséges járványügyi intézkedésekről

2. § (1)2
2 Módosította: 30/2009. (X. 14.) EüM rendelet 11. § (2) a).
Az egészségügyért felelős miniszter a fertőző betegségek
megelőzésének és leküzdésének irányításával, illetve felügyeletével
kapcsolatos jogkörét az országos tisztifőorvos útján látja el.
(2) Az országos tisztifőorvos a járványveszély elhárítása és az egészségügyi
ellátás biztosítása érdekében közvetlenül intézkedhet, ha azt a járványügyi
helyzet szükségessé teszi, ennek keretében közvetlenül megteheti mindazokat
az intézkedéseket, amelyek a járványveszély elhárítása és megszüntetése
érdekében szükségesek.3
3 Lásd: Tiltó és kötelező határozat a COVID-19 járvány tekintetében.
3. § (1)4

Elolvashatnád az egész rendeletet is, de tudom, hogy te csak szájalni szeretsz. Karigerit biztosan nem találnád meg benne.

nincs1itt 2020.04.19. 15:51:16

@Szabó Miklós János: jááános, te tényleg nem érted a magyar nyelvet. ameddig ki nem tört a járvány a pesti úton, addig ez a sok ákcijós dakota törzs, nem is gondolt rá, hogy ezek gócpontok lehetnek... (lásd még az iskolák bezárását) csak jelzem, hogy bajoro.-ban is volt olyan idős otthon, ahol 140 körüli idős ember fertőződött meg, és sokan meghaltak közülük. meglehet, hogy a higiénés viszonyok jobbak mint a pesti úton...
pedig ahhoz, hogy tudd nem kell járványügyi szakembernek lenni: sok ember egy helyen, összezárva, bizony járványveszély. senkit nem teszteltek(a tesztelés ákcijó dakota törzs privilégium), nehogy bevigyék a fertőzést. az orvostól a takarítást végző személyekig + az idősek, senkit nem teszteltek, biztos vagyok benne, hogy a többi intézményben sem. kitört a fertőzés, rájöttek az ákcijós dakota törzsben, hogy hoppá "elbasztuk"! na kenjük rá akárkire! itt tartunk most.

nincs1itt 2020.04.19. 15:53:00

@Szabó Miklós János: na ennek is nézz utána... mert megint hülye leszel.

Szabó Miklós János 2020.04.19. 15:55:00

@mgdé: "Esetleg ha azt írtad volna, hogy nem voltak 100 %-osan kihasználva"

Akkor az ugyanazt jelentette volna.

Na, a szövegértési problémáiddal megbirkóztunk, akkor ugorhatunk is...

"S ugyan miért kellene "piaci alapon" fizetniük, ha előtte fizették a TB-t, azaz volt társadalombiztosításuk?"

Azért, mert a TB nem arra van, hogy a büdös, demens rokon ágytálját legyen kinek cserélnie, hanem a GYÓGYÍTÁSI tevékenység színhelyeként kell, hogy működjön.

Ahogy azt az Állami Számvevőszék is megállapította, a kórházak gazdálkodásával kapcsolatban komoly problémák vannak, a kórházigazgatók egy jelentős része nem bánik elég jól a közforrásokkal, nem teremtik meg az észszerű, felelős gazdálkodás feltételeit, ami elég nagy baj.

látjátok feleim szümtükkel 2020.04.19. 15:56:37

Nem látom, hogy elment volna a Szabó Janónak szóló válaszom, de a COVID 19 vírusról itt írtak:

4 Megállapította: 23/2015. (IV. 28.) EMMI rendelet 16. §. Hatályos: 2015. IV. 29-től. Fentebb bővebb részletet idéztem a járványügyi rendeletből.

Ez lemaradt az előző végéről.

@6.Lenin:

"Gyosan menj orvoshoz, addig, amíg taálsz eget, aki ráér megvizsgálni a szemed, meg az agyad!"

Ez mi? Nem burkolt anyázás?"

Hát ha te annak gondolod, akkor reklamálj anyádnál! Én neked írtam, nem anyádnak. De te jobban tudod, közelebb vagy hozzá, és te ismered.

látjátok feleim szümtükkel 2020.04.19. 16:00:45

Nyugodt lehet mindenki, mert a kórházba többet fizettek kb. 3-4 éve ismerősék a magatehetetlen idős rokonuk után, mint az otthonban lévő após után kelett 2019-ben.

Szabó Miklós János 2020.04.19. 16:01:06

@látjátok feleim szümtükkel: Látom a jogtárat még csak most használtad életedben először, jól meg is vezetted magad vele...

Észlénykém, keresd meg szépen a jogszabály Magyar Közlönyben megjelent változatát, ahol ez a "Covid-19" megjelenik "2015-ben". És addig ne is gyere vissza, amíg meg nem találod.

Agyhalál, komolyan...

látjátok feleim szümtükkel 2020.04.19. 16:09:10

@Szabó Miklós János:

Tessék!

18/1998. (VI. 3.) NM rendelet
a fertőző betegségek és a járványok megelőzése érdekében
szükséges járványügyi intézkedésekről

2. § (1)2
2 Módosította: 30/2009. (X. 14.) EüM rendelet 11. § (2) a).
Az egészségügyért felelős miniszter a fertőző betegségek
megelőzésének és leküzdésének irányításával, illetve felügyeletével
kapcsolatos jogkörét az országos tisztifőorvos útján látja el.
(2) Az országos tisztifőorvos a járványveszély elhárítása és az egészségügyi
ellátás biztosítása érdekében közvetlenül intézkedhet, ha azt a járványügyi
helyzet szükségessé teszi, ennek keretében közvetlenül megteheti mindazokat
az intézkedéseket, amelyek a járványveszély elhárítása és megszüntetése
érdekében szükségesek.3
3 Lásd: Tiltó és kötelező határozat a COVID-19 járvány tekintetében.
3. § (1)4
4 Megállapította: 23/2015. (IV. 28.) EMMI rendelet 16. §. Hatályos: 2015. IV. 29-től.
A fertőző betegségek megelőzésére és leküzdésére irányuló helyi
egészségügyi hatósági tevékenység a népegészségügyi feladatkörében eljáró
fővárosi és megyei kormányhivatal (a továbbiakban: kormányhivatal) és a
fővárosi és megyei kormányhivatal népegészségügyi feladatkörében eljáró
járási (fővárosi kerületi) hivatala (a továbbiakban: járási hivatal) hatáskörébe
tartozik.
(2)5
5 Módosította: 13/2008. (IV. 8.) EüM rendelet 7. § (3) b), 10/2011. (III. 30.) NEFMI rendelet 7. § (1)
ab), 11/2013. (II. 7.) EMMI rendelet 8. § b), 23/2015. (IV. 28.) EMMI rendelet 17. § a).
Járványveszély esetén az ezt észlelő orvos köteles a fertőzés
terjedésének meggátlása érdekében szükséges azonnali intézkedéseket
megtenni, és a megtett intézkedésekről a járási hivatalt haladéktalanul
értesíteni.
3/A. §6
6 Beiktatta: 21/2012. (IV. 4.) NEFMI rendelet 1. §. Hatályos: 2012. IV. 15-től.

1.§.(2) bekezdés után :3 Lásd: Tiltó és kötelező határozat a COVID-19 járvány tekintetében. Ezt a szakaszt nem most iktatták be.

Szabó Miklós János 2020.04.19. 16:15:49

@látjátok feleim szümtükkel: "Tiltó és kötelező határozat a COVID-19 járvány tekintetében."

Ez a kitétel nem szerepel a 2015-ben kihirdetett jogszabály szövegében.

Ez egy egyszerű KOMMENT a netes jogtárban, sz'al sikerült jól benézned...

6.Lenin 2020.04.19. 16:17:42

@látjátok feleim szümtükkel:

"Járványveszély esetén az ezt észlelő orvos köteles a fertőzés
terjedésének meggátlása érdekében szükséges azonnali intézkedéseket
megtenni, és a megtett intézkedésekről a járási hivatalt haladéktalanul
értesíteni."
Volt még akkor orvos? Kinek is jelentett? Az mit lépett?
Pontosan itt vannak a tisztázandó kérdések. De ezt majd a hozzáértők eldöntik.

Ezt már egyszer leírtam neked, ekkor váltottál témát, ha jól emléxem.

Szabó Miklós János 2020.04.19. 16:22:54

@látjátok feleim szümtükkel: Na, ha a HIVATALOS jogszabályszövegre vagy kíváncsi, a net jogtár KOMMENTJEI nélkül, azokat a Magyar Közlönyben találhatod meg.

Jelen esetben a 2015. évi 59. számban: magyarkozlony.hu/lap-kereses?year=2015&page=20

De én jó fej voltam, kikerestem neked azt is, hogy azon belül hol van: az 5489. oldalon. Covid-19 persze sehol...

eszti..... 2020.04.19. 16:23:28

@mgdé:

végre egy jó hír! ))))

cicmen 2020.04.19. 16:29:08

@mgdé: @Sir Bates dö Hól: Most akkor az a taktika, hogy engem kell karaktergyilkolni‽ Egy nicket‽;-DDDDD...

Téged itten módszeresen baszogatnak! :D

látjátok feleim szümtükkel 2020.04.19. 16:43:35

@Szabó Miklós János:

A net jogtár a mai napon hatályos szöveget közli, feltüntetve az időközbeni módosítások hatályba lépésének a napját is.

További jó nézegetést.

Mariann19 2020.04.19. 16:48:03

@Szabó Miklós János:
Érdemes felvázolni egy teóriát ahhoz, hogy a kormánynak mi a látens célja a 39.000 ágykapacitás fenntartásához. Ez utóbbit a nemzetközi tapasztalati számok nem támasszák alá különben. Nagy a valószínűsége, hogy az egészségügyi stratégiáról van szó, amely az egészségügyi rendszer átalakítását szolgálja. Nem kétséges, hogy a kormányt folyamatosan szorítja a kórházak kínzó adóssága, melyből nem tud kikecmeregni, ezért drasztikus eszközökhöz kell folyamodnia. A vírus teremtette helyzet jó okot ad erre. Felszabadítja az ágyakat, a járvány elmúltával - mintegy észrevétlenül - nem aktiválja azokat, hiszen azokat random be kéne népesíteni, hogy a régi rend visszaálljon. Tehát rá lehet lépni egy csökkentett kapacitású kórházi ellátásra. Ez a stratégia ezen kívül egybeesik azzal a szándékkal, miszerint az idős otthonok fenntartásából is ki lehet szállni, és a családtagokra kell bízni az idősek ellátását azok minden anyagi következményével. Hasonló folyamat már végbe ment azzal - ma már törvénybe iktatva - hogy a családon belül kell anyagilag megoldani a rászoruló családtagokat, a kórházi helyzet átformálása egy második etap ugyanennek a szellemiségében. Mert ugye munkaalapú társadalom kiépítése a cél, és abba a szociális feladatok nem férnek bele.

mgdé 2020.04.19. 16:48:39

@Szabó Miklós János:

Akkor értelmezd, kicsi Maaargit:

"A kapacitások 20%-a eleve nem volt kihasználva"

CSAK a konkrét számot cseréltem ki, nyelvtani szempontból ugyanaz.

Majd akkor szólj be, Maaargitka, ha legalább az 5. osztályon túl vagy.

Pá, kislány!

mgdé 2020.04.19. 16:51:50

@Szabó Miklós János:

Aha. Látom a demencia szele már meglegyintett. Hajrá, ne add fel, be ne büdösödj!

rallus 2020.04.19. 17:01:47

És eddig még egyik nyomorult ballib "munkáslevelező " sem volt képes egy épkézláb történetet idetolni arról, hogy a 89 éves csipőficamos nagymamáját békaügetésben hajtotta ki Kastler a kórházból!
Nem ezt várta tőletek a tisztelt szerző!
Hova tűnt a proletár szolidaritás?

6.Lenin 2020.04.19. 17:06:48

@Mariann19:

Végre egy igazi gondolat olvasó. Érdekelne, a két markáns oldal megértéséhez, hogy mondjuk mit gondol Gyurcsány, és Orbán, kefélés közben.
Ha ennek megértéshez segítenél a képességeddel.
Köszi.

Európai téridő 2020.04.19. 17:06:50

Hagymázas paranoid konteó. Megártott neked a karantén, internáci hülyelvtárs Grabovszki.

Szabó Miklós János 2020.04.19. 17:19:52

@mgdé: Ha nem értesz magyarul, hát nem értesz magyarul, ne erölködj, lippsikém.

Majd ha rendesen megtanultál magyarul, és esetleg érveket is kerítesz valahonnan a saját hülyeségeden való rágódás helyett, akkor majd esetleg vitázom veled, addig sajnos csak az időnket pocsékolnánk.

Pá!

nincs1itt 2020.04.19. 17:23:35

@rallus: azért segítek, mert kásler az illető és "kastler". tudod, ha kórházi gondozásra szoruló idős embert hazaküldik, akkor bizony megeshet, hogy otthoni körülmények között nem folytatható a gondozás/gyógyítás 1./ nincs megfelelően képzett személy 2./ nincsenek szükséges gyógyszerek(csak folyamatos orvosi felügyelet mellett adható szerek) 3./ nincsenek szükséges berendezések 4./ a család nem tudja feladni a munkáját, mert 24 órás felügyelet szükséges és még legalább 1000 lehetséges ok. biztosan van olyan idős, beteg ember aki "hobbiból" volt a kórházban. szerintem nem sok ilyen akad.
a demencia bizony olyan súlyos állapotokat is előidézhet, hogy mesterséges táplálás is szükségessé válhat, sőt zárt körülmények közé kell helyezni a beteget, mivel teljesen oktalanul és céltalanul "elkóborol", a legváratlanabb időpontokban, pl 0 és 24 óra között akár 10x is megpróbálhatja.
de te csak toljad az agitprop. szöveget.

Szabó Miklós János 2020.04.19. 17:24:37

@látjátok feleim szümtükkel: "A net jogtár a mai napon hatályos szöveget közli, feltüntetve az időközbeni módosítások hatályba lépésének a napját is."

Továbbá ebben az esetben feltüntetve egy olyan (az olvasókat a jogszabály értelmezésében segítő) kommentet, amely NEM tartozik a jogszabályszöveghez.

De ezért is rejtették oda a CSILLAG mögé.

A Covid-19 elnevezést a WHO 2020 február 11-én hirdette ki az új vírus okozta betegség hivatalos neveként:
"WHO announced “COVID-19” as the name of this new disease on 11 February 2020, following guidelines previously developed with the World Organisation for Animal Health (OIE) and the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO)."
www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/technical-guidance/naming-the-coronavirus-disease-(covid-2019)-and-the-virus-that-causes-it

Ebben a "19" a megjelenés évére, 2019-re utal, ezért is teljesen abszurd az az állítás, hogy egy 2015-ös jogszabályszövegben szerepelt volna.

Ezzel nagyon csúnyán beégtél (megtévesztett téged a jogtár kommentje), ami előfordul, de azzal, hogy továbbra is ragaszkodsz a hülyeséged valódiságához, csak még cikibbé teszed a saját helyzetedet.

De a te dolgod...

nincs1itt 2020.04.19. 17:26:24

@Szabó Miklós János: jááános, a helyedben nem lenne ekkora mellényem. csak szerényen fidesz-tálibka, mert eddig nem dolgoztál meg a krumpliért!

japapapapa 2020.04.19. 17:30:20

A részletek már tök mindegy mik. Most éppen ez, máskor az, harmadszor amaz. Zajlik ami a náci németeknél volt... 10 éve ez az emberellenes káosz van és aljas, sunyi náci tobzódás... csak egyre fokozódik... már a végjátékban vagyunk... ha tűrjük még mindig, meg is érdemeljük... szégyen ránk...

Mariann19 2020.04.19. 17:31:24

@6.Lenin:
Pajzán kérdéssel nyugtáztad az egyik teóriát, sajnálom, hogy nem váltott ki belőled a tárgyhoz kötődő reakciót.

Szabó Miklós János 2020.04.19. 17:31:46

@nincs1itt: szepikém, krumpliban téged fizetnek a napszámért (ha a lovaddal való társalgás helyett dolgoznál végre), engem ropogós magyar forintban fizetnek a munkámért, amit természetesen nem itt végzek (és aminek semmi köze sincs a pár tucat olvasóval rendelkező marginális libsiblogokhoz).

de az is lehet, hogy a napszám mellett te gyuri bácsitól krumplit kapsz a blogolásért is -- én a helyében sokat azért nem fizetnék neked, mert elég alacsony hatékonysággal tolod a balliberális oldal szekerét...

6.Lenin 2020.04.19. 17:34:08

@Mariann19:

Gondolom a bal oldalira gondoltál. Ők a gondolatolvasók. Akkor ezt tisztáztuk.
Köszi.

rallus 2020.04.19. 17:40:33

@nincs1itt:
"Valójában miért dobják ki a betegeket ..."
"A kórházakból kitett, krónikus és demens páciensek aztán meghalnak."

Így kaptátok meg a magas labdát...csak zsákolnotok kellene....
Erre fel semmi rémtörténet... Sírjatok!

Szabó Miklós János 2020.04.19. 17:40:46

@Mariann19:
Már bocs, de jelen pillanatban ez a "teória" csak spekuláció, bizonyítékok nem nagyon szólnak mellette.

De ha már spekulálni szeretnénk, akkor azért én azt gondolom, hogy nem ördögtől való dolog átgondolni azt, hogy társadalmi szinten az ápolásra szoruló idősek ellátása hogyan valósítható meg a lehető leghatékonyabb módon. Nem biztos, hogy a viszonylag szűknek mondható kórházi kapacitások (és itt nem konkrétan az ágyszámra, hanem az ápolók, nővérek munkaidejére gondolok) leghatékonyabb módja az, hogy az egyébként kórházon kívül (idősotthonban vagy az otthonukban, szakápoló vagy családtagok által) is ellátható időseket kórházi elfekvő osztályokon ápolják. És a központi valamint az önkormányzati szint és a család közötti feladat- és tehermegosztást is át lehet gondolni a későbbiekben.

De ez mind várhat.

Viszont jelen pillanatban az elsődleges feladat a világjárvány (pandémia) megfelelő kezelése, az életek megóvása kell, hogy legyen; és az, hogy egészségügyi ellátás megszervezése során mindenkor biztosítani tudják, hogy a kapacitások lehetővé tegyék a felmerülő igények kiszolgálását.

nincs1itt 2020.04.19. 17:45:10

@Szabó Miklós János: magyar forint? áááá, megvan! olyan szép színes és egyre több nulla van az érméken.
örülök, hogy a bér-trollkodást már munkának nevezed.
tudod inkább egy lóval beszélgetek, mint egy fidesz-tálibbal(de azért megteszem, ha már annyira provokatívan ostoba). már megint ez átkozott projekció(segítek: kivetítés), csak nyugodtan fogadd el, hogy te közmunka mellett, feketén/okosba'/zsebbe napszámban dolgozol. nem szégyen a becsületes munka, legyen az bármi.

Mariann19 2020.04.19. 17:45:37

@6.Lenin:
Oké! Én is köszönöm.

nincs1itt 2020.04.19. 17:49:34

@rallus: te tudsz válaszolni az első kérdésre? sajnos ez lehet következménye annak, hogy haza küldték a betegeket. 1 is sok lenne... de várhatóan nem egy haláleset következik majd be emiatt. meg aztán, ha valaki ide tenne egy történetet 87 éves özv.kovácsnéról, aki elhunyt, egész biztosan te és a többi fidesz-tálib azonnal tagadnátok az okát. még akkor is ha a napnál is világosabb az ok. lásd még pesti út...

Mariann19 2020.04.19. 18:17:55

@Szabó Miklós János:
Mint bevezetőmben írtam, ez egy teória volt, kritikai felhang nélkül. Tehát nem zárom ki, hogy strukturális átalakítással, gondosan megtervezett átmenettel át lehet térni egy hatékonyabb beteg- idős ellátásra.
Vegyük sorra. A kórházak rehabilitációs osztályain valóban csak a súlyos, ápolásra szoruló betegek vannak, ottani ellátásuk nem lehet vita téma.
Az idősek ellátását célzó intézményekben már kétirányú a figura. Azon sem lehet vita, hogy az otthoni ellátást kizáró időseket állami intézményekben kell kezelni, hacsak a család anyagi helyzete miatt ezt maguknak kell megoldani. ,
Maradnak tehát az államilag fenntartott idős otthonok, ahol már vegyesebb a kép. Ezekben az intézményekben élnek azok az idős emberek, akik képesek magukat ellátni, azonban a család az idős biztonsága érdekében szívesebben látja felügyelet alatt a hozzátartozóját. Természetesen ebben a körben is léteznek elvtelenül "bedugott", főként szülők, akiknek a gyermekeik saját anyagi forrásból - igaz, hogy jelentősen drágábban -meg tudnák a felügyeletet oldani.
A megoldási javaslatod szerint ebben a kérdésben globálisan az önkormányzatok és a család közötti feladatok megosztása lenne a feladat. Azonban kihagytad a finanszírozás kérdését, mert amiatt az államnak is be kell lépnie.

6.Lenin 2020.04.19. 18:31:52

@Mariann19:

Csak erőlteted az álmod. Be van csípődve? Jársz a lovira is?

eszti..... 2020.04.19. 18:39:18

@6.Lenin:

két nick beszélget... ugye, furcsa? nem anyáz, nem titulál, beszélget.
mi ebben az erőltetés?

mgdé 2020.04.19. 18:45:47

@Szabó Miklós János:

:DDD

Tudod mit, Maaargit, inkább ne "erölködj" ...

6.Lenin 2020.04.19. 18:52:38

@eszti.....:

Kitalál történeteket, minden valós érv nélkül, aztán erőlteti, később meg hivatkoznak rá.
Már találkoztam a nevével, nagyon régen is, akkor ezt a vonalat erőltette. Emléxem rá.

Nem valós dolgokon lamentáltak, hanem amit ők beleképzeltek. Felőlem teheti, ezért kérdeztem tőle, hogy a két pacák mire gondolhat, hátha azt is tudja.
Ennyi.

Sir Bates dö Hól 2020.04.19. 18:55:37

@cicmen: kipécéztek!!!;-DDDD...

B+, egy csávó dolgozik vajon 10 nick alatt vagy többen egy-egy nick alatt?;-)...

6.Lenin 2020.04.19. 18:56:52

@eszti.....:

Ehhez mit szólsz?
index.hu/kulfold/2020/04/19/jourova_megvedte_a_jarvany_miatti_magyar_torvenyeket/
Volt egy másik, amiről kérdezni szeretnélek. Állítólag nem akadályozza a kettős állampolgárságot Matovič. Jó hír, kivéve a sorosistákat, gondolom.

Sir Bates dö Hól 2020.04.19. 18:59:25

@Mariann19: hát, a felsőoktatást is közben privatizálták és egy cca. 450-600MrdHUF állami tulajdont simán magánkézbe adtak... ami persze nem fáj a szavazóiknak, hiszen az a szektor tényleg Terra Incognita számukra...

Sir Bates dö Hól 2020.04.19. 19:02:45

@Szabó Miklós János: te importált köcsög, te a kocsis-sára-farkas vonalon mozogsz... ti tényleg az életetekért fogtok futni;-)...és kurvára megérdemlitek...

Sir Bates dö Hól 2020.04.19. 19:04:50

@6.Lenin: Lajos, rendesen szóltak a témához, a telibaszott baltafejű szláv kurva anyádat inszinuáld vén barom...

eszti..... 2020.04.19. 19:05:16

@6.Lenin:

sorosisták.... na ezzel a szótárral nem lehet megérteni a szlovákiai eseményeket... úgyhogy bele se kezdjünk....

Sir Bates dö Hól 2020.04.19. 19:06:45

@Szabó Miklós János: ne torkozz, ne torkozz, mert megfullaldsz;-)... bulangiu, te tényleg nem tudsz magyarul, du-te dracului...

6.Lenin 2020.04.19. 19:12:34

@eszti.....:

Eszti, néha én olvasom a szlovák oldalakat, meg beszélek szlovákokkal is.
És a cseh hölgy?

6.Lenin 2020.04.19. 19:13:31

@Sir Bates dö Hól:

Téged még egy kamionos szoptatott, amikor én már olvastam a véleményét.

Sir Bates dö Hól 2020.04.19. 19:17:11

@6.Lenin: gyökér, ha egy szlovák más ország területén él tartósan, akkor esetleg felveheti a helyi állampolgárságot is, de az a szlovák állampolgár, aki szlovákia területén él, az nem veheti fel másik ország állampolgárságát, csak akkor, ha lemond a szlovákról... elég szarul tudsz szlovákul, migrált köcsög...

eszti..... 2020.04.19. 19:18:00

@6.Lenin:

és meg is érted a szlovákiai helyzetet vagy a csehet?
a magyarországon sorosistáknak nevezett civilek és liberálisok pl. ott vannak a szlovák kormánykoalícióban. vagyis ők szándékozzák átformálni a jelenlegi kettős állampolgárságot tiltó törvényt.
erre te azzal indítasz, hogy a sorosisták nem örülnek neki.
ez agyrém....

Sir Bates dö Hól 2020.04.19. 19:18:43

@6.Lenin: kussolj vén barom, kirúgom a botod...

6.Lenin 2020.04.19. 19:24:28

@eszti.....:

Már el van fogadva a törvény? Ezt szerettem volna kérdezni TŐLED. A másikra mi a reakciód, a biztosasszony véleményére?

Szerinted csak az a vita, amikor kölcsönösen elfogadják egymás véleményét? Érdekes lenne.

eszti..... 2020.04.19. 19:29:09

@6.Lenin:

nincs benne a cikkben?
mond már öreg! miért is akarnék én veled bármit megvitatni?
ma már elmondtál mindennek- tegnapi is, tegnapelőtt is, és egy hónappal ezelőtt is.
miért pont annak a véleményére vagy kíváncsi, aki szerinted folyamatosan, kamuzik, hazudik, csúsztat? ezt állítod rólam egyfolytában.
beszélgess azzal, akit nagyra tartasz, akinek adsz a véleményére.

6.Lenin 2020.04.19. 19:35:27

@eszti.....:

Pont ezért érdekelne, mert közben változott a szélirány. Érdekelne, hogy te is fordultál-é.
A jelek szerint még tétovázol, várod az érveidet. Csak szar a net, és az e-mail késik.

Sehol, soha nem írtam, hogy adnék a véleményedre, de szívesen olvasnám. Nem vitázni szerettem volna veled. Az ki van zárva.
Nálatok a vita az, amikor a másik totál elfogadja a ti véleményeteket.

eszti..... 2020.04.19. 19:37:34

@6.Lenin:

írjál az önök kérték-be, ott majd teljesítik a kéréseid

Sir Bates dö Hól 2020.04.19. 19:41:06

@6.Lenin: te barom, azt írtad, beszélsz szlovákul! akkor mit nem tudsz elolvasni‽ ;-DDDD...
(ha tudnál olvasni bármilyen nyelven akkor láthatnák, hogy ez a kormányprogramban szerepel... elfogadták már a szolgák kormányprogramot? ezt csak ki tudod olvasni anyád nyelvén, nem?;-)).....

alöksz róz 2020.04.19. 19:50:12

@nincs1itt: "a kórházból visszatérő betegek vitték be fertőzést" - honnan tudod, nagyokos
kiírta a gugli?

nincs1itt 2020.04.19. 19:57:47

@alöksz róz: szeva sanya! már majdnem hiányoztál! a többi néven nem vagy annyira jópofa... ja, ja a gógli kiírta. ahogy mondod! ne keseredj el, gyakorolj tovább szorgalmasan és neked is segíteni fog!

6.Lenin 2020.04.19. 20:02:09

@eszti.....:

Hozod a formád, ha ciki válaszolni, terelsz. Rendben. Közben én is rájöttem, mégse érdekel a véleményed. Talán még az is előfordulhat, hogy soha nem is érdekelt igazán.

De ezt őszintén köszönöm, hogy megismerhettem általad...

www.youtube.com/watch?v=qKaSVNr79dA

alöksz róz 2020.04.19. 20:09:29

@nincs1itt: természetesen megint nem tudod a világon semmivel se igazolni a szavaidat
marad a károgás köpködés
ahogy megszokhattuk

alöksz róz 2020.04.19. 20:16:20

@Sir Bates dö Hól: "nyugi köcsög, jön a címed, én majd megyek, s imádkozz, hogy egyedül légy otthon, mikor odaérek;-)..." - bazmeg ez a duma már 15 éve is gagyi volt

nincs1itt 2020.04.19. 20:16:34

@alöksz róz: akkor nosza, 2,5 sorban igazold az ellenkezőjét! mert ha az ápolóktól kapták el, akkor is az ákcijós dakota törzs a felelős, mert nem tesztelték az ápolókat...
sanya, nyugi van. elbaxta a fidesz, ennyi.

alöksz róz 2020.04.19. 20:28:11

@nincs1itt: természetesen megint nem tudod a világon semmivel se igazolni a szavaidat
marad a károgás köpködés
ahogy megszokhattuk

István Tamasi 2020.04.20. 05:57:24

@alöksz róz: Az ország másik 20 otthonába hogy került be a koronavírus és azokért is Karácsony a felelős?

István Tamasi 2020.04.20. 06:10:26

@Szabó Miklós János:
Köszönöm, hogy tegnap 16:09.10-kor beírtad, idézted a 18/1988n és 23/2015-ös rendeleteket mert abból megtudhattuk - és akár te is megtanulhatod -, hogy járvány elleni védekezés kizárólagos hatásköre és felelőse a kormányhivatal. Tehát ezzel semmissé, sőt szánalmassá tetted korábbi Karácsony elleni sivalkodásaidat.

chrisred 2020.04.20. 06:12:44

@István Tamasi: Abban igaza van, hogy nálunk teljesen bizonyíthatatlan és követhetetlen, hogy kitől és merre terjed a fertőzés. Mivel csak azokon végeznek teszteket, akiken jelentkeznek a tünetek, őket egyébként tesztelés nélkül is izolálni kellene.

cicmen 2020.04.20. 07:13:18

@István Tamasi: Az ország másik 20 otthonába hogy került be a koronavírus és azokért is Karácsony a felelős?..............

Jó kérdés, mert ha azokért az ottani polgármesterek a felelősök, akkor ezért meg Karácsony! Persze meg kellene nézni, hogy azoknál s elkapta e majdnem mindenki, meg hogy ott is hiányzott e az orvos! Meg hogy ott is foglalkozott e mindennel a polgármester, a klímán keresztül, a melgproblémán át a színházakig, csak pont az öregek otthonával nem!

cicmen 2020.04.20. 07:30:23

@István Tamasi: Köszönöm, hogy tegnap 16:09.10-kor beírtad, idézted a 18/1988n és 23/2015-ös rendeleteket mert abból megtudhattuk - és akár te is megtanulhatod -, hogy járvány elleni védekezés kizárólagos hatásköre és felelőse a kormányhivatal. Tehát ezzel semmissé, sőt szánalmassá tetted korábbi Karácsony elleni sivalkodásaidat........

Ha így van, akkor viszont nem értem, hogy Karácsony miért alakított budapesti válságtörzset és miért adott tanácsokat a járvány elleni védekezéshez?
Mindazonáltal az otthon logikailag még a fővároshoz tartozik, a kormányhivatal elrendel ezzel kapcsolatos intézkedéseket, de azt a kezelőnek kell végrehajtani, ergo még nagyobb Karácsony felelőssége. Külön érdekesség, hogy oda sem tolta a pofáját, csak a Gy. Német ment el a Ceciliával a szemlére!

Mariann19 2020.04.20. 09:48:35

@6.Lenin:
Lehet, hogy nem vagyok fajsúlyos gondolkodó /idézet tőled a "gondolkodó" kifejezésedre utalva". Mindössze informálódom, tallózok, hogy ne haljak meg hülyén. Tehát a tegnapi levezetésemhez:
Palkovics nyilatkozata szerint május 3-án lesz a lokális csúcs.
Egy magyarországi matematikus csoport vizsgálja a járvány terjedését, a legrosszabb helyzetben lesz majd szükség 8.000 ágyra.

Mariann19 2020.04.20. 09:56:47

@Sir Bates dö Hól:
Az utóbbi , felsőoktatási átszervezések szerint a kormány alapítványok égisze alá rendezi az egyetemeket. Volt egy hullám, amikor Matolcsy volt ebben a fő korifeus, jelenleg finanszírozóként a MOL és Csányi bankja lépett be ebbe a rendszerbe. Ezek után nem kétséges, hogy az így beszervezett egyetemek milyen szellemiségben működnek majdan. Ugyanis az alapítványok a Mol és Csányi részéről a vállalkozásaik osztalékából tarthatóak fenn. Mi lesz, ha nem képződik nyereség, nem lesz eredmény? Nagy szívfájdalmam, hogy szívem legkedvesebbjébe - a Corvinusra - az idén 33 %-kal kevesebben jelentkeztek.

Mariann19 2020.04.20. 09:59:11

@magándemokrata:
Bearanyoztad a napomat, mert felismertél. Én is örülök neked.

6.Lenin 2020.04.20. 10:03:28

@Mariann19:

Ne legyen rá szükség, de, ha igen, akkor legyen készen a betegek fogadására. Láttunk képeket Spanyolországból, a folyóson , földön fekvő betegekről.

Nem tudom van-é elég fantáziád elképzelni egy hasonló bp-i képsorra, mit is tennétek.

Mellesleg a modell nem segített még senkinek sem a gyógyulásban, főleg ha valamilyen lipsi észlény modellezett valamit. Szerencsére eddig csak gazdasági kérdésekben modelleztek, ami csúfosan megbukott, eddig, sőt a gyakorlatban is.

Senki nem tud biztosat ebben a kérdéskörben, sehol a világon. Bármikor kirobbanhat egy második, harmadik, hullám, amit pusztítóbbnak ítélnek a "tudósok".

Jobb félni, mint megijedni, mondja a buta magyar paraszti logika.

Mariann19 2020.04.20. 10:15:02

@6.Lenin:
Valóban, jöhet egy második, harmadik hullám, néhány vátesz ezt jól alátámasztva vezeti le. A kérdés az, hogy egy vélt katasztrófára már most teljes harci készültségben kell-e állnunk 100%-os kapacitással, amely mértékében még nem is kiszámítható?

6.Lenin 2020.04.20. 10:20:10

@Mariann19:

Van aki akkor gondolkodik el azon, hogy milyen jó lenne bevezetni a vizet a házba, amikor annak romjai már csak enyhén füstölögnek a hajnali pirkadatban.
Természetesen még ekkor is lehetne értelmes elképzelésnek tartani.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.04.20. 10:26:25

@Mariann19: "május 3-án lesz a lokális csúcs"

Ez a modell gondolom azt feltéletezi, hogy a járvány terjedési tulajdonságai időközben nagyjából változatlanul maradnak, tehát sem lazítani, sem lényegesen szigorítani nem fogják a korlátozó intézkedéseket. (Esetleg azt viszont beszámítják, hogy a hőmérséklet és a páratartalom a vírus számára májusig kedvezőtlen irányba változik.)

De az is világos, hogy ha valóban be is jön ez a modell (garancia nincs rá, ha pl. időközben tovább lazul a lakossági fegyelem), a jelenlegi korlátozó intézkedések mellett akkor is csak az esetszám csillapodása várható, mondjuk őszig, amikor a járvány terjedése számára ismét kedvezőbb időjárási feltételek állhatnak fenn.

"Egy magyarországi matematikus csoport vizsgálja a járvány terjedését, a legrosszabb helyzetben lesz majd szükség 8.000 ágyra."

Itt megint kérdés, hogy milyen feltételezéseket tápláltak be a modellbe: ha a kijárási korlátozás fennállását az idők végezetéig, az pl. nem túl realisztikus. Ezek a korlátok már most szépen lassan fojtogatják a gazdaságot, kivéreztetik a vállalkozások jelentős részét, előbb-utóbb valamit kezdeni kell majd velük.

chrisred 2020.04.20. 10:42:56

@Szergej Szergejevics Szergejev: Szerintem azoknak az országoknak a folyamatgörbéiből indulnak ki, ahol korábban jelent meg a járvány.

alöksz róz 2020.04.20. 10:52:48

@Mariann19: ezt az ágyszámosat már kipörgettük itt, matematikus csoport se kellett hozzá :D

(csak egyet nem számoltunk bele, mert annyira okosak azért mégse vagyunk, hogy lehet nem is maga az ágyszám a lényeg, hanem az egészségügyi személyzet. na akkor mi van? mély hallgatás, más nem jöhet.)

István Tamasi 2020.04.20. 10:54:59

@cicmen: A járvány elleni védekezés a jogszabály szerint a kormány(hivatal és a kormány által felügyelt országos tisztifőorvos) kizárólagos hatásköre és felelőssége az önkormányzat tuljadonában lévő idősek otthonában. Tejhát a járvány elleni védekezéshez szükséges eszközök biztosítása, a tisztifőorvos által elrendelt óvintézkedések betartásához szükséges eszközök beszerzése illetve azok biztosítása is a kormányhivatal kizárólagos hatásköre és felelőssége. Erről szólnak a jogszabályok.
Karácsony Gergely tapasztalva, hogy a kormányhivatal/tisztifőorvos/állami egészségügy ezen feladatát nem látja el, nem biztosít védőeszközöket - miközben az elmebeteg és hazaáruló suttyó óriási mennyiségben ajándékozgat külföldre védőeszközöket -, ezért a fővárosi önkormányzat válságtörzset állított fel (noha erre jogszabály nem kötelezi) és - a nemzetthy elqrmány által megcsonkított - költségvetéséből jogszabályi kötelezettség nélkül is költött védőeszközökre.
Hiába is lett volna orvos az otthonban aki megállapítja a vírusfertőzés gyanúját, ha a kormányhivatal vezetője nem engedélyezi a vírusteszt elvégzését még a kórházból az otthonba visszaszállított időseken se!
A Fővárosi önkormányzat megcsonkított anyagi lehetőségei korlátozottak és nyilvánvalóan nem lehettek elegendőek különösen annak fényében, hogy a kormányhivatal/tisztifőorvosi szolgálat által elvégzett vírustesztek több tucatnyi mintája az otthon és a labor között megsemmisült.
A járvány elleni védekezés kizárólagos hatáskörrel rendelkező operett törzsének vezetője - az elmebeteg és hazaáruló suttyó - vajon miért nem tolta oda a dagadt pofáját, ha ez a helyszín olyan fontossá vált a fideszmaffia médiacsahosainak és bértollnokainak?

alöksz róz 2020.04.20. 10:55:12

@Mariann19: bezárják az összes egyetemet
más nem lehet

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.04.20. 10:56:29

@chrisred: Az alapvető terjedési tulajdonságokat tekintve bizonyára valóban ezeket veszik alapul.

De ami a modellezést nehezíti, hogy a terjedés hatékonysága (sebessége) nagyban függ attól is, hogy a lakosság hogy viselkedik (pl. komolyan veszik-e a korlátozó intézkedéseket, betartják-e a javasolt óvintézkedéseket).

A Google jó sok országra (Magyarországra is) közzétesz az okostelefonok helyadatain alapuló elemzést arról, hogy az emberek hogyan, hol tartózkodnak, mozognak (pl. többet vannak-e otthon), és ezek még bele is táplálhatók egy komplexebb terjedési modellbe.

Viszont ha a meghatározott paraméretek közül valami a prognosztizált csúcsig egy ilyen peremfeltétel lényegesen megváltozik (pl. feloldják a kijárási korlátozást; elfogy az emberek türelme és több a szabályszegés), az könnyen azt eredményezheti, hogy "borul" a számítás, nem akkor és nem akkora lesz a csúcs.

Ha semmilyen korlátozás nem lenne érvényben, és az emberek úgy viselkednének, mint tavaly ilyenkor, akkor a járvány néhány hónap alatt átmenne a lakosság többségén.

Mariann19 2020.04.20. 10:59:36

@6.Lenin:
Igen, lehetne a kész, egyben leégett házba utólag vizet bevezetni. Különösen, ha - mint írod - még füstölögnek a romok. Legalább oltásra még fel lehet használni.

6.Lenin 2020.04.20. 11:19:51

@Mariann19:

Nagyon jó, méltányolható gondolat, igen.
Sok hülye, meg néha előre is gondol.
Nem könnyebb utólag? Sajnos nem, pedig nem tűnne rossz 5letnek. Hátha...

Mariann19 2020.04.20. 11:26:33

@alöksz róz:
Az egészségügyi személyzet hiányáról való kétségeid jogosak. Több szakember fejtette ki, hogy hiába lesz 8.000 lélegeztető gépünk, ha az emberek létszáma nem elegendő, valamint a kezelésüket még nem oktatták ki. Mi több, van ahol a műszaki feltételek sem adottak.
Ne legyél borúlátó, az egyetemek nem szűnnek meg, azonban kétséges, hogy az eddigi oktatási színvonal megmarad-e, milyen szellemiségű lesz az oktatás.

alöksz róz 2020.04.20. 12:11:19

@Mariann19: nem feltétlenül a hiánya
hanem a meglévők védelme, tehermentesítése
erre tényleg csak hümmögni lehet

nem vagyok borúlátó, csak oltalak

Sir Bates dö Hól 2020.04.20. 14:04:50

@Mariann19: várjál, az nem beszállás senki részéről sem, hogy az állam MOL részvényeket ad (10-10%-ot) és Richter részvényeket a Corvinusnak és a Matheus Corvinusnak cca. 450Mrd HUF értékben, s nem használatra, hanem TULAJDONBA! s nem a rektor ül be a MOL igazgataótanácsába, mint az egyik főrészvényes képviselője, hanem hernádi az alapítvány vezetőségébe!
Ez semmi más, mint ad1/ a felsőoktatás privatizálása és ad2/ az állami vagyon magánvagyonná transzformálása à la kósa "elvesztette közvagyon jellegét" lajos...

(minden okés egyébként?)

Mariann19 2020.04.20. 15:03:38

@Sir Bates dö Hól:
Igen, neked van igazad. Az alapító vagyon valóban úgy alakult, ahogyan leírtad, kapitulálok.
Én már az aktuális fenntartásról írtam, amely az egyetem céljait finanszírozza a részvények osztalék hozamából.
Egyébként a helyzetem félig-meddig okés, itthon rohadok már pár hete, volt egy csini szívritmus zavarom. Biztosan a fejemben is van valami ilyesmi, de az nem látszik. Hi-hi-hi.
A járvány miatt nem mehetek az előírt kontrollra, marad a várakozás vagy az örök vadász mezők.

mgdé 2020.04.20. 17:50:55

@alöksz róz:

Ez sem magyarázat a kezdeti fűnyíróelvre,
de szerintem még a fokozatosság mentességre sem
(ez utóbbira, akkor nem, ha igazak a sztorik arról, hogy súlyosabb esetek esetén is csak egy-két napjuk volt az érintettek családtagjainak az értesítő telefonoktól a kiszállításig).

mgdé 2020.04.20. 17:56:17

@Sir Bates dö Hól:

Hernádi vonzódik az Alma Materhez. Kósa nem annyira. :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.20. 19:21:31

@eszti.....: vele ilyen szépen még nem beszéltek soha!:))