B1 blogcsalád



Tízszer annyiért kéri ki a kormány az "emberek" véleményét, mint amennyibe a kártérítés kerül

2020. február 24. - b1 blog

Túl a nyilvánvaló rasszizmuson, a Jobbik konszolidálódása miatt pártnélkülivé vált rasszista szavazói csoportok meghódítására tett kísérleten, meg a jogállam maradékainak lebontásán (ti. jogerős bírósági ítélet tudatos ignorálása) még alapvető számtani problémák is adódnak a Fidesz-kormány közpénzből folytatott propagandájával. (Ábra forrása)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4215489350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.26. 19:03:31

@morpho: A PISA teszteken pár év alatt kurva nagyot rontottunk. Akkor tépték a szájukat, hogy ez gyurcsány sara, majd a következő teszten szárnyalni fogunk. Hát az is tök ugyanolyan szar lett. Magunkhoz mérten is szar, mindenkihez mérten is. Ilyenkor mindig az jön, hogy irreleváns a teszt, nem mutatja meg, valójában milyen kittttűnőek a magyar diákok. :))

Mindig ezt csinálják. Ha véletlenül egy gazdasági mutatónk szerint nem vagyunk tökutolsók az EU-ban, akkor azt kikiáltják egyedül üdvözítőnek, mikor megbuknak vele, rögtön szubjektívnek titulálják, amit a Soros György patrióta kézzel irányít. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.26. 19:10:26

@6.Troll: "ezek a pénzek a fennálló helyzetet egyáltalán nem oldják meg"

Bazmeg, mekkora idióta fideSSfasszopó troll vagy te!

K á r t é r í t é s !

A gazdád akarhatná megoldani, de eszébe sincs. Rég megoldhatta volna. Ő azon izmozik, hogyan adhatna megoldást a kártérítés HELYETT, hogy szembe mehessen a jogállammal, más nem érdekli.

6.Lenin 2020.02.26. 19:21:35

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

Milyen kártérítés? Azért mert nem képesek ember módra a 21. sz-ban viselkedni?

De most tényleg komolyan kérdem, mit oldana ez meg? Tényleg bármit is jelentene nekik az emberré válás folyamatában ez az 1-3 millió személyenként? Tényleg hiszel benne?
Egyáltalán a pirinyó eszeddel fel tudod fogni a helyzetüket? Beszélgettél már cigányokkal erről a kérdésről? Kötve hiszem. Te egy rendkívül aljas, és primitív szarházi vagy.
A hozzáállásod alapján teljesen alkalmatlan vagy arra, hogy erről a témáról emberi módon lehetne veled akár csak néhány percet is beszélgetni.
Szerintem még addig se vagy képes eljutni, hogy ebből bármit is képes lennél átlátni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.26. 19:30:30

@6.Lenin: Hinnye,de magas lóról osztod az észt!
Vagy legalább is próbálod.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.26. 20:45:00

Van itt egy jó cikk arról, milyen káros a szegregáció:

444.hu/2020/02/25/akik-ilyen-osztalyban-kezdenek-nem-igazan-tudnak-kilepni-belole

"Az iskolai szegregáció agresszív gyerekeket és kiégett tanárokat eredményez, mondja L. Ritók Nóra, a Berettyóújfaluban és környékén működő Igazgyöngy Alapítvány vezetője.
Tanárként és egy szociális modellprogram irányítójaként nap mint nap igazolva látja ezt az összefüggést, különösen azóta, hogy az új egyházi iskolák elkezdték lefölözni a jobb helyzetű családok gyerekeit."

FideSSfsszopók nem tudják megérteni, de a többieknek ajánlom.

Womb Rаider 2020.02.27. 08:46:09

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Ja.. szép szavak.. csak arról nem veszel tudomást, hogy a konstans pozitív diszkrimináció msáként nem létezhet, csak úgy, ha a másik oldalt lényegében negatívan diszkriminálod :)
A gyerekeknek joga van a minőségi oktatásra.. de arra nincs joguk, hogy más gyerekek minőségi oktatását zavarják, ellehetlenítsék.
Itt most ennek legalizálása folyik. Jó bolsevik beidegződések mentén nem a lemaradókat próbáljuk ösztönözni, hanem az élenjárókat próbáljuk korlátozni, fékezni.

Na, nehogy már a követelményeket (amik azért lássuk be, rémesen egyszerűek, úgy az eccrű kultúrnépeket nézve) teljesíteni képtelenekhez próbáljunk kényszeresen igazodni, a követelményeket hozzájuk igazítani.. mert így hamar eljutunk oda, hogy a szegregáció vádjának elkerülése miatt pusztán származása alapján előjogokkal ruházunk fel egyeseket és szélsőséges esetben kvóta diplomákat kezdünk osztogatni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 09:32:48

@Womb Rаider: "A gyerekeknek joga van a minőségi oktatásra."

Örülök, hogy így látod. Tehát szerinted is gáz, amit a kormány művel az oktatásból ellopott pénzzel.

"de arra nincs joguk, hogy más gyerekek minőségi oktatását zavarják, ellehetlenítsék."

Egy kerekesszékes gyerek mindenképpen zavarja a többieket, sokszor segíteni kell, mondjuk nem tud rajz órán kimenni vízért olyan könnyen, mint a többiek, lassabban áll sorba mikor ebédre mennek, stb. Egy figyelemhiányos gyerek is elkerülhetetlenül zavarja a többieket, egy autista is furán viselkedik. De emiatt nem lehet őket kirekeszteni az oktatásból. Az az oktatási rendszer feladata, hogy megoldja ezeket a problémákat. A legjobb tanároknak kell a legnehezebben tanítható gyerekeket oktatniuk. Nem pedig ami most van, hogy amatőrök tanítanak pont a legnehezebb helyeken sima érettségivel.

Muhammad Balfas 2020.02.27. 09:38:31

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Sztem az eredményez kiégett kétségbeesett tanárokat, amikor úgy kénytelenek tanítani, hogy nincsenek eszközeik az agresszív-többnyire roma-gyerekek megfékezésére, akik ellehetetlenítik a tanórákat és korlátlanul alázhatják meg tanáraikat, osztálytársaikat.
Elképesztő történeteket hallani a gyöngyöspatai iskolából. Mostanra eljutottunk oda, hogy elengedhetetlenné vált az iskolai biztonsági őr és kamerarendszer bevezetése.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.27. 09:40:45

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:
"de arra nincs joguk, hogy más gyerekek minőségi oktatását zavarják, ellehetlenítsék."

Egy kerekesszékes gyerek mindenképpen zavarja a többieket,"

Te mekkora barom vagy! LOL bazmeg!

Grimbusz Makszimusz 2020.02.27. 09:44:55

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: ." A legjobb tanároknak kell a legnehezebben tanítható gyerekeket oktatniuk. Nem pedig ami most van, hogy amatőrök tanítanak pont a legnehezebb helyeken sima érettségivel."

Ezt is milyen jól tudod! :D Az elitgimibe meg menjenek az érettségizett tanárok nem?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 09:56:13

@Grimbusz Makszimusz: "menjenek az érettségizett tanárok"

A jó tanulókat se szabad diszkriminálni. Ti fideSSfasszopók csak diszkriminációban tudtok gondolkodni? Mindegy nektek, csak a társadalomnak legyen rossz.

Mindenhova képzett tanárok kellenek. Ondó Viktor gazdádtól vissza kell venni az ellopott ezermilliárdokat és az oktatásra költeni. Lesz annyi képzett tanár, mint a nyű.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 09:57:33

@Muhammad Balfas: "nincsenek eszközeik"

Legyenek eszközeik. Ez nem kifogás. Az alkalmatlan tanárok menjenek kapálni, ne a gyerekeinket butítsák.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.27. 10:08:14

@Muhammad Balfas: "Elképesztő történeteket hallani a gyöngyöspatai iskolából. Mostanra eljutottunk oda, hogy elengedhetetlenné vált az iskolai biztonsági őr és kamerarendszer bevezetése."

Az rendkívül fasza lesz, az őröt vagy megverik, vagy megy a börtönbe "gyermekbántalmazásért", a kamerát vagy összetörik, vagy ellopják, addig meg a tasz ugat a purgyék személyiségi jogai miatt, amiért felveszik ahogy a folyosóra szarnak!

Womb Rаider 2020.02.27. 10:16:03

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

"Egy kerekesszékes gyerek mindenképpen zavarja a többieket, sokszor segíteni kell, mondjuk nem tud rajz órán kimenni vízért olyan könnyen, mint a többiek, lassabban áll sorba mikor ebédre mennek, stb. "
Baromság. Volt mozgássérült osztálytársam és engem nem zavart, de emlékeim szerint másokat sem. Inkább őt zavarta, ha a testnevelés órán nem tudott mindenben résztvenni.. de volt azért, hogy beállt a kézilabda kapuba.

"Egy figyelemhiányos gyerek is elkerülhetetlenül zavarja a többieket, egy autista is furán viselkedik. De emiatt nem lehet őket kirekeszteni az oktatásból."
No, hát nem is kell.. de talán az sem elvárható , hogy ezzel mások eredményes oktatását, mások előmenetelét akadályozzák..

"Az az oktatási rendszer feladata, hogy megoldja ezeket a problémákat. A legjobb tanároknak kell a legnehezebben tanítható gyerekeket oktatniuk. Nem pedig ami most van, hogy amatőrök tanítanak pont a legnehezebb helyeken sima érettségivel. "
Tehát te már megint a fűnyírót tologatnád és a legjobb képességűek elé gördítenél akadályokat, csak, hogy sok esetben kétes eredmények elérése érdekében égetnél el erőforrásokat.. Péz nem számít! IQ nem akadály! Mi tudjuk, merjük, tesszük! Analfabéta diplomásokat az országnak!!! Ezeret! (jó.. ez részben már megvalósulni látszik)

Grimbusz Makszimusz 2020.02.27. 10:17:58

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Na itt is van a libsi aduász, a diszkrimináció! Innentől nincs tovább, a vita megnyerve ugye? Tudtommal vannak lányaid, ha ilyen ösztönlényekkel kellett volna tanulniuk, akkor mit csináltál volna???????
Hogy nem a diszkriminációról ugatsz, abban biztos vagyok!

Womb Rаider 2020.02.27. 10:25:43

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "Mindenhova képzett tanárok kellenek. Ondó Viktor gazdádtól vissza kell venni az ellopott ezermilliárdokat és az oktatásra költeni. Lesz annyi képzett tanár, mint a nyű. "

Hogy te mekkor mocsadék troll vagy..

Fogd már fel, hogy a kiművelt emberfő egy termék, amihez az alapanyagot a család termeli. Irdatlan erőforrás ráfordítással ki lehet (talán) hozni egy gyerekből a legtöbbet, a legjobbat.. de ehhez egyrészt kell adottság és alapvető képesség is.. de mindenekelőtt kooperatív hozzáállás. Még így is lesz, akit 16 éves koráig nagyjából olyan szintre lehet csak hozni, hogy képes lesz kézjegyével ellátni a rendőrségi jegyzőkönyvet.
Ha a hagymázas képzelgéseidnek és irracionális elvárásaidnak lenne bármi alapja, úgy ez a népcsoport nem küzdene Európa nagyjából összes országában azonos kihívásokkal. Ha csakis Orbán állna a felemelkedésük útjában.. akkor az elmúlt ~4-500 év során miért nem történt meg , hogy valami látható elmozdulás lett volna felfedezhető?
A tudás átadása nem alapulhat kényszerítésen.

Muhammad Balfas 2020.02.27. 10:53:55

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Igen , a szokásos libsi duma. Mindig, minden körülmények között az állam, illetve annak képviselője a hibás az egyén felelőssége fel sem merül bennetek soha. Annak a családnak a felelőssége ,ahonnan ilyen kezelhetetlen, agresszív gyerekek kerülnek ki. Te mit csinálnál azzal a gyerekkel , aki felszólításra sem ül vissza a helyére, folyamatosan provokálja társait, sőt még téged is fenyeget, esetleg megüt?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 11:00:55

@Womb Rаider: "a legjobb képességűek elé gördítenél akadályokat"

Még csak hasonlót se mondtam.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 11:02:42

@Muhammad Balfas: "az állam, illetve annak képviselője a hibás"

Igen, az állami feladatok elbaszásáért nem vádolhatod Soros György patriótát vagy az időjárást, hiába szajkózza ezt a gazdád.

Womb Rаider 2020.02.27. 11:05:32

@Muhammad Balfas: Én feltételül szabnám a pedagógusi pályára való lépéskor a legalább 2 danos kyokushinkai vagy hasonló szintű krav-maga minősítést, a 100kg feletti testsúlyt és kevlár mellény állandó viselését. Természetesen a szolgálati fegyvert az iskola kellene biztosítsa.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 11:06:33

@Muhammad Balfas: "Te mit csinálnál azzal a gyerekkel , aki felszólításra sem ül vissza a helyére"

Mondjuk olyan órát tartanék, hogy eszébe se jusson mást csinálni, mint a száját tátani. A tanár az egy szakma, és érteni kell hozzá, nem rinyálni, hogy nem ül minden gyerek egyenes háttal, hátra tett kézzel. Sógorom képzőművész, de egy olyan iskolában tanított - amíg a gazdád azt is meg nem szüntette -, amiben más iskolákból kirúgott, kezelhetetlennek minősített gyerekek jártak. Imádták.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.27. 11:06:46

@Muhammad Balfas: Igen , a szokásos libsi duma. Mindig, minden körülmények között az állam, illetve annak képviselője a hibás ..........

Attól függ, ki van kormányon! :DDDDDDDDDD

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 11:08:22

@Muhammad Balfas: "Annak a családnak a felelőssége ,ahonnan ilyen kezelhetetlen, agresszív gyerekek kerülnek ki."

Éppen, hogy nem. Ezzel blokkolnád a társadalmi mobilitást. Pont, amit Ondó Viktor gazdád tesz.

Womb Rаider 2020.02.27. 11:12:37

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "Még csak hasonlót se mondtam. "
De, te pontosan ezt mondod.. nem lep meg azért, hogy magad sem érted, mi az, amit leírsz.. de nyilván téged is szegregáltak.

Azzal, hogy egy nyilvánvalóan véges erőforráskészletet igyekszel egészen abszurd módon felhasználni, azzal nem teszel mást, csak elégeted azt. A jövőt meg lehet próbálni a leggyengébb képességűek sziszifuszi munkával való felzárkóztatására alapozni, de ha összeveted ezt azzal, ami a fejlett országok brain drain-en alapuló gazdaságát jellemzi, úgy magad is be kell lásd, ez nem más, mint PC harakiri..

Ám továbbra is ott tartunk: akarhatunk mi bármit, ha nincs fogadóképes és fogadókész közeg a másik oldalon.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 11:15:43

@Womb Rаider: "Volt mozgássérült osztálytársam és engem nem zavart"

Ezt mondom, mindenféle gyerek elfér az osztályban, a többiek észre se veszik, hogy zavarná őket, megtanulják a toleranciát. Mondjuk neked ez valahol kisiklott.

6.Lenin 2020.02.27. 11:17:37

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

Neked fingod sincs ezekről. Mi a faszért játszod itt az okostojást?
Seggarc vagy te a valóságban is.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 11:19:29

@Womb Rаider: "véges erőforráskészletet"

Nem véges, hanem elégtelen, mert Ondó Viktor gazdád ellopta. De ha GDP arányosan hasonló összeget költenénk az oktatásra, mint más országokban, kitűnő oktatási rendszerünk lehetne. A tanár megbecsült státusz lenne, nem pária.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 11:25:11

@Womb Rаider: "A jövőt meg lehet próbálni a leggyengébb képességűek sziszifuszi munkával való felzárkóztatására alapozni"

Megint olyat próbálsz a szájamba adni, amit nem mondtam. Azt mondtam, hogy minden gyereknek egyenlő esélyt kellene adni, mint pl. Finnországban.

Annyiban azért igazad van, hogy egy gyengébb képességű gyereket a társadalom szemszögéből nyereséges dolog külön költséggel fejleszteni, majdani adófizetőként a sokszorosát fizeti vissza.

Általában igaz, hogy messze a létező legjövedelmezőbb befektetés az oktatás.

Womb Rаider 2020.02.27. 11:32:39

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "Megint olyat próbálsz a szájamba adni, amit nem mondtam. Azt mondtam, hogy minden gyereknek egyenlő esélyt kellene adni, mint pl. Finnországban."

Az egyenlő esély olvasatomban nem azt jelenti, hogy bizonyos szempontok mentén bizonyos gyerekekre hatványozottan több energiát, pénzt fordítunk és leszállított feltételrendszer mentén próbáljuk papírhoz juttatni..

Az egyenlő feltételek ennek tükrében bőven fennállnak idehaza. Ha egy diák képes az alapvető (felvételi) követelményeknek megfelelni és mutat valami csekély hajlandóságot arra, hogy az oktatásban elvárt normák mentén részt venni, annak határt csak önnön képességei fognak adni.
Azért azt talán még te is belátod, hogy ezen a téren (sajnos) nem lehet politikai elhatározásból fakadóan azonos feltételeket teremteni. Mondjuk az intelligensebbeken esetleg lobotómiát vagy egyéb invazív beavatkozást még végre lehetne hajtani, hogy azonos szintre kerüljenek a leggyengébbekkel.. de nem tudom, ez mennyire célszerű..

6.Lenin 2020.02.27. 11:38:10

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

Seggarc!

"minden gyereknek egyenlő esélyt kellene adni,"

Szerinted mi a különbség az esély, és a lehetőség közt? Látom ezt kevered még, mint szinte mindent.

Az esély mindig, mindenkinek adott, csak a lehetőségei nem azonosak, nem is lesznek soha, de ezt neked elmagyarázni a világ legfeleslegesebb dolga lenne.

Womb Rаider 2020.02.27. 11:39:05

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "Annyiban azért igazad van, hogy egy gyengébb képességű gyereket a társadalom szemszögéből nyereséges dolog külön költséggel fejleszteni, majdani adófizetőként a sokszorosát fizeti vissza."

Ez szokás szerint egy kicsit libbant axióma, mert ez még valószínűségként sem valami fényes, garancia meg semmi erre. Az igaz, hogy ezek a gyerekek védettek a globális munkaerőpiac vákuumjától, de ez sovány vigasz, ha a rájuk költött erőforrások felhasználásával 4 diplomást is kitermelhetett volna az oktatás, akik közül 2 idehaza marad..

"Általában igaz, hogy messze a létező legjövedelmezőbb befektetés az oktatás. "
Ez a másik axióma, ami csak idealizált körülmények között igaz, egy amúgy nem létező világ gazdaságában.. de a libbantaknak pont megfelelő.

Az a legjövedelmezőbb (nem véletlen, hogy a gazdag országok ezt választják..) hogy másokkal végeztetjük el ezt a munkát, másokat biztatunk (kényszerítünk) ezen feladat elvégzésére, aztán a 'végtermékből' kimazsolázzuk a legjobb darabokat ;)
Onnan nézve igaz, amit írsz, innen nézve kissé árnyaltabb a helyzet.

6.Lenin 2020.02.27. 11:49:57

@Womb Rаider:

Mi képezünk orvosokat, mérnököket, szakmunkásokat nem i s kis befektetéssel.

Aztán elmennek más országba dolgozni, élni. Ez a kurva jó befektetés?

Más országok csak egy picivel jobb lehetőséget nyújtanak a fent felsoroltaknak, szinte semmi befektetéssel, na ezt lehetne nevezni jó befektetésnek, de nincs benne befektetés, csak nyereség.

Womb Rаider 2020.02.27. 12:29:49

@6.Lenin: Igen, ebben ugye egyrészt nincs semmi újdonság, semmi meglepő.. Az USA így lett 'naggyá'. És ebből a helyzetből indítva a 'versenyzők' egy részét, garantált a 'verseny' eredménye is..
Elkéstünk és itt már sok remény nincs. Valami kataklizma vagy egyéb, sokkterápia jellegű változás/beavatkozás nyújtana esélyt az egyenlőtlen de kikényszerített küzdelem elkerülhetetlen végkifejletének elkerülésére.

A nyílt társadalmak eszméje, a világkereskedelem korlátok nélkülivé tétele és a globálissá tett munkaerőpiac mind, mind ezen nagyjából egyirányú folyamat megalapozása és fenntartása végett született.
Ha (és miért ne?) az emberi tudást/munkaerőt erőforrásnak tekintjük, akkor jól beilleszthető az olaj, a lítium, a kobalt, a tantál és más, a gazdaság szempontjából kritikus erőforrás birtoklása feletti harc céljai közé. Az analógia egyszerű..

Aki ennek tudatában is arra ösztönöz, hogy mindent áldozzunk fel, akár pazarlóan is, az nem tesz mást, mint igyekszik eutanáziát végrehajtani a kis országok gazdasága/népe/közösségei felett.

6.Lenin 2020.02.27. 12:32:09

@Grimbusz Makszimusz:

Sokkal kézenfekvőbb arra hivatkozni, hogy olvassák el miket is irkál ez a seggarc, és z értelmes emberek rögtön látják, az ő oktatására fordított pénzt 1xűbb lett volna az ablakon kidobni (hátha egy arra járó hajléktalan vehetett volna belőle néhány lityi kannásbort)

6.Lenin 2020.02.27. 12:42:10

@Womb Rаider:

Abban kételkedtem, hogy te ezekkel nem vagy tisztában, de a seggarc az tuti hülye ezekhez.Egy libsi mantrát nyom úgy, hogy még azt sem érti, de naponta leírja, és okosnak képzeli magát. Vagy csak simán provokál, növelve a kattintást a blogjára, mert tuti köze van ehhez, mint még néhány másnak is (pl morphonak is).
Ugyan ezt a szöveget lökik már évek óta (néha csak bekopizzák, szerintem).
Már észrevettem, ha beég az egyik poszt alatt, simán átmegy egy másikra, és tovább nyomja a megszokottat. Annyira átlátszóak mint egy cigányputri ablaka (ami tulajdonképpen csak a helye ma már egy volt ablaknak)

6.Lenin 2020.02.27. 12:45:00

@Womb Rаider:

Bocs, közben átírtam, de rosszul töröltem ...

Abban nem kételkedtem, hogy te ezekkel nem vagy tisztában....helyesen

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 13:54:51

@Womb Rаider: "Az egyenlő feltételek ennek tükrében bőven fennállnak idehaza."

Idehaza? Én Magyarországról beszélek, te nyilván nem itt élsz.

Az nem egyházi fenntartású iskolák az egy főre való támogatás negyedét kapják csak.

Az alapoktatás nem megfelelő. A gyerekeket különórákra kell járatni, így a gazdagabb szülők gyerekei jobb oktatásban részesülnek.

Például idehaza (nekem ez nem Romániát vagy Oroszországot jelenti, hanem Magyarországot) 1000 órában tanulnak angolt, és töredék képes letenni a középfokú vizsgát. Nyugaton 600 órában tanulják, és levizsgáznak.

Nemhogy nem állnak fenn az egyenlő feltételek, de a minimális feltételek se. A PISA teszten is látványosan romlottunk Ondó Viktor országlása alatt.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 14:00:00

@Womb Rаider: "a rájuk költött erőforrások felhasználásával 4 diplomást is kitermelhetett volna az oktatás, akik közül 2 idehaza marad.."

Egyik megoldás lenne rendes béreket fizetni, és akkor nem mennének el. De a geci ennek az ellentétére hajt.

Másik megoldás, hogy megfizettetjük (hitelezzük nekik) a diákokkal az oktatás költségét. Ha idehaza fizetnek adót, abba beleszámítjuk, ha külföldön fizetnek adót, akkor viszont kifizetik. Még nyerhetünk is rajta, ha sokat jól képzünk. Persze Ondó Viktor alatt ez is reménytelen.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 14:01:36

@Grimbusz Makszimusz: "Általában igaz, hogy messze a létező legjövedelmezőbb befektetés az oktatás"

Pontosan így van.

6.Lenin 2020.02.27. 14:04:21

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

Miközben ennek az ellenkezőjét igazolod.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 14:04:33

@Womb Rаider: "az emberi tudást/munkaerőt erőforrásnak tekintjük, akkor jól beilleszthető az olaj, a lítium, a kobalt, a tantál és más, a gazdaság szempontjából kritikus erőforrás"

Mi ezek közül potenciálisan csak az emberi tudásból profitálhatnánk. Ezért is nagyon gáz, hogy Ondó Viktor ezt is eltékozolja.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.27. 14:08:47

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Kivéve ha az az oktatás falnak beszélés! Láttad a filmeket tróger? Ezeket hogyan oktatnád, szerinted mit csinálnának tanítás alatt?

Grimbusz Makszimusz 2020.02.27. 14:08:47

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Kivéve ha az az oktatás falnak beszélés! Láttad a filmeket tróger? Ezeket hogyan oktatnád, szerinted mit csinálnának tanítás alatt?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 14:15:24

@Grimbusz Makszimusz: "Kivéve ha az az oktatás falnak beszélés!"

Hát ne legyen az. Finnországban a legnagyobb fizetést a legrosszabb helyen tanító tanárok kapják. Értenek is a munkájukhoz. persze a pénz csak az egyik faktor. Megfelelő tananyag, oktatási segédletek, módszerek, jó tanárképzés is kell. Kb. minden, amit Ondó Viktor rezsimje nem enged.

6.Lenin 2020.02.27. 14:30:22

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

Seggarc, mindig elárulod, hogy mennyire hülye vagy.

", jó tanárképzés "....ez hány év is? És kik és képezzenek jó tanárokat? azok kiválasztása, képzése hány év is?
De ne legyünk kicsinyesek, veszünk Kínából aranyos , kicsi, és olcsó jó képzett, szorgalmas tanárokat.
Jajj , kéne nekik jó tanterv is, és tananyag. Kik is csinálnák? Hány évig? Őket kik is képeznék? Na, jó ezt is felejtsük el.
Vannak jól képzett tanárok, jó tanterv, okos diákok. Szeptember elkezdődik a tanítás...

Mikor is jelentkezne az eredménye? 8, 12, 16 év múlva? Mekkora pénzt kéne fizetnie a kormánynak egy igen jól képzett tanárnak, hogy elmenjen oktatni Bivalybasznádra 15 cigány gyerekből atomtudóst képezni? Amikor azok még az osztályban szarnak.

Seggarc, mi köze ehhez Orbánnak? Mikor veszed már észre, hogy ezekhez tök hülye vagy?

Grimbusz Makszimusz 2020.02.27. 14:31:53

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Nézted a filmeket??????????????
Azok a finn tanárok inkább elmennének mikulás imitátornak az első tanítási nap után, ha összeakadnának ezekkel a jóféle mátészalkai cigányokkal!

6.Lenin 2020.02.27. 14:38:51

Seggarc, kiválasztottak pár hülyét, köztük téged, és elvittek Finnországba, valszeg rövid időre. Gyuri bá aprópénzén hülyítettek benneteket.

Tanulmányozhattál egy olyan oktatást, amit kb 50-6a évvel előtte kezdtek. Valszeg tudatosan elválasztva titeket a nem éppen sikeres részektől.

Aztán ide küldött a vén gazember, hogy ide hányd a hülyeségeidet, ami már az első néhány hozzászólásod után világos azoknak, akik láttak már közelről oktatást.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 14:40:03

@6.Lenin: "Mikor is jelentkezne az eredménye? 8, 12, 16 év múlva?"

Ezért inkább Ondó Viktor rombolásának eredménye jelentkezzen 8, 12, 16 év múlva. Analfabéta összeszerelő munkásokat képezzen az iskola, azok a jó szavazók a gazdádnak. Neked mindegy, úgysem éred meg.

6.Lenin 2020.02.27. 14:55:45

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

Te egy szerencsétlen hülye vagy. Azért jönnek ide komoly nyugati cégek, mert analfabéták készítenek nekik világmárkás termékeket. Ide telepítenek kutató intézeteket, ahol analfabéták kutatnak. Elcsalják a bunkó, képzetlen magyar orvosokat, mérnököket, szakmunkásokat, stb.

Seggarc, tudod te azt, hogy mi is az a tevékenység, hogy gondolkodni?

morpho 2020.02.27. 14:57:41

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Túl racionális vagy. Ez megzavarja őket. Sehol egy Soros terv, sehol egy rezsibiztos, csak a szomorú tények.

Womb Rаider 2020.02.27. 16:11:45

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "1000 órában tanulnak angolt, és töredék képes letenni a középfokú vizsgát. Nyugaton 600 órában tanulják, és levizsgáznak."

Nem tudom, te hol laksz, de mindkét fiam a középiskola végére két felsőfokú nyelvvizsgával rendelkezett. Nem vettem észre, hogy különösebben megizzadtak volna.. Az angolt mindketten külön nyelvtanfolyam nélkül letudták.. és állami intézményben tanultak, fidesz kormányzás alatt.. volt bennük akarat, ambíció, voltak és vannak célkitűzéseik. És tudomásul vették, hogy az iskola mellett a maguk idejéből is kell áldozni erre. A kormány, a kormány által működtetett intézmények nem lehetnek a családja egy gyereknek sem. A tudás befektetés, amit valójában ajándékba ad az ország minden egyes diáknak. Rajtuk múlik, akarnak-e és tudnak-e ezzel élni. Te folytonosan a minőségi skála alját próbálod úgy felmutatni, mintha az lenne az általános.. pedig ugyanezen rendszer keretei között felnőnek olyanok is szép számmal, akik a maximumot hozzák ki magukból. Akik félévente , általános iskolásként összeszednek 100 óra feletti igazolatlan hiányzást, azokról sok mindent tudok feltételezni, csak azt nem, hogy érdekelné őket az oktatás és a tudásban rejlő jövőjük.

morpho 2020.02.27. 16:34:15

@Womb Rаider: "mindkét fiam a középiskola végére két felsőfokú nyelvvizsgával rendelkezett"

Aha. Hogyne. A középfokút még talán el is hittem volna. Túl nagyot hazudtál.

Womb Rаider 2020.02.27. 16:53:00

@morpho: Angol két tannyelvű iskolába jártak, mellette tanultak németül. Nem olyan ördöngősség ám ez.. max neked. Azért az ujjaid össze tudod számolni, vagy téged is szegregáltak?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.27. 16:59:16

@Womb Rаider: "Te folytonosan a minőségi skála alját próbálod úgy felmutatni, mintha az lenne az általános"

Sajnos ez nem az én döntésem, hanem Ondó Viktor gazdádé. Ő baszta szét az oktatást, hogy lecsúsztunk a PISA teszten. De biztos ez is az én hibám, a legbutább gyerekeket szelektáltam rá egyenként. :))

Szar az oktatás, és ahogy a fasz troll mondta, egyre szarabb lesz az elkövetkező 8, 12, 16 évben.

Abba kéne hagyni a tolvajkodást, és esélyt adni a jövő generációnak. Egyenlő esélyt a szegényeknek is. Sajnos ők már a társadalom nagyobbik fele, nem segélyezni kéne őket, hanem engedni tanulni, hogy rendes fizetésért dolgozhassanak majd.

6.Lenin 2020.02.27. 17:08:22

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

Nem esélyt kell adni, mert az már mindenkinek megvan, hanem lehetőséget kell(ene) biztosítani, hogy ÉLNI TUDJON VELE, ami viszont csak az egyénektől függ. Erőltetni soha nem lehet, azt mindenkinek egyéni döntési joga. Segítségként csak azt lehet felmutatni egy kormánynak, melyik választás, mivel is járhat.
Ne foglalkozz te ilyen kérdésekkel, teljesen hülye vagy ezekhez.

Womb Rаider 2020.02.27. 18:11:38

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Azt hiszem, hogy egyelőre nem etetem tovább a trollt..

Ne haragudj, de van az a szint, ahová semmi okból ne éri meg lesüllyedni, és mivel te nem vagy hajlandó a trágár fröcsögés és a demagóg hazudozás szintjéről fentebb emelkedni, és kicsit megérinteni a valóságot, úgy érzem, nem sok gyakorlati haszna van kettőnk beszélgetésének.
Mivel számodra sem cél, hogy eszmecsere alakuljon ki csak floodolod a propaganda mocskod, szerintem nem mész emiatt a Dunának..
Mindenki úgy évez, ahogy tud..

morpho 2020.02.27. 19:00:04

@Womb Rаider: Az angol kéttannyelvű ugyanannyiba kerül, mint bármelyik középiskola? Mindenkit felvesznek, aki jól tanult az általánosban? Külön nyelvórákra nem jártak? Ha igen, az ingyen volt? Ugyanolyan esélyeik voltak, mint egy gyöngyöspatai diáknak? Csak azért tűntek ki, mert "tudomásul vették, hogy az iskola mellett a maguk idejéből is kell áldozni erre"? Tényleg?

Amúgy nyilván nem igaz, hogy két felsőfokút szerez magának valaki a középiskolában, a magyar iskolarendszerben. Ez nem életszerű. Még akkor sem, ha a te gyerekeid, ráadásul mindkettő nyelvmániás volt és semmi mást nem csinált, csak nyelvet tanult napi 25 órában. Nem is szokott célkitűzés lenni a középiskolában a felsőfokú nyelvvizsga. Kamuzol. Bocs. De ez lényegtelen, mert azt mondasz amit akarsz. a lényeg a fenti kérdésekben lakozik.

Grimbusz Makszimusz 2020.02.27. 19:33:47

@morpho: :" Az angol kéttannyelvű ugyanannyiba kerül, mint bármelyik középiskola? Ugyanolyan esélyeik voltak, mint egy gyöngyöspatai diáknak? "

Milyen esélyről hadováltok faszarcú lippsiprolik? Miért nem fogod fel a csökött agyaddal, hogy olvasni nem hajlandóak megtanulni, meg egyáltalán viselkedni sem!
Szerintem most a tüntetésen is azért volt több a zsidó, mint a cigány és a cigányok fele sem volt gyöngyöspatai, mert a biboldók Pestre hozni sem merték őket, nehogy kiderüljön, hogy mekkora állatok!

Womb Rаider 2020.02.27. 19:39:55

@morpho: Értem. Ha te azt mondod, akkor azon vita nem lehet. Punktum. Egyszerűen nem illeszkedik a libsi narratívádhoz.. tehát nem lehet igaz.

"Az angol kéttannyelvű ugyanannyiba kerül, mint bármelyik középiskola? "
??? Hülye kérdés..nem is értelek. De képzeld, a két tannyelvű általános iskola is pont ugyanennyibe kerül!

"Amúgy nyilván nem igaz, hogy két felsőfokút szerez magának valaki a középiskolában, a magyar iskolarendszerben. Ez nem életszerű. "
Nyilván.. amit morpho még nem látott, az nem is létezhet. Nem ezt mondták a szemináréumon.
" Mindenkit felvesznek, aki jól tanult az általánosban? "
Nem. Csak azokat, akik megfelelnek a felvételi követelményeknek és persze oda jelentkeznek! Volt túljelentkezés.. de ugye erre találták ki a ponthatárokat.
"Külön nyelvórákra nem jártak? Ha igen, az ingyen volt? "
Németre igen, mert azt ugyan tanultak általánosban és innen-onnan de az csak középfokúra volt elég :P A német tényleg nem volt ingyen.. de az angol gyakorlatilag igen.
"Ugyanolyan esélyeik voltak, mint egy gyöngyöspatai diáknak? "
Tudtommal a "Há' te meg hunnan gyütté?" nem szerepelt a felvételi kérdések között.
Nem elemeztem, hogy honnan jöttek az osztálytársai, de voltak köztük kollégisták és messziről bejárók, emlékeim szerint. Gyöngyöspata kicsit messze van, de amúgy nem hinném, hogy ez kizáró ok lett volna, ha valaki ide vágyott volna.

"Nem is szokott célkitűzés lenni a középiskolában a felsőfokú nyelvvizsga."
Persze. Van, akinek egyáltalán a középiskola sem fontos. De ha az a terved, hogy külföldre mész egyetemre, ott hasznos lehet az összeizzadt nyelvtudás.

" Csak azért tűntek ki, mert "tudomásul vették, hogy az iskola mellett a maguk idejéből is kell áldozni erre"? Tényleg?"
Nyilván volt némi adottság, alap, amire építhettek.. de nem jártak elit, alapítványi csudasulikba és nem kellett megverni a férjemnek egyetlen pedagógust sem.. Így visszagondolva.. tényleg lehet, hogy mázlink volt!

morpho 2020.02.28. 00:20:16

@Womb Rаider: Tehát akkor mégsem azon múlik, hogy "tudomásul vették, hogy az iskola mellett a maguk idejéből is kell áldozni erre" Kell hozzá némi pénz is. Jó ez a magyar iskolarendszer, de hatékonyságát hűen tükrözik a PISA tesztek. Ha el is akar érni valamit a gyerek, akkor a szülőnek a zsebébe kell nyúlnia. Tehát a közoktatásban részt vevők 90%-a esélytelen az európai versenyben. Az idegen nyelvet beszélők között is az utolsók közt vagyunk. Kivéve a te gyerekeidet. A két kis prodigy! Egyébként simán szard le, hogy én mit gondolok a szavahihetőségedről. Ha a gyerkőceid nyelvi zsenik, akkor légy büszke rájuk. Egyetemre már kár is járniuk.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.28. 07:06:51

@morpho: Elit gimnáziumokban, jobb tanulóknál a két nyelvvizsga nem olyan nagy ritkaság (a két felső mondjuk megsüvegelendő, magánórák nélkül az tényleg nehéz), nem volt az már akkor sem, amikor én érettségiztem (pedig akkor még az önálló tanulás lehetőségei szűkebbek voltak: nem voltak nyelvtanító YouTube-videók, nyelvtanulást segítő mobilapplikációk stb.).

A NAT szerint egyébként tényleg nem elvárható, hogy valaki felsőfokúkat szerezzen különórák nélkül középiskola végére, de az egyetemi felvételihez amúgy sem az kell, csak egy db középfokú.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.28. 07:22:55

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "Például idehaza (nekem ez nem Romániát vagy Oroszországot jelenti, hanem Magyarországot) 1000 órában tanulnak angolt, és töredék képes letenni a középfokú vizsgát. Nyugaton 600 órában tanulják, és levizsgáznak."

Nota Bene, gyakorlatilag az összes nyugat-európai nyelv indoeurópai, így azért ez nem igazán fair összehasonlítás. A kínaiakkal meg a japánokkal hasonlítgasd, az ő angoljuk is azért jellemzően "érdekes" szokott lenni.

Ahogy a hülye vicc tartja, a holland nyelv úgy született, hogy egy részeg angol matróz megpróbált németül beszélni – ez csak egy vicc, de van igazságmagva.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 07:31:19

@Szergej Szergejevics Szergejev: Jó, egy magyarnak egy kicsit nehezebb megtanulni angolul, mint egy németnek. De nem KÉTSZER nehezebb!!!

Moshatod a szerecsent. Biztos Soros György patrióta miatt, vagy az időjárás miatt, de a magyar oktatás akkor is Európában a legszarabb.

Érdekes, a finnek meg tudnak jól tanulni angolul. Nyilván a finn is indoeurópai neked. :))

A vicc azért jó.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 08:18:13

@Womb Rаider: "Nem tudom, te hol laksz, de mindkét fiam a középiskola végére két felsőfokú nyelvvizsgával rendelkezett."

Aha. :))

Egy borsodi cigánygyerek is erre kap esélyt. Te egy akkora picsa vagy! :))

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.28. 08:57:12

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "Nyilván a finn is indoeurópai neked"

Én a nyugat-európai nyelvekről beszéltem, ha nem buktál volna meg földrajzból, akkor tudnád, hogy Finnország meg Észak-Európában van, máshol meg a finn nyelvet nem igazán beszélik. :)

Egyébként nem véletlenül a hollandokat említettem, hiszen pl. e rangsor élén ők, ill. három északi germán nyelvet beszélő ország áll, a finnek csak mögöttük jönnek be: www.ef.edu/epi/
Mi pedig az erős középmezőny élén vagyunk, a környező országokkal nagyjából egy szinten.

6.Lenin 2020.02.28. 09:13:54

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

Miért ne lenne egy borsodi cigánynak is esélye? Ismerek olyan cigányt, akinek több pénze van, mint az összes DK-snak esze.

Esély mindenkinek van, de lehetősége keveseknek. Mindenki, aki megszületett megvan az esélye, hogy elérje a 100 éves kort, csak a lehetőségei lesznek korlátozottak.

Bunkókám, még magyarul se értesz rendesen.

Nyáron voltak nálunk Svédországból egy család. A férfi iráni, a nő szlovák. A 2 éves kislányuk már most 4 nyelven beszél .Perzsa, angol, szlovák, svéd nyelven már most kommunikál. Nem az esélye miatt, hanem mert ilyen a lehetősége. Ingyen, anyanyelvi szinten fogja őket beszélni mire iskolába megy.

Mi a faszért magatokból indultok ki mindig? Te már így fox elpatkolni, hülyén.

Womb Rаider 2020.02.28. 10:36:36

@morpho: " Tehát akkor mégsem azon múlik, hogy "tudomásul vették, hogy az iskola mellett a maguk idejéből is kell áldozni erre" Kell hozzá némi pénz is. "

Csak a némethez kellett tanár, de sem az általános iskoláért sem a középiskoláért nem kellett egy fillért sem fizetni. Ja.. és grátisz kaptak 3 (rokon) OKJ-s végzettséget is, aminek azoknál van jelentősége, akik amúgy nem mennek egyetemre.

"Az idegen nyelvet beszélők között is az utolsók közt vagyunk. "
És ebből amúgy jelen kontextusban mi érdemleges szűrhető le? Szerintem egyikük sem kimagaslóan teljesítő, vannak elit sulik idehaza, ahonnan elképesztő tudású gyerekek kerülnek ki. Nyilván a statisztika átlagol, és valahol a statisztika mélyén mindig ott van a "hozott anyag". Őket nem különleges anyagból gyúrták, ez egészen biztos, de nagyon jó minőségűből :)

Az iskolának van saját alapítványa (mindkettőnek) ahová lehet, de nem kötelző támogatást adni. 1%-ot, vagy bármit. Mi cégként adtunk támogatást, nem ezen múlt egyikük eredménye sem.
A borsodi cigánynak pont annyi esélye lesz, mint bármely más gyereknek, ha a saját szűkebb és tágabb közössége nem lehúzza, kihasználja, ha nem haszonállatnak tartja, hanem támogatja, segíti, ösztönzi. Orbán nem lesz egyiknek sem apja apja helyett, ahogyan tudtommal Dobrev naccsága sem fogad örökbe 1-2 nebulót.. Nem is kell, amúgy.

"Ha el is akar érni valamit a gyerek, akkor a szülőnek a zsebébe kell nyúlnia. "
Lehet, de nem kell.. léteznek ösztöndíjak.. amik ugye ravasz módon a teljesítményt és az akaratot díjazzák. Nincs azért ez nagyon sohol másutt sem.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 11:24:59

@Womb Rаider: "A borsodi cigánynak pont annyi esélye lesz, mint bármely más gyereknek"

Egy faszt.

"ha a saját szűkebb és tágabb közössége nem lehúzza, kihasználja, ha nem haszonállatnak tartja, hanem támogatja, segíti, ösztönzi."

Ha ez igaz lenne, akkor most cáfoltad meg saját magadat. Nincs két gyereknek egyenlő esélye, attól függ, hova születik.

De ha nem cáfoltad volna meg magadat, a nemzetközi felmérésekből is tudjuk, hogy Magyarországon leginkább a szülő státusza határozza meg a gyerek tanulmányi előmenetelét. Ezzel szemben Finnországban az egyéni képessége, szorgalma a döntő tényező.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 11:34:55

@Szergej Szergejevics Szergejev: "az erős középmezőny élén vagyunk"

He? Kit hagyunk le? Romániát, Nigériát és Kenyát. Na jó, a cseheket, szerbeket, szlovákokat is, meg a balti államokat, de pont ezért nem nagyon hiszek én ennek. Arra kurva büszkék lehetünk, hogy lehagyjuk Svájcot, akik eleve 3 nyelven beszélnek, meg Franciaországot, ahol a legutolsó utcaseprő is beszél egy világnyelvet, a franciát. De még a nagy nehezen talált kimutatásod szerint is a horvátok, lengyelek, portugálok mögött vagyunk.

Womb Rаider 2020.02.28. 11:41:18

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "Ha ez igaz lenne, akkor most cáfoltad meg saját magadat. Nincs két gyereknek egyenlő esélye, attól függ, hova születik.
"

És erről a szűkebb családja, a kiccsalád tehet, vagy Orbán Viktor?

" Ezzel szemben Finnországban az egyéni képessége, szorgalma a döntő tényező. "
Hajtogatod a valóságtól elrugaszkodott ökörségeid.
Mégis, mi a szart kezdjen az oktatás egy olyan gyerekkel, aki konkrétan nem megy be az oktatási intézménybe? Fogd mr fel, hogy a hazai statisztikákat csúnyán lehúzzák pont ezen kisebbség köréből jövő gyerekek, akik közül soknak se képessége, se szorgalma, se akarata nincs a párásztok közé járni , baromságokat hallgatni. Önmagukat szegregálják ezzel. Tankönyvet és iskolai étkeztetést is kap.. kb az összes. Mégis, mi a bánat kellene még? Nem állíthasz mindegyikük mellé 6 pedagógust, akik közül négyen lefogják, ketten meg próbálkoznak valami tudást tölteni a fejükbe.

6.Lenin 2020.02.28. 11:43:31

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca:

"A hajléktalanok száma a finn statisztikák szerint 8000 fő körül mozog, míg nálunk ezt a számot minimum 15000-re becslik."

A cikk írója azt "véletlenül" kifelejti, hogy közel fele a finnek száma. Tehát pont úgy állnak, mint Mo.
Az ő gyerekeiknek hasonló a lehetősége? Biztos, mert otthon mást se lát, mint szorgalmas, dolgos szülőket. Az alkoholisták számát meg sem merem nézni.
Ja és az ingyenpénz se jött össze a finneknél, 3 év alatt megbukott a kísérlet.

Hagyd már abba ezt a süketelést, seggarc, csak magadat égeted (igaz, már nincs nagyon hová lemenned)

Nálunk két cigány családnak is egyemre járnak/jártak a gyerekei, igaz, a szülők is dolgoznak. Nemcsak esélyük volt, de lehetőségük is tanulni.

Hülye DáKó-s vagy, az már tuti.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 11:50:03

@6.Troll: "A hajléktalanok száma a finn statisztikák szerint 8000 fő körül mozog, míg nálunk ezt a számot minimum 15000-re becslik."

Ezek szerint Finnország nagyságrendekkel szegényebb, mint Magyarország. A finneknél évente új 8k hajléktalan termelődik, mert ők nem élik túl a telet. Magyarországon meg a cigányok a leggazdagabbak, mert itt 0 cigány hajléktalan van.

Elmész te a büdös picsába. :))

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.28. 11:56:43

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "a nagy nehezen talált kimutatásod"

Nagy nehezen talált? :)

Olyan baromira azért nem szakadtam meg a keresésben, nálam az 'English proficiency countries' keresőszavakra ezt dobta fel elsőként a Google.

"nem nagyon hiszek én ennek"

a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyes-ketely ;)))

Kissé komolyabban: Szerintem saját szubjektív benyomások alapján nem érdemes erről vitatkozni (ez nyilván mindenkinek más; én pl. nem is oly régen voltam a Tátrában kirándulgatni, és csodálkoztam, hogy a hotelünkben a személyzet mennyire nem tudott angolul).

Ha már nagyon bele akarsz kötni, akkor legalább idézz szerinted relevánsabb felméréseket, vagy mutass rá, hogy ennek milyen módszertani, egyéb hibája van.

"Franciaországot, ahol a legutolsó utcaseprő is beszél egy világnyelvet, a franciát"

Hja, ők tényleg azt hiszik, hogy a francia nyelv még mindig az igazi lingua franca, nemigen hajlandóak tudomást venni arról, hogy a "frankofón világ" három fejlett országon (Franciaország, Belgium, Kanada) ma már egyre inkább csak a volt gyarmatokat jelenti... Pedig sajnos de.

A fiatalabb franciáknak írásban azért már megyeget az angol, de az akcentusuk kb. egész Európában a legszörnyűbb. :)) [Persze ez is csak egy szubjektív benyomás, nem vitaalap.]

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 11:58:41

@Womb Rаider: "És erről a szűkebb családja, a kiccsalád tehet, vagy Orbán Viktor?"

Egyértelműen a geci. Nem is értem a kérdést.

"mi a szart kezdjen az oktatás egy olyan gyerekkel, aki konkrétan nem megy be az oktatási intézménybe?"

Ja, Ondó Viktor szétteszi a kezét, és pingvinezik. A szociális munkásoknak megvannak a módszereik ez egy szakma, nem itt ötletelünk 2 komment közt. Úgy tudom, a legdrasztikusabb lépés kivenni gyereket a családból.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.28. 11:59:24

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "csaló statisztikádat, hanem a valóságot nézzük, angol kommunikációban is tökutolsók vagyunk: jakubmarian.com/map-of-the-percentage-of-people-speaking-english-in-the-eu-by-country/"

Basszus, legalább az Eurostatot hoznád, vagy valami...

Azért ez így kissé komolytalan...

Womb Rаider 2020.02.28. 12:12:58

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "Egyértelműen a geci. Nem is értem a kérdést."

Na, ilyenkor ékesen bizonyítod, hogy a valóságtól elszakadva, buborékban élsz.
Ez a nép 4-500 éve él itt, éltek Orbán előtt és félő, utána sem lesz ez másként.
Ennyi idő, ennyi generáció alatt semennyire nem voltak se hajlandók, sem képesek integrálódni azon társadalomba, akikhez mérni igyekszel őket. Ha szerinted ennek Orbán az oka, hogy 8 év alatt nem tudott fordulatot elérni, ha te ezt elvártad volna, úgy egészen nyilvánvalóan vagy idióta vagy pedig aljas provokátor-propagandista-uszító vagy.
Választhatsz.. akár mindkét opciót is , ma akció van!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 12:25:29

@Szergej Szergejevics Szergejev: "ennek milyen módszertani, egyéb hibája van."

Minden országból vesz 400 szedett-vedett mintát. Így bármit ki tud mutatni. Ez a "statisztika" szart sem ér. Persze, a magyarok jobban beszélnek angolul, mint a csehek. Élmész te a jó büdös picsába. :))

Vegyünk egy országot, ahol 90% beszél kitűnően angolul, 10% semennyit, az az ország 0 pontot kap, miután összeterelik az embereket egy gyors tesztre, akinek esze van kibújik, a maradó bambák meg nyelvet se beszélnek. Egy másik országban 10% beszél kitűnően angolul, 90% semennyire, az az ország 100 pontot kap, miután az önként jelentkezők kitöltenek egy tesztet. Nyilván az jelentkezik csak, akinek lövése van az angol nyelvről.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 12:30:33

@Womb Rаider: "Ez a nép 4-500 éve él itt"

És ha a rasszista fasz fideszesek terve beválik, 100 éven belül az egyedüli nép marad, a fehérek kihalnak.

"ennyi generáció alatt semennyire nem voltak se hajlandók, sem képesek integrálódni azon társadalomba"

... amelyik mindent megtett az integrálásuk ellen.

Ha a célod a cigányok integrációja, akkor egyenlő esélyt adsz a gyerekeknek. Én nem erről beszéltem, de szerintem egy pozitív lépés lenne.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 12:38:23

@Womb Rаider: "Orbán az oka, hogy 8 év alatt nem tudott fordulatot elérni"

Nem 8, hanem 10 év alatt. És nem, hogy nem tudott fordulatot elérni, hanem meg se próbált.

Fohászkodik a zsidó: Istenem, add meg, hogy végre ötösöm legyen a lottón! Éveken át annyit fohászkodik, hogy végül megszánja az isten, és leszól: Jól van na, de akkor legalább vegyél végre egy szelvényt!

A helyzet a gecivel még ennél sokkal rosszabb. Mindent megtesz a cigányok felemelkedése ELLEN. Baromi nagy trollpicsa vagy te! :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 12:48:59

@Szergej Szergejevics Szergejev: "komolytalan"

Hozol egy teljesen komolyan hazug statisztikát, és mikor mutatok egyet, ami a valóságot nagyjából fedi, lekomolytalanazod. Ti fideSSfasszopók mindenhogy fordítva vagytok bekötve? :))

Szaladj vissza sírva Kubatovhoz, és jelentsd, hogy megint felsültél a hazugságoddal. :))

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.28. 13:05:55

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Te tényleg ennyire ostoba vagy?

A cseh Kiss Pista (Jakub Marian) magánember honlapja, mint mindent tromfoló nambör van ősforrás, ami leleplezi a svájci központú, száznál több országban, ötvenezer alkalmazottal működő Education First "kubatovista" hazugságait?

Ha egy-egy ilyenre rátalálsz, akkor ki is szoktad verni rá?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 13:10:26

@Szergej Szergejevics Szergejev: "leleplezi a svájci központú, száznál több országban, ötvenezer alkalmazottal működő Education First "kubatovista" hazugságait?"

Na, látom, kapisgálod. Ne mondd, hogy MOST jöttél rá, hogy hazudik neked a gazdád. :))

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.28. 13:18:06

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: ???

Szerinted én Education First-ös nyelvtanár, nyelvtanfolyam-szervező vagyok? ;)

Womb Rаider 2020.02.28. 13:25:28

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "Vegyünk egy országot, ahol 90% beszél kitűnően angolul, 10% semennyit, az az ország 0 pontot kap, miután összeterelik az embereket egy gyors tesztre, akinek esze van kibújik, a maradó bambák meg nyelvet se beszélnek. Egy másik országban 10% beszél kitűnően angolul, 90% semennyire, az az ország 100 pontot kap, miután az önként jelentkezők kitöltenek egy tesztet. Nyilván az jelentkezik csak, akinek lövése van az angol nyelvről. "

Tetszik, ahogyan a wishful thinking keveredik az otromba hazugságaiddal..és a mocsadék provokációval. Aljas egy tetű vagy...

Valójában lövésed nincs, miként készült a staisztika, de rögtön azzal az előfeltételezéssel éltél, hogy nálunk felfelé torzított.. mindenütt másutt csakis lefelé..

Baszki.. néha az az érzésem, hogy Brendel Matyi.. esetleg az ikertestvére vagy.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 13:32:45

@Szergej Szergejevics Szergejev: "nyelvtanár, nyelvtanfolyam-szervező vagyok?"

Nem feltételezek ennyit rólad. Valami alacsonyan fizetett aktatologató lehetsz, hogy Kubatov alamizsnájára szorulsz.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 13:41:24

@Womb Rаider: "miként készült a staisztika"

Ez nem statisztika. Statisztikát adatokból lehet csinálni.

"otromba hazugságaiddal"

Rólad és a ruszki elvtársadról bizonyosodott be itt, egy-egy ordas nagy hazugság. Próbálj egy hazugságomat találni.

"nálunk felfelé torzított"

Ez minden irányba torzít össze-vissza. Azt nem tudom, Magyarország esetében fölfelé vagy lefelé. Sok nálunk angolul jobban tudó országot alánk rakott, de az abszolút értékeket nem ismerjük.

A számok teljesen alaptalanok. 4 tizedest nyilvánvalóan nem lehet 400 értékből számolni, még ha egyenletes is lenne a mintavétel. Már a harmadik tizedes is bizonytalan. De ti beszopjátok, mert a főni mondta. :))

Womb Rаider 2020.02.28. 14:03:22

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: A JakubMarian-os 'statisztika' 'módszertana' mennyivel is jobb? Az nem válasz, hogy az a saját elvárásaidat/elképzeléseidet tükrözi.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 14:14:22

@Womb Rаider: "A JakubMarian-os 'statisztika' 'módszertana'"

Azt nem ismerem. Az látom, hogy az eredmény nagyrészt hihető.

"mennyivel is jobb?"

A hazug nemstatisztikádnál minden statisztika jobb. Hiába vergődsz. :))

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.28. 15:13:44

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "alacsonyan fizetett aktatologató lehetsz, hogy Kubatov alamizsnájára szorulsz"

Sajnos ez sem nyert. De nyugodtan tippelgethetsz még estig is. ;-)

"Azt nem ismerem. Az látom, hogy az eredmény nagyrészt hihető."

Nem csoda, hogy "nem ismered", mert drága Jakubunk csak átvett adatokat egy 2012-es felmérésből; anélkül, hogy a módszertan rejtelmeibe különösebben belement volna (akár egy link erejéig).

Amúgy annyi azért kiderül az oldalról, hogy a JM-féle térkép mögöttes adatai önbevalláson, nem a nyelvtudás tényleges felmérésén alapulnak, amivel leginkább az a gond, hogy lehet ugyan statisztikai értelemben reprezentatív (a 15 éven felüli teljes lakosságra 2012-ben, akiknek amúgy csak a töredéke tanult angolul pont az I. vagy II. Orbán-kormány alatt) de természeténél fogva igencsak szubjektív.

Womb Rаider 2020.02.28. 15:58:28

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: "A hazug nemstatisztikádnál minden statisztika jobb. Hiába vergődsz. :)) "

Kettőnk közül te vergődsz és te trollkodsz. Semmi nem zökkent ki..

Apafej.. 2012-es statisztikával érvelsz 2020-ban :))) Hülye-e vagy? Sem a tények, sem az azokból levonható következtetések nem érdekelnek, mert betegesen hajtogatod a semmit, pufogtatod a bárgyú paneljeid és meg-meg fűszerezed valami suttyó paraszt provokációval.

"Azt nem ismerem. Az látom, hogy az eredmény nagyrészt hihető."
Pontosabban: hazudsz, mert a kép környezetében ott szerepelt az is, csak az nem passzol a narratívádhoz, hogy a Gyurcsány éra pereméről, az akkori emberekről adott valamiféle 'reprezentatív' képet. Hozzád mérhető idiótát még itt a B1-en sem egyszerű találni. Te vagy magad írod a blogot, vagy alsegéd szerkesztő vagy, de, hogy valami közöd van hozzá, az nagyon valószínű. Azon a szinten karistolsz, mint gradlopcki kapitán..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 16:36:37

@Szergej Szergejevics Szergejev: "a 15 éven felüli teljes lakosságra 2012-ben"

Az jó.

"akiknek amúgy csak a töredéke tanult angolul pont az I. vagy II. Orbán-kormány alatt"

Ondó Viktor nagyot rontott az oktatáson. Pont a nyelvoktatáson talán nem tudott olyan sokat rontani, az mindenképpen sok magolással jár, az iskolarendszer elporoszosítása a nyelvoktatásnak okozta a legkisebb kárt.

A nyelvoktatásunk, és a magyarok nyelvtudása általában gyalázatos. A TV és mozifilmek szinkronizálása kárt okoz a nyelvtudásnak. Finnországban egy hajléktalan mesélte - angolul -, hogy nem járt tanfolyamra, csak a TV-t nézte, onnan ragadt rá az angol tudása.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2020.02.28. 16:37:47

@Womb Rаider: "Semmi nem zökkent ki."

Ahhoz képest elég zaklatottnak tűnsz, mióta hazugságon kaptunk. :))

Womb Rаider 2020.02.28. 16:43:25

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Mivel kapcsolatban? Én azért továbbra is úgy gondolom, ezen a téren neked behozhatatlan előnyöd van.

Tehát ismertesd már az általad istenített JM tabló mögött rejlő módszertant. Ne terelj hirtelen.

Szergej Szergejevics Szergejev 2020.02.28. 17:45:54

@Borkai $egge a Fidesz igazi arca: Imádnivaló, ahogy minket vádolva propagandával az objektivitás látszatát sem keresve te nyomod folyamatosan a merőben szubjektív "sztoridat", a hülyébbnél hülyébb urban legendekkel + logikai bukfencekkel.

"Pont a nyelvoktatáson talán nem tudott olyan sokat rontani, az mindenképpen sok magolással jár, az iskolarendszer elporoszosítása a nyelvoktatásnak okozta a legkisebb kárt."
vö.
"Finnországban egy hajléktalan mesélte - angolul -, hogy nem járt tanfolyamra, csak a TV-t nézte, onnan ragadt rá az angol tudása."

Utóbbi persze erősen hajaz a neten terjedő "Az 56 éves Judit egy szót se tudott angolul, de EZZEL a módszerrel egy hét alatt folyékonyan megtanult"-típusú clickbait cukiságokra.

Tanfolyamra persze lehet, hogy nem járt a finn hajléktalanunk, de iskolába azért bizonyára igen (és akkor máris viszonylagos, hogy mennyiben CSAK a TV-ből tanult meg angolul); de ha véletlenül hinnénk is a CSODÁLATOS meséjének, akkor bizonyára feltűnne, hogy a magolás neki ezek szerint mégse volt annyira fontos.

(Nyilván az általában az idegennyelv-tudás részének tekintett különböző részképességeket [hallás utáni szövegértés, beszédprodukció, írásbeli kommunikáció] különböző gyakorlatokkal lehet hatékonyan fejleszteni; manapság egyre több digitális TV-adásnál, DVD-knél, online videóknál csak választás kérdése, hogy akarod-e eredeti hangsávval nézni. Ártani semmiképpen nem árthat az angol hangsáv, de nem biztos, hogy önmagában elég lehet, ha pl. a munkád során hivatalos leveleket, angol írásműveket is kell gyártanod.)
süti beállítások módosítása