B1 blogcsalád



Bődületeset hazudott Varga Judit a brüsszeli meghallgatáson

2019. szeptember 17. - nickgrabowszki

Mi van akkor, ha a tények nem támasztják alá az álláspontot? Hát az, hogy annál rosszabb a tényeknek. vj.jpg

Az igazságügyminisztert hallgatta meg hétfőn az uniós szakminiszterek tanácsa az Orbán-kormány elleni 7-es cikkely szerint elindított eljárásban. A meghallgatás után Varga Judit arról nyilatkozott, hogy bevándorláspárti erők indítottak támadást, de ő megvédte Magyarországot, és akár már most le lehetne zárni az eljárást, mert ő minden rágalmat megcáfolt.

Ami azért érdekes lett volna.

A 444 viszont hozzájutott ahhoz, milyen válaszokkal próbálta Varga kimagyarázni kormányát.  Például a CEU-törvényt firtató kérdésre azt mondta, hogy a CEU még mindig Magyarországon működik. (Ami igaz, csak amerikai diplomát nem adhat ki, mert a Fidesz mondvacsinált okokkal lehetetlenné tette.)

Továbbá szerinte 

a magyar ügyészség kiemelten üldözi a korrupciót.

(Ami lehet igaz, csak arra vigyáz, hogy utól ne érje soha.)

Meg azt is mondta, hogy a magyar sajtószabadságot egy olyan hatóság védi, aminek tagjait kétharmados többséggel választotta meg a parlament. (Azt elfelejtette hozzátenni, hogy kizárólag a kormánypártok szavazataival, tehát a Fidesz-KDNP védi saját magától a sajtószabadságot.)

Továbbá, hogy a bírósági szervezetek konfliktusai éppen azt bizonyítják, milyen jól működik a fékek és ellensúlyok rendszere. (Tehát, hogy a kormány teljesen maga alá akarja gyűrni a bíróságokat, az azt jelzi, hogy egyáltalán nem is akarja.)

A legszebb és legátlátszóbb válasza azonban a magyar média 80(!) százalékát birtokló, KESMA nevű propagandaholding felállítására vonatkozott. A 444 szerint Varga erre azt mondta, hogy

a KESMA egy piaci folyamat eredményeként jött létre, ahhoz a kormánynak a világon semmi köze sincs. 

A KESMA ugyanis a maga nyomasztó piaci túlsúlyával egyáltalán nem is jöhetett volna létre, arra a Gazdasági Versenyhivatal Fidesz-kinevezett tisztségviselői sem tudtak rábólintani. Ezért a kormány kivette a GVH kezéből, azzal, hogy közérdekből(!) nemzetstratégiai(!) jelentőségűnek minősítette

Annyira nem volt hozzá a kormánynak semmi köze, hogy maga Orbán Viktor írta alá.

De Varga persze azt hazudik, amit akar, a dolognak semmilyen tétje nincs.

Elvileg természetesen lenne, nem is kicsi. Mert a 7-es cikkely szerinti eljárás végén akár megvonhatnák Orbán szavazati jogát, és akkor megszűnne a zsarolási pozíciója a költségvetési alkudozásban, és jelentősen csökkenne a Brüsszelből kapott, a klientúrát hízlaló vagy szavazatvásárlásra fordítható pénzek mennyisége.

Azonban a szankcióról végül az Európai Tanács dönt, és egyetlen ellenszavazat is elég ahhoz, hogy ne marasztalják el a Fidesz-rezsimet. Varga tehát büntetlenül állíthat alternatív tényeket, építhet párhuzamos valóságot, várhatóan semmi következménye nem lesz.

Csak arra kell figyelnie, hogy el ne röhögje magát véletlenül.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5415113456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6.Lenin 2019.09.19. 10:09:14

Azannyát!
Bp nem fogadja be a falusi suttyót, ezért gyűlöli a várost.
Mi van?
Ki nem fogadja be?

A pápai böszme, a szabolcsi tirpák gyerek ( Karácsony) a csepeli, angyalföldi prolik, a Rákóczi téri kurvák, a sváb Szepi a Kreténstraße 10/b-ből, vagy a zabigyerek a Rue de Krétin 3/a-ból ?

Mi a faszt nem képesek ezek a balfaszok kitalálni, hogy mentsék a balfaszságukat.
Kurva jó ez a B1, miket nem sodornak ide a szellők.

6.Lenin 2019.09.19. 10:17:30

@BiG74 Bodri:

Kiknek volt szükségük egy Jobbik stílusú pártra? Most kiknek is kellene a szavazótáboruk?
Te tényleg elhiszed, hogy pártok, szervezetek csak úgy maguktól kinőnek, mint tavasszal a hóvirág?

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 10:21:21

@csókolom a Miniszterelnök Úr kezit: gyurcsány nekem nem bálványom, nem hibát, bűnt követett el, de a valót minek tagadni; ha a folyamatokat akarod megérteni, akkor ne a fantáziába menekülj!

Kitiltott Vélemény 2019.09.19. 10:26:44

@megamedve: " ... Magyarország jelenlegi státusza: A fidesz szemétdombja. Egy kakassal az élen.
Ezt minden épeszű látja, csak éppen ez a kotradék kis domb egy nulla szinten érdekes bárkinek, aki nem rajta él. Úgyhogy le is szarják. ... "

Hát, tudod, azért tök ciki, hogy a kurcsányiták és a maszopiták veszettként acsarkodva küzdenek azért, hogy ugyanarra a szemétdomra felállhassanak a másik kakas helyére, és kikiálthassák országnak-világnak, hogy ittentől ez már nem a fidesz szemétdombja, hanem az övék....

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 10:41:02

@No libsi no cry: ez azért nem ennyire egyértelmű, két éve volt neki "kormányozni" 2004-2006 között, utána már csak úszott az árral, bár azalatt a két év alatt is csupán hatalmi bázisát próbálta kiépíteni; kormányfőként nem tudjuk, hogy megbukott volna-e vagy sem, amennyiben a kormány feladataként nem a politikai hatalom megragadását, megtartását tekintjük; fogalmazhattam volna egyértelműbben, akár, ahogy te írtad, akár a "nem elsődlegesen" kitétellel, mely közelebb áll az én helyzetértékelésemhez; 2006 szeptembere-októbere után már nem nagyon tudott ténylegesen kormányfőként működni, de valamiért nem mondott le, most ennek lehetséges okait inkább nem elemezném itt...

Kitiltott Vélemény 2019.09.19. 11:12:23

@csüngőhasú norvégbáró: " ... - az ellopott 3 ezer milliárd nyugdijmegtakarításért ... "

Minden idióta baromnak aki ezen rugózik, ajánlom hogy gondolkodjon el az alábbin:
Az a bizonyos ellopott pénz hogy jött össze:
- volt valamikor egy nyugdíj rendszer, ami naggyábó' egyensúlyban volt. ide folyt be a nyugdíjjárulék 100%-a (ami a hivatalos bérkifizetés kb 7%-a volt).
- ebből 1% ment a nyugdijkifizetésre, 6% ment a "számlára" arra a számlára amit 2-3% jutalékért vezetett egy-egy piaci szolgáltató...
- amit ezekre a számlákra fizettek a járulékból, azt valahonnan máshonnan kellett pótolnia a mindenkori kormánynak, mert ugye a nyugdíjakat nem csökkentették arányosan a nyugdíjkasszába befolyó pénzzel...
- szóval vettek fel hitelt, amiből kifizették azt a pénzt a nyugdíjasoknak, amit a "számlákra" átcsoportosítottak.
- erre a hitelre bizony kamatot kell fizetni.... és végül ezt úgyis a lakosságnak kell kifizetnie kamatostul, jutalékostul stb....
- és igen 3000 milliárdról van szó.. aminek akkoriban évente olyan 2-3%os jutaléka valamint 15% körüli kamata volt, azaz ez a játék a "számlákkal" kibaszottul költséges volt...

Kinek állt ez érdekében?
-- A lakosságnak? Lófaszt! A megtakarításának 3-4szeresét kellett volna kifizetnie jutalék és hitel formájában, mielőtt ez a rendszer a saját lábára áll...
-- A mindenkori kormánynak? Lófaszt! A költségvetés folyamatosan sérves volt, nem csak a gazdasági helyzet, az ország iparának és mezőgazdaságának leépülése szivatta a rendszert, hanem még a manyup 300-milliárdjának a költsége is... (kb. évi 400 500 milliárdról van szó!!)
-- A szolgáltatóknak, hitelezőknek? Igen!! Nekik jól jött, rendesen megfejték az államot, és gyakorlatilag kockázat nélkül tudtak működni, garantált bevétel mellett....

Szóval hagyjuk Ibolykát. Azzal, hogy "ellopták" azt a 3000 milliárdot, megspórolt az állam hosszútávon kb 6000-8000 milliárdot. Azt állítani, hogy az a 3000 milliárdot felhalmozó rendszer becsületes és jó volt, demagógia! Kilóra megvették a pufajkás Horn kormányát, hogy mondvacsinált okkal, úgymond a jövő érdekében nyúljon bele olyan formában a nyugdíjrendszerbe, hogy a pénzügyi szolgáltatók busás haszonnal kezeljék a pénzt, mindamellett a bankok pedig kapjanak sok kamatot, hogy a kormány ezt az egészet finanszírozni tudja... Hát azt mondom, ANYÁD!
Pufajkás Hornék annyira ostobák voltak, hogy simán átbaszták őket a tudjukkik palánkon. HA ők lopják el a 3000 milliárdot, akkor is kevesebb kára lenne az országnak, mint amennyit így okoztak....

Cycmen 2019.09.19. 11:22:44

@BiG74 Bodri: "Mondjuk, ha logikusan végiggondolod, akkor a jobbiknak a dk sokkal veszélytelenebb, mint a fityisz."

A szatócs és az áruló logika szerint valóban, csakhogy én itt másképp néztem. Egy pártnak van egy karakter és az alapján nem köt egyezséget bizonyos pártokkal, még ha az annyira logikus is lenne egyébként. A gárdás jobbik még szóba sem állt volna Gyurcsánnyal, ez a mostani pedig igen és ez meg is látszik az eredményein és a szinte teljesen kicserélődött táborán. Részemről pedig már a címem más párnak való kiadása is sértés, de a DK-nak viszont aljasság és a régi idők teljes megcsúfolása!

nincs1itt 2019.09.19. 11:46:18

@Kitiltott Vélemény: csak egy kérdés! az az ominózus 3000 milliárd forint, az miből jött össze, ha jól értelek akkor a dolgozók befizetéseiből. nem ismerem a rendszerét a manyupnak, de azért annyit gondolok, hogy nem az égből pottyant le az a sok pénz. a "kezelése" volt durva drága? vagy egyáltalán mi? mert nekem is itt magánnyugdíj előtakarékossági "biztosításom", fizetek havonta x eurót, ebből lesz egy pénzösszeg amit a kifizetés időpontjáig(nyugdíjam első napja)a "befektető" forgatja a piacon, mindenféle nyereséget termelő dologba befektetve.
a manyup miben volt más?

BiG74 Bodri 2019.09.19. 11:59:35

@6.Lenin:
Ez most hogyan jött ide?
Nem hiszem, és?

alöksz róz 2019.09.19. 12:00:12

@Sir Bates dö Hól: na erre kíváncsi vagyok h miért álltál bele, tudsz olyan definíciót a kormányfőként bukásra, ami nem igaz gyurcsányra?

:D

BiG74 Bodri 2019.09.19. 12:04:49

@Cycmen:
Eh, liberálisból lehet konzervatív illiberális jobboldali? A széljobberből nem lehet a centrum felé húzó mimikri? A 98-as fityiszt leköpted a torgyán féle primadonnapárt miatt?

morph on deer 2019.09.19. 12:05:41

@Kitiltott Vélemény:
“Azt állítani, hogy az a 3000 milliárdot felhalmozó rendszer becsületes és jó volt, demagógia!”

Talán nézz utána a “demagógia” szó jelentésének, mielőtt jobban beleéled magad.

Igen, az jobb volt, mert az a pénz legalább megvolt, növekedett, és az egyének rendelkezésére állt, míg enyveskezű vezérünk nem döntött úgy, hogy einstandolja az egészet. Dehát a kontrollmániás kis geci nem tudta elviselni, hogy ne ő döntse el, hogy kinek mi jut, mert akkor nehezebb függésben tartani az embereket, ha nem teljesen kiszolgáltatottak, mint tudjuk.
Na meg a kokik és sallerok kiosztása is qrva fontos volt, mert melldöngetés nélkül nem élet az élet Felcsúton...

Az alap megléte ugyanis biztosította - volna, - hogy az érdekeltek mindenképpen hozzájussanak a nyugdíjukhoz, és a nyugdíjuk összege ne az éppen regnáló idióták kénye-kedvétől függjön, mint például most.

Gondolom a szégyenletes nagyságú nyugdíjemeléseket meg a “rezsiutalvány” nevű alamizsnát nem kell külön bemutatnom.
És most - állítólag - szárnyal a gazdaság!
Jó, hát kábé annyira, mint egy naposcsibe, de az is valami...

Mi lesz itt a nyugdíjakkal, amikor a recesszió komolyabban elindul, gondoltál már erre?
Vagy addigra az “egészségügy” segítségével sikerül kipusztítani a szegényebb nyugdíjasokat annyira, hogy a maradéknak jutni fog mégis valami?

Illetve jutni jutna, csak odaadják-e majd nekik, vagy inkább még néhány tucat béna focistára költik, vagy pár oligarcha meg a “kiccsalád” gyarapodására megy majd az is?
(Na látod, EZ már valóban demagógia, csak hogy tudd..:))

BiG74 Bodri 2019.09.19. 12:30:48

@morph on deer:
Mindjárt jön, hogy nem tilos senkinek nyugdíj megtakarítási számlát nyitni!

Womb Rаider 2019.09.19. 12:33:58

@nincs1itt: Baromi egyszerű.. az állami, felosztó/kirovó nyugdíjrendszer sajátossága, hogy ami bejön, azt osztjuk szét..ha ebből egy szemmel látható összeg havonta kiesik, mert át van csatornázva egy másik rendszerbe..akkor ezt a liket be kell tömni..praktikusan: piaci kamatokkal terhelt hitelekkel.
:)

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 12:35:50

@alöksz róz: más szinten definiáltam a kormányzati munka, a kormányfő fogalmát, sz'al igazad/igazatok van, figyelemen kívül hagytam, hogy ez a b1blog, itt jobb tőmondatokban fogalmazni;-)...

Womb Rаider 2019.09.19. 12:36:22

@BiG74 Bodri: "Mindjárt jön, hogy nem tilos senkinek nyugdíj megtakarítási számlát nyitni!
Miért? Tilos?

A KÖTELEZŐ mnyp rendszerét szüntették meg, te szabad elhatározásból azt csinálsz az addig felgyűlt pénzzel (vagy csak annak hozadékával, ami jólesik.. például szabad elhatározásból tetszőleges gyakorisággal befizetéseket eszközölsz a számlára!!

kropulax 2019.09.19. 12:48:28

@Kitiltott Vélemény: Ennyire élvezetes hülyének lenni? :D

BiG74 Bodri 2019.09.19. 12:49:59

@Womb Rаider:
Ja, ja egyszerű ez mint az illiberális migráncselhárító folytonosságában foltokban megszakított határzárelem!

kropulax 2019.09.19. 12:55:42

@Kitiltott Vélemény: Csaxólok a magyar eladósodás az I.Orbán Viktor Mihály kormánya 2001-ben-a 2002-es választási ígéretként bevezetett lakáshitellel indult,amiből Járai MNB elnök csinált devizapoklot-ezzel adósította el a következő kormányok költségvetését.

6.Lenin 2019.09.19. 12:58:10

@BiG74 Bodri:

Ez úgy jön ide, hogy itt mindenki, te is , én is, a sváb Szepi, vagy a zabigyerek, leír valamit, amiről azt hiszi, hogy...
Az olvasó meg vagy elhiszi, vagy nem. Az igazság meg lehet teljesen más is, amit majd csak esetleg egy sokadik generáció fogja megtudni, vagy örökre a háttérben marad. Mert a Porbafingó Jánosok ezen információk hiányában leélhetik a tyúxarosukat vidáman, bánatosan, közömbösen, vagy ahogy nekik ki volt szabva.

Az én véleményem meg az, hogy a politikában nagyon ritkán történnek dolgok véletlenül. A miértek meg a Porbafingóknak nem jelent mindig fontos, érdekes információt, ha tudja, ha nem, az ő életére lényegtelen is lehet.

BiG74 Bodri 2019.09.19. 13:03:56

@6.Lenin:
Nagyot mész, de félek lesz egy rohadt nagy csavar az egészben, ha megkérdem, na kinek volt szüksége a jobbikra?
Tegezés maradhat?

6.Lenin 2019.09.19. 13:04:45

@kropulax:

Szegény következő kormányok meg csak álltak, mint szamár a hegyen, és nem tudtak ellene tenni semmit. Úgy lángolt az eszük, hogy a nagy füstben nem vették észre a leselkedő veszélyt.
Ez simán elképzelhető is lehetne az OPNI II. emeletén a sarokban, ha közben nem zárták volna be.

6.Lenin 2019.09.19. 13:09:53

@BiG74 Bodri:

Akkor visszakérdezek. Mikor volt mindig fasiszta veszély, akik ellen a fennálló kormány sikeresen harcolt?
Nem a szoclibek alatt?
Kik is voltak a fasiszta pátok vezetésében? A később kiváló libsik, komcsik, partizánok, forradalmárok, ellenforradalmárok, kommunisták, kapitalisták, zöldek, kékek, soxinűek, Mari néni picsáják?

BiG74 Bodri 2019.09.19. 13:19:52

@6.Lenin:
Micsoda megérzéseim vannak!
Kend egy kicsit túlgondol fajta, nem?
Amúgy a széljobb minden országban ott van. A jobbikot az széljobb hívta életre, ami mindig is itt volt a rendszerváltás óta. A széljobb megerősödése nem a liberális, szocialista oldal elleni fellépéshez köthető, hanem az elmismásolt cigánykérdéshez.
De, fenntartva a szabadgondolkodás jogát, akár igaz is lehet.

6.Lenin 2019.09.19. 13:29:14

@BiG74 Bodri:

Egy közösségben mindenféle ember beletartozik, csak nem mindenhol érdek, hogy esetleg belőlük egy párt, ne adj isten erős párt legyen.
Gyurcsányéknak érdekük volt egy olyan párt, akik ellen küzdhettek, mert domborítani akart, hogy ő mekkora. Most, hogy kéne a szavazó tábor, de a párt már ciki lenne, hogy a haladók+ a nácik együtt menetelnek. Most már mossák a szaros gatyát 1000-el.

alöksz róz 2019.09.19. 13:36:12

@Sir Bates dö Hól: egyéni nézőpontot azért elég nehéz egy másfajta szűrővel rendelkező fél számára egyértelműen közvetíteni :-)
de most tekints el ettől és definiáld a sikeres (vagy sikertelen, belátásod szerint) kormányzati, kormányfői munkát olyan szinten és úgy ahogy akarod, csak ki lehessen (kb nagyjából egyértelműen) jelenteni ez alapján, hogy gyurcsány nem bukott meg kormányfőként

kíváncsi vagyok rá, mi sül ki belőle

Kitiltott Vélemény 2019.09.19. 13:45:29

@nincs1itt: " ... az miből jött össze, ... "

Magyarországon "kirovó - felosztó" állami nyugdíjrendszer van, amiből a kirovó rész nyugdíjjáruléknak hívják, a felosztó részt pedig nyugdíjnak. A kirovó részt a hivatalos (bejelentett) munkabérből vonják, ezeket egy központi számlára gyűjtik, ahonnan a nyugdíjakat kifizetik (felosztják a nyugdíjasok közt), DE mivel magyarországon a nyugdíj és összege megállapítás után garantált, ezért ha a kirovó részből átcsoportosít a kúrmány valahova máshova pénzeket pl:kötelező nyugdíjpénztár, azt valamiből pótolnia kell, hogy azért a nyugdíjakat ki tudja fizetni. Mivel a magyar költségvetés eleve veszteséges volt, ennek az egésznek a fedezete nem lehetett más mint HITEL. Akik pedig ezeket a "kötelező nyugdíjpénztár"-i számlákat vezették, a "megtakarítások" mint tőke alapján jutalékot/kezelési költséget/számlavezetési díjat stb. számoltak fel, miközben ezek nem megtakarítások voltak, hanem a NYUFIG alól átcsoportosított pénzek.

@morph on deer:
" .... Az alap megléte ugyanis biztosította - volna, - hogy az érdekeltek mindenképpen hozzájussanak a nyugdíjukhoz, és a nyugdíjuk összege ne az éppen regnáló idióták kénye-kedvétől függjön, mint például most. ... "
Igen azt biztosította volna, ha kormánytól függetlenül ezt képes lett volna túlélni az állam. Csak épp a "megtakarítással" megegyező mértékű hitelt is fel kellett vennie az államnak, aminek ugye a kamatát is ki kell fizetnie, a "megtakarítás" hozama pedig erősen függ attól, hogy az adott pénztár milyen haszonnal tudja forgatni a rábízott tőkét, ez lehet ugye negatív is, DE a pénztár jutaléka mindig a befektetett tőke arányában van megállapítva ami a mindenkori rendelkezésre álló tőkéből van levonva, azaz addig garantált a pénztár számára, amíg a tőke el nem fogy... Ebből kapják a dolgozók a bérüket és a tulajdonosok az osztalékot... :-)

Vonatkoztass el attól, hogy ezt most a Csuti Fattyú lenyúlta... Az, hogy az egyénnek látszólag ez jó, nem azt jelenti, hogy nem fogják rajta behajtani azt a költséget, amibe ennek a rendszernek a fenntartása kerül, mert a NYUFIG-ból hiányzó pénzt a költségvetésből pótolták, a kötségvetés pedig erre a célra hitelt vett fel, aminek kamatai vannak, azaz a "megtakarítás" az államnak államadósságként jelenik meg, ezt viszont ugyanaz a nép fizeti meg, mint aki majd eccer talán kapja a nyugdíjat... Ha az államadósság miatt csődbe megy az állam, akkor a "megtakarítás"-nak is annyi, elinflálódik az egész, egy kiflit sem fog érni...

Véleményem szerint, Viktátortól függetlenül egy elbaszott konstrukció volt, amit mindenképp fel kellett számolni!

Kitiltott Vélemény 2019.09.19. 13:52:05

@kropulax: " ... ,amiből Járai MNB elnök csinált devizapoklot-ezzel adósította el a következő kormányok költségvetését. ... "

Érdekes meglátás... A magánszemélyek hitelei vitték majdnem csődbe az államot, nem pedig az államháztartás deficitje ...

Ekkora tudással miért nem adsz órákat a közgázon?

6.Lenin 2019.09.19. 13:58:00

@Kitiltott Vélemény:

Volt a neten egy kiváló tanulmány ebben a témában, de sajnos törölték.
Talán annyit még érdemes lenne hozzáfűzni-a tanulmányban benne volt-, hogy mindenhol máshol megszüntették (csehek, lengyelek) csak valamiért a Gyurcsány kormány ragaszkodott hozzá. Mindenhol máshol rossznak bizonyult ez a forma.

CSOKKI MÁLNA 2019.09.19. 14:03:17

@Sir Bates dö Hól: Gyakran szoktam itt anyádat látni a sarkon. Ügyes a néni egyébként..:)

CSOKKI MÁLNA 2019.09.19. 14:04:19

@Rugovicsvalagba: Kezded a klímahiszti projektet?

CSOKKI MÁLNA 2019.09.19. 14:05:07

@eszti.....: Egy elég hülye kibic, ha nem haragszol..:)

Kitiltott Vélemény 2019.09.19. 14:05:47

@6.Lenin: Egy szufficites államháztartás simán tudná finanszírozni ezt a konstrukciót, de valszleg a magyar állam nem lesz a következő 100 évben ilyen helyzetben....

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 14:09:24

@alöksz róz: számomra evidencia, hogy a törvényhozó, a végrehajtó és az igazságszolgáltatási hatalmat elkülönítve szemléljük, ez moon sohasem volt így, ott a törvényhozói és végrehajtói folyamatosan összekeveredik (az USA esetén nem), a politikai hatalom dominanciájának alávetetten működik a kormányzat: amennyiben ezt a tényt, mint bázist fogadom el -s jogos ez a felvetés bárki részéről-, akkor valóban, mint kormáyfő is megbukott. így érthető?

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 14:11:16

@alöksz róz: ellenben te miként definiálod a sikeres vagy sikertelen kormányzati, kormányfői teljesítményt?

Womb Rаider 2019.09.19. 14:13:39

@Kitiltott Vélemény: Naaa... azé' voltak már jó pillanatok :) 2012 után idén áprilisban is pozitív egyenlegünk volt :)

6.Lenin 2019.09.19. 14:13:42

@Kitiltott Vélemény:

Sok rossz volt a rendszerben-pl magas kezelési költség, de megszűnt, kár már ezzel foglalkozni.
Mellesleg most is bárki spórolhat az államtól függetlenül.
Volt ismerősöm, akik hazatértek Amerikából, több ágon is biztosította magát, vagy Németországban is több helyen volt magánbiztosítása az állami-garantált- mellett.
Amerikában a 2008-as válság idején sok magán biztosító is bedőlt. Elszállt a lóvé.

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 14:17:01

@CSOKKI MÁLNA: mondta is, hogy egy kis szerencsétlen hesszeli hosszú ideje, csak még nem tudta eldönteni, hogy vendég vagy tanonc szeretne lenni, miként azt sem, hogy fiú vagy lány. ne fossál, meleg szívű, segíti a pályakezdőket, nyugodtan kérd a segítségét!;-)...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.09.19. 14:28:26

@Kitiltott Vélemény: "Mivel a magyar költségvetés eleve veszteséges volt, ennek az egésznek a fedezete nem lehetett más mint HITEL."

Igen. Mint ahogy a stadionok fedezete is hitel, a nyuggereknek adott 9000 Ft júdáspénz is hitel, az egész kibaszott fideSSmaffia hitelből meg EU-segílyből fedezi hatalmának megtartását.

Annak lett volna értelme, hogy Ondó Viktor nem ellopja a manyup pénzt, hanem 70%-ra csökkenti vele az államadósságot. Persze egy hazaáruló nem tesz ilyet.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.09.19. 14:33:35

@alöksz róz: "gyurcsány nem bukott meg kormányfőként"

Az elkúró emberileg és politikailag is nagyot bukott. Ti még ezen izmoztok? Ondó Viktor hazaáruló most a kormányfő, nem politikai zombikkal kéne foglalkozni.

Kitiltott Vélemény 2019.09.19. 14:34:46

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: " ... Annak lett volna értelme, hogy Ondó Viktor nem ellopja a manyup pénzt, hanem 70%-ra csökkenti vele az államadósságot. ... "

Így van, de már az is fél siker, hogy ezzel a lopással megszüntették a manyup általi további deficitképzést.

HA még becsületesek is lettek volna, (azaz nem lopnak, mint egy kleptokrata politikus), akkor most itt miről lenne szó? Akkor az ilyen kurcsányita vagy maszopita, minden objektivitást nélkülöző "csüngőhasú norvégbáró" félék most mit tudnának felróni nekik? :-)

Kitiltott Vélemény 2019.09.19. 14:37:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: " ... Ondó Viktor hazaáruló most a kormányfő, nem politikai zombikkal kéne foglalkozni. ... "

Az a baj, hogy jelenleg a 2. legnagyobb erőt mutató párt pont az a Politikai Zombi holdudvara... Hát, azok inkább ne váltsák le, bukjanak együtt ...

Womb Rаider 2019.09.19. 14:41:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Annak lett volna értelme, hogy Ondó Viktor nem ellopja a manyup pénzt, hanem 70%-ra csökkenti vele az államadósságot. Persze egy hazaáruló nem tesz ilyet. "

[facepalm]
Az ember pejslije kifordul tőled, meg a nyáladzásodtól.. "hazaáruló", "honfitársaink"

6.Lenin 2019.09.19. 14:43:43

@Womb Rаider:

Kösz. A tanulmány címe el van mentve , majd megkeresem, de sajnos az oldalt ahol megjelent pdf-ben azóta törölték. Ha jól emléxem, pedig baloldali volt. A név ismerős (Kun), de akkor több tanulmányt is olvastam a témában. Utánanézek.
Arra is jól emlékszem, hogy jóval több volt a hátránya, mint előnye.
PL. ha hamarább fogy el a pénz, és a tag még életben van, akkor ki, miből fizetne neki tovább? Ugyanis ott nem élete végéig jár, hanem a megtakarított összeg végéig, amit egy összegben, vagy havi bontásban kapna, de van határa. Ha jól emlékszem.
Ugyanis én tudtam előre , hogy kevés nyugdíjam lesz-vállalkozó voltam-akkor ezeknek utána néztem. Más megoldást választottam. Állami-garantált-és saját befektetés, ami jól fial(hat).

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.09.19. 14:44:16

@Kitiltott Vélemény: "megszüntették a manyup általi további deficitképzést."

A legrosszabb pillanatban zárták be, a megmaradt manyupok elég szép hozamot hoztak a következő években.

A jelenlegi rendszerben vagy nem lesz nyugdíjatok, vagy 80 éves korotokban mehettek nyugdíjba. Elég rövidlátó dolog ennek örülni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.09.19. 14:46:08

@Kitiltott Vélemény: "a 2. legnagyobb erőt mutató párt pont az a Politikai Zombi holdudvara."

Az nem párt, hanem szekta. Az elkúró meg a geci embere, a legerősebb bástya Poltpot Péter után.

Kitiltott Vélemény 2019.09.19. 14:55:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: " ... Az nem párt, hanem szekta. Az elkúró meg a geci embere, a legerősebb bástya Poltpot Péter után. ... "

Ezzel 100%-ig egyetértek, bár szerintem Möszjő Kuszaszem is hasonló bástya.

Kitiltott Vélemény 2019.09.19. 14:58:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: " ... A legrosszabb pillanatban zárták be, a megmaradt manyupok elég szép hozamot hoztak a következő években. ... "

Hát, lehet, hogy csak a befizetéseket kellett volna leállítani, és nem azonnal lenyúlni az egészet, de a mohóság nagy úr. Azóta viszont már kb 1000 milliárd az a megtakarítás ami nem a további betétképzésből fakadó hitelfelvétel és annak adósságszolgálata.

morph on deer 2019.09.19. 15:05:29

@Womb Rаider:
“ha ebből egy szemmel látható összeg havonta kiesik”

Az gondolom fel sem merült, hogy lényegében nem esik ki, ugyanis abból fizetik majd a nyugdíjakat, amint a rendszer utolérte magát!
Magyarul: amint elkezdenek nyugdíjba menni a manyupot fizetők, a dolog kezd kiegyenlítődni, és előbb-utóbb csak ez a rendszer marad, ami jóval működőképesebb, mint a jelenlegi.
Ez azt is jelenthette volna, hogy az állami nyugdíjintézet is átáll nyugdíjbefektetésre, mint a magánnyugdíjpénztarak.

Na ennek a nyakát vágta el viktorka, a már említett okokból.

“akkor ezt a likat be kell tömni..praktikusan: piaci kamatokkal terhelt hitelekkel.”

Az “álom”kötvényre gondolsz? Aminek a hozamát épp most inflálja el pártunk és kormányunk?
Mert a bevándorlási kötvény az államnak nem hoz egy vasat sem, az csak kiadással jár, amint lejár. A haszon csak a Rogán és Co. zsebeit tömte/tömi, nem is csekély mértékben, legalább is szerintem, az az 50-60 milliárd. Talán még orbán lőrinc is lehajolna érte, ki tudja...

Szóval ez mind kölcsön, mégpedig piaci alapon kamatozó kölcsön, csak szólok. Sajnálom, ha ezt tőlem tudod meg, de az élet már csak ilyen kegyetlen...

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 15:18:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: szerintem ne idegből írj, hanem olvasd el legalább a kommentet! Lajosom pozíciójára hajtasz?;-)...

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 15:20:59

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: másrészt pedig min izmozzunk? hogy melyik oldal a károsabb? vagy kiket támogat több retardált? abban már konszenzusra jutottunk @alöksz róz: -zal;-)...

morph on deer 2019.09.19. 15:25:04

@Kitiltott Vélemény:
“egy elbaszott konstrukció volt,”

Ebben igazad lehet, ennyire nem ismerem a részleteit.
Én az elvvel maradéktalanul egyetértek.
Nem utolsó sorban azért, mert nekem saját tapasztalatom van a svéd rendszerrel kapcsolatban, ami lényegében ugyanígy működik.
A nyugdíjalapba befolyt összeg befektetésre kerül, amit akár az adott személy maga is elhelyezhet, ahová jónak látja. Ennek az eredményeit folyamatosan is követheted, de évente egyébként is elszámolnak vele.
Nyilván ez sem tökéletes, de legalább mindig pontosan tudod, hogy hányadán állsz. Hosszú távon elég rendesen teljesített, semmi ok a panaszra.

Szóval szerintem inkább reformálni kellett volna az egészet, amíg nem késő, és addig, míg van gazdasági mozgástér.
Ez szerintem fontosabb lett volna, mint egy csomó hiusági beruházás, de én már csak ilyen vagyok.

Cycmen 2019.09.19. 15:26:35

@BiG74 Bodri: "Eh, liberálisból lehet konzervatív illiberális jobboldali? A széljobberből nem lehet a centrum felé húzó mimikri? A 98-as fityiszt leköpted a torgyán féle primadonnapárt miatt?"

Nem tudom mi a faszt kalandozol, mert a Jobbikról van most szó, azon agyalogj, ne a Fideszen!
Egyébként már a kategóriád is hibásak, mert széljobbernek a bibsilbsik hívták, ugyanis nekik mindig kell egy náci, hogy igazolhassák a zsidóskodásaikat, de a Jobbik nemzeti radikális volt. Érted? Nemzeti és radikális és ez kellett nekem.
És ha már a szar besorolásoknál tarunk, a Fidesz amikor úgynevezett liberális volt,akkor még nem mutatta ki a foga fehérét a nálunk megismert, egyébként csak önmagát liberálisnak mondó, de igazából egy anarchoterrorista, hagyományos értékrendet romboló deviáns és agresszív bagázs ami után egy normális ember már csak az illiberalitást választhatja! A kisgazdás példád is fals hiszen nem a választáson indultak együtt, hanem koalíciót alakítottak, ezen kívül a kisgazdáknál nem a politikai irányzat volt a gáz, hanem Torgyán, aki hiperértelmes ember létére akkora barom tudott lenni néha hogy csak na!

Cycmen 2019.09.19. 15:26:36

@BiG74 Bodri: "Eh, liberálisból lehet konzervatív illiberális jobboldali? A széljobberből nem lehet a centrum felé húzó mimikri? A 98-as fityiszt leköpted a torgyán féle primadonnapárt miatt?"

Nem tudom mi a faszt kalandozol, mert a Jobbikról van most szó, azon agyalogj, ne a Fideszen!
Egyébként már a kategóriád is hibásak, mert széljobbernek a bibsilbsik hívták, ugyanis nekik mindig kell egy náci, hogy igazolhassák a zsidóskodásaikat, de a Jobbik nemzeti radikális volt. Érted? Nemzeti és radikális és ez kellett nekem.
És ha már a szar besorolásoknál tarunk, a Fidesz amikor úgynevezett liberális volt,akkor még nem mutatta ki a foga fehérét a nálunk megismert, egyébként csak önmagát liberálisnak mondó, de igazából egy anarchoterrorista, hagyományos értékrendet romboló deviáns és agresszív bagázs ami után egy normális ember már csak az illiberalitást választhatja! A kisgazdás példád is fals hiszen nem a választáson indultak együtt, hanem koalíciót alakítottak, ezen kívül a kisgazdáknál nem a politikai irányzat volt a gáz, hanem Torgyán, aki hiperértelmes ember létére akkora barom tudott lenni néha hogy csak na!

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 15:46:30

@6.Lenin: " A név ismerős (Kun)"

Lajosom, ez János, nem Béla...

6.Lenin 2019.09.19. 15:51:37

@Sir Bates dö Hól:

Minden zabigyereknek ekkora a humora? Cserébe, hogy nem tudhatja meg, ki az apja?
Hm, vicces gyerek ez a Teremtő. Egyik kézzel ad, a másikkal elvesz.

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 15:59:27

@6.Lenin: mi bajod van a zabigyerekekkel? Bátyád sem vehette el anyádat;-)...

6.Lenin 2019.09.19. 16:05:49

@Sir Bates dö Hól:

Miért lenne bajom? Pont ezért kérdeztem, mert nem ismerek ilyeneket, csak hallomásból.
Miért is érdekelne, hogy egy rakás szar mikén kerül legyártásra.

Cycmen 2019.09.19. 16:28:27

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Az elkúró emberileg és politikailag is nagyot bukott. Ti még ezen izmoztok?"

Az izmozás kicsit erős ugyan, de úgy beszélsz róla mintha nem is lenne már, közben meg ki is újra az ellenzék vezére? :D
Ez különben benneteket minősít balfasz libbantak, eltűritek ennek a köcsögnek a jelenlétét! Jó Orbánozást, az elkúró meg végigviszi az ellenzék egészén azt amihez egyedül ért, ELKÚR! :D

Vége a játéknak, ennyi volt, lipsik 2019.09.19. 16:49:23

@Cycmen: Hát igen, az a bizonyos "elkúró" jelenleg is politikai szereplő.

Bár azokkal szemben, akik őt támogatják a mai napig, azért felmerül az a kérdés, hogy mennyire hülyének kell ehhez lenni?

mindenszo.hu/igy-ver-at-mindenki-a-gyurcsany-csalad-szineszkedes-magasfokon-video1/

mindenszo.hu/bayer-gyurcsanyrol-egy-ocska-gyava-sunyi-tarsait-elarulo-komcsi-vizesnyolcas/

Kitiltott Vélemény 2019.09.19. 16:49:38

@morph on deer: " ... Én az elvvel maradéktalanul egyetértek. ... "

Az elv, mármint az öngondoskodás elve valóban jó, de ebben a formában, hogy ezt a kormány csak hitelből tudja finanszírozni, még kleptokrácia nélkül is luxus.

Igazából egy olyan nyugdíjrendszer átalakítást tudnék elképzelni, ahol a kúrmány nem pénzintézeteket finanszíroz vele, hanem felépít egy gazdasági alapokon nyugvó nyugdíjvagyont, aminek a hozamából lehet a nyugdíjat fizetni, és a későbbiekben leépíthető az állami finanszírozása, pl mondjuk bérlakásokat épít, a befolyó bérleti díjak profitjából fizeti a nyugdíjakat. Ezzel több legyet lehet ütni egy csapásra, folyamatosan munkaigényt támaszt az építőiparnak (építések, felújítások), megoldja a bérlakás problémákat, és választ ad a nyugdíjfizetés fenntarthatóságára... és van esély arra, hogy a "nyugdíjépítkezések" által gerjesztett gazdasági növekedéssel ki tudja nőni az így képzett államadósságot.

És igen, ez nem működik elkúrókkal és kleptokratákkal, ez csak valódi államférfiakkal (államnőkkel) működik, akik nem lopnak és jól gazdálkodnak... kb olyan álom ez is, mint a sufficites állam ... :-)

a nagy hohoohooo 2019.09.19. 16:55:33

@Kitiltott Vélemény: Mérmindig a leghülyébb orbánseggszolgálatos takonynácit vezénylik ki trollkodni? hehee..
Hanlon borotvája is kimondja, hogy sose tulajdonítsd rossz indulatnak azt, amire az emberi ostobaság is elégséges magyarázat...hehee..
A nagy magánnyugdíj-hazugság valódi tétje.
nol.hu/belfold/20101020-a_paravan_mogott-852771?fbclid=IwAR37PG2whRCu10xm3QoMWuu91JSFa6EXBDE2iu_A3Gw9CWWuozeJt4Z-Dz4

Ne hazudozz itt .A MANYUP az emberek kötelezően levont nyugdíj járulékuk egy része volt .Ugyan is az állam ki akart részben vonulni ebből a felosztó kirovó rendszerből ,és a késöbbiek folyamán csupán 25%-nyi nyugdíjat fizetett volna a jövő nyugdíjasainak ,, ami óriási könnyebbséget jelentett volna az államnak ,, és a nyugdíjas is jobban járt volna ,, és ha időközben meg meghal ,,akkor a családja örökölte volna a fenn maradó,még ki nem fizetett Magánnyugdíj pénztárban felhalmozott tőkéjét,a hozadékával együtt, vagy tovább vitte volna a sajátjával egyben ,hogy majd ha ő megy nyugdíjba akkor még magasabb jövedelemmel biztosítsa öreg korát ..

A Magánynyugdíj Pénztári vagyon (MNYP) lenyúlásával kapcsolatban még pontosabban kellene fogalmazni a társadalom felé. Ugyanis a következő összefüggések nem, vagy nem egyértelműen kerültek a közfigyelem középpontjába. A MNYP-befizetéseket, a korábbi törvények alapján, a nyugdíjjárulék egy részéből kötelezően és automatikusan átirányította a rendszer az előző kormányok idején a magánynyugdíj-számlákra. Ez, alapvetően a 2000-es években, ennek mértékében terhelte az akkori szocialista kormányok költségvetési egyensúlyát, nyilván hozzájárult a deficit és ily módon az adósságállomány növekedéséhez. Viszont, és ez volt a célja, ez az áldozat a következő évtizedekben jelentősen tehermentesítette volna a majdani nyugdíjkasszát éppen egy olyan időszakban, amikor demográfiai és kivándorlási okok miatt a járulékbefizetések visszaesése veszélyeztette volna a nyugdíj-járandóságok állami teljesítését.
Amit azonban külön is ki kell emelni, mert eddig nem kapott kellő hangsúlyt az ellenzék és szakértők részéről, hogy az előző kormányok erőfeszítéseit 2011-ben az Orbán-kormány felhasználta, magyarul ellopta, és a felhasználásával úgy dicsekszik (pl. a bruttó államadósság némi mérséklése), mintha saját érdeme lenne. Ugyancsak ki kellene emelni, hogy Orbánék nem csak a 2011-ben elvett MNYP-t használták fel saját eredményként, hanem az azóta eltelt 6 évben be nem fizetett, mintegy ezermilliárdos nagyságrendű (pontos számot érdemes lenne kiszámolni) MNYP összegeket is. Azaz, az Orbán-kormány nem csak a korábbi kormányok által félretett ezermilliárdokkal saját teljesítményként kérkedik, hanem hasonló nagyságrendű terhet helyez a következő kormányok és generációk vállára. Pont egy olyan jövőbeli időszakban, amikortól megszűnnek az évi átlag 1,500-1,800 milliárd forintos (a GDP 4-5%-át kitevő) EU-támogatások, de hosszú távra bejönnek pl. PAKS 2 hiteltörlesztései és egyéb terhei, valamint az elhalasztott feladatok (pl. egészségügy, tömegközlekedés, bérfejlesztések, stb.) súlyos és elkerülhetetlen költségei. Mindezt a legjobb esetben is felelőtlen kalandor-politikának lehet tekinteni. Mindezt nem lehet elégszer publikálni, mert a társadalom javarésze ma sem érti.
Már többször le lett írva: az állam lemondott arról a járulékról, ami a MANYUP-okba került. Erre kötötte! Ennyivel kevesebb állt a rendelkezésére a költségvetésben, ennyivel kevesebbet költhetett volna! Csakhogy, bevetettek egy "trükköt", ami arról szólt, hogy a MANYUP-oknak állampapírba kell fektetni, azaz az állam gyakorlatilag visszavette ezt a pénzt addig, amíg a tényleges kifizetésekre nem került volna sor (2013-2014 körül). Úgy tettek, mintha ez a pénz a költségvetés része lenne, és elköltötték mégegyszer másra is! Ez nem a MANYUP-ok, a rendszer hibája, hanem az államé! Mint ahogy az is az állam hibája, hogy ma jelentették be, hogy az 1000 milliárd alattra tervezett ezévi hiányt 1150 milliárdra emelik! Eleve nem értem "józan paraszti ésszel", hogy hogyan lehet a mai napig hiányt tervezni! Még most is.
Megzsarolták az embereket, ha kiiratkozol az ellátórendszerekből nem kapsz rendes TB-t, csak csökkentett arányú állami nyugdíjat.

Apropó, mit tudni a beígért egyéni számlákról, megkapták már az érdekeltek, érdekelne az is, mi lett a pénzel, azt mondták beteszik a nyugdíj alapba, de nyomát sem lehet látni.
Eltőzsdézte" a nyugdíjpénzt a kormány
hvg.hu/gazdasag/20120326_magannyugdijpenztarak_allam_vagyonkezeles?fbclid=IwAR1ZoP7kMXxBR6x4nIVkwuKOI1Z-10-Y4LJpFWafRDugLXWQpTvniXqr5WU

Nem csak a nyereséget vették ki, de az eredménytartalékhoz is hozzányúltak.
Közel 10 milliárd osztalékot fialt az államnak a nyugdíjvagyon martaléka.
mfor.hu/cikkek/befektetes/kozel-10-milliard-osztalekot-fialt-az-allamnak-a-nyugdijvagyon-martaleka.html?fbclid=IwAR0i5CVmnmXWKWtchH0AucSkwnwHZ-KRUxaGbKxbGHNvvj3FZCwsjRuIpaU

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 17:02:46

@6.Lenin: miért, te nem vagy zabigyerek? a horthy-korszak ilyen toleráns volt? elvehette bátyád a nővéred, hogy ne legyél te, szerelmük gyümölcse, zabigyerek? ezt nem is hittem volna;-)

taga20 2019.09.19. 17:05:16

@Sir Bates dö Hól:

:))))))))))))))

haver, eddig nem is mondtad, hogy humorod is van!

a nagy hohoohooo 2019.09.19. 17:06:04

@Kitiltott Vélemény: Simicska Lajos óta persze azt is tudjuk, egy demokratikus jogállamban mindenkinek alapvető állampolgári joga hülyének lenni. Jó, de ennyire ...Bárki bármit mond, én kedvelem Simicska Lajost, szívem együtt dobban az övével,ő legalább... kitartott elvei mellett (?mindenkinek jogában áll hülyének lenni)

mér nem az asszonyt küldöd ide,na nem azé'mert több esze van,hanem mert több pénzt keres azzal ami a lába között van,de a párja a nyakadon.
A manyup rendszerrel egyszerűen áttértünk volna egy részben öngondoskodás, igazságosabb és kiszámíthatóbb modellre, mert jól tudja MINDENKI, hogy nem tarthatók a nyugdíjak és hamar olyan mértékig fog elfogyni a nyugdíjpénz, hogy szavazások ide vagy oda, emberek nem fognak _semmi_ nyugdíjat kapni, függetlenül attól, hogy mennyit dolgoztak.

A FideSS pedig olyan választás elé állította az embereket, hogy, "gyertek vissza, vagy agyonlőlek!" Na ez a nagy FideSS opció.

Amúgy legyenek ellenségek az öngondoskodók, oké, tudod mit, akkor nincs nyugdíjkövetelésem az államtól, viszont akkor oldják meg, hogy azt a rengeteg pénzt, amit nyugdíjjárulék címen lenyúl az állam tőlem, az maradjon az én zsebemben. A bruttó bérem 10 %-a kapásból.
Ha azt mondod, hogy tartsam meg, akkor egy szavam sincs és beszélhetünk opcióról.
Az viszont nem opció, hogy elrabolja tőlem az állam és cserébe ha lenne sem kapnék utána semmit!

Röviden összegezném: birkák kedvéért:

Az 1997. évi LXXXII. törvény (a magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról

Az 5. § (4) bekezdése

?a pénztártag követelése ? a tulajdonlás elve szerint ? a pénztártag T U L A J D O N A, amely e törvényben foglalt módon örökölhető, illetve erre vonatkozóan kedvezményezett jelölhető.?"

Jah, a kilépés opció volt, csak éppen azzal fenyegettek, hogy megvonják az állami nyugdíjad... jellemző a FideSSes szabadságfelfogásra, hogy ezt még mindig opciónak gondolják.

1. A magyarok saját kormányuk általi intézményesített megzsarolása és kirablása történelmi bűntett volt. Ilyen volumenű zsarolásos rablásra az elmúlt 50 évben sincs példa.
Azok a rendszerek, melyek ezt a három alap elvet nem követik, európai és klasszikus értelmezésben nem tekinthetők társadalombiztosításnak ? még akkor sem, ha a társadalom minden tagját érintik. Tehát, az önkéntes pénztárak, melyek a tagok közti szolidaritást felvállalják,de nem törvényileg kötelező a belépés, és nincs mögötte állami garancia, nem részei a társadalombiztosításnak, csupán kiegészítik a társadalombiztosítási rendszert.
A Magyarországon létrehozott önkéntes magánnyugdíjpénztárak ily módon nem képezik részét az államháztartásnak, noha kapcsolatban állhatnak vele (állampapírba való befektetés, befektetési kedvezmények révén). Ugyanez mond ható el a törvényileg kötelező magánnyugdíjpénztárakról is,ahol a három alapelv közül viszont hiányzik a szolidaritás, és nincs kötelező készfizető állami garancia sem. Lényegében ezek a formák ? még ahol kötelező jellegű is a belépés ? kiegészítő jellegű, mondhatni üzleti biztosítások. Akkor is, ha nonprofit alapon szerveződnek.
A nyugdíjpénztárak eszközei, noha az egyén későbbi, esetleg több évtizeddel későbbi anyagi biztonságát szolgálják, lényeg
ében jelenleg befektethető, a költségvetés és adott esetben
a vállalatok által azonnal és hosszú távra felhasználható megtakar
ítást jelentenek.
...a magánnyugdíjpénztár megoldja azt a problémát, amit ? részben
? saját létrehozása okozott. "

Lásd :A mellényt újra kell gombolni.polgariszemle.hu/archivum/21-2006-aprilis-2-evfolyam-4-szam/92-a-mellenyt-ujra-kell-gombolni

Akik mnyp tagok voltak és még akkor mentek nyugdijba, akkor a megállapitott nyugdij
75 %-át az államtól, a 25 %-át pedig a mgny-tól kapták. A mnyp megtakaritásukból
fizetett 25 % nyugdijnál választhatták, hogy pl. havonta kérnek 10 eFt-ot és ezt addig kapják, amig kitart az összegyüjtött pénzük, vagy kérhették egy összegben is. A lényeg, hogy a mnyp-ból annyit kapnak, amennyit befizettek. De az állami nyugdijból mindenképpen CSAK 75 %-ot kaptak! Tehát, akik most nem fizetnek,
azoknak kevesebb mgny-tól kapott nyugdijuk lesz. A nyugdijjárulékként pedig
10 %-ot vonnak le (ez oszlik meg állami és magánnyugdijra). Azon is el lehet gondolkodni, miért a mgny vagyona "fáj" a kormánynak? Ugyanis évekkel ezelőtt még
a fenti nyugdijjárulékon felül a munkáltató fizetett a bruttó bér után 24 % nyugdijjárulékot (ez is a nyugdijak kifizetéséhez kapcsolódó alap volt). Jelenleg a mun-
káltató 27 % szociális hozzájárulást fizet, ami ugye adó, tehát ebből arra költ a költség-
vetés, amire akar. Persze, hogy "nyögik" a nyugdij kifizetéseket! Véleményem szerint a
mnyp pénztárak meghagyásával a nyugdijrendszer már fontos lépést tett volna az
átalakitás felé, vagyis ma már majdnem hogy 2 lábon állna, és nem terhelné a költségvetést annyira.
Vagyis a mnyp einstanddal a FideSS a jövőt élte fel!
Szép .szép és hasznos ,kellemes is egy jó pénisz,de miért a nyakadon hordod?.....amúgy semmi bajom vele,nekem teccik,jól mutatja mekkora fäszfej vagy..

Cycmen 2019.09.19. 17:07:27

@a nagy hohoohooo: Soros seggszolgálatos szánalmasnyomoronc a manyupon rugózik! Tényleg kár, hogy nem tudnak vele nyerészkedni a biztosítók, majd egy alkalmas pillanatban bedönteni!

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 17:08:28

@taga20: vigyorogsz? akkor te is zabigyerek vagy...

6.Lenin 2019.09.19. 17:10:05

@Sir Bates dö Hól:

Ez gyenge, kurva gyenge. Szar létedre ennél azért egy picivel többre tartottalak, de elfogadom, hogy néha tévedhetek én is.

taga20 2019.09.19. 17:11:17

@nincsenek otthon:

szergej, a kamu fos ruszki blogjaidat ne bazd ide be, te szutyok!

Cycmen 2019.09.19. 17:12:09

@taga20: "haver, eddig nem is mondtad, hogy humorod is van!"

Eddig is volt neki, nem tehet róla, hogy ez az első amit te is megértettél!

Cycmen 2019.09.19. 17:14:54

@Sir Bates dö Hól: Ő kétszeres zabigyerek, mert anyja sincs, valaki a falra recskázott, a nap meg kiköltötte!

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 17:20:16

@Cycmen: még jó, hogy ezt nem Lajosomnak írtad, akkor te is ugyanazt a választ kapod, mint én;-)
(egyébként köszönöm a kiállást mellettem. bár lehet, hogy ez olyan piszkos fredes dícséret;-))

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 17:23:56

@Szergej Szergejevics Szergejev: te, nem lehetne csak egy nicket használni? csökött agyú hazaáruló lippsiként már kezdem elveszteni a fonalat;-)...

taga20 2019.09.19. 17:24:00

@Cycmen:

:))))

bazd meg, neked viszont kurvára nincs, me nem vágtad, hogy csak baszogatom a migráncsot:)))

taga20 2019.09.19. 17:25:53

@Sir Bates dö Hól:

hallod és csak blöfföltem a szergejjel:))))

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 17:26:28

@taga20: sz'tem csak leütötte a labdát, tudod, hogy milyen genyó;-)... te meg folyamatosan dobálod csak neki;-)...

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 17:28:30

@taga20: ezt mondjuk becsülöm Lajosomnál, ő nem váltogatja... bár az alzheimerével mondjuk nem is tudna...

a nagy hohoohooo 2019.09.19. 17:31:25

@Cycmen: Birkuci ugye a tanáraid voltak a hülyék és nem a nemzőid egy részeg éjszakán?A felosztó-kirovó (és nem kirovó-kiosztó!) VOLT az átkosban- Bevezetve 1951-ben. Lényege, hogy a nyugdijpénzárak kezelték a befolyt összegeket, befektették és abból fizették ki a nyugdijba került korosztály nyugdiját. Ez Működött is, igaz mindig kellett javitani rajta, főleg a nyugdijasok (nem keresők) arányának változása az aktiv korosztályhoz képest. Ezt támadta meg a csuti geci, kijelentve, hogy az állami nyugdipénztárak rosszak. Hatalomra jutása után - Sztójai Döme után szabadon, Orbánis eleinstandolta a pénztárakban lévő vagyont.
Ha valaki számolni akar, akkor ott kellene kezdeni, hogy hányan keresik meg a nyugdíjasok nyugdíját. Amennyiben kevésnek találjátok, akkor kérdezzétek meg Merkelt, hogy ő hogyan oldja meg otthon. Majd a válasz után küldjetek 3280 ezer levelet a legutóbb nemmel szavazóknak, hogy utaljanak rendszeresen nektek a saját számlájukról egy komolyabb összeget gyógyszerre.
a nyugdíjasok megtermelték a saját nyugdíjukat, amit rosszul fektettek be a kormányok!A fidesz kormány csökkentette a tb kasszát, mert a járulék nagyobbik részéből szociális hozzájárulás adót kreáltak, hogy legyen pénz az ostoba látvány beruházásokra.Nem mondja komolyan, hogy nem tudja? Mindig szolidaritási alapon működött ez. Az aktívak által befizetettből fizették. Nem tették félre. A szoci-Szdsz társaság akart ilyet. Meg is kezdődött, ez a fidesz falka elköltötte az eddig összerakott lét.Nekem erről az jutott az eszembe, hogy ellenzékben a Fidesz is mindent mindenkinek ingyen adott volna. Főleg az egészségügy kapcsán hangsúlyozták ezt.
Nekem a legjobban a söralátét nagyságú adópapír teccccett.. ami már beborítaná az egész konyhaasztalt, lévén közel ötvenféle új adónem azóta - de úgy kell a népnek, ha még ezek után is bedőlnek Orbán ígéreteinek
nem kell annyira itt az észt osztani, abból ugyanis te egyáltalán nem vagy bővében.

1. A manyup nem a kötelező nyugdíjrendszer terhére működött, ezt a butaságodat hajítsd a kukába, mielőbb.

2. De még ha a manyup meg is szűnt, a megszűnő pénz a (3000 mrd forint) jobb helyen lett volna az emberek zsebében, mint egy dilettáns, tolvaj kormány kezében, amely a pénzükből történő MOL részvény vásárlásával pillanat alatt bukta a manyup 10%-át 250 mrd forintot.

3. Az éves manyup befizetés nem érte el a GDP 1,5%-át, sőt inkább 1% körül volt. Az állami jövedelemcentralizáció mértéke pedig 45%! Ergo: a manyup a fiskális politika alakulása szempontjából csepp volt a tengerben.
Manyup - most már biztos: hülyére vett ország vagyunk,manyup pénz: ilyen a papír (alapú) pénz: volt - nincs.
Orbán-Selmeczi "megvédjük a nyugdíjakat"(mint a tandíjat)korábban azzal hülyítette az embereket, hogy a megtakarításaik elvétele az államadósság csökkentése miatt szükséges. Csakhogy az államadósság a nyugdíjvagyon elvétele után is magasabb, mint a 2010 kormányváltáskor volt. Ez tehát nem válasz arra, hogy a 3000 milliárd mire ment el.
Orbán tolvajkormánya a mai napig nem árulta el, hogy hova, mire költötte el azt a rengeteg pénzt, amit 3 millió ember az időskorára tett félre. Már kezdett volna működni,termőre fordulni,12 év befektetését szórták szét a szélben.
Eltőzsdézték,megvették-jó drágán-az azóta is ráfizetéses MOL-t.
Csakhogy ezért emberek milliói dolgoztak sok-sok munkaórát, s a termelési érték köddé vált.Nem jár nevezett nyugdíjpénztáraknak esetleg kártérítés?Gondolom a vizsgálat híre nem tett jót a hírnevüknek.
A kormány nem vezette át az egyéni számlára a korábbi magánnyugdíj-pénztári megtakarításokat,vagyis a kizsarolt magánpénztári vagyont Orbán Viktor és Matolcsy György ígérete ellenére sem írták jóvá.
Navracsics esetleg kezdeményezett vizsgálatot a MOL részvények megvásárlása okán?
Eddig mennyit is vesztettünk a paketten?
Mennyivel is lett olcsóbb az üzemanyag?
Ja, hogy ez az ő bulijuk volt, az más...
A jó hír, hogy még van a magánnyugdíjpénztári vagyonból!
A rossz hír, hogy most már csak "vagyonkának" nevezhetjük. Azért 3000 mrd Ft jól jött ennek a felcsúti"illiberális"KIRÁJ-nak-Ráchel lánya ,aki nem buta hejesírásával-, az emberek megtakarítása remélem megakad egyszer a torkán.
Minderre tekintettel a manyuppal kapcsolatos fejtegetéseidnek fuss neki még egyszer, de előtte kicsit tanulj közgazdaságtant, legalább alapszinten, és képben sem ártana lenned a számokkal.
Nem tudom, említettem-e már, te vagy itt a világ legtudatlanabb és legbutább nickje.Kezdem élvezni,nem szokásom hülyéket tanítani ,de élvezetből kivételt teszek,jó röhögni az ilyen idiótákon,úgy tartják inkább szidják az embert mint kiröhögjék,brhühüühüüüü...Ennyi, bújj vissza anyádba, nem érettél meg egészen,...

taga20 2019.09.19. 17:38:08

@Sir Bates dö Hól:

szerintem inkább az van, hogy mindent szögnek néz és egész nap kalapács van a keziben:)))

6.Lenin 2019.09.19. 17:47:56

@taga20:

Én azt a szöget szeretem, aminek jó nagy bunkó feje van, könnyű beverni.

taga20 2019.09.19. 17:56:01

@6.Lenin:

verd bele a fejed a falba, me elég nagy bunkó fejed lehet!:)))

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 18:03:01

@6.Lenin: sz'al nem csak demenciád van, hanem gyengénlátásod is...

6.Lenin 2019.09.19. 18:03:26

@taga20:

Taga, taga, olyan szánalmasak vagytok.

taga20 2019.09.19. 18:05:05

@Sir Bates dö Hól:

most mé bántod a nyuggert? volt neked gyerekszobád, vagy francia nevelőnőd? :)))

6.Lenin 2019.09.19. 18:10:53

@taga20:

Te tényleg beveszed, hogy te, vagy az a másik szarrakás tényleg érdekeltek?
Legalább lenne bennetek valami valódi humor. Még szarnak is a gyengébbek közt bűzlötök.
Meg is untalak benneteket.

Szabó Miklós János 2019.09.19. 18:15:24

Juditot szerintem ti szándékosan félreértelmezitek.

Ami a médiapiaccal kapcsolatban tény, hogy maguk a piaci folyamatok, így a nyomtatott lapok eladott példányszámainak csökkenése, az online (ingyenes) hírfogyasztás felfutása természetes módon hozta magával a sajtótermékeknél a terjesztési helyett a hirdetési (reklámpiaci) láb masszív felértékelődését, a méret- és választékgazdaságosság jelentőségének megnövekedését, és ennek folyományaként a piaci konszolidációt.

A KESMA konglomerátum kialakulása ezekre a létező sajtópiaci kihívásokra adott válasznak tekinthető, amely folyamatban az idézett kormányrendelet sokkal inkább következményként, mintsem kiváltó okként jelentkezett.

taga20 2019.09.19. 18:17:28

@6.Lenin:

lenin, lenin, beléd rúgni sincs kedvem, annyira nulla vagy a sok hülyeségeddel!:)))

Sir Bates dö Hól 2019.09.19. 19:36:46

@Szabó Miklós János: jános, az első bekezdés valós, a második ellenben csak akkor következik ebből, ha elismerjük, hogy előtte sem volt több, piaci alapon versengő valódi tulajdonos, hanem egy kézben összpontosult a stratégiai és operatív irányítás (a TV2 m mikor kerül a kesma-hoz? és az MTVA?); a gazdaságosság pedig;-)... vagy inkább:-DDD költségvetési pénzek milliárdjait öntik bele...

eszti..... 2019.09.19. 20:18:25

@CSOKKI MÁLNA:

Á, dehogy!:)
Nem lehet mindenki annyira eszes, hogy csípőből vágja a baloldaliság jellemző jegyeit. :D

Womb Rаider 2019.09.20. 07:57:37

@Sir Bates dö Hól: "a TV2 m mikor kerül a kesma-hoz? és az MTVA?"

Kérj..és megadatik! Meg fogjuk vizsgálni a felmerülő társadalmi igényeket !

antiinternáci 2019.09.20. 10:48:19

Tehát akkor az van, hogy Varga Judit megcáfolta a hazug és gyűlölködő bolsevisták hazugságait, de grabovszkij ragaszkodik hozzájuk.
Hol van itt a "postás megharapta a kutyát"? Itt kutya harap, vicsorog. Minek kellett ezt még le is írni?

antiinternáci 2019.09.20. 10:54:08

@Szabó Miklós János:

"Juditot szerintem ti szándékosan félreértelmezitek."

Ők? Szándékosan? Soha!!!

Ez volt a nap legvidámabb kommentje... :)))

Womb Rаider 2019.09.20. 12:24:12

@Sir Bates dö Hól: Vagy itt, vagy másutt már szóvá tetted a tőzsdebetyár Mészáros Konszern gazságait:

concorde.blog.hu/2019/03/05/kizsigereli_a_deutsche_telekom_a_kisreszvenyeseket

Várom, hogy tiltakozó jegyzékkel fordulj a német szövettségi felügyeleti szervekhez..

alöksz róz 2019.09.20. 18:38:54

@Sir Bates dö Hól: értem. nem lehet eldönteni.

én nem redukálnám 'le' ennyire.
nyilván kell jól megválasztott célkitűzés és megvalósítás (kormányprogram - ez nem a törvényhozó hatalomtól ered).
elég szubjektív, de legalább a semmit is lehet értékelni :-)

Womb Rаider 2019.09.24. 08:51:41

@a nagy hohoohooo: "1. A manyup nem a kötelező nyugdíjrendszer terhére működött, ezt a butaságodat hajítsd a kukába, mielőbb."

Te, helikopter.. már mindkét oldal elismeri, hogy a Kmnyp konstrukciója értelmetlen és hatalmas deficitet termelő megoldás volt. Te még mindig a régi brossúrából dolgozol.. kérj újat.
Azon gondolkodj el, hogy vajon miért nincs SEHOL ezzel a konstrukcióval analóg nyp?? Miért, ha annyira zseniális? Miért van, hogy időről időre hírek érkeznek olyan magán nyugdíjpénztárakról, nyugdíjalapokról, amik fizetésképtelenné válva nemes egyszerűséggel áttolják az államra a hoppon maradtak gyámolítását?

www.napi.hu/ingatlan/csodben_az_egyik_legnagyobb_brit_epitoipari_vallalat.654883.html

Másfelől, az "elrabolt" nyugdíjvagyon nem csökkentette az államadósságot, mint azt sokan logikusnak vélték elsőre, mert ott marad a követelési oldalon, csak más időtávra helyezve.
www.portfolio.hu/bank/20170222/hihetetlen-de-megtalaltuk-a-magyarok-elvett-nyugdijpenzet-244433
Könyveléstechnikai csavar..és a nyugdíjak jellegéből fakadóan egyéb furcsaságok is érzékelhetőek.