B1 blogcsalád



Orbán a Brexit-halasztás megvétózásával zsarolja az Uniót

2019. szeptember 13. - nickgrabowszki

Szijjártó szájával üzent. orban-viktor_2.jpg

Normális országokban a dolog úgy működik, hogy a szerkesztő kitalálja, esetleg meg kellene interjúvolni a külügyminisztert. És ha az éppen ráér, akkor bemegy az adásba, és válaszol a kérdésekre.

Illiberális országokban ezzel szemben az a szokás, hogy a "politikai kabinet" kitalálja, hogy a külügyminiszter mondhatna valamit, ezért közlik a szerkesztővel, hogy bemegy és még a kérdések listáját is előírják neki. Meg persze a külügyminiszter válaszait is megírják előre, hogy biztosan átmenjen az üzenet.

Illiberális országokban azonban az is szokás, hogy a külügyminiszter nyilatkozatát semmiképpen nem arra a napra teszik, amikor a rezsim névadó vezetője is válaszol a saját maga által összeállított és előírt kérdésekre, hogy ne csökkenjen a Vezér mondanivalójának az értéke. Ha mégis ez a helyzet, annak oka van. Például az, hogy más közönségnek szól az üzenet.

2019. szeptermber 13-án, pénteken, Magyarországon éppen ez történt:

  • Orbán Viktor a kormányrádióban mondta el saját választóinak, hogy blabla.
  • Szijjártó Péter meg az állami tévében üzente meg Nyugat-Európának, hogy mi Orbán álláspontja a Brexitről.

szp_6.jpgSzijjártó a következőket hangoztatta:

Boris Johnson brit miniszterelnök egészen kiváló politikus, aki tudja, hogy mit akar, és a népakarat végrehajtásán dolgozik (...)

a magyar kormányzat sajnálja, hogy Nagy-Britannia elhagyja az Európai Uniót, a lépést komoly politikai, gazdasági, stratégiai és biztonsági veszteségnek nevezte, de jelezte, hogy tiszteletben is tartják ezt a döntést. Kizárólag a britek azok, akik dönthetnek a saját jövőjükről, és Magyarország soha nem tartozott azon országok közé, amelyek házi feladatuknak tekintik, hogy bírálják más országok döntéseit. (...)

Semmifajta bírálat nem érhet egy politikust azért, mert teljesíti a népakaratot. (...)

Fontosnak nevezte, hogy

a Brexit időpontjáig semmi olyan ne történjen,

ami nehezíti a további együttműködést Nagy-Britannia és az Európai Unió között.

Most arra persze kíváncsiak lehetünk, hogy a magyar kormány akkor is fontosnak tartaná-e a nép akaratát, ha az mondjuk arra irányulna, hogy kikényszerítsék a jogállam tiszteletben tartását (vagy most már inkább az újbóli bevezetését) Magyarországon.

De a lényeg sokkal inkább az, hogy Szijjártó szájával Orbán világossá tette, hogy - sajnálkozása hangoztatása mellett - feltett célja kiebrudalni az Egyesült Királyságot az Európai Unióból.

Orbánnak erre egyetlen eszköze van: az Európai Tanácsban megvétózni a brit kormány újabb halasztási kérelmét, aminek benyújtására az "egészen kiváló" Johnsont törvényt kötelezi (börtön kockáztat, ha nem nyújtja be).

A Brexit időpontjáig semmi olyan ne történjen = Orbán vétózni fog a halasztásra - gyakorlatilag ezt jelentette be Szijjártó.

A külügyminiszter állításával szemben ugyanis egyáltalán nem bevégzett tény, hogy a britek elhagyják az Uniót.

Nem lehet nem észrevenni ugyanis, hogy az EU mértékadó vezetői, például Angela Merkel német kancellár, arra játszanak, hogy a kemény következmények felmutatásával elrettentsék a brit választókat a kilépéstől, és maradásra bírják Nagy-Britanniát.

És erre van is esély, mert mostanra már a Remainnek van enyhe többsége a Leave-vel szemben; pont ugyanakkora, amekkora 3 éve éve a másik oldalnak volt. Emellett a brit kormány egyáltalán nem kötelezi jogilag semmiféle referendum, ezért - ha valamilyen módon meggyőződik róla, hogy bírja hozzá a választók többségének támogatását - bármikor visszavonhatja a kilépési deklarációját.

A népakarat nem állandó, fix és örök, hanem változik. Nagy-Britanniában most már a maradás mellett van, pillanatnyilag a józan ész áll nyerésre. Ráadásul törvény is tiltja a megállapodás nélküli kilépést, ami népszavazással szemben viszont köti a kormányt. Az "egészen kiváló"  Boris Johnson nem tehet mást, mint a megállapodásig újabb halasztást kér az Uniótól.

Az Uniót viszont semmi nem köti: az elutasíthatja a halasztási kérelmet. Ehhez egyetlen ellenszavazat is elég az Európai Tanácsban a 27-ből (a brit miniszterelnök nem vétózhatja meg saját kérelmét).

bj.jpgJohnson tehát ugyanúgy eléri a célját, a megállapodás nélküli kilépést, ha Orbán vétóz. Természetesen Johnson kérésére. (Szijjártó a Bloombergnek nem is tagadott, csak finomított. Azt mondta, megfontolják, ha lesz ilyen kérés.) Azt is elmondta, miért: a magyar kormány különleges kereskedelmi kedvezményeket kap cserébe.

De az se volna meglepő, ha magánzsebekbe is vándorolna némi kevés pénz. (Emlékszünk még a baltás gyilkos esetére és az azeri dollármilliókra?)

Johnson tehát megvásárolja Orbán vétóját, hogy elérje a célját, a kilépést.

És itt jön a képbe Trócsányi. Orbán az új uniós vezetés felállításával csaknem mindent elért, amit akart

  • Halasztgatják a jogállami eljárást.
  • Timmermans nem lett a Bizottság elnöke és elveszítette a jogállamiság feletti felügyeletet is.
  • A Fidesz-kormányt nem vonják felelősségre a támogatások ellopása miatt. 
  • Nem kell részt vennie a menekültellátásban sem.
  • Von der Leyen jelölte a Bizottság tagjának Trócsányit.
  • Aki - jelen állás szerint - megkapja a bővítési portfóliót.

Mindez ahhoz képest igen szép eredmény, hogy Orbán nagyon csúnyán pofára esett a szélsőjobboldali hatalomátvételt célzó terveivel az EP-választáson (csak Magyarországon győzött a szélsőjobb). Az Unió gyakorlatilag behódolt Orbánnak.

VDL azonban nem azt hálálja meg neki, hogy a Fidesz is megszavazta a Bizottság élére. A hála nem politikai kategória. Ellenben a fenyegetés igen. Az sokkal hatásosabb. trocsanyi.jpg

Trócsányival kapcsolatban például az utolsó pillanatig az volt a helyzet, hogy ugyan jelölik biztosnak, de csak gyenge portfólióval. A bejelentés reggelén kellett változnia valaminek. Alighanem az történt, hogy Orbán megejtett egy telefont, és megzsarolta a Brexit-halasztási vétóval von der Leyent (esetleg Merkelt). És meg is kapta, amit akart. Ehhez képest teljesen váratlan, hogy

Orbán Szijjártó útján megint elővette a vétófenyegetést.

A remainer-Fidesz tárgyalások már hetek óta zajlanak az ügyben; például aligha teljesen véletlenül volt ott augusztus 20-án Orbán irodájában Lord Ashcroft, az adóoptimalizásáról ismert, hard-Brexit-párti, brit-belize-i milliárdos.

Alig egy nappal a soproni Merkel-Orbán találkozó után, ahol - amint azt a német kancellár egy félmondatából tudjuk - szintén szóba került a Brexit.

Ami praktikusan azt jelentette, hogy a Fidesz-kormány mindent megkapott Merkeltől, amit csak kért, cserébe, hogy ne vétózzon, azaz fent lehessen tartani az Egyesült Államokkal, Kínával és Oroszországgal versengő EU egységét.

De úgy látszik, a minden nem volt elég. Orbán versenytárgyalást írt ki a szavazatára: aki többet fizet, azzal lesz. Hogy mi a mostani tét, azt csak találgatni lehet: talán a nagy EP-pártcsaládoknak üzent ezzel, hogy

le ne merjék szavazni Trócsányit, mert akkor vétóz.

A persze az is lehet, hogy egyszerűen csak több pénzt akar.

Mindezek persze azt is előrevetítik, hogy Trócsányi bővítési portfóliója akkor is gyenge lesz, ha az övé lesz. Az Unió nem a legközelebbi jövőben fog újabb országokat felvenni. Alighanem azt is megbánták már, hogy 2004-ben beengedték Magyarországot.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr115071352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6.Lenin 2019.09.16. 14:15:56

@Gábris szomszéd:

"mert már nekem ciki mekkora lámák vagytok. :) "

Mondják ezt azok, akik már 10 éve egyenesen. és mereven a béka seggét nézik.
Érdekes, de nem meglepő.

6.Lenin 2019.09.16. 14:48:23

@Gábris szomszéd:

Én sok mindent elhiszek egy messziről jött emberkének (vagy egy névtelen felületen), de csak azokat tatom valamire is, akik képesek is felmutatni valamit.

Nálam az öntömjénezés szart se ér. Kritizálni a hülye is képes.

Cycmen 2019.09.16. 14:58:43

@Sir Bates dö Hól: Kb. ugyanazt mondjuk, csak más tálalásban! Vazze, a magyar ipar egy szar, az volt mindig is, egyszerűen rá vagyunk szorulva az ilyen munkákra, az nem mindegy, hogy a multikat mennyire regulázzuk közben! A ballibek egyáltalán nem csináltak semmit, hagyták őket garázdálkodni, benyomulni olyan helyekre is, ahol semmi keresnivalójuk.

6.Lenin 2019.09.16. 15:06:03

@Gábris szomszéd:

Sok mindent el tudok képzelni Orbánról, de, hogy ezt a gagyi képet ő maga rendelte meg
magáról, azt nem.
Sok beszédét is visszanéztem a tv-ben abból az időből, amikor még szarba se vették a császárok. Aztán valahogy csak megfordult a kocka.
Ő meg csinálta azt, amiről akkor beszélt, amikor semmi hatalom nem volt a kezében.

Azt is tudom, hogy a tehetségtelen , szart se érő emberkék, az irigységükben mire is képesek, hogy valaminek látszanak, legalább a hasonszőrűek előtt.
Ezek értéktelen emberek, bármit is állítanak magukról.

Orbán megcsinálta azt, amiről kezdettől fogva beszélt. Ezt tudom értékelni. Imádni miért is kellene? Nem vagyok homokos, remélem már nem is jön elő ilyen hajlam.
Ja, és nincs szándékom, elképzelésem vele semmit se megbeszélni. Ő tudja, hogy mit is szeretne, hogyan, és én képesnek is tartom rá.

Mások még egy kis picsa pártot se képesek összerántani, mikként irányítanának egy országot, egyedül, vagy bárkivel is, de saját vízió szerint?

CSOKKI MÁLNA 2019.09.16. 15:20:18

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Azért drágul vissza a csökkentés után te istenbarma,mert az áfa csalók kiszállnak a szektorból,így csökken a kínálati oldal,ezenkívül a csökkenő ár miatt elkezd növekedni a kereslet,ami szintén drágító hatású.De nem fárasztanám popcorn méretű agyadat ilyen alapvető összefüggésekkel..:)
Orbánék több szegmensben is csökkentették az Áfá-t,és az on-line pénztárgépekkel a gazdaság fehérítéséért is sokat tettek..Elkúró gazdáid mit tettek ezügyben..?

Orbánék adópolitikáját pedig az jellemzi,hogy inkább a fogyasztást adóztatják,mint a munkát.Ezenkívül pl. a kkv szektor adóját 16-ról 10 %-ra csökkentették..

Gábris szomszéd 2019.09.16. 15:21:26

@6.Lenin: A víziót lassan felváltja a megváltó tudat, az pedig tudjuk hova szokott vezetni. Van rá elég elrettentő példa a történelemben. Remélem ezt neked sem kell magyarázni. A képben pedig nem az a lényeg, hogy ki rendelte és miért, hanem az, hogy mennyire illik az általa szó szerint elmondottakhoz, miközben egyre riasztóbban mutatja, hogyan tekint magára a macskajancsi Orbán.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.09.16. 15:32:01

@CSOKKI MÁLNA: "Azért drágul vissza a csökkentés után te istenbarma,mert az áfa csalók kiszállnak a szektorból,így csökken a kínálati oldal,ezenkívül a csökkenő ár miatt elkezd növekedni a kereslet,ami szintén drágító hatású."

:))

Ezt a fasságot egyedül találtad ki, vagy segítettek? :))

Azért nem csökken sokszor az ár, mert a vásárlók hozzászoktak a magasabb árhoz, és a kereskedők ezt kihasználják. Ha úgy működne, ahogy kitaláltad, a magasabb ár miatt újabb eladók jönnének be, és nőne a kínálat. De nem fárasztanám popcorn méretű agyadat ilyen alapvető összefüggésekkel. :))

6.Lenin 2019.09.16. 15:37:50

@Gábris szomszéd:

Már megint a te irigy, szart se érő véleményed gondolod ténynek. Nem az, csak egy tehetségtelen ember vergődése.
Ha valamit érnél is, nem aláznád magad (saját magad előtt sem) ilyen bárgyú, és végtelenül gagyi, idióta képekkel, videókkal, linkekkel.
Még a hasonszőrűek közt se érhetsz sokat, ezért görcsölsz ilyesmikkel, de szerintem ők is szarba se vesznek.

CSOKKI MÁLNA 2019.09.16. 16:13:47

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ez a „fasság” a valóság kis butus.Nem olyan egyszerű egy új szereplőnek belépnie egy pl. a húsiparba,ahogy te elképzeled.Komoly előkészítést beruházást igényel..
Egyébként meg az áfa csökkentés hatását illetően az elején elakadtál.Először valóban nem csökken az ár,de aztán a sokszerplős versenyző piacon csak beindul a csökkenés,amit viszont visszaszabályoz a kieső kínálat és a növekvő kereslet..
A fenti logika mentén igen sok libsi sajtótermék kritizálta Orbánék áfa csökkentéseit,amely lapokat úgy tűnik nem olvasol..:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.09.16. 17:47:02

@6.Lenin: Maximum azt valósítja meg,ami ellen beszélt!
Mindig is ezt csinálja!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.09.16. 17:50:57

@6.Lenin: Ahogyan téged a gazdáid.
Seggnyalónak is épp csak hogy elmész.

Sir Bates dö Hól 2019.09.16. 17:59:46

@Cycmen: dehogy beszélünk ugyanarról!;-)... de megértem a gondjaid, az ellenérzést asztal azzal, hogy az 1990-ben meglévő vagyont, amely mo akkori minden polgárjáé volt, azt ellopták, magánosították; főleg azt viselem nehezen, hogy ezt valamilyen -de semmiképpen sem transzparens!- módon kiválasztott személyek tulajdonába adták; így kapott vagyont csányi, széles, de gyurcsány is! viszont ma így kap vagyont mészáros, tiborcz, garancsi, stb. (a politikusok korrupciója az más kérdés!). te miért nem emeled fel a szavad a mai magánosítás ellen?!

Gábris szomszéd 2019.09.16. 18:08:18

@6.Lenin: Örülök, hogy egyetértünk abban, mennyire gagyi egy minielnök ondó elvtársatok, hiszen aki ilyeneket képes magáról mondani, főleg nagy nyilvánosság előtt a patlamentben az egy tetardált nárcisztokus pszichopata.

6.Lenin 2019.09.16. 18:36:01

@Gábris szomszéd:

Nem tudom mit mondott, ezt nem linkelted. Sajnos ismerek nárcisztikus embereket, Orbán nem az.
Te viszont egy rendkívül tehetségtelen fasz vagy, az itteni megnyilvánulásaid alapján. Még önbecsülésed sincs.
Gondolod , ha másokról-alaptalanul- rossz véleményt mondasz/írsz, az téged föléjük emel?

antiinternáci 2019.09.16. 18:38:27

Itt valami cselnek kell lennie... Ha már a grabovszkij is a Zorbán politikai zsenijét méltatja, ott valami nem stimmel.
Vagy lehet, hogy nem fizették ki a múlt havi díjat mert rosszul dolgozott a Vecsési Számlagyár, és most befenyíti a bolsevistákat?
(Közben hallgatom az ÁVÓ Rádión az idióta Molnár gyűlölködését, hogy "a szőnyeg szélére állították a Zorbánt". Lehet, hogy befenyít tényleg a grabovszkij? Mert pont az ellentétét mondja, mint ez a félkegyelmű.)

A politika a lehetőségek művészete, mint mondják. Hát Orbán kiválóan érti ezt a műfajt, legalábbis ezt bizonygatja a grabovszkij.

antiinternáci 2019.09.16. 18:46:34

@CSOKKI MÁLNA:

A kommunisták biznisze áfa-téren a Vecsési Számlagyár volt. Több száz milliárdot loptak el a gazdaság feketítésén dolgozó pártszolgálatos Lenin-fiúk.

antiinternáci 2019.09.16. 18:46:35

@CSOKKI MÁLNA:

A kommunisták biznisze áfa-téren a Vecsési Számlagyár volt. Több száz milliárdot loptak el a gazdaság feketítésén dolgozó pártszolgálatos Lenin-fiúk.

antiinternáci 2019.09.16. 18:53:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"a kereskedők ezt kihasználják."

Tipikus ostoba, kommunista baromság, a sötétben bujkáló ellenforradalmárról. Ennyit rólatok, meg a fogalmatlanságról a piacgazdaság vonatkozásában.
Az árakat a kereslet és a kínálat szabja meg, nem az, hogy csökken -e az áfa.
Segítség eeeftásak, már kapitalizmus van!

antiinternáci 2019.09.16. 18:59:16

@CSOKKI MÁLNA:

Apám, neked aztán van türelmed.
De azért ne akard már egy amőbának megtanítani a kereslet-kínálat törvényszerűségeit, meg a piacgazdaság működését, mert nem fog menni.

És lentebb láttuk, hogy nem is ment...

CSOKKI MÁLNA 2019.09.16. 19:11:28

A poszt egy baromság.Orbánnak semmilyen politikai haszna nem lenne egy hosszabbítás vétóból,viszont jól magára haragítaná a nyugaton élő magyarokat.
Johnsonnak egyébként sincs szüksége vétóra,enélkül is könnyen elszabotálhatja a parlament döntését.Egyébként már az EU sem akar mindenáron hosszabbítgatni.Mára inkább Macron „legyünk már végre túl ezen a kurva Brexiten” álláspontja kezd felülkerejedni,és a mutti már nem sok vizet zavar..

CSOKKI MÁLNA 2019.09.16. 19:14:47

@antiinternáci: A remény hal meg utoljára..:)

guma 2019.09.16. 19:31:50

@Sir Bates dö Hól:

"dehogy beszélünk ugyanarról!;-)"
:-DDD

ráadásul még számon is kéred...
van neked szíved?
(elképesztő figura vagy.)
hahahaha

6.Lenin 2019.09.16. 19:32:35

@Gábris szomszéd:

Az eredetit linkeld, ne egy beteg fasz kreálmányát.

nincs1itt 2019.09.16. 20:00:11

@antiinternáci: egy újabb mesterleveles közgazdász... kifejtenéd, ha az áfa-t csökkentjük, akkor az árral mi történik?

Cycmen 2019.09.16. 20:02:32

@Sir Bates dö Hól: így kapott vagyont csányi, széles, de gyurcsány is! viszont ma így kap vagyont mészáros, tiborcz, garancsi, stb. (a politikusok korrupciója az más kérdés!). te miért nem emeled fel a szavad a mai magánosítás ellen?!.........................

Először is teljesen más a két ügy, ugyebár most nem gyárak, ingatlanok kárpótlási jeggyel, meg egyéb okosságokkal történő megszerzéséről van szó! Én a hatalomra várakozókat ezerszer veszélyesebbnek tartom és nem csak a gazdaságra,, hanem az egész nemzetre! Addig amíg ezek az ellenzékiek lesznek csak az étlapon, én nem emelem fel ilyen dogok miatt a szavam, egyébként sem gondolom, hogy ha az általad említett fideszközeli vállalkozók nem kapnak megbízást, akkor az náluk becsületesebb emberhez jut!

Gábris szomszéd 2019.09.16. 20:04:20

@6.Lenin: Képes vagy kikeresni a parlamenti naplóban vagy ahhoz is segítségre szorulsz? :)

Cycmen 2019.09.16. 20:08:03

@guma: Te most leszoptad virtuálisan sirbateszt? Jól látom? :DDDDDD

nincs1itt 2019.09.16. 20:10:10

@Cycmen: ez most komoly? most nem kárpótlási jeggyel csencselnek, hanem eu-s pénzekkel, az adófizetők pénzével, nem kisebb mértékben, mint az elődeik. és nem a hatalomra ácsingózók, hanem a hatalmon lévők. az első körből kimaradtak, vagy nem kaptak eleget, most kárpótolják magukat, nem kicsit...

6.Lenin 2019.09.16. 20:11:23

@Gábris szomszéd:

Te linkelsz ilyen faszságokat. Nehezedre esik az eredetit? Nyilván más az értelme, mint a te beteges gyűjteményednek. Te egy beteg fasz vagy, és büszke is vagy rá.

Gábris szomszéd 2019.09.16. 20:19:38

@6.Lenin: Lüke vagy hiszen szó szerinti idézet, de te még beszélő disznósajt elvtársnál is hülyébb vagy. :)

"...azon leszek, minél többször érezzük úgy ebben a Házban, hogy angyal szállt át felettünk."

www.parlament.hu/documents/10181/1569934/ny180510/d02c1323-a14d-9774-810c-60d9934a6dae

guma 2019.09.16. 20:27:34

@Cycmen:

:-DDDDDD
nem tudtam tőled hozzáférni. :-)))
ne ijedj meg.
hagylak érvényesülni, nem igénylem pozíciódat, mert akkor mi szórakoztatna ennyire?
(különben a macskákat jobban szeretem)

Cycmen 2019.09.16. 20:28:59

@nincs1itt: Miért ne lenne komoly? Elmondtam miképpen állok hozzá a helyzethez, elmondtam mit tartok mindkét oldalról ha nem is tudsz egyetérteni, de azért felfogni sikerülhetne és nem megkérdezni, hogy komoly e! Felesleges felsorolnod az összes libbant debilségedet, hiszen te is csak a bevett paneljaitokat használod, az meg már a könyökömön jön ki!

Cycmen 2019.09.16. 20:32:38

@guma: Mondjuk én nem nagyon szoktam dicsérgetni, úgyhogy ez mellément, de amúgy egészen jó duma volt.

Sir Bates dö Hól 2019.09.16. 20:34:57

@Cycmen: miért csapod be önmagad? inkább ne válaszolj;-)...

guma 2019.09.16. 20:42:50

@nincs1itt: :-)

ez az, ráadásul képesek még a megkeresett forintokat is értéktelenné tenni... :-(((
sőt közlik, hogy itthon költsd el a pénzed, hiszen már a szállodák és a Balaton is nekik fial...

offforever.blog.hu/2019/09/14/a_beremeleseket_akarjak_etuntetni_a_forint_gyengitesevel

utálok bármibe beleszólni, inkább mentek jó pár anyagot, ami érdekes módon szeret eltűnni a webről...
a kocsmát sem reklámozom, de egyre több gazdasági "bevándorlót" találsz az országunkban:

offforever.blog.hu/2019/09/15/az_egyik_legliberalisabb_szabalyozassal_csabitja_az_orban-kormany_a_kulfoldi_munkavallalokat

6.Lenin 2019.09.16. 20:43:12

@Gábris szomszéd:

A képet nem találtam a belinkelt beszédben. Beleolvastam, és sok mindennel 1etértek.

Az idézett sorokkal mi a bajod? Én sem vagyok vallásos, de nem ítélem azokat, akik azok. A zsidókat se, felőlem nyugodtan hivatkozhatnak egy nem létező Istennel kötött szerződésre. Ez mindenkinek a magánügye.

Te valamit nagyon félreértesz. Nekem azzal sincs bajom, hogy nem értesz 1et Orbánnal, azzal sem, hogy valamilyen törpe párttal szimpatizálsz. Ez is magánügy.

Én azért tartalak egy beteg fasznak-aminek itt mutatod magad- mert ahogy igyexel egy másik pártot, mások vallását, beteges , együgyű, bárgyú módon nevetségessé tenni, miközben magad teszed nevetségessé, mert hiszen te is egy párt nevében görcsölsz itt, beteges gyűjteményeddel. Egyik kutya, másik eb, ismered?

guma 2019.09.16. 20:48:19

@Cycmen:

ne röhögtess ma már!

jó éjt - mindegy kinek! :-)

Gábris szomszéd 2019.09.16. 20:59:13

@6.Lenin: Elég szánalmas, hogy te faszfejezel másokat, miközben még egy mondatot sem tudsz megtalálni egy szövegben. Arról nem is beszélve, hogy fingod sincs mi abban a gáz, miért nevetséges, aki ilyet mer mondani, azokról nem is beszélve, akik ki sem lógnak egy ekkora nárcisztikus pszichopata hátsójából. (ondó elvtárs)

nincs1itt 2019.09.16. 21:57:08

@Cycmen: legyen elég ebből, mert tényleg hülyének foglak nézni, annak ellenére, hogy nem tartalak annak!
gondolatkísérlet és kérlek válaszolj őszintén és sablonoktól mentesen. megtisztelnél:
adva egy csapat, amely az alkalmazásodban áll(kormány, elvégre a miniszter eredeti jelentése "szolgálatot teljesítő"). a megítélésed szerint a rájuk bízott munkát jól végzik el, kisebb hibáktól eltekintve remekül dolgoznak. tehát az eredménnyel semmi gond. de közben "magánosítanak" abból pénzből, amit a működésükre és a te javadra kellene fordítaniuk. mit tennél, mert nagyban csinálják és már veszélyezteti a rendszered működését.

nincs1itt 2019.09.16. 22:05:58

@guma: tegyük fel a kérdést, miért van szükség vendég munkásokra... az első lehetséges verzió:
1./ alacsonyabb bérért is elvégzik a munkát, t. "befektető" lenni sehr zufrieden...
2./ ha leépítésre kerülne a sor, durvára nem a magyar statisztikát fogja rontani, sőt a közhangulatnak is jót tesz!
3./ a fenti kettő együtt plus bonus, hogy az 1 millió kivándorolt lehet több is!

Sir Bates dö Hól 2019.09.16. 22:52:21

@Cycmen: oké, játsszuk le!;-)... tegyük fel, hogy szükség van nemzeti burzsoáziára (a tőkés ugyanis ezt jelenti!), s nem lehetne ugyanazon feladatokat egy állami tulajdonú céggel elvégezni. tegyük fel, hogy erre a feladatra pont mészáros a legalkalmasabb (ő a legjobban felkészült, tárgyalóképes több nyelven, iskolázott, már bizonyított... most tényleg nem a fűtés- és gázszerelőket akarom kifigurázni), így ő kapja az összes megbízást, bár még életében nem csinált mást, mint konvektorokat kötött be, meg bojlereket, sz'al biztos ért az útépítéshez. mondom, a régi egri útépítő állami vállalat is ugyanúgy kiválasztódhatott volna erre a feladatra, s akkor a profit az államnál marad, mint az mnb nyeresége, bár igy nem tudom miként veszthetné el közpénz jellegét, s kerülne mészáros privát számlájára. de lépjünk túl ezen! mészáros, aki a közös pénzünkből, adónkból feltőkésített "nemzeti tőkés" (bár sz'tem én sokkal jobban megfelelnék erre a feladatra -tényleg, miként is választották ki? tombolán kisorsolták?-) mit vesz a profitból? yachtot bazmeg! meg focicsapatot! meg g merdzsót! sz'al magyarázd már el nekem, hogy mészáros miért is jobb, mint herr müller, mr smith vagy mr ferrant?
sz'al sz'tem én a hazámért aggódom, a nemzetemért, azokért, akik ott élnek. ellenben a ner üzemeltetőivel, haszonélvezőivel. s ezért vagyok azok ellen, akik eddig voltak a hatalmon! ellenben ti/te kik mellett álltok/állsz? ugye a rendszerváltás sikertelen volt? kinek? csányinak? gyucsánynak? vagy orbán győzőnek?;-)...

Sir Bates dö Hól 2019.09.16. 23:20:24

@Cycmen: figyú, te egy igazi zsidófaló vagy, ezt tudjuk mindketten. angyal is az. legalább annyira, mint te. de azért nem anyázzuk most egymást, mert a köztünk levő meccset csak akkor játszhatjuk le, mikor a ner-nek vége. téged tényleg nem zavar, hogy egy cigány seggét nyalod?;-)... fajvédő létedre? ez b+

Cycmen 2019.09.17. 09:38:38

@nincs1itt: " legyen elég ebből, mert tényleg hülyének foglak nézni, annak ellenére, hogy nem tartalak annak!
gondolatkísérlet és kérlek válaszolj őszintén és sablonoktól mentesen. megtisztelnél:"

Nézhetsz nyugodtan hülyének felőlem, egy bizonyos magatartásformát tanúsító emberek felé soha nem volt megfelelési kényszerem és miután az ellenfél lebecsülése a lehető legnagyobb hiba szerintem, nem is bánom a hülyének nézést mert óvatlanná teszi a pácienst és ezzel önként dugják a nyakukat a hurokba!
A válaszom pedig a jelenlegi kormánnyal kapcsolatosan, hogy miért tartom őket néhány hibájuk ellenére is megfelelőnek, közvetett lesz!
Én és még egy kettő másik úgynevezett "fidesznyik" fel szokta tenni a kérdést a hozzád hasonló úgynevezett "ballibnek" hogy feltéve de nem megengedve, elfogadjuk a ti verziótokat a Fideszről, leváltásuk szükségességéről, áruljátok már el, hogy kiket képzeltek el az ország vezetőinek, kikkel váltanátok le Orbánékat, illtve azok, reményeitek szerint milyen magatartást fognak tanúsítani! Na ilyenkor jönnek a nagy általánosságok, lózungok, konkrét személyek megnevezésének kínos gonddal való kikerülésével!
Mert nem tudtok jobbat, tudat alatt ti is érzitek, hogy csak alkalmatlan,, a jelenleginél rosszabb figurák, illetve jónéhány, alkalmatlanságát már sokszor bizonyító dilettáns várakozik csak a koncra, akik mögött egyébként komoly külső pénzügyi körök állnak, hogy ugyanott folytassák,, ahol 2010-ben abbahagyták!
De persze ha te most előrukkolsz az elképzeléseiddel akkor a konkrét nevek ismeretében kielemezhetjük, hogy kinek van igaza! :D

Cycmen 2019.09.17. 09:53:37

@Sir Bates dö Hól: " figyú, te egy igazi zsidófaló vagy, ezt tudjuk mindketten. angyal is az. legalább annyira, mint te. de azért nem anyázzuk most egymást, mert a köztünk levő meccset csak akkor játszhatjuk le, mikor a ner-nek vége. téged tényleg nem zavar, hogy egy cigány seggét nyalod?;-)... fajvédő létedre? ez b+"

Te figyu már! Ha a rólam levont részkövetkeztetéseid ennyire nem állnak össze akkor nem lehet, hogy rossz úton jársz és át kéne azokat értékelni?
Nem falom a zsidókat, csak nem tartom be a pc. által elvárt kritizálhatatlanságuk szabályát, amikor valami egyéni, vagy csoportos szemétségük merül fel!
Gábrist pedig egy tahó prolinak tartom megnyilvánulásai alapján, aki még ellenfélként sem becsülhető, mert még egy szórakoztató pengeváltásra is képtelen.
Orbán pedig nem cigány ez most tőled elég ócska volt és a seggét sem nyalom, viszont tehetséges politikusnak tartom és ezt az általa elért sikerek is tanúsítják,, egy párttal egy párt élén idegen segítség nélkül, még senki nem ért el hasonló Magyarországon.

antiinternáci 2019.09.17. 09:59:30

@Sir Bates dö Hól:

Parciális kérdés Mészáros, de úgy adod elő, mint valami sorskérdést (anyagi szempontból). Elvben 300 milliárdos vagyona jött össze, mondjuk az utso 5-8 év alatt. Mennyi is ez éves átlagban a költségvetéshez képest? Semmi. Lényegében elenyésző.
A kommunisták is csak azt állítják, hogy "ezek is lopnak". Náluk az alkotmányos költség sokkal nagyobb volt, csak sok ezer kis ML között megoszlott. A Fidesz pedig koncentrálja, ebben is sokkal okosabb...
És számtalan beruházás, projekt ténylegesen is megvalósult általa, tehát a vagyon egy része a legszigorúbb számítás szerint is megalapozott.
Vajon 2010-ben, a Trianon utáni egyik legsúlyosabb sorscsapás, Gyurcsány-dúlás után mit mondtunk volna, ha valaki felajánlja, hogy 300 milliárd jutalékért cserébe 10 éven belül az EU legnagyobb növekedését fogja az ország produkálni? Simán odaadtuk volna, hiszen akkor úgy nézett ki, hogy a görög sors jut nekünk, hogy 10-15 évig nyomorban fogunk élni. (Persze a bolsevisták irigy, szar emberekből álló törzsbázisa akkor is köpködött volna, mert pénzt adni csak NEKIK szabad, minden egyéb lopás...)

Tudom, ez nem idealista megközelítés. Törekedni kell az ideális állapotra. De ugye, ez nem az a borzalom lenne, hogy Gyurcsányékat visszahozni a hatalomba? Mert ezt a bűnt nem akarhatod felvállalni, mivel azt mondtad, hogy a hazáért aggódsz. Ha aggódsz, akkor az országveszejtő, tehetségtelen Gyurcsány-bandát nem akarhatod.
Más alternatíva viszont nem létezik: Orbán vagy Gyurcsány. Ez a realitás. Ha belátod, hogy ez a realitás, és belátod, hogy Gyurcsány a rosszabb, akkor viszont nem értem azt a szélmalomharcot, amit a valósággal szemben folytatsz.
Ha nem látod be, az persze más.

Cycmen 2019.09.17. 10:20:16

@Sir Bates dö Hól: " mészáros, aki a közös pénzünkből, adónkból feltőkésített "nemzeti tőkés" (bár sz'tem én sokkal jobban megfelelnék erre a feladatra -tényleg, miként is választották ki? tombolán kisorsolták?-) mit vesz a profitból? yachtot bazmeg! meg focicsapatot! meg g merdzsót! sz'al magyarázd már el nekem, hogy mészáros miért is jobb, mint herr müller, mr smith vagy mr ferrant?"

Jaj, szinte biztos hogy a képességeid nagyságrendekkel jobbak, csak az üzlet nem így működik, Sorosnál és Zuckerbergnél is vannak nagyobb koponyák akik szegényebbek!:D Ez csak nettó proliirígység, ne tedd!
És hogy miért jobb Mészáros az általad felsoroltaknál?
Egy viccel válaszolnék a kérdésre.

Egy nagyvállalat vezérigazgatója elmegy a feleségével a bálba. Az este folyamán a férfi többször felkér egy gyönyörű nőt táncolni, amit a feleség szóvá is tesz. Mire a férj bevallja hogy az bizony a szeretője! Az asszony nagyon felháborodik, de a férj elmagyarázza.
-Nézd drágám, ez a mi pozíciónkban bevett szokás, ha balra nézel, akkor az a piros ruhás hölgy a konkurens vállalat vezérének a szeretője, amott a sárga ruhában, pedig az államtitkár szeretője! Mit szólsz drágám?
Mire az asszony.
-A miénk a legszebb!

antiinternáci 2019.09.17. 10:48:10

@nincs1itt:

Semmi sem történik az árral az áfa változása miatt szükségszerűen.
Mikor Gyurcsányék csökkentették az áfát, az árak egy része csökkent, mert a konkurensek csökkentettek. Akinek nem volt muszáj, mert a piaci pozíciója lehetővé tette, az meg változatlanul hagyta az árat, és "annyival többet keresett".
(Aztán persze bebizonyosodott, hogy Gyurcsányék akkora idióták, mint a Himalája, mert azt nagyadót csökkentették, aminek a beszedése viszonylag jól megoldható, és a hiány drasztikusan megnőtt. Ennyit a kommunisták szakértelméről.)
Tehát visszaemelték, de volt aki nem emelhette fel az árát, mert piacot veszített volna. Volt, aki erősebb pozícióból visz9nt nyugodtan felemelhette az árat. És ugyanez, ugyanígy volt, amikor a Fidesz emelte az áfát.
Egyébként enbek az egésznek (szinte) csak a lakossági árak szempontjából van jelentősége, hiszen a B2B kapcsolatokban fő közelítésben nem játszik szerepet az áfa.
Meg amúgy is, ez az egész csak egy pillanatfelvétel: az áfa-változás napján lenne elvben úgy, hogy az ár úgy változik, ahogyan az áfa. De másnao, egy hét, egy hónap múlva már a piac alakítja újból az árakat. Pl. nő/csökken az üzemanyag ára, nő/csökjen az árfolyam, stb...
Figyelj, sztem te nem értesz ehhez, nyilván soha életedben nem kellett saját kockázatodra, törvényes keretek között, önállóan dolgoznod.
Nekem viszont kellett, szóval megszólalásaid alapján valszeg nem vagyunk egy súlycsoportban e témát illetőleg. És ez nem azon múlik, hogy szted "Gyurcsány kell a magyar ellen!", szerintem meg "Orbán kell Gyurcsány ellen!". Ez a piacgazdaság törvényszerűségeiből következik. Amit a jelek szerint te nem ismersz.

antiinternáci 2019.09.17. 11:07:09

@guma:

Belátom, hogy a kormány kommunikációja nagyon gyenge. (Ez abból is látszik pl., hogy a Gyurcsány-dúlás förtelme ellenére az ÁVÓ Párt ma is bent van a parlamentben, sőt attól kell rettegni, hogy előbb-utóbb még hatalomra is kerülhet... Ha a Fidesz kicsit is jól tudna kommunikálni, elmagyarázni az ország létét fenyegető veszélyt, akkor ez szóba sem kerülhetne.)
De vissza a tárgyhoz.
Ostobaság, hogy néha nyilatkozataikban a "bevándorlás", sőt, néha a "menekültek" ellen szólalnak meg.
Ez óriási formai hiba, hiszen a valóságban csak az ILLEGÁLIS, a bolsevisták által szervezett és erőszakolt bevándorlás megakadályozását csinálják. Mert akik valóban menekültek, azoknak meg is adják a nemzetközi védelmet.
De a hibás megfogalmazás alkalmat teremt a bolsevisták számára, hogy rosszindulatú ostobaságaikat terjesszék, mintha ténylegesen valami ellentmondás lenne a kormány "bevándorlás-ellenessége", és a külföldről bejövő munkavállalók ügye között.
Pedig világos, hogy nincs.
A kormány küzd az ILLEGÁLIS bevándorlás ellen, és lehetővé teszi a LEGÁLISAN érkező munkavállalási, vagy egyéb célú letelepedést. Ezt forgatják ki a károkozók, hogy zabart keltsenek ezzel is.

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 11:08:20

@antiinternáci: tiszta sor, valóban nem számít a költségvetés szempontjából, akár lehetne 2 vagy 3 milliárdja is. akár lehetne több dollármilliárdos is moon. de lehetne ez valóban állami vagyon is, s akkor talán lehetne egy norvég típusú társadalom és életszínvonal is (akkor sem tetszene az a helyzet, amit a "szellemi életben" tesznek, de az egy más kérdés), ellenben ahova tart mo, az a latin-amerikanizálódás.
elég nehezen találnál olyan kommentet tőlem, mely dícsérőleg szól a ner előtti helyzetről. viszont nyilvánvaló, hogy lenne más is, aki ugyanígy élvezné az országot ezen az autokrata módon. de az autokrata rendszer egy zsákutca ma már. de legalább egy felvilágosult abszolutizmus lenne! nézd meg, hogy mely orazágokra jellemző, hogy ennyire hasít a vezető családja és környezete gazdasági szempontból: a közép-ázsiai 'sztánok meg az afrikai diktatúrák. és ezt preferálod? nincs ezzel gond, csak ki kell mondani.
amit a moi gazdaság szárnyalásáról írsz, az meg nem igaz. nő a GDP, de ez nem jelenti, hogy jobb lenne a gazdaság. nézd meg a moi gdp összetételét! ez nem fejlődés. orbán pedig csupán abból a szempontból sikeres politikus, ha a politika sikerét, eredményességét a hatalom megragadásában és megtartásában definiáljuk.
(egyébiránt ezt a "ballib" baromságot meg hanyagolni kellene: moon nincsenek sem liberális, sem baloldali párt ma.)

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 11:19:30

@Cycmen: ;-) azért irigységgel nem nagyon lehetne vádolni, ellenben a nepotizmus helyet valóban a meritokráciát részesítem előnyben. emiatt sem sírom vissza egyik előző garnitúrát sem. a fejlődést, a felemelkedés lehetőségét öli meg a ner mo számára és ezzel konzerválja, taszítja félgyarmati, ún. kettős függésbe az országot.

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 11:22:39

@antiinternáci: a személyeskedéstől eltekintve mindenben csatlakozom...

guma 2019.09.17. 11:32:54

@antiinternáci:

hahaha

tied a hét hsz-e!

"Belátom, hogy a kormány kommunikációja nagyon gyenge."

kár lebuktatni, hogy sok száz milliárdért, mit tudnak a fiúk "üzleti és formai alapon"...

@Cycmen:

nem csak macskának kell látszani... - mert ha ennyire büdös a kártevő írtás még az is lehet, hogy elfoglalják kis kuckódat :-)))
(buksi simi a moccanásért is kijár, de, "üzleti" alapon talán tudsz te is többet!)
..............................
jót szórakoztam.
erre a hétre elég is...
további szép napot!

guma 2019.09.17. 11:37:29

@Sir Bates dö Hól:

felébredtél? :-DDDD
mig molyoltam és telefonáltam - megelőztél!

tehát neked is szép és jó napot!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.09.17. 11:39:08

@antiinternáci: "elmagyarázni az ország létét fenyegető veszélyt"

Az ország létét Ondó Viktor gazdád fenyegeti, aki tönkretette a jelenünket, a EU legszegényebb államává tette Magyarországot, és tönkretette a jövőnket, az oktatást, és összeszerelő robotokat nevel. Neked már nyugdíjad se lesz fideSSfasszopó, csak akkor már késő lesz a gecit okolnod.

antiinternáci 2019.09.17. 11:49:53

@Sir Bates dö Hól:

A gazdaság fejlődése kézzelfogható sztem. De nem megy egyik pillanatról a másikra, valóban nincs a Nagy Ugrás Politikája.
De: a nyugati cégek ismereteket, piacgazdasági módszereket hoznak ide. A hazai beszállítóik az iparban piaci módszereket tanulnak, új technológiákat honosítanak meg, vezetnek be, és ezt a pályázatok útján a kormány, de az EU is támogatja. A mezőgazdaságban szintén ez zajlik.
Én sosem mondtam, hogy ez minden világok legcsodálatosabbika. Én azt mondtam, hogy pillanatnyilag nincs jobb alternatíva. Ha majd lesz, akkor azt fogom támogatni. De addig inkább ezt kell jobbá tennünk, mint kidobni a szemétbe mindent.
A két legfontosabb probléma közül az egyiket érintetted, ez az a polgárháborús állapot, ami számszerűsíthetően is kárt okoz az országnak a bizalom hiánya révén. Itt talán a kormány, mint okosabb, engedhetne óvatosan, bár az állapotot egyértelműen a szélsőséges, gyűlölködő ellenzék és annak szellemi holdudvara idézte elő és tarja fenn. (Egy kormánynak mindig jobb a nyugalom, mint a harc, kérdezd meg Macront...)
A másik pedig az óriási bérnövekedés, illetve az egyre gyengébb minőségű munkaerő belépése miatti termelékenység-csökkenés.
Ez komoly gond, hiszen a bérek még így is alacsonyak. Másrészt viszont a fejekben nyomokban sincs jelen az, hogy az óriási növekedésnek alapja kell hogy legyen, nagyobb teljesítményt kell nyújtani, jobb munkát kell végezni. A kommunisták, meg a szakszervezetek uszítanak, hogy ennyi meg annyi bérnövekedés nem elég, semmi nem elég. De azt még sosem hallottam tőlük, hogy javaslatot tennének az emelés alapjául szolgáló eredmény javítására. A legmegdöbbentőbb az, hogy még az állami és önkormányzati szektorban dolgozó bürokrácia munkavállalóit is arra uszítják, hogy szabotálják a munkát, mert hogy sokkal többet is kereshetnének. Mikor hallottad, hogy a kommunisták azt mondták volna, hogy azért álljunk már meg egy pillanatra: előbb a teljesítmény, utána a követelés.

Cycmen 2019.09.17. 11:52:23

@guma: "offforever.blog.hu/2019/09/15/az_egyik_legliberalisabb_szabalyozassal_csabitja_az_orban-kormany_a_kulfoldi_munkavallalokat"

Ezzel mi a gond? Mert ha van akkor tessék már ezt az átlátszó kibaszott kettős mércét elfelejteni? Nyugaton is javában alkalmazzák a külföldi munkavállalókat tehát bele se kezdjünk az efölötti polemizálásba, hogy Orbánnak ezt miért nem szabad! Ott miért nincs elég munkáskéz, az ottaniak miért lehetnek munkanélküli segélyen párhuzamosan azzal, hogy külföldiek dolgoznak náluk?

Cycmen 2019.09.17. 11:57:06

@guma: "nem csak macskának kell látszani... - mert ha ennyire büdös a kártevő írtás még az is lehet, hogy elfoglalják kis kuckódat :-)))
(buksi simi a moccanásért is kijár, de, "üzleti" alapon talán tudsz te is többet!)"

Hát nem állítom, hogy sikerült megértenem eme mondandód velejét és hogy ez most azért van, mert annyira magasröptű, hogy meghaladja az elmém képességeit ezeknek a fennkölt metaforáknak az értelmezése, vagy csak azért nem értem, mert elképesztően bugyuta, azon még el fogok töprengeni!

Cycmen 2019.09.17. 12:09:16

@Sir Bates dö Hól: " a fejlődést, a felemelkedés lehetőségét öli meg a ner mo számára és ezzel konzerválja, taszítja félgyarmati, ún. kettős függésbe az országot."

Igazad van, gyártsunk atomreaktorokat, számítógépeket, repülőgép anyahajót, mindenféle egyéb csúcstechnikát, meg foglaljunk el erőforrásokban gazdag területeket!
Mert minden lehetőség adott! Ja, nem!
Baszki, ez egy nyitott kicsi, gyenge és sérülékeny gazdaság, nézd már a realitásokat, ne a levegőbe beszélj,, hogy mi nem jó, mert itt nem nagyon van igazán jó csak a rossznál jobb! Itt a forint árfolyam, amin egyes buzik mostanában rugóznak! Egyértelműen külső hatásokra vezethető vissza a gyengülés és nem arra, hogy Gipsz Jakab magyar állampolgár sok kis társával együtt szarabbul dolgozik!

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 12:24:27

@antiinternáci: komolyan mindig bele kell szőni az ilyen baromságokat, hogy "egyértelműen a szélsőséges, gyűlölködő ellenzék és annak szellemi holdudvara idézte elő és tarja fenn"?;-)... komolyan egy egybites funkcionális analfabétának nézek ki, mint itt oly sokan? tiszteljük már meg egymást;-)... én sem linkelgetek ide nyugatifény-t vagy utalgatok bayer/kövér/huth/stb. szövegeire;-), a helyén kezelem azokat (bár azért az nyilván zavar, hogy a parlament elnöke egy komplett idióta, s németh szilárd kormányzati szerepe is vicc, de ez van, valójában nem oszt, nem szoroz)...

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 12:37:01

@Cycmen: külső hatás? amennyiben matolcsyt külső hatásnak tekintjük, akkor igen (én nyilván nem rugóztam ezen, meg volt a miértje, a pillanatnyi érdekért beálldozták a jövőt)

miért jössz ezekkel az egybites baromságokkal, hogy atomreaktor és a többi? akkor is nyernének, ha nem harácsolnak, ha terítenék a jövedelmet, s még a jövőbe is fektethetnének: a fő gond, hogy orbán egy latin-amerikát akar, istenkirályság államformával! ami még léttre is jöhet, de azt nem lehet örökíteni, jellegénél fogva;-)... akkor meg minek támogatja bárki is azt, hogy egy nyilvánvaló zsákutcába haladunk teljes gázzal előre?...

Cycmen 2019.09.17. 12:42:08

@Sir Bates dö Hól: Ez most nettó lózunggyűjtemény volt, még jó hogy nem tetted hozzá hogy felső határ a csillagos ég!

alöksz róz 2019.09.17. 12:42:49

@Sir Bates dö Hól: "a nepotizmus helyet valóban a meritokráciát részesítem előnyben" - hallottam h vannak olyanok, akik azt szeretnék, ha pszichopaták és szociopaták vezetnék őket :-)

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 12:48:35

@alöksz róz: nyilván, hogy van ilyen is, ellenben a meritokráciában, jellegét tekintve, jobban működik a transzparencia és a kontroll...

alöksz róz 2019.09.17. 12:48:56

@Sir Bates dö Hól: má megint matolcsyzol...
de elnézem neked, mert tudatlanságból fakad :D

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 12:51:46

@Cycmen: persze, minden lózunggyüjtemény... biztos, hogy ezt nem az asszony fácséjén található coelho-oravecz idézetekre akartad írni?..

alöksz róz 2019.09.17. 12:52:25

@Sir Bates dö Hól: szerintem a meritokrácia ma csak illúzió.

6.Lenin 2019.09.17. 12:53:59

@Gábris szomszéd:

Az általad idézett szövegrészt nem kerestem, egyrészt, mert azzal nekem semmi bajom.
Az elmondott beszédet pedig teljes terjedelmében kell/lehet értelmezni, azzal sincs semmi bajom.
A te véleményed meg eléggé elfogult ahhoz, hogy komolyan is kéne vennem. Érdektelen.
Ennyi a lényeg.

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 12:54:26

@alöksz róz: sohasem állítottam, hogy ne lenne jó pénzváltó a keletiben;-)...

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 12:56:58

@alöksz róz: szerintem is, de a nők választójoga is az volt valamikor, sőt, a törvény előtti egyenlőség is a rendi társadalom idején...

Cycmen 2019.09.17. 12:59:12

@Sir Bates dö Hól: ": persze, minden lózunggyüjtemény... biztos, hogy ezt nem az asszony fácséjén található coelho-oravecz idézetekre akartad írni?.."

Ezt a kis csipkelődő évődést hagy abba mert Guma okkal fog minket virtuális buzulással gyanúsítani! :P

alöksz róz 2019.09.17. 13:08:28

@Sir Bates dö Hól: de az más, a "liberalista" közösség-egyén hozzáállásból adódik, hogy a m. ma csak illúzió

alöksz róz 2019.09.17. 13:17:12

@Sir Bates dö Hól: oké, nem neked való téma, én megértem :-)

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 13:22:43

@alöksz róz: ezzel nem azonosulok (de átgondolom), ellenben abban megegyezhetünk, hogy a nepotizmus az élet minden területén nem feltétlenül előrevívő... már amennyiben a demokrácia a cél, vagy a közjó, ha az autokrácia, a feudális függőségi viszonyok, akkor persze, hogy nincs azzal semmi baj (bár a mai, egyre szűkülő és globalizált világban zsákutca, és leszakadást, függőséget okoz)

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 13:24:30

@alöksz róz: köszönöm a nagyvonalúságod;-)...

alöksz róz 2019.09.17. 14:01:27

@Sir Bates dö Hól: igen, ebben megegyezhetünk. és nyilván valami alternatívát is kínálni kell mindig.

ha már a feudális függőségi viszonyokat említetted: steve jobs?? :D

nincs1itt 2019.09.17. 14:43:32

@Cycmen: remek elkerülő technika. tényleg igazad van, nem tudok jobbat mondani, ezért a 2010 óta folyamatos őrjöngést és dilettantizmust nem érdemes felváltani semmi jobbal/mással. egyszerűen azt is mondhattad volna, hogy nekem sem tetszik. ezzel szemben azt mondtad, hogy minden rendben, maradjanak nyugodtan, mert holnapután reggel már németo.-i színvonal lesz mindenben, csak én vagyok a károgó...
ha neked megfelel, lelked rajta.

nincs1itt 2019.09.17. 14:48:35

@antiinternáci: bizony a botsáska laposra verne legozásból, de azért fogadjuk el, hogy te, ahogy többi fidesz-jobbágy is, mindig is sikeres önálló vállalkozó volt/van/lesz. mindenki más meg alhelyettessegédalkalmazott... semmi gond, vállalom.
egyetlen a témához kapcsolódó mondatod: "a piac határozza meg az árakat". ez amolyan libsi/bolsi duma nem?

Cycmen 2019.09.17. 15:13:25

@nincs1itt: Te akarsz velem értelmesen beszélni faszkalap???????
Mi az elkerülőtechnika, nyíltan elmondtam, hogy miért jó egyenlőre ez nekem, de TE, basztál kifejteni, hogy mire cseréljük le a mostaniakat!
Egyébként előre megjósoltam, nem is okoztál csalódást, az vagy akinek láttalak, egy paneleket pufogtató elégedetlenkedő, de a megoldást nem tudó hőzöngő libsi!

nincs1itt 2019.09.17. 15:28:24

@Cycmen: sajnállak. mert még "közvetetten" sem sikerült választ adnod. de bárki hülyézése megy... na kb. ennyit tudtok fidesz-jobbágyok...
elmehetsz internáci haveroddal együtt a kasszához, megvolt mai leütésszám... két nyomorult

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 15:49:58

@alöksz róz: lesöpörhetném azzal, hogy magáncég, de minek?;-)... pl. pontosan a Google esetében látszik, hogy ez komoly társadalmi probléma, miként az is, hogy hová vezet az ún. "haladók" baromságai, az extremitások (én a megszólítás kéedésében tökéletesen osztom jordan peterson álláspontját, de kizárólag ebben a kérdésben)

s azt állítani, hogy az usa jelentős részében nem feudális személyi függőségi állapotok vannak, egyszerűen nem igaz;-)... főleg a kisvárosokban...

Cycmen 2019.09.17. 16:16:49

@nincs1itt: Akkor ezt meg is beszéltük.

alöksz róz 2019.09.17. 16:26:13

@Sir Bates dö Hól: "lesöpörhetném azzal, hogy magáncég, de minek?;-)" - hogy megkérdezhessem, kik csinálják ott a politikát :D

steve jobs igazi self-made man, a legjellemzőbb példa az elvi meritokratizmus gyakorlati érvényesülésére. és egy igazi autokrata, feudális viszonyokat létrehozó, gátlástalan vezető.
(ezekben nem hasonlít kicsit orbánra?)

eddig úgy tudtam, jordan peterson munkásságát nem igazán ismerem. de most rákeresve néhány gondolata feltűnően ismerős :D
(polkorrektség, önérvényesítés)

antiinternáci 2019.09.17. 17:36:53

@nincs1itt:

Érdemit nem tudtál írni. A többit meg kár volt.
Kivételesen még politikai meggyőződés alapján sem lehet kifogásolni amit írtam neked, szal nem kéne ezt tovább forszíroznod.

nincs1itt 2019.09.17. 17:53:44

@antiinternáci: maradjunk annyiban, hogy egyetlen értékelhető mondatot(wiki is ér a fidesz-jobbágytól)sem írtál le arról, miként befolyásolja az áfa csökkentés/növelés a fogyasztói és kereskedelmi árakat... te is jössz a sablonnal: "ne erőltesd". egy kérdés, egy válasz a feltett kérdésre, nem nehéz feladat az átlagnak. legfeljebb azt mondja nem tudom, nem értek hozzá. de ti fidesz-jobbágyok (igazi Anderzen Zolikák) inkább valami egész másrló kezdtek beszélni, mert szerintetek "a titanic sem süllydehetett el, sós vízbe' nem lehet, ááá, lbisi/bolis hülyeség."

antiinternáci 2019.09.17. 18:39:29

@Sir Bates dö Hól:

Szerintem nem feltétlenül kellene megmondanod, ki mit írhat, és mi nem.
Meg aztán akkor saját szövegeidet is cenzúrázhatnád.
Nem vagyok a Polkorrekt Együttműködés Rendszerén belül, így nálam nem tabu a bolsevisták ámokfutása, és ezt nem is titkolom el.

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 18:53:59

@alöksz róz: steve job valamit létrehozott, amit nevezhetünk akár értéknek is, ez egyéni attitűd kérdése -ez igaz zukkenbergre, bezosra is, sőt, a kardashian mamára is!-, ellenben orbán mit hozott létre? magához hajlította a teret egy szerencsétlen és jobb sorsra érdemes entitásban... de, ha nagyon erőltetjük, akkor a felületes szemlélő akár láthatja így is;-)...

Sir Bates dö Hól 2019.09.17. 18:56:55

@antiinternáci: felőlem... nyitott könyv vagy pszichológiai szempontból;-)...

alöksz róz 2019.09.17. 22:31:32

@Sir Bates dö Hól: jaja, erre céloztam, teljesítmény, tapsvihar.
közbe meg ugyanaz az attitűd, ugyanaz a gátlástalanság.
az új generáció példaképe...

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.09.18. 13:39:22

@nincs1itt: Ne zavarjon, hogy a Kertészeti Egyetemen főként élelmiszeripari mérnököket képeznek, nem kertészeket..

nincs1itt 2019.09.18. 13:46:27

@Veszéjben a lyogállamiság !: engem nem is zavar, tudod én amolyan konzervatív helyeken fordultam elő, ahol a műszaki karon, nem artistákat képeztek...(pedig a trapéz is vasbú van ám!) de szerintem ha már fát metszeni nem tud, de ha az élelmiszert meg tudja mérnökölni, akkor még a ködös albionban is lehetne esélye... tényleg én vagyok a hüjje!

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.09.18. 15:23:59

@nincs1itt: Hát úgy tűnik, hogy a brit élelmiszeripar nem tartott rá igényt..Sztem ő sem úgy képzelte, hogy 11 év kintlét után egy élményparkban fog bohóckodni elf jelmezben..

nincs1itt 2019.09.18. 16:17:34

@Veszéjben a lyogállamiság !: 11 év alatt???? na ne vicceljünk kérem! ennél csekélyebb képzettséggel is sikerült néhány magyarnak kicsit többre jutnia, kevesebb idő alatt londonországban és máshol is angliában.
de biztosan a készülék azoknak a hibájában lehet... ilyenkor jön a kérdés, melyik szakon vagy inkább milyen szakirányban szerezte azt a fránya diplomát? mert gondolom, élelmiszeripari mérnök is lehet sokféle... nem tudom csak kérdezem. mert azt tudom, hogy gépészből is van egy-két változat...

Cycmen 2019.09.19. 09:25:17

@Veszéjben a lyogállamiság !: " Ne zavarjon, hogy a Kertészeti Egyetemen főként élelmiszeripari mérnököket képeznek, nem kertészeket.."

És milyen színvonalon! Éljen a soha meg nem romló parizer!

Én de genere Mi 2019.09.20. 18:49:30

@Cycmen:

"Éljen a soha meg nem romló parizer!"

Amit a borba tesznek?
Akkor most már tudom miért van Csányinak vágóhídja is és villányi pincészete is, ez utóbbi néhány a Kertészetin - természetesen még a SZIE-s korszak előtt - végzett szőlésszel és borásszal. :P

(Ha ezt se érted, Guma megsirat!)