B1 blogcsalád



Novák Katalin minden nap behazudja a szemünkbe, hogy fantasztikus a csok, de a számok mást mondanak

2019. március 28. - Mr Flynn Rider

Miközben nagy csinnadrattával reklámozzák a családtámogatási rendszert, ugyanúgy „drámaian fogy a magyar”. De igazából nem is baj, hogy fogy.novak_katalin.jpg

Ugyanolyan lufi a CSOK, mint a Fidesz összes többi, nagy mellveréssel beharangozott projektje. Értelme kábé annyi van, mint újabb és újabb stadionokat építeni.

Nézzük a számokat:

A 24. hu szedte össze, hogy hányan vettek fel az utóbbi négy évben CSOK-ot. 2015. július 1-je óta lehet igényelni a családi otthonteremtési kedvezményt. A CSOK bevezetése óta eltelt majdnem négy év során valamivel több mint 97 ezer igénylést fogadtak be a bankok, ami 281 milliárd forintnyi támogatási kérelmet jelent. A kifizetett állami támogatások összege meghaladta a 219 milliárd forintot.

A beadott kérelmek száma először emelkedett, aztán stagnált:

  • 2015 második felében valamivel több mint 10 ezer kérelmet fogadtak be a pénzintézetek,
  • 2016-ban csaknem 26 ezret,
  • 2017-ben pedig megközelítette a 30 ezret az igénylők száma.
  • Tavaly körülbelül ugyanennyi, alig kevesebb mint 30 ezer kérelmet adtak be a családok, nagyjából 90 milliárd forint értékben.

A cikk felhívja a figyelmet, hogy kamatostul kell azoknak visszafizetniük a támogatást, akinek nem jön össze a három gyerek. 2016. január 1. óta 482 házaspár vállalta, hogy összehoznak három gyereket és úgy vették fel a támogatást, hogy még egy se született meg.

Azt nem tudni, hogy a CSOK-ot kérvényezők hány gyereket vállaltak. Ha csak egyet, akkor az évente 26 ezerrel több gyereket jelent a program miatt.

A statisztikák szerint ugyanakkor a CSOK-nak elenyésző a hatása:

2019 januárjában 5,5 százalékkal kevesebb gyermek született, mint az előző év azonos hónapjában. Közben a halálozások száma jelentős mértékben, 19 százalékkal megnövekedett a 2018. januárihoz képest, a két tényező miatt a 2019 első hónapjában mért 6426 fős természetes fogyás 2603 fővel meghaladta az előző év januárit – közölte az Index a KSH-ra hivatkozva.

2019. januárjában 7364 gyermek született, 5,5 százalékkal, 427 újszülöttel kevesebb, mint 2018 első hónapjában. A teljes termékenységi arányszám 1 nőre számított becsült havi értéke 1,44 volt, az előző év azonos időszakára számított 1,50-hoz képest. (A termékenységi rátának 2,1 gyereket kellene mutatnia ahhoz, hogy a populáció ugyanakkor méretű maradjon.) Közben a halálozások száma meredeken nő (egyre több az idősebb ember, illetve egyre rosszabb az egészségügyi ellátás; az év első hónapjában 13 790 fő vesztette életét, ami számottevően, 19 százalékkal, 2176 fővel több, mint egy évvel korábban. A KSH szerint azért is nőtt ennyire a halálozási ráta, mert a tavalyinál korábban tetőzött az influenzajárvány). A természetes fogyás így januárban 68 százalékkal nőtt.

Ezer lakosra 8,9 élveszületés és 16,6 halálozás jutott. Az előbbi 0,5 ezrelékponttal alacsonyabb, az utóbbi 2,6 ezrelékponttal magasabb volt, mint 2018 azonos hónapjában. Ennek eredményeként a természetes fogyás a 2018. januári 4,6 ezrelékkel szemben 2019. januárban 7,8 ezrelékre emelkedett. 2019 első hónapjában ezer élveszületésre 3,5 csecsemőhalálozás jutott, ami 1,2 ezrelékponttal meghaladta az előző év azonos havi értékét.

A  házasságkötések száma is mérséklődött, 1436 párnak volt esküvője, ami 5 százalékkal, 76-tal kevesebb, mint 2018 januárjában. A  házasságkötési arányszám  1,7 ezrelék volt, 0,1 ezrelékponttal kevesebb, mint tavaly januárban.

Eközben Novák Katalin körülbelül fél óránként mondja be a kormánypárti propaganda valamelyik gerinctelen álsajtótermékében, hogy menyire jó dolog ez a családtámogatás és a fideszes kormány mennyire támogatja a családokat. 

Ezek szerint a csok egyáltalán nem ösztönöz gyermekvállalásra, hiszen ha lenne ösztönző ereje, akkor ez megmutatkozna a statisztikában. Gondoljunk bele: már plusz tízezer gyerek is hatalmas ugrás lenne a születési számban. Valójában CSOK címén az állam azon gyerekek után fizetett ki 220 milliárd forintot 2015 óta, akik így is-úgy is megszülettek volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8814721421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anatolij Ubijca 2019.03.28. 12:40:02

"De igazából nem is baj, hogy fogy."

Nektek nem baj, mert ti hiperpigmentált agysebészek betelepítésében gondolkodtok.

Nemünk igen, mert mi azt szeretnénk, hogy Magyarország magyar ország maradjon.

földforgató 2019.03.28. 14:07:22

Kik azok a "nektek" és és kik azok a"nemünk" gondolom ez nekünk akart lenni? Csak emlékeztetőül Magyarországra eddig egyedül az Orbán Viktor vezette Fidesz fogadott be és telepített be "agysebészeket", de bármilyen néven nevezett bevándorlókat.A többi csak aszokásos mellébeszélés, parasztvakítás.

A LIPSI UGAT AZ ORSZÁG HALAD 2019.03.28. 15:32:15

"Miközben nagy csinnadrattával reklámozzák a családtámogatási rendszert, ugyanúgy „drámaian fogy a magyar”. "

Nahat mar vagy ket hete bejelentettek a tamogatasokat, es meg mindig nem duplazodott meg a nepeseg. Ez vilagosan mutatja, hogy mekkora kudarc a tamogatas, es hogy Orban ebbe is belebukott.

Eli Gold 2019.03.28. 15:50:56

@földforgató:
hogy egy vak "paraszt" vagy (azért aposztróffal mert a parasztokat csak nem sérteném megy ilyen retardált szar ávófattyúval min te) nyílvánvaló.
hogy mellé, vagy ezzel együtt még egy sunyin fröcsögő lipsi is vagy az abból kiderül, tetteted mintha nem tudndád ki azok a "nektek" és "nekünk".
plusz megfejeled egy rátok jellemzően rohadt árokásós beszólással hogy a fidesz kiket telepített be?
Kiket?
De név szerint te fartúró buzi!!

rallus 2019.03.28. 16:07:44

A ballibek 2010 óta csodálatos találékonysággal és kristálytiszta logikával vezetik le az Orbán kormány intézkedéseinek káros hatását és a napokon belül bekövetkező csúfos bukását.....
Még vuduzni sem tudnak rendesen...

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.03.28. 16:15:32

Atya Isten, Zorbán nem növelte meg a lakosságot a duplájára 2 év alatt??? Botrány!

látjátok feleim szümtükkel 2019.03.28. 16:29:48

@A LIPSI UGAT AZ ORSZÁG HALAD:

Igazad van, semmi gond, a stadijonyok száma jelentősen megnőtt. Ez a fontos. Igaz, nem lesz aki bele járjon, illetve ha lesz, az sem sportolni fog ott.

látjátok feleim szümtükkel 2019.03.28. 16:31:36

@Eli Gold:

Nevket Rogán Tonyótól tessék kérni, hiszen a fizetést ott intézték, a neveket is ő tudja.

látjátok feleim szümtükkel 2019.03.28. 16:32:37

@közíró MAXVAL bircaman:

Ha szabad megtudalokni tőled, az elmúlt két év előtti elmúlt 7 évben mi a fenét csináltak?
Ja, semmit?

Szergej Szergejevics Szergejev 2019.03.28. 17:17:40

@látjátok feleim szümtükkel: A demográfiai trendek tipikusan a legnagyobb tehetetlenséggel bíró, csak évtizedes távlatokban korrigálható folyamatok közé tartoznak. Az orbáni családpolitika hatásosságát vagy hatástalanságát érdemben csak 10-15 év távlatából lehet majd megítélni.

HA addig nem lép kormányra egy lipsi "elkúró" kormány, ami tönkreteszi a vérrel, verítékkel és sok pénzzel ki mégoly szerény eredményeket is.

földforgató 2019.03.28. 17:51:27

@Eli Gold: Látom a kommentedből igazi Fideszes vagy hamar előjött a nyolc osztály / az első kétszer a második hatszor", komolyra fordítva a név szerintit te sem gondoltad komolyan remélem Először is betelepített több mint 7000 kötvényest családegyesítéssel több mint 20000 embert, jöttek még a szépen kopogtató kvótások
„A nemzetközi politika minden fontosabb szereplőjének be kell fogadnia a migránsok egy részét egy világkvótarendszer részeként” – hangsúlyozta Orbán Viktor New Yorkban.
És végül folyamatosan jönnek a vendégmunkások ,akik egy idő után ugyancsak letelepednek annak ellenére, hogy
"A magyar kormány migrációs politikája változatlan: nem fogad bevándorlókat, senkit sem telepít le az országba -" mondta ORBÁN VIKTOR a lényeg a "SENKIT"

földforgató 2019.03.28. 18:03:10

@Eli Gold: Még egy apróság úgy tudom az Offshore cégeket ROGÁN hivatala engedélyezte talán a névsorban tudnak segíteni.

Nekoashi2005 2019.03.28. 18:21:05

"Kedves" fidessnyikek! Mi a véleményetek arról, hogy a prosti srácok sajtómunkása - mert az ilyet nem lehet újságírónak nevezni - a legalapvetőbb újságírói etikai szabályt áthágva kiadta a forrását az ügyészségnek, annak ellenére, hogy az kifejezetten kérte az anonimitást!

Eli Gold 2019.03.28. 18:52:13

@Nekoashi2005:
szerintem akkor meg is van amire ma kiverheted (y)
(ha már csak ennyi jut neketek ugyebár ;-) )

0dzsud0 2019.03.28. 18:55:03

Kár, hogy a tegnap esti Novák - Bangóné Családtámogatási Vitáról nem készült felvétel. Már, ahogy vesszük. Bangónénak és az MSZP-nek ez például egyenesen szerencse, mert megint ez megint dobott volna egy szépet a Fidesz támogatottságán.

Eli Gold 2019.03.28. 18:55:04

@földforgató: @Nekoashi2005:
szerintem akkor meg is van amire ma kiverheted (y)
(ha már csak ennyi jut neketek ugyebár ;-) )

Eli Gold 2019.03.28. 19:03:47

@földforgató:
figyu már szardarab!
ezt miért nem tetted hozzá, hiszen ugyanaz a cikk, ugyanarról a rendezvényről!?
"Hozzátette: egyben „a mi elhibázott, teljesíthetetlen várakozásokat keltő európai politikánk áldozatai. A jelentős üzletté vált emberkereskedelem áldozatai, szenvedésük elmondhatatlan\". A kormányfő kiemelte, hogy erkölcsi kötelesség visszaadni ezen emberek számára otthonukat és országukat"
és még
"„Nem lehet az a célunk, hogy új európai életet nyújtsunk számukra. Abban kell támogatnunk őket, hogy visszakapják saját életüket, saját hazájukban. Ennek elérése érdekében békét kell teremtenünk és gazdasági fejlesztési tervet kell kidolgoznunk országaikban” – szögezte le."
Látod látod te alja fos! ;-)
Mivel nekem nincs megfelelési kényszerem, hiszen pontosan tudom kik és mikor és miért kezdték el ásni az árkokat (csak mejegyzem, hogy a hozzád hasonló ávóivadék lipsi komcsik) így nyugod szívvel tudom neked írni, egy senkiházi ótvar szar vagy.
Ráadásul te minden nap azzal kelsz fekszel, hogy az állandó és alpári visításotokkal együtt (ami semmin nem változtat) hatalmas nagy szopó ágon vagytok.
És ez nekem nagyon sok mosolyt csal az arcomra :-))))

Nekoashi2005 2019.03.28. 19:12:29

@Eli Gold:
Pont egy ilyen választ vártam!
0 gondolat
0 gerinc
0 intelligencia
csak a menekülés!

Eli Gold 2019.03.28. 19:21:55

@Nekoashi2005:
hehe
nekem csobogsz kis patak?
a szar képeiddel együtt?
te vagy már vagány baszki!
tényleg azt hiszed bosszantasz?
hehe
azt vágod ugye, hogy válszod tiszta freudi kicsi takony.
honnan tudnád te milyen a gerinc baszoood! :-))))
meg az inteligencia.:-))))
gondolatod is csak vagy harminc karakter te félkegyelmü. :-))))
na szevasz te... hülye

Nekoashi2005 2019.03.28. 19:41:39

@Eli Gold:
"baszki", "válszod", "baszoood", "inteligencia", "félkegyelmü"

„Le style est l' homme même” – a stílus maga az ember.

látjátok feleim szümtükkel 2019.03.28. 19:42:43

@Cvetan Vaszilev:

Nem értek veled egyet. A kádárizmusban bevezették a gyest, annyi gyerek született néhány év alatt, amennyit a fidesz soha nem fog elérni. Miért? Mert volt a szülőknek biztos munka, olcsó bérlakás, és biztos hitel. Most a legfontosabb, a biztos munka hiányzik, bizonytalan a hitel, és ezekért az elmúlt kilenc évben nem sokat tett a fidesz, csak stadijonyokat épített, meg kihúzta falusi emberek alól a földet, és kevés kézbe össszpontosította. Azt is szétkúrta, ami jó volt. Ezért lesz hosszú idő, mire helyreáll a biztonságérzet, de szeritem nem a fidesz alatt. Azt nem fogják nekik soha elfelejteni, hogy akkora jogbizonytalanság soha nem volt még ebben az országban, amit ők produkáltak. Mert az nem demokrácia, hogy este lefekszik a polgár egy tudattal, és reggel arra ébred, hogy azonnali szavazással éjszaka a fidesz megfordította a világunkat. Attól, hogy harmadik ciklust vezetik, még nem bízik bennük a nép, a hatalmat is csak a választók kisebb részének, és a saját választási trükkös törvényüknek köszönhetik. No meg annak, hogy minden pozicióba havert ültetnek. A magyar tőkés pedig még nem tart ott, hogy a saját érdekei mentén foglalkozzon a munkavállalókkal, mert még abban sem biztos, hogy az uralt vagyona meddig lesz az övé, mikor kívánja meg egy nertárs. Lásd Simicskát.

Tudod az nem a biztos hatalom jele, hogy Németh Szilárd Miskolci előadását titokban tartják, mert a rendező szerint nem akarnak problémát. Miért, és mitől kell félnie egy miniszteriális előadónak? Ha már annyira jól csinálnak mindent? Te érted ezt?

látjátok feleim szümtükkel 2019.03.28. 19:45:50

@Eli Gold:

Csak azt áruld már el, hogy a a sok szar és fos, amit ide okádtál, mikor ment be a szádon? Mert kijönni sikerült.

földforgató 2019.03.28. 19:47:07

Megint másról beszélsz ROGÁNT MEGKÉRDEZTED A KÖTVÉNYESEKRŐL ??? ORBÁN kérte a kvótát ??? igen Befogadta a bevándórlókat ?? igen . Betelepítette a kötvényeseket ?? Igen. Azt mondta" SENKIT"nem fogad be senkit nem telepít ez a lényeg A többi hogy mit hogy kellene meg kivel az csak mellébeszélés, Mellesleg a főlipsi Orbán tudod 10 évig volt alelnök , a komcsikat meg keresd a Fideszben
Járai Zsigmond – MSZMP-tag

Matolcsy György – MSZMP-tag

Martonyi János – MSZMP-tag

Pintér Sándor – MSZMP-titkár

Schmitt Pál – az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban

Hoffmann Rózsa – MSZMP-tag

Mikola István – MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Stumpf István – MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke

Fónagy János – MSZMP-tag

Vonza András – MSZMP-tag

Ligetvári Ferenc – MSZMP-tag

Chikán Attila – MSZMP-tag

Boros Imre – MSZMP-titkár

Turi-Kovács Béla – MSZMP-tag

Harrach Péter – MSZMP-tag

Kerényi Imre – MSZMP alapszervezeti titkár

Pozsgay Imre – MSZMP PB-tag

Szűrös Mátyás – MSZMP KB-titkár

Boross Péter – MSZMP-tag

Balogh Gyula – MSZMP-tag

A Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) tisztségviselői voltak:

Orbán Viktor – gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár

Varga Mihály – KISZ-titkár

Rogán Antal – KISZ-titkár

Deutsch Tamás – KISZ-titkár

Forrás: Egyenlítő Tv, Nemzeti Hírhál

látjátok feleim szümtükkel 2019.03.28. 19:48:46

@Eli Gold:

Elnézést, rosszul nyomtam, nem neked, hanem @Nekoashi2005: -nek szól. Igazad van, a stílus maga az ember. Akinek csak szar jön ki a száján az maga is egy nagy rakás.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.03.28. 20:23:16

Ehhez sem értek, ezért bátran belekérdezek. :-) A csok az nem a csókosoknak van? Fityisz taglétszáma (kb. tíz éves adat fejből) 55 ezer fő, szatelliták (un. ellenzéki pártok) összesen lehet még ennyi. Az úgy nagyságrendileg ki is adja a csok-ot igénylők számát.

Más. Eddig nem is hallottam címbeli államtitkárról (ezerhez közelít a számuk, annyi a telefonkönyvembe sem fér be, nem hogy a fejembe :-)) Nem lehet hogy egy ékezetet benézett ő is? Mert hogy egy szenvedélyes csókból inkább lehet gyermek áldás mint egy csok-ból. :-) Biztos szakállas szójáték, de nekem csak most jutott eszembe (vagy már hallottam valahol? csak el is felejtettem?).

jajdehülyevagyok 2019.03.29. 07:30:17

Jó nagy csúsztatás. A január kiválasztása nem véletlen, olyan, mintha a cseresznyetermést hasonlítaná össze a jégvirágterméssel.
Mind a születések, mind a halálozások eloszlása szezonálisan változik.
A csúcs a házasságkötések összehasonlítása szintén januárban.
Tehát ez a pártatlan írásmű pártállástól függetlenül manipulatív.

látjátok feleim szümtükkel 2019.03.29. 08:39:11

@jajdehülyevagyok:" ez a pártatlan írásmű pártállástól függetlenül manipulatív."

Pont annyira, mint amennyire a az államtitkár nyilatkozatai. Amit neki is a KSH-től kéne beszereznie. Ha nem teszi, akkor mi újság, honnan az adata?

Tudod mi az a KSH?

2019.03.29. 12:29:15

"Valójában CSOK címén az állam azon gyerekek után fizetett ki 220 milliárd forintot 2015 óta, akik így is-úgy is megszülettek volna."

Áááá.. pedig el is lophatta volna..

Családokhoz került a pénz? Igen.. akkor mi a porbléma? temetési segélyre kellett volna inkább fordítani?

látjátok feleim szümtükkel 2019.03.29. 13:35:22

@Womb Raider:

No akkor most azért ösztönözze az állam, hogy több gyerek szülessen, vagy már azért is jár jutalom, ha csak úgy természetesen szaporodik a nép?

Szerintem az ösztönzés azért használatos szó, mert kevés a természetes/érdek nélküli szülés, és attól, hogy a támogatás a családokhoz jut, továbbra sem lesz több polgára a hazának.

látjátok feleim szümtükkel 2019.03.29. 13:39:54

@Womb Raider:

No akkor most azért ösztönözze az állam, hogy több gyerek szülessen, vagy már azért is jár jutalom, ha csak úgy természetesen szaporodik a nép?

Szerintem az ösztönzés azért használatos szó, mert kevés a természetes/érdek nélküli szülés, és attól, hogy a támogatás a családokhoz jut, továbbra sem lesz több polgára a hazának. Tudod a kádárizmusban is ösztönözték a népet, kaptak olcsó bérlakást, olcsó és kis kamatozású, hosszú lejáratú hitelt, aztán amikor a gyerekek 8-10 évesek lettek, az állam a 3 %-os kamatot felnyomta 13-ra, és a nagy rendszerváltással megszünt egy csomó munkahely, nem volt miből törleszteni a hátralévő összeget. Most mi a garancia arra, hogy 10 év múlva, vagy hamarabb nem fog ez megismétlődni? Hiszen ma sokkal gyorsabban csődbe megy egy munkáltató, mint a kádárizmusban.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.03.29. 13:40:15

@Womb Raider: "Családokhoz került a pénz? Igen.. akkor mi a porbléma"

Szóval te is DK-s vagy? Csurcsány gazdád, meg még előtte Meggyesi, kiszórt rengeteg pénzt a családoknak. Annyi államadósságot csinált, hogy a csúti geci egy forintot nem tudott belőle visszafizetni.

meszena 2019.04.01. 13:05:22

A helyzet az, hogy ezek a számok egyáltalán nem mutatják a családtámogatási rendszer kudarcát. Igaz a felsorolt adatokból még nem következik az egyértelmű sikere sem. Viszont a témát körültekintőbben és más szempontok szerint kell megvizsgálni.
Sajnos, csak egy propaganda írásra telt :(

2019.04.09. 08:57:39

@látjátok feleim szümtükkel: "Szerintem az ösztönzés azért használatos szó, mert kevés a természetes/érdek nélküli szülés, és attól, hogy a támogatás a családokhoz jut, továbbra sem lesz több polgára a hazának. "

Ez van.. az én olvasatomban meg az ösztönzés az bátorítást jelent, ígéretet, hogy mellettük állunk majd és segítjük őket..mert az érdekünk ..és az ő vágyaik közösösek. Minden átlagos/normális ember szeretne nagyobbacska családot, de sokakból hiányzik a bátorság belevágni. Persze te majd most rögtön megállapítod, hogy a fidesz kormány 'ösztönzői' csak a szakadékba akarják lökni a bizonytalankodókat.. de nem baj, a világ színes, szélesvásznú, sokféle nézetből élvezhető.
süti beállítások módosítása