B1 blogcsalád



A Fidesznek 2 hónap se kellett, hogy kinyírja az egyetlen dolgot, ami a hatalmát veszélyeztette volna

2019. február 24. - nickgrabowszki

ell.jpg

Vasárnap írt alá közös nyilatkozatot öt lengyelországi ellenzéki párt, amelynek értelmében közös listán indulnak a májusi európai parlamenti választáson. A koalíció célja, hogy az EP-választásokon legyőzzék a kormányzó jobboldali Jog és Igazságosságot.

Ennek a hírnek Magyarországra nézve az a relevanciája, hogy itt meg nem lesz ilyen.

Lengyelországban képes volt belátni az ellenzék, hogy mi a rezsim leváltásának egyetlen esélye, Magyarországon nem.

Nézzük mi történt az elmúlt héten:

  • Az MSZP saját EP-listát állított, bár a DK-nak és a Párbeszédnek felajánlották a közös indulást.
  • A Gyurcsány-párt ezt azonnal el is utasította. Saját listájuk élére a pártelnök feleségét rakták, hogy a szociknak végképp vállalhatatlanná tegyék a közös indulást.
  • A Párbeszéd is saját listát állított. Ők indulnának együtt az MSZP-vel, de csak akkor, ha Jávor Benedek befutó (azaz legalább a 3.) helyet kapja a közös listán.
  • Az LMP is saját listát állított. Az azt vezető Vágó Gábor azt vizionálja, hogy 2 képviselőjük is bejuthat. Ennek kb. annyi a valószínűsége, mint annak volt, hogy tavaly tavasszal Szél-kormány alakulhat.
  • A Jobbik még nem állított listát, de szombaton közölték, hogy mindenképpen fognak, és az ellenzéki együttműködést legfeljebb az LMP-vel tudják elképzelni, de velük is csak hosszútávon, valamikor a távoli, ködös jövőben.

Érdemes észrevenni, hogy a múlt héten péntekig ütötte a Fidesz a Jobbikot, amíg az ellenzéki közös listának volt némi esélye. A kormánypropaganda laponként és naponként 3-4 anyagot is közölt arról, hogy a baloldal antiszemitákkal akart összefogni - nyilván azért, hogy ha már a pártokat nem tudja elrettenteni a közösen indulástól, hátha a szavazók egy részét lebeszélheti róla.

Péntek délben azonban - mintegy vezényszóra - leálltak a támadások,

és egy nappal későbbi kongresszusán a Jobbik is csak az EP-választás utáni megszüntetés esélyét latolgatta már. Alighanem tisztában voltak vele, hogy a Fidesznek addig nem érdeke a felszámolásuk, mert azzal csak hozzájárulnának az ellenzéki oldal egységesítéséhez.

A közös lista ötletét még január elején, a fenti képen látható ellenzéki tüntetésen dobta be dr. Tóth, az MSZP elnök-frakcióvezetője, de kicsivel később mentegetőzni is kezdett, hogy nem erőlteti, csak felveti.

Pedig Orbánra nézve ez lenne az egyetlen veszély. Bár a hatalmát közvetlenül nem fenyegetné, hiszen nem országgyűlési választásról van szól, ha egy közös ellenzéki EP-lista több szavazatot kapna/kapott volna, mint a Fidesz-KDNP, az

kétségbe vonná Orbán legitimitását.

  • Nem beszélhetne többet "a magyarok" (értsd: minden magyar) nevében.
  • Megalázó volna számára, hogy miközben európai hatalomra tör, saját országában is veszít.
  • Megrendülne (megrendülhetett volna) a Fidesz legyőzhetetlenségének mítosza.

Ellenzéki győzelemre 4 okból is lett volna esély:

1. A Fidesz-KDNP már tavaly áprilisban kevesebb voksot kapott, mint az ellenzéki pártok összesen.

2. A szlovákiai és romániai kettős állampolgárok ezúttal nem szavazhatnak magyarországi listákra. (Törvénnyel importáltak ugyan ukrajnai szavazókat, de ők nincsenek elegen, hogy érdemben befolyásolják az eredményt.)

3. Az Orbán-rezsimmel szembeni összefogás és a jelképes alázás esélye mobilizálhatná azokat a választókat, akik eddig reménytelenek tartották a Fidesz leváltását.

4. Egy összellenzéki összefogás képes lett volna a legtöbb szavazókörbe delegáltakat küldeni, akik dokumentálják és megtámadják a törvénytelen, szervezett szavazószállítást és -vásárlást. 

Egy közös ellenzéki lista győzelme képes lett volna megroppantani a NER-t.

És ez nem lesz. Illetve az lesz helyette, hogy az ellenzéki pártok egymás ellen kampányolnak, néhányan meg se ugorják a küszöböt. Szavazók maradnak távol, az ellenzék összességében voksokat veszít. A Fidesz simán nyer, és minden bizonnyal megugorja a kétharmados szimbolikus küszöböt, 14 mandátumot szerez.

Ami lehetett volna, és ami ehelyett lesz, aközött pontosan 180 fok a különbség.

Gyöngyösi Márton, a Jobbik frakcióvezetője még a párt 3 héttel ezelőtti kongresszusán közölte

a Fidesz stratégiája az ékverés, abból élnek, hogy mi nem tudunk összefogni.

Szóval tudta, tudja minden komolyan vehető ellenzéki politikus, hogy mi a Fidesz célja. Mégis sikerült megvalósítania.

Azt mindenki elképzelheti, milyen eszközökkel. Vagy hogy milyen sok eszközzel.

Orbán helyzetét semmilyen Fideszen belüli pártütés nem veszélyezteti, nyugodtan leszámolhat az egyeduralmát megkérdőjelezőkkel, Simicskával, Lázárral vagy Habonnyal is.

Nincs szüksége ugyanis barátokra, amíg ilyen ellenségei vannak.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5014650879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elismert felhasználó 2019.02.24. 17:57:12

@neko1967: hilyába arczoskodól, mert aszt mindenki tuggya, hoty a melohelyeden meg benyalol a fönöködnek csontig. csag itt nagy a szályad...ilyen lánczos kugyákból ál asz ellenzékies öszefogásosság...

Behaton 2019.02.24. 18:06:05

@neko1967:

Na igen. Ha megkérdeznék 2000 ellenzéki szavazót, abból minimum 1990 azt mondaná, hogy ott volt az utolsó 500 fős tüntetésen. Erről röviden ennyit. A számok sosem titeket igazolnak.

neko1967 2019.02.24. 18:06:16

@elismert felhasználó:

Neked mi az anyamyelved? Csecsen? Azeri?

Egyébként nincs főnököm. A legutolsónak is beszóltam, mert egy buta fidesspatkány volt!

neko1967 2019.02.24. 18:07:49

@Behaton:

Akkor neked is felteszem a joker kérdést:
Melyik zsírdisznó politikus építtetett a saját földjére közpénzből stadiont, lopott hozzá Nyíregyházáról kisvasutat?

Szerintem erre még te is tudsz a szerény képességeiddel válaszolni!

rallus 2019.02.24. 18:10:06

Azt valóban érdemes lenne tényfeltárni, hogy valóban Orbán ültetett e az ellenzéki pártok élére díszhülyéket és toborzott nekik tömegbázist értelmi fogyatékosokból!

rasztaszív 2019.02.24. 18:14:59

@rallus: egyszer még komolyan fel fog merülni ez a kérdés...:)

Behaton 2019.02.24. 18:24:57

@neko1967:

És már terelsz is, te kis nemtüntető. Bravó.
Mit segít az neked, ha megkapod a helyes választ? Ha a megfejtés Orbán Viktor, az mennyiben segít lelkiismereti válságodon, azaz azon, hogy nem támogattad az ellenzéket azzal, hogy megjelentél a tüntetéseken? Hogy nem mentél az útlezárásaikra? Hogy csak ültél otthon, ittad a habos kakaót, miközben a többiek a hidegben tüntettek....többek között érted is. Te még ezt az ellenzéket sem érdemled meg.
Szégyelld magad.

Behaton 2019.02.24. 18:25:57

@rasztaszív:
És sok ellenzéki szavazó néz majd üveges szemekkel maga elé, ha megkapja a választ....

elismert felhasználó 2019.02.24. 18:30:10

@neko1967: akkó te izs olyan egyénis válalkozós vagy, mint a pótor jani. asz mindik aszt mongya, hoty ő egyénileg dönti el, hoty kineg dógozik. általánban persze senkinekse, mer nem hülye ő, hoty dógozon, mikó így is kap anyi pínzt, amenyit elihat. ja...
amúty meg lófaszjóska vagyol te, nem olyan menö csávo, hoty beszólyál valakineg...

neko1967 2019.02.24. 18:33:28

@Behaton:
Honnan veszed, hogy nem tüntetek?

Nem vagyok pesti, de decemberben a balhés napokon pont ott voltam!

neko1967 2019.02.24. 18:36:21

@elismert felhasználó:
Nem tudnál magyar nyelven írni? Ahogy az egyik tanárom mondta az egyetemen: "Amit nem tudok elolvasni az egyes!"

Behaton 2019.02.24. 18:42:45

@neko1967:

Még ha elhinném, hogy decemberben ott voltál, amit amúgy nem hiszek, akkor is felmerülne a kérdés, hogy akkor, amikor a legfontosabb lett volna, amikor a kitartást, az elszántságot, az eltökéltséget kellett volna "bizonyítani" akkor miért lapítottál otthon.
Bár ez az egész költői....
Az egész ellenzéki akciósorozat megbukott. Egy része a politikusokon, a többi a támogatóikon.
Megmutattátok magatokat, országnak, világnak. Hogy mennyit értek, hogy mennyire lehet számítani rátok.
Sokat ígértetek. Nagy volt a szátok.
Most takarítjátok be a termést.
Ennyi volt, ennyit tudtok csak.
Beszélni....

elismert felhasználó 2019.02.24. 18:48:06

@neko1967: eszt mindik is tuttam, hoty egy csomo olyan ember lyár asz egyetemre, aki írni senem tud. lyól monta a tanár. egyes leülhecc! te is.
csag buliszni jártál asz egyetemre, mint mindenki. ezé kel nyalnod a fönögnek, mer nem tucc semit. tanulni, mek szépenirni kelett vóna asz egyetemen pasztmek! mos lehednél menö csávo, nem ijen lófaszjózska.....

neko1967 2019.02.24. 19:09:23

@Behaton:

Miért bukott volna meg?

Egyébként egy olyan szállodában voltam elszállásolva, ahol vagy 150 rendőr is volt elszállásolva.

rasztaszív 2019.02.24. 19:51:46

@Behaton: el sem tudod képzelni,hogy az te is lehetsz...?:)

kunzoo 2019.02.24. 20:21:09

Ezt nem vágom. Az EP válsztás tisztán listás választás. Mivel nyer nagyobbat az ellenzék ha egy lista van? A szavazóknál 1+1 nem egyenlő kettővel.
Ha közös listáról bejutnak akkor utána szétülhetnek más frakciókba vagy együtt kell maradni?

élveteg 2019.02.24. 20:35:09

"Péntek délben azonban - mintegy vezényszóra - leálltak a támadások,"

Aha ...

Na hogy ki vezényelt itt összefogás meg közös lista ügyben arról barátom olvashat több helyen is például itt :

"A Zsidó Világkongresszus elnöke keményen ostorozza a Jobbik és baloldal alakulóban lévő szövetségét "

tev.hu/a-zsido-vilagkongresszus-elnoke-kemenyen-ostorozza-a-jobbik-es-baloldal-alakuloban-levo-szovetseget/

2A Zsidó Világszervezet elnöke szerint a Jobbiknak sokkal hihetőbben kell példáznia, hogy ellenzi az antiszemitizmust és a rasszizmust, és tettekkel bizonyítania, hogy nem jelent fenyegetést a Magyarországon élő zsidó közösség biztonságára, jólétére, sem más kisebbségére. Lauder szerint amíg ez nem történik meg, a Jobbikra mind a magyar parlamentben, mind pedig nemzetközi közösségben szövetségre alkalmatlan kitaszítottként kell tekinteni, és veszélyes bármelyik magyar politikai pártnak együttműködnie vele, beengedni a magyar politika fősodrába."

Vetted az adást grabowski ugye ?

2019.02.24. 20:37:18

@kunzoo:

"Mivel nyer nagyobbat az ellenzék ha egy lista van?"

majd mindjárt elmagyarázzas neked egy fidesspatkány, aki ezzel is a főczigány valagát nyalja.

tényleg, tudja valaki, hogy a fidess-patkányok Brüsszel-es plakátját ki fizeti, és miért vág éppen egybe a tetvek "programjával"?

miért közpénzből megy a főczigány propagandája megint? miért?

neko1967 2019.02.24. 20:52:22

@kunzoo:
Itt is van bejutási küszöb, ami 5%. Ha egy párt mondjuk az összes leadott szavazat 4.5 %-át szerzi meg, akkor ha jól tudom, a rá adott szavazatokat felosztják a legalább 5 % elért pártok között, a rájuk leadott szavazatok arányában. Vagyis a lengyeleknél nem lesz "elveszett" szavazat, minden nem a kormánypártokra adott szavazat az ellenzéket erősíti! Ha nálunk nem ősszel lenne az önkormányzati választás, akkor itt is működtetett volna ez, de így az eu-s parlamenti választás kvázi előválasztásként fog működni.

John Brennan 2019.02.24. 21:46:21

A közös listának nem lett volna értelme, mert azok, akik önálló listaként megszavazzák az egyes pártokat, közös listaként egyáltalán nem biztos.
Tehát ez a cikk egy rossz alapfeltevésből indul ki.
Másrészt az 5%-os bejutási küszöb el nem érése veszteséget fog okozni az ellenzéknek, a kutyáék, momentumok nem érik majd el, remélem a déká és az lmp sem. A fidesz kap majd 16 helyet, a jobbik 3-at, a maszopé lesz a maradék 2.

Sir Bates dö Hól 2019.02.24. 22:17:27

@paraszthajszal: én is nagyon csodálkoznék, ha a ner ne vinné el legalább a ¾-ét a mandátumoknak, ez tény, miként az is, hogy igaza van @közíró MAXVAL bircaman: -nak, nem a ner akadályozza a közös listát (bár akkor is minimum a felét vinné Orbán, de inkább ⅔-ot, ezen most felesleges vitatkozni), a gond csupán a "Mi már csak egy kávét kérünk! :-)" megjegyzés: honnan kérnél te kávét? kávét a ner-lovagok kérhetnek csak, ha te nem vagy ebben a körben, te is szopsz majd a többséggel, csak te mindezt önként teszed majd; ez a kávékérés működik egy zárt országban, de nem a globalizációs eu egyik tagállamában...

havrilla 2019.02.25. 00:32:35

@neko1967:
A kurva anyád jól van, geci?

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.02.25. 04:37:28

@neko1967:

Nincs bejutási küszöb külön, természetes küszöb van csak, azaz nyilván nem jut be az, aki nem kap legalább 1 mandátumnyi szavazatot, ez kb. 4,7 %.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.02.25. 04:45:56

@John Brennan:

A magyar ellenzék nem mer összeállni, félnek a hatalmas bukástól.

kunzoo 2019.02.25. 07:16:59

@neko1967:
Ez esetben kell egy Jobbikos lista, egy balos lista. A nagy közös listának egyik akadálya lehet hogy egy jobbikps politikus állna az első helyén. Elvégre a legnagyobb ellenzéki párt. Utána jönne egy mszp-s, utána egy dk-s. Jó ok a veszekedésre. Minden kicsi párt elnöke befutó helyet szeretne, jó részük lemaradna. A jobbik is kérdezhetné a három tuti helyéből kettőt miért adná oda azoknak akik ellenül vannak. A baj az hogy a választóik is ezt kérdeznék és könnyen a fidesz szavazóivá válnak vagy otthpn maradnak.

John Brennan 2019.02.25. 08:17:59

@közíró MAXVAL bircaman:
van bejutási küszöb (5%), csak alig van értelme, mert a természetes küszöbbel majdnem megegyezik

Európai téridő 2019.02.25. 08:44:21

Egyre gázabbak a káderreitek, akik ide firkálgatnak, kedves B1!

werecke 2019.02.25. 09:26:34

A Fidesz-KDNP már tavaly áprilisban kevesebb voksot kapott, mint az ellenzéki pártok összesen. Ezzel a logikával sosem az nyeri meg a focibajnokságot aki az első helyen végez. hiszen a többi csapatnak összesen sokkal több pontja van. Nem ?

tara. 2019.02.25. 13:11:39

@közíró MAXVAL bircaman: A Fidesz-KDNP fizeti a látszatellenzéket ilyen egyszerű.

FCUK5 2019.02.25. 18:41:14

"az

kétségbe vonná Orbán legitimitását" nem, nem vonná, a két dolognak pont annyi köze van egymáshoz, mint mikor az MSZP nyert választás után ősszel bukott az önkormányzatin. Cavinton :)

"Egy közös ellenzéki lista győzelme képes lett volna megroppantani a NER-t." tavaly talán ,de idén? :) ne álmodjatok.

és:

A Fidesz-KDNP már tavaly áprilisban kevesebb voksot kapott, mint az ellenzéki pártok összesen. nem, nem kapott kevesebbet. csak akkor állna meg ez a kijelentés, ha MINDEN pártot ellenzékinek soroltok be, de pl egy Munkáspártot, ami inkábbn a Fidesz fele hajlana, nehéz. a kamupártokat, amiket szerintetek a fidesz ellenetek hozott létre, szintén nehéz ellenzékinek hazudni. ez a pont tehát nettó hazugság.

A szlovákiai és romániai kettős állampolgárok ezúttal nem szavazhatnak magyarországi listákra. (Törvénnyel importáltak ugyan ukrajnai szavazókat, de ők nincsenek elegen, hogy érdemben befolyásolják az eredményt.) sőt, a francia-magyar, német-magyar stb állampolgárok sem szavazhatnak csak a lakóhelyük szerint. és?

a jelképes alázás szép kifejezés, de ennek a lehetősége tavaly is megvolt, ha jól rémlik, karigeri be is jelentette reggel, hogy sokan mennek, győztök. aztán baszottnagy szopás lett. ez lesz idén is.

" Egy összellenzéki összefogás képes lett volna a legtöbb szavazókörbe delegáltakat küldeni, akik dokumentálják és megtámadják a törvénytelen, szervezett szavazószállítást és -vásárlást. " ezt meg egy hülye írta le, mivel az ország egyetlen szavazókörzetnek számít, tökmindegy, hogy valaki Debrecenben vagy Győrben szavaz. vagy az a baj, ha elviszik az urnákhoz az embereket? na, ezt aki bent ül, pont nem látja, mert kint kirakják őket a buszból vagy kocsiból. a vásárlás meg nem előttük menne, legalábbis utolsó emlékeim szerint az mszp nem ott szokta végezni, a fidesz adott esetben miért tenné?

már majdnem írtam, hogy ritka gyenge ez a mai is, de aztán láttam, hogy nick írta, tőle meg ez a színvonal. grat :D

Egyallampolgar 2019.02.25. 21:41:09

@nickgrabowszki
Szia, megértem az elkeseredésed, de közben nem értem.
A közös listának mi értelme az EU választáson?
Az országgyűlési választáson lett volna értelme. Puzsér Róbert 1 éve mondja, hogy ha az ellenzék komolyan akarná NER ledöntését akkor technikai koalícióra lépne. Lenne egy lista, ahol VAN KÖZÖS PROGRAM. Ahoz kérik a támogatást. : 1. Polt Pétert kirúgni, elszámoltatást megkezdeni. 2. Arányos választási rendszer amely lehetővé teszi hosszú távon egy FIDESZ erejű párt felemelkedését. 3. Pártfinanszírozási törvény újraírása. 4. Fékek ellensúlyok visszaírása (közt elnök hatalma, alkotmánybíróság hatalma visszaállítva ahogy a NER előtt volt). 5. parlament feloszlatása új választások kiírása.
Puzsér azt is megmondta, hogy ő ezt Karácsonytól vette át aki amint látta hogy ez a program nem népszerű eldobta. Mert Karácsony Gergely egy rohadék gerinctelen megélhetési pojáca. Mint ahogy az ellenzék nagy része. Sajnos az ellenzéket kell először megjavítani csak utána jöhet a szörnyű tolvaj pártállam eltakarítása.

TSandor Toth 2019.02.25. 21:48:32

És mennyivel lesz jobb ha összefognak? Ha összekeverem az egyik szart egy másik szarral attól az még szar marad.

Ménár Atya 2019.02.25. 21:51:58

Az ellenzéket nem a fidesz nyírja ki, hanem az öntelt, kapzsi, hatalomvágyuk.
Azonnal meg is mutatkozik mire számíthat az ember amikor ezek összeállnak.
Széthullásra rövid időn belül.

Killary Fucking Clingon 2019.02.25. 22:22:23

A szerző hülye és még hazudik is.

Az országgyűlési választáson a fidesz egymaga több szavazatot kapott mint az ellenzék együtt.

Az ellenzék együtt kapott: 2.488.097 szavazatot
míg a Fidesz önmagában (fidesz+kdnp) kapott 2.824.551 szavazatot.

H ennyire nem megy a matek baszod menj el szart lapátolni, ott karriered lehet..itt meg csak szimplán hülye vagy faszkalap :)

Ekrü 2019.02.25. 22:29:16

Hát nézzük csak:
DK-A DK-nak alapból van 5% szavazóbázisa,ez csak akkor lenne necces ha nagyon sokan mennének el szavazni,de erre egy EP választáson kevés az esély.Miután Klárikának az 1 db hely az úgy néz ki ,hogy biztos,ugyan miért fognának össze.A cél Klára asszony kijuttatása ,nagy valószínűséggel
a .,mentelmi jog miatt,
b.,a Gyurcsány pár különélést tervez és ezzel az állással fogják be Klári asszony száját.(különben miért lenne jó az egy házaspárnak,hogy az egyik itt,a másik ott) Kétlem viszont ,hogy bármelyik koalíciós partner átadná a biztos helyet a saját emberei ellenében.
MSZP-Ha koalíciót kötnek a Párbeszéddel akkor 10%-t kéne elérni,de ez már az országgyűlési választáson is épp hogy csak sikerült.Nekik viszont egyedül valószínű biztos az 5%. Gondolom eszükben sincs kockáztatni,meg minek is adnák át a befutó helyet egy olyan pártnak aki nem ad érte cserébe semmit.
LMP-Ha jól tudom nekik beszóltak a liberálisok az EP-ből ,hogy eszükbe ne jusson a Jobbikkal koalíciót kötni.Az MSZP,DK pedig eddig sem jött szóba,a fentiek miatt pedig nem is fog.
Jobbik-Az LMP kiesett,az MSZP és DK egyedül indul,kisebb pártokkal meg minek fognának össze.Csak kevesebb befutó hely maradna.

Ekrü 2019.02.25. 22:46:07

@közíró MAXVAL bircaman: A bejutási küszöb Magyarországon 5%.
"Az ország az EP javaslata alapján a 2019-es választásokon is 21 képviselőt küldhet majd az Európai Parlamentbe.[3] Az a párt állíthat listát, amely legalább 20 000 választópolgár aláírását össze tudja gyűjteni. A voksoláskor az egész ország egyetlen választókerületet alkot. Mandátumot csak az a lista szerezhet, amely megkapta az érvényes szavazatok legalább 5%-át. "-hu.wikipedia.org/wiki/2019-es_eur%C3%B3pai_parlamenti_v%C3%A1laszt%C3%A1s_Magyarorsz%C3%A1gon

Brix 2019.02.25. 23:06:38

A lengyel helyzettel nem vonnék párhuzamot, ott még működik a liberális demokrácia,még ha vannak nagyobb problémák is jogállamiság területén , de működik.
Nálunk egészen más a helyzet, itt már nem többpárti rendszer van, hanem kvázi egypártrendszer, amelyben az ellenzéki pártoknak olyan peremfeltételeket teremtettek, hogy soha nem fognak hatalomra kerülni. A jelenlegi helyzetben semmi értelme sem lenne összefogni, hiszen az összefogásnak akkor van csak értelme , ha felfutó, dinamikus pártok fognak össze, amelyek együtt pozitív szinergiákat hoznak létre..
Most semmi sincs, hiszen a korábban még kormányzati szerephez nem jutott parlamenti pártokat, a Jobbikot és az Lmp-t szétverték, vezető arcaikat távozásra kényszerítették és másodvonalas politikusok kerültek pozícióba A Pm , Liberálisok, stb ,nem létező pártok, az MSZP generációs és múltbéli okokból sok embernek nem vállalható, ahogy a Gyurcsány -párt sem...
Van a Momentum , amelyik egy dinamikusan feljövő párt, de attól tartok, hogy rétegpárt lesz belőlük...
Az egyedüli esély a jövőre nézve, ha a Mindenki Magyarországa Mozgalom ki tud teljesedni , és majd a megfelelő időben egy nagy , a társadalom minden szegletét képviselő, demokrata centrumpárttá alakul...
Márky-Zay-hoz, Hadházi Ákoshoz ha még csatlakozna Vona Gábor és Szél Bernadett, akkor egy igazán ütős ellenzéki csapatot lehetne összehozni...
Más esély most nincs Magyarországnak, és ez is inkább egy lehetséges jövőbeli perspektíva... A választási rendszer úgy van kitalálva , eltorzítva , hogy csak egy nagy és erős tömörülés tudja megverni Orbánt. Ha tetszik, ha nem, mindent félre kell tenni , és egyesülni egy jövőbeli rendszerváltás reményében. Majd ha lesz plurális demokrácia , azaz : a pártok egyenlő versenyén és váltógazdálkodásán alapuló rendszer, visszatér a jogállamiság és a alkotmányos garanciák lesznek , hogy többet a büdös életben ne lehessen a Fideszhez-rendszerhez hasonló, a hatalmat kisajátító, tömegeket manipuláló, fasisztoid ideológiát valló, klientúra-építő, kvázi egypárti , autoriter rendszer, akkor majd lehet pártoskodni, és újjászervezni a pártrendszert.
Most viszont a legfontosabb egy erős váltópárt megteremtése lenne, ehhez megalkotott közös programmal, pl: a kisemberek, dolgozók Magyarországa a nagypolgári és nemzeti nagytőkés Magyarországgal szemben...Ellen-alternatíva kell, másképp nem fog menni...

törppicur 2019.02.25. 23:17:59

tudod Grabowski hogylehetne kinyírni az ellenzéket?
Hallgatni kell rájuk és módosítani a bejutási küszöböt.
Mivel akik nem mennek el szavazni, azok az ellenzékkel vannak (hagyományos ballib érvelés)ezért nem a szavazatok 5%-a legyen a küszöb, hanem a szavazásra jogosultak 5%-a, mégis egy választókörzetről beszélünk.
Máris tisztul a képlet Lesz fidesz, jobbik, talán mszp - a többi megy a közösbe.

törppicur 2019.02.25. 23:25:50

@Brix: már bocs, hogy megkérdezem, ezeket te egyedül ötlöd ki, vagy team munka?
Azt mondod - Márky-Zay-hoz, Hadházi Ákoshoz ha még csatlakozna Vona Gábor és Szél Bernadett, akkor egy igazán ütős ellenzéki csapatot lehetne összehozni...
Két bukott miniszterelnökjelölt (nem kicsit, nagyon), két pártnélküli, egy visszavonult, egy pártütő kollaboráns - micsoda élcsapat, te mit bíznál rájuk. Bernikére meg Ákosra mandátumot bíztak listán a párthívek, a mandátumot megtartották, a híveket dobták. Vona tisztességgel elvitte a balhét, MZP meg elfogadta minden támogató szavazatát, pénzét azért, hogy hátba szúrja előző csapatát. Gyönyörű társulat.
Váltópártot nem a váltás élményéért, hanem valami komolyabb közös programért lehet megfelelő vezetőkkel életre hívni, most se közös se program, se vezető.

Brix 2019.02.25. 23:58:43

@törppicur: "Két bukott miniszterelnökjelölt (nem kicsit, nagyon)" Orbán is elbukott 2x mégis próbálkozott és harmadjára bejött neki. Jelenleg az általam felsorolt és részben személyesen ismert politikusok most a legerősebb karakterek ellenzéki oldalon , ráadásul , aktív politikai munkát is végeznek. Számomra hiteles emberek, kimagasló egyéni kvalitásokkal. Ráadásul jó ügyekért harcolnak , olyan korrupciós ügyeket tárnak fel , amit mások nem tennének meg, miközben hazug , lejárató kampány folyik ellenük a köztévében... Persze, neked Fidesz seggnyaló , megértem ha más a véleményed, de most ők a leghitelesebb ellenzéki arcok, így egy nagy váltópártban őket tudnám elképzelni mint vezető személyek...

John Brennan 2019.02.26. 00:06:22

@Brix: hadházy hiteles pókember, kimagasló fetrengési, kisrepülőgépvezetői és szomszédhalálrazaklatói képességekkel

Sir Gombóc 2019.02.26. 00:18:39

@Ekrü: "MSZP-Ha koalíciót kötnek a Párbeszéddel akkor 10%-t kéne elérni,de ez már az országgyűlési választáson is épp hogy csak sikerült.Nekik viszont egyedül valószínű biztos az 5%. Gondolom eszükben sincs kockáztatni,meg minek is adnák át a befutó helyet egy olyan pártnak aki nem ad érte cserébe semmit."

Ehhez képest a hétfő arról szólt, hogy lesz közös lista.

Brix 2019.02.26. 01:08:21

@John Brennan: Hadházy minden személyiségjogi pert megnyert a kormánymédiával szemben, legyen szó Magyar Időkról, Bayer Zsoltról vagy Köztévéről....Nem nagyon tudnak fogást találni rajta , csak hazug rágalmakkal vádolják, aminek célja hogy diszkreditálják mint politikust...A bíróságok ítéletei azt bizonyítják a közmédia hazudik , és manipulatív propagandát terjeszt.

LAM 2019.02.26. 01:12:15

Az ilyen cikkeket olvasva mindig azon gondolkodom, hogy a szerző tényleg ennyire tudatlan/alulinformált vagy egyszerűen csak egy propagandista. Magyarán: elhiszi, amit ír, vagy tudja hogy hazugság?

Lengyelországban most nagyjából az történik, mint Magyarországon 2014-ben. Lengyelországban ugyanis jelenleg három ellenzéki párt van, amelynek biztos esélye van bekerülni az Európai Parlamentbe (a PO, a Kukiz15 és a Tavasz), ezek közül EGY vesz részt az összefogásban (a PO). Az összefogás többi résztvevője vagy a bejutás szélén billeg (Parasztpárt, Modern), vagy esélye sincs rá (a posztkomcsi SLD). Vagyis olyan, mintha az MSZP közös listát állítana a DK-val, a Párbeszéddel és az MDF-ből megmaradt emberekkel (Bod Péter Ákos, Elek István, Debreczeni). Oh, wait....

Az ellenzék második és harmadik legnagyobb pártja, a Kukiz15 és a Tavasz szarik az összefogásra. Az összefogás jelenleg 33 százalékon áll a közvéleménykutatások szerint. Pont ott, ahol a 2014-ben állt a magyar összefogás a bejelentéskor. Végül akkor 26 százalék lett.

Ja, és a Fidesz ennyire hagyta abba a Jobbik basztatását:

hirtv.hu/ahirtvhirei/a-jobb-sorsra-erdemes-ifju-mara-a-jobbik-trollja-lett-2477348

hirtv.hu/ahirtvhirei/cafoljak-gyongyosi-martont-az-archiv-felvetelek-2477335

www.origo.hu/itthon/20190225-gyongyosi-marton-antiszemita-nyilatkozatai.html?utm_source=hirkereso

2019.02.26. 01:16:46

Én például konkrétan leszarom az EU-s választást és az önkormányzatit is.

Nincs az ellenzéki oldalon olyan formáció, ami az én politikai véleményemet, világlátásomat képviselné.

A fityisz meg bekaphatja...
A csúti takonyra akkor sem szavazok többé, ha 300 millió arab fog itt állni a határon. Remélem, megkeresik, és jól seggbe tetoválják azzal az idióta fiával meg a gülü szemű lányával együtt...

törppicur 2019.02.26. 01:18:58

@Brix: szerintem nem minősítettelek, de átvehetem a kedvedért a seggnyalózást.
Pont az a baj az ellenzéknél, hogy ezek a leghitelesebbek. Pl. a saját pártjuknak sem kellenek. Légy velük boldog.

chrisred 2019.02.26. 04:41:24

A lengyeleknél az EP közös lista az ellenzéki pártoktól erődemonstráció az őszi parlamenti választás előtt. Ha a PIS veszít a közös lista ellen, az jelzés lehet a választóknak, hogy a kormányról is le lehet szorítani. Nem tudom, milyen hasonló indok lenne a magyarországi közös lista mellett.

luis5 2019.02.26. 05:32:23

@FCUK5: szóról -szóra ugyanezeket akartam irni. A poszter előre nagy veresegmagyarazatba kezdett. Az alternatív valóságban mar rég az ellenzek kormányoz:))

luis5 2019.02.26. 05:34:13

Amúgy a HT szavazatok max 1 mandátumot befolyásolták tavaly is. De álmodj királylány....

luis5 2019.02.26. 05:47:22

@Brix: Hashazy hitelességet jol mutatja a saját városában vastagon elbukott egyéni mandátuma. Nem kicsit , nagyon

oassasa 2019.02.26. 06:30:00

Ez EP választás ami az ország érdeképviseletéről szól. Legyen közös EU hadsereg, legyen határvédelem és csak azokat engedjük be akik jogosultak és kapjunk minnél több EU-s támogatást. Aki ezzel nem ért egyet az szavazzon az ellenzékre.

Pipas 2019.02.26. 06:30:32

@Brix: "A lengyel helyzettel nem vonnék párhuzamot, ott még működik a liberális demokrácia,még ha vannak nagyobb problémák is jogállamiság területén , de működik. "

Ez jó. Akkor mire jó a liberális demokrácia, ha még jogállamiságot sem képes teremteni? Ha egy jól működő liberális demokráciában simán lehetnek nagy gondok a jogállamisággal, akkor mi a fenének erőlködnénk annyira, hogy liberális demokrácia legyen?

chrisred 2019.02.26. 07:36:31

@Pipas: A demokratikus keretek szükségesek, hogy a polgárok kiharcolhassák a szabadságjogaik érvényesülését az állammal szemben. Ez a liberalizmus.

Ranó Matyi 2019.02.26. 07:38:22

@közíró MAXVAL bircaman: nem komoly a kérdésed, zsidó. Úgy akadályozza meg a fidesz az ellenzéki összefogást, ahogy akarja. Pénzzel. Az egész költségvetést a sajátjának tekinti. Évtizedes folyamatos kampány megy, kormányinfónak hívják, de fideszkampány. Még szarrá lehet büntetni az ellenzékinek nevezett pártokat, illetve egyenként meg lehet őket venni. Még csak száz embert se kell megvenni. Hát így, zsidó.

chrisred 2019.02.26. 07:40:05

@oassasa: Az EP választás nem az országok érdekképviseletéről szólnak nem. Nem a tagállamok delegálnak képviselőket az Európai Parlamentbe, hanem az Unióban müköcdő politikai pártok. Ezért vehet részt a magyarországi EP választáson a magyarországi lakcímmel rendelkező nem magyar állampolgár uniós választópolgár is.

Matyika Ápolója 2019.02.26. 08:08:07

@Brix: "Orbán is elbukott 2x mégis próbálkozott "

Bocs de hogy ilyen fél meg egy százalékokkal "bukott", azért az nem összehasonlítható a mai balosokkal... szeretnének ők úgy bukni, ahogy orbán bukott.

apro_marosan_petergabor 2019.02.26. 08:08:07

Ellenzéki összefogás.
Tényleg komolyan gondoljátok, hogy egy antiszemita párt(jobbik) és egy baloldali DK, vagy MSZP összefoghat? Volt ilyen összefogás ugyan, mikor a háború után a nyilasgyerekek beléptek az ávóba, s kitűnő verőemberek, apparátcsikok lettek an Andrássy 60-ban - háború előtt zsidókat vertek, Rákosi alatt pedig az AVH-s zsidókkal együtt verték a polgárokat...
De a nem csak itt a gond. A teljes ellenzéki program, elképzelés abból áll, váltsuk le OV-t!
De mire? Gyurcsányra, aki csődbe vitte majdnem az országot? MSZP-re, mely anno Gyurcsányt támogatta ebben, Simon Gábor pedig gyüjtötte a százmilliókat? Üdvöskéjük Kunhalmi, pedig IV osztályú színi előadás keretében nekirohant egy becsukott ajtónak...
LMP-re, ahol Széll még nem tudott olyan interjút adni, hogy észrevette volna a reporter kérdését, vagy megjegyzését - csak őrjöngeni volt képes a TV székháznál...?
A párbeszéd - melynek nincs valós támogatottsága, Karácsonnyal, aki még Zuglót sem képes tisztességesen üzemeltetni? Az életművész Fodor Gáborral, akimár csak túlélésra játszik? Kétfarku kutyapártttal...? Momentummal, melyet külföldről irányítanak - s megélhetési "politikusokból" áll?
Mindebből milyen komány lenne? Ne menjünk bele, egy csődtömeg...

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 08:11:11

A koalíció célja, hogy az EP-választásokon legyőzzék a kormányzó jobboldali Jog és Igazságosságot..........................

Ez a mondat tökéletes, mert a ballib legnagyobb ellenfele a jog és az igazságosság! Meg a tények!...Meg a nemzet!...Meg a haza!

citrix 2019.02.26. 08:20:06

A jobbik részére a fidesz (Orbán) adott egy visszautasíthatatlan ajánlatot: vagy ezen túl úgy táncol ahogy a Vezér fütyül, vagy kap egy levágott lófejet reggelre az ágyba. Ahogy a klasszikus Goodfather c. trilógia első részében látható. A jobbik előbb-utóbb belátja: egy reális választása van, nem akar levágott lófejjel ébredni. A többi úgymond futottak még kategóriájú pártok nagyon is kellenek a fidesznek (Orbán) mert a demokrácia látszatát keltik és egymás esélyeit rombolják miközben a fideszt (Orbán) erősítik.

lenörd hofstadter 2019.02.26. 08:30:12

Azért a lényeget ne feledjük:

orbánkangecigány O1G = orbán egy GECI

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 08:43:41

@citrix: A jobbik részére a fidesz (Orbán) adott egy visszautasíthatatlan ajánlatot: vagy ezen túl úgy táncol ahogy a Vezér fütyül, vagy kap egy levágott lófejet reggelre az ágyba.........

A jobbik mint "áldozat" ! Ez jó!

citrix 2019.02.26. 08:51:56

@Helga Beauty Salon: Mint fidesztrollnak falra hányt borsó(főzelék) minden szó, úgyhogy ennyivel érd be. ha jó, ha nem jó :-)

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 08:54:05

A Fidesznek 2 hónap se kellett, hogy kinyírja az egyetlen dolgot, ami a hatalmát veszélyeztette volna.............

Ez után a cím után pedig a poszter felsorol öt pontot, amihez a Fidesznek semmi köze sincs. Egyébként nem is kell, elég ha figyelnek, az ellenzék kinyírja saját magát!
Persze, mert itt van ez a csúnya Fidesz, leváltani csak összefogással tudnák, de ugyebár a parlamenti szék jól fizet, arról már nem hajlandóak lemondani. Ha lehet keresni pár fillért, egyből oda a nagy összefogás!

Világít a torony 2019.02.26. 09:06:01

Arról nem firkáznék külön, hogy tavaly a kormánypártok kevesebb szavazatot kaptak mint az ún. ellenzék, mert azt már többen is írták, hogy ebben a formájában az a megállapítás értelmetlen csúsztatás. Passz.
Inkább azzal foglalkozom, hogy az ellenzék feltétlen összefogásának hívei miért gondolják azt, hogy a lengyel példa egyfajta muníció az általuk kötelezőnek gondolt stratégia mellett. Mert nem az. Nincsenek egyéni listák, nincsenek töredék szavazatok. Ösztönös gondolkodás viszont van.
A lengyel kormánnyal szemben álló pártok valószínűleg felül tudtak emelkedni a "Kakas és ő kis szemétdombja" effektuson és kompromisszumok mellett elosztották a képviselői helyek számát a választás várható eredménye szerint. Kíváncsi vagyok, mikor lehet ezt Magyarországon megcsinálni. A tavaly történt választási családok után százezreknek kellett volna az utcákon tombolni. Ez történt? Nem. Nincs tán még egy ilyen ország, ahol az ellenzéket ekkora mértékben hagyja cserben választóinak tömege. Emiatt (is) olyan az ellenzék, amilyen. Szóval hagyni kell ezt a összefogdosást egyelőre, bizonyítsanak a választók, hogy lesz értelme az őszi összefogásnak. A választók most egyfajta rangsort is készíthetnek a pártokról, útmutatónak. És gondolkodni, gondolkodni!
A fityeszes agyhalottaknak nincs szüksége agyra, a Fidesz megadja az összes tennivalót és annak módját számukra.
Te ne légy fityeszes agyhalott, gondozd az agyad a gondolkodási készségek sűrű használatával!

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 09:07:37

@citrix: Mint fidesztrollnak falra hányt borsó(főzelék) minden szó,.............

Jaj mókusfácán tündibogyó, te félreismersz,, minden betűd aranyat ér, én iszom a szavaidat! Remélem te is jól figyelsz, mert ajánlanék egy szempontot a kis ellenzéki búrád számára!
Nézd már meg az ellenzékedet, összefogással megmenthetné a közpénzt, szerintem meg csak ők akarnák ellopni, de ez most mindegy is! Hatalmas lóvéról beszélünk, emellett a képviselői fizetés semmi, mégsem hajlandóak lemondani róla megegyezéssel, visszalépéssel! Ezek mit érnek szerinted?

szepipiktor 2019.02.26. 09:08:47

"Egy közös ellenzéki lista győzelme képes lett volna megroppantani a NER-t."
Na ez a szokásos ostobaság!
Ezt erőlteti az ellenzék és a bérblogger közössége.
Egyszerűen nem fogják fel, hogy az ellenzék mögötti támogatók nem fognak parancsra szavazni, hiába miondja a gyujcsány, hogy szavazzanak a közös listára, a jobbikosok fele el sem megy vagy a fideszre voksol, és fordítva is igaz. A mikropártok meg a szekták pedig semmit nem kapnának így (lásd fidesz-kdnp koalíciós listát, vajon a kdnp mit kapna önálló indulás esetén? 0%-t...)
.
Ma a többség - 38% Závecz jelentés - már passzív, pártnélküli, azért az, mert nem kell nekik egyik oldal sem. Miért állítja a szerző, hogy a közös lista esetén tömegesen mennének a passzívak az ellenzékre szavazni?
Még többen távolodnának el a szavazásoktól, és még nagyobb lenne a fidesz fölénye (a fix szavazóik és a szavazási szabályok miatt).
.
Továbbra is azt látom, hogy az ellenzéki bloggerek a fideszt akarják örökre hatalomban tartani...

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 09:09:32

@Világít a torony: Arról nem firkáznék külön, hogy tavaly a kormánypártok kevesebb szavazatot kaptak mint az ún. ellenzék,.................

Akkor az "ellenzék" nevű párt győzött, nincs mese! :D

szepipiktor 2019.02.26. 09:17:04

@Világít a torony: Te normális vagy????
"...bizonyítsanak a választók, hogy lesz értelme az őszi összefogásnak. A választók most egyfajta rangsort is készíthetnek a pártokról, útmutatónak. És gondolkodni, gondolkodni!"
A választó BIZONYÍTSON????
Ez nem az MDP, a MKP! Itt nem kötelező egyik pártot sem választani.
Ma a pártoknak kellene bizonyítaniuk, hogy érdemesek a választók támogatására.
Ma a választók jelezték, hogy nem!
38% - már többen mint a fidesz tábor - jelezte, NEM KÉR egyik politikai oldalból, pártból sem.
Nem az lenne a feladat, hogy a 38%-nak és a saját halmaznak, esetleg az ellenkező oldal szavazóinak is olyan programot, alternatívát mutassanak, ami alapján kapnának bizalmat?
Vagy megint a 99,8%-os kötelező megjelenést akarod és a hazafias népfron-mszmp választási lehetőséget?
A bolsevik elveid már nem életszerűek, az az idő elmúlt.

citrix 2019.02.26. 09:30:24

@Helga Beauty Salon: Lapozz vissza egy évtizedet és nézd meg mit csinált a fidesz (Orbán) amikor ellenzékben volt. A parlamenti ülésekről mindig kivonultak testületileg, a bizottsági üléseken nem vettek részt, ott tettek keresztbe ahol tudtak, a fizetésüket pedig vidáman felvették. A csöveseket a parlament elé telepítették, főztek rájuk hogy és ment a fesztivál a kormány ellen. A belváros felgyújtása is világosan tudható kinek a mesterműve volt. És érdekes módon akkoriban Putyin nem volt olyan jó elvtárs a fidesz szemében mint manapság... Biztos azóta jófej lett, hihető.

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 09:44:49

@citrix: : Lapozz vissza egy évtizedet és nézd meg mit csinált a fidesz (Orbán) amikor ellenzékben volt. ..................

Papu legyen úgy ahogy te mondod, de értsd már meg hogy a most az most van, a mának kell megfelelni, lényegtelen hogy tíz évvel ezelőtt ki hova ment, ki kire főzött, mit gondoltunk Putyinról!
Putyin eleve egy külön téma, kétszer háborúztunk velük + 56 is ott volt, évtizedekig itt vendégeskedtek, nem kéne őket baszogatni csak azért mert Amerikának lett palagázfeleslege! Ja, nem tűnt fel hogy igazából akkor kezdődött ez a nagy Putyinfóbia? :D

citrix 2019.02.26. 09:54:23

@Helga Beauty Salon: Nem, nem értem meg. Olyan nincs hogy változatlan szereplőkkel ami akkor volt az ma nem számít. Spongyát a múltra?! Az elvtelenség és cinizmus netovábbja, a megalkuvás és hazudozás undorító csimborasszója. Milyen ember és pártja az ilyen aki volt kommunista, liberális, Soros pénzen nevelkedő, orosz ellenes ám egyszer csak hopp oroszbarát, nyugat ellenes, a pártállamot kiépítő és illiberális (azt hívják diktatúrának)? Spongyát a múltra? Nálad lehet hogy ez a menő, nálam biztos nem.

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 09:58:16

@citrix: Nem, nem értem meg. ........................

Akkor részemről be is fejeztem, köszi hogy az elejére írtad ezt, így el sem olvastam a többit! Na csá!

morph on deer 2019.02.26. 10:04:08

Ezek szerint akkor már megint a régi szép MSZP-s “megoldás” lépett életbe, miszerint “lehet csatlakozni hozzánk, de majd mi megmondjuk, hogy ki- mit- és hogyan.

És érdekes módon már megint nem csatlakozott senki. Ahogy korábban sem.
Valahogy a drága jó elvtársak az istennek nem képesek felfogni, hogy nem ők mondják meg a többi pártnak a tutit, az az idő már rég lmúlt!

Arról nem beszélve, hogy ez így soha sem működött, lásd a Botka féle fiaskót, többek közt. Tehát pontosan lehetett tudni, hogy ugyanaz lesz az eredménye, mint korábban.

Persze, ha ugyanaz volt a cél most is, akkor az más dolog...
Akkor csak gratulálni tudok: már megint sikerült elcseszni valamit! (Hosszan tartó taps...)

Az a helyzet, hogy valahogy túl kéne lépni egyébként is már az ilyen-olyan pártokban való gondolkodáson, és inkább célok és/vagy ügyek mentén kéne szerveződni.
Magyarul: az együttműködéshez felesleges számonkérni minden résztvevő valamennyi korábbi megnyilvánulását, inkább arra kéne koncentrálni, ami az adott témával kapcsolatban közös.
Ez az egyetlen olyan szemlélet, amit valóban van - lenne - értelme támogatni.

Akik meg ezt nem képesek felfogni, azok akarva, akaratlanul a felcsúti diktatúra építésén szorgoskodnak, mégpegig serényen.
Gondolom, már a hajuk is korpásodik...

nincs1itt 2019.02.26. 10:24:18

@Helga Beauty Salon: szép szőke hercegnő, kitaposott 4 herével! azt az egyet áruld már el, hogy a Fóti Gyermekváros igen szép és értékes kastélya+aprócska telek kijafaxomnak kellett a nertársak közül.(csak nem egy újabb fodbal+szotyi monumentummal bővül háccsó szotyisztán?) neked tudnod kell, vagy várjuk meg, amíg napvilágra kerül? csak azért kérdezem, mert ez már tényleg az alja mindennek, de ahogy klasszikus mondja: "van még lejjebb!"

konrada 2019.02.26. 10:24:32

@Ekrü:
Ott tévedsz, hogy az EU-s választáson nincs közös lista okán megemelt küszöb.
Akárhány szervezet is áll össze, a küszöb az 1 mandátumhoz szükséges, 4,6%.

Viszont!
Nagyon kevés a hely, és qrva sok pénzről van szó!
Így a pártoknak tényleg problémás lehet egy közös lista esetén, ki kapjon a teljes közös lista esetén elérhető 10-11 helyből listás helyet!
- Jó példa erre az MSZP, hiszen nekik kb 3 helyre van esélyük: velük látatlanban összeállna a 0%-os támogatottságú Párbeszéd a listájuk 3. helyéért, amin már most kiakadt Szanyi kapitány, mert nincs látható távolságban a 4 mszp-s hely...

S ugyanez igaz a Jobbikra is, nekik 3-4 hely az esélyes: egy közös listán biztosan nem lenne a listájuk 3.-4.-helyezettje benne a 10-ben, hiszen a maszop is elvárna abból 3 helyet, a DK is legalább kettőt, az LMP, Párbeszéd, Momentum, Együtt is legalább 1-1 biztos befutó helyet...

...szóval: az EP pont az a választás, amelyiken a tisztán listás és arányos módja miatt nem érdemes közöslistázni a mérhető nagyságú pártoknak.
Hiszen azzal nincsenek előrébb, ha Brüsszelbe magukkal cipelnek potyautasokat a saját jelöltjük helyett, és fent tartják a víz felett az 1-2%-os konkurenciájukat a saját legitimációjuk átadásából.
...és a töredékből meg ők is kapnak arányosan, ami biztosan többet jelent számukra képviselőben, mint egy olyan képviselő bejuttatása, aki más pártot-pártcsoportot erősít.

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 10:37:23

@nincs1itt: : szép szőke hercegnő, kitaposott 4 herével! azt az egyet áruld már el, .............

Mit áruljak el arany cimbikém? Itt rólad árulkodik ez az első fenomenális sorod hogy mekkora faragatlan buta tahó barom vagy. Az vigasztaljon, hogy a ballib oldal tele van hasonszőrű arcokkal és ezért tartotok ott ahol vagytok! És hogy az utolsó mondatodra is utaljak, nálatok már nincs lejjebb, ennek már csak a különböző változatait mutatjátok be, de alámenni már nem lehet!

chrisred 2019.02.26. 10:44:18

@konrada: Azért az a 10-11 hely elég kétséges, ha a Fidesz(-KDNP) a megszerezhető 21 mandátumból 13-at üzembiztosan elhoz.

nincs1itt 2019.02.26. 10:47:52

@Helga Beauty Salon: igazán ner-es a stílusod, csak "ügyesen" = gyáván megkerülted a választ, a feltett kérdésre! erősen meglepődnél, ha valóban tisztában lennél az ideológiai/politikai álláspontommal. de ha csak ennyire futja, hogy baloldalt+liberálisokat szidod, akkor tényleg én kérek elnézést, hogy a konzervatív/nemzeti oldalhoz tartózónak mered vallani magad! mert nekem teljesen mindegy ki lop, nyerészkedik! ebben pedig a ballib és a ner oldal is elévülhetetlen érdemeket szerzett. azzal az aprócska különbséggel, hogy a ner zabrálói bizony a rajtkőről hugyoznak a medencébe(ha ismered a viccet)

Világít a torony 2019.02.26. 10:52:51

@szepipiktor: ,,A fityeszes agyhalottaknak nincs szüksége agyra, a Fidesz megadja az összes tennivalót és annak módját számukra.
Te ne légy fityeszes agyhalott, gondozd az agyad a gondolkodási készségek sűrű használatával!"
Ha fityeszes tán nem is vagy, de agyhalott igen. Vagyis nem szívesen hülyézlek le....ja, de!

Világít a torony 2019.02.26. 10:56:06

@Helga Beauty Salon: ,, A tavaly történt választási csalások után százezreknek kellett volna az utcákon tombolni. Ez történt? Nem. "
Azt gondolom, hogy nálad még Schmitt Puli bá is komplexebb az olvasás/értés kombóban. Dicsőség ez neked! :D

konrada 2019.02.26. 10:57:52

@chrisred:
...én most pozitív voltam, és "elhittem", hogy a többség ellenzékre szavaz!;)
Ezért számoltam úgy, ha Jobbik összeáll a cigánypárttal, a munkáspárttal, dekával, maszoppal és a többivel, akkor az ellenzéki többség az elvtelenek szavazatával elhozhatja a valódi többséget is, ami 10-11 hely.
(Amit te írsz: az a 4,6%-ot elérni nem képes összesen 8-9%-ot képviselő kispártok után elosztott 2 hely.)

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 10:58:03

@nincs1itt: igazán ner-es a stílusod, csak "ügyesen" = gyáván megkerülted a választ, a feltett kérdésre! erősen meglepődnél, ha valóban tisztában lennél az ideológiai/politikai álláspontommal. ................

Szerinted tudnom kéne válaszolnom a faszságodra? Honnan tudjak közelebbi Fótról? Te tudsz Csillebércről, a Klub Aligáról, az OPNI-ról? Ja, semmit nem tudok a politikai álláspontodról, te nem oda tartozol, csak libsinek nézel ki a kis szövegeddel, de te vagy a mindenek fölött álló Jézuskrisztus, ugye? Kár hogy négyherézéssel kezdted, mert még el is hinném!

Világít a torony 2019.02.26. 11:00:13

@Helga Beauty Salon: Magaddal bizonyítod, hogy bizony van lejjebb, és tuti van még benned még további tartalék.

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 11:06:53

@Világít a torony: Azt gondolom, hogy nálad még Schmitt Puli bá is komplexebb az olvasás/értés kombóban. .............

Schmitt az írásáról volt híres nem az olvasásáról, legyünk tényszerűek! Én meg csak azt tudom elolvasni amit odaírsz, ha nem ez a cél, ne írd oda! Újságírói trükk valamit leírni és utána immel ámmal cáfolgatni úgy, hogy az állítás megmarad, tehát ne nyomd a"többenszavatak az ellenzékre mint a fideszre" dumát semmilyen változatban ha nem akarod hogy lefikázzam!

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 11:09:04

@Világít a torony: @nincs1itt: is te vagy, vagy ennyire unatkozol hogy helyette válaszolsz? Nekem amúgy mindegy.

nincs1itt 2019.02.26. 11:17:35

@Helga Beauty Salon: csak gondoltam, hogy te, mint a ner oszlopos lángpallosa ismered-e az okot?! de ezek szerint csak a lepénylesődet jártatod itt. nem képzelem magam olyasvalakinek, aki nem vagyok. erről inkább o.v-vel egyeztess. a szövegem balliberális? barátom, igen sok tanulni való állhat még előtted! 4 herézés, bizony ismerni kellene egynémely kabaré tréfát és akkor értenéd(?), talán. de hagyjuk, mert érdemi válasz nem várható irányodból, gyaníthatóan igen alacsonyan terülhetsz a kifizetési listákon, de ez érthető a megnyilvánulásaidból.

Világít a torony 2019.02.26. 11:20:46

@Helga Beauty Salon: "Nekem amúgy mindegy"
.Abban a mélységben? Meg is értem, ott már nem sok minden számíthat.

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 11:24:02

@nincs1itt: Hűha! Ugye megérted hogy most meg fogom kérdezni hogy mi a kurva anyádról beszélsz, mert úgy adod elő ezt a sok faszságot mintha ismernél. Ez a "professzor a pedellushoz" stílus külön mókás!
Mondom én hogy libbant vagy, ez mind liba jaj!

Világít a torony 2019.02.26. 11:34:09

@Helga Beauty Salon: ! "Én meg csak azt tudom elolvasni amit odaírsz, ha nem ez a cél, ne írd oda! Újságírói trükk valamit leírni és utána immel ámmal cáfolgatni úgy, hogy az állítás megmarad,! Én meg csak azt tudom elolvasni amit odaírsz, ha nem ez a cél, ne írd oda!"
Nem, azt sem bírtad elolvasni. Még úgy sem, hogy szemelvényt is adtam külön belőle. Erről a záró szösszenetről pedig: "tehát ne nyomd a"többenszavatak az ellenzékre mint a fideszre" dumát semmilyen változatban ha nem akarod hogy lefikázzam!"...csak annyit, hogy az írásod is hasonló egészségű az olvasás/értés kombódnak.
,, Arról nem firkáznék külön, hogy tavaly a kormánypártok kevesebb szavazatot kaptak mint az ún. ellenzék, mert azt már többen is írták, hogy ebben a formájában az a megállapítás értelmetlen csúsztatás." ...nem lehet, hogy ez már túl bonyolult volt neked? Ne szégyelld, a fideszi standarban ez már novellának számít.

nincs1itt 2019.02.26. 11:42:01

@Helga Beauty Salon: bizony kibújt a szög a zsákból! ner kompatibilis durva anyázásba kezdtél, pedig csak felvilágosítást szerettem volna kapni. ha nem is professzor, de azért oktató az ostoba iskola kerülőhöz. ha már meg akarod határozni magad, mert a pedellus kicsit magas polc számodra.
várhatok választ? vagy egyszerűbb libázni? nem áltatom magam, kényes téma(megint zabrált a kedvenced) válasz helyett, inkább a kérdező felmenőinek szakmaiságát firtatod.

konrada 2019.02.26. 11:57:11

@Világít a torony:
Így ahogy írod! A Jobbik, a cigánypárttal, a roma önkormányzattal, a magyar szocialisták a munkáspárttal, stb... valóban több szavazatot kaptak.
(És valóban azért tudott csak győzni a fidesz, mert a roma önkormányzat meg a cigánypárt elszívta a szavazókat a jobbik, meg a miép elöl....)

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 12:02:33

@nincs1itt: inkább a kérdező felmenőinek szakmaiságát firtatod..................

Ez nem így van, nincs kétségem a rokonaid kocsisoron végzett szakszerűsége felől.

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 12:21:54

@nincs1itt: bizony kibújt a szög a zsákból! ner kompatibilis durva anyázásba kezdtél, pedig csak felvilágosítást szerettem volna kapni......................

Akkor felvilágosítalak, hogy ez a poszt az ellenzék meghiúsult összefogásáról szól és hogy ebben van e és ha van,mennyi a szerepe a Fidesznek!
Azért libsiztelek és anyáztalak le főképp, mert egyfajta hülye horpadtfejű Pistikeként kurvára nem tudsz mindehhez hozzászólni, hanem a buzi libsimantrát nyomod hogy mondjak valamit egy szerintetek lopásról, amikor nem erről van szó! Milliószor ezt csináljátok, közben sír a szátok hogy mi basszuk szét a blogot, de soha egy témába sem tudtok bekapcsolódni tárgyszerűen. Ha nem tetszik kapd be, ha az sem akkor ki is nyalhatod. Érdekel még valami baromarcú?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.26. 12:32:11

@Helga Beauty Salon: "egy szerintetek lopásról"

A feketeöves fideSSfasszopók se tagadják. :))

Annyira jól van dokumentálva a tiborc gyerek fosztogatása, hogy a Polpot Péter főügyész se tudja kimosni a szarból, inkább elismerik, az talán kisebb zajjal jár. :))

Az meg hab a tortán, hogy a mérhetetlen pénzből még rendesen megcsinálni se tudták, le kell cserélni az egész szart.

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 12:33:53

@nincs1itt: ha nem is professzor, de azért oktató az ostoba iskola kerülőhöz.....................

Az is egy nívós közeg lehet ahol te oktatónak számítasz a négyherézéseddel.

Helga Beauty Salon. 2019.02.26. 12:38:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Annyira jól van dokumentálva a tiborc gyerek fosztogatása,..................

Na itt van a másik hugyos Józsi!
Ez most nem az a poszt apuka, regulázza meg a prosztatáját, nem kell mindent összehugyozni!

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2019.02.26. 13:31:50

A simicska álbalhé csak azért kellett, hogy azt higgye mindenki, hogy létezik ellenzéki média. Pedig már régóta nincs.

nincs1itt 2019.02.26. 18:27:18

@Helga Beauty Salon: azért egyetlen egyszer sem sikerült válaszolnod, csak az általad olyannyira jól ismert kocsisorról anekdotáztál. semmi baj nincs! ne aggódj, a hozzád hasonlóké az a jobb sorsa érdemes ország!

Pop40 2019.03.04. 05:17:40

Tökéletes poszt. Erről van szó.

Nyilván persze a lengyel ellenzék nem 90%-ban kollaboráns, kilóra megvett hazaárulókból áll, mint a magyar.
süti beállítások módosítása