B1 blogcsalád



A magyar, lengyel, román és török rendszer rákos veszély a NATO számára

Nemzetközi sajtószemle

2019. február 15. - Szelestey

szijjpomp.jpg

  • Amerika félrenéz, amikor a demokrácia súlyos kelet-európai bajairól van szó, mert biztonsági megfontolások vezérlik a térségben, csak éppen Kína és Oroszország pontosan a jogállami hiányosságok miatt tudott benyomulni a NATO keleti szárnyába.
  • A német Rektori Konferencia új vezetője riasztónak tartja, amit a magyar kormány művel a tudománnyal.
  • Szijjártó iskolát teremtett a magyar diplomáciában: grasszál a bunkóság. 

New York Times

new_york_times.jpg

Két volt amerikai NATO-nagykövet úgy látja, hogy a katonai szervezet többszörös válsággal néz szembe, teljesen elavult a stratégiája, ráadásul potenciálisan rákos fenyegetés éri belülről, a mind inkább tekintélyelvű magyar, lengyel, román és török kormány részéről. Nicholas Burns és Douglas Lute, aki egyben nyugalmazott tábornok, azt ajánlja, hogy a szövetség – noha általában nem avatkozik bele a tagállamok belpolitikája, ellenintézkedésként fejtsen ki politikai nyomást, így ne küldjön delegációkat az érintett országokba, illetve függessze fel azok részvételét a hadgyakorlatokban.

A két szakember azért írta a tanulmányát, mert fél, hogy a szövetség felkészületlen az újfajta digitális hadviselésre és a védtelen az orosz és kínai veszéllyel szemben is. Azt is nagy veszélynek tartja, hogy Trump – eddig példátlan módon – nem támogatja a NATO-t, noha az amerikai érdekeket szolgál. A szerzők féléves munkával alkották meg a dolgozatot, miután kikérték több mint hatvan diplomata, magas rangú katonai vezető és szakértő véleményét. Céljuk az volt, hogy megkongassák a vészharangot az Atlanti-óceán mindkét oldalán.

NZZ

neue_zurcher.jpg

Az amerikaiak kihangsúlyozzák jelenlétüket Magyarországon és Lengyelországban, amivel részt vállalnak a térség biztonságából, ám közben engedményeket tesznek a két állam demokratikus normái ügyében – mutat rá a kommentár. Pompeo mondandójának az volt a lényege, amikor felkereste a régió három fővárosát is, hogy az USA visszatért. A miniszter úgy gondolja, hogy az előző washingtoni kormányzatok részéről az érdeklődés hiánya, illetve az erkölcsi felfuvalkodottság terelte a magyar és lengyel jobboldali populistákat Oroszország és Kína felé. Épp ezért, tette hozzá, az Egyesült Államoknak az uniós és NATO-kötelékek megerősítésére katonai, gazdasági és diplomáciai területen egyaránt nagyobb figyelmet kell tanúsítania ezen országok iránt.

E cél érdekében az amerikaiak hajlandók becsukni az egyik szemüket, amikor a jogállamról van szó. A tengerentúli vendég ugyan Budapesten és Varsóban sok pátosszal beszélt a szabadságért és a demokráciáért vívott harcról, ám csupán felületesen érintette Orbán tekintélyelvű politikáját. Közben szinte észrevétlen maradt, hogy harcot hirdetett a korrupció ellen. Fontosabb volt az új biztonságpolitika, ideértve védelmi szerződéseket, fegyverszállítási üzleteket és földgázszállítási terveket. Ám hogy az USA jelzi: még aktívabban kíván közreműködni a keleti szárny megerősítésében, az lényeges a NATO számára.

A Kelet-Európa iránt tanúsított harmónia éles ellentétben áll az EU-nak címzett kemény washingtoni retorikával. De az USA nem sokat kapott a felkeresett országokban. A magyar fél, amelyet Amerika a Moszkvához fűződő szoros kapcsolatok miatt a leggyengébb láncszemnek minősített, átlátott a mosolyoffenzíván. Ahogy Pompeo kitette a lábát, Orbán rögtön kijelentette, hogy az Egyesült Államoknak nincs politikai stratégiája a térséget illetően. A ravasz róka örült, hogy felértékelődött a világpolitikában, ám nem tett engedményeket sem Ukrajna, sem a Török Áramlat kapcsán. Sőt, Szijjártó kijátszotta egymás ellen az uniót, illetve a Trump-kormányzatot, amikor azt taglalta, hogy az orosz gázügyletekért képmutató módon csupán Magyarországot éri vád.

És valóban: a Fehér Háznak még igazolnia kell, hogy tartós az érdeklődése a Kelet iránt. A jogállami és geopolitikai kérdések szétválasztása, ami az új politika alapjául szolgál, igencsak problémás a stabilitás szempontjából. A hatalom központosítása és a civil társadalom gúzsba kötése pontosan azt az átláthatatlanságot, korrupciót, kétes üzleteket eredményezi Magyarországon, de másutt is, ami elősegítette az orosz és kínai riválisok befolyásának megerősödését. Leginkább persze az EU tudná megszabni az általánosan érvényes szabályokat. Ha Washington komolyan gondolja a keleti fellépést, akkor szüksége van lehetőleg minden európaira.

Politico

politico_1.jpg

Magyarország fejleszti haderejét, hogy meg tudja magát védeni bárkivel szemben, miután Orbán Viktor úgy gondolja, hogy a védelmet nem lehet a NATO-ra építeni, bármennyire is fontosnak tartja egyébként a szervezetet. Ezt idézi a portál a Figyelőnek adott miniszterelnöki interjúból, amely azután jelent meg, hogy Budapesten közös katonai együttműködési egyezményről és rakéták vásárlásáról tárgyalt az amerikai diplomácia vezetője. A magyar politikus sürgette az európai hadsereg felállítását, és szerinte az EU-nak képesnek kell lennie, hogy az USA támogatása nélkül is ellensúlyozza az orosz fenyegetést, ám emellett szükségesnek nevezte azt is, hogy a gazdasági kapcsolatok a lehető legjobbak legyenek Moszkvával. 

Ugyanakkor bírálta, hogy a nyugati partnerek nem foglaltak állást az ungvári magyar Kulturális Központ elleni terrortámadással. Pompeónak azt mondta: az nem természetes, hogy pár kilométerre a NATO keleti határaitól gyújtóbomba robban és senki sem szól egy szót sem. Ha ilyesmi Jemenben történik, abból rögtön nemzetközi ügy lesz. Mint emlékezetes, Ukrajna szerint Oroszország rejtőzik az ilyen akciók mögött.  

Le Monde

le_monde.jpg

A magyar kormányfő politikai tőkét igyekszik kovácsolni a kereszténység megerősítéséből egy olyan országban, ahol még nagyon is jelen van a kommunista múlt. Hitvallása az, hogy Európának meg kell hallania Krisztus üzenetét, máskülönben győznek a muzulmánok. Orbán arról álmodik, hogy a konzervatív fordulat apostola lesz. Az európai választások előtt meghirdette a katolikus nemzetek védelmét a bevándorlással szemben, amelyet egyértelműen a terrorizmussal és az erőszakkal azonosít. A Fidesz, az illiberalizmus hirdetője töri magát, hogy megtérítse a magyarokat, noha azok közül csupán 39% vallja magát katolikusnak. A szocializmus tartósan megrendítette a hitet. Hogy megfordítsa az irányzatot, Budapest nyakló nélkül ösztönzi, hogy az egyházak vegyék kézbe az iskolákat.

Tíz év alatt az egyházi gimnáziumok aránya 10-ről 23,4%-ra nőtt, és bár az általános iskolák esetében nem ilyen látványos az előretörés (jelenleg 9,5% az egy évtizeddel ezelőtti 5,7%-kal szemben), azért erős irányzatról van szó. Az állam bőségesen ad pénzt a vallás szerepének növelésére, tavaly év végén 31 millió eurót irányzott elő az esztergomi Bazilika felújítására. Beer Miklós váci püspök azon ironizál, hogy a templomok nagyon jól néznek ki, csak kár, hogy még mindig eléggé üresek. Nála kint lóg a falon a pápa képe, pedig Orbán nyíltan bírálja az egyházfőt, amiért az sürgeti a Nyugatot, hogy az nyissa meg a határokat a menekültek előtt.

Frankfurter Rundschau

frankfurter.jpg

A német Rektori Konferencia új elnöke aggasztónak tartja, hogy több európai államban is korlátozni próbálják a tudomány szabadságát, fenyegetik azt, és ez különösen élesen jelentkezik Magyarországon. Peter-André Alt szerint az állam utasításokat ad a terület részére, az egyetemek vezetőit politikai szempontok alapján választják ki, mind jobban eluralkodik a megfélemlítés. Ezzel azonban szembe kell szállni, mert jobb a bajt legelején kell megelőzni. Annál is inkább, mert a tudomány különösen fontos ma, amikor a földrész válságban van. A kutatók tudnak segíteni ott, ahol a politika beleütközik a maga korlátaiba és ide kell érteni az alapkutatásokat is. Európa csakis a tudomány egységes övezeteként tudja megállni a helyét, a területen fenn kell tartani a nyíltságot és a liberalizmust, főként, amikor az a veszély leselkedik sok helyen, hogy gátolják a kutatás szabadságát.

Itt különösen fontos szerep jut a felsőoktatási intézményeknek. Ha olyan professzort alkalmaznak, akit nem szabadon választottak meg, akkor a kormánypolitikát hajtják végre, a következmény pedig az, hogy pl. a történelem- és politikatudományokban már előírják, hogy milyen témákkal szabad foglalkozni és melyekkel nem. Ebben a vonatkozásban riasztó a kelet-európai helyzet. Errefelé csak kevés államban nem tapasztalni elnyomást. Nagyon veszedelmes továbbá, hogy az új, jobbos nacionalista mozgalmak egyre jobban megvetik a lábukat az egyetemeken.

Guardian

guardian.png

„Törődjön a maga dolgával!” – ezt üzente az illetékes magyar államtitkár a legfőbb brit zsidó szervezet vezetőjének, miután az aggodalmát fejezte ki a Magyarországon tapasztalható antiszemitizmus miatt, ideértve Orbán Viktor és a kormány ténykedését.  Szalay-Bobrovniczky Vince azután közölte ezt, hogy Budapesten találkozott Marie van der Zyllel, aki szerinte politikai okokból simán hazudik. Előzőleg brit részről nyilvánosságra hozták, hogy a megbeszélésen felvetették: az Orbán-kabinet zsidóellenes kifejezésekre vetemedik és kisebbíteni igyekszik egykori magyar politikusok szerepét a holokausztban.  Ugyancsak szóba hozták a magyar hatóságok hozzáállását a muzulmánok és a migránsok kapcsán, továbbá  hogy a hatalomnak vitája van több kérdésben is a magyar zsidó közösségekkel. Kifogásolták, hogy Orbán Viktor milyen hangot üt meg Soros Györggyel szemben, hozzátéve, hogy itt régi antiszemita kliséket lehet tetten érni, ám ennek véget kell vetni.

Szalay-Bobrovniczky visszautasította az antiszemitizmus vádját, azt simán hazugságnak minősítette. Nem értett egyet Soros ügyében sem, mert szerinte az üzletember szervezi az Európába irányuló migrációt, ám ezzel veszélyezteti az európai biztonságot, beleértve zsidók életét is. Ekkor ajánlotta azt, hogy a brit szervezet ne üsse bele az orrát magyar ügyekbe. Van der Zyl megdöbbenve értesült a levélről és megismételte, hogy igenis antiszemita támadások érik Soros Györgyöt. Szerinte a magyar vezetésnek meg kellene szívlelnie, amit brit részről mondtak neki, már ha vissza akarja állítani a képet, hogy Magyarország olyan hely, ahol egyenlően bánnak a zsidókkal és más kisebbségekkel.

Die Presse

die_presse.jpg

Alaposan felborítaná a dolgokat az EU-ban, ha jelentősen előretörnének a jobboldali-nemzeti erők a májusi választásokon. Erre a következtetésre jut az Európai Külkapcsolati Tanács nevű kutató intézet legfrissebb elemzése. Eszerint borulna a konzervatívok és a szociáldemokraták nagy koalíciója, mert a mandátumok egynegyedét, de akár egyharmadát is elvihetik az olyan pártok, mint az FPÖ, a Liga vagy Le Pen Nemzeti Gyűlése. Ily módon pedig blokkoló kisebbséghez juthatnának. Onnantól kezdve beleszólhatnának, hogy ki legyen a Bizottság új elnöke, szemben a két nagy pártcsalád jelöltjével. A későbbiekben véget vetnének a Magyarország és Lengyelország ellen folyamatban lévő jogállami eljárásnak.

A következő költségvetésben korlátozhatják a közös programokat, sőt a Külügyi Szolgálatnak szánt előirányzaton keresztül még a külpolitikát is alakíthatják. Megerősödve minden eddiginél határozottabban követelhetik az Oroszország elleni szankciók feloldását, bár ebben a kérdésben megosztottak az érintett pártok. Az ellentétek magyarázzák, hogy a PiS mindezidáig miért nem állt össze pl. a Ligával. Azután a bevándorlás elutasítása arra ösztönözheti a jobboldali tömböt, hogy gátolja a szabad mozgás könnyítését az unión belül, vagyis fenntartanák az ellenőrzést több belső határon is.

Yahoo/Bloomberg

bloomberg_1.jpg

A román kormány vizsgálatot indított a korábbi korrupcióellenes ügyésszel szemben, ami az ellenzék szerint beletartozik a bírálók elleni bosszú hadjáratba. A hatalom követi a magyar és a lengyel példát, amikor átalakítja az igazságszolgáltatást, noha a reformok az EU szerint lebontják a demokratikus normákat. Enyhíteni akarnak a büntetőtörvénykönyv előírásain, miután sorozatban kaptak börtönbüntetést magas rangú szociáldemokrata vezetők, az elnök, Dragnea pedig ugyanilyen okból nem lehetett a kabinet feje.  A bíróságok kivizsgálására létesített új hatóság elsőként Laura Codruta Kövesit célozza meg, arra hivatkozva, hogy ügyészként a gyanú szerint visszaélt hivatalával, vesztegetett, többször is hamis vallomást tett.

Johannis államfő, aki nem ért egyet az új testület felállításával, sürgette, hogy gyorsan szüntessék be az egész eljárást, mert az nem lehet, hogy politikai okokból megfélemlítsék a bírákat és ügyészeket. De van még más is, mivel a kormánypárt ma akarja jóváhagyni a jövő évi költségvetést, és annak része, hogy 15 %-kal csökkentik az előirányzatot az olyan hatóságok számára, amelyek a korrupció és szervezett bűnözés ügyében illetékesek. Ehhez támogatását adja több nemzeti kisebbség. A titkosszolgálat vezetője azt mondja, hogy átléptek egy vörös vonalat, így a fejlemények már a nemzetbiztonságot fenyegetik. Kövesi szerint az eljárással a bosszún túl meg akarják hiúsítani, hogy ő lehessen az új Európai Ügyészség vezetője. Dragnea ezzel szemben azt hangoztatja, amit a nacionalisták másutt is, hogy ti. itt sötét erők összeesküvéséről van szó a háttérben.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4714628168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2019.02.15. 05:54:06

Hagyjuk már a kollektiv védelmet, itt ha lenne valami nagy gebasz a NATO nem védene senkit, csak akkor ha usanak érdeke. Magyarország egy kis ország, gazdasági potenciál kicsi, nyersanyag szinte zéró. Szóval igenis kell fegyverkezni, kell egy erős hadsereg, igaza van Viktornak.

2019.02.15. 06:07:07

@Burgermeister:

"Szóval igenis kell fegyverkezni, kell egy erős hadsereg, igaza van Viktornak."

szerencsére ő arról is folyamatosan gondoskodik, ha menekülnie kell, legyen miből "éheznie" dél-Amerikában a pereputtyának....

paraszthajszal 2019.02.15. 06:35:32

@az EU pénzek zsákolója: „ha menekülnie kell”

Hát, ez pedig a Ti esetetekben is eljöhet még, sőt! Mostanában kicsit túl erősen rázzátok azt a pofonfát, előbb-utóbb leesik az a termés!

paraszthajszal 2019.02.15. 06:39:39

„a szövetség – noha általában nem avatkozik bele a tagállamok belpolitikája, ellenintézkedésként fejtsen ki politikai nyomást, így ne küldjön delegációkat az érintett országokba, illetve függessze fel azok részvételét a hadgyakorlatokban”

Általában nem avatkoznak be, de ha a lipsik visszaszorulnak, az már mégiscsak tűrhetetlen!

Persze a hadgyakorlatokban való részvétel felfüggesztése világos és egyértelmű üzenet lenne: nem partnernek, hanem egyszerű vazallusnak, gyarmatnak tekintenek minket.

Akkor viszont azon se tessék majd csodálkozni, ha az érintett országok (különösen pl. Törökország) a NATO-n kívüli opciókban kezdenek majd gondolkodni.

2019.02.15. 06:55:40

@paraszthajszal:

persze, bármi lehet, de azért megfutamodott Elios ügyben a czigányod, ugye?? :D

élveteg 2019.02.15. 10:32:41

"E cél érdekében az amerikaiak hajlandók becsukni az egyik szemüket, amikor a jogállamról van szó."

Tényleeeg?

A multkor mintha nem erről szólt volna a nóta Itt nem másutt

"Az orosz és kínai veszélyt, valamint a demokrácia és a jogállam miatt aggodalmakat kívánja felvetni közép-európai körútja budapesti és pozsonyi állomásán az amerikai diplomácia vezetője. Ezt egy név nélkül nyilatkozó washingtoni illetékes erősítette"

b1.blog.hu/2019/02/11/ft_orban_folytatna_a_pavatancot_de_erre_az_usa_azt_mondja_hogy_na_ebbol_most_mar_eleg

Ezek a washingtoni illetékesek ..........

Bryan élete 2019.02.15. 10:33:17

@paraszthajszal: a "mi" kezünkben egy nagy lófasz van, nem pofonfa.
A kis gömböc gondosan és módszeresen befalta már a jövőnket, ha a pereputtyával pucolnia kell innen, csak max. egy száraz kórót rázhatunk.

rasztaszív 2019.02.15. 10:53:30

négy periféria-ország.

P4.

Sir Bates dö Hól 2019.02.15. 12:07:02

@paraszthajszal: látod, ez a gond, hogy szerinted kritizálni a kormány intézkedéseit, a folyamatos és vég nélküli lopást egy szavazónak az nálad ezt jelenti : "Hát, ez pedig a Ti esetetekben is eljöhet még, sőt! Mostanában kicsit túl erősen rázzátok azt a pofonfát, előbb-utóbb leesik az a termés!"
tehát, aki felemeli a szavát ezek ellen, az retorzióra számíthat;-)...

Willkommenskultur 2019.02.15. 12:10:06

Sajnos mar keso, a lippsi egyvilag terv szetesoben.

2019.02.15. 12:30:04

@Bryan élete:

amíg a gömböc lophat, van arra remény... addig soros soros migráncs migráncs szavaktól zeng a közmédia is, közpénzből.

ha egyszer pokolra jut a geci, ott is migráncs-ozni fog, ha már egyszer bevált...

2019.02.15. 12:40:33

mikor lesz végre

nemzeti trafik és mutyivédelmi akcióterv kaszinóvédelmi akciótervakciótervakció, és lopásvédelmi nemzeti akcióterv akció nemzeti ?

paraszthajszal 2019.02.15. 12:41:37

@Sir Bates dö Hól: „aki felemeli a szavát ezek ellen, az retorzióra számíthat;-)”

Nem, mindenki ott és azt kritizál, ahol szeretne & ahol kíváncsiak a véleményére.

A gond nem a kritikával van, hanem a fenyegetőzéssel, ami szerint a választópolgárok akaratából kormányzó politikai erők képviselőinek majd menekülnie kell; vagy akár egyesek konkrét verbális (lámpavas, sortűz) vagy fizikai erőszakkal (füstgránáttal, különböző tárgyakkal megdobált rendőrök) vezetik le a vereségeik, háttérbe szorulásuk miatti frusztrációikat.

A fenti hozzászólás (amire reagáltam) pl. a kormányfő és rokonainak menekülésével foglalkozott; erre mondtam én, hogy ha – az egyre kevesebb, de egyre radikálisabb, tüntetőnek álcázott felforgató aktivista miatt – durvul a helyzet, akkor ne legyen benne biztos, hogy pont a rendvédelmi szervek, a hadsereg, és a polgárok jelentős részének támogatását bíró kormánynak kell majd menekülnie.

2019.02.15. 12:56:04

@paraszthajszal:

"választópolgárok akaratából kormányzó politikai erők képviselőinek majd menekülnie kell"

az @nyádpicsáját.... a nemzet géniuszcsalogányának azért kellett fekete lepel mögött 3000 tek-es védelmében országértékelést mondania, mert oly sokan imádják, oly sokan, az a szavazópolgárok (NEM ÁLLAMPOLGÁROK) éppen felével össze és kicsalt 2/3 ra verdesi a mellét.

ha a szavazópolgárokból levennénk a (közpénzből) megvett/szavazat vett kisnyugdíjast és a krumplis utalványos közmunkás - romákat, akkor sehol nem lenne a gazdád.

Sir Bates dö Hól 2019.02.15. 12:58:45

@paraszthajszal: tehát az a kormány bírja a polgárok jelentős részének támogatását, amely kitermelte a mészáros és tiborcz vagyont... ezen polgárok minőségét jelzi ez...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.15. 13:04:04

@az EU pénzek zsákolója: "azért kellett fekete lepel mögött 3000 tek-es védelmében országértékelést mondania, mert oly sokan imádják"

Én is ezen röhögtem. A bátor hős porbafingó imidzse kissé meggyűrődött. :))

Te tudod, hogy most éppen ki ellen háborúzunk? Ugye nem a családok ellen?

paraszthajszal 2019.02.15. 13:12:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: „ki ellen háborúzunk? Ugye nem a családok ellen?”

Nem, azokkal szemben, akik az őshonos nemzet természetes népszaporulatának támogatása helyett az idegen népesség betelepítésében látják a demográfiai és munkaerőhiánnyal összefüggő problémák ideális megoldását.

Meg azokkal a téglákkal szemben, akik a nemzeti sajtó irányítói közé beférkőzve kishitűségből vagy a nemzeti oldalt pénzért elárulva még kilenc kormányrúdnál eltöltött év után is leginkább a lipsiknek és a PC-elvárásoknak szeretnének megfelelni.
mindenszo.hu/szoft-liberalis-hatalomatvetel-az-echo-tv-ben-es-a-magyar-nemzetben/

paraszthajszal 2019.02.15. 13:17:44

@az EU pénzek zsákolója: „a nemzet géniuszcsalogányának azért kellett fekete lepel mögött 3000 tek-es védelmében országértékelést mondania, mert oly sokan imádják”

Nagyságrendileg kb. pont annyian kedvelik mint eddig,

A baj azzal van, hogy a frusztrált vesztesek egy része már láthatólag radikalizálódott, ideértve pl. a várhatóan EP-listán szereplő, füstgránátokkal dobálózó Momentum-képviselőjelölteket, a tévészékházban a képviselői igazolványukkal visszaélve balhézó, tűzriadót működésbe hozó garázdákat, az országgyűlés rendjét megzavaró, a házelnök pulpitusát elfoglaló, sípoló huligánokat stb.

Ezektől elkeseredésükben, frusztráltságukban sokminden kitelik, ezért se árt az óvatosság.

rasztaszív 2019.02.15. 13:22:39

@paraszthajszal: bő kétezer éve keletkezett egy szöveg,a Tanítás,ami szerint nem a vér számít,csakis az emberség.ezer éve hivatkoztok rá - de felfognotok még nem sikerült.

Alick 2019.02.15. 13:40:38

"potenciálisan rákos fenyegetés éri belülről, a mind inkább tekintélyelvű magyar, lengyel, román és török kormány részéről"

Ki nyalja a szaudiak seggét évtizedek óta?
Panaszkodik a görény, hogy büdös van...

neko1967 2019.02.15. 13:57:31

@paraszthajszal:
Hülye fidesspatkány, a minielnök és családja menekülni fog egyszer - feltéve, hogy nem fog úgy járni, mint a Kárpátok géniusza, aki szintén épített stadiont a falujába, most így néz ki.

m.magyarnarancs.hu/publicisztika/felcsutscorniceti-1-1-100689 - de te ittmaradsz, és mindenki tudni fogja rólad, hogy besúgó voltál!

444.hu/2019/02/15/orban-megsem-vagja-le-az-aranytaot-tojo-tyukjat

Szemérmetlenül lopják a közpénz milliókat, ti meg véditek őket!

Szégyeljétek magatokat!

bkkzol 2019.02.15. 13:58:51

@az EU pénzek zsákolója: Úgy tudom, hogy Merkel mamának van birtoka dél-amerikában... a jól bevált menekülés a németeknek amikor befejeztek egy világ égést.

na__most__akkor 2019.02.15. 14:06:21

@paraszthajszal:
"Általában nem avatkoznak be, de ha a lipsik visszaszorulnak, az már mégiscsak tűrhetetlen!"
"leginkább a lipsiknek"
Szerintem nem tudod mit jelent az a szó hogy "lipsi". Elmagyaráznád?

@Willkommenskultur:
"Sajnos mar keso, a lippsi egyvilag terv szetesoben."
Szerintem nem tudod mit jelent az a szó hogy "lippsi". Elmagyaráznád?
De magyar nyelven ám, ékezetekkel meg helyes nyelvtannal!
Magyar vagy, vagy mialófasz vagy?

bkkzol 2019.02.15. 14:07:18

Fura dolog, hogy ki, mikor és mit nem tekint gondnak.. min néz át. Nem firtatják a világban az usa Guantananamó működését... meg, hogy milyen alapon rohan le katonáival országokat... a Paks II. is jó lett amióta francia beszállítok is bekerültek az üzletbe... az us-s támogatásokat is azért adják minden "új" eu-s tagállamnek ,mert jelentős része a német, francia nagyvállalkozók zsebében köt ki....

neko1967 2019.02.15. 14:07:56

@paraszthajszal:

"Ezektől elkeseredésükben, frusztráltságukban sokminden kitelik, ezért se árt az óvatosság."

Teljesen igazad van! Még képesek kérdéseket feltenni Orbanovics Kgb tiszt elvtársnak!

neko1967 2019.02.15. 14:10:15

@na__most__akkor:
Moszkvában nincs magyarékezetes billentyűzet.....

Visceroid 2019.02.15. 14:13:10

@Burgermeister: " Szóval igenis kell fegyverkezni, kell egy erős hadsereg, igaza van Viktornak. "

Hajrá barátom! Várnak bármely toborzóirodában!

horvathviteztamas 2019.02.15. 14:18:35

Politikai nyomást kell gyakorolni, mert nem ultra liberális világban szeretnék élni??? Szép kis világ ahol ezt mondják a mindenféle jogok önjelölt őrei. Szerintük mindenkinek joga van mindenhez. Persze csak, ha úgy gondolkodik ahogy ők. Szépen vagyunk...

Ekrü 2019.02.15. 14:21:40

@na__most__akkor: "Szerintem nem tudod mit jelent az a szó hogy "lipsi". Elmagyaráznád?"-Hát persze.:)) A lipsi az a nálunk őshonos magát baloldalinak ,liberálisnak és kizárólagosan demokratának nevező ember,aki a 3. 2/3 utáni fusztráltságában már képes lenne akár az ördöggel is cimborálni,csak hogy hatalomra juthasson.Ennek az egyik jeles képviselője éppen Te vagy. :)))

Ellenzéki Tüntető 2019.02.15. 14:25:03

@na__most__akkor: Egy régi mém a lippsi, a faszt nem értesz. gondolod más nem tudja hogy a liberális az b-vel van, csak te? Okoska.

paraszthajszal 2019.02.15. 14:25:49

@neko1967: „Teljesen igazad van! Még képesek kérdéseket feltenni”

Az évértékelő beszéd egyszerűen nem az a műfaj, ahol kérdéseket lehet (illik) feltenni, ennek megvan a megfelelő helye és ideje, de nem ott és nem akkor. Speciel a miniszterelnök kérdésekre válaszol a parlamentben, a tv-ek/házszabály által meghatározott gyakorisággal; de tarthat külön sajtótájékoztatót is, ahol nem csak képviselők kérdezhetik.

Speciel Orbán nemrég tartott is egy kormányinfót, ahol újságírók kérdéseire is válaszolt, ott volt lehetőség kérdéseket feltenni neki – van, aki értelmesen használta ki ezt a lehetőséget, és van, aki csak provokálni akarta (utóbbiaknak persze nem ült fel).

Minden héten persze nem tarthat ilyet Orbán sem, mert akkor a fontosabb dolgokra, pl. a kormányzásra nem maradna elég ideje.

Abban viszont biztos lehetsz, hogy a biztonsági intézkedések fő oka nem ez volt, hanem, hogy senki ne akarjon ennél is nagyobb hülyeséget csinálni (pl. megtámadni).

neko1967 2019.02.15. 14:28:04

Ebből is látszik, hogy a csuti geci mekkora idióta! Magyarországot földrajzi okokból sem lehett saját erőböl megvédeni! Egyszer azért, mert olyan kicsi, hogy ha Budapest felettráadja az utánégetőt a pilóta, szinte azonnal vissza kell vennie, mert félő, hogy megsérti a szomszéd országok légterét, másrészt nincs komoly természeti akadály az előrenyomuló hadak előtt! Jó a 42 leopárd, de mondjuk egy orosz hadosztályban van vagy 150-200 harckocsi!

Lehetünk Háry Jánosok - "A magyar katona egy szál szuronnyal többet ér, mint egy amerikai katona ötezer rakétával" - Lányi Zsolt (FKGP), 1999. - de a Nato nélkül elfújnak minket, munt a gyertyalángot!

paraszthajszal 2019.02.15. 14:37:12

@neko1967: „Magyarországot földrajzi okokból sem lehett saját erőböl megvédeni!”

Attól függ, kivel-mivel szemben. Az orosz hadsereggel szemben egyedül talán valóban nem lennénk sanszosak (velük egyébként normális viszonyra is törekszik a jelen kormányzat), de pl. Ukrajna vagy Szerbia ellen egy védekező háborúban jól jönne az a pár Leopárd, egy erősebb hadsereg. Ha másra nem, hát arra, hogy a támadó fél a várható veszeséggel számolva meggondolja: tényleg megéri ez neki?

„Egyszer azért, mert olyan kicsi”

Szellemi elődeiteknek köszönhetően ma valóban kicsi, de egy ország igazi erejét, nagyságát nem a földrajzi kiterjedtsége, népességének száma jelenti, hanem azok szilárd jelleme, kitartása, alkotókedve, kreativitása.

nemecsekerno_007 2019.02.15. 14:39:58

Látom komolyan vettétek amit a patás mondott, gondoskodtok a jókedvről... :))))

Nerevaryne 2019.02.15. 14:48:04

@neko1967: Nincs természeti akadály? A Duna és a Tisza az mi? Rendkívül praktikusan pont három részre szabja az országot, az egész pontosan két arcvonal a határ mögött. Még ha a Tiszát nem is számoljuk különösebben mivel Ukrajna felől megkerülhető, a Duna mindenképpen említésre érdemes, azt a kevés hidat igen könnyű berobbantani.
Egy napot lassítani az előrenyomuló hadseregen manapság aranyat ér.

De amúgy se azért építünk hadsereget, hogy egyedül hadat üzenjünk az oroszoknak, hanem hogy ha ők támadnak, ne az kerüljön be a történelemkönyvekbe, hogy Lengyelországnál megtorpant a front, de a Magyarországon akadálytalanul áthatoló orosz hadsereg körbefogta a védelmi erőket.

Vagy te egészen pontosan mit szeretnél? Hogy ha Albánia ideküld ezer embert meg egy platóskocsit akkor hanyatt feküdjünk mint a megrúgott kutya? Nagyon bírom az ilyen hadseregellenes beröffenéseket.

na__most__akkor 2019.02.15. 14:49:25

@neko1967:
"Moszkvában nincs magyarékezetes billentyűzet..... "

Nem is kellene, súgva mondom.
BÁRMILYEN billentyűzetről BÁRMILYEN nyelven lehet írni.

Első példa:
Majd egy évtizede a Siemens magyar központjánál dolgoztam. (nem reklám, mert azóta ez alig létezik)
A céges gépen magyar billentyűzet volt, a munkanyelv meg angol és német.
Az otthonin meg angol (olcsóbb volt...), és főleg magyarul írtam rajta - mint most is.

Második példa:
Húsz (IGEN!) unokám közül három Hollandiában él. Az otthoni és iskolai gépeiken holland billentyűzetet használtak. A gyerekek már nyolcéves korukban a leckét hollandul írták, a hazai rokonokhoz magyarul, a többit angolul (amit a hollanddal párhuzamosan tanultak odakint).
Az otthoni gépeket a papa állította be, az iskolai - tantermi - gépeket a tanítónéni. Ha kellett, pakisztánira is.
A tanítónéni nem volt informatikus...

Willkommenskultur 2019.02.15. 14:49:56

@neko1967: "Ebből is látszik, hogy a csuti geci mekkora idióta! Magyarországot földrajzi okokból sem lehett saját erőböl megvédeni! "

Tehat ne csinaljunk semmit, ez az ellenzek honvedelmi programja.

Igy konnyu am Zorbannak.

na__most__akkor 2019.02.15. 14:51:59

@Ekrü:
Ha "liberális", akkor libsi...

Az legalább hasonló, mint a "bibsi"!

neko1967 2019.02.15. 14:56:36

@paraszthajszal:

"Szellemi elődeiteknek köszönhetően ma valóban kicsi, de egy ország igazi erejét, nagyságát nem a földrajzi kiterjedtsége, népességének száma jelenti, hanem azok szilárd jelleme, kitartása, alkotókedve, kreativitása."

Összefoglaltad a problémát! Ha ti - fidess savazok - vagytok a többség, akkor a többségnek nincs szilárd jelleme - lásd soros ösztöndíjas liberálisból soros ellenes -, kitartás - kitartani egy felfogás mellett, az előző pont - alkotó kedv - liberális tulajdonság, mert elrugaszkodik a megszokottól, a konzervatívtól - kreativitás - az nálatok nincs, csak hájas kaci, németh sziszi meg kósa lali.....

na__most__akkor 2019.02.15. 14:57:39

@Ellenzéki Tüntető:
"gondolod más nem tudja hogy a liberális az b-vel van" ?

Hááát, a többség nem is tudja.

Ráadásul CSAK egy "b" van benne.

A lipsi, lippsi lényegében (alig) burkolt zsidózás. Tudod, Soros, Soros, Soros...

Willkommenskultur 2019.02.15. 14:58:50

@neko1967: Az utso lippsi kreativitas akkora csod volt utoljara kormanyon, hogy azok a partok kb. meg is szuntek.

Errol ennyit, hoho.

neko1967 2019.02.15. 15:03:22

@na__most__akkor:

És a gyerekeid miért vannak abban a migráncs hadakkal teli lliberális Hollandiában? Miért nem jönnek haza? 7 pontos terv stb?

neko1967 2019.02.15. 15:04:43

@Willkommenskultur:

Hátha a választási csalás kreativitást igényel, akkor tényleg ti vagytok fölényben!

Willkommenskultur 2019.02.15. 15:07:35

@neko1967: Mi koze ennek ahhoz, hogy a regnalo lippsi partok erdeklodes hianyaban megszuntek az utolso kormanyzasuk ota?

BaitHrunner 2019.02.15. 15:07:55

@neko1967:
néhány ország van csak a világon aki ellen tudna állni egy komolyabb orosz agresszióval szemben. Magyarország méretéből és lehetőségeiből adódóan erre nem képes. Teljesen mindegy mennyit is költünk honvédelemre.
Viszont a jelenlegi és a várható fejlesztések következtében egyik szomszédos ország sem lesz egyértelmű fölényben velünk szemben, sőt... Ebből adódóan valami irgalmatlan nagy baromnak kell lennie annak a valakinek aki a jövőben egy esetleges támadást megkísérelne Magyarország ellen.
Csúcskategóriás eszközöket szerzünk be, teljesen rendben van ez a haderő fejlesztés.

neko1967 2019.02.15. 15:10:31

@Nerevaryne:

A Dunán még a magyar utászok is összeraknak egy pontonhidat néhány óra alatt!

Hogy is van a régi anekdota:

Hitler: mennyi idő alatt tudjuk megszállni Magyarországot?

Tábornok: Ha ellenállnak, 24 óra.

Hitler: És ha nem állnak ellen?

Tábornok: 72 óra.

Hitler: Hogyhogy?

Tábornok: Mert meg kell hallgatni az üdvözlő beszédeket!

neko1967 2019.02.15. 15:12:26

@Willkommenskultur:
Itt gondolom a fideszre gondolsz, meky megszűnt demokratikus párt lenni....

paraszthajszal 2019.02.15. 15:19:22

@neko1967: „Itt gondolom a fideszre gondolsz”

Speciel a volt kormánypártok közül a legismertebb áldozat az SZDSZ volt, de az MDF is 2010 óta szüntette be a működését.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.02.15. 15:19:29

A NATO-nak pár éve maradt hátra. Elavult struktúra, rossz célokért.

neko1967 2019.02.15. 15:20:57

@Willkommenskultur:
Apropó, kreativitás.

Széchenyi István nagyon kreatívan megoldotta azt, hogy a magyar tudomány fejlődhessen! A te főnököd, a geci meg.......

neko1967 2019.02.15. 15:22:28

@közíró MAXVAL bircaman:
Mi a rossz cél, bolsevik elvtárs? Ha Putin elvtárs ellen irányúl?

Willkommenskultur 2019.02.15. 15:32:23

@neko1967: Zorban biztos hogy fejleszti a tudomanyt, ha a lippsik sirnak.

neko1967 2019.02.15. 15:38:04

@Willkommenskultur:
Persze, fejleszti..... Tananyag lesz a lopás meg a laposföld elmélet....

na__most__akkor 2019.02.15. 15:44:20

@neko1967:
"És a gyerekeid miért vannak abban a migráncs hadakkal teli lliberális Hollandiában? Miért nem jönnek haza? 7 pontos terv stb?"

Nem a gyerekeim, csak egy az ötből. Az UNOKÁIM! (ha tudsz olvasni...)

Hogy miért?
Hát:
1. Odakint egy fizetésből öt év alatt saját házuk és két gépkocsijuk van.
2. Egy gyerekük egyetemista, egy középiskolás, egy meg általánosba jár. (az ottani verzió szerint...)
3. Nem nyomja a kormány a pofájukba a hülyeségeket ÁLLAMI plakátokon.
4. Normálisak a vezetők. Helyi és országos szinten.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.02.15. 15:52:55

@BaitHrunner: "a várható fejlesztések következtében egyik szomszédos ország sem lesz egyértelmű fölényben velünk szemben"

Hát az nem egy nagy fegyvertény néhány országgal szemben, és fasság másokkal.

Ausztria eleve semleges.
Szlovákia még nálunk is apróbb.
Ukrajnának eszébe sincs háborúzni, a ruszkikat nem tudja ledobni a hátáról.

A horvátok meg ha akarnak bármikor lerohannak, magyar hadsereg nekik nem tud ellenállni.

Szóval egy nagy fasság.

Ekrü 2019.02.15. 16:24:50

@na__most__akkor:" Ha "liberális", akkor libsi..."-No látod nem figyelsz :) Lehagytad a "baloldali" ,"kizárólagosan demokrata",és a "Magyarországon őshonos" szavakat..Így nem csoda ,hogy nem érted a "lipsi" szó jelentését. :))))
Amúgy nekem aztán bibsizhetsz.:) A családom egyik felét Auschwitzban írtották ki a másik fele pedig a németek mellett harcolt az orosz fronton.Szóval próbálkozz csak nyugodtan.

neko1967 2019.02.15. 17:47:04

@paraszthajszal:

Mikor válaszol a kérdésekre a főgeci a parlamentben te nagyon hülye?
Amikor halaszthatatlan közfeladatot ellátva elbújik a függöny mögött?

És amikor Demeter megkérdezte, hogy az USA álltal keresett terrorista hogy költözött a szomszédjába, azt válaszolta, hogy "boldog karácsonyt!"

És amikor egy ellenzéki kérdésre, ami pénztáros lőrinc gazdagodását firtatta, azt mondta hogy nem értette a kérdést, ismételje meg - tudván hogy a házszabály ezt tiltja - és nem válaszolt?

"Speciel Orbán nemrég tartott is egy kormányinfót, ahol újságírók kérdéseire is válaszolt, ott volt lehetőség kérdéseket feltenni neki – van, aki értelmesen használta ki ezt a lehetőséget, és van, aki csak provokálni akarta (utóbbiaknak persze nem ült fel)."

Ha saját és családja mérhetetlen és pofátlan gazdagodásáról kérdezik, az provokáció? Csak az olyan gyáva fidesspatkányoknak mint amilyen te vagy!

"Minden héten persze nem tarthat ilyet Orbán sem, mert akkor a fontosabb dolgokra, pl. a kormányzásra nem maradna elég ideje."

A főgeci nem kormányoz, hanem uralkodik és vagyont harácsol!

BaitHrunner 2019.02.15. 18:42:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Hát az nem egy nagy fegyvertény néhány országgal szemben, és fasság másokkal."
Hát persze... :)

Főleg, hogyha jól rémlik, van valami 2%-os felajánlásunk, plusz ugye a NATO tavalyi döntése alapján 2023-ra egy közepes 2028-ra pedig egy nehézdandárt kell Magyarországnak kiállítania.
Úgyhogy ja, kurva nagy "fasság"...

Horvátok egyrészt még a jelenlegi állapotban sem jelentenek veszélyt, másrészt a szlovénokkal és Ausztriával együtt velük szinte kizárt az ilyen jellegű konfliktus.

Szlovákia egyelőre úgy néz ki nem problémás, és ha az lenne sem lenne gond.

Románia, Ukrajna, Szerbia már más tészta. NATO tagság ide-oda(lásd Görög-Török konfliktus), velük szemben kötelesség ütőképes hadsereget fenntartani. A jelenlegi román haderő sajnos jóval nagyobb erőt képvisel mint a magyar. Ez fog most hál'Isten megváltozni. Ami a még mindig intenzíven elő "nagyromániás" álmok
és a nagyszámú magyar kissebbség mellett kifejezetten üdvözölendő.

midnightcoder2 2019.02.15. 19:17:47

@az EU pénzek zsákolója: "ha a szavazópolgárokból levennénk a (közpénzből) megvett/szavazat vett kisnyugdíjast és a krumplis utalványos közmunkás - romákat, akkor sehol nem lenne a gazdád."

Vajon amikor 94-ben, vagy 2002-ben a nyugdíjasok és a cigányok beválasztották a szocikat a parlamentben, akkor is ennyire lelkesen támogattad volna a szavazójoguk korlátozását ?

2019.02.15. 19:37:36

@midnightcoder2:

most a főcigányról volt szó pajtás, aki kiirtja a demokráciát.

vagy szerinted ez cepmf.hu/ itt vicces??

vicces, hogy a falutársa gigamilliárdos? az egész családja, haverjai, pereputtya?

ne pofázz arról mi volt, most megy a ZSÁKOLÁS DE KEMÉNYEN, vagy 94' ben már 600 ezer magyar menekült már trógerországból, köcsög fidess miatt? ja persze.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.02.15. 19:49:47

@neko1967:

Ha a népek kizsákmányoláásra, elnyomásra, a liberalizmis erősítésére irányul.

Periodista. 2019.02.15. 19:52:28

Igazából a NATO -ra csak Magyarország veszélyes, mert köztudott vezetőinkről, hogy Putyinnak dolgoznak, igy minden belső infót átadnak. A lengyelek utálják, a törökök bizalmatlanok s románokban meg Putyin nem bízik.

józanul 2019.02.15. 20:19:13

@na__most__akkor: Az mese habbal, hogy ott 5 év alatt, 1 fizetésből házat és két kocsit lehet venni, meg még 3 gyereket taníttatni, meg a hatalmas bérleti díjat fizetve összehozni egy vagyont. Mit dolgozik a fia, hogy az átlagfizetés többszörösét keresi?
Az én fiam 10 éve nem jutott Angliában sokra, mert a fizetése kétharmada a lakbér, 1harmada a rezsi, a felesége fizetése pedig elmegy a mindennapokra és a gyerekre.

neko1967 2019.02.15. 20:35:16

@közíró MAXVAL bircaman:
Jaj te szegény töketlen! A liberalizmus felszabadítja a népeket, nem elnyomja!
És ha a Nato ezt terjesztené, akkor az így lenne jól! De sajnos mindenütt vannak olyan idióták akik m

John Brennan 2019.02.15. 20:35:53

@józanul: informatikusként, energiaszektorban meg sok más helyen 3-4 év alatt meg lehet keresni egy lakás árát itthon

neko1967 2019.02.15. 20:37:22

@közíró MAXVAL bircaman:
Folyt: idióták akik megakadályozzakikások boldogulását!

neko1967 2019.02.15. 20:51:50

@John Brennan:
Egy nagy lófaszt baromarcú!

Keres fél milliót havonta. Az évi 6 millió. Egy megyeszékhelyen már 30-ért kaphat egy egyszerű házat. De még levegőt sem vett nemhogy kaját! Pesten meg lassan kap egy minigarzont.

Úgy látom, egyeseknél működik a "Halszagú Magyarország jobban teljesít!"

Pöff 2019.02.15. 22:21:19

@John Brennan:
aha...persze
hacsak nem netto 800-at keres Pesten...és azért nem ilyen elterjedt még ez. Lehet van pár cég, de a többi a jó ha 400-500-as sávot húzza, nem többet.
Vidéken lassan a felét se keresik az emberek mint pesten.

Pöff 2019.02.15. 22:26:50

@na__most__akkor:
"4. Normálisak a vezetők. Helyi és országos szinten."
Ezt politikusra vagy cég vezetőkre érted?

Egyébként tudok ismertségi körben kétkezi melóst aki 3000euró felett keres 2-3 hét alatt hollandiában
Eleinte csak beosztott volt akkor kb 2000 eurót keresett...aztán váltott maszek lett. 3000+ és nincs főnöke, és van munka rendesen.

Pöff 2019.02.15. 22:31:38

@na__most__akkor:
Egyébként az a érdekes, hogy ugyan azon cég multi cég holland, angol svéd és magyar leányvállalat fizetési és munka körülményei hozzáállása mennyire döbbenetesen eltérnek.
És mikor egy picit emelni kéne a béren (meg se közelítjük a hollandot) már felszisszennek nálunk a cégtulajok meg a magyar vezetők.

John Brennan 2019.02.15. 23:55:25

@Pöff: egy átlagos mesterember (gázszerelő, vízvezetékszerelő stb) Magyarországon is könnyedén megkeres havi 800 ezer- 1 millió forintot.

kenu ibrahim 2019.02.16. 00:10:00

@John Brennan: ja, akit mészaros lölönek hívtak!

hol a kurvaanyádba keres egy mezei gázszerelő egymillát?

Willkommenskultur 2019.02.16. 01:41:07

@kenu ibrahim: Pesten 1 napra hol kapsz szakit 50ezer alatt? Siman meglehet a milla, a maszek szereloknek.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.02.16. 07:14:04

@neko1967:

Tévedsz, a liberalizmus a nagytőke elnyomására épül, s senkit se szabadít fel, pár tőkést leszámítva.

apro_marosan_petergabor 2019.02.16. 07:36:38

Szelestey szokásos ballib összefoglalóját láttuk, torzult - de inkább torzított- libero világlátással. Néháyn megkegyzés a megjegyzsésekhez...:):
- V4 mint periféria: kb. 65 milliós csoprtról beszélünk (nagyobb, mint Fr), Ho-al együtt egy széles sáv az É tengertől az Adriáig (Földközi tengerig...) -a V4 elég egységes érdekvédelmet működtet, ők az EU józanabb része, mert megtanulták, tudják, mi a kommunizmus - időként Ausztriára is lehet számítani...
- A NATO lassú, amig feláll, addig egy országnak magát kell megvédeni. Másrészt a NATO a tagországok hadseregéből áll, ah azok hgyengék, a NATO is gyenge... Mo tehát több okból is erősnek kell lennie, amellett ez NATO elvárás is...
- Az atompajzsot az USA adja, ezért lehetnek elvárásai, GBR kiszállásával komoly katoani erővel csökkel az EU, FR marad csak benn atomhatalomként- rá lehetne alapozni a közös haderőben - amit OV is forszíroz, mint atom véderő
- Az USA nem tesz semmifée kompromisszumot se Mo-al, se Lo-al, azt nézi milyen érdekek mentén tud velük együttműködni s fordítva
- Lo nem bízik sem No, sem FR- sem R-ben (nem véletlen) csak az USA-ban és a Mo-ban (V4) történelmi tapasztalatai alapján, ezért saját kül és katona politikát folytat
- A nyugati libero sajtó kb. úgy működik, mintha még a II. VH előtt lennénk, a náciszmus ellenei harcban internacionalizmust szervez(ne) ateista-anarchista papírkomcsikkal, csak nincs nácizmus, plusz volt 50 év kommunizmus, amellett az afrikai túlnépesedés, az iszlám terjeszkedés új problémákat hozott, amit nem akar meglátni - azaz totálisan zavaros, háttérben tőkés csoportokkal, melyeknek szintéz zavaros elképzeléseik vannak a dolgokról(leszámítva a pénzgyűjtést)
- Ideje lenne nyugdíjazni a libero sajtót, lejárt az idejük

mihi4 2019.02.16. 08:35:24

@paraszthajszal: Szerintem a kurva anyádnak kell majd menekülnie és a fattyújának.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.16. 08:39:23

A muszlim Törökország felvétele a keresztény NATO-ba ugyanakkora hiba volt, mint az ortodox görögök és ciprusiak felvétele a nyugati EU-ba.
süti beállítások módosítása