B1 blogcsalád



5 dolog, amit Orbán Viktor nem mondott ki nyíltan, csak utalt rá

2019. február 11. - nickgrabowszki

De miért támogatja a Fidesz a kivándorlást? orbesz.jpg

Vasárnapi ún. évértékelőjéből teljesen nyilvánvalóvá lett, hogy Orbán miniszterelnök megnyitotta a Fidesz EP-választásának kampányát. Ha kicsit távolabbról tekintünk a dologra, és figyelembe vesszük, hogy mennyire keveset beszélt az utóbbi évek legkurrensebb témájáról, akkor az is jól látszik, hogy

kifulladt a migrációs tematika.

Erre a Fidesz már tavaly rájöhetett. Akár abból, hogy áprilisban kevesebb szavazatot kapott, mint a magyarországi ellenzék. Akár abból, hogy voltak felmérések, amelyek szerint csak a szavazók ötödét befolyásolta a kérdés. Mi meg abból következtethetünk erre, hogy a Fidesz (közpénzen természetesen) már 2018 őszén nagyszabású közvéleménykutatást (úgy nevezték: nemzeti konzultáció) készített a bevándorlással való riogatást felváltó témáról.

Orbán az uszításról rámozdul a szavazatvásárlásra.

Az ún családvédelmi program usque 60-80 milliárd forintba fog fog fájni, egészen biztosan nem oldja meg Magyarország demográfiai problémáit, és relatíve keveseket érint majd.

De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy 1. a Fidesz tudjon miről beszélni, 2. a választók beszéljenek róla. És lám, máris egy fél ország - a keményen dolgozó kisemberek - próbálják kikalkulálni, ők maguk és családjuk beleesik-e valamelyik Orbán által támogatott kategóriába.

A migráció addig talonba kerül, csak utalásszinten történik említés rá. A Fidesz csak remélheti, hogy valami történik a török-EU viszonyban, és Erdogan felmondja a Merkellel 3 éve kötött megállapodást, és útnak indítja a még Törökországban élő 4 millió szíriai menekültet Európába. (Orbán maga közölte az aktuális adatot.)

Akkor majd vissza lehet térni az apokaliptikus migránsinvázióhoz, addig is a keresztény Európa védelme helyett a jóléti program, Magyarország teleszülése kerül a propaganda fókuszába. Ami, ha még emlékszik rá valaki, a Jobbik programja volt.

A Fidesz maga nem fog össze a valamikori neonyilas párttal, csak az egykori programját valósítja meg.

De azt pontról pontra. A bevándorlók és általában a külföldiek elleni uszítástól a jogállam és a demokrácia felszámolásán át most Magyarország teleszüléséig. Miközben propagandája után már ő maga is kirohant a baloldali-liberális ellenzéke ellen a Jobbikkal való összefogás miatt.

  • Persze nem kicsit hipokrita éppen Orbánnak szélsőjobbozni az évekig tartó rasszista-antiszemita uszítás után.
  • Vagy azok után, hogy a Bayer nevű, olykor-olykor zsidózó-cigányozó vezéragitárora pár éve még megértőleg és támogatólag írt a szőke, csillogó szemű SS-legényekről.
  • Vagy hogy egy másik, exkommunista Bencsik nevű propagátora másfél évtizede még címlapon nevezte Európa hőseinek a nyilasokat és az SS-t.

dmok.jpg

  • Vagy hogy Kocsis nevű, a MIÉP-ből igazolt parlamenti frakcióvezetője a Fideszbe való disszidálása előtt - többek, például Kőszeg Ferenc - állítása szerint rendszeresen megünnepelte Hitler születésnapját. (A fel-felbukkanó híresztelést Kocsis Máté soha nem tagadta.)

Az azonban látszik, hogy a jóléti program azért kell Orbánnak, mert beárazta már az ellenzéki összefogást. Nem akar, vagy nem tud ellene tenni. Az ellenzéknek nincs más választása, a túlélése a tét. Az egységes fellépés az EP-választáson valószínűleg még nem, de az őszi önkormányzatin már itt-ott megvalósulhat, és a jelenlegi trend arra mutat,

Orbánnak közösen induló ellenzékkel kell majd megküzdenie 2022-ben.

Innen nézve mindenképpen érthető, hogy szociális programmal (kódnév: "a szegénység felszámolása") akarja megtartani a hatalmát, mint ahogy az is, miért szorította vissza - legalább részben - saját klientúráját, és szembefordulásuktól tartva fosztotta meg őket hatalmi eszközüktől, az eddig nevükön lévő médiától: szavazatvásárlásra kell a közpénz, kevesebb jut az oligarcháknak.

A legkevésbé talán viszont a 2x2 hetes külföldi tanulmányútra küldött középiskolások érthetők.

Mi ez? Valaki komolyan úgy gondolja, ennyi idő alatt érdemi előrehaladást lehet elérni a nyelvtanulásban? Egy intenzív nyári tanfolyamnak természetesen volna értelme, de ahhoz egyáltalán nem kell külföldre menni. Egy külföldi kiránduláson amúgy is egymás közé lesz zárva 20-40, vagy ha több osztály megy egyszerre, akár 100-120 kamasz, nem is kerülnek érintkezésbe a helyiekkel.

Miért küldi a kölyköket a hanyatló Nyugatra? Hogy saját szemükkel lássák, mégsem olyan élhetetlen Bécs, Párizs, Stockholm vagy Róma, mint ahogy a kormánypropaganda állítja? Esetleg pont a kutúrsokkra számítva akarja indoktrinálni őket?

Vagy hogy lássák, hová kell majd menniük dolgozni, ha felnőnek?

A tanulmányinak nevezett, de arra teljesen alkalmatlan kirándulás minden bizonnyal nagy élmény és remek kaland lesz a középiskolások számára, de alighanem elősegíti és felgyorsítja majd az elvándorlást. Lehet, hogy ez is a cél: a lakosságcsere már jelenleg is folyik, a potenciális lázadók, az ellenzék utánpótlása a hatalom leváltásánál, az ország megváltoztatásánál már most is egyszerűbbnek látja, ha élhetőbb helyre kötözik.

Mondjuk azon se lepődhetnénk meg egyáltalán, ha kiderülne, hogy a nyelvtanuló kirándulásokat

  • Brüsszel finanszírozza;
  • ahhoz az óriási szervezéshez, amit Orbán vázolt, valamilyen köze lesz majd a saját családja turisztikában érdekelt részének is.

Így mindenki jól járna. Persze a család sokszorosan, hiszen az az első. Ezért is az a neve, hogy családtámogatási program.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1314620204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiskutyauto 2019.02.12. 17:13:25

Apró kiigazítás. Nem 2022-ben, hanem IDÉN KELL MEGKÜZDENIE... és nem választásokon és nem a hatalomért, hanem az életéért, a fellázadt magyar néppel... én szóltam...

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 17:21:48

@balfaszokkal sáncoló: nem tartom problémásabbnak, csak az nem megy, senki nem fog több gyereket szülni a fehér középostályból, mert már nincsen benne a "szegénység és nyomor újratermelésében", nagy családok a szegényeknél vannak, ők ennyit tudnak befektetni a jövőbe... s erre sem nagyon van szükség, csak a jelenlegi életszínvonal fenntartása miatt...

én azt látom, hogy a "harmadik világbeli-zömmel muzulmán bevándorlók" azért elég gyorsan elvesztik vallásosságukat, az gyorsan európai szintű"vallásosságra" süllyed...

ha az a kérdés, hogy európa megmarad-e olyannak, amilyennek mi megismertük, akkor egyértelműen NEM a válasz, de a világ sem marad olyannak (transzatlanti/fehér szupremácia), mint amilyen születésünkkor volt...

a migációt nem a kerítések vagy falak állítják meg, hanem a szolidaritás és a józanul gondolkodás; az azonban nem megy, hogy míg egyik oldalon kizsákmányolom a harmadik világot életszínvonalam fenntartása érdekében, addig a másik oldalon tagadom az általam létrehozott helyzetet, mint a migrációt kiváltó okot...

arabok balrol 2019.02.12. 17:24:06

@Sir Bates dö Hól: "a migációt nem a kerítések vagy falak állítják meg, hanem a szolidaritás és a józanul gondolkodás"

Nem tiltjuk meg semmilyen gyarmatositonak, hogy befogadjon akarmennyi migrancst

problem?

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 17:26:34

@balfaszokkal sáncoló: ;-)... jövőkép?;-)...

ja, elméletileg kihal, de azért pont az ember ne tudna alkalmazkodni az "élettér" vagy "táplálék" időszakos változásához? pontosan erről szól a migráció is...

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 17:29:20

@arabok balrol: pubikám, nekem te addig ne ugassál, amíg az én adómból fizetett transzferek tartanak életben titeket;-)...

n3spr3ss0 2019.02.12. 17:44:53

@arabok balrol: Neked annyira sincs fogalmad a valóságról, a tényeket sem ismered.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.12. 17:47:23

@Sir Bates dö Hól: De te már önmagában azt problémásnak látod, hogy egy kormány ezzel próbálkozik. Ebből indultunk ki.Mivel "újratermeli a szegénységet".
Ok, akkor szted a középosztály nem fog szaporodni jobban (én épp nem ezt látom egyébként Magyarországon az utóbbi 4-5 évben), de akkor miért tartod problémásabbnak azt, hogyha a szegényebb rétegek szaporodnak az intézkedések következtében jobban helyi nyelvet beszélő, helyi oktatási rendszerben tanult munkavállalókat "bocsátva ki" annál, hogy nyelvtudás nélküli, szakképzetlen idegen kultúrájú tömegek telepednek meg Európában. Miért előnyösebb szted az utóbbi mint az előbbi?

"azért elég gyorsan elvesztik vallásosságukat, az gyorsan európai szintű"vallásosságra" süllyed..."

Hát az utóbbi évek épp nem erről szólnak. A szunnita iszlám reneszánszát éli a bevándorlók között is. Különösen aggasztó a szalafizmus terjedése a fiatalok körében. Nem véletlen, hogy az osztrák vezetés számos mecsetet zárt be, és imámot tiltott ki.

"addig a másik oldalon tagadom az általam létrehozott helyzetet, mint a migrációt kiváltó okot... "

Nem kell tagadni, de nem kell Európába importálni a harmadik világ problémáit. Nem az a megoldás, hogy Frankfurtból Mogadishut csinálunk, és ennek elkerülésére bizony egy jól záró határvédelmi rendszer kell, ami kis is fog alakulni a jövőben. Nem lehet Európa a világ nyomorultjainak gyűjtőhelye, mert ez a nihilbe vezető út. Te sem úgy segítesz mondjuk egy hajléktalanon, hogy befogadod a lakásodba..

Homo fideszbirkusz 2019.02.12. 17:47:42

@arabok balrol:

Homo fideSSbirkuszom, mi a véleményed a tömeges migri betelepítő Orbán Tervről?
Ha ez az elmebeteg megvalósítja a tervét, akkor te rögtön kisebbség leszel ebben az országban. Még mielőtt a libsik jönnek érted, hoghy kaszával csökkentsék a testmagasságodat.

Orbán Viktor több millió bevándorlót vár
origo.hu

Több millió bevándorlót kellene befogadnia Magyarországnak a következő öt évben, mert így tudja biztosítani a gazdasági növekedés ütemét - jelentette ki tegnap Orbán Viktor kormányfő.

Magyarország akár 14 millió embernek is megélhetést tud biztosítani - mondta tegnap a magyar kormányfő az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) üzleti ebédjén. Orbán Viktor a gazdasági növekedés fenntartását firtató kérdésre reagált úgy, hogy ehhez szerinte több millió külföldit kell foglalkoztatnia az országnak.

arabok balrol 2019.02.12. 17:50:52

@Homo fideszbirkusz: Nincs semmi gondom a bevandorlassal.

Csak jol ki kell valogatni, kire csereljuk a remelhetoleg most mar tenyleg elmenekulo felhulye lippsiket...:)

balfaszokkal sáncoló 2019.02.12. 17:52:59

@Sir Bates dö Hól: Itt épp arról van szó, hogy míg korábban az élettér meg a feltételek kedvező volta egyenes arányban állt a szaporulattal, (Pl. az átlaghőmérséklet és így a termés növekvő volta népességnövekedést vont maga után), míg a feltételek kedvezőtlen volta népességcsökkenést okozott, addig korunkban épp a világ legszegényebb régióiban nagy a a szaporulat, és a fejlett világ küzd népességcsökkenéssel. Itt már nem a feltételekhez való alkalmazkodásról van szó, hanem az emberi tudatban bekövetkező természetellenes irracionális változásokról a fejlett világban. Erről az útról kel visszafordulni..

Homo fideszbirkusz 2019.02.12. 17:54:15

@balfaszokkal sáncoló:

Mondd már el te tudatzavaros Homo fideSSbirkusz, mit aggódsz te itt azon éjjal-nappal, hogy Európa milyen népeket fogad be, amikor a te Orbán diktátorod az EU szétverés´én ügyködik? Neked akkor az a pöttömnyi fidióta agyad mit aggódik azon, hogy az EU-nak rossz lenne a migráncs miatt? Hát nektek pont ez a célotok ti tudatzavaros Putyin csicska Homo fideSSbirkuszok, hogy az EU-nak rossz legyen.

Este tudsz aludni emiatt, vagy egész éjszaka forgolódsz az ágyban hogy egyszerre vívod a szabadagharcot Európa ellen, meg egyszerre aggódsz, nehogy valami bajuk legyen?

Ti Orbán farokszopók, tényleg az ország legosotbább lényei vagytok, titeket a múzeumban kellene majd kitömve mutatni az utókornak, hogy ilyen állatfaj mint a fideszes, igenis létezett!

Homo fideszbirkusz 2019.02.12. 17:56:36

@arabok balrol: "kire csereljuk a remelhetoleg most mar tenyleg elmenekulo felhulye lippsiket...:)"

Még olyan 200 ezer elmenkül, aztán meg is valósult a 100%-os munkásparaszt Homo fideSSbirkusz állam. Észak-Korea újra a testvéri országotok lesz. Te meg a leghasznosabb hülyéje orbán diktátor elvtársnak.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.12. 18:13:17

@Homo fideszbirkusz: Az EU-t nem kell szétverni, meg kell változtatni. Mutatis mutandis.A változás májusban elkezdődik, és tíz év múlva nem fogsz ráismerni erre a földrészre..;)

élveteg 2019.02.12. 18:13:19

"Orbánnak közösen induló ellenzékkel kell majd megküzdenie 2022-ben."

Azt elfelejtheted kisöreg :

"A Zsidó Világkongresszus elnöke aggódik a Jobbik és több ellenzéki politikus szövetkezése miatt"

mazsihisz.hu/hirek-a-zsido-vilagbol/kozelet/a-zsido-vilagkongresszus-elnoke-aggodik-a-jobbik-es-tobb-ellenzeki-politikus-szovetkezese-miatt

Veszed az adást ugye ?

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 18:21:23

@balfaszokkal sáncoló: ebből indultunk ki;-)
"azt azért megkérdezem, hogy a nagy családsegítő-terv következtében megszületendő magyar gyermekek hol és mit fognak tanulni, ebből kifolyólag milyen mértékű hozzáadott értéket képesek előállítani, mennyi lesz a várható élettartamuk? s mennyire jó megoldás a globalizáció korában az egyébként is túlnépesedett bolygót még jobban teleszülni?

orbán a jövő kihívásaira azt a választ adja, hogy boldog karácsonyt, s ezzel a maga részéről le is tudja a problémát: nem ez az érthetetlen, hanem az, hogy ehhez egy jó másfél-két millióan tapsolnak neki..."

a szegényebb rétegeket nem érinti a terv, ezt azért nem nehéz látni, nem látni viszont azt, hogy ez az egész terv csak egy választási parasztvakítás (illetve egy marginális létszámú csoport még jobb helyzetbe hozása), az tényleg nehéz...

persze, nekem is jobban tetszene, ha mo magyar lenne, de már soha nem lesz az (bár soha nem is volt), de amennyiben tudsz színházba és síelni is járni, akkor már nem gyereket fogsz gyártani szakmányban... tehát nem előnyösebb, csak nincs más megoldás;-)...

továbbra sem tudom, hogy honnan veszed az általad leírtakat az iszlám közösségekről. személyes tapasztalat? mert én első kézből írom a sajátjaimat, s azok nem egyeznek az általad leírtakkal...

igen, kontrollálni kell a határokat (de ez nem a migráció megoldása!), hisz a terület jelzi az entitást...

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 18:24:33

@balfaszokkal sáncoló: a népességrobbanás talán azzal is magyarázható, hogy a harmadik világban javult a közegészségügyi ellátás;-)... ami a szupremácia termékeinek piacot is teremtett...

Orbán veje 2019.02.12. 18:26:16

@arabok balrol:

Haver! Ha a hülyeséged virágozna, már botanikus kertben élnél.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.02.12. 18:40:04

@Sir Bates dö Hól: "a szegényebb rétegeket nem érinti a terv"

Engedélyeddel továbbgondolom. Tehát ahelyett, hogy 1. a geci szülésre ösztönözné az egész magyarságot, a születendő gyermekeknek jó oktatást adna, és így hasznos tagjai lehetnének a társadalomnak, 2. csak a tehetősebbeket serkenti szaporodásra. Így rossz iskola mellett is lesz pénzük különórákra, és így a szar oktatás mellett is hasznos tagjai lesznek a társadalomnak, bár az első variáció töredéke számában.

Elvesz egy valag pénzt az oktatástól, a szar oktatás során buta állampolgárokat szaporít, és egy valag pénzt odaad a tehetősebbeknek, hogy szaporodjanak.

Én nem értem a logikát benne.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.02.12. 18:44:43

@balfaszokkal sáncoló: "tíz év múlva nem fogsz ráismerni erre a földrészre."

Gondolod, hogy a III. Világháború olyan nagy rombolást fog okozni?

Az EU azért jött létre, hogy a nemzetállamok, és a konfliktusaik háttérbe legyenek szorítva, az együttműködés legyen az előtérben, hogy ne háborúzzanak többet. A nemzetállamok és konfliktusaik előtérbe hozásával, a szolidaritás és együttműködés háttérbe szorításával növeled a háború esélyét. De mire jó ez?

anyadmajma 2019.02.12. 18:44:59

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: mit nem értesz?
A sötét középkorban vajon hogy is volt? Mivel is tudták 1000 évig nyomorban tartani a világ ezen felét?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.02.12. 18:54:03

@anyadmajma: Azt értem, hogy nyomorult összeszerelő munkások kellenek neki szavazónak. De a tehetőseket miért szaporítaná? Hisz akinek esze van, látja milyen tolvaj, és nem szavaz rá. Vagy azt reméli, olyan hálás lesz a megszületéséért, hogy egy hazaáruló gecire is rászavaz?

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 19:08:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: pedig van benne: így gondolja megalapozni a saját alkotmányos királyságát; minek adna bármit is azoknak, akik nem őt támogatják vagy azoknak, akik feltétel nélkül is támogatják... ha innen nézed, akkor ez a legköltséghatékonyabb megoldás az ő szempontjából;-)...

morph on deer 2019.02.12. 19:10:30

@Éva Lonkay
“.... mint kiskorotokban, midőn lefolytatok anyátok lábán...”
:) !
Gondolom ezt mind a témában jártas NER biológusként sikerült megállapítani, ugye?

Vagy csak egy hajadonhoz lenne szerencsénk, akinek eddig az egyetlen szexhez közelítő élménye az volt, hogy látott egy O1G feliratot?
De most tényleg..!

morpho 2019.02.12. 19:14:31

Jávor Benedek szerint a kormány kiveszi az EU-nak benyújtandó számlacsomagból az Elios ügy számláit. Ezt a magyar költségvetés fizeti ki. Ez így azért nyilt beismerés nem? Narancskullancsok! Remélem örültök! Az EU helyett mi magyarok fizetjük ki a nemzet vejét!

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 19:18:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: szerinted hogy fog történni? a családi Kft szarni fogja a pénzt, de csak anya lesz jól kereső pozícióban, apa meg a minimálbérért fog dolgozni... lehet, hogy még mészáros felesége is örökbe fogad majd mégegyet...

arabok balrol 2019.02.12. 19:20:08

@morpho: igen, ha valakinek, javornak mindent elhiszunk

oh wait

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.02.12. 19:41:44

@morpho: "Az EU helyett mi magyarok fizetjük ki a nemzet vejét!"

Kifizetjük a költségeit, meg még néhányszor annyit, amit pluszban lopott.

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 19:42:05

@Sir Bates dö Hól: arról nem is beszélve, hogy már most elkezdeném felállítani a rendszert a bérbe adható pénzfelvevő négygyermekes anyákkal;-)...

Trednar 2019.02.12. 20:06:21

Ez megint csak arra jó, hogy megemelje drasztikusan az ingatlanárakat. Ebben az esetben a fiatal később fog "kirepülni", később fog házasodni, később lesz gyerek.
Nem űrtechnika ez. Amíg nincs hol lakni, addig se feleség, se gyerek nem lesz. Csak tovább fog tolódni a gyerekvállalási korhatár.
Amire jó, hogy most villantson egyet gyorsan a most érintettekkel, a jövő generációja viszont csak szívni fog.

Trednar 2019.02.12. 20:11:10

Kiegészítve az előzőt. Látható volt eddig is, hogy a pénzöntés nem jár semmi eredménnyel. Többi Európai országban is hasonlóan kis mértékben nőtt a gyerekvállalási kedv mint nálunk. Nyílván a válság utáni gazdasági növekedésnek és szegénység csökkenésének köszönhetően (szintén globális folyamat, legalábbis Európa jó részében).
Egyetlen mutató változott aggasztóan, társadalom egyenlőtlenség. Na ez már inkább ránk jellemző főként.

Dzseem 2019.02.12. 20:26:00

@arabok balrol: egyre inkább tetszik ez a szemlélet. De komolyan. Ottmaradtok egy körbekerített területen, egyformán gondolkodó emberek egy kupacban, mint egy szigeten. Kiírva mindenhova nagy betűkkel a STOP szöveg. Ez persze lehet ÁLLJ is, mert nem magyar ajkú úgysem megy oda. Kicsit olyan szocializmus 60-as évek feelingje lesz, ezzel barátkozz meg, de frankó lesz. Nektek is ott biztosan nagyon, meg azoknak is, akik tömegével elmenekültek onnan. Nem elmentek, hanem menekültek. Ez fontos. Ott aztán majd egymásnak mondhatjátok az igét és éltethetitek a pártot! Szerintem ez egy fain jövőkép. Jól jár a végén mindenki. :-)))

randomgenerator 2019.02.12. 20:31:16

@közíró MAXVAL bircaman: főleg hogy antiszemiták nincsenek is jelenleg Magyarországon, létező pártként legalábbis

morpho 2019.02.12. 20:31:39

@arabok balrol: Ha mégis úgy van, ahogy Jávor írja, akkor leszopsz Hősök terén?

anyadmajma 2019.02.12. 20:35:02

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: még mindig nem érted.
Csak a neki kedves szardarabok(nem emberek ezek) lesznek a gazdagok. Amíg neki tetszik. Ez a cél. A purdé már úgyis istennek képzeli magát.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.02.12. 21:02:43

@Trednar: "Látható volt eddig is, hogy a pénzöntés nem jár semmi eredménnyel. Többi Európai országban is hasonlóan kis mértékben nőtt a gyerekvállalási kedv mint nálunk."

Ha jár is valami eredménnyel a pénzöntés, elkésett vele a geci. 9 évvel ezelőtt még javában szülő korban voltak a ratkó unokák, most már 40 fölött vannak.

anyadmajma 2019.02.12. 21:03:49

@Trednar: én sajna emlékszem még, hogy ezt már elsütötték egyszer asszem 99-ben, (mert 2001ben vezették be a devizahitelt). Akkor is kb 4-5x drágulás lett kb 2 év alatt az ingatlanpiacon.
Mondjuk a minimálbér emelést is eljátszották 99-ben, be is csukták az egész könnyűipart, tokkal vonóval.

anyadmajma 2019.02.12. 21:06:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: nade mi ez az apróság ahhoz képest, hogy mennyi sok szép stadion épült? Abba meg úgyis drága külföldi játékosokat kell venni, nem magyar anya kétballábas csemetéjét.

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 21:26:33

@Dzseem: valahol a kúnság mezejére, mert bp nem kell nekik...

Dzseem 2019.02.12. 21:41:31

@Sir Bates dö Hól: az élet utat tör magának. Már amennyiben bármilyen mesterséges ellenségkép nélkül ez a brigád egytalánéletképes. Bezárt világ, bezárt gondolatok ostoba összetartás.

VT Man 2019.02.12. 22:13:30

Öngól!!!! :-)

"A Fidesz maga nem fog össze a valamikori neonyilas párttal"

A fidesz nem, de az ellenzék IGEN. Az ellenzék összefog a valamikori neonyilas párttal.

Ezt hívják öngólnak a b1-re nézve.

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 22:15:44

@Dzseem: már én is javasoltam nekik, hogy kerítsenek le egy skanzenrészt, éljenek ott, még ki is táblázom az utat oda a turistáknak, akik kíváncsiak rájuk...

VT Man 2019.02.12. 22:18:20

@FCUK5:
"vagy amikor Karigeri beég a jobbik miatt'

Kerigeri nem csak a jobbik miatt ég be, hanem azért, mert tömködi valakinek a zsebét...

Persze, tudjuk, korrupció csak az lehet, amit a Fidesz csinál, ha a Karácsony Gergely vezette zuglóban vannak lopások, az nem lopás.

"Ezek után az első, nem teljes évben, 2017-ben csaknem 490 millió forintos mínuszt termelt a fizetős parkolás az önkormányzatnak, tavaly pedig további 250 milliós veszteséget – derül ki azokból az adatokból, amelyeket az egyik önkormányzati képviselő, a Civilzugló Egyesület képviseletében a testületben ülő Várnai László tett közzé."

index.hu/gazdasag/2019/02/07/veszteseges_a_fizetos_parkolas_uzemeltetese_zugloban/

VT Man 2019.02.12. 22:22:08

@Sir Bates dö Hól:
"a szegényebb rétegeket nem érinti a terv"

Azért az talán nem olyan nagy baj, hogy a 3-4 gyerek megszülését támogató terv nem érinti a szegényebb rétegeket.

Aki szegény, és nem tud eltartani 1-2 gyereknél többet, az jobb, ha nem csinál többet. Mindenkinek jobb.

Sir Bates dö Hól 2019.02.12. 22:38:51

@VT Man: tehát a maximum 50 ezer érdekelt anya fogja megmenteni a népszaporulatot a max. 200ezer új gyerekkel;-)... te érted egyáltalán amit leírsz?;-)...

anyadmajma 2019.02.12. 22:44:45

@VT Man: ja, pedig ha anyád nem csoró lett volna, akkor lett volna lóvéja óvszerre, te gyökér. Neted is csak azért van, te ruppótlan senki, mert a pártközpontba jár a bértrolloknak. Igaz, csak munkaidőbe.

apro_marosan_petergabor 2019.02.12. 23:39:33

Grabowski élen jár a zöldségek költésében.
Megjelenik egy abszolút pozitív társadalmi jövőképet támogató terv, amely színtől függetlenül minden épeszű magyarnak hosszútávú előnyöket hoz, erre hetet-havat, tücsköt-bogarat összehord (Ez valamilyen szadeszes kényszer?). Ha nem lenne unalmas, azt mondanám vicces.

Semper Fidelis 2019.02.13. 08:01:08

Ez a blog SZÁNALMAS. Erőlködtök, de egyre nehezebben megy. Közben meg az Orbán azt hiszi, hogy mindent milyen jól csinál, miközben egyáltalán nem. Gratulálok, ennyi telik tőletek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.02.13. 08:36:01

@Semper Fidelis: "Ez a blog SZÁNALMAS"

Kubatovnak panaszkodj, fideSSfasszopó, ő küldött ide trollkodni.

citrix 2019.02.13. 09:14:45

Magyarország jobban teljesít, ezt a szlogent nyomja az összes kormányközeli média reggel-délben-este. Csökkentek az adók, egyszerűbb a vállalkozók élete, nőnek a fizetések, emelkednek a nyugdíjak. Biztos így van, de hogy ezt miért kell milliárdokért közölni amit mindenki boldogan érez, nem tudni. Azt pedig pláne nem tudni hogy ha minden ilyen szép és jó az nyilván a sok gyereket vállaló családoknak is jó. Mégis meg kell a magyar családokat védeni. Megvédték a magánnyugdíjpénztárat, megvédik a munkahelyeket (akkor minek ukrán munkavállalókat toborozni?) és megvédik a magyar családokat. Úgy látszik itt mindenkit meg kell védeni... Akit ezek megvédenek, megnézheti magát.

morpho 2019.02.13. 13:11:03

@arabok balrol: Mégis úgy van, ahogy Jávor írta. Kérjél szépen bocsánatot! Ja és talizzunk a Hősök terén! :)
index.hu/gazdasag/2019/02/13/elios_tiborcz_palkovics_olaf_unio_javor_benedek/

balfaszokkal sáncoló 2019.02.13. 17:56:57

@Sir Bates dö Hól: Tehát te azt mondod, hogy felesleges a magyar -illetve tágabb értelemben az európai középosztály szaporodását serkentő programokat indítani.(hogy ezt mire alapozod, pontosan nem értem.) Ezzel szemben gondolom azt tartanád üdvözítő megoldásnak, hogy a harmadik világból importáljanak európai nyelvet nem beszélő, szakmával nem rendelkező tömegeket. Amelyek eltartására euro tízmilliárdokat kell költeni.
Az integráció eddigi totális csődjéről pedig egyszerűen nem veszel tudomást.,holott Merkel egy beszédében is elismerte még 2015 előtt a "multikulturalizmus csődjét" és azokat a jelenségeket írta le, amikről én is beszéltem, és amelyeket te "első kézből"tagadsz,vagy nem akarsz látni. Persze a rengeteg terrorcselekmény, nemi erőszak ellened szól.
2015 óta beözönlő illegális migránsok töredéke dolgozik. Ezek többsége alacsony hozzáadott értékű munkákat.A korábban mérhetetlen Afd jelenleg a legerősebb ellenzéki párt Németországban. A CDU új elnöke kilátásba helyezte ma a német határok esetleges lezárását egy újabb menekülthullám esetére. Ide jutottunk el a Wilkommenskulturtól. De te valamiért nem akarod elfogadni, hogy az a világ amibe hittél, megszűnőben van. A kapuk szép lassan bezárulnak, az európaiak észhez térnek.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.13. 18:20:24

@Sir Bates dö Hól: Valóban ez az oka többek között,bár azt nem értem pontosan,hogy te ennek miért örülsz.Ugyanolyan kártékony jelenség,mint a macskák túlszaporodása. Piacot teremtettek?Ezeknek az embereknek a zöme nyomorog.Ilyen ütemű szaporpdás mellett hamarosan az alapvető létszükségleteik kielégítése is porblémás lesz,és már nem lesz hova menekülniük.Beköszönt a totális anarchia kora..

balfaszokkal sáncoló 2019.02.13. 18:24:23

@Dzseem: Kíváncsi lennék az ábrázatodra,amikor ennek az„élet utat tör magának” felfogásnak a jegyében arra érnél haza,hogy néhány hajléktalan tanyázik a nappalidban..:))

Dzseem 2019.02.13. 18:51:33

@balfaszokkal sáncoló: Gonosz gyilkos hajléktalanokra gondolsz? Tudod papi .. segítenék nekik. Így is sokat segítek. Utcán levő kutyusoknak is. Ahol tudok. Az élet ilyen. Ilyen mondatot, mint Te pedig le sem tudnék írni. Sőt eszembe sem jutna .. nekem arcom van, neked meg van arcod. Másképp élünk máshogy látjuk. Nincs ezzel baj.

Sir Bates dö Hól 2019.02.13. 19:53:47

@balfaszokkal sáncoló: "Ezzel szemben gondolom azt tartanád üdvözítő megoldásnak, hogy a harmadik világból importáljanak európai nyelvet nem beszélő, szakmával nem rendelkező tömegeket. Amelyek eltartására euro tízmilliárdokat kell költeni."

ezt sehol sem állítottam, te meg nem vagy olyan ostoba, hogy ezt olvasd ki a szavaiból;-)... nincs szükség erre, eddig korrekten beszélgettünk, sz'tem...

azt állítom, hogy semmi sem akadályozza meg a migrációt, ettől függetlenül persze lehet propagálni a gyermekvállalást, de ehhez elsődlegesen olyan jövőkép kellene moon, a kormány által preferáltak számára, ami biztosítja a társadalmi mobilitás vertikális csatornáit (a felemelkedés lehetősége)... a most bejelentett 7 pontos csomag csupán ad1/parasztvakítás a funkcionális analfabéták számára; ad2/tovább nyitja a jövedelmi ollót...

más az integráció és más az asszimiláció, az, hogy merkel mit mond, nem rám tartozik, én a saját benyomásaimat jeleztem froból, ahol napi kapcsolatban vagyok mind a migráns egyénekkel, mind csoportjaikkal... arra azonban még mindig nem kaptam választ, hogy te honnan szerzed az értesüléseid ezen témával kapcsolatban;-)...

Sir Bates dö Hól 2019.02.13. 19:57:04

@balfaszokkal sáncoló: semmit sem tudsz afrikáról (a szubszaharai térségről), annak mai állapotáról, ugye?... hogy ki adja el nekik a vetőmagot, a gyógyszert, hogy mit jelent a kontextus szempontjából a "piac"?...

balfaszokkal sáncoló 2019.02.14. 17:38:37

@Dzseem: De gondolom nem úgy segítesz nekik, hogy befogadod őket koszt-kvartélyra. A harmadik világon sem úgy kell segíteni, hogy ide importáljuk az ő nyomorukat.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.14. 17:49:36

@Sir Bates dö Hól: Sztem meg erőteljesen lehet blokkolni az illegális migrációt, és kell is. Már 3 év alatt sok történt ez ügyben. A balkáni és az olasz útvonal erőteljesen blokkolódott mostanra. A bevándorláspárti spanyol kormány épp tegnap bukott meg. Ettől függetlenül legális migrációra, megfelelő keretek között lehetőséget kell biztosítani.
Ami a kormány demográfiai mutatók javítását célzó intézkedéseit illeti, nyilván itt nem állhatnak meg. Ma Magyarországon van kb. 1-1,5 millió olyan nőnemű, akik a következő tíz évben még vagy már szaporodóképesek lesznek. Közülük kell minél többet rávenni a gyermekvállalásra különböző programokkal. És itt nem csak az anyagi ösztönzőkről van szó, hanem nevelési kérdésekről is. Ezt kell kiegészíteni olyan célzott bevándorlási programokkal, amelyek minél közelebbi kultúrákból jövőkre (pl. ukrajnai ruszinok) koncentrálnak, illetve legális migrációval a harmadik világból korlátozott számban.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.14. 17:54:01

@Sir Bates dö Hól: "én a saját benyomásaimat jeleztem froból, ahol napi kapcsolatban vagyok mind a migráns egyénekkel, mind csoportjaikkal... arra azonban még mindig nem kaptam választ, hogy te honnan szerzed az értesüléseid ezen témával kapcsolatban"

Hát az úgynevezett saját benyomások finoman fogalmazva nem reprezentatívak. Természetesen a sajtóból politikusok nyilatkozataiból .Azon azért el lehet gondolkodni függetlenül attól , hogy nem így látod, hogy a hagyományos európai pártok mélyrepülése erőteljesen köthető a 2015-ös nagy illegális migráns hullámhoz, amelyet követően 300 bennszülött európai halt meg terrorcselekmény következtében, és meredeken emelkedett a nemi erőszakok száma is. De az igazság pillanata májusban jön majd el a szavazófülék magányában.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.14. 17:56:25

@Sir Bates dö Hól: Talán a nyugat a saját cégeinek nyers profitérdekei helyett az itt élő társadalmak konszolidálásán dolgozhatna, egyébként robbanás lesz a térségben.

Dzseem 2019.02.14. 18:15:26

@balfaszokkal sáncoló: mindenkinek megvan a maga nyomora. Neked ők tűnnek nyomorban élőknek. Más országok meg azt nem tudjak elképzelni, hogy nálunk hogyan lehet így élni. Ez egy piramis aminek - haha akármilyen szemszögből balról vagy jobbról nézed - de az alján vagyunk. Európai összehasonlításban mindenképp. Nem felfelé megyünk. Morálisan vagyunk leginkább az alján. Teljes az emberek nem elfogadása bármire is. Hermetikus elzáródás vagy mi lenne itt a cél?! De ugye ez teljesen elképzelhetetlen. Szóval nyomort itt átvenni nem kell senkinek. EMBERNEK kell maradni. Nagyjából 600 ezer magyar vitte a nyomorát más országokba az elmúlt 10 évben. Ez fontos .. a nyomorát, a csakódottságát és a reményeit. Mert, mint írtam morálisan nem akarták ezt tovább nézni és csinálni. OK .. te elfogadó figura vagy, aki képes más ember/emberek eszmei iránymutatása alapján élni és gondolkodni. Sokan nem vagyunk ezzel így .. én sem. Sosem lennék erre képes, főképp nem politikus ideológiáját követni. Unalmas élet lenne. Főképp harcolni azért, hogy bizonygassam másoknak, hogy “márpedig ez jó”. Miközben nyilvánvaló, hogy nem az. Olyan érzésem van néha, mintha egy kosármeccset néznék és valaki folyton azt bizonygatná nekem, hogy ez vízilabda. Van, akinek egyszerűbb elfogadni azt, amit próbálnak az agyába benyomni. Sok olyan ember van, aki szabadon gondolkodó és képtelen lenne ebbe a sorba beállni. És még a nyomor szót is másképp értelmezi. Amíg ez van és így van .. addig jó.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2019.02.14. 18:32:32

@balfaszokkal sáncoló: "az úgynevezett saját benyomások finoman fogalmazva nem reprezentatívak"

Azt mondod, hogy Lázár hazudott, mikor azzal riogatott, hogy Bécs élhetetlen, és onnan menekülnek az emberek? :))

Sir Bates dö Hól 2019.02.14. 23:11:30

@balfaszokkal sáncoló: "Hát az úgynevezett saját benyomások finoman fogalmazva nem reprezentatívak. "

ők, de én legalább a saját szememmel látom, hogy miként élnek, gondolkoznak a nem francia eredetű, fekete, arab bevándorlók, sőt, én tudom, hogy mi a különbség a bevándorló (migrant) és a menekült (refugee) között is, mivel mindkettőt láttam már;-)...
(a '15-ös hullám az refugee hullám volt, bár amennyiben jártál volna afrikában, de máshol is, nem, mint turista, akkor lehet, hogy a te véleményed is az lenne, hogy gazdasági okokból is lehet menekülni valahonnan: s nem olyan okok miatt, hogy felment a devizahitel törlesztőrészlete, hanem, mert fürdőszobát még élőben nem láttál, de már húsz éves vagy, s napi 12-14 órai tevékenységgel pontosan 8$-t keresel)

ettől függetlenül természetesen te hihetsz a magyar propagandasajtó írásainak, az ő szerzőik biztos jobban látják moról, mint én;-)...

Sir Bates dö Hól 2019.02.14. 23:19:44

@balfaszokkal sáncoló: a nyugat cégeinek nyers profitérdekeit jelenleg az eu-ban legjobban tán orbán támogatja;-)...

a harmadik világ nyomorához meg annyit, hogy a nyomor ott leginkább azért van, mert a kizsákmányolás adta profitot leginkább a mi (eu) életszínvonalunk fenntartására fordítjuk, mi, az első világ népessége... persze megmagyarázhatjuk, hogy ez nem is így van, de az a gond, hogy ezt azok is látják, akiket kizsákmányolunk, s nekik azért ez elég nehezen adható be;-)...

az EU pénzek zsákolója 2019.02.15. 08:53:17

@Sir Bates dö Hól:

"a harmadik világ nyomorához meg annyit, hogy a nyomor ott leginkább azért van, mert a kizsákmányolás adta profitot leginkább a mi "

ha nem vinnének oda kizsákmányoló munkát, akkor nem nyomorognának, hülye-gyerek?

Sir Bates dö Hól 2019.02.15. 11:42:28

@az EU pénzek zsákolója: szerinted a munkahelyeken keresztül zsákmányolják ki a kontinenst?;-)... ezt írtam volna? te, mint afrika-szakértő, ismertetnéd az ottani helyzetet?
a hülye-gyerek

az EU pénzek zsákolója 2019.02.15. 12:26:42

@Sir Bates dö Hól:

ne magyarázz bele semmit utólag te kis pöcs. lúzer vagy.

kizsákmányolás az is, ha nem termeli ki a föld kincseit a kizsákmányoló, vagy olcsón hozza el azt? a pucérseggű szaporódógép feketének nem mindegy? ónerőből nem fejlődik, te torzszülött fidessbuzi.

Sir Bates dö Hól 2019.02.15. 13:08:05

@az EU pénzek zsákolója: sok mindent mondtak már rám, de, hogy odalennék a fideszért, azt ellenben sosem;-)...

szívesen megvitatnám veled a fentieket, de szemmel láthatóan hiányoznak az eszmecsere alapjai e tárgykörben a részéről;-)... mert az, hogy te nem vagy egy torzszülött kis pöcs lúzer, ez még nem pótolja az ismereteket;-)...

balfaszokkal sáncoló 2019.02.16. 10:39:06

@Sir Bates dö Hól: Én értem, hogy ők mitől menekülnek, és mire számítanak itt. Azt nem értem, hogy miért kell ezt nekik engedni? Miért kell egy totálisan más kultúrájú nyelet ne beszélő szakmával nem rendelkező tömeget egyre inkább akadályok nélkül (pl. migráns vízum) Európa nagyvárosaiba importálni. Mi értelme ennek, milyen pozitív hatása lehet ennek? . Semmilyen..

balfaszokkal sáncoló 2019.02.16. 10:40:01

@Dzseem: " Nagyjából 600 ezer magyar vitte a nyomorát más országokba az elmúlt 10 évben."

Nem segélyért ment, hanem dolgozni.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.16. 10:43:56

@Sir Bates dö Hól: Igen, ebből kellene visszavenni. Be kellene fejezni a korábbi gyarmatok további, folytatólagos kizsákmányolását, és ott eszközölni fejlesztéseket, társadalmi változásokat, népességcsökkentő programokat. Többek között abból a pénzből, amit Európában mindenféle kontraproduktív integrációs programokra, és a migránsoknak nyújtott szociális transzferekre költenek. Csak a német állam 80 mrd eurót költ erre évente, amely pénzből 10-15 év alatt talpra lehetne állítani az iraki gazdaságot például.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.16. 10:59:36

@Sir Bates dö Hól: "ettől függetlenül természetesen te hihetsz a magyar propagandasajtó írásainak, az ő szerzőik biztos jobban látják moról, mint én"

Egyre inkább a hely emberek is így látják, egyébként nem kerülne az ezt támogató politikai irányvonal egyre inkább súlyos válságba Európa szerte.
A CDU új elnöke-AKK- vajon miért helyezte kilátásba német határok lezárását egy újabb illegális migránshullám esetére?

Merkel miért volt kénytelen elismerni végül a magyar határzár Németország számára is hasznos voltát?

www.youtube.com/watch?v=Kn2B85aP9pM

Ők is a zorbányi propagandasajtó áldozatai?

balfaszokkal sáncoló 2019.02.16. 11:05:18

@Dzseem: "Mert, mint írtam morálisan nem akarták ezt tovább nézni és csinálni. "

Nyilván a cseh, lengyel, román szlovén munkaerőelvándorlásért is a gonosz zorbányi rendszer a felelős..

chrisred 2019.02.16. 12:16:02

@balfaszokkal sáncoló: A csehek a szlovákokkal, a lengyelek az ukránokkal pótolják a nyugatra távozókat. Román és szlovén munkaerő-elvándorlás? Ha szerbről vagy horvátról lenne szó, megérteném.

chrisred 2019.02.16. 12:20:41

@balfaszokkal sáncoló: "Orbán Viktor folyamatosan rámutat, hogy milyen jól védi a határt, amit egyébként helyesnek tartok, és soha nem is szólaltam fel a határvédelme ellen, hiszen schengeni külső határa van, de ez a határzár sajnos még nem készült el akkor, amikor a sok menekült érkezett – jelentette ki Angela Merkel egy augsburgi rendezvényen. A 24.hu tudósítása szerint Merkel hozzátette: már csak ezért is furcsa, hogy Orbán a németeket szapulja a bevándorlás ügyében."

Szerintem azt mondja, hogy hasznos, csak kár, hogy akkor nem volt meg, amikor szükség lett volna rá. Mint az árvíz közben épített gát.

Dzseem 2019.02.16. 17:17:17

@balfaszokkal sáncoló: stílusos lenne most azt mondani, hogy a “csehkettőt nézed” .. szerinted? Ha idejön 1000 - 10000 bármilyen nemzetiségű ember dolgozni?! Akkor azok csak úgy lepottyannak mert itt amúgy is sok a szabad hely és lehet melozni? Vagy valakik elmentek innen és pótolják a hézagokat?! Mivel a “csehkettőt” nézed ezért elmondom a választ. A második eset alakult ki. Sőt nem jönnek .. hanem hívják őket. Mert egy jó része a kreatív gondolkodású embereknek kiment Hollandiába meg Angliába meg Ausztriába. Egy melóhelyen 3 napig marad meg egy “átlagos” magyar munkavállaló. Tisztelet a kivételnek de olyan szintű rotáció van, ami még soha. Erről senki nem beszél. Nálunk ahol dolgozom - 800 fős cég - az elmúlt 10 évben 30 ezer ember fordult meg. Jött és ment. Ez a nem jó. Úgyhogy ez nem egy ilyen 1-2 mondatos sztori.

Dzseem 2019.02.16. 17:21:58

@balfaszokkal sáncoló: telitalálat amit írsz. Pont ez a baj. Amszterdamban vagy Londonban nem tudok úgy az utcan menni, hogy három percen belül ne tudjak valakire magyarul ráköszönni. Ez az egyik nyilvánvaló és leginkább látványos érték és működőképesség “ (képtelenség) mutatója az öltözködni sem tudó köpcös rendszerének.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.17. 13:02:17

@chrisred: A szlovénoknál egyik legnagyobb.. Egyébként nálunk is sok ukrán dolgozik. pl a szomszédomban lévő óvodafelújítást is ukrán melósok csinálják. Hogyha szted a csehek meg a lengyelek is szlovákokkal pótolnak, akkor vajon mekkora lehet a szlovák elvándorlás?

balfaszokkal sáncoló 2019.02.17. 13:04:36

@Dzseem: Gondolom a Zorbány miatt dolgozik rengeteg cseh, lengyel, szlovák, észt, szlovén is Londonban..Miért nem lehet elfogadni, hogy a munkaerőelvándorlás általános kelet-európai jelenség az EU-n elül?

balfaszokkal sáncoló 2019.02.17. 13:09:35

@chrisred: Hát úgy tűnik, 2015-ben még egész mást gondolt ugyanerről:

index.hu/kulfold/2015/10/17/angela_merkel_menekult_menekultvalsag_migrans_orban_viktor_kereszteny_muzulman_nemetorszag/

"az EU-ba igyekvő ezrek nyomását kerítések nem fogják visszatartani."

:)))))))))

chrisred 2019.02.17. 15:50:50

@balfaszokkal sáncoló: korkep.sk/cikkek/friss-hirek/2018/04/13/terkepre-tettek-mekkora-kivandorlas-europa-egyes-orszagaibol/

A szlovénoknál nagyjából ugyanaz az arány, mint nálunk, csak sokkal kisebb népességből. Nem írtam, hogy a lengyelek szlovákokkal pótolják a kiesett munkaerőt, ukránokról volt szó.

John Brennan 2019.02.17. 15:51:25

@balfaszokkal sáncoló: nem fogja elfogadni, hogy a világon mindenhol az alacsonyabb fizetésű helyekről a magasabb fizetésű helyek felé folyik a munkaerőáramlás, mert egy szellemi toprongy. Szerinte Orbán felelős azért is, mert indiaiak vándorolnak a gazdag öböl államokba.

chrisred 2019.02.17. 15:53:31

@balfaszokkal sáncoló: Gondolom, a különbség a 2015-ös létszámok meg a mostaniak között van, mivel azóta a töredékére csökkent a balkáni útvonalat használók száma.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.17. 20:19:18

@chrisred: Igen, és az arány a lényeg. Ami a legmagasabb a Románoknál és a lengyeleknél, valamivel 5 % felett. Mi kb. a szlovákokkal vagyunk egy szinten 3-4 %.
A cseheknél valamelyest alacsonyabb, de ott a lakosság jóval nagyobb hányada tud ingázni Németország és Ausztria felé.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.17. 20:21:27

@chrisred: Mostanra elismerte, hogy a kerítés őket is védi. 2015-ben a legnagyobb migránscunami idején hülyeségnek tartotta. De legalább észhez tért..

chrisred 2019.02.18. 05:32:54

@balfaszokkal sáncoló: Szlovénia, Magyarország, Szlovákia és Csehország nagyjából ugyanaz az arány. Magyarország azért kakukktojás, mert a többi ország tud hasonló nyelvű és kultúrkörhöz tartozó régióból munkaerőt importálni. Szerintem ez a lényeg. Nyugat-Ukrajna egy része a második világháború előtt Lengyelországhoz tartozott, Csehország és Szlovákia harminc éve egy országot alkotott, Szlovénia is szoros kapcsolatban áll a délszláv országokkal.

chrisred 2019.02.18. 05:35:22

@balfaszokkal sáncoló: Inkább elismerte, hogy most a kerítés őket is védi. 2015-ben, amikor tömegek áradtak Európába, a németeken nem sokat segített egy 150 km-es kerítés, minden egyéb határellenőrzési intézkedés nélkül.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.18. 11:29:40

@chrisred: Nem hinném, hogy más kultúrkörhöz tartoznánk. És az építőiparban pl. rengeteg ukrán dolgozik nálunk is. Nem tudom pl. hogy egy ukrán meg egy szlovák mennyire érti egymás nyelvét? De a kvalifikált munkaerő egyébként sem k-európában akar érvényesülni, ahol hasonlóak a keresetek. A csehek azért kakukktojás, mert esetükben a lakosság sokkal nagyobb hányada tudja megoldani az ingázást, mivel igen hosszú szakaszon határosak Németországgal és Ausztriával.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.18. 11:33:29

@chrisred:

"a németeken nem sokat segített egy 150 km-es kerítés, minden egyéb határellenőrzési intézkedés nélkül. "

A magyar határzár megépültével egyidőben kezdődött a szigorított határvédelem is. Merkel egyébként is általánosságban beszélt a kerítések értelmetlenségéről.

chrisred 2019.02.19. 05:52:30

@balfaszokkal sáncoló: Én nem tartom a magyart a szláv népek közé tartozónak.

"És az építőiparban pl. rengeteg ukrán dolgozik nálunk is."

Mennyi, ötezer? Mi ez a lengyelországi milliós nagyságrendhez képest?

balfaszokkal sáncoló 2019.02.20. 10:47:55

@chrisred: Vagyis két dolgot mondott. Egyrészt szerinte a kerítések nem fogják megállítani a "menekülteket" (pedig de, megállítják, amit mostmár ő is elismert). Másrészt arról beszélt, hogy ő is kerítések mögött élt. "Apró" különbség, hogy az a kerítés az országban lakók nyugatra távozását akadályozta, míg a mostani magyar határzár nem akadályozza az országban lakókat semmiben, viszont blokkolja az illegális migránsok napi több ezres tömegének beáramlását.

balfaszokkal sáncoló 2019.02.20. 10:54:02

@chrisred: Nem szláv, de ugyanúgy ehhez a kelet-európai kultúrkörhöz tartozunk. Ezenkívül számunkra kb. úgy funkcionálnak a határon túli magyarok, mint a cseheknek a szlovákok. A kvalifikáltabb szlovák munkaerőnek éppúgy kisebb hányada gondolkodik Csehországban, és a többség Németországban illetve GB-be megy.
Nem ismerem az ukrán munkavállalás számait, de az építőipar pl. olyan, ahol nem kell különösebb nyelvtudás. Rengeteg szakmunkás járt ki már a 90-es években is Németországba dolgozni, különösebb nyelvtudás nélkül Magyarországról..