B1 blogcsalád



Orbán a megemelt minimálbérrel megvette az érdekképviseleteket?

Nemzetközi sajtószemle

2019. január 01. - Szelestey
  • Az idén talán egy kicsit könnyebb lesz a demokrácia helyzete a világban - reménykedik az egyik legtekintélyesebb amerikai politológus, ám ha Macron felsül, akkor hosszú időre el lehet temetni az EU elmélyítésének tervét.
  • Orbán Horthy nyomdokain halad.
  • Románia egyre közelebb kerül az illiberális magyar-lengyel tengelyhez.

 Wall Street Journal

wsj.jpg

Bízik abban az egyik legnevesebb amerikai politológus professzor, hogy a demokrácia visszaesése lassul az idén a világban. William Galston már azt igen fontosnak tartja, hogy tavaly ugyan jó pár érzékeny vereséget szenvedett a demokratikus rend, ám a dolgok alakulhattak volna sokkal rosszabbul is. A Chicagói Egyetem tanára szerint a megállapodott autokráciák nem sok jelét mutatták a nyitásnak, újabb országok indultak el a jogállamból kivezető úton, miközben régi demokráciák azzal voltak elfoglalva, hogy visszanyerjék a stabilitást az elmúlt évek megrázkódtatásai után. De nagyon merész volna a helyzetet a két világháború közti állapotokhoz hasonlítani, és nemigen látni bármiféle Weimari Köztársaság csíráit Európa keleti felén.

Putyin szinte semmi lehetőséget nem ad a demokratikus ellenzék számára. Kínában elszálltak a remények, hogy egyhamar ki lehet kényszeríteni a liberalizálást. Lengyelország kivétel, mert az EU nyomása lelassította az illiberális erőket, ám Orbán Viktor még inkább ellenőrzése alá vonja a sajtót, az igazságszolgáltatást és a civil társadalmat. A térség államai vezérükként tekintenek rá.  A török államfő a szűk többségből kvázi tekintélyelvű uralmat csinált. Brazíliában megnyílt a kapu a jobboldali-populista-nacionalista Bolsonaro előtt.

Politikai zűrzavar uralkodik minden nagy demokráciában. Nagy-Britannia jóformán megbénult a Brexit miatt. Macron népszerűsége egyfolytában esik. Németországban nem látszik, hogy a nagy pártok megfelelő választ találtak volna az ellenerőkkel szemben. Az olasz kormánynak fogalma sincs, mit kellene tenni a gazdasági bajok ellen. Ám mindennek ellenére nem sok jel utal arra, hogy maga a demokrácia van veszélyben ezekben az országokban. A működési zavarok sehol sem jelentenek rendszerszintű válságot. Szó sincs nagy világgazdasági összeomlásról sem. Csitul a migráció politikai hatása is. Azaz összefoglalva: a demokrácia 2019-ben is védekezésre kényszerül, és nagy vizsga elé néz, főleg az USÁ-ban, de remélni lehet, hogy fékeződik a hanyatlása.   

Washington Post

washington_post.jpg

A világban nem sok minden köti össze a trumpi figurákat, legyen szó Orbánról, Bolsonaróról, vagy éppen a Fülöp-szigetek elnökéről, hangsúlyozza a szerkesztőségi véleménycikk. Mert más és más okok miatt választották meg őket, így teljesen értelmetlen közös vonásokat keresni a felemelkedésük mögött. Nem magyarázza azt a 2008-as pénzügyi válság, viszont érdemes szemügyre venni az internet, így elsősorban a közösségi média szerepét. A múlt században a nagy politikai felfordulásokat megelőzte előbb a rádió, majd a tévé megjelenése, új kommunikációs technológiák bukkantak fel és alapjaiban változtatták meg az emberek és az információ viszonyát, ami azután igencsak kihatott a politikára. Napjainkban a világháló és a mobiltelefon roppant módon megkönnyíti a migrációt, amelyet a konzervatívok előszeretettel okolnak a populista lázadásért. Trump szintén a neten rohant ki a bevándorlók ellen. Ennek az elméletnek az az előnye, hogy globális magyarázatot kínál. Viszont ott hibádzik, hogy valószínűleg jókora felfordulással jár, amíg az országok nem hajtják végre  teljesen a technológiai váltást. Vagyis előreláthatólag 2019 is olyan lesz, mint a múlt év, csak még olyanabb.  

FT

financial_times.jpg

Ha Macron vereséget szenved, az nagyon rossz jövőt vetítene előre az EU számára, a májusi választások nagy tétje, hogy az unió képes-e megállni a saját lábán az eddiginél ellenségesebb világban. Vagyis az dől el, hogy az erőviszonyok a reformerek javára tolódnak-e el, esetleg az ilyen-olyan populisták kerekednek felül, vagy netán az integráció lassítóinak új, északi csoportja érvényesül, élen a holland kormányfővel. A populistáknak nincs esélyük, hogy átvegyék az EP irányítását, de képesek lehetnek befolyásolni a fejleményeket. A francia elnök az egyetlen korszerű vezető, aki odahaza sikeres kampányt indított a szövetségi EU érdekében, de partnereket még nem talált a földrészen. Francia földön viszont tornyosulnak a feje fölött a gondok, de még kilábalhat a bajból. 

Ehhez drámai újrakezdésre volna szükség a részéről, még ez európai választások előtt. Ha ez nem megy, az várhatóan jó időre eltemetné a további integráció minden reményét. Rajta kívül nincs más ebben a súlycsoportban, aki az összefogást szorgalmazná. Pályafutása alkonyán Merkel immár nem foglalkozik az unióval.  Ő egyébként sem áldozott túl sok politikai tőkét ilyen célokra. Stratégiai hiba volt a részéről, hogy nem hozott létre erős szövetséget Macronnal. De ha az elnök kudarcot vall, akkor az EU önmagába fordulna és a külső erők kegyelmétől függne, ideértve Kínát

The Times 

the_times_1.jpg

A lap úgy értékeli, hogy a minimálbér emelésével Orbán Viktor megvásárolja a tiltakozók egy részét. A miniszterelnök meglepetésre 17%-os javaslatot tett le az asztalra, hogy leszerelje a tiltakozást, amelyhez hasonló még nem volt az elmúlt 8 évben. Az ellenálláshoz példátlan módon csatlakoztak a szakszervezetek, a liberális pártok, sőt még a szélsőjobb erői is. A megmozdulásokat nem csupán a túlóra megnövelése váltotta ki, hanem a megélhetés drágulása, valamint az is, hogy a miniszterelnök mind inkább uralma alá hajtja a sajtót, az oktatást és a bíróságokat. A minimálbéres húzás azt célozza, hogy úgy, ahogy összekalapálja a gazdaságot és éket verjen a dolgozók, valamint a demokráciát sürgető mozgalom közé. Magyarországon az átlagbér hagyományosan igen alacsony, az EU-ban csupán a bolgár szint múlja alul.

Azt viszont nem tudni, hogy az engedmény csillapítja-e az elégedetlenséget. Az utóbbi időben felvetődött az általános sztrájk gondolata. Elemzők arra számítanak, hogy megmozdulások újrakezdődnek. A rabszolga törvény továbbra is igen népszerűtlen. Az orbáni politika összehozta a konzervatívokat, ám taszít sok liberálist. Ugyanakkor az ellenzék túlságosan is megosztott, hogy komoly veszélyt jelentsen. És nem biztos, hogy ezeket a pártokat egyetlen téma képes lesz hosszú távon egy táborba terelni.

Der Standard

der_standard.jpg

Orbán Viktor pillanatokon belül a Várba költözik, amely a Horthy-rezsim idején az tekintélyelvű magyar állam hatalmi központja volt. A Karmelita kolostor átépítése hivatalos adatok szerint 21 milliárd forintba került. Bírálók úgy ítélik meg, hogy a kormányfőt tekintélyuralmi törekvések vezérlik, és éppen az elismerésre hajtó kivagyiság miatt volt szüksége új rezidenciára. Egyben azzal vádolják a politikust, hogy az többé-kevésbé nyíltan a két világháború közti időszak jelképvilágát igyekszik visszaállítani. Hiszen a Parlament elé is visszahozatta azokat az emlékműveket, amelyek már a kormányzó idején is ott voltak. Az ellenzék jövő hétfőre avatási bulit hirdetett az épülethez a Várban.

Le Monde

le_monde.jpg

Románia Magyarország és Lengyelország útján halad: az ország úgy veszi át az uniós soros elnöki tisztét, hogy rendhagyó módon összecsap Brüsszellel. Az ok az, hogy a hatalmon lévő szociáldemokraták, de főként elnökük, Dragnea, ismételten támadást intézett a román igazságszolgáltatás függetlensége ellen. Sőt, félő, hogy az ország a közelmúltban végrehajtott fordulat eredményeként csatlakozik a nacionalista magyar és lengyel szomszédsághoz.  Miközben a következő hat hónapban határozni kellene a többi közt arról, napirendre tűzzék-e a Budapest és Varsó elleni szankciók kérdését.  Dragnea, akit különféle visszaélések miatt börtön fenyeget, két éve igyekszik elérni a büntető törvénykönyv reformját. 

A politikus azzal vádolja az EU-t, hogy az másodrangú polgárokként kezeli a románokat. Ezen kívül szidja a bankokat és ő is bőszen sorosozik, ahogyan az mostanában a magyar és a lengyel ultrakonzervatívoknál divatban van.  Egyben amnesztiát sürget minden olyan esetben, amikor a büntetési tétel nem haladja meg a hat évet, mert akkor ő is megússza. Az igazságügyi miniszter nyilatkozatából az tűnt ki, hogy egyelőre nem kívánnak foglalkozni a magyar és a lengyel kormány elleni megtorló intézkedésekkel.  Viszont a románok többször is tömegesen tüntetnek a hatalom ellen, nem úgy, mint a magyarok és a lengyelek. A média továbbra is sokszínű, bár a köztévé átvette a kormány euroszkeptikus álláspontját, valamint az összeesküvés elméletet. 

Die Presse

die_presse.jpg

Magyarországot leszámítva az összes uniós országban, így Ausztriában is a köztévé szerkesztői döntik el, hogy mi kerül a híradóba. Így reagált az osztrák közszolgálati média vezetője, miután a szélsőséges Szabadságpárt sajtóügyekben illetékes szóvivője kifogásolta, hogy a televízió hírműsora beszámolt az egyik humorista legújabb könyvének megjelenéséről. Szerinte itt tiltott reklámról van szó és azzal fenyegetőzött, hogy a két kormánypárt átírja majd az ORF szabályzatát. A vezérigazgató azonban azt hangsúlyozta, hogy a szerkesztői szabadságnak a politika nem szabhat korlátokat. A Felügyelő Bizottság szociáldemokrata tagja pedig azt közölte, hogy a testület nem úgy táncol, ahogy a hatalom fütyül. A gond különben az a szóban forgó könyvvel, hogy szerzője igencsak kritikus az FPÖ-vel.  

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9114526096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LKerekes 2019.01.01. 07:19:26

A kabaré folytatódik!
Kibaszott hülyék vagytok. Ha csökkent volnba a minimálbér, szerintetek akkor lenne jó?
Basszátok az anyátokat az új évben is a marhaságaitokkal.

Európai téridő 2019.01.01. 08:26:50

Nagyon elelvtársultak a Lajos kedvenc nyugat-mucsaröcsögei firkászai.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.01. 08:45:26

@LKerekes: "Ha csökkent volnba a minimálbér"

Már nincs hova csökkennie. Már a románokat is alulmúltuk.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 09:11:26

Magyarul: a ballibek elégedetlenek a minimálbér drasztikus növelésével, mert így ezzel nem lehet vádolni már a kormányzatot. A szakszervezetek meg árulók, mivel nem sztrájkolnak a minimálbér emelése ellen.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 09:15:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Teljesen igazad van!

Minimálbér:
- Románia: 440 euró,
- Mo.: 464 euró.

A ballib matematika szabályai szerint a 440 az több a 464-nél.

De a tényeknél maradva, a mo-i minimálbér pont középen van a kelet-európai EU-tagállamok között, s csak 1 ország van - Szlovénia - ahol drasztikusan több a minuimálbér, mint Mo-on-

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 09:16:10

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Teljesen igazad van!

Minimálbér:
- Románia: 440 euró,
- Mo.: 464 euró.

A ballib matematika szabályai szerint a 440 az több a 464-nél.

De a tényeknél maradva, a mo-i minimálbér pont középen van a kelet-európai EU-tagállamok között, s csak 1 ország van - Szlovénia - ahol drasztikusan több a minuimálbér, mint Mo-on.

camilló 2019.01.01. 10:42:02

@LKerekes: @balcán maxval birca: Milyen drasztikus minimálbér emelkedés?? 8% akkor amikor a munkásoknak jók az alku pozíciói! A két szakszervezeti tömörülés amelyik elfogadta,elárulta azokat akiket képvisel! Két számjegyű lett volna az elfogadható! Nem a szakszervezeteket vette meg, csak ennek a két tömörülésnek a vezetőit! Ez eddig is így volt. A Munkástanácsok annak dacára nem munkáspárti, hogy annak akarja magát bemutatni, kvázi örököseként az 56-os Munkástanácsoknak. Ehhez képest egész működése alatt kiszolgálta a tőkések érdekeit!

2019.01.01. 10:46:17

@LKerekes:

első dolgod az volt miután felkeltél te fidesstroll., hogy itt ugass? fogat mostál azért?

azért megnyugtató, hogy az Origo O1G seggnyaló oldalnak nincs blogja, nem adnak még a fidess szutykoknak se esélyt a szájalásra.

2019.01.01. 10:53:19

@balcán maxval birca:

remélem te sem viszel többet haza mint a minimálbér, és tartod el becsületesen népes roma családod...

40 euróval múltuk felül az utolsó előtti eu tagállam litvánt. sereghajtó hungary.. :D pörög a gazdaság, pörög a fidess... :D

www.liganet.hu/news/9811/Tblzat_1.jpg

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 11:04:57

@camilló:

0 % infláció mellett a 8 % emelés jelentős. S ha ez így megy minden évben ezentúl, azzal meg lehet közelíteni a nyugati szintet 10-12 éven belül.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 11:06:30

@az EU pénzek zsákolója:

Nem Mo-on élek.

2019-től hatályos bruttó havi minimálbér szint, euróban számítva Kelet--Euróában:
Szlovénia 843
Észtország 540
Lengyelország 523
Szlovákia 520
Csehország 519
Magyarország 464
Románia 440
Lettország 430
Litvánia 430
Horvátország 405
Montenegró 288
Bulgária 287
Macedónia 262
Szerbia 229
Bosznia 226
Albánia 195
Koszovó 170
Oroszország 141
Ukrajna 134
Moldova 133
Belarusz 123
Örményország 99
Kazahsztán 98
Abházia 81
Azerbajdzsán 74
Karabah 67
Transnisztria 53
Dél-Oszétia 45
Grúzia 38

2019.01.01. 11:51:55

@balcán maxval birca:

"0 % infláció mellett"

ne vitázz egy primitív emberrel, mondta nagyapám. tehát nem vitázom.

camilló 2019.01.01. 12:20:23

@balcán maxval birca: No és hol 0% az infláció? Mert nem Magyarországon az biztos! De nem is ez a lényeg! Szerintem meg a 8% kevés, annak a tükrében, hogy a kormányzati propaganda azt állítja, hogy száguld a gazdaság. Ahhoz képest meg teljesen elfogadhatatlan, hogy mennyien kénytelenek ennyiből megélni! Ugyan próbálj már meg a minimálbérből normális életet élni! No, de honnan is tudhatnád, hisz nem itt élsz!

Harry Hole 2019.01.01. 12:49:20

@camilló: Mivel csak a kormányzati propaganda hazugsága a szárnyaló gazdaság, mert az ellenzék szerint nagy szarban vagyunk, akkor szerinted ebben a válságos helyzetben hány százalék lenne jó, elfogadható, a gyenge gazdaság által kigazdálkodható?

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 13:05:05

@camilló:

Nyilván kevés ez a pénz, eleve a minimálbér csak egy szám, mely emeli a szintet.

A gazdaság nem száguld, hanem szerényen növekszik. De a bérszint eleve nem ettől függ.

camilló 2019.01.01. 13:33:41

@Harry Hole: Ügyesen visszafordítottad a szavaim, de visszaadom a labdát! Én azt írtam, hogy a kormányzati propaganda szerint szárnyal a gazdaság! Levonva a következtetést nekem az jön le, hogy pártunk és kormányunk nem is akarja, hogy jobban éljenek az emberek, mert ha így lenne, akkor két számjegyű emelés mellet kardoskodott volna! De, hogy válaszoljak is a kérdésedre. A megtermelt javak elosztásán kell változtatni, hogy olyan arányt érjen el, mint nyugaton. Nagyon hülye duma, hogy ha emelkedik a termelékenység akkor majd adnak többet. Itt csupán annyiról van szó, hogy a profitjuk egy filléréről sem akarnak lemondani a dolgozók javára!

camilló 2019.01.01. 13:36:35

@balcán maxval birca: Ez a szám sokak számára a mindennapi megélhetést jelenti! Nagyon nem mindegy, hogy a zsíros kenyérre mennyi zsír kerülhet! Ne több munkával kelljen a szűkös megélhetésre valót megkeresni, hanem az igazságosabb elosztással! Mennyivel termel kevesebbet egy magyar Audis dolgozó egy némettől??? Vagy mondhatnám a többi multinál dolgozót is!

Nancsibacsi 2019.01.01. 14:31:39

@camilló: "Két számjegyű lett volna az elfogadható!"
Ne legyél ennyire kicsi igényű: hét számjegyűt követelj. Gyurcsányotok megoldaná - csak csinálna hozz egy jó kis hiperinflációt is :-D

Nancsibacsi 2019.01.01. 14:40:57

@camilló: "Szerintem meg a 8% kevés, annak a tükrében, hogy a kormányzati propaganda azt állítja, hogy száguld a gazdaság."
Az a baj, hogy te alapvetően nem érted miről szól a minimálbér emelés. A minimálbér nem az emberek fizetéséről szól, mert arról a munkaerőpiaci kereslet-kínálat szól. Ha olyat tudsz, amit kevesen tudnak, és sok profitot lehet vele előállítani, akkor jól fogsz keresni. Ha nem, akkor nem kapsz munkát, vagy rosszul keresel. Ma egy nem túl képzett ember - pl. Aldi árufeltöltő-pénztáros - megkeresheti a minimálbér dupláját kezdő fizetésként. Semmit sem kell tudnia, enyhén értelmi fogyatékos is lehet - mégis tud 2x annyit keresni mint a minimálbér. Igaz túl nagy előrelépésre van lehetősége - de hát miért nem lett szoftverfejlesztő, mert akkor a dupla-tripla minimálbér csak a kezdet lenne, és mehetne fel a tízszereséig is.
A minimálbér arról szól, hogy a legkevésbé hatékony cégek zárják be a kapuikat. Munkaerő hiány van - a szar cégeket be kell csukni. A kormány nem mehet oda a cégekhez, hogy figyelj, te nem hogy profitot nem termelsz, de az embereidnek se fizetsz sokat - ennek így nincs értelme: menj csődbe. A kormány megemeli a minimálbért, és ezzel csődbe visz pár rossz céget. Az ott dolgozó emberek elmehetnek jobb cégekhez - hiszen csak az marad -, több pénzért dolgozni. Ha 8 százaléktól durvább emelést hajtanának végre, akkor túl sok cég menne tönkre, és ezt megsínylenél a gazdaság is, mert a friss felvételes a betanulási idő alatt nem termel, csak mínuszt, ezért nem lehet hirtelen mindenkiből havi 800 bruttós alkalmazottat csinálni.

Nancsibacsi 2019.01.01. 14:47:49

@camilló: "Mennyivel termel kevesebbet egy magyar Audis dolgozó egy némettől?"
A munkabért nem az határozza meg, hogy mennyi értéket hoz létre - ez csak egy felső korlát. A munkabért az határozza meg, hogy mennyiért hajlandó valaki elvállalni. Mivel Németországban több a magas hozzáadott értékű munka (értsd ott tervezik az Audi motorokat), így nagyobb lesz az átlagbér, többet tud kérni egy fodrász, többe fog kerülni a hajvágás egy gyári melósnak, emiatt az Audi többet kénytelen fizetni a gyári melósnak is. Az egész kör azonban nem a gyári melósnál kezdődik, hanem a mérnöknél - sajnos ebben nem lehet csalni.

camilló 2019.01.01. 15:10:33

@Nancsibacsi: Hozzászólásaimból látnod kellene, hogy semmi közöm a tolvajokhoz (Gyurcsány, Orbán stb.)! A hiperinflációt nem a magasabb bérek okozzák.
Ugye tudod, hogy pl. a Bosch-nál minimálbéren foglalkoztatják az embereket? De sorolhatnám a többi összeszerelő üzemet is! Nos ezeknek a cégeknek a profitja nem csökkenne olyan mértékben, hogy tönkre menjenek. Ha normális országban élnénk ahol erősek a szakszervezetek, valóban nem az államnak kellene beleavatkozni a béralkukba. Sajnos sikerült olyan mértékben lerombolni a szakszervezeti mozgalmat (lásd Liga és Munkástanácsok), hogy nehezen vagy egyáltalán nem tudják a munkavállalók érdekeit képviselni. Tudjad már azt is, hogy bár egyre nehezebben találnak a szalag mellé munkásokat, a multik továbbra sem akarnak többet fizetni. Bosch és társai olyan helyekre vitték a gyártást ami az ország legelmaradottabb területei, így a munkavállalóknak nincs sok választása. Mit gondolsz miért hozták a 400 órás túlóra törvényt? A Bivalybasznádpusztáról bejáró dolgozónak túl sok lehetősége nincs! A lakóhelyén nincs munka, így kénytelen gombért-pitykéért dolgozni. Van még lehetősége külföldre menni, ha erre alkalmas. Senki nem beszél 800 bruttóról. Ha a nyugati bérek 2/3-át megadnák, már jó lenne! Ordas hazugság, hogy majd elmegy más helyre dolgozni. Mint ahogy leírtam, nincs lehetősége rá. Gondolom Te is Bivalybasznádpusztáról jársz dolgozni 40 km-re, ezért tudod, hogy hemzsegnek a jó munkahelyek. De tegyük hozzá, hogy nem is mindenki alkalmas arra, hogy szoftverfejlesztő, vagy más hasonlóan jól kereső dolgozó legyen. Azok dögöljenek meg, vagy éljenek nyomorban csak azért mert nem képesek szoftvert fejleszteni??
Micsoda keresztényi gondolkodás! Tudok gratulálni!
Audi. A Bosch-nál Magyarországon terveznek, és fejlesztenek, még sem keresnek annyit mint teszem azt Svájcban a Bosch-nál. Ne csúsztass!

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 15:20:44

@camilló:

Ez a liberális rend logikája, van magállam és periféria. Ezen változtatni kell, ez így igaz, de nem mehetünk fallal a fejnek.

camilló 2019.01.01. 15:26:49

@balcán maxval birca: Ez a tőke logikája! Ezt támogatják a neoliberálisok és a konzervatívok is. Nincs már liberalizmus, csak neoliberalizmus!

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 15:32:02

@camilló:

A konzervatívizmus a liberalizmus része, azt hiszem, ez nyilvánvaló. Gazdaságpolitikai eltérés alig van köztük.

camilló 2019.01.01. 15:37:44

@balcán maxval birca: Köze sincs a kettőnek egymáshoz! A neoliberalizmus viszont a konzervativizmus édes gyermeke! Mind kettő a tőke érdekeit tekinti elsődlegesnek, bár a neoliberálisok próbálják ezt takargatni.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 15:42:33

@camilló:

Liberalizmus = a tőke érdeke.

Az, hogy a társadalmi kérdésekben a kereszténydemokraták, jobbközépek, konzik normálisabbak a balközépnél az tény, de agazdaságpolitikában kbl ugyanazt a hülyeséget nyomják. A balközép azért rosszabb, mert ők perverziót is nyomatnak, míg a jobbközép nem. Már ma már a nagy nyugati jobbközép pártok is ugyanezt mondják. A különbség ma már mikroszkópikus.

rallus 2019.01.01. 16:31:35

A magyar minimálbér nagyon alacsony szintről indult. A másik három V4-es országhoz viszonyítva 2009-ben 70-75 százalék körüli volt a magyar minimálbér, most ez nagyjából 95 százalék lesz.
Aztán lehet Romániázni....

camilló 2019.01.01. 17:46:00

@balcán maxval birca: A liberalizmus eredeti értelmében nem létezik! Ami felváltotta az neoliberalizmus. Nevezd nevén nyugodtan. A liberalizmus az emberek egyenlőségét hirdeti, szabadságát hirdeti, amibe nem fér bele a tőke! Ne keseredj el, hogy nem vágod a különbséget! Tőled sokkal nagyobb gondolkodó is beleesett ebbe a csapdába. Igaz Ő hamar meglátta, hogy mi a különbség és bátran fel is vállalta tévedését!
A többit amit írtál nem igazán tudom értelmezni, pl. milyen perveziót nyom a balközép? Egyáltalán írd már le, hogy szerinted mi is a baloldali politika!

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 18:04:28

@camilló:

A liberalizmus a jogi egyenlőséget hirdeti, nem az anyagit. A kapitalizmus alapja a liberalizmus.

Baloldali - kapitalizmus kritikus, antiliberális.

Perverzió - homokos, feminista, genderista eszmék, családellenesség.

alöksz róz 2019.01.01. 18:12:01

@camilló: "A liberalizmus az emberek egyenlőségét hirdeti, szabadságát hirdeti, amibe nem fér bele a tőke!" - :D
ügyesen sikerült a liberalizmust a kommunizmussal összemixelned

camilló 2019.01.01. 18:19:49

@alöksz róz: Mivel a liberális eszméket akár a kommunista eszmék elődjének is tekinthetjük, nem véletlen a hasonlóság. A kommunizmus másról IS szól. Az eredeti Nagy Francia Forradalom liberalizmusa mai szemmel is vállalható. Amit ma neveznek liberalizmusnak, valójában neoliberalizmus, ami viszont nem vállalható!

camilló 2019.01.01. 18:27:40

@balcán maxval birca: Nézz utána annak mi is a baloldali eszme, mert csak kicsit jársz az igazság közelébe:) Én Krausz Tamás Szovjetunió története című munkájából értettem meg. Ajánlom szíves figyelmedbe, hogy ne beszélj mellé a jövőben:)
Perverzió! Ami Neked perverzió az másnak lehet természetes, tehát igencsak relatív ez a fogalom. Semmi olyat nem hirdetnek még az Általad balközépnek nevezett pártok amik megütnék a perverzió fogalmát. Viszont erősen náci az álláspontod! Legalábbis nagyon nem fér bele a keresztény felebaráti szeretetbe!:)

camilló 2019.01.01. 18:30:35

@alöksz róz: Nem csodálkozom, hogy fogalmad sincs a kommunista eszméről. Sajnos olyanok szoktak a legjobban komcsizni, akik egy művet sem olvastak arról, hogy miről is szólna. Talán kezd Marxszal!:)

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 18:34:23

@camilló:

Azt vallani, hogy a jó és a rossz relatív már önmagában perverzió.

A baloldali eszme lényege a kapitalizmus kritikája. Semmi más.

A liberalizmus szerint a tőke és a munka viszonya egyenrangú felek kapcsolata, a baloldal ezt tagadja: helyette kizsákmányolásról és erőfölényről beszél. Ez a baloldlai eszmeiség legfőbb tartalma.

Náci álláspont? Hol? Miben? Sose voltam még náci. Fasiszta már igen, náci sosem, de fasiszta se vagyok 20 éve immár.

alöksz róz 2019.01.01. 18:42:07

@camilló: jaja, te nagyon vágod, az rögtön látszik :D
hát papám, ez a fenti szöveged tükrében (amelyben összemixelted a liberalizmust a kommunizmussal) elég röhejes...

camilló 2019.01.01. 19:17:17

@balcán maxval birca: Sokkal bonyolultabb a baloldaliság attól, mint ahogy írod. A termelő eszközök tulajdona valóban lényeges, de lényegesebb az, miként képzelik el a társadalmat a tőke után.
A liberalizmus szabadság, egyenlőség, testvériség jelszavába nem fér bele a tőke.
Miért vagy náci? Mert kirekeszted a melegeket, feministákat stb. Pont, mint Hitler!

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.01. 19:21:51

@camilló:

A liberalizmus teremtette meg a kapitalizmust. Hogy lehet akkor szerinted a tőke ellensége?

Aki ellenzik a homoklobbit, a feminizmust, az náci? Nézz utána, mi a "náci" jelentése...

A baloldaliság központi kérdése a tőkéhez való viszony, hiába is halandzsázol.

camilló 2019.01.01. 19:26:36

@alöksz róz: A Nagy Francia Forradalom jelszavait írtam le. Szabadság, egyenlőség, testvériség volt a hármas jelszó. Látom a történelem ezen része sem megy. Szóval kitől és mit olvastál?? Ha esetleg olvasol Marxot fogod látni, hogy nincs szó mixelésről!

camilló 2019.01.01. 19:33:04

@balcán maxval birca: A kapitalizmus kicsit korábban keletkezett, mint ahogy megjelent a liberalizmus eszméje. Kirekesztő vagy! Milyen homok lobbiról beszélsz? Miért baj az, hogy a nők egyenlő jogokat, esélyeket kérnek?? Tudom kik a nácik, nem kell hozzá gugliznom. Így kezdődött Hitlernél is. Mindenki aki nem fér bele az általuk normálisnak tekintett emberek közé az üldözendő. Jöhet a végső megoldás! Na ezért vagy náci! A marxizmus központi kérdése a tőkéhez való viszony és nem a baloldali filozófiáért. Annak csak egy része. Ajánlottam irodalmat, talán olvasd el!

alöksz róz 2019.01.01. 20:18:50

"Orbán a megemelt minimálbérrel megvette az érdekképviseleteket?" - 8%-kal? na ne röhögtessetek mán...

morph on deer 2019.01.02. 01:51:15

@camilló:
“Amit ma neveznek liberalizmusnak, valójában neoliberalizmus, ami viszont nem vállalható!”

Ki és hol nevezi annak?
Csak nem a műveletlen suttyók, Magyarországon?

Értelmesebb helyeken még mindig nem gond nevén nvezni a dolgokat, mivel ismert a liberalizmus is, meg a neoliberális gazdaságszemlélet is, ezért is jelzi két külön szó.

Csak nálunk sikerült beleverni a narancs színű agyakba azt a marhaságot, hogy a liberalizmus = neoliberál gazdaságszemlélet, mivel orbántól ezt hallhatták a hívei jó néhány évig.
Bár viktorunk közismerten rosszul használja az idegen szavakat, az még soha nem fordult elő, hogy javította volna a saját elmeszüleményeit, inkább hozzáidomítitta a híveket a hülyeség használatához, aztán büszkén hirdeti, hogy nálunk azok a szavak mást jelentenek, mint bárhol máshol a világban.

Holott frászt, csak máshol veszik a fáradságot és megtanulják a szavak jelentését, és nem kitalálják hasra ütve, mint nálunk. És ez már a többedik hasonlóan rosszul használt baromság, orbánnak köszönhetően...

neszóljszámnemfájfejem 2019.01.02. 05:41:49

@balcán maxval birca: Maga isten barma! Miféle 0%-os infláció??? Nézze már meg miféle áremelkedések voltak az utóbbi hónapokban, fogyatékos!

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 06:11:57

@camilló:

A kapitalizmus a liberalizmussal keletkezett, történelmi tény. Nyilván voltak előzményei a kései feudális társadalomban, de mint rendszer a liberalizmussal jött el. Nem igazán lehet kapitalizmusról beszélni Hobbes, Locke, Smith előtt.

Minden társadalom üldözi a nmekívánatos jelenségeket, enélkül szétesne a társadalom.

A modern feminizmus nem a nők jogaiért küzd, hanem a családok ellen.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 06:12:45

@neszóljszámnemfájfejem:

Valóban nem 0, hanem 3 %. Akkor is drasztikus a 8 % emelés, hisz 5 % reálemelkedést jelent.

LebensraumamOsten 2019.01.02. 07:45:14

@LKerekes: Hát, a jelképes emelésetek szart se ért. Már most kijelenthető teljes biztonsággal.
Azért, mert ez nem emelés, inkább a sértés kategórijába tartozik. Hahaha!
Ebből a fideszes trógerek nemhogy jobban, de annyira se fognak megélni, mint eddig.
Szerencsére az árak elszálltak és még jobban el fognak. A forint szart se ér, és rövidesen még durvábban leértékelődik, ami azt jelenti a mi kis importra szoruló gazdaságunkban, hogy az még egy nagyot rúg majd az árszínvonalba.
Szóval számszerűsítve:
8 %-os éhbéremelés és 15-20%-os valós (tehát nem MNB, meg KSH vagy PM jelentés szerinti kamuzott, hanem tényleges) áremelkedés. Ez jó! Ez nagyon jó!

camilló 2019.01.02. 08:00:06

@morph on deer: Én viktortól még nem nagyon hallottam , hogy neoliberalizmusról beszélt volna. de itt van Neked egy cikksorozat! merce.hu/2018/05/19/mi-a-baj-a-neoliberalizmussal/

camilló 2019.01.02. 08:03:54

@balcán maxval birca: Mi a nemkívánatos? Az amit Te annak gondolsz? Melyik feminista van a család ellen?? Jogokról szól a feminizmus. Azért mert szembe megy a hagyományos családfelfogással még nem "nemkívánatos"!
Kb 300 év van a kapitalizmus kialakulása és a liberalizmus megszületése között.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 08:09:52

@camilló:

Minden társadalom maga dönt mi nemkívánatos.

A kapitalizmus a XIII. sz. terméke?

törppicur 2019.01.02. 08:13:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
megint hazudsz a minimálbérről Romániával kapcsolatban (az adat szaxervezetis)
www.liganet.hu/page/316/artID/9811/html/minimalberek-europaban.html

Teljesen érthetetlen számomra, miért favorizálod állandóan a románokat. Ott sok hely van, elférnél, meg szükségük van az olyan jómunkáskezekre, szabad gondolkodásra, mint a tied

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.01.02. 08:13:19

jaj csak a rócsild fioka macron nehogy veszitsen....
hat kuvvaszanalmas h a baloldal bankarokban bizik...bajnai reloaded.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.01.02. 08:17:38

@camilló: olvasson marxot az akinek harom anyja van es 89 utan született.
ne legyel mar nevetseges.100 millio halott utan olvasgassuk hatha megis igaza volt a szar ven antiszemita fosnak?

Buchhalter 2019.01.02. 08:18:05

@balcán maxval birca: ezzel nehéz lesz elérni az osztrák minimálbért : 1395 €

Kivlov 2019.01.02. 08:27:31

apátok f*sza.
Ha emeli a minimált, az a bajotok.
Ha nem emeli, az a bajotok.
barmok

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 08:29:16

@alöksz róz: "féknyúz."

Nem unod még a hazudozást? A TE általad linkelt cikkből idézek:

"a bruttó román minimálbér... vásárlóerő-paritáson számolt ... megelőzte a hazait, "

Az igaz, hogy a nettó minimálbér tegnap MÉG nem előzte meg a magyart. De holnap meg fogja előzni. Nagy öröm, faszfej.

"A béreket az eltérő árszínvonallal korrigálva azt láthatjuk, hogy a román minimálbérrel szemben minimális, 3-6 ezer forint, vagyis 10-20 euró előnyünk lehet."

De nem is az a baj, hogy a románok megelőznek. Azt túlélnénk. Az a baj, hogy MINDENKI megelőzőtt.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 08:31:41

@törppicur: "hazudsz a minimálbérről Romániával kapcsolatban"

Én csak az Eurostat adatokat veszem. Az meg a geci gazdádtól van. Szóval a gazdád hazudik?

"Az Eurostat által alkalmazott egyéni fogyasztási mutatót tekintve, amit az uniós statisztikai hivatal a háztartások által megvásárolt javak és szolgáltatások alapján számol, hazánk a legszegényebbek közé tartozik: tavaly utolért bennünket Románia, és csak a horvát és bolgár háztartások állnak mögöttünk."

24.hu/fn/gazdasag/2017/06/18/lehagyta-a-roman-eletszinvonal-a-magyart/

törppicur 2019.01.02. 08:33:03

20 év visszatekintés
www.vasarlocsapat.hu/_kalkulator/_ber/minimalber.shtml
1998-2002 között a népnyúzó Orbán 19.500-ról 50.000-re emelte a minimálbért, közben rendbetéve a gazdaságot (+156%)
2002-2006 között a szociálisan érzékeny Medgyesí-Gyurcsány páros az ország eladósítása közben robbanásszerű eredményeket mutatott fel a minimálbérek 50.000-ről 62.500-re emelésével (+25%)
2006-2009 között Gyurcsány az eladósodottságunk növelését is bevállalva 62.500-ról brutális 71.500 ig tolta a számot (+14%)
2010-2014 között megint a patás került kiigazító pozícióba, nem is sikerült csak 73.500-ról 101.500-ra emelni a minimálbért az államcsőd elkerülése közben (+38%)
2014-2018 megint a patásé, 101.500-ról 138.000-re (+36%)
Most 8%, ha a tempó marad, az 36% a ciklus végére.
Csak én látom rosszl, vagy ezt is LQróék alatt bukták be a minimálbéresek?

törppicur 2019.01.02. 08:34:41

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
eztaz adatot eddig kb 100* vetted elő, mindenre.A naposcsibék életkilátásaitól a zöldenergiatermelésig.
Itt most minimálbérről van szó.

törppicur 2019.01.02. 08:44:02

Magyarországot leszámítva az összes uniós országban, így Ausztriában is a köztévé szerkesztői döntik el, hogy mi kerül a híradóba

Nálunk is. 2006-ban sem olvastak be kiáltványt meg most sem, ez volt a szerkesztők döntése. Téved a Die Presse

morph on deer 2019.01.02. 08:46:47

@camilló:
“Én viktortól még nem nagyon hallottam , hogy neoliberalizmusról beszélt volna”

Ezt mondom. Ő liberalizmusról beszél, eközben a neoliberális jellemzőket ostorozza. Magyarul: keveri a kettőt, de az szerinte és a hívei szerint így van jól, mert a “liberálisok” tehetnek mindenről...

Hát arról mindenképpen, hogy nem léptek időben a nyakára a getzyjének....

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 09:00:03

@törppicur: "Nálunk is. 2006-ban sem olvastak be kiáltványt meg most sem, ez volt a szerkesztők döntése. "

Nálunk nem. 2006-ban sem olvastak be kiáltványt meg most sem, ez volt a miniszterelnök döntése.

Buchhalter 2019.01.02. 09:14:30

@balcán maxval birca: és másban is hauzudozol : az infláció hivatalosan nem 0 hanem 3,5% volt.Ami a Fidesz részéről óriási csúsztatás . A lakhatás 15-20 % emelkedett. És sok egyéb más is 10-15 %-kal.

morph on deer 2019.01.02. 09:21:01

@törppicur:
“hogy mi kerül a híradóba” - mondták, és nem azt, hogy mi kerül ADÁSBA!

Azt hiszem, picurkát tévedsz, mert a HIREK tartalmáról van szó, és arról, hogy ott NEM a mindenkori hatalom propagandagépezete dönti el, hogy mi a hír, mint például nálunk, jelenleg.

Az, hogy hol, mikor és mit olvasnak be, vagy mit nem, az egy teljesen másik kérdés!
Tehát a kérdésben NEM a Die Presse téved.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.02. 09:22:15

@Buchhalter: miert emelkedett volna a lakhatas 15-20%-kal? mindenki lakast vett tavaly? en biztos nem. te igen?

Kalmár 2019.01.02. 09:26:03

@balcán maxval birca: A bruttó minimálbéreket nominálisan összehasonlítani, egyenlő a gazdasági analfabetizmussal vagy a rosszindulatú uszító firkász módszerrel.
Melyik vagy?

Romániában pl a munkaadói járulék is benne van a bruttó fizuban
De az adókedvezmények sem szerepelnek, amitől teljesen összehasonlíthatatlan.
Írnál egy hasonlóan primitív összehasonlítást a fűtésre költött pénzről?
Szépen megmutatná, hogy Szibériában sokkal gazdagabbak az emberek, mint Los Angelesben, mert több pénz költenek fűtésre.

Olyan szomorú látni, hogy lassan egy emberöltő telik el úgy, hogy semmit nem tanultok!
Gazdasági témában nem találtok fogást a kormányon, mert pont fényévekkel jobban csinálják, mint a baloldalon bárki, bármikor.
További jó politikai öngyilkolászást kívánok!

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 09:27:49

@Buchhalter:

Az infláció az átlagos árszintemelkedést jelzi, nem azt, hogy x termék mennyivel lett drágább.

morph on deer 2019.01.02. 09:28:02

@törppicur:
“Csak én látom rosszl, vagy ezt is LQróék alatt bukták be a minimálbéresek?”

Csak azt látod rosszul, hogy ezt mind a munkaadók fizetik, és nem a kormány “ajándéka”.
Arról már nem beszélve, hogy az adó- és járulékvonzatai következtében ez magasabb állami bevételt eredményez.

Szóval lehet tovább lelkendezni...

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 09:30:05

@Kalmár:

Ezt mondd a ballibeknek, akik ez alapján csináld összehasonlításokat. Mármint csak akkor, amikor ez erősíteni látszik propagandájukat.

A legjobb mérce az életszínvonalra az árindexszel módosított nettó medián bér. Miért nem írnak erről soha a ballib médiák? Mert nem igazolja elméletüket, hogy Mo. kb. a világ legnymorgóbb országa.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.02. 09:30:23

@morph on deer: eheehe, akkor minel kisebb a minimalber, annal josagosabb a kormany, hiszen kevesebet saponak le belole :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.02. 09:35:49

@balcán maxval birca: legjobb merce szerintem csak aszerint letezik, hogy mit akarsz vele bizonygatni. ez az AIC pl, ami most hirtelen a legfontosabb lett, hiszen tenyleg megmutatja, hogyan elsz, eddig egy (1) alkalommal kerult emlitesre az indexen (a sajat keresojuk szerint), valamikor 6-7 evvel ezelott.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 09:37:02

@Kalmár: "fényévekkel jobban csinálják"

Hát a környező országoknál rosszabbul csinálják, mert mind lehagy minket.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 09:41:44

@droid_:

A tényeket mégis nehéz leplezni. A tény pedig az, hogy Mo. mindigis félperiféria volt, azon belül az átlag felett. Néha kicsit jobb, néha picit rosszabb állapotban.

Azaz se az nem igaz, hogy lemaradt az osrzág, se az, hogy drasztikusan fejlődik. 2012 ót avan egy szerény emelkedés, ez tény, s az is, hogy Gyurcsány alatt volt a legnagyobb esés.

N. Barbie 2019.01.02. 09:43:05

De erdekes. Par hete, mikor kezdodtek a minimalber targyalasok a szakszervezetek azt mondtak, hogy nem engednek a ketszamjegyu emelesbol. ha jol emlekszem 12%-ot mondtak.
A munkaltatok 8-at.
Ha nincs megegyezes, a kormany dont mondtak.
Most meg bejelentik a 8%-ot.
Ennyit er a hazai szakszervezeti erdekervenyesito ero. Semmit. Szokas szerint megvettek a vezetoket, igy szepen belementek a munkaltatok ajanlataba.
(itt megemlithetnem a rabszolgatorveny eseteben a fidesz es szektasaik mantrajat, hogy csak a munkaltato beleegyezesevel meg majd a szakszervezet megvedi a munkavallalot meg a tobbi mese, igen, latjuk mennyi mindent tud elerni a szakszervezet)
Persze, a kormany kikenyszerithetett volna tobbet, de nem tette. Ismet a multik oldalara allt.

De semmi gond, 1 orszagot meg igy is megelozunk a minimalberben, szarnyalo gazdasag, zseni fidesz, minket irigyel a vilag, aham :))

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.02. 09:49:41

Akkor ha jól értem ez a csuti faszfej politikus jogász matematika analfabéta fasiszta geci felemelte a minimálbért arra szintre amin akkor volt, mielőtt megadóztatta. Csak gratulálni tudok a sok seggnyaló birkájának, hogy az ilyen intézkedéseihez nyalnak. Egyébként mindent ilyen szakértően alkot: elértéktelenítette a forintot hogy megmenthesse a devizahiteleseket, és hogy felemelhesse a fizetéseket, személyijövedelemadót csökkentett, hogy áfát emelhessen, levitette a kuszaszemű palotapincsijével a lakáshitel kamatait, hogy duplájára emelhesse az ingatlanárakat. Magyarán mindig azért hoz intézkedéseket, hogy egy másik intézkedéssel felülírja azokat. A saját hülyeségeit korrigálja folyamatosan, magyarul folyamatosan ad a szarnak egy pofont. Eközben az ország egyhelyben toporog mert a csuti féreg az elbaszott intézkedését egy másikkal próbálja helyrehozni, és szép lassan bulgária is lehagyja fejlettségben ezt a fasiszta pöcegödröt. Természetesen a seggnyaló médiájában csak az elbaszott intézkedéseit helyreigazító intézkedéseit kommunikálja, a fasiszta birkái meg isszák szavait.

invalid user name 2019.01.02. 09:56:43

hát, nem most vette meg és nem a minimálbérrel, a többi stimmel.

a szakszervezetek felsővezetőit nem érinti a minmálbér.

viszont néhány éve kb az előző parlamenti választások idején a kormány egy többlépcsős pénzügyi konstrukcióban nissan qashkai-okat juttatott azoknak a szakszervezeti vezetőknek, akik betagozódnak a kormány alá.

jó autó az a qashqai.

minimálbér, ugyan.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.02. 10:03:14

@balcán maxval birca: Maradjunk annyiban, hogy az évszázad legnagyobb világgazdasági válsága volt az elmúlt évtizedben, most meg az évszázad konjunktúrája, a Marshall segély tízszeresét kitevő segéllyel. Ezért össze se lehet hasonlítani. Illetve össze lehet, orbáncféreg teljesítménye hasonló alapokon összehasonlítva a béka seggével egyenértékű, lassan bulgária is lehagyja az EU egyetlen fasiszta patkányfészkét. Az elmúlt évtizedben a válság hatására minden térsgbeli ország gdp-je ugyanúgy esett, ebben az évtizedben azonban nem ugyanúgy emelkedett. No ezért marad le szépen a csuti féreg pöcegödre mindenkitől. A többiek szépen belefolytak az eu vérkeringésébe a csuti geci meg csak mié szarost gazdagítja, meg a seggnyaló haverjait. De szép lesz látni, amikor ez a szarkupac egy következő válság során kártyavárként omlik össze a kettőrulejevel, stadionjaival, térköveivel, hortobágykilátóival, kisvasútjával, ezer autógyárával együtt.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 10:09:16

@GIeccsertetű:

Maradjunk annyiban, hogy az EU-pénzek nem most indultak be, hanem 2004-ben.

Maradjunk annyiban, hogy a többi V4-állam sokkal kevesebbet zuhant, mint Mo., sőt Lengyelo. egyáltalán nem esett vissza akkoriban.

Maradjunk annyiban, hogy a válság 2008-bna kezdődött, s Mo. már előtte zuhant.

Összesítve: maradjunk annyiban, hogy a ballibek csak országrontáshoz értenek, mert eleve abból indulnak ki, hogy nem szabad a magyar érdekeket nézni.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.02. 10:19:20

@N. Barbie: Milyen könnyű bemagyarázni, hogy a kúrmány a multik mellé áll..... pedig ez egyáltalán nem igaz. Ugyanis a kúrmány abszolút ellenérdekelt a minimálbér drasztikus emelésében, mert az elég komoly bérfeszültséget kelt az egészségügyben, oktatásban stb... Minden olyan állami vállalatnál és közintézménynél, ahol épp egy kicsivel keresnek többet az emberek a minimálbérnél, hirtelen azt veszik észre, hogy már szinte csak a minimálbért keresik meg, és teljesen jogosan tartják a markukat ők is a béremelésnél....

Megint egy jóféle gumicsont, amit lehet rágni, ugye, ízletes....

Folyamatosan azt olvasom, hogy O1G, és kötelet neki, de sehol nem olvasom azt, hogy bárki kikezdte volna a vidéki szavazóbázisát... A legvéresebb szájú kurcsányiták és maszopiták is csak azt szajkózzák, O1G és a vidékiek ostoba barmok... Lassan 1 éve volt a választás, és még mindig a tavaly áprilisi igen erős szopás utáni nyeldeklés megy, csak a picsogás és az árnyékra vetődések sorozata... Mindeközben a vezető liberófasiszta politikusok sorra teszik magukat nevetségessé.... pl: "lekaratélyozott vasajtó" és "kurvaerőskép" csak hogy olyanokat emlegessek, amik már mémmé váltak.... szóval ezek akarnak kormányozni? Jobban tennék, ha önként elvonulnának a történelem szemétdombjára, és átadnák a helyüket egy kormányképes, hiteles ellenzéki csoportnak, amit nem szennyez be az MSZMP öröksége, nincsenek benne a Csuti Napóleon trójai falovai....

De hát egyelőre maradnak a tüntikék, és a "kurvaerősképek" ami jól fognak jönni a közelgő EP választási kampányban a Csuti Csüngőhasú Csürhéjének....

törppicur 2019.01.02. 10:26:19

@morph on deer: rosszul írod, a járulékok is csökkentek közben, meg az szja is, de ezekre azt hittem emléxel.
Akkor szerinted baxunk ki az állammal, csökkentsük tovább a bevételeit a bérek csökkentésével?
Amúgy meg az LQrók idején is a munkáltatók fizették, a kormányzattal kötött megállapodás alapján. Rájuk a 4 év/14%-ért miért nem haragszol, a patásra a többért miért igen?
Szerinted, he nem nyomják a minimálbéremelés államilag, mitől nőne az átleg, csak nem a munkáltatók jóindulatától?

törppicur 2019.01.02. 10:29:21

@GIeccsertetű: a minimálbér mindig adóköteles volt.
Azt ne keverd ide, ki milyen módon térítette el az adózást kedvezményekkel, jóváírással.
A jelenlegi 1 kulcstól a legkisebb kulcs is magasabb volt

törppicur 2019.01.02. 10:33:17

@GIeccsertetű: figyu, jóbarát.
A válság az elmúlt évtized VÉGÉN volt.
Azelőtt nagyobb konjunktúra volt a volt szoc országokban, Magyarország kivételével, mint most van.
Az, hogy mi akkor nem akartuk velük tartani a lépést, de eladósodásban jól rájuk vertünk, elég tiszta.

N. Barbie 2019.01.02. 10:33:59

@Magánvéleményem: Jo sok duma a semmirol.
Tehat a kormany nem emelhetett 8-nal tobbet mert akkor a korhazakban, kozintezmenyeknel dolgozok blablabla.
A kerdes attol ugyanugy fenn all: hol a szarnyalo gazdasag, a minket irigyel a vilag, a zseni fidesz politikusok, ha nem tudnak ennel tobbet nyujtani a kozfoglalkoztatottaknak? Akkor megsem szarnyal annyira?

A tobbi meg a rizsa. Igy ellenzek, ugy ellenzek. Az ellenzek ugyanazt csinalja, mint anno a fidesz csinalta ellenzekben, csak erre a fidesznyikek nagyon nem szeretnek emlekezni. Gondolom megvan, hogy a szektavezered meg 2010-ben is a sebeit nyalogatta a nagy pofontol, amit a lesajnalt ballibektol kapott, mikor egyszer csak olebe hulott a kormanyzas, mert elvitte a nepharag a ballibeket. Az akkori valasztasok elott is azt mondogattad, hogy ez a fidesz akar kormanyozni, aki ellenzekben csak picsogott meg arnyekokra vetodott? Nyilvan nem. A szokasos kettos merce.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.02. 10:42:02

@N. Barbie: Hol írtam én olyat, hogy szárnyal a magyar gazdaság? Csak egy tényt közöltem, hogy az állam ellenérdekelt a nagyarányú minimálbér emelésben. ENNYI
Az, hogy ezt nem vagy hajlandó megérteni, már nem az én problémám!

morph on deer 2019.01.02. 10:49:39

@Magánvéleményem:
“már szinte csak a minimálbért keresik meg, és teljesen jogosan tartják a markukat ők is a béremelésnél....”

Miért, így nem?
Vagy mindenki örüljön, hogy jutalomból meglátogathat egy újabb kibaxott stadiont, esetleg viktorka valamelyik röpcsijét is, borravalónak?
Mehetnek egy kört a kisvasúttal, de aztán kuss legyen ám..!

Szégyentelen, köpnivaló banda.

Orbán veje 2019.01.02. 10:59:21

@balcán maxval birca:

Haver hazudsz mint a vízfolyás.

Az EU-s pénzek 2004-2010 között nem voltak számottevőek. 2012-2013-tól indult be a növekedés. Továbbá termelékenység 2010-2018 között nálunk esett a legtöbbet a válság előtti, tehát a 2002-2010-es időszakhoz képest.

Minderre tekintettel maradjunk annyiban, hogy a szájbabaszott fideszes kurva anyádnak hazudozzál te rohadék orbántroll.

morph on deer 2019.01.02. 10:59:39

@törppicur:
“Rájuk a 4 év/14%-ért miért nem haragszol, a patásra a többért miért igen?”

Hát például akkor a minimálbér adómentes volt, az ÁFA meg nem 27% - számold már ki, konkrétan melyik halottnak járó csókkal egyenértékű, ami nettó marad ebből a qrvanagy emelésből?

Buchhalter 2019.01.02. 11:05:46

@balcán maxval birca: szokás szerint mindenben csusztatsz.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.02. 11:06:06

@morph on deer: 17% az emeles, nem 8, ami eleve tobb, mint a 15% szja, de a 2% afat is fedezi.

N. Barbie 2019.01.02. 11:08:46

@Magánvéleményem: Mondtam olyat, hogy te irtad? Nem. en ideztem az elmult evek kormanypropagandajat, ami 0-24-ben harsog a lakajmediaban.
Aztan mikor bizonyitani lehetne azy a szarnyalo gazdasagot, akkor meg kiderul, hogy nincs penz mondjuk nagyob minimalber emelesre.
ezen ellenmondasra hivtam fel a figyelmet. Amit termeszetesen nem tudtal megcafolni, csak a szamba adtal olyat, amit en nem mondta, hogy aztan azon lovagolhass.

Buchhalter 2019.01.02. 11:10:47

@droid_: lakhatás : benne van a lakbér. Folyamatosan csökken Magyarországon a lakástulajdonosok száma. A rendszerváltáskor 96 % volt.Most ez 78 % .2017-ben még találtál 50m kecot 100 + rezsiért most már 120 + rezsi.At 20 % nem? És ez így van Pet megye nagyrészében és a nagyobb városokban is. A közös ktg is 10% nőtt.Februártól megint 5 % májustól + 5 %

berne 2019.01.02. 11:10:54

Remélem pénzt nem kapsz ezért?

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.02. 11:11:32

@balcán maxval birca: Ez baromság. Orbánctetű szerint az a magyar érdek, hogy a magyar seggnyaló haverjai gazdagodnak, a legszegnyebbek meg visszacsúsznak. Szerintem meg az, ha minden magyar gazdagszik, a legszegényebbtől a leggazdagabbig egyenlően. No ez a nagy különbség a fasiszta orbánc és a liberális nézet között. Úgyhogy elég nehéz azt megmagyarázni hogy egy dadogós senki porfészek polgármestere, aki korábban a bélgáz összeszámoláshoz sem értett, hogy a vérvörös híg fosba lett az ország leggazdagabb heréje pár év alatt.

konrada 2019.01.02. 11:13:09

@morph on deer:
Igy igaz.
Most már csak add össze az általad felsoroltak összes költségét 8 éves fenntartásival együtt, aztán osszad el 8év/12hónap/állami alkalmazott számával, és rájössz, hogy ha csak szétosztották volna, az legfeljebb halottnak a csók..

... s nem azt mondom, hogy így kellett avolna elkölteni, de azt igen, hogy eléggé fogalmatlan a demagógiád.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.02. 11:16:26

@Buchhalter: akkor meg is valaszoltuk kozosen. 15-20%-nyi emelkedes, ami minden otodik embert erint (mar felteve, hogy minden berlo atkoltozott mashova, mert megeri neki az a plusz 15-20%), a maradek negyet meg nem. az kb. 3-4% visszavetitve. persze nem igy szamoljak, de parasztlogikaval is stimmelunk.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.02. 11:20:14

@törppicur: Figyelj haver, totál hülyeségeket írsz, a válság előtt minden ország egyformán növekedett, a válság alatt meg mindenki egyformán esett. Nem volt semmilyen csőd meg csontváz, ez csak a fideszpatkányok által kreált fake news, hogy a birkák, olyanok, mint te igazolást kapjanak arra a hazugságra, hogy az ellenzék nem kompatibilis. Nézz meg egy olyan statisztikát, amit nem egy orbánseggnyaló hamisított. Én legalábbis ugyanúgy éltem akkor, mint most, nem lettem milliárdos akkor sem és most sem, mivel nem nyaltam naponta az állam seggét. Ha te különbséget látsz a mostani és az akkori életed között, akkor kizárólag magadban keresd a hibát, ne másban.

konrada 2019.01.02. 11:30:08

@GIeccsertetű: qrva sz.r statisztikai adatokból dolgozol, nézzél valami kompetensebbet, mint mondjuk az eustat...

alöksz róz 2019.01.02. 11:46:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "a bruttó román minimálbér... vásárlóerő-paritáson számolt ... megelőzte a hazait, " - nem unod még a hazudozást? folyamatosan hazudozol romániával kapcsolatban. nyilván mert egy hazug szar vagy, csak ez lehet a magyarázat.

a bruttó minimálbér senkit nem érdekel, mert nem lehet elkölteni. a bruttó minimálbér azért nőtt a románoknál, mert az eddig a munkáltatók által fizetett járulékokat hozzácsapták a bruttóhoz... (kb. mint nálunk az adójóváírás megszüntetésekor)

a román bérek a valóságban, nesze, te hazug komcsi szar...
kronika.ro/gazdasag/atlag-alatti-roman-atlagber-nagyon-tavoliak-az-europai-unios-fizetesek-a-hazaiaktol
az alkalmazottak fele minimálbéres.
fele bazmeg.
a munkavállalók mindössze 17%-a keresett bruttó 700 eurónál jobban.
átszámítva bruttó 225 ezer forintnál.
alig 17%-uk.
biztos ettől olyan magas az életszínvonal...

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 11:47:32

@Orbán veje:

S Zorbán ellopta az egészségügyet és stadiont épített belőle?

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 11:49:02

@GIeccsertetű:

A magyar érdek a 20 évig semmit se eredményező liberális görénykurzus felmondása és a nagyobb önálóság gyarmattartóinktól.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 11:54:37

@alöksz róz: "hazudozol"

Magaddal veszekszel, az ÁLTALAD linkelt cikkből idéztem, idétlen. :))

alöksz róz 2019.01.02. 11:56:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "De nem is az a baj, hogy a románok megelőznek. Azt túlélnénk. Az a baj, hogy MINDENKI megelőzőtt." - 1. a románok nem előznek meg, te hazug komcsi szar, semmilyen tekintetben...

2. amúgy pedig a te pártod és a te szeretve tisztelt elnököd alatt húztak el, köszönd nekik. és miért előztek a szlovákok? mert megcsinálták azt, amit a pártod és az elnököd, aki elé térdelsz a gyűlésen, nem mert... pl. szociális kiadások csökkentése, vállalkozásokat terhelő adók és járulékok csökkentése, egykulcsos szja, óriási támogatások a betelepülő (leginkább autóipari) cégeknek. ismerős? :D
egyszerre bezzegszlovákiázni és tiltakozni ha ugyanazt csináljuk mint a szlovákok, és még közbe mutogatni is a másikra, egyszerűen pofátlanság. hazug komcsi pofátlan szar vagy. ennyi.

alöksz róz 2019.01.02. 12:01:52

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: te hazug komcsi szar, az általam linkelt cikk pont azt írja le, hogy miért faszság az, amit szemezgettél :D
nem idéztél, hanem kiragadtál egy részt amiből kihagytál részeket. ezt hazudozásnak hívják...
hogy lesz vajon valaki ilyen pofátlan hazudozó, mint te? ezt tanultad a pártiskolában?
vagy eleve csak a hazugok lesznek komcsik? melyik vajon? neked tudnod kell, hazug is vagy meg komcsi is.

(a te módszereddel az ember tragédiájából is simán ki tudnék szedni egy olyan részt pl., ahol a ballibeket szidja..)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 12:04:05

@alöksz róz: "a románok nem előznek meg"

Ahogy ezt írom, éppen most előznek. Az általad linkelt cikkben is benne van, hogy már csak pár Euró a lemaradásuk. Hónapok kérdése. Máskor ne adj nekem muníciót a saját hülye hazugságaid ellen. :))

"a te pártod és a te szeretve tisztelt elnököd alatt húztak el,"

Hazudsz. Az MDF és Antal József miniszterelnöksége alatt nem hogy nem húztak el, még a kanyarban se voltak.

Egyébként azt gyorsan döntsed el, hogy már elhúztak, vagy most fognak elhúzni, mert zavaró, hogy magadnak is folyton ellentmondasz. :))

De nem is az a baj, hogy a románok megelőznek. Azt túlélnénk. Az a baj, hogy MINDENKI megelőzött.

alöksz róz 2019.01.02. 12:18:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Hazudsz. Az MDF és Antal József miniszterelnöksége alatt nem hogy nem húztak el, még a kanyarban se voltak." - na ne hazudj... te nem mdf-es, hanem mszp-s voltál.
a szlovénok, csehek meg eleve előttünk voltak.
a románok most sincsenek a kanyarban se.
az mdf az szdsz-szel karöltve elbaszta az egész rendszerváltást úgy, ahogy volt. mondjuk nem meglepő, hiszen tele volt komcsival mind a kettő.
az alacsony béreket pedig köszönd bokrosnak.

camilló 2019.01.02. 12:19:53

@balcán maxval birca: Elnézést! Rosszul írtam! A kapitalizmust ugye az angol polgári forradalomtól számítják a liberalizmus pedig a Nagy Francia Forradalom idején jelent meg!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 12:22:54

@alöksz róz: "mszp-s voltál."

Harminc évet éltem kádár alatt. És nem gazsuláltam a rendszernek, mint a vajdád. Mitől lettem volna emeszpés az ég szerelmére, te idióta?

Azt tudom, hogy te az voltál, ilyen ádázul csak egy emeszpés utálhatja a fasz gyurcsányit, mert megcsalta. 2006-ban álltatok át fideszesnek.

Nancsibacsi 2019.01.02. 12:23:18

@camilló: "A lakóhelyén nincs munka, így kénytelen gombért-pitykéért dolgozni."
Én egy Borsodi faluból származom, ahol gyakorlatilag nincs munkalehetőség - 20 éve se volt. Feljöttem Pestre dolgozni - ahogy mindenki tette, aki akart dolgozni, és nem érte be a minimálbérrel. A ház ott maradt - semmire se jó, 0 Ft-ot ér -, viszont itt fent van lakásom, új autóm, Balatoni nyaralóm, meg persze családom is. A 20 év alatt összehoztunk a feleségemmel úgy 50MFt vagyont a semmiből, alkalmazottként.
Ma sokkal jobb a helyzet mint 20 éve volt - ma már nem csak a szoftverfejlesztő jöhet fel dolgozni, de egy villanyszerelő, vagy akár egy képesítés nélküli is meg tud itt élni bérelt lakásban. Most olvastam egy hirdetést, ahol szakácsot és pincért keresnek, és lakhatást biztosítanak. Szóval nem kell az alibi azoktól, akik nem akarnak dolgozni. Nyilván az első időszak arról szól, hogy ne haljon éhen, de közben - mivel már itt van -, folyamatosan lehet keresni az előrelépésre a lehetőséget. Én se az első 5 évben kerestem halálra magamat. Annak nincs realitása, hogy egy Szabolcsi házért cserébe egy Londoni, vagy akár csak Budapesti lakást kapjon bárki - ilyen sose lesz, sehol se. Aki egy gazdagabb környékre akar költözni, annak bizony bérelnie kell az elején, és ha saját ingatlant akar, akkor rengeteget spórolnia is. Azzal viszont tisztában kell lenni, hogy a pénz ott van, ahol a munkáltatók versenyeznek az alkalmazottakért. A Bosch szempontja érthető, hogy olyan helyre költözik, ahol a legolcsóbb a betanított munkás. Ő tesz valamit azért, hogy sokat keressen. Az embereknek ugyanígy tennie kellene valamit, és nem csak hőbőrögni, hanem felemelni a s.ggüket. Sajnos az igazság az, hogy elég sokan vannak úgy, hogy jó az a minimálbér is, csak ne kelljen érte megerőltetni magunkat.

alöksz róz 2019.01.02. 12:24:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Egyébként azt gyorsan döntsed el, hogy már elhúztak, vagy most fognak elhúzni, mert zavaró, hogy magadnak is folyton ellentmondasz." - hazudsz megint. na mutasd hol írtam mindkettőt.
ja, sehol.
hazug szar vagy? igen, hazug szar vagy.
pofátlan hazug szar vagy? igen, pofátlan hazug szar vagy.
nincs is több kérdés...

kukába valók vagytok, ott a helyetek. és oda is kerültök, elég hamar

camilló 2019.01.02. 12:24:45

@FILTOL: Te miről irkálsz? Bírálatot mondasz valamiről, amiről gőzöd sincs! Először "rócsildozol" utána meg antiszemitának titulálod Marxot! Ugye tudod, hogy Marx zsidó volt? Tudod a Comedy Centrálon játszott rajzfilm jut rólad az eszembe. Az állatok fel akarják áldozni nyuszikát. Mire a nyuszika helyesel, hogy igen áldozzuk fel nyuszikát!:) Nyilván Marx is feláldozza magát! Szánalmas a tudásod!:))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 12:25:51

@Nancsibacsi: "egy képesítés nélküli is meg tud itt élni bérelt lakásban"

Te nem Pesten laksz. Fingod nincs az árakról.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 12:27:58

@camilló:

Hát, nagyon nem. Az angol liberalizmus korábbi a franciánál, legalábbis a gyakorlatban, ez tény. S az is tény, hogy a francia liberális forradalom radikálisabb volt az angolnál. De ezt úgy értelmezni, hogy a liberalizmus 1789-ben kezdődikkb. olyan, mint azt állítani, a
marxizmus kezdete a Kínai NK megalakulása, s Marx nem volt marxista.

Szóval Adam Smith 1 évvel a francia forrdalom után halt meg.

A XVI. sz. végén született Hobbes nélkül liberalizmus? De különösen az általánosan "liberalizmus atyja" néven ismert Locke-ot nem venni figyelembe, aki 85 évvel a francai forrdalom előtt halt meg?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 12:28:52

@alöksz róz: "mutasd hol írtam"

löksz róz 2019.01.02. 11:56:44
"nem előznek meg ... húztak el"

:))

Eldönthetnéd, faszfej. :))

camilló 2019.01.02. 12:29:47

@Nancsibacsi: Nem értetted meg teljesen az írásom! vannak sokan akiknek a képességeivel nagy bajok vannak! Ők vannak többen! Képtelenek arra, hogy elköltözzenek, vagy változtassanak a sorsukon. Ők vannak többen, és micsoda abszurd, ők alkotják viktor szavazóbázisát. Ők azok akik 20 kiló krumpliért eladják a szavazatukat. Tegyük mellé azokat akik csak szalagmunkát tudnak elvégezni. Ne beszélj nekem alibiről! Én most is Borsodban élek!

alöksz róz 2019.01.02. 12:30:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Harminc évet ... gazsuláltam a rendszernek ... kádár alatt." - na végre, hogy elismered.

tévedés, én nem a pártelnöködet, gyurcsányt utálom, hanem az mszp-t.
gyurcsányt csak reálisan értékelem.
a csalódott mszp-sekből pedig jobbikosok lettek, nem fideszesek.

alöksz róz 2019.01.02. 12:33:27

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: fake, ott nem az van, hogy megelőznek, hanem az, hogy nem előznek meg :D
már hazudni se tudsz rendesen? szedd össze magad

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 12:36:56

@alöksz róz: "elismered"

Megint hazudsz. :))

"nem a pártelnöködet, gyurcsányt utálom, hanem az mszp-t."

Nem látom a kettő közt a különbséget. Miért imádod még mindig a fasz gyurcsányt?

"a csalódott mszp-sekből pedig jobbikosok lettek, nem fideszesek."

Aha. Persze. A jobbiknak hoztatok kétharmadot. Orvos látott már? :))

camilló 2019.01.02. 12:37:45

@balcán maxval birca: Jó ha tudod, hogy Marx azt mondta magáról, hogy nem marxista:) Az angol polgári forradalomnak milyen liberális eleme volt?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 12:40:57

@alöksz róz: "ott nem az van, hogy megelőznek, hanem az, hogy nem előznek meg"

Pontosan. A következő paragrafusban meg az ellenkezője:
"húztak el"

:))

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.01.02. 12:44:56

@camilló:

Persze, de nem ebben az értelemben nem volt marxista.

Angol forradalom: megszüntette végleg a monarciát mint egyetlen hatalmi forrást, a rendiséget, a feudális rendet, kb. azt érte el, amit Hobbes és Locke ajánlottak. Maga Locke az akkor alakult angol liberális párt (whigek) egyik fontos személyisége volt.

alöksz róz 2019.01.02. 13:01:47

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: összevissza beszélsz. láthatóan meg vagy zavarodva.
döntsd már el, hogy utálom gyurcsányt, vagy szeretem...
egyszerre a kettő nem lehet igaz, ezt be kell hogy lássa még egy olyan megrögzött pofátlan hazudozó is, mint te...

BaitHrunner 2019.01.02. 13:04:30

@alöksz róz:
Hozzá tartozik még az igazsághoz, hogy itthon már nagyon kevés minimálbéres van. Tavaly év eleji adat szerint már csak kb. 300.000 ember. Ez a munkavállalók nagyon csekély hányada. A románoknál a helyzet ennél sokkal de sokkal rosszabb. Elkezdték eszeveszett mértékben emelni a minimálbért, ennek kovetkeztében most a munkavállalók nagy része, kb. fele csak ezt kapja. Egyszerűen azért mert nincs mögötte valós gazdasági teljesítmény, nincs miből emelni.
Csak szemléltetés képpen, ezt úgy kell elképzelni mintha nálunk 2-2,5 millió minimálbéres lenne, szemben a fentebb említett 300.000-el. Óriási különbség ez.

alöksz róz 2019.01.02. 13:04:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: na de kik? nem ugyanarra vonatkozik. ez nagyon gyenge próbálkozás, oké, értem, próbálsz valamibe kapaszkodni, hogy elfeledtesd, hogy bevallottad: a kádár rendszer kiszolgálója és kegyeltje voltál

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 13:08:18

@alöksz róz: "utálom gyurcsányt, vagy szeretem"

Ezt nehéz megmondani. A szerelmesek lélektana nagyon bonyolult. Az őszödi beszéd előtt szerelmesek voltatok a fasz gyurcsányba. Nem vettétek észre, hogy csal, az MNB-nek megtiltotta, hogy a választás előtt menetrend szerint kiadja a gazdasági adatokat. A választás előtt 5 éves adócsökkentési törvényt hozatott, a választás után meg azonnal adót emelt. De nektek a szerelem elvette az eszetek. És az őszödi beszéd kitudódásakor a szerelmetek gyűlöletté csapott át. Ha nem lettetek volna annyira szerelmesek belé, nem fájt volna annyira a megcsalása. Nincs nagyobb a megcsalt szerető gyűlöleténél.

Szóval nincs egzakt válasz a kérdésedre. Egyszerre mindkettő, de kívülről a gyűlölet dominál.

alöksz róz 2019.01.02. 13:46:20

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: kár, hogy a kiinduló állításoknak nem felel meg a szöveg.

de miért faszozod gyurcsányt?
nem tán szerelmes voltál bele.. de csalódtál benne és a szerelmed átcsapott gyűlöletbe?

morph on deer 2019.01.02. 13:59:58

@Magánvéleményem:
“és átadnák a helyüket egy kormányképes, hiteles ellenzéki csoportnak”

És azt honnan kéne importálni, hogy legyen?
Mert eddig itt csak megélhetési pártocskák emelték ki a fejüket a gazból, az egyetlen Duplafarkú Ebektől eltekintve!

Mert az nem több, mint egy ábránd, hogy majd előbb mindenki hazamegy, és gondosan elássa magát, hogy a megüresedett poziciókba hadd üljön már bele, aki épp arra jár..!

Jobbnak kell lenni, és mindezt úgy, hogy a jelenlegi - méltán ellenszenves - pártok tagsága is felismerje, és tóduljon az új, profi és tisztakezű formációhoz, mert az ugye egyértelműen jobb, mint bárki más, aki valaha is volt!

Ez ennyire baromi egyszerű.
De valahogy eddig még mindenki csak az óbégatásig jutott el, hogy “mééé nem takarodnak eeel”, mert foglalják a helyet a következő qrva nagy dobás elől, akik ugyan igaz, hogy még csak nagycsoportosok, de addig is!

Szerintem ez meg így nagyon nem elég, még arra bizonyos lófaxra se.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 15:15:46

@alöksz róz: "miért faszozod gyurcsányt?"

Bocsi, hogy leszóltam a szerelmedet. Inkább haggyuk azt a faszt, imádd csendben, magadban. :))

alöksz róz 2019.01.02. 16:00:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: és nem félsz, hogy kizárnak a dk-ból a szavaidért?
vagy engedélyed van rá?
:D
gondolom így próbálsz hitelesebbnek látszani. csak szarul csinálod, egyrészt folyamatosan hazudozol, másrészt mindig lebuktatod magad.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.01.02. 16:08:44

@alöksz róz: "nem félsz, hogy kizárnak a dk-ból"

:))

Szóval te félsz? Légy kicsit buzgóbb szektatag, és talán nem kell tőle tartanod. Fene az ízlésedbe, baromarc. :))

Nancsibacsi 2019.01.02. 16:20:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Te nem Pesten laksz. Fingod nincs az árakról. "
De, van fogalmam. Ha gyorsan kell szoba, akkor 3 szobás panel 150-ből kijön rezsivel, ezt 3 felé lehet dobni, és máris van hol lakni havi 50-ből. Közben lehet keresgélni jobb ajánlatokat - van pl. kollégám aki jelenleg is 65-ért bérel egy garzont. Nyilván ezek a helyek nem a kényelemről szólnak, de szállásnak megfelelőek - amíg nem kerül jobb. Szóval elindulni el lehet - persze akarat, meg lemondás az kell az elején.

Nancsibacsi 2019.01.02. 16:27:29

@camilló: "Nem értetted meg teljesen az írásom!"
De, nagyon is értem: "Ne beszélj nekem alibiről! Én most is Borsodban élek!"
Vagyis panaszkodsz, és alibizel, ahelyett hogy előre lépnél. Ki nem ért kicsodát?

"vannak sokan akiknek a képességeivel nagy bajok vannak! Ők vannak többen! Képtelenek arra, hogy elköltözzenek, vagy változtassanak a sorsukon."
És? Iktassuk törvénybe, hogy aki ügyes az dolgozik, aki béna az meg "csak úgy" kapjon pénzt? Te dolgozol majd helyettük? Vagy mi a mesterterved?

"Ők vannak többen, és micsoda abszurd, ők alkotják viktor szavazóbázisát."
Ez a baloldal óriási tévedése, hogy ők alkotnák Viktor szavazóbázisát. Mindig dumálnak róla, hogy 20 kiló krumpliért megvehetőek, de ha így volna, akkor van a bal oldalon pár milliárdos - ők is megvehetnék őket nem?
Viktor "szavazóbázisát" azok alkotják, akik látják hogy az elmúlt 28 évben csak neki voltak olyan intézkedései, amelyek valamennyire előre mutattak. Viktor fehérítette ki a gazdaságot - pl. KATA-val: ma már egyszerűen nem éri meg adót csalni, Viktor csinálta meg a családi adókedvezményt, meg ő indította be a halott építőipart. Az hogy idehozott pár autóipari multit csak hab a tortán. Senki se állítja hogy ő lenne a tökéletes vezető, de a többi teljesen alkalmatlan. Simán azért szavaz rá MINDENKI, aki gondolkodik, mert NINCS JOBB.

alöksz róz 2019.01.02. 16:28:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: én miért félnék attól, hogy téged kizárnak a dk-ból?
nem értem.
max röhögnék rajta, hogy annyira cinkes a hazudozásod, hogy már a dk-nak se kellesz...

alöksz róz 2019.01.02. 16:34:55

@Nancsibacsi: "Viktor fehérítette ki a gazdaságot - pl. KATA-val: ma már egyszerűen nem éri meg adót csalni" - muhaha.
te ezt el is hiszed?
dolgozik ismerősöd magyar kiskereskedőnél, vendéglátósnál, akármilyen vállalkozónál? :D
járt már nálad mesterember valamit megjavítani? jártál már autószerelőnél, fodrásznál, ültél már taxiban?

camilló 2019.01.02. 20:18:43

@Nancsibacsi: Igen itt élek és nem is tervezem, hogy elmenjek. Én nem azok közé tartozom akikről írok. Sokkal jobban keresek, mint egy átlag munkás. Egyébként, ha mindenki elmegy akkor ki marad?? Nem elfutni kell, hanem változtatni! Meggyőződésem, hogy az embert az empátia képessége emelte ki az állatok közül. Nézeteim szerint aki nem empatikus, az nem ember. A gyengébbet igenis segíteni kell, a képességeinek megfelelő munkát kell adni. Dolgoztam külföldön vendéglátásban. A szakács pont annyit keresett, mint a mosogató. Ott felismerték, hogy egymásra vannak utalva, és egyik a másik nélkül nem létezhet.
Soroljál már fel baloldali milliárdost. Ne gyere Gyurcsánnyal, mert semmi köze a baloldali értékekhez! A saját szememmel láttam, hogy szervezték meg a láncszavazást, és nekem mondták el, miért is vállalták be. Úgy kormányozni mint viktor bárki tud! Igazából semmi ötletük sincs, csak a lopáshoz értenek. Fogalmad sincs, hogy pl. az építőiparban egy beruházásból mennyit nyúlnak le! Beindította az építőipart?? Te miről beszélsz? EU-s pénzek nélkül döglődne az ágazat! Igazán nem akarom Fletót dicsérni, de akkor sokkal több nem állami beruházás volt, mint most. Kijelenthetem, hogy EU-s pénzek nélkül az építőipar döglődne! Családi adókedvezmény?? Kinek jó ez? A kis keresetűek nem kapnak annyit mint a magasabb jövedelműek! Minden intézkedése a saját klientúrájának a kiszolgálásáért van! Autóipari multi?? Olyan adókedvezményeket kaptak, hogy megérte idejönniük! Van olyan vállalkozás, aminek 5 évre kifizette a bérköltségét a magyar állam! Te meg mindenki adójából támogatják a multikat! Nem éri meg adót csalni?? Hol élsz a holdon??? Ismerek olyan építőipari vállalkozót akinél 3 borítékba kapják a pénzt az emberek! Ez ráadásul nem is törpe, vállalkozás! De előttem is reagáltak már erre a hülyeségre. Aki gondolkodik az nem szavaz rá! Agyhalottnak kell lenni, hogy ne lássa az ember gyereke, hogy mi folyik az országban. Visszatér a Horthy rendszer!

alöksz róz 2019.01.02. 20:45:46

@camilló: "Dolgoztam külföldön vendéglátásban. A szakács pont annyit keresett, mint a mosogató." - kubában vagy észak-koreában?

camilló 2019.01.02. 20:54:31

@alöksz róz: Dél-Tirol. 1550 euró nettó. Sőt! Ebben a szállodában volt egy időszak amikor a mosogató 2000 eurót kapott:)

alöksz róz 2019.01.02. 21:01:24

@camilló: biztos nem észak-korea vagy kuba volt?
mit gondolsz, ha 100 ezren olvasnák azt, hogy ugyanannyit keres a mosogató mint a szakács (sőt időnként még többet is), mennyien hinnék el?
szerintem 0 vagy 1.
attól függ, téged is beleszámolunk-e, illetve te magad elhiszed-e, amit írtál

camilló 2019.01.02. 21:27:49

@alöksz róz: Mindom, hogy Dél-Tirol! Nem kell elhinni. Én voltam ott és tudom. Egyébként az osztrákoknál is hasonlóan van. Nem is értettem, hogy miért Angliába mennek ki, mikor pl. Dél-Tirolba még a németek is jöttek dolgozni. Egyébként a haverom volt aki két év után kétezret kapott mint mosogató. Nyilván kellett érte dolgozni. Azt azért nem árt tudni, hogy aki még nem mosogatott "iparszerűen" annak gőze sincs milyen kemény munka. Engem a monotonitása zavart. A szobalányok ha második évben visszamentek 1650-et kaptak. Mosogatóval a haverom kivételével nem volt olyan aki 3 szezont megcsinált volna. Miért szerinted mennyit keres egy szakács az osztrákoknál?

camilló 2019.01.02. 21:29:44

@alöksz róz: Egyébként gondolj már bele! Mi lenne, ha valakik nem végeznék el az "alantas" munkákat?? Szóval a társadalom szempontjából (szerintem emberileg is) minden ember egyformán fontos! Aki úgy érzi, hogy többet ér mint más az bizony nagyon primitív.

alöksz róz 2019.01.02. 21:38:15

@camilló: "Nem kell elhinni." - hát pont ez a baj...

camilló 2019.01.02. 21:43:52

@alöksz róz: Menj ki és tapasztalni fogod!

alöksz róz 2019.01.02. 22:45:15

@camilló: nem fogok elmenni szarér-hugyér mosogatni :-)

Nancsibacsi 2019.01.03. 09:04:22

@camilló: "Dolgoztam külföldön vendéglátásban. A szakács pont annyit keresett, mint a mosogató."
Hát igen, egy ideális világban egy gyermekszívsebész is pont annyit keresne mint a takarító, ugye? Hiszen ki kell egyenlíteni a képességbeli különbségeket, EMPÁTIÁBÓL. Nyilván volna aki ezek után nem csak a 8 elemit végezné el, hanem elmenne egy elit gimnáziumba, hogy bejusson az orvosira, ott a legjobbak közé tartozna hogy sebész legyen, rezidensként szintén a legjobbak közé, hogy szívsebész, és még egy "kicsit" erre is rárakna, hogy gyerekeket műthessen. Nyilván tökre megérni egy laza 15-20 évet pluszban keveset aludni és sokat tanulni, ha a végén ugyanannyit kereshetne mint egy takarító .
Én nem tudtam hogy a munkáspárt bár beköttette az internetet, de most már biztos vagyok benne :-D

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2019.01.03. 10:03:03

@morph on deer: Nos, én mégis ennek megtisztulásnak vagyok a híve, és ezért szavazok a Dduplafarkú Ebekre. Ők lesznek azok, akik nem váltják le a Csuti Csürhéjét, de egybegyűjtik azokat, akik nem hajlandók a leszerepelt és hiteltelen ellenzékre szavazni. Még mindig jobbnak tartom, ha egy apolitikus képviselő kerül a mostani ellenzéki helyére, mert legalább nem jártja le ennél jobban az "ellenzékiség" méltóságát. Aztán amikor az apolitikusok kiszorítják a maszopitákat és kurcsányitákat meg a többi megélhetési ellenzékit, elül a mesterségesen gerjesztett ellenzékinek nevezett ricsaj, akkor talán már lesz lehetőség egy új párt számára, amelyik nem kollaborál a Csuti Csürhéjével és nem lesz rákészerülve, hogy a senkiházi maszopitákkal vagy kurcsányitákkal összefeküdjön.

camilló 2019.01.03. 14:54:26

@Nancsibacsi: Szerinted addig amíg a szükséges tudást megszerzi addig ki a fene termelte meg a pénzt, hogy működjön az egyetem, meg minden más? Észre vennéd, ha nem lenne takarító. De érdeklődj a Nápolyi emberektől, milyen az amikor nem viszik el a szemetet. Van egy tanmese ami 3 kenyérről szól ajánlom szíves figyelmedbe! Hangsúlyozom, minden ember értékes tagja a társadalomnak, függetlenül a képességeitől. Akiből szívsebész lesz, az nagy valószínűséggel olyan képességekkel rendelkezik. Aki meg takarító az meg olyannal. Mind két ember a saját képességeinek a határáig ment el. Miért lenne az egyik értékesebb mint a másik?? Szerintem nap mint nap rászorulsz más Tőled szerényebb képességekkel rendelkező emberek munkájára. Ezután végezd el magad!:) Bizony az ember attól ember, hogy segít a gyengébbeken, nem átlép az elesett ember felett, hanem lehajol érte. Ha másért nem akkor azért mert ő is kerülhet hasonló helyzetbe. Sok magasan képzett, nagy tudású embert van szerencsém ismerni és nyugodtam kijelenthetem, hogy szerények és empatikusak. Csak a primitív az aki magáról azt gondolja, hogy többet ér! Idefűzöm, hogy az empátia hiánya a pszichopatáknál figyelhető meg.

Dzendör Sztadiz 2019.01.05. 07:01:31

Én még emlékszem, amikor az első Orbán kormány az akkori minimálbért majdnem megduplázta, hogy visított ellene a baloldali ellenzék. Azt mondták, tönkreteszi vele az országot.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.05. 14:19:41

@Dzendör Sztadiz: Há ja! Aztán mikor meg maszop szadesz kormányzás volt,legalább volt egy konstruktív ellenzékünk.(támadunk,támadunk,támadunk)
süti beállítások módosítása