B1 blogcsalád



Hazug és ronda, ami Nagy Imre helyére jön - olyan, mint az Orbán-rendszer

Immer lauter lachen, ha ha ha ha hé lala ho lala

2018. december 29. - Spitz and Deutsch

Az éj leple alatt lerombolták Nagy Imre, a forradalom mártír miniszterelnökének a szobrát a budapesti Vértanúk (azelőtt Ságvári Endre) téren.

Nagy Imre több okból is útjában áll az Orbán rezsimnek. Egyrészt, mert most azt kell hazudni, hogy a forradalmat a „pesti srácok” csinálták, (A mindig feltámadó Dózsa László név rémlik valakinek?) s azoknak a kiábrándult vagy más szóval reformkommunistáknak, akik a valóságban komoly kockázatokat, majd később a legsúlyosabb büntetéseket is vállalva közreműködtek az előkészítésében, semmi köze az egészhez. Nincs Vásárhelyi Miklós, Donáth, Gimes, Eörsi, Tardos, Litván – és még hosszan sorolható lenne. Nincsenek, mert nem illenek a héten éppen aktuális szélsőjobbos orbáni világmagyarázatba.

 

terror_emlekmu.jpg

Másrészt, mert folyik a Horthy-korszak újjáépítése – az akkori operettből, persze mára csak a Dschingis Khan maradt a magyar közpénzekből kitömött elnémetesedett Ákos előadásában. A mosoly országából a röhej országa.

A felcsúti ellentengernagy.

A Horthy korszakban itt egy virtigli antiszemita emlékmű állt. Egy hazug és ráadásul ronda kőmonstrum.

Hazug. Mert a vörösterrornak voltak áldozatai, akikre méltósággal kell emlékezni. Ahogy a fehérterrornak jóval több áldozatára is– sokszor éppen zsidóságuk miatt öltek meg embereket – emlékezni kell, ha tényleg az emlékezés a cél. A figyelmeztetés a jövőnek, hogy az uszító, fékevesztett politika mire képes. De nem. Itt az irredenta, antiszemita érzelmekre való rájátszás folyik. S legyünk benne egészen biztosak, ennek is lesznek majd áldozatai.

Addig is, Mészáros Lőrinc kőfaragó és bronzöntő üzemet kapott karácsonyra a jóistentől.

terror_emlekmu_2.jpg

A szobordöntögetésnek pedig nagy hagyományai vannak.

Pótó János: Az emlékeztetés helyei című könyvét ajánlom azok figyelmébe, akik részletesebben is érdeklődnek a téma iránt. Most innen idézek.

Az 1918-1919. évi nemzeti vértanúk emlékművet Füredi Richard szobrász és Lechner Jenő építész alkotását 1934. március 18-án állították fel a Vértanúk terén (később Ságvári tér, ma ismét Vértanúk tere). „A lépcsőtalapzatból hatalmas kőpillér emelkedik ki - olvashatjuk a korabeli leírásban-, melynek teteje honfoglalás kori magyar motívumok alkalmazásával megoldott kőkoporsóval zárul. Két oldalán az úgynevezett Attila-kincsről [a nagyszentmiklósi kincsről] vett bikafőn nyugvó áldozati csésze van, mely ünnepélyes alkalmakkor áldozati láng vagy füstölő tömjén befogadására szolgál. A kőpillér egyik oldalán Hungária hatalmas ősmagyar alakja áll. Alatta a felirat: »A nemzet vértanúinak 1918-1919«. A kőtömb másik oldalán erőteljes, izmos férfi vív sikeres harcot a lába alatt vonagló szörnyeteggel. Alatta a felirat: »A Fehér Ház kezdeményezésére kegyelettel emelte a magyar nemzet.« A férfi a magyarságot, a megtaposott, legyőzött szörny a bolsevizmust szimbolizálja. Az emlékműre felvésették „a proletáruralom alatt lemészárolt polgárok" nevei, élükön az őszirózsás forradalom idején meggyilkolt gróf Tisza Istvánnal.

A Horthy-korszakra jellemző, pogány és keresztény szimbolikus elemek keverednek tehát a nemzeti vértanúk emlékművén.

A „nemzet vértanúiról" elsőként Huszár Károly miniszterelnök beszélt az 1920. február 16-án összeült nemzetgyűlés első ülésén, megemlékezve azokról, „akik mint a nemzet. az állami rend és a kereszténység mártírjai, a magyar nemzet jövőjéért folytatott harcokban életüket, egészségüket, családi boldogságukat elvesztették... az utánunk jövő nemzedék ezeknek a vértanúknak neveit soha nem fogja elfelejteni, és az ő mártír vérük és vértanúhaláluk lesz erőssége az utánunk következő nemzedéknek."

1945 után aztán a kisgazdapárti Mihályfi Ernő indítványára rendelik el a bontását, s1945. szeptember 30-án Budapest népe döntötte le.

Most egy kis időre visszakerül. De a szoborparkban még bőven akad üres hely.

 

 spitz_and_deutsc.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6214520888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK5 2018.12.29. 12:40:57

Nem rombolták le, elszállították. Hazug írás megint.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.29. 12:52:25

Kurvára hiányzott egy kőkorporsó a Kossuth tére. Ahogy nézem a méretét, a geci éppen beleférne.

morpho 2018.12.29. 14:32:05

Ez mind művészeti, mind tartalmi szempontból egy hiperprimitív emlékmű. Vajon fel is merik majd avatni, vagy ezt is csak odakúrják valamelyik éjszaka fű alatt, mint a Szabadság téri trágyát?

NemodaBuda 2018.12.29. 14:52:38

Nézzétek, ha győzünk, seperc alatt eltakarítjuk, mert röhejes. A többivel együtt. Ha meg nem győzünk, akkor ott marad, sőt, koszorúzni is fogják, állami díszőrséggel ! Győzni kell, muszáj lesz !

2018.12.29. 15:31:51

@NemodaBuda:

Speciel sokkal jobban díjaznám, ha a józan ész győzne, pártszimpátiától függetlenül. Mert az ugye nem egészséges trend, ha bármely párt nagytakarításba kezd egy-egy győzelem után. Aztán a következő újra.

antiinternáci 2018.12.29. 15:33:50

Szegény Nagy Imre...
Egykori gyilkosainak mai megfelelői csinálják a cirkuszt az ő nevére hivatkozva.

rasztaszív 2018.12.29. 16:30:57

@Ms.Cunnesburry: a szart el kell takarítani.az nem maradhat stabilitásra hivatkozva...

2018.12.29. 16:46:12

@rasztaszív:

Ebben egyetértünk. De 8 hónappal a parlamenti választások után, csak a lovin indokolt Győznünk kellezni.

rallus 2018.12.29. 16:53:21

Akinek nem tetszik, az még mindig kiülhet a gyönyörű Vaskefe, meg a remekül sikerült Időkerék elé és ábrándozhat arról, hogy micsoda remek világ lenne itt, ha Kun Béláékat nem hajtják el a gonosz magyarok...

antiinternáci 2018.12.29. 16:59:36

@FCUK5:

Sajnálják, hogy elszállították, mert így nincs kéznél. Talán szeretnék újból kivégezni legalább a szobrát. Mert az biztos, hogy ma sem a vörös Brüsszelt (akarom mondani Moszkvát) támogatná.
A karácsonyfaégetők, a jászolfelgyújtók -akik ma is Barabást választanák- cirkuszolnak Nagy Imre szobra miatt. Döbbenet és szomorúság...

Szabó Ferenc 2018.12.29. 17:05:51

Na ilyenek vagytok macskajancsi. A hozzád hasonló kommentelő elvtársaid meg te. Most visszakerül az eredeti helyére az az emlékmű amit a komcsik bontottak le. Neked biztosan nem lesz "kőkoporsód, hiszen a trágyadombra ahova te is való vagy oda vödörben vagy tragacson viszik a trágyát.

2018.12.29. 17:22:47

@antiinternáci:

"vörös Brüsszel"

:D

Brüsszeli támogatásokból él az ország, te meg ellene kampányolsz.

"A mai adatok alapján míg idehaza mintegy 1587 milliárd forintnyi uniós támogatás kifizetése történt meg, addig Brüsszelből kb. 1070 milliárd forintnyi átutalás érkezett meg a 2014-2020-as ciklus terhére. Utóbbihoz képest még az elmúlt hetekben befutott további 240 milliárd forintnyi átutalás a 2007-2013-as ciklus terhére is. Mindez azt jelenti, hogy a pénzforgalmi államháztartási hiány rekordra futott deficitje (1842 milliárd forint november végén) jócskán elbillenhet majd az egyensúly irányába a decemberi hónap teljes végső többlet adata alapján. "

www.portfolio.hu/unios-forrasok/gazdasagfejlesztes/ujabb-hatalmas-karacsonyi-ajandekot-kapott-a-kormany-brusszelbol-megis-mi-van-a-hatterben.4.308679.html

rallus 2018.12.29. 17:45:58

@Ms.Cunnesburry:
" Thomas Piketty megjelentetett egy tanulmányt a blogján, amelyből kiderül, hogy a fejlett nyugat-euró­pai EU-országok több tőkét visznek ki a kelet-közép-európai országokból, mint amennyit uniós támogatások formájában idehoznak.

Ez minden V4-országra igaz, de különösképpen Magyarországra. Ezért az EU-támogatás nem könyöradomány, amiért nekünk életünket és vérünket felajánlva ki kellene szolgálnunk a mindenkori brüsszeli döntéshozókat és bürokratákat, ahogy ezt a korábbi kormányok tették, illetve a mostani ellenzéki pártok javasolják, hanem ez a pénz csupán a töredéke annak, amit innen a külföldi vállalkozások haszonként kivisznek."

Szerencsétlen.... Még szerencse, hogy tagával jól megértitek egymást...

morpho 2018.12.29. 19:16:45

@rallus: Ja. Gyurcsány meg 16 000 Mrd forinttal dobta meg az államadósságot.... Idióta.

rallus 2018.12.29. 20:00:55

@morpho:

év % euro
2001 51,7 32440,7
2002 55,0 40520,1
2003 57,6 41837,2
2004 58,5 49991,5
2005 60,5 53722,2
2006 64,6 62007,1
2007 65,6 66044,0
2008 71,6 72636,3
2009 77,8 75700,3
2010 80,5 78426,9
2011 80,7 72225,7

morpho 2018.12.29. 20:15:25

@rallus: Te mit hazudozol már megint, te görény!
Mikor Gyurcsány miniszterelnök lett, 11693 Mrd forint volt a nominális adósság. 2010-ben, mikor Orbán átvette:19933 Mrd. A különbözet 8240 Mrd. Pont a fele, mint amit behazudtál.
Ehhez képest: jelenleg nominálisan 29005 Mrd a nominális adósság, ami 2010-ben 19933Mrd volt. A különbség 9072 Mrd. (Forrás akk.hu)
Úgyhogy kussoljál te ócska tetű! Órbán jobban növelte az adósságot!

2018.12.29. 20:23:41

@rallus:
Kösz, hogy pont Pikettyre hivatkoztál, egybaloldali sztárközgazdászra . Tavaly előadást tartott a CEU-n, interjút adott a 168 órának:

"Ó, Orbán úr köreiből nagyon sok képmutató érvelés jön. Franciaországból jól ismerem a hozzá hasonló politikusokat, akik bármilyen gondolatot felkapnak, ha azt úgy tudják forgatni, hogy az ő álláspontjukat erősítse. Különösen szeretik, ha külföldieket lehet hibáztatni olyasmiért, ami rajtuk múlik, adott esetben, hogy a leszakadó társadalmi csoportoknak ők miért nem juttatnak többet. Mert a monopóliumok elviszik a pénzt. De ez csak részigazság. Számomra persze öröm, ha Orbán úr és emberei támogatják az álláspontomat, amely szerint a megoldás az európai integráció erősítése, az uniós képviseleti rendszer szorosabbra fűzése és a leszakadó csoportok érdekében közös társasági adó és jövedelemadó bevezetése."

Gondolom, egyetértesz vele.)))

antiinternáci 2018.12.29. 20:48:56

@Ms.Cunnesburry:

Ezt nagyon jó lenne, ha már végre befejeznétek.
A nyugat nem azért ad támogatást, hogy nekünk jó legyen, hanem mert a pénz nagy része hozzájuk kerül vissza, és még a közép-európai piacokat is megszerezhették pluszban.
Szóval, semmivel sem tartozunk nekik, azzal pedig főleg nem, hogy az internáci borzalom terjesztését is el kelljen viselnünk.

2018.12.29. 20:56:23

@antiinternáci:

Az országnak állítólag van egy ütőképes kormánya, amit 9 éve egy géniusz vezet. Ők felügyelik az uniós támogatások elosztását.
Talán rajtuk kellene számonkérni a pénzvisszafolyást.

antiinternáci 2018.12.29. 20:58:41

@NemodaBuda:

Aztán ki győzne? A Karácsonyfa-gyújtogatók Pártja, vagy az Égjen a Jászol Párt? Esetleg a Zárt Ajtóról Lepattanó Ripacsok Pártja?
És majd megalakítják a Hülyék, Idióták és Korrupt Tolvajok Koalicióját?
(Egyébként ez utóbbi már hatalmon volt 2002 és 2010 között, és akkor államcsődöt idézett elő.)
Tényleg nyerni kell. Már van is egy szavazójuk személyedben...

A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd 2018.12.29. 21:40:59

Ha egy kommunista szerint valami hazug és ronda, akkor az a valóságban igaz és szép.

Emzé Periksz 2018.12.29. 21:46:45

Végre elvitték a kommunista nagyimre szobrát, csak éppen rossz helyre.

"sokszor éppen zsidóságuk miatt öltek meg embereket"

Példát már nem ír, mert akkor lebukna.

Van egy rossz példa, Héjjasék megöltek két hazaárulót, akik a románokat segítették, és ők mellesleg zsidók voltak. Mást nem ismerünk. Aljas hungarofób rágalomról van tehát szó.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.29. 21:49:06

@antiinternáci: "A nyugat nem azért ad támogatást"

Nem a nyugat ad támogatást, hanem az EU. Az EU-nak M.o. egyenlő jogú tagja.

"hogy nekünk jó legyen, hanem mert a pénz nagy része hozzájuk kerül vissza"

Napazmeg. Adok neked száz forintot, hogy vegyél rajta mindenfélét, meg tőlem is pár kiflit. Kurva jó üzlet! Téged sem az eszedért fognak elrabolni az ufók. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.29. 21:54:52

@Ms.Cunnesburry: "A" Géniusz vezeti. A Kárpátok Géniusza. Remélem minél hamarabb ugyanúgy végzi. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.29. 22:02:49

@A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd: "Ha egy kommunista szerint valami hazug és ronda, akkor az a valóságban igaz és szép."

A bolsevik csúti geciről beszélsz? Mire mondta a gazdád, hogy hazug és ronda?

2018.12.29. 22:18:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Én egyáltalán nem, mivel irtózom az erőszaktól.
De azt szívesen végignézem, mikor a nagy fölénnyel megnyert EP választás után a radikális erők vezetőjeként nemzetközi porondon nevetségessé teszi magát.
Ugyanis a diplomáciához nem ért, nincs tisztában az európai viselkedési normákkal. Egy-egy blőd kijelentése után ott fog díszelegni minden napilap címoldalán. Róla szól majd minden szatirikus műsor, vitapartnerei /ezt nem tudja kikerülni/ élő adásban fogják felmosni vele a padlót.

taga20 2018.12.29. 23:07:58

@Emzé Periksz: ha mégegyszer ide szarsz, a saját szarodat fogom feletetni veled fityeszszar!

alöksz róz 2018.12.30. 00:29:24

@morpho: ne hazudj, nem gyurcsányt írt.

amúgy 13500 milliárd forinttal nőtt az államadósság a 2002-es és 2010-es kormányváltás között, azaz több mint duplájára nőtt (plusz nyugodtan számold hozzá a privatizációs bevételeket).
a 2010-es kormányváltáskor pedig 22000 milliárd volt az államadósság, ebben is hazudtál. forrás: index.hu
www.google.com/amp/s/index.hu/chart/2010/11/29/allamadossag/amp

legalább olyanokat hazudj, amiket mem lehet három kattintással ellenőrizni...

alöksz róz 2018.12.30. 00:44:27

az meg elég súlyos, hogy olyanok nagyimréznek itt, akik annak a pártnak a fizetett szerzői, amelyik kivégezte...

éteIízesítő 2018.12.30. 00:45:13

"Az éj leple alatt lerombolták"

Az éj = reggel 6-kor

lerombolták= elszálították

"A Horthy korszakban itt egy virtigli antiszemita emlékmű állt"

A tanácsköztársaság áldozatairól, vagyis a tanácsköztásaságellenesség=antiszemitizmus, vagyis a tanácsköztársaság zsidó rémuralom volt.

taga20 2018.12.30. 01:47:12

@alöksz róz: az elég súlyos, hogy olyanok pofáznak, mint te is, akik a GECI minden csöppjét zabáljátok!

van bőr a pofádon fityeszzombi az fiksz!

taga20 2018.12.30. 01:49:31

@éteIízesítő: "Az éj leple alatt lerombolták"

Az éj = reggel 6-kor"

5-kor a kocsin volt te faszszopó fityeszszar!

te bazdmeg életedben nem dolgoztál, ahogy a gazdád se a GECI!

antiinternáci 2018.12.30. 08:05:26

@Ms.Cunnesburry:

Nincs mit kontrollálni.
Ha nem a nyugati cégekhez folyna vissza a pénz nagy része, akkor nem adnának.
Ez nem csak aZorbánra igaz, bármely kormány esetén is így lenne. (Azért annyira még saját itteni elvtársaikat sem szeretik...)

Amúgy köszönöm Neked, hogy veled vitatkozni lehet, nemegyetérteni lehet, és nem alkalmazod azt az alávaló stílust, amelyet sok balliberális szokott itt.
Ezért boldog új évet kívánok számodra most, mivel idén már nem írok.

alöksz róz 2018.12.30. 09:22:11

@taga20: és ezt nekem mondod? hát te dolgozol az orbán-kormány maradásáért, te segg...

Rwindx 2018.12.30. 09:50:22

Kár hogy megint hazudsz, de hát ezért is rühellünk.

Gato666 2018.12.30. 10:04:55

@NemodaBuda: De szerencsére nem fogtok győzni.

ember100 2018.12.30. 10:25:20

@rallus:
Helló !

Öcsém öcsém ÉRTED is amit leírsz ?
Brüsszel Bélától az ÁLLAM kap felzárkóztatási támogatást.
A TŐKE amit kivisznek az országból az a Tesco, Auchan , Audi , Opel ...... multik illetve az itt BEFEKTETŐK pénze , haszna , ami után több kevesebb sikerrel adóznak és egy csomó embernek munkát adnak.
Tudod ezek ELŐSZÖR PÉNZT raknak az országba .
Ne keverjük már a szezont a fa...al !

yourmomtits 2018.12.30. 10:33:26

nem rombolták le. Ságvári dögöljön meg. azt megértem, h számotokra hazug lesz az új szobor. a véleményetek viszont nem számít.

Erick Hofi 2018.12.30. 10:37:47

orbán szélsőjobbos? Ez a cigány-zsidó korcs? Csak akar lenni szélsőjobbos. Ez a videó megmutatja mennyire szélsőjobbos:

www.youtube.com/watch?v=6RZXSZJiEDM

konrada 2018.12.30. 10:40:01

Nem akarok se pro se kontra hozzászólni, de miért gondolja a szerző, hogy az igaza megtámogatásához szükség van az antiszemita kártyára?
Talán magának sem hiszi el, hogy ronda, meg történelem hamisító, ezért kell neki ez az ultima ratio érv, hogy jelezze előre:
Aki másként gondolja, az egy rasszista barom, így a véleménye nem számít?

LKerekes 2018.12.30. 10:47:38

El a kezekkel Nagy Imrétől! A mienk!
Ha kell Orbánnak egy mártír, akkor akasztasson fel egyet magának!
Mi akasztottuk fel, ezért senki el nem veheti tőlünk!

Előre! És vissza! És hátra! Össze-vissza!

aláírás:

demokratikus Ellenzék

LKerekes 2018.12.30. 10:48:53

@rasztaszív:
Akkor téged is el kell takarítani, mert egy igazi rakás szar vagy.

LKerekes 2018.12.30. 10:53:38

@taga20:
Anyád meg a faszod minden csöppjét nyeli. Te beképzelt senkiházi szarevő!

LKerekes 2018.12.30. 10:54:58

@Erick Hofi:
Anyád a zsidó-cigány bárcás kurva.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.30. 10:55:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Napazmeg. Adok neked száz forintot, hogy vegyél rajta mindenfélét, meg tőlem is pár kiflit. Kurva jó üzlet! "

Ja. Főleg annak a másik magyarnak, aki mellettem kiflit árul. Aki így szépen ellehetetlenül.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.30. 10:56:21

@LKerekes: Nem kell leereszkedni a szintjükre, magukból csinálnak bohócot ezzel a trágárkodással.

Bicepsz Elek77 2018.12.30. 11:02:24

Hat a pesti sracok(+atallt katonak) aldoztak fel az eletuket is ha kell!! Nagy Imre es tarsai siman harc nelkul elmenekultek mikor jottek az oroszok. Az mas kerdes, hogy kesobb vallaltak a martirsagot, de 1956barrol szolt, hogy ne csak a parton beluli csokosokat rehabilitaljak es vegyek emberszamba, hanem a nem parttag egyszeru embereket is!!! 1953-56 oktobere kozott csak a pajtik kaptak rehabot vagy kegyelmet(pl Kadar, Rajk), de nem Mindszenty vagy mas nem parttagok.
Nagy Imret se szoborparkba csak mashova teszik majd.

csakférfi 2018.12.30. 11:03:22

@ember100:
Hiszékeny egy ember vagy Te.
Csak nem gondolod hogy a multik azért jönnek ide hogy nekünk jó legyen?Magyar munkásoknak.
Na ne nevettess!
Azért jönnek hogy pénzt csináljanak maguknak....nekünk meg csöpögtetnek némi aprópénzt.
Naív egy gondolkodásod van.
:) :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.12.30. 11:07:27

@konrada: Azért, mert Nagy Imre szerepe egy kicsit érdekes. Kicsit érdekes, mert a korabeli minta alapján úgy tudta, hogy őt elsőszámú vezetőként nem fogják bántani, ha leverik a forradalmat. Ha nem veri le a forradalmat nem mindegy, mennyire sikerül átmenteni hatalmat, befolyást.

Amúgy eléggé moszkovita is volt, aki a szovjet szerveknek is jelentett, korábban úgy küldött embereket a halálba, a forradalom alatt "hősiesen" úgy gondolta, inkább lincseljék meg a kiskatonát, erőszakolják meg a takarítónőt, szenvedjen az akinek nem volt más választása és ártatlan az ő bűneiért, de nem avatkozik közbe. Így hatalmat is át lehet menteni és talán bárki is győz megúszhatja.

Kádár meg úgy gondolta, hogy nem az ilyenek miatt feldühödő kisembereket kell büntetni, hanem azokat akik két vasat tartottak a tűzbe és mindkét oldalon embereket küldtek a halálba. Ha pedig a rossz politikájuk maga is oka volt a forradalomnak, és a jónak gondolt irány rémuralomba fordulásának, akkor pedig különösen.

Amikor a kérdés arról szól, hogy azok a hatalomátmentésre játszó bűnösök, akik sunyítottak a lincseléskor, és sunyítottak a szovjetek bevonulásakor is, és korábban sok ember halálához, bebörtönzéséhez a sztálini rendszer részeként tevékenyen hozzájárultak a hősök, vagy azok akik már a forradalom elején, akkor még békésen, valóban kockáztatva jelentek meg fontos kérdés.

A blog tisztázza, hogy nála a hazug, sunyi, sokak haláláért felelős becstelen hatalomátmentők a fontosak. Én meg úgy gondolom, hogy vannak ennek az országnak olyan vértanúi is, akiket nem ilyen helyzetben, nem ilyen viselkedésért végeztek ki.

Többek között az aradi vértanúk és sok más is.

És véleményem szerint, a sok ember kivégzéséhez tevékenyen hozzátevő, a forradalom alatt is mások élete árán hatalomátmentéssel próbálkozó Nagy Imre szobrát egyetlen nézőpontból szabad csak megítélni: Abból, ahogy Nagy Imre áldozatai, azoknak a családja, stb. látnák. Azok is akik akkor forradalmat csináltak, és nem hatalmat átmenteni próbáltak, és akik okkal skandálták, hogy "Imi Balsoj, Igyi Damoj".

És Nagy Imre kapcsán a "forradalom miniszterelnöke" kifejezés azért is kétes és hazug, mert a forradalom az ő kormányzása alatt, az általa korábban is folytatott politika ellen tört ki, és az első követelések bizony őt próbálták hazazavarni Moszkvába.

Vajon ők az igazi vértanúk, vagy az ártatlanul egy ideológiai nevében kivégzett kisemberek? Akár a vörösterror idején, akár akkor, amikor Nagy Imre aktív vezetője volt a hazai kommunista rezsimnek, akár akkor amikor korábban szovjet területen ügynökösködött?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.12.30. 11:20:13

@Bicepsz Elek77: Az a baj, hogy a "vállalta a mártíromságot" szöveg egy elég álságosan felépített személyi kultusz. Aki arra játszott, hogy itt az ő és barátai uralmát állítják helyre az oroszok és ezért volt elérhető amikor letartóztatták az ott semmit sem vállalt. És arról, hogy később mit mondott, mit vállalt és milyen nyomásgyakorlás hatására ismerte el a bűnösségét és vállalt valamit viszont az a kép, amit ott a bűnös megbánó viselkedéséről a kommunista rendszer fel akart állítani.

Ez a sok szempontból kétes értékű kép áll szemben a korábbi bűneivel, gaztetteivel. A kérdés, hogy mennyire hiszünk a gerinces kiállásban? Mennyire illik az nem csak hozzá, hanem a kommunista rendszerhez is. Mert ugye a személyi kultusz építése, és a jó kommunista megbánása, az ebből lett mártírkultusz ellenpontjaként ott van az, amire az akkori berendezkedés szerinti rutinból általában következtethetünk.

De bármit is mondott neki ott bárki, Nagy Imre pontosan tisztában volt a jellemző rutinnal:

Namost amikor az ajánlat az, hogy vagy eljátszod a bűnbánó embert, és akkor gyorsan vége a dolognak... Vagy, ha mázlista vagy és jóbarát még a bitó árnyékában is volt példa kegyelemre.

Vagy a rendszer utánamegy mindenkinek aki a gaztetteidből profitált, és mindenkit üldöznek ebből, és ott lesznek azok a kegyetlen vallatók, ÁVHsok, stb. akiket jól ismertél, és azok a KGBs "haverok" akikkel együtt dolgoztál, és ők tudod milyen kegyetlenek, és a szeretteid sikolyait hallgatva "sajnálatos módon életedet" veszted a fogdában több hét kínzás után...

A kérdés az, hogy ezt a forgatókönyvet, ezt a koreográfiát ismerve bátor hőstett és mártíromság az A verziót választani, vagy ez a könnyebb út, amiért csak el kell árulni a forradalom során (hatalomátmentés céljából) felvállalt értékeket is.

taga20 2018.12.30. 11:21:02

@LKerekes: laci bakker, te ma is nagyon patent vagy, nem vagy te fityeszes?;)

ezt ismered?

ORBÁN 1 GECI!

jó, mi!? te meg nap-nap után felnyalod!:))))))))

Sir Gombóc 2018.12.30. 11:26:14

@alöksz róz: a fideszre gondoltál ugye? Mert ott ül a legtöbb kommunista az összes párt közül.

Bicepsz Elek77 2018.12.30. 11:31:40

@Válasszunk:
Most csak peldanak hozom fel Bocskai Istvant, aki Habsburg partikent 1594-ben siman csapdaba csalta es kivegeztette a torok parti erdelyi fourakat, vagy kihasynalta a szekelyeket a torok ellen, majd par evvel kesobb ujra jobbagyi statusba szoritotta oket es veresen leverte a felkelesuket. 1604-re mar o volt a Habsburg ellenes felkeles fo vezetoje. Kiegyezett a hajdukkal es a szekelyekkel is. Ma szobrai vannak tobb helyen. Nagy Imre inkabb "tartalekban" volt, nem volt kozvetlen szerepe a terrorban(persze a padlaslesopres is resze, de az mas dolog).
Na de en ertem, hogy a kommunistak most moge bujnak, a jobboldal meg abszolut kizarna, de egyik sem igaz 100%-ban.

2018.12.30. 11:46:01

@konrada:

Esetleg a szerző arra gondolhatott, amikor előhúzta az "antiszemitizmus kártyát" - bár én nem vagyok látó és nem vagyok benne biztos -, hogy a vörös terror emlékművet az a Horthy Miklós "ellentengernagy/altengernagy/kormányzó/" avatta fel, amely engedélyt adott a deportálásokra, és a zsidó gettó elszeparálására.
És mindehhez slusszpoénként megemlíteném, hogy Horthy 1919-ben ha nem is aktívan, de csendben asszisztált a "vörösterrorhoz, hiszen mind a háromszor Szegeden megalakult kormányban hadügyminiszter volt oly módon, hogy közben nem facsarta az orrát a szintén a kormányban lévő Károlyi Gyula miniszterelnök úr családi hovatartozása, hiszen annak unokatestvére, Károlyi Mihály vezette a Tanácsköztársaságot.

Ezzel csak arra kívánok rávilágítani, hogy mind a Nagy Imre szobor, mind pedig a helyére kerülő emlékmű minimum kérdéses.

De hát sajnos a mi történelmünk szinte csak ilyen kérdéses személyekkel van terhelve.
Kezdve a "szent" királyunktól - aki testvér-, illetve népirtó volt, folytatva Kossuthon át - aki köztörvényes bűnözőként kezdte pályafutását, egészen a csúti geciig, akinek a hiteles megítélése ég várat magára, de biztos vagyok benne, hogy amennyiben letörlik róla azt a cukormázas szirupot, amit a hívek ráöntöttek, akkor kiderül majd, hogy a király bizony meztelen.

stim 2018.12.30. 11:48:28

Aki figyelemmel kíséri a B1 blogot az tudja, hogy már az írások címei sem vádolhatók meg igazmondással. Rendszeresen hazug tartalma az index korábbi stílusát idézi. Tudnak páran az indexben újságot írni ha akarnak de a B1 visszaidézi azt a hangvételt és stílust ami az index ordenáré időszakából való amikor még a liberálisoknak állt a zászló és mindent megengedtek maguknak. Összemocskoltak ami érték volt és mindenbe beletörölték a lábukat ami egy tisztességes nemzeti, konzervatív, keresztény értékrendű embernek fontos lehet. Örülök, hogy ennek az időszaknak vége van de nem felejtek.

Természetesen nekik szabad volt másokat mocskolni és a lelkivilágukba tiporni és a b1 még most is jogot formál rá. Jó emlékeztető ez azoknak akik felejtenek és azoknak akiknek még zsenge koruk miatt a politikával, médiával nem régóta foglalkoznak.

A szoborról. Ezt a szobrot azért helyezik vissza a helyére ahol eredetileg állt mert a bolsevikoknak hazudott kisebbség a vörösterror idején erőszakkal, balhékkal, érzelmi manipulációkkal, megfélemlítéssel, gyilkosságokkal, más véleményt hangoztató vétlen polgárok legyilkolásával akarta megdönteni a neki nem tetsző rendszert. Tőlük tanulták a nyilasok a Dunába lövetést. Emlékezzünk erre, hogy ne történjen meg velünk még egyszer ugyanaz. A bolsevikoknak köszönhető Trianon, a gyenge elméjű és ítélőképességű Károlyi a saját hazájukat védő katonákat hívta vissza arra az ostoba, naív feltételezésre alapozva, hogy majd a nyugat betartja amit hangoztat. Hát többek között a Sargentini jelentés tartalma is és a szavazásának a hitelessége is mutatja, hogy erre a nyugatra továbbra sem jellemző a gerinces, elvek melletti szavahihető kiállás. Ideje van a hiteltelenné vált Európai Parlamentben egy garnitúra váltásnak. A keresztény értékrendet nem ignorálni, megsemmisíteni vagy tettetni kell hanem központba helyezni.

A vörösterrorban résztvevő Lenin-fiúk kötélen végezték. Ezt ne felejtsük el. Aki erőszakot alkalmaz az ugyanezt érdemli. Kardtól vész ki karddal él. A béke fenntartása a többség érdeke.

A Momentum retorikája ma hasonló mint a bolsevikoké. A cirkuszt, balhét provokáló ellenzék ebbe az irányba viszi az országot. Amikor a momentumosok szóban kinyilvánítják, hogy fideszeseket kívánnak lámpavasra húzni vagy vasvillával ifa platóra dobálni a holttestüket akkor ez a vörösterroristák hangvétele. Ez nyílt fenyegetés és közösség elleni izgatás. Ez a tehetetlen és alkalmatlan agresszív kisebbség hangja. Ez nem az építés és fejlődés hangja. Ez a rombolás, a fenyegetés, az agresszivitás hangja. Akinek nincsen képessége a kormányzásra és nincs víziója az építkezésre annak a rombolás víziója marad. Ezeket nem szabad hatalomhoz juttatni.

Akinek ez elfogadható annak komoly gondok vannak a fejében lévő gondolataival és a felelősségérzetével. Dühös, buta, hőbörgő hülyegyerekeknek tetszik ez a fajta hangvétel mert nem látnak előrébb a dühüknél és nem értik, hogyha olyan erőket támogatnak akik ha kiszabadítanák a szellemet a palackból akkor az mivel járhat és hová vezethet. Ők ijednének meg a legjobban ha az erőszak elszabadulna és akik ezt szavazattal, tüntetéssel támogatják azok részesülhetnek a szégyenben is mert részt vettek valamiben amit nem gondoltak végig. de részt vettek benne.

Ez a szobor azért van ott, hogy tanulj a történelem hibáiból. Ne támogass erőszakos retorikájú kisebbségeket mert nem tudod milyen erők csatlakoznak rájuk. Ne kelljen utólag szégyellned magad mert a te akaratodat felhasználva elszabadítják az erőszakot. A XX. században volt elég példa arra hogyan fordultak, fordították egymás ellen egy közösség tagjait. Akik egy országban élnek azok ismerősei, barátai, rokonai egymásnak. Nem a megosztottság a cél hanem az együtt boldogulás. Ehhez a romboló retorikájó, alkalmatlan formációkat tudni kell ignorálni.

Még ha nem is ért az ember a politikához akkor is van egy emberi minőség amelyik alkalmatlan a vezetésre. Ez a dühös, hőbörgő, önuralmát vesztett barom. Régen a iskolai bizonyítványokban volt egy ilyen osztályzat, hogy magatartás. Ízlelgessük ezt a szót. Magatartás az amikor az ember nem enged meg magának dolgokat. Van neki tartása. Modora. Stílusa. A stílus maga az ember. Aki pozitívat igyekszik kommunikálni annak pozitívak a gondolatai. Tőle várható pozitív változás. Aki az elképzeléseiről beszél annak vannak elképzelései. Tőle várható elképzelés és megvalósítás. Nagyra becsülöm azokat a higgadt, jó modorú embereket akiknek van tartásuk, stílusuk a közösségi életben, legyen szó politikáról, tudományokról vagy művészetekről. Ők a hiteles példaképek. Én is igyekszem tőlük tanulni :) Ezek az építő ember karakterjegyei, ezekre érdemes figyelni.

Sikerekben gazdag Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2018.12.30. 12:16:48

Atya Isten, nem a ballib agytröszt dönti el, hol milyen szobor legyen??? Botrány!

jolka40 2018.12.30. 12:17:25

Maradt ott a Nagy Imre szobor helyén egy tavacska. Ültessenek oda egy kis szomorúfűzfát, és várjuk meg, míg megöregszik. A francba a szobrokkal!

Moin Moin 2018.12.30. 12:17:45

@rallus: A Picketty blogján egy diákja kutatásia alapján megjelent, a V4-ekre vonatkozó elemzésről már kimutatták, hogy téves. Itt olvashatod a szakmailag megalapozott cáfolatokat:
bruegel.org/2018/02/what-is-the-financial-balance-of-eu-membership-for-central-europe/
www.portfolio.hu/gazdasag/nem-fosztogatnak-hanem-osztogatnak-magyarorszag-kizsakmanyolasarol.4.274917.html

...Szóval, bocsesz!:-)))

élhetetlen 2018.12.30. 12:22:02

@csakférfi: Ez érdekes gondolat. „Csak nem gondolod hogy a multik azért jönnek ide hogy nekünk jó legyen?”. Miért, a magyar boltos azért nyit boltot, hogy neked jó legyen? Nem, azért nyit boltot, hogy haszna legyen, és megéljen belőle. Sőt, a világon az összes bolt, étterem azért nyit, hogy haszna legyen. Te most mit mondtál? Lehet, hogy én is naiv vagyok, de kifejezett jó nekem, hogy vannak boltok, üzletek, akkor is, ha a tulaj keres ezzel.

VadMacs 2018.12.30. 12:22:57

>Amikor a momentumosok szóban kinyilvánítják, hogy fideszeseket kívánnak lámpavasra húzni vagy vasvillával ifa platóra dobálni a holttestüket akkor ez a vörösterroristák hangvétele. Ez nyílt fenyegetés és közösség elleni izgatás.

A gyurcsóti bábuégetés (és a többi narancstálib korszakos baromság) bezzeg igazi ájrópai mélykeresztén' viselkedés volt, mi...?

yourmomtits 2018.12.30. 12:25:09

@Bicepsz Elek77: az is hozzátartozik Bocskaihoz, h mielőtt a Habsburgok ellen fordult, azok elárulták őt

Che21 2018.12.30. 12:26:00

"Az éj leple alatt lerombolták..."

Elsőt öt szó, két hazugság, kicsit erős indítás.

És nem, a forradalmat nem a komcsik csinálták.

2018.12.30. 12:26:03

@antiinternáci:

Köszönöm, viszont kívánom.

"Nincs mit kontrollálni.Ha nem a nyugati cégekhez folyna vissza a pénz nagy része, akkor nem adnának."

Ez egy elég erős és egyszerű téveszme. Az uniós pályázatokat a mindekori komány írja ki és szabja meg feltételeit.
Itt Szlovákiában is 2010 óta van hatalmon a legnagyobb kormánypárt- koalícióban. Tavaly az újságíró gyilkosság kapcsán a közvélemény számára is nyilvánvalóvá vált, hogy a sorozatos korrupciós botrányok fő aktorai a kormánypárt tagjaihoz köthetők, vagy ők maguk.
Magyarán mondva nem a nyugati multi viszi ki, lopja el a támogatások nagy részét, hanem saját választott képviselőink illetve azok a vállakozók, akik velük szoros baráti viszonyt ápolnak.
A rendszerszintű korrupciót fedezik az állami szervek, az ügyészség, bíróság, rendőrség. Azt hiszem ugyanez a helyzet Magyarországon is.

Gandosz 2018.12.30. 12:29:04

@Ms.Cunnesburry: Brüsszeli támogatásokból él Szlovákia.

VadMacs 2018.12.30. 12:33:45

@Ms.Cunnesburry:
>A rendszerszintű korrupciót fedezik az állami szervek, az ügyészség, bíróság, rendőrség. Azt hiszem ugyanez a helyzet Magyarországon is.

Nem a semmiért fújnak az EU ügyészségre. Még a végén kiderülne, hogy pénztáros lölö jóistene az EU, és récsölék saját lábát is az EU (nyugati) adófizetői finanszírozták... :)

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.30. 12:38:08

Hülyék voltatok, hülyék vagytok, hülyék is maradtok

FOLYTASSÁTOK

Gandosz 2018.12.30. 12:38:39

@stim:
"Index ordenáré időszakából való amikor még a liberálisoknak állt a zászló és mindent megengedtek maguknak. Összemocskoltak ami érték volt és mindenbe beletörölték a lábukat ami egy tisztességes nemzeti, konzervatív, keresztény értékrendű embernek fontos lehet. Örülök, hogy ennek az időszaknak vége van de nem felejtek."

Nincs vége, ma is volt egy magyarmúltgyalázó (középkorgyalázó) cikk:
index.hu/techtud/tortenelem/2018/12/29/voros_naszok_a_magyar_kozepkorbol/

A stílus:

"A Debreczenit követő Vásárhelyi Máriát Váradi Júlia azzal konferálja fel, hogy "ismét egy sokkoló előadás következik", ami bennünk egy pillanatra felcsillantja a világ első liberális zombipornójának a lehetőségét, erről azonban sajnos szó sincs. Vásárhelyi mostani produkciója még az összegyűlt nyugdíjasok igényeit sem elégítette ki. Vásárhelyi ugyanis szemben a konferencia másik két előadójával előadni sem tud.
Így ő húsz percben papírról olvasott fel valamit, ami vagy egy volt az ÉS-ben már megjelent cikkei közül, vagy kísértetiesen hasonlított ezekre. Ráadásul Vásárhelyi csak ülve tud olvasni, így a közönségnek azon kilencven százaléka, amelynek nem volt szerencséje az első sorban ülni, csak a nyakát nyújtogathatta.
Mint a dominához befizető férfiak
Talán nem szégyen bevallani, de mindketten alapvetően Vásárhelyi miatt döntöttünk úgy, hogy péntek délutánunkat erre a rendezvényre áldozuk. Egészen pontosan azért, mert bíztosak voltunk benne, hogy mond valamit az Indexről is. Mint a dominához befizető férfiak, azért szenvedtünk, hogy Vásárhelyi egy utolsó, jól irányzott ostorcsapással megrántsa a ravaszt elektromos árammal már eleve felajzott hímvesszőnkön".

index.hu/belfold/2009/10/31/hany_halalos_aldozata_lesz_a_fidesz-lagereknek/

2018.12.30. 12:50:18

@Gandosz:

Szlovákia is. :)
De nem harcol Brüsszel ellen, max. néhány orosz propagandaoldalon /pl. Konzervatív lapok/ olvashatsz uszító cikkeket. Tagja a megalakulóban lévő Európai Ügyészségnek,
ujszo.com/kozelet/szlovakia-is-elkezdi-az-europai-ugyeszek-kivalasztasat

2018.12.30. 12:53:06

@VadMacs:

Ilyen lépések teszik nyilvánvalóvá. Baromira érdekes, hogy a támogatást elfogadja a kormány, de az ellenőrzőrendszert már nem. :)))

Hans Gruber 2018.12.30. 13:09:41

Nagy Imre egy gyilkos bolsevik volt, akit a saját elvtársai végeztek ki és most a poszt írójához hasonló jelenkori örököseik még fel is használnak hogy a hóhérokat mentegesség (vö. Apró Antal szerepe és mai családja szerepe).

Gandosz 2018.12.30. 13:15:08

@Ms.Cunnesburry: annyi bürokratikus ellenőrzés van már így is beépítve az eu pénzosztásba, hogy a pénzosztás 20%-át ez emészti fel; csalni pedig sokszor kötelező, mert különben megbénulna a pénzosztás; nem Magyarországról beszélek, hanem általában.
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/italy/11400808/Scandal-of-Sicilian-villages-2m-EU-funded-lift-to-nowhere.html

WLaci 2018.12.30. 13:15:12

Szerintem meg nagyon rendben van ez az emlékmű. Magyarországon egy-kétezer ember kivételével mindenki tudja, hová tegye Horthyt és a vörösöket, és hogy ki képviselte ennek a nemzetnek az érdekeit. Ha másra nem jó Orbán autokráciája, arra biztos, hogy a komcsik nyomait végre eltünteti.

Gandosz 2018.12.30. 13:16:30

@Hans Gruber: mint Rajk, aki szívesen belelövetett volna az őt temető tömegbe, ha élt volna

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.30. 13:17:11

@Ellenzéki Tüntető: Hát akkor elegánsan vissza lehet utasítani az EU-segílyt. Az nem megy, hogy a geci gazdád felmarkolja, aztán uszít az EU ellen.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.30. 13:20:48

@WLaci: "egy-kétezer ember kivételével mindenki tudja, hová tegye Horthyt"

Hát a háborúsbűnös hortit a történelem szemétdombjára, nem kérdés. Az az egy-kétezer nyilas fasiszta meg elmehet az apjuk faszára.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.30. 13:25:09

@Hans Gruber: "Nagy Imre egy gyilkos bolsevik volt"

Az is volt. Sok minden volt. Ezt beszéld meg a geci gazdáddal, aki olyan szenvedélyes beszédet mondott a gyilkos bolsevik újratemetésén.

Tangooo 2018.12.30. 13:29:09

A magyarnak mindenre van legalább egy mondása. Erre ez:
Kinek a pap, kinek a papné.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.12.30. 13:34:16

@Gandosz: "Brüsszeli támogatásokból él Szlovákia."

És MENNYIVEL JOBBAN, mint az impotens geci alatt sínylődő magyar nép.

inteligencs elenzeki 2018.12.30. 13:35:46

Szépen lassan de helyükre kerülnek a dolgok.
A ballibsik meg csak vinnyogjanak.

2018.12.30. 13:46:04

@Gandosz:

De ugyen nem kötelező túlárazott pályázatok segítségével degeszre tömni a holdudvart? Mezőgazdasági földként nyivántartott aszfaltozott területre felvenni a támogatást, ahogy a kelet-szlovákiai kormánypárti képviselőnő- a népnyelv találóan csak Grófnőnek nevezte- tette, vagy közmunkásokkal állami pénzen műveltetni a területet.
Mit gondolsz miért gyilkoltatták meg az oknyomozó újságírót és kedvesét?
Mert felgöngyölítette az uniós támogatásokra épült bűnszövetkezet kapcsolatát az olasz maffiával. A 'Ndrangheta egyik összekötője Fico asszisztense volt.
parameter.sk/meggyilkolt-ujsagiro-utolso-cikke-az-olasz-maffia-szlovakiaban-van-es-csapjai-politikaig-ernek

A csápok teljes Kelet-Európát behálózzák.
Ez történt pl. a Bardellino-csoport esetében, ahogy azt a vallomást tevő Carmine Schiavonétól tudható. A Cicciariello néven ismert Francesco Schiavone Szlovákiában és Lengyelországban ruházott be, Luigi Diana Magyarországon; a Grande Aracri-banda Romániában; Antonio Prudentino (Sacra corona unita) Albániában, és a Cosa Nostra a romániai hulladékfeldolgozásba.

A lista nagyon hosszú – állítja Saviano – és kiegészítendő azokkal, akik az igazságszolgáltatás elől menekültek ezekbe az országokba: Ugo De Lucia a szlovákiai Poprádra, Pietro Licciardi és Pino Bonavita Prágába, Giancarlo De Luca Nagylakra (a román határ mellett), Pasqualino Ariganello Gyulafehárvárra, Antonio Cella a lengyelországi Głogów-ba és Pasquale Avagliano Temesvárra.
merce.hu/2018/03/07/nem-csak-szlovakiaban-telepedett-meg-az-olasz-maffia-regionkban/

Ezért kell az uniós ügyészség.

dare 2018.12.30. 13:59:57

"Aki a múltban él, annak nem lehet jövője"

Most tényleg ez lesz, hogy cserélgetni fogjuk a két korszak szobrait még vagy 100 évig emlékezetpolitika címen?
Valamikor majd csak belépünk a 21. századba, lehet majd csak a 22.-ben, de ilyen részletkérdésekkel nem kell foglalkoznunk.
Oké, elviszik más helyre a szobort, de miért kell helyette egy hasonlóan kétes megítélésű személy korszakából vinni a helyére egy másikat?
Ráadásul egy ilyen helyzetben, mint a mostani.
Képzeljük el fordítva, erősen balos kormányzás van, zajlik ellenük egy tüntetéshullám, erre csinálnak egy hasonló szoborcserét emlékezetpolitika címszóval.
Határtalan lenne a boldogság.

Csak úgy süt a kormányból a megbékélés iránti vágyakozás, ezzel a cserével aki egy másodpercre is kételkedik továbbra is ezen, azoknak nem soha nem fog tetszeni, ahogy épül a hazánk.
Ebbe az irányba viszont nem kéne építkezni, mert ez a múlt, ezt az igazság szerint már meg kéne haladni.
Pl lehetne ott egy olyan szobor is, ami nem valami véres időszakra emlékezetet minket a múltból (van belőlük bőven elég), hanem inkább lezárná végre azt a századot.
Előrébb tudnánk kerülni vele, sokkal jobban, mint ezzel a szoborral.

Bafana 2018.12.30. 14:05:27

Ez O1G megosztási módszere. Most fognak kezdődni az igazi Orbán-ellenes megmozdulások és sztrájkok. Ahol a rabszolgatörvény miatt együtt tiltakozik a Jobbikostól a szakszervezetekig az egész ellenzék. Ez csípi a Zsebnapóleon szemét és ezért történt MOST ez a szoborátszállítás, ami csak egy ürügy.
Figyelem! Nem bedőlni!!!

dare 2018.12.30. 14:32:58

@balfaszokkal sáncoló: Azért könnyebb lesz a köztévén a téren tüntető emberekre mondani azt, hogy balos csürhe, akik a szobor miatt vergődnek ott.

Sir Galahad 2018.12.30. 14:53:22

Mindjárt az első mondat hazugság: nem az éj leple alatt, hanem hajnalban és a szobrot nem rombolták le, hanem elszállították, fel fogják állítani másutt. Ezek után a többi már szót sem érdemel.

marosy 2018.12.30. 14:56:27

Ájvékol a bolsevik tetűhorda. Ájvékolnak a vörös terror elkövetőinek a leszármazottai.

taga20 2018.12.30. 15:11:51

@marosy: mi van betmen, mi a kurvaanyádat ajvékolsz itt?

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2018.12.30. 15:31:08

Annyira jó hallani, hogy nyüszítetek! :-))))) Köszi.

Régi trükk, hogy nem, nem a tartalommal van a baj, csak a formával. 2002-ben azt mondtátok, hogy jól csinálja Orbán, csak a stílusa fertelmes, ti majd ugyanúgy csináljátok, csak szebben. :-))))))))))) Most is csak a szobor kinézete rossz, persze.

Az a nagy bajotok, hogy nem ti mondjátok meg, hogy mi történjen ebben az országban. Sosem ti mondtátok meg, de volt sajnos egy hosszú időszak, mikor igen. Ezért hozzászoktatok, és azt hiszitek, hogy ez a normális. Most történik a restauráció, lélekben visszaugrunk 19 elé, de inkább az 1848-as időkhöz, mikor mi mondtuk meg, hogy hogy gondoljuk az életünket.

Mondok egy rossz hírt, ez még csak a kezdet. A filmművészetben és a kultúra egyéb területein, az oktatásban stb. is szívni fogtok, bár még keményen tartjátok magatokat.

taga20 2018.12.30. 15:33:18

@fofilozofus: egy jó kis könyvégetés, má hiányzik mi?

csakférfi 2018.12.30. 15:51:26

@Moin Moin:
Rallussal értek egyet.
Hadd szálljak bele ebbe a .....hmmm....érvelésbe.

@élhetetlen:

"@csakférfi: Ez érdekes gondolat. „Csak nem gondolod hogy a multik azért jönnek ide hogy nekünk jó legyen?”. Miért, a magyar boltos azért nyit boltot, hogy neked jó legyen? Nem, azért nyit boltot, hogy haszna legyen, és megéljen belőle. Sőt, a világon az összes bolt, étterem azért nyit, hogy haszna legyen. Te most mit mondtál? Lehet, hogy én is naiv vagyok, de kifejezett jó nekem, hogy vannak boltok, üzletek, akkor is, ha a tulaj keres ezzel"

:) :)
Van némi probléma ezzel.
Akkor jó ez ha mindenkinek van elegendő pénze a léte fenntartásához....ha nincs az gáz.Nyomorog.

Tehát...
Van egy almafám.Terem 1 mázsa almát.
ezt eladom 100000 ezer plusz áfáért.
A munkabér amit kifizetek 20000
Amit ráfordítottam energia 10000
Növényvédőszer 10000
anyagköltség 10000
Öszesen: 50000
Nyereség 50000

Leadózom 15% szja.-val vagy 13% társasági adóval
az -7500 50000-7500=42500
Tehát tisztán kerestem 1 mázsa almán 42500 ft-ot.
Hurrá!
Csakhogy a szakszervezet és a munkavállalók hisztiznek és a munkabér felmegy 40000-re
Ráadásul a kormány kevesli a szja- át ezért 25% ra emeli ez a 7500 helyett lesz 12500
Hát ez szívás,mivel
12500
40000
30000...anyag és energia maradt
Így a 72500 ft lesz az össz kiadásom...a nyereség meg leolvadt 27500-ra.Ez már azért Nem járja hiszen én Multikulti vagyok.
Ezért hallottam hogy a szomszéd országban
munkabér 5000
Amit ráfordítottam energia 10000
Növényvédőszer 10000
anyagköltség 10000
Sőt 10 évre adómentességet élvezek ha ott ültetek almafát
Nosza vágjunk bele.
35000 lesz a költségem az évi nyereségem 65000
tíz évre ez 650000 ft.
Az alma fa amit most ültetek belekerül 120000-be....sőt ennek 10%-át állja a kormány hiszen én multikulti vagyok és munkahelyeket teremtek.
tehát 110 ezer hoz majd a konyhámra évi 65000 ft-t.
Mivel a szomszédban már adóztam (igaz adókedvezménnyel) így itthon nem kell.
Mindenki boldog!
:) :)
Kb. így zajlik....csak több nullával és nem almafával.

alöksz róz 2018.12.30. 15:52:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: akkor maradtunk le, amikor a szeretve tisztelt elnököd volt kormányon

staropramen 2018.12.30. 15:59:39

Kövér nagyapja vöröskatona volt, mint tudjuk.Harcolt a Tanácsköztársaságért a románok, csehek és ha kellett akkor a fehérek ellen.
Unokáját az ő érdemei miatt vették fel az egyetemre anno.
Keserű fintora lenne a történelemnek ha ezt a förmedvényt mondjuk az országgyűlés elnöke avatná.

vénkujon 2018.12.30. 16:01:52

nagyon jo ez a nagyimre kanyar. na it egy jo vicc rolla:

'89, orby viki:
"-Öh és akkor megprobáltam leszópni magam."
'89 nép:
"-mi izs vigtor, veled vagyunk!"
'18 orby viki:
"-hehe csak viceltem, hehehe!

óriási. nagyon várom a szakértö, hút geri véleményét. aszt hiszem be fogok szarni a nevetéstő

vénkujon 2018.12.30. 16:06:48

jaj. itt a vége:
'18 nép:
"hehe. mi azér leszópjunk magunkat viki."

hahaha

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2018.12.30. 16:15:48

89-ben jó volt neki Nagy Imre, hogy felkapaszkodjon az uborkafára. Ma már simán ejti. Ezt teszi mindennel amit az egyik nap állít, a másik nap simán megcáfolja. Úgy forog, mint a szélkakas!

Endre Varsányi 2018.12.30. 16:33:13

@rallus: El kell felejteni ezt a forint elszámolós marhaságot. Totál hülyeség. Most akkor nőtt, vagy csökkent? Lássunk egy rövid, ám igen magvas összefoglalót a témában.
Először is tisztázzuk azt, hogy mi az adósság és az adósságmutató közti különbség (ide már beleszól a GDP is, vagyis az ország milyen nehézségek árán tudja visszafizetni az adósságot ami a fidesz kormányzat alatt jóval nagyobb megszorításokat igényel, nem csoda, hogy vissza tudjuk fizetni!) .
A nagy különbség, hogy a Fidesz nyolc éve alatt sokkal kisebb volt a hiány, tehát az új adósság felvétele, így a GDP-arányos adósság összességében csökkenhetett. Ez nem magyar sajátosság, nemzetközi trend, hogy az országok ritkán fizetik vissza az adósságukat, inkább „kinövik” azt.
Defacto a Fidesz-kormányzat érdeme, hogy az államadósság végre egyértelmű csökkenő pályán van. Viszont, amint arra minap az Európai Bizottság is figyelmeztetett, az adósság lassan csökken, és az elmúlt évek ütemét figyelembe véve még 25-50 év amíg az alaptörvény által előírt és biztonságosnak vélt 50 százalék alá csökken. Sajnos nem valószínű, hogy a következő válság ezt „megvárja”. Ha azt szeretnénk, hogy Magyarország stabil helyzetben várja a jövő kihívásait, akkor a jelenlegi magas gazdasági növekedés mellett még a mostaninál is kevesebb új adósságot kellene felvennie az államnak. Sajnos itt kell emlékeztetnem mindenkit egy újabb tényre mindenkit. A fidesz nem közvetlen kölcsön formájában, de felvett komoly tartozásokat Paks II-re, a kínai vasútra (ezzel megkérdőjelezve politikai és gazdasági szuverenitását is Magyarországnak). Nem szabad elfelejteni azonban, hogy a kormánynak előbb vagy utóbb vissza kell fizetnie azt a 3000 milliárd Forintot is a Nyugdíjkasszába amit természetesen rá lehet hagyományozni a következő nyertes párt kormányára is, ami nem is lepne meg a fidesz erkölcsi mércéje alapján. Röviden, azoknak a számoknak a világon semmi, de semmi értelmük.
index.hu/gazdasag/defacto/2018/05/31/akkor_most_no_az_allamadossag_vagy_csokken/

csakférfi 2018.12.30. 16:43:43

@Endre Varsányi:
GDP???

" GDP = fogyasztás + beruházás + export – import

Viszont a közgazdászok általában szeretik különbontani a magán és közösségi fogyasztást. Az exportból kivonva az importot kapjuk a nettó exportot. A GDP egyenlete így:

GDP = háztartások fogyasztása + kormányzati fogyasztás + beruházás + nettó export

GDP = C + G + I + NX"

hu.wikipedia.org/wiki/Brutt%C3%B3_hazai_term%C3%A9k

Tehát
10 milló ember fogyaszt 1 millárdot
Vagy
3 millió 100 milliót
4 milló 400 millót
2 millió 300 millót
1 millió 200 millót
Ugyanis az eredmény ugyanaz.
Csak a "legalja" éppen tengődik.A felső réteg meg élvezi a magas gdp-t.
Fura ez a statisztika.
Mintha hazugság lenne.
Neked nincs ilyen benyomásod?
:) :)

ember100 2018.12.30. 16:47:59

@csakférfi:
Helló !

Persze nem azért csinál valaki egy gyárat , boltot... hogy ne keressen vele ,de ez igaz a magyar üzletekre is .
Amit írtam az a brüsszel jön a pénz kontra multi kizsákmányolásért írtam.

csakférfi 2018.12.30. 16:50:36

@ember100:
Szia!
:)
Értem....részemről nem haragból írtam....józan paraszti ész.
:)

Tinuv 2018.12.30. 17:02:48

Ha már megy a visszaállítósdi, a Hősök Teréről is elvihetnék a Nagy Imre sírt.

élhetetlen 2018.12.30. 17:03:48

@csakférfi: „Akkor jó ez ha mindenkinek van elegendő pénze a léte fenntartásához....ha nincs az gáz.”. Ez igaz. Én csak azt nem látom, a boltoknál maradva, hogy, ha nem lenne Tesco, és Lidl, akkor mindenkinek lenne pénze a megélhetésre. Amit látok, mint gyalog, hogy pl. a Tesco rengeteg munkát is fektet abba, hogy működjön, értem ezalatt a beszállítók kiválasztásától az áru kiszállításáig mindent. Mindegy melyik napra rendelek, a zöldség mindig friss. Ezt meg kell szervezni, és meg kell csinálni. Mi van a CBA-nál? Kiadják a boltokat vállalkozóknak, akiknek nem éri meg naponta szállíttatni a központi beszerzésből, ha csütörtökön veszel egy fehérrépát, nem tudod megpucolni, olyan fonnyadt. Mert a tulajdonos nem foglalkozik vele. A bevétel jön a licenc szerződésekből, szerintem az sem érdekelte, ha az áru elrohadt a központi raktárban. Nem fogom megváltani a világot, és nem vagyok közgazdász sem. Fogalmam sincs, miért kell kifizetni 4 évre a munkások bérért (csak olvastam), hogy idejöjjön a multi. Tudom, eladták a magyar gyárakat külföldieknek, de van már pár milliárdosunk, akik telepíthetnének gyárakat, vehetnének licencet, gyártási technológiát, termelhetnének, mert a 10 balatoni szállodából senki nem fog megélni Borsodban, vagy akárhol. De a jakuzzis külföldi stadionból sem. Azt hiszem, nem mindenről a multik tehetnek, legfeljebb élnek a felkínált lehetőséggel. Más. Amit nem adtak el külföldieknek. Nem áldom haló poraiban Torgyánt, aki szétverte a TSZ-eket (Az emberek verik le a karókat. Hogyne, azok, akiknek már mondta valaki, hogy majd megveszi a földjét. Az ész meg eddig tartott). Azokat gépparkostól a falu egy-két potentátja vette meg, és ott maradtak az emberek napszámosnak. Talán egy hónapja olvastam egy faluról, ahol nem volt elég kapzsi a TSZ elnök, és nem megvettek, hanem talán kft-vé alakította a TSZ-t. Jól ének, virulnak. És ez már nem megfordítható, mert aki akkor megvette, nem fogja bedobni a közösbe az árut. De ez aztán már végképp nem varrható a multik nyakába. (A multikulti meg egészen mást jelent). Ja, és a bérek. „.a nyereség meg leolvadt 27500-ra.Ez már azért Nem járja hiszen én Multikulti vagyok.”. Az teljesen normális, hogy, ha valamit olcsóbban tudok csinálni máshol, és képes vagyok költözni, akkor költözök. Vagy nem éri meg költözni, mert sokat fektettem be, mint a Tesco Budaörsön. Marad, és emeli a béreket. Meddig, míg az összes ápolónő el nem megy pénztárosnak? Na, ez hosszabb lett, mint az almafa ága, és nem is olyan jól felépített, de tőlem ennyire tellett.

csakférfi 2018.12.30. 17:10:47

@élhetetlen:
:)
Azért belegondolva.......multi vagy a magyar "mészáros"?
Jó kérdés!
Én sem fogom megváltani a világot....ebbe születtem...nagyjából 1966-ban.
Viszont kénytelen vagyok ítélni így 52 évesen.
Sajna negatívan....józan paraszti ésszel.
Na....macerás ez hogy a magyar "kulák" vagy az angol arisztokrata.Ha már a Tesco.-t hoztad.
:)

Measurer 2018.12.30. 17:20:18

@Emzé Periksz:
Pedig ez eléggé átfogóan kutatott terület:
Társadalmi és etnikai konfliktusok a 19-20. században – Atrocitások, pogromok, tömeggyilkosságok, népirtások (Digitális Konfliktus Adatbázis) / Enciklopédia /Fehérterror vidéken 1919-1921
tarsadalominformatika.elte.hu/tananyagok/dka/lecke25_lap14.html

élhetetlen 2018.12.30. 17:47:35

@csakférfi: Ez van. Egy kicsit nagyon öregebb vagyok( 1953), és a szüleim vidéken éltek, én is ott születtem. Ezért fáj a TSZ-ek szétverése. Nem voltunk tagok, de mi is abból éltünk. Anya bement a TSZ irodára, befizettet a szántást, vetést, befizetett a takarmányra, házhoz hozták, neveltünk negyven hízót, amit szerződéssel elvittek. Működött. Most olyanok veszik meg a földeket, akiknek csak a föld alapú támogatás kell, és, ha csinálni próbálnak is valamit, annak az a vége, hogy negyven közmunkás megég a petrezselyem gazolása közben, mert nem értenek hozzá. Az ötszáz birkát meg kirúgják a legelőről. Kishantost beszántják. Nem tetszik. Úgy látom, hogy a magyar kormány többet árt a magyaroknak, mint a multik. A multi hasznot akar, de nem vásárolja fel fél Magyarországot, és nem kastélyokat gyűjt újra beruházás helyett. „Na....macerás ez hogy a magyar "kulák" vagy az angol arisztokrata. Ha már a Tesco.-t hoztad.”. Az a kényszerképzetem, hogy az angol arisztokrata úgy gondolja, hogy, ha hasznot vár, azért adni is kell valamit, hogy hosszú távon működhessen, nem csak a másik magyart kihasználni (CBA licenc). Komolyan, évek óta szállíttatok a Tescoval, és legfeljebb olyan probléma van, hogy kétszer akkora kelkáposztát kapok, mint amire gondoltam, mert egy fej, az egy fej, de, mivel szép és friss, hát nem küldöm vissza, bár azt is megtehetném. Nekem ez már valahol szolgáltatási kultúrának tűnik. Semmi gond, úgy emlékszem, mi még nem vesztünk össze, akkor sem, ha nem egyformán látjuk a világot. Boldog újévet!

Fülig José 2018.12.30. 17:53:25

@Sir Galahad: nem vágod, mi? nem lep meg, fideSSnyik...

Jakab.gipsz 2018.12.30. 17:53:32

"Hazug és ronda, ami Nagy Imre helyére jön - (olyan, mint az Orbán-rendszer?) "

Trockíj-t és Nagy Imrét egy ugyan azon rendszer végezte ki, aztán hirtelen eltűntek a bűnösök.

Ma pedig a Juncker és a balga Brüsszeli bürokraták, a zseniális zsidó ateista inkvizítor Marx Karcsika szobrát koszorúzzák.

Itt valami átkozottul nem stimmel.

Valaki jó nagyokat és nagyon ügyesen, hazudozik.

Fülig José 2018.12.30. 17:55:21

@fofilozofus: nem nagyon érteni amit írkálsz... magyar nyelv nem megy? vagy funkcionális balfasz vagy? retek.

Lesz még Magyar Köztársaság 2018.12.30. 17:55:44

Minden rohadt és velejéig hazug kereszténynemzeti giccses szart el kell takarítani a Kossuth térről és környékéről. Azért, mert egy Köztársaságban nincs helyük a nemzet főterén. Ehhez viszont előbb az aljadék horthyimádó felcsúti gazembert és újfeudális rendszerét kell - így vagy úgy - eltávolítani.

Lesz még Magyar Köztársaság 2018.12.30. 17:58:42

@A Helsinki Bizottság gyilkosok, bűnözők jogait véd: "Ha egy kommunista szerint valami hazug és ronda, akkor az a valóságban igaz és szép."

Így van. Ezért kell idővel visszaállítani oda József Attila, Károlyi Mihály és Nagy Imre szobrát.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.30. 18:06:16

A Szabadsag-szobrot is idejele lenne mar felrobbantani, elvitetni, osszetorni, eltakaritani...

csakférfi 2018.12.30. 18:14:30

@élhetetlen:
Először is
Boldog Új Évet Neked is!
Majd bácsizlak......" Ez van. Egy kicsit nagyon öregebb vagyok( 1953)"...... :) :) :)
Amúgy ......egyetértek!
Amikor Torgyán volt a "hallja kend"....épp fóliáztam vagy 3200 m2-en.Saját bőrömön tapasztaltam.
Vállalkozó voltam áfa-körben számlaképesen.Egy hazug majom ...nagyjából.Mármint Torgyán.
Sajna igazi nagykaliberü politikus nem volt a "gengszterváltás" óta.
Ezért jobb az angol arisztokrata vagy a kisebbik rossz.
Nézőpont kérdése.
Tehát ...
Boldog Új Évet!
:) :) :)

élhetetlen 2018.12.30. 18:18:19

@csakférfi: Csak egy apróság… Ne bácsizzál, nénizzél! BUÉK!

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2018.12.30. 18:28:38

„Másrészt, mert folyik a Horthy-korszak újjáépítése – az akkori operettből, persze mára csak a Dschingis Khan maradt a magyar közpénzekből kitömött elnémetesedett Ákos előadásában. ”

????

A dalt 1979-ben adta elő az azonos nevű német együttes, melynek két magyar tagja Késmárky Marika (Edina Pop) és Mándoki László (Leslie Mandoki) volt. Ákos hogy került képbe, lemaradtam valamiről?

csakférfi 2018.12.30. 18:29:04

@élhetetlen:

Kedves "néni" vagy....egyébként!A temperamentumod tetszik....viccen kívül.
:) :) :)
BUÉK!

Budapest a kutyaszar városa 2018.12.30. 18:35:48

Avítt, poros, bűnronda és hazug a felállítandó Horthy-korszakból való szobor. Bár, egy előnye van: az egyik oldalán a legyőzött bolsevizmust jelképező kígyó testére elég lesz majd rávésni a Fityisz-logót és pik-pak aktuálissá is tettük....

Bafana 2018.12.30. 18:41:13

@Republic Forever!: Károlyi Mihály szobrát az élete főművéhez kellene tenni. A magyar-román határra.

rallus 2018.12.30. 18:41:20

@Endre Varsányi: Az adósság azért csökken lassabban, mert a megtermelt "pénzt" most inkább fejlesztésre és lakossági fogyasztásra igyekeznek tolni. Az sem mellékes, hogy komoly mértékben csökken az adósságon belül a külföldi adósság mértéke és Varga Mihály azt is bejelentette, hogy jövőre nem terveznek kötvénykibocsátást. Még jüanban sem...
Ennek az lesz a pozitív hozadéka, hogy lassacskán bíróság elé lehet állítani azokat a haza kiárusítókat, akiket eddig meg tudtak védeni a nekik köszönhetően hatalmas pénzekhez jutó "befektetők".
Talán még a 4-es metró ügyét is bíróságra merik vinni Orbánék....

meszena 2018.12.30. 19:08:54

Nagyon fontos emlékmű kerül a helyére. Visszaállítása bizonyos szempontból szimbolikus, a rendszerváltás befejezésének aktusa lehet. Véget kell vetni a kommunista korszakra romantikusan tekintő szemléltének. Az 1919-es kommunista diktatúra jól szemlélteti a bolsevizmus igazi arcát.
Aki a kommunista világot védelmébe veszi, az nem tekinthető demokratának.

meszena 2018.12.30. 19:13:37

Azt értem, hogy az 1919-es, majd az 1945-tól kezdődő (a kettőt a szovjet megszállókkal hazatérő moszkoviták kötik össze) kommunista korszak pártjaiból kinőtt utódpárt nem örül az emlékműnek, de legalább illene csendben maradni. Főleg, hogy ez az utódpárti jelleg már történelmi, amivel nemigen foglalkozik ma senki.

De miért antiszemita az emlékmű? Rutinból?

meszena 2018.12.30. 19:19:38

@Republic Forever!: József Attila szobra nem illik a Parlamenthez. Munkásmozgalmi költőnek tekintették a kommunista korszakban és azért kerülhetett oda a szobra.
Károlyi Mihály pedig nem érdemli meg, hogy ott legyen a szobra.
Talán Nagy Imre szobra kerülhetne valahová, de a mostani helye nem szerencsés, hiszen egy másik fontos emlékmű helyén volt. Sikerült egyfajta mítoszt kerekíteni nagy Imre köré (amely már a rendszerváltás előtt elkezdődött), ami viszont nem teljesen fedi le a történelmi valóságot. Jó lenne közmegegyezésre jutni személyét és tevékenységét illetően, mielőtt helyet keresünk szobrának a Parlament közelében.

meszena 2018.12.30. 19:20:21

@Republic Forever!: József Attila szobra nem illik a Parlamenthez. Munkásmozgalmi költőnek tekintették a kommunista korszakban és azért kerülhetett oda a szobra.
Károlyi Mihály pedig nem érdemli meg, hogy ott legyen a szobra.
Talán Nagy Imre szobra kerülhetne valahová, de a mostani helye nem szerencsés, hiszen egy másik fontos emlékmű helyén volt. Sikerült egyfajta mítoszt kerekíteni nagy Imre köré (amely már a rendszerváltás előtt elkezdődött), ami viszont nem teljesen fedi le a történelmi valóságot. Jó lenne közmegegyezésre jutni személyét és tevékenységét illetően, mielőtt helyet keresünk szobrának a Parlament közelében.

Alex B 2018.12.30. 19:22:36

@meszena: miért fontos, kinek fontos? Száz éves trianoni álomban éltek, kacagány , buzogány , árvalányhaj, nezetieskedés. Miközben egyre szarabbul élünk , ne fárassz a dübörög a gazdaság c.ámítással . Én viszem be a korházba a gyógyszert ,mert nincs, az iskolába a másoló papírt mert nincs. Ti elhiszitek amit a párt propaganda szajkóz. Orbán Nagy I temetésén és annak felhasználásával mászott felfelé , igaz Soros pénzén tanult de már ő is ellenség lett. Nem a jövőbe meneteltek a múltba inkább. Egyszer vége lesz ,hidd el. Fog még ott állni a falnál ,ahogy csau.

meszena 2018.12.30. 19:30:58

@Alex B: Azt hittem, hogy valami válasz érkezik, de csak a propaganda szöveget olvasom.
Én egy emlékműről beszéltem, ami végre a helyére kerül. A nemzetieskedés kifejezésedet nem tudom értelmezni.

DFK 2018.12.30. 19:31:55

Mitől antiszemita a vörösterror áldozatainak emlékműve? Tán csak nem a gyilkosok származása miatt?
Az is szép elszólás, hogy a cikk megjegyzi, korábban Ságvári tér volt (egy vörös terroristaról). Arról nem szól, hogy még azelőttebb Vértanúk tere volt. Szimplán jelzi, hogy a poszter a vörös teroristákat pártolja.

DFK 2018.12.30. 19:35:34

@Tinuv: ott nincs Nagy Imre sír.

Alex B 2018.12.30. 19:49:01

@meszena: szerencsétlen agyhalott vagy. Történelmet olvasgasd kicsit , rád fér. Vörös terror? És a fehérterror áldozatai? Sok százezer magyar katona biztos halálba küldése? Ugyan antiszemiták vagytok , de ne felejtsük el a szintén több százezres zsidó biztos halálba küldését. Az ország kiszolgáltatását a náciknak és nyilasoknak. Igazad van , köszönjük horthynak mindezt. Méltó elődje orbánnak , hiszen majd 1.5 millió magyar menekült el innen. Az urambátyám ,dzsentri világot hozzátok vissza. Esetleg gpmbös szobrot nem akarod vissza? Olvasgasd el ki volt ,de volt szobra is. Semmivel nem vagyok rosszabb magyar ,mint pl.te. Nem vagyok libsi, komcsi , zsidó, meleg , hazaáruló , csak épp másképp gondolkodó akit remek írótok bayer zsóti patkánynak nevez. Nem baj , mint mondtam vége lesz egyszer.

meszena 2018.12.30. 19:50:18

@Alex B: még valami. Kérdésedre nem válaszoltam.
Azért fontos, mert azoknak állít emléket, akik "a magyar nemzet jövőjéért folytatott harcokban életüket, egészségüket, családi boldogságukat elvesztették"
Ezen az alapon egyébként Nagy Imre szobra is megférne a környéken, bármennyire is nem egyértelmi az egész munkásságának a megítélése.

DFK 2018.12.30. 19:53:00

@Alex B: kinek fontos? Mondjuk akiknek nagyszüleit, dédszüleit ölték, kínozták, kifosztották a 19-es terroristák. Tényleg, ezt a kérdést feltennéd egy holokauszt emlékműnél is?

Alex B 2018.12.30. 20:01:22

@DFK: nos kérdezgesd egy kicsit azokat , akiknek nagyszülei vagy dédszülei haltak meg , fagytak meg a Donnál , teljes értelmetlenül. De kérdezgethetnéd az újvidéki vérengzés áldozatainak rokonait. Kérdezgethetnéd a prónai , francia kis mihály különítmények áldozatainak rokonait. Soroljam? Hagyjuk jó. Horthy egy gazember volt , egy tehetségtelen senkiházi. Egyetlen szerencséje , hogy Bethlen zseniális politikus volt és egy ideig próbált vmit elérni , de aztán jöttek a nímandok , náci szimpatizánsok és nyilasok. Szép jövőért harcoltak. Egy szégyen volt , és most ezt hozza vissza vezéretek.

alöksz róz 2018.12.30. 20:02:01

@Ms.Cunnesburry: ""Nincs mit kontrollálni.Ha nem a nyugati cégekhez folyna vissza a pénz nagy része, akkor nem adnának."

Ez egy elég erős és egyszerű téveszme. Az uniós pályázatokat a mindekori komány írja ki és szabja meg feltételeit." - ez így, ebben a formában nem igaz. nem szabhat akármilyen feltételt. és nem teheti meg, hogy kizárja az uniós cégeket és csak a hazait támogatja, hazaitól vásárol, illetve bízza meg a fejlesztésekkel.
gondolatébresztőnek: index.hu/kulfold/eurologus/2017/02/28/nemetorszag_nagyot_szakit_az_eu-bol/

meszena 2018.12.30. 20:04:18

@Alex B: Attól, hogy valaki nem a kommunista történelemszemélet hazugságait szajkózza (lásd az írást melyre reagálok), még nem agyhalott. Tudom, nehéz megérteni, de csak egy kis nyitottság kellene hozzá. Látom, az nem is zavar, hogy nem egy Horthy emlékmű kerül vissza- vagy felállításra, hanem egy csoportnak állít emléket, akik pl. a kommunista diktatúrával szemben is kitartottak a nemzeti értékek mellett. Az egy kommunista hazugság, hogy az egész korszak minden eseményét összemosták és direkt nem akartak meglátni a különbségeket. Az emlékműnek semmi köze sem az eljövendő háborúhoz, sem a nyilasokhoz, sem máshoz, amit rutinból felsoroltál. Miért kavarsz olyan dolgokat ehhez a témához, amelyek nem tartoznak ide?
Azt írod: "ugyan antiszemiták vagytok". Kik? Kikkel azonosítottál azon az alapon, hogy más a véleményem, mint a tiéd? Miből vontad le, hogy antiszemita lennék?
Ki mondta, hogy rosszabb magyar vagy? De tényleg velem beszélgetsz?
Újságíró vagy, és Bayer lepatkányozott? És ehhez nekem mi közöm?
És a te életed meg fog változni, ha jön egy másik kormány? Több fizetésed lesz, jobban megy a vállalkozásod, vagy mi lesz? Mire számítasz?

rallus 2018.12.30. 20:10:03

@Alex B: Az egész összevont ballib oldalon nincs és nem is volt egyetlen politikus sem, akit emberileg Horthyhoz lehetne mérni! Politikailag meg végképp nincs, mert a szoci politikusok hatalomra jutásának és hatalomban maradásának egyetlen feltétele a "rendszerváltás"-ig Moszkva, aztán pedig a "befektetők" óhajának nem csak teljesítése, de a túlteljesítése volt.

meszena 2018.12.30. 20:11:30

@Alex B: Ha már többször előhoztad a fehérterrort, akkor biztosan tudod azt is, hogy a fehérterror áldozatai véletlenszerűen lettek "kiválasztva" (mondjuk, mint a Lenin fiúk által osztály alapon), vagy a bolsevik diktatúrában vállalt szerepük miatt? Milyen volt a kettő aránya?
Ezt a kérdést komolynak szántam.

HaD 2018.12.30. 20:19:12

Vízkereszt vagy amit akartok..ha a népnemzeti szittya magyar figura kell a népnek ahhoz hogy kussoljon akkor a bibsik(orbán szíjjártó dajcs szájer csányi stb...) azt szolgáltatják neki...a lényeg hogy benyalják hogy minden nagyon jó minden nagyon szép...meg hogy éljen a szovjet magyar megbonthatatlan bariság:) esetleg hajrá magyarország hajrá magyarok:)

midnightcoder2 2018.12.30. 20:20:29

Szerintem a balfékeknek alapvetően nem az fáj, hogy az általuk kivégzett, jeltelen sírba arccal lefelé eltemetett Nagy Imre szobra pár száz méterrel arrébb kerül, hanem az, hogy a kommunisták áldozatainak épül emlékmű. Mert hogy ugye akkor bekerül a köztudatba, hogy Lenin elvtárs nem csak a labdát adta vissza a kisgyereknek, és hogy a derék jóelvtársak alsó hangon is legalább 10x annyi ártatlan civil halálában ludasak mint Hitlerék az ő kis Holocaustjukkal.

midnightcoder2 2018.12.30. 20:26:09

@meszena: Igazából ami fontos lenne, az az hogy az istenadta nép szembesüljön a vörösnácik igazi arcával. Mert a mai hülyegyerekek a Che Guevara pólókban szerintem nemigen tudják, hogy egy tömeggyilkos arcával a hátukon mászkálnak.

Gyorgy Nagy 2018.12.30. 20:29:51

Ez a”tér rendező” köcsőg seggnyaló Szálasinak mikor fog a tér rendezése kapcsán szobrot állitani ?

meszena 2018.12.30. 20:29:56

@midnightcoder2: A helyzet rosszabb: nem általában a kommunizmus áldozatainak az emlékműve kerül oda, hanem a magyar kommunisták 1919-es áldozatainak az emlékművét állítják helyre. Ezeknek a kommunistáknak egy része 1945 után a megszálló szovjetekkel tért vissza, hogy a megszállókat kiszolgálva bevezesse az országban a kommunista diktatúrát. Ez az a párt, amely előbb MKP, majd MDP, majd 1956 után MSZMP néven működött, s feloszlatása után e párt (mszmp) tagjai alapították meg az MSZP-t.

meszena 2018.12.30. 20:32:09

@Gyorgy Nagy: De hát Szálasi szobra soha nem állt sem ezen a téren, sem semelyiken :)

DFK 2018.12.30. 20:32:55

@midnightcoder2: de tudják. Csak nekik az egy szimpatikus alak. Mivel a mai balosok is pont olyanok, mint 19-esek; hála Istennek nincsenek meg a lehetőségeik kiélni magukat. Ha tehetnék ők is gyilkolnának.

DFK 2018.12.30. 20:34:45

@Gyorgy Nagy: hogy jön Szálasi (gyk. Szaljosán) a vörös terroristák áldozataihoz?

alöksz róz 2018.12.30. 20:56:16

@meszena: "Ez az a párt, amely előbb MKP, majd MDP, majd 1956 után MSZMP néven működött, s feloszlatása után e párt (mszmp) tagjai alapították meg az MSZP-t." - tévedés.
nem oszlott fel és fel sem oszlatták. csak nevet változtatott.
az mszp az mszmp, mdp, mkp jogutódja, és felelősséggel tartozik az 1990 előtt elkövetett bűneiért.

Faszfej_liberalisok 2018.12.30. 21:18:49

A ballib oldal hamarosan meg lesz baszva, legközelebb a választásokon, aztán meg az utcán is, ha a momentumos kis gecik, francia pénzből támogatva, nem fejezik be a hazaárulást. Egy ideig tűrik az emberek a baromságaikat de csak egy ideig.

Faszfej_liberalisok 2018.12.30. 21:20:15

@alöksz róz: pontosan, és ezért kellene az ügynök listákat nyilvánosságra hozni, tök mindegy ki hogy érintett, nyilvánosságra kell hozni, kommunista férgeket eltávolítani a közéletből és ha szükséges az életből is.

Fülig José 2018.12.30. 21:28:31

@midnightcoder2: "Szerintem a balfékeknek alapvetően nem az fáj, hogy az általuk kivégzett, jeltelen sírba arccal lefelé eltemetett Nagy Imre szobra pár száz méterrel arrébb kerül, hanem az, hogy a kommunisták áldozatainak épül emlékmű" ezt honnan szűrted le szakikám? olvasni tudol-e??

Fülig José 2018.12.30. 21:29:58

@Faszfej_liberalisok: huh, birkózószart reggeliztél kukkeros?? megerősödté' a pezsgőtő faszfej..?!

Dzseem 2018.12.30. 21:46:21

@Faszfej_liberalisok: Papi, olvasd vissza, amit írtál! Gáz!

jajdehülyevagyok 2018.12.30. 21:49:56

Elég zavaros a posztoló. Méghogy Nagy Imre csinálta a forradalmat, meg hogy antiszemita emlékmű... ilyn gondolkodásmóddal nálaa föld még mindig lapos.

morph on deer 2018.12.30. 22:01:25

@rallus:
”...bíróság elé lehet állítani azokat a haza kiárusítókat, akiket eddig meg tudtak védeni a nekik köszönhetően hatalmas pénzekhez jutó "befektetők".

Ez most komoly?
Azt akarod mondani, hogy az orbáni igazságszolgáltatás befolyásolható?
Ráadásul a ronda tőkések által?

Szűzmáriám!
Hát hová jutottunk?
Ezt neeeem hiszem eeeel!

morph on deer 2018.12.30. 22:21:16

@midnightcoder2:
“... a kommunisták áldozatainak épül emlékmű.”

Nem “épül”, hanem újjáépítik!
Nem ugyanaz!

B+ baromi ronda.
Mariska a fejdísszel, egy kőkolonc mögötte, egy birkával a feje fölött...

Itt már senki sem normális?
Mi a faxért kell előásni minden szemetet abból az érából? Ez már akkor is rusnya volt, és NEM azért, ami rá van írva!

Csak jelzem, hogy ezen legalább valaki épp elagyalja a dögöt, szemben viktorka rezidenciájánsk sarkára biggyesztett ikonográfuai baklövésre, amelyiken a hüllő épp jutalomfalatot kunyerál a gazditól, kábé mint ahogy a macskám szokta...

Az Isten irgalmazzon, - még az ízlésnek is - ha elmebetegek döntési helyzetbe kerülnek..!

morph on deer 2018.12.30. 22:26:58

@midnightcoder2:
“egy tömeggyilkos arcával a hátukon mászkálnak.”

De tudod miért?
Mert a Guevara portré mindig a T-shirt elejére van nyomva, ezért aztán hátul akármi más is lehet, a francot sem érdekli...

alöksz róz 2018.12.30. 22:35:53

@morph on deer: nem a szépsége alapján kell megítélni, papa

alöksz róz 2018.12.30. 22:37:44

@morph on deer: a póló hátulján lehetne che feje hátulról

Gandosz 2018.12.30. 23:36:00

@morph on deer: ikonográfiai baklövés az anyád picsája

seepheerd 2018.12.30. 23:40:43

Ennyi takonygerincű, elvtelen fideszspermát mint amennyi itt tobzódik... Komolyan, azt gondolom, hogy ezek élvezik a szarban tapicskolást :D

Az már más kérdés, hogy mit fognak csinálni, ha véget ér ez az őrület ebben az országban. van elképzelésem, de nem feltételezek :D

Gandosz 2018.12.30. 23:53:39

@seepheerd: Az őrület már végetért. Mátyás király óta először magyarok vannak túlsúlyban a döntési pozíciókban, és az ország visszafoglalása folytatódik. A belső, magyarul beszélő ellenségnek befellegzett, maradnak nekik az internet legsötétebb, leggyűlölködőbb részei, mint ez a blog.

yotta 2018.12.30. 23:57:12

@csakférfi:
"Én sem fogom megváltani a világot....ebbe születtem...nagyjából 1966-ban.
Viszont kénytelen vagyok ítélni így 52 évesen."

"Majd bácsizlak......" Ez van. Egy kicsit nagyon öregebb vagyok( 1953)"...... :) :) :) "

Akkor, most melyik?

vénkujon 2018.12.31. 00:39:27

bolldog uj évet. rabszolgatartóink( it móst a fideszes földesúrakra gondollok-persze) bebasznak ma vajon? én melószni fogok. nem túlóráró van szó. csak úgy.:)
orbán dzsotéró, meg semjén bubu vajon telehányják a lavórt ezen a szép napon?

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.12.31. 00:58:51

Horthy, Turul vagy egy gyönyörű, óriási kettőskeresztet képzeltek el a Szabadság-szobor helyén? Mi lenne a legegyszerübb, leggyorsabb, legolcsóbb módja eltakarítani a Szabadság-szobrot?

vénkujon 2018.12.31. 01:02:40

@Hungarian Geographic: Orbán Viktor Tekintetes Miniszerelnők Úr aranyozot szobrára gondotam

morph on deer 2018.12.31. 01:39:42

@alöksz róz:
Az ötlet jó!

H2rule biztos másképp néz ki!:)

morph on deer 2018.12.31. 02:03:46

@alöksz róz:
“nem a szépsége alapján kell megítélni, papa”

Nem a “szép” a megfelelő jelző akkor sem, ha netán elfogadható lenne.

Ez viszont egy zagyva szimbólumrendszer gyagya kompoziciós arányokkal, kőbe vésve!
Ha már hiányzik egy ilyen témájú emlékmű, akkor miért nem lehet valami normálisat állítani?

Mert ez “volt” már a lovastengerész őfőméltósága idején is, és mivel egy felcsúti suttyó pont öt akarja imitálni, ezért aztán muszáj ezt odatenni, akármilyen szar is??

Remélem, ugyanolyan rusnya tetoválásokat is varrat magára, mint amilyenek Horthyn voltak...
Gyönyörű lesz.

Már megint dilettánsok kezében van a téma, mint ahogy a ‘megszállási emlékmű’ nevű torzszülöttet is Kerényi, a színházi rendező “képzelte el”, ezért aztán úgy is néz ki, mint egy amatőr színházi látványterv...

Hülye, kontraszelektált bagázs, akik mindenhez IS értenek. Hát ja.
Ezzel az erővel mindez lehetne jó is, de ez sem lesz az, mert új korában sem volt az.
De “köll”, tehát ott fog állni, a taplóság és a hozzá nem értés emlékműveként.

morph on deer 2018.12.31. 02:13:38

Közben rájöttem, hogy hol szerethette meg viktorka ezt a hüllővel való birkózást!
Ez egyébként messze jobb szobor, mint amit újra akarnak faragni, csak tájékoztatásul.

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Felszabadulási_Emlékmű_(Kisfaludi_Stróbl_Zsigmond)._Fortepan_60561.jpg

alöksz róz 2018.12.31. 02:41:50

@morph on deer: egyik szobor olyan mint a másik, ami a táblára van írva, arról szól az emlékmű, oszt ennyi. :D
leszarja az ember a kompozíciót meg a szimbólumrendszert, de komolyan.

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2018.12.31. 05:47:54

A világ legpusztítóbb, legembertelenebb ideológiájának, a "baloldaliságnak" bolsevizmusnak legalább 100 000 000(!) áldozata volt, van világszerte. Ez az emlékmű az 1918-19-es bolsevista terror áldozatainak állít emléket. Kellene még egy másik, ami az orosz megszállás alatti politikai gyilkosságok, tömeggyilkosságok, deportálások áldozatainak állít méltó emléket. Erre több százezer nevet lehetne rávésni! - Az áldozatok emlékműve ellen tiltakozók a gyilkosok ill. a gyilkos rendszer "önkéntes katonáinak"leszármazottai. - Érthetetlen, hogy van még média, ami őket föl meri vállalni!

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2018.12.31. 05:54:02

Az a néhány kommunista mártír, akit saját elvtársai végeztettek ki, mint pld. Nagy Imre, az egyáltalán nem ellensúlyozza azt a mérhetetlen szenvedést, amit a kommunisták okoztak. Ezek az emberek egész életükben a gyilkos eszmét szolgálták, csak 56 októberében, a pesti fiatalok által megvívott forradalom hatására változtak meg. Nagy Imre és társai megérdemlik a megemlékezést, egy központtól távolabbi tér elnevezését, a most rossz helyre szállított emlékmű felállítását.

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2018.12.31. 06:05:14

@morph on deer: Vitéz nagybányai Horthy Miklós legalább öt idegen nyelven beszélő, kiváló sportoló, világlátott ember volt, akit a király nem véletlenül választott szárnysegédjéül. Mellesleg az Osztrák-Magyar Hadiflotta éppen Horthy Miklós vezetésével nyerte meg az 1917-es Otrantói Csatát, mely a Központi Hatalmak talán legnagyobb tengeri győzelme volt. 1920-44 közötti Kormányzósága alatt a Trianonban halálra sebzett országunk talpra állt és visszaszerezte a magyar lakta területeinek túlnyomó többségét. 1941-ben a Szovjetunió több ponton végrehajtott, provokálatlan, barbár támadásával belerántotta Magyarországot a világháborúba, Magyarország szándékai ellenére. - "A két európai- és világhegemóniára törő őrült birodalom élet-halál harcából semmiképpen sem maradhattunk ki, mindkettővel határosak lévén." A pángermán hitlerizmus és a pánszláv, fasiszta-kommunizmus küzdelméből semmiképpen sem kerülhettünk ki győztesen.

Measurer 2018.12.31. 06:06:16

@meszena: valamiféle konszenzuskeresés tükröződik az áldozati listában. A magyarság-bolsevizmus ellentét azonban csupán a faji ideológia primátusát fejezi ki az osztályszempontúéhoz képest, a hun-szimbolika pedig a Milleniumi egyetértés felmondásának irányába mutat. Ha az akkori hatalomnak lett volna ilyen szándéka, a nemzeti megbékélést Bánóczi javaslata, a vörös és a fehér terror áldozatairól egyaránt megemlékező emlékmű fejezte volna ki.
www.archivnet.hu/politika/a_magyarorszagi_vorosterror_zsido_szarmazasu_aldozatai.html

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2018.12.31. 06:22:44

@Hungarian Geographic: A "Szabadság" szobor az orosz hódítók megrendelésére készült. Boldogult rajztanárom, Borbíró Elek szerint a címe: - "Ezt jól kifogtuk!" - Én inkább az - "Elvtársak, ne lőjetek! Megadjuk magunkat!" - Defetista szobor, ezért alkalmatlan arra, hogy a Magyar Nemzetet vágyait jelképezze. - Gellérthegyet, a Magyar Nemzet szakrális központját, megszabadítanám az idegen, magyargyilkos hódítók minden emlékétől! A Pest lövetése céljából épített Citadellát elemeire szedetném és vidéken, egy alkalmas hegy tetején építeném fel újra, a turisták és a filmesek kedvére...Gyermekét tartó Mária szobrot emelnék a hegy tetején, hasonlóan monumentálisat, mint a rio-i Jézus szobor. Mellette Fogadalmi Mezőt és gyönyörű parkot hoznék létre. A Fogadalmi Mezőn esküdnének föl a diplomát szerzett fiatalok, a katonáink, stb. a Magyar Nemzet felemelésére.

AZ IGAZI HUNGAROFIL 2018.12.31. 06:29:36

Fel kell hívnom a figyelmet az emlékmű ellen itt tiltakozók stílusára! Sötét alkoholista -ávós patkányok és rokonságuk tehetetlen, trágár őrjöngésének lehetünk szomorú tanúi. - "A stílus maga az ember."

apro_marosan_petergabor 2018.12.31. 08:39:05

Ez a cikk ismét elfogult, tozító és hazúg. Már címében is.
1. Nagy Imre helyébe.... jön valami, ami anál rosszab. Nem akarom Nagy Imrét degradálni, mártir miniszterelnök volt. Kommunista haverjai tették mártírrá. Azt a nagyimrét aki a bsezolgáltatásért volt felelős Rákosi alatt. Hogy zajlott ez? Kijött az AVH és géppisztollyal a kezében mindent elvett a parasztoktól, nehogy egy grammal jobb legyen nekik, mint egy lunpen-prolinak. Ha kellett, meg is verték puskatussal a parasztot. Vagy megpofozták, esetleg bevitték... Eközben Rákosi, Révai, Nagy Imre, Kádár stb. külön speciális ellátást kaptak, szintén AVH által rekvirált villákba, lakásokba laktak... a villa és lakás lakók mentek Recskre és Hortobágyra lágerekbe... tízezrével. Ehhez asszisztált Nagy Imre. Nos, ha innen nézzük nagyon nem baj, hogy Nagy Imre nem az 56-os forradalom központi hőse. Nem is volt hős, s nem is volt forradalmár. De legalábba Kádár féle (haveri, elvtársi) vérbíróság előtt egyenesen állt, nem kollaborált velük. Nem ment le kutyába, ezért kivégezték. Ezért van szobra és ezért nincs Rákosinak. És ezért kerül a Jáaszai Mari térre, a volt pártház mellé.
2. A fehér terror nagyon kemény volt, Szamuely, a lenin fiúk, Lukács György (példás életű marxista filozófus...) és más "kitűnőségek" és közembereik ezreket lőttek agyon, vertek laposra, nyúlták le a vagyonukat, "osztály" alapon... Kétségetelen, erről egy betüt nem tanított a kádári kommunista történelem írás, ezért a többség mit sem tud erről. A "vörös terror" ezeknek a gazembereknek a kézrekerítése, megbüntetése volt, törvényi alapon,amibe néha belecsúszott törvénytelen túlkapás (na ez volt a "terror"). A "dicsőséges" Tanácsköztársaság vezetett (részben) Trianonhoz, rontotta ott az esélyeinket (ehhez persze más is kellett, Kellett előtte az impotens, de nagyravágyó, gyáva Károlyi, stb.)
Tehát kell az emlékezés a vörös terror áldozataira, az okozott óriási kárra!

Na most ennek a szégyenteljes Tköztársaságnak a vezetése véletlenül túlnyomó részben zsidó (sok-sok lumpen alja elem, anarchisták stb.) volt, ezért őket vonták felelősségre. De ez nem antiszemitizmus volt, hanem törvény alapú büntetés. Antiszemitizmus abból lett, hogy azzel a pár címeres gazemberrel azonosították/összemosták páran a teljes magyar zsidóságot, azokat akik nem csináltak semmi rosszat, s közük nem volt ezekhez a gaztettekhez. De később ez is elenyészett s a zsidókat senki nem bántotta Mo-on 44.03.18-ig, a német megszállásig, sőt Mo volt a zsidók és más üldözöttek utolsó menedéke eddig az időpontig. Nem hogy nem bántotta, Mo megbecsült polgárai voltak, úgy mint az I VH előtt, az egyenjogúsítási tv óta (kiegyezés illetve előtte).

3. Az, hogy a fehér terrorból(leírtam mi volt az) ma is politikai üzeletet akarnak csinálni azok, illetve leszármazottaik, holdudvaruk - akik a Rákosi-Kádári rendszer haszonélvezői voltak (DK, MSZP stb....) érthető, de NEM ELFOGADHATÓ és nem is hiteles (mint ahogy értjük bankrablót, miért megy a bankba, de ettől még nem emelünk nekik szobrot, s nem mentjük fel - leszámítva egy-két hollywoodi kísérletet...).

Jakab.gipsz 2018.12.31. 09:06:16

Mi bajotok van Horthy vagy Kádár korszakkal ? Nem értem !

Azon kívül, hogy úgy értelmezitek és beszéltek a történelmi tényekről mint egy dedós, felmutatják nektek, a politológusok "a krampuszt" és visítoztok, vagy a neoliberálisok "ott van a bűnös, (kommunista) kövezzétek meg", ugye milyen ismerős.

Ideje lenne azt is megfigyelni kik, manipulálják érzelmeiteket!

2018.12.31. 12:42:19

@vénkujon:

Hős /Szent/ Viktor kimenti Európát az ádáz Soros karmaiból?

2018.12.31. 12:49:09

@apro_marosan_petergabor:

"Nagy Imre helyébe.... jön valami, ami anál rosszab"

Kicsivel több betű szükséges, mert így eléggé kétértelmű lett. :D :D

Weißkopf 2018.12.31. 17:41:29

@morph on deer: "Az Isten irgalmazzon, - még az ízlésnek is - ha elmebetegek döntési helyzetbe kerülnek..! " Erre mondja Lope de Vega (vagy Calderón?) egyik szereplője:
"Csak a parasztnak ne legyen hatalma!"
És lőn...

Weißkopf 2018.12.31. 17:59:33

@apro_marosan_petergabor: "a zsidókat senki nem bántotta Mo-on 44.03.18-ig, a német megszállásig": az 1., 2. stb. zsidótörvényről hallottál? Ezek voltak azok a (Horthy által szentesített) törvények, amelyek fokozatosan tették jogfosztottá azokat a zsidónak minősített magyarokat, akiknek egyetlen bűnük az volt, hogy rosszul választották meg a szüleiket. Tény, hogy fizikai atrocitás nem érte őket 1944 márciusáig, de az is elég kemény volt, ha valakit a származása miatt elbocsátottak, és nem talált munkát. Aztán 1944 májusában (német nyomásra) megkezdődött a zsidó magyarok deportálása, amiben páratlan buzgalommal vett részt a magyar közigazgatás (szolgabírók, főispánok, csendőrség stb.). Igen, ezzel kellene szembenéznie a mai keresztény kurzusnak, és nem azzal takaróznia, hogy mindez a németek bűne volt.
"Szamuely, a lenin fiúk, Lukács György (példás életű marxista filozófus...) és más "kitűnőségek" és közembereik ezreket lőttek agyon": tévedés, pontos statisztika van a kommün alatt kivégzettekről, a szám bőven ezer alatt van (és zsidók is vannak benne szép számmal).

Weißkopf 2018.12.31. 19:35:52

@balfaszokkal sáncoló: akkor mondjuk azt, hogy kivétel erősíti a szabályt. Magyarországon igenis a deportálás előzményének lehet tekinteni az 1938-ban kezdődő törvényhozási hullámot, amelynek egyetlen célja volt: a zsidóság kiszorítása a közélet minden területéről. Bővebbet l. pl. Gyurgyák János könyvében: A zsidókérdés Magyarországon (Osiris, 2001).

John Brennan 2019.01.01. 19:29:48

@balfaszokkal sáncoló: így van, német megszállás nélkül értelmezhetetlen a zsidók egy részének deportálása.
Arányait tekintve így is Magyarországról deportáltak a legkevesebb zsidót (különösen a mai országterületre értve, hiszen a deportáltak nagy része nem a mai országterületen élt).
süti beállítások módosítása