B1 blogcsalád



Tarlós Istvánnak ezt a balhét el kellene vinnie: bebukott a milliárdos e-jegyrendszer

2018. december 03. - Mr Flynn Rider

Ehelyett a bőrét próbálja menteni. Hatalmas érvágás ez a főpolgármesternek, még nagyobb kár Budapestnek.

tarlos_ideges.jpg

A múlt héten a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) felbontotta az elektronikus jegyrendszer kifejlesztésére, kialakítására és próbaidős üzemeltetésére kötött gigaszerződést. 13 évig birkóztak vele és 36 milliárd forintot költöttek rá.

Összehasonlításképp: Párizsban már a hatvanas években sikerült bevezetni az elektronikus alapú jegyrendszert. De nem kell olyan messzire menünk: Prágában is lehet appon venni jegyet, online intézni az egész bérletvásárlást és elég az ellenőrnek a bankkártyát megmutatni.

Budapesten ezzel ellentétben 36-39 milliárd forintnál is több becsült összértékű projekt a múlt héten összeomlott. Először Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes igyekezett kimosdatni magát és főnökét a felelősség alól és leszögezte:

"a problémákról se Tarlós István főpolgármesternek, se nekem nem voltak információim" (...)

"A Fővárost anyagi kár nem érte."

Mindez persze nettó hazugság:

  1. nem tudni, hogyan szerzi vissza a főváros a befektetett pénzt és
  2. nem tudni, hogyan fizeti vissza az EDBR-től a felvett milliárdos hitelt.

Bagdy Gábor ráadásul főpolgármester-helyettesként azzal bízták meg, hogy a főváros pénzügyi felelőseként letárgyalja a főváros és a BKK részéről a mintegy 17 milliárdos EBRD-hitel felvételét. Tehát vagy abszolút alkalmatlan a pozíciója betöltésére (ha nem tudott a projekt bedőléséről), vagy hazudott. Egyik se túl hízelgő.

Tarlós István szintén válságkommunikációba kezdett. Mondanivalójának két főbb pontja volt:

  1. nem érte kár Budapestet;
  2. mindenről a BKK tehet, amit meg fog szűntetni, illetve leváltja a BKK főnökét.

Félig-meddig ismerte el csak a felelősségét: Bagdy Gábor főpolgármester-helyettest és őt olyan vád érte, amely szerint nem igaz, hogy nem tudtak a problémáról. Mint mondta,

"természetesen ez úgy nem igaz, hogy sejtelmünk sem volt arról, hogy ez a projekt akadozik”.

Vagyis félforgról elismerte: tudott az egészről.

Elég furcsa is lett volna, ha a 2004-ben (!) indult 39 milliárdos (!) projektnél 2018-ban a főpolgármester nem sejtette volna, hogy akadozik. Egy hónapja nyilatkozta az Indexnek, hogy elégedetlen a BKK-val, a társaságot ebben a formájában megszünteti, ha újraválasztják a budapestiek. Az e-jegyrendszerről az alábbiakat mondta Tarlós a lapnak:

A 2014-es választások előtt kötöttek egy hiányosnak mondott szerződést, és 2014 után a projektet a jelenlegi BKK-vezetés is rosszul menedzselte. Ezen nincs mit szépíteni.

A 444 egyik összefoglaló cikkéből is kiderül, hogy a projekttel kapcsolatban folyamatos volt a kommunikáció a megbízott cég vezetése és a főváros vezetése között. Vagyis, kis racionális gondolkodással, politikai felelősségérzettel meg lehetett jósolni, hogy rossz vége lesz az egésznek.

A rendszer megálmodója és kezdetekben felügyelője Vitézy Dávid volt, de miután Tarlós István megvált tőle, Dabóczi Kálmán új BKK-vezér igazgatta a projektetet – Tarlós őt váltotta le, amolyan vezéráldozatként.

A jelek szerint az idősödő főpolgármester és a német kivitelező együtt döntötték be a projektet. 

Tarlós nem buta. Tudta, hogy Orbán mögötte áll, bármi történjen is. Vagyis, ezt is megfogja úszni. Elege lett a BKK-ból, de nem szüntethette meg (idáig), hiszen a vállaltnak volt szerződése a kivitelezővel. Látta, hogy ez egész konstrukció rossz: a 444 megírta: a megrendelő BKK olyan szerződést kötött a fővállalkozóval, ami egyáltalán nem védte a megrendelő BKK érdekeit. A szerződésbontás előtt az utolsó pont az volt, hogy a Schiedt & Bachmann nem hosszabbította meg a bankgaranciát, innentől kezdve a BKK nem tudta azt lehívni a német cég nem teljesítése esetén sem.

Mindez arra utal, hogy a németeknek is érdemesebb volt kiszállnia a buliból, hiszen nem teljesítés esetén a BKK kezében már semmi sem volt, hogy behajtsa a kivitelezőtől a megrendelt eszközöket, technológiát.

Így találkozott a főpolgármester és a cég érdeke, ezért jött el a pillanat, amikor mindketten fel tudták adni a játszmát. Igaz, ebben mi, budapestiek húztuk a rövidebbet: a 444 számításai szerint 11 milliárd forint ment el idáig a projekt költségeire, amit már biztosan kifizetett a főváros és még nincs vége: mert a bedőlt projekt után is még ki kell mennie pénzeknek. Így a végösszeg 15 milliárdnál állhat meg.

(A 444 részletesen bemutatta a projektet, az összes buktatóval együtt, és arra is rámutatott, hogy egészen előnytelen konstrukcióban, referenciával nem rendelkező céggel próbálta meg Budapest kifejleszteni az akkor még sehol a világon nem működő, azonosító alapú, high-tech rendszert. Az már csak hab volt a tortán, hogy elkészülése esetén sem oldotta volna meg a budapesti jegyproblémát, hiszen a Volánbuszokon és a MÁV vonalain nem is működött volna teljesen.)

Nyugati, sokat szidott liberális demokráciában a főpolgármester ilyenkor lemond, vagy legalább bejelenti, hogy nem indul tovább. Magyarországon azonban Orbán Viktor (a Fidesz, az állam) már eldöntötte, hogy Tarlós maradjon, ezért Tarlós marad. Akkor is, ha kiderült, hogy hazudott, akkor is, ha kiderült, hogy gondatlanul kezelte a rábízott vagyont. akkor is, ha arra következtethetünk, hogy ő is jó szívvel szabadult meg az e-jegyrendszer projektjétől, mert személyi (ego) problémái voltak a BKK-val. 15 milliárd pedig nem volt sok Tarlós Istvánnak. Hiszen a budapestiek úgyis újraválasztják. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6714416178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK13 2018.12.03. 13:03:18

attól, hogy leírjátok százszor, hogy nettó hazugság, még nem lesz nettó hazugság.

viszont a reggeli lapszemlés bécsi kurír-cikkel kapcsolatban várjuk, hogy hol szerepel az eredetiben az a mondat, hogy tőlünk megy ki a legtöbb hajléktalan. aztán ha nem mutatjátok meg, akkor mondhatjuk, hogy nettó hazudtok. és van rá bizonyíték is :D:D:D

Peter Götz 2018.12.03. 13:21:52

tehát,ha jól értelek működik az E-rendszer,és mindenki hazudik!
Te egyébként valami lego országban élsz?

paraszthajszal 2018.12.03. 14:16:41

@Peter Götz: Nem ez volt a vita tárgya, hanem
(1) az, hogy Tarlósnak (és helyetteseinek) mikor és milyen mértékben voltak információik a projekt és a kivitelező problémáiról; és
(2) mekkora kár érte a budapestieket.

Előbbivel kapcsolatban azt nem tudjuk, hogy Dabóczy nem tartott-e vissza információt azért, hogy a seggét fedezze; mindenesetre ez a bebukott projekt is egy jó jelzés arra, hogy ez a BKV és a főpolgármester/közgyűlés közé ékelt BKK nem váltotta be a reményeket; érdemes ezt elfelejteni.

Utóbbival kapcsolatban pedig érdemes azt megjegyezni, hogy a bebukott projekttel kapcsolatos kártérítési/kötbér-követeléssel kapcsolatban a szerződéses rendelkezésektől függően még a bankgarancia hiányában is lehetőség nyílhat az érintett céggel szembeni perre, végrehajtás kezdeményezésére, most még nem feltétlenül tudható az, hogy a kinnlévőségek közül mennyi hajtható be.

Azt pedig, hogy Tarlós István ezek után főpolgármester maradhat-e (miért ne maradhatna, ha a projektet a BKK menedzselte, nem az ő emberei?), ne a b1 blog akarja megmondani, ezt majd döntsék el a budapesti választók!

Oxica 2018.12.03. 17:29:29

Sarlós elvtárs, jó elvtárs, tehát marad a helyén, mikor a soros féle fakockákat is hogy leleplezte a hármas metrón, ő már bizonyított hogy megbízható elvtárs.

A felmerült plusz terheket, meg majd kinyögik valahogy a lápi hülyemagyarok.

Heló röfik, boldog karácsonyt.

Hajráhalszagúmagyarország, hajrámagyarok.

Oxica 2018.12.03. 17:34:38

@paraszthajszal:

Náci barátom.

Jobb helyeken úgy van, hogy egy ilyen 36 milliárdos bukfenc után a polgármester lemond és elsomfordál.

Ha tudott a buktáról és nem csinált semmit, akkor azért, ha nem tudott róla, akkor meg pláne, mert akkor egy tök idióta, akire a döglött patkányomat nem bíznám rá, nem hogy Budapestet.

Hajráhalszagúmagyarország, hajrámagyarok.

paraszthajszal 2018.12.03. 17:55:19

@Oxica: Libbant „barátom”

Ha a projektet közvetlenül Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala koordinálta volna, akkor még lenne valami alapja ennek a követelésnek.

De nem ők menedzselték, hanem a BKK, akiknek ez valóban jelentős buktát jelentett.

Tarlós főpolgármester úr pddig levonta a megfelelő konzekvenciákat, és kezdeményezte, illetve meglépi a szükséges szervezeti és személyi változtatásokat, hogy a jövőben ilyesmi ne fordulhasson elő.

Arról pedig, hogy Tarlós Istvánra a budapesti választópolgárok rábizzák-e még egy ciklusra a főváros irányítását, majd jövő ősszel az önkormányzati választásokon lehet dönteni.

Ha pesti lakcímre bejelentett EU-állampolgár vagy, akkor a főpolgármesteri és kerületi választás te is eldöntheted, hogy kire mit bízol vagy nem bízol rá, oszt' ha a többség egyetért veled, akkor lehet akár Puzsér „Morálfantom” Róbert vagy Karácsony „Bukott Miniszterelnök-jelölt” Gergely is a főpolgármester.

A demokrácia ugyanis erről szól, libbant barátom.

neko1967 2018.12.03. 20:08:46

Húz a traktor szánt az eke kósa elvtárs szájba baszarinthatom e?

azigaziraptor 2018.12.03. 22:06:41

@AveCaesarVavan:
Milyen legyen egy segglyukszőrnek?
Mákos? :-)

werecke 2018.12.03. 22:06:55

Akkor milyen vonyítás lesz ha bevezetik. Mert akkor a szegény nyomorgók akik eddig sem tudtak jegyet venni most még gyalogolhatnak is a nyomorgás mellett. Ha meg meg veszi a bérletet akkor meg már nagyon fog nyomorogni.

werecke 2018.12.03. 22:11:00

@neko1967: Ilyeneket mi is tudunk. Magyar baka sétál a mezőbe, arra megy Gyurcsány tanácsot kér tőle. Figyelj Gyurcsány adok egy tanácsot, baszd meg a sarlót és a kalapácsot !

morpho 2018.12.03. 22:30:30

@werecke: "Akkor milyen vonyítás lesz ha bevezetik" A jelenlegi állapotot vizsgálva, ettől nem kell tartani. Mármint attól, hogy bevezetik.

Érdekes kormányzás zajlik ma Magyarországon. Minden csupa siker, de ha netán mégsem, akkor mindig más a hibás. Ez azért van, mert a magyar kormány tagjai, nem is beszélve a főpolgármesterről tökéletesen átlátnak mindig mindent, csak jót akarnak az országnak, és kizárólag a magyar zemberek szempontjait veszik figyelemebe, a saját meggazdagodásuk helyett. Mindent jól is csinálnának, csak a gaz sorospribékek és a migráncshordák+civil szervezetek meg persze a CEU mindig megfúrja a kurvajó terveket. Szegény Tarlós, pedig ő csak jót akart. Pont mint az orosz metrókocsikkal, csak aztán jött a háttérhatalom és elhelyezte a fakockákat....

paraszthajszal 2018.12.03. 23:20:49

@AveCaesarVavan: @azigaziraptor: Hiába vicsorogtok, libsikéim.

Tarlós István nyolc év alatt bizonyította, hogy rászolgált a választók bizalmára.

A kormány segítségével olyan fejlesztéseket valósítottak meg Budapesten, amilyeneket Demszky Gábornak húsz év alatt sem sikerült. Az ő érdemeit még az ellenzék fő reménysége, a botcsinálta, nagypofájú, de semmilyen tapasztalattal nem rendelkező főpolgármester-jelölt celebje, Puzsér Robika is kénytelen volt elismerni.
magyaridok.hu/belfold/puzser-tarlossal-veget-ert-budapest-kallodasa-3727466/

imi60 2018.12.04. 00:21:19

@FCUK13: Működik a rendszer vagy csak simán köcsög vagy?

FCUK13 2018.12.04. 00:36:37

@imi60: hogy köcsög vagyok, az lehet. De inkább ez,mint hogy olyan sötét legyek mint te.

FCUK13 2018.12.04. 00:36:37

@imi60: hogy köcsög vagyok, az lehet. De inkább ez,mint hogy olyan sötét legyek mint te.

werecke 2018.12.04. 07:01:28

@morpho: Azért vannak a szakemberek akik azért kapták a diplomájukat hogy az ilyen problémákat megoldják. Mi csak a kialakult helyzetet látjuk a hogy mi zajlik a háttérben azt csak találgatjuk. Mindenesetre ami a Deák téren van tesztkapu már amikor kitették látszott hogy szar. Lassú, alacsony, gyenge.

imi60 2018.12.04. 07:52:44

@FCUK13: Sz hogy köcsög vagy az biztos. A kérdésre meg nem válaszoltál, csak magadat reklámoztad.

Secnir 2018.12.04. 08:47:03

tarlós tudott róla?
tudott.
tett ellene?
nem.

ennyikeh...

TBone 2018.12.04. 09:00:54

Félelmetesek ezek a Szocialisták. 9 évvel a bukásuk után még visszajárnak elcseszni mindent. Elrejtik az információkat, direkt rossz szerződéseket kötnek, szabotálják a végrahajtást.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.12.04. 09:05:19

@TBone: :))

És fogadok, Tarlós uzsonnáját is megették. Nem szeretem a szocikat, de azért ez túlzás. :))

roli101 2018.12.04. 09:50:45

Jó látni, hogy ebben az országban hibásak csak a libsik lehetnek, szabálysértés, bűnt csak libsik követnek el vagy a migránsok. De a fideszszavazó, keresztény-konzervatív 2 millió valódi magyar soha nem követett el még ilyesmit, vagy csak gerinctelenül nem meri bevallani. A gerincesség ott kezdődik, hogy bevallod, ha tévedtél és vállalod a hibád következményeit. Sajnos a fideszesek nem is értik miről beszélek. Itt a hibázót, csalót, lopót kitüntetik, felfelé buktatják. Ki tud mondani 10 felelős pozícióban lévő fideszest, aki önként bevallotta, hogy hibázott és vállalja a következményeit? Vagy létezik a magyar csoda, miszerint bármely random kinevezett rokon, barát, haver mindig jó döntést hoz, sosem hibázik és sosem dolgozik zsebre, ha fideszes?

snel 2018.12.04. 09:54:06

Ami biztos, hogy a posztban leírtak nagy része vélelmezés (mármint, hogy ki, mit, milyen részletességgel ismert), egy kisebb része ekézés (ezen a blogon trivia, hogy csak Tarlós lehet a hibás, ami akár igaz is lehet, de nem azért, ami itt leírásra került) és elenyésző része tény (pl. történtek kifizetések). A 36 milliárd elköltése (múlt időben a poszt elején) viszont a poszt írójának szavaival: "netto hazugság". A már eddig elköltött összegről sem tudjuk, hogy ténylegesen kinek a zsebébe került és vannak olyan eszközök, amelyek projekttől függetlenül felhasználható ill. hasznosíthatók. Ráadásul a szerződésbontásból nem következik, hogy a felek végelegesen el is számoltak egymással (esetlegesen csak perek után lesz verdikt), tehát most még közelítő becslést sem lehet adni a pénzügyi egyenlegről, de itt Mr Flynn Rider már mindent biztosan tud, tehát logikailag egy marad, a posztoló intéz mindent.

gyurmicsek 2018.12.04. 10:23:54

@werecke: És ha a CEU-n végeztek azok a szakemberek?

Tamás András György 2018.12.04. 10:24:23

Lófasz kell ide, nem jegyrendszer!
Puzsérra kell szavazni, azt' sétáljon mindenki. Ennyi.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.12.04. 10:24:33

@roli101: Még rosszabb. A környező országokban már mindenhol ítéltek börtönre minisztert korrupció miatt. Nálunk olyan fehérek, mint a galambok, a korrupciót még hírből sem ismerik.

Na ja, mert egy nagy maffia az állampárt.

bgp 2018.12.04. 10:30:40

@paraszthajszal: Ezt csak addig mondod amig Orbánnak tetszik, nem a te ötleted.

Exploiter 2018.12.04. 10:37:00

Ez alapvetően szar koncepció volt. De tényleg.
Névre szóló, lézergravírozott kártyák, amik k. drágák, az előállításuk lassú, stb.
Nehogy véletlenül két ember járjon egy bérlettel felváltva. Faszság. Olyan retró kézikonzol a kalauzoknál, ami nyomtatni is tud, vazze.
Újra kell az egészet kezdeni, az alapoktól, ésszerű megoldásokkal.
Az illetékesek hívjanak fel, fél év alatt lerakom a teljes körű koncepciót nekik, aztán egy év alatt bevezethető. Csak abból nem lesz pénz, ugye.

Tamás András György 2018.12.04. 10:39:14

Azért az ilyesmi kurvára nem űrtechnika. Meg kell nézni, hogy működik pl. a hollandoknál aztán ennyi. Gondolom meg is lehet venni a kész rendszert tokkal-vonóval.

szemi90 2018.12.04. 10:48:18

@Tamás András György: Majd ha sikerül rávenni az eladó holland céget, hogy az "alkotmányos költséget" a vételárból utalja el egy offshore cégnek.

Buchhalter 2018.12.04. 10:49:45

@Tamás András György: Törököknél már 10 éve működik pedig ők még is csak kelet.Próbáltam Isztambulban nagyon jó.És anonim .Egyáltalán nem csalás ha egy család használ egy kártyát.Ez Orbanisztánban bűn csak. Szerintem a Fidesz kutyák ebből a projektből nem nagyon kaptak mocsingot aztán ezért dönthették be.Szerintem ebből ha lesz valami addig már 2025 lesz új kormánnyal.

teéjesenmindegy 2018.12.04. 10:59:44

Mondja már el valaki, hogy miért ilyen rohadt fontos az e-jegyrendszer.
Marhára nem értem, hogy mitől jobb, hogy appon veszed a jegyet, vagy egyáltalán mit tud.

Látens Inszinuáció 2018.12.04. 11:06:27

@paraszthajszal:

Te figyelj má' haver!
Mennyit szopsz ezért a rengeteg hülye dumáért háton-százon vödörrel a kezedben?
Amikor a tükörbe nézel, nem okádod le magad?

Akko' most magyarázom.
Ha te vagy az kis főnök egy cégben, és az alkalmazottaid elbasznak egy aduász projektet, ami okán buktok x milliárd froncsit, nem basz ki a picsába a nagyfőnök?
Illetve ha te vagy a nagyfőnök, nem rúgod seggbe a kis főnököt?
Nem?

Na ezért vagy takarító a Mekibe vazze...

Fülig José 2018.12.04. 11:18:16

ez a parasztköcsög a mai mosdató szakembör. a legalja fideSScsicska, aki mindenhez IS pompásan ért... csak a szokásos fideSSmagyarázkodás, hogy nem is igaaaaz...minden a legnagyobb rendben, bécset ostomolják a migrámncsok, svédország nincs is itthon meg 10001212381472315243516% -ot emelkedett az életszínvonal...
mindek vitatkoztok agyhalottakkal..?

szemétpasi 2018.12.04. 11:28:24

@teéjesenmindegy:
Mert mondjuk a telefonod jó eséllyel mindig működik, míg az automata bizony nem. Kényelmesebb megvenni a jegyet bármikor bárhol mintha csak adott helyen veheted meg.

Továbbá a cégnek is olcsóbb, nem kell annyi automatát és pénztárat fentartani, nincs olyan róka fogta csuka mint pl a héven, hogy köteles vagy jegyet venni, de nem minden megállóban van automata ezért ha ott szálltál fel akkor vehetsz a kallertől. Ezért mindenki Aquincumnál meg Szent István Telepen száll fel, tehát pont semmi értelme előírni az elővételt.
Amúgy is pl a bérlet rendkívül szar minőségű, nekem hónap végére alig látszik, pedig kártyatartóban van és csak akkor veszem ki amikor meg kell mutatni. Volt is vitám már belőle, hogy nem tudták beolvasni a QR kódot rajta és meg akartak büntetni. Aztán végül 20. próbálkozásra csak sikerült szóval mehettem. Egy NFC kártyával nincs ilyen.

szemétpasi 2018.12.04. 11:31:02

@snel: Te vagy nagyon naív vagy vagy bérkommentelő. Nem tudom melyik a jobb.

A BKK és BKV főleg egy ekkora projektben rendszeresen jelentéssel, elszámolással tartozik a fővárosnak. Továbbá a fővárosnak joga van bármilyen dokumentumba belenézni. Szerinted mennyire reális, hogy Dabóczy tartott vissza dolgokat és a főváros azt látta minden flottul megy? Ennyire ne játszd már a hülyét kérlek... Pontosan tudtak mindent Tarlósék.

Amúgy ok, tegyük fel Dabóczy volt a hunyú és meghamisított dolgokat. Hol a vádemelés? Miért nincs előzetesben? Ez komoly bűncselekmény.

chrisred 2018.12.04. 11:54:48

@teéjesenmindegy: Egyrészt költségkímélő megoldás, évi többmilliárd papírjegy legyártását értékesítését váltja ki. Másrészt lehetővé teszi, hogy az utazó pont annyit fizessen, mint amennyit a tömegközlekedési eszközt igénybe vette, tehát, ha csak egy megállónyit, akkor csak annyit fizet.

chrisred 2018.12.04. 12:00:25

@Exploiter: Elvileg mindkettő lesz (lett volna?). A névre szóló azoknak, akik valamilyen személyes kedvezményt tudnak érvényesíteni (diák, kismama stb.). És a másik az anonim kártya, amire csak az egész áras egységet lehet feltölteni.

chrisred 2018.12.04. 12:02:11

@szemétpasi: Milyen bűncselekmény? Hogy rosszul választott szerződéses partnert?

szepipiktor 2018.12.04. 12:29:13

Oh, hát mindig kiborulnak azok a zsákocskák... Mint anno a VEKE esetén, amikor évekig tagadták, hogy a VEKE egy ál-civil szervezet és tarlóspubi háttércsapata csupán.
Mint most a "közlekedő tömeg" nevű ismeretlen neoliberális szekta.
.
Az e-jegy estében csak egy dolog a politikai és a lopás.
A másik a technikai vonal.
Most ez a tervezett alapból baromság, hiszen egy trendi mobilbuzi app-alpú szarság alapból rekeszti ki az utazók elég nagy részét.
Lehetett vona egy klasszikus chipkártyás megoldás, amire ugyanúgy töltünk fel pénzt, mint a telefonunkra, de nem!
Használj ternditelefont, amire tölts le appot, regisztrálj (adatlopás), csinálj hozzá banszámlát és online módon utazz!
Erre milliárdokat kidobni????
De az e-jegy másik porblémája, hogy garantált, az zónák kialakítása úgy fog történni, hogy DRÁGÁBB legyen az utazás.
És ez a régi szokása a bkv-nak, hiszen ezért történtek a járatátszervezések, ez a célja a fonódó villamosoknak is, hogy ne egy járattal utazz végig, hanem többször szállj át, és így a felesleges bérletvásárlásra "kötelezzenek".
Nem ám vonaljegy meg az fizessen többet, aki használja, koptatja, üzemanyagot fogyaszt, hanem a rövid utakon közlekedőkkel fizettetik ki a veszteségeket.
Ma 700 ft/km a bkv alapdíja és ezért 2x500 métert utazol...
A MÁV, a Volás 250 ft-ért 10-15 stb km-t kér, azaz ha bemegyek a "faluba" az olcsóbb, mint elugrani kát megállót a fővárosban a boltba és vissza.
Szóval az e-jegy másik borzalma, hogy DRÁGÁBB lesz, hiszen most egy jeggyel leutazod azt, ami majd 3 zóna lesz + megfelelő mobil, bankszámla stb is kell hozzá.
.
A metróknál vissza kell építeni a KAPUKAT! Kirúgható a kallerek 90%-a!
A többi meg chipkártya. Automatából is kiadható a külföldieknek, a nem fővárosiaknak.

szepipiktor 2018.12.04. 12:37:39

@szemétpasi:
Aha.
Tehát legyen a bkv-nak olcsóbb és az utas ruházzon be és még kockáztasson is?
Én nem végzek bankműveleteket a mobilomon, és nem hozok létre társ-számlákat sem, hiszen ma a bankadó, a levont díjak eszméletlen méretű éves veszteséget generálnak.
Mi a bajod egy hétköznapi chipkártyával?
A telefonkártyákat nem lehet BÁRHOL feltölteni? A Voda meg a többiek nagy infrastruktúrát építettek ki? Egy nagy fszt!
A bkv chipkártyáját ugyanugy fel lehetne tölteni a bankautomatákból, az újságosoknál, trafikoknál kp-vel stb.
Mi a gond?
Zavar, hogy az utazók nem akarnak mobilbuzi genderaktivisták lenni?
Miért vegyek új telefont azért, hogy utazzak? Miért kozkáztassam a bankszámláimat, adataimat egy ostoba app miatt? És ha Windows mobilom van? Kizársz az utazásból???
Ez a mobilbuziság a mai trendi Y generációs halmaz kedvéért van, gyakorlatilag nem látnak, ismernek semmi más technikát, technológiát a mobilon túl.
Lehet nektek is "kiskapu"!
SMS-ben... Regisztrálsz és sms-el megveszed a jegyed.
Mint a parkolóóráknál.
Vagy gond, hogy az minden telefonon használható és nem kell hozzá app?

szepipiktor 2018.12.04. 12:44:42

Egyébként meg az app-pártoló mobilbuziknak a figyelmébe ajánlom a milliárdokért kitenyésztett bkv automaták megoldásait!
- Lassú
- Ergonómiailag hibás, 175 centi testmagasság felett le kell hajolni, mert az érintőképernyő a magasabbaknál nem működik
- ostoba, hibás validálás!!! Ezért a szakmából páros lábbal rúgják ki a tervezőt, programozót. Bérletet veszel, végigszenveded magad a primitív folyamaton és a VÉGÉN közli, hogy lp-val, bankkártyával nem fizethetsz
- fontos jegy/bérletformákat idióta helyekre programoztak,
.
Gyakorlatilag a valós informatikához nem értő Y generációs szkriptprogramozókra bízták a feladatot, vélhetően valakinek a valakije lehetett a készítő.
.
Kb. ez a szint az e-jegy is.
Láttuk az eddigieket, még ostobább, mint a automata.

szepipiktor 2018.12.04. 12:48:29

És ugye MINEK az e-jegy, ha továbbra is í bites ostoba kallerek fognak ellenőrizni???
Mert ez akkor jó, ha nem szállhatsz fel, csak ha odaérinted, bedugod és van rajta mani! A metrón akkor nyílik a kapu, ha van pénz a kártyádon.
De most majd az lesz, mint a parkolóautomatáknál, megy az ellenőr és nézegeti a mobilod kijelzőjén a qr kódot?
Vagy lesz leolvasója és online csekkol a központtal?
Mert ha nem, percek alatt készül majd ingyenapp egy ilyen "érvényes" qr kód generálására...
Tehát technikailag nulla, korrupcióra 100% és továbbra is a bliccelést segíti, ösztönzi.

torró 2018.12.04. 13:04:45

Néztem az Atv-n a Tarlóssal készült riportot ez ügyben. Egy beszállító cég nem teljesítette a vállalását .Ez húzódott sokáig, ezért száltak ki a németek, és ezért lett elege Tarlósnak a huzavonából. Meg lehet nézni szerintem az Atv videótárában. Legalábbis ennyire emlékszem.

snel 2018.12.04. 13:15:34

@szemétpasi: Látszik, Te is és az itt kommentelők nagy része sose vett részt ilyen projektben! Egy: a legtöbbször maga a projektvezető sem tud minden részletet. Kettő: sosem (és sehol sem) kommunikálják a valóságot, csak annak megosztható szeleteit és részleteit. Három: jelen állapotban nem tudjuk, hogy "mire megy ki a játék"! Az egybitesek meg itt Dabóczy-znak meg Tarlósoznak, miközben releváns infókhoz nincs és nem is lesz hozzáférésük (mert ha lenne, nem itt kommentelgetnének agyatlanul!).

lenörd hofstadter 2018.12.04. 13:21:15

@torró:

Aha. Teljesen életszagú, hogy a 2004-ben indult projektnél a tarlós hívónevű génhibás sejtburjánzás 2018-ban veszi észre, hogy egy alvállalkozónak lassú a teljesítési készsége. Mutass olyan céget a valódi világban, amelyik 1-2 hónapos csúszás után nem repül a kurva anyjába és keresnek helyette normális szállítót. Ha máshonnan nem, akkor a média figyeléséből is értesülhetett volna ez a fideszseggnyaló tetű arról, hogy mi folyik a városában, de neki az ilyen volumenű beruházásokat hivatalból kéne legalább havi szinten követnie és nem 14 év után rácsodálkozni, hogy nem megy. Normális világban már 10 hasonló üggyel ezelőtt felállt volna, bocsánatot kér, és eltakarodik a közéletből, mivel láthatóan teljesen alkalmatlan a főváros vezetésére.

Midnight Run 2018.12.04. 13:22:18

szepipiktor,
Ma Kínába több a mobil fizetés, mint a bankkártyás. Én nem tartom hülye ötletnek, hogy a chipkártya mellé mobillal is lehessen BKV jegyet, bérletet fizetni.

Csak valamit tényleg tenni kéne. Reggel a metrobejáratnál álló, végtelen unatkozó, ápolatlan és rosszul öltözött BKV ellenőrnél rosszabb országimázs és lehangolóbb nap eleji élmény nincsen! Arról nem is szólva, hogy a csapat fele legalább bliccel.

lenörd hofstadter 2018.12.04. 13:22:31

@snel:

"legtöbbször maga a projektvezető sem tud minden részletet. "

Ezen visítva röhögtem. Egy fideSSféreg tényleg annyira hülye, hogy ezt elhiszi?

chrisred 2018.12.04. 13:35:00

@lenörd hofstadter: Lehet, hogy a projekt 2004-ben indult, de a BKK azt a szerződést 2014-ben kötötte.

Exploiter 2018.12.04. 13:36:56

@chrisred:

Évekkel ezelőtt kerültem csak kapcsolatba vele, egy darabig úgy nézett ki, hogy külsős tech tanácsadóként beszállnék.
Akkor még úgy nézett ki, hogy csak a jegyek lesznek automatából megvehetők, minden bérletet külön meg kell rendelni és majd központilag legyártják, aztán postázzák.
Elég volt a magas szintű architektúrát végignézni, hogy ne bánjam, nincs közöm hozzá.
Azóta mem tudom, mi történt, gondolom volt pár 180 fokos fordulat.

chrisred 2018.12.04. 13:37:36

@Midnight Run: Kínában van rá államilag kiépített infrastruktúra. Ők lényegében átugrották a chipkártyás rendszert, pont hogy bankkártyával nem könnyű ott boldogulni.

chrisred 2018.12.04. 13:43:01

@Exploiter: Hát, az én információim se frissek, de már ebben a négy éves cikkben ez a rendszer van kifejtve, ahol Vitézy aláírja a most felmondott szerződést.

chrisred 2018.12.04. 13:46:36

@chrisred: http://budapest.hu/Lapok/Aláírták-az-elektronikus-jegyrendszer-szállítói-és-üzemeltetői-szerződését.aspx

teéjesenmindegy 2018.12.04. 13:46:41

@chrisred: Kínában jegyet vettem. Ilyen műanyag szart, pont ugyanolyan automatából mint itt. Az út végén pedig az automata elnyelte a jegyet.

Még mindig nem értem, hogy köteles leszek okostelefont meg appot tartani azért, hogy mehessek a metrón? A többmilliárd jegyet nagy túlzásnak érzem, 2 millió ember ha mind jegyet vesz minden nap az még mindig csak 720 millió...
Szóval a pénztárak maradnak azoknak akiknek nincs mobiljuk. Ellenőrzés nyilván marad. Tényleg nem értem a nagyszerűségét.
Akik odavannak érte azoknak soha nem merült még le a telefonjuk?

Exploiter 2018.12.04. 14:01:32

@chrisred:

Ebben is ez van leírva:
Bérleteseknek: a bérletigazolványt felváltja egy megszemélyesített chipkártya, a papír bérletszelvény megszűnik, és virtuális termékké válik. Hasonlóan működik majd, mint egy bankszámla, a hozzá tartozó bankkártya, illetve a pénz, ami a számlán van. A számlát a BKK fogja vezetni, a bankkártyának az utazási kártya felel meg, míg a számlán lesz nyilvántartva a bérlet.

chrisred 2018.12.04. 14:16:15

@Exploiter: http://www.klubhalo.hu/content/kötelező-közlekedési-kártyát-vezetnek-be-2018-január-1-től-irész

A névvel és fényképpel ellátott megszemélyesített kártyákon kívül az ügyfelek átruházható kártyát is kiválthatnak a BKK ügyfélközpontjaiban és BKK-automatáknál. Ezek az anonim kártyák más(ok)nak (pl. családtag, barát, kolléga stb.) is átadhatók, de bérlet vásárlására nem jogosítanak, vagyis kizárólag pénzegyenleg alapú utazást tesznek lehetővé.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2018.12.04. 14:26:01

Biztos van már bűnbak lista,
S pilátusi "mosom kezem"...
ÁRTATLAN A TARLÓS PISTA!
Jaj, de jó, úgy örvendezem!

(kötelező össztánc!)

lenörd hofstadter 2018.12.04. 15:06:23

@chrisred:

És az felmenti a tarlós nevű férget arról, hogy gerinctelenül azonnal kimenekül az ügyből amikor kiderül, hogy az egész egy pénzlopó disznóság?

Exploiter 2018.12.04. 15:16:51

@chrisred:

Na ezt mondom én is. Az eddigi bérlet konstrukció csak névre szóló kártyával lehetséges. Ne mondd, hogy nem érted, amit beírsz.
Az anonim csak arra jó, ha minden utazásért külön fizetsz, kb a gyüjtőjegy szinonímája.

Bambano 2018.12.04. 15:24:35

@paraszthajszal: gyengébbek kedvéért: az, hogy ki "menedzsel" meg "koordinál" egy projektet, projektmenedzsment témakörbe tartozó kérdés. A napi kisebb ügyekben való döntést és irányítást jelenti, illetve azt, hogy a részletesen lebontott projekttervben a rész-mérföldkövetkhez képest hogy áll a projekt.

Senki nem azt kéri számon tarlóson, hogy arról döntsön, hogy az ok gombot hova tegyék ki. Minden normális projekthez tartoznak úgynevezett érdekelt felek, akik valamilyen szinten érdekeltek a projektben. Tipikusan ilyen érdekelt fél a leendő FELHASZNÁLÓ. A budapesti jegyrendszer leendő felhasználói várhatóan a budapesti lakosok lesznek főleg, őket pedig Tarlós képviseli, mint főpolgármester. Emellett Tarlósnak a pénzügyi felügyeletet is el kellett volna látnia, mivel végül ő fizeti ki a cehhet.

Tehát az, hogy nem tudott semmiről, vagy sima hazugság, vagy ha igaz, akkor az olyan szintű tudatlanság a projektmenedzsment általános szabályai terén, ami megalapozza a lemondási igényt vele szemben.

chrisred 2018.12.04. 15:30:04

@Exploiter: Én értem, de az eredeti kérdés az volt, hogy hányféle chipkártya lesz. (Vagy nem lesz.)

Exploiter 2018.12.04. 15:34:25

@chrisred:

Ez ok, amire én mondtam, hogy eleve faszság, az az, hogy az a cirka félmillió ember, aki amúgy bérlettel utazna, be kell, hogy menjen egy irodába, lefényképezik, megigényli a kártyáját, az központilag legyártják, eleve limitált áteresztőképességgel, majd valamikor postán megkapja egyszer, hogy használni is tudja.

Bambano 2018.12.04. 16:24:35

@Frady Endre: házmester blogra parafrázis:
"Jövő hetünk igen rázós,
Közgyűlünk és jön a gázos,
S hogyha vezetékünk ereszt,
Pénzünkre, mit vetünk: kereszt."

Jövő hetünk igen rázós
Közgyűlünk és jön a Tarlós
S hogyha bérlettárcánk ereszt,
Pénzünkre, mit vetünk: kereszt

:)

snel 2018.12.04. 17:18:15

@lenörd hofstadter: Nyilván a te gyurcsánycsicska kiszerelésű hulladék szinopszisokból álló maradvány agyad nem képes megbirkózni elemi mondatok értelmezésével, ezért segítek: a hangsúly a MINDEN részleten van (tehát szerinted MINDIG, MINDEN projektvezető az ÖSSZES részletet ismer?!), mert aki vett már részt sok éven át tartó projektben, ahol a résztvevők személye és szerepe (érdekeltsége) gyakran változik, az tapasztalhatta, hogy a projektvezető nem feltétlen az informáltsága, hanem a felhatalmazása alapján teszi (és teheti, azt amit csinál). Capito?

kedvenc nicktolvaj 2018.12.04. 18:10:12

@snel: Akkor ugye Demszki sem felelős a 4-es metró ügyeiért?

kedvenc nicktolvaj 2018.12.04. 18:12:41

@snel: Tényleg? Nem tud minden részletet? Pl h az egész ország röhögött hogy egy URL átírásával is lehet olcsón jegyet venni? Nem olvasnak újságot?

kedvenc nicktolvaj 2018.12.04. 18:13:41

@lenörd hofstadter: " Egy fideSSféreg tényleg annyira hülye, hogy ezt elhiszi?" - bizony. Vagy fizetik.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2018.12.04. 20:08:21

@Bambano: ;-)
Az már jelent valamit, ha parafrálnak... :)

TBone 2018.12.06. 10:11:57

Egy hetet voltunk nemrég Párizsban. Vettünk egy heti jegyet, ami egy chipkártya volt. (Kb 5EUR), arra kellett egy fényképet felragasztani és kész.
Egy héten keresztül minden zónában, minden viszonylatban érvényes volt, még a repülőtérre is lehetett vele menni. Mindenhol beléptető kapuk voltak, kalauzt egy szálat sem láttam. Csak nálunk akarják feleslegesen túlbonyolítani az egészet.