B1 blogcsalád



Bemutatjuk a szír üzletet, ahol Orbán Viktor iszlám módra készített báránybordát vásárol rendszeresen

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. november 26. - Szelestey
  • A CEU rektora szerint Európa számára nagy gond, hogy Orbán Viktor immár nem hallgat senkire;
  • Mára már szertefoszlottak Magyarországon a rendszerváltáskor táplált remények, szabadságról, általános jólétről;
  • Aki vizet prédikál és bort iszik: Orbán Viktor rendszeresen eszik iszlám rítus szerint készült báránybordát és közben nem fél a terrorizmustól, sem a népességcserétől! 

orban_becsben_visrlizik_rogannal.jpg

Tagesspiegel

tagesspeiegel_logo.png

A CEU rektora megerősítette, hogy folynak az előkészületek az intézmény Bécsbe költöztetésére, ezzel együtt botrányosnak tartja, hogy a magyar kormány Európa közepén kiszorítja őket. Az interjúban Ignatieff hozzátette, végképp elegük van abból, hogy a hatalom a tengerentúlon létesített campus kapcsán csalással vádolja őket. Úgy gondolja, hogy a másik fél nem akar semmiféle kompromisszumot. Pedig támogatta őket az amerikai Külügyminisztérium és törvényhozás, valamint a német elnök és a kancellár, továbbá az európai konzervatívok bizottsági elnökjelöltje, Weber is. De ez sem volt elegendő, és ez gond az EU számára, hiszen itt egy olyan miniszterelnökről van szó, aki egyszerűen oda sem bagózik a kollégáira.

Az igazgató elmondta, hogy személy szerint nem érzi magát fenyegetve Budapesten, de kellemetlen egy olyan országban dolgozni, ahol az ember ki van téve egy egypártrendszer propaganda zárótüzének. Jelezte ugyanakkor, hogy Bécsben is fel kívánnak lépni, ha azt látják, hogy kampány folyik Soros ellen, ami persze mindenütt a zsidóellenes érzelmekre játszik rá. Egyébként Bécsben is arra összpontosítanak az oktatásban, hogy a diákoknak megtanítsák, miként lehet megkülönböztetni az igazat a hamistól és marad a közép-európai súlypont is. De fenntartják a budapesti részleget, így Orbánnak nem lesz olyan könnyű megszabadulni tőlük, mint ahogyan azt szeretné.

Ami a magyar politikai kilátásokat illeti, Ignatieff úgy véli, hogy a rendszer hosszú életű, nagy a támogatottsága. Van egy egész új osztály, amely nagyot kaszált a Fidesz uralma folytán. És nem valószínű, hogy a következő gazdasági vihar elsöpri a rezsimet, vagy akár a soros szigorú brüsszeli intelem. De akkor is érdemes emlékezetbe idézni, hogy kormányok jönnek, kormányok mennek, az egyetemek azonban maradnak, tette hozzá.

 

Kurier

kurier.jpg

A Salvinik, Orbánok, Le Penek, Strachék és Kurzok megosztják Európát. Erre figyelmeztetett az osztrák szociáldemokraták kongresszusán Andreas Schieder, akit tanácskozáson a párt a Bizottság elnöki tisztére jelölt. A politikus a pódiumra magával vitte az egykori Vasfüggöny egyik darabját a magyar-osztrák határról, és arra emlékeztetett, hogy 1989-ben még mindenki arról álmodott: Kelet-Európában végre elérkezett a szabadság kora. Ám ma a társadalom még inkább megosztott, mint valaha, a gazdagok még gazdagabbak, a szegények egyre szegényebbek. Óvott a nacionalizmustól és támadta Kurz kancellárt, akit szerinte nyugodtan egy kalap alá lehet venni a legismertebb európai jobboldali populistákkal. A beszéd ugyanakkor nem takarékoskodott az önbírálattal, miután az SPÖ kikerült a hatalomból. Azt hangsúlyozta, hogy sokan úgy érezték: magukra maradtak, miután a párt túl sokáig csakis saját magával foglalkozott.

 

Frankfurter Rundschau

frankfurter.jpg

A magyar kormány kelti a hangulatot a muzulmánok és a migránsok ellen, de még Budapesten is alig-alig találni az iszlám és annak híveinek a nyomát. A hosszú helyzetjelentés szerint Orbán és a többi jobboldali populista szemében az 1,8 milliárd követőt számláló világvallás úgy jelenik meg, hogy a muszlimok harcosok a kultúrák csatájában, az iszlám küzd a kereszténység ellen, ami színtiszta világvége-hangulatot sugall. Ám a magyar fővárosban lámpással kell keresni az iszlámot. A hivatalos kampány azonban 3 éve folyik ellene, mondván, hogy óhatatlanul párhuzamos társadalom alakul ki, ezek az emberek annyian vannak. Az országot muzulmán betolakodók fenyegetik. A felmérések azt igazolják, hogy a magyarok 75 %-a igen rossz véleménnyel van a muzulmánokról és azt hiszi, hogy a menekültek fokozzák a terrorakció valószínűségét. 

Úgy becsülik, hogy jelenleg 40 ezer muszlim él az országban, de azt csak kevesen tudják, hogy van muzulmán közösség. Ám hatott az orbáni üzenet, noha a hangulat már előzőleg sem volt túl barátságos az iszlám vallással szemben. Azonban most már sokan kifejezetten úgy gondolják, hogy meg kell védeni az országot. Leginkább persze vidéken félnek, ott, ahol szinte egyáltalán nincs bevándorló, vagy bármiféle muzulmán. A hangulatkeltésből főleg az állami tévé és az Origo veszi ki a részét, minden további nélkül továbbítják a hatalom véleményét és rendszeresen jelentenek sok millió veszedelmes menekültről, aki csak arra vár, hogy Magyarországra jöhessen. A politikai üzenet egyértelmű. A riport egyébként bemutat egy szír üzletet, ahol nem kisebb személyiség, mint Orbán Viktor szokott iszlám módra elkészített bárány bordaszeletet venni

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr10014393256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

taga20 2018.11.27. 19:44:19

@kifordított nagyanyó: aki profi, az egy kalap alatt a sorost is beleszövi!

ámátör vagy!:))

Burgermeister 2018.11.27. 19:47:30

Tájékozodj bammeg...eszik egy virslit.

taga20 2018.11.27. 19:50:11

@Burgermeister: tájékozogy bazdmeg, me így csak szopod a fityeszes faszt!

kifordított nagyanyó 2018.11.27. 19:58:14

@taga20: Az a kis fasszopó gyerek már két csajos blogról kibaszatott!
Vannak ilyen "emberek".

taga20 2018.11.27. 20:05:21

@kifordított nagyanyó:

téged, aki szakember a témában?!:))

melyik kettőről?

kifordított nagyanyó 2018.11.27. 20:08:46

@taga20: Japánról meg egy valamelyik másikról.
Milyen az,hogy a stílus miatt felnyom a bloggazdánál,erre az kitilt onnan?

paraszthajszal 2018.11.27. 20:50:05

„Ki az a minket? Én személy szerint rólad beszéltem.”

HAZUDSZ, idegenszívű gyurcsányi-csicska! Te a határon túli nemzettársaimtól tagadnád meg a szavazati jogot ( @Ms.Cunnesburry: ), de lehet, hogy ezek szerint még a magyarságuk is eltagadnád tőlük, annyira gyűlölöd őket, mert ők sohasem ültek fel a hazai ballibsi propagandának, de még emlékeznek a szocik riogatására a 23 millió románnal (mintha Romániában egy magyar sem lakna!), arra, hogy a ballibsik a kettős állampolgárságot sem adták bolna meg nekik. És biztos lehetsz benne, hogy egyhamar nem is fogjátok elfelejteni nektek.

@taga20: Te szerintem nem nézted meg, hogy én milyen kommentre válaszoltam, @kifordított nagyanyó: azt írta, rühelli ezt az országot, ezek után nem szabad megkérdeznem, hogy miért; és mi tartja még mindig itt, ha annyira gyűlöl minket, magyarokat?!

Gandosz 2018.11.27. 21:04:45

@taga20: Az idegenszívű Károlyi-Kun rosszabb volt az elmebeteg Szálasinál. Károlyi-Kun szétverték a magyar hadsereget és Magyarországot, Szálasinál meg már mindegy volt.

Gandosz 2018.11.27. 21:06:14

@paraszthajszal: Cunesburynak a szado-mazo közösségek fontosasabbak, mint a nemzeti hagyományok; az utóbbi szerinte csak érdekből, pénzért érdekelhet bárkit is. Buta és aljas megközelítése a kérdésnek.

2018.11.27. 21:11:59

@morph on dear: Én pedig bevallom, hogy katolikus létemre ettem már kóser sóletet! (Csak azért nem gyónom meg, mert ateista vagyok.)

2018.11.27. 21:37:00

@paraszthajszal:

Na, ide figyelj egybiteském!
Kikérem magamnak azt a számomra inzultusnak tűnő feltételezést, hogy nemzettársad lennék. Én ugyanis büszke felvidéki magyar vagyok, s megvetem a hozzád hasonlókat. Az én magyarságom senki ne akarja megvásárolni koncért, szavazatért!
Míg te a fotelban ülve papolsz róla, én közel ötven éve élem, s éltem akkor is, mikor Mečiar vagy Slota nacionalistái majdnem kidobtak miatta állásomból.
Ahogy kedvenc kortárs költőm mondja, a földim:
Veled nem kell a közös jövő! Elég a közös múlt!
Nekem a magyarság nem cifra gúnya, amivel kérkedni szokás, hanem lételem, mint a víz, a levegő, vagy, mint testemen a bőr.
Igazad van, nem felejtek. Neked pl azt, hogy egy korrupt kormány lelkes seggnyalása közepette képes vagy magadnak vindikálni az igaz magyar titulust. A veled egyet nem értőket pedig idegenszívűeknek, a magyarság ellenségeinek kiáltod ki.
Hogy jössz te ehhez?
Nekem nem kell olyan kettős állampolgárság, amit kedvenc kormányod pénzért árul bárkinek, aki megfizeti. Az én szavazatommal ne akarja legitimálni magát!

Gandosz 2018.11.27. 21:52:26

@Ms.Cunnesburry:
Embernek hitvány vagy, magyarnak alkalmatlan.

"Nekem a magyarság nem cifra gúnya"
Mérhetetlenül aljas vagy ostoba feltevés, hogy bárkinek is az. Definíciószerűen sem lehet az. Nagyapámnak sem volt az, akit igazi felvidéki magyarként Pozsonyban börtönöztek be, mert kiállt a magyarok jogaiért a harmincas évek végén, és soha nem kevert volna úgy pártpolitikát, mint te, a nemzeti kérdésekbe.

Rászolgáltál az idegenszívű jelzőre, nem a kormányellenességed miatt, hanem attól függetlenül.

2018.11.27. 21:55:37

@Gandosz:

Azt majd pont te fogod eldönteni. :D :D

6.Lenin 2018.11.27. 22:05:21

@Ms.Cunnesburry:

Kannásbory!

Abban igazad van, hogy nem mások döntik el, hogy te ki vagy, hová tartozol/kell tartoznod.
ezt te magad döntheted csak el. De az itt előadott hozzászólásaidból már mások is levonhatják azt a következtetést, hogy te ezt már eldöntötted magadban.

de Gandosz helyesen vonta meg a következtetését a döntésedről, ami a megnyilvánulásaidból nyilvánvaló...

"...és soha nem kevert volna úgy pártpolitikát, mint te, a nemzeti kérdésekbe.

Rászolgáltál az idegenszívű jelzőre, nem a kormányellenességed miatt, hanem attól függetlenül. "

Szerintem is. A nemzethez tartozás nem párpolitikai kérdés, nem lehet az.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.27. 22:20:46

@Gandosz: Nagyapádról mondhatsz akármit, még igaz is lehet. Te viszont egy hazaáruló fideSSfasszopó vagy, hiába vered magad a földhöz. Az unokád is szégyellheti magát miattad.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.27. 22:23:43

Pártpolitikát a fideSS kevert a nemzeti kérdésbe, mikor szavazati jogot adott a szórványmagyarságnak, és elvette a szavazti jogot a magyar migráncsoktól.

Szemforgató aljanép vagytok, hazaáruló fideSSfasszopók.

2018.11.27. 22:27:18

@6.Lenin:

Öreg! Ti azt hiszitek, hogy minden határon túli magyar Orbánhívő, turul madárral fején közlekedik és siratja Trianont. Nem csodálom, ezt sulykolja a propaganda.
A valóság viszont teljesen más.
Mi enyhe riadalommal nézzük, ahogy a határon belüli magyarság irdatlan dühvel esik egymásnak lippsizve vagy fasiztázva a másikat.
Szintén hasonló érzésekkel figyeljük hamis nemzeti érzésekkel tűzdelt kirohanásokat Esterházy, Alföldi, Spiró ... és még sorolhatnám kik iránt.
Mert nekünk másunk sincs, csak a magyar kultúra. Ez éltet, ez a köldökzsinórunk.
A kultúrkamp végzetes károkat okoz, mert a pártpolitika eszközeivel próbálja felülírni a tehetséget, kirekesztve mindenkit, aki nem azt vallja, amit az aktuális kurzus.
Ti vágyjátok a nemzetállamok létrejöttét, mi tapasztalatból tudjuk, hogy számunkra az egy végzetes lépés.
Ti magyarságsablonotok alapján ítéltek- lásd idegenszívű- mi pedig tudjuk, hogy így gondolkodva nem lesz még 100 év, amit egy kultúrában, de más országban élhetünk.
Én itt születtem, itt élek és minden bizonnyal itt is halok meg.
Teszik neked, vagy nem, magyar vagyok, határon túli magyar.

teéjesenmindegy 2018.11.27. 22:39:35

""Az országot muzulmán betolakodók fenyegetik. A felmérések azt igazolják, hogy a magyarok 75 %-a igen rossz véleménnyel van a muzulmánokról""
Mi a lófasztól kellene jó véleménnyel lenni a homokinégerekről? Tettek valaha valami jót?

2018.11.27. 22:59:19

@teéjesenmindegy:

"Tettek valaha valami jót?"

Pl. felfedezték nekünk a logaritmusokat, tangens, kotangens táblázatot készítettek,bevezették a 0 fogalmát, tökéletesítették a papírgyártás technológiáját és átadták Európának, kiszámolták a Föld szélességi és hosszúsági köreit....

Gandosz 2018.11.27. 23:17:28

@Ms.Cunnesburry:
Amiket írtál, nem muzulmán matematikusok fedezték fel, hanem indiai, babilóniai vagy iráni matematikusok jóval a muszlim vallás megszületése előtt.
Általában amit néha a muszlim propaganda muszlim eredetű tudományként állít be, az iráni eredetű.

2018.11.27. 23:35:28

@Gandosz:

"Abú’r-Rajhán Muhammad ibn Ahmad al-Bírúní (973-1048) a klasszikus iszlám egyik legizgalmasabb és legnagyobb tudósa, aki legalább egy tucat tudományban (ezek között különösen a matematikában, fizikában, geodéziában, mineralógiában, földrajzban, orvostudományban, asztronómiában, összehasonlító kronológiában és vallástudományban) kiválót alkotott, s számos területnek ő volt a megalapozója."

www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_520_a_vallastortenet_klasszikusai/ch02s02.html

A felsoroltak közül legalább 3 az ő nevéhez fűződik. Link pedig nem propagandaoldal.

Gandosz 2018.11.28. 00:15:16

@Ms.Cunnesburry: ő is iráni volt, az iráni kultúra hagyatékát művelő, semmi köze az iszlámhoz.
A 10-11. században élt, amikor a felsorolt matematikai felfedezések már mind megvoltak.

teéjesenmindegy 2018.11.28. 00:52:35

@Ms.Cunnesburry: Ja. 1000 évvel ezelőtt. Azóta? Mondjuk úgy az elmúlt 200 évben?

teéjesenmindegy 2018.11.28. 00:57:06

@Ms.Cunnesburry: Mellesleg neked a tettek valami jót kérdésre válasz az, hogy feltalálták a pitagorasz-tételt?
Neked ahhoz, hogy kedvelj valakit az kell, hogy meg tudjon oldani egy kétismeretlenes egyenletet?

chrisred 2018.11.28. 05:25:07

@Gandosz: Ezzel a logikával a keresztények sem találtak fel semmit, hiszen olyan nép, hogy keresztény, nem létezett, minden keresztény, tudós, feltaláló, művész egy adott nép kultúrájának hagyatékát művelte.

Scott Tenorman Must Die 2018.11.28. 07:50:46

@roli101: ahhoz képest remegve nyögtél ki magadból 11 sort :DDDD ráadásul tök buta vagy, én nem mondtam, h szabad véleménynyilvánítás van. csak te még ezt sem érted.

@Ms.Cunnesburry: veled igen, ez az alap. azzal a toleranciával tisztellek meg amivel te is megtiszteled a partnered

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.28. 08:06:25

@teéjesenmindegy: "Neked ahhoz, hogy kedvelj valakit az kell, hogy meg tudjon oldani egy kétismeretlenes egyenletet?"

Nem hiszem, hogy az iskolai tananyag elsajátítása neki a kedvelés alapja.

Például én se azért utálom a hazaáruló fideSSfasszopókat, mert mind buta, mint a föld, hanem mert kollaborálásuk eredményeképp a fideSSmaffia tovább teheti tönkre a hazámat.

Gandosz 2018.11.28. 08:36:55

@chrisred: A körülményektől függ. Ha az iszlám hozta volna létre azokat az intézményeket, amelyek a tudomány fejlődéséhez vezettek, akkor az ő érdeme lenne a felfedezés. De nem így történt, Iránban egy már meglévő régi tudományos kultúrára telepedett rá.
Keresztény környezetben pedig kiépülhetett egy olyan világi tudomány, amely muszlim környezetben nem tudott kiépülni. A gyakorlati felfedezésekről nem is beszélve, amelyek az antik világ összeomlása után megjelentek Európában (vaseke, vitorlásható, szügyhám, szélmalom, építészeti újítások és sok más technikai vívmány, amit a görög-rómaiak nem ismertek).
Vagyis rossz az analógiád, mert felületes.

6.Lenin 2018.11.28. 08:52:43

@Ms.Cunnesburry:

"Öreg! Ti azt hiszitek, hogy minden határon túli magyar Orbánhívő, turul madárral fején közlekedik és siratja Trianont. Nem csodálom, ezt sulykolja a propaganda."

Kannásbory!

Mi köze a határon túl született, magukat magyarnak valló embereknek Orbánhoz?
Mondjuk azon kívül, hogy talán Orbán az egyetlen magyar vezető, aki nem hagyta őket elveszni. De ezért nem kell a feltétlen hívőjének lenni senkinek, legfeljebb tisztelheti érte. Miért keversz mindenbe aktuálpolitikát?

És még ti neveztek másokat gyűlölködőnek. Miért nem mondhatja/írhatja le bárki szabadon a véleményét ? miért kell ezéért emberileg is mindenképpen megalázni?
(elküldeni valakit a retkes kurva anyjába?) Egy kis önvizsgálat nem ártana nektek sem.

És ne játszd itt a független, autonóm gondolkodót, hiszen 1000-el nyomod azt a politikát, amit a régi gyarmattartó nyugat ma is szeretne másokra kényszeríteni. Vállald, ha már reggeltől estig nyomod mások képébe. Ezek a te "értékeid".
Másoknak más. És?
Úgyis az nyer, amit többen vallanak/támogatnak. Most ti vagytok kisebbségben. Ennyi.

teéjesenmindegy 2018.11.28. 11:30:35

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Cicus bazmeg, ki kérdezte, hogy kit utálsz és miért. Aki olvasott már tőled 2 sort, az tudja.

A kérdés az volt, hogy a magyarok 75%-nak rossz a véleménye a muzulmánokról, mégis mitől kéne jó véleménnyel lenniük róluk? Mi jót, kedveset szépet tettek eddig, hogy ne rossz vélemény legyen.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.28. 11:47:25

@teéjesenmindegy: "Mi jót, kedveset szépet tettek eddig, hogy ne rossz vélemény legyen."

Ó, hát fordulj a kérdés szakértőjéhez. A történelem szakértőjéhez. A minden (is) szakértőjéhez. Idézem: "Budapestnek ezt a megkapó részét nem véletlenül hívják Rózsadombnak. A név már jó ideje Gül Babának és az ő híres rózsáinak állít emléket. A szent életű dervis alakja ma is él a magyar nép emlékezetében, monda, operett, film is őrzi emlékét. Tudjuk róla, hogy egy daliás korszak szülötte volt, amikor nemzeteink nagy fiai feszültek egymásnak. Nagy Szulejmán szultán és Zrínyi Miklós hadvezér, Ali pasa és Szondi várkapitány. A váltakozó kimenetelű küzdelmek hősiessége nemzeteink nagyságára emlékeztet bennünket. Egyben figyelmeztetés is: ma is ide, ehhez a nagysághoz kellene felnőnünk. Mi, magyarok arra is jól emlékszünk, hogy száműzött szabadságharcosaink Önöknél leltek menedéket. Thököly Imre és Zrínyi Ilona Nikomédiában, II. Rákóczi Ferenc Rodostóban, Kossuth Lajos Kütahyában. S bár ez valahogy elsikkad a mai történelemoktatásban – hiába, a világtörténelmet nem mi, magyarok írjuk –, de az első világháborúban szövetségesként harcolva egymás oldalán még Gallipolinál is föltűntünk."

www.kormany.hu/hu/a-miniszterelnok/beszedek-publikaciok-interjuk/orban-viktor-beszede-a-felujitott-gul-baba-turbejenek-avatasan

"Török, magyar, két jóbarát", ahogy a mondás hangzik. :))

FideSSfasszopók, bazmeg, olyan hülyék vagytok, hogy egyik nap utáljátok a törököket, másnap leszopjátok őket, egyik nap utáljátok a ruszkikat, következő nap leszopjátok azokat is. Legközelebb a négereket fogjátok leszopni, ha a csúti lótolvaj azoktól vár százmilliót. A geci gazdátok forgatja a köpönyegét, mint a motolla, ti meg résmentesen követitek. :))

Cycmen 2018.11.28. 12:10:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Török, magyar, két jóbarát", ahogy a mondás hangzik. :))"

És még milyen jól hangzik! Kár hogy nincs ilyen mondás csak hasonló, az is a Lengyelekkel.
Az, hogy értelmiségi vagy, nem jelenti azt hogy értelmes is vagy! Ahogy a mondás hangzik! :DDDDDDDDDD

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.28. 12:15:36

@Cycmen: "hogy nincs ilyen mondás csak hasonló, az is a Lengyelekkel."

Na, lebuktam. :))

Mindig figyeld a szmájlit, és akkor nem csinálsz magadból hülyét, Sherlock. :))

Gandosz 2018.11.28. 12:46:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Gül Baba türbéjének felújításához illő beszéd.
Intelligencia a kulcsszó, ami hiányzik nálad.

teéjesenmindegy 2018.11.28. 12:49:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Figyelj már cicus!
1. Ezek itt gyilkoltak minket 160 évig. Ezekről a daliás időkről legkevésbé az jut az ember eszébe, hogy jujj, ezek milyen jó arcok.
2. Mondom az elmúlt 200 évben.
3. Politikus mi a jó anyádat mondjon? Kezdjen el háborúzni, vagy szólogasson be a kurva töröknek? Leszarom, hogy Orbán körbeudvarolja-e Erogánt. Attól még nem kezdem el megszeretni a muzulmánokat.
4. Válaszolnál a kérdésre? Miért kéne jó véleménnyel lenni a muzulmánokról? Csináltak bármi olyat az elmúlt 50-100 évben ami nem arról szólt, hogy robbantottak, gyilkoltak, háborúztak?

John Brennan 2018.11.28. 12:56:42

"Szintén hasonló érzésekkel figyeljük hamis nemzeti érzésekkel tűzdelt kirohanásokat Esterházy, Alföldi, Spiró ... és még sorolhatnám kik iránt."

Ne akarj más nevében beszélni. A nemzeti érzést ne tüntesd fel hamis színben, mocsadék.
Normális magyar ember megveti a felsorolt antimagyarokat. Egy normális országból minimum kiüldözték volna őket.
Mi történne azzal Szlovákiában, aki arról írna: a szlovák genetikailag alattvaló; jönnek a szarból a mélyszlovákok; így gondozd a szlovákodat - állami ösztöndíjakat, támogatásokat adnának nekik?; elismert szerzők, futtatott, sztárolt művészek lehetnének?

Cycmen 2018.11.28. 12:57:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Mindig figyeld a szmájlit, és akkor nem csinálsz magadból hülyét, Sherlock.

A szmájli nem ad felmentést ilyen elrugaszkodott ferdítésekre. Észrevettem a szmájlit csak figyelmen kívül hagytam, hogy le tudjam írni az okosságomat. Ez a figyelmen kívül hagyása valami fontosnak libsi kommenter trükk, ezt lestem el! :D Hülyét sem nagyon csinálok magamból ezzel még, vannak itt nálam profibb hülyét játszók, én ebben nagyon amatőr vagyok.

John Brennan 2018.11.28. 13:00:14

@teéjesenmindegy: "Ezek itt gyilkoltak minket 160 évig." Legalább 250 évig. 1440 körül a Szerémség, Alduna magyarságát már kiirtották, magyar falvait eltörlték a föld színéről.

Cycmen 2018.11.28. 13:08:58

@John Brennan: Szerbiában a fülüknél, farkuknál fogva elkapnák őket a csetnikek és levágnák, mint a disznót!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.28. 14:25:23

@Cycmen: "vannak itt nálam profibb hülyét játszók"

Na, ebben egyetértünk. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.28. 14:28:47

@teéjesenmindegy: "Ezek itt gyilkoltak minket 160 évig. Ezekről a daliás időkről legkevésbé az jut az ember eszébe, hogy jujj, ezek milyen jó arcok."

Ezt a vajdáddal beszéld meg.

"Politikus mi a jó anyádat mondjon?"

Akármit, csak ne hazudjon oltári nagy baromságokat. A "Boldog karácsonyt" egészen jól tolják, mikor nem tudnak mit mondani.

"Miért kéne jó véleménnyel lenni a muzulmánokról?"

Mondom, ez a vajdád felségterülete, nem kontárkodnék bele, akkorát én nem tudok hazudni. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.28. 14:31:35

@Gandosz: "Gül Baba türbéjének felújításához illő beszéd."

Nem éppen. A türbe egy valóságos épület a mi világunkból, a geci gazdád elképzelései egy nem is olyan nagyon párhuzamos univerzumban lehetnek csak érvényesek.

A szervilizmusod az egeket veri. :))

Gandosz 2018.11.28. 15:18:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Intelligencia a kulcsszó. Ha intelligens lennél, jobb lenne neked is és a világnak is. Akkor érdemben bírálhatnád, akit akarsz. Jelenleg csak a rosszindulat fűt téged, de az nagyon.
Amúgy közismert rólam, hogy keményen támadom a kormányt.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.28. 15:31:20

@Gandosz: "csak a rosszindulat fűt téged"

Keversz a gyűlölködő fideSSfasszopó haverjaiddal. Én csak szeretem a hazámat, ezért nem szeretlek titeket, hazaárulókat.

"Amúgy közismert rólam, hogy keményen támadom a kormányt."

Bazmeg, kiköptem a délutáni kávémat. De vicceskedvű hazug fideSSfasszopó vagy te, lelkem. Csak Kubatov meg ne tudja, mert nem kapsz fizetést. :))

paraszthajszal 2018.11.28. 15:35:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: „Bazmeg, kiköptem a délutáni kávémat. De vicceskedvű hazug fideSSfasszopó vagy te, lelkem.”

Támadhatja valaki a kormányt azért is, mert nem elég kemény és határozott.

A CEU még mindig Pesten működik.

Hammer Ferenc még mindig állásban van.

A társadalmi nemek mesterszakot csak felmenő rendszerben záratják be.

stb.

teéjesenmindegy 2018.11.28. 15:53:00

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Annyira jó, hogy te aztán nem gyűlölködsz cicus...
Szereted a hazádat? És mit tettél érte az életed során? :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.28. 16:08:01

@teéjesenmindegy: "Annyira jó, hogy te aztán nem gyűlölködsz"

Irigykedsz fideSSfasszopó? EGYSZER próbáld ki, milyen érzés. :))

"mit tettél érte az életed során?"

Jóhírünket vittem a világba, fejlesztettem a tudományt, fizettem rengeteg adót, és minden szavazáson résztvettem, de soha nem szavaztam hazaáruló szocialistákra vagy fideSSre. Meg apróságok, jótékonykodtam, tanítottam, ilyenek. Nem hazafias indíttatásból - bár a fideSSfasszopók annak veszik - az átlag felett növeltem a népességet. Sajnos azonban - mint a magyar népesség 99%-a - nem vagyok ősmagyar, a gyerekeim se, így az 1% alatti etnikai homogenitást tovább csökkentettem. Meg ne mondjad a geci gazdádnak, hogy nem vagyunk etnikailag homogén nemzet, mert felvágná az ereit. :))

Meg merem kockáztatni, hogy etnikailag legkevésbé homogén nemzet Európában a magyar.

2018.11.28. 16:12:22

@6.Lenin:

"Miért keversz mindenbe aktuálpolitikát?"

Mert az aktuálpolitika bevatkozik az életembe.
Személy szerint Orbán Viktor, aki a 2018. november 11-én a MÁÉRT legutóbbi tanácskozásán a következőket mondta:

" Ami a Felvidéket illeti, ott van nekünk egy tüskénk a körmünk alatt, egy híd formájú tüske, ami nem a konkrét mivoltában jelent problémát a számunkra, mert
Bugár Bélának vannak történelmi érdemei, és van, aki kedveli, van, aki nem, meg egyáltalán lehet erről mindenfajta véleményeket kialakítani.

A mi problémánk egy strukturális természetű probléma, mert a felvidéki vegyes pártnak a létezése azt a kérdést veti föl, hogy kell-e, az-e a jó, nemzetstratégiailag az-e a kívánatos, hogy etnikai alapon szerveződő pártok legyenek a Kárpát-medencei régióban, vagy a célravezetőbb magatartás, hogy vegyes pártokat hozunk létre.

Ez idáig a mostani kormánynak az volt az álláspontja, én javaslom, hogy ezt tartsuk fönt, hogy életveszélyes dolog áttérni az etnikai alapon szerveződő politikai képviseletről egy vegyes alapon szerveződő politikai képviseletre.
Ez szerintem egy nagyon nagy veszély, ez szerintem egy csapda nekünk, ebbe ne lépjünk bele, még akkor sem, hogyha egyébként néha megszakad az ember szíve, mert derék magyar embereket lát a Hídban elindulni, akikkel szemben az etnikai alapon szerveződő magyar pártot érdemes támogatnunk.
Nem szimpátia okán, bár ez sem lényegtelen, hanem elsősorban azért, mert szerkezeti értelemben nem szabad engednünk, hogy az etnikai alapon megvalósuló képviselet fölé kerekedjen egy vegyes alapon létrejövő képviselet.""

Látod öreg, ez a baj. Magyarország miniszterelnöke ajánlásokat tesz nekem, a Szlovákiában élő magyarnak, milyen pártot támogassak, hogyan alakítsam jövőmet.
Milyen jogon teszi ezt?
Ki hatalmazta fel rá?
Mi van akkor, ha nekem több évtizednyi keserű tapasztalat alapján elegem van az etnikai gettóból? Akkor már csak félmagyar leszek, vagy negyed?
Velem együtt magyarságában lefokozódik több százezernyi szlovákiai magyar szavazópolgár is, aki a vegyespártra, vagy színtiszta szlovák pártra adta le voksát, ha az neki jobban tetszik?
Valóban Budapestről kell megszabni a határon túli magyarok jövőjét, gondolkodásmódját, döntéseinek irányvonalát egy avítt sablon szerint?

"hiszen 1000-el nyomod azt a politikát, amit a régi gyarmattartó nyugat ma is szeretne másokra kényszeríteni. "
A véleményem "nyomom" nap mint nap, amiből te az általad kedvelt sablont érted meg. Sajnálom, ez nem az én hibám.

" Most ti vagytok kisebbségben."
És? Szerinted ez zavar engem?

6.Lenin 2018.11.28. 16:29:56

@Ms.Cunnesburry:

Ahoj Kannásbory!

Tudtommal Szlovákiában van magyar párt is, vegyes is, egy rahedli szlovák párt.
Azokat támogatod, akiket akarsz, senki nem kényszerít semmire.

Magyarként lehetsz támogatója szlovák baloldali, liberális pártnak is-magyarként-, de tulajdonképpen te ott élsz, akkor oda kell alkalmazkodnod, de a magyarságoddal azt teszel, amit jónak látsz. alapíthatsz egy saját pártot is.

2018.11.28. 16:50:03

@John Brennan:

Miért ne beszélnék, mikor többedmagammal döbbenten figyeljük, ahogy ki akarják őket írni az egyetemes magyar kultúrából?
Nemcsak az itteni magyarok, de a szlovákok körében is nagyon népszerű Esterházy és Spiró. Ugyanis Nádassal és Mészöllyel egyetemben olvashatóak szlovákul, csehül is.
A Szlovák Nemzeti Színház vezetői nem véletlenül kérték fel EP-t a Mercedes Benz megírására, ami hatalmas sikert aratott mindkét országban.

taga20 2018.11.28. 17:46:25

@Ms.Cunnesburry: te képes vagy evvel a pár retardált fityeszjobbággyal értelmesen diskurálni?

ilyenkor midig rodeo egy-két aranyköpése jut eszembe:)))

teéjesenmindegy 2018.11.28. 17:58:52

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Annál, hogy nem gyűlölködsz, csak az a jobb, hogy mennyire érted az iróniát :D:D:D

"Jóhírünket vittem a világba, fejlesztettem a tudományt" Te? A sok eszeddel a tudományt. Aham, bocs, felröhögtem.
"fizettem rengeteg adót," Bocs, ez kötelesség, nem jótét.
"és minden szavazáson résztvettem, de soha nem szavaztam hazaáruló szocialistákra vagy fideSSre." Aham. Tehát akkor tulajdonképpen lófaszt nem csináltál.

Elég szomorú, hogy a magadfajta szaporodik, egyébként.

teéjesenmindegy 2018.11.28. 18:02:59

@Ms.Cunnesburry: "Magyarország miniszterelnöke ajánlásokat tesz nekem, a Szlovákiában élő magyarnak, milyen pártot támogassak, hogyan alakítsam jövőmet.
Milyen jogon teszi ezt? Ki hatalmazta fel rá?"
Ajánlásokat? Már miért ne tehetne ajánlásokat. Te milyen jogon magyarázol itt bármit?

taga20 2018.11.28. 18:06:27

@teéjesenmindegy:

elég szomorú, hogy a magadfajtát kiszarta az anyja, egyébként.

teéjesenmindegy 2018.11.28. 18:16:57

@taga20: Te kisköcsög anyámat akkor vedd a szádra amikor szarik.

taga20 2018.11.28. 18:21:11

@teéjesenmindegy: te minden nap a szádra veszed, és szaros is a szád rendesen fityeszfaszfej.

mégegyszer mondom, anyád elbaszta, hogy nem abortált, te genetikai hulladék.

taga20 2018.11.28. 18:30:39

@teéjesenmindegy:

hozzád ennyi bőven elég, te korcs!:)

te ostoba nagypofájú fityeszork! aki egy kicsit is tiszteli az anyját, az ilyet nem ír válaszként, mint amit te.

"Te kisköcsög anyámat akkor vedd a szádra amikor szarik."

6.Lenin 2018.11.28. 18:42:41

@taga20:

Te barom, aki egy kicsit is tiszteli a saját anyját, az másét is, de neked ez magas.
Idézzek tőled a témában?

taga20 2018.11.28. 18:45:56

@6.Lenin: mi van köcsög, két nicknéven tolod?

6.Lenin 2018.11.28. 18:49:09

@taga20:

Csak beleolvastam a magasröptűdbe. Milyen kényes lettél hirtelen. Miért kéne másik nick, hogy leírjam neked a véleményem?

taga20 2018.11.28. 18:52:27

@6.Lenin: érdekes, aki a saját anyjáról így nyilvánult meg, ahhoz egy kurva szót nem intéztél.

6.Lenin 2018.11.28. 18:59:36

@taga20:

Olvasd vissza a párbeszédeteket.
A te szokásod más anyját minősíteni, vagy visszaküldeni másokat, mert nem a te véleményedet osztják.

Burgermeister 2018.11.28. 19:01:05

taga:faszom se szopkodja, nézd már meg a fotot!!!

taga20 2018.11.28. 19:11:10

@6.Lenin:
"Olvasd vissza a párbeszédeteket."

a sajátomét viszont nem szoktam, viszont ez a gané fityeszork a sajátját dobta fel.

te egyébként, mi a kurvaanyádat erőlköcc ennyit ezen, te gyökér?

inkább örülj ennek, fityeszjobbágy!

hvg.hu/itthon/20181128_fidesz_media_kozpontositas_liszkay

2018.11.28. 19:13:18

@teéjesenmindegy:

Mikor fogalmaztam meg direktívákat tömegek részére?
Arról beszélek, ami zavar, amit károsnak tartok. Saját jogon, nem hatalmi pozícióból nyilvánítok véleményt.

kifordított nagyanyó 2018.11.28. 19:22:08

@paraszthajszal: Az a helyzet retek,hogy nem nekem kellene mennem...

kifordított nagyanyó 2018.11.28. 19:23:48

@6.Lenin: Nem azért te paraszt!
Hanem mert egy elvtelen gerinctelen féreg vagy!

taga20 2018.11.28. 19:24:11

@kifordított nagyanyó:

de ahogy kinéz ez a retek ország haver, te fogsz.:(

6.Lenin 2018.11.28. 19:27:06

@taga20:

"te egyébként, mi a kurvaanyádat erőlköcc ennyit ezen, te gyökér?"

Ezért.

Apád mondta, hogy köszönj minden kurvának, mert ő sem tudja, melyik is szült téged?

taga20 2018.11.28. 19:30:22

@6.Lenin: gondolom ez régi családi tradíció nálatok, me én még ilyet nem hallottam.

most már értem, miért vagy ilyen terhelt haver.

taga20 2018.11.28. 19:31:40

@kifordított nagyanyó: merre kacsingasz idegen szívű blogtársam?:)

paraszthajszal 2018.11.28. 19:32:00

@kifordított nagyanyó: „Az a helyzet retek,hogy nem nekem kellene mennem”

Ja, hogy te inkább a többséget küldenéd el melegebb éghajlatra, hogy egymás közt maradhassatok a max. 10%-nyi libsi haveroddal?

Erre valóban áll az, amit @6.Lenin: apó mondott: „Ők is úgy vannak ezzel, mint Ahmed Finnországgal. Nagyon szép ország, csak rohadt sok a finn.” Észre kéne már venni magatokat – mi magyarok voltunk itt előbb.

kifordított nagyanyó 2018.11.28. 19:33:38

@taga20: Ezektől a barmoktól lehet elég messze kerülni..?:))

kifordított nagyanyó 2018.11.28. 19:36:26

@paraszthajszal: Csak félig meddig libsi.Leginkább jobbikos.
Többség nem olyan hazaáruló gerinctelen féreg ,mint te.Bár elég hülyék tudunk lenni.
Az úgy volt,hogy ti itt voltatok,mikor mi magyarok bejöttünk ide.

paraszthajszal 2018.11.28. 19:39:43

@kifordított nagyanyó: Jobbikos libsi? Hát ez egy érdekes új állatfaj.

Az meg kíváncsivá tesz, hogy ha szerinted én még a magyaroknál is előbb voltam itt, akkor ki lennék? Hun vitéz? :-)

kifordított nagyanyó 2018.11.28. 19:46:14

@taga20: Leginkább USA,Ausztrália tetszene melegebb vidékek.
De előbb itt Európában kéne valahova eljutnom,aztán majd kiderül.
De amilyen hülye vagyok,mondom lehet itt rohadok meg.Lassan mozdulok.:((

kifordított nagyanyó 2018.11.28. 19:48:29

@paraszthajszal: Ritkább,mint a gerinctelen fideszes.
De ezek a változások még azelőtt történtek,hogy te a habony művek alkalmazottja lettél volna.
Hogy azelőtt kik laktak itt nem tudom.

John Brennan 2018.11.28. 20:23:28

@Ms.Cunnesburry:
Az illetők (Spiró, Eszterházy, Alföldi) soha nem voltak részei az egyetemes magyar kultúrának. Magyar állampolgárok és lakosok, munkásságuk pedig kultúrselejt, amit csak sznobok támogatnak és ismernek el művészeti-esztétikai teljesítményként.

Elfelejtettél válaszolni: Mi történne azzal Szlovákiában, aki arról írna: a szlovák genetikailag alattvaló; jönnek a szarból a mélyszlovákok; így gondozd a szlovákodat - állami ösztöndíjakat, támogatásokat adnának nekik?; elismert szerzők, futtatott, sztárolt művészek lehetnének?

John Brennan 2018.11.28. 20:26:15

@Ms.Cunnesburry:
Ez már tényleg patológikus eset, hogy valaki elvitatja egy másik ember jogát a véleményalkotásra. Bazdmeg, mi vagy te? Egy véleménydiktátor hozzád képest anarchista.

teéjesenmindegy 2018.11.28. 20:42:52

@taga20: Te, megkérdeztem anyámat, egyetért velem, amikor szarik akkor a szádraveheted. Le is nyelheted az egészet.

Gandosz 2018.11.28. 20:43:32

@John Brennan: Ilyeneket egy intelligens és jóízlésű ember ugyanúgy nem ír-mond, senkiről, mint ahogy a fehér zongorára szarást se tartja művészetnek. Ezek a fehér zongorára szarásból élnek, éltek, valóban nincs helyük semmilyen kánonban; elrettentő példaként, a szennymédia befolyásának illusztrálójaként lehet csak emlegetni őket. Másokat ezeknél a gyalázatoknál kevesebbért (mondjuk egy twitter bejegyzését, ami közösség elleni izgatásként értelmeznek) egy életre ellehetetlenítettek.

taga20 2018.11.28. 21:22:51

@teéjesenmindegy: ne vergődj szarházi, mert csak úgy folyik a szádból a szar!

2018.11.28. 22:35:20

@John Brennan:

Mióta kifejtetted utolérhetetlen elméleted, miszerint el kellene tiltani a nőket a közép- és főiskolai tanulmányoktól/ az egyetemiről nem is beszélve!!!/ mivel nem szülnek elég gyereket, nem tudlak komolyan venni.
Igen, minden nációban vannak hozzád hasonló vaskalapos barmok, a szlovákok között is. Például Ján Čarnogurský, a szlovák kereszténydemokrata párt elnöke /érdekes, a kereszténydemokraták között csupa sótlan, bigott alak van/, aki 1994-ben beperelte Martin Kasardát első novelláskötetének címéért: /Talán/ az utolsó vacsora és egyéb vidámságok.

A szlovákoknak, azt hiszem eszükbe sem jutna ezért kitagadni bárkit is a nemzetből, egy vers vagy novella miatt.
Rájöttek, hogy a nyolcéves mečiari diktatúrában csúcsra járatott nemzeti állam mítosz csak arra volt jó, hogy elfedje a disznóságokat, s a Főnök vezetésével a haveri kör szétlopja az országot.
Kemény lecke volt.

John Brennan 2018.11.29. 04:52:59

@Ms.Cunnesburry:
Nem is foglalkoztam a kérdéssel (nők tanulmányai) és arra se emlékszem, hogy bárki más ilyet írt volna (eltiltani a tanulmányoktól őket).
Az illető emberkéket nem kell kitiltani a nemzetből, maguk sem tartják magyarnak magukat. Ostobán vezeted a témát az ország szétlopása mantrába.

Cycmen 2018.11.29. 07:52:52

@taga20: "ne vergődj szarházi, mert csak úgy folyik a szádból a szar!"

Tangamanmga ratyibarátom, lassan hűtsd le magad, mert még beszólsz otthon az asszonynak és akkor nem kapsz pinát meg kaját egy hétig valamint aludni is a kutyaólban fogsz!

antiinternáci 2018.11.29. 07:59:29

A szokásos internáci hazudozás.
Európát Micron, Vehofstadt, Merkel osztja meg. Orbán, Salvini és mások pedig védelmezik az elvetemült és kártékony szélsőségesekkel szemben.

antiinternáci 2018.11.29. 08:13:58

@Ms.Cunnesburry:

A min. elnök azt fogalmazta meg, hogy mit tart követendőnek, és mit nem. Ő a Híd-Most konstrukciót nem tartja pozitív példának, ezt világisan meg is mondta. A politika pont azt jelenti, hogy felvázolja a szetinte követendő, vagy elutasítandó utat.
Ezt, mármint az egy politikus által jónak vagy rossznak tartott utat elutasíthatod, ahogyan meg is teszed, és ennek ellenére e szörnyű diktatúrában semmi bántódásod sem esik.

Te unod az "etnikai gettót", szavazz akkor Benesre.

Cycmen 2018.11.29. 08:19:22

@antiinternáci: Bory Kannásová egy béna tót provokatőr! Nem kell foglalkozni vele. :D

antiinternáci 2018.11.29. 09:55:34

@Cycmen:

Azért próbálja az ember nevelgetni, ha már így járt szegény...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.11.29. 10:09:05

" ... A riport egyébként bemutat egy szír üzletet, ahol nem kisebb személyiség, mint Orbán Viktor szokott iszlám módra elkészített bárány bordaszeletet venni. ... "

Tételezzük fel, hogy a szír boltos, beilleszkedett az adott országba, betartja a törvényeket és nem gettósodik, nem bűnöz, csak jó árut forgalmaz, ízletes ételt árul....
Ezek után miért rójuk fel bárkinek is, ha a szír boltosnál vásárol? Ki ilyenkor a rasszista? Az ilyen beszólogatás ugyancsak a II. VH-t idézi, amikor árjásították a nácik a zsidó boltokat... mert ugye ha egy nem szír a szíreknél vásárol akkor az probléma... de legalábbis felróható a vásárlónak.... vagy miaf@sz?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.11.29. 10:15:25

@Ms.Cunnesburry: " ... Nemcsak az itteni magyarok, de a szlovákok körében is nagyon népszerű Esterházy és Spiró. Ugyanis Nádassal és Mészöllyel egyetemben olvashatóak szlovákul, csehül is. ... "

Azért azt tedd hozzá, hogy ezek az írók "népszerűsége" csak bizonyos büfészakos körökben értendő, értelmezhető, az átlag magyar (értsd, a lakosság 99%-a) nem is hallott a létezésükről.... Népszerűnek ne nevezzük őket, mert akkor a milyen jelzőt akasztasz mondjuk Rejtőre, akit szinte mindenki olvasott... Javaslom a "szűk értelmiségi körben ünnepelt" szófordulat használatát :-)

Gandosz 2018.11.29. 10:25:49

@Cycmen: @antiinternáci: MsCunnesburry hétköznapi értelemben együgyű, buta ember.
Nem tud érvelni, kicsi a tárgyi tudása, rosszindulatú és zsarnoki.
Jogtiprásként írja le, ha a magyar miniszterelnök egy politikai kérdésben elmondja véleményét. ("Milyen jogon teszi ezt? Ki hatalmazta fel rá?")
süti beállítások módosítása