B1 blogcsalád



Orbán Viktor rasszista kelés Magyarországon, aki nekirontott a demokráciának - írja a Le Monde

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. november 05. - Szelestey

• Az Európai Néppárt továbbra is megalkuvó Orbán Viktor kapcsán, pedig a politikus teljesen meg akarja változtatni saját céljai érdekében, sőt az Európai Parlamentnek is diktálni kíván

• Orbán Viktor volt a Soros elleni kampány ötletgazdája, de az európai és amerikai szélsőjobb már teljesen átvette az összeesküvés elméletet, miközben Magyarországon erősödik az antiszemitizmus  

• A migráció csak arra jó, hogy ne tűnjön fel: az USÁ-ban, Magyarországon, Olaszországban és Ausztriában tekintélyelvű állam épül 

Le Monde

le_monde.jpg

Orbán Viktor, Magyarország rasszista furunkulusaként támadást indított a demokrácia ellen, ám az Európai Néppárt ingadozik a szankciók és az időhúzás között. Ez azonban csak azt mutatja, hogy válságba került a jobboldal, amely sóbálvánnyá vált a populizmus láttán. Az Európai Parlament ugyan elítélte a magyar kormányt, de a miniszterelnök azóta is elrontja az EPP mindennapjait. Sőt, nem elégszik meg a provokációval: azt tervezi, hogy fenekestül felforgatja a pártcsaládot, a konzervativizmus, a kereszténység és a szuverenitás nevében. A luxemburgi Frank Engel azt mondja azonban, hogy a Néppárt ez semmiképpen sem engedi meg, a Fidesznek semmi keresnivalója sincs a soraikban. Közölte is a magyar politikussal, hogy az ő színeikben szó sem lehet kampányról Soros, Brüsszel és az állítólagos nemzetközi összeesküvés ellen. De Orbán mára az európai szélsőjobb hőse lett, a jobboldal számára pedig érinthetetlen.

Magyarországon az utóbbi években eurómilliókat sikkasztottak el Orbán közeli körök, de az igazságszolgáltatás oda se figyel rá. Az EP Költségvetési Bizottságának vezetője, Gräßle, aki tényfeltáró úton Felcsúton is megfordult, elárulja, hogy ő már nem bízik semmiféle eredményben, mert a magyar hatóságok megalázták őket, az ügyészségtől nevetséges válaszokat kaptak.  Mindezek dacára minden jel arra utal, hogy a Fidesz továbbra is a Néppárt tagja maradhat. Schöpflin György arról beszél, hogy a a miniszterelnök bizonyosan fel akarja tartóztatni a pártcsalád balra tolódását és szorgalmazza Kelet-Európa nemzeti egyenjogúsítását, miután az imperialista nyugat gyarmatosította. Ez a legfőbb feladat, a demokrácia csak utána következik – mutat rá. Az EPP vezetői ugyanakkor nem akarják a kizárással azt a benyomást kelteni, hogy a bevándorlás-ellenes vonalat torolják meg, amikor ez utóbbi felfogás egyre jobban terjed a kontinensen. Egy konzervatív EP-képviselő azt bizonygatja, hogy a migráció ügyében Orbán nyerte meg az ideológiai háborút.

Merkel meggyengült és bár egyáltalán nem szereti magyar kollégáját, szokásához híven nem kíván frontálisan megütközni vele. Orbán fellélegezhet, migrációs politikája feledteti egyéb túlkapásait. A kérdés, hogy a Néppárt mennyire tudja leplezni megosztottságát a hét közepén esedékes kongresszusig. Daul elnöke pro forma előirányozta, hogy Helsinkiben határozatot hoznak a jogállamról és a konzervatív értékekről. De az egyik forgalomban lévő tervezet csak igen általános megfogalmazásokat tartalmaz. Egyetlen utalás sincs benne bármelyik tagállamra, vagy annak vezetőjére vonatkozóan. Viszont igen diszkréten megemlíti a tanszabadságot, ami mögött a CEU van.

FT

financial_times.jpg

Soros György gyűlöletes figura lett a jobboldal számára mind Európában, mind Amerikában, így a róla szóló összeesküvés elmélet már az egész világon elterjedt. 2015-ben Orbán Viktor vádolta meg a milliárdost azzal, hogy el akarja árasztani az országot muzulmán migránsokkal és mostanában hasonló állítások merültek fel vele kapcsolatban az Egyesült Államokban is, még republikánus politikusokat is beleértve. Trump pedig azt mondta, nem lenne meglepődve, ha az üzletember finanszírozná az USA felé tartó menekültkaravánt. Ebből már kiderül, hogy mennyire megosztó lett az illegális bevándorlás kérdése, illetve hogy az antiszemitizmus és az összeesküvés elmélet a szélről immár bekerült a politika fő áramába. A magyar kormány és a Soros közötti összecsapás 3 éve mélyült el.

A befektető szóvivője kijelentette, hogy a Fidesz új szintre emelte a kampányt, és ma már egyre inkább elfogadhatóvá válik, ami korábban még nem volt az. Schöpflin György szerint azonban Soros zsidóságának semmi köze sincs az ellentéthez. A hatalom úgy értelmezi, a befektető által támogatott civilek mindent megtesznek azért, hogy Magyarország bevándorló állam legyen. A CEU-t illetően Trump adott némi támogatást az egyetemnek, ám az elnök szintén ördögnek festi le Soros Györgyöt, aki egyben republikánus támadások összehangolt célpontja és ez vonatkozik a holnapi időszaki választások hadjáratára is. Neki küldték az első csőbombát. A holokauszt és a zsidóellenesség egyik amerikai szakértője minderről azt mondja, senki sem jelenti ki, hogy az üzletember zsidó, ám bizonyos csoportok számára a felmerülő jelképek összekacsintással érnek fel.

The Times

the_times.jpg

1. A holokauszt egyik világhírű magyar származású túlélője azt mondja, hogy a fasizmus nagyon is eleven napjainkba, épp úgy megtalálható amerikai kisvárosokban, mint Európa bizonyos részein, így Orbán Viktor roppant zsidóellenes Magyarországán. Eger Márta, aki világhírű pszichológus, és bár Amerikában él, a BBC jóvoltából rendkívül népszerű Nagy-Britanniában, 91 évesen is. Felvidéki magyar családban született és kislányként járta meg Auschwitzot, amúgy az egész családja elpusztult. Őt az mentette meg, hogy Mengele kiválasztotta orvosi kísérletei alanyának. Az ottani élményeiről írott könyve vezeti az eladási listákat brit és ír földön. Szerinte ez volt a legjobb bosszú Hitlerrel szemben. Zsinagógába ritkán jár, de önmagát büszke zsidónak tartja. A könyvet pedig azért tekinti fontosnak, hogy bizonyítsa: az ősök nem hiába haltak meg. A haláltábor ma is része az életének, de nem a nagyobbik és nem is a jobbik, mert a jelenben él. Egykori élményei azonban megelevenedtek, amikor a Fehér Ház a nyáron elrendelte, hogy a mexikói határon válasszák el a migráns szülőktől a gyerekeiket.

A láger felszabadulását félholtan élte meg, tífuszos lázzal, mellhártyagyulladással, tüdőbajjal. Akkor találkozott későbbi férjével, az egykor partizánnal, amikor a tuberkolozis miatt gyógyulni a hegyekbe küldték. A férfit azonban 1949-ben letartóztatták a kommunista csehszlovák hatóságok, akkor már megvolt az első gyerekük. Úgy úszták meg a veszélyt, hogy az asszony megvesztegette az egyik őrt. Ekkor menekültek előbb Ausztriába, majd az Egyesült Államokba. Most azt mondja, ha Trump elmenne hozzá a rendelőbe, úgy kezelné, ahogyan lehet, illetve ahogyan kell, bár nem szívesen beszél a politikáról. De szerinte nem azt kell megtanítani az embereknek, hogy mit gondoljanak, hanem hogy miként gondolkozzanak. Úgy látja mindezzel együtt, hogy a világ ment előbbre, jobb lett, mint egy nemzedékkel ezelőtt, részben, mert a fiatalok jobban kiállnak mostanában. Csak ezt nehéz észrevenni a lehangoló szalaghírek áradatában.

2. A konzervatív újság úgy mutatja be Fischer Ivánt, mint akinek nagyszülei ott maradtak a haláltáborban, amelyet a szülei elkerültek ugyan, de így is csak csodával határos módon úszták meg a holokausztot, hiszen a módszeres antiszemitizmus már a két világháború között gyökeret vert Magyarországon. Mindez kísértetként tért vissza számára, amikor hatalomra került a szélsőjobbos-populista Fidesz. A karmester a zenéjével fejezte ki, mennyire nem ért egyet a hatalom politikájával. Ezért írta meg a tiszaeszlári perről operáját, a Vörös Tehenet, amelyet provokációnak szánt, mivel a kormány egyértelműen zsidóellenes jeleket adott le. Ám a zenekar akkortájt a magyar kultúra legfőbb exportcikkének számított, ezért a kormányzat nem korlátozta a költségvetését. Annál inkább megtette azt a budapesti polgármester, hogy miért, arról Tarlós Istvánt kell megkérdezni.

A karnagy jelenleg azonban már sokkal óvatosabb, és nem hajlandó egy az egyben bírálni a rendszert. Szerinte el fog múlni az antiszemita hullám, ami jelenleg végigvonul Európán, a Fidesztől a brit Munkáspártig. Egyébként azt gondolja, hogy Magyarországon nem annyira erős a jelenség, bár az riasztó, ha bárhol felüti a fejét. De ő akárhol is járt idáig, személy szerint sehol sem ütközött bele. A riporter csak meri remélni, hogy Fischernek igaza van, noha cseppet sem biztos benne.

Daily Telegraph

daily_telegraph.jpg

A markánsan jobboldali újság az európai szélsőjobb megerősödésének újabb jelét látja abban, hogy Franciaország a legújabb közvélemény kutatás szerint Le Pen pártja most először beelőzte Macron centrista En Marche-át. A felmérés azt vizsgálta, kire akarnak szavazni a franciák a jövő évi EP-választáson, amely döntőnek ígérkezik a francia államfő vezette liberális, Európa-párti erők, illetve az EU- és migránsellenes populisták között, akiket Orbán és Salvini irányít. Nos, az eredmény az lett, hogy a korábbi Front National jelenleg 21 %-ot kapnak, míg Macronéknak csupán 19 % jutna. Ám két másik tömörüléssel együtt a szélsőjobb már 30 %-ot szerezne, ami 5 %-os emelkedést jelent augusztus óta.

Az elnök nemrégiben Pozsonyban és Prágában azzal vádolta a magyar és lengyel vezetőket, hogy azok hazudnak az embereknek, amikor olyasmit plakátolnak ki, mint hogy állítsátok meg Brüsszelt. A múlt héten pedig sürgette az európaiakat, hogy szálljanak szembe a nacionalista leprával. Meg hogy ami most van, az igencsak emlékeztet a két háború közti időszakra. Ám népszerűsége odahaza esik, mert nem váltja be gazdasági ígéreteit. De ebből jelenleg csupán Le Penék profitálnak.

Guardian

guardian.png

Az újság egyáltalán nem tartja meglepőnek, hogy a Brexit mindössze mellékhadszíntér az EU számára, hiszen olyan súlyos gondok kötik le a brüsszeli vezetést, mint hogy összeomlóban van az olasz gazdaság, Magyarország nyíltan lázad, az USA pedig kereskedelmi háborút akar. A legsúlyosabb gond az olasz költségvetés tervezete körül alakult ki, amelyet a Bizottság példátlan módon elutasít, hiszen különben nagymértékben megugrana az ország adóssága. Ám a római kormány nem hajlandó visszakozni, mert hasonló esetben az unió több más államnak engedélyezte a túlköltekezést, ráadásul a koalíció odahaza nagy népszerűségnek örvend. Az időzítés nem is lehetne rosszabb, hiszen mint egy szakértő kifejti: több országban is jönnek fel a populisták, akik az ügy kapcsán azt bizonygatják szavazóiknak, hogy ők is képesek szembeszállni a közösséggel. És nagy kérdés, mi lesz akkor, ha az EP-választás után erős tömböt alkotnak az euroszkeptikus, antidemokratikus erők?

Lengyelország és Magyarország már most a lehető legnagyobb propaganda előnyt sajtolja ki az ellenük indult jogállami eljárásból. Tudják, hogy az úgysem jut el a szavazati jog megvonásáig. Az Eurasia Csoport európai igazgatója azt hangsúlyozza, hogy a populisták nagy előretörésben reménykednek, és nagyobb befolyásukat érvényesíteni kívánják majd az uniós személyi döntésekben, illetve a politika alakításában a következő öt év során. Mivel Merkel búcsúzik, úgy gondolják, hogy soha vissza nem térő lehetőséghez jutnak a jövő évi európai választáson a játékszabályok alapvető megváltoztatására.

Der Standard

der_standard.jpg

A bevándorlás témaköre csak arra szolgál bizonyos köröknek, akár Európában, akár az Egyesült Államokban, hogy igazolják a tekintélyelvű uralom bevezetését. Trump aki, egy német betelepülő unokája és egy szlovén bevándorló férje, azt akarja elérni, hogy továbbra is fehérek kezében legyen az irányítás, jóllehet azok számszerűleg valamikor a század közepén már kisebbségbe kerülnek a tengerentúlon. Ugyanez a célja szellemi testvéreinek, Orbánnak, Strachénak és Salvininak, bár természetesen képtelenség, hogy az öreg kontinensen túlsúlyba kerülhet a muzulmán lakosság. Viszont erre a hamis hírre hivatkozva már fel lehet építeni a tekintélyelvű államot, amin Orbán, Salvini és Strache máris nagy erőkkel dolgozik is.

Ausztria olyan autoriter, illetve populista rendszerekkel áll össze, mint az USA, Ausztrália, vagy Magyarország, amikor elutasítja az ENSZ migrációs csomagját, bár az tény, hogy a bevándorlás a most következő időszak egyik fő témája lesz. A megállapodás tervezetet álhírekkel horror forgatókönyvvé fújták fel. Ám ha valaki meg akar ismerkedni az amerikai bevándorlás történetével, az menjen el New Yorkban az Ellis Island-re, ahová a 19. század végén, a 20. század elején 26 millióan érkeztek a jobb élet reményében. Jelenlétük kitörölhetetlenül befolyásolta a mai Egyesült Államok képét, bár az elején önvédelemből és identitásuk megőrzésére „párhuzamos társadalmakat” alkottak.  Különleges kötőerőt jelentett számukra a vallás. Mégis sikerült a beilleszkedés, sok esetben a teljes asszimiláció. Ám napjainkban a történelem a bevándorlás ügyében drámai, negatív fordulatot vesz. Ugyanakkor az sokkal nyugtalanítóbb, hogy Trump lopakodó államcsínyt hajt végre: az állami kulcspozíciókat csakis fehéreknek adja, kiépíti a rendőrséget és  a hadsereget, továbbá a választó körzetek határainak átrajzolásával ténylegesen megfosztja szavazati joguktól a nem fehéreket.     

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4814353491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.11.07. 11:12:03

@Sir Bates dö Hól: Megható, ahogyan egy rendelésre gyártott statisztika alapján már az emberek fejébe is belelátsz... azt is pontosan tudod, hogy az elutasítás miből fakad..és tetejébe azt sugallod, hogy semmi, de semmi oka senkinek a muszlimokkal kapcsolatos óvatosságnak.. Hány muszlimmal éltél együtt, mielőtt ezen véleményed kikristályosodott? Nehéz elfogadnod, hogy vannak emberek, akik nem rasszizmusból hanem félelemből fakadóan óvatosak?

A zsidóság meg külön történet.. minthogy nálunk legalább ennyire tetten érhető más nációk irányába történő zárás..

"engem nem az zavarna, ha az egyik lányom muszlimmal járna (a vallás mindenki magánügye), hanem az, ha a párja ráakarná kényszeríteni a saját értékrendjét a lányomra akarata ellenére, mert akkor biztosan hazavágnám, miként ugyanezt tenném egy keresztény magyarral is, amennyiben fizikailag inzultálná a gyerekem."

Nohát... mi a bajod a muszlim értékrenddel? Miért is ne ismertethetné meg azzal a lányodat? Hadd' fejlődjön.. Amúgy meg mennyire életszerű, hogy úgy jöjjön létre tartós kapcsolat, hogy a felek értékrendjében áthidalhatatlan különbségek vannak?

"miként ugyanezt tenném egy keresztény magyarral is, amennyiben fizikailag inzultálná a gyerekem"
Te ilyen nagyon kemény csávó vagy? Én azt hittem, hogy ott a liberális Fro-ban az állam feladata a jogszolgáltatás.. vagy ez valami , a muszlimoktól ellesett önbíráskodás? Asszimilálódsz?

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.07. 11:14:50

@John Nethem: a gdp/capita pedig annyira igaz, hogy e mutató szerint Írország gazdagabb, mint Svájc, Németország, sőt, majdnem kétszeresen szárnyalja túl Franciaországot.
Miért nem számoljuk ki inkább az egy lakosra jutó állóvizek köbméterét?

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 11:45:56

@Igazamvanvagyigazamvan?: ez kb. olyan, mint gyerekkoromban néztem, hogy hány forint egy kuvaiti dínár, ó, hát az a leggazdagabb ország a világon, az olaszok meg sehol nincsenek a magyarokhoz mérten... azt felnőttem...

mgdé 2018.11.07. 11:57:43

@Womb Raider:
Tessék, ez MAGYAR statisztikából való (bár Tárki, tehát nyilván 'szélsőségesen elfogult' :D), de mivel itt ugyebár nem mészárolnak zsidókat, s nem vernek négereket a rendőrök, tehát mégis hihetsz neki:

"Magyarország viszont az egyetlen olyan ország, ahonnan a felsőfokú végzettségűek elvándorlásának az aránya a legmagasabb, meghaladva az átlagos arányt és minden alacsonyabb iskolázottságúakét is."

Khm. 'Egy nemzet ereje a kiművelt emberfők sokaságában rejlik'
Tudtommal még ezen idézet szerzője számít hivatalosan is a 'legnagyobb magyar'-nak.

(Az "egyetlen" a közép-európai és a balti volt szoc. országok körére vonatkozóan értendő ...)

Cserébe
- hisz a B-közép itthon marad - sportrendezvény látogatásra továbbra is lesz cafeteria :)

"
nyáron pedig ..... gyakorlatilag teljesen eltörölték a cafeteriajuttatásokat. Ez utóbbiból azonban most visszakozik a kormánypárt. Egy, a parlament előtt lévő módosító javaslat szerint ugyanis

sportrendezvényekre és kulturális szolgáltatásokra továbbra is lehetne adómentes juttatásként jegyet adni a dolgozóknak.

Vagyis továbbra is adómentesen adható
sportrendezvényre szóló belépőjegy, bérlet,
valamint „kulturális szolgáltatás igénybevételére (....) szóló belépőjegy, bérlet,
továbbá könyvtári beiratkozási díj."
"

Én inkább
- HA már mindenképpen muszáj - tömegsportolásra, amatőr sportolásra adnám ... Uszoda bérlet, edzőterem bérlet, pálya bérlet, stb.
És te?

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 11:59:01

@Womb Raider: miért torkoztatod magad? vannak akik soha az életben nem kóstolják meg az osztrigát, mert "fúj, hogy néz ki", ha megkóstolod eldöntheted, hogy ízlik vagy sem, én ittam kofalát, soha többé... ha nem ismersz valamit, ha semmit sem tudsz arról, akkor ismerd meg. xenofób vagy rasszista vagy? vedd tudomásul, de ne akard megmagyarázni, mint mondtam, ez érzelem, szociókulturális hatás.

"Nohát... mi a bajod a muszlim értékrenddel? Miért is ne ismertethetné meg azzal a lányodat? Hadd' fejlődjön.. Amúgy meg mennyire életszerű, hogy úgy jöjjön létre tartós kapcsolat, hogy a felek értékrendjében áthidalhatatlan különbségek vannak? "

ezt írod, miközben engem is idézel: "ha a párja ráakarná kényszeríteni a saját értékrendjét a lányomra akarata ellenére, mert akkor biztosan hazavágnám, miként ugyanezt tenném egy keresztény magyarral is, amennyiben fizikailag inzultálná a gyerekem." komoly kihívást jelent a szövegértés...

nem, nem gondolom, hogy "kemény csávó" lennék, csupán egy szülő, aki megvédené a gyerekét a kényszerítéstől...

"Amúgy meg mennyire életszerű, hogy úgy jöjjön létre tartós kapcsolat, hogy a felek értékrendjében áthidalhatatlan különbségek vannak? "

láttál te már élő arabot? magad alá pisálnál, ha szóba állna veled, ilyen a szerelem, én még nem láttam szebb nőket az araboknál vagy indiaiaknál... ilyen a szerelem...

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.07. 12:07:02

@Sir Bates dö Hól: esetleg érdekes lehet az átlagos lábméret. Hisz több káposztát tudnak betaposni, tehát van kapacitás a mezőgazdaságban.

Helga Beauty Salon. 2018.11.07. 12:12:20

@Sir Bates dö Hól: "én még nem láttam szebb nőket az araboknál vagy indiaiaknál... "

Akkor tudom ajánlani még a cgiányokat és a görögöket, mert azok is jó szőrösek! :D Nagy nőszakértő vagy te Sir, de legalább ezek szerint nem vagy ratyi! :P

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 12:13:12

@Womb Raider: attól hogy azt írod "ojjektív" még nem cáfolod, csupán magadat járatod le...

itt mindenki hivatkozik a francia zsidókat ért atrocitásokra, de lehetne ehhez linkeket is adni, mert én nem találkozom ezekkel a hírekben... moról speciel '90 után alijáztak sokan, akkor a moi antiszemitizmust vehetjük ténynek... itt az elszászi ismerőseim kérdezem, nem igazán értik még a kérdést sem, mitől lenne zsidó, nem visel kipát meg pajeszt? meg mit érdekel a vallása?... moon is csak az minősül zsidónak, aki a dohány utcában sétál kipában meg kalapban, igaz?... te tényleg imádsz torkozni...

Helga Beauty Salon. 2018.11.07. 12:15:26

@Sir Bates dö Hól: ," ha megkóstolod eldöntheted, hogy ízlik vagy sem, én ittam kofalát, soha többé..."

Az meg mi? Nyereg alatt erjesztett tevegeci? :D Miket össze nem iszol hallod!

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 12:21:19

@Helga Beauty Salon: hájas testvér, volt roma szeretőm, gyönyörű volt és sokkal jobb kúrás volt, mint anyád meg a nejed... egyébként a görögök tényleg tetszenek, ha epilálják a kis bajszukat, szerencsére a magyarokon egy szőrszál sincs, de fiatalkoromban, azért láttam egy pár varnyúfészket, majd ez eltűnt a szépségszalonokkal és a vasfüggönnyel együtt... hájas testvér! kitartás, segget nyal, szaros népünk győzni fog!...

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.07. 12:22:05

@Sir Bates dö Hól: nem értem én ezt. Valamikor, nem oly rég, Orbán azt nyilatkozta egy francia újságnak, hogy ő nem cigány. Mert zsidó.
Most pont a fideszesek szidják a fajtáját...ja, igaz, a mi zsidónk jó zsidó.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.07. 12:24:26

@Helga Beauty Salon: hát, ha Kofolára gondolt, az bizony egy cseh coca-cola másolat. És borzasztó.

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 12:24:35

@Helga Beauty Salon: ezek szerint te érdeklődsz a tevegeci után? nem csak barit, kost is baszol? hájas testvér! ezért külön megdicsérünk!...

Helga Beauty Salon. 2018.11.07. 12:28:49

@Igazamvanvagyigazamvan?: ha Kofolára gondolt, az bizony egy cseh coca-cola másolat. És borzasztó.

Akkor azért nem tudtam. Idegen országban általában nem az üdítőket tesztelem.

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 12:30:02

@Igazamvanvagyigazamvan?: ő lehet, hogy nem az, de a nagyanyja még egy pipázó cigány asszony volt... farkas flórián is jó cigány, csak a horváth aladár volt egy koszlott, retkes cigány... ő nem a származást nézi, hanem a hasznosságot...

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 12:31:47

@Igazamvanvagyigazamvan?: igaz, kofola, nem kofala, biztos ezért asszociált azonnal a tevegecire...

Helga Beauty Salon. 2018.11.07. 12:32:32

@Sir Bates dö Hól: Úgy látom ezzel a hájas testvérrel elérkeztél képességeid határához, mert egyfolytában nyomod. Persze a te dolgod folytasd csak, nem sértő csupán szánalmas.

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 12:36:51

@Helga Beauty Salon: "Idegen országban általában nem az üdítőket tesztelem."

hanem a helyi állatállományt... így, hogy akkor tisztáztuk, van összehasonlítási alapod, a magyar barikat jobb baszni vagy a románt? tudod, azért ne nyúljak nagyon mellé, ha én is kénytelen lennék egyszer ner-cselédnek állni, ki tudja mit hoz a jövő...

mgdé 2018.11.07. 12:38:23

@Helga Beauty Salon:
Helgácska kedves, ne izélj már, hogy a cseheknél te, úrikisasszony és büszke, egyetemelt magyar létedre, nem vörösbor-kólát iszol?!!!

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 12:38:27

@Igazamvanvagyigazamvan?: nem hiszem, hogy összezavarnám, múltkor láttam, hogy körözik, mert nem vette át a közgazdasági nobel-díjat...

2018.11.07. 12:44:47

@Sir Bates dö Hól: "én londonban láttam kínai negyedet, budapesten is hasonlót, engem nem zavart, lyonban meg kifejezetten érdekesnek találtam a folyó bal oldalát a sok arabbal, semmi gondom nincs ezzel,"

:))))) Ez már milyen ütős érv!!! Majd vígasztald vele Desirée Mariottini szüleit.. (jó, nem arabok, meg Italy..vagy a huddersfieldi lányoknak.. hogy legyen azé' muszlim is..
Szerinted ez mégis milyen reflexeket indít be? Az önvédelmi ösztönök már csak ilyenek.. ha pc, ha nem.
Máshonnan nézve.. Mo.-t szemrebbenés nélkül antiszemitának lehet bélyegezni, egy-két elmeroggyant hülye miatt ( bár amúgy évtizedek óta teljes békében (szimbiózisban) él a két nép).. viszont az rögtön aljas általánosítás (és újfent a rasszizmus bizonyítékaként lobogtatható ) amikor ilyen esetek miatt emberek bizalmatlanul, félve tekintenek az idegenekre. Nem azért, mert barnák, feketék.. hanem mert ismeretlenek, idegenek. A kínaiakkkal miért nincs meg ugyanez? Pedig a megjelenésük ugyanúgy eltér az átlag fehér európaitól?

"moról speciel '90 után alijáztak sokan, akkor a moi antiszemitizmust vehetjük ténynek"

Te veheted.. fura, hogy már zsidóbb vagy a zsidóknál.. mert ők meg úgy érzik, hogy régen nem tapasztalt biztonságban élhetnek nálunk és ennek ugye hangot is adnak :)
A magyarországi alijázások jókora hányada (amikor a buszrobbantás is volt) ukrajnai zsidók kivándorlása volt.

"moon is csak az minősül zsidónak, aki a dohány utcában sétál kipában meg kalapban, igaz?..."
Mondtam ilyesmit?

"itt mindenki hivatkozik a francia zsidókat ért atrocitásokra"
:))))) Igaz.. nem atrocitások voltak. Csak lelőtték őket, mert zsidók voltak.. az más. :)) Mutass már bármi ehhez mérhetőt nálunk.

mno.hu/kulfold/a-regi-tipusu-antiszemitizmus-eltunt-most-az-uj-elol-menekulnek-a-francia-zsidok-2445103

zsido.com/etnikai-tisztogatas-franciaorszagban/

"Dr. Guy Milliére, egyetemi oktató szerint etnikai tisztogatás folyik Franciaországban, melynek áldozatai zsidók, elkövetői muszlimok."
:)))

tev.hu/kevesebb-de-eroszakosabb-igy-gyulolet-franciaorszagban/
:)))
Majd tedd már helyre őket! Ne hazudozzanak!

2018.11.07. 12:49:19

@Sir Bates dö Hól: "nem, nem gondolom, hogy "kemény csávó" lennék, csupán egy szülő, aki megvédené a gyerekét a kényszerítéstől..."

Magyarázod a bizonyítvány.. agresszív barom :)

"láttál te már élő arabot? magad alá pisálnál, ha szóba állna veled, ilyen a szerelem, én még nem láttam szebb nőket az araboknál vagy indiaiaknál... ilyen a szerelem..."

Ááá... élőt? Soha.. Volt a vendégházunkban egy kitömött és a nagyapám mutatott egyet arról a háromról, amiket egy szafarin ejtett el.. ja .. az néger volt.. csak a szar, ff képen nem jött ki az árnyalat.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.07. 12:50:51

@Sir Bates dö Hól: nem vette át? Eddig úgy volt, hogy ő írta ki.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.07. 12:58:36

@Helga Beauty Salon: azért büszke nem lehetsz. Kofala pedig Malin van. Mali afrikai ország, vallása iszlám. Tudod, ott ér véget a Bamako rali, ahol megeszik a versenyzőket.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.07. 12:59:56

@Womb Raider: nagyon tájékozatlan vagy. Az arabok egy része fekete...cumi.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.07. 13:06:04

@Womb Raider:Pink skin or light skin arabs come from Persia and turkey mainly. They are descendents of the Persian and Turkish peoples who colonized the Arabian pennisula.

The idea that a pink skin people could survive in arabia with all the sun block and heavy clothing is almost a cruel joke, the head scarves, the robes are not even islamic in origin, they are persian and were introduced so they people didn't die of sunburn.

These are the original arabs, in saudi arabia are indeed a black peoples and the arab historians have a consensus on this

nem vagy túl tájékozott.

Helga Beauty Salon. 2018.11.07. 13:09:57

@Igazamvanvagyigazamvan?: Most akkor nem is számítok műveltnek hogy nem tudtam a malis kofalát? Nem hinném. Azt hogy Maliban mi van egyébként nem tudom, de kapaszkodj meg, mert iszlám országban is van szesz és piálnak is stikában, úgyhogy ez így nem teljesen mérvadó.

Helga Beauty Salon. 2018.11.07. 13:18:36

@Én de genere "Mi: Helgácska kedves, ne izélj már, hogy a cseheknél te, úrikisasszony és büszke, egyetemelt magyar létedre, nem vörösbor-kólát iszol?!!!"

A Faszt! Csak OKJ-s képzésem van szivi és minden pia jöhet! Elmegyünk együtt bebaszni a hétvégén? Te majd a buzi görög költőkről mesélsz, én meg a gyantázás rejtelmeiről!

2018.11.07. 13:32:35

@Sir Bates dö Hól: Én meg ezt írtam neked erre, majomember:

"de a nominális növekedés is csak egy darabig tart. Ha az egyik függvény folyamatosan nagyobb arányban növekszik, mint a másik, akkor előbb utóbb metszi azt, azaz utoléri. Ez matematikai bizonyosság, csak ez a macskás matematikus nem bírja felfogni."

Arra próbáltam utalni, hogy a különbség nominális növekedése nem jelenti azt, hogy a két függvény nem tart egymás felé. Ha az egyik rendre 1,3 % -kal növekszik a másik meg 2,7-tel, akkor bizony egymás felé tart. Írd be a számokat szépen egy Excel táblába, aztán csodálkozz!

2018.11.07. 13:54:18

@Igazamvanvagyigazamvan?: "nagyon tájékozatlan vagy. Az arabok egy része fekete...cumi."

:)) Pontosan.. EGY része :) Amúgy te az arabok mely részét vizsgálgattad ennyire behatóan? Jajj... inkább ne is mondd el!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 14:23:35

@abcdefghijklmm: "Az arctg az lineáris függvény?"

nem, de nem is volt ilyen kikötés az állításodban, te hazug disznó! mellesleg az exponenciális növekedés sem lineáris függvélny, te idióta faszkalap!

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 14:28:01

@Womb Raider: most komolyan torkozol?

1/zsido.com/etnikai-tisztogatas-franciaorszagban/
a hivatkozási alap egy ultrakonzervatív ultracionista zsidó szerző https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Guy_Millière fordítsd le, de ne direktben magyarra, erről ennyit;

2/tev.hu/kevesebb-de-eroszakosabb-igy-gyulolet-franciaorszagban
nyisd meg a hivatkozott linket, olvasd el és értelmezd, s akkor látod, hogy valójában a kormány kedvencének, köves slomónak a befolyása alatt álló oldal semmivel sem hajlítja kevésbé a valóságot és csúsztat, mint a habonyi propaganda-gépezet többi szócsöve;

3/mno.hu/kulfold/a-regi-tipusu-antiszemitizmus-eltunt-most-az-uj-elol-menekulnek-a-francia-zsidok-2445103
most komolyan? a szerző a 2/alatti jelentésre ugyanazzal a csúsztatással hivatkozik, az alábbi

"2006 óta több mint negyvenezer franciaországi zsidó emigrált Izraelbe: 2014-ben 7300-an, 2015-ben 7800-an, 2016-ban 5000-en, tavaly pedig 3500-an érkeztek. "

állításról meg csak annyit, hogy a zsidó szerzők oknyomozása során született "Opa sur les juifs de France : Enquête sur un exode programmé (2000-2005)" megállapításait, miszerint 30.000 ezer zsidó kivándorlása pro-izraeli cionista körök manipulatív tevékenységének eredménye, ezt mind a mai napig nem cáfolták tételesen, a számokkal pedig szintén játszik a szerző;

sz'al a szájhagyományon kívül a hivatkozási alap néhány elmeroggyant egyéni akciója, melyekre mind a kormány, mind a közvélemény egyöntetűen a teljes elutasítással reagál... akkor erről ennyit, nem vonva kétségbe, hogy bárki érezheti magát veszélyeztetett helyzetben, ez mindenki szíve joga, bár azt kiemelve, hogy talán az utóbbi években alijázottak között az ultrakonzervatív cionisták aránya mekkora, esetleg csak az ígéret földjére vágytak, a vallási révület szintén túl van a logika határain...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 14:28:48

@Womb Raider:

"Ezek ám az egzakt, megkérdőjelezhetetlen bizonyítékok."

ezzel szemben neked nincs semmid.

"Messing Vera.. az ojjektív ..meg a ballib rendelésre gyártott statisztikák.. na, haggyá má.."

és még bele se tudsz kötni, csak böfögni tudsz. ennyit tud a Fiszeses idióta, ha hoznak neki bizonyítékot, akkor csak böfög, húzza a száját, de neki nincs bizonyítéka. ti vagytok a társadalom legalja, az idióták, a selejt, az erkölcsi nullák.

"Másfelől... a vallások menti szelekció mennyiben rasszizmus???? "

volt ott nem vallási is. a vallási csak ráadás volt.

""mert ugye szerinted, nácikurva szerint a rasszizmus igazából nem bűn."
Én ugyan ilyet nem állítottam"

ha a rasszizmus bűn, akkor a bűntudatkeltés helyes dolog. ennyikeh.

" de pont az előítéleteink és az általánosításon alapuló előítéleteink voltak azok a mélyen gyökerező tulajdonságaink, amik az evolúción keresztül támogatták a fennmaradásunkat. :)"

valamikor lehet, de ma már nem. de te vadássz csak nyugodtan tovább szakócával, a Fidesz azon a szinten van!

"Mellesleg a francia zsidókat ért atrocitásokra utaltam :)"

az mennyiben hasonlítható össze 10 zsidó lelövésével, te náciribanc?!

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 14:29:12

@Igazamvanvagyigazamvan?: nem ő, az a másik géniusz az atomic Duka 1986 lehetett...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 14:31:16

@Womb Raider:

"Mondjuk inkább így: ez a te véleményed. Tény akkor lesz, ha igazolni is tudod.. :)"

amikor kaptál igazolást, akkor annyit tudtál hápogni, hogy hagyyámá. ez a Fideszes náci színvonal.

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 14:31:48

@abcdefghijklmm: örülök, de engem se tegnap, se ma nem érdekeltek a függvények, ezért nem is folytam bele a beszélgetésbe, csupán annyit közöltem, hogy igazad van, százalékosan csökkent, nominálisan nőt a különbség, semmi többet...

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 14:33:22

@Womb Raider: miért lennék agresszív? te imádsz torkozni, és nekem sem rossz, ha csinálod...

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 14:40:22

@Helga Beauty Salon: akkor meg mi a faszért szarsz be azoktól a muazlimoktól, akik már a sarija alatt sem tartják be a szabályokat, valószínűleg a szekularizált és liberális nyeuban még a vallásosságuk is lecsökken az itteni mértékre, moon meg egyenesen otthon éreznék magukat, hisz az a kimaxolt alkoholizmus hona, a pálinkafőzés jogáért vívott szabadságharccal... a logika nem az erősséged hájas testvér, mondtuk, hogy maradj a propaganda visszaböfögésénél, az a te feladatod, különben kiröhögnek! kitartás, segget nyal, szaros Népünk győzni fog!...

Helga Beauty Salon. 2018.11.07. 14:45:54

@Sir Bates dö Hól: " a logika nem az erősséged hájas testvér, mondtuk, hogy maradj a propaganda visszaböfögésénél, "

Érdekes megállapítás ez egy olyantól, aki minden kommentjében ugyanazokat írja.

Helga Beauty Salon. 2018.11.07. 14:51:10

@Sir Bates dö Hól: akkor meg mi a faszért szarsz be azoktól a muazlimoktól, akik ....

Ha azt mondom hogy semmi keresnivalójuk nincs itt és én nem akarom eltartani őket, abból nem következik az, hogy félek tőlük.
És még te ugatsz logikáról? Két eset lehetséges, vagy játszod a debilt vagy az is vagy, bár itt az látszik, hogy az alapvető hülyeségeddel nem vagy megelégedve és rá is játszol! Szánalmas.

2018.11.07. 15:12:49

@math0: Te hülye köcsög! Végig arról regéltem, hogy két egyenes valahol metszi egymást, ha nem párhuzamosak. A kurva anyádat!

Helga Beauty Salon. 2018.11.07. 15:19:04

@abcdefghijklmm:" Te hülye köcsög! Végig arról regéltem, hogy két egyenes valahol metszi egymást, ha nem párhuzamosak. A kurva anyádat!"

Ha két egyenes elfelé tart egymástól, akkor nem! Azzal hogy matykó egy köcsög, meg a kurva anyját neki, nem tudok vitatkozni! :D

John Nethem 2018.11.07. 15:35:28

@Igazamvanvagyigazamvan?:

No de kimondottan erről volt szó, hogy ÍGY konvergál, és a valóságban is, csak ott vannak VISSZAESÉSEK is, meg meglódulások is, ami miatt nem lehet előre kiszámolni, hogy 100 év múlva már meghaladja..
Éppen ezért van szükség KONVERGENCIA_programra, hogy a FÖLZÁRKÓZÁST egy adott szinthez REÁLIS - belátható - időn belül elérhetővé tegye.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 16:39:49

@abcdefghijklmm: nem tudom, hol mit regéltél, de én ehhez szóltam hozzá:

" Ha V függvény minden időpillanatban gyorsabban nő, mint az U függvény, akkor az azt jelenti, hogy a V függvény iránytangense is nagyobb. Ez viszont előbb-utóbb a két függvény metszéspontját hozza létre."

te meg ebbe szóltál bele.

úgyhogy azt, hogy te máshol esetleg mi a faszról pofáztál, azt dugd fel a jó édes kurva anyádnak, te köcsög, idióta barom!

a faszomna vagy te ennyire retardált, görény geci állat?!

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.07. 16:41:04

@John Nethem: nem. A konvergencia program a leszakadást gátolja meg. Ha elérsz egy szintet, nem jár az ingyenpénz. VILÁGOS?
A gazdaság fejlődésével a görbe épphogy ellaposodik. Kína. Keress rá.

Boycie 2018.11.07. 18:14:34

@Sir Bates dö Hól: na látom zajlanak itt az események, szerencsére nekem jobb dolgom is volt mint ide irogatni :-)
A Macron beszéd: nyilván nem az általad felsorolt fideszes médiumokból szedtem mert olyanokat nem olvasok, azokat a cikkeket nem nekem írják :-) Magyar nyelvű izét csak az Indexet meg a portfolio.hu-t olvasom (coming-out: én sem Magyarországon élek :-) ) Minden héten elolvasom a The Economist papír kiadását, abban nagyon jó elemzések vannak mindenféléről. Ezen kívül olvasok midenféle befektetésekhez hasznos elemzői hírleveleket (ott a politikai hírek is megjelennek) és interneten angol és német újságokat. Most itt hogy találjam meg?? Egyébként úgy emlékszem hogy a Macron mondott valamit hogy probléma és majd megoldja (ilyeneket állandóan mond mindenre, ő egy liberális Trump, nem? :-) ) és utána volt elemzés/kommentár és ott lehetett ez a 8,5% legnagyobb aktív vallás. De ilyen adat biztosan elérhető franciául ha guglizol egyet.

Viszont mit tesz Isten, mai hír:
index.hu/kulfold/2018/11/06/macron_merenylettervezet_franciaorszag_szelsojobboldal/

a végén ezt írják: " Christophe Castaner belügyminiszter és Nicolas Lerner, a titkosszolgálatok új vezetője hétfőn arra hívták fel a figyelmet, hogy figyelni kell a Franciaországban nagyon aktív szélsőséges jobb- és baloldali csoportoktól érkező fenyegetésekre. Patrick Calvar, a titkosszolgálatok korábbi vezetője 2016-ban azt mondta, hogy a szélsőjobboldal "az összetűzésre vár" a radikális iszlámmal. "

Ha emlékszel onnan indultunk hogy azt mondtam hogy (nem én hanem) az okosok szerint Fro lesz várhatóan az első ahol "polgárháború szerű" cselekmények lehetnek a migráncsok/iszlámhívők miatt. Erre írtad hogy ez baromság, de itt van ez a Calvar nevű aki szerint szintén, ő meg lehet hogy nálad jobban ismeri ezeket a dolgokat :-) Csak óvatosan...

Ha akarod hogy az idegességtől rángatózni kezdjen a fejed és kimondjad a V betüs szót (olaszul) akkor ezt olvasd el (és ez nam fake-news, ez Medián és HVG) :
hvg.hu/itthon/201845__partok_es_politikusok_nepszerusege__erosodo_fidesz__ingatagok

miután újraélesztettek, menj le a cikk legvégére és tanulmányozzad a politikusok népszerűségét: Szijjártó és Rogán versus az ellenzék emblematikus politikusai. Én itt dobtam el a laptopot...

John Nethem 2018.11.07. 18:42:54

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Nyilvánvaló hogy senki sen képes évtizedeken keresztül rakéta sebességgel fejlődni.
Egy adott szint után beáll és a fejlődés az addigihoz képest lassúbb ütemű és kiegyenlítettebb, hiszen a gazdaság minden szegmense kiépített már, a potencia az innovációban lesz főleg akkor már .

John Nethem 2018.11.07. 18:49:01

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Senki nem mondta, hogy nem a leszakadást gátolja meg a konvergenciaprogram. DE NEM EZ A SZEREPE !!!

Elvégre egy EURÓPAI UNIÓ KONVERGENCIAKRITÉRIUMOKAT határoz meg.... és ezek MIND gazdasági jellegűek.

"......A kritériumok célja, ahogy már a nevükben is szerepel, az uniós országok gazdaságának egymás felé való konvergálása és stabilitása...:"

Gandosz 2018.11.07. 20:01:23

@math0: "nácikurva, megint tátott szájjal futsz bele a faszerdőbe

index.hu/kulfold/2018/10/31/a_zsidokat_jobban_birjuk_mint_a_muszlimokat/
index.hu/tudomany/2016/11/17/soha_nem_latott_merteku_az_idegenellenesseg_magyarorszagon/
qubit.hu/2018/03/02/a-magyarok-gyulolnek-a-legjobban-mindenki-mast-europaban"

Ezek a felmérések így néznek ki:
ön örülne, ha a szomszédja néger/arab/piréz/kínai/stb lenne?
ön örülne, ha a családjába beházasodna egy néger/arab/piréz/kínai/stb?

A válaszok Likert skálán adhatók meg. Ha nem örülne az illető, akkor rasszista az illető a kutatást végző szerint, az erről szóló újságcikk meg még jobban elferdíti, és úgy tálalja, hogy minden magyar rassista.

Én meg azt mondom, hogy Magyarországnak sokkal-sokkal rasszistábbnak kellene lennie ajelenleginél. Ez a normális önvédelmet jelenti, amely megakadályozta volna a németek/románok/szerbek/tótok befogadását és az ország 2/3-ának elcsatolását.

2018.11.07. 22:02:50

@math0: kurva anyadnak szolsz bele egyaltalan, faszszopo Brendel Matyi! Fel kellett volna kotni mar apadat is, hogy te ne letezz, te retkes kis faszszopo! Szerintem te vagy a kobanyai szopfantom is, hogy baszna meg a kurvaisten!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 23:03:43

@Gandosz: akkor Magyarország már kihalt volna, te náci köcsög!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 23:07:43

@Boycie: "Patrick Calvar, a titkosszolgálatok korábbi vezetője 2016-ban azt mondta, hogy a szélsőjobboldal "az összetűzésre vár" a radikális iszlámmal. "

Ha emlékszel onnan indultunk hogy azt mondtam hogy (nem én hanem) az okosok szerint Fro lesz várhatóan az első ahol "polgárháború szerű" cselekmények lehetnek a migráncsok/iszlámhívők miatt. "

80-as IQ felett, ha a szélsőjobb összetűzésre vár az iszlámmal, és esetleg tényleg polgárháború lesz, akkor az a szélsőjobb miatt van.

az idióta náci szerint a muszlimok miatt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 23:14:15

@abcdefghijklmm: @abcdefghijklmm:

"abcdefghijklmm 2018.11.05. 22:15:34"

ekkor ugattál először hozzám, ekkor ugattál bele valamibe, miközben én a jó édes kurva anyádhoz sem szóltam, nemhogy hozzád, te kis köcsög barom!

úgyhogy elmész, és seggbe dugod a kurva anyádat ahelyett, hogy itt hazudozol, és baromságokat hánysz ide!

mgdé 2018.11.07. 23:53:16

@Helga Beauty Salon:

"Ha két egyenes elfelé tart egymástól, akkor nem"

Helgácska drága, azok a félegyenesek lennének. :)
Az egyenesek VAGY párhuzamosok, VAGY metszik egymást.
Ha netán az idő az egyik koordináta tengely, akkor, ha nem a jövőben, akkor bizony a múltban. :)

Helgácska drága, kérhetem, hogy próbálkozzon meg még egy OKJ-val, olyannal ahol van egy kis matek is, két félegyenesből esetleg, talán összejöhet egy egész. :)

Amúgy persze, basszunk be!

Sir Bates dö Hól 2018.11.08. 00:27:56

@Boycie: ez a cikk, azt írtad angolul lehet www.bfmtv.com/police-justice/un-commando-extreme-droite-qui-menacait-de-s-en-prendre-a-emmanuel-macron-interpelle-1560492.html remélem lefordítja, ezt azért nem nevezném "polgárháborúszerű eseményeknek", a titkosszolgálatok vezetői pedig mindig ilyeneket mondanak, igazolniuk kell, hogy ott vannak a szeren, kell a költségvetés

Sir Bates dö Hól 2018.11.08. 01:00:13

@Boycie: másrészt ez a bataclan után volt, amikor elég feszült volt a helyzet itt, état d'urgent, de, tudni kellene, hogy pontosan mikor, mert hat hónapos volt, többször meghosszabbították, amit azért alá kellett támasztani, lehet, hogy csupán csak ezt szolgálta... én -annak ellenére, hogy szeretek itt élni- froot egy kissé rendőrállamnak gondolom, hihetetlenül széleskörű jogosítványokkal a rendfenntartók részére, más részt meg a szélsőjobb az azért nem a radikális iszlám, ha a nácik támadni akarnak, akkor nem a muzulmánok a felelősek, vagy a moi cigánygyilkosságoknál a cigányok is hibásak voltak? másrészt honnan tudják az ultrajobbosok, hogy ki a radikális iszlám? itt biztosan nem lesz polgárháború, s mint írtam, a mai fiatalok együtt szórakoznak, beurettek számait hallgatják, maitre grims a sztár, s nem csak a racaillek között... de, ha te hiszel a politikusoknak, akkor higgyél nekik, én nem szoktam túlságosan...

miért kapnék agyvérzést egy rangsortól? többször leírtam: moon van egy állandó ⅔, a funkcionális analfabétáké, de én nem nagyon hiszek ezekben a közvélemény kutatásokban, áder szimpatikus, még pintér is, nem is szerepel a hírekben, de akár igaz is lehet, ez is csak az én ⅔-omat támasztja alá, az, hogy a jelenlegi ellenzéki politikusok hol vannak, az sem zavar, majd akkor fog érdekelni, ha lesz egy normális, akire én is szavaznék, ellenben bizonyosan észrevetted, hogy én inkább morális szempontból kezelek kérdéseket, vagy csupán nem állom a propagandát... nem szeretem macront, viszont vallom, hogy nincs más út, csak az eeu, különben mindenki szopni fog európában, viszont én itt froban jóval kevésbé, mint mo lakosai... tudod ez is hazaszeretet, felelősség a szülőföldön maradottakért, még a ner-cselédekért is...

Boycie 2018.11.08. 01:23:33

@Sir Bates dö Hól:
Jó, értelek :-)
Örülök hogy lehet veled értelmesen beszélgetni. Sajnos nem túl gyakori a blogszférában (túl sok a pszichopata meg a propagandista)
Peace :-)

Egyesült Európával én is egyet tudok érteni, de ennek sok változata lehetséges és sokféle odavezető út és nem mindegyik egyformán jó (most erről nem akarok egy új vitát kezdeni). Pl mostanában több agyvelő is írt arról hogy ha elkúrják az odavezető utat, akkor szét fog esni az egész. És ezt nem véletlenül írják, hanem azért mert látják hogy elkúrás van folyamatban :-(
Mindíg az van hogy kitalálnak valami szép ideológiát aztán kifelejtik az emberi tényezőt és így jönnek létre az ilyen horrorok mint "megvalósult" kereszténység az inkvizícióval és vallásháborúkkal, "megvalósult" szocializmus Sztálinnal, Rákosival, "megvalósult" EU Martin Schulzcal, Verhofstadtal és Timmermansszal :-)))

Boycie 2018.11.08. 01:28:58

@Sir Bates dö Hól: az a cikk amit belinkeltél egy 2 napos cikk franciául, amiről annak idején elkezdtünk beszélgetni az kb 4-6 hónapja lehetett, azután hogy nekiállt a vasúttal "háborúzni"

Sir Bates dö Hól 2018.11.08. 01:44:02

@Boycie: tudom, a merénylethez linkelted, erre hivatkozik az index, megnéztem angolra fordítva, a gêp jól fordította le, magyarul félrevisz, a másikat még nem találtam, keresem...

Sir Bates dö Hól 2018.11.08. 02:14:07

@Boycie: azért manapság senki sem mondhatja el magáról, hogy százas, mindenkinek van egy kis pszichózisa... az eeuról, amit én szükségszerűnek gondolok, nem vita, hanem eszmecsere, együttgondolkodás szükséges, s valóban egy komoly probléma, de látni kell, hogy nem csupán a klímaváltozás, a nukreális fenyegetés, a népvándorlás a jelen legnagyobb problémája, melyet csak globálisan lehet kezelni, s ezt macron mondta, ellenben nem említette meg a talán elsőszámú problémát, a minden kontroll nélküli, s valóban nem választott nem kormányzati szervezetek, melyek alatt nem az ngo-kat értem, hanem a multinacionális konglomerátumok igazgatótanácsait, melyek hatalmasabbak az államoknál is sok esetben, s gyakran külön entitásként lépnek fel, teljes kontroll és bármiféle felhatalmazás vagy legitimáció nélkül (de ezek közé sorolhatók az olyan cégek is, mint a facebook)...
ha meglesz a link, küldöm...

Boycie 2018.11.08. 02:49:57

@Sir Bates dö Hól:
Teljesen egyetértek
Ez most nem fideszes sorosozás, de pl a Soros pont a legjobb példája a pénzoligarchák hatalmának, kiemelten fogadják a brüsszeli politikusok, stb (most abba nem menjünk bele hogy hányan vannak a payrollján, nyilván minden nagy konglomerátum megtalálja a módját hogy megszerezze politikusok lojalitását (de finoman fogalmaztam) ) A politikusokat azért könnyű korrumpálni mert túl nagy hatalmuk és befolyásuk van ahhoz képest amennyit legálisan keresnek. Pl hasonlitsuk össze egy ország első számú vezetőjének jövedelmét egy a GDP-jéhez hasonló árbevételű vállalat/konglomerátum vezetőjééhez. Simán van egy százas szorzó minimum...
Volt egy angol faszi, a Tory párt talán második számú vezetője volt és abba bukott bele hogy fizettek neki egy hétvégét Párizsban (jó, talán az V. György szállodában ami nem olcsó), lebukott de tagadta és a végén még börtönbe is került mert a kiskorú lányát próbálta rávenni hamis tanuzásra. És ez amúgy egy vagyonos ember volt. Ilyenek vezetnek országokat...

Boycie 2018.11.08. 02:53:23

@Sir Bates dö Hól:

te csak ne nézd le a magyar választókat! Itt van az USA pl

index.hu/kulfold/2018/11/07/dennis_hof_halott_strici_valasztas/

simán nyert a csávó pedig ki volt írva hogy már meghalt :-))) a rá szavazók gondolhatták hogy egy halott strici is jobb mint egy élő balliberális szar :-)))

Helga Beauty Salon. 2018.11.08. 07:57:54

@Én de genere Mi:
"Ha két egyenes elfelé tart egymástól, akkor nem"
Helgácska drága, azok a félegyenesek lennének. :)

Gondoltam hogy valamelyik professzor bele fog kötni! Ne szarakodjál velem! :P

2018.11.08. 08:15:04

@Sir Bates dö Hól: Egyszerűbb lett volna annyit írni: Az az igazság, amit Én elfogadok igazságnak.. na...

:) Fogjatok kezet Math0-al.. vagy amit olyankor szokott csinálni két férfi, ha mély egyetértésben vannak :)

Viszont... és ilyenkor mindig mély megdöbbenésemnek kell hangot adjak.. leírsz olyasmit, amivel nem lehet nem egyetérteni..

"az eeuról, amit én szükségszerűnek gondolok, nem vita, hanem eszmecsere, együttgondolkodás szükséges, s valóban egy komoly probléma, de látni kell, hogy nem csupán a klímaváltozás, a nukreális fenyegetés, a népvándorlás a jelen legnagyobb problémája, melyet csak globálisan lehet kezelni, s ezt macron mondta, ellenben nem említette meg a talán elsőszámú problémát, a minden kontroll nélküli, s valóban nem választott nem kormányzati szervezetek, melyek alatt nem az ngo-kat értem, hanem a multinacionális konglomerátumok igazgatótanácsait, melyek hatalmasabbak az államoknál is sok esetben, s gyakran külön entitásként lépnek fel, teljes kontroll és bármiféle felhatalmazás vagy legitimáció nélkül (de ezek közé sorolhatók az olyan cégek is, mint a facebook)..."

Már csak az a kérdés, van-e esély arra (vagy végleg elkéstünk) hogy a jelenlegi politikai struktúra mellett/ellenében erre a problémára irányítsa valaki is a közbeszédet, a figyelem fókuszát? Vajon van egyáltalán bármi értelme ebbe energiát fektetni, vagy hagyni kell a fenébe, a hajó elment és inkább megpróbálni olyasmikre koncentrálni, amire még lehet ráhatásunk? Persze.. amíg nem tisztázzuk, hogy valójában ki is választja a képviseletünket ellátó (?) politikusokat, (meg milyen , ki által megteremtett kínálatból..) addig még ebbe se nagyon van értelme belefogni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.08. 08:24:27

@Helga Beauty Salon: nem látom az összefüggést. Mi köze az alkoholnak a Bamako ralihoz?

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.08. 08:25:55

@Boycie: hát, a kurvák valamiért vonzódnak a stricikhez.

Sir Bates dö Hól 2018.11.08. 11:54:36

@Boycie: ["balliberális szar", ez méltatlan hozzád... megjegyzem solt ottiliáék óta nem láttam balliberálisokat a moi politikai életben, konzervatívot meg soha... ]

ez az eredménye, ha a közoktatás egyedüli céljaként a betűvetés elsajátításat jelöljük meg... volt valami felmérés, az ezredforduló környékén az államokban, melyben közel a fele a megkérdezetteknek tagadta a fémből készült hajó felszínen maradását vízben, a bolygó vaktérképén pedig még a kontinenst sem találta el, mikor fel kellett volna helyezni az államokat... joggal mondta samuel l. jackson kanye westre kapcsolatban: többet kellene költeni az oktatásra és akkor nem lenn ennyi hülye rapperünk...

Sir Bates dö Hól 2018.11.08. 12:16:11

@Womb Raider: muci, én is megdöbbenek sokszor, mikor csak sunyin zsidózol, jelzem, hogy méltatlan hozzád... én nyitott vagyok az eszmecserékre, mások véleményére, nálam bizonnyal nincs a bölcsek köve, jó nagy barom lennék, ha nem hagynám magam formálni, de ehhez az az elsődleges feltétel, hogy a másik fél se axiómaként deklarálja véleményét, például, ha kijelentem, hogy orbán lop, te azt mondod, ez nem igaz, akkor tisztáztuk már először, hogy ki miként definiálja a lopást... de egy eszmecsere során tiszteljük már meg a másikat azzal, hogy ad1/ megakarjuk érteni a másik álláspontját; ad2/nem használunk pejoratív felhangú kifejezéseket , például ojjektív, tüntike, migránssimogató, ner-cseléd, fideszbirka, pajtacasting, elqró; ad3/ nem legyőzni, megalázni akarjuk a másikat vagy lenyűgözni a közönséget... ettől függetlenül persze lehet kurvaanyázni, torkozni vagy cinkelni a másikat, de akkor tudjuk, hogy az már nem vita... én megértem, hogy miért szavaznak sokan orbánra, de ne hazudj annak vagy tagadjanak motivációikat illetően...

Helga Beauty Salon. 2018.11.08. 12:58:56

@Igazamvanvagyigazamvan?: :" nem látom az összefüggést. Mi köze az alkoholnak a Bamako ralihoz?"

Én sem, hogy baszódnál meg hintaágyon kretén! A kofola nevű szarra előadtam egy ócska poént és ti kezdtétek el magyarázni hogy Maliban isszák és nem szeszes mert ott muzulmánulás van (és azt is ti írtátok, csak mi a fasznak, hogy Mali a Bamako végálomása). Erre ugyan én tényleg írtam hogy láttam már piálni mohamedánt, de ezért a kanyarért nem vagyok felelős, úgyhogy hagyj vele a faszba, utálom amikor valaki játssza a hülyét.

2018.11.08. 13:12:44

@math0: Retkes gyökér vagy faszfej!

mgdé 2018.11.08. 13:13:36

@Helga Beauty Salon:
Helgácska kedves, ma különösen mufurc tetszik lenni, csak nem épp most érte el a PMS, avagy egyszerűen csak túl régen volt szex? Elsősegélyként egy tábla levendulás csokit javaslok.

2018.11.08. 13:19:54

@Sir Bates dö Hól: "például, ha kijelentem, hogy orbán lop, te azt mondod, ez nem igaz,"

Soha nem állítottam ilyet.. szerintem menjünk még visszább.. Ha olvasod mások kommentjeit, akkor olvasd figyelmesen és azzal vitatkozz, ne pedig azzal, amit szerinted gondol, vagy amit szerinted gondolni szokott egy "hozzá hasonló"..

"ad1/ megakarjuk érteni a másik álláspontját;"
Próbáld meg!!!
"ad2/nem használunk pejoratív felhangú kifejezéseket , például ojjektív, tüntike, migránssimogató, ner-cseléd, fideszbirka, pajtacasting, elqró; "
fideSSbirka, geci, O1G, agymostt falusi, (már csak, hogy az egyensúly meglegyen.. bár én azt látom, hogy itt eléggé balra billen libikóka.
Csak azt tudom ehhez hozzátenni, hogy az én akcióim mindig reakciók... ellenőrizheted, bár nyilván nem fogod.
ad3/ nem legyőzni, megalázni akarjuk a másikat vagy lenyűgözni a közönséget...
Azt nem értem, hogy amennyiben ilyen szépen összefoglaltad, miért is nem alkalmazod? Mert valamiért az az érzésem, hogy te tipikusan az vagy, aki felmentést adott magának az utolsó pont alól... egy idő után már mást sem teszel, csak izomból személyeskedsz.
"ettől függetlenül persze lehet kurvaanyázni, torkozni vagy cinkelni a másikat, de akkor tudjuk, hogy az már nem vita..."
...
"én megértem, hogy miért szavaznak sokan orbánra", de ne hazudj annak vagy tagadjanak motivációikat illetően..."

Nem vagyok ebben biztos.. de legyen, sokak motivációját ismered..(sejted..) de vajon mindenkiét? Szerintem nem.

" de ne hazudjanak vagy tagadjanak motivációikat illetően..."
Te meg ne játssz gondolatolvasót. Az a gond, hogy sokan azért igyekeznek a jelenlegi kormány mellett állókat (vagy csak jobb híján arra szavazókat) mennél jobban bemocskolni, degradálni, gyalázni, hogy ezzel indirekt módon a saját választásuk felmagasztosuljon: aki orbánra szavazott, az iq deficites kretén, haszonleső tolvaj antiszemita (akármi negatív tulajdonság ideférne..) ergo , mivel én XYZ-re szavaztam,én egyértelműen erkölcsileg, értelemben felette álló vagyok.

Te ugye nem akarod elhitetni, hogy az ellene szavazók között nincsenek szép számmal olyanok, akik az új kormánytól nem azt remélik, hogy most ők kerülnek helyzetbe?

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.08. 13:45:03

@Helga Beauty Salon: neked komoly gondjaid vannak. Senki se mondta, hogy Kofalában isszák a kofolát, azt meg pláne nem, hogy alkoholos.
Cseh ital, a szucilista coca cola. Szénsavas, ebből eredően, és üdítő.
Mostmár fogod tudni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.08. 13:56:10

@Boycie: vagy csak valaki ellen szavaztak. De az is lehet, hogy fogalmuk sem volt, ki az illető, csak legyen republikánus. Mondjuk ez sokat elmond a szavazók intelligenciájáról...

mgdé 2018.11.08. 14:33:04

@Igazamvanvagyigazamvan?:
@Boycie:
Ezt Eddie Murphy egyik filmjében - A dzsentlemanus - nagyjából már megjósolta ... :)
(Jó filmnek nem mondanám.)

6.Lenin 2018.11.08. 14:33:12

@Igazamvanvagyigazamvan?:

És olyan íze van, mintha autógumit mostak volna vele. A szlovákok is kedvelték. Amikor én kóstoltam, talán 1 korona volt 1 üveggel.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.11.08. 16:09:56

@6.Lenin: az az. Szerintem emberiség elleni bűntett, de ők szeretik.

Sir Bates dö Hól 2018.11.08. 16:33:47

@Womb Raider:
kedves raider!

mindig elolvasom a kommentet, nem fogom azonnal az orrát beleverni, egy kissé ironikus megjegyzés elég az elején, mint jeleztem volt, érzelmekkel nem vitatkozhatom, értelme nincs, az nem morál kérdése...
miként értsem meg a másik álláspontját, mikor el sem mondja, kérek egy definíciót, nem adja, azonnal támadásnak értékeli, ne várjuk már el, hogy könyörögjek...
jó, indulnunk ki abból, hogy te mindig csak reagáltál (most nem kettőnk viszonyáról van szó, nyilván itt nem voltam trubadúr, de olyan szépen ugrottál mindig, csúnya dolog, elismerem, ám az is való, hogy abszolút korrekten kezdtem, legalábbis szerintem, de mindenkinél működik a kognitív disszonancia, így nálam is)...
sosem csináltam ilyet egy valódi eszmecsere során, a bolhacirkusz az más műfaj, az szórakozás, én mindig jóízűen, teli szájjal röhögök, ha az én kontómra megy, maximum megesz a sárga irigység, hogy nem nekem jutott eszembe...
le kell írni miért, én is leírom, hogy miért nem, de a motiváció az hamar kiderül, könnyen felállítható egy ilyen profil mindenkiről, rólam is...
soha az életben nem mondtam ilyet, távol is tartom magam tőlük, nem látom nagy változásnak, ha a helyett b lop, ellenben nem te, hanem én szoktam részesülni abban a megtiszteteltetésben, hogy egy poszt alatt leszek egyszerre fideszbirka és büdöskomcsi, sz'al ezt most nem érzem valónak...

van egy pár ember itt, akivel jól lehet csevegni vagy elmélkedni, anélkül, hogy valójában érintenénk egymás pártpreferenciáját, nem, mintha az lehetne ma moon...

Boycie 2018.11.08. 18:02:27

@Sir Bates dö Hól:
Egyik első kedvenc főnököm egy los angelesi zsidó volt aki szenvedélyesen gyűlölte a demokratákat, kommunistáknak hívta őket és állandóan elefántmintás Hermes nyakkendőket hordott. Tőle tanultam az amerikai politikát és társadalmat és akkor még hol volt Obama és a "balra tolódás".

Szóval mégegyszer: " a rá szavazók gondolhatták hogy egy halott strici is jobb mint egy élő balliberális szar" vagyis a halottra szavazók gondolhatták hogy "balliberális szar". Érted-e vagy próbáljam jobban megmagyarázni, hogy nem én hanem ilyen usákok akik inkább a halottra szavaznak mint egy izé... Na szerintem megérted :-)

Sir Bates dö Hól 2018.11.08. 18:06:17

@Boycie: én kérek elnézést, nem is értettem, hogy miért írod:-)...

Boycie 2018.11.08. 18:18:06

Hogy a cikkhez is szóljunk. Most az a vicces helyzet van hogy lehet hogy Orbán egy gennyes kelés, de ha a papírforma bejön, akkor az EU következő első számú vezetője egy olyan ember lesz aki áprilisban eljött Magyarországra, hogy Orbán újraválasztásáért kampányoljon. Szóval át kellene gondolni ezt a diktatúra van, választási csalás van, stb gondolatkört és a magát szellemi fölényben levőnek gondoló ellenzéknek valami új dolgot kellene kitalálnia. Főleg mivel ha így mennek tovább a dolgok akkor a roppant igazságos rendszerű EU parlamenti választáson is meg lesz Orbánéknak a kétharmad...

index.hu/kulfold/ep/2018/11/08/nagy_tobbseggel_manfred_weber_a_neppart_csucsjeloltje/

"Orbán Viktor csütörtök délelőtt beszédet tartott a küldöttek előtt, és még egyszer biztosította a támogatásáról a német politikust, megköszönve neki, hogy a magyar országgyűlési választás előtt Magyarországra utazott, és felszólalt a Fidesz mellett a tavaszi kampányban."

mgdé 2018.11.08. 18:24:51

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Az értelmesebbje majd átköltözik Kanadába ...

Sir Bates dö Hól 2018.11.08. 23:42:33

@Boycie: "magát szellemi fölényben levőnek gondoló ellenzéknek" ezt nem értem, de mindegy (azért a migráns-soros-magyarföld nem igazán mutatja meg, hogy milyen szellemi műhely van a ner-oldalán, vitába nem szállnak soha, azonnal ez megy, számomra ez elég lehangoló, szívesen mondanám azt, hogy "igen, rohadjon meg, de igaza van!", viszont erre esély sincs, mert nem hajlandó senki semmit sem mondani)
azt azért el lehetne ismerni, hogy lejt a pálya, szerintem bojkottálni kellett volna a '14-es választást vagy mindenkinek, a jobbikot is beleértve, csupán egy ⅔-os győzelemre hajtva az alkotmány és a választási törvény visszaállításával, majd azonnal új választások kiírásával kellett volna nekimenni, most már fölösleges ezt hangoztatni, de azt sem tagadhatjuk, hogy nem rendeltetésszerű joggyakorlás van moon folyamatosan, ami ugyan nem diktatúra, de nem is szalonképes...
én nem tudom, hogy máshol hogy állnak az epp pártjai, de itt froban meglehetősen gyengén jelenleg... ha nekem kellene döntenem, én azzal támadnám az epp tagokat, hogy lám, még orbánt is megtűrik, mindannak ellenére, amit tesz...
viszont az unio szétszakadása katasztrófát fog hozni európa keleti felére... nyugaton meg több variáció is elképzelhető, de egyik sem lesz vidám...

mgdé 2018.11.09. 00:07:58

@Boycie:
"magát szellemi fölényben levőnek gondoló ellenzéknek"

De hát abban vannak. :)

Ugye nem gondolod, hogy
a makedónok a görögökkel,
a rómaiak a görögökkel,
a germánok Rómával,
az arabok a perzsákkal,
a mongolok a kínaiakkal,
a törökök Bizánccal,
a konkvisztádorok a mórokkal,
stb.
szemben szellemi fölényben lettek volna?

Valahogy nehezen tudom elhinni, hogy bárki komolyan hiheti, hogy egy Tormay Cecile vagy egy Pataki Attila lenne Magyarhonban a Number One.

2018.11.09. 06:41:17

@Én de genere Mi: Rendben..éééés??? Ér valamit az önmagáért való szellemi fölény?? Ami csak egyet szolgál, a mások fölé helyezkedést? Ér valamit az a szellemi vagyon, potenciál, amiből csak elefántcsont tornyok épülnek, de ország, nemzet még véletlenül sem? Ha a szellemi fölény csak árokásásban nyilvánul meg?
A szellemi fölény mindenkori birtokosai mivé tudták akár csak egy morzsáját is konvertálni ezen csodás kincsnek? Elegánsabban lopták el a buták jövőjét? Mutass rá, hogy mit teremtett ez a többlet potenciál? Vagy először a pusztítás volt napirenden?
Nem értem...

"Valahogy nehezen tudom elhinni, hogy bárki komolyan hiheti, hogy egy Tormay Cecile vagy egy Pataki Attila lenne Magyarhonban a Number One."
Nem, nyilván... de mit ér az a szellemi fölény, ami csak önmaga elhatárolását szolgálja? Ami nem teremt, csak konzervál? Egyik sem jobb a másiknál.
A szellemi fölény, aminek szép megnyilvánulása Esterházy Péter (mert ugye őt szabad egyértelműen TC..sőt, akár PA fölé is pozícionálni.. ) "Így gondozd a magyarod" hangjátéka.

mgdé 2018.11.09. 09:02:35

@Womb Raider:
"Ér valamit az önmagáért való szellemi fölény?"

Nem túl sokat.
De a barbárságnál azért többet.

2018.11.09. 09:36:43

@Én de genere Mi: Ez csak nézőpont kérdése..(az most más kérdés, hogy a magyar ellenzéki 'elit' 'szellemi fölényével' szemben persze messze nem barbárság áll..)

Szóval, ha a szellemi fölény csak eszköz a 'barbárokon' való uralkodásra, úgy kétes dicsőség ..én valahogy nem láttam, hogy bármikor az elmúlt évtizedekben sokkal nemesebb célokat szolgált volna.

mgdé 2018.11.09. 10:30:34

@Womb Raider:
".én valahogy nem láttam, hogy bármikor az elmúlt évtizedekben sokkal nemesebb célokat szolgált volna"

Ebben akár igazad is van.

Ám: Nem kedvelem Hellert. Egyáltalán nem.
Mégsem gondolom, hogy pl. Körösényi - ismerem - egy súlycsoportban van vele.

Némethsziszitől meg még egy jó nagy frászt is várhatnék a "filozofálása" mellé.
(Nyugodtan kontrázz rá Szanyikapitánnyal, csak hát hozzá sincs semmi közöm.)

Szóval, ha az a kérdés, hogy a - hadi szempontból kétségtelenül rendkívül profi - mongol nukker, vagy a kolostor kövér apáthelyettese nyúl-e le, mindenki válasszon kedve szerint. De azt azért meg ne magyarázza már senki, hogy ez pedig "így jó", mert számomra mindkét választás örömtelen.

2018.11.09. 10:49:49

@Én de genere Mi: "Nem kedvelem Hellert. Egyáltalán nem.
Mégsem gondolom, hogy pl. Körösényi - ismerem - egy súlycsoportban van vele.
"
Ahhh... nehéz is szeretni.. már nem az a korosztály :P
Nálam akkor írta ki magát a tisztességes emberek sorából , amikor előbújt belőle a pragmatikus hatalomvágyó parazita. Amikor kezet nyújtott a minden elképzelhető szempontból ellenségüknek tekinthető operettnáci kiccsapatnak.. Mert mikor lehetősége volt tenni az országért, akkor nem törte kezét lábat, (finoman szólva) de ha más lehetőség nincs a hatalom közelébe jutásra, még az ördöggel is cimborál (azzal az ördöggel, ugye, akinek ő szabta a jelmezét..)
És nem tudok mást mondani: mit ér az intellektus, ha erkölcs és jószándék nem párosul vele?

A többi oké, de ugye megint fel kéne tennem a kérdést, hogy miből fakad a sejtés, miszerint én másként vélekedem???

.. bár az is igaz, hogy a választás, a döntés meghozatalakor nem csupán ezt a dolgot kell/lehet mérlegelni, hanem azt is, hogy mikor már kurvára unom a lehúzást, akkor majd melyikük lesz az, akitől van esélyem megszabadulni? Ezen a téren sincs különbség?

mgdé 2018.11.09. 13:47:45

@Womb Raider:
"hanem azt is, hogy mikor már kurvára unom a lehúzást, akkor majd melyikük lesz az, akitől van esélyem megszabadulni"

Da.
Személy, klikk, politikai képződmény, társadalmi rendszer vagy gazdasági rendszer vonatkozásában kérdezed? Mert ettől alapvetően függ a válasz. Meg attól is, hogy mit szeretnél a "megszabadulás" utánra.

Tenkes Kapitánya 2018.11.09. 18:18:57

@Sir Bates dö Hól: "sz'al én azt gondolom, hogy te mo területéről ki sem mozdultál, mert az amit írsz, az hazugság"

Agresszív kis pöcs vagy. Nemcsak mindenben baromi okosnak tartod magad alaptalanul, hanem még azt is jobban akarod tudni, hogy voltam-e Bordeauxban vagy sem. A Montesqieu Egyetemen tartottam előadást, vendéglátóim a pápák egykori szőlőbirtokára is elvittek bórkostolásra és vacsorára. Franciaországot nálad jobban ismerem, több, mint 70 megyéjében voltam. Esetleg lakóhelyed környékét ismered jobban.

Sir Bates dö Hól 2018.11.11. 23:48:32

@Tenkes Kapitánya: ja, 96 megye van froban, majd mindegyikben voltál, biztos sokszor volt elterelés az úton, én meg europa összes országában voltam, mégsem állítom azt, hogy ismerem mindegyiket, moval együtt hatban éltem, én még azt sem merem kijelenteni, hogy mo összes megyéjét ismerem... de bizonyost én vagyok a nevetséges, te meg a mindent ismerő turista... mint a távol-keletiek, egy tegnap london, ma párizs, holnap svájc és róma, tíz nap alatt végeztek is európával, akkor ez pipa, jövőre amerika jön, mi?:-DDDD...
(a bórral vigyázzál, bórból is megárt a sok)

Sir Bates dö Hól 2018.11.11. 23:53:39

@Womb Raider: "És nem tudok mást mondani: mit ér az intellektus, ha erkölcs és jószándék nem párosul vele? "

semmit sem ér, sőt, én személy szerint megvetem az ilyent, ám te látsz bármilyen erkölcsöt vagy jó szándékot a ner vezetésében?...
süti beállítások módosítása