B1 blogcsalád



Orbánnak fontosabbak a szélsőjobboldali barátai, mint a magyarok érdekei

2018. október 27. - ashwood

web760.jpgEztán a muszlim nők nem a mi pénzünkből tartják el kölkeiket – hirdeti fennen az osztrák, kormányzó szélsőjobb legújabb sikerét (?). Az uszító propaganda hazugságai ellenére a valóságban a magyarokon csattan az FPÖ idegenellenessége.

A szélsőjobboldali, osztrák Szabadságpárt (FPÖ) az elmúlt hetekben két említésre méltó dolgot művelt:

– koalíciós partnerével, a Kurtz vezette konzervatív koalíciós társával ellentétben nem szavazta meg az EP-ben a Sargetnini-jelentést, sőt, nagy hanggal védelmezte Orbánt,

– elérte, hogy "A külföldön élő gyerekek után járó családi pótlék mértéket a jövőben hozzáigazítjuk az adott ország életszínvonalához. Ezzel a kormány 114 millió eurót spórol. Ez egy lépés a helyes irányba: a mi pénzünket a mi gyerekeinknek!" (Tegyük hozzá: az uszító szöveghez méltó képi illusztrációt is találtak: muszlim fejkendős nőket, akik felé pirossal áthúzott euróbankjegyeket nyújt egy kéz.)

fsdfsd_1540461609677458_1540469497305483.jpg

Az Európai Parlamenti FPÖ-s szavazásban semmi meglepő nincs: Orbánt már kizárólag a szélsőjobboldal védi. Konzervatív, az Európai Néppártba tartozó politikai erő ellene szavazott.

A muszlim nők kisemmizésével hirdetett akcióval azonban akadnak apróbb problémák. A leglényegesebb: családi pótlékot Ausztriában azok az uniós munkavállalók kaptak eddig, akiknek a gyereke nem él az osztrákoknál ugyan, de az EU határain belül lakik. Természetesen elképzelhető az a helyzet, amikor egy harmadik generációs török, aki amúgy születése óta német állampolgár, Ausztriában dolgozik, míg családja Németországban marad. Ez esetben viszont az említett életszínvonalhoz történő igazítás némi emeléssel jár.

Az FPÖ kampánya, bár a muszlim vallásúak ellen hergel, valójában legnagyobb számban a magyar munkavállalókat sújtja. A kimutatások szerint Ausztria 132 ezer, nem osztrák területen élő gyermek után fizet családi pótlékot. Ebből 40 ezer magyar – a legnagyobb arányban hazánk fiai vannak az érintett körben. Ezt viszonylag könnyű belátni: Nyugat-Magyarország egyes régióban szinte minden felnőtt Ausztriába jár dolgozni, míg gyermekeik idehaza járnak óvodába, iskolába. Az FPÖ-nek hála, most ők kapnak majd jelentősen kevesebb pénzt, noha:

– a családi pótlékot az osztrák költségvetés részben az ő befizetett adóikból állja,

– gyermekeik semmiféle tényleges terhet nem jelentenek az osztrák államnak, hiszen nem vesznek igénybe ingyenes, osztrák szolgáltatásokat.

(A szigorítás a magyarokon kívül sújtja a szlovákokat, a lengyeleket, románokat, szlovéneket és a cseheket.)

Vagyis: Orbán szélsőjobboldali barátai, muszlim-ellenességnek álcázva 40 ezer magyar gyerektől tagadják meg azt, ami a szüleik adófizetése után joggal járna nekik. Azt valahogy mégsem halljuk, hogy Orbán vagy Szijjártó komája vascipővel ütné az asztalt, követelve a magyaroknak kijáró tiszteletet.

Fontosabb a barátság az osztrák szélsőjobbal, mint 40 ezer magyar gyerek sorsa? Ilyen egy családbarát kormány?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr514323307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mojszipupi 2018.10.27. 13:06:05

Orbánnak ez ajándék. Minél jobban nehezítik a külföldi munkavállalást, annál nagyobb valószínűséggel jönnek haza kintről az emberek. Ezért örül a brexitnek is

Nagykörúton túli magyar 2018.10.27. 15:44:29

Tehát ez a 40 ezer szülő ott kint fizeti az adót, és a magyar költségvetés által fenntartott intézménybe járatja mégis a gyerekét?
Húha, ha ezt meglátják a libsik, lesz itt ám határontúlozás!

sinus67 2018.10.27. 16:35:06

@Szél Bernadett börtönben van már?:
Na fuss neki mégegyszer! 40 ezer kicsoda? Szülő?
Csak a pontosság kedvéért!

A határontúlizás vonatkozásában a probléma - elsősorban - a szavazással kapcsolatos anomáliák miatt van. Nem azért mert itt dolgoznak, itt adóznak és itt vesznek igénybe családtámogatásokat, vagy egyéb e határon belül élőknek is járó kedvezményeket.
Ha mást hallottál a megvádoltaktól, nyomj egy idézetet!

sZulamith 2018.10.27. 17:22:26

Nem csodálkozom az osztrákokon, elég merev, rideg népek, tisztelet a kivételnek, mert valamikor ismertem ilyeneket.

".......a családi pótlékot az osztrák költségvetés részben az ő befizetett adóikból állja," micsoda megállapítás:) Érdekes ezt nem olvasom amikor a kárpátaljai magyaroknak fizetjük a magas nyugdijat, azt a kormány adja. Szó nincs róla, hogy az adófizetők pénzéből kapják. Kettős mérce, mondhatnám.

Pyrrhus 2018.10.27. 22:12:14

Fel se kellene merülnie, hogy Ausztria családi pótlékot fizet olyan gyerek után, aki nem Ausztriában él.
Magyarországon a gyerekek alanyi jogon megkapják a magyar családi pótlékot, tehát semmilyen hátrány nem éri a Magyarországon élő gyereket a többiekkel szemben.

Pyrrhus 2018.10.27. 22:15:46

"Vagyis: Orbán szélsőjobboldali barátai, muszlim-ellenességnek álcázva 40 ezer magyar gyerektől tagadják meg azt, ami a szüleik adófizetése után joggal járna nekik. "

Ez majd akkor lesz igaz, ha Magyarországon magyar családi pótlékot a szüleik adófizetése után folyósít a magyar állam.
Azaz, aki nem adózik, a gyereke nem kap semmit.

neko1967 2018.10.28. 06:59:43

Nincs olyan csuti mocsokság, amit egy fidessnyik/bolsevik nem tudna védelmezni!

Nagykörúton túli magyar 2018.10.28. 16:51:18

@sinus67: Mit nem értesz, bogaram? Igen, szülő. Nem a gyerek dolgozik kint! :D :D :D

"a szavazással kapcsolatos anomáliák miatt van."
Mi abban az anomália, hogy egy magyar ember, akinek a szülei, nagyszülei, dédszülei is Magyarországon születtek, és aki sohasem költözött el a család szülőfalujából, soha nem is akart elköltözni onnan, az szavazni akar a magyar választásokon??
Talán az igazságosabb lenne, ha neked is azt mondanák, hogy csak akkor szavazhatsz, ha elköltözöl a szülővárosodból? Mekkora a baromság már az, hogy költözéshez kötik a szavazási jogot!

midnightcoder2 2018.10.28. 19:49:09

Eleve nem értem, hogy az osztrákok miért fizetnek a nem a területükön élő gyerekek után családi pótlékot. Ha idejön hozzánk dolgozni mondjuk egy romániai magyar, akkor a magyar állam is utal pénzt a gyerekei után Romániába ?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.10.28. 19:55:08

na mivan husikaim bebaszott a csp biznyisznek?
most komolyan...minek fizetnenek csp.t olyan kolyokbek aki ott sincs.a magyar csp.t is felvették vajon?
beszaras.

nemecsekerno_007 2018.10.28. 20:20:33

Ugyanez a helyzet a nyugdíjjárulékkal is, csak azt nem nagyon merik piszkálni...

Ezért lenne nagy szükség közös európai szociálpolitikára. (is)

gigabursch 2018.10.28. 20:30:32

@midnightcoder2:
Ezt már kérdeztem jópár éve. De nem tudom még most sem a választ.
De azt se, ha valaki valamiért mondjuk Hollandia helyett Romániában dolgozik, akkor mi a szitu?

@mojszipupi:
Ez így kb igaz is.

@Szél Bernadett börtönben van már?:

élhetetlen 2018.10.28. 22:10:36

@mojszipupi: „Orbánnak ez ajándék. Minél jobban nehezítik a külföldi munkavállalást, annál nagyobb valószínűséggel jönnek haza kintről az emberek.”. Nem biztos. Ezzel nem nehezítik a külföldi munkavállalást, legfeljebb elgondolkodnak a kint dolgozó családfők, hogy mi éri meg jobban. Hazajön, vagy kiviszi a feleséget, gyerekeket, és kiadja itthon a lakást? A családban is van ilyen, és nem hazajött.

apro_marosan_petergabor 2018.10.28. 22:20:54

Fontosabb a bevándorlás megfékezése, megállítása, mint ahogyan ezt egy libero bloggerecske felfogni tudná...

törppicur 2018.10.28. 23:07:49

1 gyerek - 1 családi pótlék.
Minden euro, amit a Magyrországon élő gyerek után fizet az osztrák állam ajándék. Ha fele annyit, mint eddig az is, ha egy eurot, az is.
Ráadásul a patás nem oka a dolognak, kicsit erőltetett a bevonása ebbe a posztba.
Igaz címlapot ér. A független, ilyen bizonyistennincstöbbmagyarországon elfogulatlan Indexnél.

teéjesenmindegy 2018.10.28. 23:31:09

X kimegy dolgozni Ausztriába, a gyereke itthon jár iskolába.
Kapja a családi pótlékot innen is, onnan is, a magyar adófizetők fizessék a tandíjat meg az eü-jét a gyereknek meg ugye minden egyéb szolgáltatást és kedvezményt?
Faszán ki van találva az EU, tényleg.

VT Man 2018.10.28. 23:56:29

@teéjesenmindegy:
"Kapja a családi pótlékot innen is, onnan is, a magyar adófizetők fizessék a tandíjat meg az eü-jét a gyereknek meg ugye minden egyéb szolgáltatást és kedvezményt? "

De azért az tetszik, amikor magyar boltba vásárol be a feleség, magyar színházba vesz jegyet, magyar autószerelõnek fizet a karbantartásért, azaz folyamatos tõkebeáramlást jelent az országnak és mindezt Euróért vett Forinttal, ami az árfolyamot erõsíti.

teéjesenmindegy 2018.10.29. 00:47:37

@VT Man: És még van olyan hülye, mint te, hogy még mindig nem látja. Szerinted szívjóságból csatlakozhattunk az unióhoz? Nem az érdek vezette a franciát/németet/labancot amikor bevették keleteurópát?
Még mindig nem látod, hogy a fasznak a rosszabbik végén vagyunk?

Magyar boltban vásárol? Melyik az a lidl, auchan vagy a tesco? A magyar autószerelő ilyen jó hazai alkatrészeket használ, mint bosch lemfölder meg ate.

Kint van X osztrákban. Ott adózik, oda termel. A gyerekét az ittlévők pénzén tanítjuk. Az anyjának a nyugdíjat szintén mi dobjuk össze. A gyereke meg miután elvégzi az egyetemet, szintén kimegy. Szerinted nincs belekódolva a rendszerbe az, hogy az örökkévalóságig egy másodrangú kiszolgálószemélyzet leszünk? Egy munkaerőgyár az uniónak?

tamask 2018.10.29. 03:26:26

Aki a labancokhoz megy tányérnyalónak, az meg is érdemli azt, hogy így elbánjanak vele.
Eleve miért is fizetne az osztrák állam külföldön élő kölykök után családi pótlékot?

Teljesen igazuk van az osztrákoknak, ezt bármely épeszű ember beláthatja.

chepunk 2018.10.29. 07:21:47

@teéjesenmindegy: Részben igazad van, de :

"Szerinted nincs belekódolva a rendszerbe az, hogy az örökkévalóságig egy másodrangú kiszolgálószemélyzet leszünk?"

nem lesz így. Mert nincs olyan, hogy örökkévalóság. Csak már senkit nem érdekel még a közeli jövő sem, se, hogy cselekedeteinek, intézkedéseinek, mi a következménye. Ebből csőd, válság lesz, ami ebben a helyzetben hamar háborúhoz vezet, és ezt a következő vágóhidat amit orbánviktor és haverjai készítenek nekünk elő nem éli túl a magyarság...

Zoltán Rádi 2018.10.29. 07:24:54

@Szél Bernadett börtönben van már?: Nyilván te is érted, csak direkt csinálsz úgy, mintha nem értenéd: Az szavazzon Magyarország sorsáról, aki utána vállalja a következményeket is. Aki nem ebben az országban lakik, az szavazzon ott, ahol él. A lehetőség adott, bármikor ide lehet költözni.

Csató 2018.10.29. 07:28:02

Persze, ha az erdélyi vagy a kárpátaljai magyar gyerekek jogairól, kenyeréről van szó, akkor az itt fanyalgó libsik egyből más véleményen vannak!
Akkor jön a "minek avatkozik bele" mantra.

Fülig José 2018.10.29. 07:34:42

Nna a sok orbánnagymagyar...féleszű, nyelvtudás nélküli
szerencsétlen, csak köpködni tudó parkány. Az ékezetmentes féreg nyilván nem Magyarországon él de még azt sem tudja, hogy az unióbam a csp KÜLÖNBÖZETÉT fizetik ki. A fogadó ország támogatásából levonják a magyar csp összegét. A retek fideSSeseknek egy fillérjébe nem kerül. Mondanám, hogy előttük is áll a lehetőség, de ostoba náci van mindenhol, nem kellenek sehova extra faszok. bernile meg a csúcs ostoba, őt nem uavarja ha életéről egy SOHA MAGYARORSZÁGOT NEM LÁTOTT ember szavaz, mert a csúti geci csak így tud hatalmon maradni. Éljen a fideSS, éljen a párt!

morph on deer 2018.10.29. 08:03:22

@Szél Bernadett börtönben van már?:
“Mekkora a baromság már az, hogy költözéshez kötik a szavazási jogot!”

Nem a költözködéshez, hanem a szavazás következményeinek viseléséhez!
Áron bácsi gond nélkül szavaz azokra a gecikre, akik kirabolják az országot és eladják a maradékát, mert ő nem látja kárát, sőt, akár előnye is származhat belőle, ha eladja magát orbánnak. Ő fizeti az adót a román államnak, közben élvezi a magyarctámogatásokat, meg a számára biztosított megkülönböztető bánásmódot.

Azok a szerencsétlenek meg, akik pechükre az országhatáron belül szükettek, meg majd “élvezik” az eredményt, szophatnak nyugodtan.

Lám a szemétszállîtási hajcihő sem zavarja a határon túli szavazókat, meg a kafeteria megvonás sem, a lakástakarék megszünésével sem ők járnak rosszul, hát mit érdekli őket, hogy az anyaországot a segítségükkel lehet igazán tönkre tenni..?
Nekik bejött a számításuk, a többi meg a mi problémánk.

Köszönjük!

morph on deer 2018.10.29. 08:09:05

@Csató:
“Persze, ha az erdélyi vagy a kárpátaljai magyar gyerekek jogairól, kenyeréről van szó”

Csak éppen a magyarországi gyerekek jogai, vagy kenyere nem érdekli a vezért fele annyira sem, mint azoké, akiknek szülwi teljhatalomhoz juttatták, immár másodszor!

Talán itt kéne először rendezni az adósságait a magyar gyerekek felé, nem gondolod?

MACISAJT1 2018.10.29. 08:31:50

1. Az osztrákoknak ebben igazuk van.Minek is fizetnének náluk nem is megjelenő gyerekek után. Az más kérdés, hogy ezután is fognak fizetni, csak már nem olyan nagyvonalúan mint eddig.

2. Az ezek után rosszul- illetve kevésbé jól - járó ingázó ausztriai vendégmunkásokat sem sajnálom.
Ahol tudják eddig is csapolták a nagyvonalú osztrák szociális rendszert és ezek után is így lesz.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 08:39:24

@MACISAJT1: "Minek is fizetnének náluk nem is megjelenő gyerekek után."

Mi van magyargyűlölő fideSSfasszopó? A magyar migránsok meg fizessenek ugyanannyi TB-t, mint az osztrákok, pedig nem is kapják meg ugyanazt a támogatást?

chrisred 2018.10.29. 08:56:32

@Pyrrhus: Nem a gyerekek kapják a családi pótlékot, hanem a gyerekek után az arra jogosultak (szülő, nagyszülő stb.).

Nagykörúton túli magyar 2018.10.29. 09:04:55

@Zoltán Rádi:
"Az szavazzon Magyarország sorsáról, aki utána vállalja a következményeket is."
Mindannyian vállalják. Nem az ő döntésük, hogy nem tehetik. Tessék reklamálni az annyira szeretett Európánál, hogy magyar községek Magyarországra adózhassanak.

"az szavazzon ott, ahol él."
Mondjuk Angliában, Németországban?

Nagykörúton túli magyar 2018.10.29. 09:15:50

@morph on deer:
"Lám a szemétszállîtási hajcihő sem zavarja a határon túli szavazókat,"
Engem se, mert elvitték ma is.
Mondjuk a határon túli szavazóknak meg nem jut a rezsicsökkentésből:
"Ma már rengeteg olyan település van Romániában, ahol a havi szemétdíj a pár évvel ezelőttinek a többszöröse."
https://kronika.ro/erdelyi-hirek/szelektiv-gyujtes-hijan-draga-a-szemetszallitas-jovore-kotelezove-valik-a-papir-az-uveg-es-a-muanyaghulladek-kulonvalogatas"

dont be such a jew 2018.10.29. 09:19:50

"A kimutatások szerint Ausztria 132 ezer, nem osztrák területen élő gyermek után fizet családi pótlékot. Ebből 40 ezer magyar – a legnagyobb arányban hazánk fiai vannak az érintett körben."

B1, a nem letezo kimutatasok blogja

teéjesenmindegy 2018.10.29. 09:26:34

@Fülig José:
"e még azt sem tudja, hogy az unióbam a csp KÜLÖNBÖZETÉT fizetik ki. "
Tehát akkor mostantól semmit nem fizetnek ki? Ezt írja a cikk: +A külföldön élő gyerekek után járó családi pótlék mértéket a jövőben hozzáigazítjuk az adott ország életszínvonalához."

MACISAJT1 2018.10.29. 09:35:47

@dont be such a jew:

Ebben kivételesen igazat írtak.
A Der Standard oldalán idézik az APA hírügynökség jelentését, amelyben egyebek mellett magyar munkavállalók példáján keresztül magyarázzák el, mit jelent a most megszavazott változtatás. Egy Magyarországon élő gyermek után, akinek nincs testvére, a mostani 172,40 euró helyett csak 93,61 euró jár majd. Egy görög gyermek esetében ugyanez az összeg 136,54 euró lesz.

Ausztria 2016-ban összesen 273 millió euró támogatást fizetett ki körülbelül 132 ezer, az EU más tagállamában vagy Svájcban élő gyermek után, akiknek a szülei Ausztriában dolgoztak vagy dolgoznak.

A 2016-os összeg legnagyobb részét, 80 millió eurót, a Magyarországra utalt támogatások tették ki. A második helyen állt Szlovákia 63 millió, a harmadikon Lengyelország 38 millió és a negyediken Románia 32 millió euróval.

dont be such a jew 2018.10.29. 09:44:11

@MACISAJT1: Lofasz az az osszeg, 170 eurot egy pincer keres naponta ausztriaban.

Nade: mennyi adnak a "menekulteknek"?

chrisred 2018.10.29. 09:46:59

@teéjesenmindegy: www.google.hu/amp/s/www.portfolio.hu/gazdasag/magyarok-ezrei-bukhatjak-a-nagyobb-csaladi-potlekot-az-osztrak-kormany-dontese-miatt.284104.html%3famp

"Jelenleg egységesen havi 172,4 euró (csaknem 54 ezer forint) családi pótlék jár gyerekenként az Ausztriában dolgozó külföldieknek. A jövőben a belgiumi tartózkodási hellyel rendelkező újszülöttek után havi 175,5 eurót (majdnem 55 ezer forintot), a magyarországi lakcímmel rendelkező csecsemők után 93,61 eurót (több mint mint 29 ezer forint), a Görögországban élő gyerekek után pedig 136,54 eurót (körülbelül 43 ezer forintot) fizetnek az osztrák hatóságok - magyarázta a családügyi tárca."

Nem megszüntetik a családi pótlékot, hanem annak az országnak az árszínvonalához igazítják, ahol a gyerek él.

Minden ballib bérretteg 2018.10.29. 09:47:19

Akkor nézzük mit mondott Orbán 2018 januárjában erről az ügyről:
(Merthogy ez a meccs januárban kezdődött és nem most, és a magyar kormány azért próbál tenni, hogy ne érje hátrány a magyarokat, azaz a B1 blog hazudok ahogy szokott !)

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/osztrak_csaladtamogatas_megszolalt_orban_viktor.655865.html

A magyar miniszterelnök azt kérte, hogy a magyaroknak, akik itt dolgoznak, tisztességes eljárásban legyen részük, ha befizették a szociális hozzájárulást, kapják meg, ami megilleti őket.

Orbán Viktor: Paks 2 európai ügy
Ha valaki Magyarországon befizeti, amit be kell fizetnie adóként és szociális hozzájárulásként, akkor mindent megkap, amit a magyarok megkapnak. Magyarországon fair eljárás van, ezt szeretnénk itt is: ha a magyarok befizetik, amit be kell fizetni, kapják meg azt, ami az osztrákoknak is jár - jelentette ki. Hozzátette, hogy harcolni fognak ezért.

Az Európai Bizottság feladata a szerződések védelme, és ha az uniós testület olyat tapasztal, ami ellentétes az uniós alapszerződéssel, hivatalból fel kell lépnie. Brüsszel teszi a dolgát, uniós szinten lesz döntés az ügyben, és ezt "mi tudomásul vesszük".

chrisred 2018.10.29. 09:50:47

@dont be such a jew: Nem a keresetekhez kell mérni, hanem mondjuk a 37,5 eurós magyar családi pótlékhoz.

dont be such a jew 2018.10.29. 09:56:04

@chrisred: A csaladi potlek helyett a magyar allam mas osztonzoket hasznal.

De egyebkent ebben egyet lehet erteni az osztrakokkal nincs semmi alapja az ingazok gyerekeit fizetni.

Ujra elo kell venni azt is, hogy ha valaki mo-n ingyen szerez diplomat, es kulfoldon dolgozik, azzal ki kell fizettetni a diplomajat.

chrisred 2018.10.29. 10:07:03

@dont be such a jew: "A csaladi potlek helyett a magyar allam mas osztonzoket hasznal."

Fantasztikus sikerrel, már ami a születő gyerekek számából is kiolvasható.

"De egyebkent ebben egyet lehet erteni az osztrakokkal nincs semmi alapja az ingazok gyerekeit fizetni."

Nem az ingázók gyerekeit nem akarják fizetni, hanem az ingázók nem Ausztriában élő gyerekeit. Vagyis nem akarnak hozzájárulni más országok gyereknevelési kiadásaihoz.

"Ujra elo kell venni azt is, hogy ha valaki mo-n ingyen szerez diplomat, es kulfoldon dolgozik, azzal ki kell fizettetni a diplomajat."

Vagyis az új generációk legtehetségesebb tagjait próbáljuk leszoktatni a tanulásról?

dont be such a jew 2018.10.29. 10:09:19

@chrisred: Aki ingazik Mo-rol annak hogy elne a gyereke Ausztriaban?

Nem kell senkit leszoktatni a tanulasrol, de az oktatas nem azert ingyenes hogy mas orszagokat segitsunk az adonkbol.

chrisred 2018.10.29. 10:21:01

@dont be such a jew: Kérdezd meg az osztrákokat.

Nem, az adónkból fenntartott állami ösztöndíjrendszer nem más országokat, hanem a saját gyerekeinket segíti. Legalábbis lehetőséget ad arra, hogy jó tanulással hozzájussanak egy államilag finanszírozott helyhez a felsőoktatásban. Ha ezt a lehetőséget csak azzal a feltétellel biztosítanánk, hogy csak annyit kereshet utána, mintha nem is lenne diplomája, akkor elvesszük a motivációt, hogy képezze magát.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 10:22:13

@MACISAJT1: "A 2016-os összeg legnagyobb részét, 80 millió eurót, a Magyarországra utalt támogatások tették ki."

Örül a mázad, magyargyúlölő? Hogy elveszik ezt a magyar migránsoktól? Rohaggy meg a geci gazdáddal együtt!

teéjesenmindegy 2018.10.29. 10:42:49

@chrisred: Ezt értettem eddig is. Fülig José azt mondta, hogy
"e még azt sem tudja, hogy az unióbam a csp KÜLÖNBÖZETÉT fizetik ki. "

Magyarul kapnak x összeget itthon, y jár egy osztráknak, akkor y-x et utaltak eddig is. Most ha levitték a magyar pótlék szintjére, akkor nincs különbség, nem?

Egyébként ha azért kap támogatást, hogy a gyerekre költse, akkor ténlyeg igaza van, hogy miért jut több a román gyereknek mint a németnek-

teéjesenmindegy 2018.10.29. 10:44:20

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Te Cicus!
Magyar migránsnak hívod azt, aki osztrákban dolgozik, de ő is meg a kölyke is itt lakik, és napi szinten ingázik? Te teljesen hülye vagy, az azért tudod? A szavak jelentését próbáld meg megérteni.

teéjesenmindegy 2018.10.29. 10:50:29

@chrisred:
"Fantasztikus sikerrel, már ami a születő gyerekek számából is kiolvasható."
Most így hirtelen tudsz még olyan országot, ahol 3. gyerek után kapsz akkora támogatást, hogy megyeszékhelyen vehess 2 szobás lakást?

"Nem az ingázók gyerekeit nem akarják fizetni, hanem az ingázók nem Ausztriában élő gyerekeit. Vagyis nem akarnak hozzájárulni más országok gyereknevelési kiadásaihoz. "
Az ingázó gyereke mégis hogy élne Ausztriában? Muter hazajön megfőzni a vacsit amig a gyerek Bécsben írja a leckét????

"Ujra elo kell venni azt is, hogy ha valaki mo-n ingyen szerez diplomat, es kulfoldon dolgozik, azzal ki kell fizettetni a diplomajat."

Vagyis az új generációk legtehetségesebb tagjait próbáljuk leszoktatni a tanulásról? -
Ez egy baromság. Az nekünk miért jó, hogy tízmilliókat ráköltünk, hogy elmenjen Németbe?

chrisred 2018.10.29. 11:04:44

@teéjesenmindegy: Nem vitték le a magyar pótlék szintjére. Benne volt a szövegben, hogy mekkora pótlék jár egy Magyarországon élő gyerek után az ausztriai munkavállalónak. Ez sokkal több, mint a magyar családi pótlék.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 11:05:17

@Minden ballib bérretteg: "Hozzátette, hogy harcolni fognak ezért."

Sose azt nézd, amit mond, hanem amit csinál. Ugyanis folytonos hazudozásban van a geci gazdád. Ő maga mondta.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 11:06:44

@teéjesenmindegy: "Magyar migránsnak hívod azt, aki osztrákban dolgozik"

Nem. Csak a magyarokat. Egy szlovák migránst miért mondanék magyarnak???

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 11:09:46

@dont be such a jew: "A csaladi potlek helyett a magyar allam mas osztonzoket hasznal."

Mint pl. no go zóna egészségügy, poroszos szar oktatás, ösztönöznek, hogy hogy minél többen elhagyják az országot.

Nagykörúton túli magyar 2018.10.29. 11:14:50

Egyébként semmi baj ezzel az osztrák példával, csak nekünk is alkalmazni kellene. Például megnézni, hogy egy multi melyik országból jön, és a cégnél alkalmazandó minimálbért az ő országukban érvényes mértékre kell szabni.

chrisred 2018.10.29. 11:15:48

@teéjesenmindegy: "Most így hirtelen tudsz még olyan országot, ahol 3. gyerek után kapsz akkora támogatást, hogy megyeszékhelyen vehess 2 szobás lakást?"

És ez mekkora hatással volt a születő gyerekek számára?

"Az ingázó gyereke mégis hogy élne Ausztriában? Muter hazajön megfőzni a vacsit amig a gyerek Bécsben írja a leckét????"

Neked is írom, az osztrákok elképzeléseiről az osztrákokat faggasd.

chrisred 2018.10.29. 11:18:17

@teéjesenmindegy: "Ez egy baromság. Az nekünk miért jó, hogy tízmilliókat ráköltünk, hogy elmenjen Németbe?"

Mire jó bármilyen ösztöndíjrendszer? A nevében is benne van, jobb teljesítményre ösztönöz.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 11:24:29

@Szél Bernadett börtönben van már?: "egy multi melyik országból jön, és a cégnél alkalmazandó minimálbért az ő országukban érvényes mértékre kell szabni."

Neked meg mi bajod? Teljesen jót írtál. Lázad van? Félrebeszélsz?

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 11:39:08

@chrisred: Én eleve azt hittem, hogy 25 év után itt nyugati fizetések lesznek.

sic! 2018.10.29. 12:03:11

A legelső Fidesz-kormány (a 98-2002-es) kb. egyetlen általam helyeselt intézkedése az volt, hogy a családi pótlék folyósítását iskolalátogatáshoz kötötték. Ehhez képest egy lépéssel tovább kellene menni: a családi pótlék _jogosultja_ a gyereknek kellene, hogy legyen (kétéves kor felett csak akkor, ha intézménybe jár), a szülő pedig csupán kezeli ezt az összeget a gyerek javára. Innentől meg vége annak, hogy a két országban dolgozó szülők azon sakkoznak, hogyan lehet maximalizálni a két országtól kapott juttatásokat.

morph on deer 2018.10.29. 13:15:06

@Szél Bernadett börtönben van már?:
”Mondjuk a határon túli szavazóknak meg nem jut a rezsicsökkentésből:”

A szívem szakad meg!
Pedig az nálunk is qrva nagy siker: pl Rogán, Szijjártó meg Mészáros több tízezret spórol havonta! De még Gyurcsányt is tízezrekkel támogatja pártunk és kormányunk, ez tényleg komoly eredmény!

Mert akinek alig jut a megélhetésre is, az nyugodtan megfagyhat a saját lakásában továbbra is, annak édeskeveset számít az orbáni “áldás”.
Tudom, hogy erre az a sztenderd fideszes válasz, hogy “menjenek el dolgozni”, csak az a szépséghiba, hogy rengeteg olyan idős ember él alacsony jövedelemből, akik már nem munkakéoesek, és akiknek nem erre a kamu “jótéteményre” lenne szüksége, hanem tisztességes szociális támogatási rendszer keretében személyre szólóan kéne segíteni a rászorulókat, - aki pedig megteheti, az fizessen teljes árat, mert az úgy tisztességes.

Arra egyébként nagy ívben teszek, jogy még hogyan nem babusgatjuk a romániában született fideszesek hátrahagyott pereputtyát, mert bizisten nem érdekel.

Ha tetszik, ha nem, én teljesen hibásnak tartom azt, hogy kibicek kívülről pofázzanak bele a belügyeinkbe, és mi viseljük a következményeit!
Válasszanak maguk közül ugyanúgy képviselőt, mint te meg én, lélekszámuk arányában, és küldjék semlegesként a parlamentbe, ahol aztán ha akarják, úgy nyalhatják a viktort ahogy jólesik, - ha akarják, és ha a választóik egyet isértenek velük, ez ellen semmi kifogásom.

De azt, hogy pl a magyar kormány milliárdokkalal támogatja többek közt a nagyváradi püspöki palota, - tehát egy román ingatlan - felújítását, és évente több tízmilliárddal “a határon túli egyházi szervezetek ingatlan- és dologi beruházásait”, miközben hazai iskolák és kórházak omladoznak, hogy a bennük levők állapotát már ne is említsem!

A lényeg, hogy például román földön megfelelő körülmények között dícsérjék az urat!
Nem, nem a teremtőt, orbán viktort!

Én ezt nagyon únom, és igazságtalannak tartom!
Nem is vagyok fideszes, az is igaz.

Zoltán Rádi 2018.10.29. 13:22:43

@Szél Bernadett börtönben van már?: Igen, Angliában és Németországban is, ahogy mondod. De azért azt meg lehet nézni, hogy mennyit kellett autózni annak aki Angliából akart szavazni és mennyi energiát kellett beletennie a hátorontúli magyaroknak.

$pi$ 2018.10.29. 14:08:02

@Zoltán Rádi: "De azért azt meg lehet nézni, hogy mennyit kellett autózni annak aki Angliából akart szavazni és mennyi energiát kellett beletennie a hátorontúli magyaroknak."

MIndenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak.

Zoltán Rádi 2018.10.29. 14:23:04

@$pi$: "MIndenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak."
Ez egészen egyszerűen nem igaz.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 14:59:39

@pi$i$: "MIndenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak."

Te is ilyen kényszeres hazudozó vagy?

teéjesenmindegy 2018.10.29. 15:49:25

@Zoltán Rádi: Az azért megvan, hogy a határon túliak képviselőt nem választanak, csak listást? Ergo a szavazatuk csak egy felet ér?

Zoltán Rádi 2018.10.29. 16:00:25

@teéjesenmindegy: Az mindegy. Övön aluli volt, hogy a Magyarországi lakcimmel rendelkezők nem szavazhattak levélben.
De kár ezen vitatkozni, most ez van, tudomásul kell venni. A világ és benne az emberek folyamatosan változnak, eljön egyszer az idő, amikor már csak egy rossz emlék lesz ez az egész.

élhetetlen 2018.10.30. 00:36:16

@dont be such a jew: Hogyan gondolod? Ha kimegy, akkor? És, ha dolgozik kint öt évet, és hazajön, és itthon dolgozik még negyvenet, akkor az állam arányosan visszafizeti, amit befizettetett vele? És ezt még cifrázhatjuk, pár kimegyek, hazajövökkel. Vagy nyugdíba menetelkor végelszámolás? De ciki, ha nem éri meg, elúszik a pénz. Vagy a csak fizetős felsőoktatás? Jó, akinek nincs pénze, az nem tanul, aki meg tudja fizetni, az meg félhülye is lehet, de lehet diplomája. Mert azért nálunk úgy kezdeni életet, hogy diákhitel visszafizetés, nincs olcsó bérlakás, tehát drága albérlet, és még gyűjtsön is valamilyen lakhatási megoldásra, hát, ez nem egy belátható életpálya modell.

élhetetlen 2018.10.30. 00:50:14

@Szél Bernadett börtönben van már?: „megnézni, hogy egy multi melyik országból jön, és a cégnél alkalmazandó minimálbért az ő országukban érvényes mértékre kell szabni.”. Nem érted, hogy miért nem lehet megcsinálni, ugye? Képzeld el hogy az összes nővér, tanár, óvónő, a maradék buszsofőrök, tűzoltók stb., a multiknál állnának sorban. Mert elhivatottság ide-oda, van az a pénz. Ez van, szövegelni könnyű, értelmesen gondolkodni már nehezebb.

élhetetlen 2018.10.30. 00:57:22

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Szél…. nem írt jót. Az ellenvélemény itt: élhetetlen 2018.10.30. 00:50:14

teéjesenmindegy 2018.10.30. 10:38:10

@Zoltán Rádi: Volt amikor szavazhattak levélben?

Hogy a francba lenne mindegy? A HT-k csak listás szavazást csinálhattak. Az összes egy helyre küldi a szavazatát. A lakcímmel rendelkezőnek hova kéne küldenie?
süti beállítások módosítása