B1 blogcsalád



Légy a levesben: Csehországnak nem tetszik a tekintélyelvű magyar és lengyel rendszer

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. október 22. - Szelestey

• Az új cseh külügyminiszter nem azt mondja Magyarországról, mint a főnöke 

• Orbán már exportálná Dél felé politikai sikerének ugródeszkáját: a sajtó megszállását 

• Minden kormányzati propaganda ellenére Magyarországon a nagy többség még mindig jó véleménnyel van az unióról, az EP-választásra viszont csak törpe minoritás akar elmenni

Süddeutsche Zeitung

suddeutsche_zeitung.jpg

Az új cseh külügyminiszter bírálta a Magyarországon és Lengyelországban tapasztalható tekintélyelvű irányzatot. Petricsek, akinek első hivatalos útja a keddi kinevezés után a szokásoktól eltérően nem Pozsonyba, hanem Berlinbe vezetett, azt hangsúlyozta, hogy Prága nem akar alternatívát a liberális demokráciával szemben, legyen a felkínált opció akár irányított, akár illiberális demokrácia.  Hozzátette, hogy véleményét elmondja majd visegrádi keretekben is, mert a partnerek és szövetségesek között jó szokás, hogy nem csak támogatásukról biztosítják egymást, hanem arról is beszélnek, ami nem okvetlenül kedvező. 

A szociáldemokrata politikus szerint Csehország helyből része annak a szövetségnek, amelyet a német diplomácia vezetője kíván létrehozni a liberális nemzetközi rend megőrzésére. Egyidejűleg elhatárolta magát a populista és euroszkeptikus megközelítéstől, amit pedig mind Babis kormányfőnek, mind Zeman elnöknek a szemére szoktak vetni. Azt mondta, hogy ő elkötelezett a 89-es forradalom értékei mellett, ideértve a demokráciát, a jogállamot, a sajtószabadságot és az esélyegyenlőséget. Nem támogatja az államfőnek azt a követelését sem, hogy töröljék el az Oroszország elleni szankciókat, mert Moszkva nem teljesítette a feltételeket. Ugyanakkor jelezte, hogy Prága továbbra is elutasítja a kötelező kvótákat, viszont pártolja az önkéntes szolidaritást. 

Al-Jazeera

aljazeera.jpg

Orbán Viktor megbízható üzletembereken keresztül igyekszik exportálni a magyar kormány sajtómodelljét. A politikus egyértelműen uralja a magyar belpolitikát, szövetségesei átvettek egy sor bíráló lapot, tévét, rádiót, internetes portált, így a miniszterelnök dominanciája ezen a területen is megingathatatlannak látszik.  Emberei immár 50 %-os érdekeltséget szereztek az Index reklámbevételeit ellenőrző cégben is. A hírportál főszerkesztője szerint a korábbi vetélytárs Origo mára a hatalom szócsövévé züllött le. A bulvárlapok pedig leginkább a tájékoztatásért felelős tárca meghosszabbított karjaként szolgálnak. A Riposzt pl. leginkább az EU-t, a migránsokat és Orbán politikai ellenfeleit támadja. 

Csáky Zselyke, a Freedom House kutatója azt mondja, a kormányfő a Riposzt ötletét Szerbiától vette át, de most szeretné az écát kiterjeszteni a Balkán más államaira is. Az újság társtulajdonosát, Schatz Pétert kapcsolatba hozzák több médiabefektetéssel is Szlovéniában, illetve Macedóniában. Ez nagyon is beleillik Orbánnak abba a tervébe, hogy bevándorlás- és migránsellenes alapon szövetséget hozzon létre Közép-, valamint Délkelet-Európában. Urbán Ágnes, a Mérték Médiafigyelőtól azt gondolja, hogy a sajtóban a magyar fél adja a know how-t, azaz miként kell átvenni az irányítást, megszabni a közbeszédet, működtetni a propaganda hálózatot. A sajtópiaci vásárlásokat nem igazi üzleti megfontolások mozgatják, de azért azok kifizetődnek a politikában. 

FT

financial_times.jpg

A német politikai közép nem tudja tartani magát, de más országokban is keresik, miként lehetne visszaszerezni a bejáratott, nagy pártok által elvesztett rétegeket, miközben Európa hadakozik az új kelet-nyugati megosztottsággal, bepánikol az olasz költségvetés és a Brexit miatt . Így látja a kommentár, amely arra is felhívja a figyelmet, hogy a német változások talán nem annyira látványosak, mint a többi konflikus, de hosszú távon alapvető hatással lehetnek az egész EU-ra. A bajor választásokon meggyengült a CSU, de ennél sokkal jelentősebb, hányan álltak át a szociáldemokratáktól a zöldekhez. Az SPD óriásit hibázott, amikor belépett az újabb nagykoalícióba. Ráadásul tagsága erősen öregszik, viszont amit amit az idősek akarnak, az nem vonzza a fiatalokat.

Ugyanakkor Nyugat-Európában sorra bukkannak fel új erők, amelyek a visszaszoruló közép rovására terjeszkednek, lásd a Ciudadanost a spanyoloknál, vagy a Macron-féle En Marche-t a franciáknál. De felbomlott a hagyományos, bal-jobboldali felosztás az olaszoknál is. A következmények még aligha mutatkoznak meg a jövő évi EP-választáson, ám a mélyben lévő talajrétegek ellenkező irányban mozognak. Alighanem a Néppárt lesz továbbra is a legerősebb, de várhatóan nem tud senkivel sem erős koalíciót kötni. Márpedig az unióban a döntésekhez általában minősített többség szükséges, így a vége még az is lehet, hogy leáll a gépezet.

Der Spiegel

der_spiegel.jpg

Nincs jó állapotban a liberális demokrácia, de ettől még nem kell feladni, mert az nagyon is kapóra jönne a szabadság ellenségeinek. Erre figyelmeztet a kommentár, noha gazdaságilag a fejlett Nyugat még mindig az élen áll. Csakhogy komoly repedések keletkeztek rajta, amit mutat a tragikus végkifejlet felé tartó Brexit, Trump megalkuvó magatartása a Kashoggi-ügyben, Bolsonaro közelgő győzelme Brazíliában. Viszont pont az tűnt el, ami összetartotta a liberalizmust: a derűlátás, a haladásba vetett bizalom és az akarat az ily módon megnyíló esélyek kihasználására. A politikai folyamatok a pesszimizmus folytán kezdenek szétesni, aminek egyik oka lakosság elöregedése. Továbbá a válságokra hajlamos gazdaság, amely megrendítette a bizalmat az intézmények iránt, és ezt csak tetézi, hogy egyes államokban igen igazságtalan a jólét elosztása, amihez erősen lyukas szociális háló járul és a kettő együtt lázadáshoz vezet az elit, és ami még rosszabb: bizonyos kisebbségek ellen. A kiváltó tényezők között nem szabad megfeledkezni a média szerepéről sem, hiszen a sajtó sokszor kiélezi, ugyanakkor leegyszerűsíti a gondokat.

A liberális demokrácia ügye állt már sokkal rosszabbul is, pl. amikor a fasizmus, majd a szocializmus sorra fojtotta meg a nyílt társadalmakat. Azon kívül az említett három tényezőt nem szabad feltartóztathatatlannak tekinteni, sokat segíthet az átfogó oktatási, illetve kulturális politikai, valamint a bevándorlás ésszerű szabályozása. A gazdaságban túl kellene lépni a gyors meggazdagodás és az olcsó hitel bűvkörén és inkább az innovációra, valamint a nagyobb termelékenységre kellene építeni, ami széles tömegek javára válhat. Végül pedig a tájékoztatásban egyezségre kellene jutni, hogy miről érdemes beszámolni, miről nem, ideértve a Facebook, a Google és a többi közösségi média által közvetített tartalmakat. Merthogy a polgárokat be kell vonni a döntésekbe, ahhoz pedig behatóan ismerniük kell a közügyek részleteit.

Bloomberg

bloomberg_1.jpg

Európában a politikusok javában készülnek a jövő májusi uniós választásra, amely meghatározhatja, hogy az EU túléli-e a nacionalizmus újjáéledését, ám közben a lakosságot e pillanatban meglehetősen hidegen hagyja az ügynek ez a része. Sőt, az Eurobarometer felmérése azt bizonyítja, hogy az embereket inkább olyan témák érdeklik, amelyeket a populisták dobtak be a köztudatba. Így a bevándorlás, amely kulcskérdés az olyanok számára, mint Orbán és Salvini. Hogy a kampány során foglalkozni kell vele, arra 50 % bólintott rá, bár  ettől mindössze 3 %-kal marad el a gazdaság, a növekedés, valamint a fiatalok munkanélküliségének problémája. A 4. helyen a terror elleni harc áll, 44 %-kal. 

Jelenleg csupán a megkérdezettek egyharmad mondja azt, hogy nagy valószínűséggel elmegy voksolni, vagyis a többségnek még rá kell hangolódnia az eseményre. Mellesleg a megkérdezettek nagy része azt sem tudja, mikor kell az urnákhoz járulni, de azért a tagságról jó véleménnyel van. Az EU-ról Magyarországon 60 % nyilatkozott kedvezően.  Amúgy nálunk 4 éve a jogosultak kevesebb, mint 30 %-a adta le szavazatát. Kb. ugyanennyi közölte most azt, hogy élni kíván a lehetőséggel. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3914314783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paraszthajszal 2018.10.22. 10:19:55

„Így a bevándorlás, amely kulcskérdés az olyanok számára, mint Orbán és Salvini. Hogy a kampány során foglalkozni kell vele, arra 50 % bólintott rá, bár ettől mindössze 3 %-kal marad el a gazdaság, a növekedés, valamint a fiatalok munkanélküliségének problémája. A 4. helyen a terror elleni harc áll, 44 %-kal.”

Hát igen, Orbán és Salvini jól érezték meg az idők szavát, azzal foglalkoznak, ami az emberek számára is fontos, új megközelítést, megoldásokat (határkerítés és szigorúbb őrizet, csak unión kívüli táborok) javasoltak egy olyan témához, aminek Brüsszelben csak az adminisztratív, kötelező kvóták alapján történő kezelését tudták csak elképzelni!

És Magyarországon a gazdaságot is sikerült rendbe tennie a kormánynak és a jegybanknak egy új szemlélet, Brüsszellel, a bankokkal és a szolgáltató multikkal szemben az igazságos tehermegosztás, a munka fontosságát kiemelő megközelítéssel.

Ezért nálunk a növekedéssel sincs probléma, a kormány nyugodtan várhatja a jövő évi választásokat!

Gábris szomszéd 2018.10.22. 11:27:00

@paraszthajszal: "És Magyarországon a gazdaságot is sikerült rendbe tennie a kormánynak"

Mire gondolsz pontosan? Esetleg a harmatgyenge versenyképességre, stagnáló termelékenységre, növekvő elvándorlásra, munkaerőhiányra, magánberuházások alacsony szintjére, gyenge innovációs képességünkre, stb???? :)

merce.hu/2018/04/07/a-magyar-gazdasag-helyzete-2018-ban-2-resz/

paraszthajszal 2018.10.22. 12:26:59

@Gábris szomszéd: „Mire gondolsz pontosan?”

Az Eurobarometer-felmérésben a gazdasággal kapcsolatban kiemelik a növekedés és a fiatalkorú munkanélküliség problémáját, mint a választók számára kiemelten fontos problémákat. Lássuk, hazánk ezen a téren hogy teljesít.

Az Eurostat 2018. augusztusi (2018 2. negyedévére vonatkozó) jelentése szerint a reál GDP növekedését (GDP growth %, volume) tekintve, az éves összehasonlításban (year-on-year) 4,4%-kal az adatot szolgáltató országok között (Lengyelország mögött) a második, a negyedéves összehasonlításban (quarter-on-quarter) a negyedik helyen voltunk.
ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/9105264/2-14082018-BP-EN.pdf

A 2017-es reál GDP-növekedési adat (4,1%) alapján a leggyorsabban növekvő országok mögött az erős második vonalban helyezkedünk el, jóval megelőzve az EU-28-ak átlagát (2,8%).
ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tec00115&plugin=1

A fiatalok munkanélküliségi rátája Magyarországon folyamatosan csökken, és az EU-átlaghoz képest jóval kedvezőbb, kevesebb mint annak kétharmada (itt a részletező, youth unemployment c. lenyitható részben: ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Unemployment_statistics#Youth_unemployment ).

A liberális gazdaságkutató intézetek szubjektív versenyképességi rangsorai valójában nem egy gazdaság erejét, hanem az általuk felírt, szerintük mindenkire jó receptnek (ún. washingtoni konszenzus) való megfelelést próbálják mérni.

Túl sok jelentőséget ezeknek én nem tulajdonítanék, hiszen a WEF GCI helyezéssel még soha senki sem lakott jól, míg a reál GDP szintje és növekedése közvetlenül a Magyarországon megtermelt termékek és szolgáltatások összértékét és annak növekedését tükrözi, változatlan áron (azaz az infláció, árváltozások torzító hatásának kiszűrésével).

rasztaszív 2018.10.22. 13:06:29

@paraszthajszal: a 2008-as válság perverz kezelése,a tömérdek kreált pénz olyan növekedést indított a világgazdaságban,amibe bárki belekapaszkodhat,elfed minden gazdasági hibát,így egy következmények nélküli világot hozott.szerintem jórészt ez áll a világszintű populista hullám erősödése mögött is.

rallus 2018.10.22. 13:36:56

@rasztaszív: ..és hála az általatok megválasztottaknak az Orbán kormány remek állapotban vehette át a gazdaságot! Az igaz, hogy túlzott deficit eljárás fojt ellenünk és azonnal törleszteni kellett azt a néhány milliárdocskát, amit Ferencék felvettek, de már volt síkvidéki alagutunk és Időkerekünk!

taga20 2018.10.22. 13:38:33

@paraszthajszal: "És Magyarországon a gazdaságot is sikerült rendbe tennie a kormánynak és a jegybanknak egy új szemlélet, Brüsszellel, a bankokkal és a szolgáltató multikkal szemben az igazságos tehermegosztás, a munka fontosságát kiemelő megközelítéssel."

ember, ha te ezeket a dumákat csak iróniából írod, akkor fergeteges vagy.
ha viszont komolyan irkálod, akkor egy orbitális faszkalap vagy.

rasztaszív 2018.10.22. 13:53:27

@rallus: az orbánod az első dúlása idején elszabotálta az előkészített beruházásokat,a szocik pedig megépítették.erre jött a válság.viszont volt pár száz kilóméter új autópályánk,amire ipar települt,és most abból élünk.

rallus 2018.10.22. 14:33:47

@rasztaszív:
1. Mit építettek a szocik?
2.Milyen konstrukcióban építették a szocik az autópályákat?
3. Milyen beruházásokat szabotáltak el?
!. Az lenne jó, ha ti valóban abból élnétek, amit maguk után hagytak....

rasztaszív 2018.10.22. 15:38:45

@rallus: tényleg az lenne a jó.de most a varangyos gecitek él belőle.de közben legalább még lerohaszt pár dolgot.és simán vagytok olyan aljasok,hogy amikor majd az egészségügyre,meg az oktatásra kell költeni valaki másnak,megint úgy csináltok,mintha a gazdasági zsenitekből eredtek volna a mai szép számok,nem ezek lerohasztásából.
a fidesz egy dögevő,ami feléli a jövőt.ehhez ért,meg ennek a megmagyarázásához,és másra kenéséhez.

rallus 2018.10.22. 20:17:17

@rasztaszív: Ha ezt Ferencnek be tudtad volna adni, akkor nem vetemedik a "szenvedélyes igazságbeszédre"!

rasztaszív 2018.10.22. 20:40:54

@rallus: a fidesz aljasságáról pont őt aligha kell győzködni.

Európai téridő 2018.10.22. 21:00:38

A cseh külügyminiszter történelmből elégtelent érdemelne. Talán nem kellett volna 103 évvel ezelőtt javasolniuk Ausztria-Magyarország szétzúzását. A franciák gonosz, revansista III. Köztársaságának ama ideológiájához, hogy a birodalmakat szét kell zúzni, igencsak passzolt a cseh Edvard Benes előadás-sorozata, röpirata erről a kérdésről, de ebből a "projektből" Csak Ausztria-Magyarország szétzúzása és Németország megroggyantásának kísérlete valósult meg - utóbbi csak rövid ideig tartott. Holott Ausztria-Magyarország akkor már nem Birodalom, hanem Monarchia volt, a német Reich pedig inkább a latin Regnum, azaz Orsáz fogalmával lett volna leírható. Ilyen alapon magukkal kellett volna kezdeniük, hiszen ők is Birodalomból váltak fokozatosan Országgá, nemzetté. Amúgy pedig nem a nacionalizmus a bajok okozója, hanem annak a túlzásba vitele, azaz a sovinizmus. Márpedig a mai nemzetállamok azért ennyire nem túloznak, a kevés kivétel csak a főszabályt erősíti. Mert már a költő Zrínyi is az Áfium-ban úgy fogalmazott: "egy nemzetnél sem vagyunk alább valóak".

midnightcoder2 2018.10.23. 14:58:01

@rasztaszív: "a szocik pedig megépítették.erre jött a válság.viszont volt pár száz kilóméter új autópályánk,amire ipar települt,és most abból élünk"

Ja. A GDP nagy részét az új pályák által érintett régiók termelik. Ja bocs, nem is. Budapest és Győr.

rasztaszív 2018.10.23. 15:12:58

@midnightcoder2: akkor a többit hagyjuk is...?oda nem kell út?nem elsősorban oda kell?!egyébként pedig már beindult a mozgás.

nemecsekerno_007 2018.10.23. 15:22:14

@midnightcoder2: Jaja, sajnos ilyen torz a gazdaságunk térszerkezete. Az ilyen szerkezet nagyon rosszul használja ki az erőforrásokat. De rasztaszív-nek igaza van, már elindult valami mozgás.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.10.23. 15:22:53

A liberális demokrácia ügye állt már sokkal rosszabbul is, pl. amikor a fasizmus, majd a szocializmus sorra fojtotta meg a nyílt társadalmakat. "
a monarchiara teccik gondolni?vagy mire?a cari udvarra?melyik tarsadalom volt a 20.as 30as evekben nyitott tarsadalom?
jezusom ezt a kamu dumát.

Larry Silverstein 2018.10.23. 15:46:10

En mondjuk pont lefosom mit magyaraznak a ballipsik, ezeket meghallani sem erdemes.

Csinal hulyesegeket a kormany, de eg es fold a kulonbseg akozott, milyen volt az orszag allapota a gazdasagi valsag ELOTT, es milyen ma. A mai tendenciak fenntarthatoak, nem lufigazdasagot epitunk mint a szocik.

Fülig José 2018.10.23. 15:55:00

@Larry Silverstein: ezért cellázol külföldön mi, te mocskos fasz? Én meg téged foslak telibe, na erre varj gombot trollgeci...

Fülig José 2018.10.23. 15:56:15

@Larry Silverstein: te max a britteknek termelsz gdp- t mosogatással, uh a te neved kuss

Fülig José 2018.10.23. 15:58:02

@FILTOL: itt sem van ékezet... mivan köcsögök, át kell venni a magyar trollok melóját mer el kellett menniük tapsikolni?!

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.23. 16:08:53

@Larry Silverstein: "A mai tendenciak fenntarthatoak"

Igen, az jó lenne. Kár, hogy nem igaz.

Larry Silverstein 2018.10.23. 17:53:28

@rasztaszív: Ez total kamu, ugyanis csehorszagban, szlovakiaban nem epult autopalya halozat, megis eleg jol elvan a gazdasaguk nelkule.

rasztaszív 2018.10.23. 17:59:30

@Larry Silverstein: ők is sokat költöttek az úthálózatra.az a kamu,hogy ez megúszható.

dunántúli gyerek 2018.10.23. 18:07:11

@rasztaszív: mondom nem epitettek autopalya-halozatot

azaz, semmivel nem jarult ez hozza a magyar gazdasaghoz, meg annyival se, mint miota meszaros epiti az utakat

Muhammad Balfas 2018.10.23. 18:36:30

"Az EU-ról Magyarországon 60 % nyilatkozott kedvezően. "

A Brexit népszavazás előtt milyen közvéleménykutatások is jelentek meg? ;)

John Brennan 2018.10.23. 19:02:04

@rasztaszív: Ezt írod:
"varangyos gecitek él belőle
a fidesz egy dögevő
a fidesz aljasságáról
orbánod az első dúlása idején"

pepin_nymburk 2018.10.23. 19:06:39

@dunántúli gyerek: hazudsz, sosem jártál sem Csehországban, sem Szlovákiában.
Az elmúlt 12 évben komoly pénzeket toltak bele. Szerintem add fel a bértrollkodást, menj el dolgozni, utána utazgass, és ne nézz M1-et, mert hülye maradsz

Habony Árpád. 2018.10.23. 19:16:30

"Légy a levesben: Csehországnak nem tetszik a tekintélyelvű magyar és lengyel rendszer"

Ez nem jelent semmi, libsik mindenhol vannak, meg a Lengyeleknel is, meg nalunk is boven, pedig irtjuk oket rendesen.

Épüljön stadion a CEU helyére 2018.10.23. 19:23:11

" Így a bevándorlás, amely kulcskérdés az olyanok számára, mint Orbán és Salvini. "

A bevandorlas, az nem a nemzeti oldalnak kulcskerdes, hanem a nemzetkozi globalistaknak, mert csak az illegalis bevandorlok szavazataval nyerhetnek. Ezert eroltetik barmi aron a lakosag cseret, szavazokra van szukseguk.

rasztaszív 2018.10.23. 19:51:53

@John Brennan: jobb,ha megszokod.az utókor így fog emlékezni.

John Brennan 2018.10.23. 20:45:16

@rasztaszív: Ezt írod:
"varangyos gecitek él belőle
a fidesz egy dögevő
a fidesz aljasságáról
orbánod az első dúlása idején"
Ezt te írod. Gondolom részeg vagy.

Rоdney_2 2018.10.23. 20:52:12

@John Brennan: Ááááá... friss nick. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.23. 20:59:08

@Larry Silverstein: " A mai tendenciak fenntarthatoak, nem lufigazdasagot epitunk mint a szocik."
Csak éppen dupla akkora mínuszban van az ország, te faszfej!

2010
államadósság 78 milliárd euró
manyup 10 milliárd euró
valutatartalék 34 milliárd euró

mérleg -34 milliárd euró

2018
államadósság 91 milliárd euró
manyup 0
valutatartalék 24 milliárd euró
Eximbank adóssága 2 milliárd euró

mérleg -69 milliárd euró

Most akkor?

John Brennan 2018.10.23. 20:59:51

@Larry Silverstein: Nincs ilyen egyirányú kapcsolat, de egy részeg raszta szerint lehet, hogy:
ha autópálya
akkor gazdasági növekedés

rasztaszív 2018.10.23. 21:09:19

@John Brennan: józanul is tudok igazat mondani.

rasztaszív 2018.10.23. 21:10:29

@John Brennan: a megépült autópályák növekedésre gyakorolt hatásáról itt eddig egy szó sem volt.pedig lehetne.

John Brennan 2018.10.23. 21:35:47

@rasztaszív: "volt pár száz kilóméter új autópályánk,amire ipar települt,és most abból élünk." Te írtad, de részeg vagy és nem emlékszel.

rasztaszív 2018.10.23. 21:43:48

@John Brennan: és ez elvileg számszerűsíthető is.de nem arról volt szó.

meddig szeretnél elmenni fikamatyi-üzemmódban?semmi haszna az autópályáknak?vagy,mint a haverod,azt is letagadnád,hogy megépültek?:)

Zionnépe 2018.10.23. 21:52:47

@rasztaszív: Csak óvatosan magasztald a megépült autópályáinkat, mert ahogy kivágják lassan az összes fát, és általában is elpusztítanak mindent, ami korábban jó volt ezek a nyomorult gerinctelen senkiháziak, képesek lesznek inkább ezeket is beszántani, csak nehogy bármi jó és hasznos maradjon!

Zionnépe 2018.10.23. 21:58:29

@John Brennan: Magadtól sosem jutnál arra a következtetésre, hogy az autópályák gazdasági növekedést hoznak? Remélem te nem józanul írsz ilyen baromságot?! Szerinted a világ melyik részén építettek autópályákat kizárólag a lakosság kedvtelésére vagy a puszta kényelmére?

Zionnépe 2018.10.23. 22:07:54

Tessék csak elfáradni az ország délkeleti részeibe, és ott érdéklődni az autópálya-hiámy miatti gazdasági fellendülés hiányáról! Mit gondolsz miért a borsodi a délkeleti része legszegényebb és leginkább elnéptelenedő terület?
Igen, azért mert nincs munka, és azért nincs munka, mert bár olcsó lenne, de kvázi képtelenség hatékonyan termelni onnan a megfelelő szállítási kapacitás miatt. És igen, jó pár multi pont ezért mondta le ezen területeken a beruházását, mert nem volt hozzá megfélelő szállítási infrastruktúra.
Ezzel ellentétben mondj olyan városokat, ahol nincs autópálya, de kiemelkedően nagy az ipar?!

rasztaszív 2018.10.23. 22:09:09

@alöksz róz: majd valaki egyszer kiszámolja.

de biztos nem fideszes lesz...:)

John Brennan 2018.10.23. 22:13:19

@Zionnépe: A Magyarországnál 3 és félszer nagyobb Finnországban 779 kilométer autópálya van (nálunk 1500 km). Miért nem építenek többet a finnek, he? Pedig növekedhetnének!

Zionnépe 2018.10.23. 22:13:38

@John Brennan: Ja és kérdezd csak meg Szíjjártót, ha beintett volna a BMW-nek, hogy nem épül külön autópálya-becsatlakozás nekik, mennének-e oda a bajorok? Biztos lehetsz benne, hogy nem.

Zionnépe 2018.10.23. 22:19:07

@John Brennan: Mondjuk azért, mert van tengerük, és mert a lakosság és az ipar is főleg a déli részen van. Finnország északabbi részén csak a rénszarvasok vannak, meg a télapó. Ő meg ugye repülő szánon mászkál évi 1 napon, ergo nem kell neki autópálya, és ipar se nagyon tud oda települni, miután emberek is alig vannak akik dolgoznának, ellenben csont hideg bezzeg van az év nagy részén.

contractor 2018.10.23. 22:36:19

Csehországnak igazából nagyon kényelmetlen és kevés haszonnal jár a V4-ek társasága, mivel igazából magát Nyugat-Európához sorolja és nem Közép-Európához. A szlovákokkal még barátkozik, úgy ahogy , mivel nemrég válltak elés a nyelv is nagyon hasonló, de a lengyelek és a magyarok nem mozgatják meg a főleg ateista csehek fantáziáját. Orbán pedig nagyon kínos nekik is. A migránsok megállításán kívül semmi közös ügyünk sincs.

Zionnépe 2018.10.23. 22:36:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Gondolod, ha az "elmúltnyócév" alatt nem esett le a sok birkának, majd most fog, hogy folyamatosan pusztul az ország és szegényedik, miközben a korrupció meg az egekben?
Számokkal és racionális érvekkel nem fogsz tudni hatni rájuk, mert akkor már a "98%-os különadójuk" meg a beszántott Alkotmánybíróság után megkapták volna az utilaput a talpuk alá... de legkésőbb az einstandolt, de jóvá nem írt egyéni nyugdílyfolyószámlák után.
Sajnos a nép közel fele (akik megválásztják őket tuti), funkcionális analfabéta, csak a bulvár, a pocskondiázás és a "mi-majd-jól-megmutatjuk-neki(k)" szentháromság fogja meg őket. Ha már nincs vakolat a kórházakban, orvos és ápoló is csak nyomokban, a gyerekeik meg annak örülnek, ha csak melegedni (már ahova) járnak iskolába - mit vársz tőlük? Számok, érvek, racionalitás? Az ilyesmi számukra csak"úri huncutság" :-) !

Zionnépe 2018.10.23. 22:40:01

@contractor: A csehek csak kínosan vigyorognak mindkét hülye szomszédon, és próbálják magukat az EU felé tolni közben. Nincs ezen mit szépíteni.

John Brennan 2018.10.23. 22:42:19

@contractor: A csehek márcsak ilyenek, egy cinikus, történelmüket nem tisztelő bagázs, akik a 3 millió szudétanémetük hagyatékából élnek ma is. Azért voltak náluk a kommunisták is olyan sikeresek, mert volt mit ellopniuk 45 után a magyaroktól és németektől. Szánalmasak.

contractor 2018.10.23. 22:52:56

@John Brennan: Ez így nem igaz. Már a monarchiának is a legiparosodottabb területe volt. Míg Mo. csak összeszerelő bázis ahol csak betanított munkások tömegei dolgoznak, akiknek fogalmuk sincs mit miért csinálnak, addig a csehek a tervezéstől a gyártásig benne vannak mindenbe és megvan az ipari kúlturájuk is hozzá. Legyárják otthon ugyan a Mercedest és az Audit is, de a magyar know-how zéró mindebben és ennyi is marad.

John Brennan 2018.10.23. 23:06:13

@contractor: A monarchia alatt német ipar volt a cseheknél, nem cseh, amúgy Ausztria mögött voltak. A libereci Porsche alapította a csehországi autóipart, ami ma már ismét nagyrészt német kézben van (a többi japán, koreai és francia kézben). A gyártástervezés ugyanúgy megvan Magyarországon (az Audi győri fejlesztőközpontjában 400 mérnök dolgozik, ami nem betanított munka, pubi), mint a cseheknél, de nem ez adja a sok jövedelmet, hanem a marketing és a kereskedelem, amit a külföldiek irányítanak mindkét országban.

John Brennan 2018.10.23. 23:10:51

@contractor: Azt meg nem is tagadhatod, hogy a csehek 3 millió némettől konfiskálták a vagyonukat (ház, föld, bolt, gyár) a 2. világháború után, amit mai napok a cseh parasztprolik használnak. Ha Olmützben, Krumlauban, Kuttenbergben vagy Trautenauban sétálsz, érezheted, hogy a lakosság itt nem dolgozott meg ezekért az épületekért, városokért, városképekért - akárcsak Nagyszebenben vagy Brassóban.

contractor 2018.10.23. 23:34:03

@John Brennan: Autó tervező vagyok 1993 (Holden, Opel, Saab, Alfa Romeo) óta és ahhoz hogy egy tervező ház elvállaljon csak egy karosszériát (Body-In-White - BIW), - padlólemez nélkül!- ahhoz 400-550 tervezőre és mérnökre van szükség. Ennek fényében az a 400 mérnök az Audinál a futószallagokat igazgathatja és jelentéseket küldhet a központba, ha valami változtatást kérnek, vagy csak leírják a problémát, úgy hogy a tervező is értse. Mást nem tudok elképzelni ilyen kevés mérnökkel egy ekkora gyár esetén.

alöksz róz 2018.10.24. 00:01:26

@rasztaszív: hát akkor így csak a levegőbe beszélsz...
(és ha még csak most indult be a mozgás, akkor hogy élhetünk az arra települt iparból, nem érzel egy halvány ellentmondást?)

alöksz róz 2018.10.24. 00:03:14

@contractor: van más is. prezentációkat is készítenek a meetingekre.

rasztaszív 2018.10.24. 01:16:24

@alöksz róz: nyilvánvalóan számszerűsíthető az autópályák hatása a gazdasági növekedésre,és nyilvánvalóan nem az én dolgom ezt kiszámolni.valamint nyilvánvalóan nem fideszes lesz,aki majd megteszi...:)

valóban,az "abból élünk" csak egy szófordulat.nem minden növekedés ebből eredeztethető,csak egy része.de ehhez még jön a világgazdasági boom hatása,az olajár bezuhanása,az eu-s pénzek - és máris nagyobb szám jön ki,mint amennyi realizálódott...na ez a mínusz az orbán-hatás.

alöksz róz 2018.10.24. 05:38:32

@rasztaszív: hát csak így ha valaki azt válaszolja erre, hogy minimális vagy akár elhanyagolható az a gazdasági növekedés, ami az akkori autópályaépítéseknek köszönhető, nem tudsz vele vitába szállni... hitkérdés lesz belőle, vagy elhiszi az ember vagy nem.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:19:27

@John Brennan: @John Brennan: "érezheted, hogy a lakosság itt nem dolgozott meg ezekért az épületekért, városokért, városképekért"

az, hogy te mit érzel, az nem tény, hanem a saját egyéni pszichiátriai problémád.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:23:49

@Zionnépe: " Finnország északabbi részén csak a rénszarvasok vannak, meg a télapó. Ő meg ugye repülő szánon mászkál évi 1 napon, ergo nem kell neki autópálya, és ipar se nagyon tud oda települni"

Ouluban egyetem, van, Nokia volt, amikor még erős volt, papírgyár volt, stb. Oulu iparilag erősebb város Debrecennél.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:29:54

@John Brennan: "A Magyarországnál 3 és félszer nagyobb Finnországban 779 kilométer autópálya van (nálunk 1500 km). Miért nem építenek többet a finnek, he?"

Mert hatoda a népsűrűség, te faszfej! A 80-as IQ-ddal nem fogod fel, hogy ha egy térségben alig lakik valaki, akkor az autók sűrűsége is igen kicsi, és a sima, normál utakon szépen el lehet közlekedni, nem kell autópálya. Finnországban északon nem kell autópálya ahhoz, hogy eljuss A-ból B-be. Pláne, hogy vagy 4 hónapig olyan hó van, hogy inkább rajta hagyják a havat az utakon, és szegecses téligumikkal közlekednek. Az meg a normál autóúton 80 kilométerperórás sebességgel ideális. Az ostoba fejedbe kell oda autópálya, te barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:32:18

@Épüljön stadion a CEU helyére: a bevándorlók nem szavaznak. ostoba, náci fasz vagy!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:32:48

@Épüljön stadion a CEU helyére: a bevándorlók általában nem szavaznak. ostoba, náci fasz vagy!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:39:57

@John Brennan: @Épüljön stadion a CEU helyére: btw az általad hivatkozott cikkben egy büdös szó nincs arról, amit behazudtál. hazug, náci kutya vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:43:52

@Ches Desmond: "A Brexit népszavazás előtt milyen közvéleménykutatások is jelentek meg? ;)"

szoros eredmények. tudom, hogy fingod nincs róla, és nem néztél utána, csak hazudsz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:47:00

@Larry Silverstein: "szlovakiaban nem epult autopalya halozat"

faszt nem. a náci Fiióta csak ahuzdni képes. 5 másodperc alatt lebuktatható.

en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Slovakia

Európai téridő 2018.10.24. 07:50:00

Mármint Benesország jelenlegi külügyérének. Ő már a jelek szerint nem emlékszik arra az először proletár, majd csak elvtársi internacionalizmusra, amelynek levegőjét árasztják a politikában belekontárkodó NGO-civilek. Amúgy az Ausztria-Magyarország szétzúzását 1915-ben és egy évvel később írott formában is terjesztő Edvard Benes, a későbbi lakosságcseréltető csehszlovák államfő, aki, többek között akarva-nem akarva átjátszotta hazáját Sztálinnak, holott Csehország nagy részét az amcsik szabadították fel, jól mutatja az ő "sokkul(a)csos külpolitikájukat.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:53:13

@midnightcoder2: "A GDP nagy részét az új pályák által érintett régiók termelik. Ja bocs, nem is. Budapest és Győr."

egyrészt arra nincs adatod, hogy a vidéki régiók között milyen az eloszlás:

ezen a térképen pl elég homogén:

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/2/25/Gross_domestic_product_%28GDP%29_per_inhabitant%2C_by_NUTS_2_regions%2C_2016_%28based_on_data_in_purchasing_power_standards_%28PPS%29_in_relation_to_the_EU-28_average%2C_EU-28_%3D_100%29-RYB18.png

másrészt meg az "érved" nem cáfol semmit. ha az autópálya jó, akkor egy régebb óta meglévő autópálya nyilván lehet jobb.

de hát a 80-as IQ-ddal ezt hogy is fognád fel, te ostoba náci!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:54:14

@Európai téridő: nem kellett volna idejönni ezeknek a nomád, pustai magyaroknak. ti miért vagytok olyan idióták, hogy mindig 100 éve történt dolgokra mutogattok vissza?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:55:40

@rallus:

"1. Mit építettek a szocik?"

például autóályát.

"2.Milyen konstrukcióban építették a szocik az autópályákat?"

A Fidesznél gazdaságosabban

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 07:57:08

@rallus: a hülye Fidióta még mindig azt hiszi, hogy Gyurcsány csinálta a világválságot, és Orbán állította meg a kerítéssel

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.24. 07:58:28

@John Brennan: Te faszkalap! Ott novembertől áprilisig hó van mindenütt. Gyökkettővel közlekednek. Minek oda autópálya?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.24. 08:00:13

@rallus: Aha. És akkor most az ország miért is van dupla akkora mínuszban? Erre sosem tudtok válaszolni.

2010
államadósság 78 milliárd euró
manyup 10 milliárd euró
valutatartalék 34 milliárd euró

mérleg -34 milliárd euró

2018
államadósság 91 milliárd euró
manyup 0
valutatartalék 24 milliárd euró
Eximbank adóssága 2 milliárd euró

mérleg -69 milliárd euró

Most akkor?

John Brennan 2018.10.24. 08:02:54

@contractor: A győri Audi tervezőközpontban 400 mérnök motorfejlesztéssel foglalkozik, nem karosszériával. Égessed csak magad. Ez math0-nak is szól.

John Brennan 2018.10.24. 08:06:03

@math0: Franciaországban évente 100 ezer bevándorló kap állampolgárságot. Tehát sok bevándorló szavaz, hazudtál.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 08:06:18

@paraszthajszal: "Orbán és Salvini jól érezték meg az idők szavát, azzal foglalkoznak, ami az emberek számára is fontos"

valójában a borsodi zsákfaluban élő hülyének nem fontos, hogy Düsseldorfban hány néger van, de az idióták beszopják az idióta Orbán és Salvini hazugágait, hogy ez a fontos. te is beszopod, mert te is elmebeteg szinten vagy hülye.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 08:08:57

@paraszthajszal: "nálunk a növekedéssel sincs probléma,"

Magyroszágon csak az EU támogatások miatt van növekedés, és ez eddig sem volt ideális növekedés, meg is fog szűnni, és nem is lehet fenntartani.

attól, hogy mészáros ellopja az EU pénzt, és Horvátországban jachtot vesz, attól a magyar gdp nem növekszik. ha kastélyt lop Magyarorzágon, akkor egyszer növekszik. aztán annyi.

csak az Fidióta barmok hiszik azt, hogy ez jó kormányzás.

paraszthajszal 2018.10.24. 08:10:14

@math0: „»2.Milyen konstrukcióban építették a szocik az autópályákat?«

A Fidesznél gazdaságosabban”

Ez nem igazán válasz a kérdésre, ami persze költői kérdés lehetett.

„Magyarországon az M5-ös és az M6-os autópálya épült úgynevezett PPP-konstrukcióban” (PPP = Public-Private Partnership) – melynek „lényege az állam és a magánszféra együttműködésén alapul, amely szerint utóbbi befektetése révén megépül az autópálya, és az állam a futamidő végéig rendelkezésre állási díjat fizet az üzemeltetésért is”.

Függetlenül attól, hogy az adott konstrukció gazdaságos-e (a konkrét esetekben feltehetőleg nem igazán), ebből az következik, hogy jóval a pálya megépítése után is a tiszta köztulajdonban autópályák szokásos üzemeltetési költségén felüli összegeket kell fizetni évente, vagy súlyos összegekérts kivásárolnia magánbefektetőt a koncessziós idő lejárta előtt.

Ergo itt biztosan nem arról volt szó, hogy a szoci kormány előre kifizette a költségeket, utána meg a mostani kormány csak élvezte ennek a gyümölcseit („azóta is ebből él”).

John Brennan 2018.10.24. 08:18:33

@math0: "Magyroszágon csak az EU támogatások miatt van növekedés,"

Baromság. Az agyhalottak mantrája.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 08:29:33

@paraszthajszal:

neked komoly fogalmi problémáid vannak. az "azóta is ebből él" kifejezés úgy értendő, hogy a mostani kormány az előző kormány fejlesztéseinek gyümölcsiet élvezi. ezt nem cáfolja az, ha azokért a fejlesztésekért esetleg mg ma is kell fizetni. az állítás lényege az volt, hogy az előző kormány vitte véghez a fejlesztést.

magyarul semmit nem cáfoltál, te idióta!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 08:30:23

@John Brennan: egy csomó cikkel igazoltam. az idióta Fideszes természetesen kapásból tudja tagadni, elvégre Orbán faszából nem ez jön le neki utasításba.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 08:32:02

@paraszthajszal:

például, ha a szüleid rád hagynak egy üzletet, amelyet kölcsönből fejlesztettek ki, és az üzletnek van mondjuk évi 15%-os profitja, a kölcsönre meg kell fizetni 10% kamatot, akkor te bizony a szüleid üzletén élsz, és nem a magad érdeméből.

érted, te idióta?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 08:35:49

@John Brennan: Magyarországon is igaz, hogy kapnak emberek állampolgárságot, bevándorlók is kapnak idővel állampolgárságot, és szavazhatnak is. ráadásul az összes magyar N. generációs bevándorló. sőt, Magyarországon olyanok is szavazhatnak, akik itt se élnek, soha nem fizettek adót, hála az ostoba Orbánnak.

tehát te hazudsz.

paraszthajszal 2018.10.24. 08:42:47

@math0: „érted, te idióta?!”

Hogyne érteném. Viszont ha a szüleim rámhagynának egy üzletet, amelynek van 15% profitja, de a hozzá felvett kölcsön hitelkamata 30%, akkor jól teszem, ha időben lemondok a nyomorba taszító örökségről – csak sajnos erre az államnak nincs lehetősége.

„Mint azt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium érdeklődésünkre közölte, a 2016. évi kifizetésekről a zárszámadási törvény elfogadása után adható pontos tájékoztatás. Tavaly összességében a négy autópálya-szakaszért 109,955 milliárd forintot fizetett az állam, ám az összeg évente emelkedik: 2011-ben még 95,382 milliárd forint volt a koncessziós díj. Összehasonlításképpen az országos úthálózat fenntartására és üzemeltetésére idén 73 milliárd forint jut, az összeg 2020-ra emelkedik 98 milliárd forintra.

A szaktárca közölte: az állam számára rendkívül előnytelenek a PPP-konstrukcióban megvalósított autópálya-beruházások.”

Ballibbant idióta!

John Brennan 2018.10.24. 08:46:58

@math0: Nem igazoltad. Én is tudok olyat írni, hogy EU-s támogatások nélkül +10%-os lett volna a növekedés, mert nem kellett volna térkövezésre annyi építőipari munkást foglalkoztatni, és mehettek volna a termelő beruházások.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 08:47:40

@paraszthajszal:

1) nincs hivatkozás
2) a megadott adatokból nem lehet összehasonlítani a két tényezőt
3) a szagtárca véleménye még ha valós is, nem alapul tehát semmin

ennyit tudsz, te elmebeteg Fidióta!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 08:48:26

@John Brennan: te tudsz írni ilyet, de én különböző cikkeket hivatkoztam, ez mégiscsak nagyobb érv, mint az, amit te hasból hazudsz

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 08:50:33

@John Brennan:

index.hu/gazdasag/2017/03/30/unios_penzek_nelkul_siralmas_allapotban_lenne_a_magyar_gazdasag/
www.napi.hu/magyar_gazdasag/brusszel_nelkul_osszeomlott_volna_a_magyar_gazdasag.632452.html
24.hu/fn/gazdasag/2017/03/30/magyarorszag-jobban-teljesit-az-unios-tamogatasok-nelkul-osszeomlott-volna-a-gazdasag/
mfor.hu/cikkek/makro/EU_s_penzek__14_ezer_milliardot_pazarolt_el_Magyarorszag.html

ezek ellen nem érv az, hogy te tudsz hasból hazudni valamit.

John Brennan 2018.10.24. 08:50:38

@math0: Nesze: Műszaki fejlesztés
2001 júniusában adták át a győri Motorfejlesztő Központot. A Járműhajtás fejlesztés a sorozatgyártást támogató fejlesztési tevékenységgel segíti a termelést.
Jelenleg 270 mérnök és munkatárs dolgozik különböző fejlesztési projekteken, mint például a súrlódásoptimalizálás, motorakusztikai vizsgálatok és a motorvariánsok fejlesztése. A győri Járműhajtás fejlesztés területén jelenleg 20 motorvizsgáló berendezés működik: 16 nagy teljesítményű funkciós vizsgálatra alkalmas fékpad, két súrlódásmérésre alkalmas fékpad, egy dőlésszög változatok tesztelésére alkalmas berendezés, valamint egy motorjárató kabin klimatikus viszonyok vizsgálatára. Ezen kívül egy, a legmodernebb technológiával felszerelt műhely egészíti ki a Motorfejlesztő Központ felszereltségét. A 2015-ben átadott új épületben hat funkciós vizsgálatra alkalmas fékpad kapott helyet. A járatópadokon az Audi Hungaria szakemberei a teljes motorválasztékot – háromtól a tizenkét hengeresig – tudják tesztelni. A bővítés második szakaszában, 2017-ben további hat vizsgáló berendezést telepítettek.
Az AUDI HUNGARIA Zrt. 2011 végén a járműfejlesztésre is kiterjesztette fejlesztő tevékenységét, ahol jelenleg több mint 80 mérnök és munkatárs tevékenykedik.
A fókuszban a gyártás-közeli járműfejlesztés áll: egyrészt az új modellek gyártás-felfutásának támogatása, másrészt a vevői felhasználást szimuláló különféle aggregát- és járműtesztek, valamint numerikus jármű szimulációk és különféle speciális elemzések elvégzése.
A különböző motor- és járműalkatrészek szilárdságtani vizsgálatára két új vizsgálóberendezést helyeztek üzembe. A járműfejlesztés vizsgálólaborjában az Audi Hungaria szakértői valamennyi Audi modell akusztikai-, szilárdságtani- és menettulajdonságait tudják vizsgálni. 2017-ben a járműfejlesztés tovább bővítette kompetenciáit. A komplett járművek és alkatrészek tesztelésére újabb vizsgálóberendezéseket helyeztek üzembe: egy Magyarországon egyedülálló járatópadon az Audi Hungaria szakértői teljes járműveket vizsgálnak az energiamenedzsment, szilárdságtan és akusztika szempontjából. A teszteléshez egy szimulált úton a járműveket akár 280 km/h-s sebességre tudják felgyorsítani anélkül, hogy egy métert megtennének.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 08:53:46

@John Brennan:

1) nincs link, bármit idehazudhattál

2) "a sorozatgyártást támogató fejlesztési tevékenységgel segíti a termelést."

nem ez volt a kérdés. mellébeszélsz.

400-as számot se látok

a Fidióta barmoknak ez a színvonala

John Brennan 2018.10.24. 08:57:20

@math0: Ezek mind egy tanulmányra hivatkoznak, ami az 5-11 évvel ezelőtti helyzetre vonatkozik, a gyurcsótányi időszakra és örökségére. Hiteltelen vagy:
"Így Magyarország felzárkózása lelassult, sőt visszájára is fordult - ez derül ki abból a tanulmányból, amit Miniszterelnökség felkérésére KPMG Tanácsadó Kft. és a GKI Gazdaságkutató Zrt. készített a 2007 és 2013 közötti európai uniós támogatási programokról."
"A GKI-KPMG páros vizsgálta a foglalkoztatási és versenyképességi hatásokat is: a 2007 és 2013 közötti időszakban a foglalkoztatás 280 ezer fővel emelkedett, uniós támogatások nélkül ez csak 105 ezer fős bővülésre lett volna elegendő."

Európai téridő 2018.10.24. 09:04:33

@math0: A szláv törzsek "bevándorlása" nincs rendesen "lepapírozva", tökfej!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 09:04:49

@John Brennan:

1) 2010-2013 Orbán kormány.
2) Az állítás az volt, hogy a magyar GDP igen jelentős részét teszik ki az EU támogatások. Ez pedig ha igaz volt 2013-ig, akkor valószínűleg igaz 2013 után is.
3) Annál is inkább, mert t ámogatások lehívása 2013 után még nagyobb lett.

És ez valós adatokon alapuló tanulmány.

Ezzel szemben, te Fidióta barom, te azt hiszed, hogy érv az, hogy azt hazudod, hogy nem, bemondásra, mert Orbán faszából ezt az utasítást szoptad le.

Ez a Fidióták "színvonala".

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 09:05:44

@Európai téridő: senki nem kérdezett erről, te náci fasz, kuss!

Gleccsertetű 2018.10.24. 09:05:49

nna, látom gendermátyásnak kipottyant a dorong a valagából és mostmár le tud ülni a számítógép elé

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 09:06:50

@John Brennan: ok, akkor már csak az hibázik, hogy se 400-as szám nem szerepel benne, se nem ez volt a kérdés. nem a gyártástámogatás fejlesztése volt a kérdés.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 09:08:32

@Gleccsertetű: " kipottyant a dorong a valagából és mostmár le tud ülni a számítógép elé"

Gleccsertetű coming outját olvasták.

John Brennan 2018.10.24. 09:12:36

@math0: 2010.ben le voltak már kötve a 2007-2013-as uniós költségvetési pénzek.
2006-2013 és 2013-2018 között pedig az a különbség, hogy az első időszakban hátul kullogtunk, leszakadtunk a szlovákoktól, utolértek és kicsit lehagytak a lengyelek, a másodikban pedig a növekedés élmezőnyében vagyunk, ami a reáljövedelmek jelentős növekedésében is megmutatkozik. Ez kellemetlen számodra.

Európai téridő 2018.10.24. 09:13:42

@math0: Nem kéne hülyeségeket beszélned, tudatlan tökfej, ha már gombot nem tudsz varrni az okfejtéseimre.

John Brennan 2018.10.24. 09:17:46

@math0: Hagyományos motorokkal foglalkozik 270 mérnök, e-motorokkal 130, járműfejlesztéssel 70. Összesen 470. Ott vannak az adatok.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 09:18:45

@John Brennan: nem igaz, Orbán alatt igen erősen lemaradtunk a környező országoktó, főleg Csehországtól, Romániától, Lengyelországtól. Ez igen szánalmas, és kínos a csuti parasztnak és neked.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/romania_elhuzott_a_magyarok_messze_leszakadtak.645579.html

Mondom, az olyan Fidiótáknak, mint neked csak arra futja, hogy sorozatban hazudtok hülyeségeket, mert Orbán faszából ezt szopjátok.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 09:20:59

@John Brennan: ott van, hogy:

" sorozatgyártást támogató fejlesztési tevékenységgel segíti a termelést."

nem ez volt a kérdés, Fidióta baromarcú faszfejkém! ez piszlicsáré dolog.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 09:24:05

@John Brennan: a cikkben összesen 270 emberről van szó. 130-as szám nem szerepel a cikkben. 70-es sem. hazudsz, Fidióta, ennyit tudok, állandóan, sorozatban csak ostobaságokat írni és hazudni. ti vagytok a magyar selejt, a népesség legalja.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 09:26:44

@Európai téridő: senki nem kérdezett erről, te náci fasz, kuss!

John Brennan 2018.10.24. 09:26:53

@math0: Egy negyedéves adat alapján. Te nem vagy komplett, a teljes időszakot kell nézni. Nem azt az egyetlen egy negyedévet kimazsolázni, amiben átlag alatti volt a magyar növekedés.

2017-ben az Eurostat jelentése szerint szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján a magyar GDP növekedése mind negyedéves, mind éves alapon a második volt."
2018 első negyévben Románia növekedése 0%, Magyarországé 1,2% (a harmadik volt akkor, de volt első is)
www.portfolio.hu/gazdasag/europa-elmezonyeben-a-magyar-novekedes-a-romanokat-lehagytuk-a-lengyeleket-viszont-nem.285498.html

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 09:29:07

@John Brennan: két negyedéves és két éves adat szerepel ott.

de hát te, az Fidióta barom vagy olyan köcsög, hogy hazudjál. elmész a jó édes kurva anyádba, te Fideszes köcsög, hogy állandóan csak hazudni tudsz, még arról is, hogy egy cikkben mi szerepel.

ti vagytok a magyar selejt, a legalja, utolsó, senkiházi állat köcsög faszok vagytok.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2018.10.24. 09:43:56

@math0: Csaba László 168 órában adott interjújában valótlannak tartja, hogy a kohéziós pénzek főszerepet játszanának a magyar gazdaság növekedésében..

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2018.10.24. 09:53:45

@John Brennan: Mostanra 1924 km autópálya van nálunk. (Összehasonlításul Ausztriában csak alig több mint 1700 km..)

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ttr00002.html

---

szepipiktor 2018.10.24. 09:53:48

Jót röhögtem a kommenteken... Főleg az ilyen "miért nem építenek a finnek több autópályát" féléken, látható, hogy a fideszes trollhadsereg mennyire tanulatlan és ostoba. Ja és igen, a szocik csinálták a világválságot is, a gazdi csak ellopott némi milliárdokat az emberektől és abból rendezte, na nem az ország, hanem a családja és a haverok életét.
De az igaz, hogy a posztnak semmi értelme.
Itt kiszemezgetik az ide megfelelő véleményeket, híreket, a habonyék meg azokat, amik nekik jó.

szepipiktor 2018.10.24. 09:59:59

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:
És ez mit igazol?
Nem számolunk a nem autópálya úthálózat minőségével, nem számolunk a nálunk beteges Budapest-központúsággal. Ma sincs kiépítve még a szatellit autópálya rendszer, ugya milyen gyorsan eljuthatunk Pécsről Szegedre autópályán?
Volt annak az aberrálnak a finn példája, ahol csak a földrajzot nem vette figyelembe, most ezekkel a statisztikákkal sem mutatjuk meg a valóságot.
Mi még az M0-ást sem készítettük el, ami ebből készen van, annak egy része is hibás és használhatatlan.
A statisztika hazugság, arra való, hogy a saját érveinkhez torzítsuk, semmi többre nem jó.
(Megnyugtatlan, a vasúthálózatunk is ugyaígy hibás és hiányos...)

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2018.10.24. 10:08:53

@szepipiktor: Ilyen szubjektív érveléssel bármilyen hosszúságú autópálya lesöpörhető az asztalról. ("Merhátugye van ugyan csak szar-állítólag"-oszt jó napot!:)
A cseheknél egyébként 1222 km autópálya van. Hmmm..

Tenkes Kapitánya 2018.10.24. 10:12:50

A cikk leírja, hogy a cseh külügyminiszter elhatárolta magát a saját kormányfőjétől és az államfőjétől, és ez úgy jelenik meg, hogy "Csehországnak nem tetszik a magyar rendszer". Ez a csehek belügye, nem úgy, mint a Benes dekrétumok és a Benes által hergelt pogromokban legyilkolt 300 ezer német.

John Brennan 2018.10.24. 10:15:15

@szepipiktor: A finn példámmal a rasztának az abszurditását emeltem ki. Arra volt példa, hogy az autópályák nem számítanak annyit, erre te meg vaskosan félreértelmezed butaságból vagy szemétségből.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 10:36:20

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: miért lenne érv az, hogy te mesélsz valamit, hogy valamilyen műsorban valaki szerinted mit mondott, ami egyébként egy vélemény, és nem adatokon alapul?!

Csaba László 168 órában adott interjújában azt mondta, hogy Orbán hülye. ennyikeh.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2018.10.24. 10:46:39

@math0: Igen ezt is mondta, ettől még azt is mondta, hogy a kohéziós pénzek szerepe nem domináns a hazai növekedésben..

rasztaszív 2018.10.24. 10:47:25

@alöksz róz: akkor sem az én dolgom ezeket az elemzéseket megcsinálni.de azt azért furának tartom,hogy senki nem csinálja meg...

rasztaszív 2018.10.24. 10:51:50

@John Brennan: a finn példáddal csak a nonstop fikamatyi-üzemmódotok abszurditását sikerült kiemelned.

Tenkes Kapitánya 2018.10.24. 11:07:03

@szepipiktor: szatellit autópálya rendszer - a településhálózathoz tökéletesen illeszkedik a jelenlegi autópályahálózat
azért elég furcsa lenne, ha nem lenne Hegyeshalom-Budapest, Miskolc-Budapest autópálya, de lenne Székesfehérvár-Kecskemét. De te a szatellit autópályákat követeled, miközben Békéscsaba, Salgótarján, Zalaegerszeg és még néhány város nincs bekötve. Barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 12:09:41

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: akkor maradjunk annál, hogy Orbán hülye, és buknia kell!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 12:11:45

@John Brennan: a finn példáddal a hülyeségedet emelted ki. Észak-Finnországban tényleg nem fontos az autópályák építése, de Magyarországon igen. Tök más helyzetet akartál összehasonlítani.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2018.10.24. 14:21:02

@math0: Mégsem bukik. .Lehet, hogy azért, mert ti még hülyébbek vagytok..?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 15:55:39

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: nem, hanem azért, mert van 2,8 millió totál idióta selejt.

paraszthajszal 2018.10.24. 18:04:29

@math0:
„1) nincs hivatkozás”
Van: magyarhirlap.hu/cikk/80360/Nem_aprozzak_el_a_koncesszorok
„2) a megadott adatokból nem lehet összehasonlítani a két tényezőt
3) a szagtárca véleménye még ha valós is, nem alapul tehát semmin”
A megadott adatok csak indikatívak, a PPP-konstrukciókra eső terhek nagyságrendjét érzékeltetik a hasonló (közútfenntartási) célú, nem PPP-s költségekkel való összevetésben.

A szaktárca nyilvánvalóan nem érdekelt abban, hogy teljes megtérülési számításokat, részletes költség-haszon elemzést tegyen közzé, ha tervben van véve, hogy a PPP-s koncessziókból kivásárolják a magántulajdonosokat (ilyen adatok közzétételével aszimmetrikus információs helyzet keletkezne, amivel az állam a saját alkupozícióját rontaná). Ilyeneknek ugyanakkor készülniük kellett, hiszen ezek alapozhatják meg a magánbefektetőknek adott ajánlatokat, ellenajánlatokat.

„van 2,8 millió totál idióta selejt.”

Szar dolog a demokrácia, mi? Pechetekre még sokáig velünk is marad. (Ha így álltok hozzá a magyar választókhoz, akkor jövőre és 2022-ben sem számíthattok jelentős sikerekre.)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 18:19:19

@paraszthajszal: tehát nincs érved. össze akarsz hasonlítani két dolgot, amelyek közül az egyikről elismered, hogy nem teljes adat, a másik meg hiányzik.

mondom, idióták vagytok.

"Szar dolog a demokrácia, mi? Pechetekre még sokáig velünk is marad. (Ha így álltok hozzá a magyar választókhoz, akkor jövőre és 2022-ben sem számíthattok jelentős sikerekre.)"

a pechetek az, hogy ezzel Magyarország egyre inkább tönkre fog menni, és a pechetek a négyzeten, hogy ezt ti idióták jobban meg fogjátok szívni, mint mi. a szar gazdasági helyzetet a képzetlen, ostoba barmok szívják meg legjobban, azaz ti. mi csak találunk munkát, csak megoldjuk a szar ellátást, vagy például elmegyünk külföldre. ti maradtok, és éhen dögletek, miközben niggerezhettek tök feleslegesen a frusztrációtok levezetése érdekében, csak abból nem lesz kenyér.

csak így tovább, idióták, szívassátok még magatokat sok cikluson át!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.24. 18:21:28

@paraszthajszal: tudod, az ostoba németek (a németek közül az ostobák) is azt hitték, hogy jól kitoltak mindenkivel, amikor Hitlerre szavaztak, de a történet végén ezek az ostoba németek szívták meg legjobban a dolgot. ha nektek ez kell, akkor még szavazzatok pár cikluson át csak azért is hülyeségre!

alöksz róz 2018.10.26. 13:27:49

@rasztaszív: lehet nem akarnak tenyérjóslásra vállalkozni :D

alöksz róz 2018.10.26. 13:39:26

@math0: "másrészt meg az "érved" nem cáfol semmit. ha az autópálya jó, akkor egy régebb óta meglévő autópálya nyilván lehet jobb." - konkrétan a 2002 utáni autópályaépítéseknek a jelenlegi gazdasági növekedésre gyakorolt hatásáról van szó.
siránkozzál inkább, hogy elvették a fészbukon a lájkjaidat, az jobban megy.
phd... muhaha.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.26. 14:53:52

@alöksz róz: érvet nem sikerült összekaparnod, te idióta fasz!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.10.26. 14:57:22

@alöksz róz: "siránkozzál inkább, hogy elvették a fészbukon a lájkjaidat"

az az ostoba, 888-as ujságíróselejtek sportja.

rasztaszív 2018.10.26. 16:44:14

@alöksz róz: hát persze.a szocik teljesítményét reálisan értékelni csakis hülyeség lehet...

John Brennan 2018.10.26. 17:27:35

Pécset 2010-ben érte el az autópálya. Azóta óriási a fejlődés pécsen, 13 ezer fővel fogyott Pécs lakossága. Ez 8 év. Ebben az ütemben Pécs 95 év alatt elfogy, hála az autópályának.

John Brennan 2018.10.26. 17:31:59

@rasztaszív: a szocik teljesítményét reálisan értékelve, ha folytatódik, amit elkezdtek, ma 120% GDP arányos államadósságunk lenne, ezzel szemben van 73% körüli.

alöksz róz 2018.10.26. 20:13:42

@rasztaszív: az akkor épült autópályák mai gazdasági növekedésre gyakorolt hatása

rasztaszív 2018.10.27. 11:30:19

@John Brennan: világos.pécsre nem kell autópálya,mert csak megárt nekik.fideszes logika:)
ha 2002-ben folytathatták volna a dúlást,kb ez jutott volna az országnak.

John Brennan 2018.10.27. 16:27:32

@rasztaszív: nem, a te logikádból következik, amit írtam; a te logikád volt, hogy autópálya, majd hatás

alöksz róz 2018.10.27. 17:04:27

@rasztaszív: és nem a szocik teljesítményének reális értékelése.

rasztaszív 2018.10.27. 17:04:59

@John Brennan: pontosan.a te logikád meg valami kifacsart fikamatyi-logika:tudsz egy olyan autópályát,ami mellé még nem települt látványosan ipar,tehát szükségtelen az egész.

rasztaszív 2018.10.27. 17:07:19

@alöksz róz: van egy rossz hírem : része a dolognak.csak ti erről nagyon-nagyon nem szeretnétek tudni.

alöksz róz 2018.10.27. 17:10:18

@rasztaszív: "ha 2002-ben folytathatták volna a dúlást,kb ez jutott volna az országnak." - milyen óriási szerencse, hogy mszp-szdsz kormányzás jött helyette
:D

rasztaszív 2018.10.27. 17:16:42

@alöksz róz: az a szerencse,hogy a fideszes rablóbanda nem szabotálhatta tovább a fejlesztéseket.

alöksz róz 2018.10.27. 17:38:40

@rasztaszív: egy kicsi része. most ezt a kicsi részét szeretnéd feltupírozni?

rasztaszív 2018.10.27. 17:40:15

@alöksz róz: bőven elég a helyén kezelni.

alöksz róz 2018.10.27. 17:41:14

még egyelőre azt se sikerült alátámasztanod semmivel, hogy olyan nagyon nélkülözhetetlenül fontosak lennének a jelenlegi gazdasági növekedés szempontjából az akkor épült autópályák.

alöksz róz 2018.10.27. 17:42:46

@rasztaszív: akkor ha az autópályaépítés hatásairól van szó, akkor ne gyere a fájdalmas nagyhalállal, 'hjaj a szocik teljesítményét reálisan értékelni nem is hülyeség'

alöksz róz 2018.10.27. 17:45:04

@rasztaszív: ja, nem. jött helyette egy sokkal szarabb.
de legalább nem üldözték a füveseket.
nagy boldogság...

rasztaszív 2018.10.27. 18:24:07

@alöksz róz: nagyjából akinek van egy csöpp esze,az belátja,hogy a mai gazdasági növekedésben benne van a megépült autópályák hatása.
nem véletlen részetekről az azonnali fikamatyi üzemmód,ha az autópályákról esne szó...:)

John Brennan 2018.10.27. 18:27:04

@rasztaszív: Normális ember beismeri a tévedését.
Te meg személyeskedsz.

rasztaszív 2018.10.27. 18:32:52

@John Brennan: te meg játszod az eszed...:)

alöksz róz 2018.10.27. 19:57:35

@rasztaszív: hatása biztos van valamennyi. de a mértéke az erősen kérdéses...

a szocik kormányzati teljesítményének reális értékelése pedig (pár kilométer autópálya építésének a gazdasági növekedésre gyakorolt csekély hatását is beleszámítva) az, hogy 'szar'

rasztaszív 2018.10.27. 20:58:14

@alöksz róz: szarozás helyett inkább most kellene megmutatni,hogy tudtok hasonlóan a jövőre is gondolni.ez helyett megint komplett ágazatokat rohasztotok le - de legalább megint lesz miért szarozni,amikor majd valaki más nekilát rendbe tenni.

alöksz róz 2018.10.27. 23:15:39

@rasztaszív: én a világon semmit nem rohasztok le, papám :D
max véleményem lehet róluk

te komolyan úgy értékeled reálisan az mszp-szdsz 2002 utáni kormányzását, hogy rendbe tették a dolgokat, amiket előttük tönkretettek??

rasztaszív 2018.10.27. 23:47:41

@alöksz róz: megcsinálták azokat a fejlesztéseket,amiket a fidesz elszabotált.

alöksz róz 2018.10.28. 00:39:18

@rasztaszív: tényleg?
(miket? eddig még csak az autópályát említetted.)

eladósították az országot, eladósították az embereket (több százezren mentek nyugatra emiatt), mindeközben tovább romlott pl az egészségügyi ellátás és az oktatás színvonala, nullához közelítő gazdasági növekedést produkáltak egy kifejezetten jó világgazdasági környezetben, és még a saját miniszterelnökük szerint se csináltak meg szinte semmit, amit kellett volna. ezt egy szóval lehet jellemezni: szar. ez a szocik kormányzásának reális értékelése.

rasztaszív 2018.10.28. 03:46:56

@alöksz róz: a reális értékelés része kell legyen a fejlesztések '98-'02 közti szabotálása,ennek hatása a hiányra,majd a pótlásuk,és ennek hatása a hiányra,majd a hatásuk a mai növekedésre.
te a mantráidat nevezheted isteni kinyilatkoztatásnak is,attól még sima fikázás marad,nem "reális értékelés":)

alöksz róz 2018.10.28. 09:41:52

@rasztaszív: amiket leírtam, számokkal, forrásokkal igazolható, közismert tények...
fel se merült bennem, hogy ezeket nem ismered vagy egyszerűen nem vagy hajlandó elfogadni. ha nem ismered, segíthetek forrásokkal az ismeretszerzésben, ha gondolod...
(ha meg nem vagy hajlandó elfogadni a valóságot, akkor inkább szakember segítségét javaslom :D)

a levegőbe beszélsz, papám, nem tűnik fel?
az autópályán kívül eddig semmilyen fejlesztést nem említettél, az autópályaépítés költségeit (akkori és jelenlegi) sem számszerűsítetted, nem vetetted össze a hiánnyal, és semmi érdemlegeset nem tudtál írni arról, hogy mekkora hatással is lenne az akkori autópályaépítés a mai gazdasági növekedésre.

rasztaszív 2018.10.28. 12:03:36

@alöksz róz: a közismert tény az,hogy a szocik autópályákat építettek,a fideszed meg stadionokat:)

megsúgom neked,az utólagos hatástanulmányokat a mai kormányzatnak kellene megcsinálnia.te most tényleg abból próbálsz tőkét kovácsolni,hogy ezt ők elsunnyogják,hogy még szó se essen róla...?:)tipikus fideszes...:)

alöksz róz 2018.10.28. 13:25:35

@rasztaszív: tehát az égvilágon semmivel nem tudod alátámasztani a szavaidat, egyik állításodat se. világos. a levegőbe beszélsz.

rasztaszív 2018.10.28. 14:08:24

@alöksz róz: igen,bizonyára csak én haluztam az autópálya építéseket...:)semmi nem támasztja alá...:)))

paraszthajszal 2018.10.28. 14:34:54

@rasztaszív: „a közismert tény az,hogy a szocik autópályákat építettek,a fideszed meg stadionokat:)”

Úgy érted, a közismert szoci hazugság?
http://mindenszo.hu/nem-stadion-​uj-duna-hidak/
mindenszo.hu/nem-stadion-bukkabranyban-epul-fel-az-orszag-legnagyobb-naperomuve/
mindenszo.hu/nem-stadion-elrajtolt-a-magyar-zene-hazanak-epitkezese/
mindenszo.hu/nem-stadion-uj-fenyben-tundokol-nyiregyhaza-szabadteri-szinpada/
stb.

„bizonyára csak én haluztam az autópálya építéseket”

Nem az a vita tárgya, hogy épültek-e autópályák, viszont
1.) a PPP-konstrukcióban épült autópályák esetén biztosan nem arról van szó, hogy a szocik állták a költségeket, a Fidesz meg élvezte a gyümölcsöket, hanem ezek árát a koncesszió (igen hosszú) időtartama alatt folyamatosan kell törleszteni, sőt az évente fizetendő összeg egyre nő! (És a teljes élettartalmuk alatt magasabb a kifizetendő összeg, még diszkontálva is, hiszen ezért éri meg a magánbefektetőknek részt venni ebben!);
2.) Sehol senki nem bizonyította, hogy ezek önmagukban jelentősen hozzájáruotak volna a GDP-növekedéshez. (Ehhez nem elég azt bizonyítani, hogy a cégek nagyobb arányban települneknaz autópálya-összeköttetéssel rendelkező városokba, ipari parkokba; pl. ha ezzel csak a Mo-n belüli, autópályát el nem érő helyek elől szívják el az ipari termelést, akkor megette a fene az egészet). Ott vannak a szocik csodálatos pártalapítványai, háttérintézetei, amik bőven részesültek állami forrásokból is; miért nem készítettek, miért nem tettek erről közzé részletes kimutatást, hatástanulmányokat? Egyáltalán: foglalkoznak ezek valami hasznos dologgal is a tökük vakarásán kívül?

rasztaszív 2018.10.28. 15:12:23

@paraszthajszal: "nem stadion".négy cikk címében...ha nem lenne közismert tény,erőlködne így a lakájmédia...?:)

igen,volt ppp is,és még az is hasznot hoz ma.hogy mennyit,azt viszont nem az én dolgom kiszámolni.abban viszont igazad van,hogy az ellenzék foglalkozhatna végre a dologgal.

alöksz róz 2018.10.28. 18:02:25

@rasztaszív: "igen,volt ppp is,és még az is hasznot hoz ma" - igen, hoz hasznot, csak nem az országnak :D
és a másik teljesen jogos felvetés, amit eddig nem érintettünk, de felhozta a 'kolléga' az imént, hogy ki fizette/fizeti az autópályákat?
pl az M6, amit még húsz évig fizetünk, a szocik költsége volt? nem. akkor mi köze a szoci hiányhoz? semmi.

alöksz róz 2018.10.28. 18:12:35

@rasztaszív: lehet jobban jártunk volna, ha tényleg csak haluzod...
szemezgessél, papám, a szocik csodálatos autópálya-építései :D
"Európa legdrágább sztrádája"
"évekbe telt, amíg a koncessziók visszavásárlásával vagy kártalanításával sikerült bevonni a fizetőkapus szakaszokat a közös rendszerbe"
"Pazarlóbban nemigen épülhetne autópálya"
"4 csodás alagút a magyar búzamezőn" "szétlopják az M6-ost"
hvg.hu/ingatlan/20100329_pecsi_alagutak_a_szantofoldon
index.hu/gazdasag/magyar/ppenz050810/1/
index.hu/gazdasag/magyar/sztrada05071/
www.origo.hu/auto/20140528-otven-eve-szaguldunk-a-magyar-sztradan.html

alöksz róz 2018.10.28. 18:16:32

@rasztaszív: (de ha egy ballib-paródiát akartál tolni, akkor szép volt)

rasztaszív 2018.10.28. 18:41:50

@alöksz róz: pont úgy volt a költség a szociké,mint a hiány.gondoltad volna...?:)amikor a fideszed szabotálta a fejlesztéseket,az csökkentette a hiányt,amikor pótolni kellett,az növelte.nem olyan bonyolult ez...a szabotálás helyett meg lehetett volna mutatni,hogy ők tudják jobban is.így most maradt a fikázás.

alöksz róz 2018.10.28. 19:03:12

@rasztaszív: csak amikor pótolni kellett, az nem az ő hiányukat növelte :D
nem olyan bonyolult ez...

rasztaszív 2018.10.28. 19:31:01

@alöksz róz: mert volt olyan része,amit nem fizettek ki rögtön?akkor az egész már nem is került pénzbe?egyébként pedig úgy különösen érthetetlen,hogy a fideszed miért szabotálta el...?:)

alöksz róz 2018.10.28. 20:18:21

@rasztaszív: teljesen érthető, te is inkább megköszönhetnéd a fidesznek, hogy volt annyi eszük, hogy ne kössenek olyan különösen hátrányos szerződéseket mint a szocik.

rasztaszív 2018.10.28. 20:24:55

@alöksz róz: megmutathatták volna,hogy lehet jobban.de nem ezt tették.másra hagyták,most meg azt fikázzátok,aki megcsinálta.

alöksz róz 2018.10.28. 20:45:13

@rasztaszív: kamu vagy
én meg beugrottam
megesik

alöksz róz 2018.10.29. 00:54:57

@rasztaszív: jaja.
de hát gondolhattam volna, ennyire hülye ember nem létezik.

a nagy hohoohooo 2018.10.29. 07:28:30

@paraszthajszal: Vajon kinek a hímvesszejét tisztelhetjük kendben humor Harold testvér?
(humor Harold: olyan emberke, aki azt hiszi magáról, hogy humoros, pedig nagyon nem.)
Neked sem a tanáraid voltak a hülyék..brhüüüüüüü,...a nemzőid részeg qrelása....brhüü....hukk..hukk..már csuklom a röhögéstől ..

tenytar.blog.hu/2015/08/03/oriasit_csattant_a_brusszeli_pofon_a_fidesz_mutyipolitikaja_miatt

vastagbor.blog.hu/2008/12/20/nem_talaljak_volgyhid

a nagy hohoohooo 2018.10.29. 07:33:50

@paraszthajszal: Csaxólok Derága takonynáci Baroo..heee....a link azért van mert abban van az információ,mint tojásban az élet..heee..el se tudtad olvasni amit a linkekben adtam....és nem a fejedben lévő jobbikuSS sötétség...heee..
Gondolom látod a hangokat is...heheee...

Orbánék kötötték az első PPP-beruházást
szerző:
hvg.hu
18

Az első Orbán-kormány indította el az első PPP-beruházást - emlékeztet csütörtöki cikkében a Világgazdaság. Orbán Viktor az elmúlt héten jelentette be, hogy kudarcnak ítélik a PPP-beruházásokat, s újabb szerződést nem kötnek.

Az első Orbán-kormány kötötte az első PPP-konstrukcióban megkezdett beruházást Magyarországon, a megállapodás a Demján-féle Trigránit csoporttal született a Művészetek Palotájának megépítésére - emlékeztet a Világgazdaság mai száma. A lap felidézi, hogy a beruházás az eddigi legdrágább volt, még idén is 9,5 milliárd forintos tételt jelent a költségvetésnek, 3035-ig pedig részletekben további 166 milliárdba kerül. Mióta 2005-ben elkészült, a Művészetek Palotájának finanszírozása folyamatosan változik.

2001 októberében az Orbán-kormány a PPP-beruházást a recesszió elleni kormányprogram részeként említette.

hvg.hu/itthon/20101021_orban_kormany_PPP_Trigranit
www.portfolio.hu/tool/print.php?i=53810&k=3
competitio.unideb.hu/wp-content/uploads/2016/03/IV-1/Competitio_konyvek_4_2_Kotan_Attila.pdf

a nagy hohoohooo 2018.10.29. 07:45:38

@alöksz róz: Pont olyan vagy mint az a orbánszärcsimbók paraszthajszal...heheee..
Aranyoskám tátott szájjal berohant a f*szerdőbe, utána meg kikéri magának? Hát megkapta
@rasztaszív: teljesen érthető, te is inkább megköszönhetnéd a fidesznek, hogy volt annyi eszük, hogy ne kössenek olyan különösen hátrányos szerződéseket mint a szocik.
De hát nem azért szeretünk mi téged, mert annyira okos lennél és értenéd, amit írsz vagy linkelsz,hanem a pofalemezedért azért sötét takonynáci ürességért..Egy földigiliszta szempontjából, aki azt se tudja, melyik vége melyik, biztos!
A hülye nem tudja magáról hogy hülye, mert nem éri fel ésszel a tényt....hehee..

Orbán Viktor szerint nem az adófizetők pénzéből épült fel a Pancho Aréna. A források nagy részét biztosító program azonban hivatalosan is állami támogatás, ezt a magyar kormány korábbi érvelése is megerősíti. Miért olyan bonyolult ez az egész? Elmagyarázzuk.www.origo.hu/sport/20140424-most-akkor-kozpenzbol-epult-a-pancho-vagy-nem.html
Orbán Viktor szerint nem az adófizetők pénzéből épült fel a Pancho Aréna. A források nagy részét biztosító program azonban hivatalosan is állami
-em kéne osztani azt amiből az evolúció-oly bölcs előrelátással -semmit nem adott,butaságból mindent..brhüü....

Index - Belföld - Még 13 ügyet ajánlunk a Fidesz figyelmébe.
Értelmetlen sztrádaelemek

A probléma: A kőröshegyi völgyhíd vagy az M6-os viaduktjai és alagútjai fölösleges, ám nagyon drága létesítményeknek tűnnek. Az útépítést a korrupciókutatók a közpénzlopások egyik legfontosabb terepének tartják.
A háttér: A 43 milliárdba kerülő kőröshegyi völgyhídat is magába foglaló sztrádanyomvonalat még Orbán-kormány idején jelölték ki, és a létesítmény 2007-ben épült meg. 2008-ban az Állami Szemvevőszék már utalt arra, ami ránézésre laikusként is gyanús: ilyen domborzati viszonyok közepette teljesen értelmetlen volt ekkora hidat építeni. („A Kőröshegyi völgyhíd beruházás műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága nem igazolt” – írta az ÁSZ). Az Alpokban sincsenek ekkora hidak.
tenytar.blog.hu/2015/08/03/oriasit_csattant_a_brusszeli_pofon_a_fidesz_mutyipolitikaja_miatt

Khmm .már nem egyszer írtam,Kósának a FideSS rendkívüli és meghatalmazott közhülyéjének volt egy ostoba ötlete,a választásokon való részvételt kössék bizonyos értelmi képesség szinthez.
Már akkor felmerült mi lenne ha az újságokba regisztrálóknál is ez lenne,akkor lehülyéztük Kósát.....téged és több túlértelmes jobbert látva .....az Kósa nem annyira hülye....

paraszthajszal 2018.10.29. 08:02:30

@a nagy hohoohooo: „Neked sem a tanáraid voltak a hülyék..brhüüüüüüü,...a nemzőid részeg qrelása....brhüü....hukk..hukk..már csuklom a röhögéstől ..”

Örülök, hogy jól szórakoztál, hidd el mi is kitűnően éreztük magunkat pl. április 8-án, amikor a leégett ballibsik pityeregtek, magyarázkodtak, meg futottak a kamera elől. Még jobban fogjuk élvezni, hogy jövőre és 2022-ben is fel fogjuk veletek törölni a padlót.

„Az első Orbán-kormány indította el az első PPP-beruházást - emlékeztet csütörtöki cikkében a Világgazdaság. Orbán Viktor az elmúlt héten jelentette be, hogy kudarcnak ítélik a PPP-beruházásokat, s újabb szerződést nem kötnek.”

Volt egy akkoriban még nem túl jól ismert, de a külföldi (IMF, WB stb.) „szakértők” által preferált projekt-megvalósítási, finanszírozási módszer; amelyet az I. Orbán is kipróbált. Akkoriban még nem voltunk az EU tagjai sem, és esetleg azt is gondolhatták, hogy egy piackonform megoldással jó pontokat szerezhetnek náluk (fiatalok voltak és naivak). De be tudták ismerni azt, hogy ez egy tévút volt, le tudták vonni a tanulságokat, ami a bölcsességüket mutatja.

Egyébként, emlékeztetőül, a vitatott állítás itt nem az volt, hogy PPP-ben szabad-e bármit építeni (bár ma már tudjuk, hogy nem szerencsés), hanem az, hogy (rasztaszív szerint) az Obán-kormány máig a szocik beruházásainak gyümölcseiből él, akik a fejlesztéseket csinálták, a nemzeti kormány meg szerintük csak feléli. Ezt már eleve megkérdőjelezi az, hogy amiképp a hasznok, úgy a költségek is szétterítve (a teljes 2010-2018-as időszakra is) jelentek meg, azaz hibás az az analógia, hogy D-209-ék, ElQró Feriék csak vetettek, Orbánék meg csak arattak.

rasztaszív 2018.10.29. 09:38:34

@paraszthajszal: alapvetően annyit állítottam,hogy amikor '98-'02 között szabotálták a fejlesztéseket,az csökkentette a hiányt,amikor pótolták ezeket,az növelte,ma pedig növekedést generálnak.

alöksz róz 2018.10.29. 11:43:47

@rasztaszív: csak nem tudtad semmivel alátámasztani :-)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 11:46:17

@alöksz róz: Nem kell alátámasztani, a hülye is érti, hogy csökkentette a hiányt a fejlesztések elmaradása.

Ja, bocsi, te nem érted. :))

alöksz róz 2018.10.29. 11:46:28

@a nagy hohoohooo: az emberek 98%-ánál okosabb vagyok :D

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 11:49:23

@alöksz róz: "az emberek 98%-ánál okosabb vagyok"

A 98-as IQ nem ezt jelenti. Hanem azt, hogy a legtöbb páfránynál vagy okosabb. :))

Ne csüggedj, rezsiszilárd és kósalala a te szintedet sem érik el. Nem is értem, miért szolgálod őket ilyen hűségesen.

alöksz róz 2018.10.29. 11:52:24

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: hát persze, hogy nem kell, elég ha egy mszp-s (vagy dk-s, mint te) kijelenti, és már igaz is.

alöksz róz 2018.10.29. 12:01:50

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: valamit nem jól tudsz, a 98-as IQ átlagosnak nevezhető.
én viszont kibaszott okos vagyok, jóval okosabb vagyok nálad, olyan összefüggéseket tudok megérteni, amelyeknek te a létét se tudod felfogni, te buta kis dk-s :D

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 12:06:58

@alöksz róz: "a 98-as IQ átlagosnak nevezhető."

Ja, a te szinteden. Ott lehet. :))

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 12:08:56

@alöksz róz: "a 98-as IQ átlagosnak nevezhető."

Sőt, a fideSSfasszopók között egyenesen kiemelkedő. Lehet, hogy te vagy a legokosabb kollaboráns. :))

alöksz róz 2018.10.29. 12:12:04

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: a teljes népességre vetítve. látod, még ezt se tudod.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 12:13:50

@alöksz róz: Az átlag népesség agyilag zokni. A helyedben nem lennék olyan büszke közéjük tartozni. :))

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 12:26:32

@alöksz róz: Tudom, hogy fideSSfasszopó kollaboráns vagy. Ezt kérdezted? :))

rasztaszív 2018.10.29. 12:27:16

@alöksz róz: az nincs kiszámolva,hogy ez pontosan mennyi.épelméjű ember nem kérdőjelezi meg,hogy a fejlesztések elszabotálása csökkenti a hiányt,a pótlásuk növeli,ma pedig hatásuk van a növekedésre.

alöksz róz 2018.10.29. 12:46:41

@rasztaszív: de papám, a levegőbe beszélsz még mindig.
se a fejlesztésekről nem tudtál írni semmit az autópályán kívül, se az akkori és jelenlegi költségeiről nem tudtál írni semmit, se a hiánnyal nem tudtad összevetni, se növekedésre gyakorolt hatásáról nem tudtál semmit írni... végső következtetésként pláne nem tudtál semmit írni arról, hogy azon az áron (és pláne olyan előnytelen szerződésekkel és úgy szétlopva) mennyire volt szükséges az az egy fejlesztés, amire annyira rákattantál.

rasztaszív 2018.10.29. 12:54:33

@alöksz róz: valóban,és ezeket nem is nekem kell megcsinálnom.az utólagos hatástanulmányokat éppen most,a mai kormányzatnak kellene megcsinálnia.rajtuk vajon miért nem követeled...?:)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 12:56:51

@alöksz róz: "a fejlesztésekről nem tudtál írni semmit"

Ja, mi nincs, arról nehéz írni bármit is. Ugye okoska? :))

Neked milyen agyi defektusod van, ami azt eredményezi, hogy kényszeresen állandóan bizonygatnod kell magadnak, hogy "okos vagy"? Ha nem születési oxigénhiány, akkor valami gyerekkori trauma következménye lehet. :))

paraszthajszal 2018.10.29. 14:19:56

„»a fejlesztésekről nem tudtál írni semmit«

Ja, mi nincs, arról nehéz írni bármit is.”

Itt a szoci kormányok „elszabotált, hasznos” fejlesztéseiről kellett volna írjon.

De ha ő elfelejtette, akkor majd mi emlékeztetjük, itt a teljes lista:
mindenszo.hu/ujhelyi-istvan-eletmuve-egyetlen-a4-es-oldalon/

alöksz róz 2018.10.29. 14:41:38

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: csakhogy ez azt jelentené, hogy nem is volt semmi fejlesztés, amit a fidesz nem csinált meg, de az mszp igen. látod, milyen buta dk-s vagy?

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 14:57:35

@alöksz róz: "ez azt jelentené"

Egy faszt.

" az mszp igen"

Kurvára leszarom, a szocik mit csináltak. Elzavartuk őket, nem kell emútnyócévezned.

Már nem kell kényszeresen ismételgetned, hogy okoska vagy? Egészen megszoktam. :))

alöksz róz 2018.10.29. 16:00:28

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: látod milyen buta vagy, vén komcsi? még azt se tudod, milyen témába bírtad bebüfögni a szokott ostobaságaidat.
irigykedsz, mert én okos vagyok, te meg buta.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 16:19:33

@alöksz róz: "okos vagyok"

Attól, hogy mondogatod, nem fog megváltozni. De jó, hogy mondod, már hiányérzetem volt, azt hittem, elbizonytalanodtál. :))

Csak folytasd, ez jó terápia a kisebbrendűségi komplexusodra. :))

alöksz róz 2018.10.29. 17:41:07

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: senki nem mondta, hogy meg fog változni. én okos maradok, te meg buta fröcsögő komcsi dk-s nyugger maradsz.

alöksz róz 2018.10.29. 17:45:14

a dk-s még változhat, de okos már sose leszel.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.29. 18:22:59

@alöksz róz: "én okos"

Ilyen ovis mentalitással? Jól van, Pistike, okoska vagy, és az is maradsz. :))

alöksz róz 2018.10.29. 23:06:45

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: ugrasz rá, mint a kutya a farkára. forogsz-hörögsz rajta. buta öreg komcsi.

rasztaszív 2018.11.10. 17:52:22

@paraszthajszal: tehát közismert,hogy a szocik autópályákat építettek,a fidesz stadionokat.

paraszthajszal 2018.11.10. 18:12:31

@rasztaszív: Nem zavar, hogy egyik link sem stadionépítésről szólt, de autópálya-bővítésről kettőben is volt szó?

Na, kapsz még egyet, csak hogy örüljél! mindenszo.hu/nem-stadion-sportcsarnok-negyezer-negyzetmeteres-kosarcsarnokot-kap-halasztelek/

rasztaszív 2018.11.10. 19:39:42

@paraszthajszal: nem zavar.közismert.ez is azt támasztja alá.

paraszthajszal 2018.11.12. 20:58:52

@rasztaszív: Ja, látom te az a fajta vagy, akit nehéz megingatni. Na de lásd milyen jó vagyok hozzád, kapsz még egyet: mindenszo.hu/nem-stadion-cegleden-mar-negy-savon-hasznalhatjuk-az-m4-est-video/ :)

rasztaszív 2018.11.12. 23:39:47

@paraszthajszal: azzal,hogy mindig újra engem igazolsz,nehéz is lesz megingatni...:)

paraszthajszal 2018.12.25. 13:01:58

@rasztaszív: „közismert,hogy a szocik autópályákat építettek,a fidesz stadionokat” „mindig újra engem igazolsz”

Lám, most már a zindex is „téged igazol”, libbantkám:
„Megépül az M6-os az országhatárig
És még egy sor új útépítést fedeztek fel a Magyar Közlönyben.”
index.hu/belfold/2018/12/25/megepul_az_m6-os_az_orszaghatarig/

rasztaszív 2018.12.25. 19:42:34

@paraszthajszal: gondolod,így működik a dolog,hogy a múltra is kiterjeszthető?:)
süti beállítások módosítása