B1 blogcsalád



A magyar állam üldözni kezdte a magyar állampolgárok egy részét, a vagyoni helyzetük alapján

2018. október 12. - Mr Flynn Rider

Akinek nincs semmilye, az annyit is ér, ahogy annak idején Lázár János megmondta. Most át is ültetik gyakorlatba. 

hajlektalan_rendorseg.png

Az Orbán-kormány működésének egyik alapköve, hogy konfliktusokat generál különböző társadalmi csoportokkal és teszteli, meddig zsarolhatja, ütheti-vághatja őket. Arra azért ügyelnek, hogy ne a vagyonos üzletemberekkel, korrupt politikusokkal, vagy éppen magánrepülő-tulajdonosokkal kerüljenek konfliktusba; igyekeznek mindig azokat a csoportokat kiválasztani, amelyeknek gyenge az önérvényesítő képessége (menekültek, hajléktalanok, civilek), vagy éppen kamuellenségek valahol messze (Soros, Brüsszel).

A következő ellenség a hajléktalanok. A törvényalkotó antiszociális, amorális és aljas felfogása szerint senki se szereti a büdös, gyakran önmagán kívül lévő embereket, hát a problémát egyszerűen betiltják. Az elmúlt 10 évben majdnem 2500 ember hűlt ki telente, a legtöbben, 332-en 2010-ben szenvedtek fagyhalált a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján. A legújabb adatokat amúgy az állam titkolja

Az éjjeli menedékhelyek kihasználtsága télen országos szinten a 80 százalékot is meghaladja, de egyes régiókban telt házas éjszakák is előfordulnak - idézte a Népszava még januárban Aknai Zoltánt, a Menhely Alapítvány igazgatóját. A magyarországi hajléktalanok számáról nincs pontos adat, az alapítvány legutóbbi, úgynevezett Február Harmadika Kutatásában mintegy tízezren vettek részt. Budapesten a fővárosi önkormányzat, alapítványok, egyházak, egyesületek fenntartásában 34 éjjeli menedékhely működik 2308 férőhellyel.

Figyeljük meg az arányokat: 10 ezer emberre jut 2308 férőhely.

Miközen javában folyik a Családok Éve, idén eddig 1300 kilakoltatás történt – azaz, 1300 családot tettek az utcára, jelentősen növelve ezzel a hajléktalanok számát. Öt év alatt pedig a kilakoltatások száma a háromszorosára nőtt.  

A Fidesz szerint azonban minden rendben van, mindenkinek van hely a szállókon – ezt le is nyilatkozták a sajtónak, amely nem igazította ki őket a helyes statisztikákkal  - , ezért hoztak is egy új törvényt, amely október 15-én, hétfőn lép életbe.  Az új hajléktalanokkal szembeni törvény az életvitelszerű közterületi tartózkodásra vonatkozó új szabályozás, amiben országosan tiltják meg nekik, hogy utcán éljenek. Ezzel az otthon nélküli emberek gyakorlatilag a 22-es csapdájába kerültek: háromszor-ötször annyian vannak, mint ahányan beférnének a hajléktalanszállókra (Budapesten), bérlakás-program nincs, a civileken kívül nem nagyon segít nekik senki, az önkormányzatok pedig lerázzák magukról a problémát. Azaz nincs hová menniük, csak az utca, ahol pedig megbüntetik őket.

Az új szabályok értelmében, ha 90 napon belül háromszor is figyelmeztetnek a rendőrök egy hajléktalan embert azért, mert közterületen él, szabálysértési eljárást indítanak ellene.

Hogy a helyzet még abszurdabb legyen, három érdekesség az utóbbi napok híreiből:

  1. A Népszava értesülései szerint az Állami Számvevőszék (ÁSZ) ellenőrzést indított több, a fedél nélküliek gondozásával foglalkozó szervezetnél. A lapnak nyilatkozó érintett civilek azt állították, hogy az ÁSZ a héten küldte el az adatbekérő levelét, amire nekik öt munkanapon belül kell válaszolniuk.
  2. A Mérce arról értesült, hogy hétfőn a rendőrség nagyszabású razziát tervez a hajléktalanok ellen. Az akció tényét a hvg.hu-nak is megerősítették rendőrségi források, „igen, készül valami” – mondta egy fővárosi rendőr.
  3. A hajléktalanok elkobzott „vagyonát” meg is semmisíthetik. Ezeknek az embereknek szinte alig van valamilye – de még azt is elveszik tőlük.

Mindez azt jelenti, hogy

az otthontalanok és a szegények ellen – a legelesettebb, legszerencsétlenebb rétege a társadalomnak – az állam átfogó támadást indított, méghozzá a legaljasabb, legembertelenebb módon.

A magyar állam utoljára a kulákokkal csinált ilyet az ötvenes években, előtte pedig – az Orbánék által nagyra értékelt Horthy-korban – a zsidók ellen hoztak hasonló törvényeket. Egyértelmű, hogy a hajléktalantörvény alkotmányellenes (bocsánat, alaptörvény-ellenes), hisz súlyosan diszkriminál, alapvető jogokat vesz el emberek egy csoportjától.

Több dolgot fontos megjegyeznünk:

  1. Nem kell senkinek "szeretni" a hajléktalanokat, vagy éppen nem feladata minden állampolgárnak, hogy segítsen az elesetteken. Viszont az államnak igenis feladata lenne, hogy a leginkább rászorulókon segítsen, ahelyett, hogy stadiont építenének az ország pénzéből. 
  2. Ugyanakkor vannak emberek, akik szeretnek segteni a szerencsétlenebb sorsú embertársaikon. Ezt az érzést "szolidaritásnak" hívják. Az Orbánék által oly' nagyra tartott Horthy-korszakban a polgárság között komoly elismertségnek örvendett az, aki a vagyonából segítette a szegényeket. A vagyon ugyanis felelősséggel jár. 
  3. Meg kell említenünk, hogy rengeteg más eszköze állna rendelkezésére a kormánynak, az államnak, hogy a hajléktalanok problémáját megoldja. Indíthatnának bérlakás-programot, segíthetnének a szerencsétlen embereknek visszaintegrálódni a társadalomba, lakás és munkát szerezni, életmódot váltani. De le is állíthatnák a tömeges kilakoltatást is. Ugyanannyi energiába, pénzbe kerülne, mint üldöztetni a haljléktalanokat a rendőrséggel. A Fidesz azonban ezt nem teszi meg: helyette magángépeken, luxusjachtokon üdülteti a politikai-gazdasági elitet és bőszen lopja az ország vagyonát.

Az új hajléktalantörvény egyben egy teszt is – a mi tesztünk. Orbánék folyamatosan tesztelik az országot, hogy meddig mehetnek el anélkül, hogy az emberek felháborodnának. A hajléktalanok megsegítése, az értük való kiállás ugyanis klasszikus baloldali gondolat, érték – kérdés, hogy ez a gondolat van-e olyan erős, hogy a politikailag még motivált emberek az utcára menjenek a náluk elesettebbekért?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7014297703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.14. 21:37:11

@Sir Bates dö Hól:
"de nem az a kérdés, hanem lehet-e élethelyzetet kriminalizálni?... "

Nem lehet, és nem is fognak ilyet tenni.

élhetetlen 2018.10.14. 21:39:15

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: „Mégsincs tele ugye?”. Ja, mert fizetős is, és lehet, hogy mégsem minden otthontalan gazdag. Ezt a „fajtád” dumát meg hanyagolhatnád. Én egy egyszerű ember vagyok saját véleménnyel. Neked milyen a fajtád? (Nem igazán akarom tudni). Ez meg de szellemes: „"Nos, nekem is csak véleményem van." Ja. Csak az van neked.”. Ez csak válasz volt valakinek valamire, és mint nála is arról szólt, hogy nem „oldalam” van, csak véleményem. Ezt sem sikerült megérteni? Miért, neked, meg a „fajtádnak”, mije van? Igaza, ennyi ésszel? Ne röhögtess. A legegyszerűbb szöveget sem vagy képes felfogni.
„Dögöljön meg mind. Igen. Egy kurva fillért nem kell erre a csőcseléke költeni.„ Következő logikai lépés? A börtönben tárolásukra sem kéne költeni. Megoldási javaslatod? Tereljék ki őket az erdőbe, és a magad fajták rendezhessenek vadászatot rájuk? Vagy csak törvényesen engedélyezzék, hogy az utcán agyonverhessék, felgyújthassák őket? Ember vagy te egyáltalán, vagy csak egy feltupírozott egójú őslény abból a korból, amikor a beteg hordatagot még nem ápolták, hanem agyonverték, mert csak gond volt vele? Ennél a szintnél már a majmok is fejlettebbek agyilag is, szociálisan is.

morph on deer 2018.10.14. 21:42:58

@6.Lenin:
“Te hol vészelted át a Kádár rendszert”

‘89 elején hagytam el a helyszínt, egészen addig úgy direktben.
Remélem, nem azt akarod mondani, hogy akkor is voltak komplett települések, ahol max három személynek* volt bejelentett kereső állása? (Ezt a közmunkánsk nevezett izét most hagyjuk.)
Vagy hogy gyerekek ezerszám akkor láttak főtt ételt, ha kaptak az iskolába ? Hogy betegek a gyógyszereiket nem képesek kiváltani, mert nincs miből?
Hogy alapvető hygiénés szükségleteket képtelenek ellátni ugyabból az okból?
......
Nem sorolom, te is tudod, nem vagy sem vak, sem hülye.
Ez így nincs jól.

(A Kádár rendszer eleve azért került szóba, mert itt valaki állította, hogy akkor kajára alig volt pénze az embereknek, - ha valami, akkor ez a mozi..)

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.14. 21:46:24

@Sir Bates dö Hól:
Ferde és viselkedészavaros betegségedhez keress más férfit.

morph on deer 2018.10.14. 21:47:31

@Szél Bernadett börtönben van
“...normális ember nem veszi már be a hazugságaitokat.”

Már ne haragudj, de akkor ezt te honnan tudod?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2018.10.14. 21:48:45

@morph on deer: hehe. És most akkor válaszoltál?

"Megfelelő szociális hálózatra van szükség, anélkül nem megy sehol a világon. "
Mindenhol a világon vannak csövesek. Mindenhol.
"Igen, én tudom, hogy a magyar spanyolviasznál nincs jobb, de talán nem ártana tanulmányozni, hogy máshol ez hogyan történik, hátha a “pupákok” mégis kiagyaltak már erre valamit, amiről felcsúton még a világhír ellenére sem hallottak, mert hátha!"
Eszerint te sem nagyon hallottál még, mert akkor mondanád, ugye? Vannak hajlékonyak továbbra is mindenhol, és valahogy sehol senki nem találta ki a tökéletes megoldást.

"Talán az egyházak bevonásával, a civilek támogatásával és hozzáértő szociális munkások képzésével előrébb jutnánk, mint ezzel a sötét “mindent büntetni” hozzáállással." Úgy ahogy az elmúlt 28 évben? Igazi sikersztori volt. Meddig kéne ugyanazt a szart csinálni, ami viszi a pénzt, de értelme nincs?

"De sajnos a kormányzatot teljesen hidegen hagyja, hogy egészen komoly számban vannak a konkrét nyomor szélén egyensúlyozó, amúgy teljesen tisztességes családok is, egyre csak a mindenkire vonatkozó kedvezményeket nyomják, rászorultságtól függetlenül, lásd rezsicsökkentés, vagy adókedvezmények. "
Na igen. Tényleg mekkora hülyeség, hogy azokat támogatják akik dolgoznak, és nem a cigányok gyerekgyárait izzítják be újra. A nyomor szélén? Menjen el dolgozni. Kb. minden sarkon munkaerőt keresnek. A bérek meg háromszor annyik mint 10 éve.

"Holott lehet, hogy jószándékú, tisztességes, de ügyetlen és tehetségtelen emberek is csőd közeli helyzetbe kerülnek, sok becsapott, átvert, naív, de amúgy ugyancsak becsületes emberre borul rá a világ, vagy csak szerencsétlen események áldozata valaki, - ezek ma kivétel nélkül “halálra ítéltek”, semmilyen társadalmi segítségre nem számíthatnak. "
Persze, persze. A sok sok átvert meg események áldozatai.
Neked is leírom, amit már írtam. A 90% 40 feletti pasi. És egyikkel sem törődik senki a családjából. Se az anyja, se a testvére, se a felesége, se a gyerekei. A szegény áldozatokra valahogy mindenki rászarik, aki ismeri a történetüket.
Most vagy mindegyik szemét érzéketlen nyilasnáci, vagy örülnek, hogy évek alatt megszabadultak az erőszakoskodó alkoholistától, és örülnek, ha nem jut az eszükbe.

A körülmények áldozatai a faszom. Persze. Ismerek olyat, aki annyira a körülmények áldozata, hogy közben tönkretett 5-6 embert a környezetében elivott mindent, összetörte részegen a kocsit. Ha egyszer végre kibassza a felesége, akkor majd mehet sírni a vérzőszívű liberáltaknak, hogy mekkora áldozat.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.14. 21:50:01

@élhetetlen: "Ja, mert fizetős is" Na igen, azzal a havi pár ezer forinttal kevesebb jutna így üzemanyagra. Meg úgy egyáltalán nem is lehet ott alkoholt fogyasztani. Hát milyen helyek ezek már, menjünk helyette az utcára.

élhetetlen 2018.10.14. 21:57:37

@Szél Bernadett börtönben van már?: Az eszem megáll. „Nem a hajléktalanságot szankcionálják. Hanem azt, hogy az utcán élsz, ezt a megoldást választod.”. Nem fogod fel, hogy nincs emberi életvitelnek megfelelő szállórendszer? Tehát az nem választhatja, mert nincs, a saját lakást nem választhatja, mert nincs, albérletbe nem tud menni, mert pénze nincs, tehát az utcát „választotta”. Választotta?

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 21:59:23

@Nincs közöttünk csicska: nem, ez a jogszerű magatartás a közhatalom részéről, a közhatalmat is kötik a jogszabályok... de nem baj, nem érted, mert még majomember mérce szerint is retardált vagy

@Szél Bernadett börtönben van már?: te még a fentinél is debilebb vagy, mikor jöttél le a fáról? tegnap? azért élsz az utcán, mert nincs lakásod, mert nincs lakcímed, ebből következik, hogy hajléktalan vagy... egyébként, ha van lakcímed, ha van lakásos, akkor is kinek mi köze egy szabad országban, hogy hol vagyok, addig amíg valamely jogszabályban szankcionált cselekményt nem követek el?... téged zavar? az a te egyéni szociális problémád... engem is zavar, hogy pusztán azért, mert megtévesztően hasonlítasz külsőleg egy homo sapiensre, neked is van szavazati jogod, de ez van... én a kutyákat sem zavarom el, nem hogy egy ilyen szép nagy darab istenbarmát...

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 22:02:22

@morph on deer: ezt nem nekem kellett volna leírni, hanem az ún. ellenzéknek és már a velencei bizottság vagy a strasbourgi bíróság előtt lenne a helye...

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 22:05:23

@Nincs közöttünk csicska: közhely, de igaz: a legszemléletesebben az mutatja meg egy társadalom, egy csoport humanizmusát, szolidaritását, hogy miként bánik legelesettebb tagjaival... ugye ismered a példát? egy majomhorda a szavannán való vándorlás során gond nélkül magára hagyja sérült egyedeit, az emberek továbbviszik és ápolják... rád melyik a jellemző?

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 22:08:24

@ekat: barátkozni akarsz?... mi közöm van ahhoz, hogy te miért szégyelled magad vagy miért nem?...

élhetetlen 2018.10.14. 22:11:29

@6.Lenin: Nem beszélünk el egymás mellet, csak nagyon nem akarod megérteni amit írtam „101x leírom, célzott támogatás kell”. Akinek annyi elég a talpra álláshoz, hogy legyen két embernek egy szoba, és egy közös zuhanyozó akár, de lehetne a szoba sarkában egy zuhany is, az nem kapja meg ezt sem. Akinek ez már nem elég, azt kezelni kellene, de azt sem kapja meg. De ezt már írtam, csak nem akarod érteni. A bűnözőket külön kell kezelni, ahogy a lakással rendelkezőknél is, ez teljesen más téma. „Nem általánosan, ész nélkül szórni bele a pénzt.”. Csak az a gond, hogy a börtönben tartás, adott időre, az az ész nélkül szórt pénz, mert nem oldja meg a paciens problémáját, semmit nem old meg, sehova nem vezet.

morph on deer 2018.10.14. 22:22:04

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:
“elivott mindent, összetörte részegen a kocsit. Ha egyszer végre kibassza a felesége, akkor majd mehet sírni a vérzőszívű liberáltaknak, hogy mekkora áldozat.”

Szerintem nézz körül. Mit gondolsz, miért van az, hogy egyes emberek oda lyukadnak ki, hogy már nincs más az életükben, mint az alkohol/drog/stb.?
Vagy hogy sosem volt?
Vagy miért van az, hogy minél keletebbre mész, annál inkább ez a jellemző viselkedés?
Mert már megint az ‘eredményről’ van szó, valaminek a következményéről, és még csak fel sem merült az okok megismerésének szükségessége!
Pedig onnan kéne kezdeni ahhoz, hogy valaha is változtatni tudjunk ezen, mert amíg csak a következményekre reagálunk ez az életben nem lesz jobb.

Hogyne, máshol is vannak hajléktakanok.
De én pl már vagy tíz éve meglepődtem azon, hogy Párizsban jó párnak kis sátra is van, rajta sorszám, - a Vöröskereszt jóvoltából. Egy üzlet bejárata mellett hálózsákban alvó öregnek a boltos vitte reggel a kávét, és beszélgetett vele, az öreg mellett meg egy kis kosár, amibe gyümölcsöt, péksüteményt meg hasonlókat raktak a környékbeliek, és váltottak pár szót.

Nyilván nem volt “megoldva” a helyzete, csak éppen emberként viszonyultak hozzá az ugyancsak emberek!
Érdekes, mi?

Ha megvan a szándék, akkor a megoldáshoz vezető utat is meg lehet találni, előbb vagy utóbb, anélkül viszont kizárt.

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 22:22:31

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: nem érted, hogy nem ez a kérdés? mindenki úgy bassza el az életét, ahogy akarja, ha iszik, akkor iszik, ha herbálozik, akkor herbálozik (nyilván nem értem, hogy az egyikért miért kerül büntetőeljárás alá, míg a másikért nem, de most ezt hagyjuk)... preventív megfontolásból nem lehet valakivel szemben ilyen intézkedést foganatosítani, mert ez ugyanolyan, mint mikor a kádársünök begyüjtötték március idusa előtt a rendszerellenes elemeket, mert úgyis bajt csináltak volna, jogfilozófiailag ugyanaz...
figyelj, tök egyszerű a megoldás: ki kell mondani, hogy őket nem illetik meg ugyanazok a jogok, mint azokat, akik rendelkeznek valamilyen tulajdonnal, ki kell mondani azt, hogy nem minden ember egyenlő és kész... de ehhez bátorság kell, ezt fel kell vállalni... mi nem valószínű, hogy ugyanúgy látjuk a világ folyását, lehet, hogy mást gondolunk arról, de te nem vagy ostoba, kőbuta troll, nem kell egyetérteni, csak ki kell mondani... leírtam, hogy mi a jogi helyzet, azt az van, az nem fog változni, ez nem egy olyan kérdés, hogy orbán becsületes-e vagy becstelen, ez sokkal tisztább helyzet...

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 22:25:53

@TanNé: figyú, szerinted kúrni hívtalak?... (mert elárulom, meglehetősen homofób vagyok... viszont a hipokrita bigott fanatikusokat utálom, mint a kétnapos szart)

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.14. 22:34:33

@Sir Bates dö Hól: megint csak a hülye zagyvaságok.
"azért élsz az utcán, mert nincs lakásod, mert nincs lakcímed, ebből következik, hogy hajléktalan vagy"
Azok közül, akiknek nincs lakása, azért mégis sokan tudnak más megoldást választani, mint az utcán élést. Igen, igen, választanak. A cél az, hogy az utcán élés ne legyen választható megoldás.

"amíg valamely jogszabályban szankcionált cselekményt nem követek el?"
Az utcán életvitelszerűen tartózkodás az pont egy jogszabályban szankcionált cselekmény lesz. Nem értelek...

élhetetlen 2018.10.14. 22:36:30

@Szél Bernadett börtönben van már?: Az az pár ezer, az egy éj, per fő. www.bmszki.hu/sites/default/files/fajlok/node-357/Arjegyzek_2017-05-01.pdf . Az magánügyed, hogy iszol-e alkoholt, vagy nem, de én pl. most is whiskyzek, tehem, telik rá, és jól érzem magam. „nem is lehet ott alkoholt fogyasztani.”. De, gondolkodjunk a két ágyasban. Ott miért nem lehet? Ha telehányja, kitakaríttatják vele, de ha így sem boldogulnak, akkor elég lenne akkor kirakni, akivel nem bírnak, ha ez kiderül, nem eleve kitiltani mindenkit, aki este meginna valamit. Nem látsz benne logikát, ugye? Pedig van, és Magyarországon nincs szesztilalom, tehát, az hogy a szállón nem ihat, azt minek nevezed, ha nem korlátozásnak. De azt hiszem, felesleges a szöveg, nagyon nem érted, miről van szó.

vanvelemenyem 2018.10.14. 22:37:04

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: nem ok lennenek az egyetlenek, akik kozalkalmazottkent, koztisztviselokent, vagy kozmunkaskent nem ertenek semmihez :D :D :D

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.14. 22:37:05

@Sir Bates dö Hól:
"ki kell mondani, hogy őket nem illetik meg ugyanazok a jogok, mint azokat, akik rendelkeznek valamilyen tulajdonnal, ki kell mondani azt, hogy nem minden ember egyenlő és kész..."
De egyenlő minden ember, ugyanazokkal a jogokkal. Neked, és nekem sem lesz engedélyezett, hogy az utcán életvitelszerűen tartózkodj.

élhetetlen 2018.10.14. 22:46:12

@Jakab.gipsz: „A város mindenkié! Ez egy demagóg (neomarxista) hazudozás„. Így van, a fél belváros, a Klotild Palota, a Párizsi udvar, már az araboké, nem mindenkié. Taps!

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.14. 22:52:56

@élhetetlen:
"Az az pár ezer, az egy éj, per fő. " Különbözőek az árak, akár lakhatsz luxusvillában is a Rózsadombon. Én a Dózsát ismerem, ott 11.400/hó. És ott 30 napig ingyen is lakhatsz:
www.bmszki.hu/hu/dozsa-atmeneti-szallas

"Az magánügyed, hogy iszol-e alkoholt" Valóban, a saját magántulajdonú ingatlanodban olyan szabályokat hozol, amilyet te akarsz. De ugyanez a joga ugyan legyen már meg a szállónak is, ne csak neked.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.14. 22:58:16

@Sir Bates dö Hól:
Teljesen mindegy mik a ferde, fajtalan vágyaid. Beteljesületlenek maradnak. Férfi vagy és én is az vagyok. Csak én nem állok le szexuális kapcsolatra a saját nememmel. (52 éves családapa vagyok, férfi aki nagyon sok azonosító névvel ír. Van TanBá is, ha ez zavart össze.) Ja és megértelek, hogy ennyire utálod saját magadat. Én nem teszek ilyet. Nem pazarlok érzelmeket tefélékre.

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 23:01:01

@Szél Bernadett börtönben van már?: kriminalizálnak élethelyzeteket, nem cselekményeket, élethelyzeteket. ezt kellene felfognod. megoldás -a helyzet valódi kezelése helyett- a fasszopók részéről: kriminalizálni, mert ha egyszer beviszik, akkor legközelebb már nem lesz hajléktalan. az eredményes speciálprevenció mintapéldája! ugyanez a helyzet a drogfogyasztás esetén! ott is visszaszorult a számuk! mint a lopásnál: elkapnak, leültetnek, legközelebb nem lopsz. itt is ez lesz: megfognak, bevisznek és holnap már lakásban alszol.
demagóg hülye pöcs vagy... csak diktatúrákban tiltják a közterületen életvitelszerű tartózkodást... meg most már moon is...
(megjegyzem teljesen alkotmányellenes, ha lenne alkotmánybíróság, ha nem tiltották volna el a '90-től hozott alkotmánybírósági határozatok és döntések figyelembe vételét, még a mostani fidesz-alkotmánybíróság is úgy baszná vissza, mint macskát szarni...)

te egy igazi fidesz-fan vagy, ha a szádba szarnának a kormány részéről, azt is elfogadnád...

TanBá · www.istenteszt.blog.hu 2018.10.14. 23:01:34

@TanNé: Tehát ez is én vagyok

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 23:02:19

@TanNé: akkor meg minek írsz?... húzz a picsába...

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.14. 23:05:01

@élhetetlen:
"nem eleve kitiltani mindenkit, aki este meginna valamit. Nem látsz benne logikát, ugye?"
De, van benne logika. Először tartsa el magát, és majd ha megteheti, akkor költhet italra is ezen felül, ahogy most te (egészségedre). De először álljon talpra, legyen képes az önálló életre, és ne szoruljon mások segítségére, jóindulatára.

TanBá · www.istenteszt.blog.hu 2018.10.14. 23:07:34

@Sir Bates dö Hól:
Fiús/lányos zavarodba már azt sem tudod hova küldj el? :-)
Neked kellene inkább lelépni innét, ha ennyire össze vagy kuszálva.

Egyébként a menedékszállón dughatnak a hajléktalanok?
(ha már nem ihatnak alkoholt)
Csak férfi-nővel?
Vagy más felállás is megengedett?
Gondolom jártas vagy a témában.

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 23:11:11

@TanBá:

TanNé
5 napja
@arabok balrol: "ergo szerintem sem kene orokbeadni homokosoknak, csak akkor ha hetero jelentkezo nincs."

-Szerintünk akkor sem. Aki olyan életformát "választ" azt tudja, hogy az mivel jár. (Gyerekek nem ebből születnek, tehát nem jár)

érted, miért vagy elküldve a telibaszott retkes kurva anyádba, hipokrita bigott barom?

TanBá · www.istenteszt.blog.hu 2018.10.14. 23:14:27

@Sir Bates dö Hól:

Persze értelek. :-) Loretta szeretnél lenni?
www.youtube.com/watch?v=64al8TvGYjw

Egyébként a menedékszállón dughatnak a hajléktalanok?
(ha már nem ihatnak alkoholt)
Csak férfi-nővel?
Vagy más felállás is megengedett?
Gondolom jártas vagy a témában.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.14. 23:18:12

@Sir Bates dö Hól: Nem kriminalizálnak élethelyzeteket, akárhányszor is mondod fel a mára kiadott tananyagot. Egyetlen egy hajléktalant sem fognak börtönbe vinni a szállókról. Pedig a te logikád alapján őket is el kellene vinniük. Fel kellene fognod végre, de gondolom nem ezért fizetnek.

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 23:26:18

@TanBá: szerintem dughatnak, anyádat is ott rakhatták telibe veled, majd felneveltek a papok, ott megkaptad mind a szellemi, mind a testi betevőd és így váltál egy hipokrita bigott barommá... vad kati megvolt? mennyiért, ha igen?

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.14. 23:33:52

@Sir Bates dö Hól:
Az olyanokat mint te, nem hajléktalan szálóra, hanem zárt intézetre kellene inkább kötelezni. (Egyébként Vad Katalinnal való tévé szereplésemkor is kiderült már, hogy nem vonzanak az ilyen pervezitások. Ott is nemet mondtam a felajánlott lehetőségre. )

Túl liberálisok a B1 adminok, hogy még nem rakták ki innét a szűrödet, pedig erősen rombolod a kulturált társalgást.

élhetetlen 2018.10.14. 23:40:54

@Szél Bernadett börtönben van már?: Na, ez is szép. „Az utcán életvitelszerűen tartózkodás az pont egy jogszabályban szankcionált cselekmény lesz.”. Holnaptól. És, ha valaki olyan jogszabályt hoz, ami téged korlátoz valamiben durván, (példa volt a volt egy trafikod, amiből megéltél a családoddal, de holnaptól nincs), akkor te tapsolsz, hogy jaj, de jó neked, mert van egy jogszabály, amihez alkalmazkodhatsz? Egy biztos, én sem értelek.
Na, lehet, hogy rosszul kerestem, de ez a Dózsa, azért nem megváltás az összes lakás nélkülinek. A zöme a max húsz ágyas éjjeli menedék, de ahhoz is álljál sorba kora reggel. Most van az, hogy ugyanazt nézzük, de nem ugyanazt látjuk. Ez van. „De ugyanez a joga ugyan legyen már meg a szállónak is, ne csak neked.”. Kevered a dolgokat. Az, hogy én mit engedek meg magamnak itthon az nem befolyásolja mások életét. De, a szállónak ne legyen már a joga ahhoz, hogy olyan dolgot tiltson meg embereknek, amihez állampolgári joguk van (pl. felnőtt fogyaszthat alkoholt). Ne mondhassa azt se, hogy csak azt fogadja be, aki hajlandó az ágy elfoglalása előtt húsz percig térdepelni a sarokban a kukoricán. Nem érted, hogy mi a különbség?
A következő leveled. „De először álljon talpra, legyen képes az önálló életre, és ne szoruljon mások segítségére, jóindulatára.”. Tényleg nem érted, hogy, ha lemond a napi 200 forintos olcsó boráról, amitől egy kicsit jobban érzi magát, akkor akár hatezer forintot is megspórolhat egy hónapban, de ez sem albérletre, sem lakásvásárlásra nem elég? Nem érted, hogy mi az, hogy reménytelen? Na, hagyjuk, ez süketek párbeszéde, te nem értesz engem, én nem értelek téged.

Sir Bates dö Hól 2018.10.14. 23:53:42

@Szél Bernadett börtönben van már?: praeanthropus, de kriminalizálnak, valahol tartózkodnod kell életvitelszerűen, ez nem lehet közterület, márpedig közterületen tartózkodni alapvető szabadságjog, de nemcsak ez a gond, hanem, hogy mivel nincs lakása, ezért kötelezik, hogy hol tartózkodjon, durván megsértve a személyi szabadságát... de nem fogod felfogni, mert sötét vagy... sz'al menj a kurva anyádba...

Sir Bates dö Hól 2018.10.15. 00:01:40

@TanNé: nem kötötte, a szomszédod szeretnék lenni... te viceházmester vagy? márcsak a picsogás az adminok miatt?... én máshogy hallottam a sztorid a katival, állítólag nagyon jelentős összeget ajánlottál, de csúnyán kiröhögte... de biztos neked van igazad...

Sir Bates dö Hól 2018.10.15. 00:05:12

@TanNé: apropó, mi az, hogy perverzitás? kopulálni egy nővel? azt írtad vannak porontyaid? lottón nyerted őket?

élhetetlen 2018.10.15. 00:05:51

@TanNé: Egy régebbi szöveged: „Sok fajta erkölcs van, a miék csak egy a rakásból. Nem kötelező ezt választani senkinek sem. Mi nem szeretjük, de elviseljük a nemileg másként gondolkozóakat, tetkósokat, ZombiJézus fanokat, ateistákat, politikusokat és más egyéb "állatfajokat" :-) Egyszer szerepeltem régebben egy Claudia shóban a Pénzért mindent? epizódban. -- Én voltam az erkölcs mindenkinél más és más, de van képviselője.”. Már akkor is azt mondtam, hogy az erkölcs, azaz az emberi tartás, az nem sok fajta. Vannak alapok. Ha te azzal igazolod magad, hogy minden alkalomra van külön erkölcsöd, és ezért írsz „nagyon sok azonosító névvel „ akkor megint ott tartunk, mint akkor, hogy nincs erkölcsi alapod erkölcsről beszélni.

antiinternáci 2018.10.15. 08:10:54

Vannak emberek, akik mindegy milyen okból, a hajléktalanságba kerültek, és egy részük az utcán él. Miért baj az, ha egy jogszabály akarja a saját valós érdekeit fel nem ismerő embereket megvédeni attól, hogy ázzanak, fázzanak? Ez nem oldja a meg a teljes problémáját, de sok esetben megvédi az életét.
A politika nem akar nekik lakást biztosítani, mert azt mondja, hogy akkor már előbb talán a családoknak kellene, előbb talán a fiataloknak kellene. De legalább azt mondja, hogy az életüket védeni akarja. Miért baj ez? Miért kell ezért (is) veszett módon támadni?

6.Lenin 2018.10.15. 08:57:36

@élhetetlen:

Nem veszed észre, hogy lassan ugyanazt írod, amit én? Én célzott támogatásról írok kezdettől fogva.
aki ki akar törni, annak mindent biztosítani kell, ami a kitöréshez (ideiglenesen) szükséges. Pl átmeneti lakást.
A bűnözőket, bűnözőként.

Célzottan. Mindenhol azt kellene tennie az államnak.
Senkinek nincs külön joga mások nyakán élni, ha amúgy alkalmas lenne önálló életvitelre is.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.15. 09:24:25

@antiinternáci: "Miért baj az, ha egy jogszabály akarja a saját valós érdekeit fel nem ismerő embereket megvédeni attól, hogy ázzanak, fázzanak?"

Mert egy jogszabály nem tud ilyet tenni. És természetesen nem is erről szól, szándékosan félremagyarázod.

A hajléktalanokon intézményekkel, programokkal, szállásokkal, szociális bérlakásokkal lehet segíteni, nem fasiszta törvényhozással. És azzal, hogy nem teszünk családokat tömegesen az utcára...

6.Lenin 2018.10.15. 09:34:24

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"nem teszünk családokat tömegesen az utcára... "

Ezt címezd a Soros féle filantrópoknak. Ne azon keressenek, hogy másokat tönkretesznek.
Minden felnőtt ember a saját sorsáért felelős.
Akik igénylik egy közösség, társadalom szolidaritását, azoknak is figyelembe kell venni a közösség, társadalom elvárásait is.

Jogok, és kötelességek együtt érvényesek, külön-külön nem.

Senki nem tiltja, hogy magánemberként azokon segítsél, akin csak akarsz. Fogadd őket örökbe, és gondoskodj róluk. Senki, és semmi nem tiltja.

Womb Raider 2018.10.15. 09:36:09

"Vannak csúnya történelmi példák arra, amikor a hatóságok elkezdték összefogdosni a hajléktalanokat. Nem tartom reálisnak, hogy ennek hatására a hajléktalanok majd tömegesen bevonulnak a szállókra. Főleg azok nem, akik ezekben a kunyhókban élnek. Sokkal önállóbbak, ahogy én ismerem őket, odébb fognak állni, megpróbálnak rejtőzködni. Valakinek nem való a szálló, van, akinek rosszat tesz, mert elveszíti a mozgékonyságát, de az autonómiáját mindenképpen. Szerintem az ember karaktere dönti el, ki milyen túlélési stratégiát választ, ha hajléktalanná válik. Annak ellenére, hogy szállón dolgozom, én biztosan az aktív túlélést választanám; valószínű, hogy inkább egy sátorban húznám meg magam valahol."

Akkor most kell a több szállás, vagy sem?

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.15. 10:09:24

@élhetetlen:
"És, ha valaki olyan jogszabályt hoz, ami téged korlátoz valamiben durván, (példa volt a volt egy trafikod, amiből megéltél a családoddal, de holnaptól nincs), akkor te tapsolsz, hogy jaj, de jó neked, mert van egy jogszabály, amihez alkalmazkodhatsz?"
Ha az a célja, hogy ne ázzak, ne fázzak, ne fagyjak meg kint, akkor igen, tapsolok érte.

"de ez a Dózsa, azért nem megváltás az összes lakás nélkülinek"
Nem, hanem csak egy lehetőség. Válasz arra a megállapításra, hogy "nincs hol". De van hol.

"De, a szállónak ne legyen már a joga ahhoz, hogy olyan dolgot tiltson meg embereknek, amihez állampolgári joguk van"
Pont hogy te korlátoznád valakinek a jogait... A hajléktalannak is meg van a joga, hogy a saját ingatlanában megszabhassa mit csináljanak a meghívottak. Ez pont olyan korlátozás, amely a hajléktalanok érdekében történik. Helyes, és támogatott az értelmes emberek által.

"Tényleg nem érted, hogy, ha lemond a napi 200 forintos olcsó boráról, amitől egy kicsit jobban érzi magát, akkor akár hatezer forintot is megspórolhat egy hónapban, de ez sem albérletre, sem lakásvásárlásra nem elég?"
Te nem érted. Nem csak a 200 forintról van szó, hanem hogy egész napra kiüti vele magát, semmi hasznos dolgot nem tud utána tenni, csak fetrengeni ájultan a mocskában. Elmehetne közmunkára is, és akkor már nem hatezer forintról, hanem hatvanezerről beszélünk rögtön minimum. Egyébként meg nem hiszem, hogy jobban érzi magát a bortól, legfeljebb csak nem tudja felfogni a helyzetét.

Az a baj, hogy ti az utcán, a hidegben, a mocsokban való életet szeretnétek támogatni továbbra is, és nem ezeknek a szerencsétleneknek a kijutását ebből a helyzetből. És ez irtózatosan nagy kegyetlenségre, embertelenségre vall! Szörnyű azt látni, hogy ezt szeretnétek fenntartani még mindig!!! Elképesztő!

antiinternáci 2018.10.15. 10:17:18

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Te magyarázod félre, és nincs semmiféle "fasiszta törvénykezés". Csak arról van szó, hogy a bolsevisták érdekeltek abban, hogy néhány szerencsétlen ember megfagyjon télen, és velük tudjanak aljas módon kampányolni.
A kormánynak kötelessége megvédeni ezeket az életeket, és meg is teszi.
Tehetne akár többet is, de ez nem jelenti azt, hogy ezt a lépését bármennyire is jogos lenne ilyen elvetemült hazudozással és gyűlölködéssel szabotálni. Csak azt lenne szabad mondani, hogy igen, ezt támogatjuk, és még ezt meg ezt követeljük.
Azok, akik most arra uszítaják az áldozatokat, hogy saját érdekeik ellenében szegüljenek szembe a törvénnyel, potenciálisan embereket ölnek meg az "eszme" nevében. Ahogy a bolsevisták mindig is teszik, ha lehetőségük van rá.

Talán Gyurcsányék alatt nem voltak hajléktalanok? De voltak. Talán ők bérlakást adtak nekik? Nem adtak.

DFK 2018.10.15. 10:17:25

Ingyen páleszt ne adjunk nekik?

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.15. 10:40:49

@antiinternáci: "a bolsevisták érdekeltek abban, hogy néhány szerencsétlen ember megfagyjon télen"

Nem hiszem, hogy a fideSSmaffiának ez lenne az érdeke. Azok a tolvajlással vannak úgyis elfoglalva.

6.Lenin 2018.10.15. 10:52:36

@Szél Bernadett börtönben van már?:

Az az elképesztő, hogy mindezt azért teszik, hogy ordibálhassanak erre a kormányra. Töredékét nem csinálták másik kormányok, de akkor kussoltak.

Nem a hajléktalanokért, betegekért, oktatásért teszik, hiszen pont ők tették tönkre, hanem az ordibálásért, hiszen ebből élnek néhányan.

Nem akarnak ők kormányozni, mert az felelősség, hanem ordibálni másokra.
Ez benne az elképesztő.
Szerintem.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.15. 11:28:00

@6.Lenin: Igen, sajnos ez egyre inkább egyértelmű mindenki számára. Elképzelem, hogy mennyi pénzért csinálhatják mindezt, mennyi pénzért lehet ilyen szörnyűségekre, embertelenségekre képes valaki. Egyszerűen nem hiszem el, hogy normális embereknek lehet annyi pénzt adni, hogy ilyenekre vetemedjen.

6.Lenin 2018.10.15. 11:39:51

@Szél Bernadett börtönben van már?:

"Milyen szörnyűségekre, embertelenségekre képes valaki. "

A kommunistákra és liberálisokra elég érdekes a kérdés. Ők találták ki, és alkalmazták a nyakelválasztó kézi készüléket, és a gulágokat, vörös terrort , körömletépéseket.
Miért is?
Mert másoknak más volt a véleménye.
Az utódaik miért lennének másak. Őket az ember csak akkor érdekelte, ha őket szolgálja.
Szerintem.

Nekik megéri néhány ember fagyhalála, ha rátolhatják a jelenlegi kormányra. Ennyit érnek nekik a hajléktalanok is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.15. 12:32:00

@6.Lenin:
@Szél Bernadett börtönben van már?:
A legjobb az,hogy próbáltok normálisnak,pártatlannak látszani,de még ezt is elszúrjátok.
Mikor azt mondaná az ember,hogy ebben igazad van,azért a végére azt is elszúrjátok.

6.Lenin 2018.10.15. 12:44:11

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Melyik része fáj?
Gondolom, de az génhiba, de megfelelő tréninggel túlléphető.
(a génhibánál az eleve konzervatív-liberális felosztásra gondolok, nálad a konzervatív kizárható)

bóbita0729 2018.10.15. 12:49:58

Én is adtam segítséget egy rászorulónak, visszafordultam , és megjelent az életerős fia, akit az adományból támogatott. kb 20-30év körüli volt. Sajnos a hajléktalanok ,nem tesznek semmit , hogy jobb legyen. Volt egy nő ismerősöm , szomszédom is volt, szép lakása volt, és az utcán koldult pénzért , hogy alkoholt tudjon vásárolni. Körül vagyok véve alkoholistákkal, látom ,hogy pusztítják le lakásukat, sőt még más lakását is. Nem támogatom őket, azért hogy az én pénzemből embertelenül éljenek, és még sajnáljam is őket??

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.15. 13:37:35

@6.Lenin: És még csodálkoztok,hogy nem vesznek titeket emberszámba.

6.Lenin 2018.10.15. 13:44:52

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Ki? Te?
Gondolod, hogy tőled ez érdekel?
(látod, jól gondoltam, fogadni mertem volna rá)

Tangooo 2018.10.15. 14:52:30

@bzsoa: Azért jó, ha tudod, hogy a mai államadósságunk kb. a tízszerese (REÁLÉRTÉKBEN), mint anno volt.

élhetetlen 2018.10.15. 17:00:13

@Szél Bernadett börtönben van már?: Gondolkodtam, hogy érdemes-e válaszolni, nem úgy néz ki, de mindegy. Itt téptem a billentyűzetet órákon keresztül. Nagyorrúnak írtam, „csak képzeld el, hogy ebből a pénzből nem sokágyas hodályokat tartanak fenn, hanem két, három ágyas szobákat, úgy, hogy aki bejelentkezik, az minden este ugyanabban a szobában, ugyanarra az ágyra feküdhetne le, reggel nem raknák ki cusccostól, bezárhatná az ajtaját. Nem kellene minden nap másik x emberhez alkalmazkodni, a szobatársát megszokja az ember, akár egy koleszban.”. Leninnek írtam: „Azért osszuk legalább durván ketté az utcán élőket. Az egyik felének lehet, hogy elég lenne, amit írtam, hogy valahogy elinduljon, de nem kapja meg. A másik fele meg kezelésre szorulna, de nem kapja meg. Na, most az elzárással egyik csoport sem kap semmit, legfeljebb mire kijön, elégetik az egy szem matracát is, mert koszos volt. Ez mit old meg?". Összefoglalva, az életképeseknek lehetőséget, a betegeknek kezelést, törődést. Erre te itt visítozol, hogy én, aki valamitől mi lettem, a hidegben, a mocsokban való életet szeretném támogatni. „És ez irtózatosan nagy kegyetlenségre, embertelenségre vall! Szörnyű azt látni, hogy ezt szeretnétek fenntartani még mindig!!! „ Te tényleg agyalágyult vagy.

Baszodjon meg minden lipsi 2018.10.15. 18:27:07

"A magyar állam üldözni kezdte a magyar állampolgárok egy részét, a vagyoni helyzetük alapján"

Igy jartak a lipsik. Akinek nem tetszik, az mehet sziriaba arabokat szopni.

Sir Bates dö Hól 2018.10.15. 20:51:18

@Baszodjon meg minden lipsi: nyilván a ner-lovagok túrós farka a ner-cselédek hitbizományának minősül...

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.16. 00:04:25

@élhetetlen:
"Összefoglalva, az életképeseknek lehetőséget, a betegeknek kezelést, törődést."

Köszönöm, hogy összefoglaltad. Pont ezt kapják most. A probléma az volt, hogy ezek helyett eddig választhatták az utcai létet is.

élhetetlen 2018.10.16. 00:38:51

@Szél Bernadett börtönben van már?: Hát ilyen nincs is, amilyen te vagy, nem létezik, hogy létezel. Este bemész egy tömegszállásra, 10-20 idegennel alszol egy szobában, reggel kiraknak cuccostól, de mehetsz akár a melegedőbe, de nincs hol hagyni a cuccodat, hogy akár közmunkát vállalj, és este megint mehetsz másik x emberrel közös szobába… Ez a lehetőség? Vagy, ha a már leépültet beviszik a szállóra, az kezelés? Te tényleg nagyon hülye vagy. Nem kérdezem meg, hogy szoktál-e gondolkodni, mert teljesen nyilvánvaló, hogy nem vagy képes rá. Persze, „Pont ezt kapják most.”. Mégis, milyen formában kapják pont ezt most? Meg tudod magyarázni a szövegedet?

6.Lenin 2018.10.16. 08:41:55

@élhetetlen:
Naponta dobnak be nekem álláshirdetést, szállást, utazás kiegészítést ingyen+ jó munkabért sőt továbbképzési lehetőségekkel is.
Csak akarni kellene.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.16. 13:17:38

@élhetetlen:
Ember, te nem létezhetsz. Mesélsz itt ilyeneket, hogy 10-20 idegennel egy szobában.
Ehelyett az előbb említett Dózsán:
"A BMSZKI legrégebbi és legnagyobb befogadóképességű átmeneti szállása 312 egyágyas és 7 kétágyas szobában fogad férfiakat, nőket és párokat"
Egyágyasok, érted?
"Térítési díj: 11 400 Ft/ hó Az ellátás első 30 napja ingyenes"
Mi a fenét kellene még biztosítani nekik??? Elnöki lakosztályt a Hiltonban, vagy mi a francot, mondd már meg! Minden adva van, mégis az utcát választják (vagyis csak választhatták). Akarat kellene már csak a részükről, AKARAT! És nem egyből mindent megkapni, hanem csak a létrát tartani alájuk, ahol mindig egy -egy lépcsővel feljebb léphet, de lépnie neki kell!

élhetetlen 2018.10.16. 14:11:59

@Szél Bernadett börtönben van már?: „Szolgáltatásaink közé tartozik a maximum 20 ágyas szobákban történő elhelyezés, tisztálkodási, főzési, mosási, alapvető felszerelés biztosítása. Intézményünk férőhelye 161 fő, a téli időszakban 78 férőhellyel bővül ellátásunk.”. Innét még reggel 8-kor el kell menni. 40 db 24 órás hely van nőknek („E részlegen…hajléktalan előélet nélküli, várandós, fiatal, 50 év feletti nyugdíj előtt álló, és az aktívan dolgozó ügyfeleket helyezzük el….bekerülés team - döntés alapján történik”.
” Az átmeneti szállásokra jelentkező (BMSZKI FET) várólistán lévőket helyezzük el addig, amíg a kérelmezett átmeneti szálláson meg nem üresedik az adott férőhely.”
www.bmszki.hu/hu/dozsa-ejjeli-menedekhely
Amiről te beszélsz, azaz az átmenti szállás a 11400 ft-tal, az nem az a hely, ahova csak úgy bemész, kifizeted a havidíjat, aztán ott lakhatsz. „Tájékoztatjuk a Dózsa Átmeneti Szállásra jelentkező ügyfeleket, hogy a férőhelyek telítettsége miatt azonnali beköltözésre nincs lehetőség, várakozásra kell számítani. A bekerülés várható idejéről a FET-en kaphatnak részletesebb tájékoztatást.”. A FET a Felvételt Előkészítő Team. Regisztrál, és elbírálja a kérelmet. Aztán vagy jogosultnak minősít, vagy nem. Érted? Ne csinálj úgy, mintha ez lenne az alapellátás.
Egyszerűbb lenne, ha elolvasnád a bevágott linket, a három fokozattal, és nem a Hiltonnal jönnél. Egyébként, ha érted, ha nem, én ezt már nem magyarázom tovább.

látjátok feleim szümtükkel 2018.10.18. 14:04:05

No, látom senki nem védte a kormány intézkedését olyan érvvel, hogy a hajléktalan élete végéig lakhat a hajléktalan szállon, vagy egyéb menedéken. Mert ugy most beviszik, ott lekötik, hoyg ne birjon többet kijönni? Beviszik, de ki akar jönni, bezárják előtte az ajtót? Ezt most mintha a törvény személyi szabadság megsértésének nevezné.
Meddig tartják ben? Ha letelik a tetszőlegesen valaki álta megállapított bentlakási idő, akkor kilökik a közterületre? Esetleg kiviszik az erdőbe és fejbe lövik, hogy ne legyen vele több gond?

Estetleg kényszermunkára kötelezik? Ilyet ugyé utoljára a kádárizmusban láttunk, úgy hítták, hogy közveszályes munkakerülés. Talán ilyeneket máshol kéne keresni, nem az utcán élők közt. Mert ezek az emberek zömében szakképzetlenek, általában nem nagyon kapkodnak utánuk a munkáltatók.

látjátok feleim szümtükkel 2018.10.18. 14:11:31

@Szél Bernadett börtönben van már?: "Minden adva van, mégis az utcát választják (vagyis csak választhatták). Akarat kellene már csak a részükről, AKARAT!"

No és akinek valahogy nem csináltak a szülei akaratot? Azt megerőszakolják és tesznek bele? Után te adsz nekik munkát? Vagy élete végéig börtönbe csukják? Annak a költségeit te is fizeted.

Elvagy te egy kicsit varázsolva.

Egyébként érdekelne, szerinted azok az ukránok, akik egy kis falusi házba néha 100-an is bejelentkeztek, azok most valójában hajléktalan állampolgártársaink? Őket nem csukják be? Mert ugyé az kamu, hogy ennyi ember elfér egy kis házban.;D
No eredj és kérdezd meg a kenyéradódat, erre mit illik válaszolni!

látjátok feleim szümtükkel 2018.10.18. 14:16:26

Olvasom, hog eltüntek a közterületekről a hajléktalanok, és senki nem tudja hová lettek. Ezek szerint nem a Szél Bernadett börtönben van már? által agyondícsért szolgáltatást vették igénybe. Nekem valami azt súgja, sokan elmentek csicskának, mint a régi úri időkben.

Ez a bernike mellesleg elmondhatná, ha reggel el kell hagyni a szállót, és csak este lehet visszatérni, addig hol éljen a hajléktalan?

6.Lenin 2018.10.18. 14:48:04

@látjátok feleim szümtükkel:

Pl egy munkahelyen, mint a többi rendes ember.

Womb Raider 2018.10.18. 20:09:38

@látjátok feleim szümtükkel: Arany bogárkám... kapásból tudok mondani 5 céget, aki saját munkásszállót épített és tárt karokkal várja a dolgozni vágyókat.. ha kell, még be is iskolázza.. DE! egy év után ukránokkal kellett feltöltenie a létszámot, mert még targoncásból sem tudott eleget felvenni. 180 nettó+INGYEN lakhatás nem hozta lázba a nyomorgó-éhező magyarok millióit..
Lófaszt az élhetetlenek és az állapotokat konzerválni igyekvők seggébe..

"Egyébként érdekelne, szerinted azok az ukránok, akik egy kis falusi házba néha 100-an is bejelentkeztek, azok most valójában hajléktalan állampolgártársaink? "

Mielőtt nagyon belemelegednél, szerintem kezdj el számolgatni, hogy ha igaz is lenne az állításod, egy-egy mandátum megszerzése vajon hány ukránt (vagy ukrajnai magyart..) igényelt volna..és azon, hogy egy-két mandátumon múlt-e a Fidesz elsöprő győzelme? Be fogod látni, hogy csacsiságokat beszélsz..
Egy tanulság talán van: nem árt, ha egy pártnak van társadalmi támogatása IS a külföldi pénzek mellé.. és ehhez nem árt, ha képes kommunikálni azokkal, akik szolgálatába kíván állni 4 évre :))) Mármint a magyar állapolgárokra értve mindezt..

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.18. 21:39:14

@Womb Raider: Megint az van,hogy jót mondanál csak a végére elszúrod.
Vannak akik tényleg nem akarnak dolgozni.
Vannak akik igen.
Meg vannak kretén főnökök is.
A volt munkahelyemen állítólag behisztizett a főnök,hogy ő ezentúl csak ukránokkal fog dolgoztatni,mert a magyarok elmennek onnan.
Talán mert nincs kedvünk szarér-húgyér dolgozni.

látjátok feleim szümtükkel 2018.10.18. 22:04:14

@Womb Raider:

Ne púderozz, szó sem volt a választásról. Én csa azt érdeztem nem hajléktalan-e az, aki nem fér be egy házba a többiektől?

látjátok feleim szümtükkel 2018.10.18. 22:08:25

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:, @Womb Raider:

Ti még nem láttatok közelről olyanokat, akik hajléktalan életet élnek? Szellemileg nem a csúcson vannak, fizikailag többségében gyatrák. Vajon ti felvennétek dolgozni ilyen embereket a saját vállakozásotokba? Mert a máséba igecsak belelátjátok őket.

Womb Raider 2018.10.19. 08:28:51

@látjátok feleim szümtükkel: Ááá.. dehogy.. mi a fellegekben élünk,a Bespinen.

"Szellemileg nem a csúcson vannak, fizikailag többségében gyatrák. "
Ja.. talán akkor még a hanyatlsi folyamat elején célszerű megcsípni őket.
" Vajon ti felvennétek dolgozni ilyen embereket a saját vállakozásotokba? Mert a máséba igecsak belelátjátok őket."
Nem megy az értő olvasás, ugye? Mondom: nem mérnököket és agysebészeket keresnek, csak egyszerű betanított munkákra embereket. Nekem ne mondd, hogy az utcán mindenki szellemi fogyatékos, addikt.
"Ne púderozz, szó sem volt a választásról. Én csa azt érdeztem nem hajléktalan-e az, aki nem fér be egy házba a többiektől?"

Ugyanugyan... ne nézz már mazsolának. Pontosan tudom, mi volt a felszín alatt.

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
"Vannak akik tényleg nem akarnak dolgozni.Vannak akik igen."
Ez nagyon magvas gondolat! Az emberek sokfélék.. én is tudom ám, ha nekifutok :)

"Meg vannak kretén főnökök is."
Meg vannak normálisak is... khmmm.. Az emberek sokfélék!!! De ezt már megbeszéltük..
"A volt munkahelyemen állítólag behisztizett a főnök,hogy ő ezentúl csak ukránokkal fog dolgoztatni,mert a magyarok elmennek onnan."

Állítólag? Akkorugye lehet, hogy nem is így volt.. de akárhogyan is: a munkaerő piacról azt veszel, amit kapsz..vagy nem veszel..
"Talán mert nincs kedvünk szarér-húgyér dolgozni."
Mégis mi a bánatos jóisten elképzelése is van egy nem túl magasan képzett és szerény képességekkel bíró embernek? 180 nettó kevés? Miközben ennyiért sok ember végez elég komoly felelősséggel járó munkát is..és mellé ugye a lakhatás, ami önmagában 50-100000Ft-ot is jelenthet. Szóval ő önérzetes, nem adja olcsón magát, de a szorgos hangyák, akiknek nem annyira büdös a munka, azok gondoskodjanak számára garzonlakásról, ő meg majd évezi a szabadságot :) Na, eredj mááár...
Azon esetleg elgondolkodott valaha, hogy az emberek 'szaré-húgyé' bére azért is annyi, mert milliós tömeget kell pátyolgatni?

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.19. 08:56:39

@látjátok feleim szümtükkel:
"No, látom senki nem védte a kormány intézkedését olyan érvvel, hogy a hajléktalan élete végéig lakhat a hajléktalan szállon, vagy egyéb menedéken."
Élete végéig??? Te hülye-e vagy? Mi ez, kiskutya, hogy etessük élete végéig?
Mindenki kerülhet rossz helyzetbe, és hogy ebből ki tudjon kecmeregni, ahhoz nyújt segítséget az állam. Az nem lehet egy életcél, hogy az utcán éljen egész életében!

"Mert ugy most beviszik, ott lekötik, hoyg ne birjon többet kijönni? Beviszik, de ki akar jönni, bezárják előtte az ajtót? Ezt most mintha a törvény személyi szabadság megsértésének nevezné."
Nem zárnak be semmit előtte. Bármikor kimehet a szállóról, és mehet pl. a munkahelyére, vagy akár egy felnőtt oktatási intézménybe, stb. Elég beszűkült a tudatod, orvos látott már?

"Estetleg kényszermunkára kötelezik? Ilyet ugyé utoljára a kádárizmusban láttunk, úgy hítták, hogy közveszályes munkakerülés."
Mindenki kényszerből dolgozik, aki nem tudja másképpen eltartani magát. Rákényszerül a munkára. Ez a hajléktalannál miért lenne másképpen?

"No és akinek valahogy nem csináltak a szülei akaratot? Azt megerőszakolják és tesznek bele?"
Az élet nem habostorta, mondották. Ha nem is erőszakolják meg, de megnevelhetik, elindíthatják a civilizáció felé.

"Egyébként érdekelne, szerinted azok az ukránok, akik egy kis falusi házba néha 100-an is bejelentkeztek, azok most valójában hajléktalan állampolgártársaink? Őket nem csukják be?"
Miért kellene valakit becsukni, mert hajléktalan?? Értelmezni tudsz-e?
Semmilyen törvény nem bünteti a hajléktalanságot. Most sem! Akárhogyan is kapálózol, hogy de.

"Olvasom, hog eltüntek a közterületekről a hajléktalanok, és senki nem tudja hová lettek."
Mert miért kellene bárkinek is tudnia róla, hogy egy ember hova megy? Nyomkövetőt tennél rájuk, vagy mi? Ez illegális. Egyébként tudtommal egyik szálló sem közölt tényadatokat, hogy vasárnap még x-en voltak, hétfőn meg x+20-an. Tehát akár ott is lehetnek, csak nincs adat róla.

"Ez a bernike mellesleg elmondhatná, ha reggel el kell hagyni a szállót, és csak este lehet visszatérni, addig hol éljen a hajléktalan? "
Én is így élek... És sokan vagyunk így, elhiheted.

"Ti még nem láttatok közelről olyanokat, akik hajléktalan életet élnek? Szellemileg nem a csúcson vannak"
Na jah, általában csak azt alkoholszintjük van a csúcson...
(egyébként ez senkit nem zavarna, ha közben képesek lennének ellátni magukat)

Én de genere Mi 2018.10.19. 10:02:53

@Womb Raider:
"milliós tömeget kell pátyolgatni"

A 10 milliót el sem érő Mo.-n?

Ennyi hajléktalan lenne? Nemá', te mindent rossz helyen kezelsz, ami arab, a 0-kat is?

Ennyi munkára valóban alkalmatlan ember lenne? Akkor ez a társadalom, jelesül az oktatás, az egészségügy súlyos hibája is, s akkor - csak a kedvedért: a foci helyett - nem az oktatás (benne a felnőttoktatás, képzés, átképzés) és a népegészségügy kellene, hogy legyen MINDEN kormány, s igen, ebbe a jelenlegi kormány is beletartozik, legeslegfontosabb témája, elsődlegesen kiemelt tevékenységi köre???
Már persze csak ha akarnak jövőt Magyarországnak ... ...

Ennyi dolgozni semmiképpen nem hajlandó ember lenne?
No most, akkor vagy rasszistáskodsz, de akkor légy végre bátor, s mondd ki, a rutintalan fess új testőrtiszttel az ágyban is úgy jutsz valamire,

vagy igen szomorú bizonyítványt állítottál ki a Kárpát-medencét uralni kívánó nemes Magyarokról. Politikusainkról, hivatalnokainkról, jogászainkról, rendőreinkről, házmestereinkről s a többi ingyenélőről. A keresztény úri középosztályról, és a kisnyilasainkról, ahogy már Márai is mindkettőről megírta. :P

Vagy a gyerekeket és a valódi nyugdíjasokat is beleérted a leszóló "pátyolgatni" alá?
Akkor neked sem való emberi társadalom, próbálkozz mondjuk a krokodilok közt.

ui.:
Amúgy havi 180 nettó, HA a további előrelépés esélytelen, sok esetben kevés.
Próbáld ki, saját lakás nélkül, két-három gyerekkel. (Vagy nem ennyit várna el bölcs kormányunk?) Te ott, a szállón, a gyerekek hol? Maradjon velük otthon a párod, s akkor 1x180-ból, vagy ő is dolgozzon, legyen egy másik szállón, a gyerekeik meg - nemes nagy szívednek köszönhetően - nálad?

Nem véletlenül mentek ki szakképzetlen de dolgozni akaró emberek is Nyugatra, akár ottani betanítottként szalag mellé, vagy takarítani, hogy puszta vegetálás helyett végre lehessen valamijük. (Amúgy, a példádbeli 180 nettó nem általános a betanított munkára, egy-egy esetre lehet, elhiszem neked, de az átlagos realitás sokkal inkább a 140-150.)

6.Lenin 2018.10.19. 10:12:05

@Én de genere Mi:

Látom, te mindenkiről, mindenről tájékozott vagy.

1 hónapja eltűnt a szomszéd néni kismacskája, nagyon hiányzik szegénynek. Mi már kerestük szinte minden számba vehető helyen.

Lécci, ha tudsz valamit róla is. Biztos nagyon hálás lenne érte.

Womb Raider 2018.10.19. 10:54:06

@Én de genere Mi: "Ennyi hajléktalan lenne? Nemá', te mindent rossz helyen kezelsz, ami arab, a 0-kat is?"

Sok a szöveg... és szalmabábozol, jó szokásodhoz méltón.
a milliós pátyolgatandó tömegbe beleértem a több százezres cigányságot, a sok-sok 'idegalapon' leszázalékoltat, a sok-sok segélyen tengődőt, a korkedvezménnyel nyugdíjazottakat. Hidd el, összejön a millió..

"Amúgy havi 180 nettó, HA a további előrelépés esélytelen, sok esetben kevés. "
Na menj a zizibe.. ez pont 180 ezer+természetbeni juttatásokkal több, mint a hajléktalanság. Van szállás (kulturált, még nagyigényű @élhetetlen kollegina sem találna kivetni valót benne.. és a 180k-ból így már egy egyedülállónak meg lehet élni.. Tökmindegy.. ugródeszkának megteszi. Közben visszakerül a körbe, lehet keresgélni egyetemi professzori pozikat, esetleg elküldeni a CERN-be a CV-t.. bárkinek bejöhet 8 általánossal is.. apropó.. látok néha tesztlapokat, amiket tálentumos 'pályakezdők' produkálnak.. sírnál.. én is a könnyeimmel küszködök.

"Nyugatra, akár ottani betanítottként szalag mellé, vagy takarítani, hogy puszta vegetálás helyett végre lehessen valamijük. (Amúgy, a példádbeli 180 nettó nem általános a betanított munkára, egy-egy esetre lehet, elhiszem neked, de az átlagos realitás sokkal inkább a 140-150.)"
Én nem vitatkozom veled és punkt teszek rá, hogy Borsodkietlenben csak 113.. itt, NyMo.-n kétszáz alatt már alig találsz a versenyszférában nettókat. Ami tudom, nem illik a ballib propaganda által sugallt éhező magyarokat ábrázoló képbe.. de ez van. 5 éve nem láttam olyan bérjegyzéket, amin <=150-es nettós bér lett volna. Nem bánnám, kétségtelen, de a takarítőnő többet keres vastagon.

"Próbáld ki, saját lakás nélkül, két-három gyerekkel."
Ja.. mert ugye az utca az messze több lehetőséget biztosít, ugye? Na, ne légy már totál hibbant..
"Maradjon velük otthon a párod, s akkor 1x180-ból, "
Akkor ugyebár a három gyerekre van csp, meg adókedvezmény..és senki nem tiltja, hogy anyu is dolgozzon . Én ismerek nőt, aki otthon dolgozik.. :) ..abba bele sem megyek, hogy a hajléktalanok között hányan vannak három gyerekkel. Viszont a nőknek vannak külön szállók, ahol a gyerekekel is meghúzhatják magukat. Megint sikerült megragadnod a lényeget.. és ami nem jó mindenkinek, az már egyenesen szar.. logikus.

"A keresztény úri középosztályról, és a kisnyilasainkról, ahogy már Márai is mindkettőről megírta. :P"
:))) Nem kell neked szeretni ezt az országot és ezt a genetikailag alávaló népet. Tiéd a világ. Vedd a kalapod, ha csavarja a bűz a fitos orrod. Az észosztást máshol, ha lehet.

"

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.19. 11:25:08

@Womb Raider: "Vedd a kalapod"

Te csak hagyd békén a hazafiakat. Hazaáruló fideszcsótányok, ti tűnjetek a rákba.

Womb Raider 2018.10.19. 11:30:12

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Na, majom, te is megjöttél?

Milyen hazafi az, aki ilyeneket ír:
"vagy igen szomorú bizonyítványt állítottál ki a Kárpát-medencét uralni kívánó nemes Magyarokról. Politikusainkról, hivatalnokainkról, jogászainkról, rendőreinkről, házmestereinkről s a többi ingyenélőről. A keresztény úri középosztályról, és a kisnyilasainkról, ahogy már Márai is mindkettőről megírta. :P"
Úgy magyar ő, mint a filantróp gazdid..

(Amúgy már szóltam, hogy túlspilázod, kezd kilógni a lóláb, hogy fidesz troll vagy. )

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.19. 11:33:05

@látjátok feleim szümtükkel: "Mert ezek az emberek zömében szakképzetlenek, általában nem nagyon kapkodnak utánuk a munkáltatók."

Igen, ez baj. Segíteni kellene őket, valamire megtanítani, hogy megint hasznos tagjai lehessenek a társadalomnak.

A tragédia az, hogy pártunk és kormányunk újratermeli a tudatlanokat. Európában szinte egyedülálló módon a gyerekek tanulmányi előmenetelét a szüleik státusza határozza meg. A szegények gyereke is szegény lesz.

Tehát nem csak azt biztosítja a csúti geci, hogy az ő kormányzása alatt lecsússzon az ország - már Románia is lehagyott minket -, hanem hogy a lecsúszás folytatódjon majd még egy generációval az után is, hogy sikerült a gecit elzavarni/fellógatni/stb.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.19. 11:35:30

@Womb Raider: Te a társadalom szemetét isteníted, velük vállalsz közösséget. Hazaáruló kollaboránsok vagytok.

Szerintem olvass Márait.

Womb Raider 2018.10.19. 12:10:08

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Üresen kongó nagy szavak.. valakitől, aki nap mint nap körbenyálazza Sorost.. akinek ugye a Fideszt is köszönhetjük. Elmész te a hülye dumáddal a retekbe.

Womb Raider 2018.10.19. 12:12:28

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A tragédia az, hogy pártunk és kormányunk újratermeli a tudatlanokat. Európában szinte egyedülálló módon a gyerekek tanulmányi előmenetelét a szüleik státusza határozza meg. A szegények gyereke is szegény lesz."

Öreganyád valaga.. az.. ezeket a képtelenségeket alá is tudnád támasztani érvekkel..vagy csak a paneleket kopipészteled? Mi a helyzet Romániával? Lecsúsztunk már a szintjük alá?

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.19. 12:48:04

@Womb Raider: "alá is tudnád támasztani érvekkel"

Ez nem olyan duma, mint te szoktál, kollaboráns, próbálsz érvelni, de csak üresen kongó szavakat böfögsz föl.

A tényeket nem kell érvekkel alátámasztani, magukért beszélnek. Olvass el néhány tanulmányt. Most jelent meg a Margón kívül, Magyar ifjúságkutatás 2016.
mek.oszk.hu/18600/18654/

Hogy miért jelenik meg 2018-ban 2016-os adatokon alapuló tanulmánykötet? Hát mert a geci gazdád mostanáig titkolta, olyan gyalázatos eredmények születtek a felmérésben.

Womb Raider 2018.10.19. 13:05:07

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nagyobb összeget tennék arra, hogy te semmit nem olvastál ebből.. máskülönben nem írnál ilyen hülyeségeket.. és főleg nem ezzel próbálnád igazolni :)) a 15. oldalt javaslom...

"Hát mert a geci gazdád mostanáig titkolta, olyan gyalázatos eredmények születtek a felmérésben."
Kezeltesd magad.. és gyakran mosd ki a szád. (A funkcionális analfabetizmusoddal már végleg együtt kell élned..és így nekünk is)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.19. 13:13:03

@Womb Raider: Segítek a tájékozatlanságodon, és nem vagy hajlandó bele se pillantani?

"A diplomás szülők gyermekei az egyetemi szintű képzésekben felülreprezentáltak,
s nagyon ritka, hogy a szakképzésben bukkanjanak fel (5. táblázat)."

"Itt is a diplomás szülő hatása a legmagasabb: a felsőfokú végzettséggel rendelkező apa gyermeke 5–8-szor nagyobb eséllyel vesz részt tanulásban, mint a legfeljebb 8 általánost végzett szülőké (az érettségizett szülők esetén az esélyhányados 2–4 között
mozog az egyes években) (7. táblázat)."

De ne ragadjál le itt, minden szociológiai tanulmány arra jut, hogy a szülők státusza határozza meg a magyar gyerekek tanulmányi előmenetelét. A geci gazdád rombolása elérte célját.

Én de genere Mi 2018.10.19. 15:45:10

@Womb Raider:
Nem vagyok társadalomszociológus és egyben statisztikus,
ezért elhiszem a Ny.-Mo.-i példáidat (bár még erős kérdés, pontosan mi is tekintendő Ny.-Mo-nak ez esetben) cserébe elvárom, hogy te is hidd el az én személyesen tudott (nem, én nem ennyit keresek, nem, én nem szalagnál ..., hiába szeretnéd ... :P) alapuló példáimat, amik nem Borsodizézsákfalva, hanem mondjuk Debrecen, Martonvásár, Dél-Baranya (borvidék, tehát nem a legszegényebb), stb. Nettó 170-hez leginkább már használható szakma kell.

Sopronban, Kőszegen biztosan nem így van, mert ott csak mondjuk 20 km-t kell utazni a sokkal többet fizető munkához, s az megy akár nap mint nap is ..., tehát többet kell adni, hogy maradjon a dógos.

Elhiszem neked, hogy nettó 180-ból meg lehet élni (kettesben, 2x180-ból különösen), sőt még csak nem is mondtam, hogy nem.
AZT mondtam, hogy családot alapítani, családot fenntartani már kevés, főleg ha nincs valamilyen olcsó lakanduszod. (Olcsó és tömeges állami bérlakásprogramról tudsz-e, én vérmes szép szívem, mert, bármennyire imádlak is, melletted még őszintén tisztelt kedves mamáddal IS nem szeretnék összeköltözni. Igaz, még nem kóstoltam a tyúkhúslevesét, lehet, hogy az 180 szemléleti fokot ér ...)

Adókedvezmény, csp, egyebek?
Szerinted az mennyi mondjuk 230 bruttó és két gyerek esetén?

Ha meg a cigányság helyzetéről és annak lehetséges(?) megoldási módozatairól akarsz beszélni - nem véletlenül kérdeztem -, tedd azt, de, légy oly szíves, ne mosd össze a többivel.

Márai tudta mit beszél.
Szerinted a .... B közép csupa dolgos ember?
Szerinted a nem saját maga által művelt földje után EU támogatást felvevő "műkörmös", az dolgos ember?
Szerinted a állami hivatalba tett feleség_bamba_unokaöccse, az dolgos ember?
farkasflóri köre, vagy mrichárd köre, vagy a vidéki voldemortjaitok sleppjei, azok dolgos emberek?
Tényleg azt hiszed, hogy nincs egy nagy csomó mihaszna ingyenélő a táborotokban?
Akkor vak vagy.

Te akarod kétségbe vonni a családom magyarságát?
Mi nem költöztünk be az elvitt sarki boltos házába, s a bútorait se hordtuk szét.
(Városlakóként később a grófi kastély sem játszott, még mielőtt debezzegelnél ... :P)
Mi nem jelentettünk fel senkit sem a németeknél, sem az oroszoknál, sem a kommunistáknál.
Minket viszont jelentettek fel a németeknél is, az oroszoknál is, és a kommunistáknál is.
Valamint, mi nem is a románok nyomában sunnyogtunk be ...

Igen, néha olvass akár Márait is. Ha már Platónt nem érted, s azt hiszed, minden véleményt kézi vezérléses pártállás irányít. Mondjuk egy török, amint Platónt olvas, fura is lenne ...

(Ha netán sért a letöröközés, kedves antimagyarozó cárnő, beszéld meg kedvenc Kaslereddel, vagy Recip szultán honi nagy futballbarátjával. S igyatok meg egy kumiszt.
Én maradok Sz.I. mester tisztalelkű furmintjainál.)

S igen, nagyszájúskodhatsz bármit, amit az oktatással műveltek, kedves n.t. cárnő, az BŰN.

Én de genere Mi 2018.10.19. 16:00:21

@Womb Raider:
Tessék, még vers is. :P

"
Aranypárnáin ült a Dáma,
s üvöltve sírt: "ne még, ne még",
de ő már átkarolta drága
csípői karcsú, gót ívét
"

Én de genere Mi 2018.10.19. 16:37:59

@6.Lenin:
Hogy merészeled a nagytermészetű cárnőt lekiscicázni, pelyhesállú?
A te időd még nem jött el.

6.Lenin 2018.10.19. 16:45:39

@Én de genere Mi:

Tudtam, hogy kamuzol, amikor játszod a mindent tudásodat.
Vagy rossz gyógyszert vettél be? A szomszéd néni kiscicájáról van szó, azt hittük te tudod merre kóborol. Kamuztál, és ez nem volt szép tőled, a néni nagyon bízott benned, de ezt eljátszottad.

Én de genere Mi 2018.10.19. 17:12:54

@6.Lenin:
Ministráns kandúrka, nem értesz te a versekből semmit,
így neked csak egy nagyon könnyűt, ez tán még neked is menni fog,
hisz minden egyes sorában név szerint benne vagy. :P
"
A bitang úr, ki nyakig ül a borban
és szolgáit véresre vereti,
a hájas püspök, ki a kolostorban
a szűzapácát kergeti,
királyok és egyéb zsiványok,
s kopasz ruék, kik csorgó nyállal
röhögnek ronda képeken,
és kocsmahősök, kik az árok
mélyén böfögnek részegen,
stricik, sintérek, ágyrajárók,
kerítőnők és zugbankárok:
bocsássanak meg mind nekem.
"

6.Lenin 2018.10.19. 17:30:40

@Én de genere Mi:

Valamikor a 60-as évek közepe táján sokat jártam egy költő barátommal (több kötetes, JA díjas) író-olvasó találkozókra. Életem legvidámabb élmenyei voltak. Életemben nem nevettem annyit, mint akkor sok seggfej sznobon ( a költővel együtt).
Van némi fogalmam a versek "keletkezéséről", a félig ájult hülye 3,14csákról, a találkozókról. Én nem a verseket szeretem, hanem az életnek azt a részeit, amikor a versek születnek.
Mind1.

Ha mégis beugrana valami a kiscica jelenlegi tartózkodási helyéről, nyugodtan írj.
A néni továbbra is bízik benned, nem tudtam erről lebeszélni.

Én de genere Mi 2018.10.19. 18:21:28

@6.Lenin:
Ja, hogy te már nyugger, sőt kimondottan vénnyugger vagy?
Ráadásul büfé-ruhatár nyugger? Ó!
A cárnő akkor téged is a pátyolgatottak közé sorolt, s lám, milyen igaza volt! :P

Megj.:
O.J.D. vagy S.L. erotikus verseit tőlem ugyan nem kapod meg, hiába vágyakozol, lévén meglehetősen c@rok. B.Gy. irományait is hiába várod. Ellenben, eped utánad az egész Femen, tanulni, tanulni, tanulni akarnak tőled, csak tőled!
:P

6.Lenin 2018.10.19. 19:05:40

@Én de genere Mi:

Erotikus versek, impotens zseniktől? Pont erre vágynék? Ez új nekem.
Van, aki csinálja, de az nem beszél róla, aki meg beszél, az már régen nem csinálja.
Egy borgőzös éjszakán előtörnek a vágyak, reggel meg a reménytelenség a cselekvésre.
Ilyenkor születnek a legszebb, legizgalmasabb erotikus versek.

Én de genere Mi 2018.10.19. 19:13:23

@6.Lenin:
Impotensnek nevezed a NER élköltőit? :)
Viktor megengedte, hogy már-már Csapajevvé nőjél?

Lóhalálában rendeld meg a filmet dicsőmagadról Andynál, nehogy lekésd ...

:)

6.Lenin 2018.10.19. 19:44:33

@Én de genere Mi:

Kb hányszor szoktál elájulni naponta a saját nagyságodtól?
Miért nem jársz inkább emberek közé?
Kiderülne, hogy valójában szart sem érsz?
Minde1.
A cicát ne feledd, ha tudsz róla valamit, írjál.

Én de genere Mi 2018.10.20. 01:29:55

@6.Lenin:

Ó, ha Viktor fényképére nézek, mindig.

Kérsz verset is?

Én de genere Mi 2018.10.20. 10:48:40

@Womb Raider:
Szültél már?,
kis fújó, prüszkölő, köpködő nercicus,
ami honleányi kötelességed!,
vagy csak egyik kezedben egy fáradt, kókadt vibrátorral,
a másik kezedben egy nagy csomó felmarkolt EU-pénzzel, álmagyarkodsz?

Hová bújt benned az országod és néped iránti hűség, a kötelességtudat?