B1 blogcsalád



Bokros is elsápadna a piacosítás mértékén: Orbánék kivéreztették, most eladják a felsőoktatást

2018. október 09. - Mr Flynn Rider

Egy oldalra került a kormány Bokros Lajossal, a híres neoliberális közgazdásszal és ellenzéki képiselővel: privatizálni szeretnék az egyetemeket. 

bajuszadot.png

Amíg hatalomra nem kerültek, Orbánék mindent megtettek a tandíj és a felsőoktatás privatizálása ellen. Azóta mindent megtesznek érte.

Ha a hírek igazak, akkor Palkovics László – korábban felsőoktatási államtitkár, most pedig innovációs és technológiai miniszter -, Pécsen vetette fel azt a tervet pár napja, miszerint a kormány az egész magyar felsőoktatásra kiterjesztené a Corvinus-modellt.

Ugyan Palkovics a Corvinus-modell kiterjesztéséről beszélt, de utána gyakorlatilag bevallotta, hogy erről szó sincs:

az állam megszabadulna a felsőoktatás finanszírozásától, megszűnne az államilag finanszírozott képzés és az egyetemek pedig átalakulnának forprofit, vagy nonoprofit alapokon működő vállalkozásokká.

(A Corvinust nemrég privatizálta magának Palkovics és amolyan ellen-CEU-t szeretnének belőle kialakítani. Az egyetem fenntartói jogai átkerültek át az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz, a tervek szerint egy Corvinus-ösztöndíjat hoznak létre, erre pályázhatnak majd a hallgatók az államilag finanszírozott helyek hiányában; növelnék a külföldi oktatók és hallgatók számát is.)

Mindez azt jelenti, hogy a kormány teljesen privatizálná a felsőoktatást azzal a címszóval, hogy ez majd növeli a magyar egyetemek színvonalát – ami részben igaz is. A piaci modellben az állam megrendelőként működne, a felsőoktatási intézményekkel szerződést kötne, majd „az „elvégzett munka” mennyisége után fizetne az intézménynek” – írja a hvg.hu. Az intézmény aztán ebből a pénzből finanszírozhatja képzései költségét és ösztöndíjprogramjait.

Ahogy az utóbbi évtized felsőoktatásáról szóló, pont a Corvinuson publikált tanulmányban is olvashatjuk, az Orbán-kormányok keményen letörték az egyetemi autonómiát, az Orbán Viktor által kinevezett kancellárok döntötték el, mire költhetett egy-egy egyetem.

Palkovics bejelentése tulajdonképpen beismerése annak, hogy a kancellárok rendszere és az elmúltnyolcév fideszes oktatási stratégiája bukás. 

A piacosítás azt jelenti, hogy

  • a kevésbé tehetős szülők gyerekei végképp kiszorulnak a felsőoktatásból;
  • ha bevonnák a magántőkét, az egyetemi oktatók bére emelkedne;
  • ha bevonnák a magántőkét, az egyetemek szabadabban gazdálkodhatnának, a kancellári rendszer megszűnne;
  • megfordulna az a trend, hogy túlkínálat van egyetemi szakokból, bizonyosan csökkenne a helyek és az egyetemek száma is;
  • a megmaradó egyetemi képzések színvonala növekedhetne, hiszen valódi verseny alakulna ebben a szférában.

Nagy kérdés, hogy a kormány mennyire engedi majd be a magántőkét az egyetemek működésébe és mekkora autonómiát biztosít majd az egyetemeknek. 

Ha kicsit tágabban értelmezzük az egészet, úgy is fogalmazhatnánk, hogy sem a szocialista, sem az Orbán-kormányoknak nem sikerült kezelni a felsőoktatás problémáit. Orbánék próbálták elfojtani az autonómiát, közben hagyták lerohadni az egész felsőoktatást. Orbán egyébként már 1998-ban, sőt 2012-ben is kinyilvánította, hogy a teljes privatizáció híve; csak az intézkedések hatására elkezdődtek az egyetemi tiltakozások és Orbánék  maguk ellen fordították az egyetemistákat.

Mivel a kormány hibába próbálkozott a felsőoktatás fenntarthatóvá tételével (a kancellári rendszer kész katasztrófa, hiszen a miniszterelnök nem felétlenül hozzáértő bizalmasai ellenőrzik az egyetemeket, hogy ne költhessenek), ezért inkább eladják az egész rendszert, hogy mások hozzák meg azokat a népszerűtlen intézkedéseket, amiket ők nem akarnak. Ezt jelenti a neoliberális modell, amely általánosan elfogadott Kelet-Európában és Dél-Amerikában: egy-egy ágazatból kivonják a költségvetési forrásokat, hagyják lerohadni, majd privatizálják. Az állam fenntartó-ellenőrző szerepe megszűnik és a

„piac majd elrendezi”.

A kritikátlanul Fideszre szavazó tömegeknek nem fog feltűnni, hogy a pártjuk, ami a szavak szintjén konzervatív, a gyakorlatban neoliberális alapokon szabályosan kiárusítja az ország egyetemeit – vagyis, a szellemi utánpótlást. Mindez egyébként a klasszikus, 80-as évekbeli neoliberális politika forgatókönyve, ami ellen a Fidesz a 90-es évek végén, a „konzervatív fordulata” után többször tiltakozott, majd hatalomra kerülve nyíltan gyakorolták. (Tegyük fel az egymilliós kérdést, kik fognak befektetni a magyar felsőoktatásba, miután a kormánynak sikerült már félig elzavarnia a CEU-t…?)

Az intézkedéssel egyébként várhatóan a gazdag szülők gyerekei, az elit jár majd jól; a szegényebbek (a Fidesz jelenlegi szavazóinak jó része) pedig nagyon rosszul, hiszen kiszorulnak majd a felsőoktatásból.

Az intézkedés pontosan illeszkedik két trendbe, amit korábban a B1 blogon is megírtunk:

  1. Míg a propaganda szintjén az Orbán-kormányok a hazafias, nemzeti értékeket vallják, addig a konkrét intézkedéseket mintha még mindig az (ősellenségnek kikiáltott, összeomlásig gyalázott) SZDSZ piacpárti politikusai hoznák;
  2. Az országot összeszerelő-üzemként elképzelő Orbán-kormányok fokozatosan szűkítik a lehetőséget, hogy a magyarok széles látókörhöz és műveltséghez juthassanak, rontva az oktatás színvonalát. Hiszen engedelmes rabszolgákra van szükség, akik nem gondolkodnak, nem kritizálnak és legfőképp: nem szólnak vissza.

A pletykák szerint a neoliberális privatizáció a magyar egészségügyet is elérheti; már ott is az a trend, hogy akinek kis pénze van, elmegy magánrendelésre. A magyar oktatás is ilyen: akinek kis pénze van, külföldre küldi tanulni a gyerekét, menekíti a tudatosan elbaltázott állami oktatási rendszerből.

Palkovics ötlete, javaslata (még nem tudunk róla semmi bizonyosat) azért is érdekes, mert

  • a Fidesz pont az ilyen intézkedésekkel szembeni ellenállásnak is köszönheti, hogy hatalomra jutott. Több mint 15 éven át építettek a tandíjellenességre: tiltakoztak a Bokros-csomag ellen, majd 1998-ban kormányra kerülve eltörölték a Horn Gyula kormánya által bevezetett tandíjat. Amikor a második Gyurcsány-kabinet idején ismét napirendre került a tandíj bevezetése, népszavazással akadályozták meg újbóli kivetését. A 2008-as referendum mérföldkő volt a kétharmadhoz vezető szavazatgyűjtő úton;
  • Orbánék már 2012-ben elkezdték előkészíteni az egész felsőoktatás privatizálását, aztán a tiltakozások hatására lemondtak róla, visszatáncoltak, csak részben vitték át az intézkedést;
  • 2015-ben is keményen belevágtak az egyetemek megregulázásába, akkor is masszív ellenállásal találkoztak; akkor sikerült olyan szakot is megszüntetniük, aminek komoly piaci sikere volt (a terméktervezőt); 
  • Valóban szükséges valamit tenni, mert Magyarországon kívül egyedül Luxemburgban csökkent a diplomás fiatalok száma 2014 és 2017 között, de ott is kisebb arányban, mint nálunk, ha az Európai Unió tagállamait nézzük. Magyarországon 2014-ben a 25-34 éves korosztály 32,1 százalékának volt diplomája, 2017-ben viszont már csak 30,2 százalékának. Az EU többi tagállamában – Luxemburgot leszámítva – nőtt a diplomások száma ezekben az években.

A kérdés az, hogy a piacosítás megoldja-e az egyetemek problémáit, illetve, hogy mit reagál rá a magyar társadalom. Ha újabb tiltakozási hullám kezdődik, az komoly politikai veszteséggel jár a harmadik Orbán-kormánynak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr914291111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.09. 16:13:02

Atya Isten, egy piacellenes cikk! Segítség, fasizmokommunizmus!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.09. 16:18:01

@cleanwater:

Én úgy tudom, hogy aki nem tiszteli a szabad piac láthatatlan kezét az mind demagóg diktátor!

nick papagiorgo 2018.10.09. 16:23:14

Nem is értem, hogy ha B1 blog ennyire kristálytisztán látja előre hogy Orbán mit lép, az mennyire káros, és hogyan lehetne ezzel Orbánt megbuktatni, miért nem karolja fel őket valami párt :)

Magamfajta szegényember mást se olvas, hogy a rendszer (nem utolsósorban a B1-nek köszönhetően) romokban, mitöbb már össze is dőlt. Aztán meg ... :)

Ésszelteli 2018.10.09. 16:29:03

Jelenleg az ELTE-n a gender szak a menő azaz, hogy a biológiai nem és a társadalmi nem eltérhet, majd ezt magyarázzák addig míg át nem műteti magát a hallgató! Szerintem ezért van ennyi beteg ember mert ehhez hasonló szakokat indítottak!
Úgy látszik erre jött válaszlént, talán.

Ésszelteli 2018.10.09. 16:31:12

Talán kellene egy egészség szakot is indítani minden egyetemen, amely a devianciát nem egészségesnek tartja, a homófóbiát nem károsnak, és a családot sem akarják szétverni, avétos szövegekkel!

arabok balrol 2018.10.09. 16:37:28

A libbant hazudozas helyett nem artott volna belinkelni, igazabol mit mondtak.

nick papagiorgo 2018.10.09. 16:43:02

@arabok balrol:
hát azt biztos nem, hogy "az elit jár majd jól; a szegényebbek (a Fidesz jelenlegi szavazóinak jó része) pedig nagyon rosszul, hiszen kiszorulnak majd a felsőoktatásból."

Igazából az a baja a B1-nek, hogy előás valahonnan valami információmorzsát, és abból egy csodálatos nagy "tervet" vázol elénk, (pl itt is: " a neoliberális privatizáció a magyar egészségügyet is elérheti" stb stb), amiből kiderül, hogy az Orbán-rezsim tulajdonképp saját szavazóbázisát szívatja meg, ésmindenkit hülyének néz.

A gond ezzel az, hogy hatényleg így viselkednének, nem húzták volna be 3x a kétharmadot.
Meg ha megnézzük, maga a cikk sem meri őszintén bevallani, hogy ez az egész a cikkíró fejéből pattant ki: ködösen úgy fogalmaz, hogy "a pletykák szerint" meg "ha a hírek igazak".... :)

arabok balrol 2018.10.09. 16:43:40

Lassuk hogy is van a tortenet:

"Tavaly decemberben mintegy 29 milliárd forintos értékben 12 egyetemi PPP (magántőke bevonásával közfeladat ellátása) projektet sikerült kiváltani - mondta el az Emberi Erőforrások Minisztériuma felsőoktatásért felelős államtitkára szerdán, a Dunaújvárosi Egyetem (DUE) PPP konstrukciójának kiváltásáról tartott sajtótájékoztatón."

"Palkovics államtitkár a felsőoktatási intézmények gazdálkodását érintve pozitívan nyilatkozott a rektorok mellett működő kancellári rendszerről. A kancellárok munkájának is köszönhetően, 2016 végén a 28 állami felsőoktatási intézménynek gyakorlatilag nem volt kifizetetlen számlája - hangsúlyozta."

Vagyis, a libantak tokig eladositottak az egyetemeket IS, aztan ekltuntek a balfeneken.

arabok balrol 2018.10.09. 16:44:37

@nick papagiorgo: Egy ideje mar humorblogkent mukodnek szerintem.

Minden ballib bérretteg 2018.10.09. 16:54:49

Azért lássuk be van annak egy diszkrét bája, mikor a Gyucrsnyista és MSZP seggnyaló B1 blog azzal az SZDSZ-el riogat akikkel 8 évig kedvenc elkúróik kormányoztak.
És persze azzal a Bokrossal.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 17:15:24

Az F.MPSZ (Fidesz utódpárt)
nem véletlenül volt
az SZDSZ
ifjúsági tagozata.

mojszipupi 2018.10.09. 17:18:47

Természetesen a működtető cégek szigorúan ner közeli strómanoké lesznek

morpho 2018.10.09. 17:26:33

Mr Flynn Rider

Te nem érzel itt némi anomáliát?

"sem a szocialista, sem az Orbán-kormányoknak nem sikerült kezelni a felsőoktatás problémáit"

"a Fidesz pont az ilyen intézkedésekkel szembeni ellenállásnak is köszönheti, hogy hatalomra jutott. Több mint 15 éven át építettek a tandíj ellenességre: tiltakoztak a Bokros-csomag ellen, majd 1998-ban kormányra kerülve eltörölték a Horn Gyula kormánya által bevezetett tandíjat. Amikor a második Gyurcsány-kabinet idején ismét napirendre került a tandíj bevezetése, népszavazással akadályozták meg újbóli kivetését."

A szocik azért megpróbálták. Ha a tandíj ellen nem indítanak politikai kampányt, sokkal jobb helyzetben lenne a magyar felsőoktatás. A fidesz mindig csak keresztbe tett, sajátból sose csinált semmit. Ebben a kérdésben nem vonnék egyenlőségjelet a két párt közt.

$pi$ 2018.10.09. 17:41:14

@morpho: "A fidesz mindig csak keresztbe tett, sajátból sose csinált semmit. "

Már vagy öt éve hörögsz azon, hogy már megint mit csináltak, most meg azzal jössz, hogy sose csináltak semmit? Nem semmi ám! :D

nick papagiorgo 2018.10.09. 17:45:22

@arabok balrol: hát ahhoz meg még kéne fejlődni :)

nick papagiorgo 2018.10.09. 17:51:16

@morpho: aztán meg te is tudod.
Itt liheg a potens, tömegeket megmozgató ellenzék a kormány nyakába,aki csak arra vár, hogy elkövessék a legkisebb hibát is, és akkor az árnyékkormány átvehesse a kormányzást, a különféle ellenzéki pártok rég megegyeztek egymással, tele vannak nemzetközileg is elismert szakértőkkel, akik hatalomra kerülése esetén az egész világ elégedetten csettintene, hogy azálliberális sanyargató nácizmus helyett végre egy demokratikus, felvilágosult, emberközpontú kormány kerül hatalomra, aki ráadásul a tömegek szimpátiáját is bírja....

Ja nem :)

Az ellenzéket elnézve, lehet, hogy Orbán mondjuk megbukna, de utána olyankáoszjönne, ami sose volt még. És ezt mindenki tudja, a külföld is, Orbán is, meg még maguk az "ellenzéki" pártok is.

Ezért "vicces" pl. a kormány oktatáspolitikáját (is) kritizálni. Jó, szar, de nekik legalább van :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.09. 18:00:26

"A 2008-as magyarországi népszavazást („szociális vagy háromigenes népszavazás”) a Fidesz–KDNP népszavazási kezdeményezésenyomán 2007. december 17-én írta ki az Országgyűlés a vizitdíj, a képzési hozzájárulás és a kórházi napidíj megszüntetése ügyében."

taga20 2018.10.09. 18:07:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

ezek a tetves fityeszes bűnözők és a sleppjük, sugárban szarják magukat szembe!

és a rohadt talpasaik, akik itt is pofáznak, két pofára zabálják a szart!

élhetetlen 2018.10.09. 18:18:39

@Ésszelteli: Belevágok egy reménytelen futamba, mert úgy sem érted, sőt nem is érdekel, ha eddig nem néztél utána, csak lököd a süketet. A biológiai nem, ugye jellemzően férfi és nő. A társadalmi nem alatt azt értik, hogy pl. van villamos mérnök, és van háztartásbeli, azaz van a társadalomban betöltött szerep. A genderológia meg arról szól, hogy egy villamosmérnök, akkor is, ha nő, érvényesülhessen úgy is, ha NEM operáltatja át magát férfivá. Vagy egy férfi, ha fele annyit keres, mint a felesége, akkor otthon maradhat a gyerekekkel, és megfőzheti a vacsorát, ha úgy gazdaságosabb az élet, anélkül, hogy nővé KELLENE operáltatnia magát. Ez nagyon sokrétű dolog, ami felöleli a szociális ellátást, pl. vállalati óvodák, és azt is kutatja, hogy hogyan lehet a társadalom hozzáállásán változtatni. Azt kutatja, hogy hogyan lehet megoldani társadalmi szinten, hogy egy nőnek ne választania kelljen a gyerek, vagy a karrierje között, mert egyébként mehetne mindkettő. Az, hogy emellett azzal is foglalkozik, hogy igen, egy homoszexuális is lehet ragyogó sebész, ezt is el kéne fogadni, ez a kisebbik rész, de szerintem ez is fontos. A munka, és a nemi identitás nagyon sok munkakörben nem függ össze. És nem kell ló másik oldala, hogy akkor a nők menjenek uránbányásznak, vagy fakitermelőnek, mert nem erről van szó. Azokról a munkakörökről, ahol mindkét nem képes egyenlően teljesíteni.

Fidesz bérszámfejtés 2018.10.09. 18:26:25

@élhetetlen: Helló,helló! Nem azért fizetjük @Ésszelteli: -t, hogy gondolkodjon, csak h mondja fel a kiadott propaganda anyagot.

élhetetlen 2018.10.09. 18:27:11

@maxval balcán bircaman: Csak így a cikk alapján: „aki nem tiszteli a szabad piac láthatatlan kezét az mind demagóg diktátor!”. „Az egyetem fenntartói jogai átkerültek át az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz,”. Birca, hol van itt a szabad piac? Csak kérdezem.

élhetetlen 2018.10.09. 18:34:54

@Fidesz bérszámfejtés: Jól van, na. Pedig már majdnem írtan neki egy másik kommentet is az egészség szakkal kapcsolatban, hátha valaki fel fog valamit. Nem írom meg. Egyébként nem abban hiszek, hogy akinek írok, az megérti, amit írok, csak hátha a kevésbé gyp-sekhez átjut valami.

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.10.09. 18:35:33

@élhetetlen: Ne zavard össze ilyen kérdésekkel! A sok ánusz repedés varrásához használt fájdalomcsillapítók miatt már a kiadott anyagokat sem gépeli be rendesen.

Fidesz bérszámfejtés 2018.10.09. 18:37:19

@élhetetlen: Bocsi, de a funkcionális dislexia nálunk felvételi követelemény.

morpho 2018.10.09. 18:53:18

@nick papagiorgo: Magyarországon nincs ellenzék. Ne csinálj úgy, mintha lenne!

élhetetlen 2018.10.09. 18:58:11

@nick papagiorgo: csodálatos nagy "tervet" vázol elénk, (pl itt is: " a neoliberális privatizáció a magyar egészségügyet is elérheti" stb stb)„. Nem tudom, hallottál-e a fogorvosi turizmus fejlesztéséről, amibe rengeteg pénzt löktek bele, de csak egy-két magyar állampolgárnak hoz hasznot (a tulajdonosoknak). Behúzták a 3 x-et, mert erről sem tudtak, és Magyarországon a diplomások száma 30 % körül van, és hetven százalék tapsol, ha még kevesebb lesz, mert nem lesz pénzük tandíjra. Egyszerű, akinek nincs diplomája, az azt mondja, hogy az felesleges. Adott a támogató tömeg, a jövőt meg ki nem tojja le.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.09. 18:59:41

@élhetetlen: Kell a sok, buta, tájékozatlan fasz a fidesz kétharmadhoz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.09. 19:06:19

@élhetetlen: A négy kémiai diákolimpián érmet szerzett magyar diák mind külföldre megy tanulni. Az országos kémia verseny első tíz helyezettjéből nyolc. Ha még fizetős is lesz itthon, ez még több lesz. Maradnak a szalagnál dolgozók, 300 rugó havi bruttóért mint Kecskeméten a Mercedes gyárban.

arabok balrol 2018.10.09. 19:13:03

@élhetetlen: ha tanultal volna, lehettel volna fogorvos....

1-2 embernek, haha. A nyugati hatarszelen kb. 20 eve ebbol el az osszes fogorvos, de siman eljonnek Gyorig is.

arabok balrol 2018.10.09. 19:14:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Sokkal jobb volt az Elqrok idejen amikor a feleert meloztak a szalagnal.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.09. 19:14:42

@arabok balrol: Te meg simán elvégezhetted volna a nyolc általánost, ha a lobotómiád nem láncfűrésszel végzik.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.09. 19:17:12

"A 2008-as magyarországi népszavazást („szociális vagy háromigenes népszavazás”) a Fidesz–KDNP népszavazási kezdeményezésenyomán 2007. december 17-én írta ki az Országgyűlés a vizitdíj, a képzési hozzájárulás és a kórházi napidíj megszüntetése ügyében."

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 19:17:47

@maxval balcán bircaman:

Ovi mostanában már a dakota ("cigány" a zsargonban) mondások után mostanában már Ferenc Jóska császári leszármazottjának vallja magát belső körökben. .... :-)

Ezt én sem hittem el először és elkezdtem vizsgálgatni és hát.... nem annyira baromság, mint aminek látszik. ... F.Jóskának tényleg volt egy cigánylány szeretője és az asszonynak (becenevén Sziszinek) ez után lett tele a puncija és inkább ő választott egy színésznő szeretőt Jóskának, csak ne vigye már le ennyire purgyéba a kájzerságot :-)

Ja mert F.Jóskának nagyon nem tetszett, hogy családon belül kellett nősülnie, az unokatestvérét vette el. Igen az ő anyja és a felesége anyja, testvérek voltak.

élhetetlen 2018.10.09. 19:23:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Igen, és maradnak még a büfé szakosok is, tudod, akik mennek a Mekibe, mert oda is kell ember. Pár embert megkértem, hogy mondják már meg, szerintük melyek a büfészakok, de egy sem válaszolt. Csak azt tudják, hogy a gender studies az ártalmas, szétveri a családokat, a diploma meg felesleges. Itt tartunk. Más, a romániai népszavazás. Egy kicsivel több eszük van, mint a magyaroknak, bár azt olvastam, hogy a magyarok ott is nagyon agitáltak. Nem fogom fel, hogy, ha valaki egy normális hetero házasságban él, azt miért zavarja, ha más is boldog. De a magyarokat nagyon zavarja. Tönkre megy az életük, a házasságuk, ha két férfi összeházasodik.

dunántúli gyerek 2018.10.09. 19:28:35

@élhetetlen: Tokmind1, mit csinalnak az oktatassal, az ellenzek sirni fog.

Ergo le vannak szarva.

Aprilisig azon sirtak hogy oktatasegeszsegugy, most mar nem kell semmin se valtoztatni.

A B1 meg azt hazudja hogy fizetos lesz amit persze senki se mondott, de napi rettegesnek talan elmegy.

rallus 2018.10.09. 19:34:54

@élhetetlen: A magyarok irigyek és nem akarják, hogy a fejlődés következő lépése a házi és vadállatokkal történő nász házassággá minősítése legyen.

élhetetlen 2018.10.09. 19:34:57

@arabok balrol: Nem arról beszéltem, hogy hány maszek fogorvos él meg a praxisából, hanem, hogy egy cégbe toltak be nagyon sok állami pénz, és ez a céget nem kisorsolták. De, most akkor mit is írtál? Fejlesztik az állami fogorvosi ellátást, vagy mit? Miért jó a magyar átlagembernek, aki nem Győr környékén fogorvos, hogy a nyugati határszélen jól keresnek a fogorvosok? Hogy jön ez az országos ellátáshoz? Vagy csak írtál valamit?

arabok balrol 2018.10.09. 19:43:10

@élhetetlen: A fogorvosok mindenhol jol keresnek, de latom nem ez a tema.

Amugy nem hallottam a fogorvositurizmus cegrol, de jo 5letnek tunik.

élhetetlen 2018.10.09. 19:50:34

@arabok balrol: Tudod, tanultam annyit, mint egy fogorvos, csak mást. És, ha a kedvenc pártod valamire is értékelné a szaktudást, akkor nem olyan fejlesztőknek adták volna ki az NHKV néven létrehozott vízfej számlázási rendszerének a fejlesztését, aki még két év után sem képes befogadni a már tíz éve élő csoportos beszedési megbízást, még mindig a sárga csekket küldi. De annyi ésszel, amennyi ott van, meg nálad van, valószínű, hogy mindenkinek vagy fogásznak kéne lenni, vagy burkolónak, vagy, ami éppen az eszükbe jut, diplomásokra semmi képpen nincs szükség.

arabok balrol 2018.10.09. 19:57:21

@élhetetlen: Ne hisztizz.

Az atlagos netto berek jobban emelkednek, mint 90 ota barmikor, vagy a kornyezo orszagokban, ez a lenyeg.

Ezen belul ha a diplomasoke is no, meg a minimalbereseke is, mi a problema?

Nem ma, mar 10-15 eve is tema volt hogy sok a himihumi diplomas, ez igy is van - foleg human vonalon. Minden kisvarosban van mar vmi foiskola ami tok felesleges, mert az ott vegzettek ugyse fognak komoly munkakort kapni sehol, ergo egy jo szakkozep, vagy OKJ kepzes boven eleg nekik. Mennyisegi kepzes mar van, de keves a minosegi szak.

élhetetlen 2018.10.09. 20:02:10

@dunántúli gyerek: Igazad van, az ellenzék le van szarva. Te nem vagy leszarva, csak szájszélig ülsz a szarban, és élvezed. Óriási különbség. Csak a kormány nyilatkozatokat rakd már össze, ha képes vagy rá. Most 40 % a fizetős, ezt 60 %-ra akarják emelni. 2020-tól nem lesz állami, de ugyanannyi helyet biztosítanak majd ösztöndíjjal, amennyi most van. Azaz, 60 %-ot. Miközben 60 % lesz a fizetős. (120 % a 100% kapacitásból. Az sem érti, aki mondta, te sem érted, csak addig jutsz el agyilag, hogy az ellenzék hülye, te meg okos vagy. Nem mondom, hogy gondold át, mert esélytelen.

arabok balrol 2018.10.09. 20:04:00

@élhetetlen: De nem mondott ilyet senki, a B1 blogon kivul, ebredj mar fel.

Melee 2018.10.09. 20:07:31

Orbán népszavazást kezdeményezett a tandíj ellen. Most másodszor is a saját szájába köp, és a tandíj bevezetése után eladja az egyetemeket.

@maxval balcán bircaman: "Én úgy tudom, hogy aki nem tiszteli a szabad piac láthatatlan kezét az mind demagóg diktátor! "
Orbán államosította az energiaszektort, a hulladékgyűjtést, és egy rakűs másik területet. Igazad van, Orbán egy demagóg diktátor!

Ménár Atya 2018.10.09. 20:07:36

Helló, koviubis migráns volt már?
Orbi még a helyén van, vag már megint megbukott? :D

élhetetlen 2018.10.09. 20:09:51

@arabok balrol: Persze, persze. Tök jó ötlet közös pénzből magánpraxist építeni, erről szól a NER. Nagyon egyszerű, nem kell állami ellátás, ha nincs több millód esetleg egy műtétre a magánkórházban, akkor dögölj meg. Csak nehogy beleess a szórásba!

Ménár Atya 2018.10.09. 20:10:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Kurafi, inkább dobj be számokat, azokat se érted,én meg legalább jót röhögök rajtad :D
Na hogy is van az az államadósság, ami úgy nő, hogy csökken? :D
Még ma sem érted mi? :D
Az úr legyen te véled a te balgaságodban!
Ámen

Ménár Atya 2018.10.09. 20:12:18

@Melee: Édes fiam, ne ítélkezz előre!
Majd ha bevezetik akkor szólj , addig értelmetlen úgy beállítani,mintha bevezették volna.
Ámen

Ménár Atya 2018.10.09. 20:15:16

A felsőoktatást teljesen ingyenessé kell tenni, és kőkemény rostát bevezetni.
Aztán majd lehet pillogni, hogy kevés ha csak a telója okos valakinek, és szarik tanulni.

arabok balrol 2018.10.09. 20:16:01

@élhetetlen: "Tök jó ötlet közös pénzből magánpraxist építeni, erről szól a NER. "

Mirol maradtam le?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.09. 20:16:28

@Ménár Atya: téged úgy küldtek szolgálatba,hogy el sem igazítottak?

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 20:16:40

@rallus:

hááát én sem vagyok oda a nemileg másként gondolkodókért és engem inkább a gyerek örökbefogadás és ijedtén gyereknemzés zavar inkább, mint az esetleges házasságuk. Mert a házasság nem más mint egy polgárjogi típus szerződés (ki-ki után örököl, stb) ... és hát had örököljenek egymás után, ha akarnak felőlem .... de a "viselkedészavaruk" gyerekekre való átnevelése szerintem/szerintünk sem megengedhető.

Ménár Atya 2018.10.09. 20:17:29

@taga20: Miért beszélsz ilyen csúnyán fiam embertársaidról!?
Gondolod, hogy ettől majd megtérnek a te értékrendedhez?

arabok balrol 2018.10.09. 20:23:21

@TanNé: Polgarjogi szerzodest most is kothetnek a homokosok, azaz orokolhetnek stb. ami rendben is van.

birka menet 2018.10.09. 20:23:33

@maxval balcán bircaman: @nick papagiorgo: @Ésszelteli: @arabok balrol: @Minden ballib bérretteg: @dunántúli gyerek: @$pi$: @rallus: @Ménár Atya:

Milyen édekes hogy ti orbán faszsszopó fideszes illibbant buzi gyerekek vagytok felháborodva a buzik (gy.k. saját magatok) ellen, a nemhzethalálosztó orbánba fantáziáljátok bele a nemzet megmentöjét (miközben 1 millió magyar húzott el orbanisztánból) ´´es ma birkamenetben csápoltok az ország szétlopása, szétkúrása támogatásáért, miközben nemrégen még Budapest utcáit is felgyújtottátok a elkúrás miatt.
Nektek elmeorvos kellene, de hát m´´´ar azok is mind elhúztak az orbáni elmebaj rendszerböl, így illantkáim itt maradatatok ellátatlan betegként.

taga20 2018.10.09. 20:25:09

@Ménár Atya: miért beszélsz ennyi faszságot fiam? hülye vagy?

birka menet 2018.10.09. 20:26:13

@Ménár Atya:

Csuh´ás elvtárs térdre!

De miért is mondta ezt nektek orbán?

Csakhogy egy a fejetek egy vonalban legyen orbán farkával.

Ti kis perverz illiberráltak!

Ménár Atya 2018.10.09. 20:32:33

@birka menet:
Édes fiam birka!
Majd légyszíves idézz tőlem, hogy hol háborodtam fel, a meleg barátaid ellen.
Az egymillió magyar az ugye londonban van mind? :)
Budapest utcáit az elvtársaitok, a jobbikos cicák gyujtogatták,mszp megrendelésre, így volt mitől rettegni, és megmenteni az országot valamitől,amit ők idéztek elő.
Bár a csődtől mentették volna meg, de az nem ment, az az eura,meg az ájemeffre maradt. :)
Szóval fiam szálj magadba,mielőtt butaságot írsz.
Ahogy nézem szimpla ösztön lény vagy, téged és családodat nem érint a felsőoktatás, úgy hogy menj és vitatkozz a fradi meccsről.
Amúgy majd próbáld értelmezni mit írtam, és hol támogattam bármiféle tandíjat.
Abból mit értesz, hogy szerintem ingyenessé kellene tenni a felsőoktatást......
Ebből neked az jött le, hogy beakarom vezetni a tandíjat.
Gratulálok a nyolc általánosodhoz, a négy elsőhöz,meg a két másodikhoz :)
Az úr legyen tevéled a te egyszerűségedben!c:)
Ámen!

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 20:34:31

@arabok balrol:
A hivatalos házasság nem is több ennél, ezért a legtöbb értelmes hetero pár mára már ki is hagyja. Nem is értem a homikat miért küzdeni egy lejárt dologért?

Ménár Atya 2018.10.09. 20:36:42

@taga20: Mesélj fiam, mi nem tetszik?
Az ingyenes felsőoktatás, vagy a ne bántsd felebarátaidat? :)

Szahara tulajdonos pecás 2018.10.09. 20:36:47

@Ménár Atya: Pap bácsi! Tegnap óta - amikor leszopott - viszket a pöcsöm. Lehet elkaptam valamit az atyától?

élhetetlen 2018.10.09. 20:38:39

@arabok balrol: „Mirol maradtam le?”. Pl. erről a fogorvosi turizmus fejlesztéséről, nem vakarom elő, ha érdekel, tedd meg. Valamit mégis találtam. atlatszo.hu/2014/04/08/harommilliard-forinthoz-kozelitenek-orban-fogorvosanak-allami-tamogatasai/ . De nem számít.

Szahara tulajdonos pecás 2018.10.09. 20:39:31

@Ménár Atya: "Gratulálok a nyolc általánosodhoz, a négy elsőhöz,meg a két másodikhoz" - az még csak 6 atyám! Jól mondta a Kurt bácsi, hogy maga nem tud számolni. Meg azt is mondta hogy maga egy gusztustalan pedofil és majd jól szól a rendőrségnek.

Bаndibacsi34 2018.10.09. 20:41:28

Na dolgozzatok NERtársak, vagy nem lesz fizetés!

arabok balrol 2018.10.09. 20:42:07

@élhetetlen: Beleolvastam, teljesen okes kozbeszerzes szerintem.

Ménár Atya 2018.10.09. 20:50:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
:D:D:D
Édes fiam, te tényleg nagy matek zseni vagy :D:D:D
Négy első,meg két második, az nálad 4+2 ? :D:D:D
Köszönöm testvérem ezt a szép estét amit a matektudásod okozott minékünk!
Ámen
:D

Ménár Atya 2018.10.09. 20:50:53

@ministráns fiú: Látom szereted a viccet........de nem érted :D:D

élhetetlen 2018.10.09. 20:54:09

@TanNé: Ahhoz képest, hogy az erkölcs iránt vagy elkötelezett szerinted, elég durva ez a szöveg: „de a "viselkedészavaruk" gyerekekre való átnevelése szerintem/szerintünk sem megengedhető.”. Csak mostanában kezdenek beszélni arról, hogy egynemű párok házassága, vagy nevelhetnek-e gyereket. Nem tűnt fel, hogy a most harminc éves homoszexuálisok biszex házasságból születtek, és nem a szülők nevelték át őket? Ez a hozzászólásod elég szánalmas, de ezek szerint az „erkölcsöd” is, ahol ilyen szempontjaid vannak, mondjuk a tisztességgel szemben.

taga20 2018.10.09. 20:56:17

@Ménár Atya: "Négy első,meg két második, az nálad 4+2 ? :D:D:D"

hát atyám, remélem a bitang kasszát nem te kezeled, me akkor csődbe megy az egyház kerületed!:)))

élhetetlen 2018.10.09. 20:58:28

@TanNé: „Nem is értem a homikat miért küzdeni egy lejárt dologért?”. Például, hogy elismerjék a közösen nevelt gyereket közös gyereknek. Vagy ez erkölcstelen, TanNé?

arabok balrol 2018.10.09. 21:02:38

@élhetetlen: "Nem tűnt fel, hogy a most harminc éves homoszexuálisok biszex házasságból születtek, és nem a szülők nevelték át őket? "

Mi az a biszex hazassag, ez a fuvel-faval? Hat Isten nem ver bottal, de homokos gyerekkel, ezek szerint.

élhetetlen 2018.10.09. 21:03:35

@rallus: Tudod, aki két felnőtt embert képes állatokhoz hasonlítani, azzal nem érdemes beszélni. Ez te vagy. Lehet, hogy te állsz távol az „ember” szinttől?

Ménár Atya 2018.10.09. 21:04:41

@taga20: A viccben nem a matek volt a lényeg :)
De ha magyarázni kell akkor régen rossz :)
De most kivételesen megteszem :
Tehát butafinak van 4 első,és mivel buta a 2 másodikat hozzáadja és nem a két elvégzett évet.
Tehát ha nem érted a viccet, mert egy savanyú pofa vagy, akkor hat, ha érted akkor 8 és jót röhögsz,mert csak hat.
De most elrontottad a viccet. :(
És most kurafi abbahagyja a számolást,mert megtudta a titkot :D

arabok balrol 2018.10.09. 21:04:50

@kisf: Nincs kedvem 200 oldalt elolvasni, melyik reszben mondjak hogy fizetos lesz?

imi60 2018.10.09. 21:12:16

@arabok balrol: azért nem kell mindent elhinni Palkovicsnak sem. főleg mikor pénzügyekről hadovál.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 21:14:29

@élhetetlen:
Sok fajta erkölcs van, a miék csak egy a rakásból.
Nem kötelező ezt választani senkinek sem.
Mi nem szeretjük, de elviseljük a nemileg másként gondolkozóakat, tetkósokat, ZombiJézus fanokat, ateistákat, politikusokat és más egyéb "állatfajokat" :-)
- Egyszer szerepeltem régebben egy Claudia shóban a Pénzért mindent? epizódban. -- Én voltam az erkölcs mindenkinél más és más, de van képviselője.
Vad Katalinnal (Michelle Wild)a pornóssal beszélgettem a folyosón vagy fél órát a felvétel előtt, de én nem ismertem fel és csak a felvételkor derült ki, hogy ki is ő. Kérdezték dugnék-e vele egy felvételen. Mondtam a felvételt megnézném max a helyszínen, de szereplő nem lennék. Nem is próbálkoztak a pénz felajánlásával emiatt, de elkezdtek licitálni, hogy a jelen lévők közül a kamrák előtt ki mennyiért tolja le a gatyáját és mutatja meg a pucér fenekét. Jó 15-17 éve volt, de akkor 100.000 Ft-nál nem kellett nagyobb licit erre. (mi a celebeket éppen ezért kifejezőbben médiaprostinak nevezzük inkább)

élhetetlen 2018.10.09. 21:15:40

@arabok balrol: Persze, teljesen OK. Ahogy az is az volt, hogy Lázár városában megrendeltek egy közvilágítási projectet, és utána a fél országra úgy írták ki a többi projektet, hogy csak az léphet, aki már csinált ilyet. Senki másnak esélye sem volt az előkészített terepen, de ez szerinted teljesen okés. Ennyi.

imi60 2018.10.09. 21:16:24

@kisf: Mióta hiszel egy fideszes tervben? Sosem úgy valósult meg ahogy előszőr leírták. A kőbevésett alkotmányt is már hányszor átvésték.

arabok balrol 2018.10.09. 21:25:24

@élhetetlen: Latom te nem olvastal bele, Orban fogorvosa is tulajdonos tobb mas ceggel egyutt abban a konzorciumban ami EU penzt kapott erre a fogturizmus ize koncepciora.

Tehat Orban gazszereloje, s fogorvosa is nyert el kozpenzt es EU penzt. Van ezzel gond? Jogilag semmi. Osszeferhetetlen? Nem. Azt meg, hogy nem az szamit mit ismersz, hanem hogy kit ismersz, minden hulye tudja, meg amerikaban is.

A masik erdekesseg a forras: a soros fele Atlatszo akkor nem mocorgott, amikor Medgyessy Peter metroszakerto 700ezer euroert szakertett 4es metro ugyben, ami mint azota kiderult az egyik legnagyobb lopas volt a 2000es evekben. Nem Megyo fogorvosa, a hanem o szemelyesen. Erted a kulonbseget?

De ez sem lenne nagy ugy ha mellette nem qrtak volna szet mmindent a szoci-szadesz elqrok. En nem vagyok sertodos lopjanak de jusson masnak is a haszonbol.

alöksz róz 2018.10.09. 21:37:26

tv2 reklám a b1-en? ez mi ez, hogy vajna fizet nektek? :D

élhetetlen 2018.10.09. 21:38:18

@TanNé: Hát itt csúnyán szétcsúsztunk. Szerinted sok féle erkölcs van, de ha ezt így látod, az csak sok féle nézőpont, és köze nincs az erkölcshöz. Nálam az erkölcs valahol arról szól, hogy nem hazudok, nem lopok, mint alap, és nem bántom azt, aki nem bánt, (engem nem bántana, ha két férfi felnevelhetné egy béranya által kihordott gyermekeit), mert ez nem sértené az érdekeimet, az életemet. A tiédet sem, de ne, mert csak. Mindezt „erkölcsi alapon” elítéled.
Azt már nem is értem, hogy miért emlegeted a pénzt egy lapon az erkölccsel. Már azt sem értem, hogy milyen alapon beszélsz erkölcsről?

miketbeszéltek 2018.10.09. 21:41:11

@arabok balrol: Keresztény, polgári konzervatívként (sőt Fidesz szavazóként) sírni támad kedvem, ahogy itt 28 évvel a rendszerváltozás után újra felidézitek a Rákosi korszak "spontán olvasói leveleinek a hangulatát". Igaz, vesszen a jugó-kém Rajk banda....? Nagyon kilóg a lóláb, hogy központilag szervezett trollkodás ügynökei vagytok.

miketbeszéltek 2018.10.09. 21:42:37

@arabok balrol: De a célotokat (utasításotokat?) elértétek: sikerült elterelni a figyelmet a blog fő állításáról.....

arabok balrol 2018.10.09. 21:43:02

@miketbeszéltek: szeretek trollkodni, a B1 blog meg annyira buta hogy muszaj

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 21:43:08

@élhetetlen:
Próbálkozott eddig minden rezsim elhitetni az emberekkel, hogy Lenin/Isten/Orbán Viktor/Gyurcsány Ferenc/ Erkölcs csak egy és egyetlen igazi van, .... de ez parasztvakítás és kamu. Itt három kép elgondolkoztathat, de ....

Erkölcs Vallás Jog Illemszabályok

vilagnezet.blog.hu/2018/09/14/erkolcs_vallas_jog_illemszabalyok

Ettől még van
zsiványbecsület/erkölcs
komcsibecsület/erkölcs
ésatöbbi

arabok balrol 2018.10.09. 21:45:43

@miketbeszéltek: mert a nemzet mindent forras nelkul elhisz a B1 blognak? Nekem nem ugy tunt tavasszal, de nem tartom kizartnak hogy a fidesz iratja ezeket a marhasagokat.

élhetetlen 2018.10.09. 21:53:04

@arabok balrol: Jaj, elbasztam. Nem biszexet akartam írni , hanem heterot, csak túl sok volt a komment. Ha akartad volna, érhetted volna, hogy mit akartam mondani, de nem akartad. Ettől még érvényes a kérdés, hogy ki, miért akar olyat tiltani valaki, ami neki sem, és senkinek sem árt.

apro_marosan_petergabor 2018.10.09. 21:53:54

Meddig csúsztattok, torzítotok libero barátaink?
Igen, a felsőoktatásban több hangsúlyt kaphat a privátszféra, de bőségesen marad állami hely. Így azért elég nehezen áll meg a cikk...
Vegyétek már észre a FIDESZ-KDNP csapatnak egyik erőssége - a hozzáértés mellet - hogy nem bigottak. Mindig tudnak fejlődni. Na, most ez a szoclib csapatról nem mondható el, még mindig Lukács Györgynél tartanak 1919-ben. Komisszárok, utcai sortüzek, szemkilövetés - ez az a világ, ahol jól érzik magukat.
Csak hát 2018-ban vagyunk, a Rákosi féle Szabad Nép ideje lejárt, az emberek újra megtanultak gondolkodni, s független véleményt alkotni is ...
Miért nem ismeri fel a baloldal, hogy egy helyben jár, le kellene dobni a kommunistázó, fasisztázó mezt, s valamit kitalálni - önállóan.

arabok balrol 2018.10.09. 21:58:04

@élhetetlen: A gyerek minden peldat a kornyezeteben tanul, ergo szerintem sem kene orokbeadni homokosoknak, csak akkor ha hetero jelentkezo nincs.

Ha meg sajat gyereket nevelnek egynemu parok azt most sem tiltja senki. Ettol fuggetlenul szerintem messze van az idealis csaladmodelltol...es ne mondd hogy a hetero paroknal is vannak gondok mert tenyleg, a homokosokkal meg pont eggyel tobb gond van, az hogy homokosok.

élhetetlen 2018.10.09. 22:04:24

@TanNé: Hát ez durva. Az erkölcsnek, a vallásjognak, és az illemszabályoknak nagyjából semmi köze egymáshoz. Mi az, hogy zsiványbecsület/erkölcs? Meg a metszeted. De amig ilyenekről beszélsz, meg a társadalmi elvárásokról, mint erkölcsi mértékről, addig nincs jogod erkölcsről beszélni.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 22:06:54

@arabok balrol: "ergo szerintem sem kene orokbeadni homokosoknak, csak akkor ha hetero jelentkezo nincs."

-Szerintünk akkor sem. Aki olyan életformát "választ" azt tudja, hogy az mivel jár. (Gyerekek nem ebből születnek, tehát nem jár)

Gábris szomszéd 2018.10.09. 22:08:19

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak ne kelljen képzési hozzájárulást fizetni?"

https://hu.wikipedia.org/wiki/2008-as_magyarországi_népszavazás

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 22:10:30

@élhetetlen: érthetetlen vagy inkább :-)

Milyen is egy toleráns liberális?
"Én egy toleráns liberális vagyok. Ha te nem értesz velem egyet, akkor te egy szexista, rasszista, homofób, idegengyűlölő, bigott náci vagy!"
erkolcstan.blog.hu/2016/11/15/milyen_is_egy_tolerans_liberalis

Gábris szomszéd 2018.10.09. 22:10:51

Történt egy szép, verőfényes, vénasszonynyaras őszi napon a festői Rózsadomb tövében, hogy hazánk és Európa védelmezője, a muszlim hordák elleni kérlelhetetlen ellenállás vezére, a kereszténység élő bástyája egy dzsihadistát dícsért az egekbe.
Orbán Viktor és Recep Tayyip Erdogan duettje Gül baba türbéjénél ugyanis nem másról szólt, mint egy hazánk lerohanásában és Buda megszállásában tevékeny részt vállalt harcos muszlim szerzetes dicsőítéséről.

a miniszterelnök a köteles udvariasságot messze meghaladó, ordas módon történelemhamisító ajnározást választotta.

Szerinte a Rózsadomb neve "Gül Babának és híres rózsáinak állít emléket", s

"a szent életű dervis alakja ma is él a magyar nép emlékezetében".

Nos, ezzel szemben a valóság az, hogy Kel Baba, vagyis Kopasz Atya soha nem nevelt rózsákat, legalábbis Budán biztosan nem. A fővárost aljas csellel megszálló oszmán hadsereggel érkezett Magyarországra 1541-ben.

"Szent élete" pedig javarészt arról szólt, hogy Bbktasi dervis, vagyis harcos szerzetes volt, azoknak a janicsároknak a lelki vezetője, akik Izabella királynénak a szultán táborában tett látogatása alatt felszivárogtak a várba, majd elfoglalták azt.

S, ha azt hinnénk, hogy a magyar miniszterelnök ájult tisztelettel átitatott szavai után Erdogan visszafogott szerénységgel fogalmazott - hát, akkor jókorát tévedünk. A török államfő ugyanis arról beszélt, hogy

„a törökök és a magyarok együttműködése Gül Baba eszmei árnyékában ver gyökeret".

Namármost, egy 16. századi bektasi dervis "eszmei árnyéka" aligha rajzolhat ki mást, mint a dzsihádot.

Azt a dzsihádot, amelynek a kormánypropaganda primitív iszlámgyűlölő fröcsögése szerint "inváziós erejét" képezik a migránsok. Holott ép ésszel könnyen belátható, hogy a muszlim hitű népvándorló tömegek nagy többségét az európai életszínvonal, bérek és segélyek mozgatják, nem a hitetlenek elleni szent háború. Ellentétben a most közös török-magyar szentté avatott Kel Babával, aki amúgy a Buda elfoglalásáért tartott hálaadó ünnepen adta vissza lelkét Allahnak a dzsámivá átalakított Nagyboldogasszony templomban.
Vagyis pontosan egy olyan eseményen, amelytől a KDNP-s Vejkey Imre oly szívszorítóan rettegett ma az Országgyűlésben, amikor mecsetekké alakított magyar templomokról hallucinált.
"Orbán Viktor dzsihadista lett!" - harsognák most a Mandinertől a Riposton, az Origón és a TV2-őn át a köztévéig, ha e remek orgánumokat nem a Miniszterelnöki kabinetirodából szerkesztenék. És ezzel persze most is legalább akkora hazug baromságot állítanának, mint, amikor Vona Gábort nevezték "iszlamistának", mert Isten nevét egy török hallgatóság törökül mondta ki "Allahként".
Orbán Viktor ugyanis természetesen nem dzsihadista - hanem egy kisstílű geopolitikai szatócs, aki nem győz hajlongani bárki előtt, aki benyit az ócskás boltjába.

alfahir.hu/2018/10/09/orban_viktor_recep_tayyip_erdogan_gul_baba_diplomacia

élhetetlen 2018.10.09. 22:17:06

@arabok balrol: Hogyne. „A gyerek minden peldat a kornyezeteben tanul”. Értenem kéne, hogy aki most vállalja, hogy homokos, azt a hetero család mintája, a környezet nevelte azzá? Vagy hogy érted a mondandódat? „Ha meg sajat gyereket nevelnek egynemu parok azt most sem tiltja senki.”. Csak a társat nem tekintik jogilag szülőnek, de ez csak téged nem zavar, őket igen, legfeljebb gyámnak nevezheti meg a társát külön jogi eljárásban. Na, hagyjuk ezt, nem vagy meggyőző, én meg kezdem unni ezt!

élhetetlen 2018.10.09. 22:26:39

@TanNé: Nálam az erkölcs valahol arról szók, hogy nem hazudok, nem lopok, mint alap, és nem bántom azt, aki nem bánt, (engem nem bántana, ha két férfi felnevelhetné egy béranya által kihordott gyermekeit), mert ez nem sértené az érdekeimet, az életemet. Ezt írtam. Te miről hablatyolsz? "Én egy toleráns liberális vagyok. Ha te nem értesz velem egyet, akkor te egy szexista, rasszista, homofób, idegengyűlölő, bigott náci vagy!". Én csak annyit mondtam, hogy az erkölcshöz semmi közöd nincs, van egy bizonyos világnézeted, ennyi.

alöksz róz 2018.10.09. 22:28:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: az az, öcsém, most jól megmondtad. addig minden nagyon fasza volt, attól baszódott el minden.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 22:31:45

@élhetetlen:
Nos ha a szerintem eleve rossz "erkölcs" lexikális meghatározást nézzük, amit te elfogadsz, akkor önmagadnak mondasz ellent, mert nincs igazad.

Erkölcs: társadalmi szempontból helyesnek ítélt normák .... blabalala

nos amit te képviselsz, azok éppen hogy nincsenek társadalmi szempontból helyesnek elfogadva.

alöksz róz 2018.10.09. 22:32:50

@Gábris szomszéd: már szinte elhittem egy pillanatra, te szocifogyi, hogy magadtól írsz ilyen nagy okosságokat :D

arabok balrol 2018.10.09. 22:35:37

@élhetetlen: csakhogy nekem nem kell senkit meggyozni, nem en akarok valamit, hanem a buzilobbi

élhetetlen 2018.10.09. 22:43:01

@TanNé: Na, ez szép futam. Ha a nem hazudok, nem lopok, és nem bántom azt, aki nem bánt, ezek „nincsenek társadalmi szempontból helyesnek elfogadva.”, akkor azért nagy baj van. Mert első perctől kezdve ezt írtam, mint erkölcsi alapokat. Leülhetsz, térdelhetsz is, ahogy tetszik, de ne nekem szövegelj ezek után.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 22:48:37

@élhetetlen:
Nem érdekelnek a ferde hajlamaid ... keress magadnak térdelni valót a magadfajtákból!
Az erkölcs nem az, hogy kiválogatsz neked tetsző dolgokat, ami meg nem tetszik arra azt írod az nem része a "társadalmi szempontból helyesnek ítélt normáknak" A kettős mérce sem erkölcsös dolog, mert az sem erkölcsileg, sem jogilag, sem logikailag nem feloldható. Te meg tényleg nem vagy egy erkölcsös ember. Semmilyen tekintetben. Sem a lexikális, sem a mi normáink szerint sem. (Max a saját "buzilobbi" normád szerint)

élhetetlen 2018.10.09. 22:53:57

@arabok balrol: „nem en akarok valamit, hanem a buzilobbi „. Dehogynem akarsz valamit. Boldogan élni a saját vágyaid szerint. És ebben semmilyen buzilobbi nem akar megakadályozni téged. Te akarod megakadályozni, hogy ők is boldogan éljenek, mint ahogy tehetik pl. Angliában, pedig, ha itt is tehetnék, attól neked nem lenne rosszabb az életed. Nem akarják tönkretenni a házasságodat, ha van, nem gátolják, hogy annyi gyereked legyen amennyit akarsz, csak te akarod, hogy nekik ne lehessen. Mi a szarról beszélsz?

alöksz róz 2018.10.09. 22:57:38

@élhetetlen: "nem gátolják, hogy annyi gyereked legyen amennyit akarsz, csak te akarod, hogy nekik ne lehessen" - Loretta...

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 23:03:11

@alöksz róz:

www.youtube.com/watch?v=yBeCpxYEUNw

– Én úgy érzem Redzs, hogy egy antiimperialista csoportnak, mint a miénk, tükröznie kell a birodalom belsejében feszülő érdekellentéteket! Akit Redzsnek nevezett, bólintott. – Egyetértek. Frenszisz? – nézett kérdőleg a baloldali szomszédjára. – Igen – helyeselt a megszólított. – Azt hiszem, Judit szemlélete helyénvaló. Feltéve, hogy a mozgalom nem felejti el, hogy elidegeníthetetlen joga minden férfinak... – Vagy nőnek – szólt közbe a harmadik férfi, aki Redzs jobb oldalán ült. – Vagy nőnek – folytatta Frenszisz – a férfiatlanság. – Vagy nőietlenség – ez újabb közbeszólás volt jobbról. – Vagy nőietlenség – egyezett bele Frenszisz. – Úgy van – hagyta helyben Redzs. – Köszönöm bátyám – nézett Redzsre hálásan és büszkén Frenszisz. – Vagy húgom – kottyantotta be a harmadik férfi. – Vagy húgom – Frenszisz kizökkent egy pillanatra. – ő... hol tartottam? – Azt hiszem, befejezted – mondta Redzs és ő folytatta a gondolatmenetet. – Továbbá! – kezdte – veleszületett joga minden férfinek... – Vagy nőnek (jobbról)... – Hagyd már abba a nőzést – torkolta le a férfit Redzs –, örökké ű kizökkentesz minket! A férfi azonban nem hagyta magát. – A nőknek joguk van szerepet vállalni a mozgalmunkban, Redzs – magyarázta hevesen. – Miért jössz állandóan a nőkkel, Szten? Amaz szemérmesen lesütötte a szemét, és halkan válaszolta: – Az akarok lenni. – Mi?!? – Nő akarok lenni. Mostantól mindannyian hívjatok Lorettának. Redzs nem értette. – Mi? – Egy férfinek joga van ehhez – védte álláspontját a jobb oldali. – És miért akarsz Loretta lenni, Szten? – kérdezte Judit érdeklődve. – Gyerekeket akarok. Redzs egészen elképedt. Úgy nézett a mellette ülőre, mint aki nem lát jól. Jelzem, így is érezte. – Gyerekeket akarsz?!? – Minden férfinek joga van gyerekeket szülni, ha akar! – fejtette ki álláspontját Szten. – De te nem szülhetsz gyereket! – mondta Redzs jó hangosan és nyomatékkal artikulálva, mint amikor egy magyar ember külföldinek magyaráz magyarul. Szten kikérte magának. – Ne nyomj el engem! – Nem nyomlak el Szten, de neked nincs méhed! Hogy fogod kihordani a magzatot? Belerakod egy szatyorba? Szten csendesen sírdogálni kezdett. A dolognak ez a része valóban nem volt még teljesen kidolgozva. A helyzetet Judit mentette meg.
– Nekem van egy ötletem – mondta. – Gondolom, abban egyetértünk, hogy tényleg nem lehet gyereke, mivel nincs méhe, amiről nem tehet senki, még a rómaiak sem. De joga lehet hozzá, hogy gyereket szüljön. – Remek ötlet Judit! – dicsérte Frenszisz. – Harcolni fogunk, hogy ismerjék el a szüléshez való jogotokat bátyám... ö... húgom. Bocs. – Ez miért jó? – kérdezte Redzs, aki szellemi vezérként nagyon utálta, ha másnak is volt ötlete. – Már mi? – kérdezte Frenszisz, mert nem értette, hogy Redzs mit nem ért. – Miért küzdenénk, hogy legyen joga szülni, ha egyszer nem szülhet gyereket? – Ez egy szimbólum – magyarázta Frenszisz. – Az elnyomás elleni küzdelmünk szimbóluma.

élhetetlen 2018.10.09. 23:06:26

@TanNé: Hát igen, ha, ismétlem, nem hazudok, nem lopok, és nem bántom azt, aki nem bánt, akkor biztosan ferde hajlamú vagyok. Ebbe meg belekeveredtél, te írtad, hogy az általam már többször leírt normák „nos amit te képviselsz, azok éppen hogy nincsenek társadalmi szempontból helyesnek elfogadva.”, azaz te írtad, hogy a nem hazudok, nem lopok , stb, az nincs társadalmilag helyesnek elfogadva, azaz, ha nem hazudok, nem lopok, nem bántom, aki nem bánt, akkor erkölcstelen vagyok? Tudod még miről beszélsz, mikor erkölcsről beszélsz?

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 23:09:47

@élhetetlen:

Van egy olyan mondás, hogy "Hülyékkel ne vitatkozz, pláne sokáig, mert aztán könnyen összekevernek velük" Vége a vitánknak. Oka ott van a mondásban.

arabok balrol 2018.10.09. 23:10:40

@élhetetlen: mar hogyne lenne rosszabb az eletem attol amit a homokosok akarnak, hadd dontsem mar ezt en el magamnak

élhetetlen 2018.10.09. 23:16:54

@TanNé: Hát igen, ha szembe kéne nézni a hülyeségeiddel, az strapás, egyszerűbb azt mondai, hogy hülye a vitapartner. Nehogy azzal strapáld magad, hogy végig olvasd, miket firkáltál össze, vagy valami logikát keress, mert még megdőlne az énképed. Ennyi.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.10.09. 23:20:01

@arabok balrol:
Komolyan én már attól is ki vagyok akadva, hogy egy erotikus oldalon (index.hu érdekeltségi kör indavideo), a normális heteroszexuális beállítottság közzé bekevernek homo videókat és képeket. Rakják már be valami külön ketrecbe legalább, hogy ne kerüljenek az ember elé, ha nem akarja. (Aztán ott aki arra gerjed, nézheti felőlem)

élhetetlen 2018.10.09. 23:27:46

@arabok balrol: Próbálom megérteni, hogy mitől lenne rosszabb az életed, de egyszerűbb lenne, ha leírnád. Így csak találgatni tudok. Folyamatosan torokgyulladásod lenne, vagy hererákot kapnál, vagy mi?

arabok balrol 2018.10.09. 23:36:32

A homokossag szexualis deviancia. Elonye tarsadalmi szempontbol nincs, hatranya van.

Es ugyanannyira nem erdekel homokos menet, mint ahogy senkinek, se heteronak, se homokosnak a privat szexualis elete sem. Azt, hogy a TVn, median keresztul 18 alattiakhoz eljuthasson a homokpropaganda, durvan buntetnem.

Ugyanis ha nincs a mediaban, a legtobb ember rogton nem ismer szemelyesen egy buzit sem, problema megoldva. A nagyanyam 60 eves koraig azt se tudta mit jelent a buzi szo...a felvilagosult orszagokban ellenben ma mar ovis korban is fujni kell a 60 gender jogait.

Na ezt nem. Altes bonos mores, az a biztos.

élhetetlen 2018.10.09. 23:42:30

@TanNé: Jaj, de helyes. Aki azt tekinti az erkölcs alapjának, hogy nem hazudik, nem lop, stb, az erkölcstelen, csak az az erkölcsös, aki a felháborodik azon, hogy a heteroxeszuális erotikus oldalakra bekerül homo is. Aki nem is néz ilyet, az ferde hajlamú, vagy erkölcstelen. Ennyit rólad, TanNé!

alöksz róz 2018.10.10. 00:12:26

"Ezt jelenti a neoliberális modell, amely általánosan elfogadott Kelet-Európában és Dél-Amerikában: egy-egy ágazatból kivonják a költségvetési forrásokat, hagyják lerohadni, majd privatizálják. ... A pletykák szerint a neoliberális privatizáció a magyar egészségügyet is elérheti"
pontosan így van. csak nem pletyka, hanem következtetés.
szerintem adja magát.
(bár lehet, hogy nem annyira levágós, mint pl. amikor meghirdették a rezsiharcot, és rögtön abban a percben lehetett tudni, hogy 'államosítani' akarnak.)

és milyen bátor kritikát mersz megfogalmazni a saját pártod ellen, nyíltan leírva, hogy direkt rohasztotta le az egész országot...

Sir Bates dö Hól 2018.10.10. 00:21:31

@arabok balrol: mindez a bátorfi tourist nélkül nem így lenne...

Sir Bates dö Hól 2018.10.10. 00:29:30

@TanNé: "de a "viselkedészavaruk" gyerekekre való átnevelése szerintem/szerintünk sem megengedhető."
ez bizonyított tény?...

élhetetlen 2018.10.10. 00:40:46

@arabok balrol: „A nagyanyam 60 eves koraig azt se tudta mit jelent a buzi szo...”. Ja, így egyszerű, amiről nem tudunk, az nem is létezik. Pedig buzik több ezer éve léteznek, csak valamikor, valahol ezt elfogadták, volt ahol nem, volt, ahol büntették, és van ahol büntetik, hogy hogy nem jutott ez több ezer éven keresztül egy állam apparátusnak sem eszébe, hogy, ha nem vesszük tudomásul, hogy van, akkor nincs is, és nem kell sem megtűrni, sem büntetni? Soha, senki a világon nem volt olyan okos, mint te, csak nem voltak képesek arra, hogy ami van, arról ne tudjanak. Borzasztó.

Sir Bates dö Hól 2018.10.10. 00:45:46

@TanNé: "Mi nem szeretjük, de elviseljük a nemileg másként gondolkozóakat, tetkósokat, ZombiJézus fanokat, ateistákat, politikusokat és más egyéb "állatfajokat" :-)"

ezzel én is pontosan ugyanígy vagyok... ezért nem küldelek el az anyád retkes picsájába... csupán a te erkölcsös istened túrós faszára...

dunántúli gyerek 2018.10.10. 00:49:21

@élhetetlen: Egszeru az osszefugges: ahol a buzik jogai erosek, ott a tarsadalom erkolcsileg tonkrement, nem kepes ellatni az alapfeladatait sem, vagyis tartani a 2.1es termekenysegi ratat.

Ennek persze nem a homokos emberek az okai, oket itt csak hasznaljak, a homokosok tulnyomo resze tudja hogy beteg es ugyanugy szegyelli ezt mint mas a kelest a seggen, nem kerkedik vele.

Es nem is onmagaban a buzilobbi az ok, vannak mas lobbik is a tarsadalom modszeres elpusztitasara.

Sir Bates dö Hól 2018.10.10. 00:50:54

@élhetetlen: ha a korrupt, elnyomó államot, közhatalmat meggyőződésből, mintegy morális alapon állva baszom át, mint szart a palánkon, az lopásnak minősül?... mer'akkó' szarban vagyok:-)...

Sir Bates dö Hól 2018.10.10. 00:56:25

@arabok balrol: " A gyerek minden peldat a kornyezeteben tanul"
" a homokosokkal meg pont eggyel tobb gond van, az hogy homokosok."

mondja ezt egy baribaszó...

Sir Bates dö Hól 2018.10.10. 01:06:35

@TanNé: "nos amit te képviselsz, azok éppen hogy nincsenek társadalmi szempontból helyesnek elfogadva"

ebben is egyetértünk... ezért nem értem, hogy miért csak családon belül házasodtok?... mi nagyon passzolunk egymáshoz... mint borsó meg a héja...

Sir Bates dö Hól 2018.10.10. 01:10:13

@TanNé: swiftet te sem olvasol, mi?...

Sir Bates dö Hól 2018.10.10. 01:16:19

@TanNé: ja, hülye köcsögök, ahelyett, hogy valami jó kis sekrestyés kúrásokat adnának, már kereszténydemokratikus alapon... bár engem nem zavar, ha két csaj csinálja, csak ha két férfi... az zavar, az nagyon zavar, az élettől is elmegy a kedvem... de komolyan! (valahogy mindig nagyobb a dákójuk, mint nekem...)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.10. 04:12:59

@Ménár Atya: Látod milyen ostoba vagy. Ha már a másodikba jártál, akkor nem kell az elsőt újra elvégezned. Nagyon átbasztak téged a kisegítő iskolában. Azt hitted a másodikat végzed már, mi? Megint akkorát buktál mint hikomatos pingvin a hóbuckán. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.10. 04:16:57

@alöksz róz: "addig minden nagyon fasza volt, attól baszódott el minden." - Látom nálad is figyeltek hogy teljesítsd a felvételi követelményt, a funckionális dislexiát.

Tothotto 2018.10.10. 05:45:06

@apro_marosan_petergabor: "...az emberek újra megtanultak gondolkodni, s független véleményt alkotni is ..."
Nem mostanában baszták ki a Századvég komplett szerkesztőségét,mert független,a kormány álláspontjától eltérő véleményt fogalmaztak meg ?

alöksz róz 2018.10.10. 05:57:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: persze-persze. csak egy kicsit kilóg a lóláb, papám... mivel a célod egyértelmű volt (szerintem. és ritkán tévedek :D bár nagy néha megesik.) a hozzászólásoddal, erre reagáltam.

(de hát tudjuk, hogy mindenki ostoba gyökér, aki nem az mszp-re és sleppjére szavazott. meg senki nem tud olvasni, csak ti)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.10. 06:30:08

@alöksz róz: Hűha! Tehát az hogy bemásoltam, h kleptokraták ellenzékben még a fizetős felsőoktatás ellen voltak abból te tudod mi volt a célom. A célom az volt h a sok egybites felhorkanjon rá. Részemről telitalálat. :-)) Te meg akkorát buktál mint hikomatos pingvin a hóbuckán.

Ménár Atya 2018.10.10. 06:35:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Nem megy ez neked ez már magasabb matek :D:D
Neked ez a szinted :
youtu.be/qPcDymUo8dU

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.10. 06:48:34

@Ménár Atya: Ja, már értem. Kegyelemből tovább engedtek téged másodikba, igaz fájt utána az ánuszod, de a másodikos tanár azonnal visszavágott az elsőbe. Így jön ki neked a nyolc. De az h egy hetet jártál másodikba és visszabasztak az elsőbe, azt nem számolhatod egy évnek! A korlátozott pontosságú algebra pedig nem magasabb matek. Neked magas, az látszik.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.10.10. 06:51:27

@apro_marosan_petergabor: "Csak hát 2018-ban vagyunk, a Rákosi féle Szabad Nép ideje lejárt" - Helyette van Századvég. Ja nem. Ha kritikát mer megfogalmazni, bezúzzák. Mondd! Te tényleg ennyire hülyének születtél, vagy jól megfizetnek?

arabok balrol 2018.10.10. 07:27:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ilyen a kapitalizmus, kevesen szeretik ha a penzukbol oket fikazzak.

alöksz róz 2018.10.10. 07:57:22

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: persze-persze... különben is, ott se voltál :D
amúgy meg elég könnyen ki lehet találni, rengeteg hozzászólást írtál már.
miért szégyelled?

neko1967 2018.10.10. 08:45:40

"Kedves" fidessnyik/bolsevik munkásőr trollok! A Következő két kérdést teszem fel nektek.

1. Ha a fenti bejegyzésben leírt módon változtatják meg a felsőszintű oktatást, akkor vajon a vajdátok most- figyelembe véve az akkori családi körülményeit - bejutna-e az államilag nem finanszírozott jogi karra, vagy bármilyen karra?
2. Mit szóltok ahhoz, hogy 332 évvel Buda visszafoglalását követően rendőri biztosítással ismét lehetett a fővárosban hallani: "Allahu Akbar!"?

Nincs közöttünk csicska 2018.10.10. 09:29:49

@neko1967: Nyugi, ha a fenti modon valtoztatnak meg az oktatast, akkor vegre megbukna Orban es minden rendbe jonne....csakhogy, erre nincs remenyetek

alöksz róz 2018.10.10. 10:17:29

@neko1967: 1. be tudna simán kerülni szerintem, a kisebbségiek sok támogatást kapnak alapból, ha tovább akarnak tanulni
2. én már hallottam régebben is, a migrik ide járnak a nyugati segélyből bulizni meg drogot árulni. bár most mintha nem lenne belőlük annyi, 1-2 éve majdhogynem többen voltak a belvárosban, mint a magyarok meg egyéb külföldi turisták összesen

$pi$ 2018.10.10. 10:27:54

@TanNé: "Szerintünk akkor sem. Aki olyan életformát "választ" azt tudja, hogy az mivel jár. (Gyerekek nem ebből születnek, tehát nem jár)"

Kinek a boldogságát céloztad ezzel az elképzeléssel, ezzel a szabállyal?

1) A gyerekét nem, mert annak jobb egynemű szülőknél mint az árvaházban, ez bizonyított tény.

2) Az örökbefogadó boldogságát nem, mert azok szeretnének gyereket, ők tudják, hogy nekik mi okozna boldogságot.

3) A sajátodat, a saját boldogságodat vetted alapul, egyszerűen neked jobban esik, ha nem fogadhatnak örökbe. Neked viszont semmi közöd az egészhez és ha attól leszel boldog, hogy a gyereknek nem lesznek szülei, a felnőtteknek nem lesznek gyerekei, akkor egyszerűen gonosz vagy. És önző. És más szenvedésén örömet találó. Azaz erkölcstelen.

$pi$ 2018.10.10. 10:29:55

@neko1967: "Ha a fenti bejegyzésben leírt módon változtatják meg a felsőszintű oktatást"

Még jó, hogy nem a B1 blog mondja meg hogyan lesz megszervezve a felsőoktatás. Képzeld mi lenne! :D

$pi$ 2018.10.10. 11:06:13

@neko1967: "Nem te vagy a legélesebb kés a fidess fiókjában az biztos! "

Tanulj meg angolul és amikor angolul beszélsz használj angol kifejezéseket. :D

Amúgy nem, nem is a HVG mondja meg, hogy mi legyen. Csak a rémhíreket írkálják, beleszólásuk a felsőoktatásba nincs.

$pi$ 2018.10.10. 11:09:51

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Dik mán fideszbirka!Nézz már magadba!"

Miből gondolod, hogybirka vagyok? Abból, hogy támogatom, hogy az egyneműek örökbefogadjanak vagy abból, hogy nem veszem komolyan a B1 blogot? :D

Nincs közöttünk csicska 2018.10.10. 11:29:58

@$pi$: Ez nem rossz 5let mert az arvahazak tele vannak cigannyal. Ha buzik buzikat nevelnenek a ciganyokbol az kifejezetten hasznos lenne.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.10.10. 15:49:37

"Ha a hírek igazak, akkor..."
Szokás szerint nem igazak.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.10.10. 16:00:43

@neko1967: "1. Ha a fenti bejegyzésben leírt módon változtatják meg a felsőszintű oktatást, akkor vajon a vajdátok most- figyelembe véve az akkori családi körülményeit - bejutna-e az államilag nem finanszírozott jogi karra, vagy bármilyen karra?"

Ez pontosan annyira teoretikus kérdés, mint hogy ha nőnek születtem volna, mekkorák lennének a melleim. Nincsen alapja. Ráadásul egy nem létező terv feltételezett hatását kérdezi egy nem létező személyre.

2. Mit szóltok ahhoz, hogy 332 évvel Buda visszafoglalását követően rendőri biztosítással ismét lehetett a fővárosban hallani: "Allahu Akbar!"?

Érdekes, tudtommal a fővárosban eddig is bárki hallhatta, hogy "Allahu Akbar!", aki elment valamelyik mecsetbe. A becslések szerint 10 ezer muszlim él Budapesten, és legalább 10 százaléka magyar.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.10. 16:27:31

@szekertabor: ""Ha a hírek igazak, akkor..."
Szokás szerint nem igazak."

Pedig az origo ezt írja: "A Corvinus Egyetem új működési folyamatát az egész magyarországi felsőoktatásra szükséges kiterjeszteni - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Pécsett, a HÖOK közgyűlésén."

www.origo.hu/itthon/20181006-a-corvinus-modelljet-az-egesz-felsooktatasra-ki-kell-terjeszteni.html

Tehát már a fideSsfasszopók is elismerik, hogy a fideszmédia rendszeresen hazugságot ont magából.

neko1967 2018.10.10. 16:39:41

@szekertabor:
1. A kormánysajtó is lehozta Palkovics szövegét.
2. "Allahu ahkbar" közterületen, rendőri biztosítással? A Dk tüntetés meg közrendett sért?

Na menj a sunyiba, buta fidessnyik!

Gábris szomszéd 2018.10.10. 17:03:22

@alöksz róz: Nem dehogy a druszám volt az. :)

Melee 2018.10.10. 21:32:17

@Ménár Atya: Atyám igazán elmehetne a Fideszhez is osztani az igét, úgy látom ott egyáltalán nem ismerik a "Ne lopj!" parancsolatot.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.10.11. 12:09:39

@neko1967: Fogalmazz pontosan; hülye kérdések hülye válaszokat érdemelnek.
süti beállítások módosítása