B1 blogcsalád



Orbán kedvenc izraeli történésze: a nacionalizmus idáig minden alkalommal háborúba és népirtásba torkollott

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. szeptember 27. - Szelestey

• Ha sikerül a migrációt kivenni a nemzetközi vitatémák közül, az a táptalajtól fosztja meg Orbánt és Salvinit , de az uniót is meg kell újítani, hogy a miniszterelnök és a hozzá hasonlók ne tudják megbénítani a szervezetet 

• Nem szabad, hogy az Egyesült Államok is Magyarország és Törökország sorsára jusson és sírba tegye a demokráciát 

• Istenkém, Orbán Viktor szereti a labdarúgást és ebbe  egy kis korrupció igazán belefér! 

Washington Post

washington_post_1.jpg

Amerika sorsa múlik a novemberi időszaki választásokon, mert a világ Magyarországon és Törökországban már látta, miként halnak meg a gyengélkedő demokráciák – hangsúlyozza a kommentár. Hozzáteszi, hogy általában nem egy demagóg megerősödése a végzetes, hanem az, amikor ez a demagóg beveszi az intézményeket és pártokat, amelyek egyébként ellenállnának a tekintélyelvű politikának. Amikor a fékek és ellensúlyok elvont elméletté válnak. Nem amikor egy erős embert kerül hatalomra, hanem amikor a következő választáson jóváhagyják autoriter politikáját. Ám ez nem történhet meg az Egyesült Államokban, mert ott most a demokrácia elvei forognak kockán. A köztársaság hosszú távú életképessége a tét, az dől el, hogy a jövőben normálisnak számít-e a Trump-féle tekintélyelvű populizmus.

Két éve a szavazópolgárok még nem tudták, milyen lesz elnökként a politikus, de ma már nem lehet illúzió afelől, mit is képvisel. Ő maga veszélyezteti a demokráciát, amelynek pilléreit idáig senki sem fenyegette a Fehér Házból ennyire közvetlenül és tartósan. Sztálini géneket mozgósít a szabad sajtó ellen. Módszeresen igyekszik aláásni a jogállamot. Politikai számításból bűnbakká tesz kisebbségeket. Következetesen dicséri a világ legrosszabb zsarnokait. Végül pedig lebontja a demokrácia magját, hiszen hazugságokkal és kettős nyelvvel háborúzik az igazság ellen.  De ennek vége, ha a demokraták elviszik legalább a Képviselőházat, az visszafogja Trump legsilányabb indulatait. Ám ha a republikánusok megőrzik befolyásukat, akkor csak rálicitálnak saját magukra és ez létveszélybe sodorja a demokráciát, mert a párt felbátorodik az első 20 hónap büntetlensége láttán. Itt most a demokrácia áll szemben a tekintélyelvű populizmussal, nem lehet, hogy a döntés félresikeredjen.

Guardian

guardian.png

Orbán és Salvini részéről napi veszély leselkedik a szabadságra és a jogállamra, a két politikust úgy lehet közömbösíteni az európai választások előtt, hogy nem kell többet beszélni a migrációról – mutat rá az elemzés. A földrészen új frontvonal van kialakulóban, igazi célja a demokratikus normák megszegése, nem pedig a bevándorlás megakadályozása. Ezért a hónap híre az volt, hogy az EP megszavazta a Magyarország elleni eljárást. Az a Parlament folyamodott ehhez a lépéshez – története során első ízben – amelyet nehezen lehetne demokráciaellenesnek minősíteni. A liberális demokraták más jó ideje próbálják visszaszorítani azokat, akik az alapelveket fenyegetik. Csakhogy a menekültválság óta hagyták, hogy belerángassák őket abba a migrációs vitába, amely élteti a populistákat. És nem tudtak nagy tömegeket meggyőzni arról, hogy szükség van az érkezőkre, továbbá, hogy azok nem végzetesek az európai vagy a nemzeti identitásra nézve.  

A vállaltan illiberális magyar kormányfő és a szélsőjobbos olasz belügyminiszter most az Európai Parlamentben készül átvenni az ellenőrzést a maga retorikájával. Az a jó stratégia ellenük, ha kötelezik őket a demokratikus szabályok betartására, mert ez az Achilles-sarkuk. És itt vannak az uniónak eszközei. Sokkal ígéretesebb, ha a figyelem arra irányul, hogy a jogállam ostrom alatt áll. Éppen ez történt két hete Strasbourgban, amikor a képviselők megvonták a határvonalat, mármint hogy mit szabad és mit nem. A határozat egyértelmű vádirat minden ellen, amit Orbán művel a demokratikus normákkal. Modellként kell szolgálnia a földrészen a jogállam védelmét szolgáló további hadjárathoz.   

 Nem azért marasztalták el a miniszterelnököt, mert az nem hajtotta végre a kvótadöntést, hanem mivel felszámolta azokat a mechanizmusokat, amelyek révén az emberek ténylegesen beleszólhatnak a demokráciába. Szóval arra kell összpontosítani, ami megvédi a polgárokat attól, ami Orbán és Salvini miatt fenyegeti őket. Mert akkor látszik, hogy a két politikus voltaképpen bulldózer, amelynek a lobogóján az áll: Migránsok kifelé! A zászló arra szolgál, hogy leplezze a jogállam felszámolását, pedig a demokrácia pajzsot jelent a hatalom visszaélései és a korrupció ellen. Ezt az egészet szavakban úgy kell megragadni, hogy a demokraták harcolnak a tekintélyelvűek ellen, hiszen a fő ellenség az autokrácia. A populisták a jogok igyekeznek semmissé tenni és akkor úgy alakíthatják át a kontinenst, ahogy akarják.   

Die Welt

die_welt.jpg

A konzervatív újság úgy látja, hogy EU nem hozza azt, amit a polgárok elvárnak tőle – a szervezet túl nagy lett, új unió kell, de olyan, amelyet nem tudnak túszul ejteni az olyan vezetők, mint Orbán és Salvini. Fájdalmas látni, hogy a politikusok milyen sok országban távolodtak el teljesen a valóságtól. A nyár elején pl. bedobták, hogy legyenek Európán kívül befogadó központok, az emberek nagy reményeket fűztek a tervhez, ám annak semmi esélye sem volt, hogy valóra váljon. Mert az afrikai államok nem akarják. Az unió továbbra is felkészületlen, ha netán megint olyan hullám indul meg, mint három éve. De ennél vannak sokkal súlyosabb gondok is: a megerősödő populizmus, az olasz kormány fenyegető politikai és gazdasági szeszélyei, a mélyülő kelet-nyugati választóvonal, a Moszkvához fűződő viszony, a kínai selyemút programja. Csak mutatóban egy pár, miközben egyre kisebb Brüsszel problémamegoldó képessége.

A kormányok mind önzőbbek, ráadásul sok kérdésben csak egyhangú döntést lehet hozni. Ez azután jelentős fegyvert ad az olyan vétóvirtuózok kezébe, mint Orbán Viktor, hogy megakadályozzák, ami nem tetszik nekik. És ami még súlyosabb: mind inkább szétfoszlik az elvi alap, hogy erősítsék a szolidaritást és a közös cselekvést. Jön föl a nacionalizmus, esik szét az EU, de hogy mindez hová visz, az nem világos. De azt azért már látni, hogy nem az egységes Európához, mert túl sok az eltérő érdek. És nem lehet kizárni azokat, akik folyamatosan megszegik a közös értékeket, sőt, ezek az erők még gátolhatják is szükséges döntéseket. Téved, aki arra épít, hogy Salvini, Orbán és a hasonszőrűek egy nap eltűnnek a színről és akkor akkor vége a mostani nehézségeknek.

Independent

independent.jpg

Az európai ügyekben illetékes francia miniszter azt mondta, hogy az olasz belügyi tárca vezetője ügy viselkedik a migránsok ügyében, mintha ő lenne Poncius Pilátus, amikor sorra tagadja meg a menekülthajók kikötését, de ez obszcén. Előzőleg a francia elnök kifejtette: Olaszország elhatározta, hogy mostantól kezdve nem tartja be a nemzetközi jogot, főként humanitárius esetekben a tengeri jogot. Válaszában az olasz politikus képmutatással vádolta meg Macront, mégpedig arra hivatkozva, hogy Franciaország az utóbbi hónapokban 50 ezer bevándorlót fordított vissza az olasz határról. Megjegyezte, hogy Róma nem fogad el kioktatást a jogok vagy az emberség kapcsán. A lap hozzáteszi, hogy Salvini bejelentette: a szintén szélsőjobbos Orbán Viktorral együtt a francia államfő európai migrációs politikájának meghiúsításán dolgozik.  

Washington Post

washington_post_1.jpg

A vezércikk megdöbbentőnek tartja, hogy Trump éppen akkor áradozott Lengyelországról az ENSZ-Közgyűlés ülésszakán, amikor az EU bejelentette, hogy az Európai Bíróság elé viszi a lengyel igazságszolgáltatás reformjának ügyét. A Jog és Igazságosság minden bizonnyal igazolásnak tekinti az elnök szavait, miközben a nép elleni támadásként állítja be, amikor Brüsszel bírálja a tekintélyelvű varsói politikát. Más európaiak valószínűleg azt gondolják, hogy a Fehér Ház ura olyanokkal állt össze, lásd még Magyarországot és Romániát, akik fittyet hánynak a jogállamnak. Ha tényleg ezt akarja az elnök, akkor nagyon is melléfog. Persze a lengyel államfő a múlt héten körüludvarolta, még az is felvetette, hogy legyen amerikai támaszpont lengyel földön és azt Trumpról nevezzék el. Csakhogy a Kongresszusban többen is jogosan kérdőjelezik meg, hogy az USÁ-nak el kell-e mélyítenie a kapcsolatokat egy olyan kormánnyal, amely lebontja a demokratikus intézményeket és magasan tesz rá, amikor az unió igyekszik helyretenni.

Economist

economist_1.jpg

Az Orbán Viktor által nagyra becsült izraeli történész, Juval Noah Harari úgy gondolja, hogy összeomlóban van a szabályokra épülő nemzetközi rend, Helyette valami mást kell kitalálni a liberális korszak után, egyesítve a nemzeti identitást és a globális erkölcsöt. A szakértő rámutat, hogy minden hibája és baja ellenére a liberális világrend jobbnak bizonyult minden másnál, ám mégis egyre jobban megrendül az emberek hite benne. A kormányok mind inkább korlátozzák az eszmék, javak, a tőke és a polgárok szabad mozgását. Mindenütt falak nőnek ki a földből, megindult a bevándorlás.

Aki ellenzi az eddigi rendet, az idáig főként nemzeti szinten szállt vele szembe. Csak arra nincs épkézláb ötletük, hogy miként működjön a világ egésze. Egyes nacionalisták, mint Orbán, Bannon, Salvini nem erőszakkal próbálják elérni céljukat, hanem a Nationalista Internacionáléről álmodnak. Szerintük a globalizmus, a multikulturalizmus és a bevándorlás a nemzetek identitását és hagyományait veszélyezteti. Határkerítést kell emelni mindez ellen és gátolni kell a szabad mozgást. Ily módon a világ sok-sok nemzetállamra oszlana, de azoknak békésen együtt kell működniük. Ebben a felállásban nem lenne bevándorlás, egyetemes értékrend, globális elit, viszont volnának békés nemzetközi kapcsolatok. de még némi kereskedelem is. Vagyis falakkal körbevett, de baráti erődítmények hálózata jönne létre.  A gond itt csak azzal van, hogy ezek a várak mindig egy picivel több földet, biztonságot és jólétet akarnak maguknak – a szomszédok rovására. A történelem már bebizonyította, hogy ez a felfogás háborúhoz és népirtáshoz vezet. Ez készítette elő az utat a 2. világháborúhoz.

Napjainkban három olyan gond van, amit csakis átfogó együttműködéssel lehet megoldani: a nukleáris háború, a klímaváltozás és a technológia okozta rombolás. Mind a három nevetségessé teszi a nemzeti határokat. Azon felül a bezárkózás teljesen idegen a gazdasági realitásoktól. A világkereskedelem nélkül összeomlanának a nemzetgazdaságok, akármit is szajkózik Trump és Putyin. A nemzetközi áruforgalom azonban nem lehetséges bizonyos szabályok, alapvető rend nélkül. Mert akárki is nyeri pl. a mesterséges intelligenciáért folyó versenyt, a vesztes valószínűleg az emberiség lesz. Vagyis a túlélés érdekében hatékony kooperációra van szükség, és ilyet csakis a liberalizmus kínál, az országok közti bizalom alapján. Csak éppen a kormányok mindenütt aláássák a liberális rend alapjait. Ezt legelőször a leggyengébbek: a menekültek, illegális migránsok, az üldözött kisebbségek érzik meg. De ha falak épülnek, akkor az egész emberiség szembesül a nyomással.

Ennélfogva globális identitást kell kialakítani, ami lojalitást jelent az emberiséghez és a Földhöz. Az emberek azonban ettől még nem adják fel teljesen a saját kulturális, vallási vagy nemzeti önazonosságukat. A nacionalizmus nem az emberi természetben vagy testben gyökerezik, nincs benne semmi természetes. Ha a politikusok állandóan a múltról beszélnek és nem képesek felvázolni értelmes jövőt, akkor nem szabad rájuk voksolni.

Kurier

kurier.jpg

Vesztegetési vádak érték a magyar kormányfőt, aki már megint túl közel került az oligarcha barátaihoz. Orbán Viktor szereti a focit, előfordul, hogy egy nap 6 meccset is megnéz a tévében. De még jobban szeret személyesen megjelenni a stadionban. Így nem mulaszthatta el, amikor a Videoton nemrégiben Bulgáriában játszott. Ezért úgy döntött, hogy cimborája, Garancsi István gépén elrepül a helyszínre. A jármű tulajdonosa építési vállalkozó, aki hatalmas közmegbízatásokat kapott ki Budapesten, továbbá az egyik leggazdagabb magyar és a hazai tájakon az uniós támogatások fő haszonélvezői közé tartozik. Gazdasági birodalma csaknem kizárólag állami megrendelésekből él. Ily módon nem árt az, ha jó a viszony a miniszterelnökhöz.

A futballimádat már többször is vitatott lépésekre sarkallta Orbánt, lásd a felcsúti arénát. Hogy Garancsi és más oligarchák Orbán sleppjéhez tartoznak, az nem titok Magyarországon. Legjobb cimborái sorában megtalálhatók többen is a legtehetősebb cégtulajdonok közül, ezen belül páran fontos szerepkört töltenek be a sajtópiacon. A brüsszeli pénzek sokak számára fontos bevételi forrást jelentenek. Ha minden igaz, már a vej is profitált abból, ki az apósa.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5114264215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 09:26:15

@maxval balcán bircaman: Én semmit sem tudok a nacionalizmusról,, csak a hazaszeretetet ismerem! Vesszenek a liberálisok!

rallus 2018.09.27. 09:54:45

Istenem! Hol tarthatna már az EU, ha Orbán és a hozzá hasonlók nem akadályozzák csodálatos terveik végrehajtásában a Martin Schulz, Verhofstadt és Juncker féléket!
Borzongató érzés még rá gondolni is....

morph on deer 2018.09.27. 09:54:59

@Helga Beauty Salon:
“csak a hazaszeretetet ismerem”

Az orbán féle nacionalisták meg azt nem.
Nekik nem a hazájuk fontos, hanem a hatalom a haza fölött.
A Birca helyesen mondta: orbánnál a nacionalizmus is csak eszköz, ahogy a keresztényi értékek is, vagy korábban éppen a liberalizmus volt az, amit nyomott ezerrel, neki teljesen mindegy, mi az, csak vigye közelebb az uralkodóvá váláshoz.

Ezért lázít soviniszta dumákkal a határon kívül is, közben az ottaniakat is csak szavazógépnek használja, meg hogy lehessen hol újabb “fociakadémia” nevű pénzmosodákat nyitni, kerül amibe kerül a hazai adófizetőknek...

De a többség boldogan nyeli a nemzeti színű maszlagot, nekik mindegy, hogy éppen mit álcáznak vele, csak piros-fehér-zöld legyen.

sinus67 2018.09.27. 10:17:17

@Helga Beauty Salon:
Ez a két mondatod elég jól jellemzi a nacionalizmust!
A hazaszeretetre való hivatkozással mindenki más pusztuljon, mert mindenki más a hibás...

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 10:29:34

@Helga Beauty Salon: "De hát, aki ezt állította, az szemlátomást egy nagyon hülye ember. Láttam a fényképét. Mit cáfoljak rajta?"

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 10:34:02

@sinus67: "Ez a két mondatod elég jól jellemzi a nacionalizmust!
A hazaszeretetre való hivatkozással mindenki más pusztuljon, mert mindenki más a hibás..."

Ez a két mondatod jól jellemzi a libsi aljasságot!
Én azt mondom, szeretem a hazámat. Erre te egyből legyilkosozol, szerinted én mindenki mást el akarok pusztítani.
Ezek vagytok! Aljas barmok, veletek nem érdemes és nem is lehet megegyezni, szót érteni soha, de soha, mert egy érzést is képesek vagytok meggyalázni, támadni, bemocskolni!
Nyomikám! A mi fogalomrendszerünk merőben eltérő, én már rég leszarom hogy mit gondoltok, de azt nem tűröm hogy ti magyarázzátok meg, hogy én mit gondolok!

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 11:07:25

@Helga Beauty Salon: "A mi fogalomrendszerünk merőben eltérő,"

bocs, még nem beszélem a ner-magyart...

"én már rég leszarom hogy mit gondoltok, de azt nem tűröm hogy ti magyarázzátok meg, hogy én mit gondolok!"

mi sem élvezzük ezt, de muszáj... most már érted? "De hát, aki ezt állította, az szemlátomást egy nagyon hülye ember. Láttam a fényképét. Mit cáfoljak rajta?"

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 11:10:19

@maxval balcán bircaman: patriotizmus, csak a ner-cselédeknek túl sok betűből áll, ezért preferált a "SOROS" náluk...

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 11:11:36

@maxval balcán bircaman: "A hazaszeretet nem nacionalizmus."

Nekem nem, neked nem tudom, a libsiknek az! Olvasd el Sinus kolléga értelmezését.

sinus67 2018.09.27. 11:27:11

@Helga Beauty Salon:
Fuss neki mégegyszer annak amit írtam! Ízlelgesd a szavakat!
Azt írtam, hogy a hazaszeretet = nacionalizmus?
Nem!
Neked címeztem! A Te hozzászólásodra reagálva!
Mi lenne, ha nem osztanád szét a mondandómat másokra vonatkoztatva? Mindezt úgy, hogy a hazaszeretetet közben kisajátítod csak azért, mert az általad preferált politikai alakulat ténykedését rühellem és bírálom!
Mégegyszer! A gyengébbek kedvéért!
Korábbi hozzászólásaid alapján is: TE nacionalista vagy!
A hazaszeretetedet pedig nem vitattam el, mint azt Te teszed másokkal!

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 11:43:50

@sinus67: Mégegyszer! A gyengébbek kedvéért!
Korábbi hozzászólásaid alapján is: TE nacionalista vagy!
A hazaszeretetedet pedig nem vitattam el, mint azt Te teszed másokkal!

Nem tettem semmit másokkal. Tettem egy kijelentést, magamra, te erre ráröppentél libsi módon és elkezdted magyarázgatni. Erre tettem egy kijelentést rád!
Öreg! Egy kijelentés volt a hazaszeretetről, te elkezdted ezt megtölten szarral. Ezt ne én minősítsem, minősíti ez magát kellőképpen!
Úgy is lehet mondani, hogy "rossz az, aki rosszra gondol" ! :D

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 11:46:41

@Helga Beauty Salon: "De hát, aki ezt állította, az szemlátomást egy nagyon hülye ember. Láttam a fényképét. Mit cáfoljak rajta?"

sinus67 2018.09.27. 12:42:08

@Helga Beauty Salon:

"Vesszenek a liberálisok!"

"Ezek vagytok! Aljas barmok, veletek nem érdemes és nem is lehet megegyezni, szót érteni soha, de soha,..."

"Nyomikám!"

Igen! Ezek a kinyilatkozásaid is m8nd, mind a hazaszeretetről szólnak!

De azért megegyszer, hogy megértsd (akkor is, ha nem akarod)!
NEKED írtam! Rád vonatkoztatva a korábbi hozzászólásaidat is figyelembe véve! Nem általános érvényű, a többségre, vagy mindenkire érvényes dolgot írtam! Nem állítottam azt, hogy a hazaszeretet = nacionalizmus!
Libsizhetsz, nyomizhatsz naphosszat, de TE igenis nacionalista vagy!
Azt meg - mégegyszer mondom, hogy megértsd - nem vitattam, hogy nincs benned hazaszeretet!
Nem náciztalak! Nem fasiztáztalak! Nem jobboldali aljasoztalak!
Amit és ahogyan írsz, mind azt igazolja, hogy nacionalista vagy!
Ennyi és nem több!
Te meg libsizel, aljasozol, nyomizol...
Pont, mint ahogyan nacionalistához illik!

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 12:43:32

@Sir Bates dö Hól: Annyira jó látni hogy így esz a fene! Pont ez volt a célom, mert egy unszimpi balfék vagy, hogy behülyítselek! Látom sikerült! Teccik!

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 12:48:01

@Helga Beauty Salon: ? ne fordulj be ott, ahol nincs sarok... (antipatikus, nem unszimpi vagy unszimpatikus... vagy ellenszenves, ha nem vagy gyarmat, és a hazaszeretet vezérel) "De hát, aki ezt állította, az szemlátomást egy nagyon hülye ember. Láttam a fényképét. Mit cáfoljak rajta?"

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 12:56:21

@sinus67: "Pont, mint ahogyan nacionalistához illik!"

Ez meg egy idegen szó és nemzetit jelent, de ebben a formában a baloldalnak sikerül teletöltenie ezt is szarral!
Érdekli a tökömet hogy TE minek nevezel, meg hogy érted. Én leírtam amit gondolok, aztán ki ki értse képességei szerint, itt már nincs dolgom.

sinus67 2018.09.27. 13:03:28

@Helga Beauty Salon:
"Én leírtam amit gondolok, aztán ki ki értse képességei szerint, itt már nincs dolgom."

Nem nem! Te felháborodtál olyan dolgon, amit nem állítottam! Bele álltál egy érvek nélküli vagdalkozásba az általánosítással! Majd leírod, hogy a tököd bánja minek nevezlek!
Azt hiszem ezzel már nekem nincs több dolgom!

sinus67 2018.09.27. 13:30:14

@Sir Bates dö Hól:

"Atyám, bocsáss meg nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek!"

Viszont, ha tudják, akkor nagy a baj!
:(

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 13:43:02

@Sir Bates dö Hól: ROTFL! Te figyelj már! Meséld el miért erőlködsz ennyire? Leizzadsz és meg fogsz fázni, ebben a hűvös időben. Kell az neked?

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 13:48:29

@Helga Beauty Salon: itt 25°C van, egyébként "De hát, aki ezt állította, az szemlátomást egy nagyon hülye ember. Láttam a fényképét. Mit cáfoljak rajta?"

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 13:53:08

@sinus67: a magyar ugarról nézve egy felhő sincs a horizonton... (majd írják, hogy szifiliszes hazaáruló nem számít:-)...)

szvsz 2018.09.27. 14:07:37

"Orbán kedvenc izraeli történésze: a nacionalizmus idáig minden alkalommal háborúba és népirtásban torkollott."

És mekkora igazság! Nézzük például izraelt, mindenkivel háborúzik és ott népírt ahol csak tud.

VT Man 2018.09.27. 14:11:39

Ha Orban szelsojobb, akkor minek nevezik a valodi szelsojobbot?

tamask 2018.09.27. 14:35:47

A kutya ugat, a karaván halad. Orbán menetel az újabb kétharmad felé.
Ez a Harari nem buta gyerek, de ő sem mentes a liberális demokrácia aranyborjúja előtti áldozás bűnétől. Pedig már Fukuyama is nevetségessé vált ezzel.

Tudomásul kell venni, hogy a liberális rend demokratikus alapon ma már nem tartható fenn, hisz az emberek nem akarnak liberált elitet ültetni a saját nyakukra.
Ahol szabad a választás, ott a populizmus győz, a népakarat, az illiberalizmus.

A háttérhatalom prüszköl és cselt sző a népek ellen a techcégek közreműködésével. A facebook és a google nyomja a liberált propagandát.

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 14:39:37

@tamask: te nem valahol kínában laksz 800 kredittel?...

hozzaszolo 2018.09.27. 14:56:48

aki már a címben elbassza a legalapvetőbb ragozást, hiába próbál okoskodni ilyen bulvárválogatással.

szepipiktor 2018.09.27. 15:06:23

Érdekes...
Ha az USA a saját népét helyezi előnybe a globalizált multikultival, a gyártás kiszervezésével szemben, a kábítószer és más bűnözők szabad beérkezése ellen hoz lépéseket, ha az iszlám terjeszkedést a határukon megállítja, azonnal az orbáni, erdogáni diktatúrákhoz csapja a neoliberális bolsevikalapú világ.
Ezek a kritikák engem a kádári propagandára emlékeztetnek, akkor a kommunizmus, a munkásosztály volt az egységes, ma az aktivista álcivil szerveződések akarják ugyanezt ráerőltetni a világra.
Vegyük már észre, mindenki, aki szereti a hazáját, az ország történelmét, a nyelvét, a kultúráját, Aranyt, Adyt szereti és nem az amazonon rendelhető ismeretleneket, na azok ma egységesen soviniszta, nacionalista stb. ember lesz a neoliberálisok szemébe.
És így hiába utáljuk a csúti falábút, ezek összeterelnek velük egy karámba, csak mert akadályozzuk a magyar állam felszámolását.

martineden 2018.09.27. 15:10:57

@Helga Beauty Salon: ,, de azt nem tűröm hogy ti magyarázzátok meg,"...ddd, hanem mit csinalsz?Falba vered a fejed, vagy meg buzgobban nyalod a tolvaj orban valagat?

chrisred 2018.09.27. 15:11:23

@szepipiktor: Az USA-nak nincs saját népe, az amerikai népnek van szövetségi állama.

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 15:20:17

@tamask: semmi, csak kérdeztem... még csak azt sem állítom, hogy az általad felvázolt tendencia nem valós... nyilván skanzen ner-moon jó lesz élni, bár nem tudom milyen lesz a zoo-csemege...

tamask 2018.09.27. 15:20:33

@chrisred: az USA népe az amerikai nép, nemzet. Ez politikai nemzet, nincs etnikai meghatározottság, aki állampolgárságot kap, az azonnal amerikai is lesz ezáltal.
Történelmi nemzeteknél azért a közös eredet, nyelv, esetleg vallás is elvárás, sőt akkor is lehetsz a magyar nemzet része, ha nem rendelkezel magyar állampolgársággal. Amerikában meg pont a papír az, ami számít és mindegy, hogy egy angolul alig beszélő koreai öregasszony vagy, ha megkapod az amerikai útlevelet, akkor amerikai leszel.

chrisred 2018.09.27. 15:28:57

@tamask: A nép és a nemzet nem szinonim fogalom. A szövetségi államnak nincs kiterjedése, területe, ezért népessége sincs, hacsak a szövetségi kerület korlátozott választási jogokkal rendelkező állandó lakosságát nem tekintjük annak.

chrisred 2018.09.27. 15:32:04

@tamask: Amúgy a nemzet mindig politikai fogalomvolt, Magyarországon is. A rendi társadalom idejében a képviselettel rendelkező rendek tagjai számítottak a nemzet testének, a jobbágyság nem. Ők a nép részét alkották, de a nemzetét nem.

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 15:39:03

@martineden: Elküldelek oda ahova való vagy! :D Mehetsz mamiba! :P

Célkereszt 2018.09.27. 15:39:06

A XIX. században a nacionalisták egyben liberálisok voltak, hiszen ők szabadságot akartak a nemzetük számára. Ezután a liberalizmus és nacionalizmus szétvált. A nacionalisták maradtak annál, hogy az egyén a nemzetnek van alárendelve. A liberálisok viszont az egyén szabadságát helyezték előtérbe. A nacionalizmus a XX. sz. -ban háborúkat robbantottak ki. A II. vh. után alakultak ki a liberális államok annak hatására, hogy rájöttek, a nacionalizmus nem vezet sehová, csak újabb háborúk forrása lehet. Erre az atombombák is szorították őket, mert egy újabb világháború az emberiség pusztulásával járhatott volna. Hogy most mi van? Gazdasági válság hatása, politikai demagógok, uszítók megint feltalálták azt, amit túlhaladtunk: a nacionalizmust.

Kivlov 2018.09.27. 15:47:18

Elég vicces, amikor egy izraeli ítéli el a nacionalizmust meg a múltról való értekezést.
Mikor épp ők azok, akik 70 éve a holokauszt menedzseléséből élnek, meg abból hogy maguk ellen hergelnek mindenkit kamuindokok alapján.

Ramil Safarov 2018.09.27. 16:03:37

"Orbán kedvenc izraeli történésze: a nacionalizmus idáig minden alkalommal háborúba és népirtásban torkollott"

De jo lenne mar egy kis nepirtas, elinteznenk a lipsiket, hogy nyomuk se maradjon. Eloszor Dunaba lojuk, aztan irany gazkamra, vagy forditva.

Köszönjük Orbán Viktor hogy megmentetted Europát 2018.09.27. 16:11:00

"a két politikust úgy lehet közömbösíteni az európai választások előtt, hogy nem kell többet beszélni a migrációról "

Ez eleg vicces folleg, hogy minden nap ujabb otletuk van az illegalis bevandorlas segitesere. Legutobb Merkel mondta, hogy le kell bontani a keritest es a Frontex katonaknak kell segiteni a "menekultek" bejovetelet.

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 16:16:21

@Célkereszt: erre írta valami jelentéktelen alak 1938-ban: „Itt fajok és osztályok küzdelme folyik. Amelybe én nem állhatok bele, mert nem állok sem faji, sem osztályalapon. A tempót egy barbár kor irama diktálja, mely nem az én korom. Én még egy régi, szellemibb korból jöttem, mely előtt a legszentebb kapocs a nemzet kapcsa volt, szellemi kötelék. Ez a kor megveti a szellemet, s megveti a szellemi kapcsokat. Rosszul ismeri ezt a szomorú XX. századot, aki a »nacionalizmus korának« nevezi. A nacionalizmus kora a liberális XIX. század volt, ez alkotta meg a modern nemzeti közösségeket, éppen azáltal, hogy különböző elemeiket egyenlő jogok birtokosaivá s közös kultúra és hagyomány részeseivé tette. A mi századunk most megbontja ezeket a szellemi kapcsokat; kedvesebb neki a testi kötelék, amit a faj jelent, vagy az érdekközösség, amit az osztály képvisel. Így destruálja, nemzeti jelszók alatt, magát a nemzet elvét.”
valami babos, vagy babics vagy hogyan is hívták:-)...

martineden 2018.09.27. 16:19:28

@Helga Beauty Salon: Es, most rossz lett nekem?muhahha, hogy te milyen hulye vagy.

tamask 2018.09.27. 16:31:29

@chrisred: "A szövetségi államnak nincs kiterjedése, területe, ezért népessége sincs"

Hát ennél nagyobb baromságot rég olvastam. Szerinted Texasnak vagy Californiának nincs területe? Haha. Vab területük, népességük, sőt még saját alkotmányuk is van.

tamask 2018.09.27. 16:34:34

@chrisred: "Amúgy a nemzet mindig politikai fogalomvolt, Magyarországon is. A rendi társadalom idejében a képviselettel rendelkező rendek tagjai számítottak a nemzet testének"

Modern nemzetfogalomról beszélünk, nem a középkoriról. Kit érdekel, hogy Werbőczy idején csak a nemesség volt politikai jogokkal rendelkező réteg? Már rég nincs jobbágyság.

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 16:46:34

@tamask: tán azt sem ártana már eldönteni, hogy akkor a manapság most a ius sanguinus vagy ius soli alapján állunk hivatalosan?... nekem még nem tiszta...

tamask 2018.09.27. 17:00:46

@Sir Bates dö Hól: ius soli Amerikában, illetve általában az amerikai kontinensen van. Korlátozásokkal más angolszász országokban is van még ius soli. Szinte mindenhol máshol ius sangiunis.

A ius soli egyértelműen veszélyes a mostanában erősödő migráció miatt, elég, ha egy nő az országban leszül és máris állampolgár lesz a gyereke. Ez vezetett az anchor baby jelenséghez Amerikában, hogy latin-amerikai illegális bevándorló nők gyorsan teherbe estek és megszültek. Innentől kezdve a gyerek amerikai, lehet eltartani az adókból, kap segélyeket stb. Sajnos Amerika saját magát lövi tökön azzal, hogy ragaszkodik a ius soli-hoz.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.09.27. 17:04:55

" ... És nem tudtak nagy tömegeket meggyőzni arról, hogy szükség van az érkezőkre, továbbá, hogy azok nem végzetesek az európai vagy a nemzeti identitásra nézve. ... "

Hát bizony az embereket nem lehet teljesen behülyíteni azzal, hogy egy nyelveket nem beszélő, szakma nélküli, beilleszkedni nem akaró szociális migráncs milyen hasznos az EU-nak, ha befogadja....

" ... Szerintük a globalizmus, a multikulturalizmus és a bevándorlás a nemzetek identitását és hagyományait veszélyezteti. Határkerítést kell emelni mindez ellen és gátolni kell a szabad mozgást. ... "
Hát igen, az ellenőrizetlen szabad mozgás a világ legjobbja, mindenki oda megy ahova akar, mindenki ott él ahol akar, mindenki a saját törvényei és kultúrája szerint cselekszik....
Legalábbis a liberálfasiszták ezt szeretnék...

DE nekem nem kell olyan szomszéd, aki a magyar törvények fölébe helyezi azokat amiket otthon megismert és amik szerint otthon élt!

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 17:08:07

@tamask: francia, szlovák stb. területi elven áll... én ezt preferálom, de lehet másnak a vérségi alap jön be (bár ezesetben bayer, deutsch, stb. kicsit cinkes), csak döntsék már el ner-moon!... me' egyszer így, másszor úgy, az olyan, mint a sapka-kérdés...

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 17:11:08

@Magánvéleményem: "DE nekem nem kell olyan szomszéd, aki a magyar törvények fölébe helyezi azokat amiket otthon megismert és amik szerint otthon élt!"
nem gondolom, hogy bárki ellentmondana ennek, ki mondta ezt?...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.09.27. 17:26:51

@Sir Bates dö Hól: Ez annak a vele járója, ha teljesen nyitottak a határok és ellenőrzés nélkül lehet bevándorolni bárhova bárkinek...

Orbánék elleni érvként ezt írta a The Economist: " ... Határkerítést kell emelni mindez ellen és gátolni kell a szabad mozgást. Ily módon a világ sok-sok nemzetállamra oszlana, de azoknak békésen együtt kell működniük. ... "

Csakhogy ezek az liberálfasiszta újságírók ostobák mint egy marék lepke. Azzal a kerítéssel érvel, amit azért emeltek, hogy az illegális határátlépést megakadályozzák. HA minden szarházi migráncs a szabályokat betartva érkezne, valóban nem lenne szükség kerítésre, de ezek JOGOSULATLANUL azaz ILLEGÁLISAN akarnak határt átlépni, mert úgy gondolják, hogy ehhez joguk van.

Közbe Lóf@szt! Ehhez még neked sincs jogod. Sehol, semmilyen törvény nem engedélyezi azt, hogy a zöldhatáron keresztül lépj egy másik ország területére, csak azért, mert neked ez jutott eszedbe. Lehet, hogy magyar állampolgárként az Unión belül ezt megteheted, de semmiképp nem teheted meg unión kívüli állam polgáraként. Ezt kellene végre a liberálfasisztáknak is felfogni, hogy vannak törvények, amiket még a migráncsoknak is be kell tartaniuk.

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 17:44:05

@Magánvéleményem: nem tudom, hogy mennyi menekülttel (refugee) kerültél közvetlen kapcsolatba, beszélgettél velük, én elég sokkal, nem vagyok önkéntes, én is valami olyasforma vagyok... a menekültek döntő többsége haza akar menni... a bevándorlók más csoport, eleve a saját döntése alapján indult neki (az más kérdés, hogy egy etióp, ukrán vagy salvadori, mexikói mennyire tekinthető bevándorlónak (immigrant) és nem gazdasági menekültnek (economic refugee)... a magyarok többsége economic refugee... )

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.27. 18:16:23

@Helga Beauty Salon: Már megint szétszívatnak téged és felmossák veled a padlót. Miért jó ez neked?

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 18:25:40

@martineden: Es, most rossz lett nekem?

Hát ha ennyire élvezed, akkor mehetsz többszr is tőlem!

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 18:27:40

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Szeva hycomatfejű barátom! GDP adataid most nincsenek? :D

élveteg 2018.09.27. 18:39:06

"A nyár elején pl. bedobták, hogy legyenek Európán kívül befogadó központok, az emberek nagy reményeket fűztek a tervhez, ám annak semmi esélye sem volt, hogy valóra váljon."

Miért mi vált valóra amit terveztek? Liszaboni stratégia ?

"A Lisszaboni Stratégia sokkal több és bonyolultabb célt fogalmazott meg, amelyek közül a legfontosabbak nem teljesültek. Az EU nem vált a világ legversenyképesebb térségévé. 2009-ben a kudarc tanulságainak értékelésével párhuzamosan kezdődött meg a jelenlegi 10 éves fejlesztési terv vitája „EU 2020” címen."

hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pa_2020

Bankunió ?

"Ma új intézkedések bevezetését javasolta az Európai Bizottság, miután két éven keresztül sikertelenül egyeztetett Európa tagországaival arról, hogy miként lehetne megerősíteni az EU bankszektorát a jövő válságai ellen - írja a Reuters.""

www.portfolio.hu/finanszirozas/bankok/hamarosan-osszeall-a-teljes-bankunio.264911.html

Meg a többi számtalan terv ,stratégia , pogram amiből semmi nem lett a végén

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.27. 18:57:20

@Helga Beauty Salon: Ne igyál annyit! A maradék fél agysejtednek is annyi lesz. Gyakrabban kell feltennem, hátha meg bírod jegyezni, h adósság adatokat szoktam közölni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.27. 19:02:05

@Sir Bates dö Hól: A hülyegyerek nem veszi észre h csak azért foglalkozunk vele mert unjuk a birkát.

élveteg 2018.09.27. 19:04:02

"Határkerítést kell emelni mindez ellen és gátolni kell a szabad mozgást."

Mondja a Harari

Igaz igaz

"A hatóságok adatai szerint jelenleg mintegy harmincnégyezer afrikai menedékkérő tartózkodik Izraelben. Zömében Eritreából és Szudánból érkeztek, és az egyiptomi határon felhúzott kerítésrendszer kiépítése, 2013 előtt jutottak be illegálisan az országba."

hvg.hu/vilag/20180204_Izrael__menekultek_kiutasitasa

taga20 2018.09.27. 19:05:17

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: tisztára, mint a geci brüsszelben, ill. strasbourgban.

egy mélytorkos virtuóz:)))

gázóra ellenőr 2018.09.27. 19:06:09

@Helga Beauty Salon: Ezt írtad, baromarc! "Én semmit sem tudok a nacionalizmusról,, csak a hazaszeretetet ismerem! Vesszenek a liberálisok!" Igaza van a függvénynek.

gázóra ellenőr 2018.09.27. 19:07:28

@taga20: Szerencsétlent pöckölgetitek itt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.27. 19:10:28

@gázóra ellenőr: Arra nem emlékszik mit írt. Teljesen kész már a pali.
@taga20: Na de miért kell mindenkit lecuppantania?

taga20 2018.09.27. 19:14:14

@gázóra ellenőr: dehogy, csak próbáljuk megfordítani a damaszkuszi úton:)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.27. 19:15:42

@gázóra ellenőr: Arra nem emlékszik mit írt. Teljesen kész már a pali.
@taga20: Na de miért kell mindenkit lecuppantania?

gázóra ellenőr 2018.09.27. 19:16:48

@taga20: Inkább kifordítani kellene!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.27. 19:18:38

@taga20: Főképp az ilyen narancstálibok, olyan vastag a bőr a képükön.

Ménár Atya 2018.09.27. 19:21:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Szevasz kurafi!
Na érted már hogy hogy kell adósságot számolni, vagy még mindig a DK módszertan szerint számolsz, tudod Elkúrtuk nem kicsit, nagyon! :D

Ménár Atya 2018.09.27. 19:24:05

Hogyan tartsuk fenn az orbán démonizálást a blogon , " címmel, a bukott baloldal utolsó kapálózását olvashatták.
Mindennapi gumicsontunk add meg nekünk ma!
Ámen
:D

taga20 2018.09.27. 19:25:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: na meg jött az esti váltás:)

dicsértessék a dzsézusz krisztus, mindörökké ámen! na zene!

www.youtube.com/watch?v=sFnib9M3bIM&start_radio=1&list=RDsFnib9M3bIM

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 19:25:44

@taga20: "dehogy, csak próbáljuk megfordítani a damaszkuszi úton:)"

Nem szeretnék keresztény létemre ott megfordulni. Még olyan zsiráf válna belőlem, mint ti vagytok! :D

taga20 2018.09.27. 19:31:21

@Helga Beauty Salon: ne mondd, hogy nem vágod a pálfordulást!?

6.Lenin 2018.09.27. 19:36:16

@Magánvéleményem:

"Hát igen, az ellenőrizetlen szabad mozgás a világ legjobbja, mindenki oda megy ahova akar, mindenki ott él ahol akar, mindenki a saját törvényei és kultúrája szerint cselekszik....
Legalábbis a liberálfasiszták ezt szeretnék... "

Néhány részletben tévedsz. Nem ellenőrizetlen, és nem szabad a mozgás. már most is irányított, ellenőrzött. aki ezt ma pénzeli, nagyon is irányítja egy irányba (Európába)
az sem véletlen, hogy végig vannak vezetve közben egy csomó országon.
Majd, ha már megvalósul, meg fox lepődni, hogy sokkal nagyobb korlátok lesznek mindenben, mint ma.
Át kéne higgadtan gondolni, hogy mi a valós célja az egésznek. Túl sok a ködösítés.
szerintem.

taga20 2018.09.27. 19:39:27

@6.Lenin: te szerencsétlen, ha nem írod oda a kommented végére, hogy szerinted, akkor szerinted nem vágja mindenki, hogy egy faszkalap fityeszzombi vagy?

szerinted?

Ménár Atya 2018.09.27. 19:39:50

@taga20:
Az úr legyen te véled fiam !Ne végy magadhoz B1 -es kovi ubit, mert azt átjárta a migráns baci , mint megtudtuk eme hiteles forrásból, és akkor a baloldal szeret téged! :D
Na szoktató zene a baloldali szavazóknak :D
youtu.be/ECPoMguq8yw?t=2s

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 19:39:53

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: birca, mint a monthy pyton... fantasztikus, ha így nézed...

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 19:41:29

@élveteg: persze, harari bejegyzett netanjahu-aktivista...

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 19:42:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: reflex... mindenre rámegy, mint gyöngytyúk a takonyra...

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 19:45:30

@taga20: nem mondod?!... szír migrács?!...

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 19:48:05

@6.Lenin: beleszarni a ventilátorba az nem ködösítés, de mindegy...

6.Lenin 2018.09.27. 19:48:44

@taga20:

Nem érted, hogy mit is jelent a végén a "szerintem"?
Ezért vagy te 1 nagy köcsög.

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 19:48:48

@Sir Bates dö Hól: Nyugi, elment nicket gyártani. :D Lassan próbálj megnyugodni, mert nem lesz alvás így!

Ménár Atya 2018.09.27. 19:51:44

@taga20: Úr Isten!
Hiszen ez az erdogáni rendszer, fattyai :D

nnnnnnnn 2018.09.27. 19:52:58

lehetne már tényleg diktatúra mert a lipsik nagyon várják. minket meg nem különösebben zavarna :D

taga20 2018.09.27. 19:57:08

@6.Lenin: na meséjj kis köcsög!

taga20 2018.09.27. 19:58:27

@nnnnnnnn: pucsics fityeszcsicska, me má várod:)))

taga20 2018.09.27. 20:02:15

@Sir Bates dö Hól: ki tudja? asztán lehet, hogy úgy jár, mint szegedi csanád:)))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.09.27. 20:11:04

@Ménár Atya: Tudom, h neked bonyolult. Az adósságod mínusz, a tartalékod plusz és ez kiadja a mérleged. Általános második matek. Tudom nem azzal foglalkoztál akkoriban, hanem élvezted h megrontottak a pap bácsik téged.

Ménár Atya 2018.09.27. 20:37:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Kura fiam!
A szoci tartalék az 20 milliárd adósság, még mindig nem érted hol volt a hiba a rendszerben mi?
Van az általános iskolás matek, meg a szocialista párt matek, csak annak semmi köze a valósághoz.
Kezd a katicáknál, az talán megy .....kis idővel persze :D:D
Mi bajod a megrontással, az olyan libsi bolsi népszokás nálatok, mint a fartúrás a momentumban :D
Párttag vagy ott is mi? Kúrt űr fi :D

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.09.27. 20:43:33

@Sir Bates dö Hól:

1. A Menekültek (Refugee) akik az első biztonságot nyújtó országig mennek, ott kivárják azt, hogy a menekülésük oka megszűnjön, kvázi véget érjen a háború, aztán hazamennek. Az első biztonságos ország, azért nem szokott egy kontinenssel arrébb lenni, ők mennek árkon bokron, azaz menekülnek, viszont kutya kötelességük az első biztonságos országban a hatóságnál bejelentkezni, és menedékjogot kérni....

2. A Bevándorlók, akik úgy döntenek, hogy másik országban telepednek le. Nekik ebben az esetben sokféle szabályos lehetőségük van, egyeztetnek a hatóságokkal és az ottani törvényeket betartva tartózkodási kérelmet adnak be, munkavállalói státuszt kérnek, állampolgárságot kérnek stb...

3. lenne az általad említett gazdasági menekült (economic refugee) aminek nemzetközi szabályozásáról nem tudok, mert az ilyenek eccerü bevándorlók, ha máshol akarnak élni.

DE azt egyik csoport sem teheti meg, hogy kontinenseken keresztül, tucatnyi állam határát lépjék át engedély nélkül, mert úgy gondolják, hogy nekik jár a német, svéd, finn, dán, holland, angol stb. állami támogatás és életszínvonal. Próbálj meg Te besunnyogni a zöld határon, érvényes iratok és vízum nélkül, mondjuk Szaúd-Arábiába, vagy Japánba, vagy az USA-ba, hogy te ezentúl ott akarsz lakni, adjanak neked lakást és ellátást, de rögtön, mert neked erre jogod van! Aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz a jogoddal.

Sir Bates dö Hól 2018.09.27. 21:09:13

@Magánvéleményem: 1. tökéletesen igazad van, bár szíria szomszédai már nem képesek ellátni ezt a feladatot, se a törökök, se a jordánok, sem a libanoniak... túl hosszú az a háború, s az eu-mag is hipokrita módon jár el; 2. nincs vita; 3. kogens interpretáció esetén igaz, ám rengeteg olyan hely van, ahol nem életveszély az élet, csak egy kkeu-i putri is már gazdagisztánnak tűnik onnan nézve... S ne tagadjuk, hogy a transzatlanti térség az ő kizsákmányolásuk révén él úgy, ahogy él... aki tagadja a tényt, hogy húsz-hatvan millió közötti szubszaharai készülődik az útra, az vagy hülye, vagy hazudik, de őket vagy arra vesszük rá, mi európaiak, hogy ottmaradnak (nyilván ez anyagi támogatást feltételez, a korrupciót és a helyi anomáliákat letörve) vagy kiadjuk a tűzparancsot, aki a határsávba lép, annak annyi... ez esetben azonban viseljük ennek következményeit is (fegyvert fogni és főleg használni nem olyan egyszerű, mint a filmekben... gondolom...)

ételizésítő 2018.09.27. 21:28:30

NépirtásBAN torkollott?
Garantálok, te szerencsétlen, magyarul nem tudó barom...

taga20 2018.09.27. 21:31:20

@ételizésítő: gratulálok, te szerencsétlen barom!

ételizésítő 2018.09.27. 21:31:28

"jó a viszony a miniszterelnökhöz"
Garantálok, te szerencsétlen, magyarul nem tudó barom...

Magyarul valakiVEL jó a viszony, nem valakiHEZ.
És egy ilyen segg akar megmondóembert játszani?

Helga Beauty Salon. 2018.09.27. 21:46:40

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Esküszöm befosok rajtad szerencsétlen vadbarom! :D :P

martineden 2018.09.27. 22:07:12

@Helga Beauty Salon: Neked tenyleg csak anyi eszed van, mint egy fideszesnek.(STATISZTIKA, LEGHULYEBBEK)Muhaha

chrisred 2018.09.28. 05:37:48

@Magánvéleményem: "1. A Menekültek (Refugee) akik az első biztonságot nyújtó országig mennek, ott kivárják azt, hogy a menekülésük oka megszűnjön, kvázi véget érjen a háború, aztán hazamennek. Az első biztonságos ország, azért nem szokott egy kontinenssel arrébb lenni,"

Ezek alapján Szolzsenyicin sem volt menekült, mert a Szovjetunióból való kiutasítása után az NSZK-ban kapott menedékjogot, mégis az Egyesült Államokban telepedett le. Pedig neki az NSZK-ban kellett volna kivárnia a Szovjetunió megszűnését.

$pi$ 2018.09.28. 10:02:59

"nacionalizmus idáig minden alkalommal háborúba és népirtásba torkollott"

A tömeges bevándorlás eddig még mindig a befogadó nép szenvedéséhez, háborúhoz, népirtáshoz vezetett. Akarom mondani "torkollott".

Azok a népek, amik egy cseppet sem voltak nacionalisták eddig még mindig eltűntek a födről.

Az internacionalizmus eddig még mindig háborúba, nápirtásba torkollott.

A béke eddig még mindig háborúba torkollott.

Szóval igen, ilyen butaságokat bárki tud mondani, ehhez nem kell történésznek lenni. Igaz mondjuk, hogy rám kevesebben figyelnek. :D

$pi$ 2018.09.28. 10:04:35

@chrisred: "Ezek alapján Szolzsenyicin sem volt menekült, mert a Szovjetunióból való kiutasítása után az NSZK-ban kapott menedékjogot, mégis az Egyesült Államokban telepedett le."

Amikor az NSZK-ból távozott, akkor már nem volt menekült. Érted, te, nem vagy olyan buta... :)

$pi$ 2018.09.28. 11:10:37

@chrisred: Mert németországból nem volt miért menekülnie. Vagy szerinted ha valaki egyszer menekül, akkor már élete végéig menekült marad? Vagy csak addig, amíg megáll valami biztonságos helyen?

chrisred 2018.09.28. 11:46:12

@$pi$: Addig marad valaki menekült, amíg a származási országában a menekült státusz elismeréséré okot adò körülmény fennáll.

Sir Bates dö Hól 2018.09.28. 13:45:43

@chrisred: nem érted a ner-cselédek lógikáját...

Tangooo 2018.10.02. 11:37:09

"Ha sikerül a migrációt kivenni a nemzetközi vitatémák közül, az a táptalajtól fosztja meg Orbánt és Salvinit ..."
Ha sikerül a migrációt MEGSZÜNTETNI, MEGFÉKEZNI, az tényleg azt tenné.
De ha valamiről nem beszélünk az nincs is?
süti beállítások módosítása