B1 blogcsalád



Orbánnak alig maradt mozgástere, Szijjártónak igaza van: tényleg zsarolják Magyarországot

2018. szeptember 07. - Mr Flynn Rider

Sokan azt hiszik, hogy Orbán Viktor Magyarország teljhatalmú ura, de a rendszere bármikor összeomolhat.

orban_magyar_zaszlo.jpg

Hosszú interjút közölt a Népszava az MTA Világgazdasági Kutatóintézetének egyik tudósával, Gerőcs Tamással. A kutató elmondja: az orbáni rendszer sokkal ingatagabb, mint azt gondolnánk és egyvalamitől függ: hogy meddig érkezik külföldről elég forrás arra, hogy fenn tudjon maradni. Orbán pontosan ugyanabban a helyzetben találta magát, mint Kádár a szocializmus utolsó évtizedeiben: a világbank és az IMF kölcsöneiből fedezte a rendszer fenntartását. Orbán Viktor ugyanezt teszi: lehívja az EU-s támogatásokat a magyar tőkésosztály megteremtésére, miközben kiegyezik a német iparral és kiárusítja nekik Magyarországot. 

Ennek legnyilvánvalóbb bizonyítéka Szijjártó Péter külügyminiszter nyilatkozata azzal kapcsolatban, hogy befagyasztják az EU-s pénzeket, ha továbbra is a diktatúra épül Magyarországon. A Presse című osztrák lapot szemléztük pár nappal ezelőtt:   

Szíjjártó Péter zsarolási kísérletnek minősítette, hogy Franciaország kilátásba helyezte: nem ad több anyagi támogatást az unión keresztül az olyan kormányoknak, mint a lengyel és a magyar, mert azok semmibe veszik a közös alapértékeket. A miniszter szerint Párizs az EU egységét fenyegeti, miközben Magyarország abszolút szolidárisan viselkedik. Pl. több mint egymilliárd eurót költött a szervezet külső határának védelmére. Ha nem így tett volna, akkor még százezrek nyomultak volna be Európába. De Budapestnek elege van abból, hogy egyesek úgy állítsák be, mintha a szubvenciók emberbaráti segítséget jelentenének, vagy a nyugati nagyvonalúságot jelképeznék. Itt szó sincs egyirányú utcáról, a magyar piacon osztrák vagy német cégek hatalmas hasznot fölöztek le. 

Az egész vita az EU-val nem a migráncsozásról szól, de nem is a demokráciáról. Az egész egy alkufolyamat, aminek a tétje, hogy az EU, illetve a nemzetközi tőke tovább pénzeli-e Orbán rendszerét, vagy sem.

Európai szinten Orbán a rasszista-populista-szélsőjobbos retorikát lobogtatva szeretné átvenni az uralmat az Unió felett, mert így megszabadulhatna az EU-s függéstől. (Erről itt írtunk korábban: Mi történt valójában Milánóban). Megírtuk azt is: tényleg háború van Európában, a rasszista-populista frakció és a liberális-jogállami frakció között. 

Helyi szinten látszólag minden rendben van: az emberek jobb híján Orbánra szavaznak, azt mondják, a Fidesz legalább teremt új munkahelyeket, emeli a bért, rendet tart, nem engedi be az idegent. Orbánék azonban Gerőcs Tamás szavaival élve –

maguk alatt vágták a fát, amikor túl mohón harácsolták össze a magyar tőkésosztályt és feláldozták a szegényeket, a középosztályt és a demokráciát Magyarországon. 

A kutató szerint ugyanis a magyar foglalkoztatás szabályait a német ipar diktálta le, az adókedvezményekből a leggazdagabb részesülhetnek, aki pedig csak tud, menekül az országból, mert máshol jobbak a munkakörülmények. Dacára az utóbbi évek béremeléseinek, a környező országokban az emberek még így is messze jobban keresnek és kevésbé kiszolgáltatottak, mint Magyarországon.

A tudós azt mondja: ahogy megszűnik a rendszer külső támasza, az egész összeomlik.

„Ha elfogynak a klientúra eltartására elegendő források, a rezsim kimutathatja a foga fehérjét”.

Az MTA Világgazdasági Intézetének kutatója szerint a kormányzati propaganda retorikai kirohanásai ellenére, Orbán rezsimje nem megy a nemzetközi tőkével szemben, hanem megpróbál vele kiegyezni.

„A magyar munkaerőt például bagóért kiárulja a német iparnak. A munkafeltételeket pedig teljesen a nemzetközi tőke határozza meg, abba nem csak a munkavállalóknak nincs beleszólása, de még a kormány is elengedte, hogy védje a magyar társadalom többségének érdekeit. Ráadásul roppant konjunktúra érzékeny iparágak települnek hazánkba, mint például az autóipar. Kormányzati emberek is foglalkoznak azzal, hogyan lehetne a nagyon erős egyoldalú függőségeken lazítani. Én úgy látom, hogy a tudomány ellehetetlenítése itt vissza fog ütni, mert például az én munkahelyemen mi is azon gondolkodunk, hogy mik a kelet-európai félperifériás függő fejlődés történelmi mozgatórugói. Sajnos az egyik felismerés éppen az, hogy ez a kormány is ezeket a történelmi mozgatórugókat mozgatja, ezáltal pedig újratermeli saját függő fejlődését.”

A tudós kiemeli: ahogy véget ér a gazdasági fellendülés korszaka és a nemzetközi piacok megvonják a támogatásukat Magyarországtól, az ország gazdasága bezuhan, ez pedig akár erőszakhoz, lázongásokhoz is vezethet. Nem csak Orbánt fogja elsöpörni a népharag, de komoly megrázkódtatás lesz ez az egész társadalomnak. A kutató szerint mindez elkerülhető lett volna, ha Orbánék változtatnának a gazdasági modellen, megreformálnák az oktatást és az egészségügyet.

A kígyó ott harap a farkába, hogy Orbánnak pontosan ezt a rendszert kell ahhoz fenntartania, hogy továbbra is hatalomban maradhasson; ugyanakkor ez a rendszer az, ami őt rendkívül sérülékennyé teszi. Nem csoda, hogy a magyar miniszterelnök most az EU felé kacsingat: így kimenekülhetne a saját maga által megteremtett csapdahelyzetből.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8114227471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6.Lenin 2018.09.09. 09:50:59

@kolomparlole1114:

Nem kellett sokáig várni az igazolására annak, amit írtam.

6.Lenin 2018.09.09. 09:57:26

@math0:

Én nem gyűlölök senkit, még téged sem. Miért is gyűlölnék egy rakás szart.

A te intelligencia szinted a nullát sem képes megközelíteni, alulról.
Én ezek alapján ítélek meg másokat, nem a rassz alapján. Azt senki sem képes maga kiválasztani, hogy hová, milyen környezetbe születik, kik a szülei.
Mi lesz belőle, azt már befolyásolhatja.

Te szeretnél hasonlítani egy rakás szarhoz, szíved joga. Én nem tehetek mást, mint elfogadni ezt a döntésedet, és ennek megfelelően kezelni téged.
Bűzlesz,B+.

6.Lenin 2018.09.09. 10:10:43

@kolomparlole1114:

Soha nem fog sikerülni, csak lovat adsz alájuk. tulajdonképpen nekik segítesz.

Ez az ember még a neten keresztül is orrfacsaró bűzt áraszt magából, ÖNKÉNT.
Ő választotta magának ezt a szerepet.
Szerintem.

Emmett Brown 2018.09.09. 10:13:05

@math0: az hogy te a vélt foglalkozása alapján vonsz le következtetéseket, az miben különbözik attól, hogy vannak akik nem kérnek a muszlimokból?

Emmett Brown 2018.09.09. 10:14:30

@kolomparlole1114: ez nyilván nem igaz. Brendel bőszítésére kiválóan alkalmas, de nem állja meg a helyét.

6.Lenin 2018.09.09. 10:16:24

@math0:

Bűzlesz ,B+.
Mi közöd neked az intelligenciához?
Főleg az emberihez, még az állatok közt se lehetne találni ilyen alacsony szintű lényt.

Emmett Brown 2018.09.09. 10:22:47

@math0: nem vagy teljesen normális, ezzel nem is lenne baj, csak igazából mérhetetlenül kártékony amit művelsz.

6.Lenin 2018.09.09. 10:25:20

@math0:

B+, egy bizonyos szintű tudása valaminek, és az intelligencia az ugyan az?
És még te kérdezel?
Elképesztő, hogy mekkora barom vagy.
Bűzlesz, B+.
És én itt be is fejeztem egy rakás szarral való társalgást.
PÁ!

Emmett Brown 2018.09.09. 10:27:28

@math0: az hogy voltak/vannak keresztény terroristák, az lényegtelen, mert a terrorcselekményeiknek nem vallásos okai voltak/vannak.

ha egy zsidó elkövet egy köztörvényes bűncselekményt, és ezért elítélik, akkor az adott ország ettől nem lesz se náci, de még antiszemita sem.

6.Lenin 2018.09.09. 10:36:28

@math0:

Te tényleg beteg vagy. NEM KELL MÁR TÖBBET BIZONYÍTANOD!

Semmi közöd egy normális intelligens emberhez. Ezt magad bizonyítod naponta itt.
L

6.Lenin 2018.09.09. 10:42:43

@math0:

Bassza meg, kénytelen az ember társalogni egy rakás szarral is.

"Milyen tőled független, objektív bizonyítékot tudsz felmutatni arról, hogy nem egy elmebeteg, idióta makimajom vagy?! Semmit! "

Képes vagyok különbséget tenni egy intelligens ember, és közted. Felismertem a különbséget. Aki erre képes, az csak intelligensebb lehet nálad.

Emmett Brown 2018.09.09. 10:47:06

@math0: nem mehetsz el a ovis zsúrra, és édességet sem kapsz.

Emmett Brown 2018.09.09. 10:48:53

@math0: ha az intelligenciádat bizonygatnod kell, akkor az már régen rossz.

Emmett Brown 2018.09.09. 10:54:13

@math0: ezt miből szűrted le? Túltoltad a káromkodáskutatást a Sztakinál, és azt hiszed, hogy a trágárság az intelligencia fő ismérve?

6.Lenin 2018.09.09. 10:54:21

@Emmett Brown:

Ezt képtelen felfogni. Nyilván vannak valamilyen ferdülései, amit így próbál kompenzálni, de ezzel pont az ellenkezőjét igazolja.

A nemrég elhunyt híres csillagásznak az intelligenciáját nem hiszem, hogy kétségbe vonták a testi fogyatékosságai miatt. Vagy ezek miatt kellett volna neki védekeznie, hogy valójában nem is ért azokhoz.

Emmett Brown 2018.09.09. 10:58:58

@math0: az IRA nacionalista szervezet volt, Breivik meg antiiszlamista.

Emmett Brown 2018.09.09. 11:04:30

@6.Lenin: egyébként kezdem megérteni, hogy Brendel miért foglalkozik mesterséges intelligencia kutatással :)

Helga Beauty Salon. 2018.09.09. 11:09:54

@math0: Jáj, bár én tudnék így angolul, rögtön kimennék mosogatni Londonba! :D

Emmett Brown 2018.09.09. 11:15:05

@math0: 71-ben az IRA több katolikus civilt ölt meg, mint protestánst.

Az IRA nem fullkatolikus Írországot akart, hanem egyesültet.

Breivik nem akart keresztény teokráciát, ahogy iszlámot sem, ő elmondása szerint el lett volna a felvilágosodás értékrendjével. Ettől függetlenül egy barom volt, de nem keresztény fundamentalista.

6.Lenin 2018.09.09. 11:19:48

@math0:

Ha ezt sem érted, akkor tényleg vége.

"@6.Lenin: Semmi bizonyítékod nincs, az nem bizonyíték, hogy te mit gondolsz rólam, én ugyanezt gondolom rólad. De nekem vannak bizonyítékaim, neked meg nincsenek. Te csak pofázol, amikor bizonyítani kéne, akkor megbuksz. "

Abban tényleg igazad van, hogy mindketten azt gondolunk a másikról, amit csak akarunk. Ehhez mindkettőnknek jogunk van.

Én azt állítottam, hogy tévesen gondolod, hogy valaminek a valamilyen szintű tudása, az egyenlő a magasabb intelligenciával. Én ezt cáfoltam. Ennek bizonyítékai a blogon megjelent hozzászólásaid. Azokat te írtad.
Szerintem ezek elegendő bizonyítékok, nem igényelnek különösebben más bizonyítékok felsorolását.
Szerintem.
A te személyed, iskolai végzettségeid, rasszod ebben teljesen érdektelenek.

A tudás és az intelligencia összefüggése a kérdés. Szerintem lehet egy alacsonyabb tudással rendelkező ember is intelligens. Másik emberhez való viszonyában mindenképpen. Az nem függ a lexikális tudás mennyiségétől. Szerintem.

Helga Beauty Salon. 2018.09.09. 11:20:00

@kolomparlole1114: PhD, baszod...

Magas a ph értéke, attól ilyen agyhúgyköves.

6.Lenin 2018.09.09. 11:23:01

@Emmett Brown:

Jó, lehet benne valami. Lenne néhány csipnek helye a kobakjában, van üres hely bőven.

6.Lenin 2018.09.09. 11:29:53

Azért ez a köcsög math0 megérdemel némi dicséretet is.
Jó nagyot lökött a hozzászólások számában, majdnem fontossá téve egy jelentéktelen blogot.
Valaki megnézi hogy hányan szóltak hozzá, hát húúúha, ez érdekes egy téma lehetett.
Pedig csak egy keményfejű faszt próbáltak néhányan a helyére tenni., a jelek szerint sikertelenül. Szerintem teljesen reménytelen eset a pacák. Ez ár így fog elpatkolni valamikor.

Emmett Brown 2018.09.09. 11:38:16

@kolomparlole1114: vigyázva, hogy nehogy egy rendőr is megsérüljön, mert az súlyosbító tényező.

Emmett Brown 2018.09.09. 11:42:39

@math0: Robbantott az IRA európai protestáns országokban? Robbantott az UVF európai katolikus országokban?

Emmett Brown 2018.09.09. 12:17:27

@math0: 1978-ban a Brit szigeteken kívül volt rá esélyed, hogy az IRA vétlen, civil áldozatává válj?

2018-ban melyik EUs országban van NULLA esélye annak, hogy Ahmednek elgurul a gyógyszere?

Emmett Brown 2018.09.09. 12:57:23

@math0: nem akarok senkit kirekeszteni, és tudom hogy autóbalesetben sokan halnak meg.

A téma nem ez, hanem az, hogy az európai keresztény vallású emberkék által elkövetett terror vallási jellegű terror-e, illetve hogy a nemeurópai muszlim vallású arcok által elkövetett terror vallási terror-e.

Az elsőre a válasz nemleges, a klasszikus 20. századi európai terror nacionalista indíttatású (ETA, IRA) vagy politikai (RAF, B-M) beütésű, nem vallási.

A másodikra a válasz pedig igen, a legtöbb muszlimok által elkövetett európai cselekménynek van valamilyen vallásos szála.

Rory O'Ciarant nem a dublini pap bujtotta fel, hogy robbantson Belfastban protestánsokat, hanem a dublini Ira szervező, hogy robbantson Belfasti unionistákat. viszont Ahmedet a vele kapcsolatban álló imám tüzelte fel, hogy üssön el bárkit akit csak lát, méghozzá Allah Akbar felkiáltással.

Emmett Brown 2018.09.09. 13:01:48

@math0: btk szerint 16-17 éveseket ölni kisebb büntetéssel jár, mint hivatalos személyeket.

Emmett Brown 2018.09.09. 13:14:40

@math0: látom nem kedveled, amikor te kukucskálsz bele a görbe tükörbe.

Még egyszer: akiket te keresztény terroristának hívsz, azok valójában ír és baszk terroristák. Viszont marokkói és szír terrorizmus nem létezik, azt muszlim terrorizmusnak hívják.

Érted a különbséget a kettő között?

Emmett Brown 2018.09.09. 13:27:38

@math0: pontosan ezt mondom. Egységpárti vs unionista vonalon volt a nézeteltérés. Ha nem így lett volna, akkor az IRA kinyírta volna az összes protestánst a Dublin fennhatósága alatti részén Írországnak.

taga20 2018.09.09. 13:42:07

@kolomparlole1114: hallod haver, jól toljátok a matyi haveroddal! szakadok:)))

KalmanBlog 2018.09.09. 16:46:02

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Lol, mindig ez a GDP-vel riogatás megy. Ki a faszomat érdekel még a GDP? Pláne {current year}? Mikor annyi fontosabb dolog van.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.09.09. 16:49:00

@KalmanBlog: "Ki a faszomat érdekel még a GDP? "

A fideSSfasszopó haverjaidat. Velük focizd le.

Dickon 2018.09.09. 19:50:59

Basszus, a Brendel még mindig itt vergődik?

Philip F. Queeg 2018.09.09. 19:57:12

"...hogy egy bomba felrobbanásakor meghal egy gyerek is, az nem ugyanaz, mint, hogy a keresztény náci terroristád szemtől szembe lőtte le a 14 éves gyereket."

Gyáva gyilkosság mindkettő. És aljas módon relativizálsz.
Egy féreg vagy. De legalább itt marad az utókornak és mindenki láthatja milyen ember is vagy valójában.

0dzsud0 2018.09.09. 22:57:06

Talán soha olyan beteg embert nem láttam még, mint Brendel. Nem szégyellem bevallani, igen szórakoztató.

Emmett Brown 2018.09.10. 06:32:10

@math0: www.bbc.co.uk/history/troubles "This was a territorial conflict, not a religious one."

Emmett Brown 2018.09.10. 06:41:55

@math0: mi a véleményed a saját vitakultúrádról annak a tükrében, hogy egy rendkívül intelligens embernek tartod magad?

Emmett Brown 2018.09.10. 09:09:29

@math0: itt most azt az Iszlám Államot próbálod meg egy szekuláris képződménynek beállítani, amelynek a dzsihád a felvállalt célja?

Helga Beauty Salon. 2018.09.10. 11:27:52

@math0:" Ilyen gyáva, köcsög kis ostoba náci a te keresztény terroristád."

Arany barátom, ha ilyenek tényleg léteznének, akkor te már régen a saját büdös beleiddel lennél megfojtva! Az biztos!

Attilajukkaja 2018.09.10. 11:46:16

@Helga Beauty Salon:
"Arany barátom, ha ilyenek tényleg léteznének, akkor te már régen a saját büdös beleiddel lennél megfojtva! Az biztos!"
Azért te továbbra is hozod a magad kis agresszív náci stílusodat! Hajrá NERőlegények! Hajrá Fidesz!

Helga Beauty Salon. 2018.09.10. 12:03:05

@Attilajukkaja: Basszus, tényleg jól túllőttem a célon, megérdemlem a lebaszást belátom.
Én, a szar bunkó nácifasiszta köcsög agresszívan léptem fel a kulturált, már már a végletességig decens, intelligens hozzászólások garmadáját prezentáló Brendel Mátyással szemben! Szégyelljem magam!
Ja! Nem! Elmehetsz te is a büdös bunkó Brendellel együtt a bús picsába!

Helga Beauty Salon. 2018.09.10. 12:05:17

@Attilajukkaja: Ja és náci a jó édesanyád! Idióta nácizó barom.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.10. 12:11:35

@math0: Neked ez a lenézés származási alapú? Ernő,te vagy az???

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.10. 12:20:28

@math0: breivik egy idióta!Más eset,mint a vallási terroristák.
Egy elmebeteg istenbarma.
Leginkább egy amerikai lövöldözőhöz lehetne hasonlítani.

Emmett Brown 2018.09.10. 13:34:18

@math0: eszem ágában sincs, hiszen egyáltalán nem kapcsolódik ide, ugyanis a UPL nem volt terrorszervezet, nem követtek el merényleteket, és a II. Vh után teljesen jelentéktelenné váltak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.10. 13:37:35

@math0: Nem az én terroristám.
Ráadásul idióta,mert a saját "fajtáját" (bocs jobb szót nem tudok) ölte,ráadásul gyerekeket.
Ahhoz képest.hogy a bevándorlókkal volt elvileg gondja,a sajátjait pusztította.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.09.10. 13:54:55

@math0: "Politikai célpontnak nevezte Utoya szigetét, a norvég munkáspárt ottani ifjúsági táborát pedig politikai "kiképzőtábornak" tekintette Anders Behring Breivik. "

www.origo.hu/nagyvilag/20120423-anders-breivik-az-utoya-szigeten-elkovetett-gyilkossagokrol.html

Pontosabban Fjotolf Hansen. :))

888.hu/article-megvaltoztatta-a-nevet-a-norveg-tomeggyilkos

Emmett Brown 2018.09.10. 14:02:02

@math0: akkor valami hivatkozás arról, hogy az IRA vallási terrorcsoport, és nem nacionalista?

Attilajukkaja 2018.09.10. 14:48:41

@Helga Beauty Salon:
" Ja és náci a jó édesanyád! Idióta nácizó barom"
A szokásos agresszív NER stílus, ha valakivel nem értetek egyet. A mocskolódás már nagyon megy ebben az illiberális kultúrátokban.

Attilajukkaja 2018.09.10. 15:00:43

@math0:
"Ehhez képest norvég kis gyerekeket lőtt le szemtől szembe"
Ez tényleg borzasztó, de még borzasztóbb, hogy vannak, akik még védik is az ilyen ámokfutó tömeggyilkosokat. És most nem a jogi védelemre, az ügyvédekre gondolok, hanem azokra az elvakult gyűlölködőkre, akiknek egyetlen emberi élet sem számít. Megdöbbentő, hogy milyen sokan vannak itt is a kommentelők között. És még ők tartják magukat keresztényeknek!!!! :o((((

0dzsud0 2018.09.10. 16:06:19

@Attilajukkaja: ezt megírnád légyszi Matyinak is? asszem nála "NER" és "illiberális" nem játszik...

Attilajukkaja 2018.09.10. 16:09:30

@0dzsud0:
"ezt megírnád légyszi Matyinak is? asszem nála "NER" és "illiberális" nem játszik..."
Megírnám, ha érteném, hogy miért. Mi közöm nekem a Matyihoz? :o)

Emmett Brown 2018.09.10. 16:25:40

@Attilajukkaja: senki nem védi Breiviket. A vita azon megy, hogy matho szerint Breivik és az IRA a keresztény terrorizmust képviselik, amely véleményéhez ragaszkodik, pedig nyilvánvalóan ne igaz.

Attilajukkaja 2018.09.10. 16:41:43

@Emmett Brown:
" A vita azon megy, hogy matho szerint Breivik és az IRA a keresztény terrorizmust képviselik, amely véleményéhez ragaszkodik, pedig nyilvánvalóan ne igaz."
OK. De miért nem igaz, ha egyszer a kereszténység címe alatt teszik? Hogy az ámokfutásuk oka nem a kereszténység védelme, az nyilvánvaló. De a legtöbb iszlamista sem az Iszlám védelmében öl, hanem mert elborult az agya, vagyis elborították azt. Amúgy meg nehéz összehasonlítani Breivik tettét az IRA tevékenységével. Annyira, hogy lehetetlen. Nem?

Emmett Brown 2018.09.10. 16:49:43

@math0: fel bírod fogni, hogy nem azért robbantottak protestáns pubban mert utálták a protestánsokat (akik mellesleg unionisták voltak), hanem azért mert utálták az unionistákat (akik mellesleg protestánsok voltak)?

Volt egy politikai szembenállás, aminek a törésvonala egybeesett egy vallási törésvonallal, de a politikai konfliktus volt az elsődleges. Statisztikai fogalmakkal leírva: a politikai vélemény volt a magyarázó változó, a vallás pedig csak korrelál ezzel.

Emmett Brown 2018.09.10. 16:58:57

@Attilajukkaja: a katolikus írek nem azért gyilkolták a protestáns északíreket, mert más a vallásuk, hanem mert ők boldogok voltak a UK-ben. Ira=nacionalista terror, csakúgy mint az Eta volt.

Igen, csóró Ahmedet valaki behálózta, hogy ezeket a faszságokat elkövesse, mert túltolta a dzsihád értelmezését.

Breiviket én egy elszigetelt elmebetegnek tartom

Attilajukkaja 2018.09.10. 17:03:57

@Emmett Brown:
"Ira=nacionalista terror, csakúgy mint az Eta volt."
Egyetértünk.
A többiben is. :o)

Emmett Brown 2018.09.10. 17:16:23

@math0: Breivik egy elszigetelt elmebeteg aki 21. századi fegyverekkel 14. századi célokért "működött".

Az IRA egy szervezet, 20. századi fegyverekkel 19. századi célokért.

Breivik lecsukva, IRA pacifikálva.

Hiányzik Európának pár nempacifikált 14. századi szinten lévő arc 20-21. századi fegyverekkel?

Attilajukkaja 2018.09.10. 17:20:49

@Emmett Brown:
"Hiányzik Európának pár nempacifikált 14. századi szinten lévő arc 20-21. századi fegyverekkel?"
A fenének sem hiányzik, de a nacionalizmus újra és újra előtör, mint valami megoldás egy ország problémájára. Persze soha nem bizonyult annak, de az embereket ezzel a legkönnyebb behülyíteni. Orbán is ezt teszi. A baj, hogy hosszútávon ez durva következményekkel járhat!!!

Emmett Brown 2018.09.10. 17:25:44

@Attilajukkaja: igen, ez sem hiányzik, főleg hogy 21. századi propaganda eszközökkel próbálják elhitetni, hogy a 14. századi arcokra ez az egyetlen épkézláb alternatíva.

Emmett Brown 2018.09.10. 17:47:06

@math0: Orbán fasiszta, nem náci (jelenleg), és nem fognak bombázni, max simán megrohadunk.

És ez pont nem hiányzik.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.09.10. 17:48:48

@math0: @Attilajukkaja: Minden diktátor csinál magának egy ellenséget, amit okolhat minden rosszért, és harcolhat ezerrel ellene.

Attilajukkaja 2018.09.10. 17:49:22

@math0:
"hiányzik nekünk az, hogy a 21. században egy ostoba, magyar náci megismételje azt, amit a 20. században Adolf Hitler már megtett?"
Úgy látszik, hogy ez ma itthon sokaknak hiányzik. Hiába, van , aki azt szereti, ha szétrúgják a seggét.
Mert minden nemzeti katasztrófának vannak nemzeti nyertesei is!

Attilajukkaja 2018.09.10. 17:52:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Minden diktátor csinál magának egy ellenséget, amit okolhat minden rosszért, és harcolhat ezerrel ellene."
Ha még CSAK EGY ellenség lenne! De itt már lassan mindenki azzá válik, aki nem tagja a NER maffiának. A haza pedig nem lehet ellenzékben, .... vagy mégis? :o)))

Emmett Brown 2018.09.11. 06:24:31

@math0: nem volt politikai véleménykülönbség? akkor az, hogy Észak-Írország Írország vagy UK része legyen, az mégis micsoda?

Emmett Brown 2018.09.11. 06:45:00

@math0: a BBC az Ír konfliktussal foglalkozó dokusorozata is területi/nacionalista konfliktusnak írja le, nem nem vallásinak.

Én őket hiteles forrásnak tartom, ha te nem, akkor hozz egy szerinted hiteleset.

Emmett Brown 2018.09.11. 08:10:33

@math0: anyád picsáját sértegessed.

Minden mérvadó forrás a 20. századi Ír sztorit nacionalista konfliktusnak írja le, nem vallásinak, ellentétben a 17. századival, ami egy nettó vallási konfliktus volt.

Az hogy egy konfliktust minek minősítenek, az nem attól függ, hogy összesen hány DARAB azonos/különböző ismérvet lehet felsorolni a két féllel kapcsolatban, hanem attól, hogy az egyes elemeknek mekkora súlya van.

mit akart az IRA? katolikus Ír szigetet, vagy egy darab államot az Ír szigeten?

Emmett Brown 2018.09.11. 08:14:24

@math0: mik szoktak lenni az Ahmedek utolsó szavai? "Éljen Szíria/Irak/stb", "több arabot a közigzgatásba", "vesszen, aki nem barna" vagy "allahu akbar"?

Emmett Brown 2018.09.11. 09:25:51

@math0: a vallás és a politikai nézet korrelált egymással elég jól, ezért ha valaki lojalistákat akart megtámadni, akkor egy deklaráltan protestáns bár közönsége jó célpontot nyújtott (és vica versa).

Ha az IRA-nak a protestánsokkal volt baja, akkor miért nem tartottak pogromokat délen?

Én megértem, hogy nem kedveled a vallásokat (én sem), de nem kell mindent a vallás nyakába varrni, az emberi hülyeség más dolgokból is táplálkozhat, nem csak a vallásból (erre példa Írország, Baszkföld és Németország), de van, hogy igen, erre meg példa az Iszlám állam és wannabe tagjai, akik az iszlám nevében (egy kiforgatott aspektusát túltolva) tették/teszik azt amit.

0dzsud0 2018.09.11. 10:08:57

@Attilajukkaja: azért ajánlott egy picit tanulmányoznod Matyi tahóságait, mert te is látnád, hogy nála nagyobb degeneráltat még nem hordott a hátán a (blog)föld... róla tudhatod, hogy nem éppen a fidesz támogatója, így a fenti hozzászólásodat is megértenéd, hogy miért volt baromság (segítek: tévesen vélsz kapcsolatot felfedezni a tahóság és a ner között).

Emmett Brown 2018.09.11. 15:09:48

@math0: tehát ha a corki protestánsokat nem basztatták, mert nekik jó volt Írországhoz tartozni, a bangoriakat meg igen, mert ők örültek a UK-nek, akkor mi is volt a különbségtétel alapja?

Hát kurvára a lojalista/unionista meggyőződés, és nem a vallás.

Te magad írod, hogy az a protestáns volt veszélyes, aki UK-hez akarta csatolni a városát. Ez nettó beismerése annak, hogy területi kérdés volt, és nem vallási az elsődleges szempont.

en.wikipedia.org/wiki/1988_IRA_attacks_in_the_Netherlands

Az összes kontinentális IRA akció briteket célzott. Nem a frankfurti karácsony vásárt meg holland korcsolyaegyleteket.

Emmett Brown 2018.09.11. 16:21:13

@math0: miért csak az északi protestánsokat támadták, a délieket miért nem?

Emmett Brown 2018.09.11. 16:24:08

@math0: tehát az, hogy ki melyik országhoz akár csatlakozni, az nem lehet oka a konfliktusnak? Egyébként az etnikum is különböző, délen írek élnek, északon meg a betelepített skótok/angolok leszármazottai.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.11. 16:34:35

@math0: Mindkettő leginkább a vallásról szól szerintem.

Emmett Brown 2018.09.11. 17:47:25

@math0: en.m.wikipedia.org/wiki/The_Troubles

"The conflict was primarily political and nationalistic, fuelled by historical events.[31] It also had an ethnic or sectarian dimension,[32] although it was not a religious conflict."

Emmett Brown 2018.09.11. 19:09:40

@math0: ha az IRA tizedannyira szarul bánt volna a protestánsokkal, mint az ISIS a síitákkal, akkor lenne értelme elkezdeni összehasonlítani a kettőt vallási indítékok kapcsán.

ISIS minden muszlim feletti fennhatóságot szeretett volna elérni, az IRA meg egységes Írországot.

Ez a kettő szerinted egy szinten van?

Nem kell feltalálnod a melegvizet. Nálad okosabbak már kielemezték, ráadásul ők a brit szigeteken átélték azt a szart, míg te tökömtudjahonnan próbálsz meg átértékelni valamit, amiről közmegegyezés van a világ értelmesebb felén.

Emmett Brown 2018.09.11. 22:13:05

@math0: te dobálózol a pszichopata kifejezéssel, aki azt kívánja, hogy robbantsák fel a feleségemet? normális vagy bazmeg?

Emmett Brown 2018.09.11. 22:13:57

@math0: nem, igazad van, jobb egészségügyet szerettek volna.

Emmett Brown 2018.09.11. 22:24:16

@math0: collateral damage. IRA robbantásokban is haltak meg katolikusok, én mégsem ezzel érvelek, mert nem vagyok kretén.

A Hebdo egyszerűen gusztustalan, és ha van merénylet ami vegytisztán vallási alapon történt, akkor az az volt.

Emmett Brown 2018.09.12. 06:28:16

@math0: szövegértés nulla; mivel a siítákról beszéltem, ezért le kellett volna essen, hogy nem az európai akcióikról beszélek, hanem a hazai pályáról.

Ha választanod kellene, akkor protestáns lennél 1986-ban Dublinban, vagy siíta 2014-ben Kelet-Szíriában?

Emmett Brown 2018.09.12. 09:34:37

@math0: az analógia: Írország~Szíria (hazai pálya) UK~nyugat-Európa (műveleti terület).

Tehát te azt mondod, hogy tökmindegy, hogy hazai pályán az IRA nem basztatta a protestánsokat az ISIS meg irtott mindenkit aki nem szunnita, ennek dacára az IRA keresztény terrorszervezet (egyébként a christian terror cikk alatt pillants rá Észak-Írországra), az ISIS meg nem muszlim?

Ne mantrázd. MIndkét szervezet aljas köcsögök gyülekezete, de az IRA (és az ETA) nacionalista/szeparatista köcsögöké, az IÁ meg vallásos köcsögöké. Ennyi a különbség.

Emmett Brown 2018.09.12. 12:41:28

@math0: miért nem mindjárt a Westminsterben?

mindegy egyébként. neten fellelhető kismillió forrás (számos általad linkelt is) is azt tartja, hogy a IRA féle terror nem vallási indíttatású volt, hanem etno-nacionalista. az ISISről meg az a konszenzus, hogy ők vallási alapon működtek.

neked nem kell elfogadnod, ha valamiért annyira zabos vagy a keresztényekre, hogy minden aljasságot a nyakukba akarsz varrni (Hitler nem vallási indítékból tevékenykedett egyébként véletlenül?), de igazad az nem lesz ebben a témában. nem tudom, hogy tévedsz, csúsztatsz vagy hazudsz, de igazából lényegtelen is.

Az biztos, hogy a vitakultúrád semmit nem fejlődött, és minden ok nélkül vagy trágár, ami tinédzserkor után már egyáltalán nem menő, sőt borzasztóan kínos.

Attilajukkaja 2018.09.12. 12:57:44

Hál' Istennek senki nem zsarolja ma Magyarországot Orbánon kívül!
De már ez is túl sok. :o(

Emmett Brown 2018.09.12. 22:30:39

@math0: nevetséges vagy, ahogy a saját magadnak bebeszélt faszságaidat bizonygatod. legyél vele boldog, mindenki hülye a Földön, csak te vagy helikopter.

IRA vallási terror, ISIS meg nem. Publikálj róla egy cikket a nagy agyaddal, majd lesd meg, ahogy bárki aki konyít hozzá és nem annyira elvakult fasz mint te az leszedi rólad a keresztvizet a picsába. Hajrá.

Emmett Brown 2018.09.13. 09:55:53

@math0: a brit GDP/fő másfélszerese volt az írnek 70-ben.

Ír KÖZTÁRSASÁGI hadsereg és ISZLÁM állam. Nem Ír KATOLIKUS hadsereg és ARAB Unió.

Ceylonon is vallásos terror volt?

Emmett Brown 2018.09.13. 14:51:43

@math0: Iráni Forradalmi Gárda: en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Revolutionary_Guard_Corps fársziul benne van a nevében az iszlám.

Minden forrás megemlíti a vallást, és rögtön a következő mellékmondatban kifejti, hogy ennek ellenére nem lehet vallási terrorról beszélni.

Egy sziget, egy nemzet, Írország. teljesen legit érv. NSZK is befogadta az NDK-t, hiába volt irgalmatlan teher nekik.

en.wikipedia.org/wiki/Liberation_Tigers_of_Tamil_Eelam "Although most Tigers were Hindus, the LTTE was an avowedly secular organization; religion did not play any significant part in its ideology.[132] Leader Velupillai Prabhakaran criticized what he saw as the oppressive features of traditional Hindu Tamil society, such as the caste system and gender inequality."

Ízlelgessed csak; vagy keressek magyar nyelvű oldalakat? úgy látom azon túl hogy ctrl+f-fel rákeresel a catholic meg protestant kifejezésekre, nem igazán fogod fel a cikkek tartalmát.

és legvégül: TE kezdted el, hogy Európában létezik "keresztény terror", és Breiviket illetve az IRA-t hoztad példának. arra hívtam fel a figyelmedet, hogy Breiviknél még úgy-ahogy megállja ez a dolog a helyét (bár ő inkább antimuszlim volt, mint prokeresztény), de az IRA esetében a vallási különbségek ellenére a konszenzusos álláspont szerint nacionalista terrorról lehet beszélni, nem vallási jellegűről. Te utána kötötted az ebet a karóhoz, nem hallgattál semmire, csak fújtad a saját véleményedet, azt ismételgetve, hogy "dehát leírják hogy más vallásúak voltak", a következő mondatokat már nem sikerült értelmezned. Továbbá elkezdted bizonygatni, hogy az Iszlám Állam biztos nem vallási alapon működött.

A RAF meg nem a Fraction, hanem Faction.

Corkban nem robbantottak, mert az ott élő protestánsok nem rinyáltak, hogy nekik nem jó Írországban élni. Ilyen egyszerű. ha nem érted, hogy ez mit jelent, akkor csak sajnálni tudlak.

pont úgy viselkedsz, mint egy fidesztroll, csak a mondanivalód ebben a témában más. Dehát Soros4!!44! vö Dehát katolikus/protestáns!!!444!! dettó.
süti beállítások módosítása