B1 blogcsalád



Boross Péter akkora ökörséget mondott, hogy még a kormánypropaganda is szégyelli

2018. augusztus 26. - nickgrabowszki

A volt miniszterelnök hétfőn tölti be a 90. évét. bp1.jpeg

Az alternatív univerzumban zajlik az élet. Dúl a háború, tolódik a narratíva, ugyanakkor sajnos nem eléggé, ezért be kellett vetni a stratégia csapásmérő egységet az utolsó élő gyalogsági hadapródot is.

Még szerencse, hogy Boross Péter, a kiérdemesült miniszterelnök a napokban (egészen pontosan 27-én, hétfőn) tölti be a 90. életévét, ebből az alkalomból a kormány készített is vele egy ünnepi interjút. Abban sok érdekes megközelítés leíródik, például hogy

  • az ellenzékiség politikai kategória, így nincs helye a kultúrában, ellenben a konzervativizmusnak, meg az ún. keresztény-nemzeti arculatnak igenis van;
  • a jobboldali erők fejlődéspártiak, liberálisok abnormális nihilisták;
  • "iszonyúan sokba került nekünk a békés, mosolygós rendszerváltás", de a "rendszerváltást nem lehetett volna sokkal másként végigvinni".

De aztán a végén az egészet megkoronázza és übereli egy olyan

alternatív ténnyel, ami igazán méltó a NER-hez.

– Idehaza milyen célok megvalósítását tartja fontosnak?
– Sokat beszélnek arról, hogy a fiatalok elvándorolnak külföldre. Ez nem igaz, ám kétségtelenül sokkal több lehetne a visszacsábítás. Meg kellene mondani nekik:

a külföldi egyetemek túlnyomó részben sokkal kevesebbet nyújtanak tudásban, mint a hazaiak.

Igazán kár, hogy erről senki más nem tud Boross doktoron kívül. A volt miniszterelnök azt állítaná, hogy a Harvard, a Yale, a Stanford, az MIT, a Caltech, Oxford vagy Cambridge túlnyomó részében nyújtanak kevesebbet, mint a magyarországi egyetemek? Mert ha arra gondolt, hogy némely laoszi vagy botswanai vidéki főiskolákon rosszabb az oktatás, akkor persze igaza van, csak jelentősége nincs, mert oda amúgy se nagyon akar emigrálni a magyar tanulóifjúság.

Mondjuk az a tény, miszerint a nemzetközi összehasonlításokban nincs magyarországi egyetem a világ legjobb 500-a között (miközben pl. egyiptomi akad, dél-afrikai 4 is), nem éppen arra utal, hogy a külföldi egyetemek túlnyomó részben sokkal kevesebbet nyújtanak tudásban, mint a hazaiak. (Itt a legfrissebb, 10 napja kiadott Shanghai Ranking.)

A még a NER viszonylatában is szokatlanul elrugaszkodottnak számító alternatív tény a kormánypropagandát is annyira meglepte, hogy

  • jellemzően nem is vették át Boross interjúját a Magyar Időktől,
  • vagy ha mégis, mint az Origo, amelyik szinte szó szerint ismertette, akkor 

az agyzsibbasztó ökörséget nagyvonalúan kihagyták.

Pedig ez nagy szó, mert nekik aztán magasan van az ingerküszöbük.

Talán úgy voltak vele, hogy Boross doktor már rég járt egyetemre, külföldire soha, továbbá oktatásüggyel sem foglalkozott. Meg különben is, 90 éves.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7714203247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

taga20 2018.08.26. 12:30:58

demenciarulez!

ez a kibaszott ügynökgeci, miért nem húz má el a pokolba, ahová való?!

Helga Beauty Salon. 2018.08.26. 12:37:37

@taga20: Tangamanga buzibarátom! Ismét bölcsen szólottál! Még! Még! És még!
Te, Te minden bölcsesség kútfeje! (faszfeje)

2018.08.26. 12:39:57

Na akkor grabovszki fiam. Miután ezzel megvagytok, nézzétek át, hogy az agyatlan barom gyurcsótányotok mennyi ennél nagyobb ökörséget hordott össze mondjuk az elmúlt egy évben.
Ha ezzel megvagytok, akkor számoljátok össze, hogy ti itt mennyi ennél sokkal nagyobb ökörséget írtatok mondjuk az elmúlt egy hétben.
Aztán már nincs más feladat, mint gondolkodni. Ja azt nem. Lehetetlent azért nem kérek tőletek.

2018.08.26. 12:50:55

@Helga Beauty Salon:

Van gondja szegény genetikai hulladéknak.

Nemrégen az anyjáék megmondták neki, hogy nem saját gyerek, hanem talált. A kukában turkálták.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.26. 12:53:08

@Quercus a gondolkodó: "ézzétek át, hogy az agyatlan barom gyurcsótányotok mennyi ennél nagyobb ökörséget hordott össze"

Attól, hogy egy agyatlan bohóc baromságokat mond, a fideSS hülyeséggyára jobban néz ki? :))

Megint csak erőlködve relativizáltok, ti is tudjátok, hogy gecik faszát szopjátok.

elismert felhasználó 2018.08.26. 12:53:15

hát nemlenék most a fidezesek helyibe, mer a pelenka-gét után eza hír bisztos, hoty padlora kűdi őket. vagy ha nem hát akor a merkel...vagy a mikron...vagy...
faszom...

elismert felhasználó 2018.08.26. 12:56:15

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: nagy zerencse, hogy most ezel megbugik a fidez és viszajön végre vitész gyurlcsán ferecz minizterelnökuraság és népek végre boldogok és gazdagságosak lesznek.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.26. 13:06:19

@elismert felhasználó: "nemlenék most a fidezesek helyibe"

Világos, hogy a fasz másik végére kívánkozol, és inkább leszopod őket. :))

Szervilis barmok.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.26. 13:08:36

@elismert felhasználó: "viszajön végre vitész gyurlcsán"

Ne rettegj már annyit egy oszladozó politikai hullától!

elismert felhasználó 2018.08.26. 13:14:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: jaj én nem tuttam, hogy megboldogúlt szegíny. nyugodjék békiben. maj viszek virágot a sírjára, mer isten látya a lelkem, szerettem őtet nagyon. remélem a klára aszonyság továbviszi az utat, amit járni szeretnénk.

elismert felhasználó 2018.08.26. 13:16:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: mit dumálsz,he? kipfoszlak én a kocsmaasztal alul, ha lesz merszed eljöni a háromlépcsősbe te macskajancsi.
oszt ott legyen nagy a szád, hogy kit miikor szopkodnál le, mer engem ugyan nem, te falytalan görény...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.26. 13:19:10

@elismert felhasználó: "nem tuttam, hogy megboldogúlt szegíny"

Guglizz rá az "őszödi beszédre".

taga20 2018.08.26. 13:19:39

@Quercus a gondolkodó: haver, nem is tuttam rólad, hogy ekkora benihil vagy!

komolyan mondom, reggel hatkor azé nyitom mek azinternyetet, hogy lássam az az napi okosságodat:)))

komolyan mondom mekszerettelek. apám helyett apám vagy!:)))

Helga Beauty Salon. 2018.08.26. 13:20:04

@Quercus a gondolkodó: Tanga egyrészt unalmában barátkozik, másrészt itt adja ki magából a felgyülemlett gondokat. Papucs lévén otthon neki ezt nem szabad, mert a neje pofánbaszná érte és kaját, meg pinát sem kapna! :D Nem rossz srác, csak ütődött! Mindig küld valami szar zenét is annak akit megtalál, ergo igyekszik a maga kis bumfordi módján.

taga20 2018.08.26. 13:21:27

@Helga Beauty Salon: cicus, csak gumival vagyok hajlandó mekbaszni! másról ne is álmodozz!:)))

elismert felhasználó 2018.08.26. 13:22:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: asz megvan nekem bekeretezve, mega gyurlcsán öszesis. szeretem sokat olvasnyi a nagy igaszságokat. sokat tapasztalt, világlátot ember volt a minizterelnökuraság. nyugodjék békében. hüpp...

taga20 2018.08.26. 13:32:33

@Quercus a gondolkodó:

te fa-jankó, te annyira szánalmas fityeszjobbágy vagy, hogy még rendesen beléd rúgni sincs kedvem.

te olyan egyenes tölgy vagy, hogy nem mersz a szemembe nézni. te és a gyökér haverod a traktoros, annyira kemények vagytok, hogy az ellentétes véleményt cenzúrázzátok.

na fényezd magad tovább szardarab!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.26. 13:32:50

@Quercus a gondolkodó: "@Helga Beauty Salon:
Mindig ez van, mikor egy egészséges petesejt szerelmet vall egy selejt spermának."

Nem tudnátok a szerelmeteket máshol kiteljesíteni? Felfordul a gyomrom tőletek.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.08.26. 13:34:18

@elismert felhasználó: "megvan nekem bekeretezve"

Na, annál már csak a geciösszes ér kevesebbet. :))

elismert felhasználó 2018.08.26. 13:39:33

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: éncsak aszt javasolnám néked, hogy olvasdjad szorgosan gyurlcsán minizterelnökuraság írásait és akor nemleszel ilyen lemaradott gondolkozású.

Bryan élete 2018.08.26. 13:51:15

Mórickák, nektek mindig, mindenről Gyurcsány jut az eszetekbe???
Ez nagyon szegényes.
Viszont itt egy VALÓDI kép az orbánkirályról, ezt nyalogassátok, sajnos a segge nincs megszobrintva:
magyarnarancs.hu/data/cikk/11/32/10/cikk_113210/OV-f.jpg

taga20 2018.08.26. 13:51:26

@elismert felhasználó: nagyon erőltetett az új stílusod.
szerintem a régi fazonod jobban passzolt hozzád, me az is elég ostoba fityeszzombis volt!

elismert felhasználó 2018.08.26. 13:56:27

@taga20: szaromle, hogy neked mi a teccetős. egyedül a birkás petire halgatok, mer ő erőseb nálamnál és nagyon jó a körtepálinkálya...úgyhoty lehet továbhaladni a biciglivel.

NemodaBuda 2018.08.26. 14:44:53

Nem mndegy azért, hofy van-e valamiféle színvonal, vagy nincs legalja egyáltalán ! A b1 blogon, úgy tűnik, mindent mindenféle módon el lehet mondani. Hogy van az, hogy olyan nyíltan fasiszta bunkók, mint az a quercus, minden moderálást megúsznak ? Sőt, ide járnak ürülni - már megbocsásson a világ, de hát ezt teszi ! Ha ez így marad, sok értelme nem lesz itt vitatkozni. Itt el van döntve, vagy egyetértesz quercusszal, vagy neked megy és kiteszi a nemi szervét ! Miközben a tartalomtól abszolúte független.....

taga20 2018.08.26. 15:00:37

@NemodaBuda: és tudod mi a durvább? hogy ennek a patkánynak van egy fészke, az ass blaster blog, ahonnan ezek a senkiháziak kitiltják, aki nem a fasiszta quercus féle nótát fújja!

atomic power 1986DucaDuca 2018.08.26. 15:46:28

Az Unió által végzett nemzetközi hallgatói felmérés alapján a magyar hallgatók az európai átlagnál elégedettebbek a felsőoktatás színvonalával és szervezettségével. A diákok több mint kétharmada jónak tartja a hazai intézmények infrastrukturális körülményeit is.

A hallgatók 71,1 százaléka az oktatás minőségével teljes mértékben vagy nagyon elégedett és a tanárok felkészültségét megfelelőnek tartja.

Uniós országok átlaga: 65%

www.eurostudent.eu/download_files/documents/EUROSTUDENT_VI_short_report.pdf

Tobruk 2018.08.26. 15:58:28

Komolyan sajnállak titeket fidesztrollok...nap nap utá vèditek a vèdhetetlent...ràadàsul ugyanazokkal az eszközökkel. Elmúlt8èv,bezzeggyurcsány,meraszocik, meg ha nem èrtessz egyet velünk akkor ballibsizsidôhazaáruló vagy. Egyszer jó lenne őszintén, szemtől-szembe elbeszèlgetni, komolyan elhiszitek amit mondtok vagy csak ez a dolgotok? Tènyleg èrdekel...

Gonoszgólya 2018.08.26. 16:00:59

Vén, köcsög fideszsegg szopó gané igazán megdögölhetne végre.....
Jaj, a birkagecit meg a felszopóit majdnem kifelejtettem. Ők is.

Gonoszgólya 2018.08.26. 16:02:58

@Tobruk: "...őszintén, szemtől-szembe elbeszèlgetni..."
Rühes, veszettséggel fertőzött kutyahordával nem beszélgetünk. Kilőjük őket.

Helga Beauty Salon. 2018.08.26. 16:55:20

@NemodaBuda: Itt el van döntve, vagy egyetértesz quercusszal, vagy neked megy és kiteszi a nemi szervét !

Azért mert kiteszi nem kell bekapni! :D Állj máshova, NemodaButa :DDDDDDDD

taga20 2018.08.26. 16:58:07

@Quercus a gondolkodó: te pofázol hulladék? és az ostoba lányoddal példálozol, aki nem moszkvában dolgozik, hanem brüsszelben!

ilyen a te színvonalad fityeszjobbágy, ilyeneket írogatsz másoknak, és te ugacc?!

"Mindig ez van, mikor egy egészséges petesejt szerelmet vall egy selejt spermának. A frigy eredménye egy genetikai hulladék. A baj az, hogy ezeket is pólyába rakják a szülőszobán, pedig a kukába kellene. Igaz, onnan meg kiturkálják."

látjátok feleim szümtükkel 2018.08.26. 17:05:43

@Quercus a gondolkodó: "Mindig ez van, mikor egy egészséges petesejt szerelmet vall egy selejt spermának. A frigy eredménye egy genetikai hulladék. A baj az, hogy ezeket is pólyába rakják a szülőszobán, pedig a kukába kellene. Igaz, onnan meg kiturkálják."

Mennyire igaz, csak azt hagyta ki a szerző, hogy osztán elküldik a kotorékokat a blogokra trollkodni. Kár, hogy az adófizetők pénzét rájuk pazarolják. Közben azt se felejtsük el, ezeknek a kitrukáltaknak az agya valahogy mindig leszedált, mert Gyurcsányon kívül mást nem látnak, másról beszélni sem tudnak. Vajon miért félnek ennyire tőle még mindig? Netán tudnak valamit?

látjátok feleim szümtükkel 2018.08.26. 17:09:27

Boross nertárs mindig jó elvárs volt. A tata megteheti, hogy azt mond, ami pont az eszébe jut. Mert a gyerek és az öreg nem tud felelni a mondataiért. Ez már csak így van.
Kirúgni a brancsból meg nem lehet, mert anno sokat nyomott egyesek farán, hogy előre jussanak.

látjátok feleim szümtükkel 2018.08.26. 17:13:01

@atomic power 1986DucaDuca:

Ismerőstől hallottam, hogy a vidéki kisvállalkozó 3 alkalmazottja egyszerre felmondott, és elment külföldre dolgozni. Mester maga maradt, mint a hatvanas években a kisiparos, aki nem tarthatot alkalmazottat.

Velünk szemben 70 feletti idős bácsi dolgozott a nyáron kőművesként, mert annyira kevés a szakember, hogy fiatalabb nem tudta vállalni a munkát.

atomic power 1986DucaDuca 2018.08.26. 17:34:53

@látjátok feleim szümtükkel:

makronom.mandiner.hu/cikk/20180109_magyarorszagon_a_legkisebb_a_kivandorlasi_arany_kozep_europaban

Szakemberek szerint a magyar kivandorlasi arány még kezelhető. Mas orszagokban ez aranyaiban jóval több a fenti csatolmany szerint.

A jövőre nézve: "Ahogy a kiáramlásról, úgy a visszaáramlásról sincsenek igazán pontos adataink, de közelítő értéket azért lehet mondani. Az MTA kutatói a Munkaerőpiaci Tükör legutóbbi kiadásában úgy becsülték:

A 2011–2016-OS IDŐSZAKBAN A HAZAI NEM NYUGDÍJAS FOGLALKOZTATOTTAK 2 SZÁZALÉKA VÁLLALT KÜLFÖLDÖN MUNKÁT, DE KÖZEL A FELÜK HAZAJÖTT.

KIVÁNDOROLT MAGYAROK ARÁNYA NEM KIUGRÓ, ÉPP ELLENKEZŐLEG: REGIONÁLIS SZINTEN UTOLSÓ ELŐTTIEK VAGYUNK, A V4-EK KÖZÜL CSAK CSEHORSZÁGBÓL HIÁNYZIK MIGRÁCIÓ MIATT KEVESEBB AKTÍV KORÚ."

index.hu/gazdasag/2018/06/27/kivandorlas_migracio_fiatalok/

Azt meg ne feledjük, hogy a kivandorolni szandekozók szama az egy dolog. A tenylegesen kivandorlók szama pedig egy masik dolog.

Egyebkent a kivandorlas nem jó szó, mert unión belüli szabad munkavallalsrol van szo.

látjátok feleim szümtükkel 2018.08.26. 18:00:10

@atomic power 1986DucaDuca:

Valami szivaros angol fószer mondta állítólag, hogy ő annak a statisztikának hisz, amit maga hamiít.

Én meg annak hiszek, amit magam körül látok. Azt látom, hogy a környezetünkben a mezőgazdaságból nem tud megélni az, aki nem a saját földjét műveli, ezért kijár külföldre és tavasztól őszig megkeresi azt a pénzt, amiből az év többi részében megél.
Ipar nem több, mint a rendszerváltás előtt volt, és sokkal kevesebb az üzlet, mint a fidesz előtti időkben.

Melelsleg pesti rokok gyerek msot kezdi az egyetemet azzal, hogy ha végez, szeretne külföldre menni dolgozni. Pont.

atomic power 1986DucaDuca 2018.08.26. 19:32:00

"Valami szivaros angol fószer mondta állítólag, hogy ő annak a statisztikának hisz, amit maga hamiít."

Nincsenek pontos statisztikák a csatolt indexes cikkben leírtak szerint. Legfeljebb tendenciák. Viszont van egy nagyon veszelyes dolog szerintem:

Az, ha az ellenzék szándekosan eltúlozza a "kivandorlás" nagyságat, hogy ezzel a kormanyt ostorozza, sulyosbíthatja a helyzetet, mintegy az önbeteljesítő jóslathoz hasonlóan. Egy tulzó állítás, változást idéz elő az embere viselkedésben és ez a változás generalhatja az eredeti allitas valora valását.
S ez az ellenzének sem lehet jó.

Tobruk 2018.08.26. 19:49:30

@látjátok feleim szümtükkel: latod ugyanigy jartam, igaz egy alkalmazott maradt,de hat ketten nem tudjuk megvaltani a vilagot. Ugyhogy a mult het ota Ausztriában me!ozok, es latom a jo oldalat. Pl.: merek irni hozzaszolast:-)

látjátok feleim szümtükkel 2018.08.26. 21:24:09

@Tobruk: " merek irni hozzaszolast:-)"

Én meg ettől leszek szomorú, mert ez annak a jele, hogy itt nem demokrácia van. Egyébként sok sikert.

Ja, egy nem diplomás rokonom majdnem egy év alatt, 8 millát tudott félretenni a külföldön keresett béréből. Talán ez magyarázat arra, miért is mennek ki, és dolgoznak ott nagyon sokat. Mert itthon annyi munkáért a felét sem kapta volna.

patyuka 2018.08.26. 21:51:40

@Quercus a gondolkodó: "...az agyatlan barom gyurcsótányotok mennyi ennél nagyobb ökörséget hordott össze mondjuk az elmúlt egy évben."
Nem mondták még neked, hogy valami attól hogy te mondon/írod, még nem válik igazzá, bizonyítottá? Merthogy most te ezt tetted! Hát idézz már ide belőlük néhányat, és bizonyítsd is őket egzakt, hiteles módon adatolva, mert annak híján az látszik igaznak, hogy te vagy egy összevissza hazudozó "agyatlan barom!
Persze eleve tudható, hogy nem fog menni, hiszen ahhoz , hogy az értelmi nívód ige-igen alacsony, saját magad - fogtad ? -, kéretlenül szolgáltattál letagadhatatlan bizonyítékot...
Aki ugyanis annyira elragaszkodik a valóságtól, hogy azt képzeli: ő joggal pocskondiázhat valakit, aki éveken át az ország miniszterelnöke volt, külföldi és hazai egyetemeken tartott és tart előadásokat, könyveket ír, pártot szervezett és irányít mind a mai napig..., az eleve nem százas! Sorolj már valami ehhez fogható teljesítményt a tieid közül!
De figyelj az alábbiakra is, hisz az már magában is elég a metáltoprongyosságod igazolására!
A gyermeklélektan állítja: kisgyermekkorban a névvel való csúfolódás - kvázi érvként! - természetes dolog, életkori sajátosság, nem kell "ellennevelni", hiszen normális esetben abból előbb-utóbb kinő a gyermek...
A felnőtteknél ez a "hit" viszont már egyértelműen a retardáltság, az infantilizmus árulkodó jele! Így még akár az is elképzelhető, hogy miközben pötyögteted befelé a hülyeségeidet, taknyod-nyálad egybefolyik a nagy igyekezetben, meg a változatosság kedvéért bemutatsz olykor egy-két szamárfület is... A teljesítményed alapján esetedben ez is éppen annyira adekvát, racionális cselekedet és "észérv" lenne, mint a "gyurcsótányozás"!
Ki tudja? Lehet, hogy csinálod is; váljon hát egészségedre!
De ha csak így, ennyire "fussa", ne akarj már vitázni, az nem a hülyegyerekek műfaja!

ép-ész 2018.08.26. 22:26:36

Te nagy "gondolkodó": Neked is az a bajod, hogy ha az egódat az IQ-dhoz kellene közelíteni, akkorát zuhannál, mint spártai selejtgyerek a Taigetosz hegyéről. Ritka primitív bunkó vagy.

ebella 2018.08.27. 06:24:48

@atomic power 1986DucaDuca: Némileg ellentmond ennek, hogy akiket ismerek (olyan hatvan-nyolcvan ismerősünk, vagy szegről végről rokonunk) mind kinn maradtak, közülük egyedül a lányom jött haza pár év után. (A többinek esze ágában sincs.) Egyrészt honvágya volt, másrészt a multi akinél dolgozik, ottani bérért tette meg itt vezetőnek az egyik telepén.

Azért szép a pártpropaganda és mennyire igaz is. Csak nehogy úgy járjunk, hogy a Köpcös kihúz Svájcba a magyar vagyonnal mikor már nem tartható a pártpropaganda (nem véletlenül ad számolatlanul pénzt a debil haveroknak), mi meg itt maradunk öregen nyugdíj nélkül, mert a munkaképes és képzett fiatalok mind kinn vannak.

Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.08.27. 06:48:00

Úgy látom sokakat megmozgatott Boros Péter interjú olvasása

Világít a torony 2018.08.27. 09:45:44

@Quercus a gondolkodó: Magadtól azért megkövetelhetnéd a gondolkodást, mielőtt másokat baßtatß ekkora arccal. A vénember faßságokat beszél, erre gyorsan gyurcsányolsz egyet. A gyurcsányi faßkodások annulálják a vénember hülyeségeit? Így gondolod? Mert az az agyhalottak látásmódja.
"Ha ezzel megvagytok, akkor számoljátok össze, hogy ti itt mennyi ennél sokkal nagyobb ökörséget írtatok mondjuk az elmúlt egy hétben."
Ezzel is pusztán csak annyi baj van, hogy firkázol, csak firkázol anélkül, hogy egyre is rámutatnál. Milyen ember vagy te? Azonkívül persze, hogy orbitálisan nagyarcú....

atomic power 1986DucaDuca 2018.08.27. 09:49:35

@ebella:

A helyzet súlyos. A befogadó tagországok számára a munkaerő mobilitás jövedelem emelkedest jelent. Ez a folyamat visszacsatolas útjan tovább fokozza a munkaerő elvandorlast. Circulus viciosus alakul ki. Az unionak a strukturális és kohéziós alapjain keresztül intezmenyes uton kellene a többletjovedemekbol visszajuttatni a kibocsajtó orszagok szamara, hogy egy pozitív visszacsatolas jöjjõn letre. Magyarul, a munkaerő-vándorlás által termelt többletjövedelem visszaosztásra kellene kerüljön a munkaerőt küldő tagországokba. A munkaerő-küldő országok gyorsabban tudnanak felzárkózni, csökkennnek azok az ösztönzők, amelyek a kibocsájtat elősegítik.

Az Európai Unió strukturális és kohéziós alapjainak elosztási mechanizmusa jelenleg nem veszi figyelembe sem a munkaerővándorlás elosztási hatásait, sem a belőle adódó, unios szinten jelentkező többletjövedelmet.

Az unio fejlettebb reszenek sem lehet erdeke a jelenlegi allapot fenntartasa hoszú tavon.

Amit ma a kormány tehet:

1. Az orszag erőforrasainak lehető legnagyobb hanyadát a demografiai válsag megoldasara forditja.
2. A lehető legngyobb mertekben fokozza az orszag versenykepességét

Amit ma az ellenzék tehet:

Nem túlozza el a munkaerő elvandorlasi adatokat

Amit mindkettő tehet:

Elerni az uniós többletjovedelmek visszaosztasat.

Tangooo 2018.08.27. 10:54:12

@atomic power 1986DucaDuca: Nagyon jó az ötleted, de nem visszaosztani fognak, hanem elvonni, úgy, ahogy a "filantróp" magatartás diktálja.

ebella 2018.08.27. 12:35:24

@atomic power 1986DucaDuca: Milyen alapon vennéd el attól aki többet keres a jövedelmét? Az kommunizmus. De, ha már talán kezdjük aki állami cégnél, vagy bármilyen állami kifizetésnél egymillernél többet keres!

De a kormány nyugodtan megtehetné, hogy legalább annyit fizet mint a tótok. Hamrincpár százalékkal többet, mint mi. Akkor már sokan meggondolnák, hogy irány a bizonytalan. Termelékenységünk nem kisebb, pénz tehát lenne. De már a lengyelek is majd annyival többet keresnek, a csehek meg még többet, a szlovének meg majdnem nyugatiak.

A feleségem két éve végzett osztályából több mint a fele már külföldön van. Itthon százötvenet keres akinek szerencséje van. Kinn meg öt-hatszázat. Szállást kapnak (idegenforgalom, vendéglátás), kaja megvan. Mire jönne haza? Tóciában is kétszáz felett keres, aki átjár a határmentéről.

A német termelékenységnek a felét hozzuk, ezt maga a Varga is elismerte. A fizetés meg a negyede ötöde. Miért? Hogy Mészáros, Garancsi urak több milliárdot kereshessenek évente? Nem elég az ötven? De, ha az állam felnyomná rendesen a minimálbért, akkor kénytelemnek lennének ők is kevesebb haszonnal beérni, magyar meg kevesebb menne ki. Nem attól megy ki sok ember, mert azt mondja valaki, hanem már mindenkinek van kinn ismerőse, rokona. Azoktól hallja mi van kinn. És 80%-nak jók a tapasztalatai. Hazudni az ügyben felesleges. Itt nem működik mint más ügyekben.

atomic power 1986DucaDuca 2018.08.27. 16:56:56

@ebella:

„Milyen alapon vennéd el attól aki többet keres a jövedelmét? Az kommunizmus.”

Ez nem einstand. arról van szó, hogy a munkaerő-elvándorlás visszaveti a fejletlenebb tagországok jövedelmi felzárkózását, összeurópai szinten jövedelmi oldalról mégis többletértéket teremt.
Ha az unióban valóban cél a szegényebb országok felzárkóztatása, akkor annak támogatása érdekében fontos lenne ennek a többletértéknek a visszaosztása. Annál is inkább, mivel ezek az országok munkaerő forrásként szolgálnak az integráció keretein belül.
Itt nem átmeneti külföldi munkavállalásról van szó, ami pozitív is lehet a küldő ország szempontjából, hanem tartós jelenségről van szó, ami lassítja az újonnan csatlakozott európai tagországok felzárkózását.

A munkaerő-áramlas nem zéróösszegű játék, hiszen a befogadó országokban a bevándorolt munkaerő nagyobb hozzáadott-értéket teremt, mint amennyit a küldő országban termelt volna, mindezt pusztán azert, mert egy fejlettebbagban a munka határtermelekenysége magasabb. Összeurópai szinten tehát az unión belüli munkaerő-áramlás többletértéket teremt, mely egyébként illeszkedik az Európai Unió eredeti céljához, hiszen a termelési tényezők szabad áramlásának pont az volt a célja, hogy ebből többletérték keletkezzen. Ezt visszaosztani szerintem korrekt.

„De a kormány nyugodtan megtehetné, hogy legalább annyit fizet mint a tótok.”

A magyar gazdaság növekedése 2005 óta elmarad a visegrádi országokétól. Magyarországon már a 2000-es evekben lassabb növekedést regisztráltak, mint a régió többi országában, a válság pedig tovább tágította a különbségeket: Csehországban és Szlovakiában a gazdaság 2010-re elerte a valsag előtti állapotot, nálunk ez csak 2014-ben sikerült, addigra pedig már 20%-os volt a lemaradásunk a régiós élmezőnytől.

Egy főre jutó GDP, vásárlóerő-paritás alapján 2017-ben:

Magyarország: 29 474 USD

Szlovákia: 33 025 USD

A magyar gazdaság exportszektora nem elég termelékeny. Ez meghatározza
más szektorokban is a béreket. Még azokat is, amelyek gyakorlatilag ugyanúgy működnek, mint nyugaton.

A bérek azokban az országokban magasabbak, ahol nagyobb a termelékenység a külkereskedelmi forgalomba kerülő árukat és szolgáltatásokat előállító szektorokban.

A hozzáadott érték aránya is alacsonyabb a magyar exportban, mint a versenytársaknál.

alöksz róz 2018.08.28. 01:31:38

@atomic power 1986DucaDuca: "A magyar gazdaság exportszektora nem elég termelékeny." - ez egy ún. lózung.

atomic power 1986DucaDuca 2018.08.28. 09:22:01

@alöksz róz:

"A magyar gazdaság exportszektora nem elég termelékeny." - ez egy ún. lózung.""

Vagyis tartalom nélküli állítás. Örülök neki, hogy a helyzet jobb, mint ahogy látom.
süti beállítások módosítása