A B1 blogcsalád



Lopott bicikliként adják-veszik a magyar médiát Orbánék: éppen lecserélik a Magyar Időket a Magyar Nemzetre

2018. augusztus 07. - Mr Flynn Rider

Nem kell két propaganda-napilap, minek?magyar_media_gif.gif

Mintha orgazdák seftelnének az orrunk előtt, úgy adják-veszik a magyar médiát a politika és a gazdaság főbb szereplői. A legfrissebb hír: elhallgat kormányzati egyik szócsöve, a Magyar Idők és a helyére feltámasztják a patinásabb nevű Magyar Nemzetet. Mindebből kiderül: a Magyar Idők messze veszteséges lehet, egyetlen értelme a fenntartásának, hogy a Fidesz propagandacéljai megvalósuljanak.

Az olvasó és a valós médiafogyasztási szokások számítanak ebben a történetben a legkevesebbet. 

Hetek óta keringenek pletykák arról, hogy feltámasztják Orbánék a sokáig a fidesz szócsövének számító, majd a G-nap után kormánykiritkus Magyar Nemzetet. A hvg.hu korábban azt írta, a Magyar Nemzet augusztus 25-én, vagyis éppen az 1938-as alapításának 80. évfordulóján indulhat újra, és az ATV-nek nyilatkozva erről beszélt Harrach Péter is. A mai Népszava pedig azt írta: az egyik, a nevét elhallgató forrásuk szerint valóban újraindul a Magyar Nemzet, de ezzel párhuzamosan megszűnik a Magyar Idők.

A Népszavának nyilatkozó forrás szerint

„a politikai napilapok piaca olyan kicsi Magyarországon, hogy nem lenne semmi értelme megtartani a Magyar Időket”,

a két napilap ugyanis innentől kezdve óhatatlanul is versenytársává válna egymásnak.

„El tudná bárki képzelni, hogy mostantól majd a kormánypárti újságolvasó kér egy Magyar Nemzetet és egy Magyar Időket is? Teljesen életszerűtlen lenne, a jobboldalon ráadásul a Magyar Nemzet még mindig sokkal erősebb márka, mint amilyenné a Magyar Idők válni tudott. Ezt el kell ismerni”

- mondta a Népszavának az informátor.

A Magyar Nemzet az országgyűlési választások után két nappal zárta be Simicska Lajos tulajdonos. A volt oligarcha és önkéntes graffitiző ugyan korábban azt ígérte, hogy ha más formában is, de tovább működik majd az újság; a terv az volt, hogy „csak” a nyomtatott napilap kiadása szűnik meg, a hétvégi magazin hetilapként élt volna tovább, és emellett megmaradt volna az MNO.hu is. A lapott megvette volna Ungár Péter LMP-s politikus is, de Simicska elutasította, mert - a hozzá közel állók által hangoztatott narratíva szerint - meg akarta akadályozni, hogy a lap „a Fideszhez kerüljön”. (Ungár édesanyja ugyanis Schmidt Mária.) Ennek ellenére Nyerges Zsolt mégis meg tudta venni Simicska Lajos többi cégével együtt a Magyar Nemzetet is. Ezt az oligarcha egy ismerőse a Népszavának úgy kommentálta: „Lajos nem volt olyan helyzetben, hogy bármiről is alkudozhatott volna”, így ment a Magyar Nemzet is.

Mindezen jelenség is megmutatja, mennyire torz a magyar sajtó állapota. A 444 hosszú írásban foglalkozik azzal, hogy jutottunk idáig (Simicska, közpénz magánkézbe átjátszása, párt- és sajtófinanszírozás, stb.)

Mostanra az összehangoltan működő pártpropaganda a közönség minden célcsoportját eléri, sőt, még azokat a bizonytalanokat is, akiket „migráncsozással” meg lehet fogni

– nyilatkozta ugyancsak a Népszavának Polyák Gábor, a Mérték Médiaelemző Műhely vezetője.

– A zenerádiókon keresztül a fiatalabbakat, a Magyar Időkben a hardcore politikafogyasztókat, a TV2 Tényekben, pedig a legkevésbé politikailag határozott állásponttal rendelkezőket érik el – ugyanerre jók a megyei lapok és az Origo is

– hangsúlyozta a szakértő. 

A G7 portál úgy becsülte nemrég, hogy

  • a teljes hazai médiafogyasztás több mint harmada a Fideszhez közeli médiavállalkozók ellenőrizte felületeken történik;
  • a médiafogyasztás több mint felét a propaganda fedi le, ha a közügyekkel foglalkozó médiát nézzük;
  • a nyomtatott sajtó esetében a havi átlagos példányszám csaknem harmadát a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mediaworks adja el, de a második helyen is Fideszhez köthető kiadó áll. A korábban Russmedia néven ismert céget Heinrich Pecina, a Népszabadságot bezárató osztrák stróman vette át, a cég új neve Inform Média. A két cég a napilapokban igen erős, ahogy az Andy Vajna kezében lévő, ötödik helyen álló Lapcom is;
  • a teljes magyar internetes forgalom 19 százalékát fedi le a fideszes propaganda; ha lehagyjuk azokat a portálokat, amelyek nem foglalkoznak politikával, már a teljes forgalom 41 százalékát adják a kormánypárti weblapok;
  • a tévécsatornákból, ha kivesszük a szórakoztató tévéket, és csak azokat nézzük, amelyek közélettel foglalkoznak (az újra Fidesz-fennhatóság alá tartozó Hír Tv, az ATV és az alig kimutatható Echo Tv), akkor az látható, hogy a nézettség fele a Fidesz-közeli cégeké;
  • a rádiós piacnál a G7 még érdekesebb számokat közölt: a hallgatottság alapján 73 százalék a kormánypárthoz köthető vállalkozók vagy a közmédia adóit hallgatja.

Nemcsak az olvasó nem számít a történetben, de a valós gazdasági teljesítmény sem. Ahogy ugyanis a fidesz megszáll egy médiát, annak az olvasottásga, vagy nézettsége azonnal bezuhan.

Csaknem húszezerrel kevesebben nézték a NER-kompatibilis Hír Tv-t, mint a G-nap utánit - tudta meg a Népszava. A lap szerint kedden - egy nappal a csatorna visszafoglalása előtt - Kálmán Olga műsorát csaknem 59 ezren nézték. Szerdán, ugyanebben a műsorsávban a Magyarország élőben című műsor - amelyben már Kocsis Máté Fidesz-frakcióvezető és Huth Gergely, valamint Gajdics Ottó kormánypárti újságírók voltak a meghívottak - már csak alig negyvenezer nézőt vonzott a képernyő elé.

Az is érdekes, ahogy a HírTV-t átalakítják: olyan szabályok lépnek életbe, mint az ötvenes évek sztahanovista termelési jelentéseinél. (Lásd erről az Átlátszó riportját.)

Ugyanez a zuhanásos jelenség ifgyelhető meg a Schmidt Mária által elfoglalt Figyelővel is: az eladott példányszám a tizedére esett vissza.  Azt nem tudni, a Magyar Idők hány példányban fogy, mert a lapot nem auditálták, a Magyar Nemzetből megszűnésekor 13608-at értékesítettek naponta. A Magyar Időkkel kapcsolatban a sajtóban napi 3 ezres becslések szerepelnek. A Népszava egyik forrása szerint „ennél lényegesen több fogy a lapból, nagyságrendileg eléri a Magyar Nemzet példányszámát is”

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3114167367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogli dzsí 2018.08.07. 23:32:49

vegyen magának

első

HUNGARIAN FIRST !!! 2018.08.08. 00:28:40

"Orbánék: éppen lecserélik a Magyar Időket a Magyar Nemzetre"

Libbant, feknyuz blog.

LKerekes 2018.08.08. 04:28:57

Egyértelműen kijön a cikkből, hogy a Fidesz a média egyharmadát uralja csupán.
Akkor hol a fideszes túlsúly?

chrisred 2018.08.08. 05:26:54

@LKerekes: Nem, az olvasni tudók számára az jön ki a cikkből, hogy a kormány a sameszain keresztül az elvileg nyílt médiapiac egyharmadát ellenőrzi. Ebben nincs benne a 100 milliárdos nagyságrendű propaganda a közmédián keresztül. Csak a bolsevikok számára meglepő, hogy a médiafogyasztásnak vannak olyan szegmensei, amik egy normális országban politikamentesek, például a tudományos, ismeretterjesztő, vallási vagy gyerekcsatornák vagy egyéb médiatermékek. Na, ezeket mind bele kell számolni, úgy jön ki az egyharmad.

Ménár Atya 2018.08.08. 06:28:13

Értjük, amíg fordított volt a helyzet, és a ballib azt hazudott amit akart, addig jó oldalon állt a túlsúly, most meg rossz, mert nem tud hazudozni :)
Tényleg, hogy leszoktak mostanában a "gyermekéhezés" mindennapos emlegetéséről, ami 2010 -es választások után tört ki, egyik napról a másikra :D
Még emlékszem , hogy 2010 után ,minden évben a következő évre csődbe viszi az országot az orbán kormány, és bedől a gazdaság ajvékolásra, a bankokat nem lehet megadóztatni, mert elmennek, azt kell tenni amit az ájemeff diktál külömben világvége lesz stb,stb,stb.....
Szóval a baloldal szócsövei tették a dolgukat rendesen, csakhogy a nép,közben egymás után háromszor mégis orbánékat választotta.
Hiába hazudozik a balos média, mára kiszámthatóbb az élet, és a gazdaság is működik, nem leáll,mint a szocik alatt, hanem fejlődik.
Adók csökkentek, rezsik csökkentek, jövedelem pedig növekszik, szóval lehet ajvékolni,meg világvégézni, de a tények,meg a pénztárcám ezt mutatja.
A baloldali hazug sajtó rengeteg kárt okozott az országnak, nem fog hiányozni egyetlen képviselője sem.

midnightcoder2 2018.08.08. 06:54:15

@chrisred: A közmédia többé-kevésbé mindig az aktuális kormány szócsöve volt, kivéve Antallék idején amikor azért elég erős volt a baloldali befolyás.

Semmi sem politikamentes. Ismeretterjesztés ? Max. addig, amíg Pl. a történelem szóba nem kerül. Onnantól kezdve a csapból is folyik a gonosz nácikok tevékenysége és a Holocaust, a másik oldalon a komcsik alsó hangon is 10x annyi áldozatáról szinte semmit nem hallani. A vallás pedig mikor is volt politikamentes, ergo a vallási műsorok sem igen lehetnek azok. Már csak azért sem, mert elég nagy mértékben foglalkoznak a napi élettel, az pedig nemigen függetleníthető a politikától.
Egyéb média ? Na igen, Pl. a könnyűzene egy része és a humor szinte 100%-ban a baloldal privilégiuma kis hazánkban, az előbbi amúgy máshol is. És ebben vastagon benne van a befolyásolás is, Pl. a rapperek nem véletlenül lettek előhúzva gettók mélyéről, és kis hazánkban is volt egy irány hogy ezzel bevihessék a cigányokat a mainstream értékrendbe (lásd Fekete Vonat és társai).

Minden politika a médiában.

midnightcoder2 2018.08.08. 06:57:12

@Ménár Atya: Én még arra is emlékszem, amikor 98 után úgy két évig az volt a téma, hogy az Orbán kormány el fogja rontani a Bokros-csomag eredményeit. Aztán amikor az adatok csak nem akartak romlani, sőt, akkor jött az új agitprop: a kiváló makrogazdasági eredményeket meg kell osztani a kisemberekkel is. Ebből lett aztán a jóléti rendszerváltás programja, a több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak, majd a roppant sikeres Megyó-Fletó kúrmány. És egyben a baloldal vége is, mert ezt még egyszer már nem tudják eladni, más ötletük meg szerencsére nemigen van.

citrix 2018.08.08. 07:31:44

A Magyar Idők tegnap határozottan cáfolta, bulvárkacsának nevezte a megszűnés hírét. Vagyis a hír igaz :-) mert amit a kommunisták/fidesz tagad, arra mérget lehet venni hogy igaz.

chrisred 2018.08.08. 07:42:11

@midnightcoder2: Ja, csak korábban a közmédia jelentéktelen szelet volt, negyedannyi közpénzből, másfél csatornával.
Természetesen a matematikai egyenletekbe is beleláthatsz politikát, ha akarod. Az ismeretterjesztő csatornák valójában tele vannak a Szovjetunió történeti eseményeit feldolgozó dokumentumfilmekkel.

Fülig José 2018.08.08. 08:41:33

@Ménár Atya: briliáns érvelés... a blogger állítja, hogy hazudik a kormánymédia, te meg hogy: de a libsik is hazudtak... szóval még neked sincs elég vastag bőr a pofádon cáfolni a kijelentést...ez intelligenciára vall, ami - lássuk be- fideSSesek közt ritka mint nyuszin a farzseb...

Tangooo 2018.08.08. 09:30:57

Az orgazdától visszaszerezni a lopott holmit igazságos rendezése egy ügynek, semmiképpen sem lopás. Egyébként az egésznek csupán gesztus-értéke van, gyakorlati nincs, mert teljesen felesleges újra építeni valamit, ami értéktelenné vált.

nemecsekerno_007 2018.08.08. 10:12:52

- gyalogok voltatok a sakktáblán
- a meccset lejátszották, Simicska lelépett, eladta ami nem kell
- csakhogy nektek nem nagyon van mit eladnotok
- ilyen ez a pop-szakma

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.08. 11:08:04

Sok birka hogy örül meg tapsikol,hogy ellopják a pénzét!:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.08. 11:14:15

@chrisred: Na az azért tény hogy tele vannak ezek a műsorok a náczi németország történéseivel.Mintha más nem is történt volna az elmúlt száz évben.Kicsit sok,mint a holokauszt téma.

István Tamasi 2018.08.08. 11:30:43

@LKerekes:
Hol a másik 2/3? talán a vidéki, megyei lapokban?

Tangooo 2018.08.08. 11:45:11

Egy orgazda pofára esett. Ennyi a Hír TV története.

conchita wurst 2018.08.08. 12:18:04

szakadok rajtatok lippsik

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.08.08. 12:50:30

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Ha 2002-2010 között is csak így lopták volna, lehet akkor pl. a visegrádi négyek közül nekünk se kellett volna IMF hitelért könyörögnünk. Mert egyedül nekünk kellett valamiért.
És igen ellopta Orbán, mert ezt az IMF pénzt nekünk, adófizetőknek kellett visszafizetnünk, nem azoknak, akik felvették azt, aláírták a szerződést a kölcsönszerződést.

NEM KELLETT VOLNA EGYÁLTALÁN SEMMIT SEM VISSZAFIZETNI!

Próbálják azokon leverni, akiknek az aláírása szerepel a szerződésben, és akik a mai napig rájuk szavaznának, ne rajtam!

Az IMF/EU párosnak 14 milliárd eurót kellett visszafizetnünk, miközben 7 év alatt 23,6 milliárd eurót kaptunk csak támogatásként. Ha ebből levonjuk a befizetett tagdíjat is, a törlesztőrészletek mellett, akkor kiderül, hogy

SEMMI TÁMOGATÁST NEM KAPOTT MAGYARORSZÁG!

Amit kapott, azt szépen vissza is fizettük tagdíjként és az elkúró hitel törlesztőjeként!

ORBÁNNAK AZONNAL VISSZA KELL KÉRNIE AZ IMF HITEL TÖRLESZTÉSÉRT KIFIZETETT 14 MILLIÁRD EURÓT! ÉS AZ FIZESSE VISSZA, AKI ELKÚRTA!

chrisred 2018.08.08. 12:57:24

@Szél Bernadett börtönben van már?: Ha visszaadják, akkor Orbán is adja vissza azon nyomban a kötmanyupot azoknak, akiktől elvette.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.08.08. 13:08:29

@chrisred:
"A 2008-ban kezdődő pénzügyi-gazdasági válság hatására a magánnyugdíjpénztári megtakarítások átlagosan több mint 21 százalékkal mérséklődtek, azaz nyilvánvalóvá vált annak a veszélye, hogy a magánnyugdíjpénztárakban felhalmozott megtakarítások hozama a megtakarítási időszak alatt nem éri el az infláció mértékét - mutatott rá az ÁSZ elnöke."

Azaz abból mára már nem sok maradt volna, úgy elapadt volna az egész, hogy csak pislogunk. Nagy szerencsénk, hogy ezeket a bűnbandákat megszüntették.

chrisred 2018.08.08. 13:16:37

@Szél Bernadett börtönben van már?: Ennek nincs sok jelentősége. Annak van, hogy az államadósság úgy keletkezett, hogy az állam kötvényeket adott a nyugdíjpénztáraknak. Amit a válság idején az IMF hitelből refinanszíroztak, majd az adósságot a kötvények visszavonásával csökkentették. Ha az IMF hitelpénz visszjár, akkor a kötmanyup is a magyar embereknek.

Ego55 2018.08.08. 13:23:49

Így jár akinek hiteles forrása a Népszava!

ZX 2018.08.08. 15:26:51

@Szél Bernadett börtönben van már?: Annyira csökkent, hogy kb. 10x annyi a hozamom évente mint az államkötvényeken. Illetve mi a faszomból fittek x milliárd hozamot ki, ha elherdálták a pénzt ezek a "bűnbandák". Mocskos hazudozók vagytok, csak ehhez értetek meg a lopáshoz.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.08.09. 10:00:01

@chrisred: " ... adja vissza azon nyomban a kötmanyupot ... "

Ugye azért az megvan, hogy ez a "kötmanyup" úgy működött, hogy az "Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság" bevételeinek 80%-a lett oda átcsatornázva. DE mivel a nyuggereknek jár a nyugdíj, és azt nem illendő csökkenteni, mert annó ők is rendesen fizették a nyugdíjat, ezért a kieső bevételeket hitelből pótolták. A hiteleket a piaci alapon biztosították a bankok, piaci kamattal megspékelve...

Azaz amit az emberek a magukénak érezhetnek, valójában az a hitel, amit az állam felvett erre a célra. Ráadásul egyik-másik nyugdíjpénztár jókora marzzsal kezelte ezt a pézt, és még buktak is a tőzsdézésen. Gyakorlatilag itt néhány befektető érdeke lett kiszolgálva állami költségen, úgy, hogy szolgáltatást senki nem kapott érte. Ezek a szikár tények, ezért a "kötmanyup" kitalálóját és bevezetőjét kellene fal elé állítani és lemeszelni! Mondhatnám úgy is, hogy f@szkorbácsot neki, csak épp az a buzzancs libsi biztos élvezné :-)

meszena 2018.08.09. 19:33:56

Olyan kicsi a piaca a nyomtatott sajtónak, hogy egy oldalon sok lenne két napilap. A Magyar Nemzetnek pedig sokkal jobb a neve. Propaganda lap?
A kormánypárti sajtó pont annyira lát el propaganda feladatokat, mint az ellenzéki.

meszena 2018.08.09. 19:37:26

A G7 felmérés is jelzi, hogy a médiában véget ért a balliberális hegemónia és sokkal kiegyenlítettebb a kínálat, mint 10 éve.
Kínálatról van szó, a fogyasztó döntése, hogy mit választ.

chrisred 2018.08.10. 05:44:09

@Magánvéleményem: Valójában nem így működött, csak részben, mert az állam jelentős részben nem pénzt adott át a nyugdíjpénztáraknak, hanem állampapírokat.

www.origo.hu/gazdasag/hirek/20110818-a-magannyugdijpenztarak-allamositasanak-kronologiaja.html

"A teljes magán-nyugdíjpénztári vagyon meghaladta a háromezer milliárd forintot, ennek legnagyobb részét a magyar állampapírok, a befektetési jegyek és a részvények tették ki.
Miután a vagyon átkerült az államhoz, Orbán Viktor közölte: Magyarország fordulóponthoz érkezett. Kilenc év után ugyanis csökkentette az államadósságot a GDP 80 százalékát is meghaladó mértékről közel 5 százalékponttal, több mint 1340 milliárd forinttal. Orbán szerint ezzel a kabinet a tartós adósságcsökkentés útjára állította az országot. Az Orbán által jelzett államadósság-csökkentés egyébként egy technikai mozzanat volt, amely a nyugdíjpénztári vagyon tavaly ősszel eldöntött és júniusban megvalósult állami átvételére vezethető vissza. A magán-nyugdíjpénztári vagyon csaknem fele, közel 50 százaléka magyar állampapírban volt, így amikor ez az államhoz került, közgazdasági értelemben megsemmisült - hiszen az állam tulajdonába került egy értékpapír, amely az állam fizetési ígérvényét testesítette meg -, ez pedig az államadósság azonnali csökkenését jelentette."

Az állam kincstárjegyeket bocsátott ki (tehát növelte az államadósságot), de nem értékesítette a piacon, hanem átadta a nyugdíjpénztáraknak. A probléma ott volt, hogy a válság időpontjában a lejáró államkötvényeket nem tudta úgy kifizetni, hogy új állampapírokat bocsát ki, mert a forintalapú kötvényeket senki nem vette volna meg. (Ez az, amit potenciális államcsődnek neveztek akkoriban.) Ezért volt szükség arra, hogy devizaalapú kötvényt bocsásson ki, aminek a fedezete az IMF hitel volt.