B1 blogcsalád



Egyszerre volt ugyanaz a "felújított" metrókocsi Moszkvában és Budapesten

2018. június 24. - Mr Flynn Rider

Tarlós István megint majd egy fakockára vagy a sátán kezére foghatja az egészet. Demszkyt és Hagyót ezért már széttépték volna.metrokocsi_mszkvaban.jpg

Gyanús fotót szúrt ki a Metróért Egyesület egy orosz weboldalon, amelyből arra lehet következtetni: átverés van a metrókocsik orosz felújítása körül.

 Olvassa el korábbi cikkünket: 6 ok, amiért nem jártunk jól az új metrókocsikkal

A Metróért Egyesület robbantotta a bombát: a Facebook-oldalukra raktak ki egy fotót, amelyen egy Moszkvában álló, felújításra kivitt budapesti metrókocsi látható. A fotót az orosz transphoto.ru rakta ki és két napja készült. A fotón lévő metrókocsit a pályaszáma alapján azonosították és az egyesület szerint hivatalosan közel három hónapja, március 28-án felújítva visszaszállították Budapestre.

Vagyis ez a metrókocsi egyszerre volt Moszkvában és Budapesten.

A találgatások szerint a budapesti szerelvényeket eredetileg gyártó orosz Metrowagonmash nem felújított régi, hanem új kocsikat (vagy részben újakat) szállított a BKV-nak, vagyis

az oroszok átverték Budapestet és a magyar kormányt, amely ezt a megoldást erőltette.

Mindez azért csúnya, mert pont a magyar kormány erőltette az üzletet az oroszokkal, feltehetően, hogy jobb színben tűnjön fel Putyinnál. Orbánék nyomására döntött úgy Budapest, hogy nem új metrókocsikat vásárol, hanem a régi szerelvényeket újítja fel és erre írják ki a tendert. Ezzel gyakorlatilag az oroszokra írták ki a pályázatot és kizárták a nyugati versenytársakat a metró korszerűsítéséből.

 

Azt is tudni lehetett, hogy ha a tendert új metrók beszerzésére írja ki Budapest, akkor az oroszok elvéreznek az elavult megoldásaikkal. Így viszont az ölükbe hullott a 69 milliárd forintos üzletet (a 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba került).

Vagyis:

drágábban kaptunk felújított, régi orosz technológiát, mintha új, korszerű nyugati metrót vettünk volna.

(Mivel Budapest nemrég vett másik két vonalra vadonatúj metrókat, tudható, hogy az új, modern és működő metrókocsik 25-30 százalékkal kerültek többe – csak korszerűbb technológiával készültek és valószínűleg tovább tartottak volna.) És most az is elképzelhető, hogy az oroszok még így is átverték Budapestet, hiszen ugyanaz a metrókocsi nem lehet egyszerre Moszkvában és Budapesten. Egyes feltételezések szerint a pályázat keretében az oroszok nem a mi régi metrókocsiainkat hozták vissza felújítva, hanem ránk sózhatták azokat az eredetileg Moszkva számára gyártott metrókocsikat, amelyeket végül sem az orosz, sem pedig az üzbég főváros nem vett át.

A metrókocsik felújítása körül gyakorlatilag a kezdetek óta áll a bál.

 

  • 2017 nyarán, pár nappal a "visszaszállításuk" után a metrókocsik leálltak, rossz oldalon nyílt ki az ajtajuk, vagy egyáltalán nem nyílt ki – számos esetben Tarlós Istvánnak kellett nevetséges módon magyarázkodnia a metró állapota miatt;
  • volt olyan metrókocsi, amit a rendszerbe állítás másnapján ki kellett vonni a forgalomból az ajtóhiba miatt;
  • a Metróért Egyesület még a múlt év novemberében hozta nyilvánosságra, hogy Nyizsnij-Novgorod városa új metrókocsikat vett 17%-kal olcsóbban, mint Budapest. Ráadásul nekünk nem új, hanem felújított, régi metrókocsikat adtak el; 
  • decemberben kiderült, hogy a felújított orosz metrókicsik másfél évvel az átadásuk után máris rozsdásodnak és gyatra gyártási hibákkal vannak tele;
  • a BKV már 2017. decemberében sem cáfolta, hogy a felújítottak között vannak olyan szerelvények, amelyek valójában teljesen újak;
  • végül az új nyugati metrókocsiknál is drágábban készültek el az oroszok a metrókkal, tehát spórolni nem tudott a város a beruházással, vagyis igen rossz üzletet kötöttünk;
  • az is kiderült, hogy nem lett volna drágább új metrókocsikba beruházni, mint a felújítás, sőt, lehet, hogy jobban járt volna Budapest az új kocsikkal.

A fotó kapcsán most viszont az egész tender megkérdőjeleződött:

nem lehetünk biztosak benne, hogy az oroszoktól milyen metrót kaptunk, az felújított, új, újszerű, vagy csak simán a maradék a raktár mélyéről.

Az LMP ki is adott egy közleményt az ügyben.  Azzal a kérdéssel fordultak Tarlós Istvánhoz, hogy a "visszakapott" kocsik közül hányat cseréltek ki teljes egészében másra, és hány nevezhető felújítottnak, továbbá, hogy utóbbiak milyen mértékben egyeznek meg a felújításra kiküldöttekkel, mely részeik lettek kicserélve. Arra a kérdésre is választ várnak, hogy a Budapestre érkezett metrókocsik azonosak-e azokkal, amelyeket Moszkva konstrukciós hibák miatt visszaküldött a gyártónak, és amelyek megvásárlásától Taskent ugyanezen okok miatt elállt.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3214067999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Helga Beauty Salon. 2018.06.24. 12:12:00

A libsik itt hagyták a félkész metrót, az ócska buszokat meg ezeket az ótvar metrókocsikat.
Hogy merik egyáltalán kinyitni a mocskos pofájukat, nem is értem.

Hofipisti 2018.06.24. 14:13:09

A szalonbetyár csak libsizni, meg pocsékolni tud - konkrétumok nélkül.
Kár, mert így nincs értelme vitatkozni.

Peter Götz 2018.06.24. 14:42:12

és a magyar kormány így szolgálja az orosz medvét

Ego55 2018.06.24. 15:06:01

Akkor most az a baj, hogy nem felújított hanem új? Soha nem voltam nagy orosz rajongó, DE nekem valami rémlik a közelmúlt metró és villamos beszerzéseknél is valami svindlire! És azon nem oroszok voltak a hunyók! Valami Alstrom ugrik be és talán a Siemens. Vagy rosszul emlékezem? Francia választott bíróság? Előre kifizetett teljes vételár? Kötbér?

taga20 2018.06.24. 15:18:06

@Ego55: "Akkor most az a baj, hogy nem felújított hanem új?"

az a baj, hogy a rohadék fityeszmaffiád a pofánkba hazudott, a gecivel az élen!

ja és ha neked ugyan olyan jó a retkes szar ruszki teknyika, mint a vadiúj francia német, akkor te hülye vagy!

elismert felhasználó 2018.06.24. 16:10:13

@taga20:

"Mint ismeretes, a nyomozó hatóság 2016 szeptemberében indított büntető­eljárást a 2-es és a 4-es metróvonalra 2006-ban beszerzett francia Alstom-metrókocsik ügyében. Az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) tavaly februárban a 4-es metróberuházás kapcsán kötött Alstom-szerződésnél a teljes, 22,9 milliárd forintos támogatás visszatérítését javasolta. A gyanú szerint a francia cég bennfentes információkhoz juthatott, és azt felhasználva módosította ajánlatát. Ebben az ügyben nemcsak Magyarországon, hanem Nagy-Britanniában is eljárások folynak."

zoom.hu/hir/2018/05/23/pesti-sracok-harom-embert-gyanusitanak-vesztegetessel-az-alstom-metrokocsik-beszerzesenek-ugyeben/

Peter Götz 2018.06.24. 16:39:11

@taga20: úgy gondolja,ez egy verseny,ki tud többet lopni,de most a fidesz tisztességtelen előnyhöz jutott

taga20 2018.06.24. 16:48:23

@Peter Götz: emlékszel még a 2010-es pokorni dumára?!

"Mindenkinek meg kell értenie, hogy ha kormányra kerülünk, nincs több lopás. Annak, aki először belenyúl a kasszába le lesz vágva a keze" - fogalmazott.

azt nem vágom, hogy a fityeszmaffia tagjainak miért van még keze?

Toportyán Zsóti 2018.06.24. 17:35:55

Gazprom baksist meg kell szolgálnia a g csuti csüngöhasu maffiacsaládföninek,magyar érdekek magasrol leszarva...csak a baksisért él hal a csáko,jobberek mőg tapsikolva takaríjják a szarát.

taga20 2018.06.24. 17:45:36

@Toportyán Zsóti: az ilyen gané hazaárulók, mint a geci, miért nem himbálódznak egy kandeláberen az andrásiuton?

eszt nem értem!

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.06.24. 18:19:34

@Helga Beauty Salon: Orbán első kormányzati ciklusa alatt leállította a négyes metró építését. Ezért nem készült el. Nem is értem, hogy az országrontó fideszmaffia által fizetett trollok miért nem köpik magukat szembe reggelente.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.06.24. 18:20:58

@elismert felhasználó: Ez most hogy jön ide? Ja, hogy tarlósék először nem akarták megadni az Alstrom kocsik használatbavételi engedélyét, aztán valamilyen rejtélyes okból hirtelen mégis?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.06.24. 18:22:41

@Ego55: Újnak sem új, mert már ketten visszaküldték, ráadásul szar és drága. És ezen az se változtat, hogy fidesz-körökben mindenféle híresztelések folynak, hogy Tarlósék mutyiját a 4-es metró befejezésekor elrejtsék.

Ego55 2018.06.24. 21:48:54

@Kuviklacz: Négyes metró mutyiját rejtegetni? Azt lehet, de nem Tarlósék sara volt, hanem valaki másé, másoké! Jól emlékszem?

Ego55 2018.06.24. 21:52:30

@taga20: Mit tegyünk ha nem volt ámerikai szerelvényekre pénz! De közelebbire sem! Üres zsebbel lehet vágyakozni luxus autóra, de ha csak kerékpárra futja, akkor kerékpárt veszünk! Ilyen 1szerű ez! Viszont nekem innen a mucsai vidékről még ezt is sokallom érte! Kevesebb szerelvényt, hosszabb várakozási időt, több türelmet az utasoktól és akkor lehet Alstromokat is venni!

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.06.24. 23:04:20

@Ego55: Nem jól emlékszel a négyes metróra, Tarlósék fejezték be, a tenderezésnél csak szabálytalanságok voltak, nem korrupció. A Polt Péter féle ügyészség, amelyik a baloldali ügyeket nagy szorgalommal vizsgálja, nem talált bűncselekményt (de ha a te terelési technikádat alkalmaznám, most megemlíthetném, hogy sokkal egyértelműbb fideszes ügyekben, mint vezéred vejének csalásai, nem nyomoz.
Ami meg a pénzt illeti, az orosz kocsik végül drágábbak lettek, mint a nyugatiak. De csak álmodj tovább nyugodtan.

midnightcoder2 2018.06.25. 07:10:24

@Kuviklacz: Aki ellop pár száz milliót az már felvesz mellé egy ügyvédet is aki lepapírozza úgy az ügyletet hogy ne lehessen utána belekötni. A genszterváltás óta több ezer milliárd tűnt el mindkét oldalon, és ehhez képest csak pár lúzer ül.

Ami az orosz metrókat illeti, az elődeik azért elhúzták vagy 30 évig. Az új nyugati metrókocsik esetén erre nem tenném le a nagyesküt. Nézd meg a csodás BKV-s Volvo, Mercedes buszokat. Pár év után szarabb állapotban vannak mint a 40 éves roncs Ikarusok. Légkondi már nyomokban sincs rajtuk, de az ablakokat sem lehet rendesen kinyitni, időnként nem tudnak továbbmenni mert nem csukódik az ajtó, a futóművek már új korukban csak szenvedtek a jó pesti aszfalton.

midnightcoder2 2018.06.25. 07:13:33

@Kuviklacz: Ps. Arról nem is szólva, hogy a jó Ikarust a BKV-s sufnituning is életben tudja tartani. Nincs is szebb mint amikor a Volvo busz műszerfalát utólag gányolt lemezcsavarok tartják a helyén.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.25. 07:17:09

Csúnyán elbukták a BKV-csatát a ballibek, ma már csak kamufotókba kapaszkodnak mint utolsó szalmaszálakba.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.25. 07:20:35

@Kuviklacz:

A tények tények: Demszky alatt rohadt a város, Tarlós alatt szépül.

Demszky prioritásai:
- a grafittizők tapsolása,
- buzi- és pedofilolimpia szervezése,
- hajláktalanok közterületen állomásoztatása.

Ezzel szemben Tarlós épít, szépít, zöldesít.

szepipiktor 2018.06.25. 07:33:24

A valósághoz azért az is hozzátartozik, hogy a "cseréhez" EU-s támogatást kaptunk, de ez csak a felújításhoz járt, új beszerzáshez nem!
Azzal trükköztek, hogy a szobjet gyártónál ott álltak az eladhatatlan "új" járművek, tehát áttáblázás után érkeztek vissza az újak, mint felújítottak.
Ezt eredetileg is tudtuk, hogy a blogtér most csap le erre? Ez a metróértegyesület (kik vannak a háttérben?) is tagadta ezt eddig.
A gond inkább az, hogy tarlós folyamatosan hazudik, a hazugságait a saját köpködésére, krákogására, mindenki gyalázására használja fel.
Itt nem az a gond, hogy ez a konstrukcó olcsóbb-e az új beszerzésnél, hanem az, hogy most kaptunk 20 évvel ezelőtti konstrukciót a napi műszaki szinttel szemben. Mert a mi 40 éveseinkhez képest ezek valóban jobbak, de meg sem közelítik a mai technikát.
És most 20 évig egy elavultat fogunk használni...
Mindenki felismeri a különbséget, aki naponta használja az M3-ast és az M2-est.
A szovjet most is rángat, megálláskor "blokkol", fülled büdös van benne, a ventillátorok hatástalanok, a 90-es évek szovjet stílusa. Az M2-es nyugodtan indul, fékez, áll meg, benne kellemes klíma van.
.
Azzal miért nem foglalkozik senki, hogy hova lett a "huzat" az M3-as alagútjából? Mert a szellőzést az biztosította, de most lent is 30 fok van, azt nem szellőzteti ki semmi!

dunántúli gyerek 2018.06.25. 07:40:54

ebbe az atombombába még kedd előtt belebukik a patásördög

szepipiktor 2018.06.25. 07:41:47

@midnightcoder2:
Így van, de ez az eltérő filozófia miatt van! Az Ikarusokat még mérnökök tervezték és cél volt a hosszú üzemidő. A mostaniakat a marketingesek, cél a tervezett avulás, hogy folyamatosan újaka vásárolj és ne javítsd. Ez mindenhol így van, ez nem a városvezetés hibája vagy a bkk-é.
.
A gond a politikai mutyi!
Van, volt itthon buszgyártás, míg az Ikarus joga a szélesgábornál van.
A kormány azonban úgy adott pénzt (pontosabban garanciát) a buszbeszerzésekre, hogy az szélest támogatta szemben a hazai cégekkel!
Széles közpénzből német bankokon keresztül mutyizta le a Mercedes buszokat, melyeket törökök gyártanak!!!
Most szélesnek már kiszervezéssel biztosítják a bevételt, ami nekünk 20-25% drágább km költséget jelent.
Azaz ezt az adónkból fizetjük, szélesnek nincs kozkázata, a németek jól jártak a hazai cégekkel, emberekkel szemben és a bkk-nak meg nincs saját modern járműparkja sem.
A hazai buszgyártás sem indukt be a sok propaganda ellenére...
Gyakorlatilag ezt is kiszervezték a érdekköröknek és külföldi multit, bankot és idegen munkaerőt preferálják a hazai helyett.
Ez a napi szokás!

freemanowe 2018.06.25. 07:49:49

@midnightcoder2: azért azok a régi orosz metrók egyszerűek is voltak mint a faék. Viszont ezek az új orosz hőlégkeveréses sütők nem fognak 30 évig menni. Mint írták is, már rozsdásodnak, csak anyag nincs benne annyi mint régen, ezért hamarabb elrohad majd.
A Volvo meg a Mercedes is tudna 30-40 évre buszt gyártani, csak az 5x ennyibe kerülne. De kicsiny hazánkban ha van is rá annyi pénz, akkor is a legolcsóbbat rendelik, a különbözetet pedig zsebreteszik (tökmind1 ki van épp hatalmon).

István Magyari 2018.06.25. 08:10:58

A liberálbolsevik gennyhorda szétlopta a metrotender pénzét és most veri a nyálát. AKURVA ANYÁTOKAT, AZT!

TBone 2018.06.25. 08:22:42

@maxval balcán bircaman: Tarlós alatt vágják ki az összes fát Budapesten, és térköveznek le minden négyzetmétert.

trabant24 2018.06.25. 08:31:43

Ha valaki elhitte, hogy azokat a szétrohadt metrókocsikat újítják fel, az meg is érdemli :( Azokon egy ép rész nem volt.

Pierr Kardán 2018.06.25. 08:34:02

@maxval balcán bircaman: Birca, Birca, a kép egy orosz oldalról származik, ugye nem azt akarod mondani, hogy oroszok kamufotókat készítenek bárkinek az átverése céljából?!?!

Secnir 2018.06.25. 08:36:09

most belegondolok abba, hogy ha van egy szerelvény, ami taskentbe SEM kell (mert nem felel meg a világhírű taskenti előírásoknak), akkor az milyen igényes lehet? mennyire korszerű?

Peter Götz 2018.06.25. 08:36:24

@István Magyari: te örülsz ezeknek az új orosz metrókocsiknak?

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 08:51:15

@Medgar: 200-300 facsemete vált ki egy 60 éves kivágott fát. Számold már ki, az a tízezer (persze, tízezer, röhög a vakbelem) mire jó.

Abból a tízezerből pár év múlva legfeljebb száz lesz életben, hatvan év múlva csak néhány.

A Moszkva téren MIND kiszáradt amit ültettek, pedig eléggé szem előtt vannak.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 08:54:17

@István Magyari: "A liberálbolsevik gennyhorda szétlopta a metrotender pénzét "

És hol van a számonkérés? És geci gazdád amit szétlopott ezerszer annyit? És az, hogy a liberálbolsevik gennyhorda szétlopta a metrótender pénzét, az mennyiben teszi a szar ruszki kocsikat használhatóvá? Szétrohadnak pár év alatt, akármilyen hűséges vagy a gazdádhoz, akármennyit fizet is Kubatov az itteni trollkodásodért.

igazi hős 2018.06.25. 09:02:39

@Ego55: "nem Tarlósék sara" Valóban, Tarlós akkor még a III. kerületet vezette, ott meg nincs metró. De a lopásban (akár metró, akár Margit híd) a Fidesz is benne volt, igaz csak 30%-kal.

igazi hős 2018.06.25. 09:06:05

@midnightcoder2: Nagyon jó a hasonlatod, kár, hogy tökéletes öngól. Az orosz technika pont annyit zuhant, mint a magyar, lásd az új Ikarus buszok szánalmas teljesítményét. Az oroszok már saját piacra sem tudnak elfogadhatót gyártani, erre pont a mi metrónk a példa.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 09:07:49

termeszetesen nem foglalkozunk FAKENEWS-zal

bemondasra a B1nek semmit, de foleg azt nem hisszuk el, hogy a kep oroszorszagban, 2 napja keszult

láplidérc 2018.06.25. 09:10:44

@maxval balcán bircaman: ócska, szar ember vagy, a gyerekeid is leköpik majd a sírod.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 09:11:05

index.hu/belfold/2018/06/25/meszaros_laszlo_felcsut_polgarmester_alpolgarmester/

Az Indez nevu FAKENEWS gyar ma cimlapon probalkozik Orbanek lejaratasaval

cikk fo forrasa: "mondja egy biciklijerol leszallo no"

igazi hős 2018.06.25. 09:16:17

@Medgar: Vicces dolog, hogy ha én a kertben kivágok egy egészséges, 30 centi vastag fát, akkor 3 db 10 centi vagy 5 db 6 centi vastaggal kell pótolnom. A főváros viszont megteheti, hogy 50 éves fák helyett egy méteres "lombkoronájú" hurkapálcákat ültet.

2018.06.25. 09:17:07

@midnightcoder2: "Pár év után szarabb állapotban vannak mint a 40 éves roncs Ikarusok. Légkondi már nyomokban sincs rajtuk, de az ablakokat sem lehet rendesen kinyitni"

Ott a pont. Valamiért kialakult ebben az országban egy tévhit, hogy ami nyugatról jön, arról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, keleten pedig, -beleértve hazánkat is- csak és kizárólag harmadosztályú szart képesek gyártani. Akárki akármit mond, az orosz metró azért már bizonyított tartósság tekintetében, még az olyan puritán körülmények között is, mint nálunk a balkánon, ahol tudjuk hogy a karbantartás=gányolás. Ezért nem is szabad ide csillivilli tömegközlekedési eszközöket vásárolni, légkondi, légrugó, wifi, lcd képernyős utastájékoztatás, és a többi parasztvakítás, mert ezek berendezések nagyjából az első meghibásodásig fognak működni, aztán soha többet. A tömegközlekedési eszköznek az a feladata hogy elvigyen A-ból B-be, és tegye ezt üzembiztosan minden nap, évtizedeken keresztül. A dizájn, a parasztvakítás, a kényeztető funkciók, meg a többi nyugati marketingbaromság engem nem érdekelnek.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 09:18:01

@igazi hős: Durva, mert mas fovarosokban 50 eves fakat ultetnek.

Nem is ertem mit keres meg ez a sok ertelmisegi lippsikertesz ezen a ganejdombon.

$pi$ 2018.06.25. 09:18:30

@Kuviklacz: "Orbán első kormányzati ciklusa alatt leállította a négyes metró építését. "

A négyes metró építése 2004-ben kezdődött, akkor már két éve nem volt "orbán első kormányzati ciklusa". Úgyhogy hazudtál.

igazi hős 2018.06.25. 09:20:46

@dunántúli gyerek: "termeszetesen nem foglalkozunk FAKENEWS-zal" Írja egy Fidesz troll. Akkor talán kezd el magyarázni az ügyeket a megfigyelési "botránytól" a Nokiás dobozon át a migrásozásig.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 09:22:12

@dunántúli gyerek: "termeszetesen nem foglalkozunk FAKENEWS-zal"

Akkor húzzál innen anyádba. Az, hogy Kubatov csak ezért fizet a te bajod, nekünk ne panaszkodj.

Secnir 2018.06.25. 09:24:40

@$pi$:
"A négyes metró építése 2004-ben kezdődött, akkor már két éve nem volt "orbán első kormányzati ciklusa". Úgyhogy hazudtál."

nem tudom, hogy hány éves vagy, de a négyes metrót 1991-től kezdték építeni, és 1998-ban a kormány kihátrált mögüle, pedig már a befektetők, kivitelezők is megvoltak. úgyhogy stagnált 2004-ig. akkor újra kellett kezdeni, mert a tervek lejártak, és el is kezdték építeni - 2011-ig, amikor a második szakasz mögül megint kiszállt a kormány...
(viszont nagy mellkasverés közepette ott volt az átadáson, mintha saját kezűleg ásta volna ki az alagutat tarlós is meg orbán is)

paveway 2018.06.25. 09:25:46

Nem az a gond, hogy új. Remek dolog az új metró. A probléma a folyamatos hazudozás, ködösítés. Hivatalosan újat nem vehettek volna a ruszkiktól, ezért be kell hazudni, hogy felújított szerelvények. Amik amúgy a fasorban sincsenek komfortban a 10 éves franciákhoz képest. A Ladából nem lesz Toyota, ha tesznek bele egy Toyota motort. Ezt nem érti meg a sok okos.

chrisred 2018.06.25. 09:37:24

@szepipiktor: A "felújításhoz" semmilyen uniós támogatást nem kaptunk, az egész összegre a főváros vett fel hitelt. Ezért nem kellett bajlódni minőségbiztosítással meg fenntartási időszakkal.

2018.06.25. 09:40:49

@paveway: "A Ladából nem lesz Toyota, ha tesznek bele egy Toyota motort."

A toyotát viszont nem lehet szigszallaggal kerítésdróttal, meg lenyalt fejű 6-os anyával javítani, ahogy errefelé szokás. A magyarok betegsége ez az állandó rongyrázási kényszer, vesszük a BMW-t úgy hogy közben nincs kajára pénz. Igaz hogy világít az összes kontrollámpa, de mindenkinek látni kell, hogy futja a luxusra.... és ugyanez a mentalitás a tömegközlekedésre is. Kell a korszerű technika, csak azt mindenki elfelejti, hogy nem elég megvenni, ebbe dézsával kell önteni a lóvét, hogy üzemeljen.

kvp 2018.06.25. 09:41:58

Nezzuk, elvileg a problema az, hogy uj kocsik lettek, EU-s felujitasra szant penzbol, a legolcsobb nyugati gyartmany aranal harmaddal olcsobban, de alapvetoen nyugati (es japan) forgovazakkal, motorokkal es vezerlessel. Ami regi stilusu az a kasztni, de mint most kiderult valojaban uj gyartmanyuak. Ez alapjan azt lehet mondani, hogy a felujitasra szant EU-s penzt tenyleg elloptak, de metrot vettek belole, ami raadasul varhatoan tovabb forja birni mint a modern jarmuvek, bar rondabb annal.

Ezzel szemben korabban sikerult jo dragan francia jarmuveket vasarolni, amikben pont a fek nem jo, aztan valahogy ateroltettek oket a szabalyok ellenere az engedelyezesen, majd ezek utan lett belole mar baleset is es azert jarnak labujjhegyen a felszini szakaszon, mert meg mindig nem igazan fog az a fek. (tervezesi hiba) Ezzel szemben az orosz jarmuveknel a fenti utaspanasz, hogy tul jol fog a fek es hirtelen allnak meg. Inkabb rangasson megallaskor, de ne az elotte meno szerelveny hatulja fogja meg mind a francia szerelvenyt.

ps: A valosag az, hogy ugy nez ki, hogy 3 fele kasztni van az uj metrok alatt. Budapesti felujitott az utolso szerias modern szovjet kocsikbol, pragai felujitott a budpestivel egyezo koru pragai kocsikbol es uj gyartasu ahol mar nem nagyon volt mit tenni a fokerettel. Az utobbibol eleg sok van. Egyebkent szinte biztos, hogy jelenleg mar nincs 3048-as palyaszamu metrokocsija a BKV-nak, az uj kocsik ugyanis uj szamokat kaptak.

chrisred 2018.06.25. 09:55:58

@kvp: Végeredményben messze nem valósult meg, hogy az új szerelvények áránál harmadával olcsóbb lett a beszerzés, semmilyen uniós támogatás nem volt, a garancia csak 20%-os, az oroszok még a leállások miatti kötbéren is egy éve vitatkoznak.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 09:56:33

@igazi hős: a jobboldal nincs abban a helyzetben hogy barmit meg kene magyaraznia

dunántúli gyerek 2018.06.25. 09:59:44

Biztos kemeny dolog az eletben rajonni, hogy 40 ev hazudozas utan mar senki nem kivancsi a FAKENEWSra, amit eloallitunk.

Sheweir 2018.06.25. 10:00:14

@Helga Beauty Salon: a cikkhez valami ÉRTELMES? Ha nem megy vagy ne írj, vagy kérj segítő direktívát a pártközpontból.

lyken 2018.06.25. 10:00:41

@paveway: Nem is érdekli őket. Aki szót, amel, az libsi ellenség. Az emberek élni akarnak a városukban. Azt akarják, hogy a pénzüket értelmesen költsék el. Ha a pénzükért lehet kapni minőségi korszerű járműveket, akkor azt akarnak, nem pedig olyanokat amik a lepukkant vidéki orosz városoknak se kellettek már.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 10:00:52

@kvp: "Nezzuk, elvileg a problema az, hogy uj kocsik lettek"

Nem. Az, hogy drágán szarokat vettünk. Azért kellett felújítottnak hazudni, hogy a versenyt elkerüljék.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 10:02:14

@dunántúli gyerek: "Biztos kemeny dolog az eletben rajonni, hogy 40 ev hazudozas utan mar senki nem kivancsi a FAKENEWSra, amit eloallitunk. "

Csak 9. éve állítotok elő hazug "híreket", fasszopókám.

lyken 2018.06.25. 10:04:25

@Jankove: Elektromos buszból is kellett a hazai "fejlesztés", nem volt jó a bevált nemzetközi. Erre 2 év után kiállítják azzal, hogy nem javítható belátható időn belül.
A hazai gyártású tűzoltókocsikkal is ugyanez volt, drága, kiforratlan, nehezen használható: totalcar.hu/magazin/hirek/2016/12/24/na_melyik_a_vilag_legdragabb_tuzoltoautoja/

vanRob 2018.06.25. 10:06:16

@$pi$: Idézek egy 2010 decemberi cikkből: "Törölték a 4-es metró második szakaszát a főváros 2017-ig szóló hétéves fejlesztési tervéből, így leáll a Baross tértől a Bosnyák térig tartó újabb ütem megvalósítása. A lapunk birtokába került 2011-es költségvetési koncepció metró-fejezete világosan fogalmaz: "A II. szakasz nem kerül megvalósításra, 2011-től nincs tervezett projektköltség." "
Vagyis de, leállították. Abban téved a témát felvető, hogy nem Orbán első uralkodása, hanem a második alatt történt mindez.

vanRob 2018.06.25. 10:07:20

@dunántúli gyerek: Igazad van, nem érzik, hogy bármit is meg kellene magyarázniuk. HIszen a hozzád hasonló birkák mindent benyalnak, az sem zavarja őket, ha szaros lesz a szájuk. A lényeg, hogy a főnök seggét lehet nyalni.

lyken 2018.06.25. 10:08:59

@Sheweir: Azt mégse írhatja, hogy a bűnöző ballibeket nem sikerült 8 éve elszámoltatni, vagy hogy a város zöldülése alatt azt érti, hogy 2000 fát kivágtak 8 év alatt. Tarlós jóóóó, Demszky rossz, beeeee....
Az hogy 2010 előtt hagyták lerohadni a rendszert és kicsiben talicskáztak, egyáltalán nem menti azt, hogy a régi rohadó ruszki romok helyett újabb ruszki romokat vettek, miközben kijött volna az árukból a minőségi szerelvény is.
Az, hogy az előző slepp a franciákkal mutyizott, az új slepp meg az oroszokkal, semmiképpen nem menti fel őket. Megvolt a hatalom az előző garnitúra elszámoltatására és megvolt a lehetőség, hogy a legjobban szolgálják Magyarország választóit. Egyiket sem tették.

citrix 2018.06.25. 10:09:00

Az oroszok nem verték át a magyar kormányt mert nagyon is tudták Orbánék az üzlet lényegét és módját. Része Paks 2-nek, mindenképpen az oroszoknak kellett nyerni a "tendert". A pártállam édes bája: hazudni és tagadni kell, egyidejűleg besározni a "kellemetlenségeket" állító médiumokat. A metrókocsi egyszerre kint is van és bent is van, ez sima kvantummechanika, Schrödinger macskája. Nem varázslat, tiszta valóság ;-)

dunántúli gyerek 2018.06.25. 10:09:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: A versenyt mindenkepp el kell kerulni.

Ez a lenyeg, hogy a penz oda folzjon ahova koll. Ezt nem ertik meg a lippsik.

Aztan meg is lehet nezni hogy hasit ma a gazdasag meg mi volt amikor "versenyeztunk".

2018.06.25. 10:11:51

"Demszkyt és Hagyót ezért már széttépték volna."

Ez az egyik legnagyobb baj velük és azt mondaná erre egy fejlett lény, hogy "primitív bunkó". Közben lehet, hogy csak falusiak élesben tanulnak.

Mad Mind 2018.06.25. 10:14:08

@kvp:
Izé, akkor miért rohadnak már egy évesen is?

vanRob 2018.06.25. 10:15:00

@kvp: nem érted a problémát. A tendert azért írták ki FELÚJÍTÁSRA, mert abban csak a metrovagonmas pályázatát lehetett érvényesre kihozni. Új kocsik esetén esélyük sem lett volna a konkurensekkel szemben. Annó meg is támadták a tendert, de lesöpörték őket, mondván a felújítás ólcsóbb, így tulajdonképpen pénzt takarítunk meg.
Ehhez képest mi is van? Gyenge minőségűek, hibáktól hemzsegnek. Nem kell szépíteni. Most, hogy meg fellibben a lehetősége annak, hogy talán nem is felújított kocsikat, hanem újakat kapott a főváros, amik ugyan akkora szarok, hogy még oroszországban sem tudták elpasszolni, nos ez felveti a csalás gyanúját.
És drágábbak lettek, mintha máshonnan vettünk volna újakat.
Ezek tények, lehet vitatkozni ezekkel, de ezek történtek. Az, hogy a színfalak mögött mi is történt valójában, azt sem te sem én nem tudhatjuk, de amit most, hazánk szélkakasa a politika hazai térfelén művel, az seok kétségre nem ad okot.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 10:16:42

@dunántúli gyerek: "a penz oda folzjon ahova koll. Ezt nem ertik meg a lippsik."

Szerintem nem a megértéssel van a baj. Nyilván nem akarják a lippsik, hogy minden pénz a geci gazdád zsebébe folyjon. Valamennyit ők is akarnak lopni. A boldog békeidőkben 70-30% volt az elosztási arány a két tolvaj banda között.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 10:21:10

@vanRob: Semmi veszely, mig a lippsik nyivakolnak addig a haza duborog.

vanRob 2018.06.25. 10:21:19

@dunántúli gyerek: Hasít a gazdaság mi? Szerinted ki pénzelte a szárnyalást? Ne izzaszd az agyad, EU-s pénzekből ment a szárnyalás. Pontosan abból, amiből a főnököd megépítette a kisvasútját.
Nem véletlen prüszköl szijjártó, mert hát a gonosz EU egy csomó pénzt "elvesz" (gyk: az úniós szabályozásnak megfelelő szintre áll be az adott tagállam támogatási szintje) tőlünk, és akkor miből lopunk tovább... Izé miből szárnyaltatjuk a pannon pumát?

Warlimont 2018.06.25. 10:22:16

Az en tippem: az illetekesek valami okbol uj orosz metrokat akartak venni, mert az ezereves regiek felujitasa mar amugy is irrealis feladatnak tunt. Viszont az oroszok ellen ugy EU embargo volt, ami lehet, erintette a metrokat is. Igy ujakat nem lehetett venni töluk, de ezek szerint a metrofelujitas, mint szolgaltatas belefert az EU-s szabalyokba. Igy azutan valoszinuleg mind a ket fel tudtaval siman kijatszottak az embargot. Amugy ha ezek a metrok is tudnak 40 evet, akkor nem lesz baj veluk. A kezdeti hibakrol meg annyit, emlekezzunk, amikor a Combinok jöttek, hetekig masrol se lehetett olvasni csak az allando meghibasodasaikrol.

vanRob 2018.06.25. 10:24:36

@dunántúli gyerek: Ja, kábé, mint a mostanit megelőző egyik korábbi szocialista rendszerben a tervgazdaság. Bár szerintem te túl fiatal vagy, hogy értsd a párhuzamot. Röviden: évtizedekig abban volt az ország, hogy itt jó, nyugaton szar. Aztán amikor végleg összeomlott a keleti blokk, és lepergett a párt által a médiákra kent máz, akkor jött a pofon, hogy hát, igazából itt szar, és kint jó...

Sheweir 2018.06.25. 10:25:08

@lyken: Tarlós jóó, Demszky rosssz... eszmefuttatáshoz
Hát, igen, sokaknak ez a szint, fekete és fehér jó és rossz, és én a jó oldalon állok... akármit is csinál az az oldal. Sajnos ezt hitnek és vakbuzgalomnak hívják, és a templomban lenne a helye (vagy még ott se)
A fijjúg óriási bűne épp ennek a mentalitásnak a meghonosítása, és maximális kihasználása, valamint az, hogy a legbutább, legostobább és legtanulatlanabb - ennek megfelelően a legmagabiztosabb és leginkább megingathatatlan réteg (rétegek) megszólítása és a hatalmuk rájuk építése. Sajnos azt látom, hogy már a nómenklatúra is egyre primitívebb... lásd az új emberminisztert, az erőfosások minisztériumából, vagy Rezsiharcosok sorát, a Ceciliák és Tónik országlását
és mindenre az a válasz, hogy de a másik oldal ezt meg azt csinálta...
szánalmas és elkeserítő....

dunántúli gyerek 2018.06.25. 10:25:10

@vanRob: Hat persze, az EU, ahol nincs gazdasagi novekedes fizet hogy nalunk azert legyen....

muhaha

vadi4 2018.06.25. 10:26:26

@lyken: "Megvolt a hatalom az előző garnitúra elszámoltatására és megvolt a lehetőség, hogy a legjobban szolgálják Magyarország választóit. Egyiket sem tették."

Fejezd is be a gondolatot: Felelősségük semmiben sem tér el az előzőktől, az általuk elkövetett bűnök is csak nevükben térnek el az előzőktől és sajnos a büntetésük sem fog eltérni az előzőktől.

chrisred 2018.06.25. 10:29:09

@Warlimont: Az embargó az Oroszországba exportált termékeket érintette, a tőlük vásároltakat nem. A megoldást már leírták, a új szerelvények terén az oroszok nem voltak versenyképesek, a saját szerelvényeik felújításában igen. (Így is majdnem meghiúsult, mert az észt pályázó alacsonyabb ajánlatot adott, ezért érvényteleníteni kellett, hogy a Metrowagonmas nyerjen.)

dunántúli gyerek 2018.06.25. 10:29:37

@vanRob: "Röviden: évtizedekig abban volt az ország, hogy itt jó, nyugaton szar. "

Ezt soha senki egy percig se hitte.

Nem csoda hogy a lippsik keritese arra kellett hogy az allampolgart bent tartsa...

vanRob 2018.06.25. 10:30:16

@dunántúli gyerek: Nem teljesen értem, hogy ezt miért is linkelted ide. Elolvastam, kösz szépen. De mi a faszt akartál vele...?
Amúgy meg 330 felé araszol az euró. Erre mondta a fideszes Navracsics Tibortól: "Ma délre a forint elérte a 300-as euró-átváltási árfolyamot. Senki sem tagadhatja, hogy ez egy lélektani határ. Egyrészt azért, mert a devizahitelesek nehézségeit tovább fokozza, másrészt azért, mert ez az egyetlen szám jól jelzi a kormányzati politika kudarcát"
Ugyan a blog témájához kábé annyi köze van, mint a te linkednek. Csak gondoltam ideemelem, hogy lásd, amikor valami szarul áll, az csak attól függ, ki csinálja és hogyan kommunikálja. A birkahad meg elhiszi, hogy ami szar, az igazából jó, ami baj, az igazából nincs is, ami meg nincs is, az a legnagyobb baj. Hiszen ezért tartják.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 10:31:39

@vanRob:"Amúgy meg 330 felé araszol az euró."

Es? Mit akarsz mondani ezzel? Ez rossz? Miert? Kinek?

vanRob 2018.06.25. 10:33:19

@dunántúli gyerek: lippsik? Szocialisták. Legyél már kérlek tisztában legalább hazánk történelmével.
Annó minden volt jellemző az országra csak éppen a liberális eszmeiség nem. És elárulok egy titkot. A fidesz liberális pártként kezdte... Fura ez mi? Csak hát ott nem termett nekik babért, így hát átpozícionálták magukat jobbra. Aztán meg polgárinak. Nem is értem miért nem szélkakas a logójuk?

vanRob 2018.06.25. 10:36:14

@dunántúli gyerek: Az Európai Únió egyik irányelve, hogy a tagországok a lehetőségekhez képest legyenek képesek azonos gazdasági teljesítményre. Hiszen csak így lehet az Únió gazdasági teljesítését a meghatározott szinten tartani.
Az, hogy itt keleten, divatja és komoly hagyománya van az EU-s pénzek megcsapolásának, az valahogy csak a te fajtád számára normális.

chrisred 2018.06.25. 10:37:49

@vanRob: Aztán meg nacionalistának,

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 10:38:07

@dunántúli gyerek: ""Amúgy meg 330 felé araszol az euró."
Es? Mit akarsz mondani ezzel? Ez rossz? Miert? Kinek? "

A bérből és fizetésből élőknek, a vállalkozóknak és a nyugdíjasoknak, valamint a fiataloknak és az öregeknek.

Teljesen elment az eszed a fasszopástól???

vanRob 2018.06.25. 10:40:16

@dunántúli gyerek: De, a legtöbben elhitték. Rothadó nyugat, a nyugat a szakadék felé rohan, és ehhez hasonló propaganda hemzsegett a párt által irányított médiákban. És persze nyaltunk a nagy orosz medvének. Kábé, mint most. Putyinhoz dörgölőzik, miközben az EU felé nyújtja a markát a pénzért, és meg van sértődve, amikor nem kap.
A kerítés valóban a polgárok benntartására volt hivatott. Erővel benntartani valakit, ott ahol minden jó? Nincs itt ellentmondás? Na, egy pici se...? :)

vanRob 2018.06.25. 10:43:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: A 330-as eurót én írtam. Emlékszem még (mert már bőven éltem akkor) amikor a 300-as eurót a fidesz a kormány hibájának nyilvánította. Érdekes, a 330 most akkor kinek a "hibája"? Vagy nem is hiba? Lehet, hogy akkor sem hiba volt? Bár tök mindegy a fidesznek ellenzékben szögegyszerú stratégiája volt. Mindenért a kormány a hibás. Össze is terelődött a ma is hálásan ide-oda vonulgató birkanyáj.

vanRob 2018.06.25. 10:46:03

@chrisred: Igen, ez sajnos így van. Keresztyén és nacionalista. Nem tudom semjén ehhez mit szól. Csak vigyorog bárgyún, ahogy szokott.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 10:50:16

Szoval, az illipsik 2x akkora allamadossaggal, rosszabb nki kornyezetben is nagyobb GDP novekedest, beremelkedest, kisebb inflaciot es kisebb kamatot csinalnak mint a fuggetlen szakerto qrmanyok.

Ezek utan mit mondhat a paraszt? Hala a joistennek Orbancert!

dunántúli gyerek 2018.06.25. 10:52:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Akinek jo, annak, jo - pl kulfoldi turistaknak, aki kulfoldre menne kirandulni annak rossz

igen helyesen

dunántúli gyerek 2018.06.25. 10:53:15

@vanRob: Senki se hitte el. Nekem csak a 80as evekrol vannak emlekek, az utolso 4 osztalyos paraszt se hitt mar akkor ebben a dumaban.

paveway 2018.06.25. 10:54:09

@Jankove: elég szomorú, ha a cél a gányolás meg a kókányolás. Ideje lenne túllépni ezeken a cuclizmusból itt ragadt megoldásokon. Amúgy nem hiszem, hogy az Alstomot annyival drágább fenntartani, mint leírtad. Pl. azok az elejétől fogva visszatermelnek áramot, ezek a ruszkik meg majd évek múlva fognak. És a ruszkik is állítólag fejlett alkatrészekből állnak össze, csak a kaszni öreg, mint az országút.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 10:55:12

@vanRob: Mivel az EUs penzek 90%-a azonnal a nyugati multikhoz kerul, igy az EUs penzek megcsapolasat is a nyugatiak vegzik elsosorban.

A maradek okos elosztasa a titka, amiert mi vagyunk az EU leggyorsabban fejlodo gazdasaga.

vanRob 2018.06.25. 10:56:34

@dunántúli gyerek: 2x akkora államadósság? Nettó vagy GDP arányos? GDP arányosan sem volt soha sem kétszer akkora. Kisötösért utánanézhetsz. Nettóban meg bőven több, mint bármikor.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 10:57:15

@dunántúli gyerek: "az EUs penzek 90%-a azonnal a nyugati multikhoz kerul"

A csúti geci mióta nyugari multi???? Tisztában vagy a szavak jelentésével?

dunántúli gyerek 2018.06.25. 10:57:43

"Az Európai Únió egyik irányelve, hogy a tagországok a lehetőségekhez képest legyenek képesek azonos gazdasági teljesítményre. "

Ilyen elv nincs, de ha lenne is nem lenne ertelme.

Olaszorszagban kisebb a GDP mint 30 eve, nalunk a 4xese.

paveway 2018.06.25. 11:01:15

@lyken: így van. És akkor jönnek az okosok azzal a dumával, hogy a lipcsiknek a szar sem elég büdös. Ahelyett, hogy onnan közelítenék meg a dolgot, hogy az ő adójuk is benne van a herdálásban, nem csak a lipcsiké. Érdekes, hogy a saját pénztárcáját mindenki hogy félti, de a közpénz senkinek nem fáj, mert a kedves vezető költi, jól van az úgy.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 11:01:37

@dunántúli gyerek: "rosszabb nki kornyezetben is nagyobb GDP novekedest, beremelkedest, kisebb inflaciot es kisebb kamatot "

Egyszer szembemegy veled a valóság, kurvára meglepődsz.

A kamatokat és inflációt nem a csúti geci csökkentette, hanem ez világjelenség. Ennek ELLENÉRE tud most a geci gazdád világcsócs inflációt és forintleértékelést generálni!

Magyarország lecsúszását Románia szintjére egy 8 éves világgazdasági konjunktúra ellenére tudta a geci elérni.

És ennek te tapsikolsz, hazaáruló fideSSfasszopó.

n3spr3ss0 2018.06.25. 11:02:45

@Helga Beauty Salon: A félkész metró az Orbán kormány tette tönkre 1998-2002 között.még kimered nyitni a mocskos pofásat?

n3spr3ss0 2018.06.25. 11:03:46

@dunántúli gyerek: A semmiből nem nehéz négyszerest csinálni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 11:04:15

@vanRob: Jól mondod.

Asszem midketten a magyarokkal vagyunk a hazaárulók ellen. :))

vanRob 2018.06.25. 11:06:30

@dunántúli gyerek: 90%-a? Ha már ilyet mondasz támaszd alá tényekkel és számokkal is. Kölönben csak egy önálló véleményre és önálló gondolkodásra képtelen pártcsicska csipogása. Nagyon nagy zűr van a fejedben, olyan dolgokat keversz össze és töltesz ki a fantáziáddal, hogy csak pislogok. Tényleg ennyire nincs benned semmi szándék, hogy tájokozódj?
Az EU leggyorsabban növekvő gazdasága? Jópofa vagy, kezdesz szórakoztatni. Na, az van, hogy pár éve a román gazdaság volt a leggyorsabban növekvő. Előtte meg a szlovák például. Ha valami, az EU-s átlag 30%-os szintjén van, onnan nem túl megeröltető 35-re akár 40-re is felmenni pár év alatt. Lehet produkálni 3-5-7% gazdasági növekedést. Hiszen nagyon lentről indulunk. Pláne, ha ehhez a gonosz EU még pénzt is, akkor egy majomcsorda is megcsinálja.
Aztán, ugye egyre nehezebb a 3-5-7 %-ot villantani, hiszen ha nem fentartható a növekedési modell, akkor nem jönnek a számok. Lehet persze trükközni a költségvetési számokkal, hogy azért ha szűkösen is, de jöjjön már össze az a 3%. Majd jövőre tuti becsszó jobban csináljuk.
Persze, ha a pénzeket lenyúlják, és trükkökkel jönnek csak a számok, akkor muszály a médiában elkezdeni azt harsogni, hogy:
1. itt minden jó
2. ami nem azért mások a hibásak (gonosz multi, soros, migráncs, északi szél, stb)

Ha nem emlékeznél, ovass vissza nyugodtan, hogy mit írtam a mostani kommunista rendszer vs egyel korábbi kommunista rendszer közti párhuzamról. De te csak tapsikoljál nyugodta, hiszen azért tartanak.

vanRob 2018.06.25. 11:07:42

@dunántúli gyerek: Ööööö... Nem. :) Csak nem érted.

dr. mesterséges színezék 2018.06.25. 11:08:06

Nincs itt semmi látnivaló! Ha ti lettetek volna opportunista Gecik, és rólatok volna Putyin kezében ezt igazoló dokument, ti is mindent elkövetnének azért, hogy ott is maradjon.
Az ezt pártoló és megmagyarázó apró gecifoltocskák motivációja változatos.

chrisred 2018.06.25. 11:09:08

@dunántúli gyerek: Olaszországban több mint kétszer akkora az egy főre jutó GDP, mint 1988-ban. Nálunk meg háromszor akkora.

dr. mesterséges színezék 2018.06.25. 11:09:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Tisztában vagy a szavak jelentésével?"

Aztat majd a kétharmaddal eldöncsük, hogy mi a MAGYAR szavak lyelentésse.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2018.06.25. 11:10:49

a kép nem most készült, hanem... bezzeg ha rajta lenne egy friss Pravda!

:)

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:12:41

@vanRob: Nem erinti a lenyeget.

A kulso konjunktura is jobb volt 2008ig, mint most, meg az allamadossag is kisebb volt.

Nagyobb adokat fizettunk, megse epult semmi belole....pedig nem is loptak. Ugye?

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:16:11

@vanRob: Nekem semmit se kell magyaraznom, partom hitele es sikere kikezdhetetlen.

A sikert nem kell magyarazni, mindenki erti.

vanRob 2018.06.25. 11:16:31

@dunántúli gyerek: Kisebb a GDP? Hú, nagyon vágod... Ja, nem. Na, itt van, kikerestem neked az egy főre jutó GDP-ket. Még kicsi táblázatot is kreáltam neked hozzá, hogy jobban megértsd. Meg kapsz egy linket is, hogy lásd, nem összevissza beszélek.
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html
1995 2005 2015
Olaszország 24.800 28.000 25.600
Magyarország 6.800 9.900 11.000

dr. mesterséges színezék 2018.06.25. 11:18:36

@dunántúli gyerek: "Nagyobb adokat fizettunk, megse epult semmi belole."

Azon a meg nem épült M3-ason húzok hetente oda-vissza.
Megjegyzést érdemel (és meg is jegyezte az is, aki nem csak nem narancsbolsevista, de a vörösbolsevizmusra se fáj a foga), hogy okkal és joggal vágta az akkori ellenzék az akkori kormány pofájába az 1.5-2.5-ös szorzójú árakat. Ez az akkori ellenzék ma kormányon tök faszán elvan - a hozzád hasonló vazallusok tapsvihara közepette - a 3-csillagos ég szorzójú projektekkel.

BruceTheHoon 2018.06.25. 11:18:51

Ez azért ennél zavarosabb.
A vonatkozó oldal ez: transphoto.ru/photo/1120030/
Nem mondja, hogy hol készült a fotó (a "Moscow" a fényképész illetőségi helye).
Az egyik rubrikában ráadásul az szerepel, hogyaszongya Operator/Facility: Kőér utca Metro Depot.
Na most lehet, hogy a kép valahol az oroszoknál készült, de az is, hogy a Kőér utcában. GPS adatok nincsenek az exif-ben: metapicz.com/#landing?imgsrc=http%3A%2F%2Ftransphoto.ru%2Fphoto%2F11%2F20%2F03%2F1120030.jpg
Ha a dátuma jó, akkor viszont nem készülhetett a kép sehol, a Kőér utcában sem, mert a kocsi fel van újítva és jár valahol az alagútban.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:21:39

@vanRob: konkluzio: a nyugat haldoklik

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)

A magyar GDP/fo 20%-kal alacsonyabb ma az olasznal helyi vasarloeron szamolva, par ev es elhagyjuk oket.

9-143 2018.06.25. 11:22:35

Igazából hány éves egy 25 éves Ikarus 280-as? Gyakorlatilag a felújítások/javítások alatt csaknem újragyártják és hegesztik a vázat, cserélik az üléseket, borításokat, kb. a motor, esetleg váltó, egyebek maradnak meg.
Villamos felújítás: a váz szokta bírni, a motor meg a hajtásrendszer marad, új kábelezés, új vagy felújított lemezelés, új belső tér.
Ez alapján a metró felújítás is jó dolog lenne, de itt is kb. újra gyártották a vázat több esetben, és a probléma az, hogy egy motor, vezérlés. fék csere nagyon megdrágította a felújítást. A nem légkondira tervezett kocsivázak pedig szintén problémát jelenthetnek. összességében kérdés, hogy ha nincs elég pénz, akkor mit érdemes tenni?

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:22:54

@dr. mesterséges színezék: fake news

ma nem emelkedik a GDP aranyos adossag, mint anno, kisebbek az adok

s az orszag megse rohad ma lefele, hanem epul felfele

vanRob 2018.06.25. 11:23:36

@dunántúli gyerek: Nagyobb adók? Melyik is volt nagyobb? A tranzakciós illeték, netán az ÁFA? Vagy a banki különadók? Nyílván jössz majd személyi jövedelemadóval. Én erre meg azt mondom, hogy cserébe a minimálbér is jövedeleam adó köteles. És tudod ki vezette be a minimálbérre az SZJA-t?
Na, akkor most kisebb, vagy nagyobb volt az államadósság? GDP arányos? Nettó?
Nem épült semmi? Mert most épül mi? 1300 fős faluba 3000-es stadion. Büszke vagy rá? Hány km autópálya is épült 2010 óta? Esetleg kórház? Iskola? Óvoda? A király megy a várba, az igen, az kell.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:25:34

@BruceTheHoon: fake news, ennyi az egesz

nyar van, ubiszezon

chrisred 2018.06.25. 11:25:50

@dunántúli gyerek: És mennyi volt a 30 évvel ezelőtti GDP "vásárlóerőn számolva"? Nehogy kiderüljön, hogy közelebb volt az olaszhoz, mint most.

Fellegjáró Marci 2018.06.25. 11:27:50

Mindig jól járunk ha oroszokkal üzletelünk! Ja mégsem...

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:28:21

@vanRob: amit nem en fizetek, az nem erdekel

dr. mesterséges színezék 2018.06.25. 11:28:26

@dunántúli gyerek: Én is azt mondom, hogy nemlétező autópályán haladok.
Meg a jelenlegi túlárazás is fake. Meg az is, hogy a hozzád hasonló vazallusok rögtön átváltanaka a "na de MAGYAROK lopnak" érvre, amikor máshová nincs hátrálni.

Azért majd add vissza az igáslónak a szemellenzőt, különben a seggedre csap az ostorral a gazdája a mezőgazdasági idény derekán!

vanRob 2018.06.25. 11:28:27

@dunántúli gyerek: Igen, épül. A királyod felcsúti kisvasútja tényleg nagyon csecse. Na, itt egy ábra az államadósságról:
hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1ga#/media/File:Hungarian_government_debt-2004-.png

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:30:11

@vanRob: latszik a siker

mi baj a 11 kisvasut projekttel, azon kivul hogy a lippsik hagytak a meglevoket is lerohadni?

na ugye

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:31:55

@dr. mesterséges színezék: a krumpli se ugyanennyi volt 15 eve, meg az autopalya se

akkor tularazott volt, hisz nem tudtak kifizetni, hanem Orbanra hagytak a szamlat

ma csokken az adossag, epul az orszag megis

a tobbi csak FAKENEWS, lippsi handabanda a Soros vegbeleben nyuszito szanalmas maradvanyoktol

Secnir 2018.06.25. 11:32:25

@BruceTheHoon:
viszont ott a szövegben a "06.02.2018 transport to Metrowagonmash and changed to another car of same number" szöveget nem tudom hová tenni...

vanRob 2018.06.25. 11:34:02

@dunántúli gyerek: Te fizeted. Hiszen SZJA-t vonnak tőled. Hiszen ÁFÁ-val emelt áron vásárolsz. Hiszen jövedéki adót fizetsz.
Te tényleg nem látsz ki a fejedből...?
És pont ez a kommented tükrözi a fajtád gondolkodását. Nem az én pénzemből (EU-sból) mit érdekel, ha kétszeres, háromszoros áron számlázunk? Ja? Az EU-t? Idejön és kérdez, na aztat már nem. Gonosz EU. Hogy közben a pártfőtitkár strómanja világrekord tempóban lett falusi gázszerelőből a Magyaroroszág MÁSODIK leggazdagabb embere? Esetleg a pártfőtitkár veje nyúlt olyan szerencsés kézzel és farokkal, hogy rögtön milliárdos lett?

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:36:20

@vanRob: amit en fizetek az joval kevesebb mint a cucik idejen

vagy mit hittel a szep gatyajaert szavaztam Orr banra?

chrisred 2018.06.25. 11:41:23

@dunántúli gyerek: Nem. Neked kellett volna, ha már összehasonlításokkal dobálózol. Mi értelme egy ilyen hasraütött mérőszámnak, hogy "vásárlóerőn mért GDP", ha csak egy időpillanatra vonatkoztatod? Hogy akarsz ebből bármilyen vélt vagy valós fejlődési rátára bizonyítékot találni? Fake kormányzat fake propagandája.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:43:15

@chrisred: a wikipedia a kormany propagandaja?

SAndris 2018.06.25. 11:43:35

@kvp: Miből gondolod, hogy az EU adott pénzt a felújításra? Az EIB adott hitelt, amit vissza kell fizetni, de új szerelvények vásárlására is adott volna.

chrisred 2018.06.25. 11:47:31

@dunántúli gyerek: 2017-ben. OK. És mi köze ennek a harminc évvel ezelőtti olasz meg magyar GDP-hez?

dunántúli gyerek 2018.06.25. 11:52:37

@chrisred: most nem letezo adattal cafolod a letezot?

olyan lettel mint egy lippsi FAKENEWS uzem.

chrisred 2018.06.25. 11:56:41

@dunántúli gyerek: Semmilyen létező adatot nem közöltél, ami az állításodat alátámasztja. Ezért nem is kellett semmit se cáfolni.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 12:08:00

@chrisred: en nem foglalkoztam a 30 evvel ezelotti adattal, te jottel ezzel

nem csinalom meg a hazi feladatodat

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 12:09:09

@dunántúli gyerek: "ma csokken az adossag"

Soha nem volt ilyen magas az államadósság, te elmeroggyant.

chrisred 2018.06.25. 12:10:33

@dunántúli gyerek: "Olaszorszagban kisebb a GDP mint 30 eve, nalunk a 4xese"

zeddez 2018.06.25. 12:11:18

@kvp: ja az az Altsrom nem tud feket csinalni egy 80km/h-s metrora, ami a 320km/h-val kozelekdo TGV-re tud, amit a NKH-s okostojas kb jpg-kent latott meg csak
elavult gagyiszar magyar szabványt kene updatel-ni talan neha, es nem a 195x-s szarokra hivatkozni
akkoriban meg az autok is dobfekesek voltak, meg ABS se letezett, meg nem volt elektronikus fekeroelosztas se meg a tervezoasztalon sem

ma ott tartunk, hogy a veteran auto, ha egykoros fekrendszeres, ahogy anno keszult, akkor nem mehet 20km/h-nal többel, ha ketkorosre alakitod, akkor meg nem kap OT-t
de ez csak bazmegisztanban van igy, az elmaradott angol meg nemet vizsgaztatokat ez nem erdekli
de NKH az okosabb a vilagnal ebben is

dunántúli gyerek 2018.06.25. 12:23:51

@chrisred: bizonyitast nyert: a nyugat halott /na jo delnyugat/

s mi hasitunk

dunántúli gyerek 2018.06.25. 12:25:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: epp most kuldtem el a picsaba egy glasgowi munkavallalot mer visszakuldott egy ticketet

en nem dolgozom a balfekek helyett, baszod, mindenki csinalja meg a hazi feladatat /nem erdekel hogy nem kaptak meg a treninget ra/

kvp 2018.06.25. 12:29:17

Szerintem erdemes megnezni, hogy ebbol a penzbol tudtunk volna-e jobbat venni. Kulsore es lathato minosegben talan, tartossagban kerdeses. Bizonyos mertekben elavultnak szamitnak az uj (felujitott) jarmuvek, viszont figyelembe veve, hogy az elozo sorozat is eleg tartos volt ez akar meg nem is akkor a baj.

Az orosz kocsik ket problemaval kuzdenek (az ajtos szabotazst leszamitva) jellemzoen kezzel raktak ossze oket, ezert sok helyen pontatlanok az illesztesek, masreszt a kulso festes minosege gyenge, ugyanis sok helyen nem kerult korroziovedo reteg a festek ala. A technikai komponensek (hajtas, forgovazak) nyugati gyartoktol szarmaznak, azokkal remelhetoleg nem lesz gond. A festes problemaja javithato, foleg mivel a rondabb rozsdafoltok jelentos resze csak rozsda- es fekpor az alagut falarol. Az illesztesi pontatlansagok tenyleg a kezi osszeszereles miatt vannak, ebben kb. olyan benak az oroszok mint a Tesla. Nem tul meglepo modon az elso szerelvenynel latszo ganyolasok a kesobbiekben mar nincsennek jelen, valoszinuleg azok mar pesten kerultek a prototipusba a leszallitas utan es az engedelyezes elott, mig a kesobbieket mar rendesen megcsinaltak a gyarban.

Nagyobb gond, hogy ennyi penzert tenyleg nem volt alternativa. A francia metrokbol ha akarnanak se tudnanak tobbet szallitani, mar kifutott tipus es muszakilag nagyon rossz minoseg. (belul szep, csak a padloszint alatt romhalmaz) Az azsiai metrok pedig papirbol vannak (15 ev utan uj jarmu kell, a 20. evre mar tervezett modon vaztoresesek). Ahogy a nemet kombinorol is kiderult, hogy egy nagyon rossz konstrukcio, ami az ivekben szetfeszegeti a sineket, ugy a francia metrorol is kiderult, hogy a fekrendszere tenyleg rossz. Amikor mukodik, akkor laposra csiszolja a kerekeket, amikor nem, akkor meg egymasba csusznak. Nem nagyon maradt gyarto aki kepes lenne hosszu ideig uzemeltetheto jarmuveket szallitani, viszont Budapestnek biztos nincs penze tervezett modon 15 evente cserelni minden jarmuvet. Jelenleg a CAF villamosok jobb konkstrukcionak tunnek es az orosz metrokocsikba is CAF forgovaz kerult. Ismerve, hogy mennyi ideje uti-vagja a MAV a CAF gyartmanu kocsijait, egesz tartosnak tunnek a termekeik.

ps: Az elektromos minibuszok tenyleg mellenyulas volt, mar maga a modulo terve sem jo, ugyanis nagy tengelytavval, a vezeto melletti holt terrel nem tervezheto modern varosi busz. Ha mukodik, akkor meg jo, viszont amikor barmi meghibasodik rajta, akkor az egesz kasztnit el kell dobni, mert az egybeontott muanyag nem javithato. Budapestre hagyomanyosabb heggesztett racstartos onhordo kasztnis buszok valok, amiket 30-40 evig lehet foltozgatni. Lehet, hogy az anyaga miatt rozsdasodik, de egy heggesztovel megjavitja a muhelyben a szaki, nem kell a legkisebb serules utan uj kasztnit gyartani neki. Ugyanez igaz a csuklosoknal a vontato uzemu buszokra. Olcsobb legyartani, olcsobb karbantartani es kevesebb dolog tud tonkremenni rajta. Nyugaton nem divat, de Budapestre ezek jobbak mint az osszes modern megoldas. Az a gond, hogy ilyen buszokat jelenleg nem igazan gyart senki Europaban, meg a magyar gyartok sem. Ez szerintem egy mernoki es politikai hiba.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2018.06.25. 12:53:02

@dunántúli gyerek: Pedig Banksy egy kalap szar, olcsó demagóg témákkal, pont illett volna a munkásságába.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2018.06.25. 12:55:22

A rohadt életbe, most komolyan azon picsogtok hogy használt helyett új metrót küldtek az oroszok?

Ezért törlik fel veletek a padlót 4 évente, ballibsik.

postakocsi 2018.06.25. 13:07:32

@dunántúli gyerek:
magánynyugdíj megvan? 27% Áfa megvan? majd 400Ft-os benzinár megvan?
De ha kihúzod a fejed az orbán seggéből és rákeresel hogy mennyi új adót vezetett be a volt soros ügynököd. :) Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a legnagyobb magyar hazaáruló, hiszen tavaly húszezer ellenőrizetlen letelepési kötvényt adtak el. Ja nem, igazad van, azt csak az offshore haveroknak ment....
De ezen a húszezren felül még behoztak 1400 migránst, szóval kiváncsi leszek, mikor jelentik fel a fideszt hogy migránssimogatók, főleg, hogy most hoztak törvényt kvázi saját maguk ellen.
És ne gyere a gyurcsánybohóccal, az egész mai magyar parlament a komcsik szinjátéka. (Oszd meg és uralkodj... )

dr. mesterséges színezék 2018.06.25. 13:12:47

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: "A rohadt életbe, most komolyan azon picsogtok hogy használt helyett új metrót küldtek az oroszok?"

Ugye nem olvastad végig? Nem baj, nem is egymondatos plakát ez, hogy mindenki a végéig érjen.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.06.25. 13:14:45

Ugyanennyiből lehetnének klimatizált és csendes Stadler kocsik is a 3-as Metrón. Csak a nép érdeke itt is alá lett rendelve a politikusok érdekeinek. Orb éppen Putty-ot nyalogatta akkoriban. Ezért aztán a nép 20 évig szívhat a szar orosz kocsikban. Remélem, hogy az ostobák legközelebb 4/5-öt adnak ezeknek.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2018.06.25. 13:20:23

Azt nem értem, hogy ebben a hírben mi az újdonság? Már két éve is cikkeztek erről, meg tavaly is.

nol.hu/belfold/nagy-metrotrukk-uj-lett-maradhat-1617909

dr. mesterséges színezék 2018.06.25. 13:26:45

@dunántúli gyerek: "Hat persze, az EU, ahol nincs gazdasagi novekedes fizet hogy nalunk azert legyen...."

Nem volt a kedvenced a százalékszámítás, ugye? Mennyinek az annyi százaléka az mennyi, meg ilyenek...

- Gyerekek! Olyan buták vagytok, hogy az osztály 50 százaléka meg fog bukni matekból!
- De hiszen nem is vagyunk annyian...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.06.25. 13:29:17

@dunántúli gyerek: Ez nagyon kevés. Bár tök jól bemutatod, hogy milyen egy setét mélyfideszes ma Magyarországon.

dr. mesterséges színezék 2018.06.25. 13:30:46

@dunántúli gyerek: "amit nem en fizetek, az nem erdekel"

Te majd fizeted azt, amit elhanyagolnak/nem fejlesztenek azért, hogy most Lőrinc zsebre vághassa ezt.

Írnám, hogy szerencsétlen hülye vagy, de nem, te vagy hobbiból vagy érdekből direkt írsz ilyen hülyeségeket.

a Zamboni nem egy tészta 2018.06.25. 13:32:57

Annak idején ezt valahol leírták: csúszással újítottak fel metrokocsikat. Annak érdekében, hogy ez első kocsik hamar visszaérjenek, ugyanabból a típusból már kint elkezdtek felíjitani. Ergo a végén maradt pá darab. Ki nem szarja le... részemről FIDESZ KDNP, ott rugok bele ahol lehet, de az most vihar egy pohár vizben

SAndris 2018.06.25. 13:43:55

@kvp: Persze, lehet a műszaki tartalmon, ár-érték arányon vitatkozni, de láthatóan az volt az orosz gyártó érdeke, hogy ilyen összehasonlítás ne legyen, ezért inkább csúnyán becsapták a vásárlókat. Feltehető, ők maguk is úgy gondolták, hogy enélkül nincs esélyük. Ez a poszt fő mondanivalója.

Egyébként volt alternatíva bőven, új szerelvényre is, és a felújításra is adtak észtek is ajánlatot (az orosznál sokkal olcsóbbat, úgyhogy őket gyorsan kizárták, mondván, az túl olcsó).

Ugyanakkor túlzás a poszt állítása, hogy ez így drágább volt, mint új, modern (mondjuk Alstom) szerelvényeket venni, valójában valamivel olcsóbb volt, és igen, azoknak is vannak hibái. Láttuk, hogy az Alstom sem szent életű, a pénzt megvető, igazmondó szerzetesekből áll (simán leszállítanak egy szabványnak nem megfelelő szerelvényt, majd úgy tesznek, mintha mi sem történt volna). Szóval lehet, hogy végső soron nem jártunk nagyon rosszul. Ezt majd az idő dönti el, mindenesetre a "felújított" szerelvényekre rövidebb a garanciális idő, mint az újakra lett volna.

konrada 2018.06.25. 13:52:02

@Happy Hepar:
...ha ugyanannyiért cakumpakk (vezérléssel és mindennel együtt: remiz szervizbázissal),
akkor jogosan írod.

...csak hát az ugyanannyiból még a legnagyobb excell-mágusoknak is csak úgy jött ki, hogy a várható élettartamot 1,5-tel felszorozták a másiknál, és úgy osztották vissza szerelvényekre, nem foglalkozva a járulékos költségekkel...

...de persze ha van állításodra linked, akkor virítsd....

konrada 2018.06.25. 13:54:34

@ReWriter:
...uborkaszezon van.
...és azért ez még mindig kevésbé ciki téma egy magára valamit adó ellenzéki számára, mint zorbán nadrágja...;))

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.06.25. 13:57:27

@konrada: Te metróipari szakember vagy? Érdekes, hogy a fideszgecik értenek a metrótól az atomenergiánát át a migrációkezelésig mindenhez.

Nos azt tudom laikusként, hogy ezek az orosz "felújított" metrókocsik szarok. Hangosak, zörögnek, melegek. Aztán meg azt is tudom, hogy a 2-es és 4-es vonalon járó szerelvények csendesebbek, kényelmesebbek, hűvösebbek. És igen, nyilván a 2-es és 4-es vonalon futó szerelvényekhez ki van építve a support infrastruktúra is. Ezt mind biztosan jogosan írom. Az ár pedig elég összetett kérdés, ami sokmindetől függ. Te nyilván értesz hozzá, én nem. Annyit olvastam anno, hogy nem lett volna drágább sokkal új Alstom kocsikat venni. Időm viszont sajnos nincs veled vitázni (és a netes munkásságod alapján értelme sem), így linket, ha érdekel keress magadnak.

Dr. Fotos 2018.06.25. 14:01:34

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Te agymosott fidesznyik. Most komolyan nem akarod felfogni, hogy SOKKAL JOBB ES MODERNEBB metrot kaphatott volna a varos ugyanennyi penzert? Mondjuk olyant ami nem rohad le fakekockak miatt. Olyan ami 'uj' leter nem rozsdasodik 1 ev mulva? Az egesz felujitosdi csak az orosz embargo miatt lett kitalalva, hogy kedves partitkarod csontig benyalhasson putyinkanak. Ennek tapsikolsz? Vagy a kozszolgalati egyetemen mar ennyire alapkovetelmeny az agymentesseg?

konrada 2018.06.25. 14:11:29

@Happy Hepar:
...nem.
Ellentétben veled, akinek a beírásból egyből látszik, hogy igazi sza.ember...

dunántúli gyerek 2018.06.25. 14:12:36

@postakocsi: mit szamit olyan ado amit senki nem fizet?

Megduplazta az adok szamat....baszom kit erdekel ez a FAKENEWS?

amit mindenki fizet azok az adok kb. fele a lippsi komcsi korszakenak amihez meg el is adosodtak pedig lerohadt az orszag

dr. mesterséges színezék 2018.06.25. 14:12:47

@dunántúli gyerek: Handabanda. Semmi köze ahhoz amit írtam.
Fake raply.

konrada 2018.06.25. 14:13:44

@Happy Hepar:
...ja, és egyébként a válaszodból látszik, hogy az elöző beírásod igazi hasraütés volt, ezért személyeskedsz egyből, mert állításod nem tudod megvédeni...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.06.25. 14:28:43

@konrada: Azért személyeskedek, mert egy utolsó fideszes bértroll vagy. Nem másért. Tudod, sokba vagy nekem, legalább feszültséglevezetésre jó lehetsz. Az álláspontom nyilván helyénvaló, a tiéddel szemben pedig pláne.

G. Wolf 2018.06.25. 14:29:42

Szerintem simán megállná a helyét a hűtlen kezelés, vagy korrupció. Drágábban vettünk rosszabbat. Ezt eléggé nehéz védeni, de amíg ez a vezetés van (kormányon és fővárosban) addig úgysem lesz változás. Után meg elévül... És persze az "urak" nem használják.

Az már csak hab a tortán, hogy pár százezres klímára már nem tellett, ezért egy sima rövidnadrág és pólóban is le lehet izzadni, akár még ülve is...

dunántúli gyerek 2018.06.25. 14:33:51

@G. Wolf: te izzadsz a fold alatt a huzatban?

mas baj lesz akkor

wolves84lb 2018.06.25. 14:35:10

@Jankove: "Akárki akármit mond, az orosz metró azért már bizonyított tartósság tekintetében, még az olyan puritán körülmények között is, mint nálunk a balkánon, ahol tudjuk hogy a karbantartás=gányolás. Ezért nem is szabad ide csillivilli tömegközlekedési eszközöket vásárolni, légkondi, légrugó, wifi, lcd képernyős utastájékoztatás, és a többi parasztvakítás, mert ezek berendezések nagyjából az első meghibásodásig fognak működni, aztán soha többet. A tömegközlekedési eszköznek az a feladata hogy elvigyen A-ból B-be, és tegye ezt üzembiztosan minden nap, évtizedeken keresztül. A dizájn, a parasztvakítás, a kényeztető funkciók, meg a többi nyugati marketingbaromság engem nem érdekelnek."

Szerencsére nem mindenki olyan igénytelen és világtalan barom fasz, mint te...

chrisred 2018.06.25. 14:38:57

@G. Wolf: Ezekre a szerelvényekre csak igen drága klíma kerülhetne, és még a technikai kivitelezése sem ismert.

wolves84lb 2018.06.25. 14:39:08

@dunántúli gyerek: mára tényleg csak te jutottál, te kretén?

wolves84lb 2018.06.25. 14:39:51

@dunántúli gyerek: mert mi lesz, fideszmajom? Toppantasz a lábacskáddal, kisfiú?

cselaxi 2018.06.25. 14:40:53

@dunántúli gyerek: Hallás után nem tanulunk. Libsik vagyunk (tudod, a liberális szóból).

wolves84lb 2018.06.25. 14:43:41

@Warlimont:
"Igy azutan valoszinuleg mind a ket fel tudtaval siman kijatszottak az embargot. Amugy ha ezek a metrok is tudnak 40 evet, akkor nem lesz baj veluk."

Ilyet csak az ír le, aki 20 éve nem volt nyugaton, vagy távol-keleten, vagy akár a perzsa-öbölben...

G. Wolf 2018.06.25. 14:46:32

@dunántúli gyerek: hát, ha néha utaznál azon a metrón akkor rájönnél hogy igen ott mindenki izzad... kökin a napon felforrósodik a szerelvény, és nem hül le... de mindegy, gondolj amit akarsz...

G. Wolf 2018.06.25. 14:48:15

@chrisred: nehezen hiszem el hogy több millió ft lett volna a kibaszott klíma... de legyen és ha igen, akkor még inkább igaz a hűtlen kezelés, mert ezt is hozzá kéne adni, mint amit "elloptak" belőle...

wolves84lb 2018.06.25. 14:53:37

@dunántúli gyerek:
"Mivel az EUs penzek 90%-a azonnal a nyugati multikhoz kerul, igy az EUs penzek megcsapolasat is a nyugatiak vegzik elsosorban.

A maradek okos elosztasa a titka, amiert mi vagyunk az EU leggyorsabban fejlodo gazdasaga."

Na elmész te a retkes román kurva anyádba...

konrada 2018.06.25. 14:54:57

@Happy Hepar:
Nyilván...
...tudod elég sivár életed lehet, ha csak úgy tudsz kielégülni, ha személyeskedsz.;))

...de ha spórolni akarnál rajtam, qrva egyszerű lenne: tegyél be linket az állításodra, és nem röhögnének téged körbe, ami valóban elég nagy érvágás lehet neked...;)

(...egyébként jelzem: a felnőtteknél úgy szokás beégetni a másikat, ha tényeket írunk le, vagy mások által tényeknek hitteket tényekkel cáfolunk. A személyeskedés a gyermeteg lélek bizonyítványa.
...s ez a jó tanács ingyen van, nehogy ezt is felródd költségként!;))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.25. 15:11:38

@kvp: "Szerintem erdemes megnezni, hogy ebbol a penzbol tudtunk volna-e jobbat venni. "

Ezt a kérdést kerülték meg azzal, hogy kamu felújított szerelvényeket vettek valódi verseny helyett.

konrada 2018.06.25. 15:26:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...azért már akkor is próbálták ezt kideríteni, de még a legmélyebb kutakodásban is úgy jött ki versenyképes ár az orosz "csodák" helyett, ha a pénzügyi részt nagyon visszafogták a pontozásban, és olyan elemeket emeltek bele, mely a várható élettartammal játszott, viszont kihagyták az adoptálási költségeket...

...de ez csak szimplán sóherség...
...szvsz. szerintem is jobb lett volna, ha plusz 30-40 mrd-ért korszerűbb járműveket vesz Budapest...
(Csak hát a fránya szabályzók: a 4-es után Budapest csak felújításra kapott pénzt az EU-tól, így ha a járműveken ennyire túlvállalja magát adóssággal, az veszélybe sodorta volna az alagút-állomásfelújítást is...)

CSOKKI MÁLNA 2018.06.25. 15:35:15

Tessék mondani a 170 milliárdos -EU-sbizottság által kimutatott -szoci-szadesz metromutyival mi a helyzet..?

chrisred 2018.06.25. 15:41:24

@konrada: Az Unió nem ad támogatást a járműfelújításra.

cso zsi 2018.06.25. 15:42:22

@pina noir: Melyikre gondolsz? Amit a jelenlegi vezetés akkor még ellenzékből vétózott meg, vagy amit a jelenlegi vezetés fogadott el úgy, hogy a biztonsági berendezések igényét egy tollvonással áthúzták, majd a baleset miatt azóta is lassúmenetben járnak?

chrisred 2018.06.25. 15:46:28

@konrada: Egyébként nincs kapcsolat a szerelvénybeszerzés és az infrastruktúra felújítása között, már ami pénzügyi hátterét illeti. A hármas metró vonalának felújításához csak akkor lehet uniós forrást igénybevenni, ha valóban értéktöbbletet jelentő korszerűsítő beruházás, és nem csak az elmaradt karbantartási feladatok pótlása valósul meg.

cso zsi 2018.06.25. 15:47:07

@dunántúli gyerek: Ugye te nem használod? Huzat nincs, meleg van. Télen is.
A tetőszellőzőkön is meleg levegő jut a kocsikba.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 15:47:35

@cso zsi: FAKE NEWS

A 170 mrdos szoci-szadesz lopas az EU legnagyobb lopasa eddig

es FAKE NEWS nem az ellenzek kormanyzott, hanem a kormany

CSOKKI MÁLNA 2018.06.25. 15:47:51

@cso zsi: Arra gondolok, hogy szociszadszék úgy 170milliárddal túlszámlázták a 4-es metrót..( ÁCSI GITÁR, EZ MÉG FIKTÍVNEK IS SZAR..:)))

dunántúli gyerek 2018.06.25. 15:48:41

@cso zsi: en pont leszarom

A pestiek nem szavaztak elegge a Fideszre en hagynam lerohadni az egesz varost

chrisred 2018.06.25. 15:49:28

@pina noir: Reméljük semmi nem lesz belőle, és nem kell egy fillér támogatást sem visszafizetni. Hasonlóan a fideszes szabálytalan közbeszerzésekhez. Mert nem azok fogják megszívni, akik nagyokat kaszáltak rajta, hanem mi, adófizetők.

chrisred 2018.06.25. 15:52:13

@pina noir: Maga Tarlós mondta, ha az a pénz nem került volna bele a metróépítésbe, akkor most egy üres alagút húzódna keresztül Budapest alatt. Szabálytalanul használták fel a támogatást, de arra nincs bizonyíték, hogy nem használták fel.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.25. 15:52:31

@cso zsi: A felújított metrószerelvények a pályafelújítás után fognak megfelelően funkcionálni, amikor érvényesülhet a fékezési hő visszatáplálás.
Prágában is felújított légkondi nélküli metró közlekedik..
A föld alatt nem hűtünk, alagutat nem fűtünk..

postakocsi 2018.06.25. 15:55:13

@dunántúli gyerek:
Látom terelsz kicsi fideszes, pont a lényeget nem fogtad.
Hazaáruló tetves soros banda a fidesz. Ennyi.
Na szaladj, kérdezd meg a tartótisztedtől, hogy hol kell bérkommentelned tovább, hol van rád szükség... :D

cso zsi 2018.06.25. 15:57:07

@SAndris: Az orosz gyártónak jóval modernebb szerelvényei is vannak. Mit ad isten, olyan is, amivel meg lehet oldani (egyszer majd egy távoli jövőben) a 2-es metró, és a HÉV összeköttetését, mert áramszedője IS van.

eßemfaßom meg áll 2018.06.25. 15:57:24

b1.blog.hu/2016/06/03/6_ok_amiert_nem_jartunk_jol_az_uj_metrokocsikkal

Két éve megírtátok ezt a fantasztikus leleplezést. Meg is bukott orbán csúfosan azóta.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.25. 15:57:30

@chrisred: Felhasználták csak kissé drágán számláztak mindent. A hálás kivitelező pedig visszacsurgatott a jó kis extraprofitból..Vagyis mutyiztak egy jót.

chrisred 2018.06.25. 15:58:09

@pina noir: Meglátjuk 2020 után. Meg azt is, hogy addigra milyen állapotban lesznek ezek a szerelvények.

cso zsi 2018.06.25. 15:58:47

@pina noir: "A föld alatt nem hűtünk, alagutat nem fűtünk.. "
Egyrészt, a régi, és az új orosz metró is fűti az alagutat.
Másrészt, az Alstomokon működik a klíma.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 15:59:19

@postakocsi: a Fidexnek nem kell berkommentelo 2030ig, amig tuti a 2/3

cso zsi 2018.06.25. 16:00:19

@dunántúli gyerek: Ha pont leszarod, akkor mit dumálsz bele?
Egyáltalán ebből az országból ténykedsz? Ha nem, akkor tedd ott, ahol élsz, és adót fizetsz.

Tonald Dramp 2018.06.25. 16:04:18

"nem lehetünk biztosak benne, hogy az oroszoktól milyen metrót kaptunk, az felújított, új, újszerű, vagy csak simán a maradék a raktár mélyéről."

Nehez meghatarozni, mi szamit felujitasnak, es mi ujnak. Ha egy metroszerelveny felujitasa soran, minden alkatreszet kicserelik, akkor az most mi ?
Es ha ugyis minden alkatreszet cserelni kell, akkor azt akar egyben szetszedes nelkul is megoldhatjuk, ugy hogy a helyere teszunk egy ujat, es atrakjuk ra a rendszamot.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 16:07:54

@cso zsi: Mert, eddig hany ballipsi szavazo fizetett adot?

Hagyjuk mar.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.06.25. 16:32:34

@dunántúli gyerek: Szerinted a baloldali szavazók nem fizetnek adót?

dunántúli gyerek 2018.06.25. 16:37:26

@Happy Hepar: Amikor a lippsik kormanyoztak a nyuggereken kamurokkantakon kivul oda mas nem nagyon szavazott

tipikus prolik akik csak kivesznek a kozosbol, errol szol a baller politika....vegyuk el a zsetont attol aki kereste adjuk oda a lusta szemet aljanepnek

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.06.25. 16:37:45

@konrada: Teljesen feleslegesen jártatod a büdös narancsszagú pofádat fideszes. Teljesen.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 16:38:15

@Happy Hepar: ja de meg az AFA csalok es KAMUminimalberes csalok azok maig emeszpesek

SAndris 2018.06.25. 16:38:35

@cso zsi: Hát lehet, de nem ilyet adtak, meg a hármasra nem is kellett, vagy mire gondolsz?

cso zsi 2018.06.25. 16:43:09

@dunántúli gyerek: Te tényleg fizetett hülye vagy? Minden bejelentett munkavállaló adófizető is egyben. Valamint lassan húsz éve, hogy az újszülött adószámot kap, azonnal a szül.akvi. kivonat mellé.

dunántúli gyerek 2018.06.25. 16:45:09

@cso zsi: nem erdekel ki adofizeto

az erdekel, ki ad bele, es ki vesz ki, nem bonyolult

a ballipsik a tipikus adobol finanszirozott prolik

cso zsi 2018.06.25. 16:45:42

@dunántúli gyerek: Emlékszel valami olajszőkítős bulira? Ott ül a kormányban.

cso zsi 2018.06.25. 16:46:28

@dunántúli gyerek: Te tényleg fizetett hülye vagy. Ha ingyen csinálod, akkor meg röhejes.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.25. 17:40:13

@cso zsi: Elég nagy hülyeség. Pazarlás.Prágában klíma nélkül is megfelelő a hőmérséklet nyáron is, a felújított orosz szerelvényeken. Az új hajtáslánccal nálunk visszatáplálható lesz a fékezési hő a rendszerbe, ezáltal nem lesz olyan magas hőmérsékletű az alagút. Ha légkondizol, akkor egyébként hőt nyomatsz ki az alagútba a szerelvényből..

Nagykörúton túli magyar 2018.06.25. 17:48:05

2010: Jajj mi lesz itt, jövőre tönkre megy az ország!
2011: jövőre aztán tényleg
2012: na de jövőre
2013: kész, jövőre tényleg annyi az országnak
2014: idénre ugyan még nem, de jövőre igen
2015: na majd jövőre
2016: ez most már biztos, jövőre annyi
2017: már csak egy év

2018: index.hu/kulfold/eurologus/2018/05/29/majdnem_a_negyedet_buknank_a_kohezios_penzeknek_2021_utan/

Burgermeister 2018.06.25. 17:57:35

nem kell használni és kész...amugyis szar állapotban van a pályatest, gyakorlatilag egy időzített bomba az egész hármas

konrada 2018.06.25. 18:35:13

@Happy Hepar: Látom. Te már csak ilyen maradsz.
... nem nekem kell téged nevelni, ha szüleidnek se sikerült...

konrada 2018.06.25. 18:37:04

@Happy Hepar:
Látom.
... ha szüleidnek nem sikerült, nem nekem kell pótolni a nevelésed...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.06.25. 18:43:19

@konrada: Nézzenek oda. A hülye kis fideszes mindjárt több kommentben is pofázgat. :-) Remek. Pedig csendben szégyellened kéne magad az ostobaságodért.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.25. 18:47:10

@Happy Hepar: A prágaiaknak jók a felújított orosz szerelvények? Vagy oda is elér a Zorbány keze..?

cso zsi 2018.06.25. 20:17:31

@pina noir: Prágában a cseh Skoda-gyár újította fel a szerelvényeket. kozlekedes.org/ahol-a-metrot-sem-dobjak-ki/

2018.06.25. 20:36:06

@Szél Bernadett börtönben van már?:

:) kihagytad hogy románia és szlovákia is már 10 éve minden évben menetrendszerűen lehagy minket :)

2018.06.25. 20:51:19

@lyken: "Elektromos buszból is kellett a hazai "fejlesztés", nem volt jó a bevált nemzetközi."

Hagyjuk már a magyar cuccok ekézését. Napokig főcímen van, és kéjes örömmel csámcsognak azon, ha a friss magyar fejlesztésű járműről leesik a szelepsapka, de nem látom ugyanezt az ügybuzgalmat, amikor porig ég a "kiforrott nemzetközi technika" az útjainkon. Pedig volt rá precedens nem egy a közelmúltban.

morph on deer 2018.06.25. 21:43:51

@pina noir:
“Ha légkondizol, akkor egyébként hőt nyomatsz ki az alagútba a szerelvényből..”

Mert te talán az alagútban szaladgálsz, hogy az zavar(na)?
Csak azért, mert a légkondi az utastérben szokta kifejteni a hatását, ahol egyébkén az utasok többsége szokott tartózkodni.
Merthogy nekik hiányzik a hűtés, meg a szűrt, tiszta levegő.

Az, hogy az alagútban mi van, annak ebben az esetben nincs jelentősége!
Szerintem.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.25. 21:59:11

@morph on deer: Már hogyne volna jelentősége.Ha hőt nyomatsz ki az alagútba, akkor a szerelvény a melegebb közegben halad.
Teljesen felesleges egy alagútban közlekedő szerelvénybe légkondit szerelni. A fékezési hő visszatáplálásával, és az alagút megfelelő átszellőztetésével elérhető az elvárt hőmérséklet, ahogy az a prágai metróban is van.

konrada 2018.06.25. 22:51:43

@Happy Hepar:
Elég szegyenkedésnek a szüleidé miattad.

... bár igaz, nekem is szégyen az, hogy emberszámba vettelek, és válaszoltam egy ilyen kis trollnak, mea culpa...

Pierr Kardán 2018.06.25. 23:32:58

@pina noir: Te ugye nem pesti vagy? Onnan tudom, hogy csak olyan mond ilyen hülyeségeket, aki nem utazik rendszeresen a metrón Budapesten.

Az egyik metrón jó idő van, kellemes hűvösben lehet utazni. A másik metrón meg dög meleg van, a tetőszellőzőből olyan meleg levegő jön be a szerelvénybe, mint egy légkeveréses sütőben.

A hideg metró az Alstom. A meleg levegőt befújó pedig az orosz (ami szerinted persze jó, Mátészalkáról nézve nekem is ez lenne a véleményem, de nap mint nap utazni rajta valami rettenet.)

A régi orosz metrón sem volt légkondi, de volt rajta egy remek szellőzőrendszer. A tető jobb oldalán előrefelé, a bal oldalán pedig hátrafelé néztek a szellőzők. Szóval menetben jobbról jött be a levegő és balra ment ki, menetben pedig balról jött be és jobbra ment ki. (A metró oda-vissza közlekedik, nem tud megfordulni. Ráadásul a régi metrónál a szerelvény alján voltak a fékezőellenállások, tehát nem fűtötte közvetlenül a beszívott levegőt.)

Az új orosz metróban nincsenek ilyen szellőzőnyílások (ezért sem valószínű, hogy felújított lenne az új metró), hanem van egy központi légbefúvó. Ez jó lenne, ha lenne hozzá légkondi, de nincs :-(

A pestieknek marad az ájuldozás a meleg metróban, a dunántúliaknak, meg a mátészalkaiaknak meg marad a kárörvendezés :-(

tomsawyer3131 2018.06.26. 00:05:22

@Pierr Kardán: Hát azt nem tudom ,hogy hova való ,de ordenáré baromságokat beszél az biztos. Cseppet sem zavarja ,hogy egy villamos hálózatba csak villamos energiát lehet betáplálni, csak önti a faszságait. Fékezési hő mi? Eszem faszom megáll...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.06.26. 03:38:39

@morph on deer: Megvédem feketepinát, az alagútban eleve hűvösebb van nyáron (télen meg melegebb), véleményem szerint nem kell külön légkondi, ha van megfelelő szellőzés, és a fékezés energiája nem alakul súrlódási hővé (nem melegíti az alagutat), hanem nagy részét visszaalakítják árammá.

chrisred 2018.06.26. 05:23:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ez az, amit majd csak 2020-ban fogunk meglátni, mert a szellőzést csak a felújítás utolsó fázisában fogják rendbehozni.

nu pagagyí 2018.06.26. 06:19:55

Kár az oroszokat szidni ebben az ügyben. A felelősök itthon vannak, ők azok, akik ezen a korrupt beszerzésen nyerészkedtek. Az oroszok az ügyben csak közvetítők voltak, visszacsurgatták az extraprofit nagyobb részét a Fidesz-maffia szokásos körének. A nyolc év alatt megismert fosztogatási módszerekkel, a felújított roncsok javítgatása további nyerészkedés alapja lehet.

2018.06.26. 08:06:43

@citrix: így is van ez a kvantummetró, már csak azt kéne kifejleszteni, hogy az örsön is legyen, és ugyanakkor a moszkva téren

vagy addig is orbán legyen az örsön :)

Darth Revan 2018.06.26. 09:45:13

@Ego55: "Akkor most az a baj, hogy nem felújított hanem új?"

"""új"""

ugy uj, hogy amikor legyartottak mar elavult volt. Ugy uj, hogy ki tudja miota rohadt a raktarban es mar most marja szet a rozsda ezt a szart.

Paradigma 2018.06.26. 11:14:11

Egyébként az honnan tudható, hogy ez a fotó tényleg két napja készült?

Nagy Zoltáán 2018.06.26. 11:51:24

Azért elég gázos és manipulatív ez a cikk.

Azt még elhiszem (bár a nyugatiak is kalap sz@rok voltak!!!), hogy új nyugati metrót csak 20-30%-al drágábban vehettünk volna. (bár ebben is kételkedem, mert szerintem drágább lett volna a vége).

De az mi a jó francért baj, hogy a ruszkik újat küldtek a felújítás helyett?????

Szerintem így jobban jártunk. (a már meglévő és aláírt szerződésekhez képest)

Nagykörúton túli magyar 2018.06.26. 11:51:44

@Paradigma: kényes kérdés ez, nem érzed? Kétségbe vonni egy libsi állítást manapság igencsak súlyos börtönévekbe kerülhet.

Nagy Zoltáán 2018.06.26. 11:58:22

@nu pagagyí: szerintem te egy kicsit eltévedtél a világban:
1. a "fidesz maffia" kb. 10X kevesebbet lop az elmúlt évek balliberális tolvajaihoz képest. Most legalább történnek felújítások, építkezések (igaz sok bennük a korrupció.) A ballibek alatt SEMMI nem történt és MINDENT ellopotak.

2. Az oroszokkal való üzletelés (szinte már) kötelező politikai kavarás. Egyértelmű, hogy le kell őket kenyerezni valamivel, különben 2 perc alatt szétverik a gazdaságunkat (lásd a maszoposok által elkúrált MALÉV oroszok általi tönkretétele, vagy MOL tönkretétele felé tett orosz manőverek (melyekbe bevonták az ÖMV-t is)).

chrisred 2018.06.26. 12:11:46

@Nagy Zoltáán: Hát mondjuk azért, mert nem olyan szerelvényeket küldenek, amire nekünk szükségünk van, hanem ami náluk a raktárban álldogált.

chrisred 2018.06.26. 12:13:26

@Nagy Zoltáán: 2. Rabszolgának lenni sokkal biztonságosabb, mint szabadnak.

julion 2018.06.26. 12:42:15

@Nagy Zoltáán: Ez a "jobban jártunk" a budapestiek döntő többségére nem - ám néhány kiválasztott számára viszont teljesen igaz. Egyetlen oka volt, hogy a felújítást választották és nem nyilt versenyben döntötték el a beszerzést. Így tutira az oroszokkal lehetett bótolni, annak pedig megkerülhetetlen eleme az "alkotmányos költség". És egy ekkiora üzletnél már dollármilliókkat kaszálhattak az arra érdemesek. Hogy a budapestziekkel és a metrókocsikkal mi lesz, arra pedig nagy ívben szarnak.

konrada 2018.06.26. 13:50:39

@julion:
...szvsz. a budapestiek többségét* nem nagyon érdekli, milyen metró jár az alagútban - ha nem kell attól fosnia, hogy nem gyullad ki alatta, ha néhány havonta, vagy évente azzal megy...

*cca. 350 ezren utaznak rajta, amiból minima 50 ezer nem is fővárosi. A másik 1,5 milliónak van elég baja a várossal másban, nem vagyok biztos benne, hogy azokat szaporítaná inkább azzal, hogy elvárna azt: arra jusson kevesebb, de legyen csilivilibb a 3-as...;)

chrisred 2018.06.26. 14:23:18

@konrada: A napi utasszám 600 ezer felett van, és nem mindig ugyanazok használják. Vagyis a budapestiek többsége igénybe veszi.

konrada 2018.06.26. 15:01:00

@chrisred:
....hát..
...ugye nem komolyan gondolod, hogy mindenki csak egy irányba utazik, és azt se - hogy ha mégis - 1,8 millának több mint a fele a 0,6...;))

(Egyébként ha figyelmesebben elolvasnád az előzményt és a válaszom:
az előzmény szerint a budapestiek többsége igényelné azt, ha a 3-ason csilivilibb járna, és azt vitattam azzal hogy a budapestiek többsége olyan kevésszer használja, hogy ez számukra nem fő szempont a város üzemeltetésében...)

Füredi Károly 2018.06.26. 15:20:31

Ha nem tévedek, akkor a gyártó a refurbished berendezésekkel kapcsolatban is gazdaságossági alapon dönt, szóval csak azt újítja fel, amit még érdemes, a többiből donor lesz vagy hulladék, a vevő pedig kap egy felújított berendezést garanciával. Tök mindegy a funkcionalitás szempontjából, hogy az előzőleg kié volt.
Ebből a szempontból átverésről beszélni maga az átverés, kivéve ha a szerződés kifejezetten ragaszkodott volna a régi kocsikhoz, ami meg gazdaságilag kockázatos és indokolatlan.

chrisred 2018.06.26. 15:44:17

@konrada: Bizonyára vannak elemzések, amik kimutatják, hogy hányan vannak, akik naponta többször, és hányan, akik hetente átlagban egyszer veszik igénybe, satöbbi, de ez lényegtelen. Mert ettől függetlenül ez az ország legforgalmasabb tömegközlekedési útvonala, többen veszik igénybe, mint a MÁV egész hálózatát. Tehát, ha az a konklúzió, hogy nem szükséges az utasok igényeinek megfelelő szinten üzemelteni, akkor ez az ország összes többi tömegközlekedési járatára is igaz kell, hogy legyen. Vagyis az országnak nincs szüksége új járművekre.

histar007 2018.06.26. 16:26:01

Amikor az Alstomtól vettünk, akkor pedig ott került mindenki lakat alá korrupció miatt. Amúgy meg az is drágult eleget és még csak határidőre sem tudtak szállítani. De így volt ez a Combino villamosokkal és nagyjából, amit itt a közlekedési cégek beszereztek a legutóbbi időben.
Gondolom az oroszok adtak egy általány árat annak idején és ezen a kereten belül ők döntöttek, hogy mi az ami gazdaságosan menthető és mi nem. Az árajánlatot alighanem egy műszaki felmérés előzte meg, jó kérdés hogy milyen mélységű és hány kocsin. A statisztika szerint elég 10%-ot megvizsgálni, a maradékot a futás és az életkor alapján el lehet képzelni. Közben persze idő telt el, ami alatt az állapot romlott.
A lényeg, hogy a statisztikai felmérés és a konkrét javítás között évek telhettek el, ami egy ekkora projektben belefér.

Az a tény, hogy 30%-kal drágábban új is jöhetett volna meg érthetetlen. Ha a posztoló bármi vásárlásakor akár 30%-kal többet is tud kiadni ugyanazért, akkor szerencsés. A legtöbben egy adott pénzt szeretnék kimaxolni, vagy ugyanazt a legolcsóbban.

Amúgy pedig még sosem sírtam, amikor leadtam az autószerelőnél az utómat és felújítás helyett újat kaptam.

CSOKKI MÁLNA 2018.06.26. 18:27:47

@Pierr Kardán: Próbáld meg értelmezni azokat, amiket írtam. Az felújított-Hitachi hajtáslánccal felszerelt metrók-akkor fognak teljes értékűen működni, ha a a pályafelújítás elkészül, és lehetővé válik a fékezési hő visszatáplálása, valamint új szellőzőrendszer lesz a vonalon.
Teljesen felesleges, és pazarlás egy alagútban közlekedő járműre légkondit szerelni.

A föld alatt nem fűtünk, alagutat nem fűtünk..

pallee 2018.06.26. 18:57:01

@pina noir: Majdnem jó amit írsz, de nem a fékezési hőt táplálja vissza, hanem a vontatómotor ún. villamos féküzemben visszatáplál a hálózatba. Pont az a lényeg, hogy nem keletkezik hő, csak áram. A gond az, hogy a hálózat jelenleg még nem alkalmas ennek a "befogadására", ezért van hő és ezért melegszik az alagút jobban.
Azt speciel nem tudom, hogy ettől mennyivel lesz hűvösebb az alagút, csak bízni tudok abban, hogy valaki kiszámolta.

kiskutyauto 2018.06.26. 20:00:28

Ugyan kérem, nálunk Orbanisztán-Abszurdisztánban ez hétköznapi mindennapos eset....

CSOKKI MÁLNA 2018.06.28. 11:12:38

@pallee: Igen, ez a pontos megfogalmazás. Én csak laikusként írtam. Sztem sokat számít. Gondold el, hogy amíg mondjuk 4-kor felszállsz a metróra, addig reggel 4 óta húznak el szerelvények az alagútban két percenként, termelve a hőt. Ezenkívül a felújítatlan vonal szellőztetőrendszere is problémás volt finoman fogalmazva..
süti beállítások módosítása