B1 blogcsalád



Kásler kitalálta azt, amit nyolc éve már egyszer lenyúltak a Jobbiktól

2018. május 25. - ashwood

image_5.jpegHol a Magyar Őstörténeti Kutató Intézet? Milyen eredményeket tud felmutatni a Julianus-program? Kiírtja-e a DNS a nyelvrokonságot? Megannyi égető kérdés! Szerencsére Kásler Miklós professzor-miniszter a helyzet magaslatán áll.

A játék a szokásos: ki mondta és mikor?

– Létre kellene hozni egy új intézményt a magyar eredettörténet kutatására, mert egy nemzetet, amely tisztában van a múltjával és az eredetével, nem lehet félrelökni.

Egy néhány fős genetikai kutatócsoportnak föl kellene térképeznie a mai magyar népesség genetikai kapcsolatrendszerét mindazon népekkel, amelyekkel a történelemben vélelmezhetően (vagy csak egyesek vélekedése szerint) vérségi kapcsolatba került.

– … a Magyar Őstörténeti Kutató Intézet felállítása, hiszen a magyarság őstörténete az elmúlt évszázadokban a politika áldozatává vált. Nincs ez másként ma sem, hiszen még a vita megindítását is igyekeznek ellehetetleníteni a liberális megmondóemberek, sőt egyenesen megbélyegzik azokat, akik a Habsburg-kor óta hivatalos finnugor rokonsági elméletet meg merik kérdőjelezni. Éppen ezért itt az ideje, hogy a forradalmi változás megmutatkozzon ezen a területen, és végre szervezett keretek között, a tudomány képviselőinek bevonásával meginduljon az érdemi munka. … A magyar őstörténet kutatása nemzeti érdek, hiszen identitásunkat meghatározó területről van szó, amely évszázadok óta mostohagyereke volt a politikának. Nem a tudományos igazság keresése, hanem a magyarság identitásának aláásása volt a célja az elméletek megalkotásának.

Nil novi sub sole.

A megfejtés sorrendben:

Kásler Miklós, emberminiszter, 2018. 05. 24. 

Szőcs Géza kulturális államtitkár, 2010. 06. 11.

Dúró Dóra, a Jobbik frakcióvezető-helyettese, 2011. 04. 26. 

A nemzet pedig itt van nyolc éve, és sehol egy tisztességes Őstörténeti Kutató Intézet. Szűcs lelkesedéséből egy Julianus-program nevű közpénztemetőre futotta, amely a "magyar örökségek és emlékhelyek kataszterének megalkotásával" bíbelődött egy darabig. A finnugor liberális téveszme meg csak tovább hódított - regiszter ide, Julianus oda.

A Jobbik is hiába tépte a száját. Bár saját programjuknak valóban része volt ez az áltudományos elmebaj. Bár a Fidesz ezt is lenyúlta tőlük, mégsem valósította meg végül - ahogy mondjuk az össztársadalmi xenofóbiát és a nemzeti öncélúságot kormányprogram szintjére emelték.

De végre a reneszánsz ember is nekifut, és ahol mások elvéreztek, ott majd ő, Kásler doktor sikert ér el. Sőt, tudományos áttörést.

Az eddig sem érdekelt senkit, hogy a nyelvészetnek és a genetikának aligha van köze egymáshoz. Kásler doktor onkológusként is előszeretettel nyilatkozik a témában - elvégre mindenhez – is – ért.

(Akinek kétségei lennének afelől, hogy a nyelvészek mit is gondolnak a nyelvrokonság mikéntjéről, esetleg az ezzel valamiért párhuzamba állított genetikáról, annak akad bőven olvasmány itt, itt és itt.)

Pontosan tudjuk, hogy az álhírek, összeesküvés-elméletek és a propaganda terjesztette elmebaj világában teljesen természetes a tudomány megtámadása. Elvégre mi más magyarázhatná, hogy semmitelen semmit nem értünk ebből, minthogy így akarnak minket elnyomni. Évszázadok óta. És lám: sikerült is nekik. Annyira el vagyunk nyomva így agyilag-nyelvileg, hogy kénytelenek voltunk harmadszor is kétharmados többeséggel megválasztani Orbán Viktor. Ki tudja, hányszor lesz még képes ez az ország elviselni ekkora elnyomást?

Nekünk igazából már csak egy kérdésünk maradt. Ha Kásler doktor, a világhírű onkológus egy összehasonlító nyelvészeti tudományos eredményt akar genetikai kutatásokkal cáfolni, akkor mit szólna ahhoz, ha valaki előállna a rák gyógyszerével: nem szabad ikes igéket használni, mert az hizlalja a tumort. Aki leszokik az ikes igékről, kigyógyul a rákból. Kásler doktor ezt az elméletet is támogatná, mint onkológus?

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2414000390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sinus67 2018.05.25. 16:12:54

Elképzelem milyen eredményt fog elérni a "világhírű" onkológus az eredettörténetünk kutatásában.
Ha a világhírnévnek örvendő professzor saját szakmájának statisztikai adatai ilyen siralmas képet festenek ...

morph on deer 2018.05.25. 17:12:38

Ó hát ez csak az igazi “tudományos” megközelítés most, hogy mi lettünk a világ közepe egész Felcsúton, meg szükséges is a hagyományőrzés szempontjából...

Merthogy ez egyszer már megvalósult a történet eredeti változatánál is, azt akkor úgy hívták, hogy “Ahnenerbe”.

Nagy szellemek, ha találkoznak!
Bár ugyanarra haladva ez nem is olyan nagy csoda

en.m.wikipedia.org/wiki/Ahnenerbe

Hofipisti 2018.05.25. 17:21:23

Hivatalát (nem közzétet nézeteit) megillető (?) tisztelettel ajánlom az egyébként is "ősmagyar" nevű Kásler úrnak az alábbi kutatási beszámolót:
youtu.be/tyaEQEmt5ls

Énmégújvagyok 2018.05.25. 18:34:28

@Hofipisti: Klassz!
Szerinted Kásler mindebből mennyit értene meg, fogadna el?

sinus67 2018.05.25. 19:30:42

@Énmégújvagyok:
Annyit, mint Einstein relativitás elméletéből!
:-)

morph on deer 2018.05.25. 20:29:45

@Énmégújvagyok:
Köszönöm a linket!

Egyúttal ajánlom azok figyelmébe, akik még mindig úgy gondolják, hogy itt tulajdonképpen minden rendben, csak a ‘tudjukkik’ próbálják befeketíteni dicső vezérünk, sorosverő orbán viktor nemzetvédő politikáját, - csak el kell olvasni.
Ja igen: minden hasonlóság valós személyekkel vagy eseményekkel kizárólag a véletlen műve!
Vagy meg nem.

fordulo_bogyo 2018.05.25. 23:59:29

"Ha Kásler doktor, a világhírű onkológus egy összehasonlító nyelvészeti tudományos eredményt akar genetikai kutatásokkal cáfolni, akkor mit szólna ahhoz, ha valaki előállna a rák gyógyszerével: nem szabad ikes igéket használni, mert az hizlalja a tumort. Aki leszokik az ikes igékről, kigyógyul a rákból. Kásler doktor ezt az elméletet is támogatná, mint onkológus?"

Mennyit ert meg ebbol Kásler ur?

fordulo_bogyo 2018.05.26. 00:01:40

FŐURAK: Bosszantó egy bugris bunkó.
Abcug Koppány, le vele!
Illemkódexről nem hallott,
S nem tud még olvasni se.

SOLT:Mocskos bűzös jutájában
Úrnak képzeli magát.
A kultúráról azt sem tudja,
Eszik-e vagy megisszák.

EGYÜTT:Bosszantó egy bugris bunkó
Abcug Koppány, le vele!
Illemkódexről nem hallott,
S nem tud még olvasni se.

BESE:Torzonborz és mosdatlan,
És csimbókban lóg a haja.
Röf, röf, röf, így kurjongat,
És férges minden asszonya.

EGYÜTT:Bosszantó egy bugris bunkó
Abcug Koppány, le vele!
Illemkódexről nem hallott,
S nem tud még olvasni se.

SUR:Földet túrja nap mint nap,
És trágyadombon hentereg.
Hogyha rájön bűnös kórság,
Kecskét kerget mek, mek, mek.

EGYÜTT:(Mindenki a magáét fújja)

ISTVÁN:Élősködő hitvány férgek tűnjetek a szemem elől!

fordulo_bogyo 2018.05.26. 00:02:40

Bosszantó egy bugris bunkó.
Abcug Kásler, le vele!

fordulo_bogyo 2018.05.26. 00:03:10

Élősködő hitvány féreg.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 01:45:58

@egysmás: 10 parancsolat (Ne paráználkodj!) , rák..

egysmás 2018.05.26. 02:26:56

@pina noir: a Tízparancsolatból egynek van nagyon halovány relevanciája.

Vagy szerinted a halálos betegségek javát az okozza, hogy parázna volt a tag?

$pi$ 2018.05.26. 06:39:25

@pina noir: "Abban igaza van, hogyha nem kefélsz fűvel fával, akkor jelentősen kisebb az esélye a nőgyógyászati rákos megbetegedések kialakulásának."

Mondjuk ilyet nem mondott. Aranyos, amikor mond valaki egy orbitális f@szságot, a rajongók meg elkezdik mosdatni, hogy nem is ezt akarta mondani a művész úr, hanem valami mást, ami nem akkora baromság.

$pi$ 2018.05.26. 06:42:34

@pina noir: "Abban igaza van, hogyha nem kefélsz fűvel fával"

A ne paráználkodj nem azt jelenti, hogy "ne kefélj fűvel-fával". A paráználkodás azt jelenti, hogy úgy kefélsz, hogy előtte nem mentél el a templomba, hogy bejelentsd a többieknek a kefélési szándékodat.

Megakadályoz bármilyen betegséget, ha dugás előtt templomba mész esküdözni? Nem hiszem...

aquaticus 2018.05.26. 07:10:16

Jó olvasni, hogy máris megindult a preventív védekezés.. Kásler a pillanatnyilag elérhető legújabb módszerekkel, független külföldi kutatóintézetek kontrollja mellett fog bedönteni jónéhány ránk erőltetett hazugságot... A DNS vizsgálatokkal szemben gyenge érv lesz, hogy a magyar mondavilág tele van jegesmedvékről és narválokról szóló történetekkel....

2018.05.26. 07:22:35

@FILTOL: te ezt tényleg érvnek szántad??? Ennyire nincs semmi, amit felhozhatnál Kásler védelmére?
Avagy ennyire agyatlan vagy. Minek írogatsz, ha még nem kaptad meg a hivatalos véleményed a központtól?

prakp 2018.05.26. 07:23:24

@Hofipisti: Tényleg atom, köszi a linket!

chepunk 2018.05.26. 07:24:22

Onkológus? Nem inkább ornitológus? Csak mert megint madárnak nézik a magyarságot...

vergyula 2018.05.26. 07:31:25

@FILTOL: Szerintem a szkíta-hun eredet kutatása és bizonyítása jelenleg a legfontosabb feladatunk, mondhatni isteni küldetés. Emellett eltörpül minden olyan csacskaság, mint az éhezés megszüntetése, a háborúk felszámolása, a környezetvédelem, az energiahatékonyság növelése, vagy az űrkutatás. Aki nem így látja, az egy gyüttment, hazaáruló, sorosbérenc.

$pi$ 2018.05.26. 08:15:11

@FILTOL: "A sajat hujeseged cafolod?"

Nem sikerült felfogni amit írtam, ugye? Képes vagy gericből gépelni? F.sza!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.05.26. 08:37:40

A szekulárateista megmondóembersereg tombolva szembesült Kásler azon kijelentésével, hogy minden betegség alapja a Tízparancsolat be nem tartása.

Erről egy emlék villan be, még a Kádár-rendszerből, azaz nem valamiféle középkori, klerikális államból. Amikor az 1986-1987-es tanévben pszichológia szakra próbáltam járni (a valóságban pár hónap után felmondtam), az egyik első előadáson a tanár azzal kezdte, hogy a lábtörést leszámítva minden betegség oka lelki, de bizonyos szempontból, áttételesen még a lábtörésnek is lelki az oka. Gyakorlatilag ez ugyanaz, mint amit Kásler mond, csak persze 1986-ban egy magyar egyetemen nem volt ajánlott szó szerint említeni a Bibliát.

A lélek mindenképpen a test vezérlő ereje. S ehhez, ennek elfogadásához még hívőnek se kell lenni. Lehet hinni valamiféle felsőbb erőben kifejezett istenhit nélkül is. De lehet akár materialistának is lenni, s abban hinni, hogy a szellemi erő a testi világ sajátos formája. Bárhogy is: mindenképpen az első a lélek, akár platóni módon (a lélek az alap, a test a lélek börténe), akár arisztotelészi módön (a lélek a test formája, s
együtt alkotják a személyiséget), akár a korai hedonisták alapján (az anyag kisugárzása a lélek), s bármely modern verzió szerint: a test oka a szellemi tér.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.05.26. 08:39:16

@vergyula:

Azt mondod, állítson le az emberiség minden tudományt, amíg van egy éhező is a bolygón?

vergyula 2018.05.26. 08:47:51

@FILTOL: Valóban fontos a hiteles múlt oktatása, mint elvi kérdés. A gyakorlatban semmit sem befolyásol, hogy szkíta-hun, besenyő, vagy avar vérből folyik bennem több.

vergyula 2018.05.26. 08:49:43

@maxval balcán bircaman: Igen, kizárólag az éhezőkről beszéltem, semmi egyebet nem írtam. Ezzel szemben a miniszter úrnak remélhetőleg lesznek még ötletei a 10 parancsolaton kívül.

egysmás 2018.05.26. 08:52:41

@vergyula: főleg, hogy ez, megállapíthatatlan, hiszen nincsenek hun, szkíta, avar sírok, amikből vizsgálni lehetne.

@maxval balcán bircaman: amikor én jártam pszichológia szakra, ilyet a legelvakultabb analitikus sem mondott.

vergyula 2018.05.26. 08:59:28

@maxval balcán bircaman: Ezzel lehetne vitatkozni, de nem teszem, már így is nagyon leragadtál az éhezőknél. Akkor tekintsük úgy, hogy az összes alantas, materialista probléma megoldva, már csak a lelket kell ápolni. Vagy akár úgy, hogy léteznek azok a problémák, de elég a lelki egészséget elérni, utána a többi megy magától.

S. Baldrick 2018.05.26. 09:01:59

@FILTOL: Én személy szerint leszarom, hogy honnan származnak őseink (és ezzel nem vagyok egyedül) . Az már fontosabb kérdés, hogy a következő évtizedekben hogyan finanszírozható pl. a nyugdíjrendszer, egészségügy meg ilyen apróságok. Jobban tenné a Kásler doktor, ha ilyeneken járna az esze.

vergyula 2018.05.26. 09:04:00

@maxval balcán bircaman: Nem az a baj, hogy egy politikus vallásos, hanem hogy ezt belekeveri a munkájába. Az egészség megőrzéséhez nem elég a 10 parancsolat. Sok jó gondolat van a bibliában, de nem attól jók, hogy benne vannak. Inkább azért lehetnek benne, mert jók. Magam is azt vallom, hogy az erős lélek a testet is erősíti, konkrétan ellenállóbb lehet a betegségekkel szemben a kiegyensúlyozott ember. De - ahogy ezt a blogodon is írtam - pl. az ebola ellen ez kevés lesz.

vergyula 2018.05.26. 09:06:24

@maxval balcán bircaman: Kissé bánt, hogy nem rólam nevezték el. :( Azt az érvelést hogy hívod, amikor kiragadod a mondandómból az éhezést, és csak azon lovagolsz?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.05.26. 09:11:19

@vergyula:

Ha lelkileg minden rendben van, a tested is rendben van. Ez a lényeg.

2018.05.26. 09:15:34

@vergyula: Hagyjad, ne etesd a bolgár trollt. Pénzt kap érte, hogy mindenbe belekössön.
Ahogy látom az egészségügy terén visszajönnek a régi szép idők, azaz akkor van nagyobb esélyed a gyógyulásra, ha közelebb fekszel a templomban az oltárhoz. Mostanában is csak az isteni segítségben bízhatsz a gyógyulásnál, nem pedig az orvosiban. Ha pedig innen nézi egy miniszter az egészségügy kérdését, akkor teljesen igaza van, hogy felesleges rákölteni, elég a tízparancsolat és az ima. Aki mégis meghal, az isten szerint megérdemelte, tehát nincs mit tenni. Ki lenne olyan balga, hogy az isteni akarattal szembeszegül. Isten adta, isten elvette, nincs itt semmi látnivaló. Az AIDS, a rák, az ebola, stb. mind isten büntetése azokra, akik nem tartják be a tízparancsolatot. Kikezdhetetlen logika.

vergyula 2018.05.26. 09:15:40

@maxval balcán bircaman: Biztos az effajta érvelésnek is van valami szép neve, sajnos én nem ismerem: állítasz valamit, azt valaki feszegeti, boncolgatja, ne adj'isten cáfolja, erre te megismétled az állítást, és hozzáteszed: "Ez a lényeg". Próbálom megtanulni, de nehezen megy.

vergyula 2018.05.26. 09:17:46

@roli101: Igaz, pénzzel meg tudománnyal már próbálkoztunk, nem jött be. Most adjunk egy esélyt az imának, nem kerül semmibe. Legfeljebb ez sem jön be.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.05.26. 09:18:44

@vergyula:

Nem cáfoltad. Ugyanis nem az eredeti állítást cáfoltad, hanem annak torzított verzióját.

Erre két opció van:
- elmegyarázom, hogy miben torzítasz, erre nincs időm,
- megismétlem az eredeti állításomat.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 09:23:57

@$pi$: Rosszul tudod. A paráználkodás bibliai értelemben (mózesi törvények) azt jelenti, hogy a házastársadon kívül másokkal is folytatsz nemi viszonyt.

2018.05.26. 09:28:43

@pina noir: Tehát ha egy pap, akinek nincs felesége, megrontja a gyereket, az nem paráználkodás, azt nem tiltja a tízparancsolat, az nem bűn?

vergyula 2018.05.26. 09:39:30

@maxval balcán bircaman: Végre egy húron pendülünk! Akkor én is: Ha lelkileg minden rendben van, a tested is rendben van. Vagy nem. Ez a lényeg. Csak sikerült megtanulnom.

werecke 2018.05.26. 09:42:18

Nem kell új intézmény ! A Magyar (?) Tudományos Akadémia 16 judaisztikai tanszékéből meg kell szüntetni 10-et. Még a maradék is sok.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 09:48:08

@roli101: Ezt max te gondolod így..A mózesi törvények a zsidó és keresztény vallás évezredes alapvetései.

2018.05.26. 09:54:01

@pina noir: Ez nem válasz a kérdésemre. Idéznéd a tízparancsolat azon részét, amely szerint a papi pedofília bűn? Nem paráznaság, nem lopás, nem bálványimádás, stb.

teéjesenmindegy 2018.05.26. 09:57:08

@$pi$:
"A ne paráználkodj nem azt jelenti, hogy "ne kefélj fűvel-fával". A paráználkodás azt jelenti, hogy úgy kefélsz, hogy előtte nem mentél el a templomba, hogy bejelentsd a többieknek a kefélési szándékodat."
Ezt a baromságot meg mégis honnan szedted? Milyen templom volt a tízparancsolat idején?

teéjesenmindegy 2018.05.26. 10:01:23

@roli101: "Tehát ha egy pap, akinek nincs felesége, megrontja a gyereket, az nem paráználkodás, azt nem tiltja a tízparancsolat, az nem bűn?"
Szövegértés, bazmeg. Házastással dughatsz, mással nem. Melyik része vonatkozik a papra szerinted?

egysmás 2018.05.26. 10:05:45

@Cycmen: mert olyan szintű baromságra jutsz, mintha a brazil népesség genetikai vizsgálatával megállapítanád, hogy a portugál nyelv a hottentotta családba tartozik.

A nyelvészet, nem genetikai kategória.

2018.05.26. 10:14:07

@teéjesenmindegy: Igen az szövegértéssel neked van bajod:
"@$pi$: Rosszul tudod. A paráználkodás bibliai értelemben (mózesi törvények) azt jelenti, hogy a házastársadon kívül másokkal is folytatsz nemi viszonyt. "
Ebben egy szó sem esik azokról, akiknek nincs házastársuk. Ha lenne, akkor az lenne írva, hogy házasságon kívül nem folytathatsz nemi viszonyt.
Bár kíváncsi lennék, hogy hány igaz keresztény magyarnak volt az első szexuális élménye a nászéjszaka. Azoknak, akik meztelen nőt vagy férfit nem láthattak se élőben, se képen, se videón, magukhoz nem nyúlhattak.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 10:27:14

@roli101: A papi pedofília is paráználkodás.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 10:29:20

@Cycmen: Nyelv és genetikai leszármazás lehet eltérő. Pl. a normandiát megszálló vikingek nagyon hamar átvették a francia nyelvet..

teéjesenmindegy 2018.05.26. 10:36:42

@roli101: "azt jelenti, hogy a házastársadon kívül másokkal is folytatsz nemi viszonyt."
Mondom én, hogy nem megy a szövegértés. Házastársadon kívül másokkal. Ha nincs házastársad -- akivel lehet, akkor ki marad a te kis világodban?

Mesélj hogy jön a tízparancsolat a kereszténységhez. Mózes volt az első ókeresztény ugye?

egysmás 2018.05.26. 10:38:06

@Cycmen: az a példa arra mutatott rá, hogy miért nem alkalmas a genetika a nyelvészeti problémák tisztázására.
Az iráni jászok pl. magyarul beszélnek, míg a török kunok, dzintén, ahogy a szláv bunyevácok nagy része sem tud más nyelven.

egysmás 2018.05.26. 10:39:21

@teéjesenmindegy: a keresztényekre szerinted sem vonatkozik az a zsidó babona?

teéjesenmindegy 2018.05.26. 10:39:38

@pina noir: "a normandiát megszálló vikingek nagyon hamar átvették a francia nyelvet.."
Már bocs, de ezt valahogy nem akarom elhinni. A vikingek voltak az egyetlenek, akik megszálltak egy területet, és nem a saját dolgaikat erőltették az ott élőkre, hanem ők változtak meg? Ne már. A világtörténelemben nem volt még ilyen. Kolombusz se kezdett el tollakkal a fején bőrharisnyában csujogatni...

teéjesenmindegy 2018.05.26. 10:55:20

@egysmás: De, vonatkozik. De olyan baromságot mondani, hogy a "ne paráználkodj' arról szól, hogy a templomban a többiek előtt el kell mondani, hogy dugni fogsz hatalmas hülyeség.
Szóval Mózes lehozta a táblákat. Sok templomot látott szerinted amikor körbenézett? A zsidók azóta gyónnak, és bejelentik ha dugni mennek?

egysmás 2018.05.26. 10:57:39

@teéjesenmindegy: a kijevi ruszban vikimgül beszéltek, a bolgárok pedig törökül?

egysmás 2018.05.26. 10:59:00

@teéjesenmindegy: te ugye az autista spektumon a rosszul működő aspergeres vagy?

egysmás 2018.05.26. 11:00:46

@Cycmen: Cáfold az állításaim.

teéjesenmindegy 2018.05.26. 11:04:51

@egysmás: "a bolgárok pedig törökül?"
Javíts ki. A bolgárok nem foglalták el Törökországot. A törökök a mai napig nem vették át a bolgár nyelvet. Akkor miről beszélsz?

Hogy a kijevi ruszban mit beszétek, fogalmam sincs. De hogy nem ukránul, az biztos..

egysmás 2018.05.26. 11:08:49

@teéjesenmindegy: kicsit, mintha fogalmatlan lennél.

A művektséged olyan fokú hiátussal bír, hogy az már egy tisztafajú szittyának is égő lenne.

teéjesenmindegy 2018.05.26. 11:17:02

@egysmás: Na, akkor mesélj nekem tudatlannak. Tényleg nem vagyok otthon se a bolgár se a kijevi rusz történelemben.
Az én tudásom alapján a jelenlegi Bulgáriát az oszmán birodalom elfoglalta 1400tól 500 évig. Nem rémlik, hogy olvastam volna olyat, hogy a hódító törökök átvették volna a bolgár nyelvet. 500 év alatt sem. Még a betűiket se.

sinus67 2018.05.26. 11:19:46

@pina noir:
A Fradi stadionjáról is elismerően szóltak, de a foci csak sz@r maradt!
Nevetséges, hogy a focihoz nem értő törpék belepofáznak a magyar labdarúgásba!

egysmás 2018.05.26. 11:24:07

@teéjesenmindegy: a bolgárok vezték át a meghódított szlávok nyelvét, írását. A kijevi ruszban is elszlávosodtak, szlávvá váltak a vikingek. Ahogy szlávvá váltak a kunok, besenyők is, az ukán pusztákon, itt pedig magyarrá.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 11:28:43

@sinus67: Kik szóltak róla elismerően? Itt nem csak egy épületről van szó, hanem egy szellemi műhelyről, ahol rengeteg embert gyógyítottak meg. Áruld el, hogy mit tudsz te a rákgyógyításról úgy egyáltalán?Vagy az Országos Onkológiai Központról? A nagy büdös semmit. Csak most érzed, hogy lőnöd kell mindenre, ami Káslerhez köthető..

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 11:32:55

@teéjesenmindegy: Pedig így volt. A vikingek nagyon gyorsan átvették a meghódítottak nyelvét és kulturálisan is beolvadtak. ). Keleten szláv területen ugyanígy volt a varégok esetében.

$pi$ 2018.05.26. 11:36:26

@maxval balcán bircaman: "hogy a lábtörést leszámítva minden betegség oka lelki, de bizonyos szempontból, áttételesen még a lábtörésnek is lelki az oka. Gyakorlatilag ez ugyanaz, mint amit Kásler mond"

Igen, pont akkora baromság. Szuper, lehet, hogy kezded érteni... áhh, csak vicceltem. :D

morph on deer 2018.05.26. 11:36:38

@Cycmen:
Tényleg érdemes ezt megnézni - akár még egyszer is - mert rávilágít, mennyire értelmetlen ez a genetika és történeti kavarás, és mennyire nem lehet levonni aktuális következtetéseket.

Még egyszer: kösz a linket!

youtu.be/tyaEQEmt5ls

Dan da Man 2018.05.26. 11:39:42

@pina noir: "Szellemi törpék" - mondod ezzel a nick-kel. Khm...

$pi$ 2018.05.26. 11:39:51

@teéjesenmindegy: "De olyan baromságot mondani, hogy a "ne paráználkodj' arról szól, hogy a templomban a többiek előtt el kell mondani, hogy dugni fogsz hatalmas hülyeség. "

Nem, nem az, ha megdugsz valakit akkor:
1) előtte volt templomban bejelentés, akkor nem paráznaság,
2) nem volt bejelentés, akkor paráznaság.

Ilyen egyszerű. Persze vannak kivételek. Ha például a testvéred meghalt és nem volt gyereke, akkor kötelességed felcsinálni az özvegyét és az nem paráznaság, de ezek persze csak kivételek.

teéjesenmindegy 2018.05.26. 11:42:11

@egysmás: "A kijevi ruszban is elszlávosodtak, szlávvá váltak a vikingek. Ahogy szlávvá váltak a kunok, besenyők is, az ukán pusztákon, itt pedig magyarrá."
vs.
"megszálló vikingek"
Tehát a megszálló kunok és besenyők magyarrá váltak. Valahogy nem rémlik a kun és besenyő megszállás. Érted a megszállás szó jelentését?

Dan da Man 2018.05.26. 11:44:38

@maxval balcán bircaman: Szerintem Te ott, Bulgáriában (ahol nem vagy) baszd meg az anyádat, mert kábé semmit nem látsz Magyarországból.

Sorolhatnám a helyiségneveket, de minek? Úgyis azzal érvelnél, hogy csak hazudok, mert TE nem tudod ellenőrizni, a média meg nem ezzel van elfoglalva.

Továbbra is a demokrácia csődje vagy, baszdmeg.

Dan da Man 2018.05.26. 11:50:26

@maxval balcán bircaman: "Nincs időd". Itt baszod a rezet a blogketrecben 0-24-ben, válaszolsz minden szarra és vádra, de "nincs időd".

Az a baj, hogy téged nem lehet leszarni, mint trollt. Az téged nem büntet. Ki kéne baszni mindenhonnan, mert tulajdonképpen csak a fos blogodat reklámozod a hozzászólásaiddal, mert egy szociopata vagy. A látleleted kerek és tökéletes.

Ami csak azért baj, mert ha pszichopata lennél, akkor okosságok is elhagyhatnák a szádat. De így csak egy manipulatív buta majom maradsz. Egy nap remélem bevezetik a blogoszférában is, hogy le lehet tiltani legalább magunk előtt egyes individuumok (bár te nem minősülsz annak) kommentjeit. De innentől meg fogom próbálni nem olvasni a tieidet...

teéjesenmindegy 2018.05.26. 11:52:52

@$pi$: Jaa, hogy az esküvő, amikor 2 ember egymásnak örök hűséget fogad, plusz olyan apróságokat, hogy kitartanak jóban-rosszban egymás mellett, az nálad annyi, hogy bejelentik a többiek előtt, hogy dugni fognak... Hát, grat, jól átment a lényeg.
Mellesleg elmondom, hogy nem kellenek ahhoz többiek, csak a pap meg 2 tanú, az sem azért, hogy jól továbbadhassa, hanem azért, hogy szabad akaratodból tetted.

A halott testvéred feleségét kötelező felcsinálásáról még nem hallottam, de meglepődnék, ha a fentiek ismeretében így lenne a Bibliában..

Dan da Man 2018.05.26. 11:53:57

@Cycmen: Mer' a magyarok végig itt voltak.
Ha meg nem, akkor fontosabb, hogy kiderítsük, hogy hol, mint hogy rendbehozzuk az egészségügyet. Például.
Így érvelnek a stadionépítés mellett is.

Eggyel szerényebb is lehetnél, mert a nagy arcodtól még nem lesz igazad, csak arrogáns ÉS buta leszel.

morph on deer 2018.05.26. 11:57:12

@pina noir:
“Áruld el, hogy mit tudsz te a rákgyógyításról úgy egyáltalán?Vagy az Országos Onkológiai Központról? A nagy büdös semmit.”

Mi lenne, ha te is elárulnád, hogy miért kell összezagyválni dolgokat?

Miért kell egy elismert onkológust megbízni olyan feladattal, amiről legfeljebb műkedvelőként lehet fogalma, és hagyni, hogy égesse magát vallási vonatkozású kijelentésekkel az egészségüggyel kapcsolatban?

Ez kinek jó?

Az a tízparancsolatos duma nettó baromság ebben az összefüggésben, ezen kár vívódni.
Az, hogy Káslernek mi a vallása, vagy mi a vallásos meggyőződése az csak az ő dolga, és semmilyen körülmények között nem játszhat szerepet a szakmai munkájában!
Ha ezt nem ismeri fel sem ő, sem a megbízója, akkor rgyik sem alkalmas a poziciója betöltésére, ez eléggé égyértelmű kéne, hogy legyen!

Egy ország egészségügyért feleleős minisztere nehogy már azért legyen miniszter, mert vallásos, azért térjünk már észre!

És ugyanez kéne, hogy vonatkozzon az oktatásra is.

Remélem, hogy előbb utóbb az is kiderül, hogy aki betartja a tízparancsolatot az sokkal jobb mérnök vagy programozó lesz, mint aki nem, és a tízparancsolat betartásával elkerülhetőek lesznek a cybertámadások meg a vírusok is a számítástechnikában..!

Kásler kiváló onkológus?
Hálistennek akkor valamihez valóban ért!
Miért ne csinálhatná inkább azt továbbra is, amiben jó?

(Amúgy tuti ötvenes évek: holnaptól a jó ‘elvtárs’ lesz a cipőgyár igazgatója, hiszen kiváló tetőfedő is, nemcsak hithű kommunista, ott a helye...)

deflorator01 2018.05.26. 12:31:21

@pina noir: Igazad van. A zsenik mindenhez értenek. Aki valamiben jó, az jó minden másban is. Ki váló példa Schumacher, aki kiemelkedő autóversenyző volt, és ezért a síelésben is nagyon jó...
Úgyhogy nehogy már kritika illethessen egy személyt valami miatt, ha egy teljesen más dologban már elért valamit.

teéjesenmindegy 2018.05.26. 12:39:37

@deflorator01: @morph on deer:
Igen, ismét egy eset amit sokkal jobban csináltak a szocik, tehát teljesen jogos részükről a kritika. Draskovicsnak konkrétan minden a szakmájába vágott.

morph on deer 2018.05.26. 12:52:08

@teéjesenmindegy:
“Igen, ismét egy eset amit sokkal jobban csináltak a szocik”

Te teljesen hibbant vagy?
Mert most a szocikat ki is hasonlítja kivel?

Aztán az már a Draskovics miatt nem is lenne lehetséges ugye, hogy ma, egy teljesen másféle kormány ne legyen ugyanolyan hülye, vagy mi van?

Mindenesetre Draskovicstól egy nyikkanást nem hallottam a tízparancsolat kedvező hatásáról a gazdasági életre, de te biztosan tudsz ilyen példát is, mert gondolom muszáj most valami frappáns választ előásni valahonnan.
Hogy minek, az már egy másik kérdés.

morph on deer 2018.05.26. 12:54:21

@deflorator01:
“Ki váló példa Schumacher, aki kiemelkedő autóversenyző volt..”

Érdekes, nekem egy középszerű focista is eszembe jutott. Hogy miért..?

teéjesenmindegy 2018.05.26. 13:11:52

@morph on deer: Ja, hát semmi. Csak a nagy hőbörgésed, hogy hogy mertek egy híres professzort kinevezni. Mekkora baromság mi? Bezzeg az öreg drazsé, az mindenben otthon volt, vagy 4 különböző miniszter is volt talán.
A tízparancsolat kedvező hatásai a gazdaságról nem egyértelmű? Mondjuk a ne lopj, ne kívánd a mások tulajdonát, ne ölj (háborúzz).

Tudod az a remek, hogy itt vagytok. A szálka-gerenda tipikus esete. Egy Drazsé jó volt 4 különböző miniszminiszternek, egy onkológusprofesszor meg nyilván teljesen hülye.

Csak azért, mert kiforgatjátok a szavait.
777blog.hu/2018/05/09/hat-igy-ved-meg-a-tizparancsolat-a-halalos-betegsegektol/

Attól, mert azt bírta mondani, hogy betegségeket el lehet kerülni, még éppenséggel gyógyít ugye? Nem letérdepeltetik iádkozni a rákosokat az onkológián, hanem ellátják ugye?

De az a legszebb az egészben, hogy utána bazmeg van pofátok sírni, meg panaszkodni, hogy a csúnya fidesz karaktergyilkosságokat csinál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.05.26. 13:17:08

@Dan da Man:

BG szegényebb Mo-nál, a bolgár szint kb. a magyar 80 %-a, de még BG-ban sincsenek éhezők.

Mo-on is csak a fogyókúrázni vágyók éheznek.

taga20 2018.05.26. 13:21:57

@morph on deer: tippelhetek? torghelle?:)))

taga20 2018.05.26. 13:23:31

@eßemfaßom meg áll: te meg 20éve két pofára zabálod a gazdád szarát, és még büszke is vagy rá!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.05.26. 13:25:50

@Dan da Man:

Optimalizálom az időmet. Plusz sokat segít, hogy mindig igazat írok, így a sors is segítő kezet nyújt nekem.

taga20 2018.05.26. 13:33:31

@eßemfaßom meg áll: mi a butaságom ismerve, drága?

talán az, hogy nem vagyok kiakadva az óra átállítástól, mint egyesek?:)))

$pi$ 2018.05.26. 13:42:45

@teéjesenmindegy: "A halott testvéred feleségét kötelező felcsinálásáról még nem hallottam, de meglepődnék, ha a fentiek ismeretében így lenne a Bibliában.."

Az alapokkal nem vagy tisztában, akkor mi a fenének vitatkozol? A keresztényeknek egy könyvet kell követnie, legalább azt az egyet olvasd el mielőtt nekiállsz osztani az észt róla. :(

$pi$ 2018.05.26. 13:45:09

@teéjesenmindegy: "Mondjuk a ne lopj, ne kívánd a mások tulajdonát, ne ölj (háborúzz). "

Ó, jól látom, a tízparancsolatot sem olvastad? Mi a fene az a "ne háborúzz"? :D

egysmás 2018.05.26. 13:49:10

@teéjesenmindegy: a kunok, az ukrán sztyeppen, a megszállók voltak, ahogy a vikingek is a kievi ruszban.

taga20 2018.05.26. 13:50:06

@$pi$: ne égesd má szénné, ezt a szerencsétlent!:)))

morph on deer 2018.05.26. 13:50:54

@teéjesenmindegy:
“Bezzeg az öreg drazsé, az mindenben otthon volt, vagy 4 különböző miniszter is volt talán.”

Mondjuk tőlem még hasonlót sem hallottál soha, de annyi baj legyen.
Az meg, hogy a tízparancsolat mindenki által betartása jót tenne a gazdaságnak - hálistennek - nem hangzott el akkoriban.

“Csak a nagy hőbörgésed, hogy hogy mertek egy híres professzort kinevezni.”

Hát a “hogy mertek” már rég nem kérdés, hiszen aki kinevezte az is mindenhez ért, ráadásul tévedhetetlen, így aztán bátor is. Amikor hazai pályán van, vagy a máséval verheti.

“Mekkora baromság mi? “

Valóban. Legközelebb remélem dr. Schmidt Mária lesz az egészségügyi miniszter, hiszen ennyi erővel ő is lehetne.

A lényeg az, hogy szorgos kis “emberi erőforrások” kerüljenek ki az oktatásból és be a közmunka áldásos rendszerébe, nehogy véletlenül fennakadás legyen valahogy ebben a qrva nagy fejlődésben!

Mert akkor hogy néznénk ki, de tényleg?!
Mi lenne az európai szinten kiemelt első helyünkkel?
Nem ismer véletlenül valaki pár jó onkológust? Fog kelleni...

index.hu/tudomany/2018/05/19/magyarorszag_europa_legkoverebb_orszaga/

morph on deer 2018.05.26. 13:55:23

@maxval balcán bircaman:
“a sors is segítő kezet nyújt nekem.”

És miben segít, - ha nem tartod indiszkréciónak - az a kéz?
Mert mondjuk lehet, hogy addig is tud szórakoztatni, amíg a saját kezed mással van elfoglalva, de nem akarok ilyen vadregényes feltételezésekbe bocsátkozni csak úgy...:)

taga20 2018.05.26. 14:00:43

@morph on deer: az a kéz rubelt szór ennek a szutyoknak!

aquaticus 2018.05.26. 14:02:13

@morph on deer: Az a rettenetes tréfája a sorsnak, hogy bár a ballib kormány bukása óta csupa buta amatőr próbál a P.M.ziták és lengyellászlók szigorú tudományossággal leírt tanácsainak homlokegyenest ellentmondó módon kormányozni, mégis: "Akkora sztár lehet Magyarország idén, hogy mindenki a csodájára járhat

2018. április 25. - 05:55

A régióban Magyarországot kivéve mindenhol emelkedhetnek a kötvényhozamok az év végéig, vagyis a magyar piac pozitív irányban lóghat ki a sorból - olvasható az Erste Bank negyedéves elemzésében. Ez részben az MNB további ösztönzésének, másrészt pedig az esetleges felminősítési kilátásoknak lehet köszönhető a szakértők szerint...."

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 14:03:22

@morph on deer: Talán nem ártott volna elolvasni azt is, amire reagáltam. A gyakran idézett (és kissé kiforgatott) kijelentései kapcsán pedig miért kell feltétlenül "megbízásra " gondolni? Magánemberként tette ezeket a kijelentéseit. biztos furcsa egyesek számára de nemcsak megbízásból lehet hangoztatni valamilyen véleményt...Onkológiai tevékenységét pedig nem én kevertem ide, hanem akik mindenre lőnek vele kapcsolatban és szakmai hozzáértését is megkérdőjelezik, relativizálják.

"Az a tízparancsolatos duma nettó baromság ebben az összefüggésben, ezen kár vívódni. "

Miért baromság? A betegségek pszichoszomatikus sajátosságairól nem hallottál? A paráznaság (gyakori partnercsere) pedig konkrétan felelős számos nőgyógyászati betegség kialakulásáért.

"Egy ország egészségügyért feleleős minisztere nehogy már azért legyen miniszter, mert vallásos, azért térjünk már észre!"

Hanem miért, mert megbízható pártkatona, vagy jó haver? Kásler elsősorban azért lett miniszter, mert orvosi szakértelmén kívül az általa létrehozott, és irányított intézménnyel bizonyította rátermettségét, szervezőképességét.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 14:08:22

@deflorator01: Folyamatosan megpróbáljátok összemosni szakmai eredményeit ,laikusként más témákban tett kijelentéseivel..

látjátok feleim szümtükkel 2018.05.26. 14:10:32

@maxval balcán bircaman:

Gondolom a vallásos Európában a pestis amiatt írtotta a népet, mert nem tartották be a tízparancsolatot.
Van olyan politikusunk, aki már a második vagy éppen sokadik feleséget melengeti az ágyban, oszt még sem lett semmi baja. Sem fizikai, sem lelki, sem erkölcsi. Nesze neked tíz parancsolat?

látjátok feleim szümtükkel 2018.05.26. 14:17:33

@pina noir: "...elsősorban azért lett miniszter, mert orvosi szakértelmén kívül az általa létrehozott, és irányított intézménnyel bizonyította rátermettségét, szervezőképességét."

Azért nem hiszem, hoyg a szervezést a tízparancsolat napi ötszöri elmormolásának előírásával kezdte.

Kicsit gondolkodj már!

Ez a doki 40 körül járt a rendszerváltás idején. Addig sem egy mellőzött falusi háziorvos volt, utána sem az sztk szkrendelést gyaraoíptotta.
De legyen neked igazad, lehet, hogy jó szevező-vezető ( bár erről olvastam már célzásokat, aminek ugye nem kell felülni ). Még sem azzal kezdte miniszterségét, hoyg előadja ő mit lát megreparálandónak, hanem előadott egy olyan vallási tételt, amivel az összes nem vallásos, és más vallású embert megsértette. Tényleg jó szerevező tudván, hogy az ő tízparancsolata nem mindenki parancsolata. Ja, ha állami szintre fogják emelni, akkor nincs miről beszélni. Gondolom a sértett emberek közben jól keresztbe tesznek neki ott, ahol tudnak.

látjátok feleim szümtükkel 2018.05.26. 14:31:01

Azért a jövő tisztánlátása érdekében nagyon tanulságos, amit egy külföldön élő nagyszülőtől hallottam. Nála nyaraltak az unokák, akiket itthon evés előtt-után, reggel-délben-este, meg amikor a szülőknek eszéükb jut megimátkoztatnak itthon. A kamasz gyerekek azonban ezt a nagyszülőnél az első reggelinél elmulasztották, és az egyébként nem vallásos nagyszülő a nyaralás végén azért vitte el unokáit a közeli templomba, hogy otthon el tudják mondani voltak ott is.

Volt valami Hofi vicc arról, hogy tudsz úszni/hízelegni/hátsót fényesíteni? Nem. És ha megfizetem?

Kár, hogy a rendszerváltás erdménye nem a tudáson alapul sikeres karrier, hanem a párthűség. Ami mindig kétarcú. Mert aki tud, annak nem kell félnie sosem a jövőtől, és egy párttól sem.

teéjesenmindegy 2018.05.26. 14:33:06

@$pi$: Hát, háborúban ölni szoktak, nem?

teéjesenmindegy 2018.05.26. 14:37:21

@morph on deer: Egészen elképesztő, hogy mennyire egy hülye ember vagy te :D:D:D

"A lényeg az, hogy szorgos kis “emberi erőforrások” kerüljenek ki az oktatásból "
NEEEEEEEEEE. INDIVIDUMOK KELLENEK, AKIK KREATÍVAN NÉZIK A KÉZMŰVES SÖRT A ROMKOCSMÁKBAN.

Mondom,. sokkal jobb volt, amikor Drazsé meg Csehák Judit értett mindenhez.

teéjesenmindegy 2018.05.26. 14:40:14

@látjátok feleim szümtükkel:
"Azért nem hiszem, hoyg a szervezést a tízparancsolat napi ötszöri elmormolásának előírásával kezdte. "

Figyelj paraszt! Az a programja, hogy naponta tízparancsolatot kell elmondani?
Baszd már meg a kurva anyádat, hát komolyan beszarás, hogy magánemberként elmondja valamiről a véleményét, mellesleg egy onkológiai központot igazgat, de te kitalálod a baromságaidat.

taga20 2018.05.26. 14:43:02

@teéjesenmindegy: nincs igazad, most sokkal jobb, me mészaroslölö a mi bilgécünk.

ja és, rezsiszilárdról és a nagypityúról má ne is dumáljunk!

teéjesenmindegy 2018.05.26. 14:43:08

@morph on deer: Ejha. És az nem zavar, hogy évek óta éhezőkről meg szegényekről ugatsz?
A magyar éhező elhízik. Oké morfondír. Sokáig tartott kitalálni?

taga20 2018.05.26. 14:49:49

@teéjesenmindegy: te szerencsétlen barom, szerinted kelet-európában csak nálunk nőnek a fizetések?

szopd le a geci gazdád és mészaroslölöt felváltva, te ostoba muzsik!

nem hiszem el, hogy te is ebben az országban élsz, és még szavaztál is áprilisban.

taga20 2018.05.26. 14:52:45

@teéjesenmindegy: bazdmeg rólad mindig a télapó ugrik be.

Az etióp gyerekekhez ellátogat a Mikulás. Körbeállják a gyerekek, és a mikulás kérdi:
- Gyerekek miért vagytok ilyen soványak?
- Mert nem eszünk rendesen!
- Jaaa, aki nem eszik rendesen, annak nincs ajándék!

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2018.05.26. 15:08:17

MELYIK EMEGYÓGYINTÉZETBÖL SZEDI ORBÁN ÖSSZE EZEKET A MARHÁKAT AKIKET AZTÁN MINISZEREKNEK MEG MINDEFÉLE IDEOLÓGIAI FUNKCINAK NEVEZ KI´?????????????????????????????????

aquaticus 2018.05.26. 15:57:02

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy: Orbán nem tehet mást, mert Draskovics, Kóka, Lampert Mónika és még te a fékezhetetlen agyvelőddel sem vállaltok nála hivatalt...
Így aztán szegény ember vízzel főz... Mellékesen elkerüljük az államcsődöt...

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 16:00:54

@látjátok feleim szümtükkel: Azt próbáld meg felfogni, hogy az orvosi szervezői kvalitásaihoz nincs köze a már témákban tett kijelentéseinek.Csak ti próbáljátok ezeket kényszeresen egybemaszatolni. Milyen kijelentésével sértette meg a vallásosokat és a nem vallásosokat? Fogalmazz már egyértelműen! Egyébként meg elmondta, hogy milyen súlypontokat határoz meg: prevenció, illetve a mozgásszervi megbetegedések kezelése.
A ti elvárásotok az, hogy vallásos ember ne lehessen miniszter. Hát ez az elvárás talán 10-15 éve még elment ,ma már nem. Mutatis mutandis

"Tényleg jó szerevező tudván, hogy az ő tízparancsolata nem mindenki parancsolata. "
Mi az összefüggés? Azt a véleményét fejezte ki korábban, hogyha valaki életvezetésében figyelembe veszi a zsidó-keresztény vallás alapvetését a Tízparancsolatot, akkor kevesebb problémája lesz az életben.
Tudod.. Ne lopj! Ne ölj! stb. Jó párat a nem vallásos emberek is betartanak. Egyre több embernek kellene egyre több parancsolatot betartani, és akkor talán jobb hely lenne a világ-ennyit mondott.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 16:16:24

@rasztaszív: Ez az elképzelésed a mecsetekere és zsinagógákra is vonatkozik vajon, vagy csak a keresztény templomokra..?

$pi$ 2018.05.26. 16:26:36

@pina noir: "Jó párat a nem vallásos emberek is betartanak. "

A magyar jogrend a tízparancsolatból hetet elvet. Aki ezeket megpróbálja betartatni a szomszédjával, azt büntetik.

"Tudod.. Ne lopj! Ne ölj! stb."

A magukat kereszténynek tartó magyrok elsöprő többsége nem tudja felsorolni a tízparancsolat parancsolatait. Sőt, a legtöbbjük csak kettőt vagy hármat tud, utána általában azt szokták mondani, hogy "és a többi".

Te ismered a tízparancsolatot?

taga20 2018.05.26. 16:26:44

@aquaticus: a bözsiutalványról nem ugacc ? azt bazdmeg megetted fityesznyugger, mi?!

taga20 2018.05.26. 16:28:06

@$pi$: neked megjelent dzsézusz, vagy mi van? tök jókat írsz:)

$pi$ 2018.05.26. 16:28:58

@pina noir: "Mi az összefüggés? Azt a véleményét fejezte ki korábban, hogyha valaki életvezetésében figyelembe veszi a zsidó-keresztény vallás alapvetését a Tízparancsolatot, akkor kevesebb problémája lesz az életben."

Egyrészt mondjuk nem ezt mondta, másrészt viszont amit mondasz az nem igaz.

$pi$ 2018.05.26. 16:30:05

@taga20: "neked megjelent dzsézusz, vagy mi van? tök jókat írsz:)"

Ja, keményen ateista vagyok. :) Ráadásul elég sokat tanulmányoztam a kérdést, de soha nem voltam vallásos. A vallásos emberek kiakasztanak. :(

teéjesenmindegy 2018.05.26. 16:30:28

@taga20:
"te szerencsétlen barom, szerinted kelet-európában csak nálunk nőnek a fizetések?"
ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉSSSSSSSSSSS???????????

Figyelj te hülye fasz. Téged tényleg zavar, ha mondjuk a szomszédod is jobban él, mint tavaly? Akkor már annyira nem jó neked? Elkezd fájni valami? Nem ízlik a falat, ha a szomszédnak is jut? Szar a szex, ha a nő is elélvez?
Milyen elbaszott egy ember vagy te?

Ja, tudod hülyegyerek nyilván jó volt mondjuk 2008, amikor igaz, hogy zuhantunk, mint a kő, de legalább más is, mi? Kezeltesd magad bazmeg.

morph on deer 2018.05.26. 16:30:39

@maxval balcán bircaman:
“Segít túlélni a liberális társadalom viszontagságait.”
:)
Hát olyat meg manapság hol találsz?

teéjesenmindegy 2018.05.26. 16:33:31

@$pi$: Rendben, keményen ateista vagy. Ez a te ügyed. Miért akaszt ki, ha valaki meg nem az?
No, és egyébként, ha nem isten diktálta a 10 pontot Mózesnek, hanem ő maga találta ki, akkor már szar? Szaladjunk végig rajta, hogy melyikkel nem értesz egyet?

teéjesenmindegy 2018.05.26. 16:35:25

@$pi$:
"A magyar jogrend a tízparancsolatból hetet elvet. "
Ez egy nettó baromság, már bocs. Mi az, hogy elvet?

taga20 2018.05.26. 16:42:05

@maxval balcán bircaman: neked még az a szerencséd, hogy te leningrádból tolod droid!:))

morph on deer 2018.05.26. 16:44:56

@teéjesenmindegy:
“A magyar éhező elhízik.”

Ez a te átiratod már megint, - figyelsz te rendesen?
Az átlag a legkövérebb - és ez egyáltalán nem a jó hír volt. Nézd csak a foci alakú vezérünket, milyen helyes, sportos alkat...
Már amennyiben a fociklabda is az

taga20 2018.05.26. 16:46:19

@$pi$: fityeszes ateista? az nem okszimoron?:))

te tényleg az vagy, aki voltál?

taga20 2018.05.26. 16:47:27

@teéjesenmindegy: gyökér, aszt vágod, hogy mózes lipsibipsi volt?:)))

taga20 2018.05.26. 16:49:33

@teéjesenmindegy: "Kezeltesd magad bazmeg."

ajánlj valamit! grác jó hely?:)))

döbbenet, hogy mekkora egy faszszopó muzsik vagy!

$pi$ 2018.05.26. 16:49:34

@teéjesenmindegy: "Ez egy nettó baromság, már bocs. Mi az, hogy elvet?"

Azt jelenti, amit leírtam. Ha megpróbálod betartatni a szomszédoddal, akkor büntetnek érte.

Lássunk egy példát: a szomszédod egy térképészeti vállalatnál dolgozik és a hétvégén túlórázik. Ezzel két parancsolatot is megszeg, mert egyrészt a hetedik napon nem dolgozhatna, másrészt felismerhető képeket készít azokról a dolgokról, amik a földön vannak.

Ha ezek után te megpróbálod megakadályozni ebben, esetleg mondjuk megölni, mert súlyos bűnt követett el, akkor bizony téged rendel a törvény büntetni és nem őt.

$pi$ 2018.05.26. 16:52:03

@taga20: "fityeszes ateista? az nem okszimoron?:))"

Bizonyos dolgokban egyetértek a fidesszel, más dolgokban meg nem. Ez sokaknak furcsa, de nekem meg az a furcsa, hogy ez nekik furcsa.

"te tényleg az vagy, aki voltál?"

Az. Egy csávó hamisítgatott egy időben, de mostanában nem láttam. ;)

teéjesenmindegy 2018.05.26. 16:53:19

@morph on deer: Én értem, hogy az elhízás gond. Csak eddig az volt, hogy éhezik a fél ország. Most meg elhízott... Mondom, a magyar éhező elhízik

morph on deer 2018.05.26. 16:55:52

@teéjesenmindegy:
“hát komolyan beszarás, hogy magánemberként elmondja valamiről a véleményét”

Ami véletlenül éppen a kinevezésével összefüggő szakpolitikai vélemény, - és ki is kérdezte mindezt akkor és ott?

Nem baj, majd jól el lesznek a másik zsenivel aki nagyon ért a szendvicsekhez és járványügyben is tájékozott, meg fogják érteni egymást!

Már várom, hogy megtudjuk az AIDSről, hogy azt is eldobott szendvics okozza, ha nem tartod be a tízparancsolatot...

teéjesenmindegy 2018.05.26. 16:59:55

@$pi$: Kicsit ess már le.
A parancsok az emberre vonatkoznak, nem pedig arra, hogy tartassa be mással.
Ja, vasárnap lehet dolgozni, viszont a magyar jogrend alapján is kell pihenőnap az embernek. Ha nem kapja meg, akkor vét a munkajog ellen.

Az életben nem hallottam még olyan tizparancsolatról, ami tiltaná, hogy térképet csinálj...

taga20 2018.05.26. 16:59:58

@$pi$:"Az. Egy csávó hamisítgatott egy időben, de mostanában nem láttam. ;)"

nem erre gondoltam. te még egy héttel ezelőtt is barmabb voltál.
most meg majdnem lájkollak, persze óvatos vagyok, nehogy átbasz:))

egyébként én is utálom, ha valaki evvel a módszerrel él. legyen bármelyik oldalon.

$pi$ 2018.05.26. 17:04:08

@teéjesenmindegy: "Miért akaszt ki, ha valaki meg nem az? "

Azért, mert megpróbálják a környezetüket bronzkori sivatagi hordák mondavilága szerint átalakítani. Azért, mert olyan ostobák mint ez a politikus is és közben erőszakosan tönkreteszik más életét a buta babonáikkal.

"No, és egyébként, ha nem isten diktálta a 10 pontot Mózesnek, hanem ő maga találta ki, akkor már szar?"

Nem számít ki diktálta kinek, egy erkölcsi szabály értékes vagy káros attól teljesen függetlenül, hogy kinek a szájából hangzik el.

"Szaladjunk végig rajta, hogy melyikkel nem értesz egyet?"

Héttel nem értek egyet, hárommal igen, de persze azt a hármat nem a biblia szerzői találták ki, azok minden ősi kultúrában megvoltak.

És akkor még ott van az a rengeteg dolog, ami kimaradt, aminek ott kellene lenni a szabályok közt, de kihagyták. A fene nagy helyzet az, hogy egy fél óra alatt sokkal jobb tízparancsolatot tudnék írni mint ami a bibliában van és amit már évezredek őta csökönyösen erőltetnek.

Példa:

"Ne kívánd a szomszédod javait."
helyett mondjuk:
"Egyetlen ember sem birtokolhat más embereket, a rabszolgatartás súlyos bűn."

"Ne paráználkodj."
helyett mondjuk:
"A nők és a férfiak egyenrangúak."
vagy
"Nemi erőszakot ne kövess el, még a házastársaddal szemben sem (és köcsög, a gyerekek nem tudnak nemet mondani, úgyhogy az amire gondolsz *mindig* erőszak)."

A
"ne csinálj képeket"
parancsolat helyett javaslom a
"a betegségek nagy részét apró élőlények okozzák, tisztálkodj, élősködőktől óvakodj, vizet forrald"

De persze sok jó megoldás létezik... :)

$pi$ 2018.05.26. 17:10:49

@teéjesenmindegy: "Az életben nem hallottam még olyan tizparancsolatról, ami tiltaná, hogy térképet csinálj..."

Az, hogy te mit nem hallottál igen kevés hatással van a világra. Itt van amúgy:

"Ne készíts magadnak szobrot, sem semmiféle (kép)mást
(arról/azokról,) ami(k) az egekben van(nak) fent,
se ami(k) a földön van(nak) lent,
se ami(k) a vizekben van(nak) a föld alatt."

hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%ADzparancsolat

Nyugtasd le az elmédet, ma már nem tanítalak tovább. ;)

Pyrrhus 2018.05.26. 17:16:24

Doktor Tízparancsolat...
Aki hitoktatónak, papnak, sőt püspöknek, pápának készült, de kisiklott vele a vonat a odavezető úton.

taga20 2018.05.26. 17:19:03

@$pi$: te milyen rendes egy ember vagy, hogy a szabadidődben is fogyatékosokkal foglalkozol. itt van ez a mindegy droid, és nem csüggedsz!:)))

erről az istenbarmáról mindig ez a vicc jut eszembe.

www.napiszar.hu/Thumbnails/39790.w-800.h0.q100.jpg

$pi$ 2018.05.26. 17:25:00

@taga20: :D

Szőke nős vicc:
- Megkérdezhetem, hogy mennyi az évi vizetése?
- Ki az az Évi?

morph on deer 2018.05.26. 17:30:20

@teéjesenmindegy:
Tényleg, nem tudod, hogy viktorka többi kis kedvencével mi lett?
Például a nemlétező éhező gyerekek jól sikerült reklámarca, Hegedűs Zsuzsa hol van?
Nem látom az ugyancsak zseniális Kerényit mostanában, csak nem újabb emlékmű készül?
Vagy szép emlékű B.Zoltán, hogy áldja meg a teremtő..!
Gondoltam megkérdezem, mert olyan bennfentesnek látszol. (Ez most kivételesen dícséret volt!)

taga20 2018.05.26. 17:42:53

@$pi$: bakker nem értem. a feleségemet évinek hívják, de tényleg nem értem, pedig biztos szuper vicc.

látjátok feleim szümtükkel 2018.05.26. 18:12:53

@teéjesenmindegy:" Baszd már meg a kurva anyádat..."

Látom Bayer nertár nyelviskolájába játál, ahol érvelni nem tanítanak, de azért remélem ötöst adott...
A tényekről:
1. Nem volt kurva. Mert
2. sajnos már régen porlad.
3- Jellemző rád amit írtál.

Én ilyenért neked nem adnék fizetést, bár sajnos így is fizetek, mert az én adómból is kapod a sok mocsokért a zsozsót. ÉS. Még ti mondjátok az ellenzékre, hogy mocskolódó, gyűlölködő. Talán megláthatád a saját szemedben is a gerendát. Ha egyáltalán tudod, hogy ez mit jelent.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.05.26. 18:19:17

@Cycmen: Te meg jól hülyét csináltál magadból megint. Beszólsz valakinek hogy a buzi szóra megjelent, miközben te voltál az első aki ezt csinálta. Téged sem az eszedért fizetnek.

taga20 2018.05.26. 18:25:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ne báncsd a köcsögömet, me harapok:)))

szerinted ezek a fityesztrollok önként csinájják, vagy pénzé?

teéjesenmindegy 2018.05.26. 18:45:51

@$pi$: Igen. Ez arra vonatkozik, hogy ne csinálj bálványokat.
Bazmeg, komolyan a wikipédiából idézel a tízparancsolatból? Baszod, Mózes II.
Úgy folyatatódik, hogy ne imádd és ne tiszteld azokat.

"Ne legyenek néked idegen * isteneid én előttem. [u'J\xf3zs. 24,14.'] 4 Ne * csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak. [u'3 M\xf3z. 26,1. Zsolt. 97,7. \xc9sa. 40,18.25.'] 5 Ne imádd és ne tiszteld azokat;"

teéjesenmindegy 2018.05.26. 18:47:32

@morph on deer: Mitől lennék bennfentes? Kitaláltad ezt is?

eßemfaßom meg áll 2018.05.26. 18:50:47

@$pi$: azt azért ugye te is tudod, hogy amit idéztél az nem a térképkészítést tiltja, hanem a mindenféle álistenekröl (akik akkoriban az égben földön és föld alatt éltek) készített bálványokat és azok imádását.

ps.: nem vagyok vallásos, még mielőtt...

teéjesenmindegy 2018.05.26. 18:57:00

@látjátok feleim szümtükkel:
Jujj, de okos vagy, te.

"1. Nem volt kurva. Mert
2. sajnos már régen porlad." Tehát aki kurva az nem porlad? Vagy aki porlad az bizosan nem lehetett kurva? Hol itt az ok okozati összefüggés? Mellesleg nem mondtam, hogy fizess érte...

"Én ilyenért neked nem adnék fizetést, bár sajnos így is fizetek, mert az én adómból is kapod a sok mocsokért a zsozsót." NE reménykedj balfasz. Ingyen és bérmentve küldelek el az anyádba.

"Még ti mondjátok az ellenzékre, hogy mocskolódó, gyűlölködő. " - Áá, távol áll tőled. Szóval adott egy onkológusprofesszor, aki elmondja a magánvéleményét a tízparancsolatról. Erre jössz te, a porladó anyád hülye gyereke, és teljesen kiforgatod az egészet. Ez nem gyűlölködés ugye?
Az a faszi gyógyít, nem tízparancsolatot olvasgat fel, ugye? De a fajtád beállítja egy idiótának, aki a rákosnak nem kemót ad, hanem egy Bibliát. És annyira meg tudsz sértődni, hogyha azt mondják, hogy baszd meg az anyád. És nekiállsz elmagyarázni, hogy milyen akadályai vannak... Kösd fel magad, az menni fog, vagy arra is van valami kifogás?

teéjesenmindegy 2018.05.26. 18:57:52

@eßemfaßom meg áll: Nem nagyon tudja. Rossz társaságba keveredett, taga az új haverja...

$pi$ 2018.05.26. 19:06:40

@eßemfaßom meg áll: "azt azért ugye te is tudod, hogy amit idéztél az nem a térképkészítést tiltja, hanem a mindenféle álistenekröl (akik akkoriban az égben földön és föld alatt éltek) készített bálványokat és azok imádását."

Rosszul értelmezed. Szó szerint az van ott, hogy semmilyen dologról nem lehet képet készíteni, ami a földön van. Világos, hogy kellemetlen szabály és ezért próbálják úgy értelmezni, hogy több értelme legyen, hogy kényelmesebben be lehessen tartani, de a "ne borulj le előttük" az már a következő mondat. Igen, ha az lenne, hogy "ne borulj le a képek és faragott szobrok előtt" az szerencsésebb lenne, de nem az van odaírva.

És még egy dolog.

A keresztény templomokban jézusképek és jézusszobrok vannak. Leborulnak előttük és istenként imádják. Jehova viszont azt mondja a tízparancsolatban, hogy ilyet nem szabad. Látod, minden keresztény megsérti ezt a parancsolatot. Akárhogyan csavargatjuk ezt a parancsolatot a keresztények nem tartják be, ugye?

És az elsőt? Mi a helyzet az első parancsolattal, nyilván az a legfontosabb az egész vallásukban, nem? Abban ez van:

"Ne legyen(ek) neked más istene(i)d énelőttem."

Az újszövetségben viszont azt mondja Jézus:

"Senki sem mehet az Atyához, hacsak nem általam."

Azaz Jehova előtt Jézus van, csak rajta keresztül lehet eljutni Jehovához. Akkor ezt a parancsolatot is semmibe veszik a keresztények ugye?

$pi$ 2018.05.26. 19:13:38

@teéjesenmindegy: "Bazmeg, komolyan a wikipédiából idézel a tízparancsolatból?"

Igen, onnan idéztem, mert ott több fordítás is össze van szedve. Eleve magyarul emlegetni elég ciki, ezért aztán a wikit hoztam, mert ott legalább van forrásmegjelölés.

"Baszod, Mózes II.
Úgy folyatatódik, hogy ne imádd és ne tiszteld azokat."

Igen, pontosan, úgy folytatódik, hogy ne imádd őket. Ne csinálj képeket és ne imádd. Egy szóval sincs ott, hogy képeket csinálhatsz, csak nem imádhatod, az van ott, hogy ne csinálj képeket. Meg az is, hogy ne imádd őket.

Vicces amúgy a lelki gyurmázás, ahogyan a keresztények megmagyarázzák, hogy ők tulajdonképpen betartják a szabályokat. Elképzelem, ahogy a haláluk után felmennek a menyországba és ott magyarázzák, hogy "dehát én nem is imádtam őket", Jehova meg felemeli az ujját, hogy "de b+, oda van írva, hogy ne csinálj képeket, mi a fenét kellett volna még mondanom, ott van, hogy ne csinálj képeket semmiről, még az ügyvédemet is megkérdeztem, azt mondta, hogy írjam oda, hogy amik a földön vannak meg a mennyekben, mert valami barom még talál valami kiskaput..."

A keresztények lúzerek, a saját tízparancsolatukat sem képesek megérteni. :(

$pi$ 2018.05.26. 19:16:05

@taga20: "bakker nem értem. a feleségemet évinek hívják, de tényleg nem értem, pedig biztos szuper vicc."

Az "évi fizetése" volt, de elgépeltem. Szóval "az évi fizetése" és "az Évi fizetése"... ;)

Alex Lavour 2018.05.26. 19:16:41

@$pi$: Félműveltség és féleszűség kéz a kézben járnak. Látjátok feleim... Legfőbb dolog az egészség. Kásler tudja ezt, és azt, hogy az ikes igék nem szüntetik meg a humortalitást.
Zik-zik...

eßemfaßom meg áll 2018.05.26. 19:17:04

@$pi$: "Szó szerint az van ott, hogy semmilyen dologról nem lehet képet készíteni, ami a földön van"

Már amennyiben nem olvasod el azt ami előtt meg utána van. Szövegkörnyezetből kiemelni ősi román szokás.

$pi$ 2018.05.26. 19:30:56

@eßemfaßom meg áll: "Szövegkörnyezetből kiemelni ősi román szokás."

Semmi probléma nincs a szövegkörnyezetből való kiemeléssel, ha nem változtatja meg az értelmét a kiemelt résznek. Az eredeti nyelvetz nem ismerem, nem tudok héberül, de a fordításokban úgy jön át, ahogyan én értelmezem. A wikipédia szó szerinti fordítást tartalmaz, ezért is idéztem, ott az van, hogy "ne készíts képeket".

Ha csak a képek imádása lett volna a mondanivaló, akkor felesleges lett volna a képek készítéséről írni, hiszen nyilván azokat a képeket sem szabad imádni, amit más vallásu emberek készítettek, ugye?

Ki van írva egy boltba, hogy fagyival bemenni tilos. Ezt így írják szerinted, hogy

1) Ne készíts fagyit.
2) Ne gyere ide vele.

Ugye nem? ;)

Visceroid 2018.05.26. 19:44:25

Hát igen, az ország haldoklik, minden bajunk van, éppen hogy háború nincs (ne is legyen), de az egyetlen témánk az, hogy a tízparancsolat gyógyítja-e a rákot. Komolyan mondom, ez a mélyrepülés még Kelet-Európában is szép teljesítmény. A Szovjetunió éllovasából Kelet-Európa (és nem csak az EU) sereghajtója. Igazi rekord!

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 19:53:54

@Visceroid: Nem mondta, hogy gyógyítja..

eßemfaßom meg áll 2018.05.26. 19:58:04

@$pi$: "de a fordításokban úgy jön át, ahogyan én értelmezem" azért ezzel eléggé egyedül vagy.

Jóember próbáld már faszomtudjahányezerévvel ezelőti kontextusba helyezni a szöveget amikor mondjuk egyiptomban minden szarnak volt saját istene égenföldönvízben amit mindenféle ábrázolásokon imádtak a korabeliek, ezt tiltotta le a maga faszomtudjahányezerévvelezelőtti szavaival a faszomtudjahányezerévvelezelőtti szerző. Nyilván sajnálkozik amiatt, hogy a szavai nem felelnek meg egy faszomtudjahányezerévvelkésőbbi nyelvi részletességnek

a valláskárosultakat annyi valós baromságuk miatt lehet ekézni, tök értelmetlen ilyen izzadságszagú mondvacsinált erőlködést előkaparni.

$pi$ 2018.05.26. 20:03:49

@eßemfaßom meg áll: "azért ezzel eléggé egyedül vagy."

Kapásból tudni lehet, hogy 1,5 milliárd muszlim pont ugyanígy gondolja. Azért az "egyedül vagy" elég erős. De persze ha egyedül lennék az sem jelentene semmit.

"ilyen izzadságszagú mondvacsinált erőlködést előkaparni."

Okés, oda van írva, hogy ne csinálj képeket. Erre te azt mondod, hogy nem, csinálni lehet, csak imádni nem. És amit én mondok az "izzadságszagú" meg "mondvacsinált"?!

"ezt tiltotta le a maga faszomtudjahányezerévvelezelőtti szavaival"

Nem érdekel, hogy mikor írták és mit akartak vele mondani. Azzal foglalkozom, hogy ami oda van írva az mit jelent. Pont te célozgatsz arra, hogy mit akar jelenteni, hogy mi a szándék, hogy milyen kürülmények voltak, hogy miért írták. Én csak azt tudom, hogy mi van most odaírva és az mit jelent.

$pi$ 2018.05.26. 20:06:45

@pina noir: "Miért nem?"

Ha nem akarod megtiltani, hogy képeket csináljanak, akkor nem mondod, hogy "ne csinálj képeket".

6.Lenin 2018.05.26. 20:11:56

@$pi$:

Nem mind1?

Az ateista is por lesz, a keresztény is. Az evolúció lúzerei. Azt "hiszik", hogy....pedig tök minden mind1, mindkettőnek.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 20:16:46

@$pi$: Ismerem. Kásler csak javaslatot tett a Tízparancsolat betartására. Azt még lehet? Elmondta a véleményét, szörnyű.. Hahó elmúltak a véleménydiktatúra aranyévei..;) A liberálfasisztáknak leáldozott..

taga20 2018.05.26. 20:18:30

@eßemfaßom meg áll: te nem vagy vallásos???

mikor a geci az istened!

szakadok droid rajtad:))))

$pi$ 2018.05.26. 20:19:05

@6.Lenin: "Az ateista is por lesz, a keresztény is."

Engem az érdekel, hogy mit csinálnak mielőtt por lesz belőlük. :) Például megakadályozzák, hogy vasárnap menjek a tecsóba, amikor kevesen vannak, mert azt hiszik, hogy ez öreg csávó ötezer évvel ezelőtt pihent egy napot és azért nekem is pihennem kell meg a tecsós marikának is.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 20:20:07

@$pi$: Más dolog az erre irányuló javaslattétel, jó tanács, és más a be nem tartás esetén való szankcionálás.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 20:22:06

@Pyrrhus: Obama a Szent Bibliára tette le az elnöki esküt. Hogy dolgoztad fel?

taga20 2018.05.26. 20:23:15

@pina noir: ja! a rendes faszistáknak felvirradt, mi szutyok?

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 20:23:36

@$pi$: Kérdezd meg az osztrákokat. Ott nem nagyon tecsózhatnál vasárnap..:)

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 20:24:50

@taga20: Nem figyeltél..Mondom, hogy leáldozott nektek.:)

$pi$ 2018.05.26. 20:24:50

@pina noir: "Ismerem. Kásler csak javaslatot tett a Tízparancsolat betartására."

Nem, nem tett javaslatot. Egy tényállítást tett arról, hogy a betegségek 80%-a megelőzhető lenne a tízparancsolattal. Baromira nem akarom, hogy az orvosok, akiknek az a dolguk, hogy meggyógyítsanak, amikor beteg vagyok azt higgyék, hogy cirka 80% esély van arra, hogy azért vagyok beteg, mert bűnt követtem el. Nem akarom, hogy az orvosok úgy gondolják, hogy isten ellen cselekszenek, amikor meggyógyítanak, hogy erkölcstelen vagyok és a világegyetem ura szerint kiérdemeltem a betegséget.

"Azt még lehet? Elmondta a véleményét, szörnyű.."

Állításokat tett a világegyetemről, az orvostudományról, a matematikáról. Ezekből az állításokból kiderült, hogy fingja nincs arról, amiről beszél. Nem akarom, hogy ilyen emberek vezessék az országot. Amíg csak egyetlen ember is van, aki nem beszél baromságokat a tízparancsolatról, a betegségekről, a világegyetemről, aki nem háromezeréves babonák alapján akarja megszervezni a saját és a mások életét, addig szerintem szerencsés lenne ilyen embereket választani.

$pi$ 2018.05.26. 20:26:38

@pina noir: "Kérdezd meg az osztrákokat. Ott nem nagyon tecsózhatnál vasárnap..:)"

Vannak arab országok, ahol megölik azt, aki táncol vagy focimeccset néz. Megölik azt is, aki nem hisz istenben. Attól, hogy van valami hely, ahol sokkal szarabb még nem lesz jobb nekem.

taga20 2018.05.26. 20:27:14

@pina noir: obama néger libsi migráncs.

eszt hogy dolgoztad fel punci?

taga20 2018.05.26. 20:29:00

@$pi$: te megbolondultál? sorba nyomod a jobbnál jobb kommenteket.

ne ércs félre, ma már kivertem, de nem ismerek rád:)))

$pi$ 2018.05.26. 20:29:04

@pina noir: "Más dolog az erre irányuló javaslattétel, jó tanács, és más a be nem tartás esetén való szankcionálás."

Az orvos azt hiszi, hogy isten büntetése a betegség. Te elvinnéd a gyereked ilyen orvoshoz? Te rábíznád a gyereked egy tanárra, aki azt gondolja, hogy ha leesik a gyerek a hiunáról és kitöri a nyakát, akkor az isten büntetése és így mindig helyes?

Ugye nem?!

$pi$ 2018.05.26. 20:29:45

@taga20: "ne ércs félre, ma már kivertem, de nem ismerek rád:)))"

Huhh.. legalább valakinek jó. :D

6.Lenin 2018.05.26. 20:34:30

Ez egy dolog. Nyilván egyik lúzer se erőszakolhat a másikra semmit, még azt se, hogy miben szeretne hinni, miben nem. Az tényleg az egyén dolga.
Szerintem.
Kiragadni-kiforgatni-szándékosan, azt se lenne szabad egyiknek sem.

taga20 2018.05.26. 20:43:31

@pina noir: te sem figyeltél! a németszilárdok és a geciviktorok ideje jött el te szerencsétlen, és bazdmeg te teli szájjal tapsolsz.

éjjen a szar, ami feltört:)

atomic power 1986DucaDuca 2018.05.26. 20:44:05

Kásler Miklós, mikor a Tízparancsolat-ot említí, mint a betegsegek prevenciojanak eszközét, akkor egy olyan eletmodról beszél, amely lehetővé teszi az ember szamara az egeszseges mentálhigiénes allapot eleréset. Ezt nem csak a vallas utjan lehet elerni, léteznek "vilagi" módszerek is. Tudomanyos kutatasok sorozata bizonyitja, hogy az egeszseges psziché segít a betegsegek megelőzeseben es a gyógyitasban. Ismeretes, hogy a betegségek tekintelyes resze pszichoszomatikus eredetű. A Tizparancsolat betartasaval az ember elfogadja, hogy nem lehet a többi ember felett alló. Ezzel rengeteg tarsadalmi probléma es belük együtt psziches betegsegek szüntethetők meg. A vallas arra nevel, hogymaz emberek önmagukat is szeressék, ne csak felebaratjukat. Aki ezt teszi, az nem él mertektelenül élvezeti cikkekkel, amelyek megbetegíthetik őt.

A vallasos ember szamara a templomban elmondott közös ima szó szerint és átvitt értelemben gyógyít. Bizonyítottan nyugtató (v.ö. vérnyomás-csökkentő, szorongásoldó) hatású.

A Tizparancsolat a csaladi összetartasra nevel. A csalad összetarto ereje által csökkenhet mind a geriátriai, mind a pediátriai egészségügyi problémák száma. A család összetartó ereje által pedig az egymásra fordított figyelem is arra szolgálhatna, hogy mindennek az alapja a mikroközösségekből kiinduló egészségmegőrzés legyen.

Kutatók megallapították, hogy az öngyilkossag miatti halalozasi aranyszam a katolikusok esetében alacsonyabb, mint a protestansoknal. A katolikusok kedvezõbb halálozási viszonyait kapcsolatba hozzák az egyházi tradíciók sajátosságaival, így a gyakoribb összejövetelekkel, az intenzívebb lelki élettel, a gyónás lehetõségével. Azon túlmenõen, hogy az egyház tiltja az öngyilkosságot, a közösségi élet nyújtotta társas támogatás is szerepet játszhat a lelki problémák megosztásában és így a megelõzésben. A protestáns vallásgyakorlás sokkal inkább individualisztikus, kevésbé követel életmódbeli szabályozásokat.
A katolikusok és protestánsok között alapvetõ különbség, hogy míg az elõbbiek külsõleg kontrollált módon gondolkodnak, addig az utóbbiak inkább bíznak a saját lehetõségeik belsõ kontrolljában, a saját maguk irányító erejében, ami viszont könnyebben vezethet elkeseredettséghez, önvádoláshoz és öngyilkossági kísérletekhez.

Európában a tradicionalisan katolikus országok - mint pl. Írország, Spanyolország, vagy Lengyelország - öngyilkossági halálozása igen alacsony.

Az adventisták vagy a mormonok esetében az életmódra, életvitelre szigorú szabályokkal ható vallásról ban szó. A z adventista közösségekbe tartozók halálozása lényegesen kedvezõbb, mint az átlagpopulációé, emellett az adventisták körében a vastagbélrák, az emlõrák, a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a légzõszervi daganatok gyakorisága is jelentõsen kisebb (Phillips-Lemon-Beeson 1978; Berkel-de Waard 1983).

A Utah állambeli mormon közösségekben élõk az adventistákhoz hasonlóan szintén tartózkodnak az alkoholtól, a dohányzástól, a kávétól és teától, és mindenféle drogtól, beleértve az altatókat-nyugtatókat is. Ezekben a vallási közösségekben is hangsúlyt fektetnek a konzervatív szexuális életre és a nagycsaládot propagálják, emiatt gyakoribbak a terhességek és szülések, mint az átlagnépességben. Havonta egyszeri böjt szintén az elõírások közé tartozik, de emellett nem fogyasztanak tartósítószerrel készült ételeket sem, és sokan maguk készítik el a mindennapi kenyeret. Kiemelendõ, hogy rendszeres lelki támasz nyújtásával dolgozzák fel a stresszt közvetítõ eseményeket. Mindezen magatartásformák kedvezõ egészségügyi hatása megmutatkozik abban, hogy a mormon közösségekben élõk körében alacsonyabb a rizikó a daganatos, a szív- és érrendszeri, valamint a légzõrendszeri megbetegedésekre, emellett a nõk körében a méhnyak, a petefészek és az emlõ daganatainak elõfordulása is lényegesen kisebb mértékû (Lyon-Klauber-Gardner-Smart 1976). A halálozási arányok alakulásában bizonyára számottevõen hat az a jelenség is, hogy a vallásgyakorlók körében az élettel való elégedettség nagyobb, a pszichikai közérzet lényegesen jobb, emellett a depresszó is ritkább (Musick-Koenig-Hays-Cohen 1998).

Kásler Mikósnak tehát maradéktalanul igaza van abban, hogy a Tízparancsolat betartásával rengeteg betegségnek elejét lehetne venni, míg más kórok vagy traumák egyszerűen ki sem alakulnának.

taga20 2018.05.26. 20:45:39

@$pi$: na látod, ez keresztényi duma volt, te ateista ördög!:)))

zenét szereted, te imposztor? nesze!

www.youtube.com/watch?v=d4N8BafitOw

6.Lenin 2018.05.26. 20:46:12

@taga20:

A te dicséreted öl, butít, nyomorba dönt, vagy adsz valami érvényes fizető eszközt is hozzá? Vagy csak simán szart ér?

taga20 2018.05.26. 20:54:25

@6.Lenin: mit teccik böfögni a lenyinevtársnak?

mi az anyád van nyugger, nem kaptad meg a bözsiutalványodat?

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 20:58:31

@$pi$: Miért ne bíznám rá? Aki hisz istenben, nem úgy gondolja, hogy önmagától függetlenül történnek a dolgok. Isten eszközének tekinti magát , aki azért van ott, hogy meggyógyítsa, megmentse a gyereket.

Van egy vicc:

Katolikus papnak lerohad az autója. Kijön az autómentő szolgálat, a srác gúnyosan odaveti:
-Mi van atyám, nem segítenek fentről?
-Dehogynem fiam, téged küldtek.. :)

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 21:00:31

@$pi$: " Baromira nem akarom, hogy az orvosok, akiknek az a dolguk, hogy meggyógyítsanak, amikor beteg vagyok azt higgyék, hogy cirka 80% esély van arra"

Teljesen félreértelmezed. Ezt a megfelelő életmódra értette, amely csökkenti a betegség kialakulásának esélyét. Ha már megbetegedtél, többek között egy felelőtlen életvitel miatt, akkor már kezelésről van szó.

taga20 2018.05.26. 21:02:46

@pina noir: azt a viccet ismered, hogy a katolikusoknál apáról fiúra száll a papicölibátus?

na ez vicces, te szenteskedő gyökér:))))

taga20 2018.05.26. 21:02:46

@pina noir: azt a viccet ismered, hogy a katolikusoknál apáról fiúra száll a papicölibátus?

na ez vicces, te szenteskedő gyökér:))))

6.Lenin 2018.05.26. 21:02:59

@taga20:

Ahogy olvasom a hozzászólásaidat, gondoltam valami felsőbb elhivatottság lakozik benned, hogy dicsérsz, illetve porig alázol.
Azt hittem számít valamit, vagy csak te gondolod, hogy...
(mellesleg a lényeg, hogy te elhiszed, hogy... mindig ez a lényeg, ha van egyáltalán lényeg, de szerintem ezt te nem fogod érteni, tehát lényegtelen az egész)

taga20 2018.05.26. 21:05:25

@pina noir: akkor mi a kurvaanyjáért nem ezt mondta ez a szervilis öreg fasz?

aki lefekszik a gecinek, az egy agyhalott!

taga20 2018.05.26. 21:23:19

@6.Lenin: haver, te mikor ezeket írod, akkor nézed magad a tükörbe?

me egyébként nem hiszem, hogy ilyen előre haladott állapotban lenne nálad a demencia:)))

6.Lenin 2018.05.26. 21:33:09

@taga20:

Jól gondoltam, hogy nem fogod érteni.
Legalább tettél 1 halvány kísérletet?
(szerintem próbálkoztál, de nem jött össze)

taga20 2018.05.26. 21:44:47

@6.Lenin: mit kellett volna értenem te gyökér fityesznyugger?

bazdmeg, te csinálsz magadnak egy képzelt világot, és ha valaki nem vágja a defektes lelkivilágod, akkor az ...

te betegebb vagy, mint az istened a geci. ő péncé, te ingyé vagy ekkora retek.

azé a temetéseden ott leszek, és lerakok egy hejnekent a sírodra, hagy forgolodj:)))

sinus67 2018.05.26. 21:56:47

@pina noir:
Egyrészt: nem lövök mindenre, ami Káslerrel kapcsolatos. Egyszerűen rühellem az olyan embereket, akik azt hiszik kitalálták a csőbe a lyukat csak azért, mert egyvalamiben jobbak (?), mint más. Ezért felhatalmazva érzik magukat arra, hogy kinyilatkoztatásokat tegyenek olyan dolgokban, tudományokban, amihez nem értenek, vagy ami a magánügyük.
Másrészt: itt senki nem állította, hogy ne legyen olyan miniszter aki vallásos.
Itt az a lényeg, hogy a vallása a magánügye és ne keverje bele a szakmai munkájába. Ugyanis, ha nem vetted volna észre ebben az országban nem kizárólag keresztények élnek.
Harmadrészt: egy miniszternek nem a felsőbbrendűségét kellene a nagyérdemű felé közvetíteni, hanem az alázatát!
Negyedrészt: laikusként tett kijelentéseit nem kellene akkor ország-világ előtt nyomatni, főleg ha azok baromságok. Egyébként az oktatásban is laikus, ha már a laikusságot kikéred magadnak.

6.Lenin 2018.05.26. 22:04:07

@taga20:

Látom, csak foglalkoztat a kérdés, de a magyarázat még nem megnyugtató. Próbálkozol, de eddig nincs siker.
Szerintem rossz helyen keresed a megoldást.
Elsőnek kapaszkodókat kell keresni. A többi már könnyebben megy.
Holnap rákérdezek, hogy jutottál-é valamire az éjszaka.
Nem olyan bonyolult a kérdés.
Mivégre is?
(elég, ha leszűkíted magadra a válasz keresését)

taga20 2018.05.26. 22:07:19

@sinus67: ennek a bácsinak azt se engedném meg, hogy kipróbálja az előszobában kicserélni az izzót.

ezek az emberek egy valamiben jók, de ha egy egyszerű dolgot próbálnál rája bízni, mekhal:)

taga20 2018.05.26. 22:09:15

@6.Lenin: egész éjszaka forgolodni fogok miattad geci!:)))

zene, te szardarab!

www.youtube.com/watch?v=0sB3Fjw3Uvc&list=RD0sB3Fjw3Uvc&start_radio=1

6.Lenin 2018.05.26. 22:11:48

@sinus67:

"Ezért felhatalmazva érzik magukat arra, hogy kinyilatkoztatásokat tegyenek olyan dolgokban, tudományokban, amihez nem értenek, vagy ami a magánügyük."

Hmm!
A mocskok.

látjátok feleim szümtükkel 2018.05.26. 22:13:43

@pina noir: "Kásler csak javaslatot tett a Tízparancsolat betartására. Azt még lehet? Elmondta a véleményét, szörnyű.. Hahó elmúltak a véleménydiktatúra aranyévei..;)"

Ja, csak más ne mondja el a véleményét Kásleren kívül?
Hiteles pina noirt idézve: "Hahó elmúltak a véleménydiktatúra aranyévei..;)+

látjátok feleim szümtükkel 2018.05.26. 22:22:01

@teéjesenmindegy: "meg tudsz sértődni, hogyha azt mondják, hogy baszd meg az anyád. "
Felszólítottál valamire. Amire reagáltam.
1. Nem volt kurva. Azt nem írhattam, hogy nem kurva, mert aki nincs, az jelenben kurva sem lehet.
2-Megbaszni már senki nem tudja. Mert nincs.
3. Neked viszont ha van, akkor keresd fel gyorsan, és próbáld ki rajta, amit nekem ajálngatsz.! Persze ezt sértődés nélkül tedd meg, ha már szerinted ez nem sértődésre okot adó felhívás a részedről.

A magyar nyelvet meg nem ártana még tanulgatnod.

látjátok feleim szümtükkel 2018.05.26. 22:26:00

@6.Lenin:

Azok. Mocskok.
Én a vallásomat nem gyakorló mgkeresztelt, megbérmált római katolikus vagyok. Talán van némi jogom megkritizálni hittársam kinyilatkozását. Nem? Mellesleg állampolgárként is van hozzá jogom.

taga20 2018.05.26. 22:44:07

@6.Lenin: a gazdádat a gecit ne mocskold retek, me felnyomlak a kövér gecinél!:))

CSOKKI MÁLNA 2018.05.26. 23:52:07

@$pi$: "Egy tényállítást tett arról, hogy a betegségek 80%-a megelőzhető lenne a tízparancsolattal. "

Vagyis javasolja egyúttal, hogy ennek megfelelően éljenek minél többen. Rengeteg betegség kialakulásában játszik pl. szerepet a túl sok stressz, ami bizony sokszor bizonyos parancsolatok be nem tartásának következménye. A paráznaság egészségkárosító hatásait gondolom nem kell részletezni. Egyébként meg nem hallottál a retorikai túlzás fogalmáról? Totális elmebaj ilyen kiszólások miatt a szakmai kvalitásait megkérdőjelezni, miközben nemzetközi hírű professzor.

"Nem akarom, hogy az orvosok úgy gondolják, hogy isten ellen cselekszenek, amikor meggyógyítanak, hogy erkölcstelen vagyok és a világegyetem ura szerint kiérdemeltem a betegséget."

Na ez a tipikus példája annak, ahogy kiforgatjátok a szavait. Ilyet senki nem mondott, és végképp nem befolyásolja a kezelés menetét, hogy ki mi módon kapta a betegségét.

"a betegségekről, a világegyetemről, aki nem háromezeréves babonák alapján akarja megszervezni a saját és a mások életét, addig szerintem szerencsés lenne ilyen embereket választani. "

Annak, hogy Kásler mit gondol pl. az ősrobbanásról, semmi de semmi köze nincs ahhoz, hogy milyen színvonalú onkológus, sebész, intézményvezető ,és hogy milyen miniszter lesz. Ezt a kényszeres hülyeséget csak ti erőltetitek.

taga20 2018.05.26. 23:58:09

@pina noir: a rák egye ki a fityeszes lelked, retek!

CSOKKI MÁLNA 2018.05.27. 00:02:57

@sinus67: " nem lövök mindenre, ami Káslerrel kapcsolatos. "

De lősz, lőtök. Eddigi szakmai munkáját, intézményszervező tevékenységét is rendszeresen megkérdőjelezitek, bizonyos egyéb területen tett kijelentései miatt. Mint magánember mondta el a véleményét beszélgetések során. Széles nyilvánosság elé a ballibsi médiagépezet karaktergyilkossági kísérlete folytán kerültek.

"itt senki nem állította, hogy ne legyen olyan miniszter aki vallásos.
Itt az a lényeg, hogy a vallása a magánügye és ne keverje bele a szakmai munkájába."

Még el se kezdte a szakmai munkáját miniszterként. honnan tudod, hogy mit fog mivel keverni. Egyébkét meg csak a hobbikeresztények tudják elválasztani a vallást életük többi részétől. De nincs is erre szükség. Ez csak egy idejétmúlt, elavult ballibsi dogma. Nem 2005-öt írunk már. Annak a kurzusnak már rég harangoztak..
. Kénytelen leszel elfogadni, hogy ez egy keresztény ország, és a negyedik Orbán kormány egy kereszténydemokrata államot épít..

taga20 2018.05.27. 00:06:12

@pina noir: "Kénytelen leszel elfogadni, hogy ez egy keresztény ország, és a negyedik Orbán kormány egy kereszténydemokrata államot épít.."

mi csinál mit, te agyhalott?

CSOKKI MÁLNA 2018.05.27. 00:16:40

@taga20: Rugaszkodj már el egy kicsit a begyöpösödött ballibsi dogmáidtól kis hülyém.Lejárt az időtök Erre az országra 10 év múlva rá sem fogtok ismerni. Kezdenek a legrosszabb rémálmaitok megvalósulni..;)

taga20 2018.05.27. 00:40:26

@pina noir: meséjj gyökér! nem lennék most az imprealisták helyébe:)))

6.Lenin 2018.05.27. 09:29:51

@látjátok feleim szümtükkel:

Látom nem értetted.
Természetesen jogodban áll elmondani a véleményed. Neki is, de te ezt a jogot tőle megvonnád. Kinyilatkozni pedig csak neked lenne jogod. Ezt keverik állandóan össze bizonyos elveket vallók. Csak nekik lenne joguk bármihez is, másnak ugyan ezek a jogok nem járnak, de szerencsére ez éppen leáldozóban van.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.05.27. 10:08:18

@taga20: Önző vagy. Én is hagytam neked egy kis VáradiJánost.

CSOKKI MÁLNA 2018.05.27. 10:54:02

@taga20: Örülök, hogy ilyen optimista vagy a harmadik választási buktátok után. És a helyzet nyugaton sem változatlan..;)

teéjesenmindegy 2018.05.27. 11:15:58

@sinus67:
"Itt az a lényeg, hogy a vallása a magánügye és ne keverje bele a szakmai munkájába. Ugyanis, ha nem vetted volna észre ebben az országban nem kizárólag keresztények élnek."
Na figyelj hugyagyú! Hol és mikor keverte össze, mesélj. A szakmai munkájába akkor keverné bele, ha monjduk a kemó helyett imakönyvet ad neki. Orvosnak a szakmája a gyógyítás, a betegségek kialakulásának a megelőzéséről pedig véleményt miért ne mondhatna.
Ha azt mondta volna, hogy napi egy óra mozgással megelőzhetőek a betegségek, akkor is menne a hisztitek?

És az hogy jön ide, hogy nem csak keresztények élnek az országban, te hülye? A tízparancsolat betartásához szerinted kereszténynek kell lenni? Te ateistaként gyilkolhatsz, vagy lophatsz? Vagy már csak azért sem tiszteled anyádat, mert nehogymá.

teéjesenmindegy 2018.05.27. 11:33:08

@$pi$:
Na, most először is azt kéne kitalálnod, hogy hiszel-e istenben. Mert ha szerinted Isten diktálta Mózesnek, aztán az emberek értelmezték ahogy tudták akkor ugye van isten. Ha pedig Mózes saját maga találta ki, akkor miért írt volna le olyat, hogy ne faragjanak semmit, hogy aztán egy faragott és díszített ládába tegyék a kőtáblákat?

Vicces, hogy te, aki a wikipédián olvasgatja mennyire marhára tisztában vagy azzal, hogy Isten mit akart, és ez az elmúlt ötezer évben nem tűnt fel senkinek. Mert azt mondja az Úr, hogy "Én vagyok az egyetlen, ne legyen más istened, ne csinálj bálványokat, és ne imádd azokat", de szerinted az másik mondat.... Se az előtte lévő, se az utána lévő nem zavar? Semmi szövegösszefüggés nincs szerinted? Az sem zavar, hogy ha mondatonként veszed, akkor nem 10 parancsolat hanem negyven?

A keresztény templomokban pedig tényleg vannak szobrok, de a keresztény vallás nem imádja istenként Jézust, ha nem tűnt volna fel.

$pi$ 2018.05.27. 12:54:02

@teéjesenmindegy: "Na, most először is azt kéne kitalálnod, hogy hiszel-e istenben."

Ateista vagyok. Az azt jelenti, hogy nem hiszek abban, hogy isten létezik. Szerintem érted te ezt, csak úgy csinálsz mintha nem értenéd.

"Mert ha szerinted Isten diktálta Mózesnek, aztán az emberek értelmezték ahogy tudták akkor ugye van isten."

Súlyos. Figyu! Mondhatom azt, hogy Dart Vader megmondta Luke Skywalkernek, hogy ő az apja akkor is, ha tudom, hogy kitalált történetről van szó? Ugye mondhatom? Képes vagy megérteni, hogy szerintem kitalált történetről van szó akkor is, ha nem írom oda minden mondatba, hogy "a legenda szerint"?

"miért írt volna le olyat, hogy ne faragjanak semmit, hogy aztán egy faragott és díszített ládába tegyék a kőtáblákat?"

Azért, mert a biblia tele van ellentmondásokkal.

"Vicces, hogy te, aki a wikipédián olvasgatja"

Meglepődnéd, hogy a wikipédián kívül mennyi mindent olvasgatok.

"és ez az elmúlt ötezer évben nem tűnt fel senkinek"

A gondolatmeneted ott bukik el, hogy semmi olyat nem mondtam, amit csak én gondolok. Ahogy leírtam, több mint egymilliárd ember biztosan azon a véleményen van, hogy a képek készítése tilos. Ráadásul szó szerint ez van az ószövetségben.

Igazából épp te vagy az, aki azt állítja, hogy a képek készítése nem tilos, annak ellenére, hogy konkrétan ez van odaírva, mert te tudod, hogy az istennek nem az volt a célja, hogy a képek készítését megtiltsa. Felülbírálod a szöveg szó szerinti jelentését és ezt azzal magyarázod, hogy neked benfentes információd van arról, hogy mit akart mondani isten, amikor a vonatkozó részt lediktálta.

"Se az előtte lévő, se az utána lévő nem zavar? Semmi szövegösszefüggés nincs szerinted?"

Szalmabáb érvelés. Én nem állítottam, hogy nincs összefüggés, én azt állítottam, hogy a szövegkörnyezet nem teszi semmissé a képek készítésének tiltását. Ha logikusan gondolkodnál, ha az előítéletedtől mentesen tudnád értelmezni a szöveget, akkor te is erre a következtetésre jutnál.

Ha valahol azt látod, hogy
"Ne készíts bombát. Ne vigyél bombát az iskolába."
akkor az nem azt jelenti, hogy bombát ugyan szabad készíteni, csak nem szabad bevinni az iskolába ugye? Van összefüggés, de attól még az első mondat nem fogja azt jelenteni, hogy
"Eh, ugyan már, nyugodtan csinálj bombát, mindenki csinálja, nyilvánvalóan senki sem akarja megtiltani, hogy bombát csinálj, nem?"

"A keresztény templomokban pedig tényleg vannak szobrok, de a keresztény vallás nem imádja istenként Jézust, ha nem tűnt volna fel."

Wow, és te mondod, hogy én csak a wikipédiát olvasom? Elárulom neked, hogy a keresztények istenként imádják Jézust. ;)

$pi$ 2018.05.27. 13:01:36

@teéjesenmindegy: "Na figyelj hugyagyú! Hol és mikor keverte össze, mesélj. "

Általánosan elfogadott téveszme az, hogy ha valaki hallgat a vallásáról, ha nem beszél róla, akkor nyilván senkinek semmi köze hozzá és tilos bírálni, kritizálni érte, még megemlíteni is udvariatlanság. Merthogy a magánügye.

Csakhogy ez igencsak nagy kivételezés az elfogadott vallásokkal szemben. Ha valaki szexista, homofób, rasszista, náci vagy akármilyen szalonképtelen módon gondolkodik, akkor ilyen szemérmes bánásmódra nem számíthat.

Képzeld el, ha azt hallanád, hogy
"A doktor úr roppant rasszista és buzgó náci, de ez nem befolyásolja a munkájában, úgyhogy senkinek semmi köze hozzá."
vagy
"A miniszter úr laposföldhívő és a gyíkemberek létezésében is erősen hisz, de ez semmi módon nem befolyásolja a döntéseiben, úgyhogy senkinek semmi köze hozzá."

Ha a többiektől nem fogadod el ezeket a kifogásokat, akkor a keresztényektől sem kellene.

6.Lenin 2018.05.27. 13:16:03

@$pi$:

Ma reggel volt egy beszélgetés Kaslerrel a rádióban (180perc). Nagyon jó választás volt az ő kinevezése(eddig) semmi olyasmiről nem beszélt, amiről itt hablatyoltok. Nagyon is jól látja az összefüggéseket az egészség, oktatás közt. Az embernek nem csak teste(anyagi része) van, és mi is az összefüggés a testi, és a "lelki" állapot közt.

taga20 2018.05.27. 13:40:48

@$pi$: az a nagy igazság, hogy nem az isten teremtette az embert, hanem az ember az isteneket, már tízezer év óta.

6.Lenin 2018.05.27. 14:00:38

@taga20:

"nem az isten teremtette az embert, hanem az ember az isteneket, "

Na,B+, ezt nem néztem ki belőled-eddig. Vagy valaki súgott a becsületsüllyesztőben fröccspusztítás közben? De azért az ember se lett csak úgy, brahiból, szerintem.

teéjesenmindegy 2018.05.27. 14:12:49

@$pi$: Miért ne fogadnám el? Attól mert buzgó náci és horogkereszt van rátetoválva még nyugodtan beveszem a gyógyszert amit felír. Mondjuk ez azért marhaság, mert ugye a nácizmus az egy kirekesztő dolog, tehát mondjuk egy zsidó vagy cigány jogosan tartana attól, hogy milyen gyógyszert ír fel a náci orvos, a vallások inkább az elfogadásról és szeretetrő szólnak.
Az általad felsorolt összes dolog szexizmus meg homofóbia pedig valakik ellen irányul.
Mondjuk marháta kiváncsi lennék, hogy elutasítanád-e a kezelést a világhírű orvostól azért mert nem csípi a buzikat. Vagy a négereket.
Vagy mondjuk egy ízigvérig balos orvos alá nem fekszel be?

A ballib meg kitalálhatná, hogy tulajdonképpen mégis mi a szart akar, hogy hogyan áll a kereszténységhez. Ha a pápa migráncs lábat mos, akkor éljen a vallás, ha Kasler arról beszél, hogy a tízparancsolat betartása jót tesz akkor meg hülye.
Tulajdonképpen - attól eltekintve, hogy a vallásokkal van bajod - magával a tízparancsolattal mi a bajod? Melyik része az (az első kettő kivételével) amelyik marhaság, és úgy egy tisztességes ember életébe nem fér bele?

taga20 2018.05.27. 14:23:15

@6.Lenin: hallod és ha még azt is megtudnád, hogy gimnázium is jártam.

sőt az egyik kedvenc könyvem a madárka, és szabadidőmben vijjont olvasgatok:)

na jó, ez utóbbi kamu, persze azé bírom.

6.Lenin 2018.05.27. 14:33:39

@taga20:

Elhiszem, de miután kiástátok a csatornát elzavartak, mert rendkívül káros hatást tettek az ott tanuló diákokra. Azt is elhiszem, hogy azért ragadt ott rád valami, főleg miután részegen beleestél a bitumenes hordóba.

taga20 2018.05.27. 14:48:54

@6.Lenin: haver, te nagyon félre ismertél engemet:)))

ja és, ezt a csajt hallottad má?

www.youtube.com/watch?v=9ZbYmgQgSjk&start_radio=1&list=RD9ZbYmgQgSjk

6.Lenin 2018.05.27. 15:03:05

@taga20:

Bocs, de én azt látom, amit itt mutatsz magadról. Attól meg majdnem sírógörcsöt kapok (ha komolyan vennélek)
A csajt még nem láttam a 4Csöcsűben, ahová én járok bút felejteni, na meg téged.

Nekem más a kedvencem
www.youtube.com/watch?v=Lxnf8QOHaeI&list=PLTRZmvTOyKGWMqZ8NiyfRiKU2-jcaO9_W

$pi$ 2018.05.27. 16:23:57

@teéjesenmindegy: "Attól mert buzgó náci és horogkereszt van rátetoválva még nyugodtan beveszem a gyógyszert amit felír."

Az emberek többsége nem így gondolkodik.

"a vallások inkább az elfogadásról és szeretetrő szólnak"

Nem, a vallások a hitről szólnak. Az elfogadás és a szeretet csak a reklémduma. Olvasgasd a bibliát és nézd meg a bibliai isten mennyire szerető és elfogadó. ;)

"Az általad felsorolt összes dolog szexizmus meg homofóbia pedig valakik ellen irányul. "

Jehova szexista és homofób, a keresztények nagy része szexista és homofób. A nácik keresztények voltak, Hitler keresztény volt, az SS jelmondata a "gott mit uns" volt, az SS esküben megesküdtek az istenhitre és az ateizmust elítélendőnek nevezték.

"Mondjuk marháta kiváncsi lennék, hogy elutasítanád-e a kezelést a világhírű orvostól azért mert nem csípi a buzikat. Vagy a négereket. "

Ha tehetném mást választanék. Főleg, ha vallásos. A vallásos emberek általában gyűlölik az ateistákat.

"Ha a pápa migráncs lábat mos, akkor éljen a vallás, ha Kasler arról beszél, hogy a tízparancsolat betartása jót tesz akkor meg hülye. "

Soha nem mondtam, hogy a pápa oké, akármit is csinál. Torz, megvetendő, elítélendő erkölcsi útmutatást propagál, legendákban hisz, képzeletbeli alakokhoz beszél, vallási megszállott, nem hallgat a józan észre.

"hogy a tízparancsolat betartása jót tesz akkor meg hülye"

Még egyszer: nem azt mondta, hogy a tízparancsolat betartása jót tesz, ennél erősebb állítást tett. Tagadta a betegségek természettudományos magyarázatát. Ezt a természettudományos elméletet tagadta:

www.google.hu/search?safe=off&biw=1484&bih=844&ei=4Y0KW9bvL8qp6AS-mbLoBg&q=germ+theory&oq=germ+theory&gs_l=psy-ab.3..0i67k1j0l9.12553650.12555487.0.12555701.11.9.0.2.2.0.166.828.3j4.7.0....0...1c.1.64.psy-ab..2.9.837...0i10k1.0.p4aAK6xT2_Y

"Tulajdonképpen - attól eltekintve, hogy a vallásokkal van bajod - magával a tízparancsolattal mi a bajod? Melyik része az (az első kettő kivételével) amelyik marhaság, és úgy egy tisztességes ember életébe nem fér bele?"

Ezt már kifejtettem. A mai magyar jogrend a tízből hetet elvet és azt is kifejtettem, hogy nem csak az a baj, ami ott van, hanem az is, ami kimaradt.

egysmás 2018.05.27. 17:07:13

@teéjesenmindegy: "Tulajdonképpen - attól eltekintve, hogy a vallásokkal van bajod - magával a tízparancsolattal mi a bajod? Melyik része az (az első kettő kivételével) amelyik marhaság, és úgy egy tisztességes ember életébe nem fér bele?"
1. Uradat, Istenedet imádd, és csak neki szolgálj! - Ez egy tautológia.
2. Isten nevét hiába ne vedd! - A káromkodásnak egészségvédő hazása van, ez a tiltás konkrétan a testi-lelki egészség ellen dolgozik.
3. Az Úr napját szenteld meg! - értelmetlen parancs.
4. Atyádat és anyádat tiszteld! - Pándy gyerekeire is vonatkozik, meg Simek Kittire is, Elisabeth Fritzl-re, vagy csak azokat a szülőket kell tisztelnie a gyerekeknek, akik megérdemlik?
5. Ne ölj! - disznóvágás
6. Ne paráználkodj! - Miért is fáj az bárkinek, ha két ember jól érzi magát?
7. Ne lopj! - értelmezhetetlen, homályos parancsolat. A földtulajdon pl. honnan van?
8. Ne hazudj, mások becsületében kárt ne tégy! - ez, mindjárt két parancs, ami lehet akár antagonista is.
9. Felebarátod házastársát ne kívánd! - Ez, gondolatbűnözés. Ami, nettó faszság.
10. Mások tulajdonát ne kívánd! - Ez pedig, a legszebb. Ha van egy Chagall-od, én nem kívánhatom meg, nem vehetem meg tőled, mert ez ellenkezik a tizedik parancsolattal.

Aminek a betartása mellesleg a halálos begségek nyolcvan százalékától megvédene.

$pi$ 2018.05.27. 18:10:44

@egysmás: "Aminek a betartása mellesleg a halálos begségek nyolcvan százalékától megvédene."

Már eleve a "ne paráználkodj" parancs rengeteg egészségproblémát okoz. Bűntudatot, szexuális frusztrációt, meg ilyeneket. Az ember egyik legalapvetőbb és legelemibb késztetésének megtagadását követeli a vallásos embertől, ami nagyon bolond dolog.

egysmás 2018.05.27. 18:15:48

@$pi$: A HPV elleni vakcina pedig, csak egy libsi trükk.

látjátok feleim szümtükkel 2018.05.27. 23:00:55

@6.Lenin:

Tévedsz. Mert neki nem joga, hanem kötelessége kinyilatkozni. A magyar egészségügyról, és még más, rá bízott feladatokról. DE! Nem joga kinyilatkozni egy ország népének arról, hogy az ő vallása előírásainak a betartásával mit lehet elérni, vagy nem elérni. Mert ezzel a saját vallását oktrojálja azokra, akik nem ennek a vallásnak a hívei. Ugyé azzal egyet tudsz érteni, hogy kétharmad ide, abszolut szavazói számok oda, a kormány az egész országot kell, hogy kormányozza, minden polgár érdekében. Nem csak a saját hívei és vallástársai érdekében. Mert pl. az adót a nem hívek is fizetik.

látjátok feleim szümtükkel 2018.05.27. 23:04:51

@$pi$:

Eleve meggabalyítja az elmét, mert isten kiadta a parancsot, hogy ne paráználkodj, pedig a paráználkodást is ő találta ki. Persze a kivéve a gyevi bírót is mintha isten ötlötte volna ki.;D

6.Lenin 2018.05.28. 09:05:23

@látjátok feleim szümtükkel:

Az egészséges életmóddal kapcsolatban is lehetnek eltérő nézeteik a választóknak, az oktatásban is. Miért ne lehetne a vallási kérdésekben is?
Ilyen logikával, amiről írsz, soha, senki nem lenne képes megfelelni.
Lehetnek különböző vélemények, addig nincs is gond, míg törvény nem írja elő, hogy kötelező az elfogadásuk.
Én se szeretném a fiú unokámat lánynak nevelni, a kislányt, fiúnak, bármennyire is erőltetik ezt 1esek.

Majd, ha dolgozni is kezd Kasler úr, és hibázik, vagy rosszul végzi (?) a munkáját, azt jogosan lehet kritizálni.
Szerintem.
süti beállítások módosítása