B1 blogcsalád



A honvédségi programok szép lassan beszivárognak az iskolákba

2018. május 07. - kkerenyi

Pályaorientációs napok toborzással: nagy erőkkel készítjük fel a gyerekeinket egy nem létező háborúra

screen_shot_2018-05-06_at_22_35_51.png

A kormányzati honlap, illetve a honvédségi weboldal hírei között az utóbbi időben egyre gyakrabban tűnnek fel beszámolók olyan gyerekprogramokról, ahol a résztvevők harci járművekkel és fegyverhasználattal ismerkedhetnek meg. Mindezt sokszor tanítási időben, látszólag az iskola szervezésében. Április végén egy csapat hatodik osztályos, tehát tizenkét éves gyerek egy páyaorientációs napot töltött a Petőfi-laktanyában, ahol a honvedelem.hu beszámolója szerint haditechnikai bemutatón és légpuskalövészeten vehettek részt. Egy héttel később a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum tagintézményeiben tanuló diákok vehettek részt hasonló programon, de itt már nem titkoltan a toborzás volt a cél. Majd pár nap múlva a dorogi Zsigmondy Vilmos iskola középiskolásainak volt ugyanerre lehetőségük. A honvédség láthatóan nagy energiát fektet abba, hogy a felnőtt életüket még épp csak tervezgető gyerekeknek a megfelelő pillanatban eszébe jusson, milyen jó dolog lenne katonának állni. 

Ugyan már, mondhatnánk, az természetes, hogy egy-egy szakmai szervezet nyílt napot szervez a pályaválasztás elótt álló fiatalok számára! Igen, tényleg az. De akkor hol van a lelkes állami támogatás és gyújtó hangú államtitkári beszámolók sora a cipészek, kertépítő mérnökök vagy ügyvédek iskolai szakmai bemutatóiról? Miért pont katonákra van hirtelen szüksége az országnak, amelynek csak képzelt ellenségei vannak? 

kid-with-air-mask-300x229.jpg

Kecskeméten a majális családi programjai közé vegyült el feltűnés nélkül egy toborzópont, illetve néhány vidám lőfegyveres egyenruhás, akik segítettek az érdeklődőknek kipróbálni a különféle fegyvereket.  A nap a honvédségi portál szerint remekül sikerült, mivel

A gyerekek éltek a kínálkozó lehetőségekkel, mindennel lőttek, mindenre felmásztak, mindent kipróbáltak, aminek a közelébe mehettek. Szüleik, nagyszüleik pedig egy kicsit nosztalgiáztak a sátraknál, néhányan még a katonaélményeiket is felelevenítették.

Nem tudom, ki hogy van vele, de azok az ismerőseim, akik katonaélményekkel rendelkeznek, sok mindent éreznek ezek felelevenítésénél, de nosztalgiát, azt biztosan nem. És nem azért, mert nem szeretik a hazájukat. Pont azért, mert szeretik, és ezért inkább békepártiak. De ez, úgy tűnik, ma elavult nézőpont. 

A gyerekek számára tartott toborzónapok és játékos hadviselési gyakorlatok szépen illeszkednek abba a - minden kormányzati állítás szerint nem létező - koncepcióba, amelynek része a fizikai állóképességet évente tesztelő Netfit-program, az iskolákra kényszerített Honvédelmi Intézkedési Terv, az előzetes felmérés, hogy melyik oktatási intézményben lenne alkalmas hely lőgyakorlatokra. Készülünk a nem létező háborúra, a képzelt ellenségeink ellen. És azoknak, akik ebben nőnek fel, ez lesz a valóság, hiszen mi okuk is lenne kételkedni, ha egyszer gyerekkoruk óta azt tanulják, hogy a világ veszélyes hely, és a fegyver adhat csak biztonságot?

A Magyar Honvédség idén 170 éves. Ez remek alkalom lenne, hogy megünnepeljük, hogy békében élhetünk, és megmutassuk a gyerekeinknek, hogy ez mekkora szerencse. 

Kerényi Kata

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8813896498

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyházaktól mentes államot! 2018.05.09. 09:44:05

Ez a dokumentum a Fidesz 1989-es programjának kivonata: "Az államtól megszabadított egyházakat, egyházaktól mentes államot."

Trackback: A Fidesz programja 2018.05.09. 09:40:08

A Fidesz programját a mitigernek.hu oldalon keresztül sikerült megtalálni [PDF]. A PDF fájlban végzett szöveges keresés nem ad találatot a sorozás, sorozni, hadköteles, honvédelem, katona szavakra. A hadsereg szóra más kontextusban lehet rátalálni a p...

Trackback: Hadkötelezettség nem más, mint rabszolgaság 2018.05.09. 09:37:20

Hadkötelezettség mint a modern állami rabszolgaság. Rabszolgák legyünk, vagy szabadok. Ez a kérdés a jövőben, válasszatok! Részlet Farkas Henrik (1942-2005) a Hadkötelezettséget Ellenzők Ligájának egykori elnöke, a "Hadkötelezettségről elkötelezetten" ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyünyüge 2018.05.07. 16:35:39

Olyannyira, hogy első általános iskolások is pályaorientációs napon "Játszanak" könnygázpuskával manapság :(.
www.kisalfold.hu/gyori_hirek/konnygazpuska_sult_el_egy_elsos_kezeben_gyorben_a_rendorsegi_bemutaton_-_negy_diakot_korhazba_vittek/2557860/

kunzoo 2018.05.07. 18:30:23

Ez most mi? Nemlétező háború? Délszláv háború ukrán balhé? Szomszédos országok. A honvédségnek van katasztrófavédelmi feladata pl. Tisza árvizei. Árvíz azért többször van mint háború. A katonák viszik ki a kaját és az orvosokat vagy beteget szállítanak hóviharban. Nagy erdőtüzeknél a helikoptereikkel oltanak. Résztvesznek ha kell a határvédelemben. Teljesítik nemzetközi kötelezettségeinket pl.békefenntartás veszélyes zónákban. A háborúzás a munkájuk egy kis része.

2018.05.08. 06:50:00

Közben a szintén európai norvégia bevezette a női sorkatonaságot... skandallum!!!

werecke 2018.05.08. 09:08:15

Egészséges fiúgyerek imád légpuskával lőni. A lányok már nem annyira , helyettük is mi lőttünk az általános iskolában.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.05.08. 09:34:15

Ha békét akarsz készülj a háborúra

babbaba 2018.05.08. 09:57:31

Nem árt. Sorkatonaság is kéne legalább egy fél év. Fiúknak és lányoknak is. Tanulnának egy kis (ön)fegyelmet.

István Tamasi 2018.05.08. 10:04:26

@kunzoo:
- Eléggé kétes dolog árvíz elleni védekezéssel agitálni a hadsereg/katonaság mellett. A katonák kiképzésének nem része az árvízi védekezés.
- A "nemzetközi kötelezettség" teljesítése nem más mint zsoldosként idegen hatalmak érdekét szolgálni. Ilyesmi "nemzetközi kötelezettség" volt a magyar bakák Don menti kiküldetése is. Sajnos a "békefenntartás" a legtöbb esetben nem más mint a feszültségek fenntartása.
- Ugyan mikor oltottak nagy erőtüzeket a magyar honvédség helikopterei, Soha. Egyébként is jelenleg - ha a folytonos javítások sikeresek - a mai honvédség állományában mintegy 2-3 darab szállító helikopter van.

István Tamasi 2018.05.08. 10:05:35

@babbaba: Mire gondol? Honvédelemre vagy büntetőszázadokra /régi nevén futkosó/?

2018.05.08. 10:07:14

@werecke: Már nincsen olyan, hogy egészséges fiú, vagy lány gyerek. Azt majd ő eldönti, hogy a jövő héten fiú, vagy inkább lány szeretne lenni.

2018.05.08. 10:10:06

@István Tamasi: "A katonák kiképzésének nem része az árvízi védekezés."

Mert ám ahhoz mindenkinek szakképzett árvizi védekezőnek kell tanulni, ugye? Nem elég, hogy 30-50 életerős/tettrekész katona tevékenykedik egy-két szakember irányítása alatt. A seregben sem mindenki tábornok..
Másrészt a honvédség járműparkja paraktikusan felhasználható ilyenkor.

kunzoo 2018.05.08. 11:31:25

@István Tamasi:
Részben igen hisz a homokzsákból van a lőállás is. A kétéltű harcjárművek is jól jönnek ilyenkor. Attól mert nem láttál helikopterről tüzet oltani még a dolog létezik.

István Tamasi 2018.05.08. 12:46:50

@kunzoo:
Ilyen alapon /amilyen logikán az ön válasza alapszik/ a katonákat a textiliparban is be lehet vetni munkaerő hiány esetén hiszen a katonák ruházata textilanyag.
Nevetséges felvetés, hogy a mai magyar "sereg" 1-2-/időnként, amikor a javítás sikeres/ 3 db helikopterére alapozni erdőtüz oltását.

István Tamasi 2018.05.08. 12:52:05

@Womb Raider:
A legjobb árvíz elleni védekezést aszály idején lehet végezni: védőgátak javítása, magasítása; árvízi tározók kialakítása. Nem akarnék ötleteket adni neki, de a nemzetthy stróman Lőrinc nyilván ezekhez is ért.

2018.05.08. 13:02:06

@István Tamasi: Hű , de fáj magának a magyar honvédség... máshol a kislányok a bombákra grafittiznek, de az bezzeg kúúúl.. ugye?
Rendben, ne legyen hadsereg. Legyen nemzeti gárda.

kunzoo 2018.05.08. 16:25:42

@István Tamasi:
No ez nagy baromság volt amit írt. A textiles hasonlat. Nem a honvédségre kell alapozni. A honvédséget akkor kell bevetni ha nagy a baj. Pl a hóeltakarítást a közútkezelőre alapozzuk de a nagy hóviharban a honvédséget is bevetik.
Amíg baj nincs addig nincs baj. Ha baj van akkor jól jön a honvédség eszközparkja és emberállománya.

kunzoo 2018.05.08. 16:27:00

@István Tamasi:
Aztán ha szakad a gát így jártunk.

Josagos 2018.05.08. 17:42:04

Én nem tudom, hogy mi az a "haza", mert eddig senki nem volt képes definiálni. Katona útáltam lenni, de magyarországért se repes a szívem.
Az adót rendben befizetetem, ennyi a viszonyom az országgal.

Gleccsertetű 2018.05.08. 17:44:50

@Josagos: ja hát ha te ilyen hülye vagy, h másnak kell megmondani..

Visceroid 2018.05.09. 08:34:27

Mindent elkövetnek mindkét oldalról, csak nehogy valami épkézláb, fizetett, jól felszerelt hadsereget kelljen szervezni, szigorú ellenőrzés mellett, mert akkor nem lehet lopni. Hi-va-tá-sos haderő!!! Olyan nehéz ezt megérteni?

murray 2018.05.09. 08:46:19

30 éve mikor kb hetedikes voltam nálunk is tartottak a tornateremben légpuska/kispuska lövészeteket, majd a jobbaknak a lőtéren is .
Önkéntes volt akit érdekelt.
Fegyelmet tanultunk , lövészet és tűzoltó gyakorlatok is voltak.
Mi ebben a baj? miért kell mindent túlreagálni? főleg hűlyeségekkel

Medgar 2018.05.09. 08:51:32

@Josagos: A hülyét is nehéz definiálni, aztán mégis az vagy.

István Tamasi 2018.05.09. 08:54:23

@Womb Raider:
Valamit nagyon félreértett. Nekem az fáj, hogy normális hadsereg helyett egy operett társulatunk van aminek még rendes felszerelése sincs.

István Tamasi 2018.05.09. 08:55:54

@kunzoo:
A baromság az ha valaki nem tudja eldönteni, hogy hadsereget akar vagy árvízvédelmi illetve hóeltakarító társaságot.

István Tamasi 2018.05.09. 08:58:16

@kunzoo:
Egy /alacsony vízszintnél/ karbantartott gát nem szakad különösen nem ha van/nak/ árvízi tározó/k/ is.

2018.05.09. 08:59:37

@István Tamasi: Ez máshol sem vagy-vagy módon megy. Nyilván nekünk semmi szükségünk usa kaliberű különleges erőkre, akik csakis a gyilkoláshoz/pusztításhoz rendelkeznek kompetenciával. Nekünk védelmi erőkre van szüksgünk, nem hódítókra és elnyomókra.

Szakértő? az nem volt 2018.05.09. 09:05:09

@babbaba: Azt otthon is meg lehet tanítani, már aki hajlandó energiát fektetni bele. A katonaság nem sokat tanított anno, csak a lógást, és hogy hogyan verd át feljebbvalóid fejét. Volt értelme, sokaknak két évet vitt el az életéből.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.05.09. 09:05:52

Mivel mienk a 2/3, akkor van haboru amikor csak akarjuk.

Ti pedig vegignezitek, kussban.

Stenonis 2018.05.09. 09:06:04

@babbaba:
Aki volt sorkatona az pontosan tudja, hogy a Honvédség/Néphadsereg nem nevelt (ön)fegyelemre. Ellenben sunnyogásra, kummantásra, lógásra, piálásra annál inkább.

Ha valaki sorkatonaságot szeretne, akkor gyakorlatilag a nulláról kellene felépíteni az egészet. Mert egyébként lennének előnyei is egy viszonylag rövid ideig tartó (2 hónap) szolgálatnak.

Szakértő? az nem volt 2018.05.09. 09:06:11

Egyébként ezt a magyar haderőt sokszor csak körberöhögni lehet. Sok bohóc, egyenruhában... hehe

Alick 2018.05.09. 09:10:19

Akkor már inkább legyen több fizika verseny, nukleáris fizikára kihegyezve. Kim elvtárs példája is mutatja, hogy néhány bomba többet ér, mint néhány ezer bokorugró. :)

Ballib vagyok rettegek 2018.05.09. 09:10:34

Értem a ballibeket.
Példaképük Károlyi a háború befejezése elött szerelte le a honvédséget, aminek következményeként Magyarország területének a fele elveszett.
A ballibek számára ez az ország nem számít semmit, szart se.
Minnél inkább nem védi senki, minnél inkább terrorizálják idegenek, nekik annál jobb.
Balfasz hazaáruló banda.

Muad\\\'Dib 2018.05.09. 09:10:38

"...Pont azért, mert szeretik, és ezért inkább békepártiak. De ez, úgy tűnik, ma elavult nézőpont..."
Na és ez vajon, hogy jön ahhoz, hogy a hadsereg nyomja a pr-t? Mi köze a kettőnek egymáshoz? Ezek szerint akkor pl. Svájc, Norvégia nem békepárti? Mielőtt valaki demagóg fas*ságokat ír nem ártana ha használná az agyát is. Amúgy is külön vicces ezen aggodalmaskodni miközben Magyarország a béka segge alatt van a hadseregre költött pénzben. Kaptunk is már lebas*ást a NATO-tól miatta.

Stenonis 2018.05.09. 09:11:57

Egyébként nem értem a blogger problémáját.

A Honvédség egy cég, ugyanúgy próbál munkaerőhöz jutni, mit mondjuk a Merci Kecskeméten.

Nem mellékesen, jelenleg a Honvédség a törvényben előírt létszámát képtelen feltölteni. Olyan szinten nincs katona, hogy pl. a székesfehérvári zenészeket is a kerítéshez vezényelték, hogy meglegyen a minimális létszám.

Evel Knievel 2018.05.09. 09:17:36

Mâr 20 ėve kellene hogy szivárogjon. Faszfej baloldali köcsögök nem értik hogy miért..

daniel.g 2018.05.09. 09:19:24

Nem látok problémát abban, hogy iskolákban tartanak bemutatót. Ma Magyarországon katonának lenni hivatás, senkit sem köteleznek rá. Szakmai napot tartani biztos kimehetne a Tesco, Pizza King, a textilipar és az összes emlegetett szakma is. Ha szükségét érezné. De szemmel láthatólag nem érzik.

István Tamasi 2018.05.09. 09:23:38

@Womb Raider:
A korábban jelzett problémákon felül az a problémám a kis létszámú /nyilván nincs gazdasági ereje Mo-nak nagyobb létszámú hadsereg fenntartására/, hogy a rendelkezésre álló korlátozott pénzt is elherdálják /pl. buszok, több száz személygépkocsi, luxus jet repülők, balatoni yacht, SŐT sokezer km távoli és idegen érdekeket szolgáló küldetések finanszírozása/.

István Tamasi 2018.05.09. 09:28:52

@Ballib vagyok rettegek:
Csak éppen a lényeges és fontos kérdéseket nem érti.
- Pl. 18-ban a Monarchia és Magyar állam szétesésével a hadsereg is szétesett és nem kellett Károlyinak leszerelni, magától esett szét.
- A nemzetthyeknek a haza védelme csak és kizárólag a saját érdekük és hatalmuk védelmét jelenti.
- Magyarországon a 'zembereket csak belföldi magyar terroristák terrorizálták - lásd alvó emberekre gyújtották rá a házat és az égő házból menekülő időseket, kisgyerekeket hátulról lövöldözték le.

paráznabillegető 2018.05.09. 09:29:47

@Stenonis: svejk rulez! :D

amúgy meg:
orbán viktor azt üzente,
elfogyott a regimentje,
ha még egyszer azt üzeni...
ööö... virágom, virágom.

Reszelő Aladár 2018.05.09. 09:33:53

Van egy NATO nevü, gittegyletnél alig komolyabb szervezet, akinek kutya sok puskája, tankja, repülője és hajója van. Ennek a bandának vagyunk tagjai lassan 20 éve. A buli lényege, hogy megvédjük egymást, cserébe mindenki költ a saját hadseregére, irányszámként a GDP 2 %-át. Jelenleg a tankok replők, hajók de még a drónok vezetéséhez is ember kell, őket praktikusan katonának hívják. Na őket toborozzák.

Ellenség pedig van. Dögivel. A politika pont egy olyan műfaj, hogy anná komolyabban vesznek, minél nagyobb a hadsereged. Ez férfias szakma, kinek nagyobb a műszere.

Amúgy amikor majd legközelebb levillog /leszorít egy aggresszív némethasználatluxusautós kopasz barom, akkor te is arra gondolsz, hogy milyen jó lett volna, ha őt is megszopatja valaki anno.

Jó lenne 3 hónapos sorkatonaság mindenkinek, rendes kiképzés, hadászati alapismeretek csak hogy szükséghelyzetben ne golyófogó legyen valaki.

Értem, hogy a feminista PC világképbe a katonaság nem fér bele. Bár az USA-ban még tisztelet veszi körbe a katonákat és még a szuperPC lakosság is komálja a háborúkat. Mivel most Trump az elnök, így a sereg a régi népszerűségét majd csak egy demokrata elnök alatt éri el majd megint.

Vittore. 2018.05.09. 09:34:02

Minden vágyam, hogy a 15 év alatt elért több százezres fizetésem feláldozzam a katonaságnál, ahol majd egy 8 általánossal rendelkező, alkoholista, láncdohányos, idegbeteg majom ugathat nekem.

2018.05.09. 09:35:31

@István Tamasi: Jééé... hogy mennyire éreztem, hogy erről fúj a szél. Te, én javaslom, hogy a cigányos témát ne feszegesd, mert visszafelé sülhet el. A cigányok vs. vidéki nyugdíjasok hálás téma a szélsőjobbosok számára.. sajnos nem fikciókra/műbalhékra alapulóan, hanem a valóságban gyökerezően.
A "kinek az érdeke" kérdést feltéve rájöhetsz, hogy rosszfelé mutogatsz..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.09. 09:35:56

@Halál kamionja mindenkit elgázol: "akkor van haboru amikor csak akarjuk"

És nagyon akarjátok. :))

A csúti geci 2010 óta folyamatos harcban áll, idén Teréz anyától és a Pápától védi meg az országot, jövőre pedig a gyíkemberek támadását veri vissza. :))

HEL Blog · http://he-liga.blog.hu 2018.05.09. 09:38:43

Hadkötelezettség nem más, mint rabszolgaság

Hadkötelezettség mint a modern állami rabszolgaság. Rabszolgák legyünk, vagy szabadok. Ez a kérdés a jövőben, válasszatok! Részlet Farkas Henrik (1942-2005) a Hadkötelezettséget Ellenzők Ligájának egykori elnöke, a "Hadkötelezettségről elkötelezetten" előadásából. 2000 április 14

A kötelező katonai szolgálat az emberi jogok széles skálájának folyamatos és súlyos megsértésével jár. Szinte nincs olyan emberi jog, ami ne sérülne. Az emberi jogoknak ilyen mértékű, tömegekre kiterjedő megsértése a modern polgári államokban az élet egyetlen más területén sem képzelhető el. Radikálisan fogalmazva: a hadkötelezettség a modern állami rabszolgaság intézménye. Ezt a radikális megfogalmazást sokan durvának tartják, elutasítják. Ám ha belegondolunk, hogy ez az intézmény az állampolgár életének szinte minden részletét szigorúan szabályozza, előírja, hogy mit és mikor egyen, hogyan öltözködjön, kinek és hogyan köszönjön, kinek engedelmeskedjen, kivel és hol lakjon egy szobában, és olyan esküre kötelezi, amelyben még a saját életének feláldozását is vállalja - nos, akkor nem tagadható, hogy a rabszolgasággal való analógiának van alapja.

Nem véletlen, hogy olyan sok kiemelkedő értelmiségi ellenzi a hadkötelezettséget. Azzal, hogy az egyéniségükre büszke, az egyenruhától egyébként is irtózó személyeket a hadseregbe bevonultattak és ott megaláztak, a sorkatonaság intézménye számos esküdt ellenséget szerzett magának.

he-liga.blog.hu/2011/12/14/hadkotelezettseg_nem_mas_mint_rabszolgasag

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.09. 09:39:17

A Kádár rendszerben volt rálátásom a hadsereg pénzügyeire. Még egy olyan pazarló pénzszórást nem láttam. Egészen kínban voltak, hogy költsék mind el, hogy következő évben ne csökkenjen az apanázs.

Most nyilván nincs ilyen gond, a csúti geci az isten pénzét is ellopja.

sas70 2018.05.09. 09:44:11

@Womb Raider: Nem hát! Nekünk lovaskatonákra, harckocsikra, meg sorkatonákra van szükségünk. Mert ezek a legutóbbi remek ötletek. Virul a hülyeség!
Remélem, hogy legalább az új honvédelmi miniszternek több esze lesz, mert ő legalább látott már katonákat.

Muad\\\'Dib 2018.05.09. 09:44:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Valóban nincs ilyen gond. A magyart hadseregre lényegében semmit nem költenek, szóval nem kell aggódni azon csökken-e a semmi vagy nem. A környező országok is kategóriákkal többet fordítanak a hadsereg fejlesztésére mint mi.

Muad\\\'Dib 2018.05.09. 09:46:32

@HEL Blog:
Na de hogy kerül ide a hadkötelezettség? A cikk a hadsereg pr tevékenységéről szól.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2018.05.09. 09:54:00

hát ez meg mi? Nem értem a posztolót mi baja van? Én 5 évig jártam katonaiskolába, ma mégsem vagyok katona, sőt semmilyen munkahelyi kötöttséget nem bírok elviselni pont emiatt.
Ha véletlen valami gáz van, az országot meg kell védeni és az nem a fotelből megy. Túlaggódás felsőfokon. Úgyanúgy jelen van az iskolában a politika, a vallás, meg még sok egyéb szemét (önvagdosás, drog) Ha tetszik ha nem, ez van.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.05.09. 09:57:55

En meg egyhazi bentlakasos iskolaba jartam, megsem lettem pap.

Mert elarulom ott is katonakat nevellnek, lipsiellenes katonakat.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 10:02:11

@babbaba: 1. A Honvédségnek nem feladata ez.
2. Régen sem volt képes rá.
3. Fél év semmire sem elég a mai katonai követelmények mellett. 100+ éve sem lett volna elég semmire.

Keverni tetszik a szezont a fazonnal.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 10:07:25

@Stenonis: Semmiféle előnye nem lenne. Valódi képességet semmilyen téren nem adna, cserében szétcseszi az ember életét a nagy semmire...

czinimini 2018.05.09. 10:07:37

Szükség van hadseregre, sorkatonaság nincs, hát valahol be kell mutatkozni azoknak, akiket ez érdekelhet. Nem hiszem, hogy bárkit kényszerítettek arra, hogy légpuskával lőjön vagy harckocsira másszon.

totii 2018.05.09. 10:07:39

@István Tamasi: a K&K és a Magyar Honvédség két különböző dolog. Utóbbi lett lefegyverezve, és ennek nincs köze a Monarchia széteséséhez.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.09. 10:10:59

A világ egy veszélyes, konfliktusokkal és háborús tűzfészkekkel teli hely: etnikai, vallási, gazdasági problémákkal, klímaváltozással és túlnépesedéssel teli lőpros hordón ül 8 milliárd ember. Minden civilizált ország megteremti a lehetőségét, a feltételeit annak, hogy ha beüt a krach, akkor elegendő számú, jól felszerelt és kiképzett katonája legyen. Késő akkor elkezdeni toborozni/kiképezni/felszerelni egy hadsereget, amikor már az ajtón dörömböl a katasztrófa. Minden magyar felnőtt állampolgárnak -nőnek és férfinak egyaránt- el kell sajátítania az alapszintű fegyverkezelést, és a leghasznosabb honvédelmi ismereteket. Ez minden magyarnak hazafias kötelessége és ennek semmi köze nincs a sorkatonai szolgálathoz. Nagyon helyes, hogy a kormányzat a maga eszközeivel, tudásával és módjával megpróbál ezért tenni valamit. Hogy jól csinálja-e, abba bele lehet kötni, de a céljába nem, mert az helyes és támogatható: és ez egy olyan program, amelyet nyugodtan el lehet vinni -sőt el kell vinni- az iskolákba. Az alapoktól kell kezdeni.

Különös dolog, hogy szó nélkül elfogadjátok, és nagyon helyes, hogy így tesztek -ahogy én is elfogadom- az állampolgári ismeretek elsajátítását már gyerekkortól kezdve (jogok és kötelességek) de úgy érzitek a mocskos fasiszta-náci-fideszdiktatúra lopakodik be a gyermekek szívébe, ha a valóság arcait is eléjük tárják. A harc, a háború, a halál, az ölés: ilyen. Lehet hogy fájdalmas ezt hallani, de elfutni előle viszont végzetes.

bigdata 2018.05.09. 10:18:22

Szép hosszú poszt, az nem derült ki belőle, miért baj, ha a honvédség - önkéntes, hivatásos hadsereg - szervezetfejlesztéssel is foglalkozik. Tudtommal NATO tagok vagyunk, nem az üdvhadsereg. Örüljünk, hogy béke van, de egy ekkora ország messze túl nagy, hogy nyíltan potyautas legyen a biztonságpolitikában.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.09. 10:20:26

@Halál kamionja mindenkit elgázol: "egyhazi bentlakasos iskolaba jartam"

Örökös frusztrációdból ez sokat megmagyaráz. A fiatalkori abüzust ne itt kúráld, hanem vedd igénybe szakember segítségét. Néhány évtized terápia után talán közel emberi életet fogsz tudni élni.

P1sty 2018.05.09. 10:25:44

Én semmi rosszat nem látok ebben.
Régen is volt MHSZ, sok érdekes és hasznos dolgot is tanulhattak ott a gyerekek (már akit érdekelt az ilyesmi).
De ezek ráadásul nem is ilyenek, csak sima "nyílt napok". A gyerek pedig amúgy is élvezik az ilyesmit (emlékszem, amikor általános iskolás voltam, akkor egyszer a KFOR jött bemutatóra, és az iskolaudvarban(!) volt pl. páncélozott szállítójármű is, meg lehetett nézni, be lehetett szállni, az amcsi katonák meg előadást tartottak a nagyobbaknak, 7-8 osztályosoknak. Gyerekként nagy élmény volt.)

És profi katonákra is szükség van, ehhez pedig kell a toborzás, a kedvcsinálás, hogy akiben esetleg ilyen ambíciók vannak, azt orientálja. Ez is csak egy szakma.

2018.05.09. 10:26:09

@sas70: Te agyatlan... azt mérd már fel, hogy nekünk milyen fenyegetéssel kell az elkövetkező 50 éven belül szembenéznünk, mi az, amivel szemben reális eséllyel leszünk képesek önállóan is védekezni. Nyilván nem a világ legfejlettebb haditechnikáját kell megvennünk és fenntartanunk, mert nem az ezeket hadrendben tartó országokkal fogunk vélhetően fegyveres konfliktusba keveredni. Nem kell repülőgép-hordozó, sem nukleáris fegyverzetet hordozó stratégiai haderő, nem kellenek súlyos milliárdokért beszerezhető és százmilliárdos rendszerben üzemeltethető UCAV-ok.
..és viccelődhetsz a lovas katonákon, de a nehéz terepen végzett határőrizetben bizony nem jön rosszul.

Nem az a lényeg, hogy Orbán milyen hadsereget tervez, hanem az, hogy a szélsőliberális ajvékolók semmilyet sem szeretnének... csak ők tudják, miért.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 10:28:16

@Womb Raider: Sorvezetőnek a témában elsősoban a légierőre fókuszálva, de azon túl másról is szó esik.
htka.hu/2018/01/21/jas-39-gripen-mig-29-gondolatok-honvedelemrol-2018-kiadas/

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.05.09. 10:29:11

Uj kalasnyikov gyar alapult nemreg Magyarorszagon.

Ill. ez a cseh licensz. Annyit fogunk gyartani hogy a csehek is tolunk fogjak venni.

Alap, hogy itthon is minden haztartasban legyen belole, az araboknal is igy megy.

Cycmen 2018.05.09. 10:31:08

Igazad van poszter, minek nekünk a katonaság, az egész világ hippikorszakban van, virágfüzérrel fejükön csókolgatják egymást!
Viszont gendertanfolyam nagyon kéne!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.09. 10:31:34

Gyere, lépj be a hadseregbe, járjál világot, ismerj meg más embereket, és öld meg őket!

bontottcsirke 2018.05.09. 10:34:01

Marketing szempontból teljesen jó, onnantól kezdve szar, ha kötelező. Olyan ez mint buzinak lenni. Amíg a négy fal között van elfogadom, csak nekem ne legyen kötelező.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.09. 10:38:42

Nézd a sok kardcsörtető fidiótát. Az ilyenek miatt léptünk be a világháborúkba, és vesztettünk el mindent. Az elején bokát csattogtatnak, a végén meg civilben menekülnek. Mátyás király óta nem nyertek a magyarok háborút, hacsak nem számolom a balkáni háborút, amihez legfeljebb repülőtereket adtunk. Szóljatok a geci gazdátoknak, hogy adjon több pénzt katonaságra, legalább azt ne lopja el.

Stenonis 2018.05.09. 10:38:45

@molnibalage:
Pedig lenne értelme.
Alapvetően egy átfogó 2 hónapos képzésben gondolkodnék.

Ennek része lenne egy általános elsősegély képzés, aki akar az vizsgázhat a végén (és a jogsihoz utána nem kell).
Egy alap tűzoltó tanfolyam. Itt megtanulná az állomány az alap tűzoltási ismereteket, mire kell vigyázni, hogy kell poroltóval oltani, tömlőt gurítani stb.
Egy alap katasztrófavédelmi oktatás. Hogyan kell nyúlgátat építeni, mi a teendő földrengés esetén stb.

És mellette mindenki kapna egy katonai alapkiképzést. Minimális alaki ismeretek (nagyjából annyi, hogy kell viszonylag szabályosan A pontból B pontba, nem csürhe módjára eljutni). Lövészet, meg egy kis harcászkodás a végére raj, szakasz, és század szinten.

Ennek 2 hónapba bele kell férnie. 18 évet betöltött fiatalok szépen egyenletesen elosztva esnének át ezen. Akiket felvettek az egyetemre, ők simán az egyetem előtti nyáron tudnák teljesíteni.

Aki nem szeretne részt venni, ők mehetnek 2 hónap polgári szolgálatra is.

Valódi képességet adna. Ha tűz üt ki, akkor nem Aprajafalva módjára viselkednének az emberek és nem rémülnének meg egy vágott sebtől.
Továbbá megfelelő alapot biztosítana a szerződéses állomány pótlására, mert nagyjából mindenki tudná, hogy mire számítson, ha a katonai hivatásra adná a fejét.

És nagy gáz esetnén nem azzal kellene kezdeni a kiképzést, hogy a gépkarabélyt hogyan kell betárazni.

Cycmen 2018.05.09. 10:40:12

@Womb Raider:" Nem az a lényeg, hogy Orbán milyen hadsereget tervez, hanem az, hogy a szélsőliberális ajvékolók semmilyet sem szeretnének... csak ők tudják, miért."

Dehogynem tudjuk. Nemi és nemzeti identitászavaros magatehetetlen halmazt akarnak belőlünk, hogy azt csinálhassanak amit akarnak. Persze nem fogjuk hagyni.

Muad\\\'Dib 2018.05.09. 10:41:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Azért gondolom hangosan vinnyognál ha a demokratikus blokkban sehol nem lenne hivatásos hadsereg és Kim meg Aszad kaliberű figurák uralnának mindent.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.05.09. 10:42:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Az egyhazi iskolak es a katonaiskolak az iszlamellenes keresztes hadjarat fo tamaszpontjai!

Cycmen 2018.05.09. 10:44:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Az ilyenek miatt léptünk be a világháborúkba, és vesztettünk el mindent.

Ti is jöttetek MUSZ-os besorolásban! :D

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.09. 10:45:10

@Halál kamionja mindenkit elgázol: "Az egyhazi iskolak es a katonaiskolak a buzik fo tamaszpontjai! "

Látod, ezt elhiszem. :))

frikazojd · http://kocs.ma 2018.05.09. 10:48:08

Ez a fidesz kevés olyan intézkedései közé tartozik, amivel semmi probléma nincs (amíg nem kötelező)

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.09. 10:49:46

@Muad\\\'Dib: Putyin kirántaná a seggéből Orbánt:
- Most légy egy kis türelemmel, виктор, megvédem az országodat, aztán visszabújhatsz lefetyelni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 10:51:58

@Stenonis: Én csak értelmetlen szókapcsolatokat látok a kommentben meg egy rakás sületlenséget.

2 hónap alatt miféle "átfogó" kiképzésre gondolsz...? Ennyi idő alatt alapfokú fizikai tréning és fegyverkezelés sem menne alakizással nemhogy bármi, ami a modern harctéren kellene... Egyáltalán milyen eszközre képeznél ki bárkit...?

Elsősegély? Annak az elsősegély képzésnek, aminek harctéren értelme van, ahhoz eleve eü alapok kellennének, ami nincs meg senkinek csak úgy alapból.

Az összes többi felsorolásod is nevetséges. Most katonát vagy katasztrófavédelmist képzel ki...? Keverni tetszik a szezont a fazonnal... Sajnos ide jutottunk el, hogy egyes emberek azt képzelik, hogy ez egy fegyvers erő feladata, amikor kurvára nem.

Amiket te itt felsorolsz annak elsajátítása éves léptékben van nem két hónapról.

Ember, tartalkékosok, extakonát zupálnak be egyes országokban 0,5-1 hónapra X évente vagy évente önként firssítésre és gyakorlásra és nem utcáról berángatott emberek 2 hónapra "kiképzésre.".

Fogom a fejem és pislogok erősen.

Muad\\\'Dib 2018.05.09. 10:54:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ne terelj. Ez a fajta álszent pacifizmus független Viktortól. Fikázod a hadseregeket, de azért a segged vered a földhöz, hogy Kim biorobotjai nem grasszálnak össze-vissza a világon mindenféle akadály nélkül. Hát megsúgom, hogy egy seggel nem lehet két lovat megülni.
A hadseregekre szükség van. Ahogy nyilván a megfelelő civil kontrollra is szükség van, hogy ellenőrizhetőek legyenek.

'it's cool to know nothing' 2018.05.09. 10:56:12

Sorkatonaság haszna: Már az eredmény lenne, ha mindenki tudná használni az angol WC-t. Esetleg megtanul felkelni reggelente is, ami munkavállaláshoz mondjuk nem egy hátrány.
Ha ezen kívül még minden magyar felnőtt (férfi/nő egyáránt) letudna futni bármikor 20 km-t (16-60 év között), és legalább a késsel tudna bánni, valamint túl tudna élni legalább 3 éjszakát a szabadban, már lenne valamilyen védelmi képességünk/hadseregünk. Bónusz: még valamilyen, a környező országokban rendszeresített lőfegyvert is tudna használni (amit legalább a támadótól meg lehet szerezni), már egész jó helyzetben lennénk.
Ezek azért nem elérhetetlen dolgok.

Muad\\\'Dib 2018.05.09. 10:58:49

@'it's cool to know nothing':
Baromság. Semmiféle védelmi képességünk nem lenne. Rohadtul elmúlt már az az idő, amikor a sorkatonák száma határozta meg a védelmi képességet. Egy irányított rakéta pillanatok alatt leradírozza a védelmi képességedet. Sokkal, de sokkal hatékonyabb egy jól felszerelt profi hadsereg mint egy nagy rakás alacsonyan felszerelt mozgó célpont.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:03:32

@'it's cool to know nothing': OMG, pislogok megint...

16-60 közötti 20 km lefutás elvárása nevetséges ökörség generálisan főleg 60 éves korig. Eszednél vagy? Abban az országban, ahol a társadalom egy szeletének a várható élettartama nincs 60 év...?

Ezen felül pl. küzdősportoló vagy teljesen eltérő alkatú emberektől elvárni ezt ökörség. Ennyi erővel elvárhatnál 40-50 kg fekvenyomást mindenkitől ilyen alapon. Az is ökörség lenne.

És elég sokat sportolok, csak nem futok, ezért a futást nem bírnám. Nem feltétlen elfáradás, hanem simán igénybevétel miatt. Röplabdázok és napi átlagban 25+ km-et tekerek, de életem első 5 km-es futása után izomlázam volt, mert nem ahhoz a terheléshez szoktam. Nem elfáradtam, fájt a történet. A másodiknál már nem annyira, de hiába nyújtottam, az is kevés volt.

Túléles a szabadban 3 éjszaka? Mármint bármiféle készlet nélkül? Oszt minek...? Ezek sorkatonasággal nem elérhetőek és nem is elérendő célok.

Elképesztő, hogy egyesek mennyire el vannak szakadva a valóságtól.

Ballib vagyok rettegek 2018.05.09. 11:03:49

@Muad\\\'Dib:

Ma is van sok ezer dolog amit sorkatonák végeznek. Árvíz és katasztrófavédelem, helyszínek biztosítása, plussz a rakétákat, épületeket is katonák telepítik, tartják üzembe, és kezelik.
A profit az amatőrtől pedig a gyakorlások, képzések száma, és minősége különbözteti meg, amit szintén katonák tartanak.

2018.05.09. 11:04:22

@frikazojd: Éééés? Ha kötelező, azzal mi a baj? Norvégiában fiúk/lányok bevonulnak, lenyomnak másfél évet és büszkék, hogy végigcsinálták, hogy tanultak valamit és ha kell, meg tudják védeni magukat, a családjukat, a hazájukat. Pedig őket sem fenyegeti se több, se kevesebb veszély, mint minket (inkább kevesebb..) de mi csak tűrjünk, mosolyogjunk, ha egyszer a vágóhídra hajtanak minket.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:05:04

@Muad\\\'Dib: Egyesekben elképesztő, hogy mennyire és a Tito féle II. vh-s partizán romantika, amikor idejétmúlt kapitális ökörség...

A svájci "népfelkelő" szerű mozgósítás is arról szól, hogy min. századszintű erők kezdenek összegyűlni és technikát magukhoz venni és nem survivort játszanak gyökereken élve az Alpokban...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:05:48

@Ballib vagyok rettegek: És ez a baj, ezek egy része nem a Honvédség feladata kéne, hogy legyen...

2018.05.09. 11:07:53

@molnibalage: Ezek egy része véletlenszerű, előrejelezhetetlen esemény. Erre milyen másik mozgósítható és hatékony szervezetet kellene fenntartani?

2018.05.09. 11:09:10

@molnibalage: Végletekben gondolkodsz... vagy csúcs csapásmérő világcsendőr haderő...vagy semmilyen. Azért talán vannak fokozatok..

'it's cool to know nothing' 2018.05.09. 11:09:25

@Muad\\\'Dib:
Naná baromság, hiszen te mondod. Szerintem meg inkább a dél-szláv típusú irreguláris szabadcsapatokra képzett emberekre lenne szükségünk. Velük szemben egyszerűen nincs ellenszer. Sorkatonaság nem kell feltétlenül, ha iskolában megkapják az állóképességet és az ismereteket. Tök mindegy hol, de az embereknek meg kell tudni tanulni megvédeni magukat, családjukat és közvetlen környezetüket legalább. Akkor jöhet ide tatár, orosz, román vagy akárki.

sas70 2018.05.09. 11:10:36

@Womb Raider: Tudod mi a valóság, agyatlankám?! Az, hogy néha működőképes autókat nem tudnak kiállítani, amivel le lehet utazni a határra. Meg az, hogy a különböző missziókban résztvevőknek úgy szedegetik össze a felszerelést különböző raktárakból, hogy legalább nagyjából egységesnek nézzen ki. Hogy donor autókat, meg helikoptereket használnak, mert nincs alkatrész a raktárban, néha nem, hogy az adott típushoz, hanem semmilyenhez.
De a hozzád hasonlók jól megmondják, hogy milyennek kellene lennie a honvédségnek, mert minden hétre jut valami agyatlan, alaptalan marhaság!

Cycmen 2018.05.09. 11:10:51

@molnibalage: 2 hónap alatt miféle "átfogó" kiképzésre gondolsz...? Ennyi idő alatt alapfokú fizikai tréning és fegyverkezelés sem menne alakizással nemhogy bármi, ami a modern harctéren kellene... Egyáltalán milyen eszközre képeznél ki bárkit...?

Gyalogos alapkiképzésre elég két hónap, jobb három. Az amcsik ennyi idő alatt faragtak katonát egy civilből és vetették be Vietnamban.

paráznabillegető 2018.05.09. 11:10:53

@'it's cool to know nothing': de, elérhetetlenek.
és ezek az elemek meg mik? 20 km... uramisten. minek? meg késsel bánni... 3 erdei éjszaka...
aztakurva.
csodálom, hogy a féléves kötelező paintball részvételt meg sem említetted... :D

nézd, én megértem, hogy vannak ilyen rambó-wannabe emberkék, mint te is, de ettől még nem leszel harcképes katona. de még a partizánoknál portás sem.
ezeknek az eszement ötleteknek csak az tapsol, aki eladja hozzájuk a szükséges eszcéjgot. profit!

kommentes nikk 2018.05.09. 11:11:28

@'it's cool to know nothing': késsel bánni? Tudok én, tarját szeletelek, kenyeret vágok. Ha a késharcra gondolsz, az az egyik legbonyolultabb közelharc módszer és egyben a legveszélyesebb is, full kreténség lenne laikus embereket arra bátorítani (meg gyorstalpalón tanítani) hogy késsel kezdjenek el harcolni. Gondolom hatalmas tudásodat Chuck Norris filmekből szedted össze.

Blogtolo 2018.05.09. 11:12:46

Nem tudom, miért kell ezt így kisarkítani. A gyerekek imádják az ilyen tűzoltó, katona, ... bemutatókat. Most márc. 15-én fent voltunk a Várban a Hadtörténetinél: lehetett vívni, hagyományőrzők tartottak bemutatókat (kis imitált tűzharc is), a lányok is lelkesedtek érte.

Az mondjuk tény, hogy valódi könnygázgránátot nem engednék ilyen bemutatóra. És semmilyen veszélyes dolog nem lehet vigyázatlanul, ez alap minden gyerekekkel való találkozásnál.

Aztán, hogy felnőttként elmegy-e ilyen pályára, az már az ő döntése lesz, Mindenesetre szükség van tűzoltóra (olyan nagyon túlfizetve ők sincsennek), meg az 50ezres "profi" haderőre, már csak a NATO tagság részként is. A 8 általánosos "éjsötét" szoci kádereket már régen kirugdosták, most már tök nehéz felvételi van a hadsereghez.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:12:49

@Womb Raider: Katasztrófavédelem. Komolyan mondom olyan érzésem van, mintha egyesek azt képzelnék, hogy a Honvédség gátépítésre és hólapátolásra való békeidőben...

kommentes nikk 2018.05.09. 11:12:55

@Cycmen: ."Az amcsik ennyi idő alatt faragtak katonát egy civilből és vetették be Vietnamban." - fényes győzelem is lett belőle ugye, meg kevés véráldozattal is járt, szóval remek példa.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:13:22

@Womb Raider: Talán olvasd el a linkelt írásomat és akkor rájönnél, hogy orbitálisan mellélőttél...

'it's cool to know nothing' 2018.05.09. 11:14:35

@molnibalage:
A röplabdával, mondjuk nehéz lenne megállítani az ellenséget :)))))
Ellenben, ha tudnál futni futni... Teljes menetfelszerelésben...
Mindenki söprögessen a maga háza táján. Nekem három gyerekem van, és rajtam múlik, hogy ilyen emberek lesznek-e, vagy nem. Ha mindenki így gondolkodna előrébb lennénk.
Persze gondolom sokak szívét megdobogtatja egy tányérsapka, meg valami csíkok a zubbonyon, nem ez a fontos igazán, ha védelemről van szó.

haXXor 2018.05.09. 11:18:39

Te 15 évvel ezelőtt amúgy mit gondoltál az országunkról? :DD

'it's cool to know nothing' 2018.05.09. 11:21:36

@kommentes nikk:
Neked, meg a többi kötekedőnek: Igen Chuck Norris, meg Rambo, neked lehet, valahol a Nyírségben, vagy Budapeten ezt jelenti. Ellenben aki a horvát határ mentén nőtt fel, és végignézte 1992-1994 közötti történéseket, az talán másként látja. Ez nem az II. Vh volt. Nagyon nem.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:23:04

@'it's cool to know nothing': Aha. Persze....

A jenkik drónokkal az ilyeneket csapják szét sorban. Lehet, hogy a Közel-keleten nagy a merítés ahhoz, hogy ezerek haljanak meg úgy, hogy a jenkiknek közlekedési balesetekből nagyobb veszteségük volt mint harccselekményben és kb. IED-ézgetés ment.

Ahogy már mondtam, a II. vh féle partizánromantika egyesek fejében túl erős..

szekertabor · provo.blog.hu 2018.05.09. 11:23:08

@Stenonis: "Alapvetően egy átfogó 2 hónapos képzésben gondolkodnék."
Egyetértek. Bár én inkább a svájci modellt részesítem előnyben, mert visszatérő lehetőséget nyújt sok olyan ismeret elsajátítására, ami békében és háborúban egyaránt szükséges lenne.
bővebben: provo.blog.hu/2018/03/26/sorkatonai_szolgalat_vagy_kozhasznu_szolgaltatas

Kong.Kinga 2018.05.09. 11:24:14

@babbaba: aki se nem dolgozik, se nem tanul, az menjen. Miből él amíg katona.

Cycmen 2018.05.09. 11:24:24

@kommentes nikk: Milyen példát szeretnél? Jó katonák lettek, nem az ő hibájuk volt a "VERESÉG" AMI INKÁBB FELADÁS VOLT. eGYÉBKÉNT EGY TÁBORNOKUK AZT MONDTA, HOGY AUTÓPARKOLÓT TUDTAK VOLNA CSINÁLNI vIETNAMBÓL, CSAK UGYEBÁR EGY HÁBORÚBAN IS VAN KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG. ÖSSZETETTEB KÉRDÉS EZ ANNÁL HOGY ÁTLÁSD.
Bocs a betűkért, de hekusmódszerrel gépelek a klavit nézve. Nem akartam átírni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:25:04

@Cycmen: Borzalmas eredménnyel... Amikor Westmoreland egyre több embert kért, akkor már a legvégén a bezupáltak egy része kapott ilyen nevetségesen kevés kiképzést. Borzalmasan szar ötlet volt DV-ben ilyen rövid kiképzést adni. Te meg ezt tekinted referenciának? Úgy, hogy azóta minden csak még komplexebb lett..?

OMFG...

Kong.Kinga 2018.05.09. 11:25:51

Kell készülődni, ázsia rég nem látott mértékben fegyverkezik.
Összevész Kína meg India, Irán meg Irak, Irán meg Izrael, lesz még itt minden.
Észak Korea most látszólag nyugszik.

2018.05.09. 11:27:02

@molnibalage: Bökd már ki, te mit javasolsz konkrétn, mert eddig csak azt tudjuk, hogy mi nem a szád íze szerint való. Fel kellene már hagyni ezzel az ellenzéki attitűddel, hogy először mindent romboljunk le, mert semmi nem jó. Először álljatok már elő egy megvitatásra alkalmas terveezttel.

Persze, a hadsereg nem gátépítésre meg hóeltakarításra kell optimalizált legyen, de adott esetben miért ne lehessen kihasználni a szervezettségében és technikai eszközeiben (plusz a szervezeti felépítésében) rejlő potenciált?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:27:36

@'it's cool to know nothing': Felfrissítem emlékeidet. A szerbeknél maradt a nehézfegyverzet döntő része és emiatt nem tudtak Szarajavónál semmit sem csináni a védők és tartott az évekig, ami...

Aztán a szerbeket is külföldi légicsapások és a szerb regulárisok együtt picsázták ki és nem toprongyos partizánok..

Kong.Kinga 2018.05.09. 11:29:23

@sas70: nem baj, Lőrincnek meg van a Harry Davidsonja.

paráznabillegető 2018.05.09. 11:30:35

@Kong.Kinga: nyugodjon meg, kedves!
azok a sárgák kurva messze vannak.
különben is a saját portájukon és szomszédságukban sepregetnének, nem a csodálatos kárpát-medencében.
úgyhogy ne izguljék naccsád.

Cycmen 2018.05.09. 11:32:05

@molnibalage: Ahogy már mondtam, a II. vh féle partizánromantika egyesek fejében túl erős..

A szerb partizánok nagyon jó és kemény harcosok. A romantikának pedig nincs vége, lásd a szerb szabadcsapatokat a délszláv háborúban. Gondolom az amcsik is emiatt maradta a légicsapásoknál, mert ott nem iraki papucsos arabokkal kellett játszani, hanem velük is játszottak volna! Amúgy utálom a szerbeket, de azoknál ilyen libsi banda nem sokáig húzná mint ami nálunk árulgatja a hazát!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:33:29

@Cycmen: Az arkan féle köcsögökre gondolsz, akik civilek ellen voltak kemények, de kb. semmi másban?

'it's cool to know nothing' 2018.05.09. 11:36:00

Először is nem zárja ki egymást a kettő. A drónok építéséhez és irányításához kis létszámú szakszemélyzet kell, ehhez nem kell egy egész országot besorozni. Sőt nem is kellenek katonák hozzá.

Másrészt a földi egységek nélkül semmit nem érnek. Egyenként levadászni erdőkben a szabadcsapatokat? Viccelsz?
www.dw.com/en/a-guide-to-military-drones/a-39441185

Stenonis 2018.05.09. 11:37:02

@molnibalage:
Általános védelmi kiképzés.
Nem sorkatonát képeznék ki, hanem egy olyan embert, aki ha kell tud gátat építeni, el tud látni egy vágott sebet. És nem fut el, ha lát egy égő szemetes kukát.

Plusz kap egy nagyon alap lövész kiképzést. Mivel minden katona alapból lövész, legfeljebb páran továbbképzik magukat.

Az alakizást nyugodtan el lehet felejteni. Semmi értelme sincs. Nem véletlenül fordítanak erre nagyon keveset az IDF-nél. Díszelegjen aki szeretne.

Egy gépkarabély nem egy atomreaktor. Egy írástudatlan afgán máktermelő is tudja használni. Ha valaki 3 nap alatt nem tanul meg szétszedni, tisztítani, összerakni és használni egy gépkarabélyt, akkor az értelmileg sérült.

Ez lenne az alap, amire egy normálisan működő Honvédséget lehet építeni. Értelemszerűen nem Rambókat képeznék ki 2 hónap alatt. Hanem a legalapabb alapokat raknám le. Plusz kapnának olyan ismereteket is a fiúk, lányok, amiket talán a későbbi életben is használhatnának. Igen, lenne egy pár napos KRESZ oktatás is a csomagban.

Egyébként elárulok egy nagy titkot. A megboldogult sorkatonaság korában 6 hét volt az alapkiképzés. Utána mentek a "kiképzett" katonák Szabadszállásról, Szombathelyről, Tapolcáról a csapatokhoz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:41:09

@Stenonis: Elárulok neked egy "titkot". A MNH harcértéke fasorban sem volt egy szovjet gl. lövész ho.-hoz képest, még a leg elsővonalasabb egységé sem... Kb. a segédcsapatok szintjén voltunk szovjet szemmel nézve...

A 3 nap tanulás az nem jelent berögzült fegyverkezelést. Lőni sem tanul meg senki jól 3 nap alatt még akkor sem, ha ezalatt 1000 db lőszert lő el. Ja, a MNH-ben a '80-as évek közepén is kb. 2x30 db lőszer járt erre.

A többi része a kommentednek most is legfeljebb mosolygásra késztet...

paráznabillegető 2018.05.09. 11:43:15

@Cycmen: minden partizán kemény, legyen az francia, ukrán, szerb, vagy vietnami.
harcértékük manapság már nulla, de a legendáriumban nagyon ügyesen tartják a pozíciójukat.
ember. beszéltél te már olyannal, aki ténylegesen is volt háborúban, de legalábbis harci zónában, netán még embert is ölt, vagy látott meghalni?
mindegyikük, kivétel nélkül, lesújtó véleménnyel van a megélt élményekről. semmi rózsaszínt vagy dicsőséges dolgot nem tudnak említeni. semmit. még azok sem, akik igaz ügy érdekében harcoltak, a hazáért, úgymond...

de ha nem is szeretnél ilyen megkeseredett lényekkel társalogni, akkor csak látogass el verdun-höz. be ugyan nem fognak engedni... de talán rájösz, hogy mit is jelent a háború. a látvány, és érzés...

kunzoo 2018.05.09. 11:46:37

@molnibalage:
Ez kedvcsináló lenne. Innen lehetne kiválogatni azokat akik alkalmasnak látszanak a feladatra. Nem csak a katonaság állományát hanem a rendőröket, tűzoltókat.

Cycmen 2018.05.09. 11:47:24

@molnibalage: Igen rájuk, a reguláris erők őket küldték előre és nem csak civilek ellen hanem a Horvát Gárda ellen is. Az Arkan pont nem jó példa, mert ott vasfegyelem volt, nem volt piálás meg ilyesmi, rablás meg erőszak csata után azért benézett. Köröznek is jópárat a horvátok.

'it's cool to know nothing' 2018.05.09. 11:47:56

@molnibalage:
Lószart mama! A szerbeket Szerbiában bombázták meg az amerikaiak (lásd dunai hidak), ami után szóltak Srpskás haverjaiknak, hogy most már lehet abbahagyni Boszniában is. Boszniában semmit nem tudtak csinálni az amerikaiak. (csak később, mint rendfentartók jelentek meg, SFOR)
Nehézfegyverzet: Először is a nehézfegyverzetet sem reguláris csapatok használták, hanem a Jugoszláv hadsereg katonái ádvedlettek és szabadcsapatokat alkkottak, és természetesen használták a Jugoszláv hadsereg teljes arzenálját. A nehézfegyvereket csak az ostromoknál tudták használni (Vukovár, Eszék, Szarajevó), de a front nagy része nem városokban volt. Szarajevóban a Bjelasnicáról persue könnyű volt aknatűz alatt tartani a piacokat, meg orvlövészekkel lőni a járókelőket.
Úgy látom fogalmad sincs miről beszélsz.

konrada 2018.05.09. 11:48:41

@Muad\\\'Dib:
..van igazságod, de túlzásokba esel: A világ legnagyobb, technikailag legfejlettebb hadserege 2 olyan háborút veszített el, ahol a népi ellenállás erősebb volt, mint a csúcstechnika.
(Jó, egyik sem egy európai félfejlett állam volt, de ettől még mutat arra példát, hogy az akár atomizált ellenállás is akaraterővel, minimális kiképzés mellett tud meglepetéseket okozni, azaz az emberi tényezőt nem lehet kihagyni és csak a pénzre és technikára alapozni...)

kunzoo 2018.05.09. 11:48:57

@paráznabillegető:
Az amcsi hadsereg évek óta küzd a partizánokkal/terroristákkal. Nem tűnik úgy hogy nyerésre állnának.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 11:51:29

@kunzoo: Kérlek szóljál, ha a terroristák katonailag nyerésre állnának.... Én nem ezt látom... Keverni tetszik a szezont a fazonnal...

Cycmen 2018.05.09. 11:51:42

@paráznabillegető: "de ha nem is szeretnél ilyen megkeseredett lényekkel társalogni, akkor csak látogass el verdun-höz. be ugyan nem fognak engedni... de talán rájösz, hogy mit is jelent a háború. a látvány, és érzés..."

Jaj menj már a kis morális dumáddal! Most vágom le, hogy azt hiszed ez nekem tetszik!
LÓFASZT! Csak vannak realitások és a libsik leszarják, azért írtam! Mellettünk laknak ilyen vadállatok, itt meg ne legyen honvédelmi oktatás?

kocsisj 2018.05.09. 11:54:32

@Womb Raider: Ne legyen egyik se. Mi a túrónak. Én sajnos voltam még katona, 19 hónap ellopott idő az életemből (26 lett volna, de megszületett a második fiam). Értelmetlen és embertelen (újonc-körlet) "fegyelem" a semmiért. Kicsinyes hatalmaskodók legjobb terepe.

'it's cool to know nothing' 2018.05.09. 11:54:53

@molnibalage:
Várjál csak, most olvasom újra: a szerb szabadcsapatokat az amerikai bombázások és a szerb reguláris erők együtt gyűzték le? Hogy miiii vaaaaan?

paráznabillegető 2018.05.09. 11:55:14

@kunzoo: nem küzdenek a partizánokkal. nem is lehet, hiszen ez egy elég szokatlan "játék", speciális szabályokkal. a partizán ugyanis fedésben van, szinte állandóan. akár te is lehetsz partizán. vagy nem. szóval partizán az, aki felfedi magát, akció! tehát van egy kezdeményező fél, aki vagy cselekszik, vagy nem, és van egy másik, aki reagál, már ha van mire.
ez nem igazán háború. ennyi erővel egy betörő vagy rabló is partizán.
most abba ne menjünk bele, hogy a beépülés meg hírszerzés, ésatöbbi. az nem hagyományos hadviselés, bár aztán manapság ki tudja? lehet ez a normális...
de itt a militarista hozzászólók különben is a hagyományos metódust támogatják, úgy e?

2018.05.09. 12:00:02

@kocsisj: Azért aki szeretné, annak ugye megengeded, hogy adott esetben megvédje a nyamvadt életedet? Fájdalmas olvasni, amikor magukat férfinak gondoló manginák nyafiznak, mert kétszer is félig főtt krumpli volt a sóska mellé... de adja az ég, hogy soha ne legyen az ország ilyenekre utalva.

paráznabillegető 2018.05.09. 12:00:07

@Cycmen: vélt veszélyről szónokolsz.
közben két dologról feledkezel meg.
az egyik, hogy még ha a veszély valós is, a megoldás, amit kínálsz rá, elégtelen. ez ilyen tegyünk valamit, és akkor az jó lesz, meglássátok. semmi helyzetelemzés, kockázatanalízis, stb. hát ez így teljesen fals önbízalmat épít csak.
a másik, és talán fontosabb, hogy legalábbis elgondolkodnál azon, miért törne ki háború... plána az ugaron... izé, ugarért.

paráznabillegető 2018.05.09. 12:05:11

@Cycmen: most olvasom csak.
"... Mellettünk laknak ilyen vadállatok, itt meg ne legyen honvédelmi oktatás?..."
aha... vadállatok.
fasza.
szóval te így látod őket.
hát így kérem, minden világos már.

2018.05.09. 12:07:01

@paráznabillegető: Már te is kifejtetted, hogy mit, hogyan ne... ha futja az idődből, most arról beszélj, hogy mit és hogyan?!

Cycmen 2018.05.09. 12:08:27

@paráznabillegető: a másik, és talán fontosabb, hogy legalábbis elgondolkodnál azon, miért törne ki háború... plána az ugaron... izé, ugarért.

Ugar ám az anyád picsája hülye libsi! Itt lett elegem! Nekem ez a hazám te nímand és ne adja a jóisten, de ha bejönnek az akárkik, hát nekik told majd fullba a kretént!

Cycmen 2018.05.09. 12:11:20

@Womb Raider: Átlag metroszexuális ibsi fasz. Ebből egy ép gondolatot nem húzol ki. :D

paráznabillegető 2018.05.09. 12:11:52

@Womb Raider: rosszul kérdezel.
a helyes kérdés: miért? ha ez megvan, jön a többi.
MIÉRT harcoljon az ember?
a mai magyarországért? a szabadságért? a jövőért? vagy miért?

persze, ha jönne a balkáni vadállat, akkor nyilván lenne altenatíva és motiváció... :D

paráznabillegető 2018.05.09. 12:12:37

@Cycmen: "...de ha bejönnek az akárkik..."
paranois vagy. vizsgáltasd ki magad.

Stenonis 2018.05.09. 12:13:22

@molnibalage:
Nem érted, hogy nem Rambókat szeretnék kiképezni 2 hónap alatt. Most írom le vagy harmadszor.
Hanem olyan embereket, akik alapját képezhetik a hivatásos/szerződéses állománynak.
Nem mellékesen a civil életben is hasznosítható ismereteket is oktatnék. Ezzel egy kicsit vonzóbbá tehető a kötelező dolog.
És érelemszerűen a lövészet nem 3 napos lenne. Mivel te hoztad elő, hogy milyen bonyolult dolog. Nem az. És ha valaki 2 héten át naponta lő, akkor eléggé jól begyakorolja a dolgot.

Nem kell túlmisztifikálni a Szovjet Hadsereget. Főleg azért sem, mert nálunk a legelső vonalbeli erőiket állomásoztatták. Itt volt az elit. Ha van szerencséd, akkor beszélgess el egy-két kárpátaljai magyarral, akik még szolgáltak ott. És akkor megtudod, hogy Közép-Ázsiában milyen volt a morál és a hadrafoghatóság. Vagy olyan alakulatoknál, ahol főleg a különböző Isztánokból származó katonák adták a többséget.

Látom, hogy fikázni nagyon tudsz, de építő véleménnyel eddig nem nagyon tudtál előhozakodni.

További jó mosolygást.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 12:34:05

@'it's cool to know nothing': Ha ennyire nem vagy képben, akkor nem értem, hogy mit dobálózól és hajtogatod azt, hogy "szabadcsapatok"...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 12:37:39

@Stenonis: Akik ezt a pályát választják, azok jelentkeznek kiképzik a hivatásosok. Nem kell ilyen "alapképző" marhaság.

Ne fikázok. Az építő véleményem az, hogy talán nem kellene az hozzád és partizán romantikás fullkretén ötleteker erőltetni. Ja értem, aki nem ért veled egyet, az nem építő...

2018.05.09. 12:40:53

Szeretném kérdezni, hogy ez a B1 blogcsalád konkrétan melyik párt tulajdonában van? Teljesen ártatlan a kérdés, csak feltűnt, hogy nincs blogválogatás legalább két B1-es poszt nélkül. Ha logikusan gondolkodunk - Simicska miatt -, akkor jobbikos :)
Köszönöm a válaszokat!

2018.05.09. 12:44:52

@paráznabillegető: Szóval csak a szokásos libsi robolhatnék tört felszínre. Építeni nem megy, hát meg kell akadályozni másokat is, hogy a töketlenséged kevésbé legyen feltűnő.

Ha itt nincs semmi, amit úgy érzed, érdemes védeni, nincs miért aggódni, nincs miért előre tekinteni, akkor el lehet húzni a picsába, oda, ahol otthon érzed magad.

gyurmicsek 2018.05.09. 12:45:32

Senki nem fog megtámadni minket. Max adnak nekünk fegyvert és megvárják míg kinyírjuk egymást. :)

LebensraumamOsten 2018.05.09. 12:47:01

@kommentes nikk: Vietnamban 3 millió vietnami és 50 ezer amerikai halt meg.
Szóval az arányok egész jók voltak.
Tulajdonképp leradírozhatták volna a térképről is az egész országot, ha a SZU nem állt volna a háttérben. Mondjuk kíváncsi lettem volna, mit tettek volna a ruszkik, ha az amcsiknál olyan karakán, erőszakos vezetők vannak, akik nem riadnak vissza Vietnam teljes elpusztításától sem, bárhogy is fenyegetőznek az oroszok.

Stenonis 2018.05.09. 12:50:55

@molnibalage:
Sehol sem jöttem elő partizánromantikával.

Te hogy oldanád meg a jelenlegi problémát?

Tudod, hogy az MH még a békelétszámos állományát sem tudja feltölteni.
Úgy kell összevadászni az embereket a különböző nemzetközi feladatokra. Vannak olyan alegységek, amelyek egyszerre többfelé vannak felajánlva nemzetközi szinten. A zenészek is a kerítésnél vannak, hogy a minimális állomány meglegyen.

Továbbá azt, hogy jelenleg nincs értelmezhető tartalékos állomány. Van egy hadsereg, aminek nincs tartalékosa. Gyakorlatilag ma Magyarország kb. 2-3000 főnyi harcképes erőt tud kiállítani. Ha véletlenül ezek megsemmisülnének (worst case scenario), akkor nincs semmi, amiből pótolni lehetne őket.

Az nem építő kritika, hogy nem, mert hülye vagy és partizánromantika pont.

Fullra végletekben gondolkodsz. Vagy Rambókat képzünk ki vagy semmit. Nem minden fekete-fehér.

LebensraumamOsten 2018.05.09. 12:51:56

@Cycmen: Pont te és fajtád menekülne el gyáván szűkölve, ha tényleg háború lenne.
Képesek lennétek elbújni a legsötétebb pincében, miközben a családod az orrod előtt halna meg. A kisujjad nem mernéd megmozdítani értük. Fotelhuszár vagy. Ez az igazság. Ti illibsik mind gyáva férgek vagytok. Ha nálatok erősebbel kerültök szembe, elkezditek a kezét csókolgatni és megalázkodni, abban a reményben hátha megúszzátok. Pont olyanok vagytok, mint vezíretek.
Nincs bennetek sem bátorság, sem lojalitás, sem erkölcsi tartás.

paráznabillegető 2018.05.09. 12:55:22

@Womb Raider: dehogynem van miért harcolni! példának okáért ott vannak a magadfajta kommentelők meg a családtagjaik, akik szerint én nímand vagyok, lippsi, meg hazátlan geci. és jönnek a balkáni vadállatok vagy az akárkik!

minő remek érvek.

2018.05.09. 12:55:42

@LebensraumamOsten: Most ebből megint mit is akarsz kihozni? Hogy a világ legfejletteb haditechnikáját bevető és a világ legütőképesebb hadserege milyen patentül tudta irtani egy nyomorult kis ország lakosságát, valami azóta is kibogozhatatlan homályos indítékból, felhatalmazás és jogalap nélkül? Komolyan?
Ha végigfuttatjuk az algoritmust, akkor senkinek sem szabad fegyverkeznie, csakis az amiknak, mert ha velük nem vagy képes szembeszálni, akkor minek is hadsere?
Akkor a hadsereg fejlesztése helyett fúrjunk bazi sok és jó mély lukat a földbe, hátha találunk valami értékeset, ami garantálja, hogy nálunk is foggal-körömmel védjék a demokráciánkat...

paráznabillegető 2018.05.09. 12:57:52

@Womb Raider: "...Ha itt nincs semmi, amit úgy érzed, érdemes védeni, nincs miért aggódni, nincs miért előre tekinteni, akkor el lehet húzni a picsába, oda, ahol otthon érzed magad..."
már megtörtént, koma.

2018.05.09. 12:59:29

@paráznabillegető: A norvég hadsereg ki ellen vonultat be férfiakat/nőket kötelező szolgálatra? Mikor feléjük 75 éve semmi fegyveres konfliktus nem volt, nálunk meg a fél szomszédság lődözte egymást nem olyan rég..és most is akadnak gondok.

Nem ez a lényeg.. hanem az, hogy te hogyan csinálnád?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 13:00:25

@Stenonis: A partizánromantika más kommentjében van, de pont olyan sületlenség, mint a tied ezért említettem meg.

A MH azért nem tölthető fel emberekkel, mert nem kínál sem megfelelő bérezést sem perspektívát. Tudod, versenypiac. Erre te sorkötelességet találsz ki. Megáll az ész...

Pénzt kell tenni a rendszerbe és nem vízfejre pazarolni. Ennyi. Csak itthon ez nem ment soha, mert olyan szutyok ez az ország, amilyen...

Tartalékos állomány meg nem is lesz, mert azt leszerelt hivatásosokból szokás csinálni és nem hobbiturbó katonákból mert 50+ túlkorosokból. Az nem "tartalékos", hogy meghirdeted, hogy bárki jöhet és kb. tornaóra szintű dolgokkal foglalkoztatják a túlkoros fizikailag kb. alkalmatlan jelölteket nemhogy mentálisan.

A tartalékos az, akire pont úgy rábízhatod a technikát, mint a hivatásosra. Tudod a jenkiknél van ANG is, csúcstechnikát használnak. Na az tartalékos. A tornaóra szintű foglalkozással bíbelődő ember meg nem.

Nem full végtletekben gonolkozom, csak a nettó kretén ötleteket elvetem. Bocs...

Cycmen 2018.05.09. 13:06:18

@LebensraumamOsten: Fotelhuszár vagy.

Papu, én lehúztam a katonaságot és kiképző voltam. Most sem bújnék el, mennék veled együtt harcolni a hazáért. Csak támadásnál mint megbízhatatlan te mennél szögesdrótot átvágni én meg mögötted állnék géppisztollyal aztán jönne a tarkónlövés ha nem mozognál elég gyorsan. Ezzel remélem mindent elmondtam. :D De azért nincs harag, csak szarba sem nézem a libsiket.

DIODORO 2018.05.09. 13:07:16

A posztoló és kommentelők egy részének figyelmébe:

Minden 18 és 40 év közötti férfinak kötelessége a Haza fegyveres védelme.
A sorkatonaság ennek a kötelezettségnek történő megfelelést kellene szolgálnia.

Jelenleg ballibbant olvtársaknak azon a következőkön kellene hisztizni:

1. olyan kötelezettségünk van, melyre az állam nem biztosítja a kiképzést, önhibánkon kívül nem tudunk megfelelni
2. Nem gendersemleges, mert csak a férfiakra rója ezt a kötelmet.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.05.09. 13:07:53

Addig jo amig csak a honvedelmi programok szivarognak be az iskolaba.

Mer ha lipsi tevekenyseget eszlelunk, akkor majd a honvedelmi pogromok is be szivarognak.

Cycmen 2018.05.09. 13:12:10

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Ki leszel te baszva velem együtt meglázsd! :D RSPCT!

nemecsekerno_007 2018.05.09. 13:18:22

Már képzik a patás Orbán keresztes janicsárjait!

kocsisj 2018.05.09. 13:19:37

@Womb Raider: Ki ellen is kellene megvédenie? Én jelenleg úgy látom pont azt kell, hogy védje, ami ellen vagyok, tehát ellenem.

2018.05.09. 13:21:44

@molnibalage: Na, ez már valami...
1. ötlet: pénz
2.ötlet :pénz
3.ötlet: pénz

Valakitől olvastam már hasonlót. Azért lássuk be, ez így egy nagy nulla. A kurva sok pénzt éppen annyira el lehet költeni szarul, mint a kevesebbet is lehet okosan befektetni. Azt persze nem látom továbbra sem, hogy miért is baj, ha a honvédség próbál toborozni..ugyanis a művelt értelmiség ez ellen ágál..jobb gyökerestől kitépni a problémát, igaz?

2018.05.09. 13:25:07

@kocsisj: A norvég hadsereg ki ellen védi a norvégokat? Azt meg ne reklámozd, hogy államellenes cselekményeket tervezel/azokban veszel részt, vagy, hogy a demokratikus választás eredményének megváltoztatására készülsz törvénytelen eszközökkel.

Amúgy meg: nem kell aggódnod, tespedhetsz a zsíros seggeden a fotelben, azért egy ideig még biztonságban lehetsz a többség jóindulatából fakadóan.

paráznabillegető 2018.05.09. 13:28:23

@Womb Raider: íme a megoldásom.
első körben hagyjuk a hadsereget. de fektessünk pénzt a klónozásba.
amikor már működik a dolog, tegyünk meg téged tenyészbikának.
aztán másra már nem is lesz szükség. ilyen morállal, amilyen neked van... ja, nem is. még cycment is klónozni kell. az ám remek kombó.
és a haza ényre derül.
e.

ps: hol van birca? ide miért nem kommentelt még? meg a másik mihaszna, az a kovácsné. ezek is jó kérdések.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 13:30:50

@Womb Raider: Figyu, az a fegyveres erő, amiből 30 éve csak vonják ki a pénzt és leépítenek és szétlopják ott szerinted mit lehet tenni? Egy valag pénzen fel kell építeni újra, de a magasabb hatásfokhoz a kb. mostani banda nagy részét szét kellene zavarni a francba...

Én nem ellenkeztem sehol a toborozás ellen, azt jegyeztem meg, hogy értelme kb. semmi, mert ilyen nevetséges perspektíva és bérezés mellett csak a szellemi rövidnadrágok és nagyon elhivatottak mennek. A versenyszférával szemben nem altarnatíva sem a bérezés sem a közeg miatt. (Legalábbis számomra tutira nem az.)

steery 2018.05.09. 13:38:28

Ez így, ebben a formában, egyáltalán nem igaz. Ma például a mentőállomás udvara mellett elsétálva azt láttam, hogy a mentősök és a tűzoltók közösen nyílt napot tartottak a gyerekeknek. Több osztályra való kiskölyök mászott be a nyitott tűzoltókocsiba és a mentőautókba, tanulta az elsősegélyt, az újraélesztést és a felszerelések használatát. Akkor most ez is rossz dolog, mint a katonai dolgokat tanulni és ismerkedni a háborúval? Miközben a szomszédos Ukrajnában háború dúl, Görögországban utcai harcok folynak az illegális bevándorló tömegek és a lakosság közt, Belgiumban és Franciaországban évek óta hadiállapot van, és folyamatosan szivárognak be hozzánk is a háborús zónákból érkező migránsok, akik közt nem tudni, hány bűnöző és terroristának titulált ideaharcos van?

'it's cool to know nothing' 2018.05.09. 13:40:53

@paráznabillegető:

A hozzád hasonlók is csak pislogtak itt 1991-ben. Ott volt a békés, jómódú Jugoszlávai, akiket nem kevés magyar is irigyelt. Oszt hirtelen itt volt Seselj a (most figyelj molnibalage) szabadcsaptaival a határon és Eszék ostroma alatt azt mondta, hogy a következő Pécs lesz: "Visszafoglaljuk az ősi szerb várost, Pécset".
Egész Mecsekoldalban lehetett hallani hónapokig ahogy ágyúzták a körbezárt Eszéket, közelebb a határhoz meg pl. Magyarbólyban a kelepelő gépkarabélyokat lehetett hallgatni egész nap. Minden családnál menekültek voltak, a magyar városokban meg golyószaggatta Zasztavák és féllábú, mankós fiatalok.
Itthon eközben a jól képzett budapesti értelmiség az egészből nem értett semmit. Most akkor ki van kivel? Jugoszláviában több állam van? De kik azok a szerbek, meg horvátok. Pláne kik a bosnyákok?
Nagyon, de nagyon közel voltunk ahhoz, hogy közvetlen részesei legyünk a harcoknak.

paráznabillegető 2018.05.09. 13:41:36

@steery: "...Miközben a szomszédos Ukrajnában háború dúl, Görögországban utcai harcok folynak az illegális bevándorló tömegek és a lakosság közt, Belgiumban és Franciaországban évek óta hadiállapot van, és folyamatosan szivárognak be hozzánk is a háborús zónákból érkező migránsok, akik közt nem tudni, hány bűnöző és terroristának titulált ideaharcos van?..."

azta... :o

Gleccsertetű 2018.05.09. 13:48:30

@molnibalage: letűnt korok Don Quijotéja vagy.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 13:49:19

@'it's cool to know nothing': Mire figyeljek...? Elolvasnád végre az írásomat, amit linkeltem...? Kurvára nincs értelme a nekem címzésnek, nagyon el vagy tévedve...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2018.05.09. 13:57:39

Atyaisten, ez a Kerényi Kata mekkora marha... Képzelt ellenségeink? Amikor a szőröstalpúak mindmáig lelkesen bozgoroznak, és hadgyakorlat gyanánt Tisza-átkelést szimulálnak? Az ukránok lelkesen bővítik a kisebbségi jogokat; bár egyelőre csak betiltani sikerült a kettős állampolgárságot, és megszüntetni a magyar oktatást, de egyértelmű, hogy mégis a legjobb barátaink. Nem is beszélve a tótokról, ahol EU ide vagy oda, a kollektív jogfosztó Beneś-dekrétumok máig hatályosak formailag, tehát akár alkalmazni is lehet ezeket, ha megint jönne egy Meciar.

Poszter, te vagy tökéletes hülye vagy, vagy pedig ha tudatosan írtál, akkor hazaáruló.

Stenonis 2018.05.09. 13:59:47

@molnibalage:
Továbbra is végletekben gondolkodsz.
Nem baj, kell ilyen is.

A partizánromantikára visszatérve, azért Afganisztán és Irak nagyon szépen bemutatta, hogy az irreguláris csapatok igen komolyan meg tudják keseríteni a megszálló csapatok dolgát.

Fullra nem érted a koncepciót, de mindegy is. Szerintem nem is akarod érteni.

Nem mellékesen ha már kreténségekről beszélünk, akkor itt van a te leszerelt hivatásosokból álló tartalékos erőid is. Aki hivatásosként leszerel az jellemzően 50+ korosztály, vagy soha nem akar a sereg közelébe sem menni. Mennyire be is vált, amikor itthon bevezették ezt a baromságot.

Szóval én is elvetem a nettó kretén ötleteid. Bocs...

Az Egyesült Államok Nemzeti Gárdája meg minden csak nem tartalékos erő. Gyakorlatilag egy teljesen bevethető és kiképzett hadsereg, melynek a tagjai civil állással is rendelkeznek. Azért nem tartalékos, mert az iraki és afganisztáni harcokban is nagyon aktívan (volt, hogy az ott állomásozó amerikai erők felét adták) részt vett.

További jó mosolygást.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 14:04:55

@Stenonis: Miféle véglet? Az, hogy nem engedném felesleges hülyeségekre elbaszni a pénzt? Hallod, ha neked ilyen sok van, akkor nyugodtan utalhatsz zsetont nekem...

Az, hogy itton olyan vén a haderő, amilyen szintén indikatív probléma. Tehát akkor miről is beszélnük?

talgaby 2018.05.09. 14:05:48

Itt most kivételesen egyetértek azzal, hogy ezen nem kellene háborogni. Mindezt olyanként, aki üdvrivalgott, amikor eltörölték (oké, nullára csökkentették) a kötelező sorkatonaságot, így kimaradt a háromhónapos felesleges bohóckodás közte és a Honvédség között.

Viszont amíg a sereg fenntartása állami feladat (és maradjon is az, a magánseregek nemhiába a mostani kedvenc videojáték-ellenségek), addig nyugodtan hirdetgessék magukat akár iskolákban is. A gyerek 18 éves koráig még úgyis hatvanszor meggondolhatja magát, de valamikor a sereg mint reális karrier legyen már ott legalább azokban, akikben lenne hajlandóság katonásdit játszani.

Azért tényleg röhejes, hogy bármennyire is a vicc környékén van a magyar haderő mértéke, még csak nem is merül fel senkiben, hogyha nincs utánpótlás, abból nehéz lesz katonaságot tartani akármilyen képzelt vagy nem képzelt baj esetére.

kocsisj 2018.05.09. 14:12:05

@Womb Raider: Az legyen a norvégok gondja. Egyéb gondtalanságukból sokat szívesen átvennék. Én jelenleg azt érzem, ha az Orbánéknak szüksége lesz rá, bárkiket felhasználnak bárki ellen (lásd a TEK-et).

2018.05.09. 14:19:23

@molnibalage: Én meg az átmenetre szavazok. Nulláról hogyan építesz hadsereget? Ha a régieket eleve elzavarnád?

Nyilván nem versenyképes egy fejlesztőmérnöki vagy orvosi fizetéssel szemben a sereg, de azért ez azért mindenfelé kb. ugyanígy van. Az USA esetében még csak nem is a polgári szakmákban van alternatíva és magasabb fizetés, hanem ott a Blackwater & Co... ahol simán a dupláját keresi egy katona.

2018.05.09. 14:23:10

@kocsisj: óóó.. már megint a suttogó propaganda, hogy mi mindent tenne Orbán. Szerintem deszkázzuk be a Duna budapesti szakaszát, mert én azt hallottam, hogy az ellenzéket is a Dunába fogják lőni, de először felnégyelik Szél Bernadettet és kitűzik a csúti aréna négy sarkára.

Viszont jó, hogy említed.. 2006.-ban is voltak porblémák mindenféle azonosító nélküli , ki tudja honnan verbuvált 'terrorelhárítást gyakorlatozó' fogdmegekkel..

LebensraumamOsten 2018.05.09. 14:28:05

@Cycmen:
Álmodozol gyermekem.
Te már a laktanyában a reggeli ébresztő előtt kifinganál. Pokrócba csavarba találnának.
Kiképző! Hahaha kis takonynáci! Közlegényi, vagy őrvezetői rendfokozatban? Ne röhögtess már!
Hidd el, hogy te mennél előre és téged lőnének ki először.
Nálad százszor komolyabb figurákkal is találkoztam már. Nincs harag, de egy nulla vagy, mint a kasztotok.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.05.09. 14:34:05

@Stenonis: "ma Magyarország kb. 2-3000 főnyi harcképes erőt tud kiállítani."

Helyes. Akkor a mi kis zsebhortink csak ennyi embert tud a halálba küldeni. Ez is túl sok az én ízlésemnek.

FideSSfasszopók! Menjetek, és foglaljátok el Romániát. Ha vesztetek, mind ottmaradtok, tiszta nyeremény, édes hazám felszabadul tőletek. Ha nyertek, miénk Erdély! :))

LebensraumamOsten 2018.05.09. 14:34:49

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Na persze, nagy a pofa, csak a képességek nincsenek meg hozzá.
Hamarabb készülne rólatok olyan kép, mint arról a szegény angol újságíróról a sivatag szélén dzsihádi dzsonival.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 14:36:23

@Womb Raider: Grúziában 2005-ben gyakorlatilag a teljes rendőrséget leváltották (értsd kirúgták) a korrupció miatt és volt egy reboot. Az ország mégsem omlott össze pedig a rendőrség napi szintű feladatokat lát el...

In 2005 Georgian President Mikhail Saakashvili fired "the entire traffic police force" of the Georgian National Police due to corruption, numbering around 30,000 police officers.

ssi.armywarcollege.edu/pdffiles/pub1184.pdf

A MH-nek a egy-két alakulatát leszámítva nincs valódi harcértéke, mert vagy embere vagy hardvere nincs vagy egyik sem. A linkelt anyagban ott vannak a dolgok. Elolvasnád? Szerinted poénból linkeltem...?

A MH eszközparkjában a Gripen, Mistral, Metisz-M és a korszerűsített Kub kivételével nincs olyan eszköz, ami kicsit is korszerűnek lenne nevezhető. Ezeket leszámítva az '80-as évek közepi elsővonalas US Army / Bundeswher gépesített lövész alakulat technikája űrtechnikánka tűnik 2018-ban... Tehát, ha lenne új eszköz, ahhoz sincs ember, a mostaninek meg eszköze nincs.

Ezen nincs mit foltozgatni mert gyökeresen el van baszva és 25 éve nem csináltak vele semmit.

Nem értem, hogy mire fel van kiszolgáló vízfej, amikor lényegében nincs mihez logisztika. Mihet? A kb. tucatnyi D-20-hoz és tucatny szaros T-72M1-hez és papíron egy dandárnyi BTR-80A-hoz? Ez 4000 fős harcoló erővel sem bíró országban van vagy 40-50 főtiszt... Egy USMC hadosztályt tudtommal egyetlen dandártábornok vezényel, ami van 10k fő alsó hangon.

Ha ne másoljam be ide, hogy milyen eszközparka van egy USMC hadosztálynak, mert még elsírom magam. Egyetlen ezredének és egy repülőgép századának nagyobb tűzereje van sanszosan, mint a teljes MH-nak...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.05.09. 14:40:08

@LebensraumamOsten: @molnibalage:

A fenti példa tényleg durván egyszerűsít, de remélem érthető...

Annak is sokan tapsikoltak az elmúlt napokban, hogy végre katona lesz a Honvédelmi Miniszter. Aha. Szuper... Akinek karrierje magas polcon pont arra esik, hogy szép csendbe asszisztált a posvány kialakulásához és a leépülési spriálhoz. Valahogy mindig csak vontuk ki az eszközöket, de valahogy soha nem követte azt valódi megtakarítás vagy felszabaduló forrás...

LebensraumamOsten 2018.05.09. 14:40:09

@Stenonis: Mitöbb a Nemzeti Gárda az alkotmányos hatalommegosztás elve révén elsősorban nem tartaléka a US Armynak, hanem esetleges ellenfeléül szánt védelmi erő, ha az US Armynál, US Navynál, vagy USAF-nál valami tábornok, vagy admirális megkattanna és olyat csinálna, ami nem túl helyes. Tehát egy demokráciát megőrző funkciója van.
Sőt ez fordítva is igaz.
A Gárdának ugyanúgy vannak F22-esei , haditengerészeti egységei, tengerészgyalogsága, elitalakulatai, harckocsizó egységei, légvédelme, helikopterei, mint az US Army-nak US Navynak és USAF-nak. Mondjuk valamivel kisebb létszámban, de azért épp elegendő.

paráznabillegető 2018.05.09. 14:44:58

@molnibalage: nem érted őket. beszélhetsz nekik.
nekik nem ez a cél, hogy valami fejlettebb, jobb dolog. nem.
hanem, hogy ha háború van, akkor az olyanok, mint én, érted a megbízhatatlanok, azok mennek előre átvágni a szögesdrótot(!!!)...

na de milyen szögesdrót? :D rábökünk a térképre random, hogy itt áttörünk?...
e.

LebensraumamOsten 2018.05.09. 14:49:13

@molnibalage: Khm..
Az MH-nál a végrehajtó állomány kb 7-8 ezer fős.
Ez legénység. Ebből a ténylegesen hadra fogható lövész, műszaki, légvédelmi, harckocsizó, stb. állomány talán ha 1000-2000 főt tesz ki.
A többiek raktárosok, díszelgők, rendészek, sofőrök, szerelők, stb.
A tiszthelyettesi állomány kb 7000 főt tesz ki. A megoszlás még vérszegényebb, hisz a harcoló alakulatoknál kb 5-10 katonára jut egy tiszthelyettes. A több csepűrágó a logisztikán, személyügyön, pénzügyön, különböző HM hivatalokban, esetleg sofőrök, konyhások.
A tiszteknél 7000 fő van állományban, ebből harcoló alakulatoknál talán 2-3 % teljesít szolgálatot. A többi a csepűrágó területeken, a vezérkarban és HM-ben élősködik.
Hát ennyit a mi csodás honvédelmünkről. Tehát van kb 1100-2200 KATONÁNK és 21 ezer egyéb bociruhásunk.

2018.05.09. 14:57:05

@LebensraumamOsten: Mellébeszélsz... nem az a baj, hogy most kevés a katona, gyenge a haderő, hanem az, hogy sokan az itt kommentelők közül még ennyit sem akarnak. Nekik akkor is nagy és felesleges a magyar honvédség, ha csak egy főből, a főparancsnokból áll...Kivéve, ha az Árpibá....

2018.05.09. 14:59:35

@paráznabillegető: Még mindig nem meséltél a te verziódról, csak tolod a süket dumád. Mire alapozod a meglátásod, hogy Mo.-nak semmi szüksége honvédségre (hivatásos állományúra)?
Ne szarj be, a tüntikézésed senki nem veszi el tőled, max, ha rossz az idő.

paráznabillegető 2018.05.09. 15:04:58

@Womb Raider: pardon. hol is írtam, hogy nincs szükség honvédségre?
idézzél vissza, légyszíves.
köszönöm.

Cycmen 2018.05.09. 15:10:00

@LebensraumamOsten: Kezdesz szétszórt lenni. Minek vagdalkozol? Amúgy hol találkoztál nálam keményebb figurákkal? A sitten kellett nekik bepucsítani?
Nyomod itt a pacifista hippi dumádat, aztán keménykedsz. Szórakoztató vagy.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2018.05.09. 15:29:04

@Stenonis: a magyar hadsereg a cucilista időkben klasszikus sztálini sztálini tömeghadsereg volt. Most ez nem tartható fenn. De a kicsi tömeghadsereg semmit nem ér, a mai teljes haderő egy kisvárost tudna tartani pár napig.

Nem nagy létszám kell, hanem speciális felkészültség, ami sokba kerül. Ha kevés a katonánk, legalább legyen profi felszerelés rajtuk, és tudják is használni azt. Továbbá egyedi harceljárásokat kell kidolgozni, és alaposan kiképezni rá a sereget. Hogy ne legyen sereg, az idiotizmus, hiszen aki sajnálja a pénzt a katona etetésére, az hamarosan idegen katonákat etethet.

2018.05.09. 15:36:44

@paráznabillegető: Implicite... a jelenlegi nem jó, a fidesz pláne nem jól csinálná.. te az istennek se mondanál valami használhatót, csak lavírozol a válaszadás helyett.. vagyis neked nincs is terved, ezért csak a szántsuk be fázisig érdekel a dolog.

paráznabillegető 2018.05.09. 15:39:35

@Womb Raider: ja, hogy számba adsz dolgokat...
értem.
ügyes, ügyes...

2018.05.09. 15:42:45

@Molnárgörény: Mindig ott akadok én ezzel el, hogy biztos egyforma haderő kell védelmi és támadó feladatokra optimalizáltan? Az USA-Kína-Szu és még pár hadsereg ellen semmi esélyünk nincs (meg nyilván nem is cél velük összeakaszkodni.. de mik lehetnek a reális , elérhető célok, hogy a hadsereg ne a munkanélküliség álcája legyen?
Azért kérdem, mert látom, a 10 millió hadvezér országa vagyunk... csak lesz valaki, aki a PC -liberális mellébeszéd helyett objektíven áll a témához. Mert az nyilván nem kérdéses, hogy szükség van fegyveres erőkre..de mekkorára?

2018.05.09. 15:43:25

@paráznabillegető: Összekeversz valakivel.. én nem adtam semmit a szádba, álmodozol..

retkeslaci 2018.05.09. 16:28:24

@István Tamasi:

Se a katonáknak, se a rendőröknek nincs konkrétan árvíz elleni kiképzése. Mégis évekkel ezelőtt rendőr rokonom éjjel-nappal pakolta a homokzsákot, amikor kivezényelték őket a gátakra. Nem ettek, nem aludtak, nem jutott el hozzájuk az otthonról küldött utánpótlás tiszta ruha se, a túlórát se fizették ki nekik.
Ja, és a helyi mozdonyszőke polgártársak csak nézték, ahogy az egyenruhások szenvednek a gátakon, hogy a C-polgátársak házait védjék. A végén még beléjük is kötöttek Kolompárék.
Erre jók az egyenruhások? Erre jók. Mert más nem menne ki önként gátra. A helyi kisebbség tagjai se mentek, pedig a saját utcájukat védő gátról volt szó. Amikor hirtelen kell 5000 ember, mert hó borítja az utakat országszerte, vagy a gátak vannak veszélyben, akkor nem látom, hogy a magadfajták elleneznék a katonák, rendőrök bevetését.
Magyarországon csak a honvédség rendelkezik kétéltű járművel, PTSZ-szel. Ezért ők mennek menteni ávíz idején.
Ez amúgy nem magyar sajátosság. Amerikában is a nemzeti gárdát vetik be, ha természeti katasztrófa üt be. Erdőtűz, árvíz, hurrikán, miazmás.
Lengyelországban, Csehországban, Kínában, Németországban is a hadsereget mozgósítják. Biztos mindenki hülye ott is.

@poszt:
"nagy erőkkel készítjük fel a gyerekeinket egy nem létező háborúra" - egy jövőbeli háború perszehogy ma nem létezik még. Az orvostanhallgatókat is a jövőben bizonyos emberekben kialakuló daganatos megbetegedések és egyéb nyavalyák gyógyítására készítik fel, nem a tegnap kikezeltekre vagy elhunytak kezelésére.
Az első világháború után is mindenki meg volt győződve róla, hogy soha többé nem lesz haború, mert az emberiség tanult a vérontásból. Aztán azóta mégis folyton háborúk vannak világszerte.

2018.05.09. 18:10:23

@retkeslaci: Hagyd... az fura módon senkit nem zavar, hogy a magyar katonák sokszor a messzi távolban, velünk jószerivel semmi kontaktusban nem lévő országokban mások érdekeit szolgálva pazarolnak nem kevés erőforrást, ám, ha a saját hazájuk népét kell egy katasztrófa esetén támogatni, akkor gyorsan szóba kerül a kompetencia és a szükségesség kérdése.

kunzoo 2018.05.09. 19:28:49

@molnibalage:
Attól függ mit értünk nyerés alatt. Az usa elhúzódó háborúra kényszerült miközben nem ez volt a célja. Katonailag a vietnami háborút sem veszítették el mégis ők vesztettek.

Gleccsertetű 2018.05.09. 20:31:11

@LebensraumamOsten: nincs olyan, h közlegényi és őrvezetői rendfokozat

István Tamasi 2018.05.10. 09:36:28

@Womb Raider: A tűzből menekülő 6 éves kisgyerekeket és időseket hátulról lelövöldözők sajnos magyar /fehér/ terroristák voltak. Ez színtiszta ocsmány terrorizmus amit nem feszegetek, hanem emlékeztetek rá.

István Tamasi 2018.05.10. 09:39:41

@totii: Ha utána nézne volna az előzményeknek, akkor láthatja, hogy nem én kevertem a KuK hadsereget és a magyar honvédséget. Én csak tisztáztam és a tényeket közöltem.

István Tamasi 2018.05.10. 09:42:43

@retkeslaci: Nem az én bejegyzésemre válaszolt, hanem mellébeszélt /még akkor is ha tényeket mondott/.

2018.05.10. 09:50:51

@István Tamasi: Akkor arról a jóval nagyobb számosságú nyugdíjasról is szíveskedjék megemlékezni, akit a szíve csücske öregezők kísértek át a másvilágra, nem kevésbé brutális módon..tudom, az megélhetési bűnözés..
De akár Szögi Lajost is említhetnénk... vagy Marion Cozma-t... aztán esetleg az ok-okozat összefüggéseket is lehet boncolgatni. Vagy éppen : Cui prodest?

parameter.sk/rovat/paravelemeny/2013/09/06/zsakuz

István Tamasi 2018.05.10. 09:56:22

@Womb Raider:
Elítélem azokat a tetteket is.
Viszont azok a tettek sem jogosítanak fel senkit sem, hogy alvó emberekre rágyújtsák a házat és menekülőket hátulról lelövöldözzék - egyébként sem, de különösen nem, mert nem Cozma vagy Szögi gyilkosaival tették.
Az ok-okozati összefüggés pedig a jobboldali /náci-nyilas típusú/ uszításban lelhető fel.

2018.05.10. 10:02:13

@István Tamasi: ...és igen, a náci kártya is előkerült. Ha az erőszak monopóliumot kikényszerítő állam nem képes egy megfelelő szintű biztonságot megteremteni minden állampolgárának, akkor piaci rés keletkezik, ahová gyorsan benyomul az alvilág..később akár a jogos önvédelemre igényt tartó állampolgárok..és egyszer a prevenció váltja fel a tüneti kezelést. Ha a közösség fenn kíván maradni. megértem, hogy vannak, akiknek ez nem tetszik, fura, hogy ők rögtön a nácizással kezdenek operálni..miközben a prevenció náluk mindennapos :)

István Tamasi 2018.05.10. 10:12:57

@Womb Raider: Igen, náci-nyilas-szélsőjobbos logika amikor egyes személyek bűnéért egész népcsoportot vádol valaki - lásd még kollektív bűnösség címszó alatt. Aki -mint ön is - egyetért a kollektív bűnösség elvével az egyetért például a magyarokat sújtó benesi dekrétummal is. Alattomos és sunyi hazugság az amikor azonosítja az önvédelmet a kollektív bűnösség elvével.

2018.05.10. 12:43:59

@István Tamasi: ne akarjon belemagyarázni olyasmit az általam írottakba, ami nincs ott...még akkor se, ha bizsereg a tenyere egy jó kis nácizásért.
ha nem tud olvasni, nézegessen képeket, vagy nézze az elúszó bárányfelhőket..
A Benesi dekrétumokkal én ugyan nem értek egyet, sem a kollektív bűnösség elvével.. szerintem összekever valakikkel. Vagy éppen önmagával. Én egyet jeleztem: egy népcsoportban erősen felülreprezentált a magyarok ellen irányuló erőszakos cselekmény. Egy másik csoport meg politikai tőkét igyekszik ebből kovácsolni,

István Tamasi 2018.05.10. 17:35:22

@Womb Raider: Én nem magyarázok bele semmit, mert ön volt az aki konkrét esettel szemben / a rájuk gyújtott házból kimenekülők lelövöldözése/ elkezdett másról mellébeszélni. Az ön által említett prevencióban benne van a kollektív bűnösség elve.
süti beállítások módosítása