B1 blogcsalád



Magyarország napjai meg vannak számlálva az EU tagjaként, de nem Brüsszel rak ki bennünket

2018. április 25. - Szelestey

Jobb, ha szembenézünk vele. Pedig nem arról van szó, hogy Brüsszel előbb-utóbb kiteszi a szűrünket, amire amúgy bőven meglenne az oka. euros.jpg

Látnivalóan országunk fura ura gondolja úgy, hogy ha bezárul a bőségszaru, akkor minek maradjunk benn egy olyan szervezetben, amely egy sor fölösleges dologgal macerál bennünket, úgy mint

  • demokrácia,
  • jogállam,
  • kisebbségi jogok,
  • politikai korrektség, stb. 

Az EU-ban sokaknak elegük van a magyar és a lengyel vircsaftból, abból, hogy éppen az a két állam lázít leginkább az összefogás ellen, amely legtöbb sápot húzta le az eltelt 14 évben a szervezettől.

Persze ha az Orbán-kormányon múlik, már rég megállítja Brüsszelt, egy fia menekültet nem enged be Európába – nemzetközi jog ide vagy oda, ugyanakkor még inkább zsebirányosan használja (éli) fel az uniós milliárdokat. Igaz, utóbbi esetben végképp nem lehet tudni, hogy mitől lett volna itt akárcsak minimális növekedés is, de ezt most ne forszírozzuk.

Sokkal érdekesebb, hogy

az unió visszavágásra készül,

a Bizottság május 2-án teszi közzé a következő, 2021-től kezdődő hosszú távú pénzügyi időszak költségvetési tervezetét, és a kiszivárgott hírek szerint halmazati összbüntetésként most nyújtják be a számlát a nyugati partnerek

  • a demokrácia módszeres kiüresítéséért,
  • a rendszer szintű korrupcióért,
  • a migránsválság idején tanúsított antiszolidaritásért.

Előreláthatólag milliárdoknak inthetünk búcsút, azaz az EU megszűnik a továbbiakban fejőstehénként funkcionálni.

Ez esetben viszont miért tartaná fenn az uniós tagságát egy olyan vezetés, amely gyárilag mindenkinél mindent jobban tud?

Hogy ne menjünk messzire példáért: EP- frakcióvezetője képes volt gránitszilárdságú alaptörvényt összehozni a Strasbourg és Brüsszel közötti vonaton.

Van itt persze egy apró bökkenő, mégpedig az, hogy e pillanatban még a Fidesz-hívek körében is jócskán vannak unió-hívek, azaz a kiváláshoz meg kell még dolgozni a közvéleményt. De bízzunk a Fidesz-propaganda gépezetében! Ha valami, akkor a hatalomnak ez a része igazán kiválóan működött az eltelt 8 évben. Nem létező veszélyt kreált, majd attól jól megvédte az országot. Úgy hogy most még inkább arra kell készülni, hogy egyrészt letarol idehaza minden maradék ellenállást (bíróságok, civilek, média, önkormányzatok, nem kívánt rész törlendő!), másrészt begyújtja a nacionalista szőnyegbombázást a józanész ellen. Minden bizonnyal azzal fog érvelni, hogy lám-lám, a szegény Magyarország megoltalmazná Európa keresztény örökségét, ám a gaz EU cserben hagyott bennünket. Már megint. Olyan feltételeket akar ránk tukmálni, amelyek összeegyeztethetetlenek a nemzeti szuverenitással. Ennélfogva azután egy percig sem maradunk tovább tagok.

Ez esetben természetesen

mehetünk máshoz pénzért kuncsorogni,

csak nem világos, kihez. Az oroszoktól Paks 2-őt kaptunk nagy üzletként, de a törlesztéseket még unokáink is nyögni fogják. (Az meg, hogy a magyar állam oroszoknak játssza át a Ganz egyiptomi sok milliárd eurós egyiptomi vagonmegrendelését, nos, az már erősen közelít a hazaárulás felé…)

Kína nemigen mutat lelkesedést a gazdasági együttműködés iránt. Valószínűleg nincs olyan nagy felbontású mikroszkópja, amely Peking szempontjából képes volna kimutatni Magyarország gazdasági jelentőségét. Ellenben a kínai feltételekből ízelítőt kaphattunk a Belgrád-Budapest közti vasútvonal tervezett felújítása kapcsán. A magyar vezetés ez ügyben félretette a nemzeti büszkeséget, csak az nem érhető, vajon miért? Viszont hogy mennyire felbátorodott, az kiderült pár napja, amikor egymaga nem írta alá a kínai veszélyre figyelmeztető uniós dokumentumot.

Orbán Viktort persze még mindig meg lehetne fékezni, sőt, az uniós részéről ez ajánlatos is volna, már ha nem akarja az EU, hogy Arturo Ui megállíthatatlanná váljon. Mert jelenleg ugyan csak a saját szemétdombján kakaskodik, ám az illiberalizmus képes megfertőzni az egész földrészt. Elég csak annyi hozzá, hogy nyugaton rosszabbra forduljon a gazdasági helyzet, máris könnyen befészkeli magát az emberek agyába, hogy kik miatt is nem élnek olyan jól, mint korábban? Főleg ha ehhez vannak erők, amelyek képmutató propagandával még rá is erősítenek. (A többi közt Franciaországban, Hollandiában, Ausztriában látni, hogy vannak – jócskán.)

Az illiberális nyomulás feltartóztatására leginkább az Európai Néppártnak volna módja, ám most már a politikai kispályásnak igazán nem nevezhető Bundestag-elnök is ott tart, hogy miért zárnák ki a Fideszt az EPP-ből. Schäuble szerint még a legjobb családban is előfordulnak viták. (Jelen esetben a viszály almája a kvótadöntés végrehajtása.) Ezek után az európai konzervatívok strasbourgi frakcióvezetője intézheti a 235-ik utolsó figyelmeztetést Orbán Viktorhoz, mármint hogy az alapelvekről nem lehetséges vita.

Egyébiránt a német kétarcúságot tanúsítja, hogy Merkel csukamódra hallgat. Persze, amíg a német nagyvállalatok olyan példátlan előnyöket élveznek Magyarországon, mint a 9 %-os társasági adó (amiről Macron azt mondja, hogy a magyar fél uniós pénzekből vág alá a nyugati konkurenciának), továbbá a nyugati bérszint egyharmadáért teljes értékű munkát nyújtó alkalmazottak, az érdekképviselet szinte teljes hiánya mellett, addig írhat akárhány közéleti szereplő nyílt levelet Berlinnek, a demokrácia helyreállítását, illetve az antiszemitizmus elleni fellépést sürgetve. A kutya ugat, a karaván halad.

Amerika Trump alatt feladta, hogy a demokrácia világító tornya legyen a világban, így Európának magának kell a számlát rendeznie az Orbán-kabinettel. Ahogy már vázoltuk, utóbbi válaszul várhatóan dacosan hátat fordít Brüsszelnek. Még az is elképzelhető, hogy elő kapja hozzá a mucsai bezárkózás poros, úrhatnám jelszavát, miszerint Magyarországon kívül nincs élet, vagy ha van is, az nem olyan. Hát, hogy az állítás mennyire igaz manapság, abban azért nem vagyunk túlságosan biztosak…

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9713869592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toportyán Zsóti 2018.04.25. 16:51:47

Körkörös védelem sokba kerülne,annyi pénze soha nem lesz a g csuti csüngőhasú maffiacsaládfőnek.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.25. 17:07:33

@Toportyán Zsóti: Magyarország minden pénze az övé, minél kevesebbet hagy a nyomorultaknál, annál erősebben szavaznak rá, nehogy a migráncshordák elvegyék azt a kicsit is, ami maradt.

aquaticus 2018.04.25. 18:03:10

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

" Az OECD legfrissebb adataira támaszkodva, a londoni székhelyű Kereskedelmi Unió Kongresszusának (TUC) előrejelzései szerint Magyarországon lesz (OECD országok közül) a legnagyobb a reálbérek növekedése 2018-ban. "

Talán ennyit az eszetekről.. Vuduzgattok itt sikertelenül...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.25. 18:08:22

@aquaticus: "Magyarországon lesz (OECD országok közül) a legnagyobb a reálbérek növekedése 2018-ban."

Ezekszerint van honnan növekedni. :(

Miután a magyar bérek jócskán elmaradtak a szomszédos országokétól, mondjuk Szlovákiától 25%-kal, és lassan kiürül az ország, igazán itt lenne a helye valamennyi felzárkózásnak. Reméljük, ezt az egyet végre nem bassza el a csúti geci, beválik a jóslat, és lesz legalább egy mutató, amiben nem mi vagyunk a tökutolsók. :(

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.25. 18:13:36

Ha Szlovákiával és Romániával vetjük össze a mutatóinkat, szinte sehol sem leszünk elsők.

hvg.hu/gazdasag/20170707_Egyetlen_abra_osszefoglalja_hogyan_csuszunk_le_a_regioban

Van szép színes ábra, még egy félanalfabéta fideSSfasszopó is meg tud belőle valamennyit érteni. :))

A csúti geci elkúrta az elmúlt nyolc évünket, kevés a remény, hogy hirtelen más kezdené érdekelni, mint a tolvajlás. :(

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.25. 18:16:35

És mindezt nyolc évnyi folyamatos konjunktúra közben bírta elbaszni, mikor egy üres öltöny is jobban kormányzott volna.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.25. 18:19:56

Nemhiába nem mert kampányolni a (nemlétező) gazdasági eredményekkel, csak a (nemlétező) migránshordákkal riogatta a deprivált nyomorgó fidesz szavazókat.

sinus67 2018.04.25. 18:21:25

@aquaticus:
Hát ja! Ha százalékokat nézünk. Mindamellett a kurva nagy százalékkal még a béka segge alatt maradunk.
Olyan ez, mint a GDP növekedése az előző évhez képest. Tök jól mutat a 4-5-6-7 %, de nem mindegy mennyi az, aminek ennyi százalékkal nőtt a mutatója. Ugyanis a kormányzati "tájékoztatás" (érts:propaganda), szerint nagyobbat nőttünk, mint a németek!
Szegény németek azóta sorban állnak az unortodox gazdaság megvalósításának receptjéért!
Ezek után a hanyatló nyugat munkaereje sorban áll majd az állásokért kis hazánkban!

aquaticus 2018.04.25. 18:22:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
" Magyarországnak csökkent a legnagyobbat a sérülékenysége a CEEMEA (Közép-Kelet Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben a világgazdasági válság kitörése óta – derült ki a Morgan Stanley tanulmányából. A krízis kirobbanása után Magyarország volt az első Európai Uniós tagállam, amelyik nemzetközi mentőcsomagra szorult, hogy elkerülje a fizetésképtelenséget. A Morgan Stanley azonban rámutat: míg 2008-ban a leginkább sérülékeny feltörekvő országként vártuk a válságot a régióban, addig mostanra a középmezőnybe kerültünk,"
Ez 2 éve volt... Azóta tovább javultunk, pedig ti is itt rontjátok a levegőt...

Hakuho 2018.04.25. 20:57:05

nem lépünk ki az EU-ból akkor sem, ha csökken a zsé.

1. Kína alapból leszar minket, és Putyin számára is csak addig érdekes Mo., amíg EU tag. a kilépéssel az oroszok érdeklődését egyből elvesztenénk, Ovi nem tudna mivel házalni Putyinnál.

2. Ovi valamiért meg van győződve, hogy ő világszinten, de legalábbis európai szinten tényező. azt még ő is felfogja, hogy nem lehet "Európa erős embere" egy elszigetelt, bezárkózott ország vezetőjeként.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 21:06:14

Nekem inkább a ballib ideológia vezérelte látszatpolitikájából van elegem.

Demokráciázással nem fogunk jóllakni.

has 2018.04.25. 21:10:50

@aquaticus: Lánykori neved matolcsi györgy?

taga20 2018.04.25. 21:12:41

@has: nem! ez a valami kósalala és rezsiszilárd szerelem gyereke:)))

sZulamith 2018.04.25. 21:14:34

@aquaticus: Azt elfelejtetted, hogy az árak szépen követik a béremelést. Hatékonyságról kevesebb szó esik, mert a semmi értéket előállító, sok intézménynek fájna.

flydomi 2018.04.25. 21:20:53

Bruahhahaahaha.
A habzó fröcsögö hívők is ezt akarták,hát megkapják.Mit is?Hát a Káanánt,amit a vezír meghirdetett. :D:D:D
A kis csuti vagy becsicskul a gazdag keletnek-mr prof putyinak és az emberi jogokat a demokráciával egyetemben betartandó kinai papinak,,vagy becsicskul a hanyatló nyugatnak-csúnya eunak,ami le akar minket radírozni a föld nevű bolygórol,vagy a saját bégetői fogják felakasztani. :D Egyis se jó választás számára,így beszopatta magát.De a híveit még jobban :)
bruahahahahahahahah

Ducasse 2018.04.25. 21:23:07

Marhaság! Putyko nem engedi meg. Putykonak az Unióban belül kell Orbán, azért fizet, ha Orbi kilép megy a lecsóba. Putykoval nem lehet páva táncolni!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.04.25. 21:36:59

amikor valaki a realber novekedesere azt kontrazza hogy az arak is nottek, mit lehet mondani? inkabb scrollozok tovabb.

kgaba82 2018.04.25. 21:39:45

Most akkor megvannak számlálva a napjaink az EU-ban, vagy sem?
A cikk vége ellent mond a címnek.
Ha a németek nem akarnak kitenni, akkor a támogatások sem fognak kámforrá válni. Tény, hogy némileg kevesebb lesz. De azt többnyire a britek kilépése okozza.
Az EU-s átlagtól meg ugyanolyan távol leszünk, mint amikor beléptünk. Szóval továbbra is jár pénz a felzárkóztatás elősegítésére.

zokogjatok 2018.04.25. 21:42:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: az is ott van az ábrákon, hogy melyikük kezdte a kormányzást IMF hitellel, kötelezettségszegési eljárással, 80% fölötti adóssággal, 10%-os alapkamattal, ötszörös leminősítéssel? Amiket a szakértő szoci kormány hozott össze? Hagyjuk már. Almát a körtével.

zokogjatok 2018.04.25. 21:45:01

@sinus67: "Tök jól mutat a 4-5-6-7 %, de nem mindegy mennyi az, aminek ennyi százalékkal nőtt a mutatója. Ugyanis a kormányzati "tájékoztatás" (érts:propaganda), szerint nagyobbat nőttünk, mint a németek!"

Értem, akkor szerinted csak az lenne megfelelő, ha mondjuk 400%-ot nőnénk egy évben, mert akkor hagynánk le a németeket. Minden 400% alatti eredmény szar, mert akkor a németek még előrébb vannak.

Hallod bazdmeg téged se lehet könnyű boldoggá tenni.

zokogjatok 2018.04.25. 21:49:50

A blog meg lassan eldönthetné, hogy
- csak az EU-s pénzek miatt van Magyarországon növekedés
- az EU-s pénzeket ellopják

mert a kettő együtt bajosan igaz. Igazából már az első se tudhat igaz lenni, csak akkor, ha az EU évről évre egyre durvábban több pénzt ad, különben a "növekedés" nem lehetséges, mert az mindig az előző évhez képesti.

2018.04.25. 21:55:58

@zokogjatok: nem ő mondta, hogy túlnőttük a németeket. Már megint ez a duplagondol...nem vagy te fideszes?

zokogjatok 2018.04.25. 21:58:48

@Könnyen elkaptuk, uram!: De mit szeretne? Mert minden 400% alatti növekedésre azt lehet mondani, hogy ugyan kérem, ez még akkor is kevesebb mint ahol most a németek vannak.

Szerinte hány %-os növekedés lenne a megfelelő, mi lenne az, amire azt mondja, ez igen? Ha a 4-5-6-7 szerinte nem jó érték?

if you 2018.04.25. 22:01:49

GANZ Holding nincs orosz tulajdonban! Energetikai részt vásárolták meg! Miért kell hazudni?

zokogjatok 2018.04.25. 22:01:58

@kgaba82: "Most akkor megvannak számlálva a napjaink az EU-ban, vagy sem?"

Ebben a blogban Orbán heti 2x biztos kilép az EU-ból, heti 3x meg kidobnak. Ennél csak megbukni szokott gyakrabban, azt heti 5x teszi.

she_wolf 2018.04.25. 22:09:34

Eljátszadozgattam a gondolattal, hogy mi lenne Magyarországgal az eu-s pénzek nélkül. Túl sok jó nem jutott eszembe. Apám azt mondta: ne harapd meg azt a kezet, ami enni ad neked, ugyanakkor a kritika is helyénvaló, ha az megalapozott.
Minden alól a nemzeti öntudatra hivatkozással nem lehet kibújni. Vannak kötelezettségek, amelyeknek eleget kell tenni ahhoz, hogy megkapjuk amit kérünk.
Más farkával könnyű verni a csalánt!
De ha egyedül maradnánk -az eu nélkül-, nem tudom, hogy ez az ország miből tartaná fent magát. Van szolgáltatás és kereskedelem, némi minimális agrárium. Ipar csak elvétve. Egy közösség attól erős, hogy támogatják egymás. De a nullára gyengülhet,
ha kritikátlanul teszi ezt.

És mi sem mutatja jobban az erőszakos kormányzást nálunk, mint az, ahogy a regnáló kormányunk tolja a propaganda dumát. Úgy nyertek választást, hogy programjuk sem volt! Hát kapjunk már észhez emberek! Arra bazíroztak, hogy a falusi emberek majd összeszarják magukat, ha szóba kerülnek a migráncsok, és a francba, bejött nekik. Budapesten már kevésbé. Még talán megérem, hogy ők nevelik ki a saját ellenségüket, és azok buktatják meg őket. De vidulnék, mert igazolást nyerne, hogy a a tanítvéány túlnőtt a mesterén.
Na ez a szomorú. Hogy emberek ennyire tájékozatlanok.
Csak azt tudom üzenni az ilyeneknek, hogy ki se tegye a lábát a pecójából, mert ezer mingráncs fogja megerőszakolni. És különben is: a fejére esik egy tetőcserép, amit egy migráncs vagy egy cucilista/elempés, akárki ellenzéki mozdított el a helyéről

És nő létemre sikerült bránert is növesztenem, ugyanis már az is tele van a "princípiummal"!
Ma olvastam. hogy hogyan ösztönzik a fiatal nőket gyerekvállalásra. Közröhej, amikor a kisgyerekes nők mindenhol falakba ütköznek a munkáltatóknál. A huszonéves, kisgyerekes anyukákat úgy hajtja el a munkáltatók többsége, mint a szél! És ezek a nemnormális idióták még kor szerint is behatárolták, hogy hány éves a kisgyerekes anya. Ha jól emlékszem, akkor 25-től a 30-as évek elejéig. Kösz!

És itt nem arról van szó, hogy gyerek, vagy karrier. Gyerek, vagy megélhetés. De magasabb bért nem lehet adni, mert akkor a multi, vagy gyártó kivonul máshova,ahol olcsóbb a munkaerő. Magyarország pedig képtelen munkát adni (tisztességes bérért!) annyi embernek.
A közmunka csak statisztikai simogatás, mint ahogy ezt később e is vallották. Szóval szar a helyzet, és ha ez a cezaromán faszkalap továbbra is köti az ebet a karóhoz, egyedül marad. Illetve dehogy, hiszen itt vagyunk mi, magyarok, ránt bennünket is magával a NER-kompatibilis idióták lázálma szerint.

Csak jelzem: oktatás, egészségügy, igazságszolgáltatás. Ja, és átlátható adórendszer. Pohár alátét? Mikor szabad röhögni ezen?
Mert én csak sírni tudok. Az egészségügy a béka segge alatt, az oktatásban az, amit megszabnak (hahó!), igazságszolgáltatás pedig... attól függ, hogy bolti lopás, vagy jogászokkal építtetett bástyát készülnek bevenni. Mindent, bármit szabad, ha jogilag kidumálható!
Szerintem ez a hármas (jó, három+egy) lehetne a befutó, ha nyerni akarunk. Mi, emberek, Magyarország állampolgárai, lakosai. Akár kutyabőrösen, akár frissen.

És a faszkivan!:(

she_wolf 2018.04.25. 22:10:44

@zokogjatok:
Szeretném látni, amikor te zokogsz végre. Adok pézsét.

she_wolf 2018.04.25. 22:11:56

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ugye, csak költői volt a kérdés?:)

legeslegujabbkor 2018.04.25. 22:12:42

@zokogjatok:
Az eu-s pénzeket haverok nyerik durván felárazott pályázatokkal.

Nyerhetnének a jobbak és olcsóbbak is.

Ha nem lennének ilyen hülye szavazók, mint te

zokogjatok 2018.04.25. 22:20:38

@she_wolf: "Eljátszadozgattam a gondolattal, hogy mi lenne Magyarországgal az eu-s pénzek nélkül."

Igen igen, én emlékszem hogy 2004, az EU tagság előtt itt csak sivatag volt, és a földbe ásott gödrökben éltek az emberek, az interneten kommenteket írni is csak sárral tudtak, falevelekre.

Ember, az EU-s pénzek MO költségvetésének ilyen 2-3%-a. Nem mondom hogy semmi, de súlyos aránytévesztés azt hinni, hogy ezektől függ minden.

kgaba82 2018.04.25. 22:20:49

Gratula. Színvonalban ez a poszt is ott van, mint akármely troll fröcsögő, egymás ellen lázító kommentje.
Árokásás ezerrel.

Világos, hogy Orbán lefeküdt az oroszoknak, ázsiaknak, araboknak. Se Paks 2., se a belgrádi vasút, se a letelepedési engedélyek értékesítése, se a GANZ megszívatása (egyiptomi tender) nem jó biznisz a magyar államnak és a gazdaságnak. Viszont jó Orbánnak és a pántlikás klientúrának.
Viszont az is nyilvánvaló, hogy alig érdekel valakit a korrupció. Az átlagválasztó csak akkor foglalkozik vele, amikor a kedvenc (neki osztogató, duruzsoló) pártocskája ellenzékben van. Így volt ez korábban is. Csak helyi ügyekbe buktak bele helyi politikusok. Se ÁFA-csalásokba, se olajszőkítésbe, se bankbotrányokba (pl. MNB egykori bécsi fiókja, Kulcsár-ügy, Agro vagy Mező bank, stb.), se közbeszerzésekbe, privatizálásokba nem bukott meg országos politikus, ellopott vagyon nem került meg.

A korrupció idehaza csak két dologtól függött. Az ellopható pénz, ill. vagyon mennyiségétől és a korrumpálók politikai, adminisztratív beágyazódottságának mértékétől. Az utóbbiból 2010-ig a Maszop -szadesz klientúranak volt több.
Tény, hogy szűkösebb volt az az időszak, de attól még vittek mindent, amit lehetett.
Ez utóbbi meg örök állandó errefele.

she_wolf 2018.04.25. 22:21:27

@droid_:
Nézd, ezt megértem. Ugyanakkor az nem lehet érv, hogy bármit bármennyiért megvehetsz, hiszen van, létezik, megfoghatod, eheted, használhatod.
Hiszen ha lekönyököl a kazánod, bojlered, bármi, ami egy kicsit is komolyabb és szükséges a mindennapi életedhez, akkor ha nincs kellő fizetésed, megtakarításod, akkor hitelre szorulsz.
Az átlagbérhez viszonyítva megnézheted ezek árát, és kalkulálhatsz.

(És ugye ne feledjük, hogy egy fél gyakorlatilag kiesik, mert éppen a kormány felhívására az x-edik gyereket neveli:()

zokogjatok 2018.04.25. 22:25:37

@legeslegujabbkor: Ja ja nekem is az ellenzékre kellett volna szavaznom, tuti hogy a Mszp-DK-LMP-JOBBIK-Momentum-Párbeszéd-LGBQT koala ezerszer jobb lett volna :DD

Öreg azt értsd már meg, hogy olyan ez, mint a vicc, mikor a sivatagban mennek, és jön az oroszlán. Az egyik ember nekiáll bemelegíteni, beköti a cipőjét, stb. A másik ember nézi: Hülye vagy? Tuti nem tudsz gyorsabban futni, mint az oroszlán. Az első: Jó de nekem elég, ha nálad vagyok gyorsabb.

Na kb. így van ez az ideális kormányzással, meg a Fidesszel meg az ellenzékkel. Az ellenzék azzal érvel, hogy a Fidesz nem ideális, viszont az a baj, hogy a Fidesz nem is az ideális kormányzással versenyez, hanem az ellenzékkel.

Hiába mondod, hogy nem elég jó, mert ez egy logikai hiba, a Nirvána-érv. Valójában ha a szóba jöhető alternatívák mind rosszabbak, akkor a "nem elég jó" a legjobb.

zokogjatok 2018.04.25. 22:27:23

@she_wolf: Én csak az Agymanókon sírtam, az számít? :D

she_wolf 2018.04.25. 22:38:27

@zokogjatok:
Te szélsőséges (vagy finomabban fogalmazva: igencsak részrehajló, szubjektív) vagy, ezért talán nem látod, hogy ma is élnek erdőkben emberek, mindentől visszavonultan. Csak az a kérésük, hogy őket hagyják békében.
2004? Bögyödben van a szociális kormányzás. Ezzel -mint fogalommal- mi a bajod?
Hogy nem "kaparj, Kurta" elven működött? Igen, voltak hibák. És igen,a törpevezérelt kormányzatnak is volt jó döntése. Ezért vagyok én semleges ilyen tekintetben. Nincs meggyőződésem és elkötelezettségem egyik felé sem.

"Ember, az EU-s pénzek MO költségvetésének ilyen 2-3%-a. Nem mondom hogy semmi, de súlyos aránytévesztés azt hinni, hogy ezektől függ minden."
Erre szép is, ha nem mondod azt, hogy semmi. Egy önállótlan bagázs vagyunk, ahol ha az eu beint, lehúzhatjuk a rolót! És mindegyik ország, amelyik az eu-n belül legalábbis formálisan nem felel meg bizonyos követelményeknek.
Már bocs, de ha én egy társaságba kérem a felvételemet, akkor igazodnom kell a társaság alapértékeihez. Ha bármivel nem értek egyet, jelezhetem, és egyéni elbírálás alapján nagy valószínűséggel megnyerem.
De az nem működik, hogy "aggyá pízt, kussolj, ne kérdezz!"
Ebből van elege az eu-nak. Szerintem.

she_wolf 2018.04.25. 22:39:22

@zokogjatok: Nemtom, miről beszívsz. Most zokogjak?

she_wolf 2018.04.25. 22:45:49

@zokogjatok:
A legnagyobb baj az, hogy nincs ütőképes ellenzék:( Még egy sorsfordító szavazáskor is önös érdekek mentén haladnak:(

legeslegujabbkor 2018.04.25. 22:50:00

@zokogjatok:

Hoztad a megalkuvók összes ismérvét.
Ha én nem lopnék, akkor más lopna. Ha én nem ölnék, akkor más ölne.

Mondj nemet!

kgaba82 2018.04.25. 22:51:12

Ha az ellenzék azt akarja, hogy komolyan vegyék őket híveiken kívül mások is, akkor a demokrácia-féltés és a közbeszerzések átláthatóságáról való papolás helyett meggyőzőbb érveket, ügyeket kellene felhoznia. Azok mellé pedig a hitelesség látszatát sem ártana megteremteni. Gyurcsányt vagy karanténba zárják, vagy esélyük nincs érdemi együttműködésre. Az mszp-nek meg ki kell hajítani mindenkit, aki már 2010 előtt is a fizetési listán volt. Akár a pártnál, akár a kormánynál. Plusz a pénztárosát.

Mivel ezek aligha történnek meg, ezért alternatívaként az LMP-nek, Jobbiknak és a Momentumnak lenne ajánlatos összeállnia. Ahogy Vona is javasolta egy éve. Ha az LMP belement volna, akkor az MSZP/ DK páros utolsó parlamenti 4 évét élvezhetnénk a mostaninál is kisebb parlamenti jelenlétükkel.

A régi baloldalnak nincs érdemben demográfiai utánpótlása. Az új ellenzék most is több szavazatot gyűjtött.

Nincs semmi értelme a teljes ellenzéki összefogásnak, ha a régi pártok elriasztják a fidesz-ellenes bizonytalanokat, és ráadásul a régiek szavazótábora amúgy is kihalóban és a maradék is megszerezhető. Javarészük előbb -utóbb belátja, hogy az MSZP/ DK ideje leáldozott.

ember100 2018.04.25. 22:51:44

@aquaticus:
Helló !

Tudod a béka segge alól egy kockacukor is magasnak tűnik.
Duplájára növeltem itthon a könyveim számát már 2 db könyvem van :)

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 22:55:02

Het igen mar az IMF kirugása óta meg vannak számlálva Magyarország napjai a nagyeszü libbantak szerint....

kaptak is majdnem annyi szavazatot mint 2010ben! muhaha

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 22:58:37

@legeslegujabbkor: most volt választás heló

már nemet mondtak a lipsikre

2018.04.25. 23:05:23

Az EU felelősége is kérdéses ebben a helyzetben. Talán nem kellett volna eddig várni, amíg a felcsúti és bandája ennyire lerabolja az EUs pénzeket és az országot. Ők tömték ki Orbánékat pénzzel, anélkül, hogy alaposan kivizsgálták volna mire- és hogyan költik azt. Ja, hogy a Néppártnak kellettek a fideszes képviselők?

Ez nem újkeletű probléma, jelezném Brüsszelnek, hogy több, mint 8 éve gazdagítják ezt a fasiszta, hazaáruló elmebeteget és a csahos kutyáit.

Altaïr 2018.04.25. 23:20:25

"az a két állam lázít leginkább az összefogás ellen, amely legtöbb sápot húzta le az eltelt 14 évben a szervezettől"

És tette mindezt gyakorlatilag ingyen, az EU semmit nem kapott cserébe. Sem olcsó felvevőpiacot a szar áruinak, sem olcsó munkaerőt, sem adókedvezményekkel körbetámogatott befektetési környezetet, sem üveggyöngyökért megvásárolt teljes szektorokat.

Fergio 2018.04.25. 23:21:56

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: hogy jön ide a szavazás nagyeszű fidesz birka? Először tanulj meg helyesen írni, aztán lipsizzél nyugodtan tovább, mert az az egymiliméter átmérőjű agyad csak erre van beprogramozva. De nem baj, mert most, hogy vége lett a szavazásnak - hogy témánál maradjunk -, valahogy már nem akar 3 millió migráncs az országba jönni, érdekes módon... és most már nem akarják elvenni az országot. Csak Szijjártó nyafog, mert az EU megunta a pénzek lenyúlását, és megakarják azok a csúnya, rossz európai bácsik büntetni a jó és szerény Orbán papádat. Aki ha befizette sárga csekken a büntit a NVI-nek - amiért oviban kampányolt a marhája -, akkor oda lett a megtakarításának 1/3-a. Szerencsétlen Orbánka, úgy sajnálom. Szívem szakad meg.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 23:25:13

Az EUnak kaputt.

A köv.4 évben a legisebb gondjuk is nagyobb lesz Magyarországnál. Portugália, Olszország, Görögország bankrendszere bármelyik nap összedőlhet, meg kell még fúrni a brexitet meg megelőzni hogy Spanyolország, Belgium ne hulljon darabokra.

Erősebb EU kéne, de a jelenlegi vezetők és az antidemokratikus átláthatatlan EU mechanizmusok nem a megoldások, hanem a prolémák.

Fergio 2018.04.25. 23:25:48

@Dr. Trejo: Igazad van. Csak ezek az EU-sok nincsenek felkészülve a cigány-vircsaftra. Hogy lopunk-csalunk-hazudunk. Orbán meg röhög a tenyerébe, hiszen neki így-is, úgy-is már fasza. Mindent beállított úgy, hogy csak harckocsikkal lehessen megdönteni a kiskirályságát.

Megmondom őszintén, hogy nem is értem, egy demokratikus alkotmányban - nem a mostaniban, hanem az előzőben - hogyan lehet 2/3 bármelyik pártnak a szavazás után. ??? Logikai bukfenc, 2/3 után nincs demokrácia.

d.j 2018.04.25. 23:26:40

@zokogjatok: "Ember, az EU-s pénzek MO költségvetésének ilyen 2-3%-a. Nem mondom hogy semmi, de súlyos aránytévesztés azt hinni, hogy ezektől függ minden."
Ember, ennél sokkal több pénzt kaptunk az eu-tól. Arról nem beszélve, hogy csináltak egy tanulmányt 2016-ban. Na azt nem harsogta az M1, ami abban van. Az eu-s pénzek nélkül a gdp növekedés 0 vagy egy kicsivel felette lett volna 2007-től 2016-ig. Egyébként Hétfa Intézet készítette és hozzáfértek az állami adatokhoz.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 23:28:11

@Fergio: A migrincsek előtt is minden 7végén a Fidesz nyerte volna a választást 2006 óta bármikor

azaz nektek harangoztak tésó

Fergio 2018.04.25. 23:28:38

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
Na, még a végén kiderül, hogy orosz vagy. Kaputt. Da.
De ha az EU-nak vége, akkor a fiatal demokrata Orbán mit fog lenyúlni a kis családja részire?

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 23:30:39

@d.j: Jaja, szeretjük a Soros tanulmányokat.

Ezen a 7en is volt egy, meglepő eredménnyel: Magyarországon és Lengyelországban kevésbé szabad a sajtó, mint Afrikában, bezzeg a svéd sajtó, muhaha!

Olyan szabadságot kívánok minden lippsinek amilyet a svéd sajtó kínál!

kgaba82 2018.04.25. 23:31:04

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
Hogy lesz a liberálisokból lippsik?
Keress rá 'lippsik'-re és 'libsik'-re.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 23:33:13

@Fergio: Zorbán volt már miniszterelnök amikor nem voltunk a ZEUban, és jé, nem 0% volt a GDP növekedés hanem 4 fölötti.

De a valóság nem szokta megzavarni a lippsi szektásokat, nyilván az IGAZI ATOMbomba a ZEU pénzek elmaradása lesz. Vagy az IMF pénzek elmaradása, vagy az hogy elmennekabankok....nehéz követni a vallásos idiótákat

Fergio 2018.04.25. 23:33:17

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
Figyu tesó, kiskullancs - tesó a valamilyen édesanyád - , ezeket a légből kapott adatokat birom a legjobban. De eltévesztetted az ajtót, kiskullancs. Én nem a vidéki nénike vagyok, aki megeszi az összes fing-erősségű tényeket, amiket hipp-hopp kitaláltok.

A nektek az ki? A 100%-48%? 52%. A többségről karattyolsz?

Fergio 2018.04.25. 23:35:46

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:

A Zorbán a 4% feletti GDP növekedésével 4 év után szépen le is szavazták. De nyugodtan hozd fel az elmúlt 8 év előtti 16 évet. Vagy az elmúlt 300 évet. Mert az akkori (akárhány évvel ezelőtieket) folyamatokat, világgazdasági tényezőket baromira ösze lehet hasonlítani a mostanival. Ennyi eszetek van.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 23:37:10

@Fergio: "A Zorbán a 4% feletti GDP növekedésével 4 év után szépen le is szavazták."

Visszanézve látszik igazán, milyen okosan választottak 2002ben! Muhaha

Fergio 2018.04.25. 23:39:58

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Én nem a parlamentben ásítozó fideszesek arányáról írtam, hanem a szavazatokat leadott emberek arányáról. A kettő nem ugyanaz.

kgaba82 2018.04.25. 23:44:00

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:

"Olyan szabadságot kívánok minden lippsinek amilyet a svéd sajtó kínál!"

Egy nemzeti, vagy egy konzervatív a saját témáiban, szája íze szerint akar szabadon írni. Egy liberális szintén.
Az országban és az adott lapnál fenálló hatalmi viszonyok függvénye, hogy megteheti e.

Svédországban a liberális újságírók egyáltalán nem érzik, hogy a sajtó szabadsága véges. De egykor a marxisták is kevésbé érezték a Kádár-korban. Ahogy most a nemzeti pántlikás írók fantáziája szárnyalását sem gátolja semmi.

Fergio 2018.04.25. 23:44:58

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
Képzeld birka megnéztem egy kimutatást a GDP adatokról. És képzeld 2006-tól 2009-ig - a szocik idején - a gazdasági világválságig tovább emelkedett a GDP!
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html
Erre varrjál gombot birka!

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 23:46:15

@kgaba82: Ez marhaság.

A magyar sajtó szabadabb mint a német vagy a svéd.

Itt z olyan tabutémákról beszélek mint a migráció, vagy az EU orosz gerjesztett konfliktus.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 23:49:18

@Fergio: Marhaság. GDP növekedés 2006ban volt utoljára. 2007ben Szlovákia 10x gyorsabban nőtt mint mi.

De még ezt is hitelből csinálta a szakértő ballib qrmány, ezt próbálta őszödön a kígyogyózó tintás megmagyarázni az elvtársaknak.

Fergio 2018.04.25. 23:50:40

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
Ja és még valami muhaha! Nézd meg szépen, ügyesen Litvánia vagy Észtország GDP adatait, ha már annyira el vagy hűlve Orbánka teljesítményétől.
Alattunk voltak, és felettünk járnak... na akkor most lehet tapsolni ennek a csodás magyar gazdaságpolitikának az összes kormányra vetítve.

Fergio 2018.04.25. 23:53:07

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
te már csak tudod, hogy mi volt 2006-tól, hiszen vezető gazdasági elemző vagy ordító helyesírási hibákkal. Nézegesd a kimutatást. Nem bonyolult. Ezt hívják tényeknek.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.25. 23:56:03

@Fergio: Ja, ott van benne az ElQrás fehéren feketén, úgyhogy jó hogy betetted.

Fergio 2018.04.25. 23:59:09

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
Arra válaszolgassál szépen, hogy mi van a nagy 2006 utáni növekedés leállással? Megtaláltad benne a világválság éveiben a visszaesést? Nézd meg szépen a többi országét, hogy ők 2008-2010-ig milyen számokat produkáltak. Mindenki visszaesett. Ennyire értesz a nagy elQráshoz. Ostoba vagy és még dicsekszel is vele.

Fergio 2018.04.26. 00:01:54

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
Ezt jelenti az agymosott propaganda. Nem látjátok a tényeket, csak böfögtök, amit a trollképzésen mondtak. Hogy tényleg úgy van-e, azt már nem nézitek meg. 2 percig tartott megkeresnem ezt a listát, és átnéznem. KSH!!! Állami szerv tette közzé. Ennyire ostobák vagytok. Kaputt!

Fergio 2018.04.26. 00:08:09

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:
Szergej! Beismerted, hogy ostoba vagy. A tereléssel csak rontasz. Tudom, hogy ezt kell csinálnotok, de írtam már, hogy ez gyenge vergődés. Bukta van. Menj szépen alukálni.

kgaba82 2018.04.26. 00:32:46

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:

Van ellenzéki meg kormánypárti sajtó. Egyre kevésbé marad bármi is középen, vagy legalább megközelítőleg középen.
Minőségi érdemben talán nem is volt.

A migráns témából meg már nagyon elegem van. Az ország java nem akarja a menekülteket. Kerítés megépítve. Innentől a téma a külügyre és a határvédelemre tartozik. Minden egyes újabb elhangzott szó a hazai témáktól veszi el a teret. Ez a kormány célja.
Ahogy Merkeléknek a célja a liberális szavazók megnyerése volt a menekültek "willkommen"-ezésével. Meg a görögök szívatása és a palesztin kiscsaj megríkatása után egyébként rideg ribanccá váló Merkelnek újra emberi arcot kölcsönöztek.
Európa Muttija. Tojik Európára és a benne lévő egyenlőtlenségekre.
A hazai liberális sajtónak évekbe telt, hogy hajlandó legyen ezeket leszűrni. A dolgok összekapcsolása is elindult.

Ugorjunk!
Inkább hazai témákról kellene beszélni. Korrupció mindig is volt és túl komplikált volna kezelni. Csinálnának maguknak új kiskapukat.

Ha valamit nem csipáz érdemben egyik oldal szavazója sem az a felesleges pénzpazarlás. Annak kellene az elejét venni.
Hogy mikor indul egy népmozgalom a foci és a többi pénzzabáló versenysport ellen. Közmédiumok ellen. Egyházak rendkívüli támogatása, állami függése ellen, azok számviteli kötelezettségéért.
A NATO 2%-os előírása teljesítésének megtagadásáért amíg a nemzeti haderők pazarlása, vízfejűsége fenáll.
Ezekben vannak a százmilliárdok, ebből lehet vágni az adókat.

Semper Fidelis 2018.04.26. 01:01:54

"Politikai korrektség" mint alapérték. Bruhaha.... A Píszí egy valamire jó. Arra, hogy ne lehessen kibeszélni egyes dolgokat, jó kis véleménydiktatúrára, arra. Másra se.

2018.04.26. 01:08:11

@zokogjatok: log meg lassan eldönthetné, hogy 
- csak az EU-s pénzek miatt van Magyarországon növekedés
- az EU-s pénzeket ellopják

mert a kettő együtt bajosan igaz. Igazából már az első se tudhat igaz lenni, csak akkor, ha az EU évről évre egyre durvábban több pénzt ad, különben a "növekedés" nem lehetséges, mert az mindig az előző évhez képesti."

Húbazdmeg. Én zokogok...és neked van személyigazolványod?

2018.04.26. 01:10:27

@she_wolf: te értetted. Ő nem. Sajnos az egysejtűek is szavazhattak.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.26. 01:12:21

Orbán "jelenleg ugyan csak a saját szemétdombján kakaskodik, ám az illiberalizmus képes megfertőzni az egész földrészt"

Na akkor majd az egész földrészt ki kell zárni. Marad egy brüsszeli "Kocsma az Európai Unióhoz" ahol Juncker papa issza a napi adagját

sinus67 2018.04.26. 01:24:26

@zokogjatok:
Hát bazdmeg, engem nem nehéz boldoggá tenni! Elég nekem, ha a hatalom nem nézi hülyének az embert úgy, hogy abból újfent 2/3 képviselője osztja az észt meg a sastojást a családnak/haveroknak.
Röviden ennyi bazdmeg!

kgaba82 2018.04.26. 01:29:04

@Borondot jol pakoljatok be lippsik:

"Marhaság"
Valóban a politikai lapok mindenütt szektásan viselkedtek.
A migráns téma csak egy téma, de a kormányzati médiában szinte csak ez megy. Ahogy ez ment németben is sokáig. Csak ellenkező előjellel.

A gazdasági lapokban viszont már az elején elhangzott, hogy mennyivel olcsóbb a szíriai menekülteket Törökországban, Jordániában ellátni. És, hogy jó az ottani gazdaságoknak is.
És, hogy milliós számban komoly kihívást jelentenek az európai ellátórendszereknek. Elsősorban az ellátás, elhelyezés, stb. megszervezése miatt.
Az afrikai menekülteknél meg az is mondva volt, hogy a befogadásukkal az ottani közép/ alsó-középosztály létszámát apasztjuk.

Ha egy valamire való liberálisnak ennyi oka van arra hogy ne engedje az államnak az ő pénzét feleslegesen költeni, akkor az nem is fogja egykönnyen hagyni. Miért, mert az ellentmondana a kisebb állam elvének.
Hogy mégis ez történt az köszönhető a polkorrekt diktatúrájának, a mérsékelt bírálatok teljes figyelmen kívül hagyásának és persze a nyílván Merkelék irányított humanitárius propagandának.

Orbánék azonban nem a legkomolyabb észérvekkel vágtak vissza, hanem az érkezők kulturális távolságába kötöttek bele, integrálódási képességüket megkérdőjelezve.
Ezzel bevállalták azt a szerepet, amit idehaza már sokszor. Hagyták, mit hagyták, egyenesen maguk kérték Merkeltől, hogy hadd legyenek ők a "nácik " ebben a játékban, míg Merkel a jóságos "erkölcscsősz".
Olyan játék ez, mely a feszültség növelésére, növekvő megosztottságra hajt és így garantált a saját pozíciójuknak a megőrzése.

A racionalitás így is lelülírta az elképzeléseket. Ebből lett a Merkel-Erdogan megállapodás. Onnantól megzuhant a bevándorlás.

sinus67 2018.04.26. 01:36:56

@zokogjatok:
Nem azt írtam, hogy nem jó!
Dicsekszik vele a kurmány, hogy nagyobbat nőttünk, mint a németek. Miközben hozzájuk képest a varangyos béka seggének szintjén vagyunk!
Nem baj ha örülünk a növekedésnek, csak ne olyan gazdaságokat fikázzon le, mint pl. a német. Az olyanok, mint Te beveszik, hogy jobbak vagyunk. Mit jobbak? A legjobbak!
Csak nem tudom mi lesz, ha a zunijós pénzek elapadnak. Melyik főtér térkövezése, vagy melyik stadion építése tudná egy kicsit megpörgetni a gazdaságot saját pénzből?
A bajom ez. Vágod?

sinus67 2018.04.26. 01:59:08

@zokogjatok:
5 % az a 2-3. (Bár a Vajdád verte a nyálát nagyon, hogy a MINDEN MAGYAROK kormánya milyen fasza, mert soha ennyi lé nem folyt még az országba!)
És tényleg nem minden függ ettől!
De pl. az, hogy a vejkó és a Lőrinc barát javarészt ebből gazdagodott az tény!
Ugyanis, ha a gaz Brüsszel nem ad pl. a LED-es pilácsra lóvét, akkor jópár helyen még a régi fény árasztaná el az utcákat, mert saját pénzből nem cserélték volna le azt, aminek még nem járt le az ideje.
Másra is kellhet az önkormányzat saját pénze. Mondjuk az EÜ szakrendelő, vagy kórház üzemeltetésére. Meg ilyen piszlicsáré dolgokra. Tudod? Amit a vejkó nem tudott volna megpályázni.

nyerafidesz 2018.04.26. 05:20:26

Kirakni Magyarországot?! Ez egy faszság. Nem lehet kirakni, mert eccerűen nem lesz megszavazva. Minden egyes államnak kellene emellett voksolnia. A Financial Times írta a minap, hogy megvágják a pénzeket az EU-ban. Az eu-s hivatalnok válaszolta erre, hogy honnan a jó francból szedi ezt a marhaságot.
Ki is riogat itt?

Fazakas László 2018.04.26. 05:34:57

@zokogjatok:

Ugyan máá!
Az EU . nagyon szép meg aranyos, de senki sem veszi figyelembe az "ajándék" pénzeinél, hogy bizony ott van a tagsági díj. És Magyarország abban a tagsági díjban bizony bőven befizeti azt a közösbe, amiből aztán itt-ott valamennyit visszakap - valami állítólagos EU támogatás címén! Pontosan úgy működik ez, mint valaha az átkosban a munkahelyi KST. Ugy ugyanaz ment - havonta levontak a fizuból egy megalkudott összeget (annyival kevesebb volt a fizetés, majd azt az év vége előtt EGYBEN visszaadták. És mindenki boldog volt, hogy hűű - karácsonyra ajándékpénz!
Holott - a befizető CSAK a saját pénzét kapta vissza! (persze kamatok nélkül, mert a KST-t szervező cég azt nagyon simán lenyúlta!)
Az angolok se esnek azért annyira kétségbe - sőőőt - inkább boldog emberek, hogy a brexit által megvalósult kilépésükkel végre ismét saját maguk urai lehetnek! Nem diktálnak nekik mindenféle EU-s "szakértők" és kóklerek.
Minket sem igazán dobna ki magától az EU, hiszen lelkes fejőstehén vagyunk mi itt - a közép-kelet európai régióban.
Többet veszítenének, mint amennyit nyernek - ezekkel a rebellis magyarokkal.

Ménár Atya 2018.04.26. 06:11:13

Jellemzően elfogult írás.
Mondhatnám megosztó, és bérrettegő.
Ezt épp az indexen olvastam :
"Magyarország 1290 menekültet fogadott be tavaly
Az Eurostat legfrissebb jelentése szerint 538 000 menedékkérőt fogadott be a 28 uniós tagállam 2017-ben, ez negyedével kevesebb, mint 2016-ban. Magyarország lakosságarányosan jól teljesített."
Hm
Akkor most mi is a gond?
Mi ok van a 7-es cikkelyre?
Kapunk uniós pénzt. Miért is?
Mert megnyitottuk a piacokat előttük.
Van egy szerződésünk amit az unió megszeg? Vicces lenne :)
Amúgy meg merkel szerint az illegális migrációt meg kell állítani........ahogy Orbán már évekkel ezelőtt megmondta, csak akkor még fasiszták voltunk emiatt.

Hozzászólok 2018.04.26. 06:16:51

haaaaat.
rengeteg gazdasagi kedvezmenyt adunk. adokedvezmenyt. vammentesseget. szabalyozasainkat hozzajuk igazitjuk. meg a baromsagokban is lsd pl uborka hossza.

ok meg fenyegetnek hogy ha a beengedett muzulman bearamlo embereket nem tartjuk el akkor igy ugy decsunyak vagyunk es megvonjak tolunk a penzt.
amit frankon elkolthetnenk pedig terkovezesre. meg kilatoepitesre.

maga ez az iranyitott palyazatos tamogatasi rendszer magaban hordozza a korrupciot.
igazolni kell hogy igazoltad az igazolandokat. a palyazatiras kulon uzletag lett.
de a korhazi ugyeleten nincs a wcben szappan meg wc papir. de még wc deszka se. es 3 orat varok ket kisgyerekkel a balesetin.

a nagy liberalis demokraciaban meg inzultaljak a gyereket a suliban hogy nem hord kendot.
es egyperces nema felallassal tisztelegnek a terrorcselekmenyek aldozatainak. ja es a fenykepuket a fszbukon szinesre is festik. hasznos...
aztan mas napokon megy minden tovabb. imadkozik az imam az onkormanyzati ules elott angliaban. es kirendelnek egy rendort a francia rabbi hazahoz. mert mar a tobbedik tamadas erte.
es a hogy kell feketeknek megdugni a holland noket cimu rajzos felvilagositast most kiegeszitik ingyenes mit tegyunk ha eppen megeroszakolnak tanfolyammal. mert ez a polkorrekt.

szoval az eremnek ket oldala van. es az ellenzek nem sziveskedett ezt a valasztas elott tudomasul venni. az orban tunjon el keves volt mint program. ez van.

chrisred 2018.04.26. 06:38:57

@Fazakas László: Magyarország nagyjából a nyolcszorosát kapja meg annak a pénznek támogatásként, amit befizet az uniós költségvetésbe.

chrisred 2018.04.26. 06:42:46

@Ménár Atya: A logikád megbicsaklik, mert azok is megnyitották a piacukat a többi uniós ország előtt, akik nettó befizetők az uniós költségvetésbe.

aquaticus 2018.04.26. 06:56:14

Az Orbán kormány azonnal várható bukását már 2010-ben kristálytiszta logikával levezették olyan tévedhetetlen szakemberek, mint P.M.Zita, Surányi, Bokros, Lengyel, stb.
Itt most vágyvezérelt, a kocsmai szinttől elszakadni képtelen butuska rémhírterjesztők próbálják ezt megismételni saját adataikkal és azok variációival. Azt nem értem, hogy frusztráltságuk ellenére miért ilyen aktívan akarnak mosolyra fakasztani bennünket, amikor a választás miatt amúgy is vidámak vagyunk...

bda 2018.04.26. 07:22:16

@aquaticus:
Én jobbat mondok, inkább napi 500 Ft-os közérdekű munkával tegyék jóvá és ezért valamennyi utódnak felelnie kellene.

midnightcoder2 2018.04.26. 07:34:53

Ha nem is a napjaink, de az éveink az EU-ban valóban meg vannak számlálva. Nem azért, mert bárki is ki akarna lépni. Ennek egy olyan országban, ahol a baloldal két és fél ciklus alatt szétlopta és kiárusította a hazai gazdaságot nincs realitása. Mi a multik nélkül éhen halnánk, és itt kb. addig maradnak a multik, amíg mi benn vagyunk az EU-ban - legalábbis, amíg van EU.

És ez az utóbbi az, ami miatt az EU-ban maradásunk évei meg vannak számlálva. Őszintén szólva erősen kétlem, hogy az EU a mai formájában még két ciklusnál tovább velünk lesz. A meghatározó nyugat-európai országok gazdasági súlya egyre csökken a világban, és erősen kétlem azt is, hogy hosszabb távon meg lehet állítani a migrik tömeges beáramlását a nyugati országokba azzal, hogy pár illiberális államot megbízunk hogy lője le őket a kedvünkért a határon.

citrix 2018.04.26. 07:37:15

@aquaticus: Igen, az a sok butuska ember... Még az a szerencse hogy Te mérhetetlenül okos, előrelátó és természetesen felsőfokú közgazdasági végzettséggel bíró ember vagy. Hihető.

Exploiter 2018.04.26. 07:51:19

@chrisred:

Ooo b+, igen, de szarul is jártak vele.
Ezért találták ki, jézusom.

Olyan jó lenne olyan komoly problémákról, mint pl az eu komolyan és ideológia mentesen beszélgetni.
Nem, az eu nem szívjóságból utal támogatást keletre. Nem, nem is azért, hogy felzárkózzon. Nem, a nyugat ezzel nem jár rosszul. Nem, ennek semmi köze a migrációhoz.
Ezeket csak olyan képviselők mondják, akik pont olyan elvakult regresszív liberális hülyék, mint akik itthon posztokat írnak erről.

Van probléma az eu működésével, a kapcsolatunkkal és orbán külpolitikájával is. De ez a blog nem alkalmas vitaterepnek, ameddig ilyen ostoba hülyeségeket ír le.

chrisred 2018.04.26. 08:16:45

@Exploiter: Jó lenne, például elolvasni annak a Piketty-nek az interjúját, aki mindig hivatkozási alap azoknak, akik azt a szöveget nyomják, hogy a nyugat kirabolta a csatlakozó országokat.

index.hu/gazdasag/2018/04/25/thomas_piketty_interju/

Nincs olyan, hogy az egyik ország jól járt, a másik meg nem. A régi uniós országok gazdasági elitje jól járt, meg a csatlakozó országok posztmoszkovita hatalmi elitje Gyurcsánytól Orbánig. A régi uniós országok polgárai ugyanúgy megszívták, ahogy a csatlakozó országok lakosai is.

Visceroid 2018.04.26. 08:26:20

Mondjuk kedves, hogy az illusztrációnak meg berak egy pár köteg eurót. Nincs eurónk, nem is lesz, még ha benne maradunk az Unióban sem, soha! Így persze az is kérdéses, hogy van-e értelme a tagságnak? Teljesen ellenkező irányba haladunk, mint az EU! Ha még bent is maradunk, örökre "az EU szegény embere" leszünk. Ki kell mondani! Már a románok is tervezik a bevezetést (és keresztül is fogják rugdosni a népen), mi pedig vagy topogunk egy helyben, vagy haladunk visszafelé. Van ennek értelme?

Fazakas László 2018.04.26. 08:28:13

@chrisred:
Na persze! Számolni még tudsz?
Ha mindez minden tagországra érvényes lenne, maga az EU /gazdaságilag/ egy hónap alatt megfőne!
Csakis annyi pénzt lehet kivenni, amennyit oda valakik már befizettek!
És persze - mindenki csak KIVENNI AKARNA. Mint egy nagy piramis-játékban.
Ne gondold ám, hogy ez ilyen egyszerű lenne! Persze - sajna elég sokan elhiszik.
....

Gato666 2018.04.26. 08:34:11

Ismét egy fizetett bérrettegő blogger.

LebensraumamOsten 2018.04.26. 08:34:27

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Már alig várom, hogy ne tudjál jóllakni. Nagyon régóta. Hála az égnek lassan ez is elérkezik. Akkor majd meglátjuk marad annyi erőd, hogy elmássz a szavazófülkéig te rohadék.

chrisred 2018.04.26. 08:35:39

@Fazakas László: Természetesen nem minden ország kap vissza többet. Vannak nettó befizetők, és mivel ezek lakosságszámban és gazdasági teljesítményben is az unió túlnyomó részét alkotják, a befizetéseik a kisebb országok számára jelentős többletet biztosítanak.

Gato666 2018.04.26. 08:36:02

@chrisred: Csak ezt nem így kell számolni butuska.

LebensraumamOsten 2018.04.26. 08:36:24

@Gato666: Te csak szórd a pénzt, és élj szuperül. :DDD
Aztán majd kialakul a többi. Hehehe!
Ne aggódj, vezíred mindenre megoldást talál majd. Hahaha!
Jaj de lassan telik majd ez a pár év.

LebensraumamOsten 2018.04.26. 08:47:12

@Exploiter: És ha jól járt vele a nyugat?
Mi a faszra ment volna csodás országunk a nyugati tőke és technológia nélkül itt az elmúlt 30 évben ezzel a sok "tehetséges" és "szorgalmas" rejtett emberi erőforrással?
Csúcstechnológiát fejlesztettek volna maguktól és feltalálják az önfenntartó gazdasági modellt? Mindenki hiper jólétben élne már, ahelyett, hogy egy fabottal túrná a szíjparcelláját, hogy két kiló zöldséget megtermeljen?
Hahaha!
Szóval miből élnének? 40 éves Ikaruszokat gyártanának a németeknek?
Vagy hasonló korú technikai szintet képviselő vonatokat a franciáknak?
Esetleg gabonát exportálunk az USÁ-ba? Vagy elárasztjuk kőolajunkkal és földgázunkkal a fejlett országokat? Magunktól létrehozzuk a bakonyi Szilícium Völgyet? Űrközpontot létesítünk Csillebércen?
Szóval mire lennénk képesek a gonosz nyugat nélkül? Ja, semmire.

LebensraumamOsten 2018.04.26. 08:51:42

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Engem azért vigasztal, hogy te is szarul élsz. Ez mindig jóleső gondolat számomra. Ne is bizonygasd az ellenkezőjét, hahaha! Úgyis hiteltelen.... :DDD

legyetek 2018.04.26. 08:54:38

Semmi nem változott STOP Az ellenzéki úgynevezett bloggerek elkezdték terelgetni az ellenzéket a 2022-es totális megsemmisülés felé STOP Köszönjük szépen STOP Orbán Viktor STOP

legyetek 2018.04.26. 09:00:39

A migráció jó dolog. Magyarországot meg akarják büntetni azért, mert nem akar magáévá tenni egy jó dolgot. Ilyen a világtörténelemben még nem volt, ezt mint innovációt jegyezni fogják a történelemkönyvekben.

pioneer2016 2018.04.26. 09:01:59

Az borítékolható, hogy két év múlva, de lehet hogy hamarabb elkezdi orbán az EU ellen hangolni az embereket. Mivel drasztikusan csökkenni fog az EU-s támogatás, nincs mit ellopni, már szerinte nem lesz érdemes EU tagnak lenni.

alien 2018.04.26. 09:10:28

amíg népszavazás kell lehet nem tudja meglépni, nyerni is nehezen nyert.

Exploiter 2018.04.26. 09:13:05

@LebensraumamOsten:

A kettő nem zárja ki egymást. A közösségnek mind nyugati, mind keleti szempontból van előnye és hátránya. Az lehet vitatéma, hogy mennyire éri meg, vagy hogy lehet-e jobban csinálni.
De az, hogy az egész működést felrúgják a regresszívek, mert hogy migráció, meg pc beszéd, az nem vitatéma, az nettó őrültség.
És orbán se fogja, mert tudja, hogy akkor neki is vége.
Az eu kritikusság nem elutasítást jelent.

Gleccsertetű 2018.04.26. 09:16:41

jeeeeeeee, vissza a régi menetrendhez, csütörtök van :)))))

ben2 2018.04.26. 09:26:14

A nyugati EU államok 1990-ben azért erőltették a keleti-európai országok felvételét az EU-ba, mert a nyugati tőkét és technológiát vonzotta a keleti-európai országok számukra kedvezőbb munkajogi és környezetvédelmi szabályozásai (értsd: nincsenek szakszervezetek és valódi környezetvédelem) és az olcsó, képzett munkaerő.
EU tagként viszont egy csomó olyan szabályozást ránk kényszeríthettek, ami csökkenti a gazdaságunk versenyképességét, cserébe a felzárkóztatási alapokkal készpénzt pumpálnak a gazdaságunkba.
Ez volt a deal.

Tehát EU tagság nélkül is bőven jött volna a nyugati tőke és technológia, az EU tagságot pont azért erőltették, hogy ezt a beáramlást valamennyire szabályozzák és a lehetőségekhez képest korlátozzák.
Ettől függetlenül nekünk, állampolgároknak természetesen jól jött az EU tagság, mert egy csomó olyan szabályt kényszerít az államra és a gazdasági szereplőkre, amiért nyugaton hosszú évtizedeken át küzdeni kellett a civil mozgalmaknak.

A konfliktus jelenleg a kelet-európai államok és a brüsszeli bürokrácia között abból fakad, hogy a nyugati EU tagállamok ballib-zöld-anarchista kisebbsége ráerőlteti a nyugati politikára az EU alapelveinek egyfajta ideológiai alapú átértelmezését és aki ezzel vitatkozni mer, azt beletolják a náci karanténba.
Azaz a nyugati ballib-zöld-anarchista érdekkörök politikai nyomás alá helyezték a brüsszeli bürokráciát, hogy a konkrét államközi megállapodások, nemzetközi szerződések és jogszabályok _ellenére_ ne a törvényességet, hanem valamiéle feje tetejére állított, polkorrekt, valóságtól elrugaszkodott és önsorsrontó ideológiát képviseljenek a tagállamokkal szemben.

Ennek issza most a levét Magyarország és Lengyelország.

Tehát hagyjuk a "mire mentünk volna a nyugat nélkül" dumát, mert a nyugati orientációnk evidencia, ami - legalábbis gazdasági szinten - az EU nélkül is megfelelő ütemben - sőt talán még gyorsabban is - haladt volna.
Amiért az EU-nak hálásak lehetünk az nem a nyugati tőke beáramlása, hanem hogy az EU-ban az egységes szabályozás révén valamennyire fékeződik a nyugati tőke vadkapitalista stílusú szabadrablása.
Nem túl hatékonyan - tegyük hozzá -, hiszen a kelet-európai államok elleni politikai támadásokat pont a kelet-európai országok által moderált nyugati gazdasági érdekcsoportok lobbitevékenysége gerjeszti.

Amúgy nincs ebben semmi meglepő, az EU tagság olyan, mint amikor egy céget kiviszel a tőzsdére: új lehetőségeket nyit a növekedéshez, de egyben sokkal keményebb versenyhelyzetet is teremt, ahol keményen kell képviselned az érdekeidet, különben átgázolnak rajtad. Az érdekek képviselete pedig sosem megy konfliktusok nélkül.

Le kellene tehát számolni azzal az önsorsrontó szemlélettel, hogy az EU egy úri klub, ahol mi, balkáni csőcselék csak a klutyó takarítására vagyunk méltók és hajoljunk a földig, különben elmarad a borravaló.
Az EU egy üzlet, ami kétségtelenül előnyös az országnak, viszont se többet, se kevesebbet nem érdemes belelátni.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.26. 09:51:10

@ben2:
Az EU-nak döntenie kéne: vagy a parttalan ideológiai vitáknak otthont adó romkocsmaként működik tovább, ahol az összes anarchista, genderista, kultúrmarxista libbancs és egyéb világbolondja előadhatja a produkcióját, vagy munkahelyként működik a továbbiakban. Nem véletlen, hogy a munkahelyekről ki van tiltva a pártpolitizálás. Valaki vagy dolgozik vagy pofázik, a kettő együtt nem megy

A libbancs kocsmatöltelék a maga képére igyekszik formálni az EU-t és ez nem sok jót ígér

Noname Watanabe 2018.04.26. 10:13:55

Jézusom, tanuljátok már meg a kib.szott sorkizárt használatát, és hanyagoljátok a sárga kiemelőt, mert ez úgy néz ki, mint mikor az ötvenöt éves Balog Józsefné Icuka megosztja A reptiliánok már a spájzban vannak, és elveszik a nyugdíjunkat! magazin bejegyzéseit. (Mondjuk a tartalom is kb. annyira megalapozott, szóval a külcsín és belbecs egyenesen arányosak.)

nick066 2018.04.26. 10:38:19

...és mekkora szopás lesz ez a sok letelepedési kötvényesnek, meg magyar állampolgárságot kapott 'magyar nemzetiségü' ukrán-orosz bünözönek.

az euro-tízezrekért megvett letelepedési papirok, magyar útlevél annyit érnek majd az EU-ban mint ha nigériai papirokat vett volna két szines üveggolyóért a Lagos-i piacon.

...már elöre röhögök, hogy be lesz szarva rogán a sok dühös átvert bünözövel a nyomában...

bontottcsirke 2018.04.26. 10:43:27

@ben2: Azzal kéne leszámolni, hogy hat stróman kezében van a nemzeti vagyon 80%-a. Fejlődni pedig a kapitalizmus nélkül nem lehet, az a kommunizmus, azt csak finanszírozni lehet. Most jelenleg ez zajlik. Egy összeszerelisztán vagyunk, minimális megmaradt know-how a fővárosban koncentrálódik, basa elvtárs őrületeit meg finanszírozzuk nyugati pénzből. Akkor lenne igazad, ha ez egy ultracool ország lenne, amit a gaz brüsszeliták szét akarnak verni, csakhát a stadionokon kívül nincs mit szétverni, mert a rabszolgamunkaerő mindig is kéznél van (magyarok mindig is rabszolgák voltak, a munka törvénykönyve meg a a kjt. egy vicc) szakszervezet soha nem is volt. A sötétzöldek meg 10 éve mélyrepülésben vannak, ha nem tzűnt volna fel.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.26. 10:48:50

@bontottcsirke: "Fejlődni pedig a kapitalizmus nélkül nem lehet, az a kommunizmus, azt csak finanszírozni lehet."

Ez jol latszik is a Zorban es a lippsi kormanyok eredmenyeinek a kulonbsegeben.

A valasztok csak a kisebb rosszra szavaztak, ennyi.

chrisred 2018.04.26. 10:54:27

@alien: Népszavazást olyat csinál, amilyet akar, például mint a Krímben, ahol a "függetlenségi" népszavazás egyik válaszlehetősége az volt, hogy csatlakoznak a putyini birodalomhoz, a másik, hogy leszakadnak Ukrajnáról. Aki maradni akart Ukrajnában, az csak annyit tehetett, hogy távolmaradt, vagyis illibsi nyelven nem élt a véleménynyilvánítási lehetőségével.

Armatúra 2018.04.26. 10:55:13

Szelestey úr szakértelme, elfogulatlansága, megkérdőjelezhetetlen realitás érzékelése egyszerűen lenyűgöző. Ahányszor látom, mindig elfog a bámulat. Persze még megemlíthetné, hogy Putyinnal karöltve lerohanjuk az EU-t, vagy elárasztatjuk olcsó kínai árúval -lásd a délen építendő vasút ügyét -. Az mély szomorúsággal tölti el kiváló posztolónkat, hogy esetleg nem maga a Júnijó vág ki minket, de megvan -szerencsére - a B terve, a maga kristálytiszta egyszerűségével. Remélem, legközelebb még elárul újabb részleteket elkerülhetetlen jövőnket illetően. Hajrá, szakértőnk!

alfacharlybravo 2018.04.26. 10:58:48

külföldi haverokra gondolsz, azok tényleg olcsóbbak?

GyMasa 2018.04.26. 10:59:22

@ember100:
...Duplájára növeltem itthon a könyveim számát már 2 db könyvem van :)...
Es, nem latod az igazi josagot!
Mert amikor megvetted az ELSO konyvedet, akkor vegtelen novekedest eltel at.
;-)

CoolKoon 2018.04.26. 11:11:14

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: "Demokráciázással nem fogunk jóllakni." - Ez igaz. De sajnos abból se, ha a panaszkodók pofáját beverik...

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.26. 11:20:13

@CoolKoon: Utoljara a lippsik vertek szet a bekes tuntetoket.

bontottcsirke 2018.04.26. 11:20:22

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Semmi köze Orbánnak a fejlődéshez, az a globális fellendülés miatt van.

wega 2018.04.26. 11:54:07

@aquaticus:
Honnan hova emelkedik annyival?
"Talán ennyit az eszetekről.. "

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.26. 11:58:50

@bontottcsirke: Nekem tokmind1, de ettol nem valtodik le Zorban 2022ben se.

konrada 2018.04.26. 12:13:50

@GyMasa:
...nem, mert még az elsőt se olvasta el...;)

konrada 2018.04.26. 12:22:14

@bontottcsirke:
...egyébként ez is igaz.
...s ez volt zorbán szerencséje.
...ugyanis a választóknak valahogy nem volt innyére az, amikor a világgazdaság pénzbősége ellenére elqrták a gazdaságot, és ezért most nem akarták újra kipróbálni megy-e ez még az ellenzék baloldali pártja(i)nak...

flydomi 2018.04.26. 12:50:07

@ben2:
ezt a baromságot. Bruahahahahahaha.Mit szívsz? :D

bontottcsirke 2018.04.26. 13:16:05

@konrada: Aham. Sorost, meg a migiriket kihagytad. Még rájuk is szokták kenni, meg persze az IMFre.

GyMasa 2018.04.26. 13:19:58

@konrada:
...nem, mert még az elsőt se olvasta el...;)
Lehet, hogy azert nem tunt fel neki, akkor?
:-D

konrada 2018.04.26. 13:24:12

@bontottcsirke:
...a gyászoló ellenzékiek?
Ez igaz. Ők ténlyleg azzal nyugtatják magukat, hogy csak azért nyert a kormánypárt, mert a sok hülye beijedt a migris-soros plakátoktól...;)

...viszont az IMF meg nem illik ebbe a sorba, attól az fél, aki már átélte, milyen elqrás kell ahhoz, hogy a gyámsága alá kerüljön egy ország...

...egyébként meg: az emberek alapvetően a gyomrukkal szavaznak. Ezért nyert 2006-ban Fletó is: akkor is azt hitték, biztonságosabb ha marad a konjuktúrában a kormány, mint bizonytalan új erő kezdjen el sebészkedni.
...de hát akkor is sokan voltak úgy, hogy azt hitték el, a médiatúlsúly, és a demokrácia hiánya, a vidéki bunkók miatt bukott az akkori ellenzék.
...nekik sem volt igazuk....

GyMasa 2018.04.26. 13:41:54

@konrada:
...mert a sok hülye beijedt a migris-soros plakátoktól...;)...
Nem ertik a lelkeim, hogy a fidesz "migransozasa" tokeletesen adekvat, es enyenlo szinvonali volt az ellenzek "orbantakaroggy!" kampanyaval.
Puzser mondta jol:
"Az emberek elhittek a kormanynak, hogy meg tudja vedeni oket a migransoktol, de nem hittek el az ellenzeknek, hogy nem fognak lopni"
napimigrans.info/puzser-addig-nem-lesz-kormanyvaltas-mig-gyurcsanynak-es-az-mszp-nek-el-nem-folyik-a-vere/

CleanYourRoom 2018.04.26. 14:24:16

Akkor sokadjára: Németország ugyanolyan, ha nem több hasznot húzott a magyar és a többi kelet-európai volt szocialista ország EU-csatlakozásából, mint fordítva. AZ EU-TÁMOGATÁSOK NAGY RÉSZE VISSZAVÁNDOROL A NÉMET GAZDASÁGBA. Ezt a német EU-biztos gyakorlatilag bevallotta.

index.hu/kulfold/eurologus/2017/02/28/nemetorszag_nagyot_szakit_az_eu-bol/

A híres közgazdász, Thomas Piketty pedig bemutatta, hogy a EU-ba belépett volt szocialista országok gyakorlatilag gyarmatok, külföldi tulajdonban lévő gazdaságok:

index.hu/gazdasag/2018/02/02/piketty_magyarorszag_multik_tokekivonas_eu-tagsag_megeri_rendszervaltas_privatizacio_neoliberalizmus/

Már nem hisszük el a szokásos hazugságokat buta szoclib bloggereknek, ideje valami új dolgot kitalálni, hogy miért is éri meg nekünk annyira az EU.

A polkorrektség pedig nem érték, hanem egy istencsapás. Ha a polkorrekt, Brüsszelből kézivezérelt, tagállami szuverenitását felszámoló liberális-progresszív/jogállami diktatúra és a demokrácia közül kell választani, akkor pedig Magyarország egyértelműen a demokráciára és a szuverenitásra szavazott, erről ennyit.

CleanYourRoom 2018.04.26. 15:22:10

@kgaba82: Azért ne becsüld alá ennyire a szoclib oldalt, nagyon is racionális megfontolásai voltak a "Wilkommenskultur"-nak. Ezek a migránsok nem dolgozni jöttek Európába, mint anno az Amerikába kivándorló európaiak. Amerikában nem ígértek semmilyen ellátást nekik. Kelet-Európa sem ígért nekik semmilyen bőkezű ellátást, így meg sem álltak Németországig meg Svédországig, ahol csak a segélyből jobban élnek, mint egy kelet-európai dolgozó átlagember. Vajon milyen szavazók lesznek ezek a elhelyezkedni nem tudó, képzetlen, a társadalomba integrálódni nem képes, állami segélytől függő migránsok, mikor majd megszerzik az állampolgárságot (amelynek megígérését a baloldal már a kezdetektől követele), jobb-vagy baloldaliak? A kérdés költői.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.04.26. 15:24:15

Ha elviszik a pénzüket leszünk nagy bajba

CoolKoon 2018.04.26. 15:42:30

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Nem tudom, hogy kik azok a "lippsik". A Gyurcsány-ellenes tüntetésre emlékszek, de szerintem a tüntetők adminisztratív eszközökkel történő baszogatása ugyanaz a legalja szint, még akkor is, ha az illetőknek fizikailag nem esik baja.

CoolKoon 2018.04.26. 15:44:59

@CleanYourRoom: "a EU-ba belépett volt szocialista országok gyakorlatilag gyarmatok" - Még ha ez így is van, akkor se a fűnyíróelvre épülő kiszorítósdi a gyógyír erre, mert az ilyenek a hazai szereplőket még jobban ellehetetlenítik, mint maguk a multik.

chrisred 2018.04.26. 17:13:27

@CleanYourRoom: Még egyszer beteszem a Piketty interjút, amiből kiderül, hogy ebből semmi nem igaz.

index.hu/gazdasag/2018/04/25/thomas_piketty_interju/

Nem a nyugati országok jártak jól, és nem a keleti országok rosszul. Hanem a nyugati és a kelet-európai elit járt jól, és a nyugati meg a kelet-európai polgárok rosszul. És aki most azon vergődik, hogy a hazai tőkésosztályt meg kellene erősíteni, tulajdonképpen azt akarja, hogy az integráció hazai veszteseitől még több pénz áramoljon az integráció hazai győztesei felé - lásd egykulcsos adó.

midnightcoder2 2018.04.26. 19:35:14

@Visceroid: Ja, én még emlékszem amikor Megyó 2003-ban beígérte a 2006-os magyar eurót. Ami a szlovákoknak lett, igaz nekik is csak 2010-re, nekünk pedig addigra céldátumunk sem volt, annyira távolra kerültünk a bevezetéshez szükséges makrogazdasági feltételekhez.

midnightcoder2 2018.04.26. 19:47:02

@chrisred: "És aki most azon vergődik, hogy a hazai tőkésosztályt meg kellene erősíteni, tulajdonképpen azt akarja, hogy az integráció hazai veszteseitől még több pénz áramoljon az integráció hazai győztesei felé - lásd egykulcsos adó."

Az, hogy a polgárok ilyen csórók, annak alapvetően két oka van.

Az egyik, hogy az EU nyugati fele az elmúlt 30 évben kitelepítette a termelést Kínába. Amitől az EU polgárainak egy részének is szarabb lett az élete, erről is szólt Pl. a BRExit, és erről szól a hagyományos nagy pártok mélyrepülése az EU-ban.

A másik ok, hogy gyakorlatilag nincs olyan, hogy hazai tőkésosztály. És ennek megfelelően hazai ipar sincs. Van pár tolvaj akik összeszedtek pár száz milliárdot mindkét oldalon, de hazai tőkések akik cégeket működtetnek alig. A hazai cégek csórók, ennek megfelelően kisstílűek, nemigen költenek fejlesztésre, marketingre, kb. örülnek hogy lyuk van a seggükön.

A többkulcsos pedig igazából arról szól, hogy valahogy próbálják csökkenteni az értékes munkaerő nyugatra távozását. Mert az a mérnök aki ma egy multinál dolgozik nemzetközi feltételek mellett, nemzetközi színvonalon vagy jóval felette, mert itt azért többet kell letenni az asztalra kevesebbért kimegy a jobb megélhetésért, onnantól kezdve nem hogy progresszív, de semmiféle adót sem fizet. A norvégeknél nincs ilyen probléma, de ott a progresszív adózás és a magasabb megélhetési költségek mellett is többet félre tud tenni Pl. egy szoftverfejlesztő mint itt a bruttója. Onnan nem éri meg továbbmenni. Innen viszont igen. Ezért hazaárulás a baloldal támadása ez ellen: ez az ország csak a munkaerejét tudja áruba bocsájtani. Minden olyan intézkedés, ami az értékes munkaerő kivándorlását segíti elő, az ország megélhetését pusztítja. És nem mellesleg, pont azokkal toltak volna ki, akiket úgymond támogatnak. Az expat mérnök nem sokáig siratta volna az itteni munkahelyét, ugyanakkor az általa befizetett adó elvesztését a csórók szívnák meg. Ugyanis ő egykulcsos adóval is jóval többet rak be a kosárba mint amit kivesz, miközben a csóró jóval többet vesz ki mint amit berak.

Robur 2018.04.26. 23:54:55

Gyerekek ez marhaság. Abban a pillanatban, hogy kibasznak minket az EU-ból a magyar gazdaság megreccsen. Magyarország életképtelen az EU nélkül. Magyarul az éppen hatalmon lévő biztosan bukni fog.
süti beállítások módosítása