B1 blogcsalád



Orbán Európa legveszélyesebb politikusa, mert a félelemre játszik, nyílt rasszizmust hirdet és a demokráciát támadja

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. április 23. - Szelestey

download_1.jpeg• Főhet Orbán és Kaczynski feje, mert két év múlva várhatóan elvész a kohéziós támogatások jó része, ha a két ország továbbra is szembemegy az uniós alapértékekkel

• Magyarország egypártrendszert épít, vazallushálózatot alakít ki és eltávolodik a jogállamtól, valamint az emberi jogoktól, miközben már a külföldi újságírókat is listázzák 

• Az osztrák szélsőjobb máris utánozni igyekszik Soros ügyében az orbáni antiszemitizmust

FT

financial_times.jpg

A magyar és a lengyel kormány attól tart, hogy elveszti az uniós támogatások egy részét, mivel a szervezet a jövőben az értékek betartásához kívánja kötni a pénzek folyósítását. Eszerint a jövőben sok milliárd euró nem keletre, hanem délre menne, mégpedig elsősorban a pénzügyi válság által súlyosan érintett spanyoloknak és görögöknek. Ez az egyik legvitatottabb rész a következő pénzügyi időszak költségvetési tervezetéből, amelyet a jövő hónapban tesznek közzé. Brüsszel azon van, hogy a 350 milliárdos kohéziós alapot ezután ne kizárólag a tagállamok egy főre jutó GDP-je alapján osszák el, hanem vegyenek figyelembe olyan tényezőket is, mint az állástalanok száma, az oktatás, és a migrációhoz való viszony. De idetartozna a jogállam betartása, és korlátoznák azt is, mire lehet felhasználni ezeket az összegeket. Ez utóbbi pont miatt aggódhat erősen Budapest és Varsó.

Lengyelország már most figyelmeztet, hogy ez így nem lesz jó, bár a részleteket még csak most egyeztetik a színfalak mögött. Magyarország a jelenlegi periódusban 22 milliárd eurót kap, ám 2020-tól a Brexit miatt kisebbre kell venni az egész felzárkóztatási keretet. Az illetékes biztos 5-10 %-os csökkentést emleget. Közben Merkel és Macron egyetért azzal, hogy a költségvetési források elosztásánál vegyék figyelembe, hány menedékkérőt fogadnak be az egyes államok, illetve azokon belül a régiók. Az is a törekvések közé tartozik, hogy a jövőben nőne az önrész aránya, hogy a tagok jobban érezzék: a zsebükre megy, mire költik a közösségi támogatásokat.

FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg

A Törökországgal kötött menekültügyi megállapodás szellemi atyja egyáltalán nem lepődött meg, amikor Orbán Viktor csaknem három éve, a terv közzététele után szinte azonnal nekitámadt. Gerald Knaus, az Európai Stratégiai Kezdeményezés nevű kutató intézet vezetője emlékeztet arra, hogy ők már a válság csúcsán Európa legveszélyesebb emberének minősítették a magyar politikust, miután az mindenki másnál jobban felismerte, hogy számára igencsak érdemes összekötni a nyitott határokkal szembeni félelmet, a nyílt rasszizmust, valamint a liberális demokrácia bírálatát. Azt akarta elérni, hogy az egész földrészen túlsúlyba jusson a politikája. Más uniós vezetők tétovasága arról győzte meg, hogy az EU fordulat előtt áll, vagyis hogy az állítólagos tömeges migráció miatt érzett félelem miatt távolodik az egyetemes emberi jogoktól.

A szakember ugyanakkor azt mondja, az afrikai beözönlésnek úgy lehet elejét venni, hogy megteremtik a legális bevándorlás csatornáit, ahelyett, hogy a teljesen értelmetlen és keresztülvihetetlen kvótákra pocsékolnák az időt. Ellenben a kerítéseket nem tartja sokra. Úgy gondolja, hogy aki bejut Görögországra, az onnan már tovább tud menni Közép-Európába. Németországban pl. tavaly több mint 200 ezer menekültkérelmet nyújtottak be. Az érintettek többsége a Balkánon át érkezett, vagyis a határzárak egyáltalán nem képeznek leküzdhetetlen akadályt.

The Week

tehweek.png 

Orbán Viktor eltéríti Magyarországot a jogállamtól és az emberi jogoktól, ám ehhez tömegtámogatást szerzett. Egypártrendszert és haveri kapitalizmust alakít ki. Így mutatja be a hetilap az illiberális rendszert. Hozzáteszi, hogy a Fidesz ellenőrzi még az igazságszolgáltatást is. Kizsigerelte a független sajtót, a média nagy része nyíltan támogatja Orbánt. A politikushoz, illetve a párthoz közelálló vállalkozások, valamint a vazallusok kapják az előnyös szerződéseket. Ez a fajta nyomulás váratlanul érte az ellenzéket, de az EU-t is. Azóta a miniszterelnök már javában navigál az illiberális demokrácia felé. Ehhez kiaknázta a nacionalizmust és a félelmet az idegenekkel szemben. A kampányt közpénzből finanszírozta és az azért jött be, mert a politikusnak sikerült meggyőznie a magyarokat, hogy csak őt tudják megvédeni Európát a muzulmán menekültek dühöngő hordáitól. Ennek érdekében ördögnek állította be Soros Györgyöt.

A déli határokat lezáratta, később áramot vezettetett a kerítésbe. A menekülthullám ugyan leállt, de Orbán még mindig épít a muszlim bűnözők jelentette veszélyre. Annak idején erősen kommunistaellenes volt, jelenleg azonban Oroszország nagy barátja és lelkesen udvarol Putyinnak. Elvileg az unió leállíthatja az anyagi támogatást, ami nagyjából 6 milliárd dollár évente, továbbá felfüggesztheti a szavazati jogot. Brüsszel azonban igazából nem tudja, mitévő legyen a demokratikus normák és értékek teljes körű megsértése láttán. Orbán fenyegetésnek tekinti a jogállam és az emberi jogok támogatását, ezért pécézte ki a zsidó Sorost egy olyan kampány során, amely bővelkedett antiszemita kódokban, illetve közhelyekben.

Süddeutsche Zeitung

sdz.png

A kommentár szerint ha az unió nem képes Máltán érvényt szerezni a jogállamnak, akkor az Orbánok és Kaczynskik tudni fogják, hogy nyugodtan folytathatják a demokrácia és az európai szolidaritás szétverését. Az elemzés hozzáteszi, hogy rendben van: az EU-nak be kell osztania az erőit, mert a közös értékek Magyarországon és Lengyelországban is veszélyben vannak. Az új tagállamokban tornyosulnak a gondok, ráadásul a többségük alapvető. Ám Máltán a maffia módszereivel zajlik a politika és Európa csak szemléli a fejleményeket. A szigetországban erősen összefonódik a hatalom és az üzleti érdek. Ezeket a visszaéléseket igyekezett feltárni az az újságírónő, akit azután egy autóbombával megöltek. De hát a korrupció állami szinten folyik, a szervezett bűnözés egyre jobban terjeszkedik. A kormány pénzért mindent ad, még állampolgárságot is. Mellesleg Szlovákiával ellentétben Máltán senki sem mondott le a gyilkosság miatt.

Ilyen körülmények között az uniónak világossá kell tennie, hogy a mostani állapotok nem férnek össze a jogállamisággal. Hogy a rendszerszintű korrupció, az irányított igazságszolgáltatás, a sajtószabadság elleni támadások, a kedvezményesen kiállított útlevelek, valamint a gazdag külföldieknek adott adóelőnyök nem jelentenek belügyet. Ám csak a nemzetközi nyomás segít. Korábban sikerült Svájcot és Liechtensteint is jobb belátásra bírni a pénzmosás és az adócsalás legszélsőségesebb eseteit illetően. Csak éppen jelen esetben az EU-nak hiányzik hozzá az ereje. A jelek szerint a Bizottság és egy-két tagállam nem gondolja, hogy Máltával alapvető gondok vannak.

Deutsche Welle

deutsche_wellw.jpg

OrbánViktor gyűlöletet kelt Magyarországon. Így értékeli a helyzetet Keno Verseck, a Spiegel és a Deutsche Welle magyar szakértője, miután a Magyar Idők a múlt héten az ő nevét is feltüntette azoknak a külföldi újságíróknak a sorában, akik ellen a lap szerint a kormánynak fel kellene lépnie. A megtámadott úgy látja, hogy a lista világosan mutatja: még jobban mérgeződik a légkör, annál is inkább, mert a szóban forgó újság a hatalom félhivatalos szócsövének számít. Attól azonban nem tart, hogy még nehezebb lesz a munkája, mert a Fidesz már így is teljes bojkottot léptetett életbe ellene. Senkitől nem kap interjút, még a legkisebb helyi hivatalosságtól sem. Elképzelhetőnek tartja továbbá, hogy a „Stop, Soros” alapján őket se engedjék be az országba, illetve lehetségesnek nevezi a kiutasítás is.

Azt gondolja, hogy a cikk fő célja a megfélemlítés volt. Ez azonban nem befolyásolja, hiszen 35 éve követi a magyar eseményeket. Hozzáteszi, hogy a 80-as évek végén sem volt annyira félelmetes a klíma, mint most. Jellemző, hogy leginkább csak név nélkül lehet szóra bírni az embereket. Ami pedig a jövőt illeti, a szakember arra készül, hogy a kétharmad birtokában Orbán hadjáratot indít a civil társadalom ellen. Még inkább meghúzza a gyeplőt, hogy mutassa: milyen erős is. A gyűlölet azonban nem tesz jót az országnak. Máris látni, hogy előítéletekbe csúszik bele, a miniszterelnök megosztja az embereket. És elhagyják Magyarországot mindazok, akik úgy vélik, hogy nem tudnak semmit sem tenni ellene.

Die Presse

die_presse.jpg

Az újság úgy látja az újabb budapesti tüntetés után, hogy a főváros lázad Orbán ellen és a miniszterelnök számára egyre inkább gondot okozhatnak a megmozdulások. A jobb- és baloldali ellenzék képviseletében ritka egységet tanúsítva vonultak fel tízezrek szombaton. A jelszó az volt: mi vagyunk a többség! A tüntetések másként irányulnak a kormány ellen, mint a korábbiak. Nem egyszerűen többen vesznek rajtuk részt, jól érezhető a türelmetlenség, mármint hogy az emberek nem akarják tudomásul venni a választás eredményét. Azt persze a legtöbben nem tudják, miként irányítaná az országot a teljesen megosztott ellenzék, de ragaszkodnak ahhoz, hogy Orbánnak mennie kell. Mások abban bíznak, hogy a tömegek nyomására a Fideszben rájönnek, hogy a kormányfő immár teher, nem pedig előny és palotaforradalom söpri el a politikust. Egy feljelentés elég volna, hogy korrupció miatt bíróság elé állítsák.

Budapest a választás előtt bízott abban, hogy sikerül meggyengíteni a fennálló hatalmat, ezért most különösen nagy a felháborodás. A főváros szembekerült a vidékkel. Az érzés az, hogy a budapestieknek ezúttal nincs kedvük elfogadni a vidéki többség akaratát. Az egyértelmű, hogy Orbán elvesztette a várost és nem úgy néz ki, hogy vissza tudná szerezni. Ebből pedig hosszabb távon baja lehet. Fekete Győr András azt mondja, a hatalom nem tölti ki az idejét. A tiltakozások a civil társadalomtól indulnak ki, a demonstrációk szervezői máris forradalmat emlegetnek.

Der Standard

der_standard.jpg

1. A tudósítás úgy becsüli, hogy több mint 50 ezren csatlakoztak az újabb budapesti kormányellenes felvonuláshoz. A felszólalók – az első alkalomtól eltérően – ezúttal nem beszéltek választási manipulációról, nem követelték a szavazás megismétlését. Inkább előre vetették tekintetüket, a várható további elnyomó intézkedésekre, miután a Fidesz ismét kétharmadhoz jutott. Márki-Zay Péter kijelentette, hogy az ellenzéki pártok képtelennek bizonyultak az összefogásra, ezért le vannak váltva, az új ellenzéket a tömeg képviseli. A jelentés kitér arra, hogy a hatalom alig két hét múlva át akarja nyomni a „Stop, Sorost”, miután Orbán a milliárdos démonizálására alapozta a választási kampányt, az antiszemita hangokat sem mellőzve. Noha semmiféle bizonyíték nincs arra nézve, hogy a befektető valóban tömegesen akarna muzulmán menekülteket Európába hozni.

2. A kommentár szerint nem egyszerűen az antiszemitizmus a gond azzal, hogy a szélsőséges Osztrák Szabadságpárt frakcióvezetője Orbán mellé állt Soros ellenében. A lap úgy értékeli: az osztrák demokratikus és liberális erőknek meg kell akadályozniuk, hogy náluk is lábra kapjon a magyar miniszterelnök stratégiája. A neves bolgár politológus, Krasztev már pár napja megjósolta, hogy a Fidesz sikere nyomán Európában jobboldali pártok másutt is megpróbálják átvenni a receptet. Gudenus ügye azt igazolja, hogy az elemző nem tévedett, hiszen az FPÖ-politikus szerint megalapozott értesülések támasztják alá, hogy a pénzember kétes szerepet játszik a migráció elősegítésében. Az Orbán-kormány ugyanezzel az érveléssel igyekezett hatni a magyarok legalantasabb érzéseire. Igyekezett politikai célokra kiaknázni a magyar társadalomban még mindig mélyen gyökerező zsidóellenességet.

A frakcióvezető tabut szegett, amikor pontosan ezt az érvrendszert szedte elő. Azt igyekszik kipuhatolni, hogy milyen messze mehet el. Remélhetőleg azonban mind a lakosság, mind a parlament az orrára koppint., miután átlépte a vörös vonalat. Soros üzleti tevékenységét persze bőven lehet és kell is bírálni. De Orbán és Gudenus esetében nem erről van szó. Ők ködös gyanúsításokkal operálnak, és minél kevésbé körvonalazott a vád, annál jobb. Antiszemita kódokat vetnek be és a megcélzott közönség pontosan érti, mire gondolnak. További gond, hogy az FPÖ megnyilatkozása mögött ugyanaz a demokráciaellenes hozzáállás rejlik, mint Orbánnál. A magyar kormány harcol a civil szervezetekkel, ellenzéki mozgalmakkal, a sajtóval, mert azokat nem ő ellenőrzi. Soros ellen pedig azért folytat hadjáratot, hogy más adományozók is értsék: bármikor nekik is bajuk támadhat, ha nemszeretem NGO-k mellé állnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3113856264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ballib Cenzúrázók Réme 27 2018.04.23. 16:45:46

Nem múlik el nap, hogy a Soros bérenc lippsik ne próbálnák meg Orbán Viktort elmebetegnek, meg Putyin leghüségesebben csatlósának bemutatni. Csak azért mert Orbán Viktor helyesen ismerte fel hogy 200 millió afrikai migráns akik ráadásul muzulmán vallásúak állnak ugrásra készen hogy lerohanják Orbán Viktor orsz´ágát és megerőszakolják a falun teljesen egyedül maradt magyar asszonyokat, mivel a férjeik mind Németországban dolgoznak már, mert másként anyagilag nem tudnák túlélni az elmúlt nyolc évet.

Meg azt is nagyon helyesen ismerte fel Orbán Viktor, hogy a szabadság és a jólét nem az EU-ban van hanem Oroszországban és nekünk elemi érdekünk az EU-ból kilépni és Putyinhoz csatlakozni.

A lippsik mindent bevetnek hogy ezt megakadályozzák, de akkora felsülésük lesz, hogy 2020-ban már a szovjet himnuszt fogják tanulni a gyerekeik az iskolában, és ebben nem fogják megakadályozni Orbán Viktort, mert a magyarok kétharmada vele tart és mindenben követi őt.

SOHA TÖBBET MSZP-T AKIK MEGAKADÁLYOZNÁK HOGY ORBÁN VIKTOR KILÉPJEN AZ EU-BÓL!

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.23. 16:48:15

@BALTAZÁR:
Merkel annak köszönheti a hatalmát, hogy képes rezzenéstelen arccal mondani valamit aztán annak az ellenkezőjét. Túlélte politikailag a DDR időket, a nagykoalíciót és most a nagykoalíciót úgy kell folytatnia hogy a koalíciós pártok belülről sem egységesek

Gyakorlatilag már elkezdődött a harc az utódlásáért a párton belül, ő meg nem akarja hogy élve felfalják, ezért taktikázik. Most a 3 1/3 éves túlélése a tét, nem a szelfizés a migrincsekkel

easy mango 2018.04.23. 16:54:39

@Ballib Cenzúrázók Réme 27: hát mondjuk orbán viktor kiléphetne az eu-ból, csak minket hagyjon bent :D

És a ballibek azt sem tudják megakadályozni szerencsére, hogy az egészségünket megvédendő, ennyi stadion épüljön. A prevenció egy korszerű eü szemlélet. Aki mozog, az kevesebbet beteg. Kevesebbet megy kórházba. Hülye aki nem látja be, ezért ez a sok sportkomplexum, nem kell kórházat építeni.
Meg micsoda kakofónia volt amikor annyiféle tv, meg rádió volt! Ebből ezt mondták, abból azt, ki tud kiigazodni? Ma meg....legalább minden egy kézben van! Ugyanaz jön egységesen minden forrásból. Hát nem egyszerűbb ez így?

Attilajukkaja 2018.04.23. 16:59:16

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak:
"tud valaki olyat 30 évre visszamenően hogy független sajtó?"
Politikai sajtóról nem tudok, mivel nálunk nincs valódi független piaca az ilyen médiának, csak politikai alapon szerveződik. Az viszont nem mindegy, hogy mennyire nyomják el hatalmi szóval az ellenzéki médiát.

Attilajukkaja 2018.04.23. 17:02:28

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak:
"Merkel annak köszönheti a hatalmát, hogy képes rezzenéstelen arccal mondani valamit aztán annak az ellenkezőjét."
Ezen jót röhögtem!!!!!! :o)))))
Mintha Orbán nem ezt csinálná már évek óta.

Attilajukkaja 2018.04.23. 17:08:01

@easy mango:
"Hülye aki nem látja be, ezért ez a sok sportkomplexum, nem kell kórházat építeni."
Szép is lenne, ha igaz lenne. Csak hogy ehhez nem világbajnokságokat kellene rendezni milliárdokért, meg felesleges stadionokat építeni, hanem növelni az elérhető tömegsportok súlyát. Kórházakat persze azért mindenképp építeni, fenntartani kell.
index.hu/sport/2018/04/23/sportolok_szama_propaganda_hanyan_fociznak_sportolnak_magyarorszagon/

easy mango 2018.04.23. 17:11:12

@Attilajukkaja: ugyan már! Még a kapitalista, versenyszektorbeli cégek is belátták ezt! Hát mennyi tao-támogatást küldtek a felcsútnak, az mtk-nak, a fradinak, mezőkövesdnek és gyirmótnak. Fel is raktuk őket a foci világtérképére....ja nem.

Attilajukkaja 2018.04.23. 17:14:54

@easy mango:
"Hát mennyi tao-támogatást küldtek a felcsútnak, az mtk-nak, a fradinak, mezőkövesdnek és gyirmótnak. Fel is raktuk őket a foci világtérképére....ja nem."
:o)))))
Elvesztette közpénz jellegét, közpénz jellegét, közpénz jellegét .....
www.youtube.com/watch?v=mfqBHDCeM6I

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.23. 17:15:37

@Attilajukkaja:
"Nem Orbántól, hanem attól az újnáci, fasisztoid ideológiától, amit képvisel. Annak eddig még mindig durva vége lett Magyarországon!"

Mindenütt ott lapulnak a fasiszták, múltkor a cipőmből kellett kirázni egyet. Szerencsére itt van ez a derék Jobbik aki majd seít az ellenük folytatott harcban

easy mango 2018.04.23. 17:20:58

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: na egyébként én ezt emlegetem mióta tönkrenyerték magukat az eu parlamenti választáson úgy tíz éve:
A fidesz leépíti a demokráciát, kiiktatja az ellensúlyokat és a független kontrolt. Lebutítja a választási rendszert. Kicsit ráerősít a magyarok legendás idegengyűlöletére. Aztán a birka magyar népnek elege lesz a klotgatyás, pockos, kolbásztöltőből és beszavazza a kikupálódott jobbikot a parlamentbe....remek recept egy komoly válságra. Ha jól emlékszem a harmincas években volt ilyesmi németországban meg az olaszoknál? Dicső évek követték azt!

Attilajukkaja 2018.04.23. 17:22:50

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak:
"Mindenütt ott lapulnak a fasiszták, múltkor a cipőmből kellett kirázni egyet."
Nem hiszem, hogy pont a cipődben lapulnának, de valóban mindenhol ott vannak. Csak nem mindegy, mekkora hatalmat kaparintanak meg maguknak. Ezt már láttuk Európa történelmében nem egyszer. És jó lenne elkerülni, hogy újra diktatúrák alakuljanak ki Európa ezen részén.

easy mango 2018.04.23. 17:30:26

@Attilajukkaja: és hogy honnan tudom, hogy igaz? Bemondták a tv-ben. Először a mama kételkedett, mer az aranycsapat se kapott soha ennyi pénzt, azt mégis rúgtak gólt. Mondta is, hogy ez így soros. De végül kiderült, hogy igaz, mert bemondta rá egy félórára a rádió is. Tehát igaz. Sőt, a szippantóspista azt mondta, hogy a szomszéd faluban, amíg ürítették a négyköbméterest a faluháznál, ott olvasta a “jászjónapoti kavalkádban” is. Ami egy ellenérzéki hetilap pedig, mert decemberben nem írták meg, hogy a faluban járt a kósa lajos. Igaz, csak 23 másodpercig, amíg az audival megtették a két település-tábla közti, maximum 320 méter távolságot. Dehát akkor is ott járt na. Nem írtak róla. Másnap minen részvényüket felvásárolta a mészáros. Cserébe egy 15 állásos fejőgépért. Csak tömítést kellett rajta cserélni. Ja a mészáros azóta keresett a tőzsdén ezen egymilliárdnégyhuszat, mert másnap felvásárolta a saját cégével saját cégétől.

arabok balrol 2018.04.23. 17:31:03

@easy mango: A Fidesz lebutitotta a zellenzeket, azert nem tudnak nyerni.

Ménár Atya 2018.04.23. 17:32:02

@Attilajukkaja:
"Nem hiszem, hogy pont a cipődben lapulnának, de valóban mindenhol ott vannak. Csak nem mindegy, mekkora hatalmat kaparintanak meg maguknak. "
Ebben igazad van, most is egyeztettek a baloldallal hogy mekkora hatalmuk legyen ha hatalomra jutnának.
Remélem Újhelyi képviselő, már holnap tiltakozik, hogy az mszp, összeáll egy fasiszta párttal.
Vagy ebben az esetben lehet, hogy az összeállás már nem probléma? :D

Szarháziak ezek a maszoposok, a jobbikosok meg bemelegedtek úgy látszik.

easy mango 2018.04.23. 17:32:24

@arabok balrol: a fidesz lebutította a nem ellenzéket. Ezért tudnak nyerni.

seepheerd 2018.04.23. 17:34:25

fideszesek... :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Attilajukkaja 2018.04.23. 17:49:22

@easy mango:
"és hogy honnan tudom, hogy igaz? Bemondták a tv-ben."
:o))) Valóban. Meg azt is, hogy Soros elküldi a munkanélkülieket Szibériába. A Híradóban mondták.
Jaj, röhögni tudnék rajta, ha nem sírnék.

"Először a mama kételkedett, mer az aranycsapat se kapott soha ennyi pénzt, azt mégis rúgtak gólt. Mondta is, hogy ez így soros."
Tecccik! Mármint az, amit írsz. Nincs neked véletlenül két farkad?

"minen részvényüket felvásárolta a mészáros. Cserébe egy 15 állásos fejőgépért. Csak tömítést kellett rajta cserélni."
EZ NAGYON JÓ!
Istenem, de jó ilyenek is olvasni. Köszi!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.04.23. 18:07:00

"Orbán Európa legveszélyesebb politikusa"

Ja. Marine Le Pen meg Jörg Haider pedig pályázhat a multiliberális puhányok vándordíjára. Egyébként akkor most Putyin és Erdoğan veszélytelenebbek, mint Orbán? Akkor miért is baj, ha Orbán jól kijön velük? Le kéne szokni végre erről az örökös újságírói felsőfokról.

A liberálisok pedig végre álljanak ki a szabadságért!

easy mango 2018.04.23. 18:07:51

@Attilajukkaja: két farkam? Nekem? Nade kérem! Ne tessék engem inkriminálni! Mit érnek azok is. Amikor mindenki lehetőséget kapott azok kiállítottak egy beszélő csirkét! És csak kotkodácsolt. Hát az kérem szerintem nem teljesítmény. Még a kis Szabó Noel is meg tudta tanulni amit kellett amikor kellett. Úgy énekelte a székely himnuszt a kilátó avatáson, hogy még az erdei állatkertben az öreg farkas is el kezdett vonyítani. Az amelyiket 92-ben az erdész egy légpuskáért cserélt erdélyben. A tanító mondjuk azt mondta, hogy a minisztereket kísérő tekes páncélos szirénája miatt kezdett rá, de ezek az értelmiségiek mindig keresik a kákán a csomót. Annyian voltak, hogy a kocsmában azt hitték itt forgatják a rambo ötöt. Azt is mondták, hogy kijárási tilalom lesz, amíg átnézik a főteret, hogy nem akar-e merényletet egy terrorista. A fater a budira se mert kijárni aznap. Pedig milyen szép volt az avatás! Most végre van viakolór a főtéren. Nem lesz csupa agyagos sár a papucsom, ha beugrom az áfészba budipapírért amit az oviba kell vinnem jövőhéten. Mert akkor mi vagyunk a soros. Mármint a tisztasági csomaggal!

nemecsekerno_007 2018.04.23. 18:11:48

@_most_: Azt meg én nem értem, hogy mi meg miért tűrtük eddig, hogy a külföldön dolgozók fizessék a német nyugdíjakat. Mi meg fizessük az itthon maradt nagypapi szemműtétjét. Meg a nyugdíját.

Ezek lennének az európai értékek?

nemecsekerno_007 2018.04.23. 18:12:59

Most akkor döntsétek már el:

1. A legveszélyesebb európai politikus

2. Jelentéktelen alak.

:D

Attilajukkaja 2018.04.23. 18:17:57

@easy mango:
" két farkam? Nekem? Nade kérem!"
Bocsánat, csak a komolyságod vezetett erre a tévhitre.
2/3 farok? Na?

"Amikor mindenki lehetőséget kapott azok kiállítottak egy beszélő csirkét! És csak kotkodácsolt."
Imádtam!

"Még a kis Szabó Noel is meg tudta tanulni amit kellett amikor kellett."
Ó, egek! Ne tudd meg, mennyire elszorult ekkor a szájvizem. És nem viccelek. :o(

"A fater a budira se mert kijárni aznap. Pedig milyen szép volt az avatás!"
Most tényleg! Képtelenek voltatok beépíteni a pottyantósba egy kivetítőt on-line??

"Mert akkor mi vagyunk a soros. Mármint a tisztasági csomaggal!"
Az mi?

Attilajukkaja 2018.04.23. 18:28:53

@nemecsekerno_007:
"1. A legveszélyesebb európai politikus
2. Jelentéktelen alak."

Mindkettő.
Na jó, nyilván nem a legveszélyesebb politikus, mert nem üti meg azt a mércét. De az ideológiája jelenleg a legveszélyesebb Európára nézve. Értetlenül nézek a tény elé, hogy egy egykori demokrata, Soros ösztöndíjas áldozza be az országa jövőjét a saját elképzelései, hatalma érdekében. Meghazudtolja önmagát és egy diktatórikus rendszert próbál újra kiépíteni Magyarországon. Egy olyan rendszert, ami ellen a magyarok többsége (állítólag ő is) évekig harcolt.
Te pedig mosdatot őt. Vajon miért?

Ménár Atya 2018.04.23. 18:33:30

Azt mondta Orbán, hogy az illegális migrációt meg kell állítani, ezért lett azonnal fasiszta.
Ma ugyan ezt mondta Merkel.........................:)
Nyitott kapuk politikája meg a faxom..........
A végén még kiderül, hogy ez a veszélyes orbán, csak szimplán józanul gondolkodik.
De elhiszem, hogy ezt nehéz elismerni utólag.

Attilajukkaja 2018.04.23. 18:41:52

@Ménár Atya:
"Azt mondta Orbán, hogy az illegális migrációt meg kell állítani, ezért lett azonnal fasiszta."
Jézusom! Ezt meg honnan szedted?
A fasizstoid gondolatai az autokráciához kötődnek, ... "De elhiszem, hogy ezt nehéz elismerni utólag".

Attilajukkaja 2018.04.23. 18:47:12

@Ménár Atya:
Bocsánat ez elírásért. :o)
fasizstoid = fasisztoid

easy mango 2018.04.23. 18:49:11

@Ménár Atya: az illegális migrációt azt meg. Azért illegális. Törvénytelen. Illegális. Szabálytalan. Turpisság az. Viszont aki alól kibombázták a lakását, a bátyját elhurcolta egy féltucat sivatagi ember egy toyota hilux-szal, aztán letoltak másfél évet egy sátorban, félmillió hasonszőrűvel törökországban, mire elment a kanaluk a kempingezéstől és most keresik a jövőjüket. Na azokkal mit kezdjünk?

midnightcoder2 2018.04.23. 18:55:33

@easy mango: Oldják meg azon a kontinensen ahol laknak, a saját kultúrájukon belül. Nem tudom észrevetted-e, de általában a migrik azokból az országokból jönnek, ahol európai embernek nemigen célszerű helyi kísérő nélkül az utcán mászkálnia - sőt, a legtöbb esetben ez utóbbival együtt sem. Na most, amikor majd Nyugat-Európa ugyancsak tele lesz hasonszőrű polgárokkal, akkor az európaiak számára eléggé le fog ott csökkenni az élet és vagyonbiztonság. Nem Orbán a veszélyes politikus, hanem azok akik ezeket a derék embereket be akarják engedni Európába.

Ménár Atya 2018.04.23. 18:57:55

@Attilajukkaja:
2015........
"Az osztrák kancellár ugyanis a Spiegelnek adott interjújában
a náci Németország faji politikájához hasonlítja azt, ahogyan az Orbán-kormány a menekültkérdést kezeli. "
Szelektív az emlékezeted.

easy mango 2018.04.23. 18:59:41

Aki bezárkózó társadalmat épít, miközben egy világméretű problémára az a megoldása, hogy teleplakátolja egy 88 éves pasas képével az országot, hogy így erősítse az emberekben a vélt/valós problémáikat, arra megoldást javasol, ami minden vonatkozó nemzetközi egyezménnyel és emberi joggal szembemegy, csak azért, hogy a saját szavazói bázisát megerősítse, és elterelje a figyelmet a tényleges gondoktól, na az az ember veszélyes. Hogy ő ma európa legveszélyesebb politikusa, ez nézőpont kérdése. A menekültek szemében biztosan. Putyin szemében biztos nem.

midnightcoder2 2018.04.23. 18:59:45

@easy mango: Nem mellesleg, ha európaiként próbálnál tömegesen az ajtón kopogtatni Pl. Szaud-Arábiában mint menekült, nos... kissé kétlem hogy tárt karokkal fogadnának...

easy mango 2018.04.23. 19:01:10

@midnightcoder2: jó, értem. Hogyan oldja meg? Aki alól a lakását, meg a bátyját, meg másfél év sátortábor?

midnightcoder2 2018.04.23. 19:01:53

@easy mango: Az a 88 éves pasas ugyanolyan társadalommérnök mint anno Lenin, Sztálin, Hitler volt. És egyebek közt Pl. Izraelben sem annyira nagyon szeretik a fenti tevékenysége miatt, ezért is bukott be az Orbán antiszemita mert bánccsa a Sorost című balfék próbálkozás.

midnightcoder2 2018.04.23. 19:03:59

@easy mango: Ott van Pl. a kies Szaud-Arábia. A bőrük alatt is pénz van. Építsenek várost a hitsorosaiknak ahelyett hogy Európában akarjanak mecseteket felhúzni nekik. Mi a fenéért Európának kellene megoldania a világ összes problémáját ?

easy mango 2018.04.23. 19:06:01

@midnightcoder2: jó majd ezt megmondjuk nekik a szerb határon. mondjuk szaud arábiában pont kb 300 ezer szíriai menekültet fogadott be, és a nyugati nagyhatalmakkal egy szinten finanszíroz újáépítési programokat a térségben. Mi hány csomag kötszert küldtünk. Oda? Az ő kontinensükre? Százmilliárdos plakátkampányból kijött volna pár kamion. Mondjuk a nyírő gyulába is küldhették volna, az is majdnem olyan, mint aleppoban a központi kórház

Ménár Atya 2018.04.23. 19:06:18

@easy mango: Mit kezdjünk?
Engedjük át őket magyarországig, ott csináljunk egy menekülttábort palesztin mintára, aztán majd onnan szemezgetünk a használhatókból.
Közben dorgáljuk a fasiszta kormányukat, mert ellenőrzés alatt akarják tartani őket......
Később: Tárt kapuk , üdvözlünk mindenkit, osztrák magánemberek magán autókon menekítik a gonosz magyaroktól a szír orvos,mérnök ,ügyvéd, magyaroknál magasabban képzett embereket.
Még később
Ja, hogy ezek erőszakoskodnak is, meg írni olvasni sem tudnak, terrorizálnak is, nem akarnak beilleszkedni, pénzbe kerülnek.....Hát.
Akkor meg kell álltani a migrációt! mondta Angela Merkel, és bukott az osztrák,és olasz bal, és gyanítom hogy még máshol is ez lesz.
Ne legyél naív, ezek már nem szír menekültek, hanem szimpla alulképzett veszélyes megélhetési bevándorlók.
Nem ez a megoldás, hogy boldog boldogtalant befogadunk.

easy mango 2018.04.23. 19:09:08

@midnightcoder2: hitsorosok? Siita/szunnita, ez mond neked valamit? Vagy arab arab azt kész? Sőt barna barna és az ugyanaz.
Tudom a titanikról is kiderült, hogy a zsidók csinálták, mert valaki itthon egy brit napilapban azt olvasta: it was caused by an iceberg...

ben2 2018.04.23. 19:09:27

"egy olyan kampány során, amely bővelkedett antiszemita kódokban, illetve közhelyekben"

Jó lenne valami konkrétum, hogy a fidesz mely kampányszlogenjére, megszólalására vagy a kormány mely gesztusára lehet ráfogni, hogy az antiszemita.
Ezt jó lenne még időben tisztázni, mert a Jobbik élére hamarosan egy skinhead vezér és egy olyan kéviselő kerül, aki listázni akarta a zsidó származású képviselőket. Márpedig a Jobbik ma már "demokrata" pártnak számít ellenzéki körökben, tehát akkor most mégis mi számít antiszemitának?

Attilajukkaja 2018.04.23. 19:11:11

@Ménár Atya:
"Az osztrák kancellár ugyanis a Spiegelnek adott interjújában
a náci Németország faji politikájához hasonlítja azt, ahogyan az Orbán-kormány a menekültkérdést kezeli. "
Értem. Szóval mit akarsz ezzel mondani? Miben tévedtem?

@midnightcoder2:
" ha európaiként próbálnál tömegesen az ajtón kopogtatni Pl. Szaud-Arábiában mint menekült, nos... kissé kétlem hogy tárt karokkal fogadnának"
De miért próbálna bárki is egy ismert diktatúrába menekülni? Miért is?

Ménár Atya 2018.04.23. 19:11:31

@easy mango:
Sehol a világon nincs olyan, hogy gazdasági bevándorlókat bárkinek kötelessége lenne befogadni.
Ne ferdíts, ezek nem bombázás elől menekülő civilek.
Bár az is vicces, hogy ezeknek a menekülteknek a 80%-a férfi.
Szerintem gyáva szar alakok, de gondolom ha megtámadnak minket, te is majd berlinig szaladsz, míg családod nő tagjait itt dugják az ellenséges hordák....
Te tényleg elhiszed amit írsz? Átgondoltad ezeket?

easy mango 2018.04.23. 19:15:45

@Ménár Atya: van itt egy kis logikai bakugrás! Ki mondta, hogy fogadjunk be boldog-boldogtalant? Ki? Az ellenzék? Nem mondta! Soros? Nem mondta! Még a krumpliszilárd sem tudja bizonyítani. Én? Én sem mondtam!
De továbbra is áll a kérdés: mi Magyarország megoldóképlete a szíriai válságra és arra, hogy az ensz adatai alapján több, mint 65 millió ember van úton a világ számtalan konfliktuszónájàból menekülve? Mi a megoldás? Soros? Stoptáblák? Magyar plakát, hogy nem leszünk bevándorlóország?

midnightcoder2 2018.04.23. 19:18:04

@easy mango: Miért is kellene nekünk akár egy árva papírzsebkendőt is küldeni nekik ? Azért mert Hasszán és Abdullah szarrá lőtte egymás házát, jogot nyernek arra hogy bárhová rábökhetnek a térképen, hogy ide szeretnénk menekülni mert odahaza nagyon üldözzük egymást ?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.04.23. 19:18:09

@easy mango: Tényleg feltétlenül nekünk kell kezdeni velük valamit?

Egymilliárd indiai él mélyszegénységben, egymilliárd kínai, százmillió orosz él komoly – bár persze az orbáninál puhább – politikai elnyomásban.

De mondok valami érdekesebbet: harmincezer kárpátaljai magyar él durva nemzetiségi diszkriminációban. Csak egyszer hallanám, hogy a liberálisok értük emelnek szót...

easy mango 2018.04.23. 19:18:33

@Ménár Atya: higyjen nekem atyám, bevallom bűnömet, én még azok szűk csoportjába tartozom, akik igenis végiggondolják amit mondanak, vagy leírnak.

ben2 2018.04.23. 19:19:37

@easy mango:

"mi minden vonatkozó nemzetközi egyezménnyel és emberi joggal szembemegy"

Ez tételesen nem igaz. A kormány minden nemzetközi egyezményt és emberi jogot betart a menekültekkel kapcsolatban.
Csak míg a magyar kormány különbséget tesz a gazdasági bevándolró és a menekült között, addig a "88 éves fószer" által finanszírozott NGO-k embercsempész hálózatot építenek, megszállják a médiát, a lobbistái beépülnek a nemzetközi szervezetekbe, hogy a 88 éves fószer "nyílt társadalom" agyrémét lenyomják az állampolgárok torkán.
Azon lehet vitatkozni, hogy egy választási kampányban ez a legkritikusabb kérdés-e, illetve hogy a kampány szükségszerűen leegyszerűsítő szlogenjei mennyire hitelesek, de attól még a probléma nagyon is létezik.
Az ellenzék ott lőtte lábon magát, hogy nem volt képes elfogadni egy nemzeti minimumot, a hivatalos álláspontjuk a "migránsok pedig nincsenek, de a kerítés marad, de a kvótákat elfogadjuk, de nem engedünk be mi sem migránsokat" skálán mozgott, így a fidesz szabadon tudta tematizálni a kampányt.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.04.23. 19:20:36

@easy mango: "Ki mondta, hogy fogadjunk be boldog-boldogtalant?"

Merkel és a kutyái állandóan azt mondják, hogy mi fogadjuk be azokat, akik ők nekünk ideküldenek. Vita nélkül. Azok közül, akiket ők semmire sem tudnak használni.

easy mango 2018.04.23. 19:21:01

@Androsz: na megragadtad a lényeget. A valós problémákat szépen megkerültük az elmúlt években. Nem kell messzire menni, budapest határában -sőt a hős utcában is- élnek úgy, mint indiában. De azért százmilliárdért sorosplakát. Az kell. Meg mtvs hírgyártás kitudja mennyiért

Ménár Atya 2018.04.23. 19:21:37

@easy mango: Nincs itt bakugrás.
Ne ferdíts.
Kötelező kvóta, tudod, ezen megy a szájtépés.
Előbb jöhet bárki , bár senki nem bízta meg merkel nacccsos asszonyt, hogy bárki nevében vendéget hívjon, aztán mikor látjuk, hogy sokan vannak akkor majd szétosztjuk.........
Na de ki az aki osztja, és kinek?
Gondolom azok akik hívták őket, azok között lesz osztva :)
De nem, KÖTELEZŐ kvóta.
Hát ez bizony szúrja a szemem.
Had monjam már meg én hogy kit engedek a házamba, ne te döntsd már el.
Ezt remélem azért megérted.

easy mango 2018.04.23. 19:21:53

@Androsz: egy idézetet, forrást kérünk szépen. Magyar állami média nemér!

Ménár Atya 2018.04.23. 19:22:25

@Ménár Atya: mondjam- bocs, a d.és Í néha akad

midnightcoder2 2018.04.23. 19:22:41

@easy mango: " Siita/szunnita, ez mond neked valamit?"
Szunnitáknak irány Szaud-Arábiába, síítáknak Iránba. Amúgy a síítáták és a szunniták ugyan eléggé utálják egymást, de legalább annyira utálják a keresztényeket és sokkal-sokal jobban az ateistákat (pár kies országban ez utóbbiakat ki is végzik alkalomadtán), de talán legkevésbé a zsidókat kedvelik.

Attilajukkaja 2018.04.23. 19:22:45

@Ménár Atya:
"Engedjük át őket magyarországig, ott csináljunk egy menekülttábort palesztin mintára, aztán majd onnan szemezgetünk a használhatókból."
Erre Merkel asszony szerencsére már kitalált egy megoldást. Nem csak kitalálta, hanem meg is finanszírozta az EU-val. Ott finanszírozza a menekült táborokat, ahonnan azok a szerencsétlenek jönnének Európába: Törökország, Líbia, stb. Az EU pénzét nem hülye kerítésekre pazarolta, hanem a legális migráció megalapozására. Mert nincs más megoldás. Orbán kerítése rengeteg pénzünkbe került, de nem hozott megoldást. Ezt csak Orbán szajkózza, míg maga is rendszeresen befogad idegeneket. Százezrével. Csak erről nem tájékoztatja a népét.

ben2 2018.04.23. 19:24:40

@easy mango:

Az ellenzéki felvonulók is összekalapoztak pár nap alatt 110 milliót az Együttnek, nehogy már anyagilag vállalniuk kelljen az ordenáré választási buktájukért a felelősséget. Azt a pénzt pl. miért a nyomorgóknak gyűjtik inkább?
Látod ennyire egyszerű demagóg kérdéseket szegezni a másiknak.

Ménár Atya 2018.04.23. 19:25:35

@easy mango: " higyjen nekem atyám, bevallom bűnömet, én még azok szűk csoportjába tartozom, akik igenis végiggondolják amit mondanak, vagy leírnak."
Ez nem hit kérdése fiam, az írásod nem ezt mutatja, csak ellenzéki propaganda és atv másolat nyomokban :)

arabok balrol 2018.04.23. 19:26:21

@easy mango: Az tökjó hogy az ENSZ szerint 65 millió ember van úton.

Én meg azért szavazok és arra, aki gondoskodik róla hogy ne idefele legyenek úton.

Azért gondolkodjunk már: Magyarországnak éveken keresztül kellett mindenféle feltételt teljesíteni /legfőképp a teljes nemzeti vagyont ingyen átadni a nyugati tőkének/, hogy 2011re végre szabadon munkát vállalhassanak Európában.

Erre idejönnek akárhonnan olyan emberek, akiknek semmi közük Európához, semmit sem kell teljesíteniük azon kívül hogy refjudzsínak vallják magukat, és kapnak ingyen lakást meg kaját....

Hát azért ennek egy ország - főleg szegényei - sem igazán örülnek, de miért is tennék?

midnightcoder2 2018.04.23. 19:26:34

@Attilajukkaja: Ami magyarul azt jelenti, hogy immár nem a gonosz illiberális Orbán tartja kívül a migriket a határon, hanem a derék humánus líbiaiak lövik le őket.

easy mango 2018.04.23. 19:27:44

@Ménár Atya: nem én és nem te döntöd el. Ma magyarországon és európában kèpviseleti demokrácia van. Elmész szavazni és a politikusok meg a megfelelő szakmai szempontok szerint, érvek és ellenérvek ütköztetésével megvitatják a kérdést, kikérik szakértők véleményét és a rendelkezésre álló információk alapján eldöntik. Nem te. Hol van a magyar kormány szakértőinek álláspontja. Rezsiszilárd nem szakértő, szólok!
Azért nem te döntöd el, mert mivan, ha egy pestkörnyéki, közepesen jó focista egyik haverjának a lakóparki szomszédja ilyen nyomdás. És csinál egy csomó plakátot, hogy megvezesse a hiszékenyeket. És ha a hurkatöltő téged is megmalmoz, akkor rosszul döntenél, és lehet, hogy akkor megint páran belefulladnak a földközi-tengerbe. Dehát ez csak feltételezés.

Ménár Atya 2018.04.23. 19:32:06

@Attilajukkaja: Ez szép lenne, jó gondolat, kár hogy nem hallgattak orbánra az elejétől.
A baj csak annyi ezzel, hogy nem oldja meg a problémát, csak lassítja.
A kerítés , tudom ezt nehéz elismerni, de elég jól funkcionál, nem igen látok vonulgató allahozó csürhét az országban.
orbán nem fogad be százezrével idegeneket, ez szimpla hazugság.
Akiket befogadunk, azokat viszont ellenőrizzük.
Nem ész nélkül számolatlanul.
Nekem ez tetszik.
Amit merkel művelt, az nettó öngyilkosság.
Ezek nem akarnak integrálódni, és nem fogadják el az állam hatalmat, és demokráciát.

easy mango 2018.04.23. 19:34:10

@ben2: van a magánszektornak, civil szférának az a köre, aki azzal próbálkozik, ha már az állam nem, legalább ők próbálnak valamit kitalálni, elemezni, segíteni. Ők az ngo-k. Na őket meg tönkretámogatja az állam. Nem csak szavakkal, manapság már tettekkel is. És ne tereld a témát az együttel! Százmilliárdos plskátkampány nemhogy ablakon kidobott pénz, egy nagy lenyúlással, nemcsak szavazatszerzés ergo kampány, de egy nagy hazugság is. De semiképp nem megoldás a probléma kezelésére. És tsrto magam ahhoz, hogy ebben semmi demagógia nincs

ben2 2018.04.23. 19:34:10

@Attilajukkaja:

Kezdjük ott, hogy kerítés előtt napi átlag 5000 illegális határátkelés történt, kerítés után meg kb. nulla.
A kerítés nem a szíriai válságra vagy általában a menekültkérdésre megoldás, hanem a rendőrökkel kukoricásban kergetőző arabokat terelte a beléptető kapukhoz, mert a sok háború elől menekülő, magasan képzett értelmiségi máskülönben nem volt hajlandó együttműködni a magyar hatóságokkal.

Ezen kívül a kormány igen messze van attól, hogy százezrével fogadjon be bárkit is. Menekülteket beengednek, évente pár ezret, akik a belépés előtt igazolni tudják, hogy valódi menekültek. Őket a hatályos nemzetközi szerződéseknek és jogszabályoknak megfelelően ellátják.
A többi pedig fennakad a kerítésen.

arabok balrol 2018.04.23. 19:35:20

@easy mango: A szakértői kormányok mo-n:

Bokros - qrvanagy megszorítás, gyerekszám feleződése

Bajnai - qrvanagy megszorítás

A szakértői kormány nem kormány, a demokráciákban politikusokat választunk nem szakértőket. A politikusok meg a saját szakértőikkel dolgoznak.

Ménár Atya 2018.04.23. 19:37:42

@easy mango: Bocs, de Merkel a kutyát nem kérdezte, hogy jöhetnek e a migrik, csak meghívta őket, felső határ nélkül.
Ahhoz képest, mekkora szakértők, ma már nem akarnak migránsokat, ezért bukott a baloldal.
Amúgy elmentem szavazni, de ez sem jó, mert nem a baloldal nyert :)
Nem nagyon van megvezetés, nincs szükség iszlám belső ellenségre.
Nam illeszkednek be.

easy mango 2018.04.23. 19:41:35

@arabok balrol: most, mivel kevesen aktívak, elnézzük, kérlek gondold újra a mondandód és fuss neki mégegyszer, mert én nem értem amit írtál. Ráadásul nem tényeket írtál, hanem ilyen szokásos fidesztroll tőmondatokat:
Bokros = gyerekcsökkentő
Bajnai = mindencsökkentő.
Egyébként szerintem bajnai mobiljában sokkal komolyabb, elismertebb szakemberek száma van meg, mint mr.g készülékében

torró 2018.04.23. 19:42:55

Heló! Megvolt a szavazás! Még mindig a migráción rugóztok? Na! Van ugye az illegális migráns, se neve, se papírja, nem leinformálható. Van az olyan, mint ti amikor mentek külföldre, van megfelelő papírja, leinformálható. Ez bejön, majd eldönti marad, vagy utazik tovább. Ezt olyan kurva nehéz felfogni?Meg van olyan akiket az EU egyszerűen a nyakunkba varrná. Szerencsére, mi nem vagyunk olyan kultúrával jók a szemükben, mert már a Holland ellátás sem tetszik nekik.Nem tetszik nekik, hogy papírral kell a fenekét törölni bakke! A kajáról nem is beszélve. Szerintem egyszerűen sertéseket kellett volna a határon terelgetni, már nagy ívben elkerültek volna bennünket.

$pi$ 2018.04.23. 19:44:15

@Attilajukkaja: "Az EU pénzét nem hülye kerítésekre pazarolta, hanem a legális migráció megalapozására. "

Merkel ott tart, hogy meg kellene akadályozni az illegális bevándorlást. Ezt tudta mondani minap. Évekkel van elmaradva orbántól.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.04.23. 19:45:43

@arabok balrol: Orbántól fosnak, ne röhögtess már, ettől a szarkupactól, aki még vitázni se mer senkivel, bujdokol az újságírók kérdése elől, nem mer a tüntetők elé állni. Egy mocskos fosós féreg ez, semmi több.

easy mango 2018.04.23. 19:47:21

@Ménár Atya: nekik van ezzel egy több évtizedes tapasztalatuk, társadalmi álláspontjuk, ami eltér a magyartól. De mondjuk emiatt is elég egyértelmű, hogy nem magyarország a célország. Lehetne ezt úgy is csinálni, hogy közben nem mutogat ránk a fél világ, mint egy büdös sajtra. Hogy közben nem fossa tele a gatyát a vas megyei bácsi, hogy minnyá beköltözik hozzá egy migráns. Hogy közben nem listázzák a civileket. Meg lehet közben úgy is csinálni, hogy nem szakad ketté egy egész társadalom és ekézi egymást ahol csak tudja a két oldal. Idő is van rá, pénz is, parlamenti többség is. Ja, hogy akkor mégtöbben szavaztak volna a jobbikra, és akkor nincs meg a kapukulcs újabb négy évre a kincstárhoz? Ja?
Hát milyen kitekeredett országban élünk?

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.04.23. 19:49:24

@$pi$: Mert, hülyegyerek, most van itt az ideje.Orbán gondolkodása fényévekre van a fejlett európai civilizációtól. Valahol Szulejmán meg Szapolyai között félúton. Mitől fosik ez a kretén? Hogy babakocsit tologató menekültek megerőszakolják a feleségét? Egy idióta barom ez semmi több, fényévekkel van agyilag lemaradva a fejlett világtól. Nem előzött ez a paraszt meg senkit, inkább lemaradt. Agyilag, a hűbéres feudális társadalmaknál.

ben2 2018.04.23. 19:50:13

@easy mango:

Az állam mindössze annyit vár el az NGO-któl, hogy ha külföldről finanszírozzák őket, akkor tegyék nyivánossá, hogy kitől mennyit kapnak és milyen célokra.
Ha ez egy NGO számára már üldöztetés, akkor azzal az NGO-val valami nagyon nem stimmel.
Persze ha az NGO alaptevékenysége a politikai hangulatkeltés, akkor nyilván érzékenyen érinti, ha kiderül, hogy valójában milyen érdekeltségi körök nevében kampányol.

Az Együttel meg nem terelem a témát. Bármilyen költekezésre elő lehet jönni szociális demagógiával, hogy jobb helye is lehetett volna annak a pénznek. Ez igaz lehet stadionra, plakátra vagy egy önhibájából becsődölt 0.6% támogatottságú párt szponzorálására.

Hogy a plakátkampány mennyire hazugság, az politikai narratíva kérdése. Pl. hogy nem akarunk bevándorló ország lenni a lakosság igen nagy százaléka számára nem az.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.04.23. 19:51:08

@easy mango: Túl enyhén fogalmaztál. Orbánc szarkupacot el kell takarítani, amíg nem késő.

torró 2018.04.23. 19:55:19

@Kovacs Nocraft Jczsefne:
És kivel kellett volna vitáznia? Volt az ellenzéknek olyan miniszter elnök jelöltje aki nagy ellenfele lett volna?

Attilajukkaja 2018.04.23. 19:58:51

@$pi$:
"Merkel ott tart, hogy meg kellene akadályozni az illegális bevándorlást. Ezt tudta mondani minap. Évekkel van elmaradva orbántól."
Azzal az inci-finci különbséggel, hogy Orbán csak szónokolt róla, Merkel meg tett is érte. Orbán csak egy szájhős. Semmi több.

torró 2018.04.23. 20:00:07

@Kovacs Nocraft Jczsefne:
Hát ami azt illeti ez a szarkupac fog dirigálni még egy pár évig. Volt 8 éve a szarkupac ellenzéknek, és nem tudtak vele mit kezdeni! El kell az ellenzéket távolítani. Szóval? 1:1.Nem szarkupacozni kell, hanem dolgozni egy normális ellenzéki felállásra. Mert ez a szarkupacozás, kurva gyenge programnak!

ogli dzsí 2018.04.23. 20:00:19

@Kovacs Nocraft Jczsefne: "Túl enyhén fogalmaztál. Orbánc szarkupacot el kell takarítani, amíg nem késő."

Magatokat már sikerült ezzel a programmal az örök 2.-ról az örök 3.-ra takarítani.

easy mango 2018.04.23. 20:05:39

@ogli dzsí: őőő szeretném felhívni a kedves fidesztrollok figyelmét arra a tényre, hogy a magyar lakosság nagyobbik része nem a fideszre szavazott. A választásra jogosultak többsége sem. És a választáson megjelentek sem.

easy mango 2018.04.23. 20:07:16

@torró: egy szarkupac és kész. Easymangonak ez a programja. És kovácsnének(nak) is! És nagykoalíció is lesz, ha felfejlesztjük ezt a programot!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.04.23. 20:08:20

@easy mango: "egy idézetet, forrást kérünk szépen."

Jól értem, a menekültkvótáról szóló uniós tervezetekre kérsz tőlem sajtóforrást?

ogli dzsí 2018.04.23. 20:09:13

@easy mango: És kit érdekel ez? Ez hozza el 2022ben a kormányváltást?

Ménár Atya 2018.04.23. 20:11:18

@easy mango: A társadalom nem megosztott migráns kérdésben.
A többség nem akar migránst ezekből az országokból.
A "nem vagyunk célország" pedig nettó mellébeszélés azoktól,akik a kötelező kvótát szeretnék elfogadtatni.
Ha ez ennyire jelentéktelen semmi, akkor vajon miért erőltetik ennyire?
Esetleg azért, mert akkor legálisan eláraszthatnák az országot a selejttel?
Szerintem had válasszuk meg mi, hogy kit engedünk be a házunkba.
Holnaptól hozzád berakunk 2 négert.
Azért mert bejöttek olaszországba.
Gondolom ez elég érv, és örülsz neki :)

na4 2018.04.23. 20:14:37

Uanlmas ballibber hörgés.

Ménár Atya 2018.04.23. 20:17:35

@easy mango: Szeretném felhívni a figyelmed, hogy az ország még nagyobb része nem a jobbikra szavazott, nem az lmp-re szavazott, nem a DK-ra szavazott, nem az mszp-re szavazott.
Viszont a legtöbben a fideszre szavaztak .
Gondolom így érthető, hogy miért a fidesz nyert.
De segítek, nem indult olyan párt, hogy ellenzék, viszont olyan hogy fidesz, az indult, ők viszont minimum 1 millióval több szavazatot kaptak, mint a második helyezett.
Persze, ehhez kell kis idő, feldolgozni ekkora számot :)

Ménár Atya 2018.04.23. 20:21:49

@Attilajukkaja: Azzal a különbséggel hogy orbán meg nem hívta őket, merkelt viszont igen.
Tehát most merkel magától menti meg európát akkor.
Gratulálok, ez okos terv volt :)

easy mango 2018.04.23. 20:27:39

@ogli dzsí: ja nem. Csak vélemény. Nem több.

easy mango 2018.04.23. 20:44:19

@Ménár Atya: :) .... sőt :) :), mert a smile kell, az kell. Inkább arra céloznék, hogy nem érv azt mondani, hogy a magyar emberek ezt akarják, mert a fidesz. Egészen jól látszik az átszavazásokból, hogy hogyan viselkedett a nem kormánypárti választó -mondhatunk ellenzékit is, de ezt korábban egy kommentben rossz megközelítésben használták, másrészt nehéz definiálni az ellenzék/ellenzéki szavazók körét. Jól látszik, hogy a nem fideszre szavazók taktikai szavazatokkal fejezték ki véleményüket. Éles képet mutat a nem fidesz szavazók bal-jobb összetételéről, ami a jobbikkal történt. Milyen arányban nem szavaztak át a jobbikra. Jól tükrözi a véleményeket, hogy a levélben szavazók és a többi országban dolgozó magyarok milyen eredményeket hoztak.
A csökkentett parlamenti patkó, az egyfordulós választás -ami nagyon durván torzítja az eredményeket-, a minimális kopogtatócédula mind erősen segíti az egy nagy pártot.
Szóval az lehet, hogy egységes ellenzékről nem is érdemes beszélni, mint politikai tényezőről. Ez tény. Az átlag nem kormánypárti választók nagy többsége nem tudja magát egyik politikai párt eszméjével sem azonosítani. De a politikai tagozottságon kívül egyértelmű jele van annak, hogy társadalmi szinten van igény másra, vagy legalább arra, hogy ne legyen radikálisan kiszorítva a kritikus hangnem.
Ez a kétharmad nem az a kétharmad, mint a legutóbbi. És ezt érzi is mindenki.

easy mango 2018.04.23. 20:52:33

@Ménár Atya:
És vagy addig vezet ez, hogy kialakul egy politikailag is tényezőként vehető formáció, vagy a fideszben veszik észre, hogy az öreg lassan kádári szinten vállalhatatlan, és megreped a párt valahol. Lázár a legjobbkor katapultált, vagy túl nagy veszélyt jelentett?
Mert sajnos, ha továbbra is fullba nyomjuk a kretént, akkor az elégedetlenek tömege csak egyre nőni fog, mert milyen fura, hiába állítólag 256% és panda született, igen sokan a fidesz ellen szavaztak na.
És most jöhet a smile

:)

easy mango 2018.04.23. 21:03:33

@Ménár Atya: figyelj szerintem abban a kérdésben, hogy a társadalom úgy szerintem cakumpakk nem akar migránsország lenni, ebben nincs vita. Gyanítom ez talán pont az egyik olyan kérdés, amiben egyazon állásponton van ellenzék, kormánypárt. A megvalósítás módja az amiben nincs egyetértés. Sőt, nemhogy nincs egyetértés, a kormány nem hallgat meg igszán semmilyen érvet a témával kapcsolatban, erős médiavisszhanggal elnyom minden más álláspontot, és ebben a kakofóniában dogmatikusan, saját álláspontját mereven tartja.
A bezárkózó társadalmak egy valamire nem képesek, reagálni a kívülről jövő kihívásokra. Az egyik legrosszabb válasz, amit a kormány csinál arra, ami történik európában.
Van az a sztori, amikor farkast kiállt a pásztorfiú, na de egyszer végül mégis megeszi a farkas.

Ménár Atya 2018.04.23. 21:39:33

@easy mango:
Nagyon jól sikerült az átszavazás.
Tényleg.
Ezért lett 2/3.
Amúgy 4/5 lett volna :D
Érdekesen nyugtatgatjátok magatokat.
Bocs nem akarlak cseszegetni, de azzal hogy elméleteket gyártotok a nagy szolidáris mélymagyar összefogásról, attól ez még nem igaz, mert akkor fordított eredmény lenne.
Valóságban széthúzó,hataloméhes ellenzék , aki a pecsenyéjét sütögetné.
A jellemtelent nem is ecsetelem, elég annyi hogy a posztkommunisták,meg az álliberálisok, képesek lennének összeállni a fasisztákkal is, csak hogy hatalomra jussanak.
Ennél még az is jobb, ha köpök egyet a villamos megállóban, és akit eltalálok az a miniszterelnök, a többi meg a képviselő.......

Ménár Atya 2018.04.23. 21:45:40

@easy mango: Magyarország nem bezárkózó társadalom.
Ez liberális marhaság.
Ha így lenne, akkor 1951 lenne az évszám, de azok az idők elmúltak.
Ez az ország bárkit befogad, aki elfogadja a törvényeit, és hajlandó beilleszkedni.
Ez így volt régen is, és ma is.
De ne határozza már meg akárki, hogy kit és hányat fogadunk be, főleg muszlimból, volt már hozzájuk szerencsénk 150 évig.

easy mango 2018.04.23. 22:33:32

@Ménár Atya: hát rossz hírem van. Most pont nem ez van. Kb. erről írtam az előbb, de sajnos nem jön át. Mindegy. Kezd kontraproduktív lenni.

Gedeon Vinklmann 2018.04.23. 22:33:36

"Uniós alapértékek".....mint a monarchiában, szembe mentünk a Habsburgok alapértékeivel, akik szintén meg voltak győződve arról, hogy tulajdonképpen ők tartanak el minket.

Gedeon Vinklmann 2018.04.23. 22:39:18

@Kovacs Nocraft Jczsefne: Babakocsit toló menekültek.......ez olyan, mint a narancsot osztogató szovjet katonák.

easy mango 2018.04.23. 22:46:02

@Ménár Atya: figyelj, szóval nem az van, hogy a gonosz brüsszel, meg a soros az összekacsint és megszabja, hogy márpedig titeket elárasztunk migránssal. És akkor parancsra szíriából meg afrikából itt terem egymillió ember. Az a rossz hírem van, hogy a menekültek jönnek. Folyamatosan. Most is amikor ezt olvasod. És most is. Najó. Horvátország, macedónia, szerbia mind felhúzta már a kerítését. Milyen érdekes, amikor a berlini fal leomlott, 11 országban volt fizikai határvédelem. Ma 70 ilyen ország van. Nem a hőn szeretett orbánod védi meg európát. Viszont az olasz partokra, görögország szigetére nem lehet kerítést építeni. A spanyolokhoz is áramlanak az úton lévők. És ez nem fog csökkenni. Afrika számos országa elérte azt a gazdasági szintet, amikor egy rétegnek már van elég tőkéje és indíttatása, hogy elvándoroljon. És még nagyon sok év, mire ezek az államok elérik azt a szintet, hogy már ne induljanak el az emberek.
Viszont az eu tagjaként kötelességünk betartani a játékszabályokat, és felelősséget és részt vállalni a probléma kezelésében. Orbán nem tesz semmit, csak paráztat, meg rottyra keresi magát az egészen.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.04.23. 23:16:14

@Ménár Atya: "Ez az ország bárkit befogad, aki elfogadja a törvényeit, és hajlandó beilleszkedni."

Ez egy európaiatlan, barbár, megvetendő, nacionalista hozzáállás.

Egyesek szerint.

Érdekes, mai hír: index.hu/kulfold/2018/04/23/ha_egy_algeriai_no_nem_fog_kezet_miert_akar_francia_lenni/

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.04.23. 23:19:35

@easy mango: "Milyen érdekes, amikor a berlini fal leomlott, 11 országban volt fizikai határvédelem. Ma 70 ilyen ország van. Nem a hőn szeretett orbánod védi meg európát."

Hanem akkor a kerítések?

Nem gondoltam volna, hogy te is kerítéspárti vagy. De igazad van.

Attilajukkaja 2018.04.24. 13:52:58

@Ménár Atya:
" Azzal a különbséggel hogy orbán meg nem hívta őket"
Merkel SENKIT nem hívott, se a magyarokat, se a lengyeleket, se a szíreket. Jönnek azok maguktól. Annyit mondott, hogy mindenkit befogad, aki a háborús Szíriából menekül.

"Gratulálok, ez okos terv volt"
Most te is elkezdesz Sorosozni?
süti beállítások módosítása