B1 blogcsalád



Rogán lesz a miniszterelnök, csak nem így fogják nevezni

2018. április 21. - nickgrabowszki

Ami logikus, hiszen a propaganda a kormány egyetlen sikerágazata, az ország meg majd csak elműködget magától.enek.jpg

A májusban felállítani tervezett 4. Orbán-kormányról pillanatnyilag három dolog állítható biztosan:

  • Orbán pénteken bejelentette, hogy Varga marad a gazdasági miniszter.
  • Lázár ugyanakkor azt közölte, ő maga nem marad a kancellária élén.
  • Valamint a választás óta eltelt két hétben Rogán turnézta körbe a kormánymédiát azzal, hogy új kormányzás jön, új struktúrában, részben új szereplőkkel.

Amiből annyi nyilván következik, hogy Rogán is miniszter marad, sőt, erősödnek a pozíciói a következő ciklusra. Februárban írtam arról, annak, hogy Lázár lebegteti a miniszteri folytatását, az a legvalószínűbb oka, hogy Orbán be akar iktatni egy lépcsőt a maga és a kormánytagok közé.

És ez a lépcső Rogán lenne.  Amikor Orbán azt mondja, hogy új vezetési szerkezetet kíván létrehozni, szeretné

átalakítani a kabinet agyközpontját.,

akkor minden bizonnyal erre utal:

a politikai kabinetiroda (aka. propagandaminisztérium) végezné a kormány valódi irányítását,

mindent neki és szempontjainak rendelnének alá, már csak a nagy sikerre való tekintettel is.

Bő két hónapja Orbán azt is lehetővé tette Rogánnak, hogy a miniszterelnököt képviselje a nemzetbiztonsági kabinetben, ami egyértelmű jele volt annak, hogy 

  • Orbán megkezdte a feladatok delegálását Rogán felé,
  • ő maga hátravonul a kormányzás napi aprómunkájából,
  • és valahová máshová kacsingat,

10 hete még nem lehetett kizárni, hogy ez a máshová a Sándor-palota, és egy prezidenciális átalakítással Orbán beleülne az államfő székbe, miközben miniszterelnökként Rogán lehetne az utóda.

Ennek ellentmondani látszott, hogy akkor még úgy tűnt, a Fidesznek nincs esélye az ehhez szükséges kétharmadra, Rogán miniszterelnökként sokat kellene szerepeljen a nyilvánosság előtt, ami őt körüllengő korrupciós ájer miatt nem feltétlenül találkozna még a Fidesz-bázisának tetszésével sem, ráadásul ezen forgatókönyv alapján teljesen fölösleges volt elkezdeni a feladatok delegálását Rogán felé - ha egyszer úgyis az egészet megkapja pár hónap múlva egy csomagban.

Sokkal valószínűbb, hogy nem számoltak a kétharmaddal, arra készültek, hogy házon belül, a politikai rendszer jelentősebb módosítása nélkül kell megoldani az átrendezést. Ezért is nyilatkozhatta Orbán mindjárt a választások másnapján, hogy nem tervezi a prezidenciális átalakítást (valamint egyszersmind elismerte, hogy 2010-11-ben viszont igen is tervezte, csak a masszív belső ellenállás miatt letett róla).

Szóval a dolog úgy néz ki, hogy mostantól (májustól),

Rogán lesz a miniszterelnök, csak (hivatalosan) nem így fogják nevezni.

A propagandaminiszteri tevékenysége akkora nagy sikerült, hogy a politikai kabinetiroda fennhatóságát kiterjesztik azt az új kormány egészére, és mindent a propaganda szempontjainak rendelnek alá (hiszen valóban ez a Fidesz-kormány egyetlen sikerágazata).

Az agitációs terület dominanciája és előretörése annyira szemetszúró, hogy a Fidesz vezetésén belül komoly ellenállással is találkozik, minden bizonnyal nekik szólt Rogán egyik interjújának azon kitétele, miszerint 

Ő egy új kormányt szeretne, részben új szereplőkkel és új struktúrával. Neki kell ebben döntenie, azért is, mert a magyar közjogi hagyomány is a kormányfőre bízza a miniszterek kiválogatását, és azért is, mert a magyarok nem csupán a Fidesz-KDNP-re adták a voksukat, hanem egyértelműen megválasztották az ország vezetőjét Orbán Viktor személyében. (Kiemelés az eredetiben - B1 blog)

Rogánnak nemcsak indokolnia kell, hogy miért van joga a tervezett váltáshoz Orbánnak, hanem egyszersmind mentegetőznie is, hogy ez nem az ő (ti. a Rogán) ötlete, ő csak végrehajtója a felsőbb szándéknak, ami azért mégiscsak érdekes, és arra utal,

komoly ellenállásba ütközik Rogán árnyékminiszterelnökségének terve.

roglaz_1_1.png

Például Lázár részéről, aki nem kívánt betagozódni régi ellensége alá, ezért nyilatkozott korábban olyanokat, miszerint 

a még valakinek egyszer dolgozom, akkor az csak Orbán Viktor lehet,

ami a jövőt illeti.

Lázár nem kívánt Rogán beosztottja lenni, ezért nem vállalta a folytatást, ezért üzente meg nyilvánosan Orbánnak, hogy nem lesz miniszter az új kormányban. Az eddigi kancelláriaminiszter már korábban kifogásolta, hogy mindent alárendelnek a propagandának, és valódi kormányzás nem történik. És valóban: az utolsó, az ország életébe avatkozni kívánó kísérletet még Varga tette három és fél éve, amikor bejelentette a netadót. Az ellenállás láttán azonnal visszakoztak, és azóta sem történt semmi érdemleges - már természetesen a propagandát és a hatalompolitikát leszámítva.

Ami természetesen egyfelől jó, mert az ország elműködget magától, és csak örülni tud annak, ha nem akarják folyton irányítani. Másrészt viszont vannak olyan területek, mint az egészségügy, meg az oktatás, amik szépen lassan lerohadnak érdemi változtatás hiányában. De most

a propaganda évei jönnek, illetve maradnak, ez most már szinte tény, minden erre utal.

Minden más, a kormány belső működését érintő váltás ehhez képest szinte jelentéktelen, smafu, apróság, továbbá az előzőekből egyenesen következik.

  • Varga miniszterségét azért kellett deklarálni Orbánnak, hogy Matolcsy nyomulását leszerelje (a vizionárius jegybankár visszatérne a kormányba).
  • Novák Katalin szaporodásügyi miniszter lehet, mert a propagandaszempontok ezt kívánják.
  • Bakondi bevándorlásvédelmi tárcát kaphat (a feladatot könnyen fogja teljesíteni, tekintve, hogy nincs bevándorlás).
  • Szétválaszthatják a külgazdaságot és a külügyet, az utóbbit teljese alárendelve a propagandának.
  • Az agitációs szempontoknak szintén alárendelt Miniszterelnökséget - a Népszava szerint - Tuzson Bence kaphatja.

Az mind hatalompolitikai, minden bármilyen egyéb tekintetben mindegy, hogy marad-e a helyén Fazekas (bár őt Orbán megdicsérte az évértékelőjén), vagy Simicskó (vagy Bakondira cserélik), esetleg Balog. Utóbbi is kapott dicséretet, de ha Orbán tényleg akar egy nőt a kormányába (Novák az egyedüli jelölt), - propagandaszempontokra tekintettel - nagyobb súlyt helyezne a szaporodásra (hivatalosan: demográfia), valamint ragaszkodik a nagy minisztériumokhoz, akkor nincs mese, Balognak mennie kell. Majd kap valami formális díszpozíciót, már tavaly is felfelé akarták buktatni - súlytalan - államfőnek.

Seszták biztosan megy, Pintér biztosan marad, ám szinte semmilyen érv nincs amellett, hogy ugyanezt a teljesen amortizálódott Kósa is megtehesse. (Hogy tavalyi kinevezése miniszternek az első lépés volt a teljes bukás felé vezető úton, már háromnegyed éve nagy tétben megtettem.)  Semjén a világnézeti fügefalevél, Süli Jánosról pedig nem Orbán, hanem Putyin dönt, mert az ő

kinevezése vagy a leváltása a minden oroszok cárjának szóló üzenet.

Az egyetlen fontos ügy talán az igazságügyi tárca, amire Gulyás Gergelyt szánják, és aminek lebegtetése biztos jele annak, hogy valakinek nagyon fáj a foga a parlamenti frakcióvezetésre. Gulyás viszont elszántan opponálja a tervet, ami viszont arra utal, hogy Orbán olyat vár el tőle, amit Trócsányi nem hajlandó megtenni: a bíróságok kormány alá rendelését.

Gulyás nyilatkozatai arra utalnak, hogy ehhez neki se fűlik a foga, ami ésszerű hozzáállásnak látszik, tekintve, hogy a lengyel kormány ellen ugyanezért már a 7-es cikkely szerinti eljárás folyik az Unióban.

Ez nem elhanyagolható ütközet lesz, de éppen ezért van arra szükség, hogy a választók felé mindent beburkoljon a propaganda sűrű köde.

Azért az valahol jellemző, hogy Orbán a kormányzás aprómunkáját 2010-12 között Navracsicsra, illetve részben - kabinetfőnökként - Vargára bízta, hogy aztán Lázáron mint frakcióvezetőn keresztül kormányozzon. 2012 és 2015 között - államtitkárként, majd miniszterként Lázár végezte az irányítást, majd az utóbbi 3 évben Rogánnal párban. Mostantól deklaráltan és hivatalosan is Rogán jön, és ehhez mindegy, hogy mi lesz a formális pozíciója.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3913852984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elismert felhasználó 2018.04.22. 11:45:30

@rasztaszív: ha már esélytelen és reménytelen a dolog, akkor mire volt jó ez a két, több tízezres tüntetés? a szónokok optimizmusa minek szól? mire fel a tüntetői lelkesedése?
kedvenc példáitokban felhozott fasiszta rendszerek(mert csau rendszere nem fasiszta volt), mind háborúban, világháborúban, egy külső hadsereg által lettek megbuktatva, megsemmisítve. mire, kire vártok?

elismert felhasználó 2018.04.22. 11:48:11

@taga20: na jó, tényleg nem gondoltam, hogy te voltál a gimi legmenőbb csávója...
amúgy olyan sok orbán interjút hallgatok, hogy kajálásra és baszásra sem jut idő.

MACISAJT 2018.04.22. 11:50:08

@Robur: "Most Orbánnal száguldunk az államcsőd felé. "

Mi vagy te, valami petschnigmáriazita?:P

rasztaszív 2018.04.22. 11:50:22

@elismert felhasználó: ha választással már nem lehet,akkor máshogy fog történni.ez egyáltalán nem esélytelen.azt csak te szeretnéd.

elismert felhasználó 2018.04.22. 11:55:58

@rasztaszív: ó én nagyon sok mindent szeretnék, de azért reménytelen dolgokat nem kergetek. már több mint egy évtizede olvasgatom jövendöléseiteket a fideszről, orbánról. volt itt már minden...szerintem már csak az ufók általi elrablása maradt ki. kétség kívül igazad van abban, hogy az idő nektek dolgozik, hisz a nagy számok törvénye alapján egy tippetek, egy jóslatotok előbb-utóbb bejön.

taga20 2018.04.22. 11:57:54

@elismert felhasználó: "amúgy olyan sok orbán interjút hallgatok, hogy kajálásra és baszásra sem jut idő."

végre egy őszinte mondat tőled az utóbbi 8 évben, még ha nem is annak szántad!

szánalmas egy fasz vagy, fityeszmuzsik!:)))

taga20 2018.04.22. 11:59:11

@MACISAJT: és te kuszaszem? ja nem, te valami féreg vagy a minisztériumból.

rasztaszív 2018.04.22. 12:02:40

@elismert felhasználó: láthattad,jó páran nem tartják reménytelennek.akkor pedig nem is az.

elismert felhasználó 2018.04.22. 12:04:03

@taga20: én mindig őszinte vagyok. két gyurcsány beszéd hallgatása közben figyelhetnél jobban is, mert akkor tudnád. és mondjuk azt is elmondhatnád, hogy kígyózó dk-s szavazóként milyen volt a jobbikra ikszelni?

elismert felhasználó 2018.04.22. 12:07:43

@rasztaszív: pont ugyanezt mondják és érzik a békemenetesek is. mivel ők is sokan vannak, úgy érzik minden megvalósítható.

morph on deer 2018.04.22. 12:08:14

@MACISAJT:
“És ami megdöbbentőbb,
ezt a 285-öt a 2006-os gyurcsanyizmus közben is elérte( én erre már nem is emlékeztem):”

Hát mondjuk - a linkelt oldal szerint - nem csoda.:) Ugyanis ott ez áll:

“2010-ben a pénzügyi világválság okozta ingadozások után a kormányváltás előtti 265 HUF/€ körüli értékről 290 HUF/€ maximummal szeptember elején 285 körül tartózkodik az árfolyam. Ez a magyar gazdasági testületek által 8 éve nagyon erősnek ítélt forinthoz képest 18,75 %-os gyengülés, 8 év elteltével. Nagyjából megegyezik a 2003-ban megállapított sávközéppel.”

Ebből az is látszik, hogy a “Ezt nézve, a forint 8 év alatt összesen 10% alatt vesztett értékéből az euróhoz képest.” megállapításod is sántít, mégpedig nem is kicsit.

Te nem olvasod a saját magad által linkelt cikket? Csak kiváncsiság, semmi komoly.

A fő gond a kínai vasúttal nem az, hogy kigazdálkodható-e, hanem hogy mi a faxnak? Mondjuk azon túl, hogy az üzletért járó “sikerdíj” nyilván nem elhanyagolható, tekintve a nagyságrendet. Még vagy három újabb gázszerelő is kijön belőle.

rasztaszív 2018.04.22. 12:08:21

@elismert felhasználó: na ja,könnyű a fasisztáknak,hiszen fasiszta pártból definitíve csak egy lehet.

taga20 2018.04.22. 12:10:16

@elismert felhasználó: "hogy kígyózó dk-s szavazóként milyen volt a jobbikra ikszelni?"

nem volt ilyen dilemmám itt érden, de szó nélkül leszavaztam volna a vonáékra, ha úgy alakul.

bözsiutalványt megetted má? me négy évig nem lesz újabb!:))

rasztaszív 2018.04.22. 12:14:59

@elismert felhasználó: majd meglátjuk,ki lesz elszántabb.

elismert felhasználó 2018.04.22. 12:15:51

@taga20: sajnos még nem voltam elég idős az utalványhoz, de az agit-szoc-prop osztályon megígérték, hogy a későbbiekben, soron kívül, én is kaphatok.
amúgy meg, hogy nem szavaztál az esélyesebb jobbikos jelöltre, miattad lett kétharmad. a hozzád hasonlóról mondták, hogy tanulatlan, ostoba vidéki.

elismert felhasználó 2018.04.22. 12:20:02

@rasztaszív: na ja, könnyű lett volna a demokratáknak, ha időben rájönnek, hogy a hatályos választási törvény és rend mellett is eltakarítható a fasiszta párt, ha összefognak...mind. de a demokratákban sem józan belátás, sem józan ész nem található...

taga20 2018.04.22. 12:22:52

@elismert felhasználó: "sajnos még nem voltam elég idős az utalványhoz"

és bazdmeg én vagyok a tanulatlan, ostoba vidéki:))))))))))

bakker, te egy rogántoniba oltott rezsiszilárd vagy!

morph on deer 2018.04.22. 12:23:41

@VáradiJános:
:))
A hír igaz, csak nem filmekben, - azok intim családi felvételek voltak, - nem lovakat, hanem öszvéreket, és az nem a fiam volt, - az épp kézrátétellel gyógykezelt a gyülekezetben, nem emlékszel? - hanem a lánykák játszadoztak a mise után...
A többi stimmel!

elismert felhasználó 2018.04.22. 12:27:48

@taga20: hát tehetek én arról, hogy az vagy? nem tehetek. segítenék rajtad, de nem tudok...

rasztaszív 2018.04.22. 12:30:37

@elismert felhasználó: könnyű sehogy nem lett volna,pont erről van szó.ráadásul az ellenzék hibái nem mentik a fidesz fasizmusát.az ellenzék tehetetlensége viszont legnagyobb részt éppen abból fakad.a közpénzek,és a média pofátlan kisajátításából,és goebbelsi felhasználásából.

taga20 2018.04.22. 12:33:37

@elismert felhasználó: na lépek, me hülyébb vagy, mint váradijani.

hozzád képest kósalala egy korszakos zseni!

elismert felhasználó 2018.04.22. 12:36:27

@taga20: na most aki egy ilyen botrányt "túlél", az valóban zseni...

elismert felhasználó 2018.04.22. 12:43:50

@rasztaszív: á, nagyon sok helyen legyőzhető, sok helyen pedig megszorítható lett volna a fideszes jelölt, ha csak egy esélyes kihívója van. mindez a fidesz mértéktelen közpénz felhasználása, pofátlan médiakisajátítása és goebbelsi propagandája mellett. mi lett volna, ha az ellenzék nem balfaszkodik? de mentségeket könnyebb találni, meg hát az utólagos magyarázatok külön tudományágat képviselnek, melynek jeles művelői felülreprezentáltak az ellenzéki oldalon.

rasztaszív 2018.04.22. 12:50:03

@elismert felhasználó: csak hát az ellenzék nem ellenfasizmust akar,hanem demokráciát.

rasztaszív 2018.04.22. 12:51:39

@rasztaszív: legalábbis nagyon remélem...!

Nincs közöttünk csicska 2018.04.22. 13:11:39

Orbán lesz 2030g. De utána is Fidesz lesz, vagy más nemballib.

Ennyi.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.04.22. 13:16:08

@monddazigazatmar: Nolátod. Ez az ördögi kör. Az eu előírja orbáncnak, a kárpátok hős csalójának hogy csak úgy fizet támogatást, hogy csatlakozik az ügyészséghez. Az ügyészséget pedig 2020- ban a támogatások megszűnésekor hozza létre. ÍGy a csaló nem tud csatlakozni, ezért támogatást se kap már soha. De a legjobb, hogy a támogatásokat ez a csuti vadbarom már előrekifizette. Tehát ha az eu utalna, az pénz már a következő évi gdp-t nem fogja megfogni, mivel a felhasználás a választások előtt megtörtént, a gdp- t is akkor emelte. Most már csak a hiány tömködését szolgálja, ha lesz egyáltalán. Tehát az már nem plusz pénz ebben a kormányzati ciklusban. Ezzel gyakorlatilag orbánc tökönlőtte magát, holott az volt a célja, hogy a következő kormányok munkáját megnehezítse. Ugyanúgy tökönlőtte magát, mint amikor a népszavazási érvénytelenségi plafont csökkentette. ÍGy avkvótanépszavazása,amit ő kezdeményezett érvénytelen lett.A jogi szarkutyulása egyszer a saját végzetét fogja okozni.

Tisztességes Természettudomány 2018.04.22. 13:16:32

Megint a vágyvezérelt gondolkodás.
Szerintem pedig Gyurcsány lesz a miniszterelnök, csak nem így fogják hívni.
Gyurcsányt se hívják miniszterelnöknek, és a miniszterelnököt se Gyurcsánynak.

Nincs közöttünk csicska 2018.04.22. 13:20:32

@Kovacs Nocraft Jczsefne: eddig asszem még sosem mondták a lippsik h az Orbán tökönlőtte magát.....

azt valahogy mindig a lippsik vannak szopóágon...áááásít

Nincs közöttünk csicska 2018.04.22. 13:25:44

liberálbolsik - fejvesztve menekülnek a magyar cégek az országból

fidesz - magyarországra költöznek a szlovák cégek www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/sikerult_kitolni_a_szlovakokkal.660887.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

demokjáciját! demokjáciját!

höhö

H3rold 2018.04.22. 13:40:40

@tpl: Ezt mikor álmodtad? Esetleg forrás?

monddazigazatmar 2018.04.22. 14:29:17

@rasztaszív: "csak hát az ellenzék nem ellenfasizmust akar,hanem demokráciát."
Ja, azért puffognak a választási eredmények ellen. Meg szervezik a nagy ellenállást :D

monddazigazatmar 2018.04.22. 14:33:11

@Kovacs Nocraft Jczsefne:
Ha az eu nem hajlandó fizetni azt ami jár, akkor nekünk sem kell befizetni, ugye?
A gdp növekedésének meg még mindig nem sok köze van az eu támogatásokhoz, csak szólok.

taga20 2018.04.22. 14:49:45

@monddazigazatmar: hülye vagy bákszi, csak szólok!

Mr. Neutron 2018.04.22. 14:53:50

@okostojas007: Éppen ideje rendet csinálni a bíróságok körül. Lehet, hogy nem tudtad, hogy a Soros által támogatott "civil" szervezetek már megpróbálták célba venni az igazságszolgáltatást. Magyar bíróságokon un. „érzékenyítő kurzusokat" tartottak. Véleményem szerint a magyar bíróságokat meg kell védeni mindanfajta nyomásgyakorlástól, ezért nem ördögtől való ötlet, hogy e célból az IM alá rendeljék őket. Végülis ez egy bizalmi terület minden kormányzat számára.

taga20 2018.04.22. 15:15:27

@Mr. Neutron: "Véleményem szerint a magyar bíróságokat meg kell védeni mindanfajta nyomásgyakorlástól, ezért nem ördögtől való ötlet, hogy e célból az IM alá rendeljék őket. "

te hülye vagy agynyomorék?

taga20 2018.04.22. 15:43:48

@Mr. Neutron: a tartalom maga az ember, és te tartalmatlan jobbágy vagy!

szétbasszátok ezt az országot végérvényesem rohadék! és te moralizálsz szardarab?!

taga20 2018.04.22. 16:00:21

@Mr. Neutron: nem volt semmi vita köztünk szutyok!
el vagy tévedve, mint kósalala az 1300csillird köszt!

húzzál anyádba maffia töltelék!

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.04.22. 16:40:39

@monddazigazatmar: Majd rájössz húgyagyú, mennyi köze van.

VáradiJános 2018.04.22. 16:42:04

@rasztaszív: ez az én országom, tehát vicces lenne ha a befogadott patkány fajtád mondaná meg, hogy mikor takarodjak

VáradiJános 2018.04.22. 16:45:21

@taga20: biztos ismered az érdi betelepítések történetét.

VáradiJános 2018.04.22. 16:48:51

@taga20: de nagy szád van, te zsidógyilkos-ivadék

VáradiJános 2018.04.22. 16:49:59

@rasztaszív: megvan még nagyapád bőrlámpája? Milyen érzes bibsiként zsidógyilkosok fattyának lenni?

taga20 2018.04.22. 16:58:20

@VáradiJános: jani, ha nem tucc semmi értelmeset kommentelni, akkor inkább kussojj!
me csak engem a haverodat égeted:))

MACISAJT 2018.04.22. 17:31:25

@morph on deer:

Az általam korábban linkelt cikkből erre nem emlékeztem:
"Még egy érdekes tény: 2006-ban a forint hasonló árfolyammozgásokat járt meg, mint most, amint az a PSZÁF honlapján található diagramrajzoló alkalmazással is megtekinthetjük. A választások előtt 250-265 között mozgó árfolyam az év közepe tájt szintén bőven megjárta a 280 HUF/€ fölötti szinteket, és nem alakult ki világvége-hangulat, nem mondta senki, hogy a 2. Gyurcsány-kabinet bedönti a forintot, sem azt, hogy a pénzpiacok felmosták a kormánnyal a padlót. Elmondhatjuk, hogy a baloldali megmondászat közvéleményt hiszterizáló képessége figyelemre méltó."

Viszont hogy még a 2010-es kormányváltás ELŐTT mi történt, arra nagyon is,ezzel ugyanis számtalanszor cáfoltam már a Kósa és Szijártó bedöntötték a forintot c. legendát:

Megint 280 felett az euró
2010.05.20. 10:22 - MTI
A szerdai esést követően csütörtök reggel tovább gyengült a forint a bankközi devizapiacon: az eurót csütörtök délelőtt fél tízkor 280,40 forinton jegyezték a szerda délutáni 279,70 forint után. Az MTI által megkeresett devizapiaci kereskedők elmondták, már a kora reggeli nyitáskor 282 forint volt az euró árfolyama, majd folyamatosan erősödtek a régiós devizák, így a forint a 279,40-es euró árfolyamig is eljutott."

A többi meg elemi matek.
Meg lehet nézni, a 285-höz ha hozzáadunk 9,5%-ot mennyi jön ki ..(312 hogy lelőjem a poént)

monddazigazatmar 2018.04.22. 17:56:54

@Kovacs Nocraft Jczsefne: Persze, hogy van köze a gdp-hez.. Csak a némethez meg a franciáéhoz.

monddazigazatmar 2018.04.22. 18:50:56

@rasztaszív: ühüm. HÁt igen. A demokrácia alapfeltétele, hogy nem fogadjuk el a választási eredményeket, ha nem mi nyertünk.

morph on deer 2018.04.22. 18:53:00

@MACISAJT:
Nem a számokkal vitatkozom, csak az ellentmondás szúrt szemet.

A különbség a Szijjártó-Kósa páros sikeres fellépése és a korábbi árfolyamingadozások között éppen az, hogy korábban az ingadozás volt, ez meg permanensre sikerült.
Ilyen azért azelőtt nem volt.

taga20 2018.04.22. 18:56:28

@monddazigazatmar: 2002 mond neked valamit gyökér?

mielőtt pofázol, előtte inkább kussoljál gyökér fityesz jobbágy!

2018.04.22. 18:57:58

@MACISAJT: június negyedikét nézd, a forint akkor zuhant be...nem két héttel korábbsn.
"Mind a két bejelentés lejtőre küldte ugyanis a forintot, Szijjártó szavai után egy éve nem látott szintre ment fel a magyar deviza árfolyama. Csütörtökön 273,50 forintról 282 forintra emelkedett az euró árfolyama, péntek reggel pedig volt ugyan egy kisebb korrekció, de az újabb politikusi bejelentés 280 forintról 288 forint fölé vitte az árfolyamot"

De amennyiben igazad lenne, akkor az azt jelentené, hogy mégse volt államcsőd....tehát a fidesz hazudott.
Sőt, akkor svájci frank árfolyamgondok sem voltak.

2018.04.22. 19:02:51

@MACISAJT: tehát a május 20.i 280 forintról június 4-re 274-ig javul! ? majd bezuhan 288 -ra... tényleg nem volt hatása a Kósa -Szijjártó közgazdász és pénzügyi duónak!

rasztaszív 2018.04.22. 19:06:06

@monddazigazatmar: a demokrácia alapfeltétele,hogy egyenlőek legyenek a feltételek.itt már szó sincs demokráciáról.

aquaticus 2018.04.22. 19:37:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: Azok a "befektetők", akiket a Gyurcsány-Simor Bajnai-Kóka csapat gazdaggá tett a gazdaság és pénzügy politikájával, segítettek homályban tartani a magyar választókat. Amikor Kósa a simaszentgöröngyösi falunapon megemlítette, hogy szörnyű az örökölt gazdasági helyzet, azonnal reagáltak a "pénzpiacok". Aztán Varga Mihály bejelentette, hogy jan.1.-re nyilvánosságra hozza az átvett büdzsé pontos adatait,mire újabb pánikot idéztek elő. Megtehették, 84% volt az adósság és az IMF hitelt azonnal törlesztenünk kellett. Varga azóta sem tette közzé az adatokat, de lassan eljön az ideje..

Orsósellenes 2018.04.22. 20:36:04

@hatodikx: "Miért nem adott az ellenzék utalványt, élelmiszercsomagot, miért nem ment le megmondani nekik, hogy nincsenek migrik? vagy talán könnyebb volt egymás fenekében vájkálni?"

Azért bazd meg, mert nem volt rá pénze, meg azt hitték, hogy az emberek nem hülyék! Ők nem lopták el az állami vagyont, az EU-s pénzeket és osztották szét maguk között. Nem tudom, hogy megfigyelted-e, (én egy zöldség nagykereskedő vagyok), hogy rétvári elmebeteg bence francia krumplit osztogatott a CBA bolt előtt! No comment!

Orsósellenes 2018.04.22. 20:41:08

Még azt akartam mondani, hogy a (Mr.20%) Kósa urat!? személyesen ismerem. Senki ne akarja megismerni, egy IQ-20, szerintem a végzettségi papírjait vásárolta, ennek is érdemes lenne utána nézni!

Orsósellenes 2018.04.22. 20:58:38

@apro_marosan_petergabor: "Szerencsére a FIDESZ-KDNP egészen máshogy dolgozik, s bizony - szerencsére - működésük nyomát jelentősen érezni lehet az ország-főváros fejlődésén - a gazdaság előremozdulásán is. "
Működésük nyomát észre lehet venni, hisz most már gyakorlatilag kizártak bennünket az Európai Unióból, a támogatásokat már visszatartják, ugyanakkor az állam megelőzi (pl. a vőnek), a kiutalt pénzeket, amit már nem fogunk megkapni! Ha nem lenne légüres tér a fejedben, akkor láthatnád, hogy látszat és a diktatúrákra jellemző beruházása folyik, többek között a te pénzeden is és amiért én tiltakozom, hogy az én pénzemen is, gondolj a führered várba költözésére, stadionokra, ugyanakkor a kórházakban nincs pénz gumikesztyűkre, fertőtlenítőszerekre, WC papírokra, négy millió koldusok országa lettünk. A devizahiteleseket is jól megmentették, most 12,000- Ft.-al fizetek többet a lakásomért, mielőtt "megmentett" Orsós és bandája. És ez csak a jéghegy csúcsa, tudnék még mesélni! Eddig, ami "növekedés" volt, azt mind az Európai Únió támogatásából történt, az más, hogy volt olyan pofátlan a kormány (Orsós Vendel), hogy hozzáírta, hogy a Magyar kormány támogatásával is történt a beruházás! Hol élsz te?

2018.04.22. 21:31:44

@Mr. Neutron: értem én, hogy az általános iskolát se sikerült kijárni, csak azt nem értem, miért vagy ennyire büszke erre. Kérj kölcsön egy töri könyvet (mondjuk ne egy kommunista verziót), hátha megtalálod benne a demokráciát és a hatalmi ágakat.

2018.04.22. 21:35:28

@aquaticus: jöhetnek a nevek, kik lettek akkor milliárdosok.. addig én is írok párat: lézerjani, rogántóni, tiborcz elvtárs, mészáros. Nézzük meg kinek mennyi a pénzecskéje, utána lehet okoskodni.

káposzta 2018.04.22. 21:37:32

@tpl: Szerintem a >1 bites emberek körében nem :D De viccen kívül, a 30 év alattiak körében a fidesz sehol nincs, és szerintem 40 év alattiaknál is gyenge.

Visceroid 2018.04.22. 21:37:59

@aquaticus: "akkor most egy diadalmas ballib kormánnyal száguldhatnánk az államcsőd felé! "

Akkor ki lehet mondani végre, hogy ennek az őrült pazarlásnak és stadionépítésnek, meg mészároslőrincezésnek államcsőd lesz a vége? Mert eddig ezt nagyon nem akarta senki észrevenni, meg "a Zunió majd ad pénzt", meg "nyomtatunk majd többet", meg "most jól áll az állam". De azért az megvan, hogy előbb-utóbb ebből brutális zakó lesz?

Orsósellenes 2018.04.22. 21:41:18

@apro_marosan_petergabor: Arról nem beszéltem, hogy mennyi pénzt kell majd visszafizetnünk az Európai Uniónak a korrupció miatt! Szerintetek Orsós Vendel és bandája fogja majd azt visszafizetni? Nem, hanem újabb adókat vetnek ki, mert megszokták! Hallottátok, hogy a bankok (OTP Csányi) azért állt ki a fityisz mellett és támogatta a kampányát titokban, hogy eltöröljék a bankadót. Ezt már a médiákban is közzétették,(ez a korrupt banda ezt meg is fogja szavazni, bizonyára nem kis pénzért) ami megint egy költségvetési bevétel hiány lesz! Azt hallottad már, hogy a kórházakat kötelezték (ha van) fizessék be a költségvetésbe a megtakarításukat! NINCS LÓVÉ A KASSZÁBAN BASSZÁTOK MEG, mivel EU-s pénzeket sem fogunk kapni, nem lesz mit ebből ellopni, majd ránk hátékázzák ezt a lóvét, hogy legyen miből! Egyre jobban haladunk a csőd felé és ezt nem csak én mondom, hanem értelmes EU.-s politikusok is, de nem hozzák nyilvánosságra a véleményüket, mert abból krach lenne és nem a kormányt, hanem a magyar népet sajnálják, bár megérdemelnénk mindaddig, míg ilyen hülye emberek vannak közöttünk, mint te is! A führer és a Fityisz Soros pénzén nevelkedett fel, gusztustalan, amit tesznek! Most Soros kivonul, számos munkahely megszűnik, de nem is ez a legnagyobb baj! Az igazi civil szervezetek(nem a CÖF) támogatás nélkül marad, az elesett emberek, még elesettebbek lesznek, hisz ezután nem lesz olyan szervezet, akitől anyagi, jogi segítséget kérjenek, vagy azt csak azokat az anyagi nehézségeik miatt korlátozottan tudják teljesíteni! (Pl. Vöröskereszt, stb.). Ugyanakkor Mészáros stróman Lőrinc (akiről mindenki tudja, hogy okosabb Czukenbergnél és valójában a vagyon nem az övé, hanem orsós vendelé! Egy mínusz 40% IQ a száján még egy értelmes mondat nem jött ki, hasonlóan orsós Soros bérenc és migráns (Romániából szabadította ránk Causescu) orsós vendel!

monddazigazatmar 2018.04.22. 21:54:55

@Orsósellenes: Jajaja. Nálad hitelesebb forrás semmire nincs. Nem is értem, hogy miért nem rögtön az országot vezeted, miért zöldségezel...
A 4 millió koldus meg olyan nagyon éhes, hogy inkább megszavazta a fideszt még egyszer. Mert annyira koldus.

aquaticus 2018.04.22. 22:03:25

@okostojas007: Csak az adósságunk 16 000 milliárddal nőtt 8 év alatt, az a pénz valakit gazdagított.! És akkor a közművek privatizációjáról még egy szót sem ejtettünk...

aquaticus 2018.04.22. 22:06:32

@Visceroid: Ha legalább 6 osztályt elvégeztél és segít valaki, akkor rákukkanthatsz az EU statisztikáira, hogy fenyeget e bennünket a bukás! Még egyszerűbb, ha megnézed, hogy a ballibek kormányzati pozícióba kerültek e. Ha nem, akkor nem lehet baj...

Visceroid 2018.04.22. 22:14:17

@aquaticus: Ha te mondod, ecsém, neked elhiszem....

okostojas007 (törölt) 2018.04.22. 22:31:38

@aquaticus: mármint most a fidesz kormányról beszélsz? ahol a 18.000ből lett 27.000 +3500 manyup lenyúlás? Pubi, itt lenne az ideje, hogy felböfögj pár nevet, akik nulláról indultak, mint tiborcz és meszáros, és 100 mrd feletti pénzel rendelkeztek 4-8 év után. Addig csak hazudozol össze-vissza.

monddazigazatmar 2018.04.22. 22:47:16

@okostojas007: Annyira fájdalmasan hülye vagy. Tényleg furcsa, hogy van, aki még elkezdi neked magyarázni a bármit.

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.04.22. 22:54:28

Ezek után Arrogáns Antinónak, vagy Antilopónak fogják nevezni. Még a rezsiszilárdzságú pártszarkotmányba is beleírják igy: Magyarország államformája: autokrácia. Élén a csuti törpe áll vagy ül, attól függően szarik-e vagy hugyozik. Helyettese a tolvajok fejedelme : Anti-nó Ar-rogan-cia Goebbels hazugságügyi mini-steroid.

okostojas007 (törölt) 2018.04.22. 22:54:36

@monddazigazatmar: haha.. mivan hülyegyerek, cserélj megint nevet, te bérkommentelők gyöngye.

monddazigazatmar 2018.04.22. 22:58:46

@okostojas007: látod, megint mennyire hülye vagy? :D Fájdalmas

Kovacs Nocraft Jczsefne 2018.04.22. 23:10:03

A repedések már látszódnak a fidesz gőzhengeren. Nemsokára robban, szétfeszíti a felgyűlt gőz. A hétvégi tüntetéseken már tömegével jelennek meg a gőzhenger alkatrészei, fidesz jobbágyok, akik a pártban uralkodó áldatlan állapotokról számolnak be. A fortélyos félelem igazgat. A hátuk közepére nem kívánták az újabb kétharmadot. Belefáradtak a világgal szembeni harcba. Békére vágynak! Amelyik pártban már csak ilyen Antilopókhoz hasonló kreténekhez lehet nyúlni, ott már nagy a baj. A führer mellől elfogyott a levegő. Kósa lalák, arrogánciák, és különféle debilek a führer segge mögött lehajolva. Ez jellemzi a ma fideszét. És a kistelepülések cigány hordái, akik 10000 forintért még az anyjukat is eladják. Ők a fidesz valós támogatói.Szép kis kilátások. A führer hamarosan magához nyúl, meg a kötélhez. De előtte még visszatér Grazba, hátha tudnak megoldást megalomán viselkedésére.

okostojas007 (törölt) 2018.04.22. 23:20:36

@monddazigazatmar: bizony, látom, hogy hülye vagy :)

2018.04.22. 23:37:29

@aquaticus: az 80 % volt 2010-ben.
De a tartozást nagyon nem kellett azonnal visszafizetni. Talán még emlékszel, ősszel rúgtuk ki az imf-et...
talán még emlékszel, három részletben törlesztettünk. Talán még emlékszel, a manyup lenyúlása azzal volt indokolva, hogy törleszteni kell. 2010 végén...
Az pedig kimondottan szánalmas, amikor az elmúttnyócévet emlegetitek.

2018.04.22. 23:40:31

@monddazigazatmar: miért, aki 10 ezer forintért megvehető, az nem szegény?

2018.04.23. 00:00:59

@aquaticus: pont az eu statisztikái mutatják, hogy igen. Hogy pont arra haladunk, mint gyurcsánytakarodj alatt.
A tartalék felélve, a lakosság eladósodik, újabb hiteleket veszünk fel paksra kínai vasútra, amik soha nem térülnek meg.
A gazdaságunk külföldi tőkésektől függ, a forint stabilitása a német gazdaságtól, az államkötvények kamata a fed kamatpolitikájától...az eu 2020-ra kifuttatja a mostani támogatási ciklust, aminek a javát amúgyis lekértük...
Saját lábra kéne állnunk, de az nincs . Csak mankónk.
A magyar államkötvényeket valami rejtélyes alap vásárolja fel...csak nem önmagát finanszírozza az állam???
Bármikor beindulhat egy inflációs spirál, amit az emelkedő kamatok miatt nem fog tudni kezelni az államkincstár.

Aztán két dolgot még tisztán kell látnod: a hiány szerves része a kötvénykibocsátás kamatrésze is. Most ez alacsony. Ha a fed emel, itt is emelni kell. Ez automatikusan emeli a hiányt.
Ha az a bizonyos alap tényleg mnb érdekeltség, akkor a fidesz mesterségesen tartja fönn az állampapírok keresletét. Az pedig azt jelenti, hogy nincs kereslet!
Forint alapon legalábbis. Viszont deviza alapon azt jelenti, hogy a bevételek forintban, a tartozások devizában vannak...árfolyamkockázat...na ezért mondom, hogy 2006-ot írunk.
Ha jön egy válság, avagy az EU szétesik, végünk.

2018.04.23. 00:09:55

@aquaticus: annyira nem volt szörnyű a gazdasági helyzet, hogy nem a pénzügyminiszter jelentette be...
Hogy az IMF hitel egyharmada érintetlen volt. Hogy másik egyharmada az állami tartalékban volt, pusztán azért, hogy ne legyen érdemes betámadni a forintot .
Most ugyanez a tartalék csökkent csaknem nullára.

monddazigazatmar 2018.04.23. 01:06:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: De,de tudom. Annyiért vették meg őket. Gyurcsányék alatt ezek még bmw-vel jártak, mostanra lecsúsztak. Meggyesi mivel nyert? 19 ezerrel?

monddazigazatmar 2018.04.23. 01:08:44

@Könnyen elkaptuk, uram!:
"Ha jön egy válság, avagy az EU szétesik, végünk."
Hát ja. Ha meg kitör a zombiapokalipszis, vagy elszabadul a skynet, esetleg becsapódik a hold a földbe, akkor is.

aquaticus 2018.04.23. 06:59:22

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ha ilyen ütemben javul a memóriátok, akkor rövidesen eljutunk oda, hogy Gyurcsány adott kölcsön az IMF-nek... Balszerencsétekre a választók között kevesebb a hülye.....

hatodikx 2018.04.23. 07:30:47

@Könnyen elkaptuk, uram!: a mai ellenzék nem volt sohasem uralmon, akkor miért nem csinálta azt, amit amai rohadt kormány és Fidesz?
@Orsósellenes: Biztos 2002-ben, 2006-ban az MSZP jó helyen, jó bőven oszthatta a maga megtermelte krumplit, mert akkor ő nyert.

2018.04.23. 08:31:27

@aquaticus: úgy látom, elfogytak az érveid. Igazat adsz nekem, de nem mondhatod ki, ezért marad a cinizmus...

2018.04.23. 08:35:25

@hatodikx: miért ne csinálta volna?
Megyó azzal nyert, hogy beígért mindent. Azzal vesztett, hogy be is tartotta.
Gyurcsány bevallotta, hazudtak.
Tehát teljesült a kívánságod, ők IS becsapták a választókat. Ettől a fidesz felmentve?
Hivatkozhatsz arra, hogy Párizsban is robbantottak, engedjenek téged szabadon, ha felrobbantod a Lánchidat?

2018.04.23. 08:39:17

@monddazigazatmar: te nagyonhülye, válság mindig ismétlődően van. Legutóbb 2008-ban. Mikor lesz legközelebb? Ki tudja.
Az EU szétesésére pedig épp Orbán szokott hivatkozni, de neked lehet igazad, Orbán hülyeséget beszél, hisz az annyira valószínűtlen, mint a zombiapokalipszis....

2018.04.23. 08:45:00

@aquaticus: tehát: ha az ország fizetésképtelen volt, miért nem a pénzügy miniszter jelentette be? Vagy a miniszterelnök?
Honnan volt rálátása Kósának a pénzügyekre?

aquaticus 2018.04.23. 08:51:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: A pénzügyekre mindenkinek volt rálátása, úgy is mondhatnánk, hogy a bőrünkön éreztük.. Ezért nem juttok többé hatalomhoz....

2018.04.23. 08:54:49

@aquaticus: na, ez a meglátásod elárulja, mennyire nincs fogalmad az egészről....boldogok a lelki szegények.

aquaticus 2018.04.23. 09:14:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: A lelki gazdagok meg tüntikéznek...

hatodikx 2018.04.23. 09:21:45

@Könnyen elkaptuk, uram!: Párizsban nincs Lánchíd és éljen a z MSZP és DK örök barátsága, élükön .... élükön , kivel is.?.. a karácsonyi nyuszival és a perpetuum mobileval , Fletóval!

monddazigazatmar 2018.04.23. 10:08:49

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hát ja, a válságok ismétlődnek.
Te meg megszületsz, lélegzel egy darabig, aztán meghalsz. EZ is biztos. Akkor mi a szart izgulsz bármit is.

2018.04.23. 10:11:08

@hatodikx: látom, felfogtad. Ja, nem. NER pozitív vagy.

monddazigazatmar 2018.04.23. 10:46:57

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ó miattam tényleg nem. De azt magyarázod már egy napja, hogy ha ufóinvázió, eu szétesés vagy godzillatámadás történik akkor mekkora bajban leszünk.
Az nem tűnik fel, hogy ha szétesik az unió akkor mindenkinek szar napja lesz?

2018.04.23. 14:25:02

@monddazigazatmar: te tényleg azzal érvelsz, hogy megcáfoltam az érveidet?
De igazad van, hisz ha Romániának szar, akkor legyen nekünk is...

apro_marosan_petergabor 2018.04.28. 08:58:37

@Orsósellenes: Az intézetben ilyenkor mennyi gyógyszert szoktak felírni neked?
(Más - el szoktad olvasni amit írsz? - Nem ártana egyszer megpróbálni...
süti beállítások módosítása