B1 blogcsalád



Ez lesz, ha az ellenzék győz – nem káosz, hanem a demokrácia ünnepe

2018. április 05. - ashwood

img_7812-e1521708444663-1024x579.jpgA hódmezővásárhelyi polgármester-választás forradalma nem abban állt, hogy egyik fellegvárában győzték le a Fideszt, hanem abban: egy általánosan lefutottnak gondolt választásnak valódi tétet adott. De mi lesz, ha a vásárhelyi taktika országos sikert ér el?

Hogy mi történne Magyarországon, ha a Fidesz, élén Orbán Viktorral harmadik ciklusát kezdhetné jövő hétfőn, az nagyjából tudható. Minthogy a kedves vezető szótárából hiányzik a konszolidáció kifejezés – ezt mára az örök reménykedők is megtanulták –, így a "Folytatjuk!" valódi és meglehetősen ijesztő választási program. A választói felhatalmazás mértéktől alapvetően függetlenül folytatódna az autokratikus irányítás megszilárdítása – az alapozáson már rég túl vagyunk. Csak címszavakban:

– az NGO-k végleges kinyírása,

– egyre nyíltabb konfliktus az EU-val,

– egyre nyíltabb barátság Putyinnal,

– Mészáros Lőrinc és a többi, épp baráti oligarcha egyre nyíltabb gazdagodása, harácsolása.

Az sem kérdéses, hogy Orbán és csapata bármikor képes előrántani a kalapból egy újabb ellenséget, ha esetleg Soros vagy a migránsok már nem jelentenének kellő rettegnivalót az átlag Fidesz-szavazó számára.

Ennél sokkal nagyobb kérdés: mi történne, ha a Fidesz nem szerezne abszolút többséget a parlamentben, vagyis Orbán nem tudna kormányt alakítani.

A matematika rideg szabályai szerint, ha a Fidesznek nincs többsége az országgyűlésben, akkor az ellenzéknek van. Most az sejthető: a nem-Fidesz oldal legnagyobb frakciója a Jobbik lenne, utánuk az MSZP, majd az LMP és/vagy a DK. (Jelentősen nem bonyolítaná tovább a képet, ha még egy-két mikropárt is bejutna – önmeghatározásuk szerint ezek is inkább a baloldali, már most is erősen fragmentált oldalt gyarapítanák.)

Ezek a pártok egy, közös, koalíciós kormányt semmiképp nem lennének képesek létre hozni. Sem politikai identitásukból, sem múltjukból adódóan, de életben maradásuk szempontjából sem lenne üdvös számukra szoros közösséget vállalni egymással. A megoldás azonban mégsem káoszt, sőt, sokkal inkább a valós demokrácia diadalát teremtené meg.

Ahogy arról egyre több ellenzéki vezető is beszél: egy ilyen helyzetben az egyetlen, valós megoldást egy technokrata kormány megválasztása jelentené, amely mögött még formális koalíció sem állna – mindössze az a parlamenti többség, amely széttartó ideológiai háttere miatt csupán a legkisebb közös többszörös, a sokat és kedvel emlegetett, de mindeddig nem létező nemzeti minimum mentén lenne képes és hajlandó a kabinetet támogatni. Egy ilyen felállás annyit tenne Magyarország demokratizálásáért, mint senki és semmi a rendszerváltás óta. Ugyanis:

– a parlamenti pártok valódi vitára lennének kényszerítve, a Fidesz által tudatosan kiüresített törvényhozás, a népképviselet valódi terévé válna ismét,

– a kormány ténylegesen végrehajtó hatalmi szerepbe kerülne, megszűnne a határozati kormányzás, a kabinet lenne "kiszolgáltatva" a parlamentnek, nem kormányhű vazallusok, alárendelt szerepet játszó politikus lennének a megválasztott képviselők,

– hanem, ahogy azt a klasszikus jogállami normák megkövetelik: a kormányt számon kérő, választott képviselő,

– minden érdemi döntés előtt valódi, nyílt vitára és egyeztetésre lenne szükség a többséget adó politikai erők között.

Aki azt gondolja, hogy ilyen körülmények között az ország azonnal káoszba süllyedne, alaposan téved. (A Fidesz által haldoklónak beállított nyugati államok gond nélkül képesek fél-egy-másfél évig is működni klasszikus értelemben vett, megválasztott kormány nélkül.) Minössze egy működő költségvetést kellene összeraknia ahhoz ennek az elképzelt, technokrata kormánynak, hogy az ország észre se vegye: nem minden idők legszilárdabb kormánytöbbsége adja a kabinet tagjait. Ez pedig korántsem olyan problémás, mint amilyennek látszik. Bőséggel elég egy "copy paste" büdzsé, az inflációval felszorozva. (Kétségtelen, hogy ez nem tükrözné a többséget adó pártok ideológiai álláspontjait, azonban nem is ez lenne a cél.)

Egy ilyen, technikai koalíció azonban utat nyitna a benne szereplők számára, hogy:

– parlamentáris eszközökkel számon kérjék az Orbán-kormányok nyolc évnyi bitangságait,

– érdemi felügyeletet biztosítsanak a most teljesen szabadon garázdálkodó titkosszolgálatok felett,

– a demokratikus játékszabályoknak megfelelő választási rendszert dolgozzanak ki,

– majd – körülbelül egy év elteltével – előre hozott, de immár valóban az "egyenlő pályák, egyenlő esélyek" elvének megfelelő választást írjanak ki.

Természetesen – erről Orbán jó előre gondoskodott – számos ponton képtelenek lennének megbontani a NER-t. Nem tudnák elzavarni Polt Pétert vagy Matolcsy Györgyöt, és a többi Fidesz-kádert. Ez persze erősen akadályozná a valódi és jogszerű számonkérést, de ezekre a problémákra is akad jogállami megoldás. Így például - ahogy azt minden ellenzéki párt szeretné – Magyarország csatlakozna az uniós ügyészség felállításához. Ez a szervezet természetesen csak az EU-s pénzek felhasználása feletti jogi kontrollt biztosítaná, de már így is hatalmasat léphetne előre az ország például az Elios-ügy feltárásában.

Nem meglepő, hogy a Fidesz mindent elkövet, hogy egy ellenzéki győzelmet a végpusztulással, az apokalipszissel és a Ragnarökkel tegyen egyenlővé. Valóban ezt is jelentené, de nem az ország, hanem Orbán és sleppje számára.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8113812468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aquaticus 2018.04.05. 17:38:44

Ha az ellenzék győz, akkor az lesz, ami Hódmezővásárhelyen is várható, ahol úgy el fogják zavarni ezt a szerencsétlent, hogy a lába sem éri a földet.

sZulamith 2018.04.05. 18:15:13

Mind nagyon jó lenne ami posztban olvashat, és a cimével is tökéletesen egyetértek. Véleményem szerint egy a bőkkenő, hogy a magyar emberek kissé le vannak maradva a demokrácia civilizált értelmezésétől. A parlamentebe beválasztottak is magyar emberek:)

Lévai András 2018.04.05. 20:59:43

@NFL55T: persze. Pont úgy, amint a MIÉP koalíciós partner volt anno. :D

Quadanium 2018.04.06. 08:20:48

Káosz lesz, nem kell magyarázni.
Nézzétek mi van egy egyszerű kérdéssel: melyik ellenzéki jelöltet állítsuk, melyik körzetben a kormány jelöltjével szemben. Pedig nem nehéz.

Ennél egy cseppet bonyolultabb az ország kormányzása....
Káosz.
Ha bukik Orbán, remélem LMP-Jobbik koalíció lesz, abból talán lehet valami, bár igen erős kétségeim vannak ezzel is.

nnnnnnnn 2018.04.06. 08:35:49

ha karácsony gergely betartaná az ígéretét és adómentes lenne a minimálbér, másnap a vállalkozók 90%-a egyből minimálbérre jelentené be az összes alkalmazottját és kétperc alatt csődbe menne az ország.

a többi hülye ígéret következményét ne is említsük :D

amúgy mi lenne? semmi, elvitázgatnának a parlamentben hónapokig, akár egy évig is, közben nem történne semmi. azt gyorsan megszavaznák hogy megint legyen kétkulcsos az szja. gondolom a csók-nak és hasonlóknak is vége lenne. az államkasszát hetek alatt lenulláznák. kb erre számítok.

zizi77 2018.04.06. 09:02:39

Ha jól emlékszem a választási rendszer megváltoztatásához 2/3 kell, de ha az meglenne az ellenzéknek, akár már kormányozni is tudnának.
Egyébként meg ha nem lesz Fidesz 50% akkor egy-két mandátumért az LMP-vel, többért a Jobbikkal fognak koalázni. Lehet álmodozni itt bármiről, de ez a realitás.

ogli dzsí 2018.04.06. 09:02:44

A valasztas maga a demokracia unnepe.

En az ellenzek ellen szavazok ezuttal, de mindenki mennyen el szavazni.

Medgar 2018.04.06. 09:22:44

Ez lesz, ha az ellenzék nyer:
DK: 12ora.dk.info.hu/
MSZP: 24.hu/belfold/2017/12/09/bemutatta-programjat-az-mszp/
Jobbik: kampany.jobbik.hu/a-jobbik-2018-as-valasztasi-programja/
LMP: lehetmas.hu/valasztasi-programunk/

És akkor valaki ezekből rakjon össze nekem egy egységes működő programot, és fogadtassa el mind a négy párttal...

szepipiktor 2018.04.06. 09:59:33

Minden gondolkodni képes ember tudja, hogyha az ellenzék nem nyer (nem tud koalíciót alkotni) 1/2-al, akkor a következő félévben-évben orltári zűrzavar, utcai események lesznek és a fidesz a bebetonoztt intézményeivel (ügyészség, bíróságok, média, alkotmánybíróság, számvevőszélk stb) és a döntően fideszes polgármesterekkel ellenzékből is szétzilálja az új kormány, lehetetlenné teszi az ország vezetését.
Ezt nindenki tudja, csak az ellenzéki média munkatársai nem.

szepipiktor 2018.04.06. 10:01:45

Ja és azt is tudja mindenki, hogyha a fidesz nem nyer, akkor a baloldal azonnal alkut köt velük és maradhatnak. A szocik is részesednek a krrupcióból, míg az emberek sokadik becsapását (ami a baloldalnak történelmi szokása) azzal fogják indokolni, hogy ez is jobb, mintha a szélsőjobbos nácik kerülnézek hatalomra...

Lehetnék én is 2018.04.06. 10:12:59

Az anarchiát talán mégsem kellene demokrácia ünnepének nevezni.
Többen írták, hogy nem egyszerű szivárvány-programot alkotni.
Attól sokkal egyszerűbb, de még mindig a lehetetlen kategóriába tartozik a kormány struktúrájának meghatározása (ugye máshol vannak a hangsúlyok). És attól kicsit nehezebb a saját delegálású, de politikailag független miniszterek elfogadtatása a többiekkel. Kormány nélkül kormányozni meg legalábbis rizikós.

selek 2018.04.06. 10:26:49

Ashwood, elegem van már abból, hogy a közoktatás silányságàt kell leolvasnom minden nap a magukat véleményformáló irogatók munkájából. Sokadszor szögezem le, hogy sokban különböző csoportok közös véleménye a metszetük, amely a legnagyobb közös osztót jelenti. Lásd hat(LMP) és kilenc(JOBBIK) háromban tud megegyezni, ez a metszetük, legnagyobb közös osztójuk, mí a 18 a legkisebb közös többszörösük, ami mögé nem tud odaállni lmp, jobbik. EZ A HIBA ÁLTALÁNOS AZ EGÉSZ STUPID KÖZÉLETBEN, KÖZBESZÉDBEN
TÁN EZÉRT BIRKA ITT A TÖBBSÉG ??? Ne szavazz 2010 előttire, ne Orbán, ne Gyurcsány , mert birkává tett vagy ez a 22-es csapdája. Ugye, értesz valamit abból, amit leírtam?

BALTAZÁR 2018.04.06. 10:34:32

Akik a jelenlegi állapotot a demokrácia halálaként állítják be, egyszerűen
nem mondanak igazat. Az ugyanis, hogy egyetlen párt vagy pártszövetség sem képes még csak megközelíteni sem a Fidesz támogatottságát, az nem a demokrácia hiánya hanem az ellenzéki pártok támogatottságé.
Pont.
Sok ellenzéki párt vagy pártocska erején-támogatottságá jóval felüli hangerővel üvölti tele Európát az ellehetlenített választási feltételekről holott egyszerűen csak bénák, hiteltelenek stb...
Bullshit uraim!!
Az a nagy büdös helyzet, hogy a 2002-2010 közötti ámokfutás, csőd, miniszterelnöki casting, Öszöd beleégett a választók emlékébe és bizony az átlagembert nem Mészáros Lőrinc érdekli hanem a saját munkabére, hitele, rezsije. (A bevándorlók és Soros őrület sem hiszem, hogy sokat hozna a Fidesz konyhájára, bár jó lóra tesz az aki az emberi butaságra épít)
A Fidesz erejét én abban látom, hogy az agresszív kommunikációjával elhiteti az ostoba választókkal, hogy ő a megmentő.
A kicsit már gondolkozni is képes rétegek viszont azt Sorosozáson túl azt is látják, hogy mekkora lépéseket tettek a gazdaságban.
(Bank/Multi adó aminek következtében nem vonult ki senki, sőt..., a gazdaság fehérítése, közmunka beindítása, egykulcsos adó... sorolhatnám.)
Orbán bolond lenne az EU-t végleg eltolni magától. Elmegy a falig, eléri amit lehet, amit tud, de a végén mindig megegyezik az EU döntéshozóival.
Ehhez az asszertív politizáláshoz eddig nem szoktunk hozzá.
A baloldali kormányok kritikátlanul átvették amit Brüsszel/Világbank stb kiadtak nekik.
Ennek vége. Természetesen a konfliktusok ennek a politikának elkerülhetetlenül a részét alkotják.
Ettől azonban még nem halt meg a demokrácia.
Akkor sem fog ha a Fidesz megint nyer amire nagyon jó esélye van.

selek 2018.04.06. 10:39:42

@Kivlov: pénztáros lölőre sincsen szükség, ahogy Kósa mama hízlaldára, csányi báróra, semjén vadász nádorra, ellopomtolcsyra, pintér főúri bandériumokra nyögdíjas belügyesekből, tompika kokósra, lézer kastélyosra, otthon vigyázok a manyupr selmecire, hozok rezsit ha nincs sziszire, pótolom gitlert ha nincs orbànra,, NINCS SZÜKSÉGÜNK A MAI KORMÁNYRA !!!

Lehetnék én is 2018.04.06. 10:44:39

Legyünk komolyabbak kicsit.
A költségvetésről írod:
"Bőséggel elég egy "copy paste" büdzsé, az inflációval felszorozva."
Tekintve, hogy zorbánmindenüzlettársátfelakasztjuk jellegű akción túl minden ígéret jelentős költségvetési kihatással van, marhaság a copy pate.
Mint ahogy az is marhaság, hogy jelentős változásokat ígérnek ellenzéki pártok forrásmegjelölés nélkül (ugyanis nem rendelkezik az ország évi 10-20% elköltetlen többlettel. Pl. ha 3 %-kal megnöveled az eü-ráfordítást valahonnan el kell venned 3%-ot. Ráadásul tartósan, mert elég rosszul venné ki magát, ha 2 év után csökkented az eü-rátát.
Namármost itt sokan sokfélét ígértek. Amihez a meglévő rendszerből és egymás kárára kell elvenni, erről jobb lenne előre megegyezni a nagyondemokratáknak.
Az alacsony bérek adómentességét szinte mindenki ígéri. Ami ktgvetési lyukat jelent. Mivel fogják betömni? Kb 2 millió ember kedvezményét 10 ezer ember adónövekményéből? Nincs az az egyszerű excel amiben ez kijön.
Növelni az eü-kiadásokat és csökkenteni a befizetéseket, egyszerre. Hogyan?

morph on deer 2018.04.06. 10:51:10

Mi lesz, ha az ellenzék győz?

Például orbánéknál hirtelen megugrik az egészségügyi költség, de telik rá a Fásy Ádámnál előadott “Fehérvári huszárok” című dalmű bevételeiből. Közben viktor dolgozik “A budi mellől a stadion mellé (és vissza)” munkacímű memoárköteten.

Mészáros repülőgépét plusz üzemanyagtartállyal szerelik fel, hogy leszállás nélkül elérhesse a Kajmán szigeteket, mert onnan fogja intézni többek közt a Facebook és a Microsoft felvásárlását.

Rogánék rugalmas lakása egy gumiszobával bővül, de ezt csak helikopterről lehet látni.

Semjén megrendeli “A rénszarvastenyésztés alapjai’” című szakkönyvet és elkezd svédül tanulni.

Kósa vezeklésként “A kiskondás és a farkasok” című mesével haknizik óvodáról óvodára.

Lázár Jánosnak nagy jövőt jósolnak Márky Zay táskahordozójaként. “Ügyes ez a János” mondta a főnöke is.

Matolcsy végre megvalósíthatja Schmidt Máriával közös szemüveg-üzletláncát, - ahogy Bagi-Nacsa megjövendölte - bár közben Matolcsy a fehér bot gyártásban is érdekeltséget szerzett.

Simicskó a szülésznők és bábák továbbképzésére nyújtott be javaslatot, mely szerint már a szülészeteken el kell kezdeni oktatni a fegyverforgatást minden újszülöttnek, “Bölcsőtől a koporsóig ágyúval (is) verébre” címmel.

P. Sanyi bácsi a következő rendszert is hűen fogja szolgálni, ‘győzTEK’ néven új szolgálat indul.

Bayer Zsolt saját tervezésű falvédőket árul, nagy sikerrel. Legújabb műve “Kurvaanyám, Katolikus Lettem” egy újabb lovagkeresztre érdemes alkotás komoly elismerést váltott ki rajongói közt.

Bencsik András “megbékélés” menete még mindig tart, szakértők szerint akár 2022 is lehet mire az utolsók, a zimbabwei vendégtüntetők elérik a Kossuth teret.

Amint további információk érkeznek, természetesen azonnal megosztom..!

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.06. 10:51:16

Ha az ellenzék nyer, először késhegyre menő viták lesznek, hogy ki adja legfelsőbb vezetést (miniszterelnök és miniszterek) aztán folyna az osztozkodás az államtitkári pozíciókért, miközben a fideszes káderek vaskosan betartanak az ügyvitelnek, ezért a középvezetésig szinte mindenkit le kellene cserélniük, úgy, hogy közben azért az élet nem állhatna meg.

Na de mi van akkor, ha a fideszkáderek Vitya utasítására, szinte egy emberként felmondanak, mert amúgy is kirúgnák őket előbb vagy utóbb? Hát, akkor jön az igazi káosz, félbemaradt ügyek, leálló államapparátus, hozzánemértő új vezetők, a nem fideszes káderek pedig megrogynak a túlmunka alatt... Szóval jön a káosz, miközben a parlamentben az ellenzék (fidesz) egységes, és a (narancs)média azt harsogja, hogy ez lett a választás eredménye, lehet megnézni...

Biztos vagyok benne, hogy ebben az esetben egy előre hozott, "demokratikus" választás 4/5-ös fidesz győzelmet hozna.

@sZulamith: Az egy másik dolog, hogy Magyarországon az emberek nem értik a demokráciát, mivel Magyarországon a demokrácia nevű izének nincs hagyománya. Nem tud senki 5 egybefüggő évet felmutatni, amikor demokrácia lett volna kis hazánkban. A magyarok a mai napig királyt választanak, és legtöbbször a hit és az ígéretek vezérlik a kezeket, amik az X-et rajzolják a választólapra.
Egyébként ez volt az ún. "arab tavasz" veszte is, az erőszakos demokráciaexport valójában csak egy szimpla trónutódlási háborúhoz vezetett, nem értik hogy a "demokrácia" nevű uralkodó hogyan fogja az életüket irányítani, ezért elmentek mindenfelé körülnézni, és ahol jó életet remélnek, ott fognak letelepedni. Ha a jobb élet nem jön be, akkor még mindig jöhet az "allah akbar". Erre láttunk példákat az utóbbi 3-4 évben, nem keveset.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.06. 10:51:36

@Lehetnék én is: "ha 3 %-kal megnöveled az eü-ráfordítást valahonnan el kell venned 3%-ot."

Börtönbe vetem a csúti gecit, nem tudja ellopni azt a 3%-ot, máris van rá fedezet.

_most_ 2018.04.06. 10:53:41

Szerintem a fidesz veresége a kommunizmus bukásához lenne hasonló. Az emberek többsége felszabadultan es boldogan ünnepelne, persze lenne egy kis zűrzavar utána, hogy hogyan tovább. Mindenki döntse el, hogy örült-e a kommunizmus végének vagy nem.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.06. 10:54:02

@selek: "elegem van már abból, hogy a közoktatás silányságàt kell leolvasnom minden nap"

Akkor menj szavazni a csúti geci ellen, és talán más hajlandó lesz az oktatás javításával foglalkozni.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.06. 11:00:05

@morph on deer: Beérném azzal is, ha 1990 óta korrupcióban érintett ÖSSZES politikus sittre kerülne, azokkal együtt, akik korrumpálták őket, DE valszleg ez sosem fog megtörténni, mert a mai napig, politikai hovatartozástól függetlenül fedezik egymás s@ggét és nem b@sztatják nagyon a veszteseket, mert előbb vagy utóbb, az aktuális elit is leváltásra kerül, és akkor az Ő s@gge is érintett lesz b@sztatásügyileg...

A mostani ellenzék sem tisztább, csak amikor hatalmon voltak még nem ismerték azt a nagyüzemi módszert, amit a fidesz fejlesztett ki a pénzfolyam csatornázására, de mivel a módszerek és az elvek publikusak, most már nincs akadálya a fideszes módszert felhasználni...

Lehetnék én is 2018.04.06. 11:03:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: komolytalan vagy.
Én meg figyelmetlen. Csak egyszerű állításokat kellett volna tennem, az összefügéseket keresnem - túlzó lépés volt.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.06. 11:07:24

@selek: Csányi báró széke a legstabilabb az országban. Nem fogsz találni még egy olyan embert, akinek a s@ggét a mindenkori politikai vezetés a lehető legfényesebbre nyalja. Csányi magiszeter olyan a magyar politikában, mint Svájc Ájrópában. Tök mindegy, hogy körülötte mi zajlik, abból mindenképp haszna van, a háborúkból kimarad, mindenki csak irigyli és kereskedik vele, kortól, nemtől, vallástól etnikai és politikai identitástól függetlenül.

Wildhunt 2018.04.06. 11:14:31

@Medgar: mit összerakni? Ez így, egyszerre. Plusz numerus clausus, ahogy azt a bölcs vezetőik is megmondták arra az esetre, ha a jobbik kormányra kerülne.

selek 2018.04.06. 11:18:13

@Magánvéleményem: bizonyára felfejthető vagyonosodàsa, nyilvánosságra hozható és lesz, aki hoz írásos bizonyító erejűt, hogy visszaüljön a Takaréktár utcai kisszékbe. Egyébként államositva, de bonafarm szerint működtetve klónozni kell a módszert minden magyar értelmes iparágra

morph on deer 2018.04.06. 11:20:40

@Magánvéleményem:
“de mivel a módszerek és az elvek publikusak, most már nincs akadálya a fideszes módszert felhasználni...”

Viszont az még “optimális”, azaz legrosszabb esetben is eltart egy darabig, mire igazából beindul, azaz máris nyertünk. Ha pedig abból indulsz ki, hogy a pártok mennyire képesek kooperálni, lehet, hogy a lopásban sem lenne akkora egyetértés mint most, sőt, még az is lehet, hogy ádázul figyelik egymás kezét, tehát már megint jobb lesz a helyzet!

Mindenesetre ez most már túl olajozottan negy ahhoz, hogy bármi más megállítsa az ország intézményesített lerablását és a lakosság szájának morzsákkal való betömését még pár évtizedre...

szani12inda 2018.04.06. 11:28:20

Tekintsünk el attól, hogy szerintem sajnos az is csak vágyálom , hogy a fidesz ne nyerné meg simán a választást (sőt szerintem a 2/3 is meglesz).
Tehát feltéve , hogy a fidesznek nem lesz meg az 50% madátum, ez nem jelenti azt , hogy az ellenzék nyerte a választást , ugyanis ilyen nevű induló nincs. Kormányt alapból a legnagyobb frakcióval rendelkező párt alakíthat, ez pedig szerintem a legoptimistábbak számára sem kétséges , hogy a fidesz lesz. Tehát az tuti , hogy Áder Orbánnak ad kormányalakítási megbízást. Ezután sok minden történhet, de az biztos nem , hogy azt mondaná, hogy jól van alakítson inkább más kormányt. A legvalószínűbb , hogy megtalálja azt az 1-2 átszavazót akivel már meg lehet a többség.

morph on deer 2018.04.06. 11:32:15

@Magánvéleményem:
“Na de mi van akkor, ha a fideszkáderek Vitya utasítására, szinte egy emberként felmondanak”

És élnek - miből is?
Közmunkásnak mennek, vagy inkább disznópásztornak Kósáékhoz?

Igaz, pár (tíz)ezer vadiúj disznópásztor eléggé meg tudná dobni a termelést. Főleg, ha belegondolsz, hogy új magyar sertésnevelési módszert lehetne bevezetni: minden disznó mellé egy másik, mint ‘personal trainer’!

Úgy is a fideszkáderek tudják legjobban, milyen is igazi disznónak lenni, legalább hasznosulnának a tapasztalataik..!

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.06. 11:35:38

@morph on deer: Tartok tőle, hogy ha a lopáson összebalhéznak, és a fidesz rásegít a narancsmédiával, akkor a legkisebb guruló forint is kap akkora hírverést mint Kósa milliárdjai, és ez a következő választáson újra fideszes 2/3-ot fog hozni...

@selek: A vagyonosodása kishíján publikus, az OTP vezetőségi mandátum nagyon jövedelmező, főleg azóta, hogy részvényopciókat kap a vezetés. Csányi magiszter pedig ért a pénzhez, és mivel a trónja stabil, minden politikus hozzá akar dörgölőzni, tőle remél támogatást, ezért Csányi úr befektetéseit elkerüli a politikai kib@szósdi, így jó hozammal működnek.

Szólj, ha rosszul látom, és elkerülte a figyelmemet egyetlen olyan eset is, amikor politikai okok miatt bedőlt egy Csányi érdekeltségű cég...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.06. 11:42:16

@morph on deer: Jelenleg a közepesen képzett munkásokra égetően nagy szükség lenne szerte az országban, nem hiszem, hogy tömegesen munkanélküliek maradnának.
Mindezek mellett úgy gondolom, hogy a gázszerelő ipar is támogatná őket arra a pár hónapra, amíg a mostani ellenzék által kreálható koala kimúlik, és az új választások után, amit a fityisz nyer bő 2/3-dal, a támogatás lélektani hatására mostaninál sokkal lojálisabban nyalhatnák fényesre a Kedves Vezető hátsó fertályát.

antiinternáci 2018.04.06. 11:45:08

Miért baj az, hogy a nemzeti érdekeink ellen folyó internáci felforgató tevékenységet a haza védelme érdekében korlátozni fogják?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.06. 11:54:36

@szani12inda: Sokkal valószínűbb, hogy Orbáncék nem akarnak kisebbségi kormányt alkítani, és röhögve nézik végig az ellenzék vergődését, amíg a koalát megpróbálják megszülni. Aztán amikor nyilvánvaló lesz, hogy halva születik, akkor új választásokat ír ki a bajszos, amit a fidesz elsöprő többséggel behúz.

Sose felejtsd el azt, hogy a fideszé a narancsmédia, és ezzel a koalaszülést úgy állíthatják be, hogy az embereknek egy életre elegük lesz a töketlen bagázsból. Szerintem ugyanis az ellenzék egy töketlen bagázs, levitézlett politikusokkal és szalonnácikkal megtűzdelve.
Az elmútt 8 év alatt képtelenek voltak megújulni, és igazi alternatívát kidolgozni a fidesszel szemben, most 2 hónap alatt sem fog nekik sikerülni, HMVásárhely pedig helyi eset volt, abból nem érdemes országos eredményre extrapolálni, mert az a lokális politikai dolgoknak szólt.

Egyetlen helyes döntést látok csak, az MKKP-t kell támogatni, Örök Élet, Ingyen Sör, Balaton Nyíregyházáig!

antiinternáci 2018.04.06. 12:05:01

@Magánvéleményem:

Ezek is lopnak!
Most újra rajtunk a sor, mi akarunk lopni!
Kvóta nem létezik, kerítés nem kell!
A tömeges idegen kultúrájú bevándorlás jó!

Kb. ezen jelmondatokjal foglalható össze az internacionalista erők kampánya.
Vagy hallottál valami mást is?

Az utóbbi bő 70 évből 60-ban az internácik voltak hatalmon.
90-re tönkrement az ország.
98-ra Horn-Bokros megint csődbe vitte az országot
2007 végére, tehát már a válság előttre(!!!!) Gyurcsány - Veres (10% hiány, drasztikus munkanélküliség, Himalája méretű korrupció, stb...) államcsődbe juttatta az országot, addigra drasztikusan lemaradtunk a V3 országoktól, így ért minket a válság ami a bolsevistáktól legyengült országot a világ legrosszabb kilátású két országának egyikévé tette.
2008-2009 kilátástalanság Bajnai alatt, lemaradás fokozódik...

Tehát minden internáci kormány után csődmenedzselés következett..

Ezt akarja valaki?

És akkor még csak a gazdasági borzalmakról beszéltünk.
A folyamatis bolsevista hazudozás, gyűlölködés, magyarellenesség ennél sokkal nagyobb bűnük volt. Ha csak egyetlen dolgot említünk, a II. vagy "Önkéntvállalt" Trianon néven elmíthető 2004. december 5-i magyarellenes gyűlöletkampányukat (amit Gyurcsány azóta sem átall folytatni), azzal már örökre kiírták magukat Magyarország közös ügyeiből.

szani12inda 2018.04.06. 12:07:17

@Magánvéleményem: Hatalmi pozícióból is megtehetik ezt , ráadásul sokkal könnyebben. Már csak elvi alapon sem fogják másra hagyni a kormányalakítási próbálkozást. Ha nem sikerül többségi kormányt alakítaniuk (addig a mostani marad ügyvezetőként), teljes erejükkel rátolhatják a dolgot az ellenzékre , a mostani kampány babazsúr lesz ahhoz képest. Aztán kiírják az új választást a megfelelő pillanatban és behúzzák a 4/5 öt.

Cycmen 2018.04.06. 12:16:40

Látom tombol a demokrácia, törölgetik a kommenteket! Kedves poszter ettől még buktok, ha tetszik ha nem!

impala 2018.04.06. 12:19:46

@nnnnnnnn: sokan most is minimálbérre jelentik be az embereiket, hogy "takarékoskodjanak", és szerintem nem a munkáltatónak lenne adómentes.

inreallife 2018.04.06. 12:49:57

szerintem az nem kaosz, ha egy adott kormanynem valtoztat meg egyetlen torvenyt sem mondjuk 1 ev alatt. sot, ujat sem hoz. hollandiaban sincs kormany, megis igen stabilan elnek az emberek a valtozatlan korulmenyek kozott. ha pedig valamihez megis meglesz 101 kepviselo tamogatasa, akkor az valszeg valami fontos partokon felett ativelo dolog.

pl paks2 leallitasa szinte biztosra veheto. ez lenne a kaosz? ketlem. az ugynokaktak nyilvanossa tetele. ez is kaosz lenne? legfeljebb azoknak, akiket erint, de pont azokat nem tudom sajnalni. a korrupciogyanus ugyek vizsgalata kaoszhoz vezet? talan a fideszben igen. ha ezt jelenti a kaosz, szerintem akkor ennel jobbat nem is lehetne kivanni...

ogli dzsí 2018.04.06. 13:07:11

@impala: nem, ma kevesebb mint 400ezer minimalberes van/4,5 millio melosbol/, es mar ok is fizetnek egy kis SZJAt

2010 elott 1 millio felett volt a szamuk

ogli dzsí 2018.04.06. 13:09:50

@inreallife: paks 2t senki sem fogja leallitani, meg abban a valoszinutlen esetben se ha az ellenzek nyer

ugynokaktakrol is el fognak feledkezni, ugyanis a ballib nelkul nincs ellenzeki tobbseg /veluk sem de hatha ugye/

korruopcios ugyekbol szinten semmi sem lett ahogy az eddigi 7 /8?/ kormanyvaltas utan se lett soha semmi

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.06. 13:18:10

Miért van az, hogy minden fideSSfasszopó magyargyűlölő ruszkibérenc? Még csak véletlenül se keveredik közéjük igaz hazafi.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.06. 13:30:54

@antiinternáci: "Miért baj az, hogy a nemzeti érdekeink ellen folyó internáci felforgató tevékenységet a haza védelme érdekében korlátozni fogják?"

Nem baj. A gecit tíz-húsz évre leültetik hazaárulás miatt, nem látom, miért lenne ez baj.

Egyébként a geci már rég nem internáci. Inkább mondd rá, hogy Putyin pincsije. Vicces, hogy Putyin a seggében horgya.

ogli dzsí 2018.04.06. 13:48:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: szerintem sokan orulni fognak hogy Orban marad

Mert ha most veszitene, akkor csak rovid ideig tartana az orom, hogy megbukott a patasgeci, ha viszont megint nyer akkor 4 evig konstans mindennap meg fog bukni...

...azaz, meg kell ezt gondolni elvtarsak

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.06. 13:56:03

@ogli dzsí: Elvtársad neked a geci gazdád és az egész kádárista söpredék. Én jobboldali magyar hazafi vagyok, semmi közöm hozzátok.

sZulamith 2018.04.06. 13:58:54

@Magánvéleményem: Nem vonom kétségbe, hogy az ellenzék győzelme eseten lesz egy kis káosz. Viszont olyan szakemberek mint a jelenlegiek - 1-2 kivételtől eltekintve - elsőre lesznek. Persze jobbat, és főlegt nem párthoz kötődés legyen a döntő. Koalició esetén ez bejön. .
Mindennek ára van. Annak is, hogy miközben a kis eberekből élnek azt mondják, hogy "aki nem vitte semmire, az annyit is ér. Ez a fajta megitélés nem érdemel győzelmet. .

inreallife 2018.04.06. 14:33:59

@ogli dzsí:
feltetelezes. en megadnam a lehetoseget, mert jo lenne, te eleve lazarod, hogy ugyse, ezert a lehetoseget is eldobnad, igy a megjegyzesed nem tudom maskepp ertelmezni, mint egy fidesz melletti kiallas. ha barmilyen kicsi esely is van, hogy a korrupcio tetten ertheto legyen, akkor azt megragadom. ha tetszik a regnalo hatalomnak, ha nem. a buncselekmenyek elkovetese utan jarjon buntetes. nalam errol szolt 2018-ban a valasztas...

ogli dzsí 2018.04.06. 14:34:56

@sZulamith: persze azert kuldtek el 2/3dal a faszba az egesz bandat mert rohadt nagy szakerteseket rendeztek, nem volt az olyan regen

ogli dzsí 2018.04.06. 14:37:12

@inreallife: nem lesz semmi ilyesmi, nagy osszegben fogadok veled ha akarod

ELSZAMOLTATAS soha nem volt meg a rendszervaltas/szemkilovetes utan se pedig akkor kisse mas volt a hangulat mint most

inreallife 2018.04.06. 14:56:35

@ogli dzsí:
ez nem ellenerv azert, hogy maradjon a tolvajbanda. nem mellesleg le kene valtani a kommunizmus mai megtestesitojet, orbanek meg mindig a 20. szazadban elnek, plakatorzo es plakatrongalo hordak jarjak a varosokat. senki nem akar olyan orszxagban elni, mint amit a fidesz nekik szan...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.06. 15:09:19

@ogli dzsí: "ELSZAMOLTATAS soha nem volt meg "

Olyan se volt még, hogy ELLOPTÁK A FÉL ORSZÁGOT. Úgyhogy ne reménykedj.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.06. 16:28:13

Nah, a narancskomcsi trolloknak lejárt a munkaidejük? Nincs aki gyűlölködjön.

ogli dzsí 2018.04.06. 17:07:17

@inreallife: Ehhez kepest Orbanekkal a legelegedettebb a nep egesz Europaban.

Nincs masik kormany v part egesz Europaban ami 8 ev utan meg mindig a szavazatok 45-50%at szerzi meg.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.04.06. 17:25:50

@ogli dzsí: Emlékszem, Kádár alatt még ennél is sokkal elégedettebbek voltak a magyarok. Nem is beszélve Puityin Oroszországáról, meg Észak-Koreáról...

Az a baj veletek fideSSfasszopókkal, hogy sötétbbek vagytok vagytok, mint éjszaka Putyin seggében a csúti geci.

taga20 2018.04.06. 17:43:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

haver, ezé a kommentér jár a pacsi, me ezt én se tudtam volna szebben mondani:)))

easy mango 2018.04.06. 17:45:12

@ogli dzsí: az, hogy az az 1.3 millió iq50 magyar választó, aki a mérleg nyelvét billenti minden választáson, elégedett a mai kormánnyal, és így a fidesz a legnépszerűbb, az valóban nagy érdem. Igazán nagyszabású politikai teljesítmény magad mellé állítani őket. Pár kiló krumpli, 4-5.000 forint rezsicsökkentés és kész. A tenyeredből esznek. Ha még be is paráztatod ezeket a szegényembereket, hogy jönnek a migránsok, beköltöznek a házaikba, és akkor már nem ők lesznek Magyarország szegényei, mert elveszik tőlük ezt a pozíciót az afgánok, na akkor még úgy is a tenyeredből fognak enni, ha az a tenyér néha pofoncsapja őket.
Egyértelműen látszik, hogy orbán mekkora óriási politikus. Kicsik közt a legnagyobb.

inreallife 2018.04.06. 17:47:38

@ogli dzsí:
na, oroszorszag mar nem tartozik europaba? es a feldiktaturai viszonyokbol egyenesen kovetkezik az elegedettseg? csak gratulalni tudok. lassan oda juttot, mint az eszak koreaiak, akkor elsirjak magukat, ha valami rossz hir jon a fonokrol. kepzeld, meg versenyeket is tartanak belole. nem kell sokaig visszafognod magad, agymosas mar most is megy, hogy tud ki a dicsoseges nagyvezer, csak a mertek kulonbozik. egyelore...

ogli dzsí 2018.04.06. 17:49:31

@inreallife: EUra gondoltam

feldiktatura kampany nagyon bejott 2014ben is remeljuk 2022ben is ezzel kampanyol majd a balfasz oldal

ogli dzsí 2018.04.06. 17:50:39

@easy mango: hat evvan a valasztok iqja 2010ben hirtelen 50 lett

de ez sem segit rajtatok balfaszok

easy mango 2018.04.06. 18:02:16

@ogli dzsí: kiskakas a szemétdombon.
A stílusod meg még most fogd vissza, mielőtt újra lejáratod magad, ahogy szoktad!
Hidd el, nagyobb balfaszság aprópénzre váltani az egyetemi villamosmérnök diplomád, amit koleszosként, annyi sok piálás után valahogy megszereztél, és utána bértrollként teleszarni a netet. Meg aztán viselni azt a sok savazást amit kapsz, kiscsipesz

inreallife 2018.04.06. 18:15:10

@ogli dzsí:
ne haragudj, de az milyen orszag, ahol plakatrongalok randaliroznak, fegyverrel fenyegetnek, a 8 eves kormanyzas utan sem tudnak elszamolni se a rajuk bizott penzekkel, se az oktatassal, se az egeszseguggyel? erre mondod, hogy folytassuk?

az, hogy egy valasztason valakire sokan szavaznak, az azt jelenti, hogy jo ember? kovetkezik belole? a mennyiseg es a minoseg osszefugg? elvek kellenenek ember! elvekkel lehet egy dontest indokolni. a ki tud tobb embert atbaszni tarsasjatek gyoztese szinte biztos, hogy nem a tokeletes ember egy orszag vezetesere. marpedig nalam az erzsi utalvany, rezsicsoki meg a krumpliosztogatas ebbe a kategoriaba tartozik.

nincs azzal gond, ha valaki vallaltan tamogatja a korrupciot es a maffiat. csak akkor a buntetojogi kovetkezmenyeivel is legyen tisztaban, es nem jagasson, ha megvetessel talalkozik uton utfelen. orban egy jelenseg, a valasztoi azok, akik felmuvelt analfabetak, nem veletenul neznek le titeket...

Cycmen 2018.04.06. 19:46:29

Még két napig röföghettek libsik, azután disznóvágás jön és mentek a füstölőbe!

taga20 2018.04.06. 20:00:50

@Cycmen:

aptikjampó, intézem má neked a legjobb cellát. a geci és lölö közötti jó lesz fityeszjobbágy?:)))

Cycmen 2018.04.06. 20:19:18

@taga20: Nyugi proli, még négy évig fogsz orbánozni!

taga20 2018.04.06. 20:23:27

@Cycmen: nyugi jobbágy, életed végéig a földesúrad faszát fogod szopni, és minden nap ajándék lesz neked muzsik!

morph on deer 2018.04.06. 20:35:01

@csentecsa:
“Álmodik a nyomor”
:)
De legalább szórakoztat!

Mindenesetre jobban, mint orbán huhogása a híveket, erre akár fogadni is mernék. (Pedig a Habony jövőjéről még nem is beszéltem!)
Igaz, megértem az őszinte aggódását amikor így fogalmaz:

"több évtized forog kockán, kijavíthatatlan, végleges, visszacsinálni nem lehet, legfeljebb együtt élni a következményekkel "

Ez azért így nem igaz, mert jó magaviselettel korábban is szabadulhat, bár a következményekkel valóban együtt kell majd élnie. Ez már csak ilyen.

Azt azért nem értem, hogy mi baja van Mészárossal, Tiborczékkal, vagy akár Kósa Lalával, az ‘örökös’ fideszessel.
És a Nehéz Kő, meg azok a családi dollármilliók...
Hiszen eddig azonos oldalon álltak, most meg rájuk támadt, hogyaszongya(!):

“Több millió szavazat áll szemben sok millió dollárral”

Hát mit szólsz, már a sajátjaiban sem bízik! Még a végén megsajnálom szegényeket..!
Képzeld, ha majd kijönnek a “Stop Mészáros!” plakátokkal!
Mi lesz ebből?

taga20 2018.04.06. 22:31:47

@csentecsa: kérdezd meg a gecit, a gazdádat! tiborc és mészaros jó kis referencia lehet!

hogy mé nem basszátok szájba anyátokat beteg fityeszes droidok, mikor ilyeneket kérdeztek?!

api99 2018.04.07. 09:35:26

Először is: a fidesz megvenne néhány gerinctelen mszpst. Mind az, szóval nem lenne nehéz dolga. És máris 50% fölé menne. (ezt nevezhetnénk szinte fidesz-mszp koalíciónak is)
Magyarán alaposan meg kéne verni ahhoz a fideszt, hogy ne tudjon kormányt alakítani. Kéne legalább 20 mandátum különbség.
Az országnak egy esélye van: a jobbikot betolni egészen a fidesz közelébe, majd a többi ellenzéki pártocskának kívülről támogatni a demokrácia visszaépítését. Azután lehet akár új választás is --pontosabban a korrupciós ügyészség felállítása és néhány nagyfogása után.

api99 2018.04.07. 16:35:22

@csentecsa:
"Jó pár embernek tele van.." Ez csak a szokásos fidesz-hazugság.
Még hitler tanította annak idején: találj ki egy egyszerű és hihető hazugságot és ismételgesd sokszor. Előbb-utóbb el fogják hinni.
Akinek tele van, az elhúzott már a fideszhez.
Vona vasárnap este le fog mondani, ha nem nyeri meg a választásokat. Ennyi. Jöhet egy új próbálkozás, egy új iránnyal.

api99 2018.04.07. 16:39:14

@csentecsa:
Még valami:
egy normális jobbikos egyetlen esetben fordulna a fidesz felé: ha az a veszély fenyegetne, hogy az mszmpszökevény pártok ismét kormányközelbe kerülnének.
Ez az egyetlen lehetőség.
A párt más kérdés. Szerintem, ha a fidesz kisebbségi kormányt alakítana, az ellenzék nem támogatná. Ha a baloldal kisebbségi kormányt alakítana, a jobbik együtt szavazna addig, amíg a demokrácia fékek-ellensúlyok rendszerét visszabillentenék, korrupcióellenes lépéseket tennének. Azután új választások jönnének.
És talán hasonló lenne a forgatókönyv, ha a jobbik alakítana kisebbségi kormányt, de ebben nem vagyok biztos, mert az mszpdk tele van gerinctelen szaralakokkal.
süti beállítások módosítása