B1 blogcsalád



Túl ellenzéki volt a Fidesznek a javaslat, májustól újra utcára lehet tenni a gyermekes családokat

2018. február 23. - Mr Flynn Rider

 A Város Mindenkié (AVM) törvényjavaslatát indoklás nélkül dobták a kukába a kormánypárti kévpiselők.

kilakoltatas.jpg

A hajléktalanság felszámolásáért és a szegények megsegítéséért küzdő civil szervezet törvényjavaslatot nyújtott be az Országgyűlésnek, amely véget vetett volna a gyermekes családok elhelyezés nélküli kilakoltatásának. A Házbizottságban azonban sem a Fidesz-frakció, sem a fideszes házelnök nem támogatta, hogy az Országgyűlés még a téli kilakoltatási moratórium vége előtt megtárgyalhassa a javaslatot. A szervezet közleménye szerint a kormánypárti tagok még azt is elutasították, hogy megindokolják a döntésüket. Azt azonban sejtetik, hogy a fideszeseknek a javaslat ellenzéki támogatása nem tetszett. Pár hete ugyanis három ellenzéki parlamenti párt, az Együtt, az LMP és a Párbeszéd képviselői – a Momentum támogatásával – nyújtották be azt a törvényjavaslatot, amely biztosítaná a gyermekes családok hajléktalanná válásának a megelőzését.

A törvénymódosítás előírná az önkormányzatoknak, hogy

megfelelő együttes elhelyezést biztosítsanak a kilakoltatás által fenyegetett vagy lakhatásukat elvesztett gyermekes családoknak.

A másik progresszív javaslata a civileknek az volt, hogy  – az önkormányzati bérlakások és a lakáshiteles ügyek esetében – a bíróság ne rendelhessen el lakáskiürítést abban az esetben, ha az gyermekes családok elhelyezés nélküli kilakoltatásához vezetne.

 

Gyakorlatilag azokat a családokat nem lehetne utcára tenni, akiknek gyerekük van. A hajléktalan családoktól általában elveszik a gyerekeiket és intézetekben helyezik el. A civilek a döntés után sajtótájékoztatót tartottak, ahol levonták a következtetést:

A Fidesz a gyermekes családok elhelyezés nélküli kilakoltatásának a pártjára állt.

A párt meghazudtolta a miniszterelnökét, aki tavaly ősszel a parlamentben azt mondta: „Magyarország nem a kilakoltatott emberek országa.” 

„Orbán Viktor az évértékelő beszédében azt mondta, nagyon örül, hogy növekszik a házasságok és a gyerekek száma. Hogyan gondolja támogatni a megszületendő gyerekeket, ha a szülőket utcára lehet tenni, a gyerekeket meg kiszakítani a családból? Azoktól a gyerekektől, akik nem CSOK-os családba születnek, még az elfogadható élet lehetőségét is elveszik, aminek az alapja a biztonságos lakhatás.”

- mondta Tóth Fanni, az AVM aktivistája.

A Fidesz felelőssége, hogy Magyarország továbbra is a gyermekes családok elhelyezés nélküli kilakoltatásának az országa marad. A Fidesz felelőssége, hogy a téli kilakoltatási moratóriumot – lényegében a parlamenti választásokat – követően ismét utcára lehet majd tenni akár gyermekes családokat.

 

A szervezet közölte: folytatják a küzdelmet az elhelyezés nélküli kilakoltatások ellen és azért, hogy önkormányzatoknak kötelező legyen elhelyezést biztosítaniuk azoknak, akiket hajléktalanná válás fenyeget. A törvényjavaslatukat a választások után ismét az Országgyűlés elé terjesztik, hogy a törvények legalább a gyermekes családokat megóvják a hajléktalanságtól. Az AVM szintén tovább küzd azért, hogy a hatóságok betartsák a gyermekvédelmi törvénynek azt a rendelkezését, amely alapján tilos kizárólag a család szegénysége, hajléktalanná válása miatt elszakítani gyerekeket a szüleiktől.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6313691002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikimackó 2018.02.23. 09:39:47

majd rendet tanulnak a köcsögök........., csakafidess !

dr. mesterséges színezék 2018.02.23. 09:51:26

Inkább azért kéne küzdeni, petíciózni és azzal kampányolni, hogy 1-2 stadion meg elsötétít, izé világításkorszerűsítés helyett épüljön már pár nyamvadt átmeneti szállás, ahol az állam úgy nyomon követheti, hogy az ott lakók mivel foglalkoznak, hová teszik a pénzüket, amikor rezsit kéne fizetni, ahogyan egyetlen lakóközösség sem (csak csengethetnek helyettük vagy kollektíve bűnhődhetnek miattuk).

Azért az ellenzéknek sincs megtiltva gondolkodás.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.23. 11:50:40

Ebben a témában az AVM-nek van igaza. Sőt, keményebb eszközök kellenének pl. a bankok nyakának megszorítására.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.23. 11:52:01

Három egyszerű javaslat a bankok és más pénzügyi dögkeselyük hatalmának korlátozására.

Mindegyik ötlet megvalósítható mindenféle nemzetközi egyeztetés, alapvető intézményi reform nélkül.

Jelzálog értéke. Ha egy bank jelzálog alapú hitelt ad, a jelzálog megszerzése felett ne követelhessen egyebet. Ma gyakori jelenség, hogy a bank megszerzi a jelzágosított ingatlant, azt eladja mesterségesen alacsony áron, majd az adós továbbra is tartozik a banknak a különbözetért. Ezt be kell fejezni. Ha egy bank egy
ingatlant elfogadott jelzálogként, legyen az ő kockázata, hogy azt milyen áron tudja majd eladni.

A hajléktalanellenesség. Javaslatom: ha egy bank megszerzi egy adós lakását, s ez az adós egyetlen lakása, az adós kapjon az ingatlanon holtig tartó haszonélvezeti jogot. Így véget érnek a kilakoltatások. A bank tulajdonos lesz, de az adós se lesz hajléktalan.

Kamatmaximum. Ez nem annyira a bankokat, hanem inkább a gyorskölcsönző cégeket érinti. Legyen maximalizáva az éves kamat, ebbe beleértve minden költséget. Mégpedig visszamenőlegesen. Minden szerződés, mely ennél magasabb kamatot határtoz meg legyen automatikusan és visszamenőlegesen érvénytelen.

desw 2018.02.23. 12:12:45

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Jelzálog értéke. Ha egy bank jelzálog alapú hitelt ad, a jelzálog megszerzése felett ne követelhessen egyebet."

Ezt a hitelfelvétel ELŐTT kellene így meghatározni, és akkor semmi gond nincs. Ohh, wait . . . akkor a bank majd annyit mond, hogy 40% önrész!

"A hajléktalanellenesség. Javaslatom: ha egy bank megszerzi egy adós lakását, s ez a"z adós egyetlen lakása, az adós kapjon az ingatlanon holtig tartó haszonélvezeti jogot. Így véget érnek a kilakoltatások. A bank tulajdonos lesz, de az adós se lesz hajléktalan."

Király! Ingyen lakás! Beadom a hitelkérelmet, beköltözök és soha egy fillért sem fizetek többet. Ingyen lakás a halálomig, mer' bérleti díjat sem fogok fizetni.

"Kamatmaximum. "

Ez már megvan!

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.23. 12:15:12

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

" az adós kapjon az ingatlanon holtig tartó haszonélvezeti jogot."
És mi van ha rezsit sem fizet ?
Vagy bérleti díjat ?

Szerintem ki kell lakoltatni, azt aki nem fizet, mert különben tízezrek lennének akik nem fizetnek.
Az más kérdés, hogy gondoskodni kell a kilakoltatottakról.
Pl lehetne olyan falvakba, ahol még van élet, de vannak már üres lakások az elvándorlás miatt.

Kivlov 2018.02.23. 12:27:36

Persze.
Megint a többség adójából fedezzük azt, ha valaki hülye volt.
Q-vaaa jö ösztönző ez felelősségvállaláshoz...

torró 2018.02.23. 12:44:05

@Rettegek mert ballib vagyok:
És ráadásul általában van kert is hozzá, ahol lehet termelni valamennyi zöldségfélét amiért nem kell pénzt kiadni. Csak koldulni könnyebb! Azt mondják nincs munkahely. Én meg azt mondom ellustultak az emberek mert egyszerűbb segélyért kuncsorogni. Nem lehet segéd munkást kapni, mert nehéz a munka. Hozzá kell tennem, hogy a Kádár rendszerben 75 -n már maszek lettem, a krimóban dülleszkedtek, és ha bementem hogy emberek, kéne két ember dolgozni, háááát ők nem érnek rá. Vagyis ez a dologtalanság nem új keletű. Városi viszonylatban ingyen osztogatták a lakásokat, szinte filléreket fizetni lakbérre meg rezsire. Mondjuk nagyot fordult a világ, és nem könnyű a könnyelműek élete. Az a baj hogy sokan nem mérik fel a lehetőségeik határát, aztán ha beüt a krach, akkor meg a kormány a hibás, és oldja meg a problémámat. Én még most 71 évesen is dolgozom, nem várom a sült galambot. Szóval van itt baj bőven az emberekkel is, nem csak a kormányokkal. Én minden rendszerben megéltem.

desw 2018.02.23. 12:44:43

@Kivlov:

"Megint a többség adójából fedezzük azt, ha valaki hülye volt.
Q-vaaa jö ösztönző ez felelősségvállaláshoz... "

Sajnos ma már erről szól demokrácia és a szolidaritás. Pedig olyan szép és romantikus, csak kár, hogy működésképtelen!

Kivlov 2018.02.23. 12:48:19

@desw:
Mindegy, úgysincs már sok hátra. Hamarosan eljön az idő, amikor ezen logika finanszírozói beintenek, és akkor majd a szemétdomb rádől a sok életképtelen maroktartóra.

Sir Galahad 2018.02.23. 12:54:03

Nagyszerű javaslat. Akinek van gyereke, eddig is nagyon nehezen talált magának bérlakást, de ha ezt bevezetnék, egyszerűen kizárt, hogy ez sikerüljön. Onnantól ugyanis elég kibérelni egy ingatlant, és utána onnan a családot gránáttal se lehet kirobbantani akkor se, ha nem fizet se bérleti díjat, se közüzemi díjat. Nincs az az épeszű bérbeadó, aki ennek a kockázatát vállalja. Vagy az AVM garanciát vállal a fizetésre?

hunor magor 2018.02.23. 12:55:35

Csak játszunk el a gondolattal: gondoskodik az Önkormányzat a gyerekes családokról. Kilakoltatás helyett kapnak másik lakást. Ott se fizetnek. Onnan is ki kell lakoltatni őket. De van gyerekük, ezért megint kapnak egy lakást. Beköltöznek, ott se fizetnek. Kilakoltatás helyett kapnak másik lakást. Ott se fizetnek. Onnan is ki kell lakoltatni őket. De van gyerekük, ezért megint kapnak egy lakást. Beköltöznek, ott se fizetnek. Kilakoltatás helyett kapnak másik lakást. Ott se fizetnek. Onnan is ki kell lakoltatni őket. De van gyerekük, ezért megint kapnak egy lakást. Beköltöznek, ott se fizetnek. Kilakoltatás helyett kapnak másik lakást. Ott se fizetnek. Onnan is ki kell lakoltatni őket. De van gyerekük, ezért megint kapnak egy lakást. Beköltöznek, ott se fizetnek....

MIKOR LESZ VÉGE???????

desw 2018.02.23. 13:01:59

@Kivlov:

Így van! Marad majd a sok nyugger és fogatlan proli. Veszekedhetnek majd az utolsó csirkefarháton!

"A szocialistákkal az a baj, hogy előbb-utóbb mindig kifogynak a mások pénzéből."
Margaret Thatcher

zdanee 2018.02.23. 13:05:10

A fidesz a problémákat nem megoldani, hanem eltüntetni akarja. Ha eltűnik az ember, akinek lakhatási problémája van, akkor nincs is lakhatási probléma. A hajléktalanság csak simán illegális - törvényt, jogszabályt hoztak róla - szóval onnantól az nem problémás ember, hanem bűnöző. Meg kell tiltani neki, hogy hajléktalan legyen és kész, az a probléma is kipipálva. Ha még ez után is hajléktalan, az az ő baja, a fidesz mindent megtett.

desw 2018.02.23. 13:05:37

@hunor magor:

:DDD

Mondjuk akkor miért költöztetik ki őket, ha úgyis kell lakást biztosítani számukra?

Inkább mondjuk ki, hogy a gyerekesek ingyen lakhatnak! Pont.

desw 2018.02.23. 13:11:27

@zdanee:

Azért valahol legyen már egy határ! Minek szül olyan, akinek se munkája se lakása? Ő csak szaporodik, az adózók meg majd felnevelik a kölykeit?

Hajléktalannak sem kellene a Nyugati aluljáróban odaszarni fényes nappal a lépcsőre.

Kivlov 2018.02.23. 13:22:13

@zdanee:
Hogy oldod meg haver?
Falumban ingyen házakat osztogattak a "rászoruló", sokgyerekes kisebbségieknek.
Munkája egynek sem volt, hírből nem ismerik a "dolgozni megyek" cselekvést.
Mit csinált a csürhe? Feltépdeste a parkettát és télen eltüzelte. Kerítésléceket detto.
Persze cigire, tetoválásra, kólára mindnek van pénze.

Persze a hajléktalanság egy más jellegű probléma, ez tény.

Sir Galahad 2018.02.23. 13:24:47

@desw: Jó, de akkor nekem is adnak egyet, vagy a lakáshitelem törlesztését vállalják át? Mondjuk az AVM? :)

desw 2018.02.23. 13:24:52

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

" Ha nem fizet rezsit, nem kap szolgáltatást. "

Majd akkor tüntetnek ezek a komcsik azért is, hogy a családosoknál nem kapcsolhassa ki a villanyt a szolgáltató.

desw 2018.02.23. 13:31:30

@Sir Galahad:

Igazából nagyon diszkriminatív az AVM javaslata, mert miazhogycsak a gyerekeseknek???

Én azt mondanám, hogy lakhasson mindenki ingyen, mert a fedél alanyi jog, meg a kaja, meg az oktatás, meg a sör, meg a pina . . . na jó, telhetetlen vagyok, az oktatás nem kell!

Meg ugye költőpénz is kellene, szóval alapjövedelmet azonnal!

Hol kell a támogató ívet aláírni??

desw 2018.02.23. 13:45:53

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Sokakat pont rezsitartozás miatt lakoltatnak ki.

De egye fene, akkor a rezsit fizetem, a pecó úgyis ingyen van életem végéig.

desw 2018.02.23. 14:45:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

" A lakás alapjog kell hogy legyen. "

Egyetértünk! Én a Felvinci úton kérek egyet!

A csirkecomb mér' nem alapjog?

Sőőőőt! A szabad mozgáshoz való jog is megillet => kérek egy autót is. Aztán ne legyetek szarrágó, új és biztonságos autót ám, mer' kiccsaládom bisztonsága minden pízt megír-e!

desw 2018.02.23. 14:56:36

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

A csirkecomb luxus?

Hol húzod meg a luxus határát? Egy penészes lakás jó? Vagy jobb kell?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.23. 15:37:51

@desw:

Ez technikai kérdés már. A lényeg, hogy meglegyen mint elv. A tartalmáról meg el lehet vitatkozgatni.

desw 2018.02.23. 16:40:18

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

A striciknek, azaz a mások pénzéből élőknek soha nem lesz elég az, amit kapnak.

Most legyen vmi egyszerű lakás, aztán később miért ilyen kicsi, miért ilyen dohos, . . .

Soha nem fogják azt mondani, hogy "Oké, ez már elég jó. Köszönjük!"
És mindig leszenk ilyen komcsik, mint ez a AVM

RHalacska 2018.02.23. 18:32:37

@desw: Az AVM honlapján. Tényleg tudod támogatni azt, hogy mindenkinek kötelezően lehessen lakása akár tesz valamit akár nem. Érdemes elolvasni: egyenlőségen alapuló igazságos társadalmat. :( Ha igazságos, akkor nem lesz egyenlőség. Csak ezt a paradoxont nem ismerik. Szerintem oldjuk meg: vigyük el őket Észak-Koreába. Van egyenlőség meg igazság is.
Nekem is elegen van, hogy olyanokat támogatunk, akik semmit nem tesznek magukért.
süti beállítások módosítása