B1 blogcsalád



A Stop Soros azokat akarja elhallgattatni, akik a bajbajutottaknak segítenek és fel merik emelni a szavukat

Szelestey Lajos nemzetközi sajtószemléje

2018. február 15. - Szelestey

stop-soros-copy2.jpg• Drasztikus lépés a menekülteket támogató civilek ellen

• A Bizottság  a jogállami normák tiszteletben tartásától kívánja függővé tenni az uniós támogatásokat

• Az Elios miatt ellenfénybe került Orbán Viktor, a "tündöklő látomás"

 New York Times/Washington Post/AP

nyt.png

Az Amnesty International elutasítja a „Stop, Soros”-csomagot, mert arra hivatkozva a kormány kipécézhet bármely civil szervezetet, amely a bevándorlókkal foglalkozik. A Brüsszelben kiadott közlemény szerint a törvényjavaslat alapján a hatalomnak joga volna felfüggeszteni, feloszlatni és megbírságolni bármelyik érintett csoportot. Ezért az AI úgy értékeli, hogy a tervezet igazságtalan támadás a civil társadalom ellen. A nemzetközi szervezet elnöke hozzátette, hogy az indítványnak semmi köze a nemzetbiztonság vagy a határok megvédéséhez, viszont nagyon is arra irányul, hogy elhallgattassa azokat, akik a bajbajutottak foglalkoznak és merik felemelni a szavukat. A jelentés megjegyzi, hogy a készülő jogszabály része Orbán Viktor migrációellenes hadjáratának. A miniszterelnök azzal vádolja Soros Györgyöt, hogy az sokmillió migránst akar Európába hozni, jóllehet az emberbarát milliárdos menetközben alapvetőn felülvizsgálta pár éve közzétett álláspontját. A politikus ugyanakkor azt is felrója neki, hogy támogat olya egyesületeket, amely bevándorlókkal dolgoznak.

Az Amnesty International bírálatához csatlakozott az a szervezet, amely a nemzetközi civil csoportokat képviseli az Európa Tanácsban, valamint az ET tanácsadó testülete is, mondván, hogy a törvény hatása túlterjedhet a migráción. A célba vett NGO-k ugyanis nem csupán menekültekkel foglalkoznak, hanem más, hátrányos helyzetű emberekkel is, a következmény pedig az lehet, hogy ezek a rétegek az eddiginél kevesebb segítséget kaphatnak. A Helsinki Bizottság úgy minősítette, hogy itt nem egy javaslatról, hanem egy bulldózerről van szó. Mert hogy a kormány önkényesen meg akarja bélyegezni, illetve igyekszik elkülöníteni bizonyos, általa nem szeretett civil csoportokat a társadalomtól, végül pedig tevékenységük beszüntetésére kényszeríteni őket.

Reuters

unnamed_9.png

A nacionalista kormány olyan javaslatot nyújtott be az Országgyűlésben, amely felhatalmazná a belügyminisztert, hogy az migránsokat támogató szervezeteket tiltson be, ha úgy ítéli meg, hogy tevékenységük nemzetbiztonsági kockázatot jelent. A lépés döntő része Orbán Viktor bevándorlás-ellenes kampányának, amelynek célpontja a liberális értékeket és a nyitott határokat támogató Soros György. A hivatalos álláspont szerint a tervezet az illegális migrációt hivatott elrettenteni, mert az a miniszterelnök szerint lerombolja az európai stabilitást. A magyar és a lengyel kormány többször is összecsapott az EU vezetésével, mivel utóbbi úgy ítéli meg, hogy a két ország tekintélyelvű irányban sodródik, eltér az uniós normáktól a demokrácia és a jogállam ügyében. A konzervatív keresztény hitet hirdető, illetve a multikulturalizmust elvető magyar álláspont ellenben bejön a magyar választóknak.

Die Welt

die_welt_1.jpg

A magyar kormány drasztikus törvényt készít elő a menekültek segítői ellen. Magyarországon nem látják szívesen a migránsokat, de azokat sem, akik támogatják őket. Ezt Orbán Viktor egyértelművé tette a választási kampányban A hatalom a lehető legkeményebben lép fel az olyan civil szervezetek ellen, amelyek menekülteket, illetve menedékkérőket gyámolítanak. Szakértők azonban kétlik, hogy a beterjesztett indítvány összehangban áll az alaptörvénnyel, illetve az európai joggal. Magyarország azzal gyanúsítja Soros Györgyöt, hogy az tudatosan szervezi a muzulmánok betelepítését Európába. Bizonyítékot azonban ez idáig nem prezentált az Orbán-kabinet. Ugyanakkor az egyik mostani tervezet elfogadásához kétharmados többség kellene, ami nincs meg a Fidesznek. A másik két javaslatról még a választások előtt, egyszerű többséggel dönthetnek. Ám ezek is azzal fenyegetnek, hogy lényegesen korlátozzák az emberi jogokra, illetve a menekültekre szakosodott civilek munkáját.   

FT

financial_times.jpg

Kemény tárgyalásokat vetít előre a következő költségvetés ügyében a Bizottság elnökének kijelentése, miszerint a tagállamoknak a vállalati adók egy részét át kellene engedniük az EU-nak, hogy betömjék a brit kiválás miatt keletkező lyukat. Ebből következik, hogy a vita alighanem még mérgezettebb lesz, mint idáig bármikor volt. A nettó befizető államok, mint Ausztria és Hollandia nem szeretnének többet adni. A Bizottság most közzétett helyzetelemzése tartalmazza ugyanakkor, hogy akár 30 %-kal is visszafoghatják az agrár-,illetve regionális támogatásokat. Az egyeztetéseket azonban bonyolítja, hogy Németországgal az élen a közös büdzsé legfőbb bevételi forrását jelentő államok keményebb feltételeket kívánnak előirányozni a keleti tagállamok számára. Ily módon szeretnék rávenni az olyanokat, mint a magyar és a lengyel kormány, hogy igazodjanak az unió politikájához a jogállam és a menedék ügyében. Brüsszel kritériumlistát készít annak megítéléséhez, hogy egy tagország igazságszolgáltatása mennyire működik és független. Ám igyekszik elkerülni azt a benyomást, hogy kipécézi az eurószkeptikus közép-, illetve kelet-európai tagokat. 

Reuters

unnamed_9.png

Az unió azon van, hogy a jövőben szorosabb legyen a kapcsolat a támogatások és a szabályok betartása között. A Bizottság közleménye azt tartalmazza, hogy a tagállamok részére kifizetett pénzeket attól kell függővé tenni, azok tisztelik-e a demokratikus értékeket, ám nem derült ki, hogy Brüsszel miként igyekszik megoldani ez a kényes kérdést. Az EU-t aggasztja, hogy egyes államok lebontják a fékeket és ellensúlyokat, különösen az igazságszolgáltatás és a sajtó területén, ahogy az Lengyelországban és Magyarországon is történt. A költségvetésért felelős biztons annyit árult el a tervekről, hogy tárgyalásban vannak bizonyos kormányokkal, és hogy a részletes javaslatot az eredeti elképzeléseknek megfelelően májusban hozzák nyilvánosságra. A keleti tagok óvnak a szigorítástól, éspedig arra hivatkozva, hogy országukban ez esetben megcsappanna a szervezet népszerűsége. A Bizottság azonban azt is hangsúlyozza, hogy fel kell mérni, az esetleges jogsértések milyen hatással vannak az uniós támogatásokat élvező polgárokra, akik nem tehetnek a törvénytelenségekről. 

Focus

foc.png

A visegrádi államokat történelmileg sokkal kevesebb szál köti össze, mint ahogy azt feltételezni lehetne. Így látja ezt a német liberálisok prágai programirodájának igazgatója. Detmar Doering azzal támasztja alá álláspontját, hogy a a lengyelek nemzeti-katolikusok, a csehek ellenben világiak. A szlovákok egykor Magyarországgal szemben vívták ki a függetlenségüket, ám Orbán Viktor nacionalizmusa egy ideig az ország ellen irányult. A lengyelek számára Oroszország az első számú geostratégiai fenyegetés, Magyarország ellenben a putyinizmus kedvében jár. Ilyen körülmények között segítette a közép-európai összefogást, hogy a volt szocialista országok másodrangú tagnak érzik magukat az EU-ban. Ez magyarázza azután ellenkezésüket a kétsebességes Európával szemben is. Merthogy abban kísérletet látnak a kirekesztésükre. De azért pl. a lengyelek nem kívánnak csatlakozni az euroövezethez, ami eléggé tudathasadásos politikára utal.

Brüsszel még nem talált megoldást a problémára, pedig a helyzet a kelet-nyugati viszályok elmélyülését és a hosszú távon az EU lepusztulását eredményezheti. Annál is inkább, mivel Varsó és a három balti köztársaság az önálló német-francia lépéseket látva úgy érzi, hogy Brüsszel biztonsági megfontolásai csakis a nyugati érdekeket tartják szem előtt. Miközben a Kelet új öntudatra ébred. Csak kár, hogy az a nacionalizmusban nyilvánul meg. Ahhoz azonban nem fér kétség, hogy a lengyeleknél és a magyaroknál aggasztó mértéket ért el a jogállam leépítése. És hogy az uniónak minden joga megvan kitartani az alapvető normák mellett. A kiúthoz Brüsszelnek, Berlinnek és Párizsnak tekintettel kell lennie a V4-re, amikor a stratégiáról határoz. A visegrádiak joggal tartanak igényt arra, hogy hallathassák hangjukat a döntéshozatalnál. Ideértve azt is persze, hogy a saját dolgaikban csakis ők határozzanak. Példa erre a merev kvótaszabályozás. Vagyis egységes Európát kell teremteni. Ám közben nem szabad a nacionalista-illiberális erőknek engedményt tenni, de egyúttal nem szabad úgy nézni a visegrádiakra, mintha azok fontos kérdésekben távol állnának a többiektől. Az azonban semmiképpen nem segít, ha minden marad a régiben.

SRF

srf_ch.png

Sötét árny vetül Orbán Viktorra, a tündöklő látomásra: vejének a volt cége annak idején feltűnően rengeteg olyan megbizatást kapott, amelyhez uniós támogatás járt .- írja a svájci közszolgálati média. A pályázatokat sokszor úgy írták ki, hogy a feltételeknek csakis az Elios tudott megfelelni. Ennek megfelelően voltak drágák az ajánlatok. Ebben nincs semmi új persze, csak éppen a korábbi vizsgálatok eredmény nélkül zárultak. Ám most színre lépett az OLAF, de így is évekig eltarthat, amíg a magyar ügyészség valamilyen következtetésre jut. A vállalkozás visszautasít minden gyanút, és azt állítja, hogy az ügyet politikai okokból melegítették fel újra. A kormány is meglehetősen szűkszavú, Lázár János pl. azt hangoztatja, hogy kampány van. 

Egy ilyen történet hét héttel a választás előtt még egy olyan kabinetet is idegesít, amely annyira szilárdan ül a nyeregben, mint Orbáné. Bár nem tudni, hogy a szavazók miként reagálnak rá. Nagy kérdés továbbá, hogy a Fidesz-hívek miként értesülnek a fejleményekről, hiszen a sajtó jelentős része a párt kezében van. Ily módon alig számolnak be a történtekről, vagy Simicska nyakába próbálják varrni a felelősséget. Hogy üzletemberek és a különböző pártállású politikusok korruptak, az Magyarországon köztudomású. A Fidesz környékén is egy páran megmagyarázhatatlan módon megtollasodtak. De most Tiborcz miatt a miniszterelnök családjának egyik tagja is gyanúba keveredett. A szóban forgó LED-lámpák a nemzet védelmezőjére is árnyékot vetnek. Csorbul a hitele. Nem megy rá a választási győzelme, de lehet, hogy odalesz miatta a kétharmad

Tagesanzeiger

unnamed_11.png 

Magyarországon robbanásveszélyes légkörben kezdődik a választási hadjárat, a Jobbik új köntösben, konzervatív és korszerű erőként száll ringbe, de persze sokan még nem hisznek az átváltozásában. Túlságosan eleven még a régi dolgok emléke, túl sok a nyitott kérdés. Ám a néppártosodást kísérő zűrzavar mintaszerűen illusztrálja, milyen elaknásított terepen zajlik manapság Magyarországon a politika. Onnan indul, hogy Orbán Viktor nagyon is komolyan veszi a Jobbi színeváltását, ezért fenyegetésnek tekinti azt. Vona erről azt mondja, hogy a miniszterelnök a nehéztüzérséget veti be, de nem politikai eszközökkel harcol, hanem meg akarja semmisíteni az ellenfelet. A párt létét azonban leginkább a Számvevőszék által kirótt büntetés veszélyezteti. A háttérben egy olyan áskálódás húzódik meg, amely nagyon is jellemző a mai magyar állapotokra.

 A Jobbik vezetője úgy tudja, hogy a hatalmas pénzbírságra maga a kormányfő adott utasítást, mert tudja, hogy a választás után vagy ő, vagy Vona börtönbe kerül. A jobbikos politikusnak már csak azért is harcolnia kell, mert pártja helyét a Fidesz foglalta el a szélsőjobbon. Az ellenségképet ugyan most a menekültek jelentik, és nem a romák vagy a zsidók, de a módszer ugyanaz és a jelszavak nagyon hasonlóak. A kormánypártot a rászabott választási törvény miatt csak teljes ellenzéki összefogással lehet leváltani. A népszerűségi listákból az tűnik ki, hogy a Jobbik számára még nem fizetődött ki az irányváltás. De bármi is lesz az eredmény, Vona tovább próbálkozik majd. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8613670392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK18 2018.02.15. 07:38:14

"Brüsszel kritériumlistát készít annak megítéléséhez, hogy egy tagország igazságszolgáltatása mennyire működik és független." felesleges erőbefektetés, a kritérium nem jogi kategória. jogszabályban nincs leírva, mert akkor nem kellene lista, így viszont ez max egy sajtfecni lesz.

nemecsekerno_007 2018.02.16. 12:34:51

Gumicsont gyerekek, gumicsont

Duplaxiii 2018.02.16. 12:46:56

Nana! Ez nem orbán célja volt, hanem az ellenzéké!

Duplaxiii 2018.02.16. 12:58:40

@FCUK18:
OK, de amikor népszavazással megerősítve csatlakoztunk, akkor azzal vállaltuk az egységes, az összes tagállamra érvényes szabályrendszert is! A szennyvíztől kezdve a malacsímogatáson keresztül a média vagy az igaszságszolgáltatásig.
A pontokat ismertük, nem úgy léptünk be, hogy utólag szembesültünk azokkal.
Nem kaptunk külön EU-t, amiben orbán válogatja szét a neki tetsző pontokat (US-s pénzek...) és a nemtetszőket (média, demokrácia, emberi jogok, igazságszolgáltatáss stb.)!
Most a putyini-báb szerepét képviseli és formázza az erdogáni fasisztoid diktatúráját.
Nem fogja kezdeményezni a kilépést az EU-ból, mert kell neki az ingyenpénz és a hazai termelést is szinte csak a multik bérmunkája jelenti.
Majd, amikor ellkezdenek végre szivatni minket (mert az EU sem csap ki minket), majd ráfogja a "nyuszira", a galád, mocskos, szemét nyugatra! Minr Rákosi és Kádár...
Akkor, a már végleg lepusztult országunk további sorsa fog attól függni, hogy hány agyhalottal hiteti ezt el, azaz létrejön-e ismét egy szovjet bábállam.
Mert az oroszoknak sem kellünk, mert nekik egy trójai kell az EU-n és a NATO-n belül.
Ugye a NATO már "kikerül" bennünket, ide már nem érkezik semmi, minden pénz, fejlesztés a lengyelek, románok, bolgárok számára megy.
Mert mi már szovjet-barát ország vagyunk, azaz a NATO-nak katonailag ellenség. De még kellenek a bázisaink...
Szóval az a fecni valójában a selyemzsinór... Nekünk, magyaroknak!
Joggal állíthatják, hogyha a magyar népnek EZ KELL, akkor el lehet takarodni!

2018.02.16. 13:00:01

Egészen zavarbaejtő, ahogyan a ballib média a Jobbikért, Vona Gábor lelki üdvéért aggódik. Aszongyák, kurvából lesz a legjobb feleség, gondolom ezen analógia mentén kimondhatjuk: az egykori náciból lesz a legprogresszívebb liberális.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.16. 13:12:46

A nyugati liberális médiák besegítenk a Fidesz-kampányba.

1ghost 2018.02.16. 13:14:38

@Womb Raider: "Egészen zavarbaejtő, ahogyan a ballib média a Jobbikért,"

Te agyatlan orbánfasz! Még az a jó, hogy az nem ejt zavarba téged, hogy kisztitkár gazdádból, liberális lett, majd jobboldali konzervatív.

Persze volt ő már minden, nyugatimádó, és brüsszel ellenes, oroszellenes, majd putyincsicska, satöbbi, satöbbi.

Na ezért van az, hogy orbán mellett már csak a hozzád hasonló gerinctelen szaralakok állnak.

FCUK18 2018.02.16. 13:15:35

@Duplaxiii: először is, mindenki ismeri a szabályokat, mégis minden tagállam ellen vannak kötelezettségszegési eljárások, és ellenünk sincs több arányaiban, mint mások ellen.

másodszor: a pénz, amit kapunk, az eredeti megállapodás szerint jár nekünk, amiben nem kötötték egyéb (bármilyen) feltételhez. ha az EU demokratikus, a továbbiakban sem fogják. ha fogják, akkor nem éri meg maradni egy diktatórikus EU-ban.

VáradiJános 2018.02.16. 13:22:51

Szóval ha egy sajtóorgánum meghallgatja az egyik èrintettet, akkor az állàsfoglalàs?

2018.02.16. 13:25:37

@1ghost: "Na ezért van az, hogy orbán mellett már csak a hozzád hasonló gerinctelen szaralakok állnak."

Muhahaha... én ugyan nem állok sehol, de ettől Orbán még rendelkezik akkora szavazótáborral, mint a komplett ellenzék, szélsőjobbtól a szélsőbalig. Ez pedig tudod mit jelent, ugye? :)

VáradiJános 2018.02.16. 13:25:47

@Duplaxiii: ha egy szavazàs vagy csatlakozàs korlàtlan ès a jövôben születô döntésekre is èrvènyes önkéntes alàrendeltsèget jelent, akkor mit ugattok a csùti kormàny intèzkedèsei ellen? Hiszen azokra feljogosította ôket a legutóbbi vàlasztàs .... legalàbbis a poszt logikàja szerint.

_Ske_ 2018.02.16. 13:26:58

@FCUK18: Komolyan arról beszélsz, hogy az EU diktatórikus? Akkor MO micsoda? Merthogy itt rohadtul nincs demokrácia, az biztos. Egy demokratikus országban ez a kormány már nem lehetne hatalmon! A saját törvényeiket se képesek betartani! Sőt semmilyet! Az van, amit a Főnök mond, mindenki másnak kuss van.

VáradiJános 2018.02.16. 13:29:05

@1ghost: te teljesen beillesz az àtlag jobbik szimpatizànsok közè .... proli vagy. A Terror Hàzàban van egy nagyon làtvànyos videómontàzs arròl ahogyan a nyilas egyenruha àtalakul àvòs egyenruhàvà. Mèg a szèkhàzuk is megmaradt. Nagyapàdnak ugyanaz maradt az öltözôszekrènye

VáradiJános 2018.02.16. 13:29:39

@1ghost: te teljesen beillesz az àtlag jobbik szimpatizànsok közè .... proli vagy. A Terror Hàzàban van egy nagyon làtvànyos videómontàzs arròl ahogyan a nyilas egyenruha àtalakul àvòs egyenruhàvà. Mèg a szèkhàzuk is megmaradt. Nagyapàdnak ugyanaz maradt az öltözôszekrènye

VáradiJános 2018.02.16. 13:31:06

@_Ske_: “Az van, amit a Főnök mond, mindenki másnak kuss van”

Ezek szerint te mèg nem tanultad meg rendesen

1ghost 2018.02.16. 13:37:28

@Womb Raider:

Hehehe szarházi orbántroll. A bukásotok csak az egyik pofon lesz, amit kaptok. Ami utána vár rátok, na az lesz az igazi.

És bizony te sem úszod. Mert Orbántól a retkes Szabó János bérhazudoz trollig bezárólag felelni fog mindenki. Hát így készülj, már nem sok van hátra.

2018.02.16. 13:48:50

@1ghost: Felevenítenéd a családi hagyományokat, mi?Mi volt a papa kedvence? Lőni szeretett, vagy akasztani? Hőbörögj csak, de vigyázz, nehogy megüssön a guta.

$pi$ 2018.02.16. 14:06:00

"A célba vett NGO-k ugyanis nem csupán menekültekkel foglalkoznak, hanem más, hátrányos helyzetű emberekkel is, a következmény pedig az lehet, hogy ezek a rétegek az eddiginél kevesebb segítséget kaphatnak."

Mint ahogyan a magyar gárda is foglalkozott elesettek megsegítésével és árvízvédelemmel is. Aztán betiltották, mondván, hogy félelmet keltenek és így az elesettek kevesebb segítséget kaptak.

Ja, tudom, akit mi akarunk betiltani, azokat be kell tiltani, akiket ti akartok betiltani, azoktól el a kezekkel, mert demokrácia! Értem már.

_Ske_ 2018.02.16. 14:15:33

@VáradiJános: Az O1G nekem nem főnököm. Te meg pláne nem.

$pi$ 2018.02.16. 14:17:54

"A Bizottság közleménye azt tartalmazza, hogy a tagállamok részére kifizetett pénzeket attól kell függővé tenni, azok tisztelik-e a demokratikus értékeket,"

Sajnos az EU nem tiszteli a demokratikus értékeket. Úgy akarnak betelepíteni magyarországra néptömegeket, hogy figyelmen kívül hagyják a felelős magyar kormány és a magyar választók akaratát. A demokratikus rendszerben a választók akarata a kormánnyal szemben, a kormány akarata az EU hatalmával szemben, a magyar miniszterelnök véleménye a német kormánnyal szemben jelent fékeket és ellesúlyokat, amiket az EU vezetése le akar építeni.

A német, a francia, az olasz, a svéd kormány meg sem kérdezi az állampolgárok véleményét a bevándorlásról, de folyamatosan a demokrácia lovagjának állítja be magát a magyar kormánnyal szemben, akik azt az álláspontot képviselik, amit a választóik elsöprő többsége is vall.

VáradiJános 2018.02.16. 14:30:06

@_Ske_: dehogynem, jobbágy, dehogynem

_Ske_ 2018.02.16. 14:32:49

@VáradiJános: Tévedsz. Attól még nem lesz igaz, hogy minél többször elmondod...

VáradiJános 2018.02.16. 14:33:54

@Womb Raider: lőni biztos nem szeretett buta @1ghost papája, mert ott visszalőhetnek .... gyáva szar egy család lehet ez .... fosztogatásra vár ez a szerencsétlen, hogy végre neki is lehessen valamilye az életben .... viszont én az ilyen selejtnek sem kívánom a halálát, így tényleg aggódom, hogy áprilisban agyvérzést kap

VáradiJános 2018.02.16. 14:34:54

@_Ske_: szeretjük az ilyen jobbágyokat: úgy öntudatos, hogy közben viccesen tudatlan

_Ske_ 2018.02.16. 14:36:45

@VáradiJános: "viccesen tudatlan"
Én meg az ilyen beteg lelkűeket tudom csak sajnálni, mint te, akik a saját butaságukat másra akarják kivetíteni, mert annyira buták, hogy már fel sem fogják, mennyire azok.

VáradiJános 2018.02.16. 14:39:07

@_Ske_: így van, ügyes vagy, de most már húzzál vissza dolgozni, mert kell az adód, eladó a telenor! Jobbágy!

_Ske_ 2018.02.16. 14:40:57

@VáradiJános: Majd dolgozok, ha akarok, te nem vagy abban a helyzetben, hogy megmondd nekem, hogy mit csináljak. És hidd el, az én adómból biztosan nem lesz telenor. Gyökér.

histar007 2018.02.16. 15:48:42

Egy ideje védjük ezt az országot ázsiai és egyéb betolakodó hordáktól. Persze a haladó nyugatnak lövése sincs, hogy mi a történelem és hogy milyenek az itteni emberek. Annyit tudnak, hogy nem olyanok mint ők, ez pedig tűrhetetlen.

2018.02.16. 16:04:13

@histar007: Legyünk objektívek. Ez így picit túlzó megállapítás, igazából mi maximum a saját határainkat vonhatjuk kontroll alá és a saját fennhatóságunk alá eső területre esetlegesen belépni szándékozókat ellenőrizhetjük és intézkedhetünk a fennálló nemzetközi szabályok tiszteletben tartásával. A menekült státusz nem világútlevél és nem felmentés egyetlen ország törvényei, így a miénk alól sem. Kétoldalú , adható és megvonható.

VáradiJános 2018.02.16. 16:07:00

@_Ske_: “hogy megmondd nekem, hogy mit csináljak. És hidd el, az én adómból biztosan nem lesz telenor”

MegmondD? Igazad van, a közmunka után nem sok jön be.

2018.02.16. 16:34:29

@_Ske_: "És hidd el, az én adómból biztosan nem lesz telenor."

Nos, akkor megtudhatnánk, miért itt téped a szád és nem ott, ahol adózol?

_Ske_ 2018.02.16. 19:40:58

@VáradiJános: Segítek.
Ő jókat mond. - Kijelentő ,ód, 1 db d.
Mondd, jól vagy? - Felszólító mód, 2 db d.
Ha így sem érted, kérlek keresd fel a volt magyar tanárodat, ha van ilyen. Ha nem volt, akkor bocs, nem akartalak megsérteni...

_Ske_ 2018.02.16. 19:43:20

@Womb Raider: Elmagyarázom.
1. Magyarországon élek (sajnos)
2. Nem fizetek SZJA-t, és járulékot sem (csak a 1,5% kötelezőt, mert azt muszáj)
3. Ha a fizetésemet abból a pénzből kapom, amit te befizetsz adóként, abból nem tudok annyit vásárolni, hogy az mind adóra menjen. Ergo, a X-Y > 0, azaz nem adót fizetek, hanem kapok.

VáradiJános 2018.02.16. 19:45:44

@_Ske_: “nem vagy abban a helyzetben, hogy megmondd nekem, hogy mit csinálja”
És ezzel kit mire szólítottál fel, túlművelt barátom?

1ghost 2018.02.16. 20:15:11

@VáradiJános: @Womb Raider:

Na mi van te retkes orbántroll? Még mindig itt rohadsz?

Pedig a helyzet az, hogy Orbán legszűkebb családi köre az Elioso keresztül szervezetten, bűnszövetkezet keretében, folytatólagosan elkövetve 13 ezer millió forintot lopott!

Ez felháborító!

VáradiJános 2018.02.16. 21:36:19

@1ghost: kedves blogbolond! A visszafizetendő tàmogatás összege az ellopott összeg?

VáradiJános 2018.02.16. 21:40:27

@_Ske_: képes vagy egy leiner laura könyvre hivatkozni? Ajjaj, nagyobb a baj, mint gondoltam.

_Ske_ 2018.02.16. 21:58:03

@VáradiJános: Látod, ez a baj veletek meg az egész fajtáddal, hogy tereltek a végtelenségig, nem vagytok képesek elfogadni, hogy valami nem úgy van, ahogy azt ti gondoljátok.
Tessék itt egy másik, de gondolom ezzel majd meg az lesz a baj, hogy képes vagyok egy Rebecca Show könyvre hivatkozni, bár ezt Megyeri Katalin fordította, az Ulpius ház adta ki és gondolom ott nem lektorálnak elég alaposan, hogy ilyen felett sikerült elsiklaniuk.
books.google.hu/books?id=_QJoBAAAQBAJ&pg=PT178&lpg=PT178&dq=nem+vagy+abban+a+helyzetben,+hogy+megmondd&source=bl&ots=_KpSX0IdHM&sig=zFCNPnM8b834ZgrsmvWvGRQgEwY&hl=hu&sa=X&ved=0ahUKEwiRx9SuqKvZAhUDElAKHUEKB68Q6AEIMDAB#v=onepage&q=nem%20vagy%20abban%20a%20helyzetben%2C%20hogy%20megmondd&f=false

_Ske_ 2018.02.16. 22:07:57

@_Ske_: Bocsánat, elírtam, Rebecca Shaw

1ghost 2018.02.16. 22:09:03

Hát ez kurva jó, most olvastam.

1. Tiborczék mind a 35 pályázatában a pályazatot előkészítő cég tulajdonosa egyúttal Tiborcz üzlettársa volt az Eliosban.

2. Minden egyes pályázat esetében a Tiborczén kívüli másik két ajánlat fiktív volt, s az ár mindig 5 és 7%-kal volt magasabb.

Orbán legszűkebb családi köre tehát szervezett módon csalt, és fennáll a bűnszervezetben való részvétel gyanúja.

Fasza, mi?

VáradiJános 2018.02.16. 22:13:39

@_Ske_: a fajtám belinkeljen neked százat ahol nem így van? Hmm, Törpokos?

VáradiJános 2018.02.16. 22:15:06

@1ghost: fasza, durva, görénység, csalók. És még így sem kelletek a többségnek, szarcsimbók. Ciki.

1ghost 2018.02.16. 22:20:35

@VáradiJános:

Hehehe agyatlan bérhazudozó orbánfasz! Látom a gazdád odakötötte a pórázt megint a számítógéphez.

De már baszhatod. Ugyanis a korrupt, tolvaj fajtádból nem kérnek a magyarok. A túlnyomó többség kormányváltást akar, úgyhogy akár hajnal háromig is vonyíthatsz minden este. És a java még csak most jön.

VáradiJános 2018.02.16. 22:28:11

@_Ske_: tényleg nem tudsz guglizni? Már megint más dolgozzon helyetted? Segítek: próbáld a “megmondjad” szót!

VáradiJános 2018.02.16. 22:28:56

@1ghost: már most rettegjek vagy ráérek holnap?

1ghost 2018.02.16. 22:43:44

@VáradiJános:

Hát, ahogy gondolod. De a biztonság kedvéért szopd le még egyszer a tolvaj, korrupt gazdád faszát, mert nem nagy az esélye, hogy egy cellában lesztek.
Szóval: biztos, ami biztos.

2018.02.17. 07:39:03

@_Ske_: Ezt én pontosan értem.. bár ha aktív korú vagy, érdekelne, miként kerülöd ki a SZJA-t,már ha magyar állampolgár vagy.. hogyan oldod meg szumma 1.5%+ÁFA befizetéssel, ha van jövedelmed, még ha nem is bér jellegű?

Másrészt: ha nem fizetsz adót, mennyiben érzed jogosnak beledumálni abba, hogy azt miként, mire fordítja az állam?

2018.02.17. 07:45:15

@_Ske_: "Látod, ez a baj veletek meg az egész fajtáddal, hogy tereltek a végtelenségig, nem vagytok képesek elfogadni, hogy valami nem úgy van, ahogy azt ti gondoljátok."
Ez elegáns, főleg a fajtázgatás... ismerős. Nos, a te fajtáddal meg az a gond, hogy fennsőbbrendűségetekbe vetett hitetekkel felvértezve senki ellentmondását nem tűritek, nem is mérlegelitek. Egy döntési kapcsolóbit létezik: a mi fajtánk, vagy más?

_Ske_ 2018.02.17. 08:21:42

@Womb Raider: Erre szívesen válaszolok neked, a másikra nem.
Úgy hívják, hogy családi adókedvezmény. És nem 1,5%+Áfa, hanem csak 1,5% és járulék.

2018.02.17. 10:08:16

@_Ske_: "2. Nem fizetek SZJA-t, és járulékot sem (csak a 1,5% kötelezőt, mert azt muszáj)"

Na, most ez nekem kissé zavaros..fizetek, de mégsem..annyit de kevesebbet... izé..
Az megvan, hogy bár te direkt módon nem , de a munkáltatód bizony fizet utánad némi járulékot? Hogy a teljes bérköltséged nagy átlagban fele landol nálad nettó bér formájában? Ha a családi adókedvezményt besöpröd, akkor még ennél is jobban jártál. A Fegyenc-korszakban az adóék jelentősen másabb, nagyobb volt, főleg a nem minimálbéren lapítók számára. Az bezzeg jó volt, mi?
süti beállítások módosítása