B1 blogcsalád



Kövér László beismerte a választási csalást, a pártja szerint nincs itt semmi látnivaló

2018. február 06. - Mr Flynn Rider

Az MSZP feljelenti az Országgyűlés elnökét, a Fidesz szerint Kövér László minden szava vállalható.

kover-laszlobajusz.jpg

A Reflektor blog hozta nyilvánosságra azt a hangfelvételt, amin Kövér László a választókerületek manipulációjáról beszél, hogy az a Fidesznek a lehető legjobban feküdjön:

„Nem mondom, hogy nincsen benne földrajzi bűvészkedés vagy nem volt, de csak annyi földrajzi bűvészkedés volt benne, mint a 90-es törvényben amit a szocik alkottak meg eredetileg”.

 

A blog szerkesztője azt mondta a Magyar Narancsnak, hogy a felvétel nem is politikai, hanem egy szakmai rendezvényen készült tavaly januárban.

A „földrajzi bűvészkedés” azért fontos szó, mert 2011-ben, Lázár János terve alapján a Fidesznek kedvezőre formálták át a választókörzeteket: 176-ről 106-ra csökkentették a számukat, de úgy, hogy a körzethatárok átrajzolásával fideszes zónákat csaptak az addig baloldali szimpatizáns övezetekhez. Ezzel az ellenzéki zónák felhígultak, vagy éppen gettószerűen koncentrálódtak, és jelentőségük is csökkent.

Kövér László a felvételen azt is elmondta, hogy

„az a jó, ha az ellenzék nem rúg labdába (…) Én is csak ebben a körben teszem. Isten őrizz, hogy ők labdába rúgjanak”.

Hozzáteszi, hogy a Fidesz semmi olyan nem tett, amit az előző kormányok ne tettek volna meg, ezért nem érez különösebb lelkifurdalást azzal kapcsolatban, ha törvényes keretek között a kormánypártnak gyakorlatilag teljhatalma van.

A Fidesznek kivételesen nem a megszokott soros-soros-soros-soros volt a válasza. Hidvéghi Balázs, a Fidesz kommunikációs igazgatója így reagált:

az ezzel kapcsolatos ellenzéki vádaskodás nem más, mint reménytelen helyzetben lévő pártok egy újabb akciója. Hozzátette: egy leiratot látott, e szerint a tartalomban semmi vállalhatatlan kijelentés nincs. A választási rendszer ugyanolyan demokratikus mint 1990-ben volt, ugyanolyan esélyeket kínál mindenkinek, a korábbi aránytalanságokat pedig sikerült kiküszöbölni

– közölte. 

Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára kérdésre azt mondta Kövér kijelentéseiről:

„Minden szava e tekintetben vállalható, nevezhetjük ennek a megvalósítását, tehát arányos alkotmányos rendszer megvalósítását egy kemény munkának, akár bűvészkedésnek, ebből a szempontból nincs jelentősége. A tartalom a lényeg. Magyarországon törvényes, arányos rendszer jött létre.”

Az ellenzék persze azonnal rámászott a témára: mind azt közölték a nyilvánossággal, hgy ezzel Kövér beismerte a választási csalást. A legvehemensebben az MSZP reagált; Bárány Balázs szocialista képviselő bejelentette, hogy pártja feljelentette Kövér László fideszes házelnököt a nyilatkozata miatt.

Bárány szerint a felvétel beismerése annak, hogy 2014-ben a Fidesz csalt a választásokon:

"Egyértelmű a cél: egy fideszes szavazónak érjen többet a szavazata, mint egy ellenzéki szavazóé"

- idézte az MTI Bárányt, aki a néhány évvel ezelőtti EBESZ-jelentésre is hivatkozott. A politikus szerint több pontos is megállapítható, hogy nincs fair választási verseny Magyarországon: 

  • a választási rendszer megkülönbözteti a határon túli és a saját döntésükből külföldön dolgozó szavazókat,
  • kormányzati kampányok nem válnak el a nyílt pártpolitikától,
  • közpénzből éltetett álcivilek kampányolnak a kormány mellett,
  • a választási bizottság a Fidesznek kedvez döntéseiben.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr1113638918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK18 2018.02.06. 15:19:36

az az igazság, hogy ahhoz sokkal nagyobb gerrimandering kellett volna, hogy a baloldalnak is alakuljon 1-2 esélyes körzet. szóval nem nagyon van miről beszélni :)

2018.02.07. 00:59:07

haha, tipikus komcsi védekezés.. az előző brigád csalása feljogosítja őket a csalásra.. profi.
tudjuk, régen is loptak, ezért nekik is joguk van lopni. gondolom ez valami magasztos keresztény erkölcs, ha már így a zászlajukra tűzték.

2018.02.07. 05:41:21

Vszeg újra nyerni fog a fidesz. Az ellenzék képtelen volt megszervezni magát , miközben dübörög a fidesz kommunikációs gépezete. Amíg a nyolc millió választóból csak a fidesz szavazó megy el ,leváltani nem lehet jogszerűen. Az újabb négy év alatt minden demokratikus intézményt lebontanak , a pénzen mészárosék ülnek majd. Ennyi. Egyszer lesz majd olyan amikor már az emberek nem fogják ezt eltűrni és elsöprik ,mint a diktátorokat általában.

midnightcoder2 2018.02.07. 06:52:13

A baloldal már most magyarázza, hogy miért fognak bukni a választáson, ami legalábbis dicséretes előrelátásra utal. Már csak azt kellene megmagyarázni, hogy a Jobbiktól miért fognak kikapni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.07. 07:05:39

@midnightcoder2: Tényleg, szerda van, a héten már kétszer elvesztettük a választásokat.

rallus 2018.02.07. 07:34:05

És ez az ember egyszer már kötélre akarta juttatni Gyurcsányt, Kovács Laci bácsit és Szili Katalint! Óvatosan vele.....

VáradiJános 2018.02.07. 07:37:22

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: szia kamugép! Mit csinál ébren reggel hétkor egy fogvédős beengedős harci gépezet? Vagy csak bejött anyuci a kakaóval a diszgráfiás fiacskájához?

Glázser Bozsó 2018.02.07. 07:41:09

Lássuk be diktatúra van ...
Szedjetek valami normális drogot ...

élveteg 2018.02.07. 08:08:25

"Bárány szerint a felvétel beismerése annak, hogy 2014-ben a Fidesz csalt a választásokon:"

Olyan válsaztási rendszert nem lehet kitalálni amiben ti mégegyszer nyernétek még akkor sem ha magatok írnátok

A tudomány sosem téved! 2018.02.07. 08:17:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: a valóságban már jóval régebben.
Persze az alternatív valóságban, itt, az index címlapos propaganda blogo(ko)n Orbán tegnap megbukott, és holnap gyáván lemond... Megint...

Európai téridő 2018.02.07. 08:38:04

A választókerületek határainak ide-oda tologatását más országokban is alkalmazzák, az adott körzet demográfiai változásaihoz igazítva. És nem kell ilyen hangzatos szavakkal jönni, hogyaszongya: "Beismerte".

VáradiJános 2018.02.07. 09:09:19

@élveteg: ezek már megint csak a baráti felszabadító csapatok bevonulásában reménykedhetnek

neko1967 2018.02.07. 09:20:59

@VáradiJános:

Ó, a "baráti felszabadító csapatokról" már aláírták a szerződést!
Pakson fognak állomásozni......

torró 2018.02.07. 09:22:41

A választó körzetek átalakítása azért kellett, mert a képviselők száma majdnem a felére csökkent. Én nem értem a választási szakértőket senki nem hallgatja meg? Amúgy két harmaddal joguk volt hozzá. Úgy kellett volna kormányozni a baloldalnak, hogy ne kapjon a fidesz kétharmadot. De most se arra használták az elmúlt időszakot, hogy okosan szerveződjenek, hanem az Orbán elleni acsarkodásra pazarolták az időt. Van az a régi közmondás, hogy a harag, rosz tanácsadó! Ehhez képest nem hogy erősödtek, hanem jócskán amortizálódtak. Így nem lehet kormányt váltani!
Kovács Laci bácsi! Csak hogy tudjátok. Már százszor leírtam . Ha annak idején Németh Miklóst nem torpedózza meg ez a hülye! Akkor most nem lenne a fidesz hatalmon!.

VáradiJános 2018.02.07. 09:29:52

@neko1967: vártam ezt a választ .... tudom, már más segget nyaltok

neko1967 2018.02.07. 09:31:52

@VáradiJános:
Hát igen.... A kultúra kicsapott a szádon, bolsevik troll!

VáradiJános 2018.02.07. 09:36:23

@neko1967: oh, bocsánat: már más feneket lefetyeltek

neko1967 2018.02.07. 09:42:22

@VáradiJános:

Ne magadból indulj ki! Én régen is utáltam az orosz kommunistákat, és most is utálom, veletek ellentétben.......

Brix 2018.02.07. 09:45:55

Ezzel csak néhàny szavazat sorsàt lehet eldönteni. A lényeg inkàbb az lenne, hogy a többségi, " arànytalan " , győztest felerősítő rendszer helyett, legyen arànyos rendszer: minden pàrt kizàrólag annyi képviselőt küldjön a parlamentbe, mint amennyi a valós tàrsadalmi tàmogatottsàga. Győztest kompenzàló trükkökre nincs szükség! Egyéni körzetekre nincs szükség a jelenlegi formàjàban. A gerrymandering , a vàlasztàsi rendszer többségivé alakítàsa, a győzteskompenzàció, mind a hatalom bebetonozàsàra szolgàlnak és nem segítik a pàrtok egyenlő versenyét es vàtógazdàlkodàsàt.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.07. 09:47:10

Csökkent a képviselők száma ha nem tünt volna fel.

Ráadásul a párt perferenciák mennyiségi aránya évről évre változik.

Így a területek átrajzolásának 8 év elmúltával semmilyen aktualitása nincs.

Nyerni kell.
Ha nem megy, akkor jön a kifogás gyártás.
Lásd ballibek.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.07. 09:48:30

@Brix:

Nem értünk egyet. Sokkal hasznosabb szeirntem ha a győztes kormányozhat, mintsem ha kolaíciós zsarolási potenciálnak van kitéve.

Így egyedül vállalhatja a felelősséget a választók elött, akik eldöntik hogy lecserélik, vagy megtartják.

VáradiJános 2018.02.07. 09:51:57

@neko1967: veletek? Te tènyleg azt hiszed, hogy aki rühelli a politikai idoljaitokat az fideszes? A ruszkikat utálom én is, de a többi segget is.

neko1967 2018.02.07. 10:02:24

@VáradiJános:

De Orbán alsó felén keresztül megízleled Putyin elvtársét is......

csobi2011 2018.02.07. 10:03:32

Az gondolom nem zavarja a libsiket, hogy listán a fidesz 44%-ot kapott a nagy ellenzéki összefogás meg 26 %-ot. Ennek például mi köze a körzet határokhoz? A libsik szerint a 26%-ot szerző ellenzéki összefogásnak kellett volna nyerni? Na itt látszik a libsik demokrácia felfogása. Bár az emberek nem szavaznak rájuk de a választást csak ők nyerhetik. Tiszta röhej!

Brix 2018.02.07. 10:12:05

@Rettegek mert ballib vagyok: Az is egy szempont, hogy a jelenlegi rendszerben erősebb kormànyzat jön létre. Viszont, a koaíciós kényszerben jobban le lehet képezni az össztàrsadalmi érdekeket\akaratot és ellenőrzik egymàst a partnerek. Az egypàrtrendszer kiépülésének kisebb az esélye.

blah 2018.02.07. 10:27:30

a fidesz szokás szerint hazudik. aránytalanabb lett, egy fordulós, fidesznek kedvező körzetátalakítások, a nyertes még többet nyer, így a többi választópolgár még aránytalanabbul kevesebb képviseletet kap.

VáradiJános 2018.02.07. 10:42:26

@neko1967: oh, eddig tartott a kulturális fölényed? Sajnos nem tudom sem visszaigazolni sem càfolni ezt a putyinos dolgot, mert nem voltam még orbánban. A putyin ízre rákérdezhetnél a böszme gazdádnál.

VáradiJános 2018.02.07. 10:44:16

@blah: az olimpián sem érdekel senkit a negyedik

neko1967 2018.02.07. 10:50:20

Régebben láttam egy Budapest térképet, amire fel voltak rajzolva a 2002-es választási körzethatárok és mellette a fidess által megszabott körzethatárok. A szavazatszámláló körök nem változtak. 2002-ben sokkal több szavazatot kapott a baloldal és több képviselőt is adott, mint a jobboldal.
Érdekes módon az új választási körzetekkel ugyan ilyen szavazati számokkal már a jobboldal került volna többségbe a fővárosban! Sajnos ezt a térképet nem találtam meg, csak egy Origós cikket abból a korszakból, amikor még normálisak voltak.

www.origo.hu/itthon/20111123-budapest-uj-valasztasi-terkepe-eselylatolgatas.html

De mondhatok egy másik példát!

Nyíregyházán 2 választó kerület volt, ahol a rendszerváltás óta többször nyert a baloldal, mint a jobb. Ezt úgy módosították, hogy lett az 1. körzet, ami jó nagy és valószínűleg most Csabainé fogja elvinni a baloldalnak, és a 2. körzet ami egy kevés nyíregyházi körzetet tartalmaz és hozzá csapták megye harmadát - egy csomó falut meg kisvárost, ahol többnyire a jobboldal nyert. Így lett két lehetséges baloldali és egy lehetséges jobboldali körzet helyett egy baloldali nagy meg egy jobboldali kis körzet.

neko1967 2018.02.07. 10:53:54

@VáradiJános:

Nem voltál Orbánban? Ki se látszol belőle! Ha ez egy tisztességes jogállam lenne egy tisztességes főügyésszel, akkor nem kellene ilyeneken vitatkoznunk hogy Orbán nyeri a választást vagy nem, mert régen börtönben lenne.......

De hát nincs tisztességes főügyész, de van egy csomó elvtelen troll, mint te....

neko1967 2018.02.07. 10:55:34

@VáradiJános:
Ja és ne tévessz össze magaddal meg a bolsevik elvtársaiddal, nekem nincs gazdám, de vannak önálló - nem egy pártközpontban meghatározott - gondolataim!

blah 2018.02.07. 11:11:48

@VáradiJános: nem tudtam, hogy a politika új olimpiai sportág lett. azt viszont eddig is tudtam, hogy a fideszesek hülyék. legyen már annyi eszed, hogy csak ezt az egyetlen dolgot felfogd, neked annál jobb minél inkább kordában van tartva a hatalmat gyakorló.

VáradiJános 2018.02.07. 11:30:59

@neko1967: sértegethetsz, nem haragszom, hiszen ezt a - bár szerintem nem nyerő - stílust kaptad a gazditól, kis csahos. Orbán köztörvényes megmozdulásai megbocsáthatóak, mert távol tartja a nagyobb veszélyt - nem, nem a kecskeseggelőket és a germoneymonkeykat, hanem a fajtádat, persze nem téged, te kis pöcök, hanem a téged ugráltató főtetveket

neko1967 2018.02.07. 11:31:57

Egy koalíciós kormányzás azért jó, mert a koalíciós partnerek egymás körmére is néznek, valamilyen szinten köztük is verseny van, érdekek és nézetek ütköztetése és egymást is akadályozzák abban, hogy igazán komoly nagy baromság csináljanak. Ugyan ezért kell a fékek és ellensúlyok rendszere, amely képes rávilágítani a hülyeségekre.

Ma sajnos Magyarországon egy ember akarata és nézetei érvényesülnek! Tisztára mint a szcientológia egyház vezetője! Mindenhez ért, mindent jobban tud!

"Emlékezetes volt, amikor egy Fidesz-frakcióülésen Pokorni Zoltán adatokra, kutatásokra hivatkozva bírálta a Hoffmann-terveket, Orbán így intette le:

Hagyjuk a számokat Zolikám, én máshogy látom a világot."

Természetesen a magyar futballt se hagyjuk ki!

neko1967 2018.02.07. 11:37:02

@VáradiJános:
Sajnos a szövegértésed nem valami jó!
Soha nem voltam semmilyen pártnak a tagja, és nem is leszek!
Ne magadból indulj ki! Nekem vannak önálló gondolataim!
Igen, főtetvek sajnos ugráltatnak engem és sok normális embert pl. Orbán, Kövér, Németh, Matolcsy, Mészáros stb.

"Orbán köztörvényes megmozdulásai megbocsáthatóak"

Igazi buta fidess troll vagy, aki azt is elnézi a főninek, ha a Hősök terén tenne magáévá egy 10 évest, még azt is elnéznéd neki.....

VáradiJános 2018.02.07. 11:44:20

@blah: “ azt viszont eddig is tudtam, hogy a fideszesek hülyék. legyen már annyi eszed, hogy csak ezt az egyetlen dolgot felfogd, neked annál jobb minél inkább kordában van tartva a hatalmat gyakorló.”
Mit értesz fideszes alatt? Az általatok általában ebbe a kategóriába sorolt emberek nagy része csak azért nézi el orbánnak a baromságait, mert nélküle a kedvenceid jönnének a kormányhoz, amit épeszű ember nem akarhat.
És ki mondta, hogy nekem nincs ínyemre a hatalom korlátozása, ellenőrzése? Szükség lenne rá, de ezt ne a drogos petya vagy az elhülyült hellernyanya vagy a fogadatlan prókátor ópenszoszájetibagázs tegye

VáradiJános 2018.02.07. 11:47:57

@neko1967: nem, nem nézném el neki, én kattintanám rá a perecet, de ilyet nem tesz, nem pártolóka a szakállas bácsiitok másság csoszogásos ifjúsági felvilágosító szeánszainak. És értettem amit írsz, csak tudom, hogy hazudsz.

neko1967 2018.02.07. 11:57:06

Szakálas bácsik?

Körmendi Kdnp-s? Katólikus papok?
Nem értesz te semmit.... Dehogy kattintanád a bilincset.... Saját kezűleg kennéd fel a vazelint!

Hogy is mondta Pokorni?

"s az elsőnek, aki belenyúl a pénztárba, annak "le fogjuk vágni a kezét" - fogalmazott a Fidesz politikusa, hangsúlyozva, hogy "ezt kell nagyon világossá tenni"."

Érdekes, én még nem láttam félkezű fidessest!

blah 2018.02.07. 11:58:36

@VáradiJános: a fideszesek azért hülyék mert ilyen baromságokat találnak ki. abban a tévhitben élnek, hogy ők zavarták el a szocikat és nem azok akik csalódtak bennük és nem szavaztak rájuk. a baloldali szavazók megtették azt amit a fidesz hívőinek nem sikerült, a baloldali pártok megkapták a visszajelzést, hogy nem jól csinálják, míg a fidesz szavazók hite töretlen így a fidesz hatalma nem lehet veszélyben. gondolkozz csak el rajta hülye fideszes, hogy mi ennek az üzenete.

neko1967 2018.02.07. 12:03:41

@blah:
Túl sokat feltételezel róla! Gondolkodni? Mivel...
Csak a párt direktíva!
"Elvtársak, a posztolások közben csináljatok úgy, mint ha lenne kritikátok! Persze, nem kell túlzásba vinni!"

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.07. 12:32:26

@blah:

A ballib elkúró bandára szavazókhoz képest mindenki értelmesebb.

Még a Fidesz szavazók is.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.07. 12:33:05

@neko1967:

GYurcsény seggnyalók ha összejönnek.. Szánalmasak vagytok.. :DDD

neko1967 2018.02.07. 12:40:16

@Rettegek mert ballib vagyok:

Hát igen, a fidesses stílus! Vagyis stílustalanság.........
Írtam a választó körzetek megváltoztatásáról. Jött rá valami cáfolat vagy reakció? Semmi!

Ehelyett a saját életükből példálóznak, pl seggnyalás.....

VáradiJános 2018.02.07. 12:52:17

@neko1967: “
Érdekes, én még nem láttam félkezű fidessest!”

Viszont féleszű balfácánt annál többet látni: pld az egyikkel éppen most játszadozom itt, vmi neko név mögött bújkáló kispöcök az illető.

VáradiJános 2018.02.07. 12:54:10

@blah: ja, a híresen okos dk-nyanyák. El szoktad kísérni anyukádat a böszme-szeánszokra?

neko1967 2018.02.07. 13:03:19

@VáradiJános:
Hát igen, nulla fejlődés, semmi vitakultúra, csak a mocskolódás!
Egyébként az ilyen freudi elszólások mint a "kispöcök" jelzi, hogy vagy a nemi indentitásoddal vagy a méreteiddel komoly bajok vannak.....

blah 2018.02.07. 13:05:34

@Rettegek mert ballib vagyok: nem mondanám, mert legalább azok észrevették, hogy nem stimmel valami, és nem szavaznak már rájuk, míg a hülye fideszesnek ennyi sikere van az életben, hogy szívszerelmük választást nyer, ezért eltántoríthatatlan.
@VáradiJános: azt hittem tisztáztuk, hogy a találgatások nem jöttek be. már nem maradt sok párt a palettán, használd a látnoki erődet.

VáradiJános 2018.02.07. 13:22:32

@neko1967: freudi? Hmm ... hogy is szólítottál engem? Bolsevik?

neko1967 2018.02.07. 13:29:36

@VáradiJános:

Ó, én csak a neveden neveztelek.......

Az ilyen emberekről az egyik rokonom sztorija jut az eszembe.

Katona nem volt, de mindig szeretett volna lövöldözni, hát elment munkásőrnek. Mondjuk iszogatni is szeretett. Rendszerváltás előtt már vállalkozó volt és egyre jobban ment az üzlet, kevés volt a szabadideje, ezért úgy gondolta, hogy kilép a munkásőrségből. Ezt szépen be is jelentette a zászlóaljparancsnokának. Erre az azt mondta:
"Vigyáz, elvtárs, mert a párt még utánad fog nyúlni!"

Na ebből a zászlóaljparancsnokból lett a rendszerváltás után a helyi Kdnp vezetője.....

Gleccsertetű 2018.02.07. 13:44:25

@neko1967: egy értelmes pszichològus tudja, h Freud tanait rég meghaladta a modern pszichológia. te meg még itt tartasz. ez a baj veletek libsikkel, le vagytok maradva.

VáradiJános 2018.02.07. 13:44:50

@neko1967: és mi lett s történet vége? Engedték leszerelni édesapádat!

neko1967 2018.02.07. 13:50:17

@VáradiJános:

Szövegértés 0! Rokon itt anyai nagybácsi!

Apám sem párttag, sem munkásőr nem volt! Tisztességes melós volt világéletében!
Nem is lett belőle kőbánya tulajdonos vagy a fiából a parlament elnöke.
Mondjuk nem is vett részt az 56-os megtorlásokban... Ezért kellett nekem felvételiznem ellentétben dagi lacival.....

Mondjuk nem is

neko1967 2018.02.07. 13:51:34

@Gleccsertetű:

Tudom, hogy túl van haladva Freud, erről különösen a grazi orvosok tudnának mesélni.....

Gleccsertetű 2018.02.07. 14:03:26

@neko1967: felesleges terelni bizonyíték nélküli baromságokkal.

neko1967 2018.02.07. 14:05:42

@Gleccsertetű:
Persze, bizonyíték nélküli baromság, mint a Kaya Ibrahim/Joszip Tot féle ügy meg a mostani Olaf feljelentés és még sorolhatnám nagyon hosszan.......

torró 2018.02.07. 16:27:26

Erősödik a verseny a Közbeszerzési Hatóság szerint: tavaly átlagban 8 cég jelentkezett egy-egy pályázatra, köztük is egyre több a magyar. Az ellenzék gyakran állítja, hogy a pályázatokat csak egy-két cég nyeri, Brüsszel viszont azt mondja: az átláthatóság 100 százalékos.

torró 2018.02.07. 19:32:46

Mivel senki nem reagált, bennem egy kérdés merült fel: Ki hazudik?
süti beállítások módosítása