B1 blogcsalád



Orbán ordító emberének családját tönkretették a kommunisták, erre ő belépett közéjük

2018. február 05. - nickgrabowszki

Hiába, fiatal volt és kellett a pénz.
go.jpgGajdics Ottó, a kormánypropaganda és a Mészáros-művek egyik zászlóshajójának főszerkesztője nagyon gyűlöli a kommunistákat. Ez még annak a másik zászlóshajó (csak a Habony-műveké) főszerkesztőjének (képzavar) is feltűnt, aki általában mellette ül a tévéműsorokban, hogy vállt vállnak vetve harcoljanak az aktuális ellenség ellen.

G. Fodort tudniillik annyira érdekli harcostársának személyisége és saját(khm) véleménye, önálló ítéletei, hogy interjút készített és közölt vele saját lapjában. Hátha akad még olyan, akinek az ordító ember újat tud mondani.

Gajdics mintha mindig le lenne maradva egy brossúrával, neki az aktuális ellenség mindig az egykori: ő engesztelhetetlenül gyűlöli a kommunistákat. Az interjúban el mondja, miért.

  • Mert a kulák nagyapját félholtra verték Nyírbátor főterén.
  • Mert az apját nem vették fel a TF-re (szerinte politikai okokból).
  • Mert anyjának bátyja börtönbe került fegyverrejtegetésért.

Ezeket ő maga állítja.

Tehát a kommunisták hetedíziglen tönkretették az ő családjának életét, és ezt nem tudja nekik megbocsátani. Gajdics annyira, de annyira dühös volt emiatt a kommunistákra, hogy

pusztító haragjában gyorsan be is épült közéjük.

A rendszerváltozás előtt, amikor hatalomon voltak, és náluk volt a guba, meg ott lehetett karriert csinálni, akkor Gajdics Ottó nemcsak tagja lett a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetségnek, de megszűnéséig annak egyik helyi vezetője (akkori kifejezéssel: titkára) is. 

Most képzelhetjük, mi lett volna, ha ez az engesztelhetetlen antikommunista nem gyűlölné ennyire a komcsikat.

Mellesleg az interjú további részében Gajdics szerkesztő gúnyos megjegyzéseket tesz azokra az emberekre, akikből már

kiveszett minden morális gátlás.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr3613636128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikimackó 2018.02.05. 16:03:34

és akkor az ottó a saját farkába harapott !

Malac van eladó 2018.02.05. 16:15:48

Elküldeném kapálni, az segitene rajyta.

Margó Kőrösy 2018.02.05. 16:16:31

kapcsolódó story: komcsigyűlölő munkatársam egy beszélgetés során elkottyintotta, - azért is gyűlölte őket, mert még párt-tagsági kérelmét is elutasították, mivel méltatlannak tartották...
hasonló történet: fideszhívő szomszédasszonyom egy beszélgetés során csillogó szemmel említett, hogy milyen klasszak voltak a munkásőr gyűlések(megj:az ura volt az alkesz parancsnok)

6.Lenin 2018.02.05. 16:39:05

800 000 párttag volt + a családtagok (nagyszülők)
fiatalok voltak, kellett a pénz.
Szinte minden család érintett volt valamilyen szinten.
Kisdobos,úttörő, KISZ tag.
Felvonulók kérték, stb.
Most meg mindenki már hős, vagy úgy gondolja, hogy ő döntötte meg.

Európai téridő 2018.02.05. 18:05:05

Mire ő KISZ-fő-al-funkci lett, a mozgalmi/ideológiai/ifjúságpolitikai hibridszervezet már elég laza "gittegylet" volt, nem kellene ennyire felfújni. Na persze, ha MSZMP-tag lett volna...

Uni1002 2018.02.05. 18:23:22

@Európai téridő: Ifju Gárda parancsnok volt, az volt a KISZ kemény szárnya. Meneteltek, egyenruhás díszőrseget adtak. Nézd csak meg a linken a fotót. Ki az aki tiszteleg?
pestibulvar.hu/2017/12/15/lebukott-fidesz-legfobb-propagandistaja-durva-fotot-hoztak-nyilvanossagra-rola/

6.Lenin 2018.02.05. 18:34:06

@Uni1002:

És látod mennyien vannak még körülötte? És ezek még csak a párthoz tartozók.
Aztán hol vannak még a besúgók, jelentéseket írogatók, a hangulatfigyelők, újságírók, művészek, élsportolók, stb.

Lehet, hogy csak az elmegyógyintézet lakói nem tartoztak valamelyik kategóriába anno.
Ismered, hogy miként is működött az a rendszer?
Hányan voltak önkéntesen lelkesek, és hányan kényszerből. Ki gondolta a 70-es években, hogy meg fog bukni az a rendszer?

6.Lenin 2018.02.05. 18:41:14

Lehet keresgélni a rokonokat, szülőket...és lehet egy jót közben röhögni, amikor a kapitalista baloldaliak éneklik: föl, föl, te éhes proletár....a győzelem napjai jönnek... a béka seggénél, egy vesztes (3.) választás előtt.

www.youtube.com/watch?v=w13GP-WFCGQ

6.Lenin 2018.02.05. 18:45:26

@6.Lenin:

Van a videóban egy isteni rész (1:22 után) amikor Bajnai ijedtében felnéz, nehogy rájuk szakadjon a plafon. Nem volt szerencséje, nem szakadt le.

Európai téridő 2018.02.05. 19:01:23

@Uni1002: Operettkatonák, fapuskával, haha!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.05. 20:06:21

@6.Lenin: Ne hazudj! Csak a fideszes komcsik meséje, hogy mindenki antikommunista párttag volt. A reformkommunisták, akik az MSZP és a Fidesz vezetésébe átültek, sose voltak ellenzékiek a rendszerváltás előtt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.05. 20:11:00

@6.Lenin: A párthoz tartozók és a besúgók, jelentéseket írogatók nem tartoznak külön kategóriába, az csak a párttagok egyik hazugsága volt, amikor azzal mentegették magukat, hogy ők legalább nem besúgók, mert a párttagokat nem szervezik be...

A sportolók alatt Schmitt Pálra és társaira gondolsz?

6.Lenin 2018.02.05. 20:22:41

@Online Távmunkás:

Nézd már meg kik is éneklik az Internaciónálét 2009-ben. Baloldali kapitalisták, föl, föl te éhes proletár. Beszarás.

Párttagok nem lehettek besúgók. Milyen Schmitt Pál? Az aranycsapat szinte minden tagja. Láttad, hogy miként hurcolták meg Grosics Gyulát?

Mindenkinek, akik külföldre mentek valamiért, jelenteniük kellett. Külker cégek, művészek, írók, lehetne sorolni a végtelenségig. Valamit, valamiért.

Namármost, ha összeadjuk a párttagok számával, szinte nyugodtan ki lehet mondani, valamilyen formában szinte minden család érintett volt.

De miért nem az az érdekes, hogy akik működtették, itt vannak köztünk, újra a hatalomba készülnek. Miért a szerencsétlen belekényszerített kisemberek az érdekesek? Megfélemlítés céljából?

6.Lenin 2018.02.05. 20:42:48

@Online Távmunkás:

Ja, talán annyit, hogy a pártagok azért sem lehettek besúgók, mert őket nem kellett beszervezni, nekik KÖTELESSÉG volt jelenteni mindent, ami veszélyes lehetett az eszmére.
Minden áremelés előtt a hangulatot szondázni.

Már tudtuk, ha a pénteken pártgyűlés volt, és a párttagok mentek az üzletekbe, áremelés lesz. Megnézte az ember, mit vesznek, az lesz drágább.

sZulamith 2018.02.05. 20:55:14

@6.Lenin:" De miért nem az az érdekes, hogy akik működtették, itt vannak köztünk, újra a hatalomba készülnek." Gondolom ifjúi hévvel :)

6.Lenin 2018.02.05. 21:00:24

@sZulamith:

Akkor először nézz utána, hogy mik is a két rendszer közti különbségek. Van bőséges irodalma. Amennyiben egyenlőséget vonsz a kettő közt, a saját butaságod reklámozod , pedig vicces beszólásnak tűnhet, de nem az.

sZulamith 2018.02.05. 21:45:49

@6.Lenin: Válaszodnak semmi köze az én hozzászólásomhoz. Lehet, hogy buta vagyok, te meg rosszul fogalmaztál. Ennyi.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.05. 21:48:03

@6.Lenin: "Párttagok nem lehettek besúgók."
Miért ismételgeted a komcsi párttagok hazugságait, amit az MSZMP és az MSZP terjesztett el? Bizonyított tény, hogy ezrével voltak párttagok a hálózati személyek között.

A külföldi utakról nem kellett mindig jelenteni, a magánutaknál szinte soha senki semmit se kérdezett, a munkához kapcsolódó kiküldetésről pedig sokszor még manapság is úti jelentést kell írni, például állami cégeknél, minisztériumoknál...

6.Lenin 2018.02.05. 22:00:58

@Online Távmunkás:

Én nem voltam semmiféle kapcsoltban ilyen szervezetekkel, nincsenek közvetlen információim. Különböző oldalról érintett személyekkel készült filmekből, riportokból, könyvekből informálódtam.
Lehet,hogy neked komolyabb anyag, tapasztalat áll a rendelkezésedre. Ebben az estben elfogadom a te ismereteidet.

6.Lenin 2018.02.05. 22:07:53

@sZulamith:
Én úgy értelmeztem, hogy te azt, amit én írtam, a jelenlegiekre vonatkoztatod, viccesnek szánva. De ezzel egyenlőséget is vonsz a két rendszer közt. Erre válaszoltam, amit, és ,ha ez ül, akkor továbbra is fenntartom, amit írtam.

ebella 2018.02.06. 04:24:03

@6.Lenin: Aki akkoriban már felnőtt volt, szerzett tapasztalatot. Kénytelen volt. Nekem az első munkahelyemen, kb két hét után mondták kivel kell vigyázni, ki a tégla, aki(k) előtt nem szabad semmi rosszat mondani sem a KISZ-ről, sem a pártról, na pláne a vezetőkről. De még úgy általában az életről sem szabadott rosszat mondani egyes Gajdicsfélék előtt, mert azt is magukra (a párt és a KISZ tevékenységének következményeként értékelték) vették mint a párt lelkes, és besúgó harcosai.

Még jó, hogy hamar maszeknak álltam.

2018.02.06. 05:46:08

Ismerek én olyan családot, ahol minden felmenő MSZMP-s, munkásőr, KISZ-es volt, majd rendszerváltás után olyan hátraarcot csináltak, hogy öröm volt nézni.
Ezek az emberek egyszerűen mindig ott helyezkednek, ahol hasznot remélnek.

Az egyik gimáziumi tanárnőm is meggyőződéses kommunista, KISZ titkár volt, párttag, majd módszerváltás után először csak egy gimnázium igazgatója, majd miután visszavett egy másik gimit az egyház, oda is benyalta magát, igazgató lett.

Főleg olyan szakmákban, mint a pedagógus, közigazgatási lóf@sz vagy jogász, ahol az államtól függ az állásod, karriered, nagyon könnyen hajlik a gerinc, létkerdés, hogy kapcsolatokat építs és időben szerezz protekciót, hogy legyen munkád vagy ne építsenek le.
Gajdics Ottó egy magyar-könyvtár szakos diplomát tudott szerezni magának. Mondjuk úgy, hogy nem a képzettség csúcsa. Ezzel a végzettséggel nagyon nem tudna sehol elhelyezkedni, ha nem szopta volna fel magát. Pont mint Németh Szilárd. Képzetlen, tanulatlan sutyerákok, akik jó helyre furakodtak be.

emmersson 2018.02.06. 07:22:59

@6.Lenin: Na, aztán az a 8-12 éves gyerek marhára tudta, mi az a szocializmus és hogy azt épp kiszolgálja, hogy kék/piros nyakkendőben számháborúzik!
Picit magasabb IQ-d lenne, fotoszintetizálnál...

6.Lenin 2018.02.06. 09:18:27

@emmersson:

Mi van IQ bajnok, te is érintett vagy?

Képzeld, én is. Voltam kisdobos, úttörő, KISZ tag, sőt 3. gimiben osztály titkár is. Aztán kirúgtak. Azóta semmi, egy szervezetnek (politikai) sem voltam többet tagja.

És tudod miért? Mert rájöttem, pont a kisz titkárságom idején, hogy soha nem az ideákkal van a probléma, hanem az emberekkel, akik ki/fel használják az eszméket a saját, vagy egy szűkebb csoport hasznára, visszaélve vele.

De különben is, nem rendszer/eszme kritikát írtam (amire iq-ztál), hanem leírtam, hogy szerintem szinte mindenki érintett lehet. A hatalmas IQ-dal ebből lófaszt se értettél.

Megbukik a piacgazdaság mert valaki visszaél a gazdasági/politikai hatalmával?
Megbukik a kereszténység, mert egy pap/püspök a bögyörőddel játszik a gyóntatószékben?
Megbukott a baloldaliság, mert néhány gazember azt hitte, ha minden a mienk, akkor a legjobb, ha nálam van? Mindent hazavitt.
Megbukott a liberalizmus mert néhány köcsög összekeveri a szabadságot a szabadossággal?

Ne iq-zál, hanem olvass figyelmesen, és próbálj gondolkodni, igaz, ez utóbbi kicsit macerás.

Az ilyen írások, mint ez is, csak a másik szarában turkálás, hogy a saját szarunk bűzét ne érezzük. Ha már nem értettél semmit abból, amit írtam.

6.Lenin 2018.02.06. 09:37:42

@emmersson:

Még 1, te IQ bajnok.

Általában (mi az , hogy, nagyon is )mindig azoknak jár a pofája, akik már visszaéltek egy, vagy akár több ideával is. Mindig, mindent, csak a saját hasznukra próbáltak kihasználni/felhasználni. Minden oldalon (nehogy ebbe is beleköss )
Most is erről van szó.

babbaba 2018.02.06. 09:41:08

@6.Lenin: Kisdobosnak, úttörőnek nagyjából kötelező volt lenni, legalábbis nem kérdeztek meg, akarsz vagy sem, de az nem is jelentett politikai állásfoglalást. KISZ tagnak viszont nagyon nem volt kötelező lenni, még ha erőltették sem. Én lehetett még egyetemre is menni, ha nem voltál az. Úgyhogy aki az lett, az azért lett az (kevés kivételtől eltekintve), hogy jópontot szerezzen, benyalja magát a bolsiknál. A meggyőződése tízből nyolc embernek azt diktálta volna, hogy le vannak szarva a bolsik. (Főleg kamaszoknál, a lázadás alapvetés.) És erre nem később jött rá még a kevésbé okos sem, hanem mikor beiratkozott a gimnáziumba, már akkor tudta.

Messze nem érintett mindenki. A gimnáziumunkba a harmad, ha KISZ tag volt. Gondolom a szakmunkásképzőben még annyi sem, azok úgy se akartak továbbtanulni. Nem kell a saját szarotokat mindenkire szétkenni. Megpróbálni se kellene! Nem mindenki (sőt a többség sem) volt kommunista, vagy valamilyen kommunista szervezet tagja, még, ha ma azt is próbáljátok elhitetni, hogy mentsétek a saját ganéságotokat!

A magyar úttörő szervezetnek, nem magyar kommunista gyerekek szervezete volt az elnevezése.

6.Lenin 2018.02.06. 09:50:53

@babbaba:

Nem eszme/rendszer kritikát írtam.
A II.Világháború után volt az ország, ráadásul vesztes oldalon. Kezdetek fújni a "fényes szelek" (ha éltél akkor, tudod, hogy ez mit jelent). Miért nem lehettek olyanok is, akik hittek az új ideában?
A volt cselédek, prolik, a nyomorultak. Miért ne hittek volna abban, hogy esetleg most ők is lehetnek egy emberibb közösség tagjai?

B+, soha nem az ideákkal van a legnagyobb baj (na, azért vannak kivételek is), hanem az emberekkel, akik azt ki/felhasználják a saját érdekük szerint.

Látom te se értesz az egészből semmit, csak a kis nyomorult lelkivilágodat próbálod kenegetni valamilyen faszsággal.

NemodaBuda 2018.02.06. 09:52:12

@6.Lenin: Ez ugyanaz a nép, ugyanakkora kulturával és népi IG-val ! Sajnos, semmi haladás ! Elzúg mellettünk a felvilágosodás, az összes forradalom, reform, nem jön ide csak a filantrópok, akiket aztán kiutálnak innen - itt kell egy mindenkori orbán, egy schmittmária, és sok-sok gajdics ! Be kellene zárni ezt a boltot !

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.06. 09:58:48

@6.Lenin:

Kivéve a Gyurcsány féle igazi komcsik, akiknek az MSZMP KB szólt le a vizsgáira, a Medgyessy féle D-209 KGB ellen dolgozó SZT tisztek, és a Horn féle pufajkások.

Ezek mindörökre nemzeti hősök.

Bezzeg az iskolai KISZ titkárok azok aztán úgy fenntartották a kommunista diktatúrát hogy csak na.
Az MSZMP KB ellenállóit nem győzték lefülelni.

6.Lenin 2018.02.06. 10:00:00

@NemodaBuda:

Miért csak ezt az oldalt nézed?
Pont azt a szemed nyomták ki egy kocsmai verekedésben, amivel esetleg a másik oldalra is láthatnál?
Milyen néppel van a hiba? Akik szeretnének már esetleg nyugodtan élni, de mindig átbasszák őket?
Miért nem azokat nézed, akik átverik őket? Esetleg úgy is, hogy a saját hülyeségüket a másikra próbálják rákenni.
Te se szoktál sűrűn gondolkodni. Mondjuk macerás is.

HgGina 2018.02.06. 10:02:34

@6.Lenin: a kisdobos és úttörő szint nem választható volt. A KISZ már igen.

6.Lenin 2018.02.06. 10:03:04

@Rettegek mert ballib vagyok:

Ha autók lennének itt néhányan, tuti megbuknának a műszaki vizsgán, annyira egy oldalra húznak. Be se szabadna őket engedni a forgalomba.

6.Lenin 2018.02.06. 10:05:51

@HgGina:

Értem, tehát a KISZ volt mindenért hibás, és nem a legfelsőbb vezetése, irányt adói.
Tehát ha te részegen nekimész a fának, akkor vagy az autó, vagy a fa volt a hibás.

Legyen igazad, csak ne nagyon közlekedjél, ha lehet erre kérni.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.06. 10:08:57

@HgGina:

Akkor Gyurcsány és az MSZP prominensei önként lettek megyi KISZ titkárok, és MSZMP KB tagok.

Most hogy ezt így tisztáztuk, köpjük le őket közösen a Gajdiccsal együtt nem bánom.

6.Lenin 2018.02.06. 10:12:58

Mielőtt még többen is nekem esnek.

Nem rendszer/eszme kritikát írtam. Hanem leírtam, hogy a véleményem szerint, és a számok szerint is, majdnem minden család érintett volt valamilyen szinten.
SEHOL NEM ÍRTAM,HOGY EZ ROSSZ VOLT,VAGY JÓ.EZ VOLT AKKOR A TRENDI.
Vagy közvetlenül volt érintett, vagy a szélesebb rokonságon belül.

Mire jó ezt ilyen torz szemüvegen át nézni/vizsgálni? Azt is már leírtam.

"Az ilyen írások, mint ez is, csak a másik szarában turkálás, hogy a saját szarunk bűzét ne érezzük. " A posztra gondolok itt.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.06. 10:16:19

Gyurcsány fő elvtárs , meg Bajnai Kiszes múltjával mi a helyzet? az meg van bocsátva..?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.06. 10:18:31

@Colonel H. Stinkmeaner: Csótány úr szakdolijával mi a helyzet, meg lett már? Ha már a diplománál tartunk..

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.06. 10:20:37

"Ismerek én olyan családot, ahol minden felmenő MSZMP-s, munkásőr, KISZ-es volt, majd rendszerváltás után olyan hátraarcot csináltak,"

Gyakorlatilag az egész Mszp ilyenekből állt. '90 előtt megbízható szocialista pártfunkcik, majd a módszerváltás után megbízható vadkapitalisták..:)

6.Lenin 2018.02.06. 10:23:32

@Rettegek mert ballib vagyok:

Na, ez nem fog menni soha. Éppen vissza szeretnének térni a hatalomba. Van több 100 ezer követőjük.
Mit lehetne ilyenkor tenni? Miért nem azt próbálják bizonyítani, hogy most már, tényleg.
Miért marad mindig a másik szarában turkálás, a saját szar másokra kenése?
Néhány hét múlva választások.
Miről olvasunk? Hogy ők mit, miként? És most már tényleg aztán, isten bizony. Nem.
Minden múltbéli szarért, amit elkövettek, más a felelős. Ők semmiért sem.

Igen köpjünk le mindenkit, magunkat is. Köpjünk felfelé, és álljunk alá. Mindenki.
Elképzelhető?

a nemzet fogatlan provokátora 2018.02.06. 10:28:53

Csak a szokásos mantra, amikor gimis osztálytitkárokat próbálnak meg egyesek egy szinten említeni hétpróbás, hatalommal bíró függetlenített Kisz titkárokkal, meg városi.országos Kisz vezérekkel..

a nemzet fogatlan provokátora 2018.02.06. 10:30:09

@EU zászlót mindenhova!: Tudod akkoriban a Kisz központban már volt fénymásoló..;))

6.Lenin 2018.02.06. 10:35:17

@a nemzet fogatlan provokátora:

Végre valaki érti is, miről is van szó.

BTO11 2018.02.06. 10:38:12

Cspvez ,brigadvez és minden vezető funkcióhoz mejdnem kötelező volt a pártkönyv,és ha akartad az állást akkor belétél a pártba.
A pártfunkcióhoz mår jôl kellet előadnod milyen elvhű elvtárs vagy.
Ennyit a régi pártosodáshoz a 70s évekböl.KISZ tag is csak azért voltam hogy gyári szinten discozhassak.
Ennyi.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 10:43:28

Gajdics az én korosztályom, nálam 4 évvel idősebb.

Abban a korban a KISZ-titkárság semmit se jelentett már.

BTO11 2018.02.06. 10:46:37

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: azért a KISZ titkårra a párt is az áldását adta,nem akárkit lehetett kisztitkárnak megvålasztani

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 10:46:49

@Uni1002:

Az Ifjú Gárda tagsága is jellemzően sportolni akarók szervezete voit.

Egy haverom azért lépett be az Ifjú Gárdába, mert imádta az AMERIKAI katonai filmeket.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 10:53:02

@Online Távmunkás:

Pedig ez tény: informátor nem lehetett párttag.

Párttag csak a hírszerzésnél, kémelhárításnál volt beszervezhető informátornak, de nem a belső elhárításnál.

6.Lenin 2018.02.06. 10:53:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Látod, pont ez a baj mindig, hogy egy idő után semminek sincs semmi igazi tartalma.
A részvevők-mi-előbb utóbb kiüresítünk mindenből mindenféle értéket -esetleg akkor is, ha valamikor volt is benne valami.
Baloldaliság, liberalizmus, bármi. Sajnos előbb utóbb mindennek ez lesz a vége. Kiüresítünk mindent.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 10:54:06

@6.Lenin:

Elvileg állampolgári kötelezettség volt ez mindenki számára, de a rendes emberek nem tartották be.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 10:54:48

@Online Távmunkás:

"Bizonyított tény, hogy ezrével voltak párttagok a hálózati személyek között."

De nem abelső elhárításnál.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 10:56:47

@6.Lenin:

Én nem léptem be a KISZ-be, tudatosan. Apámat meg is dorgálták ezért a munkahelyén.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 10:57:45

@Rettegek mert ballib vagyok:

Igen, ez aballib logika vicces.

A KISZ KB tagja demokrata, az iskolai KISZ-titkár meg büdös komcsi.

chrisred 2018.02.06. 10:57:56

@babbaba: Be lehetett férni az egyetemre KISZ tagság nélkül is. De aki nem izgett-mozgott a mozgalmi életben, annak tanulni is kellett.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.02.06. 10:58:28

Nézem a kommenteket és a hű fidesz katonák ezt a csávót is védik. Nem lehet "elengedni"? Csak úgy nem szólni hozzá a témához. Ilyen kemény a párt direktíva? Persze folyattam én vitát Simicskával kapcsolatban is, aki akkor úgy védte, mintha az élete múlna rajta, most meg kutyázza. Pedig aztán Simicska konkrétan vele nem tett se jót, se rosszat, hiszen nyilvánvaló, hogy a habony-kommentrabszolga szint nem éritkezett Simicskával. Nevetségesek vagytok narancshuszárok.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 10:58:35

@HgGina:

Iskolafüggő ez. Sok iskolában a KISZ nem volt kikerülhető.

BTO11 2018.02.06. 10:59:31

@BTO11: a személyzeti főelőadó minden hónapban küldött hangulytjelentest a partbizottsagra.akkor az mi volt?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:01:29

@BTO11:

Ez így igaz. Szinte minden állásban kellett a karrierhez a párttagság. Csak hát ezt kevesen vették komolyan. Az egész formalitás volt, kellett tagdíjat fizetni és elmenni a gyűlésre havonta egyszer.

1989-ben a 800 ezer MSZMP-tagból 740 ezer nem jelentkezett át se az MSZP-be, se a Munkáspártba.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:02:24

@BTO11:

Így igaz. Iskolákban az igazgató és a párttitkár döntött, vétójoguk van de facto.

6.Lenin 2018.02.06. 11:04:09

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Mindenki más okból lépett be, vagy nem. Nem sok jelentősége van.

Annak se lenne, ha valaki leírná, hogy azért lépett be, mert hitt benne, de később rájött, nincs ráhatása a lényegre, és tulajdonképpen őt csak felhasználják, kilép, vagy hagyja, hogy kirúgják. Nem ő lesz azért felelősségre vonható.

90-ben az SZDSZ-re szavaztam, mert azt hittem valóban egy liberális párt, tévedtem. Az én hibám, hogy nem azok?

a nemzet fogatlan provokátora 2018.02.06. 11:06:25

@BTO11: M.O-n fénymásoló gépeket legelőször a párt és a Kisz kapott. Csak utánuk jöttek a sorban a minisztériumok..

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:06:53

@6.Lenin:

Amikor egy állam kialakít magának egy kötekező állameszmét, létrehozva de facto állami szervezeteket (párt, ifjúsági szervezet, gyerekszervezet, szakszervezet, stb.), akkor ezek mindig kiüresednek, formálissá válnak.

Az én egyik nagybátyám 1978-ben így lett párttag, igaz történet!
BKV-sofőr volt, volt egy balesete (a busza elé lépett egy részeg, meghalt), s bár felmentette a vizsgálat, lelkileg nem volt képes folytatni. Haverja monda: keresnek sofőröket az egyik minisztériumnál. Jelentkezett, mondta neki a főnök, kötekező a párttagság, "intézze el" a párttagságot és felveszik. Erre elintézte.
S ez nem egyedi történet.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:07:30

@BTO11:

Belülről ismerem az akkori rendszert, szóval nem baromság.

a nemzet fogatlan provokátora 2018.02.06. 11:08:29

@BTO11: Nagyon nem mindegy, hogy milyen Kisz titkárról van szó. A gimis osztály titkár is Kisz titkár, meg a városi fő Kiszes is Kisz titkár..Sőt a főtitkár is Kisz titkár..

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:09:44

@BTO11:

Jelentést mindenkinek kellett írnia, a legkisebb rangú főnöknek is. CSak a rendes ember nem írtak bele beosztpttjaik politikai nézeteiről. Volt erre egy szabvány szöveg "támogatja országunk politikáját", s ezt beírta minden vezető. A szar emberek meg akkor is ártottak, ha nem voltak vezetők.

chrisred 2018.02.06. 11:09:49

@6.Lenin: 90-ben még Kis János is liberálisnak gondolta az SZDSZ-t.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:11:33

@6.Lenin:

Személyes felmérés. Nekem volt kb. 20 darab párttag rokonom, közeli ismerősöm. Közülük 2 volt komcsi. Szerintem ez a 10 %-os arány reális.

babbaba 2018.02.06. 11:11:53

@6.Lenin: Dehogynem értem mit mondasz, csak szerintem az nem tartozik a Gajdics témához. Ahhoz az tartozik, hogy bármit állítotok, messze nem volt kötelező KISZ tagnak lenni, titkárnak meg egy főiskolán, nagyon messze nem volt az. Ő mégis az lett. Gondolom akkor épp ilyen véres szájú bolsi volt, amilyen véres szájú hívő ma is. Igaz ma is a KISZ-ből jött arcok vezetik az országot, sokszor a legsötétebb időket idéző bolsevik módszerekkel.

Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:13:40

@chrisred:

A Fideszbe nem lehetett, tiltotta az első alapszabályzat az MSZMP-tagok belépését.

De az MDF és az SZDSZ is alapvetően nem-MSZMP tagokból lett.

babbaba 2018.02.06. 11:13:43

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nekem egy párttag rokonom se volt. Felénk nem volt bocsánatos bűn. Sokat elmond, hogy egyeseknél igen. És érdekes ma ők a legnagyobb hívei a KISZ fiúknak.

babbaba 2018.02.06. 11:15:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Na ne! Dehogy tiltotta, vagy ha igen, akkor tettek rá. A KISZ mennyivel jobb, nafőleg a titkári poszt? Az nem kommunista szövetség?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:16:40

@babbaba:

Más a származásod, mint nekem. Nekem az apám közgazdász volt és a külkereskedelemben, majd abankszektorban dolgozott Kádár alatt, egészen 1962-től, amikor elvégezte az egyetemet és dolgozni kezdett. Azon aterületen a párttagság nélkül mocanni se lehetett, nem-párttag csak a legalacsonyabb, kezdő munkatárs lehetett.

babbaba 2018.02.06. 11:17:24

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ez sem igaz. Én osztályvezető voltam, maszekká válásom előtt egy közepes cégnél, soha nem kellett semmi jelentést írnom, még az utazásaimról is csak azt mit végeztem.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:18:23

@babbaba:

Nézz utána, mert tévedsz. A Fidesz első alapszabálya tiltotta MSZMP-tagok belépését. Pl. ezért nem léphetett be annak idején Stumpf István.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:20:18

@6.Lenin:

Csakhát ez nem ugyanaz.

Aki bűnt követetett el, azt párttagság nélkül is megtehette. S a párttagság önmagában nem volt bűn.

6.Lenin 2018.02.06. 11:25:24

@babbaba:

Pedig igen. Minden egyes esetet külön kellene megvizsgálni, igazolni. Mint az ügynök aktákat. Persze, ha tisztességesen szeretnénk ezeket a kérdéseket tisztázni, és nem a másik bemocskolása a célunk.
Ezeknek az ügyeknek az ilyen módon való kezelése nem az ügy tisztázása, hanem a másik lejáratása, azzal, hogy magunkról megpróbáljuk esetleg a szart lemosni.

Itt még nem sok hozzászólást olvastam arról, hogy bárki is a rendszerről, ideáról, a résztvevőkről írt volna elfogadható, részletes, elemzést.

A legtöbben a másikat tartják szar embernek. Ez az erkölcs -hétköznapi-értelmezése, mindig a másik gazember, én, soha. Erről próbáltam írni az elejétől fogva.

babbaba 2018.02.06. 11:29:26

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Én meg egy szállítmányozási cégnél voltam osztályvezető (szinte azonnal az lettem, mint az osztályon az egyetlen diplomás két idegen nyelvet is beszélő alkalmazott, akinek ráadásul elég sok külföldi kapcsolatot kellett ápolnia), anélkül, hogy köteleztek volna párttagságra. A cég ma is létezik. Én két év után meguntam.

Az apám meg diplomával előadó a végén (nyolcvanas évek vége) csoportvezető volt egy gyárban. Nagyapámat meg a bolsik megölték (ha nem is közvetlenül, de szabadulása után röviddel meghalt), és elvették a vagyonunkat. Azok, akik közt a te családod, vígan tag volt. Nem zavarta az orrukat a gyilkosok szaga. Gratulálok! Mentséget mindig lehet találni a magad számára. Fontosabb volt a nagyobb falat kenyér, mint a becsület. De legalább szégyellnétek. De ti nem. A Gajdics sem. Büszkén valljátok, hogy nem volt más út. Dehogynem! Ha nem voltál elég okos, maradt volna a tisztes szegénység! De az nem kellett.

chrisred 2018.02.06. 11:30:10

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ilyesmirôl nem tudok, a Fidesz alapító okirata csak azt zárta ki, hogy egyidejûleg nem lehetett más ifjúsági szervezet tagja. A volt MSZMP tagság nem volt kizáró ok.

6.Lenin 2018.02.06. 11:31:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Az egy más kérdés, ezért nem szabad soha általánosítani. Mindig a konkrét személy cselekedeteit kell, minden apró részletében tisztázni.

Nem Gajdicsot védem, mert nem ismerem, hogy mit is tett akkor. A mostanit látom, és nem nagyon tetszik , de ez az dolga. De nem is általánosítok belőle, hogy mindenki ilyen most is.

De gondolom a poszt célja sem az volt, hogy tisztázza a pacákot. Feljelentett Gyurcsányt, hitelteleníteni kell, valószínűleg ezért születnek most sorozatban a Gajdicsról szóló posztok. Ez van kiadva.

babbaba 2018.02.06. 11:35:42

@6.Lenin: Aki bolsizik, annak nincs bocsánat, ha bolsi volt. De a régi ügyeiért, se a maiakért. A régiért még talán lehetne, ha bocsánatot kérne . De nem. Egy olyan sincs.

Az ne bolsizzon, aki akkor jónak tartotta a pártot, mikor azért előnyöket lehetett szerezni. Ennyi! Az most kussoljon! De nem. Még csak azt sem.

Még hogy polgári párt!? Aki ilyeneket befogad hosszas meakulpa és a legalsó sorban végzett tízéves szorgos munka nélkül, az nem az. Fogalmatok nincs mit jelent polgárnak lenni és milyen a polgári erkölcs.

babbaba 2018.02.06. 11:37:21

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Mert én nem ismertem más embereket, akkoriban. Hogyne! Mosdassátok csak magatokat! Csak ne hívjátok polgárnak, mert az a polgárság meggyalázása!

6.Lenin 2018.02.06. 11:37:36

@babbaba:

Ez mikor volt, az 50-, 60-,70-, 80-as években? Mert nagyon nem mind1. De egy névtelen felületen bármi leírható. De elfogadom, mert más lehetőség nem adódik. Nem tudom ellenőrizni.

chrisred 2018.02.06. 11:38:58

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Stumpf tudtommal nem lépett ki az MSZMP-bôl, és még a Hazafias Népfrontban is alelnök volt egészen a megszûnéséig.

6.Lenin 2018.02.06. 11:43:23

@babbaba:

Volt nálunk egy ált. iskolai igazgató, kötelezően párttag, de nagyon sokat segített másoknak, másokon. Így tudta érvényesíteni a saját erkölcsi értéken megfelelő hitét.
És végig hitt abban, hogy rendszer össze fog omlani, mert ez így nem működhet sokáig.
Sikerült is neki megélnie a bukást. Senki, soha nem ítélte el a pártbeli tagságáért.

Az olyan mocskolódó hangnem szerintem kezdi azt a gyanút kelteni bennem, hogy takargatni szeretnél valamit.

6.Lenin 2018.02.06. 11:48:59

értéken=értékének megfelelő hitét.
Bocs

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:58:43

@babbaba:

Nagyapámtól elvették a pékségét 1946-ban, s apám meg párttag lett 1969-ben. Nem látok ellentmondást. Se nagyapám, se apám nem bántott senkit.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 11:59:54

@chrisred:

De bizony volt.

Mondjuk sok jelentősége nincs, mert eleve csak 35 éves kor alatt lehetett az ember Fidesz-tag, s azok között talán 1 % lehetett a párttag,

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 12:01:36

@6.Lenin:

Nekem ez a Gajdics abszolút nem szimpatikus, érezni rajta, hogy nincs saját véleménye, hanem valami előírást szajkóz. De ez teljesen független attól, hogy nyilván semmi bűnt nem követett azzal, hogy huszonévesen KISZ-titkár volt,

chrisred 2018.02.06. 12:01:57

@6.Lenin: Schindler effektus, persze nagyon light változatban. Emberileg hôsnek számított, hivatalos karrier szempontjából viszont a náci rendszer haszonélvezôje.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 12:02:31

@babbaba:

Én nem vagyok polgárpárti, szóval ezt nekem ne mondd...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 12:04:19

@babbaba:

Mondtam már, te voltál a nagy kivétel Kádát alatt: sose láttál párttagot, nem kellett kompromisszumot kötnöd a rendszerrel, teljesen szabad emberként éltél. De a maradék 99,9 % más helyzetben volt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 12:05:31

@chrisred:

Így igaz. De közeli haverja volt a Fidesz alapítóinak, gyakorlatilag őket támogatta mindenben, de nem léphetett be az alapszabály miatt,

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 12:06:34

@6.Lenin:

Az iskolaiagzgatósághoz kötelező volt a párttagság, csak a kevés egyházi iskola élvezett ez alól felmentést.

chrisred 2018.02.06. 12:08:30

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: De akkor is rossz példa, mert nem volt MSZMP-s volt.

a nemzet fogatlan provokátora 2018.02.06. 12:17:02

@babbaba: Ti bolsiztok egyfolytában, amikor a Fideszről van szó nem?

chrisred 2018.02.06. 12:18:00

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Inkább azt mondanám, kölcsönösen segítették egymás karrierjét. De Stumpf nem akarta elkötelezni magát a Fidesz mellett. Akkoriban az ifjúsági szervezeteket tömörítô MISZOT elnökeként is mûködött, ahol a két alelnök Kövér és Gyurcsány volt, és még Bayer is ott settenkedett a háttérben.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 12:18:57

@chrisred:

Dehogynem. MSZMP-tag volt egészen az utolsó kongresszusig. Sőt reformkomcsinak vallotta magát, én személyesen emlékszem erre.

6.Lenin 2018.02.06. 12:21:11

@chrisred:

Hány író, művész, bíró, ügyész, és végtelenségig sorolható, volt haszonélvezője a rendszernek.
Mégis Sorosnak lenne igaza: ha nem én, akkor másvalaki megcsinálja?

Melyik rendszer mentes ezek alól?
Máshol van az eb elhantolva. Bennünk.
Szerintem.

Ha egy püspök megmogyoróz egy kisfiút, akkor az én hitem, vagy a tiéd, vagy sokaké, már szart sem ér? Bűnös mindenki?

6.Lenin 2018.02.06. 12:24:03

@6.Lenin:

Vagy a baloldaliság, liberalizmus bűnös eszme, mert voltak/vannak köztük gazemberek is?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 12:24:56

@chrisred:

1988-1990 között még nagyon sok dolog úgy volt, hogy aki nem élte át, az el se hiszi. Számtalanszor szembesültem ezzel: fiatalok nem akartak nekem elhinni szimpla tényeket, hogy pl.:
- az SZDSZ-ben voltak nem-liberálisok is, sőt nemzeti radikálisok is,
- a Fidesz egészében liberálisabb volt az SZDSZ-nél,
- az MDF közelebb állt az MSZMP-hez, mint az SZDSZ,
- a Fideszt az akkori radikálisok Zsidesznek gúnyolták,
- az MSZP legnagyobb ellensége az SZDSZ és a Fidesz volt,
- Pozsgayt a Fidesz buktatta meg az első választásokon.
S még sorolhatnám a későbbi szemmel furcsa dolgokat.

chrisred 2018.02.06. 12:27:16

@6.Lenin: Azért ezeket ne vegyük egy kalap alá, a pedofíliát a katolikus egyház sem engedélyezi.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 12:27:33

@chrisred:

A 35 éves korhatár miatt más nemigen lehetett. Hogyan tudott volna valaki még belépni az MSZMP-be, majd kilépni is? A Fidesz legidősebb alapítója, Kövér is csak 29 éves volt az alapításkor, s ezzel "öregnek" számított.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 12:30:07

@6.Lenin:

Ma is meg kell alkudni a rendszerrel, akkor is meg kellett. Ami most jobb: a keretek sokkal szélesebbek, de attól még megvannak.

Én is megelkudom. Utálom a kapitalista rendet, de kénytelen vagyok részt venni benne, mert meg kell élnem.

Akkor ugyanez volt, csak sokkal kisebb mozgásszabadsággal.

chrisred 2018.02.06. 12:37:11

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Akkor lényegében ugyanarról beszélünk. Az alapszabály nem tiltotta, hogy volt MSZMP-s belépjen a Fideszbe, csak éppen abban a korosztályban már nem volt jellemzô az MSZMP tagság.

6.Lenin 2018.02.06. 12:38:23

@chrisred:

Pont ezt írtam én is, ha vannak köztük pedofilok, akkor az egész egyház bűnös?
Más idea, szervezet miért lenne más. Valaki vagy hisz benne, vagy nem Nem hisz benne és gazemberséget követ el a nevében, nem az elkövető csupán a bűnös?
Erről írok már kezdettől fogva.

Miért ne hihetne valaki a kommunizmusban, liberalizmusban, baloldaliságban, Istenben, Allahban, vagy a hétfejű sárkányban? Mert vannak bűnösök is, akik ugyanebben hisznek? Nem vagyunk egyformák, szerencsére.
Nem a lényegről beszélünk, amikor másokat mocskolunk, vagy védünk. Ezek mögött más okok húzódnak/húzódhatnak meg.

felső határ nincs 2018.02.06. 12:43:16

Ha csak a zsebuket nezik az emberek, akkor is a fidesz gyoz.

Ha semmi mas tema nincs mint a migrancsok a fidesz azzal az egy temaval is gyoz.

De igy, h raadasul meg a legbuzibb elQro banda az ellenzek, csak az a kerdes h sima 3/4del gyoz a fidesz vagy inkabb 4/5del. Amire jo esely van hisz mar az ex naci vonoek is inkabb isylamizalni akarjak itt a nepeket.

6.Lenin 2018.02.06. 12:44:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Igen, ez már közelebb van a valósághoz. Megszületünk, és tudjuk, meg is halunk, és közben sok-sok megalkuvást kell tennünk, hogy a vég minél későbbi időpontban történjen meg. Az egész élet erről szól. Aki nem képes, vagy nem akar megalkudni, keres egy gerendát, szeget+ egy kötelet. Más képes, és meg is magyarázza az okot, vagy simán, minden magyarázat nélkül teszi a dogát. Megpróbál életben maradni a lehető legtovább. Magyarázat meg akad mindig, mindenre.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 12:45:40

@chrisred:

Benne volt a szabűlyzatban a tilalom, emlékszem, én is Fidesz-tag voltam, az alapítás után léptem be 2 héttel.

Pista Sagemono 2018.02.06. 12:47:48

@6.Lenin:
A mai világban ez a szélső jobb, vagy bal a szenzáció. Nem is nézik végig az aktuális kor eseményeit, vagy a "szürke" hétköznapok történéseit. Pedig csak be kell ülni egy jobb könyvtárba és lekérni x év sajtóanyagait. Az esszéket és "történészek "feldolgozásai már nagyon szubjektívek és se vége se hossza. Valahogy az írott sajtó visszaszorult nem beszélve a szóbeli eszmecserékről, a szülők, nagyszülők beszámolóiról.
Mitől alakult ki a nemzetközi munkásosztály? Vagy Marx mitől írta meg abban a korban a kommunista kiáltványt? Vagy Lenin hány nyelven olvasott és hány forrásmunkát dolgozott fel írásai során. Miért az lett szállóige, hogy "tanulni-tanulni-tanulni"
És igen azt is Marx mondta, hogy bármely rendszer kitermeli az önjelölt dologtalan vezetőit az megérett a bukásra"
Sok pubertás hozzászóló (akit sért bocsi)vagy lelkes pártkatona leugató stílusa pont ezt igazolja.
Egyetértek veled, mert globálisan kell tekinteni a mai eseményekre is (ami erősen hajaz a Rákosi sőt Hitler rendszer stabilizálására( az ellenfelek kiiktatására) az ellentétes vélemények letörésére.
Voltam már rengeteg munkahelyen és közösségben (majdnem annyiban , mint Havas)
számtalan körből van ismerősöm, beszélgetőpartnerem, több tízezer az ügyfélkörön keresztül, de bármely oldalról a tájékozatlanokkal és a kritikát nem ismerő "hívekkel "nem lehet eszmét cserélni. Igazad van abban is, hogy a vallás egy nagyszerű dolog a léleknek, mint végső-belső nyugalom, bármely vallás legyen az, csak ne legyen egy elvakult, pedofil, pinabubus, szarkeverő aki az egész fennköltséget tönkreteszi.
Ugyanez vonatkozik bármely "politikai irányvonalra.5 után az országot a romokból, a megalázásból kellett felépíteni és ujjá építeni, úgy hogy a nagyhatalmak az orosz zónába osztottak, mint Ausztriát is. Náluk ma is nemzeti ünnep a kivonulás napja. viszont ők orosz ellenőrzéssel a nyakukon sem tértek át a szocialista termelési módra.
Még itthon sem nyakunkon a komisszárral amely ott ült minden termelő üzembe és vitték ki a háborús megváltást.
Amikor Rákosi túltolta a szocialista országépítést a szovjet módszerek átvételével és a belső -külső"ellenség" keresésével(mint most) a népnek teleszottyant a lelkivilága.
Amikor az ifjúság(mint most a diákok)beleszaladtak a pártállam megtorlásába, na akkor a szülők is beindultak. Arról keveset beszélünk, hogy a börtönökből nem csak az ellenvéleményes politikai foglyok szabadultak ki hanem a vetkőztetők, rablók, tolvajok, gyilkosok, nyilasok, háborús bűnösök és mindenki akit elítéltek.No és egy erősen moszkovita öreg "kommunista" lett a választott vezető és egy korábban Horthy katonatiszt aki másképp gondolkozott. A nyugat meg csak szóban nyomatta a segítséget, még az oroszok is kezdtek kivonulni. Az igazi forradalmi elvek a független szabad Magyarország volt. hallgass , vagy olvass korabeli újságot. SEMLEGESSÉG. ezen volt a fő hangsúly.
Itt meg most csámcsogunk a kimondottan kellemes 70-es évekről. az már nyugalom volt, utazhattál IBUSZ-szal vagy 3 évenként saját zsebből nyugatra is. Mi több lehettél kisvállalkozó, gmk, vgmk.tag és lehetett jobblétet teremteni. A gyerek tanulhatott és megépült az észak-pesti, dél-pesti kórház stb.Addigra kikoptak a gyárakból az elvakult "munkáskáderek", de megjelentek a szokott benyaló karrieristák.
No most megint eljutottunk erre a szintre.
Tanulni, tanulni, tanulni. Mert ha nem tanulsz a múlt hibáiból elbaszod a jövődet is.
Ámen

6.Lenin 2018.02.06. 12:57:47

@Pista Sagemono:

Köszönöm.
Pontosan leírtad, hogy mire is gondolok. Nem szerettem volna ilyen hosszan elemezni, mert a hosszú hsz-eket nem szeretik elolvasni, igaz én sem, de a tiédet szerencsére végigolvastam, és 1etértek vele.
Tulajdonképpen a továbbiakban már nincs is miről beszélni. Leírtad a lényeget. Kösz.

chrisred 2018.02.06. 12:57:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: És kellett vinni valamilyen igazolást, hogy soha nem voltál MSZMP tag?

Ballib vagyok rettegek 2018.02.06. 13:13:42

@babbaba:

Azt azért elmagyarázhatnád, hogy ti akik ennyire finnyásak vagytok az iskolai KISZ titkárokra, miért csápoltok a megyei vezető KISZ-es besűgó GYurcsány ferencnek, és az MSZP-nek ami az MSZMP utóspártja, ami örökölte a vagyont és tagságot !?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.02.06. 13:29:53

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ez érdekes infó, nem is tudtam. De ha a tagoknak ezek szerint csak 5%-a jelentkezett át az MSZMP-ből az MSZP-be, akkor miért mantrázza a fidesz, hogy az MSZP az MSZMP letéteményese. Miközben ők államosítanak úgy, hogy Rákosi is elégedetten csettintene. Amúgy arról van infód, hogy az MSZMP--->Fidesz migráció milyen volt?

Bicepsz Elek 2018.02.06. 13:35:58

Az SzDSz a volt masodvonalbeli kommunistak kolkeibol jott letre (Ajanlott(akkoriban betiltott/elhallgatott) konyv: Kiss Jozsef: Avos voltam, Avosok vertek. ). Demszky korabban maoista volt. Inkabb korabban a kommunistak eroteljesebben zs vonalat vittek(ami eredetileg jellemezte oket 1917-ben vagy nalunk 1919-ben, de ugye Sztalin majd Hruscsov stb. idejen egyensulyi allapot alakult ki(pelda 1917-ben legalizaltak a homoszexualitast es konnyitettek a valast, es igazi LMGTB mennyorszag volt a Szovjetunio, de akkora demografiai kart okozott ez, hogy kenytelenek voltak egy konzervativ fordulatot tenni), igy hirtelen nagy liberalisok es antikommunistak lettek.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 13:54:09

@chrisred:

Nyiltakozni kellett.

Hogy lehetne igazolni valami hiányát?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 13:55:03

@Az én édesanyám nem stróman:

"miért mantrázza a fidesz, hogy az MSZP az MSZMP letéteményese"

Mert jogilag az MSZP az utódja az MSZMP-nek.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 13:55:32

@Az én édesanyám nem stróman:

"Amúgy arról van infód, hogy az MSZMP--->Fidesz migráció milyen volt?"

NUlla szintű volt.

Pista Sagemono 2018.02.06. 13:55:51

@felső határ nincs:
Miért bűnös Soros? Mert azt vallja, hogy az ember, személy bárki alapvetően jogosult önállóan gondolkodni? Vagy oda megy a jobb megélhetésért ahova akar.
Ezzel semmi gond , mert azt is mondja, hogy mindig a befogadó ország mondja meg, hogy kell e, maradhat e. Európa öregszik, mondta Soros , és ez tény. Mi segítette az USA fellendülését? a bevándorlók. De a befogadás joga az amerikai hivatalok döntésén múlik. és ha évekkel később baj van az emberrel kiteszik, mint a macskát......
A szemét és álságos ebben az országunkat védjük dumában, hogy pénzért meg jöhetnek ami a csövön kifér. Olvasd el az offshore ügyintézők kel kötött szerződést, amiben az van, hogy aki nem hoz eleget elveszti a jogosultságát.
Sima pénzkisíbolás magánzsebbe, mert ezt az idegenrendészet is végezhetné, normál átvilágítással, ellenőrzéssel , és állami bevétellel.
Szóval a nyerő propaganda sima Teleki téri átverés.
Magyarul HAZUGSÁG.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 14:05:26

@Bicepsz Elek:

A szovjet rendszernek 3 szakasza volt, s ez szinte mindenben megvolt.

A lenini szakasz, mely még Lenin halála után is tartott, kb. a 30-as évek középéig. Itt totális forradalmat akartak, mindent megváltoztani. Még a családot, a házasságot is, s az ateizmus is új vallásként volt terjesztve.

A sztálini szakasz. Sztálin lemondott az ember megreformálásáról, pl. ismét bűncselekmény lett a homokosság, maradt csak az állami szintű reform.

S a poszsztálini szakasz. Ekkor az eszme már erősen formális lett, a hatalom igyekezett nem beleavatkiozni a magánéletbe. Koncepciója a vezetésnek már nem volt, csak sodródtak valamerre, s amikor megjelent az erős vezető - először Andropov, majd Gorbacsov -, az csak a káoszt növelte.

Ebből a szakaszból az akkori orosz vicc:
- Miért elfogadhatatlan a kereszténység a kommunisták számára?
- Mert a kereszténység az tanítja, előbb volt az őskáosz, majd abból a isteni terv segítségével megteremtetődött a világunk, mi kommunisták viszont tapasztalatból tudjuk, előbb szokott lenne terv, s csak utána káosz.

Pista Sagemono 2018.02.06. 14:08:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Nem, ez volt a kivált csapat aki új pártot hozott létre. Az MSZMP gyökérpártja megmaradt.
No és sok reformkommunista átment más pártba.
Ma Fidesz is ilyen gyűjtőpárt, ahol megtalálható a hazaemigrált ex disszidens, a betelepült Erdélyi az átigazolt kisgazda, mdf, miép , szoci, és minden jött -ment, mert ahogy erről Mikszáth írta ezek a képviselő urak bármely zászló alatt ugyanolyan gerinctelenek.

Pista Sagemono 2018.02.06. 14:16:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Nekem ez a három szakasz lejön a Fidesz alatt is:
1 Ne mi nyerjük a legtöbbet , élni és élni hagyni.
2 Ekkora fölénnyel, csak mi nyerhetünk, aki nincs velünk az nincs
3 Folytatni bármi áron, és erre lehet jogszabályokkal takarózni, ha kiiktatjuk a fékek és ellensúlyok rendszerét. Megsemmisítés.

Ballib Cenzúrázók Réme 26 2018.02.06. 14:17:53

@Ballib vagyok rettegek: Azt azért elmagyarázhatnád, hogy ti akik ennyire finnyásak vagytok az iskolai KISZ titkárokra, miért csápoltok a megyei vezető KISZ-es besűgó GYurcsány ferencnek,

Na ez az! Finnyáskodnak a komcsiból lett liberálisok, akiknek nagy része rá´dasul Soros pénzen tanult és tudta letenni az érettségit. Még külföldre is kivitte öket a Soros. Miközben ezeknek a KIszeseknek az apjuk is MSZMP párttitkár volt.

Hihetetlen, hogy most a Gyurcsány csicskák finnyáskodnak, közben köztudott hogy Gyurcsány KISZ-es korában Pécsen jelentgetett a pártnak a Diabetikus csoportról. Eközben Orbán Viktort annak ellenére megfigyelték és lehallgatták az állampártiak, hogy az MSZMP-s belügyminszter tiltotta ezt meg. Ilyen kíméletlenül üldözték akkor a másként gondolkodó Orbán Viktort csak azért mert a komcsiknak nem tetszett, hogy Orbán Viktor egy rövid időre megfordult a liberalizmusnál.
Közben Gyurcsány meg tejben vajban fürdött, a lakásába csillárt vett, annak az áfáját pedig levonta. A 888.hu hitelesen megírta Orbán Viktor üldözésének minden mozzanatát, amelyet Merkel és Soros letiltottak, nehogy elolvassák a németek és a magyarok:

www.pestiriport.hu/WebArticleShow.aspx?LN=Hungarian&AGM=Politika&AN=igyharcoltakorbanek&MN=Politika

6.Lenin 2018.02.06. 14:35:11

@Pista Sagemono:

Hmm!
Vigyázz a szegre, meg a zsákodra. Kibújik.
Szerintem jobb megmaradni a külső szemlélésnél, és globálisan.
soha nem lehet semmit elvonatkoztatni a körülötte, mögötte zajló külső körülményektől, és főleg nem általánosítva.

Természetesen Marxnak az általad is idézet mondása mindenkire vonatkozik, és belebukik előbb, utóbb.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 14:47:01

@Pista Sagemono:

Ez egy abszurd összeesküvéselmélet.

A komcsi elitnek nem kellett politikai hatalom, azt átváltotta gazdaságivá.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 14:48:44

@Pista Sagemono:

A Fidesz esetében a 3 szakasz:
- vakhit a nyugatban, a liberális rendben, ezt ötvözve progresszivista nézetekkel,
- vakhit a nyugatban, a liberális rendben, ezt ötvözve nacionalista nézetekkel,
- a nyugtaban való hit elvesztése.

Európai téridő 2018.02.06. 14:57:07

@Európai téridő: De azért a karriernek akkor sem ártott a tagság, a vele járó kapcsolati háló ideológiamentesen, pragmatikusan azért működhetett, ha volt ilyen.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 15:01:37

@Ballib Cenzúrázók Réme 26:

Az igazság a 2 dolog között van.

Orbán nem kockáztatott semmit 1988-ban. Mögötte állt Soros és az amerikai követség. Már Kádár se mert e 2 tényezőnek ellentmondani, ezt szögezzük le.

Orbán érdeme tehát nem az, hogy halált megvető bátorsággal megalapított egy ellenzéki pártot, amikor ezért a legtöbb amit kaphatott egy 72 órás letartóztatás lehetett volna. Hanem az, hogy ügyesen észrevett egy lehetőséget, s azt kihasználta. Majd lassan kiépítette magát sikeres politikussá, s mert szembemenni azzal az emberrel, akinek hatalma sokszorosa volt, mint az 1988-as magyar MSZMP-vezetésnek. Azaz mert eltávolodni Soros Györgytől a 90-es lvekben, pedig ennek sokkal keményebb következményei lehettek volna.

Orbán igazi érdeme ez: a Sorossal való szakítás. Majd mára sikerült szétvernie a dühöngő liberális véleményterrort, a Soros-hálózat hatalmát. Ehhez valóban kellett bátorság.

Gyurcsány pedig okos, értelmes, de messzemenően megalkuvó ember volt, aki mindig tévedett a hosszútávú elmezésekben. 1989-ben még KISZ-karriert épített, s marhára meglepődött, hogy megszűnt aztán a KISZ. Sikerült aztán természetes tehetsége révén sok pénzt öszelopni, azt befektetni, milliárdossá lenni. Majd elkezdte az egyébként is gyenge magyar baloldal likvidálását, amit máig sikeresen folytat, abban a tévhitben, hogy ő ezzel építi azt.

6.Lenin 2018.02.06. 15:10:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Gyurcsány pedig okos, értelmes, de messzemenően megalkuvó ember volt, aki mindig tévedett a hosszútávú elmezésekben. 1989-ben még KISZ-karriert épített, s marhára meglepődött, hogy megszűnt aztán a KISZ. Sikerült aztán természetes tehetsége révén sok pénzt öszelopni,"

Erre van egy jó forrás. Egy rövid részlet belőle:

www.youtube.com/watch?v=SNUZ_H4wy70

Van benne egy másik "aktuális" személy is (Mellár)

ARP 2018.02.06. 15:27:24

Az emberiséget évezredek óta szolgának tenyésztik, az ismert történelmünkben mindenhol tekintélyuralmi rendszerek domináltak, az uralkodói önkény és elnyomás ellen lázadókat, hőbörgőket mindig üldözték, irtották, a seggnyalókat, pribékeket pedig mindig jutalmazták, jobb szaporodási esélyt biztosítva nekik. Az ilyen rabszolgalelkű ösztönlényeknek elemi szükséglete imádni és szolgálni egy elnyomó alfa hímet, és harcolni annak ellenfelei ellen.

chrisred 2018.02.06. 15:33:09

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Tehát az eredeti mondatodat így kell átfogalmazni a valóságnak megfelelôen: a Fideszbe belépôk között a saját állításuk szerint egyikük sem volt MSZMP tag.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 15:44:08

@chrisred:

Mi az ellenállításod? Ki volt a Fideszben volt MSZMP-tag?

rfbzs 2018.02.06. 15:44:55

Arró vitáztok, hogy KISZ-tagság, párttagság, kötelező volt vagy nem. A lényeg meg, - hogy Gajdics egy tetü - lemarad.

2018.02.06. 15:48:34

@EU zászlót mindenhova!: Én fideszes államtitkárhelyettes családjáról beszéltem.
Ismerem pár mostani funkci csaladi hátterét. Mindig mosolygok, amikor kommunistáznak a fideszesek, a mellettük ülő párttárs apja meg párttitkar volt vagy belügyi vonalon szolgálta a dolgozó népet, illetve a rendszert.
Gyurcsány ugyanúgy KISZ-es volt, mint a legtöbb fideszes alapító. Ismerték is egymást Gyurcsánnyal.

6.Lenin 2018.02.06. 15:55:00

@rfbzs:

Ez igaz, de miért csak ő? Az üzemeltetők miért nem azok? Mert ő jelentette most fel Gyurcsányit?

2018.02.06. 15:57:13

Ha Ottó ezzel a komcsi karrierrel kilógna a többi fideszes közül, akkor meglepődnék, de a komcsi funkci múlt ezeknél alapkövetelmény. Alázatos komcsiból lesz a jó fideszes.

Hohó60 2018.02.06. 15:57:29

Az igazi baj azokkal van, akik MA bolsevista felforgató tevékenységet folytatnak.
Ha balaki vakaha KISZ-tag volt, de ma az internácik ellen harcol, akkor ez utóbbi a lényeg.

(Sosem voltam KISZ- vagy @maxval bircaman szeredőci szürke proletár: párttag, mielőtt a kedves ballib kommentelők ezzel tromfolnának...)

chrisred 2018.02.06. 16:01:51

@Hohó60: A putyinizmus minôsíthetô bolsevista felforgató tevékenységnek?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.06. 16:21:59

@chrisred: Nem, Putyin Ororszország érdekeit védi, és ettől visítanak a liberáltak.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.06. 16:30:14

@Hohó60: A lényeg a módszerváltás kezdetekor meglévő pártállami hatalom és befolyás átkonvertálásán van. Ennek feltételeit már a 80-as évek második felében kiépítették a bennfentes elvtársak. Informális hatalmuknál fogva jó pozíciókban indultak a rablóprivatizációban, akár mint későbbi tulajdonos, akár mint a nyugati tőke térnyerésének levezénylői. Aztán az így megszerzett vagyont forgatták vissza a politikába a '90-es évek közepétől(mert ugye nálunk nem volt lusztrációs törvény), szövetkezve az Aczél bácsi által kinevelt balliberális értelmiséggel.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.06. 16:30:49

@Hohó60:

Én se képtem be a KISZ-be, akkor erre büszke voltam, de az valójában csak egyfajta kamaszos proteszt volt.

elvis56 2018.02.06. 16:50:05

Otto egy MEGÉLHETÉSI SEGGNYALÓ köcsög.Ha Gyurcsi nyerne áprisban akkor pénzér öt IMÁDNÁ ez a lihegös F.SZ.Szaros a szád OTTÓ .

Hohó60 2018.02.06. 16:52:50

@chrisred:

A bolsevisták üldözik, terrorizálják Putyint is. Ő jelenleg a gonosz erők elleni harc zászlóvivője.

Hohó60 2018.02.06. 16:56:05

@EU zászlót mindenhova!:

Egyetértek. Előre megtervezték.

Bloodscalp 2018.02.06. 17:01:17

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: és rendre megjelentél és elterelted a témát ☺

gyászhuszár 2018.02.06. 18:41:09

Nem tudom ki ez de ocsmany hobagoly sunyi pofaja van.

api99 2018.02.06. 20:54:22

.. azért a kisz az nem a kommunistákat rejtette.
Ha valaki élt akkoriban, annak tudnia kellene/illene.
.
Sosem értettem az ilyen posztokat. Nem vagytok képesek szelektálni. Annyi mindenért lehet az ov kormányt és kullancsait/kiszolgálóit/se&nyalóit hibáztatni, hogy napestig lehetne írni.
De megint egy ilyen...
Nem igaz az állítás ebben a formában, minimum csúsztatás.

Malac van eladó 2018.02.06. 23:44:08

Éljen Gyurcsány Ferenc miniszterelnök úr!

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.07. 00:37:20

@chrisred: Nem akarlak elkeseríteni de ma is érkeznek migrik Oroszországba, többnyire azért, mert innen akarnak Skandináviába jutni. Egy ilyen horda elkezdett keménykedi egy orosz discoban és kóstolgatták a nőket. Először a discoban verték el jó alaposan a pofátlan migránsokat, majd a rendőrségen, miután bevitték őket..Valszeg reggelre kezdett nekik derengeni hogy itt mások a játékszabályok, mint nyugat-Európában..:)

chrisred 2018.02.07. 05:55:03

@EU zászlót mindenhova!: Ez nem keserít el. Az viszont annál inkább, hogy ezt az ott élő orosz emberek ugyanúgy megkapják, ha nem hajbókolnak a hatalom előtt. Őket már gyerekkoruktól arra nevelik, hogy ott mások a játékszabályok, mint Nyugat-Európában. Nagy Péter minden egykori igyekezete ellenére. :(

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.07. 07:01:48

@chrisred:

Az orosz nép lelkülete nagyon erős, ezt mindenki tudja. Még Nagy Péter oroszellenes reformjai se tudtak változtatni az alapokon.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.07. 10:07:10

@chrisred: Tudod te mit csinált Nagy Péter a saját fiával..? (Egyébként az említett migriket először orosz FÉRFIAK hagyták alaposan helyben. Ilyesmit nyugat-Európából nem hallottam a nőket ért migráns zaklatások kapcsán, ugyanis arrafelé lélektanillag már rég kasztráltak a férfiakat..)

chrisred 2018.02.08. 05:46:13

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Tény, a hajlam továbbra is ott lapul, hogy arctalan, gyülevész hordaként viselkedjenek. De Nagy Péter nem működött hiába, az orosz kultúra Európa szerves részévé vált, hiába próbálta/próbálja a mindenkori orosz hatalom Szibériába deportálással kioltani a tüzet.

chrisred 2018.02.08. 06:38:16

@EU zászlót mindenhova!: Igen, az ő életműve azért különleges, mert teljesen meghaladta azt, amit a neveltetése, környezete és habitusa alapján várni lehetett tőle. Mondhatni, a teljesítménye sokkal nagyobb volt például Napóleonénál, aki tulajdonképpen csak azt tette, amire kiképezték, és amihez Franciaországban a szellemi háttér és az erőforrások rendelkezésre álltak. Péter meg nulláról (vagy inkább mínuszról) indult.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.08. 06:39:33

@chrisred:

Péter kettős személyiség volt, nyilván tett jót és rosszat is. Rossz próbálkozásai, az orosz lélek megölése, nem sikerültek.

kolomparlole1114 2018.08.19. 21:57:45

@babbaba: Így van, az ilyen bolsevikok mint BolseViktor, Luxustóni, meg ez a ronán idős fasz, akik mind KISZ titkár kommunisták voltak, azok ne nagyon kommunistázzanak, mert azzal felfele köpnek és aláállnak.
süti beállítások módosítása