B1 blogcsalád



Tüntetés a Kossuth téren: felkel a diákság a rettenetes oktatási körülmények miatt

2018. január 06. - Mr Flynn Rider

6500-an jelezték eddig a részvételüket a Facebookon szerveződő tüntetésre, 25 ezer embert érdekel.

diaktuntetes.jpg

Ne menj suliba január 19-én! címmel tüntetést szerveznek diákok a Kossuth térre az oktatás rossz helyzete miatt. A diákok tiltakoznak a 8-9 órás tanítási napok, a felhalmozódott felesleges tananyagok és a naprakész információk hiánya miatt. A diákok hiányolják a demokráciát az iskolából és azt is, hogy gondolkodásra sarkaljon az oktatás, ne csak magolni kelljen a „19. századi anyagot, mintha csak tegnap lett volna”. 

"A fiatalságunk siralmasan nagy része telik a felesleges anyagok túlrészletezésével, miközben tanulhatnánk ugyanezeket az ismereteket lényegre törően, miközben egy tantárgyi óra különböző összefüggésekre is rámutat a modern világgal kapcsolatban. Ha ez nincs meg, nem leszünk naprakészek, nem tanulunk meg önállóan élni, saját értékrend és értékelés útján döntést hozni és nem lesz szabad az elménk" – írják az event szövegében. 

A szervezők szerint rendezvény célja:

  • Összefoglalni a diákság problémáit.
  • Felvilágosítani a diákságot az oktatás modern rendszereiről.
  • Felhívni a figyelmet a problémáinkra, és azokra megoldást keresni.
  • Egy élhetőbb, gyerekekre szabottabb oktatási rendszerben tanulni.
  • Szinte csak diákok részvételével demonstrálni, hogy nekünk, DIÁKOKNAK vannak gondolataink, amiket érvényesíteni szeretnénk.
  • Megmutatni, hogy, ha más nem, akkor mi fogunk változtatni a régi, elavult oktatási rendszer igazságtalanságain, melyek bennünket érintenek.

 Az Orbán-kormány hatalomra lépése óta évente-kétévente tüntetnek a diákok a jobb oktatási körülményekért. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7313554385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCUK15 2018.01.06. 16:27:50

"Nem nej suliban január 19-én! címmel " eddig jutottam az olvasásban. utána volt még valami lényeg? :)

taga20 2018.01.06. 16:40:41

@FCUK15: volt, csak neked felesleges tovább olvasni, me úgy se értenéd.

Okos Tóbiás 2018.01.06. 16:43:48

Végre észre vette a diákság, hogy a hatalom tudatosan akarja tönkre tenni a jövőjét.

morpho 2018.01.06. 17:02:11

Tökéletesen versenyképtelenek a magyar diákok Európában. van néhány ritka kivétel, de az nem a Hoffmann Rőzsike néni féli rendszerben tanult, mert ennek az egész trágyának az alapjait még ő rakta le. A szülök, akik tehetik különórákra járatják a gyerekeiket. Nekik van csak esélyük. kapásból el kellett volna megnézni, hogy miként működik egy holland/svéd/német iskola és vajon miért versenyképesebb az ott megszerezhető tudás, mint a magyar! De nem. Ehelyett hajnali zsolosma, tök felesleges napi tesióra, lőterek, idióta tankönyvek a sumér rokonságról, meg agyfasz!

Dinkainka 2018.01.06. 22:01:36

Amikor már a tanárok is inkább lopni járnak az iskolákba, mint az az egri tanár, aki mosógépet, hűtőt lopott az iskolából, és még 200000 forint jutalmat is kapott érte, én is tüntetnék!

Szilágyi Imre 2018.01.07. 08:14:36

Baromság! Sikerül megint bohóckodásra bírni néhány ezer embert?
Mire jó ez nektek, elvtársak?
Más.
Na nehogy már a diák mondja meg, mit kell neki megtanulni és mit nem.
Ennyi.

megamedve 2018.01.07. 08:55:23

Mi ez a háborgás?
Nyilván ez kell az embereknek, mert hatalomra szavazzák ezt a gecihordát.
Úgyhogy kuss.

2018.01.07. 09:36:04

@Szilágyi Imre: így van, mit szól bele egy diák abba, hogy mit tanítanak neki!
Semmi köze hozzá!
Majd kapnak sósavat a pofájukba, a Szent Orbánról elnevezett nyugdíjas zászlóalj majd szétcsap köztük.
Magyar gyerek magyarul tanuljon magyar dolgokat, ne angolul genderideológiát!

@morpho: nem akarlak elkeseríteni, de mindig is az volt, hogy ha valamire vinni akartad, akkor különórákra jártál. Ez a szocializmus idején is érvényes volt.
Aki orvosi egyetemre készült, az biológiából és fizikából járt különórákra, aki jogász akart lenni, az meg magyarból, történelemből.
Nyelvvizsgához se volt elég az, amit a legtöbb középiskolában tanítottak angol vagy németórán.

werecke 2018.01.07. 10:27:17

Alkohol meg drog lesz ? Mert akkor én is megyek ! Bulitünti !!!!!

Csizmi 2018.01.07. 10:32:19

@Szilágyi Imre:
Ez a Ti, régi begyepesedett gondolkodásmódotok, és még Te elvtársazol?

Csizmi 2018.01.07. 10:33:46

@werecke:
Neked nincs szükséged, semmilyen tudatmódosítóra, elég, ha a migráns tv-t nézed továbbra is.

János Dunai 2018.01.07. 11:12:19

munkastanacsokat helyben minden uzembe hivatalba es atvenni alanyi jogon a a kozigazgatast is helyben az ott dolgozókkal es lassan fent összeerunk.az évezredes uzsoras uralom kitenyesztett bejaratott patrendszeret-akar 1 akar több- a bejaratott rabloparlamenttel tepsibe es népszavis valasztast ellenörzést.csak egy valasztott aki mindent visz es mi a nép ellenörizzuk masodpercalapu elektronikus rendszerben.telefon tablet pc stb es igy ha tetszik örökké marad ha nem akár másnap mehet

Szilágyi Imre 2018.01.07. 11:43:57

@karandash: Hát nem, Bélám!
Magyar gyerek, ha nem akar továbbtanulni, akkor szakmát tanuljon. Ilyen egyszerű. Ha tovább akar tanulni, akkor humán és reál alapozókat, hiszen a felsőfokú tanulmányokhoz az kell.
No de kicsit konkretizáljuk a témát!
Informatikai mérnök vagyok, programozó, rendszerüzemeltető. Vizsgaelnök. A számítástechnika néhány szakterületében profi vagyok. Többek közöt adatvédelem, adatbiztonság, hálózati rendszerek üzemeltetése, számítástechnikai rendszerfejlesztés, adatbázisok tervezése, adatbázis monitorozás, programozás 5-6 programnyelven, webfejlesztés és egy kicsit belekóstoltam a mobil eszközök programozásába és a folyamatirányítási rendszerek fejlesztésébe.
Akkor most bizonyítsd be, hogy egy 14-16 közötti gyerek meg tudja mondani, hogy szamítástechnikai folyamtirányító rendszerek szakirány esetén mit kell neki megtanulni!
Na menj te a picsába, Bélám!
Hozzátenném.
Odáig jutottunk, hogy az elmúlt 2 évben a szakmában végzők után kapkodnak a munkahelyek, mert olyan tudás birtokába jutnak a tanulók, amit simán hasznosítani tudnak.
Ja. Én nem vagyok oktató. Nem is voltam. Csak vizsgaelnök. Tehát kívülről látom a végeredményt. Te honnan látod, Bélám? Azon kívül, hogy a béka segge alól.

Szilágyi Imre 2018.01.07. 11:45:33

@Szilágyi Imre:
a "közöt" természetesen között.

cicmen 2018.01.07. 11:53:29

BOCS POSZTER, DE TÖRÖLTED A KOMMENTEMET, VISZONT ELFELEJTETTÉL KITILTANI!
NE VÉGEZZ FÉL MUNKÁT!

teéjesenmindegy 2018.01.07. 13:11:09

@Szilágyi Imre: Tehát azt mered állítani, hogy a felvilágosult modern diákok nem tudják maguktól, hogy mit kell nekik tanulniuk? Azt mered mondani, hogy kell némi szigor az iskolákban, mert egyébként nem tanulnak? Micsoda náczi vagy te

teéjesenmindegy 2018.01.07. 13:17:31

Igazán vicces amúgy, hogy a ballib mindig mennyire fellelkesedik, hogy ha valami kezdeményezésüket lájkolja 25ezer ember. Ennyien még a kiszel tünde naptárait is lájkolják :D

Csak eső ne legyen, mert akkor elmossa megint a monstre tüntit :D

cicmen 2018.01.07. 13:25:18

@teéjesenmindegy: Ennyien még a kiszel tünde naptárait is lájkolják :D

:DDDDDDDDDDDDDDDDD! Én még meg is dugnám néhány pohár pálesz után!

taga20 2018.01.07. 13:31:47

@cicmen: a pálesz nem fog segíteni, akkor sem fog felállni haver, maksz ha előveszel egy képet a geciről:)))

taga20 2018.01.07. 14:11:33

@cicmen: az előbb itt sírtál, hogy elhallgattat a poszter, erre kapásból ugyanazt csinálnád velem?:)))

teéjesenmindegy 2018.01.07. 14:16:11

@taga20: Kicsit más, ha odaszól neked egy egyenrangú kommentelő, mint az, amikor a hatalom beleszól- admin kitilt. Te mint a diktatúrák nagy szakértője ezt tudhatnád.

cicmen 2018.01.07. 14:29:43

@teéjesenmindegy: Most így nettó bunkó háeszeket nyomok, itt úgyis az a módi!

taga20 2018.01.07. 14:46:14

@cicmen: eddig csak ostobákat nyomtál, most már bunkó is vagy?
lassan leválthatod rezsiszilárdot, vagy dajcstompikát. ez ám a karrier!:)))

taga20 2018.01.07. 15:00:37

@cicmen: és még a szókincsed is bővült:)

taga20 2018.01.07. 15:17:41

@cicmen: mondom, te egyre kulturálisabb vagy:)))

2018.01.07. 15:32:15

@Szilágyi Imre: lehetsz akármilyen profi informatikus, az nem zárja ki, hogy szűk látókörű legyél.
ezek a felsorolt dolgok a rendszerszintű és módszertani problémákra hívják fel a figyelmet. amik már több évtizede jelen vannak!

(senki nem mondta, hogy ők akarják meghatározni, mit kelljen tanulni, milyen konkrét szakmai ismeretekkel kell rendelkeznie pl. egy számítástechnikai folyamtirányító rendszerek szakirányt elvégzett diáknak.)

változik a világ, változnak a diákok, változnak az igények és az elvárások. 30 éve elavult szemlélettel hogy akarsz lépést tartani?

(amúgy se értem ezt a fideszes felhorgadást, abszolút nem pártpolitikai célú tüntetésről van szó, akárhogy is próbálják beállítani a vadfanatikus ballibek... nem azért tüntetnek, hogy mondjon le a fidesz mert szar az oktatás és jöjjön az mszp, mert az hirtelen olyan fasza közoktatást csinálna...)

BAZINGA2 2018.01.07. 15:34:15

Nagyon helyes. Ideje volt felébredni, a saját érdekükben!

2018.01.07. 15:35:06

@morpho: mi bajod a tesiórával, nagytudású?

taga20 2018.01.07. 15:38:03

@cicmen: meséjj mi a baj! elhagyott a guminőd? vagy nem kaptál a gecitől csekket?:))

taga20 2018.01.07. 15:39:54

@aleksz róz: az, hogy egy baromság, mert nincsenek meg hozzá a feltételek.

kábé annyi értelme van, mint az énekóráknak.

2018.01.07. 15:41:45

@taga20: te még értékelhető választ sose adtál :D

taga20 2018.01.07. 15:49:44

@aleksz róz: mongya egy olyan, aki szintén nem.
na ez ám a nagy dolog, nem az, hogy paraglaci ossza az észt oktatási kérdésekben:)))

teéjesenmindegy 2018.01.07. 15:50:20

@taga20: Nincsenek meg a feltételek a napi tesihez? Ki lehet menni az udvarra és körbefutni bazmeg.
Mesélj, 50 éve neked milyen feltételeid voltak a tesiórán?

2018.01.07. 15:55:52

@taga20: fideszes troll vagy és nagyon jól csinálod.

taga20 2018.01.07. 16:02:37

@teéjesenmindegy: még megse születtem akkor, ezé erre nem tudok válaszolni.

teéjesenmindegy 2018.01.07. 16:05:42

@aleksz róz: "változik a világ, változnak a diákok, változnak az igények és az elvárások. 30 éve elavult szemlélettel hogy akarsz lépést tartani?"

Én ezzel nem értek egyet. A legnagyobb gond, hogy semmi önfegyelmük nincs, és tanulni sem tanulnak meg. Nincs elvárás, nincs követelmény sehonnan, főleg a szülők részéről nem. Elvonja a figyelmet a facebook meg az okostelefon. Elképzelésük nincs hogy mit akarnak csinálni, de a filmekből kitalálják, hogy majd ülnek valahol és nagyon gazdagok lesznek. De hogy ezért tenni is kéne valamit, az már nem jut el a tudatukig.

teéjesenmindegy 2018.01.07. 16:10:54

@taga20: Ja, tényleg. Elütöttem. Tehát 40 éve fel voltál már mentve tesiből, vagy azokról a feltételekről van némi emléked?

2018.01.07. 16:14:33

@teéjesenmindegy: csak ezzel nem igazán mondasz ellent annak, amit írtam.
(és ezzel nem támasztod alá azt, hogy 30 éve elavult szemlélettel eredményeket lehet elérni.)

teéjesenmindegy 2018.01.07. 16:37:57

@aleksz róz: Nem igazán tudom, hogy mit értesz 30 éve elavult szemlélet alatt, az az igazság.
Mert amit leginkább fel szoktak vetni az a lexikális tudás minek kell (szerintem kell) meg az egyén kreativitásának az engedése. (ami szerintem marhaság, egy kreatív mellett kell ezer, aki úgy dolgozik, ahogy az elő van írva.)

taga20 2018.01.07. 16:50:39

@teéjesenmindegy: "Honnan tudod, hogy én kibe és miért rugnék bele? Ezeket mindet kitalálod, aztán örülsz a saját hülyeségednek."

ezt írtad nekem, aztán utána meg ezt:

"Tehát 40 éve fel voltál már mentve tesiből, "

tudom, hogy csak az ökör következetes, de legalább a látszatra adjál.

egyébként 40 évvel ezelőtt a szpariban kenuztam.

teéjesenmindegy 2018.01.07. 19:39:41

@taga20: A kérdőjelet láttad a mondat végén, te agymenő? Jelent az nálatok bármit is?

taga20 2018.01.07. 20:01:17

@teéjesenmindegy: haver, hallottál má olyanról, hogy a kérdésben egyben benne van a véleményed?

mondjuk pl. azt kérdezem tőled, hogy te hülye vagy fityeszdroid?

érted amit akarok mondani neked? a kérdőjelet láttad a mondat végén?

Kicsilulu 2018.01.07. 20:13:05

1. Régen rossz, ha egy diák akarja megmondani, hogy mit tanítsanak neki egy adott tárgyból, ugyanis azért KELL neki tanulni, mert halvány lila fingja nincs hozzá.
Ergo azt sem tudhatja, hogy mi a fontos és mi nem az.
2. Érdekes, hogy a "színvonaltalan és elmaradott" oktatásunk ellenére a nemzetközi szintű szakmai tanulmányi versenyeken a magyar diákok rendre az élvonalban végeznek, nyerik a díjakat a német, finn, svéd, francia stb. diákok ELŐTT.
Történik mindez annak ellenére, hogy nyilván ezen országok sem a leghülyébb tanulóikat küldik ki ezen versenyekre.
3. Régen úgy volt, hogy ha valaki be akart kerülni a felsőoktatásba, akkor tudomásul vette, hogy a sikeres felvételihez KEVÉS az, amit az iskolában megtanítanak, ezért különórákra kell járnia és SOKKAL TÖBBET KELL FOGLALKOZNIA AZ ANYAGGAL.
Ezek szerint a mai iskolások úgy gondolják, hogy NULLA teljesítménnyel is JOGUK VAN BEKERÜLNI A FELSŐOKTATÁSBA?
4. Itt inkább arról van szó, hogy a balliberális ellenzék kelti a hangulatot a diákság körében önnön mocskos politikai céljai érdekében, a diákoknak meg "jó buli" iskola helyett tüntizni egy kicsit.

taga20 2018.01.07. 20:17:33

@Kicsilulu: 1.-4. hülye vagy bákszi! egy ostoba troll, aki elővette a 100. nicknevét!

teéjesenmindegy 2018.01.07. 20:18:58

@taga20: Na, akkor nyelvtanóra egy 50 éves balfasznak:
"Elütöttem. Tehát 40 éve fel voltál már mentve tesiből, vagy azokról a feltételekről van némi emléked?"
Az eredeti kérdés úgy hangzott, hogy 50 éve milyen körülmények voltak tesiórán. Erre közölted, hogy 49vagy, tehát örven éve még apád faszában.. Erre én elismertem, hogy elütöttem a számjegyet, és megkérdeztem, hogy akkor 40 éve, amikor 9 éves voltál tudsz-e mesélni, vagy fel voltál mentve. Ebben semminemű vélemény nincs.
Szép ez a magyar nyelv, sose késő megtanulni.

teéjesenmindegy 2018.01.07. 20:22:18

@Kicsilulu: Ez mind így van, ahogy írod.
Hatodik pontnak odaírhatnád, hogy az ilyen pisa teszteken elért eredmények azért szarok, mert a tanulók között igen magas számban vannak a cigók, akik lehúzzák az átlagot, ill. a magyarbálint féle oktatási törvény alapján negyedikig nem tanultak meg olvasni rendesen.

taga20 2018.01.07. 20:26:34

@teéjesenmindegy: akkor kezd el, me rád férne.
tudod szövegértés, amiben a pisa teszten szarok a magyar gyerekek. csak nem cigó vagy?

teéjesenmindegy 2018.01.07. 20:36:21

@taga20: "akkor kezd el, me rád férne. " helyesen: Akkor kezdd el, mert rád férne.

Szövegértésről pedig te ne magyarázz, nem ismersz fel egy kérdőjelet. 49 éves sikerember :D

taga20 2018.01.07. 20:44:04

@teéjesenmindegy: mi vagy te, nyelvtannáci?:)

egyébként, szerintem lehagytál két felkiáltó jelet, de spongyát rá!:)))

Sir Galahad 2018.01.07. 22:03:24

Pár száz pesti kölyök majd bulizik egy kicsit a téren, aztán ha megunták, hazamennek, jó esetben tanulni.

SnaKadCharmer 2018.01.07. 22:05:54

Gimnazista vagyok, és megfordult a fejemben, hogy részt veszek a tüntetésen. Azonban arra jutottam, hogy az aktuális rendszert csak a Fidesz eltávolításával lehetne érdemben megváltoztatni, amit viszont szerintem az oktatás kérdésén keresztül nem lehet elérni. Mindig ígérnek enyhítéseket, és bár valamennyire csillapodnak a kedélyek, igazából semmilyen jelentős előrelépés nem tapasztalható.
Hogy a Fideszt hogy kéne legyőzni? Őszintén nem tudom, és biztos vagyok benne, hogy ezt egy kommentben nem is lehetne levezetni.

Európai téridő 2018.01.07. 22:17:51

www.youtube.com/watch?v=pDnkIgHYO-I
Ez a magyar korfa 1870-től 2050-ig a Youtube-on. Nézd csak meg, hányan is vagytok összesen? És gondolkozz el rajta egy kicsit.

rallus 2018.01.07. 22:31:15

SnaKadCharmer
Klassz lenne, ha a segítségeddel legyőznék a Fideszt, mert akkor pihenhetnél érettségi után, mert nem lenne munkád, viszont újra hozzá lehetne jutni jóféle svájci frank hitelhez, hogy ki tudd fizetni a tüzelőt! Hajrá!

na4 2018.01.07. 22:42:05

Ne menj suliba január 19-én! - Na pontosan ez a cél, egy napot lógni a suliból. A többi csak duma.

BOAR 2018.01.07. 22:47:04

@Kicsilulu:
A tehetséges gyerekek simán bejutottak a felsőoktatásba is különórák nélkül.
Gondolom, neked a szakmunkásképzőben amit végül nem fejeztél be nem létezett olyasmi, hogy fakultáció de a gimikben volt és aki az ott leadott anyagot megtanulta annak nem kellett semmiféle különóra. Valamilyen fakultációt pedig muszáj volt választani, tehát ez nem valami extra volt csak a szükséges orientáció a megfelelő irányba.
Arról valami forrást betehetnél, hogy milyen nemzetközi tanulmányi versenyeket nyernek sorra-rendre ifjaink bár azért ez sem ilyen egyszerű. Nyilván neked olyan távoli mint a középfokú magyar nyelvvizsga de elárulom, a nemzetközi tanulmányi versenyeket nem az oktatási rendszer nyeri hanem néhány tehetséges diák akit messze nem a hoffmanpicsa elvei szerint készítenek fel. Ehhez kell, hogy a diák valóban tehetséges legyen és kell olyan pedagógus, aki ezt felismeri és támogatja. Anno nagypofájú elitgimisként Pécsre jártunk az egyetemre fizika felkészítőre és az első tesztnél igencsak letörték a szarvunkat... a nemzetközi versenyek messze nem az órai anyagról szóltak...

.Gordon Gekko. 2018.01.07. 23:42:51

ez nem pártpolitikai ügy

ha a ballibbantak közül elmegy bárki, annyi a tüntinek

teéjesenmindegy 2018.01.08. 00:59:05

@SnaKadCharmer: Rossz a kérdés. :)
Nem az a kérdés, hogy hogy kéne legyőzni, hanem hogy miért, és kinek.
Legyőzni nagyon egyszerű, úgy hívják, hogy szavazás.
Amíg nincs jobb addig nem lesznek leváltva. Ezek (a jelen ballib ellenzék) pedig végtelenül sötétek, ezekre ne akard leváltani.

Kládek Tibi (törölt) 2018.01.08. 01:16:18

@Szilágyi Imre: ki nem szarja le hogy mi vagy? szerintem egy munkanélküli geci vagy és anyád pénzén netezel. ne oszd az észt ki mit csináljon, keress munkát inkább de ingyenélő kisgeci

2018.01.08. 02:25:50

@teéjesenmindegy: hát pl. az önálló gondolkodás és önálló problémamegoldás területén abszolút semmit nem ad a mai magyar iskola (de annyira semmit, hogy még a felsőoktatásba bekerült diákok se nagyon képesek ilyesmire! ez gáz? de még mennyire.)
meg pl. ami érdeklődés van a gyerekben, azt abszolút kiöli belőle a magoltatással.
én ilyesmikre gondolok.

"az egyén kreativitásának az engedése. (ami szerintem marhaság, egy kreatív mellett kell ezer, aki úgy dolgozik, ahogy az elő van írva.)" - ez pl. abszolút elavult szemlélet. a gyártósorra összeszerelő operátornak lehet hogy beválik egy önálló gondolkodásra és önálló értékteremtésre képtelen egyén (bár már lassan oda se, nem véletlenül ösztönzik és jutalmazzák az utóbbi időben az egyéni fejlesztési javaslatokat szinte minden valamirevaló multicégnél).

VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS 2018.01.08. 02:55:03

Az egész hamvába holt. Már most bejelentkezett az összes ellenzéki párt, hogy majd ők odamennek, és képviselni fogják a szegény diákokat. (a Gyurcsány már most fenyegetőzik, hogy diákok élére álllva fogja kiverni az Orbánt a parlamentből.)
ÉS KÉSZ VÉGE. Innentől fogva az egész tüntetés arról fog szólni, hogy meg kell buktatni az Orbánrezsimet, és hogy be kell engedni az arabokat felsőkorlát nélkül.
Ezért teljesen hatástalan lesz, és az emberek pont ugy leszarják majd, mint az összes eddig ellenzéki vircsaftot.
Ennyi volt, a tüntetés megbukott még mielött elindult volna.

NE pofázz mienk a kétharmad. 2018.01.08. 03:12:14

Lofaszt a seggukbe. A diak jarjon be az iskolaba, ne pofazzon bele ami nem ra tartozik.

Fazakas László 2018.01.08. 05:21:20

A résztvevőket név szerint mind összeírni, majd az ország összes oktatási intézményéből azonnal KI KELL tiltatni! Nehogy má egy diák mondja meg a frankót!
És pontosan a most őket lázító bukott baloldal harcolt még néhány éve az ellen,
hogy a munkahelyek, egyházak, vagy pl. oktatási intézmények a politikai csatározások színterei legyenek!
A diákoknak mindig csupán egyetlen fontos feladatuk lehet, amit már a kopasz rebellis zsidóbolsi lázító is elég sokat hangoztatott - "tanulni, tanulni, tanulni!"

torró 2018.01.08. 06:53:31

Nagy a félrebeszélés, mert az oktatási rendszerünk nem is tudom mikor volt jó. A Kádár korszakban megvolt a lépcsőzetesség, mert a gyerek tehetségéhez volt állítva a tovább tanulási lehetőség.Mire gondolok! Akkor a kitűnő tanulók mentek közép iskolába a gyengébbek ipari iskolába. Így biztosítva volt a felső oktatási keret, és a szakmunkás utánpótlás. Igaz, a felső oktatás már hülyén volt megoldva, mert a tanár fia nem mehetett tanári képzésre stb. A városi gyerek ment állattenyésztő szakra, a pártitkár fia meg orvosira. Ha még volt valamilyen munkáshatalmi plecsni is, akkor bárhová, és az esetleg jó eszű gyereknek már nem maradt hely. A "rendszer váltás"(?) után, minden kormány szétcseszte az oktatási rendszert, Egyik hülyébb módszert vezetett be mint a másik. Ebben a dologban nincs mit az Orbánékra mutogatni, mert mindenki sáros. A tüntetéshez mindenkinek joga van, és ezt a nyugaton már 200éve művelik. Csak nem kéne a hülye pártoknak ráülni a tüntetésekre ráülni. Mivel a helyzet kialakulásához ők is hozzá járultak, mikor hatalmon voltak. Én a tüntetők helyébe határozottan nem engednék oda pártokat! Az már hiteltelenné teszi a lényeget.

DFK 2018.01.08. 07:38:17

A belpesti gyekőcök tünciznek egy kicsit. Persz a hungarovalentinek ideje alatt is pont ilyen szar volt az oktatás, csak akkor kussoltak a belpestiek.

cicmen 2018.01.08. 08:07:25

. "A diákok tiltakoznak a 8-9 órás tanítási napok, a felhalmozódott felesleges tananyagok "

Nem tudom most mi igaz ebből, de anno középsuliban nulladik órával összejött a 8 óra szintén (persze nem minden nap) és abba az otthoni feladatok benne sem voltak, a szaktanárok úgy adták a leckét mintha csak az ő tárgyuk lenne! Aki meg felsőfokúra megy gondolom már magától érti a ráfordított idő szükségességét! Szeretni meg nem kell a tanrendet, nekünk is mondták hogy nem kötelező, nagy szükség van segédmunkásokra is! Akkor azért megértettük a lényeget!

A tudomány sosem téved! 2018.01.08. 08:29:43

:0
Az egyik srácnak a képen nyomógombos mobilja van? Igazi lázadó :D

(A poszthoz most nem kívánok hozzászólni, nyilván a szokásos index címlapos agymenés, aminek a lényege, hogy itt diktatúra van, de Orbán holnap gyáván lemond. Holnap is...)

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.08. 08:34:28

Azért diákságnak titulálni a ballib seggnyaló 'Diákparlament' 20 fős Gyurcsnyista csapatát az cseppet fellengzősnek tűnik.

Megjegyzem én is csatlakoznék hozzá, ha diák lennék, mert sörözni jobban szerettem a haverokkal, mint suliba menni.

sinus67 2018.01.08. 08:47:12

@Fazakas László:
Ez az összeírásosdi ismerős valahonnan.
Azért azt vedd már észre a haverjaiddal együtt, hogy a diákoknak is lehetnek igényeik. Ilyen igény például az iskolában és otthon a tanulással eltöltött idő. És ha túllépsz az általános iskolán, akkor a középiskolában napi 7-9 óra + otthon a tanulás túltesz a melósok heti 168 óra munkaidején.
"Nehogy má egy diák mondja meg a frankót!"
Ilyen bigott manusok, mint te és a társaid csak ezt tudjátok szajkózni?
Fogjátok már fel, a diákok nem a frankót akarják memondani, hanem csak felhívják a figyelmet arra, hogy ami sok, az sok.
(Persze szarabb a színvonal is, de ezt már pedagógusok és egyéb hozzáértők is mondják.)
Neked és társaidnak mindenki ellenség, aki bírálni merészeli a kretén, tolvaj állampártotokat! Nem tudtok kiszállni a seggnyalós szerepből.
Tegnapelőtt a nyuggerek a ganék, tegnap az egészségügyesek a hazaárulók, ma meg a diákok a gazemberek!
Elárulom neked! Ti a fideszt mindenben és minden körülmények között kritikátlanul mosdató párt-lakájok vagytok a legnagyobb gazemberek!
Akinek meg nem inge, nem veszi magára!

Bert Maverick 2018.01.08. 08:54:43

@teéjesenmindegy: két tesiterembe és egy udvarra hogyan vezényelsz ki egyszerre öt-hat osztályt? És ez még a jobbik eset, ahova pl. én jártam (belvárosi gimi), ott volt két kis tesiterem, amikben együtt éppen elfért egy osztály, meg egy kis konditerem, amiben egyszerre max tizen fértünk el. Udvar nem volt. Na így oldd meg a napi tesiórát.

Bolshevik 2018.01.08. 09:08:30

@SnaKadCharmer: Az a baj hogy ha az utóbbi pár évben kezdtél el politikával foglalkozni, akkor biztos nem tudod elképzelni, hogy tud rosszabb lenni a Fidesznél, pedig tud :D Hidd el, nem véletlen szavaznak oda az emberek, nem azért "mert hülyék", hanem mert a jelenleg szóbajöhető alternatívák mellett a legkevésbé szarak.

Hohó60 2018.01.08. 09:45:16

@morpho:

Ez ostobaság.
Aki tanul, bármelyik nyugati egyetemen simán boldogul. A liberrált nyugati iskolák diákjai általános tájékozottságban, közismereti tárgyakból nulla tudással rendelkeznek, csodálják, hogy egy magyar diák minden területen széles körű tudással rendelkezik.
Nem kellene összekeverni az objektív valóságot a politikai célú kavarással.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.01.08. 09:49:18

@cicmen: Van még másik 100 nickneved, nem, te fidesz agitprop munkatárs?

Hohó60 2018.01.08. 09:51:56

@A tudomány sosem téved!:

Egy apróság: akik csak indexül beszélnek, nem értik az olyan szavakat, hogy "Orbán".
Légy szíves indexül, polkorrekten fejezd ki magad: "a Zorbán....". Ők így mondják, így értik.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.01.08. 09:55:33

@VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS: Tehát mindenki aki meg akarja buktatni az Orbán rezsimet (te írod így), az egyben arabokat akar beengedni korlát nélkül, ugye? Nincs átmenet, semmi. Orbán buktatási szándék = korlátlan arab beengedési szándék. Tényleg működik a fideszes agyrohasztó propaganda. Te vagy az élő példa rá. :-)

Még egy indok, hogy a diákok tüntessenek, nyilván nem akarnak olyanok lenni, akinek buggyant narancslé lötyög az agya helyén.

6.Lenin 2018.01.08. 10:03:40

@Én tudom jól:

És kimegy néhány ezer diák bulizni egy jót, talán, de még ez sem biztos. A baloldali forradalmak jelenleg nagyon időjárás függők lettek.
Ordibálnak-részegen-néhány órácskát aztán már bukott is rendszer, és minden meg lesz oldva, mint eddig.

bontottcsirke 2018.01.08. 10:05:58

Arra megy ki a dolog, hogy minél több operátor legyen, teljes legyen a foglalkoztatottság. Miközben robotikát, informatikát meg idegen nyelveket kéne tanulni, nyomatják a készségtárgyakat, leveszik az idegen-nyelvi képzést.

De orbanisztánban jól van ez így, kell a sok hülye a szavazatokhoz.

teéjesenmindegy 2018.01.08. 10:08:24

@aleksz róz: A problémamegoldást szerintem nem az iskolától kéne elvárni. A gyerekek egész élete meg van könnyítve, a facebook előtt ülnek, a szülők a seggük alá tesznek mindent.
Szerintem ez rohadt nagy általánosítás, hogy a magoltatás megöli az érdeklődést... Biológiából vagy kémiából vagy fizikából (ami érdekes lehet) nem nagyon hallottam még magoltatásról. Egy verset vagy egy történelmi évszámot(ahol magolás van) pedig nem lehet kreatívan megtanulni.
Én úgy gondolom, hogy - pont mint nagyon sok minden másban - ismét azok magyarázzák, hogy mit kéne tenni, akiken semmi felelősség nincs.
Nem pártpolitikai dolgot értek rajta, hanem, hogy a döntéshozón a felelősség, ezt a "problémamegoldás" dolgot pedig azok hangoztatják, akik kibicelnek. Beállítják mint valami csodaszert.

Pont ezt mondom a kreativitásról. Ezerből egy szükséges, hogy kreatív legyen. És annyi is alkalmas rá. Az isten áldja meg, nem lesz mindenki rendszerfejlesztő tervezőmérnök. Nem mindenki kreatív. És a munkahelyek 95%ban - teljesen mindegy, hogy az élet melyik területe nem a kreativitás kell, hanem hogy precízen pontosan, a szabályokat betartva dolgozzanak.
Gagyi ez a gyártósorral való példálózás, lenézése. Egy gázszerelő, villanyszerelő ne legyen kreatív. Csinálja meg tökéletesen a feladatát, ahogy az le van írva. A pilóta se kreatívan a gép tetejére szálljon le.
Te mit vársz el a kőművestől? Hogy kitaláljon valami új malterozási technikát, vagy azt, hogy reggel megbeszélt időben ott legyen, józanul, és határidőre megcsinálja a feladatát?

"nem véletlenül ösztönzik és jutalmazzák az utóbbi időben az egyéni fejlesztési javaslatokat szinte minden valamirevaló multicégnél". Bocs, de ebben te sem hihetsz. Persze, ez a PR duma, mint a "fiatalos lendületes csapatunk"... A világon nem volt még olyan cég, ahol a gyártósorról valaki valami hatalmas ötlettel odabaszott volna a világnak :D

teéjesenmindegy 2018.01.08. 10:16:52

@Bert Maverick: Egyszerre futhat körbe körbe a parkban az egesz iskola.

Imádom ezt a hozzáállást, hogy találsz egy olyan helyet, ahol nem kivitelezhető, aztán akkor szar az egész. Az iskolák 95%ban megoldható.
Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy az örökös kekeckedésen kívül mi a fasz bajotok van ezzel.
Tények: nálunk van az eu-ban a legtöbb túlsúlyos gyerek. A túlsúly ellen mozgással és megfelelő táplálkozással lehet tenni. A mai gyerekeknek kibaszott mozgásszegény az életmódjuk.
Na, ennek örömére mivel van bajotok? Azzal, hogy tornáztatják a gyerekeket, meg azzal, hogy a menzán megszabták, hogy miből főzhetnek..

Fazakas László 2018.01.08. 10:25:45

@sinus67:

Nekem semmi se ingem, így aztán nem veszem magamra!
De!

Amikor még mi valóban iskolások voltunk, szombaton is volt ám tanítás! Az általánosban is, meg a gimiben is!
És nem ám csak délelőtti órák, hanem bizony délutániak szintén!
És bizony nehéz volt az iskolatáska, sok volt az a 6 óra naponta, mégis - a kutya sem kérdezte meg, akarja-e bárki végigcsinálni!
Az iskola csupán félig-meddig kötelező, de félig-meddig teljesen SZABADON választott!
A nyócelemit le kell tenni (persze erre nagyon jó az elsőtől a negyedikig - csak minden évet ismételve!) A törvényes lényeg iskolaköteles időszakra a 14 életév!
Utána aztán el lehet menni utcaseprőnek, vécésnéninek, szeneslegénynek, vagy bármiféle trógernek és naplopónak! Meg persze vidéken - napszámosnak, zsellérnek vagy akármilyen alkalmi melősnak!
Aki viszont ténylegesen vinni akarja valamire életében, az CSAK MAGÁNAK TANUL!
És azzal bizony vállalja a nehézségeket! (A szüleivel együtt)
EGYÁLTALÁN nem kötelező 14 év felett iskolába járni, de aki már egyszer oda jár, az tartsa be a vele szembeni társadalmi elvárásokat! Mindezt teljesen függetlenül Fidesztől, kormánytól, vagy akármilyen más párttól!
Ezek a tornából felmentett, katonának se menni akaró, chips-en nevelkedett kólavedelő diszkópatkányok csak hőbörögni szeretnek és akarnak, mert "Totya mondta - lesz balhé" Ezeknek meg folyton TV-t kell nézni, meg egész nap /a fülön zenével/ internetezni, mobilozni, de semmi más hasznosat nem csinálni! És kormány ellen tüntetgetni, mert valamelyik hülye kitalálta! Szégyelje magát mind az a haszontalan fiatal, aki ezekben jövőt lát! Mi elviseltük a sok, sok óra tanítást, a sok sok óra otthoni tanulást, a leckeírást és egyéb megpróbáltatásokat, majd túléltük és emberré lettünk. ezek a mai fiatalok mit akarnak? Keveset dolgozni (tanulni) avagy semmit, jó sok fizetést keresni, és korlátlan szabadidőt - világot járni vagy napot lopni! Csupa "hasznos" egyed ... Nesze nektek XXI. (21.) század!
Leírtam nekik arab számmal is, mert ezek tán már a római számokat se igazán ismerik ...

teéjesenmindegy 2018.01.08. 10:29:47

@Én tudom jól: Na, mesélj arról az átmenetről.

Orbán buktatási szándék =/= korlátlan arab beengedési szándék. - érdekel. Nyitott vagyok.
Szeretnék már olvasni bárkitől, hogy mégis mi az elképzelése a zorbán bukása utáni időkről. Mondjuk az arabokról. Meg az eü-ről. Meg az oktatásról. Meg az adókról. Meg hogy ne legyünk összeszerelőüzem. Meg úgy mindenről.
Csak mert nem nagyon látok semmi konkrétat. Úgy semmiről.
AZ olyan baromságok, meg lózungok, hogy "visszaállítjuk a jogállamot" meg "rendbe kell tenni az oktatást" nem érdekelnek. Konkrétumot. Ki mit hogyan képzel? Mert semmi ilyen nincs. Nagy ködösítés az van.
Mert az ellenzék egészen odáig eljut, hogy szarok a tankönyvek, többféle kéne. Ezt mantrázzák. Nem láttam fideszes tankönyvet, miben más? A 2+2 nem 4? A ballib fizikakönyvben a v=st?
Szóval, hajrá, érdekel komolyan, hogy van e olyan, akinek van bármi elképzelése.

6.Lenin 2018.01.08. 10:33:47

@Fazakas László:

"Ezek a tornából felmentett, katonának se menni akaró, chips-en nevelkedett kólavedelő diszkópatkányok csak hőbörögni szeretnek és akarnak, mert "Totya mondta - lesz balhé" Ezeknek meg folyton TV-t kell nézni, meg egész nap /a fülön zenével/ internetezni, mobilozni, de semmi más hasznosat nem csinálni! És kormány ellen tüntetgetni, mert valamelyik hülye kitalálta! "

Aztán 1-2-3 évtized múlva esetleg belőlük kerülnek ki az országot is irányítani akaró vezető réteg. Na az lesz a modern 21. század. Bármilyen számmal is írod majd.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.01.08. 10:45:34

@SnaKadCharmer: tipikus elsoszavazo gondolkodas. mszp kormany idejen azt se tudtad hany ora, szuleid vettek neked a fagyit, te meg vigyorogtal hozza, de jo volt. most mar nagyfiu vagy, nyomot akarsz hagyni. legyen mondjuk kormanyvaltas igaz? eltelik meg 10-20 ev, aztan ertelme is lesz a szavazatodnak.

legális 2018.01.08. 10:49:34

@bontottcsirke: szerinted agybeültetés nélkül, saját forrásból hány fiatal képes robotikában informatikában jártas diplomássá válni?
Ha kiszélesíted a kört, meddig pumpálnád az egyetemre járók létszámát? 2,5 érettségi átlaggal már lehet? Minek?
Ha nem tetszik a szakmunkás/betanított munkás "pozíció", mire hasznosítsa az állam a nemdiplomásokat? Mire használja a nem egyetem-kompatibilis gimnáziumi érettségivel rendelkezőket?
Ki a hibás abban, hogy valaki leérettségizik egy gimiben és nem tud továbblépni? Felvilágosult liberálisként nem tanulta a biflázós alaptantárgyakat, alkalmatlanként nem tudott elég kreatív lenni. Lehet mégis biflázni kéne, ha nem kreatív? Lehet, nem is kellett volna gimnáziumba menni? Lehet, az általános osztályfőnöke sejtette, hogy 18 évesen megáll az érettséginél? Lehet, meg is mondta, csak a szülő reménykedett, vagy a gyerek hőbörgött? Lehet, már a tanár sem mer itéletet alkotni, mivel szidni, elmarasztalni, buktatni nem elég felvilágosult megközelítés, árt a gyerek személyiségének? Nyilván tudok válaszolni a saját kérdéseimre, de létezhetnek másféle válaszok is. Különösen a hungarivalentin-elvek mentén.

bontottcsirke 2018.01.08. 10:58:22

@legális: Tudod ezzel a megközelítéssel az a baj, hogy a munka jellege mondjuk 10 éven belül meg fogja követelni, hogy valaki tudjon programozni egy szerszámgépet, statisztikát csináljon vagy csak a takarítógépet irányítsa. Mi meg it fogunk állni 8 millió mackónadrágossal, akikkel (vagy amikkel inkább) nem fogsz tudni mit kezdeni, mert semmire nem lesznek jók.

Gimnáziumot említetted. Nyilván nem lehet azt vádolni, aki nem íratja be szakmunkásképzőbe hegesztőnek a gyerekét negyven rejtett erőforrás mellé, mondván vagy elvégzi és tanul valamit vagy drogdíler lesz. Akkor inkább tanuljon valami általánosat és tol rá egy OKJ szakmát. Órákig polemizálhatunk még az oktatáson, mert benne vagyok a témában, de most egy versenyképtelen, kontraproduktív és súlyosan alulfinanszírozott rendszer a mostani. De mondom; gyártósorra jó ez is.

teéjesenmindegy 2018.01.08. 11:01:59

@droid_: hehe. Te még élsz? :D Uncsi a munkahelyiterror? :D

teéjesenmindegy 2018.01.08. 11:13:18

@bontottcsirke: "az a baj, hogy a munka jellege mondjuk 10 éven belül meg fogja követelni, hogy valaki tudjon programozni " Lószart.
10 év múlva- ha igy megy tovább - egész konkrétan életre kelnek a pornófilmek. Ott fogod leszopni a szakit az ajtóban, aki kijön csapot szerelni, vagy gázt bekötni, és reménykedsz közben, hogy nem fogazol, és megcsinálja amiért jött.
Nagy baromság, hogy majd programozókból áll a világ.

"Nyilván nem lehet azt vádolni, aki nem íratja be szakmunkásképzőbe hegesztőnek a gyerekét" - igen bazmeg. Végül is per pillanat mennyit is keres egy minősített hegesztő? Itthon nettó félmilla? Jó nagy baromság, tényleg.
"negyven rejtett erőforrás mellé, mondván vagy elvégzi és tanul valamit vagy drogdíler lesz." A rejtett erőforrások jellemzően nem hegesztenek
"Akkor inkább tanuljon valami általánosat és tol rá egy OKJ szakmát." - igazi hülye vagy :D:D no komment.

És a legjobb: "gyártósorra jó ez is."
Meséld már el, hogy mégis miből lenne "nem gyártósor"? Mert ugye most az van, hogy idehozza a gyártósort, aztán gyártanak valamit. Ha itt mindenki programozó, akkor mi történik? Vagy idehozzák a programozást, ami pont ugyanolyan mintha a gyártósor lenne itt, csak nem autót rak össze, hanem programot - mellesleg tízmillió indiai a konkurencia... Vagy ? Mi a másik opció? Összeáll a sok programozó, aztán olyat rittyentenek, hogy mi leszünk a sziliciumvölgy? Esetleg odáig eljut egy-két startup, hogy felvásárolja őket a google.

eßemfaßom meg áll 2018.01.08. 11:55:00

Micsoda hülyeség megtanulni az alapműveleteket mikor úgyis facebooklájkolásból áll az élet. Teljesen igazuk van a gyerekeknek, semmi szükség tanulásra.

cicmen 2018.01.08. 12:21:02

Január 19 péntek! Csinálnak egy hosszú hétvégét! Ez is érdekes azért!
Gyerekek, amúgy azt üzenem, hogy tüntessetek, ne tanuljatok, csináljatok amit akartok, én leszarom! Viszont van egy rossz hírem, egyszer így is úgy is dolgoznotok kell és ott sem keveset, lehet hogy 10-12 órát is és nem azt csináltok amit akartok, hanem megmondják nektek! Valószínűleg azok, akik most szó nélkül tanulnak és nem mennek tüntetni!

bontottcsirke 2018.01.08. 12:28:09

@teéjesenmindegy: Szerintem első körben nyugodj meg, mert a saját hülyeségedtől agyvérzést kapsz. Az tény, hogy az építőiparban már nemhogy jó, de szar burkoló sincs, de önmagától a nettó "öccáz" kereset hallatán nem fog nőni a gyerek kézügyessége és ha úgy érzi, hogy ez neki pláne még derogál is, nem fog hozzád elrohanni csempézni, mert szerinted az logikus.

A siralmaid egy része érthető, de ez már az átkosban is így volt, most csak kifejlődött. De nem lesz itt a kedvenc országodban semmi, csak három műszakos csimpánzok, Svájcban meg majd gyorsítják az elektronokat, kutatnak és fejlesztenek, az ilyen káeurópai faszokon, mint mi meg csak röhögnek, hogy rendszerváltás után 30 évvel itt tartunk. Mackónadrág+övtáska+burkoló okosban=hungarrri

2018.01.08. 12:31:19

@teéjesenmindegy: a véleményedet, a szemléletedet nyilván nem tudom megváltoztatni. (sajnos. igazából feleslegesnek is érzem, hogy erről -
mármint a szemléletedről -
vitatkozzunk.)

de ennek a szemléletnek az eredményét egy példával tudom illusztrálni. van egy ország, ahol ez a szemlélet érvényesült jó sokáig, és olyan önálló gondolkodásra képtelen emberek sokaságát nevelte ki a rendszer, akik a 'tekintélyt' mindenek felett valónak tekintették. aztán ez a jó birkának nevelt nép szépen hagyta, hogy ellopják és eladják a feje fölül az országot, őt magát meg szolgasorba vessék a saját hazájában... és még csak egy hangosat se bégettek... (de most aztán elkezdtek hangosan bégetni, mert valaki megrázta előttük a kolompot.)

"Bocs, de ebben te sem hihetsz" - ez nem hit kérdése, hanem tény. nézz utána, kérdezz utána
"A világon nem volt még olyan cég, ahol a gyártósorról valaki valami hatalmas ötlettel odabaszott volna a világnak" -
nem a világot fogják megváltani, de rengeteg kisebb változtatási javaslataik, fejlesztési ötleteik lehetnek, amik hasznot hozhatnak a cégnek.

Duplaxiii 2018.01.08. 12:32:22

"6500-an jelezték eddig a részvételüket a Facebookon szerveződő tüntetésre, 25 ezer embert érdekel."
Na ez elég freudi elszólás...
Mindössze 25 ezer embert érdekel, hogy hányan tervezik?
Nem lepődök majd meg, hogy a megszokott 1500 fős tüntetés jön létre, ebből 1000 fő lesz az eseményre érdekből ráreppenő mozgalmak trolljai...
Ma már ilyenek az ellenzéki tüntetések...
.
Az oktatásunk recseg-ropog, "napjai" vannak hátra a összeomlásáig!
- az alapoktatás nem foglalkozik a nemzeti alapok átadásával (nyelvünk, kultúránk, történelmünk), kompletten kiírtják a gyerekekből a hazaszeretetet. És a későbbi tanulási folyatokhoz sem adnak alapot.
- a középfokú oktatásunk ma nem a korszerű ismereteket nyújtja, nem a korunknak szükséges matematika, fizika vagy sok humán alapismeretet, nem készít fel a felsőoktatásra, sem a munkavégzésre.
- a szakképzés halott, zombiképzés zajlik, jellemzően a nyugati multik humánrobot tenyésztését látjuk.
- a felsőfok a leggázabb, nem a jövőt oktatják, hanem a múltat, ami megint érdekkörök kívánsága. Ez azért a legggázabb, mert ennek a halmaznak lenne a feladata a jövő! A jellemzően műszaki fejlesztések, vállalkozások, a termelés működtetése, tervezése és irányítása, de a humán vonal is a jövő nemzedékét nevelné, illetve a társadalmunkat is kell működtetni, de nem régi elvek szerint, hanem a kornak megfeleően.
Szóval a oktatásunk gyakorlatilag halott, a húzóterületekre nincs valós képzésünk, akmu informatikai hirdetéseket olvashatunk, kamu szakemberhiány, hiszen nem az kell, hanem bérprogramozó!!! Külföldi cégeknek.
A fejlődés nem néhány divat app, nem a startupok, hanem a hazai vállalkozói világ és a termelés, fejlesztés!
Ehhez kellenek nagytudású diplomások (nem csak mérnökök, hanem számviteli és más diplomások), kellenek megfelelő szakemberek, kiszolgálók és megfeleő tudásúak a szolgáltatáshoz, kereskedelemhez.
Na ez kompletten hiányzik már hazánkban.
1 millió feletti a valós munkanélküliség, a tehetségesek, jellemzően a fiatalok százezres számban távoztak, távoznak.
5 éven belül leáll a teljes magyar gazdaság, mert a pénzt, amiből az oktatást, az egészségügyet, az álllamigazgatást nem a bankok, pénzügyesek, kereskedők, bölcsészek, politikai elemzők, médiaszakosok teremtik elő, hanem az ipar, a vállalkozói szféra.
És ugye az egészséges "felépülést" is betiltották nálunk, a fiatalok nem jutna a munkaerőpiacra, a 40-45 éveseket kizavarják onnak. Nincsenek meg a fejlődési ciklusok, a tanulás ugyanis ÖRÖK! De ez nem orbán bűne, hanem az internacionalista Y generációs kozmopolita halmazé....

2018.01.08. 12:36:22

@Fazakas László: "Amikor még mi valóban iskolások voltunk, szombaton is volt ám tanítás! Az általánosban is, meg a gimiben is!
És nem ám csak délelőtti órák, hanem bizony délutániak szintén!" - egész nap, egész héten az iskolában ültetek, oszt mégis hülyék maradtatok, oszt mégse volt annyi eszetek, hogy ne hagyjátok szétlopni meg szétprivatizálni az országot, még a dédunokáitok is fizetni fogják a hülyeségetek árát... húzd ki magad büszkén, papám!

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.08. 12:42:38

@aleksz róz:

Ugyanazok privatizálták el az országot, szabotálták el a rendszerváltást, mint most akik a tüntetést szervezik.

A ballib görények.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.08. 12:55:14

@Szilágyi Imre:

Szilágyi Imre
0 bejegyzést írt és 44 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2015.02.22. óta tag.

tartalék nick

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.08. 12:55:56

@Rettegek mert ballib vagyok:

Rettegek mert ballib vagyok
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2018.01.08. óta tag.

Reinkarnáció

ami szabad 2018.01.08. 12:58:24

Végigolvastam a kommenteket is, és nehezen szántam el magam, hogy a témához hozzászólok, mégis, szülőként megteszem. Amikor - abban a rettenetes cociban- mi iskolába jártunk, általános iskolás korunkban hírből sem ismertük a 7.-8. órát, és mégis, amit megtanultunk, ma is tudom nagyjából. A gyerek nálunk jelenleg 7.-es. Rendszeresek a 7. órák, és a napi 3-4 dolgozat, igaz, ezek egy része röpi. Szóbeli felelés, amiből egymástól is tanulhatnának, ismételhetnének, esetleg a tanár segíthetne a gyengébbnek, avagy megtanulnák tömören elmondani mit is tanultak, a memoriterek kivételével nincs. Amit tanulnak, azt olyan gyorsan teszik, hogy bevésődésre esély sincs, lényegében a vizsgára tanulás, rövid távú memóriába pakolása jellemző, kb. két hónap múlva büfjük sincs az egészről. A gyerek elmondja, hogy heti 5 napon, átlag napi 3 doga van, ami azt jelenti, minden nap eldönti, melyikre (max 2-ra) tanul, a 3.-4.-et elengedi, ha szarul sikerül, legközelebb azt választja. Úgy mellesleg négyes - ötös tanulóról van szó, aki lényegesen szorgalmasabb, és egy centivel sem butább, mint mi voltunk, mégis, fele annyit sem tud. Nálunk, ahogy említettem, nem volt 7. óra, mégis, 5.-től két- két biosz, földrajz, 6.-tól fizika, 7.-től kémia lépett be újként, amit itt 5.-6-ban heti két "természetismerettel" tudnak le, vagyis hol halmazállapotot, hol a szúnyog , szívószervét, esetleg vonat-menetrendeket tanulnak. 7.-ben, még nem tanultak Európa országairól egy percet sem, - fel sem tudja sorolni a zöm Európa országait, fővárost már kérdezni sem merem- de geológiai kőzetlemez mozgásokról remek kiselőadást tudnának tartani, anélkül, hogy ÉRTENÉK, ellenben bebiflázták.. Matekból csak az tanult arról, hogy egy háromszögnek illik 180 foknak lenniük a belső szögeknek, akik előkészítőre is jártak, de már megtanultam, hogy az osztás nem egyenlő a bennfoglalással. Tanultak viszont valszám. alapokat, számelméletet miegymást, de a törtekkel való összes műveletre volt három azaz 3 hetük....A tanárok szerint, tantárgyanként 2 óra otthoni tanulás bőven elég! Ilyenből naponta 4-5 van ( a készségtárgyakat leveszem a 7 órákból) Máris csak 8-10 órai otthoni tanulást várnak el a 7 óra bentlét + utazás+ edzés + étkezés+ esetleg ÉLNI mellett. Összefoglalva. Fogalmam sincs ki rakja össze a NAT-nak nevezett szart, de van benne egy rakat hiba. Az első, hogy gyereket belülről még sosem látott. A mennyiség már megint a minőség rovására megy. A frusztrált kölök, előbb- utóbb agresszívvá, vagy beteggé válik. Semmi nem marad meg a fejükben. Használhatatlan a tudásuk, cserébe nem éltek. Ennek következtében, a fejlődés kitolódik, és nem tudom, mit akar az ország, 30-40 éves kamaszokkal! Mert az hogy elodázzák, nem jelenti azt, hogy előbb- utóbb a klasszikus kamaszodás nem jelentkezik. Még akkor is, ha egy halom idióta ( vagy bosszúálló, akinek a szülei nem engedték élni) nem nézi jó szemmel, hogy igenis van egy korszak, amikor haverok, buli, fanta ...stb a szükséglet ahhoz, hogy normális felnőtt váljon valakiből, mégpedig időben! Ez az időszak ugyanis, a párkeresésé ( na itt most a középiskola + egyetem eleje amire gondolok, nem a 7, osztály.) amikor is ismerkedik, szelektál, és előbb- utóbb talál valakit, akivel hajlandó nekiállni a felnőtté válásnak, dolgozni megy, és gyereket vállal. Ha ezt az időszakot csak késve éli meg, akkor viszont ne várják keresztyén tesók, hogy a felnőtté válás kitolódásával az első gyerek is csúszik, 2.-3. meg már nem lesz. Minden korszaknak megvan ugyanis a maga IDEJE és SZEREPE a fejlődésben. El lehet ezt nyomni éppen, csak alaposan visszaüt. Aztán lehet picsogni, hogy nincs elég gyerek, de nem is lesz.

teéjesenmindegy 2018.01.08. 12:58:38

@bontottcsirke: "a nettó "öccáz" kereset hallatán nem fog nőni a gyerek kézügyessége "
Ez biztos. Viszont ezt hívják úgy, hogy képzés. Szakiskola. Szakmunkásképző. Szakközép.
Nem egyetem.
Ja, meg ha derogál neki... na ilyenkor kéne épkézláb szülő, aki elzavarja tanulni, és nem tüntetgetni.

A svájci elektrongyorsítgatás speciel a világ összes pénzét elnyeli, nem termeli.
Bírom ezt a hozzáállást. Nyilván a borsodi analfabéta szülők gyerekei majd elektrontgyorítgatnak.
Nyilván az a gyerek, aki 16 évesen abbahagyja a sulit és közmunkára megy, az doktorálna ha más lenne a képzés.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.08. 12:59:11

@FCUK15: Ilyen későn vetted fel a munkát?

@Szilágyi Imre: "Én nem vagyok oktató. Nem is voltam. Csak vizsgaelnök. Tehát kívülről látom a végeredményt. " - Mi is látjuk. Rajtad.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.08. 13:00:37

@teéjesenmindegy: Milyen elektron gyorsítás? Valahol elolvastál ebben a témában legalább egy Blikk szintű cikket?

cicmen 2018.01.08. 13:02:09

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az enyém is, mert tiltottak, pedig normális hozzászólást írtam!
Egyébkén van érdemi hozzáfűznivalód a témához, vagy az már magas? A lapját mi is megtudjuk nézni bárkinek. Mi a bajod az ürgével amúgy, teljesen korrekt volt veled ellentétben!

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.08. 13:02:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Reinkarnáció"

Így is lehet nevezni a ballib cenzúrát.

legális 2018.01.08. 13:02:34

@bontottcsirke: Alapból másként látjuk.
Az érettségi+OKJ az nem ér annyit a kétkezi piacon, mint egy erős szakma. OKJ-zni leginkább humán, vagy kényes szolgáltatásnál lehet. Rendes műszaki "szakmát" szakmunkásképzésben lehet szerezni. A kozmetikus, optikusra igaz lehet, amit írtál. Viszont ahhoz meg lehet kár végigszenvedni 4 évet a lényegesen jobb képességűek között.
A mackónadrágosokat nem értem
Mi ez a faji megkülönböztetés részedről? Szerinted nem jó a cigányokkal együtt szakmát tanulni? Amelyik már szakmáért megy közülük, az akar valamit, ne aggódj. Csak vissza kellene adni a műszaki oktatók, tanárok becsületét, nem kellene liberális szarságokkal korlátozni a munkájukat.
A drogdíler könnyebben megterem egy csontgyenge fészbúk lovag neveldében mint a hegesztőiskolában - erre nincs adatom, csak gondolom.
Nem mindenki alkalmas csúcsprogramozónak. Sőt 15 év tanulás után sem.
A tanároknál kellene kezdeni a szelektálást. A gyerekszám évek óta csökken a középiskolákban. Az igazgatóknak meg kellene adni a lehetőséget a szelektálásra, pozitív diszkriminációra egyaránt. Aki nem képes egy portfóliót összerakni, mehet világgá. A tanárok pedig követeljenek és tartsanak rendet a tanítás mellett.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.08. 13:04:06

@cicmen: Még csak a terep felmérésénél tartok. Listázom a kínálatot narancstálibokból és az eléggé szegényes.

teéjesenmindegy 2018.01.08. 13:05:02

@aleksz róz: Miért ne tudnád megváltoztatni a véleményemet? Nem azért beszélünk? Ne légy kishitű.

A példád abszolút nem jó. Ezzel az erővel olyan marhaságokat is be lehetne hozni, hogy a belgák hagytak 2 millió négert leölni, meg a németek csináltak 2 világháborút.
Megszűnt egy világrend, amiben felnőtt 2 generáció. És hiába látta mindenki, hogy mi folyik, tenni mit tehetett volna? Így utólag sem tudsz okosat mondani, nemhogy akkor.

Na, mondj két példát akkor, ha ez tény. Komolyan. Elhiszem, hogy ezt írja ki a gyár, meg ez a hivatalos filozófiája.
De mondom, példáról én még nem hallottam, hogy a szalag mellől valaki fejlesztett volna. Max olyat, hogy az ebédszünet hogyan legyen.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.08. 13:05:52

@cicmen: "Most így nettó bunkó háeszeket nyomok, itt úgyis az a módi!"

Mit kéne ehhez hozzászólni? Látom a lehető legtöbbet adod magadból. :-))

Éva Ball 2018.01.08. 13:06:15

Én már nem vagyok mai csitri $
/

Én már nem vagyok mai csitri / a fiam 29 éves/ de egyet értek veletek!

cicmen 2018.01.08. 13:07:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Értem! És a végén valami nagyon fasza dolog fog kisülni ugye?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.08. 13:07:40

@taga20: "@cicmen: meséjj mi a baj! elhagyott a guminőd? vagy nem kaptál a gecitől csekket?:))"

Megcsalta a szomszéd gumimatracával. :-))

teéjesenmindegy 2018.01.08. 13:08:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Bontottcsirke hivatkozott rá. Gondolom a cern re gondolt. És nem, nem értek hozzá, nem vagyok kutatófizikus, szóval hajrá alázz szarrá, hogy nem az elektront gyorsítják, hanem a fotont. Pont leszarom.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.08. 13:09:49

@teéjesenmindegy: " szóval hajrá alázz szarrá, hogy nem az elektront gyorsítják, hanem a fotont." - Ez egyre jobb. :-))

@cicmen: A szemed, ahogy elvakít téged a lángeszem.

cicmen 2018.01.08. 13:09:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Na meg is találtad a lelkivilágodhoz illő témát! Nem tartott soká!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.08. 13:10:46

Most mennem kell. Gyenge a kapás, mind méreten aluli. Visszadobom őket.

cicmen 2018.01.08. 13:14:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Írd már meg hogy mit gyorsítanak svájcban! Lehetőleg bővebben, mert már nekem is bassza a csőröm!

élhetetlen 2018.01.08. 14:17:23

@Kicsilulu: Látom, alapos vagy, pontokba szedted a „tényeket”. Azért pár gondolatot engedj meg. Az 1. pontban igazad is lehetne, de nem mindegy, hogy ismeretátadásról, vagy magoltatásról van szó. Csak egy példa. Adott történelmi időszakot átvesznek. Lehet utána esszét íratni a gyerekekkel (akár ketten, hárman hoznak össze 5 oldalt, úgy, hogy megbeszélték), hogyan látják, hogy dolgozták föl, és ehhez használhatják a könyvet, az oktatási anyagot, meg amit akarnak. Lehet, hogy hibás összefüggéseket látnak, azt meg elemzéskor meg lehet beszélni. A másik verzió, hogy meg kell tanulniuk a történések helyét, idejét, és abból felelnek. Nem biztos, hogy a második verzió a jobb. 2. Nem biztos, hogy sokat mond egy-egy ember teljesítménye az átlagról. Persze, kellenek a kiemelkedő tehetségek, de nem belőlük áll az emberiség, és az átlag képzésében nem állunk jól. 3. Van két diplomám, és nem KELLETT különórára járnom, (és mielőtt kitalálnád, nem volt protekcióm sem). Egyszerűen felvételiztem, és felvettek. „úgy gondolják, hogy NULLA teljesítménnyel is JOGUK VAN BEKERÜLNI A FELSŐOKTATÁSBA?”. Kérdéssel válaszolok. Miért gondolod, hogy úgy gondolják? Ez megint oktatástechnika. Az a kérdés, hogy pl. egy felvételiző tud-e valamit, vagy tudja-e alkalmazni azt a valamit. Lehet, úgy felvételiztetni, hogy minden adatot, amit „tudni” kéne megadunk, mégis kiderül, hogy érti-e a gyerek, hogy miről van szó, és képes-e gondolkodni. Életem leghelyesebb vizsgája volt, ELTE matek szak. Adott tanárnál a tétel kidoldozásakor gátlástalanul lehetett puskázni. Vagy nézett ki az ablakon, vagy kiment. Kimegyek elmondani a mondandómat. Elmosolyodik, elmondaná mégegyszer? Legyen. Kicsit más szavakkal, mert nem tudom, mi van. Szélesebb mosoly, bocs, elmondaná harmadszor is? Mit tehetek? (Közben huszan röhögnek rajtam). Már bővebben fejtegetem. A végén a tanár: na, azt hiszem, érti. Ötös. Így is lehet/lehetne. 4. No comment.

ami szabad 2018.01.08. 14:37:04

@élhetetlen: Fokoznám a gondolataidat. A felvételiken kiadott feladatsorok, köszönő viszonyban sincsenek az iskolában tanultakkal. Azok . helyesen- a gyakorlatban használható tudást szondázzák, akár magyarból, akár matekból. A probléma csak az, hogy az iskolában, ennek talán ha a 30-40%-át tanítják egyáltalán, az összes többit kizárólag akkor sanszos megismerni a gyerek, ha előkészítőn - vagy otthon - nem tanítják meg. Ez a legnagyobb baj ugyanis! Hogy HASZNÁLHATÓ tudás HELYETT roppant sok idő alatt, töltenek a fejükbe eléggé felesleges dolgokat....

Larry Silverstein 2018.01.08. 14:49:56

eleg eros kifejezes a felkeles

marmint meg 5en se tuntettek eddig

bontottcsirke 2018.01.08. 14:59:17

@legális: A tanári szelektálásról egyetértünk, bár ha megtörténne, üresek lennémnek az iskolák, úgyhogy be is kéne zárni őket. A szakképzést rosszul ismered, mert szakmát posztgraduálisan is lehet szerezni, sőt , aki nem akarja magát naponta megveretni az ilyet választ.

Azért, mert sokat lehet szerszámkészítőként keresni, még nem lesz motiváló faktor, mert ahhoz más faktorok is kellenek, pl műszaki érzék. Mert aki nem tud egy egyenes vonalat rajzolni, abból nem kéne szakmunkást csinálni, mert nekem otthon ezért görbe a fal. Mint ahogy egyébként hiány van orvosokból, de nem tudunk pikk-pakk átképezni embereket, mert ahhoz is kellenek már készségek, mint például mások picsájában történő turkálás.

Ahhoz, hogy az étel vonzó legyen a tálalást is meg kell változtatni, nem csak magát a receptet.

élhetetlen 2018.01.08. 15:10:54

@Fazakas László: „majd túléltük és emberré lettünk”. Azért nézz már körül itt a kommentek között. Az a sok „ember”, aki addig jutott csak, hogy ami jó volt neki, annál ne legyen jobb a gyereknek se, a mesternek nem kell a kreativitás, csak csinálja meg pontosan úgy, ahogy harminc éve tanulta. (Egy családi ház szerelése volt, a mester nem tudta, hogy a fűtéscsövet el lehet vinni falon kívül is, a tömésfalba meg nem tudta beépíteni, szétverette az egész házat, mert tanulni nem tanult meg, soha nem olvasott semmit a szakmájáról, miután végzett). Igen, erre van szükség a jövőben is!
„Ezek a tornából felmentett, katonának se menni akaró, chips-en nevelkedett kólavedelő diszkópatkányok csak hőbörögni szeretnek”. Nem tudom, hol élsz, én már öreg vagyok, de van egy csomó barátom a volt munkahelyemről, okosak, diplomások, már harmincasok, dolgoznak, nevelnek két, három gyereket, és attól még felelős férfiak, mert nem akartak, vagy nem is lettek katonák. Az egyéves katonaság egy egyetem előtt csak arra jó, hogy egy évig felejtsék az alapokat, utána meg arra, hogy felejtsék a frissen megszerzett tudást.
Még a tornáról. A nagyon strapabírásra nevelt „férfiak” hozzászólásai. Menjenek ki futni a parkba, ha nincs udvar. Megoldva. Negyven gyerek tizenöt percig fut a parkig, (az van legközelebb), 10 percig fut a parkban, aztán vissza, és, ha ez az első óra volt, akkor egész nap ül izzadtan, de így majd férfi lesz, (még a nő is).
„Leírtam nekik arab számmal is, mert ezek tán már a római számokat se igazán ismerik ...”. Itt már röhögnék, ha nem lenne kínos, hogy te attól érzed „embernek”, vagy másnál különbnek magadat, hogy feltételezed, hogy csak te tudod, hogy a D az ötszáz, az X meg tíz. Ugyanis ez az, amit bárki, bárhol meg tud nézni, ha szüksége van rá.

élhetetlen 2018.01.08. 15:17:25

@NE pofázz mienk a kétharmad.: Jó meglátás. A diáknak semmi köze ahhoz, hogy hogyan tanítják, mire tanítják, hogy készítik fel az életre. Semmi köze a jövőjéhez, a jövőképéhez. Ja, nem!

dukeekud 2018.01.08. 15:50:45

@ami szabad: A napi 7-8 ora durvan sok. Mi mar a 6. ora miatt is lazadoztunk annak idejen.
Eleve csokkenteni kene a tananyagot, ezenkivul szerintem tul sok az iskola szunet.
A nyari szunet 3 honapja feleslegesen hosszu, de az evkozbeni szuneteket is csokkenthetnek. Tavaszi, oszi, teli, alig van olyan honap, amikor nincs egy het szunet.
Tobb tanitasi napra kene elosztani a tananyagot, es max 6 ora egy nap.

Larry Silverstein 2018.01.08. 15:51:27

@élhetetlen: hat, nem igazan van

alapiskolaban semmi, kozepben pici, egyetemen meg eddig is volt, eleve o donti el hova megy

Larry Silverstein 2018.01.08. 15:58:36

nyilvan ha a diak mondja meg mittanuljon akkor annyit fognak tudni a diakjaink mint az amerikai diakok - szex, drogok es rakenroll

amit en meghagynek azoknak akik ezt akarjak v a CEUra szanjak a gyerekuket v mas bufeszakra

élhetetlen 2018.01.08. 16:06:00

@legális: Csak egy megjegyzés. „Aki nem képes egy portfóliót összerakni, mehet világgá.”. Láttál már egy portfoliót? Óravázlatokkal, stb. több mint 100 oldal. (Azokról a tantárgyakról ne is beszéljünk, ahol a tanítandó anyag sem volt még meghatározva). Hány tanár van az országban? Én nem tudom, de abban biztos vagyok, hogy egy hónap alatt azt a portfolió mennyiséget nem értékelték ki érdemben, el sem olvasták. Legfeljebb a beküldte, pipa jöhetett szóba. Tanfelügyelői rendszer. Aki vállalta, azt kiképezték egy tanfolyamon arra, hogy már okosabb mindenkinél. Kijönnek ketten adott gimibe, felrúgják a tanítási rendet, mert adott órát ők csak akkor érnek rá megnézni, amikor nem az az óra lenne, aztán délután négykor írja alá a tanár, hogy ott voltak, de egy szót nem ejtenek a tapasztalataikról, majd a KLIK-nek jelentenek. Ez az egész miben segít? Abban igazad lenne, hogy „ az igazgatóknak meg kellene adni a lehetőséget a szelektálásra, pozitív diszkriminációra egyaránt”, de ehhez az is kéne, hogy az iskolák valamilyen függetlenséget élvezzenek, az legyen az igazgató, akiben a szülők, és a tanári kar megbízik, nem, akit a KLIK odaültet.
A másik, amit máshogy látok. „Rendes műszaki "szakmát" szakmunkásképzésben lehet szerezni.”. Ez igaz lehet, de miért ne lehetne érettségi után vagy egyetemre menni, vagy szakmát tanulni, érdeklődéstől, képességtől függően. Egy közepesen végzett gimnazista is többet szedett fel, amire építkezhet, mint aki csak azt tanulta meg, hogy ma ezt a ragasztót kenjük ez alá a lap alá. Azért a gimiben valamilyen szinten megtanulnak tanulni. Nem tudom, értesz-e.

Fazakas László 2018.01.08. 16:27:20

@aleksz róz:
Az ország szétlopásáról minket meg sem kérdeztek!
Én is vettem volna - jelképesen 1 forintért - gyárat, szállodát,
és kihasználhattam volna minden bankot (mint tette gyurcsányi és bandája), vagy lehettem volna egyből VIP hiteles elvtárs, mint akkoriban az összes komcsi!
Az öreg bohóc könyvtáros csak simán elvitte a balhét, és minden áron úriembert akart játszani a vörös bűnözőkkel.
NEM KELLETT VOLNA!
Én a rendszerváltást egyből azzal kezdtem volna, mint Pinochet tette meg Chilében. Az összes komcsit falhoz .... (vagy a stadionokba füvet legelni, utána meg lehet föld alól szagolni az ibolyát /de nem a "szintén zenész" Dávidot!/)
A népnek simán kiszúrták a szemét világútlevéllel, demokratkus szövegekkel, és 50 dolláros valutakerettel! Naná, hogy mindenki ment Bécsbe -
Trabant tetejére Gorenjét, az ülése alá meg videót!
És vitték persze a nagymamát is, mert a 2 évente járó 50 dollárok még összeadhatók voltak! És a nép az örült, így a rózsaszín köd mindent belepett,
az elvtásakból meg a fű alatt épp azok az urak lettek, akiket '45 után még mind burzsujoknak vagy kulákoknak kiáltottak ki, és csak simán leöldöstek, vagy teljesen világgá zavartak - akkoriban az államosítás címén ... Aztán '56-ban, '56 után - szovjet katonai segítséggel - eljátszották mégegyszer.

Fazakas László 2018.01.08. 16:37:50

@élhetetlen:
Ja!

Csak két kérdésedre 2 válasz:
- "Nem tudom, hol élsz, én már öreg vagyok" -
Mintha én nem lennék! Magyarországon élek, és bizony 67 éves vagyok. Az már elég neked nyugdíjasnak és öregnek is lenni?

- "Ugyanis ez az, amit bárki, bárhol meg tud nézni, ha szüksége van rá" -
Na persze!
Mi még tudtuk fejből, mert azt biza alaposan megtanították nekünk.
És nem kellett, de nem is igazán lehetett hol megnézni, mivel akkoriban nem volt internet és mindenféle más okosítás vagy csoda (de TV se igazán), csupán az volt - amit az ember saját maga - és SAJÁT MAGÁNAK - megtanult!
Vagy amire az iskolában akkoriban vasszigorral de megtanították!
Meg is tanultuk, és nem folyton azon agyaltunk, hogy most éppen melyik tüntetésen hőbörögjünk, vagy okádjuk szét fél éjszakás tanulás helyett a már bevett kispolgári közrendet - szülői appanázsból valamelyik romkocsmában!

élhetetlen 2018.01.08. 17:01:53

@Larry Silverstein: „hat, nem igazan van”. Ez a baj. Ha tudják, hogy mi a baj, és látnak jó példákat, miért ne várhatnák el, hogy ők is jobbat kapjanak. „egyetemen meg eddig is volt, eleve o donti el hova megy”. És, az egyetemi képzésen sem érdemes változtatni, javítani, elég, ha a diák választhat, hogy melyik rosszat választja, ez már a teljes szabadság. Erről meg már kár is beszélni: „a CEUra szanjak a gyerekuket”. A CEU-ra nem gyerekek járnak, doktori képzést végez. Ezt ugyan nem tudod, de azt biztosan tudod, hogy aki a CEU-n szerez közgazdasági doktorit, az semmit nem ér ahhoz képest, mint aki a Matolcsy képzésen kap doktorit. Na, hess, zsenikém!

élhetetlen 2018.01.08. 17:22:25

@Fazakas László: Ezek szerint csak annyi a különbség köztünk, hogy én belátom, hogy a mai fiataloknak nem arra a tudásra van szükségük, mint nekünk volt. „csupán az volt - amit az ember saját maga - és SAJÁT MAGÁNAK - megtanult! Vagy amire az iskolában akkoriban vasszigorral de megtanították!”. Annyi változott, hogy nem volt választási lehetőségünk, a mostani fiataloknak van, mert lényegesen többet látnak a világból, mint mi láttunk annak idején. Azt is megértem, aki külföldre megy tanulni, de azt is megértem, aki itthon akar a NAT, és a KLIK helyett normális oktatást. És megértem, akik azt akarják, hogy egy iskola igazgatója az legyen, akiben a szülők is, a tanári kar is bízik, nem akit a KLIK rak oda, és megértem az ilyen jellegű helyi tüntetéseket is. Több szempontból nyakig vagyunk a szarban, biztos, hogy csak nyelni kell? Akkora baj, ha néha köpünk is, még akkor is, ha ettől nem tűnik el a szar? Meg kell próbálni! Ezt a romkocsmázást meg hagyhatod, tudom, hogy a mai fiatalok semmivel nem rosszabbak, mint mi voltunk. Igen, tanulnak, dolgoznak, családot alapítanak, gyerekeket nevelnek. Ha hiszed, ha nem.

Larry Silverstein 2018.01.08. 17:30:15

@élhetetlen: konzultalni kell a diakokkal de nem ok a gorek a suliban hanem ok azok akik csinaljak amit mondanak

ahogy egesz eletukben ezt fogjak tenni....azaz, felkeszulnek az eletre

kozgazdasagi doktori tok felesleges nem csak a CEUn, szerinted Sorosnak van? Nincs. Akkor meg mi a f*sznak, a kozgazdasagtan arrol szol h meg tudok-e gazdagodni Csanyinak disznopasztorkent is osszejott, Klapka dioval biznisyelt.....kozgazdasagi doktori....bruhahaha

élhetetlen 2018.01.08. 17:48:01

@Larry Silverstein: Ne zavarjon meg, hogy te jöttél a CEU-val, bár azt sem tudod, mit oktatnak ott, és csak arra reagáltam. „hanem ok azok akik csinaljak amit mondanak„. Ez a katonaság, mindenhol máshol lehet ötleted, ami vagy átmegy, vagy nem, de szó sincs arról, hogy ötleted sem lehet. „, a kozgazdasagtan arrol szol h meg tudok-e gazdagodni Csanyinak disznopasztorkent is osszejott, Klapka dioval biznisyelt.....kozgazdasagi doktori....bruhahaha”. De akkor egyáltalán minek bármit is tanulni, láttunk pár iskolázatlan gazdagot is, alapozzuk rájuk a gazdaságot, az életet, minek ide a kiművelt emberfő? Ugye? Akarsz még hülyeségeket mondani?

Larry Silverstein 2018.01.08. 17:53:43

@élhetetlen: Az iskola olyan mint a katonasag, sot ugyanugy az allam fizeti. Mellesleg az osszes magyar Nobel dijas a horthy fele a mainal is sokkal konzervativabb porosz rendszerbol kerult ki.

Akinek nem tetszik jarjon magan iskolaba ahogy mashol.

élhetetlen 2018.01.08. 18:15:15

@Larry Silverstein: Húha, kemény vagy, mint a kecskeszar, és még pattogsz is. Az akár hetven évvel ezelőtti képzéssel jössz, mint nagyon sikeressel? Mert a Nobel díjasok? Képzeld el, hogy őket is csak a középkori szuper képzéssel oktatják. De maradhatnánk a rovásírással képzetteknél is. Ha ott ragadunk le, akkor is büszkélkedhesz a Nobel dijasokkal? Vagy néha tovább kell lépni? Ez az iskola olyan, mint a katonaság, meg egyszerűen rémkép. Csak a katonai iskola legyen olyan, mint a katonaság, és a katonaság takarodjon az iskolák környékéről is. Sajnos, most repülnek rá az iskolákra. Nem szeretném olvasni a további agymenéseidet, hess!

teéjesenmindegy 2018.01.08. 18:33:45

@élhetetlen:
"Van két diplomám" Rajtad látszik a legjobban, hogy tényleg szar volt régen a közoktatás.

Remek a példád, hogy fingod nem volt a matekról, de azért átmentél. Ez igen. Végül is miért is kéne ilyen olyan faszságokat tudni, mint képletek, meg hasonlók. Remélhetőleg nem csak a matektanár volt ilyen remek, hanem az orvosok képzése is hasonlóan történik. Legfeljebb megdöglik a beteg.

Természetesen igazad van, a gyerekeknek először légkondis tornatermet kell építeni, de mindenhova, aztán utána lehet esetleg elvárni, hogy tornázzanak.

Az is tök jó gondolat, hogy történelemből meg magyarból "gyakorlatban használható tudást szondázzák". Igen, magyarból rengeteg a gyakorlatban használható dolog. Naponta jön szembe egy vers, hogy elemezd le.

Ez a legjobb, a szokásos hülye érvelése:
"Ugyanis ez az, amit bárki, bárhol meg tud nézni, ha szüksége van rá." Mint mindent, ugye? Nem kell semmit tudni fejből, az orvos is megnézheti a youtubon, hogy hol van a szív.
Mondjuk kicsit szarban lesz az ország, ha esetleg átírja valaki a wikipédián a mohácsi vész dátumát, vagy a sósav vegyjelét, de sebaj, kit érdekelnek az ilyenek.

teéjesenmindegy 2018.01.08. 18:39:38

@élhetetlen: Szerintem arra gondolt, hogy 70 éve a poroszos módszerek mellett is volt hely a kreativitásnak.
Tudod mikor kell a kreativitás? Amikor már mindent tudsz, átlátsz és aztán hozol létre valami újat, meg jobbat. Nem menet közben. Teller sem középiskolában találta ki, hogy hogyan kell atombombát csinálni. A sebészetben sem az elsőéves medikák találnak ki új módszereket.

élhetetlen 2018.01.08. 19:12:03

@teéjesenmindegy: „Remek a példád, hogy fingod nem volt a matekról, de azért átmentél.”. Remek a példád, hogy miért kéne szövegértelmezést tanítani a sulikban, mert neked az kimaradt. „"Ugyanis ez az, amit bárki, bárhol meg tud nézni, ha szüksége van rá."Mint mindent, ugye? Nem kell semmit tudni fejből, az orvos is megnézheti a youtubon, hogy hol van a szív.”. Sajnálom, hogy nem jutottál el odáig, hogy van egy szakmához szükséges tudás, és van felesleges tudás. Kevés ember él abból, hogy ismeri a római számokat, és én csak erről írtam.
Hú! „Tudod mikor kell a kreativitás? Amikor már mindent tudsz, átlátsz és aztán hozol létre valami újat, meg jobbat.”. Mi az a mindent tudsz, mindent átlátsz? Csak kérdezem.
Jöhet a mocskolódásod, amit már elkezdtél: „Remek a példád, hogy fingod nem volt a matekról, de azért átmentél.”, persze a teljes ELTE matek képzésen, és a diplomám is megvan. Egyébként a múltkori utolsó javaslatomat tartom, mármint a harapós lóval kapcsolatban, és nem érdekel, hogy mit írsz még, nem fogok válaszolni.

teéjesenmindegy 2018.01.08. 19:27:51

@élhetetlen: "Remek a példád, hogy miért kéne szövegértelmezést tanítani a sulikban, mert neked az kimaradt." :D:D: Igen, ha szarul írsz le valamit, és nem értik, akkor nyilván nem te vagy a hibás.
Mesélj, hogy kell érteni a helyes történetedet, hogy négyszer kellett kimennie a tanárnak, hogy te tudjál puskázni? Az a lényege ugye, hogy marha penge vagy matekból, mert értetted te a menetet, csak a képletet nem? A nevedet tudtad fejből, vagy azt is meg kellett nézni?

"Hú! „Tudod mikor kell a kreativitás? Amikor már mindent tudsz, átlátsz és aztán hozol létre valami újat, meg jobbat.”. Mi az a mindent tudsz, mindent átlátsz? Csak kérdezem. " Mondjuk tudod a szakmádat, hogy mit csináltak eddig, és hogy miért éppen úgy, és kitalálsz valami jobbat. Miután teljesen képben vagy az adott terület minden részletével, az előnyökkel, hátrányokkal. Magyarázzam el még jobban, vagy így már belemegy a kétdiplomás fejedbe?

+persze a teljes ELTE matek képzésen, és a diplomám is megvan."
Mondom, sokat elárul a magyar oktatás színvonaláról, ha egy hozzád hasonló tehetségtelen nyomorult diplomát szerez.

legális 2018.01.08. 22:01:31

@élhetetlen: értelek.
A tanfelügyelői rendszer nem új dolog, senki nem szereti, de megkerülhetetlen.
Az igazgatót nem lehet a KLIK ellenében választani, ő a fenntartó. Ki fog ez simulni pár év alatt, de az egyenlősditől fel/le el kell téríteni a tanarakat, mert így csak a belső motívációjuk viszi őket, az meg nem sokaknak van.
Az érettségi szakmunkás kombó szerintem szerencsésebb, ha valaki utóbb érettségizik.
Általában nem tartom szerencsésnek a gimnáziumok magas arányát és azzal is egyetértek, hogy a szakgimnáziumot kicsit vissza kell téríteni a régebbi szakközép felé.

2018.01.09. 12:25:46

@Fazakas László: "Az ország szétlopásáról minket meg sem kérdeztek!" - de tudtátok és mégis hagytátok! és még kétharmaddal vissza is szavaztátok őket, hogy végleg lepusztíthassanak mindent...
amit írtam, ezzel nem cáfoltad, papám. ("egész nap, egész héten az iskolában ültetek, oszt mégis hülyék maradtatok, oszt mégse volt annyi eszetek, hogy ne hagyjátok szétlopni meg szétprivatizálni az országot, még a dédunokáitok is fizetni fogják a hülyeségetek árát...")

azt írod: "majd túléltük és emberré lettünk" - na de milyenné? a fentiek tükrében értékeld

2018.01.09. 12:27:44

és most a történelem ismétli önmagát... 20 év se kellett

2018.01.09. 13:11:53

@teéjesenmindegy: a kreativitás azért kell a szakinak is, hogy ha olyan dologgal találkozik, ami nem pontosan ugyanolyan, mint ami a könyvben le van írva vagy amit az iskolában egyszer vagy egyszer sem látott (azaz nem tudja ráhúzni a sémát), akkor is faszán meg tudja oldani a helyzetet

az önálló gondolkodással nem tudom, mi a bajod. szóval mi a bajod az önálló gondolkodással?

"Megszűnt egy világrend, amiben felnőtt 2 generáció." - megszűnt egy világrend, amiben birkává neveltek 2 generációt. és te most azért kampányolsz, hogy a következő generációkat is birkává neveljék.
"És hiába látta mindenki, hogy mi folyik, tenni mit tehetett volna? Így utólag sem tudsz okosat mondani, nemhogy akkor." - nem nagy okosság, de annyi eszük mondjuk igazán lehetett volna, hogy ne pont a rablókat szavazzák kormányra kétharmaddal... ez nem egy nagy dolog, igaz?

"mit tehetett volna?" - nem tetszik ez a szemlélet. nem teljesen eszköztelen a nép, elég ha azt megnézed, hogy milyen hatékonyan tudják (tudták?) érvényesíteni az érdekeiket pl. a francia szakszervezetek
(nem értek vele egyet, de ha a Fazakas László nevű kommentelő hozzászólását veszem alapul, hogy mit csinált volna a komcsikkal, akkor azt is mondhatnám, hogy: papám, az orosz tankok elmentek, de a lámpavasakat itt hagyták...)

2018.01.09. 13:14:04

@teéjesenmindegy: ha írok két példát, honnan fogod tudni, hogy igaz?

sinus67 2018.01.09. 18:29:10

@Fazakas László:
Hát speciel én sem tegnap jártam suliba. Az egész napom suli + napközi, majd suli + tanulószoba nem tartott annyi ideig, amennyi ideig pl. a lányomnak egy középiskolai napja. És akkor még hátravan itthon a tanulás.
A helyzet az, hogy régen gyalog meg lóval jártunk, ma viszont gépesített járművekkel. A világ, mint abban minden és mindenki változik. Nem csak a technika, hanem az ember is.
A Te felfogásoddal hajtsuk ki a kölköket a suli mellett kaszálni meg szüretelni, permetezni, mert hogy régen ilyen is volt. (Apám pl. így nőtt föl.) Mégsem akarta nekem azt a gyerekkort.

Fazakas László 2018.01.10. 06:33:21

@aleksz róz: - ÉRTÉKELEM!
"és mégis hagytátok! és még kétharmaddal vissza is szavaztátok" - egyet elfelejtessz! A nagy lopászatokat az mszp-szdsz csinálta. Aztán mikor belebuktak és el lettek zavarva, elővették a régi trükköt (mint ahogyan a Nestlé reklámban is elég gyakran hallani - "igyál még egy pohárral és fogd rá a nyuszira")
Nos - a tolvajbanda szépen szétkente a szart - és persze a felelősséget - azon logika mentén, hogy "mert ezek is lopnak"!
Igaz, bizonyítani valójában nem lehet, de ha nagyon sokat hangoztatják, egészen hihetővé válik. Nagyonhülyék és mindenre hiszékenyek pedig minden nációban léteznek!

"a fentiek tükrében értékeld"
- Értékeltem. Ezért nem lettem én soha komcsi, pedig nagyon hívtak a pártba. Ámde én ellent tudtam állni, mert bennem azért még van gerinc! Nem úgy, mint a baloldalban.

Fazakas László 2018.01.10. 06:36:54

@aleksz róz:
"papám, az orosz tankok elmentek, de a lámpavasakat itt hagyták...) "
Így igaz!
De a hülye nép a nagy lehetőséget máig NEM HASZNÁLTA KI!
Bezzeg a románok! Ők elég hamar túltették magukat kommunista vezetőiken, lásd az 1989-es Ceausescu-féle "eljárást"!

2018.01.10. 09:28:26

@Fazakas László: "egyet elfelejtessz! A nagy lopászatokat az mszp-szdsz csinálta." - nem felejtettem el. kétharmados többséget szerzett az mszp-szdsz. szerinted mégis miről beszéltem eddig?
akkor neked is leírom: te most azért kampányolsz, hogy a következő generációk is ugyanolyan birkák legyenek.
süti beállítások módosítása