B1 blogcsalád



Értelmét veszti a Kubatov-lista: Orbánék a legféltettebb titkainkat is megtudhatják

2017. november 03. - Mr Flynn Rider

Infrastrukturális fejlesztésekkel és törvényi szabályozással teszi lehetővé a kormány, hogy mindent megtudjon rólunk, az adatokat egy helyen tárolja és a megfelelő hatóságnak elküldhesse.  

metro_orban.jpg

A Kubatov-lista – ha létezik – egy olyan táblázat, amire a fideszes aktivisták felírták annak idején a választópolgárok adatait. A Fidesz szerint a választások után megsemmisítették, de azóta valószínűleg folyamatosan frissítik a nemzeti konzultációkkal.

A Fidesznek amely mostanra igazi állampárttá vált – befolyása van az ügyészségtől kezdve az iskolaigazgatók megválasztásán át arra is, kik válasszák meg a politikusokat – újabb törvényekkel és informatikai fejlesztésekkel újabb adatainkhoz juthat hozzá, azokat összesítheti, sőt, a tudtunk nélkül fel is használhatja.

Ennek három eszköze van, mind a három az utóbbi napokban került a nyilvánosságra igazán:

  1. Létrejön az egységes egészségügyi nyilvántartás (EESZT), ahová az orvosoknak kötelező felvinni az egészségügyi adatinkat;
  2. Felhőalapú szolgáltatásokat is nyújtó korszerű adatközpontokat építtet a kormány, amelyekben a közigazgatáshoz szükséges adatainkat tárolják majd;
  3. Elfogadták az új büntetőeljárási törvényt, amely bevezeti az előkészítő eljárás fogalmát, egyfajta előzetes megfigyelést tesz lehetővé a hatóságoknak.

Mindezek az informatikai eszközök és az új törvény olyan ehetőséget ad az állampárt kezébe, ami még sosem volt: gyakorlatilag a hatóságok könnyen, gyorsan érhetik el az adatainkat szinte bármikor. Az összesített adatok természetesen a mindennapi, online ügyintézésben nagy segítséget jelentenek majd minden állampolgárnak, de a Fidesznek is. Olyan adatbázisra tesznek ugyanis szert, amilyen eddig még sosem volt Magyarországon.

Mindez mindaddig semmilyen gondot nem jelent, amíg valaki nem vét a törvények ellen, vagy nem kezd komoly ellenzéki szervezkedésbe. Láthattuk, hogy hogyan akadályozta meg a Fidesz a Ligetvédőket abban, hogy megvédjék a Városligetet a múlt nyáron. Azt is láttuk, hogyan bántak az MSZP-féle népszavazási kezdeményezéssel. A kopaszok előreküldése minden ilyen alkalomkor azt jelentette: a Fidesz semmilyen eszköztől nem riad vissza attól, hogy a saját hatalmi céljait megvalósítsa. 

A törvényi szabályozás pedig mostantól azt is lehetővé teszi, hogy mindenféle gyanú nélkül, az illető tudtán kívül figyeljenek meg bárkit. Az informatika fejlődésének "hála", az újabb eszköz a hatóságoknak, hogy nem kell sokat kotorászni a kartonok között, elég lesz az adatközpontokból és a felhőből kihalászni az adatokat az egyes emberekről. Mindez azt jelenti, hogy a jövőben nem lesz szükség a kopaszok demonstratív fellépésére – elég lesz az informatikai eszközöket és pár embert bevetni arra, hogy akár a készülő ellenzéki szervezkedést még a csírájában elfojtsák.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr4813160538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BAZINGA2 2017.11.03. 21:38:56

Olyan dolgokat is kérdez a háziorvos, ami szerintem magánügy. Mi van ha nem válaszolok rá? Nem kapok receptet, esetleg meg sem vizsgál? Na azt várhatják, amíg felkeresem!

FCUK10 2017.11.04. 09:12:11

Ezt hívják 21. századnak.

leapyear 2017.11.04. 12:25:02

Ez az adatgyűjtés nagyon aggályos, mert tényleg semmi-de semmi biztosíték nincs arra, hogy fair módon kerül felhasználásra.
Az egészségügyi adatok szempontjából azért nem ismeretlen, hogy ahol biztosítói rendszer működik, részletes adatszolgáltatást kér a biztosító a kockázatelemzéshez és hamis adatok megadása esetén akár perelhetnek is.
Magyarországon a társadalombiztosítási rendszer egyáltalán nem tesz indoklttá ilyen mélységű adatgyűjtést, tehát az adatgyűjtésnek nyilvánvalóan valami más célja van.

leapyear 2017.11.04. 12:28:16

@BAZINGA2: Még nem tudjuk, mi lesz a lényege, én sem szeretnék válaszolni, de a kérdésedre egyébként akár igen is lehetne a válasz. Csökkenthetnek a TB hozzájáruláson, ha valaki nem együttműködő, ill. fizetni kell bizonyos szolgáltatásokért, vagy magasabb TB hozzájárulást kell fizetni (ami szerintem teljesen indokolt is lenne pl. a dohányzók, italozók, extrém sportolók stb esetében).

BAZINGA2 2017.11.04. 13:44:27

@leapyear:
Azért kíváncsi vagyok arra is, hogy mi köze a háziorvosnak ahhoz, hogy a családomban kinek milyen betegsége van, vagy volt? Pláne, ha sosem kerül kapcsolatba velük. Miért érdekli, hogy házasságban élek-e, vagy párkapcsolatban? Mi köze a szexuális életemhez, hogy hányszor élek nemi életet és kivel? Ezek olyan dolgok ami nem tartozik senkire. Ja és az is érdekli, hogy milyen a szexuális beállítottságom, meg ilyen egyéb marhaságokat. A drága jó édesanyjánál érdeklődjön, annál aki ezeket kitalálta! Szemetek.

kis Vuk 2017.11.04. 16:21:14

@BAZINGA2: 1. mert nagyon sok - egyre több - betegségnél beigazolódni látszik a genetikai háttér. 2. Mert konkrét összefügés van a promiszkualitás, a monogámia illetve a párkapcsolat nélküliség és bizonyos betegségek közt. Illetve, mert bizonyos betegségeknél nem mindegy, hogy hány ember lehet érintett. 3. Mert a mai napig veszélyeztetebb csoportnak számítanak a homoszexuálisok több betegségre, mint a nagy átlag.

Ez nem jelenti azt, hogy egyetértek ezzel a baromsággal - bár mondhatsz nyugodtan nemet is, én is azt fogok bizonyos kérdésekre - de a siralmaidra van tudományos indok.

zotya52 2017.11.04. 16:24:40

@leapyear: Akkor vedd hozzá a tulsulyt is nem kéne már basztatni a kényszerbetegségben szenvedőket.

sutyerák 2017.11.04. 17:01:56

@leapyear: de a nehéz és megterhelő munkát végző ffiaknak ugye nem jár a korkedvezmény? azokat kockázat elemzés alapján dobják ki és ássák el hátul ,ha nem élte meg a nyögdíjkorhatárt. naja.

sutyerák 2017.11.04. 17:07:15

@BAZINGA2: de a lényeg,hogy állami vezetőknek nem kell pszichológiai alkalmassági vizsgálat. a jobbaknak(legócskábbaknak) még nemzetbiztonsági átvilágítás sem.(mondjuk az is mire jutna)

John Nethem 2017.11.04. 17:16:46

@BAZINGA2:

1.) NE LÉGY BETEG !!!
2.) Ha beteg lettél, fordulj kuruzslóhoz vagy javasasszonyhoz, ők nem kérdeznek semmit, mert mindent kiolvasnak belőled vagy a kártyákból, vagy a ledobott csirkecsontokból... Ha lóhúggyal kevert antiloppéniszporos majom-epét dugnak az orrod alá, tényleg haladéktalan hörpintsd fel !!! Hidd el, már a gondolatától is gyógyult leszel örök életedre !
3.) Ha mégis hozzájutottak az adataidhoz, az ügyfélkapun simán letilthatod, hogy hozzáférjenek.

( A pszichiátriai, pszichológiai, nemi leleteidet egyáltalán nem láthatja még a háziorvosod sem, sem más témájú szakorvos, hacsak magad nem mutatod meg neki.)

----------
"..mi köze a háziorvosnak ahhoz, hogy a családomban kinek milyen betegsége van, vagy volt?..."
-------------

csak annyi, hogy a hülyeség öröklött-e, vagy magad jóvoltából szerezted .... :-)

Halibuli 2017.11.04. 17:24:49

Én bizony félek, hogy a felcsúti büdös paraszt megtudja, hogy utálom a felcsúti büdös parasztokat.

Halibuli 2017.11.04. 17:27:12

Én bizony félek, hogy a felcsúti büdös paraszt megtudja, hogy utálom a felcsúti büdös parasztokat.

John Nethem 2017.11.04. 17:34:36

@BAZINGA2:

Komolyra fordítva a szót:
Bármelyik kényelmetlen kérdésre megtagadhatod a választ.
Viszont azt is be kell látni, ma már a háziorvos is válogathat. Tehát ha van olyan együttműködésre képtelen paciens, akivel nem jön ki a háziorvos, eltanácsolhatja.

A mai EESZT lényege, hogy a betegnek ne kelljen sehova leletei tucatját hordoznia, Mert ha egy soproni család Hajdúszoboszlón nyaral, majd közülük valaki kórházba kerül, az ottani ellátó orvos a számára engedélyezett (szakirányú) leleteket és diagnosztikai adatokat eléri, és ha gyógyszert ír föl, a beteg a saját TAJ kártyájával/szem. igazolványával bármelyik patikában kiválthatja. Amire visszaérnek Sopronba, már a háziorvosa is megkapta ezeket az információkat. Sőt azt is látja a háziorvos, hogy a fölírt gyógyszereket kiváltotta-e a beteg, vagy elsumákolta....

Én már egy éve használom az ügyfélkaput, és jónak találom.
Ha kell, lakcím alapján földhivatali helyrajzi számot kereshetek ingyen, részletes tulajdoni lap persze fizetős...
megnézhetem, hogy a munkáltatóm fizeti-e utánam a TB-t,
megnézhetem 2002-ig visszamenőleg a leleteimet, a fölírt vényeket.... ( már ha lenne)
Legutoljára a háziorvosomnál 2001-ben jártam, mikor a kutyámról egy kullancs bakteriális fertőzést okozott..... Már akkor is Archiválva voltam az adatbázisban......
Aztán ott van a NAV ügyek intézése...

Measurer 2017.11.04. 18:00:15

A lehetösėgek korlátlanok. Kuwaitban nyálmintából kapott DNA-azonosítás segíti a társadalmi rend fenntartását.

www.wired.de/collection/life/diskriminierung-statt-anti-terror-kampf-kuwaits-umstrittenes-dna-gesetz

Kelly és a szexi dög 2017.11.04. 18:03:15

el kell költözni egy thaiföldi halászfaluba, ott villany sem lesz...

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.11.04. 18:07:41

Én megengedem nekik, hogy betekintsenek.
Kicsit szétteszem a lábam és guggolok egyet.

csevely 2017.11.04. 18:08:45

@John Nethem:
Boldogok a lelki szegények, övék lesz a mennyeknek az országa

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2017.11.04. 18:18:00

Álláskeresőkkel foglalkozva nálam még egy súlyos félelem felmerült: az üzemorvosok jórésze eddig sem a diszkréciójáról volt híres a munkáltató felé, de majd most... Ha látja a nőgyógyászati adatokat, és pl. észreveszi, hogy a munkavállaló már nem szed fogamzásgátlót, ez a munkáltató számára "hasznos" infó arra, hogy kit érdemes leépíteni. Mielőtt gyereket vállal, védett munkavállaló lesz. Lombikkezelésre ugyanez vonatkozik. De pl. egy Chrone-beteg vagy egy rákos is hasonlóan járhat, ha kiderül, bár a munkavégzéséhez lehet, hogy ennek semmi köze. A nemi identitás, mint külön nyilvántartott és alapból látható önmagában diszkriminációs tényező lehet a munkavállalásnál, ha látszik. Így meg könnyen látszik. Szóval, a jó válasz az orvos kérdéseire: "nem válaszolok".

John Nethem 2017.11.04. 18:19:23

@csevely: No de ha belépési jelszó kell a mennyekbe ?? :-)

gtri 2017.11.04. 18:19:45

Kínában 2020-ban vezetnek be egy rendszert amiben minden kínai állampolgárt "értékelnek". "Social credit" értéket kap mindenki.
Jelenleg 8 kísérleti projekt fut, aminek az eredményét felhalsználják majd a végső rendsuer kialakításában.

www.bbc.com/news/world-asia-china-34592186

Remélem a keleti nyitás nem ilyen dolgokat fog befújni az ablakunkon. :)

(További info:
google keresés:
social credit china)

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.04. 18:37:52

Minden felsorolt adathoz eddig is hozzáfért minden kormány, minden országban.

Az adatok tárolását, és korszerűsítését módosították csak.

Itt volt az ideje.

A blogger bérrettegése viszont rendkívül fárasztó és unalmas... :)

taga20 2017.11.04. 18:45:03

@Legeslegalja: rólad eddig is tudtuk, hogy egy fasz vagy, akkor most mire arcoskocc?:)

Measurer 2017.11.04. 18:49:09

@gtri:
Minden világos, erre kell törekedni
«bona fides security social credit system»

2017.11.04. 18:54:57

@Legeslegalja: ez nem így van. az adatok lekéréséhez mindig tartozott indoklás, és hogy ki miért kérte le. Most, hogy egybe gyúrják az egészet, és nem lesz adatbiztonság, minden szedett vedett párttitkár bármit bárkiről lekérhet.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.04. 19:03:58

@okostojas007:

Most is kell indoklás és megfelelő jogkör az adatok lekéréséhez természetesen.

Mint minden országban és minden adat esetén.

Persze a ballib agyhalottaknak a bérrettegés prioritás.

Fogadok, ha holnap kormányváltás lesz, akkor az adatok miatt senki nem fog már aggódni.
Pedig a következő kormány éppen úgy fér hozzá.

Azaz ez is csak agyatlan bérrettegés, mint a blog összes írása általában.

élhetetlen 2017.11.04. 19:15:52

@John Nethem: Csak pár érdekes gondolatot vetettél fel. Úgy gondolod, hogy az informatikai rendszerek automatikusan működnek, úgy, ahogy megírták, és soha nincs beavatkozás? Ilyenekre gondolok, hogy mindegy, hogy online felületen te, vagy telefonon egy ügyfélszolgálatos csak akkor fér hozzá az adataidhoz, ha tudod az ügyfélszámodat, stb. Ha pl. olyan van, hogy egy árvíz után adott falu lakosainak jóváírás, azt úgy képzeled, hogy egyenként felhívják őket, kérik az ügyfélszámot, stb.? Minden rendszer mellett van pár ember, akinek felsőbb utasításra joga van direktben átírni dolgokat. Tehát ez a „az ügyfélkapun simán letilthatod, hogy hozzáférjenek.” egyszerűen nevetséges.
Innéttől meg nem értem, hogyan képzeled. „A pszichiátriai, pszichológiai, nemi leleteidet egyáltalán nem láthatja még a háziorvosod sem, sem más témájú szakorvos”. Jó, nyaralás, minden háziorvos láthatja minden háziorvos betegének a lapját. Aztán egy baleset, traumatológia, és eltört a paciens lába, és zavarosan beszél. Ha nem láthatja az orvos, hogy egyébként gyógyszert szed az agyi karbantartására, és csak elfelejtette bevenni, akkor ugyanúgy találgat, mint a „nagy felhő” előtt. Egyáltalán képzeld el azt a protokollt, amiben leírják, hogy milyen típusú orvos, mit láthat. (a kedvenc poénom, megtiltják a balatoni lehalászást, a pecások nem adhatják el, amit fogtak, és Orbán nagyon meglepődött, hogy a Balaton partján nincs balatoni hal. Rögtön a pénzügyminiszter rendelte raportra, aki másnap jelentette, hogy megoldotta a problémát. Gondolom, egy vacsorára szerzett halat, mert más nem történt.). Na, ha egy ilyen sima ügyet sem látnak át, ezt majd átlátják. És ami engem igazán zavar, az az, hogy nincs műszer, nincs egyszer használatos eszköz, nincs takarítás, nincsenek emberi viszonyok, de elmondhatják, hogy milyen sokat költöttek az egészségügyre, mert van felhő. Tudod, a fontossági sorrend!

2017.11.04. 19:32:13

@Legeslegalja: na ez egyike a hazaáruló bértrolloknak, akiről nem feltételezem, hogy ostoba. Ez tipikusan haszonélvező bűntárs a fideSS maffiában.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.04. 19:50:24

@hullajelölt88:

Ha kevés a bérrettegő, akkor kell a prekoncepcó, mint indoklás.
Nincs új a nap alatt.. :DD

teéjesenmindegy 2017.11.04. 19:52:46

Éberség elvtársak. Orbán már alig várja, hogy megtudja, hogy kinek van aranyere meg lúdtalpa.
És ezeket az adatokat fel is fogja használni az ördögi terveihez.

Mr. Waszabi 2017.11.04. 19:54:46

Sok adat kell? Hát tolni kell nekik. Bullshitet persze. Anyám Einstein rokona volt, ezért volt 3 agyféltekéje, stb.

taga20 2017.11.04. 20:00:56

@teéjesenmindegy: én azé kíváncsi vagyok, hogy a grácikezeltnek hány száz csilliárdja van svejci bankokban.

és récsöl és a kanja, mi a kurvaanyjából vett 400csilliós kecót!

hogy rohadnál meg te kibaszott droid!

Jakab.gipsz 2017.11.04. 20:01:11

A libbancsoknak csak addig nem volt aggályos szép új világunk össze drótozása, amíg a mindenkori kiválasztottjuk ülhetett be a "főnöki székbe" , a helyzet kissé megváltozott, demokratikus választások következtében azóta, egyformán utálják, gyűlölik Orbánt és Trump-ot, és Putyint.

Nincs jó sajtójuk.

A média pedig a nagy farizeus, csak ajvékol, veszélybe vannak az emberi jogok.

Jó sajtója csak Soros hibbantjainak van.

John Nethem 2017.11.04. 20:04:37

@élhetetlen:

A rosszhiszeműséget nem lehet kivédeni. Maximum korlátozni a rosszhiszemű lépéseket.

A jó rendszerek úgy készültek, hogy minden hozzáférés dokumentálásra kerül. Akár adatot olvastak ki belőle, akár adatot módosítottak benne.
1982-1993 között nagygépes programozásban (APEH-kontrollinformációk, népességnyilvántartás), dolgoztam - első önkormányzati és parlamenti választások, népszámlálás , népszavazások számítógépes előkészítésében való részvétel - , ott semmi ilyesmi "direkt beavatkozó" ember nem létezett.... Maximum én magam cikáztam az országban a számítógépek között, mert még az ESZR gépek sem voltak egymással kompatibilisek jobkontrollban, aztán még voltak az IBM és SIEMENS nagygépek....

Utána meg kórházinformatikával foglalkoztam.....
Ott sem fordult elő, mindmáig sem... Sőt, van eset, hogy egyes évek adatait (szoftverváltás miatt) már magam sem tudok visszakódolni a titkosított állapotból hogy az új rendszerbe iktassuk, mert nincs meg a kikódoló . Azok az adatok örökre elvesztek.
( Szó se róla, az adott rendszer felelőse belelát az adatfolyamba, főleg, ha menet közben fejlesztéseket kell végeznie, de nem az adattartalomra koncentrál, hanem hogy a programművelet a tervezett szerint hajtódjon végre... és ha az adattartalomban a férfi betegnél petefészekgyulladás jelenik meg, akkor nyilván meg kell keresni az okát.... volt már rá példa hogy általános rendszerhiba okozott galibát, vagy éppen hibás rögzítés, amire a program nem lett felkészítve)

Szó se róla, az államigazgatási rendszerekben és a telekommunikációban mindig van egy olyan kapu, ahol az adatfolyamok titkosszolgálati eszközökkel átfésülhetőek. De ez minden államban így van. Viszont ennek is van nyoma, hiszen ha nincs róla bírósági engedély, akkor megtámadható a jogtalan megfigyelés és adatgyűjtés.

Én nem vagyok híve az orwelli szép új világnak, de sajnos bárhogy tiltakozunk ellene, előbb-utóbb eljön.
ÉS ez nem magyar sajátosság... Ehhez képest mi még nagyon is le vagyunk maradva...

anyadmajma 2017.11.04. 20:10:16

@Jakab.gipsz: na, te hazaáruló bolsevik geci, neked nincs félnivalód, az igaz. olyan hülye vagy, hogy azért vettek fel a pártközpontba bértrollnak. Te akkor érzed jól magad, ha teletömi a pofád szarral, és azt mondják, orbán szarta, csak neked.

teéjesenmindegy 2017.11.04. 20:11:54

@taga20: És ennek mi köze van anyád lúdtalpához, mesélj!

anyadmajma 2017.11.04. 20:12:14

@John Nethem: ennyit hazudni egyszerre, szerintem ezt megírték neked.

anyadmajma 2017.11.04. 20:13:44

@Legeslegalja: fogadok, hogy te egy hazaáruló bolsevik geci vagy.
Ja nem, nem fogadok, úriember biztosban nem fogad. Bár neked magas ez az úriember-téma, belátom.

John Nethem 2017.11.04. 20:14:27

@élhetetlen:

"..És ami engem igazán zavar, az az, hogy nincs műszer, nincs egyszer használatos eszköz, nincs takarítás, nincsenek emberi viszonyok, de elmondhatják, hogy milyen sokat költöttek az egészségügyre, mert van felhő. Tudod, a fontossági sorrend! .."

Az egészségügy egy feneketlen zsák.
Bármennyit beletöltenek, soha nem telik meg, mivel a technika elképesztő sebességgel fejlődik és pontosodik.
Így egy 5 éves CT már lassan öregnek számít.....

A fontossági sorrend is relatív.

Ha az EU 2016-ban adott címzett támogatást arra, hogy a vízvezetékrendszert lecseréljük, akkor 2016-ban kellett az utcát föltörni.
Aztán ha az EU 2018-ban ad támogatást a gázrendszer cseréjéhez, akkor 2018-ban fogjuk azt látni, hogy az utca újra föl van túrva.....
Sajnos a dolgok így működnek.
Kellően sokat dohogok én is amiatt, hogy az ember gyakorlatilag soha nem egy KÉSZ városban él, mert mindig valahol fúrnak-faragnak, mint ahogy ha az ALDIBA megy az ember, teli raklapokkal furakszanak az eladók, üres dobozokat kell kerülgetnem, mintha folyamatosan egy feltöltés alatt álló raktárban találnám magamat.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.04. 20:18:19

@anyadmajma:

Szegény Gyurcsány csicskák, megkapták a napi UFO adagot, ls amikor kiröhögik őket, akkor csak a személyeskedés marad...

Nincs ebben semmi újdonság.. :DDD

taga20 2017.11.04. 20:20:32

@teéjesenmindegy: mesélek, ha ti eláruljátok, hogy ki az a negyedik a tiborcgyerek mellett.

taga20 2017.11.04. 20:23:03

@Jakab.gipsz: szardarab, a buszkatasztrófa családjait még mindig vegzálod vagy abba hagytad szardarab?

teéjesenmindegy 2017.11.04. 20:23:36

@taga20: Metternich Máramarosnál. Most akkor már adod a lúdtalpad adatait?
Vagy aláásod a rendszert, és sose juthat Orbán infóhoz az aranyeredről?
Igazi ellenálló vagy

taga20 2017.11.04. 20:25:04

@Legeslegalja: legeslegalja, alattad van a geci? és a szádba lóg a kibaszott nagy potroha?

és imádod mi? remélem egy azon cellában fogtok megrohadni!

John Nethem 2017.11.04. 20:25:30

"..Mindez azt jelenti, hogy a jövőben nem lesz szükség a kopaszok demonstratív fellépésére – elég lesz az informatikai eszközöket és pár embert bevetni arra, hogy akár a készülő ellenzéki szervezkedést még a csírájában elfojtsák..."

Nos, ha a felhőben bármilyen kompromittáló adat is szerepelne az adott ellenzékiről, amit az adott ellenzéki szeretne nagyon elrejteni, akkor inkább jobban teszi, ha tényleg nem szervezkedik.. Vagy nyíltan vállalja föl önmagát.... Ennyi.

taga20 2017.11.04. 20:27:33

@teéjesenmindegy: csöves, ezé csak fél lovét foksz kapni, me ez kibaszott szar volt!

remélem ha dől a maffia, akkor itt foksz vonyítani, hogy te belülről!

szarjál sült szardarab fityeszcsürhe!

teéjesenmindegy 2017.11.04. 20:28:51

@John Nethem: Ez most komoly kérdés pedig.
Petőfit senki nem hallgatta volna meg, ha kiderül róla, hogy magas a vérnyomása.
Ki ment volna a szabadságharcba Kossuth oldalán, ha kiderül róla, hogy a bal felső kettes foga tömött?

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.04. 20:37:34

@taga20:

Ostoba Gyurcsány csicska...
Rettegj csak..
Engem nem zavar.

Minden ország minden kormánya hozzáfér ezekhez az adatokhoz.

De te csak rettegj..
Hülyén néznél ki ugyanis ha működne az agyad.. :DDD

]{udarauszkasz 2017.11.04. 20:38:39

Ez nem csak itthon divat, Ausztriaban is. "Sicherheitsgesetzentwurf" a neve, mert meg csak tervezet. Sobotka, a belugyminiszter okoskodta ki, mindenkire kiterjedo megfigyeles, a telefonok hatso kapuin keresztul trojaikat telepitve, az osszes terfigyelo kamera halozatba kapcsolasa, es arcfelismerovel felszerelese a lenyege. Amerikaban, Kinaban ugyanez, es ezek egymastol teljesen fuggetlen orszagok. Az ember mar ohatatlanul arra kezd gondolni, hogy tenyleg egy vilagkormany rendezi ezt a hatterbol.

taga20 2017.11.04. 20:41:21

@Legeslegalja: le se tagadhatod, hogy mekkora egy maffia kompatibilis tróger vagy!

ahogy a geci gazdád a törpecsúti, aki telipofával leszopja az orosz trógert!

ügyes vagy! hazaárulásból tízes vagy szemét droid!

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2017.11.04. 20:43:37

Csinálják csak! Ezek az adatok lesznek felhasználva a Fideszesek ellen kormányváltás után. :D

teéjesenmindegy 2017.11.04. 21:12:12

@ReWriter: Igen. Elítélik orbánt, mert túlsúlyos, és hörghurutja van..

élhetetlen 2017.11.04. 21:20:41

@John Nethem: Na, jó, ebbe nem megyek bele, hogy te úgy tudod, hogy „ott semmi ilyesmi direkt beavatkozó" ember nem létezett.”. Vagy nem te voltál az. Ha valami baki befut, azt szerinted senkinek nincs joga javítani, ha rájöttek, hogy bütymeg van? Nincs olyan ember, aki átírhatja az adatbázist? Ezt írtam: „.? Minden rendszer mellett van pár ember, akinek felsőbb utasításra joga van direktben átírni dolgokat.”. Persze, nyoma van, és felsőbb utasítást értelmezd, ahogy tudod, mert lehet, csak annyi, hogy annak a falunak jóváírunk, de lehet más is. „és ha az adattartalomban a férfi betegnél petefészekgyulladás jelenik meg, akkor nyilván meg kell keresni az okát.”. És, ha meg van az ok, akkor nem az következik, hogy javítja valaki az adatbázist, csak módosítják a rendszert, hogy több ilyen ne kerüljön be, de nem javítanak? Ja.
Más. „hiszen ha nincs róla bírósági engedély, akkor megtámadható a jogtalan megfigyelés és adatgyűjtés”. Nagyon jól mennek nálunk az adat kikérések, nyilvánosnak szánt adatok csak vagyonokért, vagy nem, mert titkosítottuk. Megtámadod, és figyelembe sem veszik. Nem akarom eldönteni, hogy naiv vagy, vagy….
és, „Így egy 5 éves CT már lassan öregnek számít.....”, ja nem azt kell cserélni, hanem felhő kell! Mert költünk az egészségügyre! Azt hiszem, mégis hülye vagy, nem naiv.

John Nethem 2017.11.04. 21:21:10

@teéjesenmindegy:

Ez valóban komolyan fogas kérdés !! :-)

taga20 2017.11.04. 21:21:17

@teéjesenmindegy: a gecinek, szarból van a lelke. ez itt a nagy kvasz!

te meg itt fosod ki a maradék rendes embert magadból, nap-nap után.

megéri?

easy mango 2017.11.04. 21:28:05

@John Nethem:

“Az egészségügy egy feneketlen zsák.
Bármennyit beletöltenek, soha nem telik meg, mivel a technika elképesztő sebességgel fejlődik és pontosodik.
Így egy 5 éves CT már lassan öregnek számít”

-Oké, de nem kell a high tech pl a wc-ben, de legalább legyen deszka, meg takarítsanak! Érjünk el egy alapszintet az általános szinvonalon, meg fizetésekben, stb. Persze ez vonatkozik az eszközökre is. Meg alapvetően egy informatikai fejlesztés is fejlesztés, nehéz lehet az ára/költségek alapján megítélni, hogy mennyiben járul hozzá a betegek meggyógyításához, akárcsak egy jól felszerelt, kétágyas szoba esetében is. Szóval nyílván nem pénzkidobás. Az adatvédelmi aggályok meg valósak, mint minden ilyen központi nyilvántartás velejárója.

“Ha az EU 2016-ban adott címzett támogatást arra, hogy a vízvezetékrendszert lecseréljük, akkor 2016-ban kellett az utcát föltörni.
Aztán ha az EU 2018-ban ad támogatást a gázrendszer cseréjéhez, akkor 2018-ban fogjuk azt látni, hogy az utca újra föl van túrva.....
Sajnos a dolgok így működnek.”

-No az azért nem úgy van ám, hogy az EU átutal egy rakás pénzt és a megjegyzés rovatban az áll, hogy: Andrássy/2016/gáz, és akkor azt, gyerünk... valaki arra pályázik valamilyen projekttel.

taga20 2017.11.04. 21:28:14

@John Nethem: na egy fogas kérdés neked droid, hamá!

ki a negyedik a tiborzgyerek mellett? ki lopja szét napjainkban az országot?

és még csak nem is kérdeztem rá a csúti cirkosra!:))

NA! MESÉJJ!

teéjesenmindegy 2017.11.04. 21:44:53

@taga20: Te valami tudathasadt idióta vagy, vagy többen használjátok ugyanazt a nicket?

John Nethem 2017.11.04. 21:47:43

@élhetetlen: Ha jól van megszerkesztve az adatbázis, és fokozott biztonságúra van elkészítve, akkor a belebuherálás rögtön kitudódik.
Csak rövidke példa:
a személyi szám legutolsó száma az előző 10 számból képzett ellenőrző szám
vagy a TAJ szám vagy az ISBN vagy a vényazonosító vagy az adóazonosítók.

Így az adatbázisok minden egyes sorára is képezhető egy ellenőrző kód, ami ha visszaolvassák az adatot, és más adat jön ki , mint amit eredetileg beírtak az ellenőrző kóddal, - amiről meg lista készül -, akkor egyértelmű a mahinálás.

Minél magasabb szintű és nagy egy adatbázis, annál több kezelőre van szükség, akik többszintű hozzáférésekkel rendelkeznek, és annál nagyobb a biztonsági - bürokratikus oldal .

Az adatbázistól függ, hogy hogyan van fölépítve. Ha eleve kódolva, akkor csak az adott programból lehet hozzáférni, és akkor nyoma van az adatmódosításnak.
A jóhiszemű direkt módosításhoz célszerű a jegyzőkönyv, egyébként később gond lehet.
De mint mondtam, a rosszhiszeműség ellen nincs teljes védelem.

"...ikérések, nyilvánosnak szánt adatok csak vagyonokért, vagy nem, mert titkosítottuk. Megtámadod, és figyelembe sem veszik. Nem akarom eldönteni, hogy naiv vagy, vagy…. ..."

Az atombombáért ne az atomerőművek tervezőit tedd felelőssé......

"..és, „Így egy 5 éves CT már lassan öregnek számít.....”, ja nem azt kell cserélni, hanem felhő kell! Mert költünk az egészségügyre! Azt hiszem, mégis hülye vagy, nem naiv. .."

Nézz utána a CT állomány alakulásának, aztán kezdj el jelzőket osztogatni.
Vagy Te is olyan vagy, mint az egyszeri ember, aki először aratni akar, utána vetni ??

Példa: Most októberben adták át a Visegrádi utcai CT és MR központban a Revolution HD CT-t, és az MR – SIGNA Voyager 1.5T MRI gépet, amiből ez az első legjobb Magyarországon, Európában is csak 5 van, tavaly Párizsban adták át az elsőt.

De nem elég megvenni, annak a fönntartása és a hozzáértő kezelése is szükséges....
Hiába sóznának a nyakadra egy ilyet vagy mondjuk egy elavult CT-t , ha halvány fingod sincs, hogyan kell kezelni....

taga20 2017.11.04. 21:49:52

@teéjesenmindegy: ja lebuktattál!

én vagyok orbángecifiktor, dajcstompika, és dobopityú!

te meg egy rohadt szemét ócska hazaáruló, mint a fityeszmaffiád!

zöd, faszkalap?!!

teéjesenmindegy 2017.11.04. 21:51:30

@easy mango:

Évi 2000 milliárd az eü költségvetése. Ha vesznek egy évben 10 Ct-t akkor 10 helyen lesz CT, és lehet a blogokon ordítani, hogy 100 másik helyen nincs. Vagy addig ne fejlesszenek semmit, amíg nincs mindenhol CT?
De mondjuk el lehet baszni az éves költségvetést wc deszkára. Biztos lesz olyan aki az újakat is tönkrebassza ahogy a régit is. Tehát meddig ne legyen fejlesztés?

taga20 2017.11.04. 21:56:50

@John Nethem: te valami, vagy valaki. aki ennyit ír, az egy barom.előitélet

semmi előítélet, de bakker te hülye vagy.

ez tök objektív, semmi olyan, hogy aki fityeszre az egy barom. pedig szétbasszátok az országot. és semmi.

teéjesenmindegy 2017.11.04. 21:57:06

@taga20: Ja, értem. Csak kezd hatni a pia. Oké

taga20 2017.11.04. 21:58:34

@teéjesenmindegy: és ha száz putri stadionyt, akkor mit lehet ordítani te tetű?????

VaradiJanos 2017.11.04. 22:00:15

@taga20: megint szombat, megint részeg vagy, te szerencsétlen

taga20 2017.11.04. 22:01:27

@teéjesenmindegy: ja, beleszagoltam récsöl lábába, vagy lölö disznófarmjába, és téged láttalak, aki büszkén a szart turta!

hogy rohadnátok meg, a kibaszott geciorbán familiával együtt!

VaradiJanos 2017.11.04. 22:02:30

@teéjesenmindegy: egyszer taga, egyszer 1ghost, egyszer anyadmajma, ezeket váltogatja a kis buksi, a könnyenelkaptukuramról már kezd leszokni a kis dk-csáper

bellarand 2017.11.04. 22:03:29

Egyrészt örök probléma a privát élethez kontra biztonságos élethez való jogunk. A kettő egyszerre nem működik.
Másrészt a legfőbb baj, hogy az őröket senki nem őrzi. Magyarul: nincs független/civil kontroll.
Amíg egy FB bejegyzés miatt az igazgató elutasítja egy tanár jelentkezését, mert a minisztériumban erre utasítják, addig itt alapvető jogok sérülnek, tehát nyilvánvalóan minden adatot fel fognak használni az arra NEM jogosultak is!
Ezeknek az adatoknak a birtokában MINDENKI zsarolhatóvá válik. Ennek leginkább a politikai ellenfelek elleni harcban van óriási jelentősége.
Javaslom: KaliLinux, Tails, TOR browser, stb!

teéjesenmindegy 2017.11.04. 22:03:35

@taga20: "és ha száz putri stadionyt, akkor mit lehet ordítani te tetű?????" Mi a kérdés egész pontosan?

Jól van, igyál csak, baszd fel az agyad, hátha megdöglesz :) A kutya nem fog utánad sírni.

ember100 2017.11.04. 22:03:40

@]{udarauszkasz:
Helló !

Éljen Észak Korea !!!!!

taga20 2017.11.04. 22:05:37

@VaradiJanos: szeva haver, ma kit helyettesítesz? birkát, vagy ulpiuszt, talán te vagy batyu.

szar egy életed lehet droid, mindig más bőrébe, és mindig szar vagy:)

most nézem tíz óra, éjszakai műszak.

meddig tolod cimbi? segítek, de reggel felezünk!:)))

taga20 2017.11.04. 22:07:33

@teéjesenmindegy: te, kiraktál egy szmájlit!

én a véksőkig melletted tanúskodom, hogy nem voltál az agyadnál!:)))

John Nethem 2017.11.04. 22:09:02

@easy mango:

Jogos !!!

ÉS MINDENT EGYSZERRE, DE RÖGTÖN IZIBE !!!! ( Mert gyakorlatilag mindenben késésben vagyunk...)
Van a reális megközelítés és megvalósítás meg van az álmodozás, aztán ott vannak még az örökös ellentétes érdekek.
Állj oda !! Hozd az egészet közös nevezőre, és minden simán menni fog.

És szerinted ki a f@sz tüntette el a WC-ből a deszkát ? Talán az orvos vitte haza azzal verni a gyerek fejét ???
Ugyanaz a mentalitás, mint aki tönkreteszi a köztéri padokat.
Az a baj, hogy még mindig a gondoskodó állam rózsaszín ködében élnek sokan, pedig a saját környezetünkért magunknak kell tenni: ha azzal, hogy ha meglátjuk, hogy valaki leszereli a vízcsapot a fürdőben, akkor rákiabálni, de sajnos a legtöbb ember elfordítja a fejét, nem akar részesévé válni semmi konfliktusnak és következményeinek......

A meggondolatlan és koncepció nélküli fejlesztések mindenképpen hibásak. Az ad-hoc és gyakran változó szabályozások meg végképp labilissá tesznek minden rendszert.
Ami az adatvédelmi dolgokat illeti, természetesen jogos a félelem. No de ha visszaélés történik vele, akkor az előbb-utóbb kitudódik ( lásd öszödi beszéd...) és a történelem beosztályozza......

"...No az azért nem úgy van ám, hogy az EU átutal egy rakás pénzt és a megjegyzés rovatban az áll, hogy: Andrássy/2016/gáz, és akkor azt, gyerünk... valaki arra pályázik valamilyen projekttel. ..."

Nem is így gondoltam, de amikor a strukturális és a kohéziós alapokból megszerezhető pénzek adott időpontokban jönnek ADOTT TÉMAKÖRÖKBEN , és mondjuk egy térfejlesztésre adott pénzből megújítják a kisvárosok főtereit, aztán rá egy évre meg KÖZMŰfejlesztésre adnak pénzt, akkor nosza, föltúrjuk a főteret ......
Konkrétan ismerek ilyen kisvárost.....

bellarand 2017.11.04. 22:12:04

Vicces ez az alpári stílus, amit itt sokan előadnak. Én nem hinném, hogy bármelyik kormány tisztelné a személyiségi jogainkat. Ez nem jobb- meg baloldali kérdés. Itt alapvető erkölcsi válság van. A Pintér meg kormányokon ár hatalmon marad, évtizedek óta. Eltávolíthatatlan. Miért? Mert sok információja van, amivel mindenkit tud zsarolni. Ennyi.

John Nethem 2017.11.04. 22:13:11

@bellarand:

KaliLInux :

Én még az előzmény BackTrack -ként használtam és használom :-)

taga20 2017.11.04. 22:15:43

@bellarand: "Vicces ez az alpári stílus,"

vicces, hogy mekkora fasz vagy! pintérevtárs melyik kormányokban volt senki, vagy valami állat?

te tényleg ekkora fasz vagy, vagy küldött sanyibá, hogy szétbaszd a bloggot droid?!

taga20 2017.11.04. 22:18:05

@John Nethem: és jönnek a tetvek, itt van neten is, akinek csak annyi a neten a neve, hogy telibe szopja a faszt!

te honnan a kurvaanyádból másztál elő?

élhetetlen 2017.11.04. 22:20:33

@John Nethem: Tényleg hülyeséget beszélsz. „akkor a belebuherálás rögtön kitudódik.”, és hosszan írsz a jól felépített rendszerekről, mert azokat csak te ismered. Mégegyszer mondom, nem buherárásról beszélek, hanem döntés alapú módosításról, és erre kell ember, mert nem az igazgató csinálja meg. Érted? Nem. „A jóhiszemű direkt módosításhoz célszerű a jegyzőkönyv, egyébként később gond lehet.”. Miről beszélsz? Szerinted nincs is direkt beavatkozás egy adatbázisban! Sőt, ember sincs, aki megtehetné. Mit jegyzőkönyvezzenek? Szóval kissé zaza vagy.
„Revolution HD CT-t, és az MR – SIGNA Voyager 1.5T MRI gépet, amiből ez az első legjobb Magyarországon, Európában is csak 5 van, tavaly Párizsban adták át az elsőt.”. „Hiába sóznának a nyakadra egy ilyet vagy mondjuk egy elavult CT-t , ha halvány fingod sincs, hogyan kell kezelni....”. Erről beszélek, nem arra költünk, hogy megtanítsuk a személyzetet kezelni, hanem felhőre. Mert attól gyógyulnak a betegek! Ja. Felejtsük el egymást.

easy mango 2017.11.04. 22:21:57

@teéjesenmindegy:

Mondjuk stadionok helyett lehetne költeni fűtésre a Jánosban, ablakra a Péterffyben. A foci színvonala úgyis igen alacsony, és akkor meglehetősen elnézően fogalmaztam. Az MTVA költségvetéséből lehetne inkább új kórházakat, vagy bővítést csinálni, ahol az egy-kétágyas szobákban lehetne a wc. Otthon hány szomszédoddal osztod meg? Azt a szar M1-et meg nézi valaki? Aki meg nézi, az élvezi amit lát?
Szóval inkább arra gondolnék, hogy mindig ezt hallani, hogy háát erre most nem volt keret. A CT-vel kapcsolatban, persze az lenne jó, ha annyi lenne és úgy elosztva, hogy a várólisták rövidüljenek. Nem tudom ez mekkora részét tenné ki az adott büdzsének, de szerintem a bérek, üzemeltetés, étkeztetés komolyabb szeletek lehetnek.
Szóval inkább ott van a kutya elásva, amikor látod, hogy a 2000 nem elég, akkor nem baromságokra költesz.

De mondok még egy csavarosabbat:
Van egy ember, aki a miniszterelnök gyerekkori barátja. Mellesleg polgármester a falujukban, úgyhogy, na, hát meggazdagszik. Olyan ügyesen ad-vesz, olyan jó cégeket szerez meg, olyan ügyesen tárgyal, hogy állami bankok döntik neki a hitelt, meg a kormány a támogatást, hogy pokk-pakk megsokszorozza a vagyonát.
Most nyilván nem kell nagy képzelőerő ahhoz, belássuk, ez a miniszterelnök barát segítségével történik.
Ha valaki, miniszterelnökként -meg nyilván a jogászok, tanácsadók, lobbisták csoportja aki emögött áll- ilyen sikeresen tud befolyásolni üzleti folyamatokat a háttérben, azt miért nem egy állami beruházási, ingatlanpiaci, turisztikai, stb. cégen keresztül viszi véghez, állami tőkével, és sokszorozza meg azt a költségvetés javára. Végül is ez lenne sz egyik feladata. Nem tudom hányszorosára nőtt Lőrinc vagyona. Megezerszerezte? Mi lett volna, ha mondjuk tőkeként az állam elindul egymilliárddal? Most ezermilliárddal beljebb lenne a költségvetés :D

bellarand 2017.11.04. 22:27:44

@taga20

Ez az, csak ereszt ki a gőzt! Ha ettől neked jobb, az nekem is jó. Inkább itt, mint mondjuk az autópályán. Meg szombat este nagyon sok a családon belüli erőszak, folyton hallom a mentő & rendőrautó kombót ilyenkor a városban...
Te nagyon beteg ember vagy...

John Nethem 2017.11.04. 22:29:35

@élhetetlen: "..Felejtsük el egymást. .."

Én is azt mondom, te ÉLHETETLEN....

John Nethem 2017.11.04. 22:31:40

@bellarand: A TAILS kapcsán sajnos éppen a VPN megoldásokat kezdik betiltani...

teéjesenmindegy 2017.11.04. 22:31:58

@bellarand: " Magyarul: nincs független/civil kontroll."
Már bocs. Van egy választás, amin kormányt választunk. Ez eddig oké. Akiben megbízik a nép. Ez is oké. MI AZ ISTEN AZ A CIVIL KONTROLL? Hát könyörgöm, ki jogosítja fel a XY civil szervezetet, hogy mondjuk ő kontrolláljon bármit is.
A víz kiver egy ilyen elképzeléstől, hogy majd a helsinki bizottság 27db idealista bölcsésze vigyáz az én adataimra. Mert ők aztán senkinek nem tartoznak elszámolással

teéjesenmindegy 2017.11.04. 22:34:56

@easy mango: "Mondjuk stadionok helyett lehetne költeni fűtésre a Jánosban,"
Fájdalmasan hülye érvelés. Nem unod?
Baszod, stadionprogram 120 milliárd volt, 6 év alatt. Az évi 20 mrd. Az eü pedig évi 2000 milliárd. Ha egy kurva stadiont nem csinálnak, akkor 1%-kal mehetne több pénz az eö-be. Hát ettől nyilván hatalmas nagy változások lennének.
A színházak összes támogatása több, mint a stadionoké. Az operaház éves szinten 6mrd költségvetési pénzt kap. Azokat is szüntessük meg? Vagy az magaskultúra, az maradhat?

bellarand 2017.11.04. 22:38:49

@John Nethem: A BackTrack az a Kali elődje. Akkor te nem ma kezdted :)

John Nethem 2017.11.04. 22:39:45

@élhetetlen:

Zaza az te vagy.

Ha DÖNTÉS ALAPÚ beavatkozásról beszélsz, akkor annak van nyoma. ÉS legalább két ember tud róla: aki a döntést hozta, és aki elvégezte a beavatkozást. Meg majd az, aki észreveszi valamikor. Aztán kitudódik. Aztán jön a valamilyen következmény...

De ha tudsz direkt beavatkozásról, akkor szólj.

John Nethem 2017.11.04. 22:42:24

@bellarand: Pont azóta, amióta az OPNI-t a Gyurcsányék bezáratták.... Lehet hogy éppen ezért, hogy itt egye a fene... Bár az OPNI-ban is kaphatott volna WIFI-t.... :-)

John Nethem 2017.11.04. 22:46:33

@bellarand: Microsoft szoftverhibák és sebezhetőségek keresését végeztem egy időben rajta keresztül...

taga20 2017.11.04. 22:47:10

@bellarand: meséjj még te beteg fityeszdroid, mi bennem a beteges? csak nem az, hogy utálom a gazdádat, a gecit?

bellarand 2017.11.04. 22:50:34

@teéjesenmindegy: Nem a bölcsészen van a hangsúly, nem a bölcsész vigyáz az adataidra. Ő csupán arra jogosult, hogy alkalmanként ellenőrizze a felhasználás jogosságát, azaz nem történt visszaélés az adatokkal.
Ezt szolgálná a közérdekű adatokba való betekintésen, ami mindenki számára elérhető lehetne, de nem az, sőt fizetőssé akarják tenni, de említhetném az álszent és képmutató személyiségi jogi törvényt, az üzleti-, banki-, nemzetbiztonsági titkokat, stb.
Én még soha nem szavaztam, szóval nem hatalmaztam fel senkit. Persze el kell fogadnom a többség akaratát, hiszen erről szól a szocializáció.

John Nethem 2017.11.04. 22:52:07

@élhetetlen:
"..Erről beszélek, nem arra költünk, hogy megtanítsuk a személyzetet kezelni, hanem felhőre. Mert attól gyógyulnak a betegek!..."

A fejlettebb gépek jóval részletesebb információkat szolgáltatnak, jóval nagyobb adatméretekkel. A 100 szeletes CT képek egy DVD-re sem férnének el... Ezért célszerű őket felhőbe tölteni, sőt ha úgy adódik, több orvos is képes legyen arról KONZULTÁLNI akár azonnal is, amikor az egyik Londonban van, a másik Frankfurtban, a harmadik meg Szegeden.....

taga20 2017.11.04. 22:55:31

@John Nethem: droid, moszkvát kihagytad.

miért?:)))

bellarand 2017.11.04. 22:55:55

@John Nethem: Jól tudom, hogy valamelyik kormány megkapta a windows forráskódját? Szóval simán turkálhat a gépemben, ha akar? Akármennyi tűzfalat teszek fel?

teéjesenmindegy 2017.11.04. 22:56:23

@élhetetlen: te olyan hülye vagy mint a segg. Költünk arra épp eleget, hogy ki legyen képezve a személyzet. Aki köszöni szépen a képzést, és megy németbe négyszerannyiért.
Tehát akkor ne megkönnyítsük a maradók dolgát, monjduk azzal, hogy egy működő admin rendszert csináljunk, neeee. Sírjunk azért, hogy nincs elég CT.
Néha felüvöltesz azért, hogy mennyire fájdalmasan hülye vagy, vagy csak a környezeted teszi?

taga20 2017.11.04. 23:02:21

@teéjesenmindegy: az tisztán láccik, hogy szerelmes vagy a csútiba.

mi az ami ennyire mekfogott, nyolcév gyilok után is?

komolyan érdekel, me nem hiszem el, hogy van ilyen magyarember. aki ezeknek a tetveknek hisz.

John Nethem 2017.11.04. 23:03:13

@taga20:

mert a francia kormány rendkívüli nyereségadót vet ki a nagyvállalatokra

teéjesenmindegy 2017.11.04. 23:05:09

@bellarand: " Ő csupán arra jogosult, hogy alkalmanként ellenőrizze a felhasználás jogosságát" És erre ki jogosítja fel, és mikor?
Most komolyan, a megválasztott kormányba ne bízzak, de az önjelölt civilek azok aztán megbízhatóak? Ne már.
A gyógykezeléseknek a története, meg kórlapok nem közérdekű adatok. Ha balesetkor a személyim alapján tudja a mentős, hogy penicilinérzékeny vagyok-e, meg hogy mi a vércsoportom, az életet menthet. Vagy hogy milyen gyógyszereket szedek naponta, cukros vagyok-e, stb.
A közérdekű adatokat pedig meg szokták igényelni, meg is kapják, aztán a nagy hozzáértők nyekeregnek mindenért.
Az egyik legjobb valami (dk-s? lmp-s? ) picsa volt, aki ott verte magát 4-5 éve, hogy miért költ a határőrség éjjellátó kamerákra, meg monitorokra, nekik nem kamerázni kell, hanem a határt őrizni. És fel sem fogta a saját hülyeségét, hogy vajon miért kell éjjel látni a határőrnek.

taga20 2017.11.04. 23:09:11

@John Nethem: te bazdmeg a francikért arcoskodsz itt?

te hülyébb vagy, mint a kamaraerdei úton álló kurvák:)

John Nethem 2017.11.04. 23:13:33

@bellarand: bizonyos részeket. Ha nagyon akar, meg tudja tenni. De piti emberekkel nem foglalkoznak :-)
Az ilyennek a kivédése egyetlen módszerrel lehetséges: lecsatlakozni a hálózatról.

Van olyan ország, talán Tajvan vagy Dél-Korea, ahol bizonyos rendszerek már nem hálózatban működnek.

Sőt olyan irányba indultak el néhány helyen, hogy az adatokat a felhőből éppen hogy visszateszik az eredeti helyükre, és csak elérési utakat generálnak.
Ez mondjuk az EESZT -ben is létezik: számos röntgenkép meg nagyméretű felvétel nem kerül föl, csak az elérési útvonala vagy hivatkozási címe.
Amúgy is, a világ tárolt adatmennyisége 90 %-ban redundáns adatokat tartalmaz...

teéjesenmindegy 2017.11.04. 23:14:25

@taga20: Elnézve a felhozatalt, még mindig ő a legjobb. Ez van.

John Nethem 2017.11.04. 23:16:26

@teéjesenmindegy: Én a nőt kergettem volna ki az éjszaka közepén a határt felügyelni. Hadd guvadt volna a szeme a sötétben. És ahány illegálist elfogtak volna miatta, az mind átmehetett volna rajta.....

taga20 2017.11.04. 23:17:11

@teéjesenmindegy: mi az amibe bele vagy szerelmesedve?

tényleg sajnállak:)

John Nethem 2017.11.04. 23:17:23

@taga20: mert a francia kormány rendkívüli nyereségadót vet ki a nagyvállalatokra

bellarand 2017.11.04. 23:20:32

@teéjesenmindegy: Szerintem olyan megoldás lenne jó, mint az angolszász igazságügyben, ahol az esküdtszéket a lakosságból random választják és kötelező a részt venni rajta. Az a lényeg, hogy független legyen. Százszor inkább egy független bölcsész, mint egy elkötelezett revizor.

teéjesenmindegy 2017.11.04. 23:21:58

@taga20: Engem ne sajnálj. Nem én rohadok ott egyedül, bebaszva tele utálattal a világ iránt,
Te egy szerencsétlen szardarab vagy, aki az összes problémáját kivetíti a fideszre, és utálja őket. Ne aggódj, ha el is mennek a ftancba, attól te se szebb, se jobb, se népszerúbb nem leszel. Ugyanilyen darab szar életed lesz.

teéjesenmindegy 2017.11.04. 23:25:15

@bellarand: Hát, erről OJ papa sokat tudna mesélni...
Marhára nem jó ötlet a laikusokra bízni semmit. Nekem nem szimpi.

Nyolcvanas évek Dunaszaurusz megvan? Fúj randa vizlépcső, tüntessünk ellene. Nyertünk. Szuper. Végül is most lenne ingyé áram, meg nem lenne árvíz évente kettő... Nyertek a laikusok.

taga20 2017.11.04. 23:27:33

@teéjesenmindegy: lebuktattál haver, segícs má!

édesfaszom, egy szarlelkű fityeszmuzsik oktat engem?:)))

milyen szardarab életed lehet, ha a csútigecire vered ki?

rohadj meg fityeszdroid!

taga20 2017.11.04. 23:30:16

@teéjesenmindegy: te szarlelkű komcsi, most má értem, hogy miért vagy fityeszes!

hogy rohadnál meg, kibaszott narancs nyugger!

bellarand 2017.11.04. 23:39:51

@John Nethem: Piti, nem piti, ha már letöltöm a Kalit, elkezdenek figyelni.
Vajon a protonmail mennyire megbízható? Állítólag a második szintű jelszót még a szolgáltató sem tudja visszafejteni.
90% elég durva. Mondjuk a közös családi fényképek minden családtagnak a gépén ott figyelnek...

bellarand 2017.11.04. 23:47:56

@teéjesenmindegy: meg a Duna alatti felbecsülhetetlen értékű ivóvízkészlet is múltidőbe kerülne.
Amúgy értem a dilemmád, van alapja, de millió érv van mindkét oldalon. A szakértő kompetencia a Rezesova perben megmutatta a foga fehérjét, pl. Melegh úr is.
Az emberek döntéseiket túlnyomórészt érzelmi alapon hozzák. Én csak annyit szeretnék, hogy a lehetősége legyen meg a szakmai kérdésekbe történő betekintésnek! Melegh úr arra hivatkozott, hogy a Schrödinger macskája alapján akár az is megtörténhetett (volt valószínűsége), hogy valóban hirtelen váltott sávot a sértett. Nos, egy ilyen védekezés még egy laikusnak is szemet szúr.

John Nethem 2017.11.05. 00:08:24

@bellarand: Nem gondolom :-)

Én használom a protonmailt. Az ördög nem alszik :-)

midnightcoder2 2017.11.05. 06:27:11

Kétlem, hogy ezek az adatok más, fejlett országokban nem lennének már rég felhőben. Ami nem egy hátrány Pl. abból a szempontból, hogy nem végeznek el egy rakás vizsgálatot egymás után többször, mert Gipsz Jakabka az A intézetből elkerült a B intézetbe, de B intézet nem lát rá A adataira. Anno amikor úgy 15 éve kaptam egy fertőzést a szememre, láttam ahogy a kórházban a kartonokat kis kocsin tologatta az "adathordozó". A szemorvos pedig a karton szélére golyóstollal rajzolta fel hogy milyen alakú és ránézésre milyen méretű a fertőzés. Ez a kór az év végén kapott el, ami azt jelentette, hogy a pár naponta esedékes kezelésemre más-más orvosnál került sor a kórházban, és jó néhányszor fordult elő, hogy a doki nem találta a kartont.

midnightcoder2 2017.11.05. 06:32:14

@teéjesenmindegy: "A színházak összes támogatása több, mint a stadionoké. Az operaház éves szinten 6mrd költségvetési pénzt kap. Azokat is szüntessük meg? Vagy az magaskultúra, az maradhat?"

Akkor miért nem kap állami támogatást Fekete Pákó is ? Az orrodat is tisztíccsa kb. ugyanaz a szint mint az add ide a didit.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 06:52:03

@FCUK10: Látom szorgalmasan kiszolgálod az uraidat. Igazi, szervilis jobbágy vagy. Erre születni kell.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 06:57:51

@Legeslegalja: Rólad már akkor tudták hogy egy szervilis senki vagy, amikor jelentkeztél a polgári körökbe.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 07:02:53

@John Nethem: "ott semmi ilyesmi "direkt beavatkozó" ember nem létezett..."

Aha.. ha nagygépekkel dolgoztál, akkor talán mond neked valamit hogy DITTO, meg IMASPZAP. Ennyit hogy van-e direkt beavatkozó.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 07:04:33

@teéjesenmindegy: "És ennek mi köze van anyád lúdtalpához, mesélj!" Az hogy a fejeden tapos amikor mindenkinek leborulsz akin narancssárga cucc van.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 07:05:52

@Legeslegalja: Szegény Orbán csicskák, megkapták a napi Habony adagot, és amikor kiröhögik őket, akkor csak a személyeskedés marad...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 07:12:12

@élhetetlen: "Minden rendszer mellett van pár ember, akinek felsőbb utasításra joga van direktben átírni dolgokat.”. Persze, nyoma van, "

Hát nem feltétlenül. Én elég komoly adatokat írhatok úgy felül, hogy annak nyoma nem lesz. Mondjuk a dolog kibukik, mert annyi keresztellenőrzés van, de rám nem tudják bizonyítani. Programhibának gondolnák.
Például aki az interfész programokat írja az simán átírhat dolgokat.
Már eleve az probléma, hogy nincs elég ember és nem tartják be azt a szabályt hogy a rendszerprogramozó és a jogosultság adminisztrátor nincs szétválasztva.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 07:14:54

@John Nethem: "Ha eleve kódolva, akkor csak az adott programból lehet hozzáférni, és akkor nyoma van az adatmódosításnak. "

- És mi van ha valakinek megvan a forrása és joga van az újrafordításhoz?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 07:16:02

@teéjesenmindegy: "Ja, értem. Csak kezd hatni a pia. Oké" - Csak elég pia után vagy képes értelmezni amit írunk?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2017.11.05. 07:18:03

@Legeslegalja: Te idióta, pont arra való hivatkozással szüntették meg a személyi számhoz (emlékeszel rá) való korlátlan adatcsatolást. hogy az állam ne automatikusan lásson minden adatot rólad. A személyi számot még a pártállami rendszer kezdte bevezetni a uralkodása vége felé, és az íMDF kormány alatt gyakorlatilag eltörölték a használatát. azóta is csak a lakcímkártyán tüntetik fel és a választásoknál használják azonosításra.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 07:24:51

Tényleg kár ezen gyötrődni! Senki se morogjon azért hogy összekapcsolják az adatait, aki mobiltelefonjával kb önként hord egy nyomkövetőt, a bankkártyájával pedig a pénzügyi életét teregeti ki.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 07:28:16

@The Ghost Wolf O1G: És ez sokkal nagyobb problémát okozott mint amit kivédett.
Semmiből sem tart a TAJ számokat, adószámokat összefuttatni. Ezek például megvannak a NAV-nál, nyugdíjbiztosítónál. A személyiszámra igazából nincs is szükség ha ki akarják bányászni az adataid.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 08:50:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "nem tartják be azt a szabályt hogy a rendszerprogramozó és a jogosultság adminisztrátor nincs szétválasztva."

Javítva

nem tartják be azt a szabályt hogy a rendszerprogramozó és a jogosultság adminisztrátor szétválasztva kell lenni.

John Nethem 2017.11.05. 08:56:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

A nagygépes korszak akkor volt, amikor még csak a Compuserve emailcím létezett..... A műveletek 90 %-a batch-ben folyt.
A dolog kétirányú.
A keresők és a beavatkozásra szánt célprogramok egyre specifikusabbak, de ugyanúgy megoldják azt is, amit nem szeretnének a keresőmotorokkal elérni, az ne legyen elérhető, mint amit meg nagyonis, ahhoz a többféle keresőnek megfelelő kulcsokat állítják be.

Mint ahogy régebben a Google-ban egy adott szóra rákeresve - nemzetközire tágítva a keresést - simán hozott akár orosz oldalakat is, ma már ez nem fordul elő.
Nem az orosz elérhetetlenség miatt, hanem a Google saját korlátozásai és a felhasználó általános igényeihez igazodva, ha kérte a felhasználó, ha nem....

Tehát minél pontosabbak a keresések, ezzel párhuzamosan annál több a korlátozás is az aktuális hatalomtól kikényszerítve, vagy bizonyos érdekcsoportok ( lásd akár politikai korrektség nevében...) nyomására....

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 08:56:43

Nem szabad elfelejteni, hogy ez a nem tároljuk egy helyen, nem kapcsoljuk össze duma réges-régen elavult. Ezeket akkor találták ki, amikor még nem volt mobil telefon, nem volt leterjedt bankkártya rendszer, nem volt internet, email, nem voltak mindenfelé térfigyelő kamerák. Ma a népesség adatait egy sima pendriven odaviszed ahova akarod és azt csinálsz vele amit akarsz. Ma két, a teljes népességet lefedő adatbázis összefésülése egy laptopon megoldható egy rendesen megírt programmal egy óra alatt.
Úgyhogy, én a ballibsi, azt mondom, a poszt hisztije felesleges.

John Nethem 2017.11.05. 08:59:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

No igen, ha az a "HA" ott nem lenne.....
De JOGOS !
Ha jó szándékú akkor semmi különös. Mert a rossz szándék ott lehetett az eredeti elképzelésben is....

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 09:01:46

@John Nethem: Azok az adataid, amelyek érzékenyek, bankszámlaszám, lakcím, adóbevallás, vagyoni adatok, azok ma is nagygépeken vannak és ma is batch feldolgozásokkal mennek. Ezeket hálózaton kommunikáló webszervizes alkalmazásokra tenni eléggé veszélyes. Sőt, bármiféle komolyabb feldolgozást tenni kliensekre, veszélyes.
Lásd BKK. Különben meg a világ tolat vissza a régi 3. generációs alkalmazásokhoz a nagyvállalati szférában, mert a qrv sok Java-s projekt bukott meg ezeken a területeken az utóbbi időben.

John Nethem 2017.11.05. 09:14:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Igen, Simán összepárosítható de "nem látta és nem hallotta senki" nyom nélkül nem , ha esetleg digitális nyom nem marad... Márpedig marad....

Természetesen egy adatbázis struktúra akkor jó, ha egyszerű és nincs redundáns adat benne.
Márpedig ha valami egyszerű, akkor a fölépítése is hamar átlátható, és az adattáblák közti kapcsolatok is megfejthetők, ha az első tábla tartalmazza a TAJT, a második tábla az első tábla logikai sorszáma szerinti tajhoz kapcsolódó nevet, , a harmadik tábla a második logikai sorszámához tartozó lakcímet stb....

De csináltam már olyan adatbázist, ahol minden rekordban máshol kezdődtek az adatmezők, viszont rendkívül sérülékeny volt, hiszen a rekord elfoglalt helye volt az egyik kiindulópontja az adatmezők elhelyezkedésének.... Bizonyos algoritmusokkal nyilván ezeket is meg lehet keresni ( melyik számsor részlet felel meg a TAJ-nak...) , de azokat már kevésbé , ahol az ilyen számsorokat (akár TAJ) 2-3 részre vágva tároljuk el a rekordon belül, mint ahogy a DNS-ben a kódoló és nemkódoló gének....
Aztán még megfejelhetjük azzal is, hogy a kezelőszoftver időnként átrendezi az adatbázist mondjuk dátumhoz időponthoz kapcsolódóan...

John Nethem 2017.11.05. 09:19:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Egyértelmű.

Sajnos itt is megjelent az illegális hozzáférők garmadája :-) Ezért aztán vagy teljes zöldhatárzár van, beengedési-ellenőrzőpontokkal, vagy totális elszigetelődés.....
Vagyis egy közbeiktatott kiszolgáló szerver (ellenőrzött kapu) tartja a kapcsolatot a külvilággal, és a kényes adatbázisokat tartalmazó belső rendszerrel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 09:25:26

@John Nethem: na... most mentem... éppen az a feladatom hogy két nagy adatbázis konzisztenciáját ellenőrizzem.. hehehe...

easy mango 2017.11.05. 09:29:33

@teéjesenmindegy:

Ne hasonlítsd már össze a Magyar Állami Operaházat a Groupama arénával fiam!
Hányan halnak meg évente az egészségügyi rendszer alulfinanszírozottsága miatt? Ha azt lehetne csökkenteni 1 százalékkal az hány emberélet? Ha anyád abba a csoportba tartozna mit mondanál? Inkább műtétre, vagy focira? Korlátolt!

easy mango 2017.11.05. 09:37:44

...ja, főleg a tegnapi fradimeccs fényében...erre minke egy fillért is áldozni?

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.11.05. 09:43:50

Bérrettegés rulez 1 bites Gyurcsány csicskáknak.

Ismétlem azoknak akik tudnak háromig számolni.

Minden ország, minden kormánya, minden fent leírt adathoz hozzáfér.
A felhő alapú tárolás, és módszer csak technikai változást hordoz magában.

John Nethem 2017.11.05. 09:49:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Nincs mese, az adatbázisok belőlünk élnek :-)

John Nethem 2017.11.05. 09:51:09

@easy mango: Inkább a focira fizetném be anyámat, mint műtétre :-)

L von Richthoven 2017.11.05. 10:19:12

három kifogásom van,
1. az összegyüjtött és szinte végtelen mennyiségűre duzzadt adatot nem tudják másra használni mint halászatra és bármennyire is furcsa soha nem célirányos keresésre... lásd: tudtunk róla, ismertük, de mégis elkerülte a figyelmünket...
2. a mostani rezsim, de lehet, hogy a következő sem vív(ott) ki magának annyi bizalmat amely elegendő lenne arra, hogy rájuk bízzam, vagy elhiggyem nekik azt, hogy képesek értelmesen kihasználni az összegyüjtött adatokat..
lásd: degenerált, az ötvenes éveket idéző lakcímkártya...
3. az orvosnál praktikusan az adatokat majd micike asszistens fogja kezelni, kiegészíteni, javítani stb. minimumbérért.. mi van ha micike alkalmasint piacra viszi ezeket? mikor veszik észre? kik veszik észre? mit fognak tenni és mikor? mit tudok tenni és mi, mikor fog történni emmiatt? elsumákolják vagy micikét fel fogják négyelni?
ezek az polgári oldal aggályai, ha az időközben már hatfajta titkosszolgálatra gondolok akkor ezekről nem egy hozzászólást hanem egy vaskos könyvet kellene írjak...

John Nethem 2017.11.05. 10:43:18

@L von Richthoven:

1.) igaz

2.) igaz.
Viszont minél régebbi és szerteágazóbb egy rendszer, annál nehezebb lecserélni. ( Lásd amerikai hadsereg: van egy csomó hely, ahol még simán XP-k futnak... ) A megbízhatóság sok esetben fontosabb, mint a mindig új....
Én régebben kiszuperált szervereket vettem itthoni gépnek, mert jobban bírták a strapát még a jó nevű gyártók által forgalmazott - de belül noname alkatrészekkel összeállított- gépekénél is...
Az is igaz, hogy amire egy demokráciában (viták, a döntések bíróságon való megtámadása..) eldöntik, hogy mit kéne bevezetni , és amire azt bevezetik és elterjed, már a világ azt is meghaladja...

3.) Ha micike fölvállalja a következményeit, akár meg is teheti, de micike állása - jobb időkben - BIZALMI állás is volt egyben....
Nem emlékszem például arra, hogy amikor HORN Gyulát autóbaleset érte ( és aztán kapta azt a fejfixáló "koronát" ) , és bekerült a Miskolci kórházba, hogy bármi kompromittáló vagy derogáló ( nem DE-ROGÁN-Ó !!! ) dolog kikerült volna róla....
Ha micike olyan helyen dolgozik, ahol a megfordult betegek micike szűkebb környezetéhez tartoznak ( kisváros stb. ) , és micikének eljárna a szája, már penderítik is ki az állásából....
Ha micike olyan szakrendelőben dolgozik, ahova nagyobb régióból jönnek az emberek, nincs annyi összeköthető információja micikének, amivel bárkit is kényes helyzetbe hozzon.
( Mondhatjuk azt is, az én szemszögemből az engem zsaroló ember a zsarolás tudtomra adásával írta alá a saját halálos ítéletét.)

conchita wurst 2017.11.05. 10:45:20

ez ilyen rutin dolog komcsiéknál

azzal vádolják Orbánt hogy majd csinálni fogja, amit ők komcsik régen állandóan csináltak

teéjesenmindegy 2017.11.05. 12:19:07

@easy mango: Miért ne hasonlítsam össze? Operába még kevesebben járnak, mint meccsre. Ergo az igény sokkal kisebb rá.

Egy oltári baromság amit mondasz. Bazmeg az embereknek másra is van igényük, mint kórházakra. Igen, egy országban kell tüzijáték is, meg állami megemlékezés is, meg kell utépítés is, meg focipálya is meg színház is.
De értem a világképedet, nagy puszta sivatag, közepén egy kórház, minden szobájában ct géppel. Fasza kis hely lenne.

vénkujon 2017.11.05. 12:34:34

én bízom a nemzeti kormányban. semmilyen jel nem utal arra, hogy adatainkkal visszaéljenek, és ezáltal tönkretegyék az életünket. köszönjük mindezt a Miniszterelnők Úrnak!

teéjesenmindegy 2017.11.05. 12:39:33

@vénkujon: Mondd el, hogy hogy teszi tönkre az életed azzal, ha orbán megtudja, hogy aranyeres a valagad. Komolyan érdekel.

vénkujon 2017.11.05. 13:01:17

@teéjesenmindegy: :D Hát mondjuk kiteszik a pesti srácokra a segemről készített képeket, fotókat, és kinevet a sok fideszes nyuggertársam az otthonba

taga20 2017.11.05. 13:25:51

@vénkujon: és ha valamelyik beléd szeret, pont az aranyered miatt, és révbe érsz?
soha nem lehet tudni:)

élhetetlen 2017.11.05. 13:57:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @John Nethem: Hosszú! Nethemnek írtam: élhetetlen 2017.11.04. 19:15:52, „Minden rendszer mellett van pár ember, akinek felsőbb utasításra joga van direktben átírni dolgokat”
Nethem írta: „ott semmi ilyesmi "direkt beavatkozó" ember nem létezett....”, „Utána meg kórházinformatikával foglalkoztam.....Ott sem fordult elő, mindmáig sem...”. Tehát csak azt mondtam, hogy van pár ember, akinek van írás, update, törlés joga, ezt értettem direkt hozzáférés alatt. Aztán jött a belebuherálás, stb részéről. És a kioktatás: „Minél magasabb szintű és nagy egy adatbázis, annál több kezelőre van szükség, akik többszintű hozzáférésekkel rendelkeznek, és annál nagyobb a biztonsági - bürokratikus oldal .” Köszönöm, persze, eddig ezt nem tudtam. És persze, hogy nem feltétlenül van nyoma egy módosításnak, csak nem erről beszéltünk. („Például aki az interfész programokat írja az simán átírhat dolgokat.”. Igen, pl. a dolgozói kedvezmények kezelésére én írtam az alrendszert, és az interfész programot is, jött mindem hónapban az input, hogy a cafeteriából ki mennyit osztott erre a célra, tehát tudom, hogy mit írhattam volna át. Csak azt unom, hogy hülyének néznek.). És nem a felhővel van bajom, csak azzal, hogy erre akkor költenek, mikor nincs elég egyszer használatos eszköz, mikor az egekben van a kórházi fertőzések száma.
Nethem, azért küldöm neked is, mert említettelek, azt hiszem, így tisztességes.

vénkujon 2017.11.05. 14:01:25

@taga20: egy ájtatos fideszesnyugger nem hiszem, hogy eljutna idáig. tudvalevő erkölcsösségük

élhetetlen 2017.11.05. 14:09:59

@teéjesenmindegy: „Költünk arra épp eleget, hogy ki legyen képezve a személyzet. Aki köszöni szépen a képzést, és megy németbe négyszerannyiért.”. Folytassuk a gondolatmenetedet. Ne költsünk a képzésre, mert úgyis elmennek. Viszont marad a működő admin rendszer. Persze, az majd gyógyítani fog. Teljesen feleslegesek az egyszer használatos eszközök, sőt pár hete már azt is eldöntötték egy közbeszerzés kapcsán, hogy a műtőbe sem kell a beteg alá a nedvszívó lepedő. Jó oda akármi is, tocsogjon a kifolyt vérben, csak legyen jól működő admin rendszer. „Néha felüvöltesz azért, hogy mennyire fájdalmasan hülye vagy, vagy csak a környezeted teszi?”. Ne értem, vagy a környezetemért aggódj, inkább arra vigyázz, hogy a lángelmédtől meg ne gyulladjon a hajad, már, ha van.

John Nethem 2017.11.05. 14:25:36

@élhetetlen: Köszönöm. Korrekt.
Írtad:
".Minden rendszer mellett van pár ember, akinek felsőbb utasításra joga van direktben átírni dolgokat”."

Nos akkor egyszerűen válaszolok: NINCS olyan ember a rendszerek mellett. Legalábbis előre , ilyen célzattal kiszemelt ember. Másrészről az emberek jönnek mennek a cégektől, illetve a rendszereket is időnként lecserélik...

"..z input, hogy a cafeteriából ki mennyit osztott erre a célra, .."

Igen. erre meg azt írtam, hogy aki rosszhiszeműen áll a dologhoz, attól nem lehet a rendszert megvédeni, maximum a dolgát megnehezíteni. Illetve előbb vagy utóbb akkor is lebukik az illető... Ha már a cafeteria: aki osztja, annak is érdeke a jó nyilvántartás, hiszen aki kapja, az sem hülye.....

Ami az egyszerhasználatos dolgokat illeti, ha tízszer annyi lenne, az sem lenne elég, mert 12x annyi kellene....
Egyik oldalon a fölösleges pazarlás, a másik oldalon meg a sóherkodás.

Az eü. alapvető hibája, hogy alulfinanszírozott már a kezdetek óta. Amikor egy sima vizelet általános vizsgálathoz a reagens értéke 150 forint volt, de az OEP ( most NEAK) csa 120 forinttal finanszírozta, és még sehol nem volt az amortizáció, a rezsi, az asszisztens ára....
ÉS a havi kalap is úgy működött. Ami éppen abban a hónapban bejött eü. befizetés, abból lett szétosztva a teljesítések arányában a finanszírozás... A lejelentett pontérték egy lebegő forintértékkel számolva.
Ha túl sok beteget jelentettek, akkor a jelentett pont forintértéke nem 1,36 volt, hanem csak 1,18 Ft..... Ugyanígy a fekvőellátásnál is... Ha idő előtt került a beteg haza, és véletlenül visszakerült a kórházba, akkor az előző HBCS (homogén betegségcsoport) folytatódott, alacsonyabb díjszabással.....
Vagy ha délelőtt egy szakrendelésen volt ellátása, délután meg bekerül a kórházba, akkor a kórházi OEP fizetve, a szakrendelés meg kuncsorogjon a kórháznál a pénzéért....

A legproblémásabb, amikor az államiban végezteti el a maszek orvos a költség- és műszerigényes vizsgálatokat, beavatkozásokat, majd a privátban meg a sima konzultációt vagy a személyes sima vizsgálatot piaci árat megkérve..... ÉS még akkor arról nem is beszélek, ha az egyszerhasználatos dolgokat simán átviszi a maszek rendelőjébe....

nyünyüge 2017.11.05. 14:26:00

@John Nethem:
A XIII. kerületi csúcs MR és CT berendezések önkormányzati pénzből születtek, úgyhogy ez igen rossz példa:
"Ünnepélyesen átadták ma a XIII. kerületi önkormányzat Visegrádi utcai Szakrendelőjének CT és MR Diagnosztikai Központját. Kerületünk az önkormányzatok közül elsőként vásárolt CT és MR gépeket: saját forrásból 800 millió forintot költött beszerzésükre."

(Amúgy meg a nagygépes korszak sokkal korábban kezdődött még Magyarországon is, mint bármilyen e-mail-cím bárhol.)

John Nethem 2017.11.05. 14:29:50

@élhetetlen:
"..sőt pár hete már azt is eldöntötték egy közbeszerzés kapcsán, hogy a műtőbe sem kell a beteg alá a nedvszívó lepedő.."

Szerintem ezt félreértetted....
Nem az hogy nem kell a műtőbe nedvszívó, hanem hogy nem kell közbeszerzés rá....
Nagy különbség...

John Nethem 2017.11.05. 14:40:12

@nyünyüge:
Milyen téren rossz példa?
A beteg szempontjából édes mindegy, hogy a kormány vagy az önkormányzat áll a beruházás mögött.
Mivel a Többlet-kapacitás Befogadási Bizottság (TBB) – mint az OEP operatív szerve – 2015 áprilisában és 2015 szeptemberében is elutasította a létrehozandó centrum közfinanszírozásának kérelmét, ezért intézte így az önkormányzat.
( Az újabb kérdés, miért döntött így az a bizottság.)

Csak jelzem, a XIII. kerület önkormányzata 16 milliárdos hiányt görget maga előtt....

Ami a nagygépes korszakot illeti, nem annak a kezdete volt a kérdés, hanem hogy amikor én dolgoztam benne, az INTERNET világa még a COMPUSERVE email-cím szintjén állt....

John Nethem 2017.11.05. 14:52:20

@John Nethem: folytatás.

Ugyanis a közbeszerzés dolga logisztikai, hogy a műtőben mi kell és mi nem pedig ORVOSSZAKMAI KOLLÉGIUM (adott téma legjobb szakorvosai) kompetencia, egy fölállított PROTOKOLL minimális elvárása.

nyünyüge 2017.11.05. 14:54:15

@John Nethem: ha azon áll alapvetően a vita, hogy a kormány jó helyre teszi-e az EÜ -re szánt pénzeket amikor éppen adatfelhőt és adatközpontot épít mondjuk a CT, MR állomány bővítése-korszerűsítése helyett, akkor bizony egészen rossz példa egy önkormányzati CT, MR beruházással példálódzni.

A másikat én értettem félre.

John Nethem 2017.11.05. 15:13:47

@nyünyüge:

No de honnan tájékozódsz ?? Utánanéztél, hogy jelenleg mennyi CT és MR kerül lecserélésre, vagy újként beállításra ?
Ha 100 CT volt eddig az országban, akkor minek is még 50 ??
És ha itt van 150, akkor vajon hogyan tovább ?? Cseréljünk folyton, vagy vegyünk még a 500 lelkes kis falu háziorvosának is egyet ??
Bármibe bele lehet kötni !!!
Amikor az USA-ban éppen az ilyen gépi diagnosztizálások FÖLÖSLEGES használatát szeretnék lecsökkenteni ??? Mint minden ilyen nagyteljesítményű diagnosztikai szerkezet, NEM VESZÉLYTELEN. Ha csak a generált mágneses teret (MR-ben) nézzük 1-3 TESLA ( 10000-30000 Gauss), amikor a Föld mágneses tere 0,5 Gauss...

A dolgok párhuzamosan mennek.
Amikor az adatfelhő kerül előtérbe és a diskurzus központjába, attól még a háttérben ugyanúgy mennek a CT cserék. Csak azok nem szenzációsak, azok olyan elvártak, ezért aztán hamar felejtősek....
Másrészről: ha az informatikai fejlesztésre volt határidős EU-s támogatás, akkor nyilván azt kell megcsinálni, vagy nem lesz lehívható a pénz.... Akkor meg az lenne a baj, hogy az állam nem használta ki a lehetőségeket....
No, kössünk bele még valamibe.....

Szó se róla, lehet kritikát megfogalmazni, de amikor a hiányos információk alapján csak a rosszindulatú kötözködés van, az ellen nincs mit tenni.

élhetetlen 2017.11.05. 15:23:08

@John Nethem: Meddő a beszélgetés. „Nos akkor egyszerűen válaszolok: NINCS olyan ember a rendszerek mellett. Legalábbis előre , ilyen célzattal kiszemelt ember.”. De van. Vannak osztályok, amik az adatbázissal, a fejlesztésekkel is foglalkoznak. Egy csomó ember, akinek joga van lekérdezni, a lekérdezéseket elemezni, a főnökség elé terjeszteni, azok aztán dönthetnek, hogy mi legyen, de nincsen joguk változtatni az adatbázis tartalmán. És van két, három ember, akinek van írási, módosítási, törlési joga. Ezek azok az emberek, akiket ilyen célzattal kiszemeltek, és megkapták ezt a jogot. Az töröl, vagy beszúr, vagy módosít. Annyira nem tudsz meggyőző lenni, hogy a saját létezésemet kétségbe vonjam. Ezt csináltam tizenöt évig.
„Egyik oldalon a fölösleges pazarlás, a másik oldalon meg a sóherkodás”. Leírsz egy csomó normális dolgot, ami gond, viszont itt van a szerintem elfogadhatatlan érv: „sőt ha úgy adódik, több orvos is képes legyen arról KONZULTÁLNI akár azonnal is, amikor az egyik Londonban van, a másik Frankfurtban, a harmadik meg Szegeden.....”. Mi a gyakoribb, a nemzetközi konzultáció, vagy a kórházi fertőzés? Mire kellene költeni? De tényleg hagyjuk, nem jutunk közös nevezőre.
„hanem hogy nem kell közbeszerzés rá....”. Nem keresem elő, de nem biztos, hogy igazad van. A közbeszerzés kritériumát írták át úgy , hogy a börtöngyártó tudja teljesíteni, és az mintha nem tudná a nedvszívót, ezért nem feltétel.

Solo_ 2017.11.05. 15:43:07

Melyik rendszerre és melyik korszakra is emlékeztet a megfigyelősdi és nyilvántartósdi? Hmmm :P

John Nethem 2017.11.05. 15:44:54

@élhetetlen: Szóval rosszhiszeműen töröltél, módosítottál, beszúrtál....

"..Mi a gyakoribb, a nemzetközi konzultáció, vagy a kórházi fertőzés? Mire kellene költeni?.." VALAMENNYIRE !!!
Nem a konzultáció nemzetközisége a lényeg, hanem a konzultációra való azonnaliság, akár egy kórházon belül, ahol a telephelyek messze vannak egymástól. Meglepődnél, ha megtudnád, mennyi konzultáció van.....
A kórház egy veszélyes üzem. Egyértelmű, hogy annak megfelelően kellene viszonyulni az ottani körülményekhez.
A kórházi fertőzések NEM CSÖKKENÉSE (sőt emelkedése, évente kb. 800-al) sajnos legfőképpen a MULTIREZISZTENS (MRK) kórokozóknak tudható be.
Az emelkedés abból is adódik, hogy jóval több a mikrobiológiai vizsgálat, másrészről hibás és túlzott antibiotikumkezelések történnek...
Valóban, a higiéniás állapotok rosszabbak a kórházak többségében, mint voltak a kilencvenes években. A trend mindig az, hogy valahol fölhúznak egy új kórházat vagy totál fölújítanak egyet, kb 15-20 évig úgy ahogy elvan (kvázi LELAKJA), és sajnos gyorsabban amortizál, mint ahogy a szükséges karbantartásokat elvégeznék... persze mindig pénzhiányra hivatkozva......
A takarítószemélyzet létszámhiánya is drasztikus, aki van, az is utcáról szalajtott..... még a takarításról magáról sincs igazán fogalma, nem hogy egy kórházban hogyan is kellene....

Emlékszem, a kórháznak saját mosodája volt, saját dolgozókkal. Aztán valakik kiszervezték, hogy majd úgy jobb-szebb-hatékonyabb-olcsóbb lesz.... Hát egy frászt... A "beetetés" idejéig igen... Aztán minden szarabb-elmaradozó-bonyolultabb-drágább lett.....
Aztán megelégelte a kórházvezetés, és visszavették a mosodát saját hatáskörbe...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 15:58:52

@élhetetlen: "ött mindem hónapban az input, hogy a cafeteriából ki mennyit osztott erre a célra, tehát tudom, hogy mit írhattam volna át. "

Az lehet, csakhogy az én interfészeimen milliárdok mennek át.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 16:01:10

@John Nethem: "Viszont minél régebbi és szerteágazóbb egy rendszer, annál nehezebb lecserélni."

Lásd az USA atomrakéták indítói még System-36-osokon vannak 8 inches floppyval.
Valahogy nem nagyon rohannak "vindózra", vagy "linukszra" cserélni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 16:02:01

@John Nethem: Aki Java-t javasol, azt valószínűleg azonnal főbe lövik.

élhetetlen 2017.11.05. 16:02:05

@John Nethem: „Szóval rosszhiszeműen töröltél, módosítottál, beszúrtál....”. Ezt most hogy hoztad össze? Biztos, hogy nincs valami baj az agyaddal? Eddig is sok mindent félreértettél, félremagyaráztál, de ezt már azzal sem tudom magyarázni, hogy félreértettél valamit. Tizenöt éven keresztül rosszhiszeműen dolgoztam legálisan? Normális vagy? A többit hagyjuk.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 16:03:02

@Legeslegalja: "Minden ország, minden kormánya, minden fent leírt adathoz hozzáfér.
A felhő alapú tárolás, és módszer csak technikai változást hordoz magában."

Először értünk egyet.

élhetetlen 2017.11.05. 16:09:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: És? Csak a technikai lehetőségekről beszéltünk, nem pénzbeli nagyságrendről. Na, kedves zsenik, hagyjatok.

John Nethem 2017.11.05. 16:15:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: :-) Régi szép idők, amikor a Siemens 7235-ön a BS2000 ilyenről indult :-)

John Nethem 2017.11.05. 16:16:48

@élhetetlen: Ha nem rosszhiszeműen, akkor miért aggódsz ? Ha rosszhiszemű parancsra tetted jóhiszeműen, miért te aggódsz ?? :-) ?

John Nethem 2017.11.05. 16:38:34

Minél többet tudunk, annál jobban aggódhatunk....

Vajon elkapható az Alzheimer-kór? A kérdés már egy jó ideje vita tárgyát képezi, többen nem tartják elképzelhetetlennek, hogy a betegség vérátömlesztéssel vagy orvosi eszközök révén átadható lenne. Egy új tanulmány most kimutatta, hogy egerek esetében a vérkeringés összekapcsolásával sikerült átvinni egy egészséges rágcsálóba az agy megbetegedését előidéző fehérjéket.

élhetetlen 2017.11.05. 16:51:36

@John Nethem: Itt jön a kérdés, hogy képes vagy-e gondolkodni. Most miről beszélsz? Hol mondtam én, hogy aggódtam, vagy aggódom? Egyszerű példa, árvíz sújtotta terület, két hónapra töröljük a számláikat, ezzel segítünk, mert enélkül is van bajuk bőven. Ez felsőbb szintű döntés. Fizikailag én tudom megcsinálni, mert nekem van rá jogosultságom, nem a vezérigazgatónak. Hú, ez a „parancsra tettem?„. Mondj egy céget, ahol a beosztott azt csinál, amit akar, ahogy ő úgy gondolja, akár a cég ellenében is, mert amit csinál, azt nem parancsra teszi, pl. a központi döntés ellenében ő másnak ír jóvá, mert úgy látja helyesnek. Vitatkozni szoktunk, de, ha döntés születik, akkor parancsra tesszük, amit teszünk. Szóval továbbra is hülyeséget beszélsz, ami engem nem igazán érdekel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 16:52:20

@élhetetlen: Azé nem mind1 h megnézed h ki mit vett, kávét vagy szendvicset, vagy pár milliárd utalása mellett elteszed az "aprót".

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 16:53:53

@élhetetlen: " Egyszerű példa, árvíz sújtotta terület, két hónapra töröljük a számláikat, ezzel segítünk, mert enélkül is van bajuk bőven. "

Ööööö... ez miben is segít? Nesze, vak, egy púp a hátadra?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 16:55:07

@John Nethem: Az IML ment a floppyról, a renccer 2314-ről indult. Ha jól emléxem.

élhetetlen 2017.11.05. 17:24:50

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Na, végképp elvesztettem zsenialitásod fonalát. Ha valakinek elengednek két havi befizetendő számlát, az púp a hátára? „Nesze, vak, egy púp a hátadra?” Komoly tehertétel, ha két havi számlát elengednek, biztosan. Én úgy látom, hogy kis segítség ugyan, de segítség, nem egy újabb púp. Téged már nem értelek.

John Nethem 2017.11.05. 17:27:51

@élhetetlen: Én meg erre mondtam, HA az a "HA" nem lenne ott..... A mi történne, HA, az messze nem az, ami MEGTÖRTÉNT, MERT....

John Nethem 2017.11.05. 17:30:00

@élhetetlen: Egyébként a felhozott példád nem rosszhiszeműség, viszont hamar kilógna a lóláb....

Éhes Ió 2017.11.05. 17:34:24

@élhetetlen: Akkor nem törölted a számláját, hanem sztornóztad. Nem ugyanaz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.05. 17:35:18

@ÉhesIó: Te csak foglalkozz bircával! Én bankszámlára gondoltam.

John Nethem 2017.11.05. 17:43:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: No igen, a floppyn nem fért volna el :-) 512 KB volt talán a kapacitása...

élhetetlen 2017.11.05. 17:45:56

@John Nethem: Na, feladtam, mert össze nem válogatom, hogy mit jelent nálad a „HA”, és a nem tudom honnét kilógó lóláb.

élhetetlen 2017.11.05. 17:50:47

@ÉhesIó: Így igaz, de arról volt szó, hogy a tömeges sztornózást megteheti-e bármelyik ügyfélszolgálatos, vagy csak az erre feljogosított ember.

John Nethem 2017.11.05. 18:06:49

Amikor már az újságírás köszönő viszonyban sincs önmagával... Amikor már a SILÁNYSÁG, a FUNKCIONÁLIS ANALFABETIZMUS ugat vissza...

CÍM = "Orbán kitüntette azt a szaúdi herceget, akit most korrupció miatt tartóztattak le"

Magyar Érdemrend kitüntetést adott át még 2014-ben Orbán Viktor al-Valíd bin Talal Abdul-Aziz Al Szaúdnak, a Corvinus Egyetem pedig díszdoktorrá avatta. Ő nem csak azért érdekes figura, mert a világ 32. leggazdagabb embere, hanem azért is, mert éppen őrizetben van. Az olajmonarchia királyi családjához tartozó tizenegy azon hercegek egyike, akiket Szaúd-Arábiában őrizetbe vettek. Rajtuk kívül két minisztert és legalább harminc volt minisztert vettek őrizetbe, mindenkit a frissen létrehozott korrupcióellenes bizottság utasítására.
--------------------------

Érdekes módon a szavak külön külön mind igazak, csak éppen a CÍM IDŐREND sugallata teljesen más, mint a cikk tartalmáé.....

Ilyen alapon senki senkit ne tüntessen ki, senki semmilyen alapon ne kapjon semmit, mert majd 3-4-5-10 év múlva ez még mint a kapanyél, visszaüt.....
Szóval szégyen, ami ma a közéleti újságírásban folyik......

John Nethem 2017.11.05. 18:10:08

@élhetetlen: Én is megtehetnék bármit, de nem teszem meg. Ez jelenti a bizalmi állás lényegét.
Újra csak azt mondhatom, a MI LENNE HA nem kategória ahhoz képest, ami MEG IS TÖRTÉNT.

CSináltál-e olyat, hogy utasításra sztornóztál dolgokat vagy nem ??

élhetetlen 2017.11.05. 19:20:37

@John Nethem: Most már érdekelne, hogy szerinted mi a helyes? Vezetői döntés alapján sztornózni, vagy nem sztornózni a döntés ellenében? Tényleg nem értem, mi a szarról beszélsz. Ha te érted, miről beszélsz, akkor már írd le érthetően, hogy mi a véleményed! „CSináltál-e olyat, hogy utasításra sztornóztál dolgokat vagy nem ??„ Persze, minden árvíz után. De ez nem az a kérdés, hogy gyilkoltam-e parancsra. Mi van???
(„Én is megtehetnék bármit, de nem teszem meg.”. Mit nem teszel meg? A kommentváltás kezdetén még arról beszéltél, hogy senki nem tud direkben módosítani egy adatbázisban, most azzal jössz, hogy te is megtehetnél bármit. Nem vagy egy kicsit nevetséges?)

John Nethem 2017.11.05. 20:01:53

@élhetetlen: Nézd vissza, amiket írtam.
Arról írtam, hogy nincs olyan, hogy direkt azért tartanak ott embert, hogy belenyúlhasson az adatbázisokba, bármit tesznek, annak nyoma van. A nyom akkor is nyom, amikor eltűnik valami dolog, ami addig ott volt.... Aztán ott vannak még a mentések és egyéb dolgok. Szóval MINDENNEK NYOMA van valamilyen formában....

No de tényleg hagyjuk....

élhetetlen 2017.11.05. 21:45:56

@John Nethem: Nézd vissza te, hogy mit írtam. Vannak emberek, akiknek joguk van belenyúlni az adatbázisba, és soha nem mondtam, hogy ennek nincs nyoma. Sőt azt sem mondtam, hogy csak ezért tarják őket. Azt mondtam, hogy csak pár embernek van ilyen joga. Te hadoválsz össze-vissza. Hogy jön egy eldöntött jóváírás a mentésekhez? Tényleg nem érted, hogy nem tudod, miről beszélsz? Kérdezel valamit: „CSináltál-e olyat, hogy utasításra sztornóztál dolgokat vagy nem ??„. Válasz: Persze, minden árvíz után. Kérdezem, mi a baj ezzel? Válaszod: „Szóval MINDENNEK NYOMA van valamilyen formában.... „ . Mire válaszoltál? Ki mondta, hogy nincs nyoma, már a munka megrendelése is nyom. Miről beszélsz? És úgy csinálsz, mintha valami általam nem ismert tudás birtokában lennél, pedig nem. Na, ennyi.
süti beállítások módosítása