B1 blogcsalád



Az EU eddig is segítette a magyar határvédelmet, ha a Fidesz lehazudja, akkor is

2017. szeptember 03. - ashwood

Rogán végre elismerte: az uniós kvótaper miatt követelik Brüsszeltől a határra felhúzott kerítés árát. A kormány igyekszik úgy csinálni, mintha az EU eddig nem segítette volna Magyarországot a menekültválságban.

Előre igyekszik beárazni a fidesz a 6-i, uniós bírósági döntést a kvótaperben. A legvalószínűbb, hogy a testület elmarasztalja majd Magyarországot és Szlovákiát, amiért nem hajlandóak a kvóták szerint rájuk jutó menekültek kérelmét elbírálni - befogadásról ugyanis szó sincs, Magyarországnak joga lenne mind az 1294 kérelmet elutasítani.

A perrel kapcsolatban vasárnap Rogán Antal propagandaminiszter kijelentette: nem jogi, hanem politikai döntést hoz majd szerinte a bíróság. (Ez lényegében értelmetlen kijelentés, hisz egy bíróság kizárólag jogi döntést képes hozni a meglévő jogszabályok alapján - de a kormány majd ezzel a szöveggel akarja igazolni, hogy miért nem tartja be a bírósági ítéletet.) Rogán emellett végre elismerte, hogy az egész pénzkövetelősdi a per miatt van: ha a bíróságon számon kérik Magyarországon a szolidaritást, akkor "nekünk is ki kell mondani: a szolidaritásnak van az a fajtája, amikor egy tagállam védelmezi az összes többit", és Brüsszelnek - a többi tagország nevében - ebből is ki kell vennie a részét.

A valóság azonban az, hogy az Európai Bizottság nagyjából 100 millió euró értékben már eddig is nyújtott pénzügyi támogatást Magyarországnak a külső határok és a migráció kezeléséhez. Sőt, Orbán levele fordítva sült el, amikor az Európai Bizottság szóvivője kijelentette: „Konstatáljuk, hogy Magyarország most elismeri, hogy az Európai Unió fontos elve a szolidaritás, és értékesnek tartja azt a támogatást, amit az Unió a közös érdekek védelméhez tud nyújtani. … ez nem egy étlap, ahonnan választani lehet egy fogást a határőrizetre, és visszautasítani, amikor a közösen elfogadott menekültelosztási döntéseknek való megfelelésről van szó”.

A Bizottság egyébként 2014 és 2020 közötti időszakra 93,4 millió eurót, a sürgősségi alapból pedig további 6,7 millió eurót bocsát Magyarország rendelkezésére a külső határok védelmére és a migráció szabályozására.

Emellett az európai határ- és partvédelmi ügynökség 18 tisztet vezényelt a magyar-szerb határ megfigyelésére a magyar hatóságokkal kötött megállapodással összhangban. 2015-ben kért – és kapott – Magyarország az EU polgárvédelmi mechanizmusából támogatást, hogy könnyebben megbirkózhasson az erős migrációs nyomással.

Vagyis egyáltalán nem igaz, hogy eddig nem segített pénzzel, tudással és szakemberrel az EU.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr7712800838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2017.09.04. 11:51:27

@közösperonos átszállás:
Nem is őket kellett hogy eltántorítsa, hanem a horvátokat - akik akkor még a nagyeszű szocdem minielnökükkel ott fikázták a magyarokat a kerítésért.
...mert így megkapták Dublini szerződéses országként őket.
...utána hamar rájöttek, hiába furikázzák is a magyar határhoz transfernek, ha a németek megunják a szállítmányokat, akkor ők kapják majd vissza, mint első EU-s országként regisztrálók.

...na azóta ott is van határzár. (...persze mehetnének a románok felé is, de azok tanultak az esetből, ők lőnek...)

csobi2011 2017.09.04. 11:51:41

@morpho: Meglepett a kulturált válaszod. A lényeg az, hogy én nem látom ennyire sötéten az ország állapotát. Ha valaki veszi a fáradságot és tanul, esetleg még idegen nyelveken is beszél, az előtt sosem nyílt még akkora lehetőség a boldogulásra mint most. Én Budapesten dolgozó 38 éves diplomás, és angolul felsőfokú szinten beszélő ember vagyok. És egyszerűen ez a tapasztalatom. Néhány évvel ezelőtt (természetesen a világgazdasági válságnak is köszönhetően) nem ezt mondtam volna. De most becsületes munkával és természetesen megfelelő iskolázottsággal és tapasztalattal korrekt bért lehet keresni és nem mennék semmiképp külföldre (mondom ezt úgy, hogy több mint 9 hónapot éltem Angliában néhány évvel ezelőtt). Szóval ezért nem szeretem azt, aki egyszerűen leszarozza ezt az országot. Én látok olyan előremutató dolgokat, ami alapján azt gondolom, hogy ebben az országban is lehet boldogulni. Természetesen aki nem hajlandó tanulni, nem hajlandó dolgozni, csak a mannát várja, annak mindig is rossz lesz itt.

morpho 2017.09.04. 11:51:48

@Cicmen.: Én senkit sem fogok imádni. Ateista lettem.

konrada 2017.09.04. 11:52:29

@morpho:
Ja. Válasz volt arra az ökörségre, mely szerint Magyarországban 0 db migráns van...;)

Cicmen. 2017.09.04. 11:55:52

@morpho: A sztori szempontjából lényegtelen amit leírtál. Magyarország hülyeséget csinált. Ez volt a lényeg.

Az igazság szempontjából nincs lényegtelen ! Magyarország meg sokkal előbb hülyesége csinált, viszont a környező, "testéből" keletkezett országok továbbra is a vesztére törtek és az egyetlen alternatíva Németország szövetsége volt semmi más és azután már minden ebből következett!
A történelem kényes dolog, csak következetesen, minden szempontot tekintetbe véve lehetséges helyes következtetést levonni!

morpho 2017.09.04. 12:00:20

@csobi2011: Értelmes felvetésekre mindig kulturáltan válaszolok. Elmondom miért tartom szar helynek Magyarországot:
-nem működik az egészségügy
-nem működik az oktatás
-az emberek kirekesztőek és rasszisták
-a kormány tudatos gyűlöletkampányt folytat
-felszámolták a fékek és ellensúlyok rendszerét, a kormány a gyakorlatban leválthatatlan.
-nem lehet szakembereket találni(vizes, gázos, burkoló, takarító, stb) mert elmentek.
-az EU tagság lényegét a magyarok nem értik, mert senki nem magyarázta el nekik, meg se próbálták
-írjak még?

morpho 2017.09.04. 12:02:39

@Cicmen.: Nem történelmi szempontok vezéreltek. Olvasd már vissza, honnan indult ez az egész USA ügy!

morpho 2017.09.04. 12:04:58

@Cicmen.: A második komment felülről. Akire reagáltam, azt sajna közben kikúrták, de így is érteni fogod!

Cicmen. 2017.09.04. 12:06:03

@morpho: Olvasd már vissza, honnan indult ez az egész USA ügy!

Nem! Páran olyanokat írtak, amit nem szeretnék véletlenül mégegyszer elolvasni! Inkább hagyjuk!

Singerkém 2017.09.04. 12:10:09

@morpho: Gyere olvasgass egy kicsit!
Bár gondolom szerinted ő (a bajor miniszterelnök) is náci....

gondola.hu/cikkek/107040-Kiallt_Orban_Viktor_mellett_a_bajor_kormanyfo.html

Singerkém 2017.09.04. 12:10:48

@morpho: "Ja még valami a brigádnak. Abba belekötni, hogy nem megtámadtuk az USA-t, hanem "csak" hadat üzentünk, a vége az lett, hogy amerikaiak bombázták Magyarországot. Ti tényleg ennyire hülyék vagytok? "

Ilyent én hol írtam?

Tom66 2017.09.04. 12:11:31

@morpho: Ami magyar az csak rossz lehet, és nyilván elmúlt évtizedekben minden tökéletesen működött, és persze nálad a bölcsek köve is.

morpho 2017.09.04. 12:14:16

@Tom66: Ez hülyeség. Nincs kedvem felsorolást tartani a gulyástól a Rubik kockáig, Bartóktól Kertészig. Bocs.

Cicmen. 2017.09.04. 12:17:41

@morpho: Nincs kedvem felsorolást tartani a gulyástól a Rubik kockáig, Bartóktól Kertészig. Bocs.

A Bartók Kertész páros kicsit fájt! :D

Tom66 2017.09.04. 12:23:51

@morpho: Köszönöm, legalább valamiben egyetértünk.

2017.09.04. 12:29:47

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:

"nehogy már bejöjjön valaki aztán némi szaporodással meglassítsa a magyarok kihalását"

Irgalmatlan nagy barom vagy.

n3spr3ss0 2017.09.04. 12:31:04

@csobi2011: Igazad van, nem kérünk a migránsokból, csak a pénzből a semmiért. Mert ezt az állatkerti kerítést senki sem kérte, de valamivel ki kellett tömni a térdig érő zsebeket.

morpho 2017.09.04. 12:32:12

@Cicmen.: Antiszemitákkal nincs dolgom.

morpho 2017.09.04. 12:33:40

@Singerkém: Nem volt kedvem mindenkinek egyenként válaszolni. Akinek nem inge...

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.04. 12:46:38

@konrada: "ökörségre, mely szerint Magyarországban 0 db migráns van"

Persze, hogy ökörség. Arogán vagy húszezret betelepített.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.04. 12:47:40

@Gaspen: Ökörnek nevezted azt, aki növelné a populációt.

Laciii 2017.09.04. 12:50:24

@szilmi: Sokan örülnek a kerítésnek akiknek az otthoni kiskertjét letarolták a migrik. Ha tényleg érdekelnek a vidéki szegény emberek néha figyelj oda rájuk, hogy mi van velük _valójában_.

2017.09.04. 12:51:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Olvasd már el azt a hozzászólást teljes terjedelmében. Kösz.

közösperonos átszállás 2017.09.04. 12:57:07

@Cicmen.: "viszont a környező, "testéből" keletkezett országok"

Egyetlen ilyen van (Szlovákia), és azért az messze van a "környező"-től. :-)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.04. 12:57:25

@morpho: Itt csak a hülye marad. Meg az orosz kémek, akiket pont ezért fizetnek.

konrada 2017.09.04. 13:09:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Na például.
...akkor ebben megegegyeztünk, az előzmény hülyeséggel akarta védeni a védhetetlent.;)

chrisred 2017.09.04. 13:11:54

@Laciii: És az állam nem fizetett kártérítést? Pedig csak egy kicsit kellett volna lecsippenteni a Pasa parki haverok hasznából.

$pi$ 2017.09.04. 13:31:13

@morpho: "Abba belekötni, hogy nem megtámadtuk az USA-t, hanem "csak" hadat üzentünk"

nem kötöttem beléd, csak jeleztem, hogy nem mondasz igazat. lopakodó hazugság, mindig, minden mondatban egy kicsit távolodni az igazságtól míg végül sikerül teljesen elrugaszkodni a valóságtól.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.04. 13:37:19

@$pi$: "egy kicsit távolodni az igazságtól"

Milyen jó neked, hogy ilyen problémád nem lehet. Egyből az ordas hazugságokat nyomod.

$pi$ 2017.09.04. 13:38:14

@Peetee: "Engem zavar a szomszédom kertjében lévő zöld gyep, ezért elhívom a haveromat, hogy építsen nekem 5méter magas kerítést"

Ha ilyen nonszensz az, hogy az eu pénzt adjon a határvédelemért, akkor 2015-ben miért adtak? Igazából van ám egy szerződésünk velük, ami alapján védjük az eu határait, hogy a belső országoknak ne kelljen a határőrizetre költeni. Akkor?

Nagyon úgy néz ki, hogy a történelem ismétli magát: a török időkben is védtük európa határait, akkor is csak megvetést és lenézést kaptunk érte cserébe. Talán csak annyi az új, hogy most már belföldön is vannak olyanok, akik megvetik és gyűlölik a hazájukat azért, mert védi a határokat.

$pi$ 2017.09.04. 13:39:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Egyből az ordas hazugságokat nyomod. "

Van egy régi jó erkölcsi alapvetés: ha másokat vádolsz, akkor bizonyítani is illik, különben semmirekellő vagy.

közösperonos átszállás 2017.09.04. 13:41:46

@$pi$: "nem kötöttem beléd, csak jeleztem, hogy nem mondasz igazat. "

Most te hazudsz, sőt, te most tényleg hazudsz. :-) Ugyanis azt mondtad, hogy hazudik, ami amellett, hogy nem mond igazat a másik, azt is jelenti, hogy _szándékosan_ nem mond igazat. Ha ugyanis véletlenül nem mond igazat, akkor ún. "téved".

Az meg egyértelmű, hogy a "hazudsz!"-ot úgy interpretálni később, hogy "csak jeleztem, hogy nem mondasz igazat", hazugság. :-)

közösperonos átszállás 2017.09.04. 13:44:23

@konrada: Ebből hogy jön ki, hogy most akkor megvédtük az EU-t a kerítéssel? A "...mert ezzel rászorítottuk őket, hogy szorítsák rá amazokat, és végülis így tulajdonképpen" nekem nem tűnik igennek.

közösperonos átszállás 2017.09.04. 13:45:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Persze, hogy ökörség. Arogán vagy húszezret betelepített. "

Nem beszélve az Erdélyből, Partiumból, Vajdaságból, Felvidékről áttelepülő magyarokról. :-)

morpho 2017.09.04. 13:49:35

@$pi$: Abba most nem mennék bele, hogy te egy narancskullancs vagy és összevissza hazudozol, de a kommentednek nincs lényegi tartalma a baszkuráláson kívül, ezért már túl is reagáltam. Asszem.

chrisred 2017.09.04. 13:52:03

@$pi$: Valóban ismétli magát a történelem. Az ország vezetői a bizonságos távolban próbálják egész Európától begyűjteni a dohányt, amit aztán a birtokaikra fordítanak. Miközben a végvári vitézek fagyban-esőben nonstop sátraznak a határnál, eszik a romlott kaját és hiába próbálják elszámoltatni a túlóráikat.

csobi2011 2017.09.04. 13:54:47

@morpho: szerintem szemléletbeli különbség van köztünk.
Szerintem az egészségügy működik csak nem jól (Több családtagom életét is megmentette ez a nem működő egészségügy az elmúlt években. Természetesen tudom, hogy ez elsősorban az ott dolgozók kitartásán múlott és nem a kormányon). De mióta én élek, sosem működött jól. Nem a mostani kormány nyakába varrom.
Az oktatás működik, két gyermekem is általános iskolába jár. Természetesen nem tökéletesen működik de a romlás nem most kezdődött, hanem kb. a rendszerváltás után.
A fékek és ellensúlyokról, csak annyit, hogy még a korábbi választási rendszerben kapott kétharmadot a választóktól a kormány. Csak él a hatalommal, mire a balfék ballibek nem voltak képesek. Semmilyen törvénytelenséget nem követ el, csak a jogszabályok adta lehetőségekkel él.
A jelenlegi kormány igen is leváltható. Csak akarat kell hozzá. Sőt a jelenlegi választási rendszer még kedvez is annak, hogy minimális előnnyel nagy többséget szerezzen valamelyik párt. A győztes mindent visz elv alapján. Ami számos nagy múltú demokráciában is így van.
Szóval az általad felvázolt dolgok mind csak olyanok, amelyek a politikai nézőponttól, beállítottságtól függnek. Nem látok köztük egyetlen eredendő bűnt sem.

közösperonos átszállás 2017.09.04. 13:58:18

@Cicmen.: " és az egyetlen alternatíva Németország szövetsége volt semmi más"

Egyébként ez sem igaz, de hát ez köztudott. Csehország már megszűnt, a maradék Szlovákia Hitler szövetségese (meg egyáltalán, nézzünk már rá a térképre, ki retteg itt kitől), Jugoszlávia szóval érted, és készül a román-magyar háború. Ezt a németek nem olyan nagyon akarták (érthető), így jöttek döntőbíróskodni, de volt választásunk.

2017.09.04. 14:00:31

@közösperonos átszállás: "Actually, a faszt. Kéne erről valami adat, mert attól, hogy a menekültek a horvát határ felé kerülnek, még nem szublimáltak automatice.

Jó, akkor a kedvedért építünk körbe Európa körül... a saját fennhatóságunk alá eső területen megtettük, amit lehetett (jókora ellenszélben, szokás szerint) Szerinted mi többet lehet még ebben az ügyben lépnünk? Ha majd mindenki így vagy jobban védi a saját határait, akkor nézzük meg, mennyit is ér a kerítés.

csobi2011 2017.09.04. 14:00:45

@n3spr3ss0: Látom nagyon tájékozott vagy. A kerítést a Magyar Honvédség építette. A kerítés fő elemeit, mint a drótfonat, a Büntetés Végrehajtás Országos Parancsnoksága adta (azaz a rabok készítették). A kerítés őrzését a honvédség és a rendőrség állománya hajtja végre. Természetesen ettől még rengeteg pénzbe kerül a dolog, de hogy kinek a zsebét tömték ki, azt majd gondolom te megírod.

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 14:04:58

@chrisred: azt azért érzed te is, hogy eléggé erőltetett Pearl Harbour lebombázásával igazolni azt, hogy Magyarország megtámadta az USA-t :)

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 14:08:17

@chrisred: "Főbb célok:"

Ne ilyen bullshithalmazt pakolj ide hanem azokat a migránsbeáramlást megállító EU cselekvési terveket amiket Orvbángeci megakadályozott.

Cicmen. 2017.09.04. 14:12:52

@morpho: Antiszemitákkal nincs dolgom.

Ha nem válaszolsz a továbbiakban azt túl fogom élni, mindenesetre az antiszemitát visszautasítom! Van bőven zeneszerzőnk, írónk, erre pont ezeket hozod fel! Ráadásul Bartók zenéje brutál szar szerintem, hallgassa aki akarja, Kertész meg egy közepes író semmi egyéb és ő még deklarálta is hogy nem magyar!
Az egészért nem is szóltam volna, csak valamelyik szarházi azt mondta hogy ha kivonnák a zsidó kultúrát akkor a barackpálinka meg a fokos maradna (vagy valami ilyen) hát az apjuk f.szát! Azonkívül arra nem ugrott senki hogy hungarofóbia, úgyhogy le lehet kopni! Amúgy a Demjént nagyon bírom, meg még vannak, de csak aki tényleg felmutat valamit és amúgy is normális, annál nekem mindegy hogy micsoda!

chrisred 2017.09.04. 14:17:00

@eßemfaßom meg áll: Mármint a megakadályozott, ezért nem létező cselekvési terveket? Neked sem a vaslogika az erősséged. :)

chrisred 2017.09.04. 14:20:21

@csobi2011: Mi köze a fékek és ellensúlyok rendszerének a választásokhoz?

Cicmen. 2017.09.04. 14:20:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Itt csak a hülye marad. Meg az orosz kémek, akiket pont ezért fizetnek.

Ja! Balalajka van náluk, arról lehet megismerni! Meg ha azt kiáltod,"Vigyázz itt a KGB!" összerezzen! Meg platós Zil-lel járnak! Meg.......

morpho 2017.09.04. 14:22:55

@Cicmen.: Én meg a Demjént nem bírom, mert szar. Disznósajtból van a hold. Ez van.

konrada 2017.09.04. 14:23:15

@közösperonos átszállás:
...biztosan volt olyan beírásod is, amelyben azt kérdezted, hogyan védtük meg Európát a kerítéssel, de én speciel arra válaszoltam, amelyben azt kérdezted, hogyan tántorítja el a menekülteket Európába jövéstől,
ezt: "Nem is őket kellett hogy eltántorítsa, hanem a horvátokat "
mert ezzel alapvetően töredékére csökkent a balkáni útvonal.
...a többi útvonalat meg azoknak kell levédeni, akiket érint. Nem nekünk kell leállítani az NGO-nak álcázott csempészhajókat, ha a tengeri határokkal rendelkezőknek ez jó üzlet.... (Ti. ez valóban csak áthárítás. Olyasmi, mint amikor megtiltja egy bolt, egy étterem, vagy egy házi gazda a dohányzást. Aki szívni akar, az szívhat, de ne ott tegye, ahol nem akarnak vele együtt lenni a büdösben ...)

morpho 2017.09.04. 14:24:08

@Cicmen.: Egyébként nem szoktam a származást mérlegelni, mert hülyeség. Kit érdekel???

morpho 2017.09.04. 14:30:05

@csobi2011: A kormányzati felelősség hol marad??? A mostani! Az előzőn meg az azt megelőzőn is számon lehet kérni, de a jelen valahogy fontosabbnak tűnik.
Egyébként meg eddig ez nem így volt. Azt nem nevezném a szocik hülyeségének, hogy Horn nem élt vissza a 4/5-ös többségével. Orbán viszont meghekkelte a 98-as rendszerváltást. Korábban azért nem neveztek ki főügyészeket, meg alkotmánybírákat százmillió évre. Korábban a tévétestület meg a választási bizottság nem egypárti volt. korábban nem írtak egypárti alkotmányt és választási rendszert. Ez nem hatalommal visszaélés? Nem a demokratikus fékek és ellensúlyok kikapcsolása? Mert ha nem akkor mi? Csak kérdezem.

Singerkém 2017.09.04. 14:35:35

@morpho: Ja, rendben. És olvasgattál?

Singerkém 2017.09.04. 14:37:01

@n3spr3ss0: Csak olyan 87% ért egyet vele. Tényleg senki nem kérte. Szállj ki a nagy demokrata elefántcsont-toronyból! :-)

konrada 2017.09.04. 14:37:10

@$pi$:
...egyébként meg - ha már idekeveredett a téma: tök mindegy volt, hogy hadat üzent-e Magyarország az USA-nak, mert nem azért bombázták meg, hanem azért, mert megszállt terület volt, és így hadicélpont, mint ahogyan a megszállt Hollandia, vagy Franciaország...

Aki meg nem hiszi, nézze meg, mikor dobták le az első bombát célzott támadással az USAF gépei magyar területekre.

Cicmen. 2017.09.04. 14:40:22

@morpho: : Én meg a Demjént nem bírom, mert szar. Disznósajtból van a hold. Ez van.

Akkor ecsém antiszemita vagy, tiszta sor! Meg szidod a disznókat? Te akkor akár egy muszlim terrorista is lehetsz!

csobi2011 2017.09.04. 14:41:27

@chrisred: A választásoknak az a köze a fékek és ellensúlyok rendszeréhez, hogy a magyar választók hatalmazták fel a kormányt arra, hogy kétharmaddal ezeket a dolgokat megváltoztathassa. A magyarok gyökeres változást akartak a korábbi tugyi-mutyi kormányzás után. A fidesz élt ezzel a felhatalmazással. A magyar választóknak pedig joguk van elküldeni ezt a kormányt, ha nem tetszik nekik ami itt folyik. De én csak azt látom, hogy 7 év kormányzás után a fidesz torony magasan vezet népszerűségben (40-45%-on áll a biztos pártválasztóknál), aminek semmi köze a választási rendszerhez. A fidesz a legnépszerűbb párt és bármilyen választási rendszerben nyerne, csak a mértéke lehet kétséges. Ezt nem akarják itt sokan megérteni.

Cicmen. 2017.09.04. 14:42:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: @Gaspen: Neked miért öröm, hogy kihalnak a magyarok?

Bisztos koporsókészítő!

Cicmen. 2017.09.04. 14:45:15

@morpho: Horn nem élt vissza a 4/5-ös többségével.

Csak elprivatizálták az országot! Minő önmérséklet!

Cicmen. 2017.09.04. 14:47:16

@morpho: Egyébként nem szoktam a származást mérlegelni, mert hülyeség.

Azért kannibáltól ne fogadj el ebédmeghívást!

konrada 2017.09.04. 14:50:44

@csobi2011:
...azért bármilyenben nem:
Egy németben, vagy olaszban például nagykoalicióra kényszerülne.
...ami a németben még csak-csak működik, de például az olaszoknál átlagban évnél kisebb periodust tölt ki egy kormány, mióta ez a rendszer van, és speciel a görögöknek meg pont a németek ajánlották hogy változtassák meg a "győztes visz mindent" modellre, mert az állandó kormányváltság az olaszoknak sem tett jót, a görögöket meg csődbe vitte.

A többihez képest meg a magyar a kettő között félúton van: egy francia, angol, usa modellhez képest a az ilyen arányú győzelemnél kevesebbet visz a győztes párt....

csobi2011 2017.09.04. 14:52:17

@morpho: A véleményem szerint az MSZP történelmi hibát követett el akkor. Egyrészt nem szabad lett volna bevenni az SZDSZ-t a kormányba, hisz amúgy is megvolt a többsége, a kétharmaddal meg amúgy sem élt, ahogy te is írod. Számos baloldali szavazó érezte azt, hogy elárulták. Ő a baloldalra szavazott és mégis liberális program kezdett megvalósulni. Szerintem a mai MSZP legnagyobb hibája is az, hogy nem balodali. Minden magát demokratikus ellenzékinek mondó párt középen helyezkedik (liberális dumával), és nem veszik észre, hogy kb. 20 %-on próbálnak osztozkodni és persze szeretnék megnyerni a választásokat. És persze nem értik, hogy miért nincs támogatottságuk vidéken. Na mindegy. Csak azt akartam írni, hogy amikor a 98-as kormánnyal jössz én azt pont rossz kormányzásnak tartom. Szerintem akkor az MSZP-nek kellett volna egy határozott baloldali programot végrehajtania (erre kapták a felhatalmazást) ennek ellenére lepaktáltak az SZDSZ-el a többi meg történelem. Én nem azért szavazok 4 évente egy pártra, hogy titkos cigifüstös szobákban alkudozzanak a megnyert választások utan, hanem azért, hogy határozottan hajtsák végre a programjukat. Ha nem tetszik, majd 4 év múlva leválthatóak. Számomra ez a demokrácia. Az a tugyi-mutyi bénázás amit az MSZP-SZDSZ számtalanszor bemutatott az számomra inkább taszító.

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 14:54:42

@chrisred: akkor minek írtad ezt a kommentet:

" Jó lenne ezt tisztázni végre. Fizikai támadást magyar erők valóban nem hajtottak végre az Egyesült Államok ellen. De két évvel korábban csatlakoztunk a háromhatalmi egyezményhez, és így szövetségesek lettünk Japánnal. Ők viszont tényleg megtámadták az amcsikat, mi meg a németekkel és az olaszokkal együtt csatlakoztunk hozzájuk azzal, hogy hadat üzentünk. "

Mindenki tanult törit az áltisk-ban

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 14:57:21

@morpho: "Horn nem élt vissza a 4/5-ös többségével"

Hogy is volt a választási törvény átírása saját szájízre pár hónappal az önkormányzati választások előtt?

Cicmen. 2017.09.04. 14:58:22

@csobi2011: Egyrészt nem szabad lett volna bevenni az SZDSZ-t a kormányba,

Horn nyilatkozta erről anno, hgy "külföldi barátaink kérték" !
Egy MDF-es pedig az akkori kormányalakításuknál Mark Palmer kapacitálását említette, hogy vegyék be az SZDSZ-t. Képben vagy?

morpho 2017.09.04. 15:01:14

@Singerkém: persze. Egy ember kiáll mellette, vagy kettő, de mi van a maradék huszonöttel, aki meg nem? Itt valami nem kerek. Hitlert is támogatta néhány politikus. Legalább is eleinte...

@Cicmen.: Bocs, de elmeroggyant faszságokra nem reagálok ennél jobban. Már ez is túl sok volt!

morpho 2017.09.04. 15:08:11

@eßemfaßom meg áll:
Arra gondolsz, amit a fidesz is megszavazott?

chrisred 2017.09.04. 15:10:55

@eßemfaßom meg áll: Ez az utóbbi nem tűnt fel a hozzászólásokból. Azért írtam, mert mindenki összevissza dobálózott a szavakkal, de a lényeg kimaradt.

Cicmen. 2017.09.04. 15:11:12

@morpho: : Bocs, de elmeroggyant faszságokra nem reagálok ennél jobban. Már ez is túl sok volt!

Nem ez volt a benyomásom, de sebaj tévedni emberi dolog!

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 15:18:19

@morpho: Biztos vagy benne, hogy megszavazta?

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 15:19:24

@chrisred: mármint arra gondolsz, hogy van aki szerint egy hadüzenet az támadás? Igazad lehet

chrisred 2017.09.04. 15:22:35

@csobi2011: Vagyis ha a választók többsége túlzott hatalmat ad egy politikai erő kezébe, akkor azt felhatalmazásnak kell tekinteni arra, hogy az a politikai erő egyeduralmat építhet ki?

chrisred 2017.09.04. 15:25:07

@eßemfaßom meg áll: Nem. Arra gondolok, hogy egy megtámadott országnak küldött hadüzenet azt jelenti, hogy az ország a támadó mellé állt, ha másképp nem, de diplomáciai szempontból.

morpho 2017.09.04. 15:33:34

@eßemfaßom meg áll: Nézz utána! Egyébként tudod mit írtál le te nagyon hülye? Azt hogy Orbán visszaélt a kétharmados többségével. Egyetértünk.

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 15:53:53

@morpho: Utánanéztem

magyarnarancs.hu/nekrolog/kutyabol-szalonna-85402

"1994 nyarán, az önkormányzati és önkormányzati választási törvény módosításakor a két koalíciós párt még érvényesítette a maga kétharmadát. Az előterjesztő Kuncze Gábor, miután az ellenzéki pártok kihátráltak a tervezett megegyezésből, szívesen visszavonta volna a módosítást, de Horn úgy döntött, hogy fenntartják a törvényjavaslatot, s azt meg is szavazták. "

De ha te tudsz valami ennél pontosabbat...

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 15:56:51

@chrisred: a "veled vagyunk Oszi" bekiabálása meg Oszi ellenfelének a tökönrugása között van egy kis különbség. Kb annyi mint a hadüzenet meg a támadás között.

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 15:58:45

@chrisred: "hogy az a politikai erő egyeduralmat építhet ki? "
Hát olyan ritkán szokott lenni, hogy a győztes párt(ok) nem a saját hatalmukat építik ki /erősítik meg hanem az ellenzékét.

közösperonos átszállás 2017.09.04. 16:01:07

@Dorottya Veres: "a saját fennhatóságunk alá eső területen megtettük, amit lehetett"

Ez amúgy amellett, hogy nem igaz, témaváltás is: az állításod az volt (meg sokaké sok helyen), hogy a kerítéssel védjük az EU-t a migráncsterroristáktól. Az ilyen bonyolult dolgoktól általában _rendszerek_ tudják megvédeni a bárkit is, amelynek lehet ugyan egy eleme egy 150 km hosszú kerítés, de önmagában szart se ér, tehát önmagában ezzel senkit nem lehet megvédeni semmitől.

Még egyszer: én nem a kerítés ellen vagyok, én a kapkodós, hirtelenkedős intézkedések ellen vagyok. Ha visszaemlékszel, a kerítés sem egy erőteljes, határozott, ámde átgondolt és (céljához képest) humanitáriusan megvalósított lépés volt, hanem egy hirtelen felindulás gyorsan összerittyentett, ahogy-esik-úgy-puffan, túlárazott és részleteiben átgondolatlan izé volt. A hirtelen felindulásból összerittyentett, ahogy-esik-úgy-puffan, túlárazott és részleteiben átgondolatlan izék ellen vagyok, milyen kár, hogy ez a Fidesz-kormányzás alapvető jellemvonása.

(És nem, menekültügyben a Fidesz határozott sem volt. Egy határozott kormány nem engedi, hogy gyalogosok akármilyen csoportja akár egy nagyobb városi teret, akár egy autópályát eltorlaszoljon, mert éppen akkor ott akar menetelni. A Fidesz-kormány mindezt engedte, mert hónapokig fingja se volt, mit is csináljon, úgyhogy alapvetően nem csinált semmit.)

morpho 2017.09.04. 16:02:17

@eßemfaßom meg áll: A parlamenti jegyzőkönyvet javaslom.

közösperonos átszállás 2017.09.04. 16:04:02

@morpho: "Azt nem nevezném a szocik hülyeségének, hogy Horn nem élt vissza a 4/5-ös többségével."

Tegyük még hozzá, hogy habár a választási törvényt átírni nem lehetett egyszerű többséggel, a körzethatárokat átrajzolgatni bizony lehetett volna, mégse tette se Megyó, se Fletó, se Gordó (bocs).

chrisred 2017.09.04. 16:05:12

@eßemfaßom meg áll: Viszont ha a győztes politikai erő csak kis többséget szerez, akkor inkább az ellenzéket szokta támogatni? Nem értem a közbevetést, valószínűleg kiollóztál valamit a teljes mondatból, ami külön nem értelmezhető.

közösperonos átszállás 2017.09.04. 16:05:29

@Cicmen.: "a barackpálinka meg a fokos maradna"

Fütyülős barack és bőgatya, szívesen. :-)

morpho 2017.09.04. 16:06:33

@közösperonos átszállás: Szerintem a választási törvény is kétharmados, de a fent említett figurák demokraták voltak. Horn esetében mindig meglepődöm ezen, de mégis.

közösperonos átszállás 2017.09.04. 16:08:37

@csobi2011: " De én csak azt látom, hogy 7 év kormányzás után a fidesz torony magasan vezet népszerűségben (40-45%-on áll a biztos pártválasztóknál), aminek semmi köze a választási rendszerhez. "

A magukra szabott választási rendszerben nyertek 2/3-dal 2014-ben, és emiatt "folytathatták" (emlékszel, a programjuk is ennyi volt). És mivel a kétharmaddal tudták a médiabirodalmukat összehozni (meg a többit legyalulni), ami visszahat a népszerűségükre... na, látod, van itt összefüggés.

chrisred 2017.09.04. 16:09:07

@morpho: Neki 1994-ben muszáj volt annak látszani.

közösperonos átszállás 2017.09.04. 16:09:48

@eßemfaßom meg áll: "
Hogy is volt a választási törvény átírása saját szájízre pár hónappal az önkormányzati választások előtt? "

2010-ben, szívesen.

morpho 2017.09.04. 16:11:03

@chrisred: Valszeg igazad van, de az ok lényegtelen.

közösperonos átszállás 2017.09.04. 16:17:16

@konrada: "A többihez képest meg a magyar a kettő között félúton van: egy francia, angol, usa modellhez képest a az ilyen arányú győzelemnél kevesebbet visz a győztes párt.... "

Viszont az 1990-2010-es rendszerhez képest többet, sokkal-sokkal többet. (Töredékszavazat a győztesnek is, egyfordulós választás a korábbi kétfordulós helyett.) Vagy ott van a külföldiek szavazási módja: kettős állampolgárok levélben, ahogy akarják, amit majd a végén bemondásra el kell hinni a fideszeseknek, vs. magyar nyugatra migrálók a fővárosi magyar követségen, 8-tól 8:15-ig. Ez utóbbiakra (sem az egyik megoldásra, sem a másikra, sem a különbségre) nem hallottam még épeszű, "nyugatonisígyvan" jellegű indoklást, csak hümmögést.

morpho 2017.09.04. 16:24:10

@közösperonos átszállás: Nem is fogsz hallani. Azt meg elfelejtik, hogy ha 90 óta mondjuk a brit modelt alkalmaznánk, 90-ben a fidesznek egy azaz 1 képviselője lett volna a parlamentben, 94-ben pedig nulla. Aztán vége lett volna mint a botnak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.04. 17:06:36

@Cicmen.: "Csak elprivatizálták az országot! Minő önmérséklet!"

Aha. Az Ikarust ki adta el az oroszoknak? Csak nem Mádl volt a privatizációs miniszter? A Videoton kié is lett? Csak nem Széles Gáboré?

Singerkém 2017.09.04. 17:44:44

@morpho: Valami ilyesmi nácizásra számítottam tőled, semmi többre. :-)

2017.09.04. 18:00:22

@közösperonos átszállás: :) Azé' 2010.-ben ígyis randán kiütötte a fidesz a bal-lib csődgondnokokat... Szóval nem kéne már előre magyarázni a 2018.-as bukást, nem kell a választási rendszerre mutogatni.
Nincs olyan választási rendszer, amiben a marginális kisebbség kerül kormányra, meg olyan se, ami olyanokat juttat a parlamentbe, akik öten összefogva nem képesek összedobni egy parlamentiküszöbre valót. Nulla, hibahatáron mérhető támogatottsággal nem lehet kormányt buktatni, még akkor sem, ha folyton meg az Ojróppasegííccs nyavajgás. Ezt a gesztenyét nektek kellene kikaparni, már ha ragaszkodtok a demokratikus formákhoz...

morpho 2017.09.04. 19:28:24

@Singerkém: Pedig ez sokkal több volt.

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 19:57:59

@morpho: kerestem de nem találom, segítenél?

eßemfaßom meg áll 2017.09.04. 20:01:16

@közösperonos átszállás: 2010ben milyen választási törvényt írtak át a választások előtt pár hónappal?

Singerkém 2017.09.04. 22:13:56

@morpho: dehogy volt. Benyomtál egy sablonos választ.

közösperonos átszállás 2017.09.05. 08:44:25

@eßemfaßom meg áll: "2010ben milyen választási törvényt írtak át a választások előtt pár hónappal? "

Önkormányzatit, ott van az előzményben. Lemaradtál?

Peetee 2017.09.05. 13:03:41

@$pi$: Nem az elv, hanem a módszerek a problémásak. Az elv érhető és elfogadható: védjük az EU határait, ami költséggel jár. Erről sikerült is egyeztetni és megegyezni 2015ben. Most meg - ahogyan a haverok is csinálják a közbeszerzéseknél - utólag odaböfögünk egy összeget (egy kib@**tt nagy összeget), hogy az nekünk jár, utólag, részletezés nélkül, a két szép szemünkért tessék szépen azonnal kifizetni. Ez nem így működik. Az elv rendben van, de a módszerekkel megint közröhej tárgyává tette az országot. Mióta áll a kerítés? Eddig miért nem jeleztük ezt? Miért nem részleteztük a költségeket, csak bedobtunk egy bődületesen nagy számot? Csak a miheztartás végett: ez több, mint 2x annyi, mint amit évente családi pótlékként megkap a teljes magyar lakosság. 1,5x annyi, mint amennyit évente az egészségügyre költünk! Tényleg azt gondolta Orbán elvtárs, hogy ezt valaki majd kérdés nélkül szignózza és küldi tovább a pénzügyre "utalásra átadva" bélyegzővel???
süti beállítások módosítása