B1 blogcsalád



Szuperkórház: valaki egyszer csak rábökött a térképre, mert ott volt a fideszes haver ingatlanja

2017. augusztus 14. - Mr Flynn Rider

Lehet, hogy az emberek agyának manipulálásában verhetetlen a Fidesz, de képtelen az országot építeni. Pedig szükség lenne rá. 

dobogo.jpg

Láthatóan úgy határozták meg a leendő "szuperkórház" helyét, hogy

valaki megbökte Orbán Viktort, a haverjának itt vannak az ingatlanjai és kéne neki pénz.

Kapott is, 4,4 milliárdot.

A terület ugyan

  • megközelíthetetlen tömegközlekedéssel
  • ;természetvédelmi és vízbázisvédelmi terület is,

de ez senkit sem érdekelt a Fideszben. Ahogy a jelek szerint a szakmai vélemények sem.

De lássuk a részleteket, mi is történt idáig?

2015 februárjában jelentette be Rogán Antal (akkor még frakcióvezető), hogy a kormány egy új szuperkórházat tervez felépíteni Budapesten. Az Átlátszó megírta: beindult a lobbizás (nyíltan és a háttérben), a fideszes polgármesterek mind a saját kerületüket látták a lehető legjobb helyszínnek.

Végül, valamiért, a Dobogó mellett döntöttek. (Hogy miért, idáig senki sem tudta kideríteni, mint később látni fogjuk, tényleg a legvalószínűbb eset, hogy Orbán haverjának ott voltak a telkei.) Júliusban Cserháti Péter, az Egészséges Budapest program miniszteri biztosa jelentette be, hogy az MNV megvette az új dél-budai kórházi centrumnak otthont adó magáningatlanokat, az ehhez szükséges összeg 4,4 milliárd forint volt, a helyszín pedig a 11. kerületben, az M1/M7 bevezető szakasza és a 7-es út között található Dobogó nevű területrész.

4,4 milliárd forint azonnal elvándorolt egy Fidesz-közeli vállalkozóhoz, Tamás Lászlóhoz, akié volt – biztos véletlenül - a nyolc ingatlan közül a négy legjelentősebb. (Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter korábban a Kormányinfón a dobogói beruházást 120-150 milliárd forintos összeggel körvonalazta, ennek pontosítását kell elvégezni szeptemberig.)

Tamás László szerepel Orbán Viktor mellett a híres szotyizós felvételen is, jobbra:

orban_szotyizik.jpeg

(Mint említettük a leendő szuperkórház területe azért is izgalmas, mert a felvásárolt ingatlan jelenleg tömegközlekedéssel megközelíthetetlen, és bármiféle alakítás ezen rengeteg pénzbe fog kerülni. Ráadásul a Dobogó nem csak megközelíthetetlen, de természetvédelmi és vízbázisvédelmi terület is – bizonyosan számíthatunk a környezetvédők tiltakozására.)

A szakma sem ezt a területet javasolta a szuperkórháznak, ezt még Cserháti Péter is bevallotta a sajtónak. Elmondása szerint 14 ingatlanhelyszínt dolgoztak fel a budai oldalon, konzultáltak a Nemzeti Földalappal, a fővárossal és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel is, hogy a durván 100 ezer négyzetméteres beépítéshez szükséges  5 – 6 hektáros, jól közművesített és könnyen megközelíthető területet megtalálják.

A Dobogó mint a fentiekből kiderült, minden, csak nem ez. Találtak ugyan megfelelő helyszínt a Kelenföldi pályaudvar mellett, hármat is, de

  • az egyiket elvitték az olimpiai pályázat részeként a röplabdacsarnoknak,
  • a másikat elvitték egy 1500 férőhelyes P+R parkolónak,
  • a harmadik helyen pedig már épül az Etele Pláza.

A miniszteri biztos azt is elmondta, hogy ezek után az Egészséges Budapest Program alkotói a Szent Imre kórház 6,7 hektárját találták alkalmasnak, illetve számításba vettek egy Andor utca – Thán Károly utcai ingatlant és a Dobogót. A szakma végül a Szent Imre kórházat javasolta, a kormány viszont a Dobogó mellett döntött.

A döntést ráadásul titkosították, az Átlátszó újságíróját lepattintották az Infotörvény megfelelő szakasza alapján.

Viszont a helyi fideszesek is kezdenek rájönni, hogy szar került a palacsintába:

arra ugyanis senki nem gondolt a nagy ingatlanbiznisz közben, hogy hogyan jut el a beteg a kórházba?

Újbuda polgármestere villamost kért a kormánytól, de a Magyar Nemzet most arról értesült, hogy nem volt még hivatalos megkeresés, egyelőre a területet birtokló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. sem kereste meg az önkormányzatot.

A kerület fideszes polgármestere, Hoffmann Tamás elmondta a lapnak, hogy egyelőre csak ötletelés zajlik a XI. kerületi Dobogóra tervezett szuperkórház tömegközlekedésének kiépítése körül. Az M1-es és az M7-es autópálya közelében fekvő terület jelenleg megközelíthetetlen.

Több lehetőség is van, mindkettő milliós, ha nem milliárdos tömegközlekedési fejlesztéssel járna.

1. Az 1-es villamos továbbépítése Kelenföldről: 

A 444 azt írta a villamosvonalról: volt már egy olyan terv, hogy az 1-es vonalat 2018-ra meghosszabbítják. De a közel hétmilliárdos fejlesztés késésben van, fél éve már elvileg mennie kéne az építkezésnek.

Hoffmann szerint ugyanakkor a szuperkórházhoz vezető villamosvonal ennél jóval bonyolultabb eset, mivel nem sík területről van szó, a szintkülönbségek meghaladása pedig anyagi terhekkel járna. A lapban szereplő becslés szerint a költségek jóval meghaladhatják a 10 milliárd forintot.

2. A 4-es metró meghosszabbítása:

Egy felmerülő alternatíva szerint meg lehetne hosszabbítani a 4-es metrót Gazdagrét, a szuperkórház és Budaörs felé, de erre a 2020-ig tartó uniós ciklusban már nincs pénz.

Ha valakinek rémlik még, az ország "bölcs vezetése" pont ugyanígy jelölte ki a Városligetet múzeumi negyednek, vagy Paks2-t a törésvonal fölé.

Senkit sem hallgattak meg és senkit sem érdekelt, hogy Európa egyik legrégebbi közparkját minek kell beépíteni több százezer köbméter betonnal, vagy éppen pont a földrengés valószínű helyére kell atomerőművet építeni.

A Városligetben és az atomerőmű esetében is az építkezés azóta is áll, késik, mert ott is rájöttek: nem a megfelelő helyet választották. Kár, hogy ez is csak közpénzmilliók elhárdálása után derült ki. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2412747566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2017.08.14. 12:38:53

simán csak elmebetegek.
lipótot is bezárták, okkal.

FCUK10 2017.08.14. 14:18:36

@Bambano: jól mondod. Lipótot ugyanis a baloldali kormány záratta be :)

"Ha valakinek rémlik még, az ország "bölcs vezetése" pont ugyanígy jelölte ki a Városligetet múzeumi negyednek, vagy Paks2-t a törésvonal fölé." A városligetnek csak használ a fejlesztés, Paks 2-nek pedig ideális hely az egyes melletti terület, az ország egyik legnyugodtabb pontja földmozgás szempontjából. Törésvonal nálunk? hahahahaha

Sexual Harassment Panda 2017.08.14. 14:43:18

Ha van rajta sapka az a baj.
Ha nincs rajta sapka az a baj.

Dinkainka 2017.08.14. 14:46:16

@FCUK10: Tagadhatatlan a baloldal szerepe, hogy ide jutott az ország!
Bezárták Lipótot, élve hagyták, és rászabadították az idiótákat az országra!
Sőt, az elmebeteget szülei olykor párttitkárok voltak!

zizi77 2017.08.14. 14:56:45

Mondjuk a 70-es útról simán megközelíthető lenne busszal. Kelenföldről kb 2 megálló lenne. Hogy a legjobb helyen lesz-e ott, nem tudom, de a közlekedés annyira nem problémás, mint fent olvasható.

Walahol 2017.08.14. 15:06:12

zizi77: de, nagyon is problémás. A Kelenföldi pu-nál az őrmezői és a kelenföldi oldal gyalog 5 (!) perc, ez eleve problmás, másrészt pedig egyik fő tömegközlekedési irány sem érinti a belváros felől.
Egy kórházba pedig nem életerős fiatalok járnak, hanem idősek, betegek. Elméletben megoldható, hogy Őrmezőről betér valamelyik busz, vagy indul egy közvetlen járat, de az átszállások miatt ez sok idő és az idős, beteg embereknek pedig nagyon nagy kihívás.

Ha itt épül meg a kórház, akkor az egyetlen korrekt megoldás a 19/49/1-es villamos merőleges átvezetése a Kelenföldi pályaudvar alatt (irtózatos költség), majd tovább a Dobogóra, illetve Gazdagrét/Budaörs felé a későbbiekben.

A metró továbbivitele nem jó megoldás, mert kevés területet fed le, a hosszabbítása esetén nem lehetne a buszjáratokat visszavágni, mert nem érnék el Kelenföldet, valamint sokkal drágább lenne mint a villamos és kevesebbet adna ennyi pénzért.

A villamos viszont többfelé ágazhatna, és hosszú távon megoldaná Őrmező és Kelenföld elszigetelségét. Tehát, nem csak a kórháznak, hanem a város egészének is jó lenne, felértékelve az ottani területeket.

A "gond" ott van, hogy ez az átkötés nagyon sokba kerülne - pedig még a helyei is megvan - a régi kelenföldi aluljáró, tehát nem nulláról kellene induni.

vwxyz 2017.08.14. 15:16:15

@FCUK10: Egy parknak jót tesz, ha beépítik? Ezek után nem csodálom, hogy azt is elhiszed, többet tudsz a törésvonalakról a geológusoknál.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.08.14. 15:19:45

@zizi77: Szerinted hány beteget látna el egy ilyen kórház? Milyen járatsűrűségű busz kéne ehhez? Nem lett volna jobb a metro?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.08.14. 15:20:22

@Sexual Harassment Panda: A phasznak ilyen hülye kommenteket írni. Ehh...

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 15:22:17

Értjük bazmeg.
A beteg csak villamossal vagy metróval tud kórházba jutni.
Buzi ballibek! Meddig tart egy busz vonalát arra módosítani? A térkép alapján ott van autópálya, 7es főút, Egérút. Lehetetlen tömegközlekedést kialakítani, mi? Tényleg semmi de semmi eszetek nincs?

metal · http://electric.blog.hu 2017.08.14. 15:23:49

@Walahol: a pu. mindkét oldalán van buszmegálló, bármelyik (akár mindkét) oldalról lehet oda buszt indítani. Itt a közlekedés elég kis probléma. Kár ezen rugózni.

brlv24 2017.08.14. 15:26:47

@Walahol: Ez rendes kórház lenne, nem járóbeteg ellátó. Annak se túl sok értelme van, hogy a város közepén van a kórház és a környéken meg nem lehet parkolni (mint jelenleg).
A megoldás egy közvetlen buszjárat, meg lehet hosszabbítani a 103-ast eddig, ennek nem sok akadálya van.
De egyébként 50 méterre a területtől mennek el a: 8E, 87, 88, 108E, 139, 140, 140A, 142, 153, 154 és 154B járatok (kb 4 percenként).

zizi77 2017.08.14. 15:28:32

Nem kell, hogy a pályaudvar alól induljon a villamos. Felszínről is indulhat, és bárhol átmehet a sínek alatt. De a buszmegálló sincs messze, ami az Egér útnál is átmehet 1 db oda-vissza buszsávval. Mire ebből kórház lesz, ez is megoldódik.
A szt Imre mellé én se tettem volna. Az egy viszonylag jól felszerelt kórház. Ennek a másiknak inkább már a vidék ellátásában lesz nagy szerepe. Nem is annyira Budának, hanem Pest megyének van szüksége egy nagy kórházra. A mostani ellátottság Soroksártól délre, egy katasztrófa.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 15:28:44

@Sörös Mérenc: De. Metrót kell mindenhova. Lehetőleg mindenhonnan, végül is Törökbálintról és Bicskéről is ide jönnek a betegek.

báró Csekonics 2017.08.14. 15:30:48

@Sörös Mérenc: legalább valaki használná végre a 4-es metrót :-/

Walahol 2017.08.14. 15:31:49

metal: szoktál tömegközlekedéssel utazni? Lehet ilyet, de ez egy nagyon rossz minőségű kiszolgálás lenne, ami miatt nagyon sok ember napi szinten szenvedne (dolgozók, betegek, látogatók). Olyan, mintha az autópályán lenne egy földutas szakasz. Át lehetne rajta jutni? Át. Jó megoldás lenne. Nem.

Stenonis 2017.08.14. 15:32:03

@Sexual Harassment Panda:
Gondolom ugyanezt írtad volna, ha Gyurcsányról és egy haverjáról derült volna ki egy ilyen telekügy 2006 magasságában...

Stenonis 2017.08.14. 15:36:07

Nem értem miért lenne probléma a közlekedés.

Tud Mészáros Lőrinc utat építeni? Tud.
Tud Mészáros Lőrinc vasutat építeni? Tud.
Tud Mészáros Lőrinc hidat építeni? Tud.
Tud Mészáros Lőrinc aluljárót építeni? Tud.
Tud Mészáros Lőrinc csatornát építeni? Tud.

Legfeljebb majd 40 milliárddal többe fog kerülni a beruházás...

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 15:36:10

@Walahol:
A blahára kéne a kórház. Ott jó a közlekedés.

dekoninckxx 2017.08.14. 15:36:33

Hát nem tudom, Szegeden az új klinikához behozták a 8-as trolit. Talán Pesten is sikerül valami hasonlót véghezvinni.

Walahol 2017.08.14. 15:37:23

@brlv24: Dolgozni is fognak ott nem kevesen és látogatók is vannak. Ami számít, hogy a belvárosból mennyi idő alatt lesz elérhető. Pl, a 8E szép, hogy a belvárosba megy, csak épp Gazgagréten keresztül.. Másrészt, ezeknek a járatoknak nem dolga "betérni" a kórházhoz, mert pl, a lakótelepek utasait viszik a metróhoz, tehát egy ilyen betérés felesleges időveszteség rengeteg embernek és aki a kórházba megy, annak se jó megoldás. Nem véletlen, hogy a villamossal számolnak, ami tényleg a jó megoldás, csak drága.

zizi77 2017.08.14. 15:37:29

@Sörös Mérenc:
Nekem is az lenne a logikus, hogy idővel megnyújtanák 1 megállóval a metrót, és ehhez kapcsolódna majd a többi csatlakozás. 2020-ig nincs pénz, de kórház se lesz még ott egy darabig.

Walahol 2017.08.14. 15:39:02

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: A Blahán szerinted hova férne el a kórház és hogyan lehetne megoldani a parkolást?

brlv24 2017.08.14. 15:39:32

@Walahol: "az egyetlen korrekt megoldás a 19/49/1-es villamos merőleges átvezetése a Kelenföldi pályaudvar alatt"

Ez az egyetlen korrekt megoldás? Tehát naponta több, mint 100 ezer beteg menne oda?

Walahol 2017.08.14. 15:40:36

@zizi77: Csak épp ez nagyon drága, soha meg nem térülő megoldás lenne. A kórház önmagában kevés a metróhoz. Nagyon kevés.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 15:40:43

@Walahol: Figyelj! Oszt akkor mi lenne, ha csinálnának egy új buszjáratot?
Mondjuk olyat, figyelj, hogy reggel, amikor mennek a dolgozók akkor sűrűn jár, meg a látogatási időben is, aztán máskor meg kicsit ritkábban.
Egészen újszerű ötlet, mi? Nem csak a 8e létezik.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 15:42:00

@Walahol: bárhogy. Az a fasza, hogy ott jár a metró. A ballibek szerint a tömegközlekedés a legfontosabb. Ott van metró, villamos, minden.

Walahol 2017.08.14. 15:43:45

@brlv24: "Tehát naponta több, mint 100 ezer beteg menne oda? "
Nem, hanem ez lenne egy olyan megoldás, ami:
- jó és gyors elérést biztosít a kórháznak
- nagyon sok másik embernek is jó (a villamosok különböző irányban lehetséges továbbvezethetősége miatt).
A villamos sokkal olcsóbb, mint a metró és rugalmasabb a lehetséges útvonala. Mehetne tovább Budaörsre, Gazdagrétre.
Így ez az, ami a leggazdaságosabb megoldás (és, ahogy írtam, ez is drága lenne, de legalább jó).

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 15:43:47

Bezzeg amikor gyurcsányék építették a kórházak tucatjait, az sokkal faszább volt. Mint például...

Walahol 2017.08.14. 15:46:08

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: A baloldalt ugyanúgy nem érdekli a tömegközlekedés, mint a jobbat, nem függ "oldaltól".
"Oszt akkor mi lenne, ha csinálnának egy új buszjáratot? "
Leírtam, hogy szerintem mi lenne a gond. Nagyon rossz minőségű szolgáltatás lenne.
Ha pedig busszal szeretnéd elérni a belvárost - tehát nem csak kelenföldet - akkor az a metróval párhuzamos buszokat jelent, tehát nem csak rossz lenne, hanem drága is.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 15:46:54

@Walahol:
Csak hogy képbe kerülj költségekkel.
Metró- alagutat kell fúrni, állomást építeni.
Villamos- pályát kell építeni, felsővezetéket, megállókat.
Troli - Felsővezeték
Busz - Semmi. Kiteszel egy új táblát a megállókba, aztán már megy is. Ha nagyon oda akarsz baszni a világnak, akkor elektromos hajtásút csinálsz.

2017.08.14. 15:47:48

örüljetek, hogy nem Ócsára tervezik ezt is...
különben meg nemcsak a tömegközelekedés problémás, jó messze van kb.minden lakott résztől, ide a mentő is csak jó sokára fog kiérni, biztos ami biztos....

Walahol 2017.08.14. 15:49:01

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Üzemeltetési költségről hallottál már? Illetve, azt, hogy a megtérülésnél figyelme szokták venni az eljutási időt is?

zizi77 2017.08.14. 15:50:14

@Walahol: akkor akár a fent említett Gazdagréti szakasz is megépülhetne, hogy a szerencsétleneknek ne kelljen szívni a buszon. Az, hogy 2020-ig nincs erre eu-s pénz, nem érv. Szerencsére nem 2-3 évre épül a kórház sem, és még egy darabig kapavágás sem lesz. Egyébként meg a metró miatt fog egy csomó minden öszpontosulni a környékre. Egyik hozza magával a másikat.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 15:52:21

@Walahol: Rossz minőségű szolgáltatás, mi?
Beszarok a hülyeségeden.
Tudod, a párhuzamosan futó busz, az azért jó szolgáltatás, mert nem áll meg minden görbe fánál, gyors, klímás, amit akarsz. Van ilyen, az Őrs meg Rákospalota között, teljesen jól működik. Egy faszság a villamosok folyamatos erőltetése.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 15:53:11

@Walahol: Ja. A metró/villamos sokkal olcsóbban üzemeltethető, mi? :D:D:D:
Na, figyelj, hülye vagy mint a segg.

brlv24 2017.08.14. 15:53:39

@Walahol: Szerinted. Egyébként most olyan dologról beszélünk, ami elég könnyen orvosolható, az ingatlanfejlesztést majd követi egy közlekedés fejlesztés. A közúti kapcsolatokat is ki kell majd építeni itt.
De én továbbra is azt állítom, hogy a közúti buszos kapcsolat a megoldás ekkora terhelésre.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 15:56:03

@croc: Igen. A mentő nem tud felmenni a pályára mondjuk.

Ha valaki elolvassa ezt a nyikorgást, amit a sok hülye hozzá nem értő csinál, az rájön, hogy a demokrácia, - amikor minden balfasz mindenbe beleugathat - egy életképtelen dolog.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2017.08.14. 15:56:31

@Stenonis: Pár évvel későbbi, de a Sukorói telekcsere-üzlet nem lesz jó?

@FCUK10: Nincs is annál jobb fejlesztés, mint a közigazgatási hivatalokat bevinni a Várba (hiszen az aztán a jól megközelíthető hely!), onnan a múzeumokat átvinni a Városligetbe (kicsit még odabetonozva, úgyis mindenkit zavar a sok árnyék meg az ősszel lehulló levelek), aztán a Nyugati mögött parkosítani (amiből 30 év múlva talán lesz is park)! Így a tili-tolival háromszor lehet pénzt költeni, mondjuk az egy helyett, ha esetleg a közhivatalok mennének a Nyugati mögé...

brlv24 2017.08.14. 15:58:59

@croc: " jó messze van kb.minden lakott résztől, ide a mentő is csak jó sokára fog kiérni"

Ez azért nagyon egyoldalú, mert akit vidékről hoznának, az meg a város belsejébe ér lassabban. Pest megyéből és Budapest 2/3-ából ez közúton egy eléggé könnyen megközelíthető terület.
Azt se felejtsük el, hogy Budaörsön van a légimentő központ is.

Walahol 2017.08.14. 16:01:52

@zizi77: A metró olyan, mintha a kerted végébe lévő garázshoz 2x2 sávos autópályát építenél. Persze, hogy tök jó a metró, főleg, ha tovább is vezetik, csak épp addig jó megoldás, amíg a számlát "valaki más" fizeti.

2017.08.14. 16:03:44

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: tényleg nem érted?
képzeld, nem az a probléma, hogy fel tud-e menni (spoiler: igen!) hanem az, hogy aztán jó soká fog ott menni.
Mert ez a hely _messze_ van.
Ráadásul beteggel nem lehet mindig ész nélkül száguldozni, mert szétrázod- de ha lehet, akkor se mindegy, hogy meddig utaztatod.
Elég sokszor percekben mérhetően nem mindegy. Életek múlhatnak rajta, hogy a városban maradunk, vagy kell-e még a pályán kicsit furikázni.

brlv24 2017.08.14. 16:04:34

@zizi77: "hogy a szerencsétleneknek ne kelljen szívni a buszon"

Nagy szívás, jelenleg innen busszal 3 perc a kelenföldi pu.:
www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/0085/20161205/80.pdf

Walahol 2017.08.14. 16:11:22

@brlv24:
- a megálló NEM a kórháznál lesz.
- nem a Kelenföldi pályaudvar budapest. Nem egy szakaszt kell számítani, hanem a teljes eljutást. Pl, aki a 19/49-es villamossal érkezik, annak +5 perc séta, ami napi szintem 10 perc, egy év munkanapjaira vetítve pedig 37 óra/év időveszteség, és ebben nincs benne az átszállás miatti idő.

brlv24 2017.08.14. 16:11:32

@croc: " Életek múlhatnak rajta, hogy a városban maradunk"

Talán ezért lesz 3 ilyen kórház?:) Észak-pesti, Dél-pesti és Dél-budai.
Ha lehetek demagóg, akkor azon meg Pest megyei életek múlhatnak, hogy NEM megyünk be a városba!

brlv24 2017.08.14. 16:16:11

@Walahol:
- A megálló miért ne lehetne a kórháznál? Ez részedről csak spekuláció. Nem ismered a közúti kapcsolatok átalakításának tervét.
- Ezt a második érvelésedet nem nagyon értem. Egyelőre nem tudjuk, hogy át kell-e szállni. Ha villamost hosszabbítanának, akkor is át kell majd szállni, mert gyaníthatóan a 4-es metróról szállna át a legtöbb utas.

Walahol 2017.08.14. 16:24:47

@brlv24:
Tegyük fel, hogy a kórháznál lesz a megálló.
Ez esetben a betérő buszok menetideje nőni fog, optimistán 2 perccel. Mivel a betérő buszok utasainak jelentős része átutazik, ezért időveszteségként ezt ezzel a 2 perccel kell számolni, naponta 2x, tehát ez 4 perc, 1 busz esetén (tele van, kb) 100 fővel, de számoljunk átlag 50-et napi 20 órás üzemidőt feltételezve, munkanapokkal számolva ez 4*50*20*220/60= 14666 óra, azaz 611 nap, tehát majdnem 2 év veszteség, egy járat esetén.

"Egyelőre nem tudjuk, hogy át kell-e szállni. Ha villamost hosszabbítanának, akkor is át kell majd szállni, mert gyaníthatóan a 4-es metróról szállna át a legtöbb utas. "
A 49-es villamos a belvárosból jön, a 19-es Óbudáról - jóval hosszabb a vonala, mint az M4-nek. Valamint, ha a vasút alá kerülne be a megálló, akkor az M4-villamos átszállási idő lecsökkenne (mert közelebb lesz a kettő egymáshoz). Valamint - mellékhatásként - a 19/49/1 - Őrmező sem 5 perc séta lenne az átszállás, hanem jóval kevesebb és ez nagyon sok embert érint.

Minek Ez? 2017.08.14. 16:32:16

Hú de megközelíthetetlen, olyan kevés busz áll meg ott:

i.imgur.com/RY8hpWC.jpg

Kár volt elrontani a cikket ezzel a hazugsággal mert a többi dolgon amúgy jogos a felháborodás.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2017.08.14. 16:35:24

Nyilván most egy pusztának nincs tömegközlekedése. Majd ha lesz ott kórház, fog menni oda busz, meg lehet nyugodni.
Paks 2- nél meg azért mérték pont fel a törésvonalakat, hogy az ott esetleg 1 millió évenként bekövetkező legnagyobb földrengésre tudják az erőmű építményeit méretezni. Ugyanígy épülnek Japánban is a felhőkarcolók, azok sem omlanak össze, ha földrengés van. Fukusimában sem okozott gondot a földrengés, ott a szökőár volt a probléma utána. Nálunk szökőár nem lehet, nincs Paks közelében tenger.
A Liget-nek meg nem árt a felújítás, gyönyörű lesz, ha kész lesz.

brlv24 2017.08.14. 16:36:13

@Walahol: Te honnan veszed ezt a számítási módszertant? Továbbá azt sem tudom, hogy honnan veszed a paramétereket.
Egyébként meg nem tudom mit akarsz mondani, mert TCO-ban így sem biztos, hogy jobb bármilyen alternatíva. Költség mindenképp keletkezik, kérdés, hogy összehasonlítva melyik a hatékonyabb egy bizonyos időtávra.

yoisten 2017.08.14. 16:41:12

Régebben is járt már erre buszjárat... Volánbusz járat, és volt is megállója a völgyben. Amúgy nem tudom mire fel ez a zugólódás! Lesz kötött pályás elérhetőség is, már készülnek a felcsúti kisvasút hosszabbítási tervei! Amúgy meg buszt ide, még! még! Az jó egy kórháznak, ha a legforgalmasabb bevezető utak mentén épül, és buszokkal lehet megközelíteni. A villamos nem jó megoldás, mert ha kivinnék Gazdagrét/Budaörs irányába akkor csökkenne a levegő szennyezettsége... Valóban gond hogy Lipótmezőt bezárták.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 16:42:21

@Sexual Harassment Panda: Tök mindegy, hova épülne, mindenképpen elindulna a ballibsi bégetőkórus, hogyaszogyahogy: Zobány, Mészáros, Habony , mutyi beee bee..

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 16:43:21

"A Városligetben és az atomerőmű esetében is az építkezés azóta is áll, késik, mert ott is rájöttek: nem a megfelelő helyet választották."

Ostoba ! Az engedélyeztetési eljárások miatt áll, te újságírók szégyene..

Walahol 2017.08.14. 16:46:19

@brlv24: TCO-t hogyan értelmezed erre (Total Cost of Ownership??), ez nem egy birtokolt tulajdon.
A számítási módszertan: józan ész, illetve az, amit láttam hobbistaként más berhuzásások esetén, hogy ezt hogyan szokták számítani.

Egyszerű: ha a buszt el kell téríteni, akkor az az oda utazóknak nyereség, az átutazóknak veszteség időben. Pont így szokták számítani azt is, hogy egy gyorsjáratot hol kell megállítani. Ha az oda utazók időnyeresége több, mint az átutazók vesztesége a megállással, akkor megéri megállni, ha nem, akkor nem.
A zónázó vonatok is ez az elvet követik.

Ha egy zsúfolt, Gazdagrétről v. Budaörsről v. bárhonnan a metróhoz igyekvő buszt lassítunk, az a végállomás előtt már jellemzően fullra tele lesz, tehát egy betérés, plusz kanyar sok embert érint hátrányosan, ezért nem jó megoldás.

Ha pedig nem tér be a kóházhoz a busz, akkor a rágyaloglási idők lesznek vállalhatatlanul magasak, ez az adott pontra utazók esetében.

Tehát, ha busz, akkor kifejezetten kórházi járat kell, esetlegesen egy-két lassabb járat betérésével Budaörs és Gazdagrét felől.

A belvárosi közvetlen buszjárat pedig azért nem él meg, mert ha a metróval párhuzamos, akkor onnan "vesz le" utast és a metró állandó költsége magas, a változó költsége alacsony, ezért a metróval indokolatlanul párhuzamos busz gazdaságtalan.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.08.14. 16:51:41

@báró Csekonics: Te se utaztál még a 4-es metróval soha azt látom, főleg nem hétköznap reggel.
@Walahol: Pffft, régi kelenföldi aluljáró belmagassága kábé a fele a villamos űrszelvénynek. Kisföldalatti esetleg elfér, hosszabbítsuk meg azt :-P

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2017.08.14. 16:55:04

És épül külön mentősáv is az M1M7 bevezetőre meg végig a petőfi hídig, vagy ott pusztul meg minden beteg a dugóban?

Walahol 2017.08.14. 16:56:18

@SomiTomi: Milyen nyomvonalon hoznád be a kisföldalattit és legfőképp milyen forrásból és hogyan győznéd meg az embereket, hogy ez a jó megoldás? :-P

A régi aluljárót természetesen át lehet építeni, és egész biztos, hogy jobb, ha van, mint ha nem lenne, pl, a födémnek tök mindegy hány méter van alatta, tehát lehet ásni lefelé még.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 16:57:32

@yoisten: Az senkinek nem fordult meg a fejében, hogy azért épül ide, mert autópályáról könnyen megközelíthető? Ami mondjuk egy súlyos életveszélyes balesetes esetén azt jelenti, hogy nem kell végigszenvedni a bp-i forgalmat a sérülttel..

Walahol 2017.08.14. 17:01:57

@EU zászlót mindenhova!: A sürgősségi eseteknek vajon hány %-a érkezik az autópálya felől? Érzésre 1% körül lehet.. A belvárosban nagyobb a népsűrűség és nem csak autóbalesetekről van szó, hanem minden másról is.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 17:02:26

@dekoninckxx: Na, erre a kommentedre nem fog reagálni egy ballibsi se..:DD

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 17:06:20

@Walahol: Tehát akkor telepítsünk minden kórházat az Erzsébet -térre..Ebben a kórházban olyan speciális képességek lesznek, ami országos szintre emeli. Ebből a szempontból pedig jó az elhelyezése a város szélén, pl. a helikopteres szállítás szempontjából is..

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 17:11:41

A 11. ker. egyébként a főváros legnépesebb kerülete..

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.08.14. 17:34:52

@Walahol: Nem biztos, hogy olyan simán meg lehet bontani az oldalfalak alapját, mivel a falaknak ki kell bírniuk a talaj nyomását. Emiatt szerintem a födémnek sem mindegy a mélység, ha az veszi fel a falaktól az oldalirányú terhelést.
Nem vagyok építész, úgyhogy nem tudom megmondani, mennyire lenne problémás egy ilyen átalakítás, de nem magától értetődő a dolog.

brlv24 2017.08.14. 17:44:03

@Walahol: "TCO"

Közlekedési beruházásokra szoktak TCO-t számolni, van költsége a járműnek, az infrastruktúra kiépítésének és az üzemeltetésnek. Ez áll szemben a bevétellel és az eljutási idő csökkenésből fakadó nyereséggel.

"A számítási módszertan: józan ész, illetve az, amit láttam hobbistaként más berhuzásások esetén, hogy ezt hogyan szokták számítani."
Jó hát akkor ezek szerint nem találkoztál még Csiszár Csabival és Mándoki Péterrel. Azért jelzem, hogy nem így szokták számolni.

Írsz itt minden félét, de ezt egy egyszerű ráterheléses modellel ki lehet számítani.

Bobby Newmark 2017.08.14. 17:46:15

@Walahol: A metrót is fel lehet hozni ám a felszínre, ha van hely. Kicsit több a helyigénye, mint a villamosnak, de nem sokkal. Hosszabb és magasabb peronok kellenek, meg nagyobb ívű kanyarokat kell neki csinálni. Meg nem keresztezheti szintben semmi. De még mindig jobb megoldás, mint a villamost nyomni be a föld alá.

GyMasa 2017.08.14. 17:53:13

@SomiTomi:
Es, az a resz megvan, hogy lehet felüljarot is epiteni a sinek föle, nem csak aluljarot alajuk.
Az meg nem kulonosebben tartana fel a vasuti kozlekedest...

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 17:53:51

@croc: "Mert ez a hely _messze_ van."
:D:D:D:D
Te meg _hülye_vagy. De nagyon.

Mihez van messze? Hol vannak a betegek, te szellemi toprongy? Újpesten az összes?
Budaőrs, Érd, Tétény, meg a fél Buda tartozna ide. Vágod? Te vagy nagyon messze a józan észtől.

vittore 2017.08.14. 17:55:45

1: Mi lesz a már meglévő romokkal? Pénztáros strómangecinek nem akkora biznisz felújítani, mint újat építeni? Talán először rendbe kellene tenni a még úgy ahogy működő kórházakat.
2: Honnan lesznek orvosok, ápolók? Visszajönnek Angliából, mer' itt van túrórudi?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 18:00:19

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:
igen. A mentő az olyan, hogy külön sáv kell neki. Mert ha nincs külön sáv, akkor áll, és araszolgat a dugóban. Főleg ha valami hozzád hasonló agynélküli barom vezeti.
Mert ha esetleg több esze van a sofőrnek mint egy cserép fikusznak, akkor bekapcsolja a szirénát, meg a villogót, aztán.... voálá... már el is engedik az autósok.

Bobby Newmark 2017.08.14. 18:05:25

@GyMasa: Azért vannak azzal is problémák:
1. A vasút kb 3% emelkedést tud leküzdeni, kb Kenyában el kéne kezdeni az emelkedőt hozzá
2. Főleg, hogy a MÁV vasúti űrszelvény magasabb, mint a metróé
3. A magasvezetés gyakorlatilag híd, és éri az időjárás, kissé drágább a fenntartása, mint az alagúté
4. Kell hely a pilléreknek is, és nem lehet rátalpalni a már meglévő aluljárókra.

brlv24 2017.08.14. 18:06:01

@vittore: Azért Te erősen nem vagy képben, jól gondolom?

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.08.14. 18:06:06

@GyMasa: Persze, de én arra a feltevésre válaszoltam, hogy a régi gyalogos aluljárón át lehetne vinni a villamost. Olvassuk már el az egész beszélgetést légyszíves.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 18:11:38

@vittore:
Tényleg minden hülye kommentelhet már?

Elmondom, hogy miért nem érdemes felújítani egy rakás budapesti kórházat. Mert lehetetlen. Nem tudod úgy megcsinálni, az isten összes pénzéből sem, hogy az, a modern eü-nek megfeleljen.
Mert elkezdhetsz felújítani régi épületeket, aztán kiderül, hogy a MR gép nem fér be. Aztán kiderül, hogy a röntgent nem bírja el a padló, a klímát a fal, a számítógépes rendszert falon kívül kell vinni. És még egymillió dolog. Csak kezdjük azzal, hogy minden főbejáratnál van 30 lépcső. Betegbarát, mi?

2. Dőljünk hátra, hogy úgysincs orvos, se nővér, akkor kórház sem kell?

VT Man 2017.08.14. 18:21:15

"Ha valakinek rémlik még, az ország "bölcs vezetése" pont ugyanígy jelölte ki a Városligetet múzeumi negyednek, vagy Paks2-t a törésvonal fölé."

Tudom, hogy a multat el kell torolni, de mar 2010 elott az MSZP is ugyanoda akarta a Paks 2-t, nem?

2009-es cikket talaltam:
"A paksi atomerõmû bõvítésére vonatkozó
parlamenti határozatot az energetikáért
felelõs miniszter, Molnár Csaba
2009.03.30-án azzal ajánlotta az országgyûlés
figyelmébe, hogy az széles körû tá-
mogatást élvez. Mint elmondta, támogatást
kapott a magyar tudományos élettõl,
amit a Magyar Tudományos Akadémia elnöke,
dr. Pálinkás József személyesen is
megerõsített. A közvélemény is egyetért
a bõvítéssel, húzta alá a miniszter utalva
egy márciusi felmérésre, amelyben a
megkérdezettek több mint hetven százaléka
nyilatkozott úgy, hogy egyetért azzal,
ha a paksi bázison újabb blokk vagy blokkok
épülnek. A szaktárca vezetõje azt is
felidézte, hogy a gazdasági bizottság egyhangúan,
a környezetvédelmi bizottság
pedig csupán egy ellenszavazat mellett
szintén a bõvítéshez való hozzájárulás
mellett foglalt állást."
www.atomeromu.hu/hu/Documents/Atomeromu_Ujsag/2009/atomeromu_2009_aprilis.pdf

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 18:46:47

@VT Man: Tovább megyek a szintén 2010 előtti Gyárfás-féle EB pályázatban is szerepelt a stadionépítési és stadionrekonstrukciós program, sőt az akkori Ifjúsági és sportminisztérium tervei között is. Mégse okádott senki vért, nem gyűjtöttek aláírásokat. Különös..

kolompa lole 1111 2017.08.14. 19:04:30

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:

A Kossuth térre, ott egy felesleges kurvanagy kecó a parton. Parlamenti munka úgysincs, az van amit a führer megmond, ehhez felesleges ennyi léhűtőt etetni, a helyén elfér a kórház. A váci betegeket pl. ingyen lehozza majd az árvíz, ez is valami.

VaradiJanos 2017.08.14. 19:45:27

Amikor még a pályaudvar melletti telekről szóltak a hírek, akkor még azt riadóztátok kormányközelinek

vittore 2017.08.14. 19:50:19

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: szerintem bőven lehetne felújítani kórházakat. Persze van olyan amit lehetetlen, az általad említett okok miatt. Nem, nem kell hátradőlni, de attól még nem oldódik meg a probléma.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 19:57:40

@vittore: Akkor szeretnék legalább egy javaslatot látni, hogy hogyan lehet elkerülni azt, hogy orvosok, nővérek elmenjenek. Mert ugye ezért unió, hogy mehessen.
De valami racionálisat, a norvég fizuval konkrétan nem tudunk versenyezni. Ha pedig valami csoda folytán mondjuk adnának itthon hatszoros béreket, akkor Osloban is emelnének. Arról nem beszélve, hogy magasabb fizetésekhez magasabb befizetés is kéne.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.14. 20:00:24

Az írás pakos részre nettó kreténség...

1. Semmi szükség nem volt rá...
2. Ráadásul ökörség is...

looking4 2017.08.14. 20:20:12

Mi a f@szt picsog a cikkíró??? A LEGJOBB helyen lesz az a kórház és nem hiszem, hogy két buszmegállót létesíteni előtte akkora nagy deal! Akár villamost is... a KElenföldi P+R-t is JÓVAL kiljebb kellett volna hozni, Budaörsig a metróval együtt!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.08.14. 20:40:53

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Kezdheted is ásni, legalább látjuk valami hasznodat is.

KissGecihuszár 2017.08.14. 20:41:13

swebaj, 1 újabb nettó elmebaj, nem mellesleg már most 150MRD-s "bágátell" prozsé egy olyan lápos, ingoványos területre, melyen számos forrás fakad, melyek egész tuti, hogy szarrá mennek az alapozási, építési munkálatok közepette. Ja és a minden munkanapon reggel 9-ig masszívan beálló 3 sávos M1-M7 bevezető felől az uralkodó széljárás az összes fini diesel és benzin illatkompozíciót egyenesen a kórház felé fogja nyomatni, mely különösen az őszi, téli ködös, szmogos időszakban lesz felejthetetlen élmény az ott "gyógyulók" számára. Ja, tömköz ellátatlanság; óóhhh, az semmi, majd átvezetjük vagy az 1-est, vagy a 19-49-est, de mivel mi vérbeli dzsentrik vagyunk, ezért della nem számít; tehát mind 3 viszonylatot átvisszük,akár 2x2 vágányon, hogy ne zavarják egymást! Tesszük mindezt ahelyett, hogy a Szent Imi-t fejlesztenénk fel ezen össze kb. 1/3-ából,amiből zsírúj tömböt lehetne felhúzni a '70-es években épült, mára full elavult fos helyett... Ja, csakhát 50 MRD-ből nem lehet annyit lenyúlni, mint 150-200-250 (ki tudja, ez is hol áll meg, mire elkészül??) MRD-ből! Dehát csak tessen jövőre is a GECIKRE szavazni, mert az átlagmagyarjának úgyis tetszik ez a fideszes tempó...

Achille 2017.08.14. 20:51:54

Őrmezőn lakom amióta megépült. Ismerem a helyszínt ahova a kórházat tervezik. A közlekedésszervezéshez nem értek, amit viszont biztosan tudok: autópálya mellé kórházat építeni, ráadásul úgy , hogy minden oldalról nagy forgalmú utak határolják a telket biztosan nem okos dolog. Különösen nem annak fényében, hogy a terület a Főváros egyik legszennyezettebb része. Sajnos az volt már amikor ideköltöztem Őrmezőre, -később tudtam csak meg- de akkor nem volt annyira érezhető a légszennyezés, és a zajszennyezés. Azóta épült át az egykori Osztapenko szobor és környéke az autópálya ki és bevezető szakasza, az Egérút, bővült a Kelenföldi Pályaudvar, létesült az Őrmezei oldalon a buszpályaudvar. Ma ha nyitva hagyom az ablakot nappal, akkor vastagon dől be a por a lakásba, éjszakai szellőztetéskor az összes vonat menetrendjét meg lehet tanulni olyan hangosak. Egyszóval, én nem tudom hova kellene építeni, de a most kijelölt terület biztosan nem alkalmas.

anyadmajma 2017.08.14. 20:55:36

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: te egy hazaáruló bolsevik geci vagy.
Amúgy meg tán nem csak a fizetés, hanem a körülmények miatt is mennek el az orvosok. Legalizálni a hálapénzt, az jó mi? kérdezzél meg egy patológust vagy radiológust, esetleg egy röntgenorvost, hogy mennyi az éves hálapénze?
Az aneszteziológusról meg nem is beszélve.
Te gyökér.

anyadmajma 2017.08.14. 20:58:37

@KissGecihuszár: nem baj, legalább hamarabb megdöglenek a betegek, kevesebb lóvé kell, többet lehet lopni.
Meg aztán ugye szokjanak már át a magánkórházra, mert az még több lóvét termel.
Bezzeg a 300ft-os vizitdíj az sok volt, mi? most a 3 éves várólisták korában már nem is annyira kell erőltetni a közgyógyot.
Megmondta a lézer: akinek nincs semmije, az annyit is ér.
A fidesz szerint a szegények dögöljenek meg, ott ahol vannak.

Willkommenskultur 2017.08.14. 21:03:32

most hogy a b1 elmondta h tamás lászló fidesz sőt orbán közeli vállalkozó

akiről eddig a kutya nem hallott

nyilván most ezt mindenki elhiszi és végre kitör a REvolución

Willkommenskultur 2017.08.14. 21:08:32

'A Városligetben és az atomerőmű esetében is az építkezés azóta is áll, késik, mert ott is rájöttek: nem a megfelelő helyet választották. '

Mivel ez nem egy cuci-szabaddemokrata építkezés várhatóan el is készül még az ítéletnap előtt, hehehe

megkeseredett 2017.08.14. 21:10:17

@VT Man: Értem. És aki a szocik alatt sem akart oda ruszki atomerőművet és most sem akar, az mi?
Vagy a mostani visszafelémutogatók nézik hülyének az embereket, vagy maguk is azok.
Képzeld, a ruszkik óvatos körülnyalogatása nem kis indok volt a szocik elzavarásában sokaknak. Érdekes, akkor még a mostani fidesz-barmok is ott hazaárulóztak. Bezzeg ha Vitya zsebében csörög a garas, akkor rögtön a világ legfaszább ötlete torokra venni Putyin bránerét.
Tudom, hogy választást, pláne az új törvénnyel már simán lehet 1 millió agyhalottra blazírozni, de azért vannak akik képesek 1,5 hónapnál régebbre is visszaemlékezni - és ezek kórusban nézik hülyének azokat akik ilyeneket írogatnak.

dez01 2017.08.14. 21:11:41

@Walahol: Ugyan már! A Metró mindkét oldaláról lehet 1 -1 buszjáratot oda indítani...

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 21:32:01

@megkeseredett: "Képzeld, a ruszkik óvatos körülnyalogatása nem kis indok volt a szocik elzavarásában sokaknak. "

Ezt a fasságot magad sem hidószed el. De ha tényleg így lett volna, vajon miért nem hajtották el Orbánékat ugyanezért 2014-ben

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 21:34:25

@Willkommenskultur: Emlékezzünk csak a kormányzati negyedrre. Amit a Nyugai mellé képzeltek el szociszadeszék.

Willkommenskultur 2017.08.14. 21:39:56

én Ormány helyében egyáltalán nem adnék pénzt a pestieknek.

vidékre épíccsenek kórházat ezeknek a fővárosba jó lesz a rákosi korabeli barakk ne legyen már min sipákolni

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 21:42:19

@Achille: Hát ez azért messzebb lesz a sínektől mint ahol te laksz. Atöbb amit írsz, pedig a városi lét velejárója. Igen a városban van forgalom, vannak buszok, és van szmog.

megkeseredett 2017.08.14. 21:48:14

@EU zászlót mindenhova!: Milyen szerencse, hogy van aki pontosan tudja mi jár az _összes_ ember fejében. És eléggé arrogáns is, hogy ezt előadja.
Értelmezd. Azt írtam sokaknak. Nem azt, hogy mindenkinek. Ha így lenne akkor már lógna ez a nyomorult hazaáruló bolsevik bagázs, akinek nagyjából minden téren sikerült a jogosan elkergetett szoci brigád szennyes húzásait felülmúlnia.

VaradiJanos 2017.08.14. 21:58:24

@croc: akkor hol az a pont ami az ellátandó terület legtöbb lakosához a legközelebb van? Nem, nem az Újlipótvárosban....

VaradiJanos 2017.08.14. 22:00:13

@Achille: akkor épüljön a Mátrába

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 22:11:48

@anyadmajma: Ja értem. Elmennek az orvosok a körülmények miatt? Akkor nem kell új normális kórház, neeeem.

Tulajdonképpen van még olyan dolog amit nem kell építeni? Mert a bal(lib)faszok szerint nem kell kórház, autópálya, gát, múzeum, budai várfelújítás. Nem kell atomerőmű, olimpia, vizesvb, nem kell se kisvasút, se nagy Belgrádba. Van olyan ami kellene?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 22:16:30

@Achille: Nem tüdőszanatórium, hanem kórház.
Igen, a városban van zaj is meg por is. Mondjak kórházakat? Honvéd - hungária krt. Sote, heim pál, szent x - üllői út, Flór ferenc - MO. Máv kórház - Dózsa Gy út.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.14. 22:18:46

@KissGecihuszár: "gy olyan lápos, ingoványos területre, melyen számos forrás fakad, melyek egész tuti, hogy szarrá mennek az alapozási, építési munkálatok közepette."
Shanghai megvan, te géniusz? Na, az ingovány volt. Aztán most meg nem az. A marhák nem kérdeztek meg téged erről.

$pi$ 2017.08.14. 22:56:46

Bárcsak inkább a gázáremeléseket hoznák vissza végre, nem kórházakat építenének!

Ahoj- 2017.08.14. 23:04:10

AZ EGY DOLOG, DE HOGY JUT MAJD EL BELBUDÁRÓL A MENTŐ???? TÖK FELESLEGESEN UTAZTATJÁK A BETEGET A DUGÓBAN AHELYETT HOGY KÖZPONTI HELYEN ÉPÜLNE MEG A KÓRHÁZ. OTT VAN A DÉLI PÁLYAUDVAR MELLETTI ROZSDAÖVEZET, de akár komplexen a Délit is meg lehetne úgy oldani hogy alul vonat, felül kórház..

Központi helyen van, közbe villamosvágányokkal amin a mentő akadálytalanul tud haladni Hűvösvölgytől Budafokig, vagy Óbudától Kelenföldig.

Könnyű megközelíteni, hisz itt a metró végállomássa is!

Ehelyett mit építenek oda? SPORT EGYETEMET! NOOOOOOOOORMÁLIS?
A sportolók miért nem járnak ki oda a Dobogónak nevezett helyre sportolni, miért a népet kell kibuszoztatni a világvégére ha orvoshoz kell mennie?

Az megvan hogy az egész egy lápos, mocsaras vidék, tehát magát a kórházat is iszonyat áron fogják tudni ráépíteni! Ennyit ér a kormányunk, SZÉGYEN!

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 23:18:52

@Ahoj-: Belbudáról mi a faxért ide hoznák a sérültet? 11. ker, Budaörs, valamint vidék. Ezek lesznek az új korház fő ellátási területei

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 23:21:32

@$pi$: Télleg.. És a rohadékok a tömegközlekedési árakat sem növelték. Pedig minden rendes gazdasági ortodox tudja, hogy ezeket évente legalább 10%-kal növelni kell..

VaradiJanos 2017.08.14. 23:22:43

@Ahoj-: és hogy vigyék a Délihez pld a törökbálinti betegeket, heh, okostojás?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.14. 23:25:31

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: A legviccesebb, hogy a szocik alatt Mengelica e.ü. miniszter bezáratta a tüdőgondozót a hegyekben, és betelepítette szerencsétleneket a város belsejébe, mondván hogy a modern gyógyászatban nem kell a jó lebvegő a tüdőbetegeknek..:)))

DeMarco 2017.08.14. 23:49:12

Régebben, talán most is a százhalombattai betegeknek a Kerepestarcsai kórházba kellett menniük, Gödöllő mellé. Tömegközlekedéssel ez úgy nézett ki, hogy vonat a Délibe, piros metró örs vezér, hév kerepestarcsa, cirka egy-másfél óra, autóval még több át egész pesten a dugóban ülve. Ennél a kórháznál M6-M0-M7/M1, vagy simán a régi 7-esen busszal, vagy autóval. Óriási pozitívum lenne a különbség...

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 00:18:55

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Nincs. De ha úgy gondold, hogy neked van, akkor simán megérettél egy Armageddonra. Remélem terméketlen vagy, mert ezeket a géneket továbbörökíteni...?!

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 00:21:35

@EU zászlót mindenhova!: Igen! Ez pont így történt. És én azt is láttam, hogy Hagyó megkapja a nokiás dobozt, és én tettem Hitler lábához a bőröndbombát.

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 00:24:45

@$pi$: És építenek, troll? Eddig csak a pénzt szórják. Egyébként ha a piaci alapon kellen fizetned a gázért, már négy éve kevesebbet kellene fizetni érte, te szerencsétlen bohóc. :D De a bértrollkodásért kapott pénzed szépen elviszi a rezsi, a maradékot meg el tudod inni. Tudom, Kúrcsány alatt nem tudtál inni. Tehát most minden sokkal jobb.

Willkommenskultur 2017.08.15. 00:34:24

@Punxsutawney Mormota: kár hogy régen piaci alapon minden egyes évben többet kellett fizetni a gázért és minden másért is

*de most az akkoriak aszondják, nem jó hogy most kevesebbet kell fizetni érte, hiszen ha piaci alapon számolnák akkor még kevesebbet kellene

szerencsére az ilyen komcsi hazudozások miatt közeleg az újabb 2/3

c'est la vie

Opi87 2017.08.15. 02:13:55

Stadionok/Vizesvb/kisvasut arabol nem lehetne pl. metrot fejleszteni? Itt mindent az EU kell hogy fizessen (akit persze utalnak)?

Magyarország Europa jovője 2017.08.15. 06:42:33

" de képtelen az országot építeni. Pedig szükség lenne rá. "

Bezzeg a liberalis idokben, mikor 2006 -ban halomra lottek az embereket, vagy 2010-es allamcsod idejen, akkor aztan volt orszag epites.

$pi$ 2017.08.15. 06:51:29

@Willkommenskultur: "de most az akkoriak aszondják"

Hát az gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy mit mondanak. :D

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 07:42:11

@Willkommenskultur: Fuss neki ennek a mondatnak még egyszer kamu-koma, bár tudjuk, hogy nem ez a feladatod!
Egyébkétn látom, hogy szépen elbeszélgetsz magaddal :D

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 07:44:35

@Magyarország Europa jovője: "Halomra lőtték az embereket"

Ha valóban halomra lőtték volna az embereket, akkor Te sem pofázhatnál itt, soknickes takonygernichúros tróger... Bár a hozzád hasonló szarjancsik a matrac alól szerettek forradalmat csinálni, aztán a vész elmúltával rohantak feljelentgetni a szomszédaikat.

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 07:46:59

@Willkommenskultur: Egyébként imádkozz a 2/3-dért, mert ha mégsem következik be, akkor kereshetsz magadnak egy tisztességes munkát. Ha szerencséd van, akkor az angol vasfüggöny leeresztése előtt még besurranhatsz az országba, mindig szükség van olyanokra, akik szeretnek szart lapátolni. Neked ebben meg lassan évtizedes gyakorlatod van.

metal · http://electric.blog.hu 2017.08.15. 08:07:43

Ha már ennyire kell siránkozni az új kórház helyén, akkor azt lenne érdemesebb kideríteni, hogy a terület reálisan ért-e 4,4 milliárdot. Ha nem, akkor ezen jogosan lehetne pörögni, de azon, hogy egy lakatlan területen (ami pár km-re van csak a metró végállomásától) nincs még tömegközlekedés, szánalmas!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.08.15. 09:01:21

nagyon hasznos, amikor egymasnak homlokegyenest ellentmondo kritikak vannak egymas mellett (termeszetvedelmi terulet - a fovaros egyik legszennyezetebb terulete, megkozelithetetlen - tul zajos a kozlekedes miatt, stb). igy kulonosebb utanajaras nelkul is lehet tudni, hogy mind hulyeseg.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2017.08.15. 09:04:21

Tényleg olyan erős a gazdaságunk, hogy ha 1-2 km villamosvonalat nem fizet ki nekünk az EU, akkor azt már meg sem lehet építeni 2020-ig, 3-4 évre elosztva? Na ne már...

Achille 2017.08.15. 09:17:26

Mindenkinek aki válaszolt a komentemre:
Kedves Válaszolók, velem lehet vitatkozni, persze a városban szmog van, zaj van a többi kórházban is -régen épültek- a betegek szenvednek ezektől. Ugyanakkor azt az egyszerű gondolatot most is igaznak és talán egyszerű "un. parasztos ésszel" is beláthatónak tartom, hogy AUTÓPÁLYA MELLETT KÓRHÁZAT ÉPÍTENI NEM SZERENCSÉS. Nem kiabálok, csak valahogy szeretném erre az egyszerűen világos logikailag is belátható érvre felhívni a figyelmet. A többi dolog amit Őrmezővel kapcsolatban írtam nem is érdekes. Kérlek benneteket, ne reflektáljatok erre a bejegyzésemre, mert nekem nincs több mondanivalóm az üggyel kapcsolatosan. Uff, mondta a Dakota indián és továbbadta a békepipát.

Willkommenskultur 2017.08.15. 09:24:21

a szocik által épített kórházba hogy jutnak be?

oh wait

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.15. 09:39:07

@Punxsutawney Mormota: Lehet hogy csak tervezte.. Mindenesetre a mondat elhangzott a kis hölgy szájából. Egyébként az OPNI-t is a szocik zárták be.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.15. 09:45:09

@Punxsutawney Mormota: Sok volt a kender? Kissé zavaros a gondolatmenet, puncifejű...:))

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 09:45:23

@EU zászlót mindenhova!: De örülsz neki, nem? Bentről nem tudtál netezni. A fidesz nem zárat be kórházakat, csak gondoskodik róla, hogy azok bezárják saját magukat orvos, nővér, ápoló, pénz-paripa fegyver hiányában.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.08.15. 09:49:08

Komment megállapítás: a fideszesek szerint a betegek könnyen eljutnak majd az új szupekorházba. Ha Felcsúton lenne, akkor is könnyen eljutnának. És pont. A nemfideszesek és a környéket ismerők szerint lehet ebből gond. Ja és a lényeg: az OPNI-t a szocik záratták be. Ez valamiért nagyon ontopic most fideszéknél.

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 09:50:18

@EU zászlót mindenhova!: Tudom, kisbarátom, hogy neked zavarosnak tűnik, hiszen legalább két bővített mondatot írtam.
Ezért van az, hogy Te bértroll vagy, én viszont elég jól megélek. Nincs semmi gond veled, félre ne érts, csak ne akarj olyan dolgokat megérteni, amihez legalább nyócosztály kell. A zártosztályodat soha, sehova nem fogják beszámítani.
Akarsz még szájkaratézni? Ahhoz túlságosan szegényes a képzeleted, egysíkú vagy - egy alulprogramozott csetrobot.
Ne felejts el sorosozni és lippsizni, mert azért bónuszpénzek járnak!

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 09:52:00

@Sörös Mérenc: A megoldás? A felcsúti kisvasútat meg kell hosszabbítani a kórházig. Már nem lenne vita.

metal · http://electric.blog.hu 2017.08.15. 09:57:31

@Punxsutawney Mormota: Sőt egészen Szentendréig, és akkor szinte mindenki tud a kisvasúttal menni a kórházba. És még a vállalt utaslétszám is meglesz!

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 10:02:05

@metal: Jajaja, és akkor koppannánk mi mocsok, hazaáruló, nemzethveszejtő lipppppppsik, mert kiderülne, hogy valójában kurva olcsó a kisvasút, hiszen minimum kettő az egyben funkciós. A flansziák meg feldughatják maguknak az idejét múlt, elavult, a bukásra ítélt nyugati dekadenciát hírdető TGV-t.

brlv24 2017.08.15. 11:12:30

@Achille: "AUTÓPÁLYA MELLETT KÓRHÁZAT ÉPÍTENI NEM SZERENCSÉS"

És miért nem? Elég fejlett már az épületgépészet, megfelelő légtechnikával még jobb is lesz a levegő, mint a jelenlegi belvárosi kórházakban.

Willkommenskultur 2017.08.15. 11:24:14

@Punxsutawney Mormota: teljesen mind1, mennyi a kisvasút

minden pénzt orbán oszt arra amire akarja, ha nem tetszik szavazz másra

a lényeg az, hogy jövünk kifele az adósságból és az siránkozik a legjobban a kisvasút-árak meg a vizesVB árak meg a Várbazár árak meg a Ligetprojekt árak miatt aki bőszen támogatta az országot nyomorba döntő eladósító tolvaj szocikat.

POFÁNRÖHÖGÖM én az ilyent

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 11:53:41

@Willkommenskultur: Jövünk ki az adósságból... Remélem nem te jársz a boltba, mert téged könnyű átbaszni. Soha a büdös életben nem volt ilyen magas a nettó államadósságunk, és nyakra-főre adjuk el az állampapírokat még mindig. Szerinted azokat nem kell visszafizetni, ugye? :D

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.15. 12:31:03

@Punxsutawney Mormota:

"Soha a büdös életben nem volt ilyen magas a nettó államadósságunk, és nyakra-főre adjuk el az állampapírokat még mindig. "

Hihi ez jó.. Biztos elkerülte a figyelmedet de az álamadósság már csak olyan,hogy folyamatosan nő (és nem csak nálunk), tehát bármelyik időpillanatban elmondható, hogy "soha nem volt még ilyen magas".(Ögyes..)
Egyébkénrnt a pőre tények: A szocik 8 éve alatt úgy nőtt 10 ezer milliárddal az államadósság, hogy egy rakat állami vagyonelemet eladtak, komoly privatizációs bevételre szert téve, Orbánék 7 éve alatt úgy nőtt, hogy közben növelték az állami vagyont.
A szocik 8 éve alatt 30 százalékponttal nőtt a GDP arányos államadósság, míg Orbánék alatt csökkent ez a mutató.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.15. 12:33:22

@Punxsutawney Mormota: Mondom állj le az anyagról ,zavarosak a gondolataid..:)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.15. 12:37:12

@brlv24: Érted a logikát? Autópálya mellé "nem szerencsés", de az Üllői út mellé igen..
"Legyen jó a közlekedés", "de ne legyen forgalom"..Tohu va bohu..

Hajdú Peter 2017.08.15. 12:41:49

Szokasos agyatlan libbant tamadas. Nincs a foldon olyan hely, ahova ha az Orbanek barmit epitenenek, azt ne tamadnak meg esznelkul, a kulfoldrol iranyitott hazai libbantak.

brlv24 2017.08.15. 13:50:57

@Hajdú Peter: Nem kell őket külföldről irányítani, sok olyan ember van, aki önszorgalomból ilyen hülye..:)

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 18:32:21

@EU zászlót mindenhova!: Én meg mondom, túl bonyulultak a gondolataim neked. Vagy az anyagot irigyled tőlem? Sajnálom, hogy az éhbértrolli fizetésedből csak kannás borra futja... Ha szorgalmasan bizonyítod, hogy igazi takonygerinchúros vagy, akkor ragasztót is tudsz venni a kannás bor mellé, hogy még jobban kiüthesd magad.

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 18:37:31

@EU zászlót mindenhova!: Egysejtű, amőba barátom... Kenyéradó gazdáid eddig azt kommunikáltatták le veletek, hogy csökken az államadósság. Ezért nyúlták le a MANYUPot, meg az EU pénzek jó részét, ezért trükköztek az EXIM-mel.
Legalább konzinsztens próbálnál lenne a saját hazugságaitokkal, de nem megy, mert ahhoz túlságosan ostoba bérnyalnok vagy, aki így akar karriert csinálni a Fideszen belül. De az a rossz hírem, hogy az életben nem fogsz előre jutni, mert a saját gazdáid még annyiba sem néznek, mint én... Szegény, szegény ostoba csetrobot...

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 18:39:06

@Hajdú Peter: Mondja ezt az, akinek a helyesírása egy 8 éves szintjén áll... Ennél jobb troll már nem akad? Vagy már tőletek is mindenki elment mosogatni Londonba, akinek egy kis önbecsülése volt?

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 18:40:20

@brlv24: Nem okoz személyiséghasadást nálad, hogy 18 nicken beszélgetsz magaddal? :D

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 18:48:27

@EU zászlót mindenhova!: Egyébként nem tudom, hogy a faszért kódorogsz még itt... Ha jól rakom össze a híreket, akkor jövő héten az lesz a dolgod (és minden egyéb nickednek), hogy a Tesco-t, Aldit, Auchant stb támadjátok, és a CBA-t illetve a COOP-ot istenítsétek. Jó lenne, ha egy kicsit felkészültebben lépnél színre, mint amilyen most vagy, mert siralmas teljesítményt nyújtasz.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.15. 21:06:34

@Punxsutawney Mormota: Ne magadból inulj ki te hatod fizetési osztályú soros bérdroid. Azért, remélem zsömire, meg kenderre futja az apanázsból..:)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.15. 21:12:23

@Punxsutawney Mormota: Én vagyok a csetrobot. ?Kis hülyém, te minden blogon ezeket a paneleidet variálod. Soha semmire nem vagy és érdemben reagálni, önálló gondolataid nincsenek, ezért keresel keveset a hazaárulással Ha lenne agyad és érdemi ismereteid, tálan több júdáspénzt kapnál.. De így..:(

Beírom mégegyszer:
Egyébkénrnt a pőre tények: A szocik 8 éve alatt úgy nőtt 10 ezer milliárddal az államadósság, hogy egy rakat állami vagyonelemet eladtak, komoly privatizációs bevételre szert téve, Orbánék 7 éve alatt úgy nőtt, hogy közben növelték az állami vagyont.
A szocik 8 éve alatt 30 százalékponttal nőtt a GDP arányos államadósság, míg Orbánék alatt csökkent ez a mutató.

Kérj segítséget olyan ballibsi patkányoktól, akiknek kifejlődött valamelyest az agyuk !

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 21:13:09

@EU zászlót mindenhova!: Jobb lenne tanulmányoznod a magyar helyesírás szabályait. Ilyen képességekkel max habonyista bértrollnak vagy jó, fantáziátlan, butuska barátom... Még mosogatófiúnak sem tudod elsütni magad Londonban, takingerinchúros, szarköpő bérdroid.

Punxsutawney Mormota 2017.08.15. 21:16:41

@EU zászlót mindenhova!: Dehogynem vagy az... A legrosszabb fajtából. Régebben még volt néhány középsúlyú versenyző a csapatban, de inkább elmentek tisztességes munkát végezni, mert nem bírták gyomorral, helyettük jöttél Te, a tizennyolc nickkel, meg a rettenetes helyesírásoddal, ráadásul a számokkal is komoly problémáid vannak, mint a "dunántúli gyerek" aliasodnak.
Nyugodtan próbálkozz szerencsétlen... Egyszer el kell számolni a lelkiismereteddel... Apropó, anyádnak mit mondasz, mi a munkád? :D :D :D

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.08.16. 17:34:47

@Punxsutawney Mormota: Soros trollsuli hatodik előadás: ha szellemi képességeid gyengék, ismereteid hiányosak, akkor a következő panelekkel bombázd a nálad valszeg jóval értelmesebb,tájékozottabb vitapartneredet!
Te most épp ezt a tananyagot vonultatod fel, ami valszeg a minimum követelmény ahhoz, hogy alulfizetett bértroll lehess. Köszönöm, hogy továbbra is bemutatod, hogy érdemi vitára, érvek ütköztetésére képtelen vagy, te buta segg..:)
Egyébként azt tanácsolnám Gyurka bácsinak, hogy ezt a szánalmas bagázst, amelynek te az alsó szegmenségben tanyázol, hajtsa el, mert semmire nem ment veletek. A hazai "baloldal" bizony egy újabb jó nagy vereségre készül.

Tehát akkor mégegyszer:
A pőre tények: a szocik 8 éve alatt úgy nőtt 10 ezer milliárddal az államadósság, hogy egy rakat állami vagyonelemet eladtak, komoly privatizációs bevételre szert téve, Orbánék 7 éve alatt úgy nőtt, hogy közben növelték az állami vagyont.
A szocik 8 éve alatt 30 százalékponttal nőtt a GDP arányos államadósság, míg Orbánék alatt csökkent ez a mutató.

Ez az , amivel nem tudsz mit kezdeni. Talán látják a téged takarmányozó, kenyéradó gazdáid is, és elzavarnak szépen a picsába. Aztán mehetsz árufeltöltőnek, aminek egyébként is alkotott a Teremtő..:)))))

"Te, a tizennyolc nickkel,"

Hagyjuk már ezt kedves morpho , pamut, cirmos cica, meg még a fasz tudja hány nicken írogató kis véglény..

paveway 2017.08.18. 18:59:09

Nem számít a racionalitás, a szakmai vélemény, a sok évtizednyi rutin és tapasztalat. Egyetlen dolog számít, kurta drága legyen és sokat lehessen belőle nyúlni.
süti beállítások módosítása