B1 blogcsalád



A kormány következetesen teszi tönkre az oktatást

2017. július 02. - ashwood

e_rettse_gi.jpgA felcsúti Rámszesz privátpiramist, birkalegelőre többezres stadiont meg tornatermet épít - mert a sport nevel igazán magyarrá, nem iskola és a tanulás. Utóbbi nem egyszerűen kevésbé fontos, inkább kerülendő - ezért teszik tönkre az amúgy sem világrengető oktatást.

Mindennapos testnevelés - főként lőoktatással: nagyjából ennyit tett hozzá 7 év alatt az Orbán-kormány a magyar oktatási rendszerhez. Ennél sokkal hosszabb lenne felsorolni azt, amit elvett:

– az államosított iskolarendszer diszfunkcionalitásai,

– az államosított tankönyvek debil, néha egyenesen hazug, történelemhamisító ostobaságai,

– a tanárok túlterhelése, felesleges adminisztrációs terheik növelése,

– az egyetemi önállóság szisztematikus felszámolása,

– a felsőoktatás anyagi kivéreztetése,

– a kormány által nem közvetlenül felügyelt felsőoktatási intézmények ellehetetlenítése,

– közpénzek milliárdjainak elherdálása a kormánynak tetsző felsőoktatási intézmények létrehozására.

A lista csak általános és messze nem teljes, azonban jól mutatja: véletlenekről szó sincs: a kormány eddig az általános iskolákat és a felsőoktatást szállta meg, most következik a középfok.

Ma már pontosan tudjuk, hogy nem elszólás volt az iparkamara urától, Orbán barátjától, Parragh Lászlótól az a mondat, amely szerint hiba, hogy " a polgármesterek nem mernek bezárni gimnáziumokat." Az, persze, hiba. Sőt, egyenesen bűn - nem?

De ha a gyáva polgármesterek nem merik bezárni az iskolákat, majd a kormány megteszi. Persze nem most, a választás közeledtével. Hiszen nincs az a Habony Árpád, aki el tudná magyarázni a választóknak/szülőknek, hogy épp az ő gyerek miért nem mehet gimnáziumba. Csak a narancsos potentátoké. Azok igen. Arról ugyanis nincs hír, hogy új uraink élen járnának a szakképzés megerősítésében saját sarjaik odaküldésével. Sőt, inkább nemzetközi diplomákat adó iskolákba, elit, akár magán gimnáziumokba járatják gyerekeiket - miközben a pórnéptől igyekeznek elzárni az edukálódás lehetőségét. Már ahogy jobb diktatúrák nagyvezírjei szokták: sajátjaiknak az adókból külföldön megvehető legjobb jár, népüknek meg odahaza jut az, ami.

Biztosak lehetünk abban, hogy a kormány legújabb terve nem lesz benne a Fidesz 2018-as programjában - már ha egyáltalán veszik a fáradtságot ilyesmit lekörmölni. (Legutóbb valahogy elmulasztották.) Nem fog Orbán azzal kampányolni, hogy "a szakképzésbe lépők számát növelhetné egy kötelező jellegű felvételi rendszer, valamint a gimnáziumi keretszámok fokozatos korlátozásának bevezetése." De ahogy - ha - megkapják a felhatalmazást ismét, azonnal nekilátnak a gimnáziumok szétverésének.

Ha engedjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8012635101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Janossz 2017.07.02. 16:14:35

Biztos Ramszeszt akartál írni? Nem Rumcájszt?

Bambano 2017.07.02. 18:15:19

szerintem nem lenne túl bonyolult feladat megtalálni az alaptörvényben azokat a passzusokat, amiket ez a marhaság sért.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.03. 09:21:32

A jobbágyoknak nem kell érettségi. Hol itt a probléma?

bontottcsirke 2017.07.03. 09:22:14

Akkor hogy valósítja majd meg a rabszolgaképzést? Honnan lesznek háromműszakos tesz-vesz operátorok a minimálbér felett 30%-al?

Mit fog majd mondani a külföldi tb-fizetőknek, hogy vigyék kínába a gyárukat mert ítt túl okosak a zemberek? Ki fogja majd a sok alapbiztosítást fizetni? Akkor nem lesz új Roli meg Vacheron.

Sokkal biztosabb hülyékből országot építeni, annak minden mindegy.

Netuddki. 2017.07.03. 09:25:04

@Janossz: Nem, vajdát akart írni.

Ha meg végre bukik ez a tolvaj rezsim, akkor a cégek 5000 forintjait kamatostul vissza kell fizetni, aminek érdekében az ingyenélő parlag pereputty vagyonelkobzásnak tétetik alá...

P. J. Fry 2017.07.03. 09:26:43

És tegyük hozzá ezt:

"Sok gyereknek van felmentése matematikából, de a szakmai alól nem kaphatott felmentést"

Már ott tartunk, hogy a szakmai alól nem is kaphatnak felmentést a diszkalkuliások! Tönkreteszik az országot!

P. J. Fry 2017.07.03. 09:34:08

@bontottcsirke: "Mit fog majd mondani a külföldi tb-fizetőknek, hogy vigyék kínába a gyárukat mert ítt túl okosak a zemberek?"

Úgy van! Komoly esélye lenne rá, hogy nálunk "túl okos emberek" lennének, mint az orbán előtt! Ezt akarja elkerülni, ezért teszi tönkre az oktatást, hogy nehogy megint túl okos emberek legyenek.

Ezért volt 12% a munkanélküliség az orbán előtt: túl okosak voltak az emberek!

1ghost 2017.07.03. 09:45:31

@P. J. Fry:

Szóval most meg itt hazudozol, te ócska orbántroll! Szétveritek a hazát te gerinctelen, talpnyaló fideszbérenc.

De felelni fogtok érte valamennyien, te is barátocskám, az hétszentség.

lbalazs 2017.07.03. 09:59:08

Ha valaki felsőfokú végzettséget szerez, akkor:
- tovább él
- egészségesebb lesz (kevesebbet kell rá költeni az adónkból)
- gyorsabban kap állást
- többet keres (így több adót fizet)
vagyis nem létezik jobb befektetés az oktatásnál.

Ballib Cenzúrázók Réme 26 2017.07.03. 10:03:13

Hát ez hihetelen! Hétfő reggel van, Orbán Viktor még nem is gratulált Mészáros Lőrincnek hogy ma 3 közbeszerzést is nyerni fog, de a Soros bérenc csicska liberálisok már ontják is az epét, hogy Orbán Viktor tönkretette az oktatást!

Ennek persze mint mindig, most is az ellenkezője igaz. Orbán Viktor sok 100 milliárd forintot öntött az oktatásba, ma már szinte minden faluban van multifunkcionális tornaterem, a gyerekek minden nap tudnak imádkozni a felújított templomban és sikerült az áltudományos tantárgyakat, amelyekből nem lesz se termelés se gdp, szinte a nullára vissszaszorítani.

A semmi tudást nem adó gimnáziumokat és egyetemeket sikerül gőzerővel bezárni és egymás után nyílnak meg helyettük a lakatos műhelyek, ahol a dikákok piacképes tudást és szakmát kapnak a kezükbe. A magyar diákok tudása ennek köszönhetően végleg levált a Soros György által manipulált Pisa tesztről, mellyel Soros az EU-t akarja elbutítani. Csakhogy a mi Pisa eredményünk bizonyítja, hogy velünk ezt magyarokkal nem lehet megcsinálni, mi semmilyen erdményt nem produkálunk a Pisa teszten, ezzel bizonyítva, hogy nálunk megbukott Soros kísérlete és Orbán Viktor országa most már fényévnyi távolságra került attól, hogy egy lapon említsék Európával.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.07.03. 10:05:27

@lbalazs: Kivéve, hogyha jobbágyokat akarsz képezni egy jövőbeli neo-feudális berendezkedéshez, ahol a te ivadékaid és slepped adják majd az arisztokráciát (őket taníttatod is külföldön, lásd Ráhelke, meg a többiek). Ez a török és orosz modell, ott látunk ilyesmit, megvan az új arisztokrácia a politikai elit és a bűnözői körök összefonódása adja. Alattvalónak viszont nem kellenek gondolkozni képes emberek, sőt. És az összeszerelő üzemekbe sem kell diploma.
Ez történik most az oktatással, és két kisiskolás gyermekkel gondolhatod, hogy mennyire fő a fejem, hogy mi lesz.

Tom66 2017.07.03. 10:09:20

Mostanában, gimnáziumnak még csak a közelében sem járt a mű szerzője. A történelemhamisítást, hazudozást, aknamunkát meg jobb meg sem említeni, ugyanis ebben évtizedes rutinja van a baloldalnak.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.07.03. 10:17:12

@Tom66: Csak a végét rontottad el, így nem egyértelmű. Jobb lett volna, ha baloldal helyett fideszt írsz. Az a helyzet, hogy a fidesz nem jobboldal, de igazán nem is bal, így nem egyételmű az írásod.
Meg nem ártott volna némi konkétum sem a hozzászólásba, mert így sajnos nem derül ki, hogy szerinted mit lát ma, aki egy gimnázium közlében jár.

Wildhunt 2017.07.03. 10:24:18

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Hogy kapálni azért meg lehetne tanítani mindenkit...

gyurmicsek 2017.07.03. 10:31:12

@Tom66: Mos komolyan, hogy jön ide a baloldal? Voltál iskola közelében az elmútnyócévben? Akkor látnhatnád, hogy nem előnyére változtak a dolgok. De ez az egyik oldal csak.
A gyerekek is sokat változtak, sajnos az átlaggyerekek egyre kevesebb nevelést kapnak. Ez a szülők leterheltsége miatt is van, de alapvető dolgokat nem tudnak, amihez hozzájön a szokásos magyar szülői mentalitás, hogy "mindenki hülye, én meg mindenhez értek". Meg a tanárnéni egy idióta, mennyé nézd a tv-t tovább.

sas70 2017.07.03. 10:39:33

A cuclizmusban az osztályidegennek nyilvánított emberek gyerekei nem járhattak egyetemre, vagy csak kivételes esetben, ezzel tartották sakkban őket, hogy ne járjon a pofájuk túl sokat. Most majd gimnáziumba sem járhatnak, ennyivel fejlettebb ez a rendszer.

dr. mesterséges színezék 2017.07.03. 10:59:48

@lbalazs: ... képes információt szerezni és feldolgozni, következtetéseket levonni.
Ezt neveznéd Mária kereszttyénilliberálisdemokrata országában jó befektetésnek?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.07.03. 11:08:39

@akakukk: Igen, ez kézenfekvő. Gőzerővel tanulják is a nyelveket. Csak közben meg az emberben benne van, hogy most komolyan egy ilyen jöttment társaság fog elüldözni a hazámból? Ráadásul a magam egzisztenciáját tekintve ok az életem, pedig olyan szektorban dolgozom, amit nem keveset bazogatott a kormány az elmúlt években. Ezt is itt kéne hagyni. De ha a honfitársaimnak nincs annyi esze, hogy ezt a társaságot ne tartsa hatalomban, akkor tényleg lehet, hogy nem lesz más választás.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.03. 11:23:35

Mao Csútung és az ő kulturális forradalma... ;-)

legális 2017.07.03. 11:23:49

- az államosított iskolarendszer diszfunkcionalitásai - ezt a problémát kifejtve jobban megérteném mit vettek el fideszék

– az államosított tankönyvek debil, néha egyenesen hazug, történelemhamisító ostobaságai - nem igaz, a történelemhamisítás minimum relatív, vagy szubjektív, mégsem Pitagorasz-tételről beszélünk. A debil is elég szubjektív. Amúgy nem mindegy, ha úgy sem lehet liberáliséknál számonkérni, ne adj Isten fegyelmezni

– a tanárok túlterhelése, felesleges adminisztrációs terheik növelése - miről beszélünk az informatika korában, jól képzett és Mo-i viszonylatban jól fizetett pedagógus esetében. Ja ha nem képzett, meg szövegszerkesztés is csak vonalas papíron megy, úgy valóban baj van. Mindenhol (mérnök, orvos, közgazdász, jogász, sőt rendőr esetében is) megnőtt az adminisztráció, vinnyogás csak a tanaraknál van

– az egyetemi önállóság szisztematikus felszámolása - a függőség csak a támogatás arányában áll fenn, szólj, ha nem így van

– a felsőoktatás anyagi kivéreztetése - nem történt meg, nem zárt be egy egyetem sem

– a kormány által nem közvetlenül felügyelt felsőoktatási intézmények ellehetetlenítése - erre sincs példa, még a KEE esetében sem

– közpénzek milliárdjainak elherdálása a kormánynak tetsző felsőoktatási intézmények létrehozására - ez azért így elég gumi, és értelmezhetetlen

Duplaxiii 2017.07.03. 11:24:30

Kicsit sok a csúsztatás a témában!
Az igaz, hogy ez a kdnp-s bérkeresztény csorda pusztítja az oktatást!
Az is igaz, hogy a kormány minden társadalmi csoporthoz hasonlóan szándékosan pusztítja a tanári társadalmat.
Az is borzalams, hogy egy ostoba farok, valami kamarai góré akarja megszabni a családoknak a gyerekük jövőjét.
Ez ma Magyarország, de a választók ezt akarták, hát szopjanak!
(Nem kell a gender-duma, a választók döntöttek, ennyien mentek el és ők voltak többen! Ha nem tetszik el kell menni és leváltani őket.)
De ez a szakiskola-gimnázium dolog nem ördögtől való!
Vannak ugyanis a humán és a real érdeklődésű gyerekek. A gimnázium a humánhoz jó, még elméleti fizikához sem ideális!
Azok a gyerekek, akik műszaki területen akarnak továbbtanulni, ilyen pályákhoz akarnak diplomát, azoknak a szakközépiskola sokkal előnyösebb.
Idétlen idők óta alap a szakmunkásképzés-szakközépiskola-technikum-egyetem! A tudás és lehetőség szerint "áll" meg az adott gyerek és foglalja el a poxícióját a munakerőpiacon és később is tanulhat.
Egy gimnázium nem erre való, a matekon kívűl semmi alapot nem ad. Sok ilyen diplomással dolgoztam, képtelene a tervezés során a kivitelezési problémákat értelmezni, hiszen soha a büdös életben nem mozdultak ki az íróasztal mögül. Volt aki úgy tervezte meg a csőhálózatot, ahogy a szerelő nem fért oda a szerszámokkal...
Csóró szülő is eljuttathatja a diplomáig a gyerekét, ha a kölök jól tanul! A pénzesek meg a gyenge utódokat befizetik...
Az én fiam is letudta a szakközépiskolát, egy év plusz nyelvtanulás, érettségi, majd technikusi képzés, amihez még tartozott két nagyon keresett szakvizsga is. Most megy majd egyetemre és a jövője a tanulásától függ. Szerzett annyi pontot és pluszt, hogy "ingyenesen" tanulhat.
Külföldön ez a folyamat működik, a tőlünk fényévekkel előttünk járó Amerikában (akiket mi rendszeresen köpködünk) megoldották, egy fokozattal lefelé van minden, az általános jellegű középiskolából szinte mindenki mehet valamilyen egyetemre és annak az első évei után választanak csak "szakmát"...
De persze mi ezt megint jobban tudjuk, a hatalom is és az ellenzék is. Csak ugye pár év múlva egy gázszerelő sincs meg komolyabb informatikai, műszaki ismeretek nélkül.
De mi informatikust is gyorstalpalón képzünk bölcsészekből, míg a magasan képzett 50 feletti szakemberek pályaelhagyók, munkanélküliek, alkalmi munkások. A tudás ma egyik oldalon állónak sem kell, és bárki kerül hatalomra, az is tovább zülleszti majd az oktatást!!!

Duplaxiii 2017.07.03. 11:26:10

@sas70:
Gondolom megélted a kort?
Mert amit írsz az a rákosi korszakra volt jellemző, a kádáriban már járhattak. Nekem legalább is rengeteg nem melós gyereke volt a körömben... Budai menő szülők gyerekei.

Duplaxiii 2017.07.03. 11:29:55

A legnagyobb hiba a problémakörben, hogy az egészet politikai irányból nézi mindenki és az egészet csak muníciónak használja a másik gyalázására.
Az oktatás időtartama sokkal hosszabb, mint az aktuálpolitikusok regnálási ideje.
Nem a max. 30% hű hívő érdekében foglalkozni a témával! Aki csak arra használja fel, hogy a saját kis galerije kerüljön a kondérhoz, hogy több emberkét juttasson pozícióba, az ugyanolyan bűnös, mint a fideszesek!!!!
Valamelyik megélhetési ellenzéki gyülekezetnek meg kellene kérdeznia a passzív 60% véleményét is! Most csak a saját pörgés a saját médiában a saját médiamunkások segítségével.
A téma leszarva...

Megoldó 2017.07.03. 11:30:38

Az a legszomorúbb, hogy a vágóbárányok tétlenül nézik hogy viszik őket és gyerekeket a vágóhídra, és a többi országgal ellentétben (még felsoroni is nehéz: Portugália, Franciaország, Spanyolország, Görögország, Lengyelország) rögtön az elején nem szögezik le hogy eddig és ne tovább, egy laza kis népfelkeléssel...

Sajnos Magyarországnak annyi, meneküljön ki merre lát, vagy csináljon forradalmat, mert itt tényleg a jobbágyok országa készül szerintem.

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 11:31:14

Nagyon helyes, legalább több fiatal fog szakmunkásnak tanulni.

na4 2017.07.03. 11:34:05

Egyre nagyobb a lemorzsolódás mind a gimnáziumokban, mind pedig az egyetemeken. Akkor minek annyi gimnázium? Hogy üresen álljanak? Ráadásul egy szobafestő ma már többet keres, mint egy egyetemi docens.

legális 2017.07.03. 11:36:16

A gimnáziumok ellehetetlenítése nem cél, csak a valós igények teljesítésére törekvés.
Érzésből a 9. osztályosok legalább 1/3-a szakmát kellene tanuljon (a szakmák összetételét jó, ha a kamarákkal is egyeztetik). Ez az 1/3 valójában nem akar még további 7-10 évig iskolapadban ülni (ha később mégis rádöbben, módosíthat), nagy részük valóban nem tudna eséllyel egyetemre felvételizni, akkor miért szenvedjen a gimnáziumban?
A 2. 1/3 a szakgimnáziumban teljesen jó helyen van, tanul valami szakirányút is, folytathatja technikusként, rádobhat a végén 1-2 OKJ-t. Kb. 20%-uk sikeresen felvételizhet a felsőoktatásban.
A 3. 1/3 a gimnáziumokban eljuthat oda, hogy a 75-80%-át sikeresen felveszik a felsőoktatásba. A többi meg elvesztett 4 évet. Miért kellene a kudarcot szenvedő gimnazisták számát növelni?
Több felsőfokú képzésre nincs piac. A mostani képzésre sincs, a sok büfé/ruhatár szakos diplomás miatt. A B/R szakokat végezhesse bárki önköltségesen, illetve azokat a szakokat amiket az állam és/vagy kamarák nem tartanak támogatásra érdemesnek. Az önmegvalósítás nem tilos, de fizessen érte az önmegvalósító. HA van pénz külföldi egyetemekre jelentkezni, fele annyiért Magyarországon is lehet.
És a tanulmányi időt szerintem is itthon le kellene tölteni, nem feltétlenül azonnal, de éven belül.

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 11:40:03

@lbalazs: Megkérdezhetem, hogyha mindenki felsőfokú végzettséget szerez, akkor vajon ki fogja megjavítani a vízvezetéket, a mosogatógépet? Ki fog házakat építeni, ki fogja karbantartani a középületeket? Ki fog az autó összeszerelő, és egyéb üzemekben dolgozni ?

legális 2017.07.03. 11:40:52

@sas70: szerinted hogyan fogja a rendszer kiszűrni azokat az osztályidegen gyerekeket, akik nem mehetnek gimnáziumba? És hogyan fogja megakadályozni? Különösen az egyházi fenntartásúakat?

legális 2017.07.03. 11:42:18

@Duplaxiii: a hosszú beírásod eleje kicsit politikus lett. A másik 3/4 résszel csak egyetérteni tudok.

dr. mesterséges színezék 2017.07.03. 11:50:20

@Novák Aircraft Ferencné: ... olyan iskolákban, amelyekben harminc éve is a galeriképzés volt a legerősebb; ahol a leendő ácsoknak nem tették világossá, hogy a Pitagorasz-tétel (ha már fentebb előjött) nem egy sznob huncutság, hanem lehetővé teszi, hogy nevetséges próbálgatások nélkül, egy sajtcetli segítségével kiderüljön, milyen hosszúra kell vágni az adott dőlésszögűre szánt tető gerendáját; ahonnan a kikerülőkkel munkaerő-kiválasztásban utazó nejem házi műszaki alapismeretek vizsgát kénytelen tartani beugrónak: tolómérő leolvasása, mikrométer használata (ha valamelyik nem digitális, megáll az élet), műszaki rajz olvasása (erre létre kell hozni valami disz...ia kifejezést, ha még nincs), munkautasítás olvasása és értelmezése; továbbá az akkor ált. isk. 2. osztályába járó lányomhoz szabott intelligenciatesztet kitöltetni (gyászos eredménnyel).

Ettől várjuk most a csodát, erre építünk stratégiát.
Bár... elfér a foci mellett.

teéjesenmindegy 2017.07.03. 11:51:39

– az államosított tankönyvek debil, néha egyenesen hazug, történelemhamisító ostobaságai

Most nem azért, de a nem államosított, versenyképes, liberális tankönyvekben
-Mennyi 3x3?
-Hány fokon forr a víz?
-Mi a szén vegyjele?

Mert ezt a baromságot már leírtátok ezerszer, csak az a kurva nagy helyzet, hogy a nagy"hazug, történelemhamisító ostobaság"-ok maximum történelemből meg irodalomból létezhetnek. És attól még remek mérnökök meg orvosok végezhetnek, mert a mohácsi csatát győzelemnek tanulták.

dr. mesterséges színezék 2017.07.03. 11:55:23

@legális: Tényleg hibának tartom, hogy a posztoló, legalább URL-ekkel nem támogatta meg a posztot, de pontosan az általa leírtakról szólt az oktatásban a zemútöthatév.

Másképpen fogalmazva: nem igaz, hogy nem igaz.

dr. mesterséges színezék 2017.07.03. 12:10:38

@teéjesenmindegy: "-Mennyi 3x3?"

Nem köll a szorzásig elmenni, ui. a most 2. általánost befejezett fiam matematika könyveiben jó esetben a tancsinéni szúrta ki, hogy a mintapélda megoldása rossz, vagy az adott témakör gyakorlására íródott feladat majd csak fél évvel későbbi ismeretekkel lesz megoldható, rossz esetben a házi feladat megoldásakor-átnézésekor otthon, és lehetett úgy tisztázni a gyerekkel a helyzetet, hogy mégse legyen benne, hogy "drága fiam, maffiózók helyzetbe juttatott dilettánsaira hagyták, hogy a kezetekbe könyveket adjanak".

A nyomdahiba létező jelenség, de a lektor is, meg az engedélyező is, meg a kötelezővé tevő is.

A cúna-cúna liberálisok cúna-cúna szar könyvét tancsinéni még a nyár legelején kivághatta a kukába, hogy szeptemberig véletlenül se akadjon a kezébe, és kereshetett olyat, amiben a 3x3 pont annyi, amennyinek lennie kell, és nem az összeadásnál lett kérdés..

Mérnork 2017.07.03. 12:15:31

@teéjesenmindegy:
Balfaszék szerint azért hazug meg történelemhamisító a mostani töri meg irodalom, mert a 20. századi töri/irodalomból nem az ő kiskedvenceik vannak kiemelve, hanem a "nácikok". ;-))

1ghost 2017.07.03. 13:09:08

@teéjesenmindegy:

Te segghülye orbáncsicska! Látszik, hogy még a nyóc elemid sincs meg. Ugyanis akkor tudhatnád, hogy a matek könyvek nem a végeredményben különböznek, hanem a hozzávezető út elmagyarázásában.

És ez az ami kurva sokat számít!

De te olyan idióta vagy ehhez is mint a gazdád, na ezért lett belőled egy tetves orbánseggnyaló.

legális 2017.07.03. 13:10:28

@vénkujon: Tudod, Bandi ezt is az árokbetemetés jegyében írja

vénkujon 2017.07.03. 13:22:13

@vénkujon: egyébként semmi sértőt nem írt. bizonyítékod van erre, hogy ez sértő?

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 13:22:50

@dr. mesterséges színezék: Ezzel nem adtál választ a kérdésemre. Nyilván, hogy a szakképzés színvonalát is javítani kell. De ha mindenki egyetemre jár majd, akkor ki végzi a kétkezi szakmunkát a jövőben?

vénkujon 2017.07.03. 13:23:07

@legális: affrancba. neked írtam az előzőt, nehogy összekeverd. bocs

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 13:29:01

@lbalazs: "Ha valaki felsőfokú végzettséget szerez, akkor:
- tovább él
- egészségesebb lesz (kevesebbet kell rá költeni az adónkból)
- gyorsabban kap állást"

Tipikus statisztikai csúsztatás, mert egybemossa a szakmunkás réteget a lumpen réteggel. Az utolsó állításra az élet is rácáfol: ma pl. egy hentesnél, vagy kőművesnél kevés munkavállaló kap gyorsabban állást..

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 13:46:06

Nem biztos, hogy a hatalom a legjobb megoldást találja meg a helyzet kezeléséhez, de tény

- jelenleg rengeteg területen irtózatosan kevés szakember van Magyarországon (itt most elsősorban "szakmunkák" mívelőiről szólok)

- mindeközben nagyon sok érettségizett, de szakmát nem szerzett (értsd: gimnazista) lézeng a munkaerőpiacon, mindenféle képzettség nélkül

Mindezek miatt (is!) van, hogy egyszerre sok a munkanélküli az országban, ugyanakkor nagy a munkaerőhiány sok területen.

Nem ördögtől való ötlet azt felvetni, valamiképp tereljük a leendő középiskolásokat a szakképzés felé. Persze, kérdés a hogyan.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 13:52:44

@lbalazs: Gondolom, akkor legyen mindenki informatikus, nem?

legális 2017.07.03. 13:52:46

@vénkujon: Hja, felénk az Endre is Bandi.
Én azért sértőnek tartom a nevekkel gúnyolódást. És nem is nagyon szolgálja az ellennel való baráti kapcsolat építését, különösen akkor, ha érdemi mondandó sem társul hozzá.
Igaz, nincs tiltva, meg vannak rosszabbak is.

lbalazs 2017.07.03. 13:55:33

Ma egy szakmunkásnak rengeteg ismeretének kellene lennie ahhoz, hogy jó szakmunkás legyen. Egyébként csak egy betanított munkás. Másrészt az élete folyamán többször kellene új szakmát megtanulnia. Az ezekhez szükséges ismereteket szerezheti meg a gimnáziumban. A gimnázium után kellene szakmunkásképzőben szakmát tanulnia közismereti tárgyak nélkül. Ilyet aztán akár később is elvégezhetne többet is, a közismereti tárgyakat pedig egyszer de jó színvonalon kell megtanítani nekik. Aki azt mondja, hogy felesleges és elvesztegetett 4 év a gimnázium, az nem érti a világot. Persze csak azoknak, akik jobbak tudnak lenni, mint betanított munkás.

legális 2017.07.03. 13:58:04

Amúgy szegény, érettséginél ragadt gimnazista még közmunkásként is a 8 általános, vagy még az sem táborba van sorolva (képesítés nélküli), a szakmunkás már ott is egy kategóriával magasabban van, sőt az lehet munkavezető (+1 kategória) is. Nem életcél a közmunka, de ha már egyetemre nem jutott be, nincs keresztapa pozícióban, szakmát sem akar tanulni, akkor ez van.
Komoly kihívás lehet egy kisebb érettségin ragadt volt gimnazista csapatnak elmagyarázni, hogy tanulni jó, és az érettségi ér valamit.

lbalazs 2017.07.03. 14:00:14

Nem kell mindenkinek egyetemet végeznie, nyilván nem is tudna, és nem is mondott ilyet senki. Aki viszont tudna, és helyette szakmunkás lesz, az nettó ráfizetés az országnak.

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 14:09:16

@lbalazs: Minő furcsa, Ausztriában is 14 éves korukban kezdenek szakmunkásnak tanulni a fiatalok. Jól hangzó lózung az, hogy majd" gimi után szakmunkásnak tanul". Az emberek többsége 14-18 éves kora körül szocializálódik. Irreális életszerűtlen várakozás az, hogy egy fiatal érettségi után mondjuk hentesnek vagy kőművesnek fog tanulni, különösen ha gyenge tanulmányi eredménynel is továbbmehet a felsőoktatásba.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.03. 14:13:01

@legális: Az érdemi mondanivaló az, hogy a diktatúrák sajátja az oktatás ilyen mértékű szándékos szétverése, hogy az iskolákból ne kiművelt és önálló gondolatokkal rendelkező emberfők kerüljenek ki, hanem kék óriásplakátokkal az orruknál fogva vezethető birka tömegek. Erre a diktatórikus irányra utal a Mao Csútung név, meg arra, hogy a megidézett illető kulturális forradalmát még évtizedekig nyögték azok a milliók, akik legalább túlélték.
Nyilvánvaló, hogy Orbán és a Fidesz előbb-utóbb eltűnik a történelem süllyesztőjében, de Magyarországnak hosszú idő lesz kiheverni az ámokfutó rombolásukat és lehet, hogy a kilábalást már egyikünk sem éri meg.
Hát ennyi mindent lehet kifejezni egy beszélő névvel... ;-)
Amúgy sajnálom, ha ez téged bánt! Nem volt célom a lelkedbe taposni.

ursus artos 2017.07.03. 14:14:14

Több mindent azért rakjunk helyre a fejekben.
Szar gimnáziumokra nincs szükség. Az általános iskolában 2,5-ös átlaggal lébecoló diák nem a gimnáziumba való. Németországban sem!
Berkecz Balázs néhány éve már írt ez egyiik gimnázium okán, amit be akartak zárni, (azt hiszem a szigetvárit). Akkor megnéztem néhány évre visszamenőleg, hogy abból a gimnáziumból milyen tantárgyakból hány fő tett emelt szintű érettségi vizsgát. Talán ha egy főt találtam németből. Az ilyen gimnáziumoknak tényleg semmi értelme...
Mint ahogyan a diploma értékét a szigorlatok száma azonképpen a gimnázium "értékét" pedig az emelt szinten érettségizők száma határozza meg. (Saját definíció.)
Azonkívül!
Ne denomináljuk a szakgimnáziumokat! Ott is igen okos diákok tanulnak és bizony sokkal komplexebb módon és tantárgyakat mint a gimiben. És bizony megkockáztatom a szakgimnáziumi tanárok sokkal képzettebbek mint egy gimnáziumi tanár, mivel kábé öt évente megújítják a tudásukat a gyorsan változó szakmai tantárgyak tartalmai miatt, addig egy gimnáziumban tanító kémia - fizika szakos tanár az egyetem elvégzése óta semmi újat nem tanult... Legfeljebb szakvizsgázott... (Tisztelet a kivételnek.)

Ja és a szakközépiskola is érettségivel zárul!!!

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 14:16:12

@lbalazs: Az is netto ráfizetés az országnak, ha egy jó manuális képességekkel és gyakorlati érzékkel rendelkező, de tanulni nem annyira szerető fiatal gimnáziumba megy tovább, majd egy semmire sem jó érettségivel, esetleg a Mátyás Király Főiskolán szerzett használhatatlan diplomával-vagy egy félbehagyott egyetemi szakkal -nyugdíjasokra próbál rátukmálni mindenféle felesleges hülyeséget, holott lehetett volna belőle egy jó gyakorlati szakember is..

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 14:17:47

@lbalazs: "Aki azt mondja, hogy felesleges és elvesztegetett 4 év a gimnázium, az nem érti a világot."

Ez is egy vélemény. Ez jut róla eszembe:

A rádió bemondja: - Figyelem! Az M7-esen autózók figyelmét szeretnénk felhívni, hogy legyenek óvatosak, mert egy őrült a forgalommal szemben autózik Budapest felé.
Kovács épp az autópályán hallgatja a felhívást, majd felcsattan:
- Hogy-hogy egy őrült? Mind szembe jön!

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 14:20:32

@ursus artos:

"Ja és a szakközépiskola is érettségivel zárul!!!"

Már nem. Nem a követelmény változott meg, hanem az intézménytípus neve. A szakközépiskolákat ma már szakgimnáziumoknak nevezik. Az egykori szakmunkásképzők (majd szakiskolák) lettek a ma szakközépiskolái. Ott nincs érettségi, tudtommal.

ursus artos 2017.07.03. 14:25:18

@Fermentátor: "egykori szakmunkásképzők (majd szakiskolák) lettek a ma szakközépiskolái. Ott nincs érettségi, tudtommal. "
van érettségi, csak opcionális. Vagyis a szakmunkásvizsga után be lehet iratkozni a csak közismereti képzést adó két évre, aminek a kimenete érettségi.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 14:31:37

@ursus artos: oké, ezt nem tudtam. a lényegen sokat nem változtat: nem feltétele az iskola elvégzésének és a szakma megszerzésének az érettségi.

ursus artos 2017.07.03. 14:36:52

@Fermentátor: " nem feltétele az iskola elvégzésének és a szakma megszerzésének az érettségi. "
Igen. És?
(A gimnázium elvégzésének sem feltétele az érettségi. Ugyanis az utolsó tanítási nappal a diák a középiskolai tanulmányait befejezte. innentől kezdve az érettségi vizsga egy másik "jogállás" mert a vizsgáit az iskola mellett működő bizottság előtt teszi le.)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 14:40:14

@ursus artos: Ebben igazad van. Azonban a szakközépiskolának (tehát arról beszélek, amit ma szakközépiskolának hívnak) a szakma elsajátítása és a szakvizsga letétele a célja. Az érettségi nem.
A gimnáziumnak viszont az érettségi megszerzése a célja, mivel az a kulcs a továbbtanuláshoz.

ursus artos 2017.07.03. 14:43:53

@Fermentátor: Igen.
Ezért fontos, hogy a gimnáziumba tényleg csak a jó tanuló gyerekek jussanak be. Más szavakkal: az a gyerek, amelyik nem szeret tanulni, utál tanulni az nem való gimnáziumba.

ursus artos 2017.07.03. 14:50:37

@lbalazs: "A gimnázium után kellene szakmunkásképzőben szakmát tanulnia közismereti tárgyak nélkül."
Ez volt a vezérelv 1996-tól 2010-ig. Mindenki gimnáziumba ment, így aztán még többen a felsőoktatásba, aminek meg annak a felhígulása és minőségvesztése lett a következménye. Így aztán bizonyos főiskolák bizonyos diplomái semmit sem érnek: vendéglátás-turisztika, tájépítész, műszaki Manager, Zsigmond Király Főiskola stb...

akakukk 2017.07.03. 14:54:47

@ursus artos: Az a baj, hogy amikor donteni kell, meg nem tudja. Vannak keson erok, vannak problemas csaladi hatterbol jovok. Az a legfontosabb szvsz, hogy az ossz-tehetsegbol, ami a nepessegben megvan, a legtobb johessen ki. Ehhez pedig atjarhato, erosebben differencialt oktatas kell. Amihez meg tobb tanterem, tobb pedagogus stb, egyszoval penz szuksegeltetik.

akakukk 2017.07.03. 15:01:15

@ursus artos: A felhigulasnak a felsooktatasban egesz mas az oka, megpedig a fejpenz szerinti finanszirozas. Az elv az volt, hogy a diakok a jobb intezmenybe akarnak menni, ezert a jok meggazdagodnak, a rosszak kihullanak. A rendszer mashogy reagalt: feltoltottek maxra az evfolyamokat, bufeszakokat inditottak, es a rosszakat nem zartak be, kozbeszolt a politika. Igy persze a felsooktatas felszivta az osszes gimnazistat. A hasonlo kozepiskolai finanszirozas miatt a gimnaziumok is fu-fat felvesznek, csak hogy penzhez jussnak.
Jobb volt az intezmenyfinanszirozas, de ez szitokszova valt.

Pop40 2017.07.03. 15:01:55

Nincs ebben semmi különleges.

Az átlag segghülye fideszes szavazó háát... nem fiatal. 60+ -os, és folyamatosan halnak ki. Valahogy biztosítani kell az utánpótlást, s ez nem könnyű, mert a "mindenért Soros a hibás"-fideszprogramot tényleg csak 20-as IQval rendelkezők eszik meg.

Ennélfogva módszeresen le kell butítani az oktatást, hogy legyen utánpótlás. Kezdték az egyetemekkel, de időközben rájöttek, hogy fideszes szavazónak a gimnazista is túlképzett lesz. Gyorsan tönkre kell hát tenni azt is.
Ha még az általános iskola utolsó 5-6 évfolyamát is tönkrevágják, akkor már talán eljutnak a 2 általánost végzett, analfabéta fideszes szavazók szintjére, akik a "Soros a hibás" "emútnyócév", "Magyarország jobban teljesít!"-szintű idióta szlogeneknél bonyolultabb dolgokat nem igényelnek.

Ha meg az ország ezt hagyja, akkor meg is érdemli.

ursus artos 2017.07.03. 15:05:56

@akakukk: Igen, az átjárhatóságot még meg kell oldani a lehető legkisebb túlterheléssel. Most is megoldható de sokszor csak nagyon sok különbözeti vizsgával.

akakukk 2017.07.03. 15:06:56

@ursus artos: A felhigulasnak a felsooktatasban egesz mas az oka, megpedig a fejpenz szerinti finanszirozas. Az elv az volt, hogy a diakok a jobb intezmenybe akarnak menni, ezert a jok meggazdagodnak, a rosszak kihullanak. A rendszer mashogy reagalt: feltoltottek maxra az evfolyamokat, bufeszakokat inditottak, es a rosszakat nem zartak be, kozbeszolt a politika. Igy persze a felsooktatas felszivta az osszes gimnazistat. A hasonlo kozepiskolai finanszirozas miatt a gimnaziumok is fu-fat felvesznek, csak hogy penzhez jussnak.
Jobb volt az intezmenyfinanszirozas, de ez szitokszova valt.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 15:08:29

@Pop40: Nem tudom. Én pl sosem szavaztam a fideszre. Mégis, képes vagyok megérteni, hogy túl kevés a középfokú végzettségű szakember az országban. Nevezzük szakmunkásoknak őket. Kevés van belőlük és őket is jórészt felszívja az osztrák és a szlovák piac. Ha Te egy vasas szakmunkásban, egy kőművesben, stb. csak annyit látsz, hogy "segghülye" meg " 20-as IQval rendelkező", akkor csináld utánuk! vagy helyettük! Inkább ilyen szakemberekre van szükség, nem olyanokra, akik 2-es és 3-as osztályzatokkal vánszorognak végig a gimnáziumban, hogy a végére ne legyen szakmájuk!

Pop40 2017.07.03. 15:08:49

@Novák Aircraft Ferencné:

"Irreális életszerűtlen várakozás az, hogy egy fiatal érettségi után mondjuk hentesnek vagy kőművesnek fog tanulni, különösen ha gyenge tanulmányi eredménynel is továbbmehet a felsőoktatásba."

Akkor esetleg nem azt kellett volna megoldani, hogy gyenge tanulmányi eredménnyel ne mehessen a felsőoktatásba?

ursus artos 2017.07.03. 15:17:31

@Pop40: "Akkor esetleg nem azt kellett volna megoldani, hogy gyenge tanulmányi eredménnyel ne mehessen a felsőoktatásba? "
Ez volt a kétszintű érettségi tervezésekor a cél (2000-2002), csak ezután a demokraták azt mondták (Magyar Bálint), hogy a felsőoktatásba való felvételhez nem kell az emelt szintű érettségi, pontosabban az egyetemek eldönthetik. innentől kezdve meg naná, hogy néhány kivételtől eltekintve elég volt a középszint a már fentebb kifejtett okok miatt.
Vagyis nagyon leegyszerűsítve: a felsőoktatás szétverése a demokraták kormányzásának idejére datálható. Ha így jobban teccik: emút8év.

berg182 2017.07.03. 15:35:36

@ursus artos: apró szépséghiba, hogy a felsőoktatás leértékelődése pokorny nevéhez fűződik, megnövelték a főiskolai, egyetemi férőhelyeket és csomó ember bejutott, pedig nem volt azon a szinten, de a kormánynak jól jött, mert nem kellett azzal vergődni, hogy mi lesz a 18 éves pályakezdőkkel a munkaerőpiacon!

ursus artos 2017.07.03. 15:39:25

@berg182: igen ezt én is hallottam a heti hetesben...

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 15:39:41

@berg182: Hát, ha szerinted is hiba volt annyi embert a felsőoktatás felé terelni, akkor talán csak örömmel veszed, ha ez a jövőben változni fog!
;)

gyurmicsek 2017.07.03. 15:40:35

@ursus artos: "Ezért fontos, hogy a gimnáziumba tényleg csak a jó tanuló gyerekek jussanak be. Más szavakkal: az a gyerek, amelyik nem szeret tanulni, utál tanulni az nem való gimnáziumba. "
De hát ezért van felvételi könyörgöm. Aki nem éri el a szintet ne vegyék föl. De nem lehet megszabni, hogy 2-es átlaggal ne lehessen éretségizni vagy igen? Ti ezt szeretnétek? Aki nem jeles az ki van rúgva? Az orvosi egyetemen is végeznek hármassal szerintem. Majd mindenki eldönti, hogy hová akar járni, ha nem üti meg a szintet majd vált. Szabályoni kell, nem pedig tömegoktatást csinálni.

ursus artos 2017.07.03. 15:46:25

@gyurmicsek: "De nem lehet megszabni, hogy 2-es átlaggal ne lehessen éretségizni vagy igen? Ti ezt szeretnétek? "
Ezt te honnan veszed, hogy mi megakarjuk szabni???
Senki nem mondott olyat, hogy akinek kettes az átlaga az nem érettségizhet.
Valamit nagyon összekeversz...

gyurmicsek 2017.07.03. 15:46:51

@berg182: "apró szépséghiba, hogy a felsőoktatás leértékelődése pokorny nevéhez fűződik, megnövelték a főiskolai, egyetemi férőhelyeket és csomó ember bejutott, pedig nem volt azon a szinten, de a kormánynak jól jött, mert nem kellett azzal vergődni, hogy mi lesz a 18 éves pályakezdőkkel a munkaerőpiacon! "

Én is így emlékszem. Én 97-ben végeztem, mikor négy év múlva benéztem a konzulensemhez, aki matek tanár volt panaszkodott, hogy az akkori diákok mennyivel rosszabbak matekból, mint mi voltunk. Egyre lejjebb adták a színvonalat, hogy meg legyen a létszám. Persze nem az elit/sláger szakokról beszélek.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 15:53:06

@gyurmicsek: Nem arról van szó, hogy aki a gimiben 2-es átlagot ér el, az ne mehessen érettségizni.

lbalazs 2017.07.03. 16:03:00

Egy dologról még nem volt szó:
A felsőoktatás létszámának növelése a társadalmi mobilitás növelése miatt volt fontos.
Most amikor ez a mobilitás gyakorlatilag nulla, még az érettségihez jutást is nehezíti a kormány. Még tovább nehezítve ezzel a felemelkedést a társadalom alsóbb rétegeinek gyermekei számára.
De ez beleillik a jelenlegi folyamatokba, hiszen társadalmi mobilitás jót tesz ugyan a gazdaságnak, de rosszat a tekintélyelvű rendszereknek.

high up! 2017.07.03. 16:06:55

@ursus artos: " a felsőoktatás szétverése a demokraták kormányzásának idejére datálható."

Oszt mit vertek szét a ballibsik te világlátott vájár? Pokorni 2002-es stratégiáját, hogy 10 éven belül a 30-35 éves korosztályban min. 30%-nak legyen diplomája mert Nyugaton is evvan?
Oszt nem lett abból a 30%-ból még talán a fele se, annak ellenére, hogy az elmútthét
évben is csak úgy alakultak sorra a kamu meg bizsu egyetemek, juhász szakokkal meg hasonlókkal ahol már 50%-kal is be lehet jutni.

Igaz, Orbanszku ennek véget akar vetni sok módszerrel, kezdve a MIndnekinek tandíjt, aki nem mérnök! meg hasonló Rákosista tudománnyal azzal az ostoba fejében. Be is indította az újraiparosított Bóvlisztán álmát, ami aszt jelenti, hogy van 200 szalagszakmunkás meg 2 m´üszakvezető meg egy igazgató, oszt egy gyár ebből áll. Nem köll ide se vállalati jogász, se közgazdász szakik, se a designeresek, se az érettségezett adminisztratív munkaerő, ide a csak a szatyesz kell meg a diri, ennyi a gyár, minden egyéb csak nyugati dekadencia, Orbanszku eftárs újrateremti nekünk a Csepek Vas és Fémmüveket!

Ammeg külön röhej, hogy a nullára leírt (amúgy tényleg nem túl magas színvonalú) felsőoktatásban a munkanélküliségi ráta mindennek ellenére 4%, míg szatyeszéknál 15-20% (volt, míg az utóbbi időben le nem lélepett minden épkézláb Ner inkompatibilis magyar szatyesz nyugatra, oszt csak a nyugger korba ért, a 21. századhoz félanalfabéta szatyesz kartársakat hagyta hátra Birkanisztánnak. Oszt így most már lassan mindenből hiányszakma lett.

FOLYTASSUK

ursus artos 2017.07.03. 16:09:08

@lbalazs: "még az érettségihez jutást is nehezíti a kormány. "
Könnyíti. Minden középiskola típusban a tanulmányi út érettségivel zárul.

ursus artos 2017.07.03. 16:10:47

@high up!: nem tudom mit írtál, nem olvastam végig. Máskor máshogyan kezd el a mondandódat, akkor talán.
csá.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 16:12:57

@lbalazs: Szerinted az a felemelkedés, ha sokan kín-keservvel végzik el a gimnáziumot, hogy aztán szakma nélkül maradjanak és biztosítási ügynükségből gyorséttermek pultjai mögé essenek és viszont? Miközben hegesztőként vagy kőművesként, esetleg ácsként vagy gázszerelőként remekül boldogulnának? Csak utóbbi helyeken hiába van hiány dögivel, de nem veszik fel őket, mert ezekhez szakértelem kell! És olyan igény van ezekben a szakmákban, hogy azokkal valóban jól kereshetnének azok, akiknek normális, piacképes egyetemi szakokra minimális lenne az esélyük bejutni.
A felemelkedés nem csak az egyetemi végzettség lehet. Nem azonos a két dolog, még ha van is átfedés közöttük.

akakukk 2017.07.03. 16:54:01

Masik jo megoldas lenne, ha az egyetemek bemeno oldalan visszaallitanak a felveteli vizsgat, az egyetemek finanszirozasat pedig nem kotnek a felvett diakok szamahoz. Ezutan megszerveznek, hogy a gimnazium vagy szakkozep iskola utan (akar erettsegi nelkul is) barki kitanulhassa a kulonbozo mestersegeket. Igy mindenki kiprobalhatna magat es utana a megfelelo helyre kerulne. A lehetoseg adott lenne mindenki szamara, nem gondolhatna, hogy kiszurt vele a rendszer, es az sem art, ha egy acs eligazodik a vilag dolgaiban. Igy optimalis lesz a tehetsegallomany kihasznalasa is.

Kicsit mas: A szakgimnaziumokbol az egyetemre vezeto utak elvagasa nagy hiba szerintem. A reakcio az lesz, hogy mindenki gimnaziumba akar menni, ha pedig oda nem jut be, mar gimnaziumi korban kulfoldre megy aki teheti. Es az nem jon vissza soha.

high up! 2017.07.03. 16:55:16

@ursus artos:

na mem köll bőgni attól hogy nem mindeki vonul veled a birkamenetben.

FOLYTASSUK!

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 17:02:45

@akakukk: " A szakgimnaziumokbol az egyetemre vezeto utak elvagasa nagy hiba szerintem."

Ez azért nem igaz, de legalábbis nem így! Leérettségizhetnek és továbbmehetnek a felsőoktatásba. Ami megszűnik, az az átjárhatóság szakgimnázium és gimnázium között.
Illetve ténylegesen hátrányba kerülnek egyes egyetemi szakok esetében, melyeknél követelmény a bemeneti oldalon a biológia-kémia-földrajz-fizika érettségik egyike (vagy másika).

teéjesenmindegy 2017.07.03. 17:26:00

@dr. mesterséges színezék: Tehát a másodikos mintapéldában a tanárnő kiszúrt egy nyomdahibát. Ezért aztán félre kell baszni a könyvet, mindenestül, keresni másikat.
Ha a másikban is lesz nyomdahiba akkor azt is. Ha pedig az összesben, akkor gondolom abban az évben nem kell tanítani.
Persze az is lehet, hogy csak a zorbánféle tankónyvben lehetnek hibák, a ballibsik annyira jók, hogy soha nem hibáznak.

teéjesenmindegy 2017.07.03. 17:28:19

@1ghost:
Hát, megint jobban jártál volna, ha befogod a pofád :D
"Ugyanis akkor tudhatnád, hogy a matek könyvek nem a végeredményben különböznek, hanem a hozzávezető út elmagyarázásában."
Értem. Tehát a libsi magyarázat a jó, a zorbánféle nem jó. Annak ellenére, hogy ugyanazt az eredményt kapják. Az már ostoba és történelemhamisító. Te, szánalmas balfasz

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.03. 17:41:05

@teéjesenmindegy: Ha 1 fideszes 1 év alatt 100 milliárdot lop, akkor 1000 fideszes 8 év alatt hány milliárdot lop?

ursus artos 2017.07.03. 18:07:53

@Fermentátor: "Ami megszűnik, az az átjárhatóság szakgimnázium és gimnázium között."
A régi szakközépiskola és a gimnázium között se volt sima az átjárás. Különbözeti vizsgát kellett tenni. Ha gimiből jött, akkor szakmából és gyakorlatból. Ha gimnáziumba ment, akkor ugye ott rögtön két nyelvet tanulnak, tehát abból is különbözetit kellett tenni. Meg ének, meg művészetek meg ilyenek. De minden megoldható.
Ettől függetlenül valahogy meg kell könnyíteni azoknak az átlépését, akik pl. szakgimnázium 10. elvégzése után gimi 11-ben szeretnék folytatni.
"melyeknél követelmény a bemeneti oldalon a biológia-kémia-földrajz-fizika érettségik egyike (vagy másika). "
megoldásnak azt tartom, hogy a szakgimnáziumokban a komplex természetismeretet négy évig kell tanítani és ebből is lehetne érettségit tenni. A felsőoktatásban pedig el kell fogadni.

ursus artos 2017.07.03. 18:09:47

@akakukk: "Masik jo megoldas lenne, ha az egyetemek bemeno oldalan visszaallitanak a felveteli vizsgat, "
Ez történik azzal a különbséggel, hogy nem a felvételit állítják vissza, hanem az emelt szintű érettségit teszik kötelezővé. Legalább az egyik tantárgy esetében.

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 18:32:45

@Pop40: Persze, amikor a tipikus szocialista szavazó volt 60+-os az ezredforduló környékén, akkor még "bölcs és megfontolt" választópolgárnak számított.. Egyébként sztem jelenleg a DK-sok között van arányaiban a legtöbb nyugdíjas, elnézve a rendezvényeiket..

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 18:39:58

@Pop40: És akkor ott áll egy használhatatlan gimnáziumi érettségivel.Nem véletlen hogy nyugaton is 14 éves korban kezdik a szakmunkás képzést. Másrészt sztem a kormány nem tilthatja a fizetős szakok létét,az EU-s szabályok és az egyetemi autonómia miatt. Amit tehet az az államilag finanszírozott felsőoktatási helyek , illetve a gimnáziumi látszámokcsökkentése

19540511 2017.07.03. 18:48:07

@Tom66: Az utolsó szót elvétetted: fideszt kellett volna írnod, hogy korrekt legyen, amit leírsz.

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 18:48:56

@lbalazs: Miért növeli az a társadalmi mobilitás, ha az általánosban hármas alá Józsika később diplomát szerez a legendás Hunyadi János Főiskolán kommunikáció-ruhatár szakon, vagy ha elkezd fizetősön egy színvonalasabb szakot de félbehagyja azt?

19540511 2017.07.03. 18:49:53

@Novák Aircraft Ferencné: Tévedsz, nézd vissza a márc 15-i rendezvényen verekedő fideszes nyugdíjasokat, akik a fütyülő fiatalokat ütlegelték.

19540511 2017.07.03. 18:51:18

@Novák Aircraft Ferencné: Egyértelműen hülye és gonosz vagy. Mellesleg nyilván nincs gyereked, különben nem írnál ekkora ökörségeket.

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 19:24:11

@19540511: Egyértelműen ostoba és felelőtlen vagy, aki nem képes két lépéssel sem előre gondolkodni. Érvelni pedig végképp nem, tehát marad a dühödt fröcsögés és pocskondiázás..

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.03. 19:27:26

@19540511: Nézz meg egy DK-s szeánszot! Kik ülnek a nézőtéren nagy többségben?Kik gyülekeznek az épület előtt?

dr. mesterséges színezék 2017.07.03. 20:06:53

@gyurmicsek: "Én is így emlékszem."

Mert így volt.
Az eus felsőoktatási létszám és a magyar közti diff volt az ürügy a duzzasztásra.
Egy életre elég politológus fruskával találkoztam azidőtájt.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.03. 20:22:04

@ursus artos: Szakgimnáziumokban van lehetőség a komplex természetismeret 4 éves tanítására. De éppen ennek bevezetése tette mégnehezebbé az átjárást a két intézménytípus között.

dr. mesterséges színezék 2017.07.03. 21:24:07

@teéjesenmindegy: "Tehát a másodikos mintapéldában a tanárnő kiszúrt egy nyomdahibát"

Tehát nem tudsz olvasni.
De oktatásról szóló topicban (is) nyomod.
Trafikod van már, vagy hasznos hülyeként műveled?

anyadmajma 2017.07.03. 22:45:49

@Novák Aircraft Ferencné: te meg egy hazaáruló bolsevik geci vagy.
Na, ezeket az érveket érted, te gyökér.
Mást meg felesleges rád pazarolni.

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.04. 14:02:12

@anyadmajma: A stílus maga az ember. Téged aztán felesleges volt a magyar államnak évtizedekig iskoláztatnia..

Novák Aircraft Ferencné 2017.07.04. 14:05:07

@Sörös Mérenc: Nem. Semmi közünk egymáshoz. A véletlen szülte a nevek hasonlóságát.

2017.07.07. 08:55:56

@Megoldó: nem az iskolától lesz valaki nem jobbágy, hanem hogy tökös és megharcol a léért, nem egy csicska geci. Az Orbán ezt nagyon jól csinálja, mutatja ő is, a Mészáros is, hogyan kell keresni: kerülj domináns pozícióba és vedd el. Ma az oktatás többnyire buziskodás, leszámítva a műszakit, bár a műszakis csak másodhegedű amellett, aki a döntést hozza és a lát elteszi. Dominancia. Kurvára semmire nem fognak menni vele a portugálok mondjuk ha sok okoskodó kis geci képeznek a tökös arabok meg úgy basszák meg őket, hogy füstöl a seggük.
süti beállítások módosítása