B1 blogcsalád



A kormány szerint minden rendben a forgalomból kivont szerelvényekkel a 3-as metró vonalán

2017. június 25. - ashwood

14772725_3438bc01c056bf1ca4b2c6104f74eae7_wm.jpgA világ egyik legnagyobb utazási oldalán már szabadulós játékként tüntetik fel a budapesti 3-as metrót - az oroszok által felújított szerelvényeket pedig kivonták időlegesen a forgalomból. A kormány reakciója: "a felújított szerelvények megfelelnek a vasúti közlekedésbiztonság követelményeinek."

Bohózatba illő, amit a főváros vezetése és a kormány művel a 3-as metró körül - legyen szó akár a felújított, orosz szerelvényekről, akár a vonalat érintő felújítás odázásáról. (Nagyon nehéz mindebben nem a kormány részéről kézzel fogható Budapest-ellenességet feltételezni.) Legalább annyit sikerült elérnie az utasok életéért aggódóknak, hogy időlegesen kivonják a forgalomból azokat a szerelvényeket, amelyek Tarlós szerint még annál is jobbak, mint amiért fizettünk eredetileg. (Erős mellékszál, hogy a BKV épp most követel a folyamatos meghibásodások miatt 800 millió forintnyi kötbért az orosz beszállítótól. Vajon mit fog ehhez szólni Putyin? Orbánnak nem elég jó a szovejt orosz mérnökök munkája?)

De ennél is érdekesebb a kormányzati reakció a helyzetre. A fejlesztési minisztérium közlekedésért illetékes államtitkára, Fónagy János írásba foglalta gondolatait a 3-as metró kocsijaival kapcsolatban. A dolgozatban ilyeneket olvashatunk: "Az eddig közel 80 ezer kilométeres próbaüzem és az utasforgalomban elért futásteljesítmény alapján megállapítható, hogy a felújított szerelvények megfelelnek a vasúti közlekedésbiztonság követelményeinek." Fónagy szerint tehát közlekedésbiztonsági követelmény az, hogy az utasok feszítsék fel a metró ajtaját, ha le akarnak szállni. Elképzelhető, hogy mostantól ez is része a mindennapi testnevelésnek. És orientációs játékként is felfogható, amikor a szerelvények mindkét oldali ajtaja kinyílik. Hulljon a férgese alapon - aki nem találja el elsőre a jó oldalt, másodjára már nem próbálkozhat.

De Fónagy nem áll itt meg: "A tesztüzem ideje alatt a prototípus járműveken számos működési próbát hajtotta k végre. E próbák és tesztek során a vezérlőrendszer nem érzékelt olyan zavarjeleket, amik befolyásolták volna a járművek működését." Értjük: a hiba az utasokban van. Ugyan ki másban is lehetne? Hiszen személyi felelőse nincs mindennek - tudjuk meg az államtitkártól. Nem is kell. Ugyan. Ez nem egy következmények nélküli ország - ez lassan már nem is ország.

Abban biztosak vagyunk, hogy addig semmiféle érdemi előre lépés nem történik a 3-as metróval kapcsolatban, amíg Mészáros Lőrincz nem vesz egy metróépítő céget.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr9712619139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DocBulywood 2017.06.26. 08:21:36

"Fónagy szerint tehát közlekedésbiztonsági követelmény az, hogy az utasok feszítsék fel a metró ajtaját, ha le akarnak szállni. Elképzelhető, hogy mostantól ez is része a mindennapi testnevelésnek. És orientációs játékként is felfogható, amikor a szerelvények mindkét oldali ajtaja kinyílik. Hulljon a férgese alapon - aki nem találja el elsőre a jó oldalt, másodjára már nem próbálkozhat."

Itt fordultam le a röhögéstől...

:-D

(Minő kár, h minden szavad igaz.)

DocBulywood 2017.06.26. 08:22:33

@morpho:

Arra gondolsz, h az amikkal ellentétben úgy járnak-kelnek a világűrbe, mint Teca néni a sarki piacra?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 08:23:44

@Sir Gombóc: Semmi gond. Ha bennégsz az autódban, mert nem tudod kinyitna a ajtót, majd a családod kap egy állásfoglalást a gyártótól, hogy a hibák ki lesznek javítva.
@gigabursch: Volt olyan hogy nem lehetett belőlük kiszállni?

nemecsekerno_007 2017.06.26. 09:20:55

A hisztéria alkotmányos alapjog. Nálunk legalább is. :)

Ugyanez volta panelbontással, a megyei matricákkal. és még estig lehetne sorolni.

Mér' ilyen baromságokra fordítjuk az energiákat emberek???? Így akarunk mi felzárkózni?

nemecsekerno_007 2017.06.26. 09:22:59

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Semmi gond. Ha bennégsz az autódban, mert nem tudod kinyitna a ajtót..."

Főleg ha közben seggbek**r egy nekrofil jegesmedve, akkor még rosszabbul jártál. Ez borzasztó!!! Felháborító!!!

wrstjnethn 2017.06.26. 09:33:08

Azért azt megkérdezném, hogy mit teszteltek a 80000 km tesztfutás alatt, ha utána élesben még mindig nem működik az automata vezérlés, meg össze-vissza nyílnak, nem nyílnak az ajtók.

nu pagagyí 2017.06.26. 09:40:57

Csak a szokásos produkció a felelőtlenség és másra mutogatás rezsimjétől. Tegyenek óriásplakátot a kocsikra, hátha megjavulnak!

nu pagagyí 2017.06.26. 09:43:04

@nemecsekerno_007: Te valami mazochista lehetsz. Minél szarabb, annál hevesebben ragaszkodsz a selejthez.

nu pagagyí 2017.06.26. 09:49:38

@DocBulywood: Hát az amiknál magáncégek foglalkoznak már az ilyesmivel, mert a kávéfőző és az önjáró autógyártás mellett már ez is üzlet.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 09:57:14

@nemecsekerno_007: Csak ennyire futotta? És ez a seggbe dolog miért ugrott be neked? A feleséged, a Józsi nem használt vazelint és fájó emlékeid maradtak?

nemecsekerno_007 2017.06.26. 10:03:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Csak ennyire futotta? És ez a seggbe..."

Még ezért is kár volt. Kár ezekre szót fecsérelni.

sas70 2017.06.26. 10:04:42

Teljesen tipikus dolog, amikor a politika mondja meg a szakmának, hogy mit csináljon, akkor ez lesz a következménye! Ilyenkor aztán persze a politikusok másra kenik saját balfaszságuk következményét. Viszont az a helyzet, hogy amikor nem nyílik ki az ajtó, akkor tök mindegy, hogy miért nem nyílik ki és hiába akarják azt mondani, hogy márpedig kinyílt.

nemecsekerno_007 2017.06.26. 10:05:14

@nu pagagyí: Jajjj. Remélem marad a mostani kormány még vagy 8 évig, mert minden más tragikomédia, szánalmas hisztizés.

Kéne már egy normális ellenzék, mert a kormány is sokszor töketlen.

morph on deer 2017.06.26. 10:19:09

@Sir Gombóc:
Tehát ha jól értem, mi itt valójában nem 'felújításról' van szó, hanem egy 'fejlesztésről' - vagyis a régi modell "új" változatáról?
És ezek szerint erre ez volt az ELSŐ kisérlet - ezért volt prototípus is..!
Jééézus!

Tehát az oroszoknak eddig eszükbe sem jutott, hogy saját használatra ezt a módszert válasszák, ott nem a régi szarok megbuherált változatain utaznak, ebben már megint mi vagyunk a kisérleti nyuszik.
De ez ugye nyilván úgy hangzik, hogy "VILÁGELSŐK" vagyunk a módszer alkalmazásában...
Na ja, normális helyeken fel sem merül ekkora marhaság, ez tényleg egyedülálló!

Végül is már megint kiderült, hogy se nem olcsóbb, se nem jobb, mintha vadonatúj és valóban modern szerelvényeket vettünk volna, de legalább ugyanolyan macerás.

Annak idején amikor megjelent a "Trabant DeLuxe" változat, akkor kiderült, hogy attól "luxus", hogy a lámpa kerete és a kilincs krómozott lett, és a mentődoboz már nem piros, hanem olyan színű, mint az autó! Illetve mint a Trabant!
Na az is új modell volt..!

morph on deer 2017.06.26. 10:23:41

@nemecsekerno_007:
"Így akarunk mi felzárkózni?"

Frászt akarunk mi!
Mi BEzárkózni akarunk, az meg halad szépen! Mi vagyunk a bezárkózás "zászlóshajója"!

Nyilván azért kell előkaparni az "ellentengernagyot" is.
Mindig mindenki ellen! Úgy az igazi!

morph on deer 2017.06.26. 10:29:30

@wrstjnethn:
"hogy mit teszteltek a 80000 km tesztfutás alatt"

Mit, mit! Hát azt, hogy gurul a sinen! Az megy is gyönyörűen..!
Az azért érdekelne, hogy nikor, hol és mennyi idő alatt futottak ezek 80000 kilométert..?

AD971 2017.06.26. 10:38:37

@morpho: A Tu-154-es repülőgép a MiG-21-es vadászrepülő :P Azokat össze tudták rakni.

Macropus Rufus 2017.06.26. 10:46:18

"A világ egyik legnagyobb utazási oldalán már szabadulós játékként tüntetik fel a budapesti 3-as metrót "
:D :D

konrada 2017.06.26. 10:50:10

@morph on deer:
...azért az is valami.;P
...páldául az Alstromoknak az se nagyon ment, ezért azoknak a kerekeit kellett kicserélni, és utána meg drukkolni, hogy megálljon, lehetőleg úgy, hogy ne az előtte álló szerelvénytől, vagy a remiz falától, ha már egyébként is visz be oda utasokat is.;))

...félreértés ne essék, én nem fikázom azokat sem. A közlekedés már csak ilyen. Minden rendszernek vannak gyermekhibái.
...csak legfeljebb a kevésbé értelmesek ezt nem képesek felfogni...

Macropus Rufus 2017.06.26. 10:50:52

@Sir Gombóc: " Hibák vannak, idővel ki lesznek javítva. Ennyike."
emléxel még az akkori ellenzék vernyákolására combinó ügyben? Na az huszad rangú hibákkal bírt mint ez. Basszus: mind a két oldal nyílnak az ajtók? Vagy nem nyílik egyik sem? Arról meg a hab a tortán, hogy a vésznyitót nem bírja egy ember kinyitni mert szorul mint állat. Érdemes utána olvasni az utasok beszámolójának. Hibák mindig lesznek egy új rendszer beüzemelésénél. A sarkalatos pont: a súlyosságuk. És amikor a metró ajtó mind a két oldalt nyílik azt nem lehet egy legyintéssel elintézni, hogy hibák mindig is lesznek egy új rendszer beüzemelésénél.

wrstjnethn 2017.06.26. 10:52:51

@konrada: "Minden rendszernek vannak gyermekhibái.
...csak legfeljebb a kevésbé értelmesek ezt nem képesek felfogni..." Azért van egy kis különbség aközött hogy mondjuk recseg az utastájékoztató hangszórója vagy, hogy elemi biztonsági berendezések nem működnek.

P. J. Fry 2017.06.26. 11:10:00

@konrada: "...félreértés ne essék, én nem fikázom azokat sem."

A magyar kormánynak nem az a feladata, hogy a metrókocsik tökéletesen működjenek. Igaz, a megyónak volt metróépítésben szakértő cége, de a legtöbb politikusnak azért nem sok köze van a metróépítéshez. :)

A politikusoknak az a feladatuk, hogy ha a metrókocsik nem működnek, akkor a szerződések alapján kártérítést, kötbért lehessen követelni. Az mszp olyan szerződést kötött, ami alapján kiszolgáltatott helyzetbe kerültünk: akkor is fizetnünk kellett, ha a metrókocsik használhatatlanoknak bizonyultak. A fidesz olyan szerződést kötött, ami alapján a megvalósítást végző cég anyagilag is felelős: ha gond van a kocsikkal fizetnek.

Ez szerintem ilyen egyszerű.

teéjesenmindegy 2017.06.26. 11:24:32

@paveway:
"Folyamatos a hazudozás, ködösítés, elsikálás. Az adófizető pedig vastagon hülyének van nézve."
Már bocs. Az index csinálja a hisztit. Egyszer nem nyílt ki az ajtó, egyszer a bemondó akadozva mondta a szöveget, meg volt még valami hasonló.
Ebben mégis mit kéne hazudozni? Bassza meg meg széttört, kigyulladt a szerelvény, hanem egy ezer forintos hibája volt.

morpho 2017.06.26. 11:25:59

@Kaaslover971: A tu 154 nem volt versenyképes a kurva magas fogyasztás miatt. Sőt zajos is volt. Kizárólag a Kgst országok használták, aztán a rendszerváltás után már csak az oroszok. A katonai vadászgépről nem tudok nyilatkozni...

teéjesenmindegy 2017.06.26. 11:27:06

@Macropus Rufus: Huszadtangú volt a combino hibája? Annál huszadrangúbb, hogy 10 percig nem nyílt ki az ajtó? Mi az ami ennél is kisebb probléma? Nem tetszett a sárga árnyalata?

morpho 2017.06.26. 11:35:55

@teéjesenmindegy: "Már bocs. Az index csinálja a hisztit." "egy ezer forintos hibája volt"

Aha. Ezért helyezte kilátásba a BKV vezeér a szerződés felmondását, ezért követelnek 800 millió kötbért az oroszoktól és ezért vonták ki az összes felújított orosz metrókocsit a picsába! Te milyen univerzumban csapatod? Az például megvan, hogy egyszer a másik oldalon nyíltak ki az ajtók? Tudod, nem a peron felé... Piti, csipcsup hiba, mondhatni marginális...
Mindent be kell védeni ami szaros??? Tényleg???

konrada 2017.06.26. 11:40:33

@wrstjnethn:
...ha elolvastad volna...
...én nem a recsegő utastájékoztatót írtam példának a nem nyíló ajtóra, hanem a Pillangós beleszállást, ami azért már van olyan súlyú, mint a nem nyíló ajtó...

chrisred 2017.06.26. 11:43:49

@P. J. Fry: A metrószerződést nem a Fidesz kötötte, és nem is államközi szerződés volt, hanem a BKV és a Metrowagonmas között jött létre. Akkor látjuk meg majd, hogy milyen jól lett megkötve az a szerződés, ha az orosz cég ténylegesen kényszeríthető lesz a kötbér kifizetésére, és az elvárhatóan hibamentes szerelények szállítására.

teéjesenmindegy 2017.06.26. 11:47:37

@morpho: uristen! AZ alagút felé nyílt az ajtó. Még jó, hogy a tömeg nem vakokból állt és nem futott neki a falnak. HA elképzelem, hogy ott összepaszíroztak volna mindenkit, többezres haláleset.

morpho 2017.06.26. 11:52:15

@teéjesenmindegy: El lehet ezzel poénkodni, de az emberek sokszor nekidőlnek az ajtónak a túloldalon. Nem kéne megvárni, amíg valaki kiesik és meghal. Te biztos nem utaztál még metrón. Azt nem olvastad el, hogy kivonták, meg hogy nem kéne a szart megpróbálni másokkal megetetni. Tudod, amit te itt csinálsz! Attól, hogy Tarlós a polgármester és oroszok a szállítók, még nem lesz minden kurvajó!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 11:54:51

@teéjesenmindegy: O.K. Látom mára ez van kiadva neked, kötelező formagyakorlat. :-))

teéjesenmindegy 2017.06.26. 12:05:50

@morpho: Csak egy minimális adalék, hátha felfogsz valamit a világ dolgaiból.
Az, hogy mekkora a probléma (ezer forint) és hogy mekkora a kötbér két teljesen eltérő, és egymással nem összefüggő dolog.
Ugyanis, ha te azért nem tudsz metrót üzemeltetni, mert lapos a metró kereke, akkor az hiába húsz filléres dolog, a szerződés alapján kötbérre vagy jogosult.

teéjesenmindegy 2017.06.26. 12:06:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Na mi van? Zavar a baloldalt? :D Leugatod a paksellenző elvtársat? :D:D

morpho 2017.06.26. 12:16:04

@teéjesenmindegy: Attól, hogy te lendületből mellébeszélsz, én majd felfogok valamit a világ dolgaiból? Köszi édes narancskullancsom!! Nem jössz el velem szobára? Úgy kipróbálnám egyszer egy igazi metrószakértővel az alagútban...
Na akkor most menjünk oda vissza, hogy az egész hisztit az index csinálja, nincs itt semmi látnivaló..

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.26. 12:19:25

@teéjesenmindegy: Téved, én em ellenzem Paks2-t.

Én a pénzszórást és a tolvajlást ellenzem. Jöjjön az az álbaloldali MSZP-ből, vagy a szélsőjobb fideszből.

teéjesenmindegy 2017.06.26. 12:26:18

@morpho: Hát, látom továbbra sem fogsz fel semmit. Menj az alagútba nyugodtan.

n3spr3ss0 2017.06.26. 12:31:01

Bözsi néni meg erre a hírre is csak siránkozik, hogy Gyurcsány elvette a 13.havi nyugdíjat!

chrisred 2017.06.26. 12:39:25

@teéjesenmindegy: Nem egészen, mert a BKV vezetője szerint késedelmi kötbérről van szó, azt meg napokra lebontva számítják.

morpho 2017.06.26. 12:42:43

@teéjesenmindegy: Ez elég csúnya elszaladás volt. :)) Még szerencse, hogy nem fogok fel semmit ...őőő.. a... miből is? Mi is volt az érved? Ja hogy olyanod nem volt. Nem baj narancskullancs, nem is szokott neked olyanod lenni.

igazi hős 2017.06.26. 13:06:55

@haXXor: De csak ha a "versenyképest" úgy értelmezed, hogy "VFTS".

igazi hős 2017.06.26. 13:13:04

@gigabursch: Nagyon jó, hogy említed a Combinot. Demszkyék se voltak a csúcson de:
- volt pályázat, több indulóval,
- volt ütemterv és költségvetés,
- először a pályát újították fel,
- aztán az áramrendszert (aminek a következménye volt pár áramszedő törés a régi tujákon),
- volt tesztüzem (emlékszünk a kisablakos/nagyablakos/klímás próbákra?), aminek a végén kikérdezték az utasok véleményét (nem konzultáció volt).
Ezzel szemben az M3 az állatorvosi ló, ahol vagy nem csinálnak meg dolgokat, vagy rossz sorrendben, de legalább a többszörösét lopják ki belőle, mint amennyit a szocik mertek valaha. (Beleértve a Margit-hidat és a négyes metrót is, pedig azok is elég vastag húzások voltak, bár mindkettőből kapott az ellenzék is.)

igazi hős 2017.06.26. 13:20:36

@nemecsekerno_007: Az Antall kormány volt töketlen, de abban legalább becsületes emberek voltak. A Horn kormány is töketlenkedett, de ott már voltak bőven csirkefogók és gazemberek is (fejétől bűzlik a hal, ugye). De Orbán mellett csak hétpróbás gazemberek és díszhülyék maradtak meg.

citrix 2017.06.26. 13:29:01

"a felújított szerelvények megfelelnek a vasúti közlekedésbiztonság követelményeinek."
Igen, az Orbán rezsim szerint itt minden megfelel a az előírásoknak, minden törvényes és jogszerű az európai irányelveket teljesítve. Tiszta szocializmus ami itt megy.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 13:33:47

@teéjesenmindegy: Tudod errefelé a liberális oldalon az embereknek van önálló gondolatuk. Bár libsik vagyunk, de Paksról ellentétes a véleményünk. Mi nem birkák vagyunk, akik azt szajkózzuk amit a vezér aznapra kiadott.
Látom téged az ilyen meglepetésként ér. :-))

na__most__akkor 2017.06.26. 14:11:42

Na most akkor valamit nem értek.

Jól működnek a szerelvények?
Igen? Akkor miért nem járnak?
Nem? Akkor valami nem jó? Mégse...

Melyik kormány? Mert EZEK a metrókocsik, EZEK a felújítások, nem az elúttnyócév termékei. Nem Horn, nem Demszky.
Libsizni, bolsizni persze lehet.

Hajdú Peter 2017.06.26. 14:12:17

Szerencsétlen idiota baloldal, ez lett nekik az legujabb kormánybuktatás.
Most megint 1000 millio százalékig megvannak győzödve rolla, hogy néhány jármű meghibásodásába belebukik a kormány. ATV, Hirtv már múlt időben beszélnek az orbánrezsimről, mert hogy a metron sokan utaznak, és ezek most kimennek a CEU-sokkal együtt és megbuktatják a rezsimet.

URISTEN DE SZÁNALMASSAK. Felsorolni is felesleges mennyi mindenbe NEM bukott bele az elmúlt 7 évbe a kormány, de most mégis mindent a metro szerelvények hibáira tesznek fől libbantéknál.
Nem hiszem el, hogy ennyire DEDOS, SZERENCSÉTLEN ellenzéke van az országnak.
Aztán mikor 2 hét mulva már megint nem bukott meg a rezsim, akkor persze jön a sértödött "agymosott birkázás".

na__most__akkor 2017.06.26. 14:14:03

El ne felejtsem... Az elmúttnyócév már elmútthétév!

Hajdú Peter 2017.06.26. 14:15:20

ja és a nagy bukás közepette, valamilyen idöközi választáson, tegnap is nyert egy fideszes 58 %-al.

morpho 2017.06.26. 14:15:24

@Hajdú Peter: A baloldalnak mi köze van ahhoz, hogy szar metrót vettek?

EGY a megingathatatlan HÁROM millióból 2017.06.26. 14:25:17

AZ ELLENZEK MIERT NEM UjJITOTTA FEL A 3-AS METROT AZ ELOPOTT 270 MILLIARDBOL ???????????????????????

na__most__akkor 2017.06.26. 14:35:43

@Hajdú Peter:
"1000 millio százalékig megvannak győzödve rolla"
"URISTEN DE SZÁNALMASSAK."

Hát, ha én a fidesz lennék - nem vagyok (kdnp se, hogy az úristent - hosszú ú betűvel, csak mondom - belekeverjem), akkor ilyen seggfejeket nem fizetnék. (Hajdú Peter... az "ú" betűt még megtalálta, az "é"-t még nem)

Sebaj, ez a fajta olyan, mint a gyom. A kutya is leszarja.

Nzoltan 2017.06.26. 14:44:28

Az alstom több mint egy évet késett. Kötbért azért nem fizettek, mert hála demszkájnak, nem olya szerződést kötöttek. Pedig a vázszerkezettel is voltak súlyos problémák.

Sir Gombóc 2017.06.26. 14:51:38

@chrisred: igen, így van. Azon már jogosan lehet rugózni, hogy miért nem ez történt? De műszaki meghibásodásból pártpolitikát csinálni nem túl intelligens viselkedés. De kell a szenzáció, a hisztériakeltés..

Sir Gombóc 2017.06.26. 14:56:39

@paveway: Én a szükségtelen, felesleges pánikkeltésen akadok ki inkább. Hibák előfordulnak, ki kell őket javítani. A politikusokkal, újságírókkal meg nem foglalkozom, mindkét fél csak ugatja a témát..

Sir Gombóc 2017.06.26. 14:58:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Én tudom, hogyan, mikor kell kezelni egy vésznyitót...

Sir Gombóc 2017.06.26. 15:27:45

@morpho: Az ajtókon régebben ott volt, hogy az ajtónak támaszkodni tilos! Ez nem véletlenül volt ám rajtuk. Nyilván ne nyíljon a másik oldalon, de aki az ajtónak támaszkodik, az számoljon azzal, hogy az nem fal. A metróban nagy fokú az automatizálás, így az ajtónyitásban is. Viszont pl. villamoson, vonaton, héven csak a járművezetőn múlik, melyik oldalom nyit ajtót. Így támaszkodjon neki bárki.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 15:30:32

@Sir Gombóc: " A metróban nagy fokú az automatizálás, így az ajtónyitásban is."
Az orosz hekkerek pedig nagy felkészültségűek.

morpho 2017.06.26. 15:35:23

@Sir Gombóc: Nem egészen értem, hogy a tábláknak, meg a nagy fokú automatizálásnak mi köze van ahhoz, hogy balesetveszélyes az egész cucc?

chrisred 2017.06.26. 15:50:38

@Sir Gombóc: Egy közpénzből közfeladatokra vásárolt közlekedési eszközről van szó. Mi abban a pártpolitika, ha azok, akik fizetik és használni akarják, kifogásolják a hibákat? Jogos volt a Combinok esetében is, jogos most is.

ValóGyörgy 2017.06.26. 15:58:33

@morpho: "El lehet ezzel poénkodni, de az emberek sokszor nekidőlnek az ajtónak a túloldalon."
Az meg nyilván fel sem merül hogy miért is támaszkodik neki a retardáltja úgy hogy ez tilos? Nem a "nem ajánlott" kategória, hanem a TILOS. Érted ugye a kettő közti különbséget? És azt is érted hogy nem véletlenül tilos és nem véletlenül van kiirva minden tömegközlekedési eszköz ajtajaira (már amíg a mai, ál-liberális, nekemaztánmindentlehetmertcsakjogaimvannakkötelességemsemmiaszabályokatmeglesz@rommertazokatadiktatúracsinálja érában antiszocializálódott hülyegyerek le nem tépi vagy össze nem firkálja). Bármikor -hangsúlyozom bármikor- kinyílhat az alstom vagy bármelyik másik csúcsnyugati metro (hév, vasúti kocsi, villamos, busz) ajtaja is rossz oldalon vagy menet közben. De nyilván nem a kieső gyökér lesz a hibás aki az ajtónak támaszkodik hanem a Tarlós, a Demszky meg úgy általában mindenki más. Azért ez a hozzáállás is megér egy misét. A nem nyíló ajtó az más tészta, de áruld el mennyire halálos az ha 10 percig nem nyílik ki az ajtó? Elfogy az oxigén vagy mi? Esetleg volt tűz is? Mert az elfogulatlan média (index és társai) kb úgy tálalta mintha 1000 ember lett volna közvetlen életveszélyben. Grenfell tűz ehez képest semmiség volt. A vésznyitó az egyetlen ami jogos hogy gáz ha nem működik, mert az azért vésznyitó hogy mindig működjön és ha csak ezt fikáznátok az még oké is lenne. Bár a kommentek nem győztek meg hogy a valóban a nyitó volt rossz vagy csak ugyanaz az agyatlan próbálta használni (elolvasni hogy hog kell működtetni meg nyilván nem volt idő a rettenetes életveszély miatt) aki amúgy az ajtónak támaszkodva hipszterkedik...

teéjesenmindegy 2017.06.26. 16:05:45

@morpho: Elszaladás? Előled?
Aki szerint ha milliós a kötbér, akkor milliós a hiba is?
Vagy volt valami olyan kérdésed, aminek értelme is van?

Macropus Rufus 2017.06.26. 16:13:24

@teéjesenmindegy: a metróhoz képest a comibnó hibája huszadrangú volt, és ment a vernyákolás az akkori ellenzék részéről. Most azért még is csak sokkal komolyabb hibákról volt szó, és a válasz: ez így jó. Meg sírtok, a pénzetekért metrót kaptatok.
Ez van amikor akasztják a hóhért ;)

morpho 2017.06.26. 16:33:38

@ValóGyörgy: Az, hogy az emberek nem tartják be a szabályokat, még nem jelenti azt, hogy kinyílhat a túloldalon az ajtó. Igazad van! Nem is kell ajtó baszod, úgy is ki van írva. A sebességkorlátozás is ki van írva az úton, de ez nem jelenti azt, hogy aki gyorsan hajt a kanyarban, az meghal, mert amúgy meg tényleg szar az út, de akkor is mi a fasznak száguldozik ez itten?!
A hülye utasokkal van a baj, nem ezzel a kurvajó metróval, tudtam én!

@teéjesenmindegy: Attól, hogy te hülyét csinálsz magadból, nekem nem muszáj ugye? Köszi.

sinus67 2017.06.26. 16:44:56

@ValóGyörgy:
"Az meg nyilván fel sem merül hogy miért is támaszkodik neki a retardáltja úgy hogy ez tilos? Nem a "nem ajánlott" kategória, hanem a TILOS"

Ugye, ha véletlenül a gyereked (ha van), vagy édesanyád (ne vedd anyázásnak, tényleg nem annak szánom), nekitámaszkodik és műszaki hiba miatt a kinyíló ajtón kiesik, akkor retardáltnak fogod szólitani a kórházban, vagy esetleg bepereled a BKV-t a baleset miatt. Kérdem csak azért, mert a világon sok minden TILOS! Íratlanul is (lásd a Btk.-ban, ennek nem ismerése nem mentesít a büntetés alól)!
Írottan pedig azért, hogy az ember figyelmét felhívja a veszélyre, valamint a TILOS felirat elhelyezőjét megpróbálja mentesíteni a felelősség alól.
A villanyszerelő sem retardált azért, ha munka közben megrázza az áram. Csak figyelmetlen! Pedig ki van írva ott is: Vigyázz megb@sz!

Szóval ezzel a hülye dumával menteni azt, hogy a kormánynak, vagy a Főpolgármesteri Hivatalnak, esetleg a BKV-nak semmi felelőssége sincs, hát mindenesetre nem meglepő, ugyanakkor mulatságos!

Macropus Rufus 2017.06.26. 16:45:09

@EGY a megingathatatlan KÉT millióból: és a kormány a lenyúlt 3000milliárdból????
Na 1:1

ValóGyörgy 2017.06.26. 16:46:34

@morpho: Ha betartod a szabályokat és nem támaszkodsz neki akkor attól hogy kinyílik nem esel ki és nem halsz meg. Tehát itt az az állítás hogy életveszélyes az igaz, csak épp nem 100%-ban a metró hibái miatt hanem kb ugyanannyira a hülyék miatt. Igen ki van írva a sebességkorlát és igen, általában letojják azt is. Mint mindent ebben a fene nagy diktatúrában. Aztán ha gyorsan hajtasz és kisodródsz, fának csapódsz, meghalsz akkor az okfejtésed szerint csak és kizárólag a következők a hibásak a halálodért: az út, az út kezelője, a politikus aki az utat nem forma1 pálya minőségben építtette, a fa mert miért nem ugrott errébb, a fát rossz helyre ültető és a fára hülyék ellen védő légzsákot fel nem szerelő, stb. Te pedig nyilván csakis egy vétlen áldozat vagy aki arra számított hogy a szabályok egy demokráciában csak viccből vannak kitalálva, betartani nem kell mert az már diktatúra lenne, és amúgyis csak egy iránymutatás amit kinemsz@rle. Mellesleg nem mondtam egy szóval sem hogy a kinyíló ajtó normális és üzemszerű, csak itt baromira átestetek páran a ló túloldalára.

Macropus Rufus 2017.06.26. 16:48:37

@teéjesenmindegy: ember ha neki támaszkodsz az ajtónak ami mögötted kinyílik könnyen a metró oldala és a fal között találod magad. Tudom, sorosgyurscsányemúltnyócév.

ValóGyörgy 2017.06.26. 16:54:34

@sinus67: bocs de én a gyerekemet megtanítom arra hogy mit szabad és mit nem mert nem szeretnék utólag felelőst keresni (magam helyett)... neked gondolom az utóbbi az egyszerűbb. okfejtésed szerint tehát ha a villanyszerelőt megrázza az áram mert figyelmetlen akkor az áram a hibás mert ráz? :) netán az elmű mert miért nem figyel oda a figyelmetlen villanyszerelőkre? azért ez így ebben a formában sokkal mualtságosabb. az meg pláne hogy aki nem áll be bégetni a fujjfujjtarlósdemszkybárki nyájhba az rögtön fideszes(haha), troll, emeszpés, stb. pedig egy szóval se védtem se Tarhálóst se a stadionos bandát. az meg hogy nem értitek miért nincs 100%-ban igazatok azzal hogy mindig mindenért valaki más a hibás, nem baj, nem is vártam.

Macropus Rufus 2017.06.26. 17:00:20

@ValóGyörgy: persze tilos neki támaszkodni. Tehát akkor nem is gond ha kinyílik. Vagy nem nyílik. Ugye mert ez is előfordult. És a vésznyitóval sem nagyon lehetett kinyitni, csak hossza baszakodás árán. Hát nem is tudom.
Azzal ugye tisztában vagy, hogy a mozgólépcsőt mindenki CSAK a saját felelősségére használhatja? Tehát ha gond van akkor csak magadat okolhatod, de ez még nem mentésg arra, hogy pl. a mozgólépcső elindul visszafelé és komoly balesetet okoz. A felfogásod szerint: nem mindegy? Úgy is csak saját felelősségre használhatja.
(analógia: az ajtónak támaszkodni tilos, tehát eleve nem lehet gond ha rossz oldalt nyílik ki hiszen úgy sem támaszkodhat oda senki)

kozlekedes.org/a-mozgolepcso-es-a-biztonsag/

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 17:00:55

@ValóGyörgy: Te olyan hülye vagy hogy azt formalinban kellene őrizni! Ha tömegben nekinyomnak az ajtónak, akkor mi lesz?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 17:03:50

@ValóGyörgy: A földelés is tök hülyeség hiszen egy jó elektromos készülék nem lehet zárlatos. A biztonsági öv is felesleges, hiszen vigyázzanak és ne karambolozzanak.
Te valami génmanipulációval lettél ennyire hülye? Mert ez természetes úton nem lehetséges.

sinus67 2017.06.26. 17:04:31

@ValóGyörgy:
Engedj meg még egy szösszenetet!

"Bármikor -hangsúlyozom bármikor- kinyílhat az alstom vagy bármelyik másik csúcsnyugati metro (hév, vasúti kocsi, villamos, busz) ajtaja is rossz oldalon vagy menet közben. De nyilván nem a kieső gyökér lesz a hibás aki az ajtónak támaszkodik hanem a Tarlós, a Demszky meg úgy általában mindenki más."

Bármikor, hangsúlyozom bármikor a fejdre eshet egy virágcserép a járdán sétálva. Képzeld, nem a cserép gyártója lesz a felelős a balesetért!
Na ennek is kb. annyi hasonlat értéke van, mint amit írtál.
Ha valami meghibásodhat, az meg is fog hibásodni! Majd, később az elhasználódás következtében. Tömegközlekedési eszközök esetében a biztonság kiemelten fontos! A repülőgépeket sem úgy gyártják, hogy kész a terve, összerakják és mehet. Ugyanez van a vonatoknál, villamosoknál, buszoknál sőt a metrónál is. Az üzembehelyezés előtt szokás tesztelni! Különösen az olyan berendezéseket, mint az ajtó. A tesztelés nem abból áll, hogy kiírjuk az ajtóra, hogy tilos nekidőlni. Ennyi!

Az meg, hogy ki a felelős a hibákért? Nyilvánvaló, hogy a gyártó/felújító a legnagyobb részben és közvetlenül. Felelős azonban a megrendelő is. Különösen annak tudatában, hogy mások is pályáztak, mégis ez a cég nyert, holott drágább ajánlatot tett. Mindezt azért, mert a miniszterelnö azt mondta.

Szóval a "retardált" utasok kihagyásával, elég lett volna annyit írnod, hogy a gyártó a hibás.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 17:06:28

Légzsák és biztonsági öv helyett az autókban a műszerfalra ki kell írni - "Karambolozni tilos!"

sinus67 2017.06.26. 17:08:48

@ValóGyörgy:
Most nem értem miért tolod túl? Felelősségre neveltem én is a gyerekeimet. Képzeld, minden gond nélkül felnőtté lettek. A villanyszerelőröl nem azt írtam, hogy az áram a hibás. Azt, hogy nem retardált, csak figyelmetlen.

Ha nem tudod értelmezni, amit írok, akkor olvasd el kétszer, vagy ha kell háromszor, mielőtt olyat adsz a számba, amit nem mondtam!

ValóGyörgy 2017.06.26. 17:14:24

@Macropus Rufus: "Tehát ha gond van akkor csak magadat okolhatod, de ez még nem mentésg arra, hogy pl. a mozgólépcső elindul visszafelé és komoly balesetet okoz."
Ha pl ülök rajta akkor bizony részben az én baromságom miatt fogom arccal végignyalni a mozgólépcsőt. Nyilván nehéz lenne beismerni hogy hülye voltam, de attól még így van. De ha állok és kapaszkodok nem pl a telefont nyomkodom akkor bizony nem okoz katasztrófát. Képzeld volt már hogy megállt-elindult-megállt alattam a lépcső. És volt bizony akinek nincs kedve/gusztusa megfogni a korlátot (ami amugy tényleg gusztustalan, de ez más kérés) és borult is az előtte lévő nyakába aztán meg kórusba anyáztak hogy köcsög bkv, köcsög XY. Mert nyilván a bkv csinálta csak hogy kicsesszen az utasokkal. Vagy a Demszky (akkro még Ő volt) adta utasításba hogy naponta 2x meg kell állítani váratlanul a lépcsőt. Mert az hogy valami elromlik az csakis a politikusokon múlik, egy jó vezető alatt soha semmi nem romlik el, tehát soha semmilyen figyelmeztetést nem kell komolyan se venni. Igazad van, én vagyok a hülye hogy nem osztom ezt a nézetet. Amt írtál az mellesleg nem az én felfogásom csak egy kicsavart baromság amit vagy az elvakult köpködési kényszer vagy az olvasási képesség hiánya ihletett.

ValóGyörgy 2017.06.26. 17:17:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll
neked csak E.P. mondását idézném:+
"Bizonyos szint felett nem süllyedünk bizonyos szint alá".
Te meg bőven bizonyos szint alatt vagy :)

morpho 2017.06.26. 17:19:04

@ValóGyörgy: Bocs de nem igazán értem, hogy mi akar lenni ez a handabanda, amit most idetoltál. Továbbra sem értem, hogy az utasok felelősségének mi köze van a vas hibájához? Ez egy gagyi mondvacsinált narancskullancs okfejtés. Szórakoztató amúgy.

sinus67 2017.06.26. 17:20:17

@ValóGyörgy:
Csak meg egy kérdés! Ki az a Ti?
Nekem címezted! Nem vagyok király, hogy a királyi többest alkalmazd? Beszélj hozzám. Én sem hozzátok írtam, amit írtam, hanem neked! A barátaid, politikai ideológia-társaid, stb. engem nem érdekelnek. A Te hozzászólásodra reagáltam.

Mellesleg még annyit. Tudom sánta a példa, mert nem volt kitéve, hogy Kolontáron lakni tilos, de a kolontári katasztrófában a MAL Zrt. Vezetői álltak a vádlottak padján, pedig nem ők építették a gátat. Megrendelték és használták!

ValóGyörgy 2017.06.26. 17:38:19

@sinus67: azt hogy a gyártó a hibás, meg a bkv, meg a Tarlós, meg a Zorbán, azt leírtátok már 50x. Én csak hozzátettem hogy nem CSAK ők lesznek a hibásak ha ez miatt valaki megsérül. Azt meg hol láttad hogy azt írtam volna hogy ők egyáltalán nem hibásak. Csak a tököm televan már hogy mindig csak azokat kell előtérbe helyezni akik amúgy "ellenségek", a történet többi résztvevőjét meg kegyesen el kell hallgatni mert azzal nem lehet indulatokat gerjeszteni. Azt hogy hogy a vérbe tesztelték úgy hogy ezek a hibák nem jöttek elő azt passz. De ezt a részét leírtátok már, most írjam le én is hogy ez így gáz? Minek? Tudjuk. Senki sem mondta hogy ez így oké. Én sem. De az istenített alstom-ot is elég sokáig tesztelték aztán mégse állt meg csak mert lehullott (állítólag) pár vizes levél. Ott ahol a ruszki metró a vizes leveleken is ezer éve gond nélkül mindig megállt. Akkor most az alstom jobb lenne? Igaz nem nyílik ki az ajtó véletlenül rossz oldalom, csak épp beledurran a másik szerelvénybe. Pedig az nem sz@r ruszki gyártmány hanem az a versenyképes nyugati termék (ahogy itt említette valaki), ugye? És ez esetben ráadásul nem is nagyon tudsz figyelmességgel védekezni, a kapaszkodás egy bizonyos sebesség felett nem sokat ér. Szóval műszaki hiba mindig lehet, ha ez tesztelés után jön elő (ajtók nyílása / fékezési képesség gyengesége) az nagyon gáz. De ettől még a "figyelmetlen" utas nem lesz vétlen résztvevő (általában, kivéve ha japán stílusú passzírozás van -amit én sose tapasztaltam- az más helyzet).

morpho 2017.06.26. 17:45:39

@ValóGyörgy: "azt hogy a gyártó a hibás, meg a bkv, meg a Tarlós, meg a Zorbán, azt leírtátok már 50x. Én csak hozzátettem hogy nem CSAK ők lesznek a hibásak ha ez miatt valaki megsérül. " Ez miatt ja!! Hanem ki a fasz? Mégis ki lesz a hibás, ha menet közben kinyílik az ajtó és valaki meghal? Az utas? Mi a fasznak támaszkodott??? Nem jóbarát. Az üzemeltető a felelős, aki nem tett meg mindent a biztonságos működésért. Te meg képes vagy utasokra, meg az utas felelősségére mutogatni. Persze szigorúan csak azért, hogy felhívd a figyelmet erre az oldalra is. Csakhogy ez az oldal nem létezik. Ha egy utas kiesik a nyitott ajtón, aminek amúgy zárva kellett volna lenni, akkor kizárólag az üzemeltető a felelős. Senki más! Te meg itt tolod a narancskullancs gagyi vakert!

ValóGyörgy 2017.06.26. 17:46:02

@sinus67: a "Ti" jelen esetben azokra vonatkozik akik egy adott álláspontot képviselnek. bár nem gondoltam hogy még ezt is el kell magyarázni... :)

ValóGyörgy 2017.06.26. 17:51:33

@morpho: te is csak ennyit tudsz, habzó szájjal narancskullancsozni. de nyomjad csak, biztos jól megfizetnek érte :) mellesleg ha az üzemeltető meg akarna tenni majdnem _mindent_ a biztonságos működésért akkor végigmenne egy kalauz és mindenkit beszíjzna a székbe és csak ő engedne ki a megállóban. na akkor már szinte teljesen biztonságban lenne még a magadfajta konzumidióta is. csak akkor meg azért okádnád a savat hogy "diktatúra" meg "személyes szabadság korlátozása" pedig csak a biztonságod érdekében lenne :)))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 18:52:45

@ValóGyörgy: Te komplett idióta vagy. :-)) A metró szar és kész. Mivel kivonták a forgalomból, ezt el is ismerik. Tehát szart vettek át. Ennyi. Te meg ezt véded narancskullancs.

morpho 2017.06.26. 19:36:28

@ValóGyörgy: Vigyázz, le ne verd a poharat!

teéjesenmindegy 2017.06.26. 19:45:34

@Macropus Rufus: Meséld már el, hogy mi volt a huszadrangú?
Azon túl, hogy szintén nem nyíltak az ajtók?

És igen, akkor sem tetszett, hogy vernyákolt az ellenzék.

sinus67 2017.06.26. 19:55:07

@ValóGyörgy:
Nos, ha megtennéd, hogy átolvasod mégegyszer, amit írtam, nagyon hálás lennék. Nem írtam sem Alstromról, sem vizes levelekről! Próbáltam megértetni veled azt, hogy az okfejtésed hiábavaló.

1. A metró meghibásodott.
2. Nem egyszer!
3. Egyetlen retardált ajtónak támaszkodó utas sem sérült meg.
4. Visszavonták a szerelvényeket a forgalomból.
5. A kormány oldal felől egyértelmű "utasítás" volt, hogy a felújítást az oroszoknak kell végezni.
6. Tarlós mondott valamit (többek közt az előző pontban szereplőt is).
7. Az államtitkár mondott mást (nincs itt semmi probléma).
8. A BKV vezérigazgatója mondott megint mást. (Bár szerintem ő volt az egyetlen, aki sem a Tarlósra, sem a kormányra, sem a retardált utasokra nem mutogatott.)
9. A BKV a gyártónak jelezte a javítási- és kötbér igényét is.

Ezeknek az ismereteknek a birtokában kérdezném:
A gyakran meghibásodó, a forgalomból is biztonsági okokból kivont szerelvények esetében ki a felelős és milyen mértékben? Mégegyszer mondva! A retardált utas értéke ebben az egyenletben nulla!
Megint mégegyszer! Kurvára nem érdekel az Alstrom, meg Demszky, meg Gyurcsány. Annak idején ők is hibásak voltak azokért! Most, most van. A felújított 3-as metró szerelvényekről beszélünk.
Nos?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.26. 21:21:21

@teéjesenmindegy: Kicsit más ha a villamos ajtaja nem nyílik, meg más ha a metróé az alagútban veszély esetén. De egyébként is érdektelen a combinos terelésed. Most az orosz metróról van szó.

gmihaly621 2017.06.26. 21:49:07

@Sir Gombóc: Mit érdemel az a "bűnös", aki a "felfújt" "ügyet" "kavarkálja"?

JuhAce Peter liberális bértrollképző intézet 2017.06.27. 10:26:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: majd ha abban égsz benne te libbantkullancs akkor nem lesz más. ja érdektelen minden ami nem ez a libnyaff erőlködés. senki nem védte, senki nem nondta hogy jó a metro, de mégis csak ezt hajtogatjátok folyamatosan. az az utasítás a libsibérkommentelőknek hogy fullba kell nyomni a kretént? bárki bármit ír az kell legyen rá a válasz hogy narancsos meg hogy mérvédedköcsög? :D ez lenne az értelmiségi baloldal? ez egy szánalom bazzeg, nem alternatíva... ha kussolnátok lenne 15%, így hogy pofáztok jó lesz ha meglesz az 5% :D de nyomjátok csak, kabarénak elmegy.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.27. 12:06:28

@JuhAce Peter liberális bértrollképző intézet: Látom a tartalék nicket elővetted:-))
A poszt arról szól hogy a kormány szerint minden rendben a metróval. Sikerült elolvasnod a posztot, vagy olvassam be a hangrögzítőbe és küldjem el neked?

JuhAce Peter liberális bértrollképző intézet 2017.06.27. 12:17:23

Tudom hogy szeretnéd ha elővenném kis libbant cserépedénykém, de a melegedős hajlamaidhoz keress partnert a gőzfürdőben :) Írd le inkább még 100x tökugyanazt, ne is törődj vele hogy olyan miatt hörögsz aminek kb senki nem mondta az ellenkezőjét. A lényeg hogy csörögjön a kassza :D Jól csinálod, jó padavan voltál mindig is. Csak tudod, sose nyomjá full kretént, mer Oszkár bácsi nem fog gyünni. Meg a pénz se a számládra.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.27. 16:11:41

@JuhAce Peter liberális bértrollképző intézet: Nahát! Neked az olvasás sóra elővehetnéked van? A tanárbácsiddal ápolt belsőséges viszony ennyire megmaradt benned az általánosból?

" senki nem nondta hogy jó a metro" - csak a kormány. Ennyire nem megy az olvasás? Te hogy kaptad meg a kettest olvasásból? Kedves voltál a tanárbácsival?
süti beállítások módosítása