B1 blogcsalád



Rosszul mehet a CBA-nál, jöhet egy kis különadó a konkurenciának, Janikám!

2017. március 08. - Mr Flynn Rider

Lázárék az Index szerint olyan különadót vezetnének be, ami a külföldi tulajdonú áruházláncokat szívatja. A CBA nem bírja a versenyt a jelek szerint. 

orban_es_a_fogathajtok.jpg

Nemzeti Vágta: Orbán Viktor középen, balra tőle Horváth László lovas stratégiai miniszterelnöki megbízott, jobbra Lázár Vilmos, fogathajtó, üzletember, a CBA felügyelőbizottságának elnöke, a Magyar Lovassport Szövetség elnöke, a Nemzeti Vágta elnöke. (Nem rokona Lázár Jánosnak, a törvény beterjesztőjének.)

 

Mindenki tudja, hogy az élelmiszernek nem lesz jobb a minősége, ha a CBA-ból vehetjük meg.

Sőt. Oda egyre inkább kínjában jár a magyar, ha már nem lehet máshonnan kajához jutni.

Pedig erre hivatkoznak Lázárék abban a törvénytervezetben, amit az Index szerzett meg: az élelmiszerbotrányra hivatkozva újabb, a külföldi tulajdonú élelmiszerláncok szívatására kitalált javaslatcsomagot nyújtott be a kormánynak Lázár János és Varga Mihály – írja a lap. Ez lehet az újabb bankadó, csak most boltadónak hívják. A lap megszerezte előterjesztésben többek között az áll, hogy

  • évi 20 milliárd forintot szednének be az áruházaktól a parkolásért,
  • kötelezően felvetetnének embereket a boltokba,
  • durván szabályoznák, hogy a cégek mennyi pénzt költhetnek reklámra,
  • és megsarcolnák az áruházak ingyenes buszjáratait is.

 

Hogy ennek mi értelme van?

Évek óta megy a pletyka, hogy Orbánék egyrészt utálják az angol Tescót, másrészt a CBA-s fiúk nyomják őket a kampányban, hát vissza kell nekik csurgatni valamit. Mivel a CBA-s fiúk nem éppen a kiskereskedelemben a legtehetségesebbek, a konkurencia meg nyomul, hát ki kell találni valamit. Meg kell a lóvé a kormánynak, persze

  • Minimum évi 20 milliárd forintot hajtana be az áruházaktól a parkolás megadóztatásával
  • de emellett törvényben rögzítené, hogy mennyit költhetnek reklámra,
  • ellehetetlenítené az áruházak ingyenes buszait,
  • és kötelező létszámnövelést is elrendelne.

A kormány tervezett lépései az olyan diszkont láncoknak fájhat majd a legjobban, mint az

  • Aldi,
  • a Lidl
  • vagy a Penny Market,
  • de rosszul érintheti mások mellett például a Tescót is.

A törvénytervezett abszurdja, hogy sűrűn hivatkozik az elmúlt hetek botrányára, amikor kiderült: az élelmiszeripari multik nem pont ugyanazt a terméket hozzák ugyanazon márkanév alatt Magyarországra, Szlovákiába, illetve Ausztriába. Az Index azt írja:

bár ez a botrány nem az áruházláncok saját márkás termékeire vonatkozott, így igazából ehhez nem az áruházakat kellene elsősorban szabályozni, ez nem gátolja meg a kormányt abban, hogy ezzel indokoljon az áruházak életét elég komolyan megnehezítő javaslatokat.

A javaslatban szerepel, hogy mi is a lépések fő üzenete, mi lesz erről a kormányzati kommunikáció:

„A Kormány folytatja a 2010-ben megkezdett kereskedelempolitikai akciótervének végrehajtását. A Kormány az elmúlt időszakban ért el jelentős sikereket a multinacionális kereskedelmi társaságokkal szembeni küzdelmében, ugyanakkor ennek most új lendületet kíván adni.

Ennek megfelelően már tavasszal újabb intézkedés-csomagot fog a Kormány javasolni az Országgyűlésnek egy „egészségesebb szerkezetű” hazai kereskedelmi szektor mihamarabbi elérése érdekében.

A Kormány célja, hogy az újabb intézkedéseken túl a meglévő szabályok hatékonyabb érvényesítésével, szigorúbb ellenőrzéssel is fellépjen a fenti célokért.”

Vagyis a cél kimondottan az, hogy megszívassák a külföldi tulajdonú láncokat, elsősorban az egyre terjeszkedő diszkontláncokat, miközben a magyar láncokat segítik.

Természetesen az EU-nak is feltűnt ez a „csodás” terv, ami első ránézésre szembemegy az uniós versenyjoggal és ezt Lázárék is tudják. Valószínűleg ugyanaz lesz a forgatókönyv, mint az Erzsébet-utalvány esetében is:

  1. Lázárék monopolhelyzetbe hoznak egyes Fidesz-közeli vállalkozásokat (lásd CBA),
  2. az Unió összevonja a szemöldökét
  3. és pár év után meghátrálnak.

De addig is, mesés összeget kaszálnak a boltadón és a haverok is gazdagszanak azon, hogy a különadót csak a „gonosz multiknak” kell megfizetniük.

 

Tavaly 50 százalékkal nőtt a Lidl magyar borexportja


Tavaly a Lidl Magyarország révén a magyar borászatok 6,1 millió palack bort exportáltak, ami mintegy 50 százalékkal több az előző évi 4 millió palackhoz képest - mondta a cég beszerzési ügyvezető igazgatója.


Nepp Zoltán a Lidl Wine Expo Hungary rendezvényen közölte, az export 52 százaléka a vállalat által 2016-ban értékesített magyar boroknak. Kifejtette, a teljes magyar borexportból származó bevétel mintegy 11 százalékát a Lidl Magyarország által értékesített bor teszi ki, 2016-ban a társaság több mint 3 milliárd forintért adott el magyar bort külföldön. Az összeg az előző évinek több mint kétszerese.


Az ügyvezető elmondta, a magyar borok külföldi népszerűsítését támogató rendezvényen mintegy 800 magyar bort mutattak be a beszerzőknek, 7 borrégió 21 borvidékének több mint 100 borászatából.
A Lidl Magyarország által Európa 10 országának - például Nagy-Britannia, Németország, Bulgária, Szlovákia, Lengyelország, Csehország - több mint 5 ezer Lidl üzletében kaphatók magyar borok.
A beszerzési ügyvezető igazgató elmondta, a Lidl Magyarország borexpóját negyedik éve rendezik meg. A Lidl 2013-ban indította el a magyar beszállítókért elnevezésű programját, amelynek részeként szervezték meg a borexpót.


Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára az esemény sajtótájékoztatóján elmondta: a magyar gazdaság kivitel nélkül nem tudna növekedni, a 2015. volt az első év, amikor az ország exportjának értéke meghaladta a GDP-t. Tavaly ugyancsak megdőlt minden rekord ezen a területen. Példaként hozta, hogy a külkereskedelmi mérleg többlete 2015 után 2016-ban is rekordszintre nőtt és megközelítette a 10 milliárd eurót (mintegy 3 ezer milliárd forint).


Aláhúzta: az, amit a Lidl Magyarország a borkivitelben megvalósított, más cégek számára is követendő. A vállalat nemcsak a mennyiséget tudta növelni, hanem az exportált borok árát is.


Hozzátette, egy üzletileg is eredményes stratégiai összefogás van kibontakozóban a magyar borászati szakma, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a Magyar Turizmus Ügynökség között a magyar borok külföldi piaci sikere érdekében. A Lidl Magyarország ebben folyamatban fontos szerepet tölt be - hangsúlyozta az államtitkár.

 

(MTI)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr2712322639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 15:59:01

A roszemlékű Kádár János és bandája elégedetten csettintene erre.

2017.03.08. 18:15:15

"A CBA nem bírja a versenyt a jelek szerint." - ez nem verseny.

szar a cba és gusztustalan ahogy a fidesz nyomatja, ez vitathatatlan, de a kereskedelmi multik magyarországi tevékenysége igencsak messze van a tisztességes versenytől, lássuk be

amúgy akkor nem siránkoztál, amikor pl. a tesco adómentességet kapott, hogy hol a tisztességes verseny?

szóval tehát a ballibek szerint külföldi céget előnybe hozni az jó dolog, magyar céget előnybe hozni az rossz dolog, értjük.

Bambano 2017.03.08. 19:12:59

szerintem ilyenkor vissza kellene fizettetni az elcsalt zsetont a döntéshozók magánvagyonából.
évi 20 milliárd, pár évig, amennyi alatt megmozdul az eu, az nem olyan sok, pár fideszes vagyonából még bőven maradna is.

felső határ nincs 2017.03.08. 20:38:02

A CBA nem áruházlánc de ne zavarjon.

halaloszto 2017.03.08. 20:48:07

@aleksz róz: ki a faszomat érdekel hogy magyar vagy külföldi? magyar emberek dolgoznak benne, ez a lényeg. szerinted számítania kell egy cég adózásában hogy a tulajdonosa ukrán vagy magyar vagy angol állampolgár? és mi van a tőzsdei cégekkel? meg kell nézni a részvénykönyvet?

Punxsutawney Mormota 2017.03.08. 20:48:38

@Bambano: A baj csak az, hogy még 2010-ben hoztak egy törvényt, amelynek az a lényege, hogy ha bármilyen, nemzetközi bírósági vagy egyéb eljárásban elmeszelik az országot, akkor annak pénzügyi konzekvenciáit nagylelkűen megosztják az ország lakosságával különadók formájában.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.08. 20:51:50

Miért kell mindenbe beleszólnia az államnak? A CBA az egyik leggagyibb üzletlánc, ráadásul drága, az alkalmazottaknak keveset fizetnek és a nyereség is külföldre vándorol. Az pedig nevetséges, hogy a sajátmárkás termékeik közül kevesebb készül Magyarországon, mint a Tesco vagy a Spar esetében...

felső határ nincs 2017.03.08. 20:58:18

@Online Távmunkás: A CBA még mindig nem üzletlánc.

Nemhogy nem a legnagyobb, de még a legkisebb se.

felső határ nincs 2017.03.08. 20:59:43

@Punxsutawney Mormota: 'A baj csak az, hogy még 2010-ben hoztak egy törvényt, amelynek az a lényege, hogy ha bármilyen, nemzetközi bírósági vagy egyéb eljárásban elmeszelik az országot, akkor annak pénzügyi konzekvenciáit nagylelkűen megosztják az ország lakosságával különadók formájában.'

- ami midig így volt Magyarországon és a világ összes többi országában is, kivéve ahol a földönkívüliekkel fizettették meg.

felső határ nincs 2017.03.08. 21:01:00

@halaloszto: Így van számítania kéne. Persze az EU nem szereti az ilyesmit, mert többet tudnak kisíbolni, ha a tulaj mindenhol nemmagyar.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2017.03.08. 21:02:23

na de ez nem egészséges, tisztességes kapitalista verseny! az egészséges, tisztességes kapitalista verseny lényege az, hogy a világ gigacégei (akik egészséges, tisztességes kapitalista versenyben lettek a világ urai, muhaha), bemennek a kis országokba, és mindenféle adó és egyéb támogatások mellett legyőznek minden kis céget, egészséges, tisztességes kapitalista versenyben!
XD

Punxsutawney Mormota 2017.03.08. 21:11:25

@felső határ nincs: :D :D :D Idióta! Mondja ez azt, amikor minden nagyobb CBA és COOP egység mögött offshore cégek tömkelege áll.
Na, mesélj! Milyen egyéb nickeken nyomulsz még, éhbértroll? :P

nu pagagyí 2017.03.08. 21:13:52

Versenyképtelenségi törvény készül. Senki sem lehet hatékonyabb, mint az igénytelen polcokkal túlzsúfolt, bizonytalan eredetű árukkal üzletelő haveri franchise hálózat. A kereskedelem a vevőért van, azt kell kiszolgálni. A boltosok érdeke mellékes, ha nem ért hozzá, hagyja abba. Erzsike menjen a francba.

felső határ nincs 2017.03.08. 21:27:05

@Punxsutawney Mormota: Na és? Az offshore cég magyar tulajának megszünik a magyar kötődése azáltal hogy van neki offshore cége?

Csak nem fizet adót, bevett, nyugati, legális dolog. Kérdezd Junckert. __

Na de a lényeg nem ez, hanem az, hogy a CBA nem áruházlánc, önálló kisvállalkozók visznek egy-egy boltot. Úgy hívják az ilyesmit hogy franchise, ha még nem hallottál róla.

felső határ nincs 2017.03.08. 21:33:28

@nu pagagyí: Verseny a nyugati láncok között sincs.

Ettő függetlenül a CBA is szar, de az nem lánc, hanem keményen dolgozó kisemberek müködtetnek egy - egy üzletet.

Nekem az a véleményem, hogy az összes nyugati láncot kúrjuk haza a gecibe. Amit csinálnak ahhoz nem kell se tudás, se tőke. Magyar magán, de akár állami pénzből is lehet csinálni ugyanilyeneket, és akkor nem lopják ki a profitot, ami az égvilágon nem tesz hozzá semmit a magyar élethez.

Pusztán a kényünk kedvünk kegyelmünk, hogy hagyjuk őket itt lenni, egy évről-évre bővülő piacon. Az állam elvileg tudja mennyit ér nekik ez az üzlet, úgyhogy el lehet kezdeni velük tárgyalni. Mivel vannak üzleteik külföldön is, el lehet velük adatni a magyar árut külföldön. A Lidl pl. így egyezett meg.

Aki nem tesz értünk semmit, az fizet vagy mehet a picsába.

Ez az alku.

halaloszto 2017.03.08. 21:39:29

@felső határ nincs: de miért? nem mindegy neked, hogy egy magyar tőkés köcsög nyaral ibizán a nyereségből, vagy egy holland?

Punxsutawney Mormota 2017.03.08. 21:40:44

@felső határ nincs: Aha, szóval ha a jó magyar vállalkozó 90,000 forintért dolgoztatva a droidokat a CBA-ban, meg a COOP-ban szivattyúzza ki a profitot, akkor minden oké?
Döbbenetes, hogy egy régi ruszki, diplomata trükköt alkalmazva védítek a védhetetlent némi aprópénzért.

felső határ nincs 2017.03.08. 21:48:06

@halaloszto: Már hogy lenne mindegy? De mivel láthatólag egy gombot sem adtál el egész életedben, észrevehetnéd, hogy ez nem a te asztalod.

felső határ nincs 2017.03.08. 21:52:00

@Punxsutawney Mormota: A magyar vállalkozó a tőkéjét jellemzően itthon forgatja vissza, mert ez neki az egyszerübb. Csak a nagyon nagyok terjeszkednek külföldre.

Nekünk az az érdekünk hogy a magyar tulajdonosok köre nőjön, ne a magyar adósoké.

Ha magyar adósokra gyúrnánk, mi lennénk a széllibsi szocik, de a nép abból a hozzáállásból köszöni, már nem kér.

sZulamith 2017.03.08. 21:54:46

Azt gondolom, hogy eddig is tudta mindenki, hogy ugyanaz az áru külföldön vásárolva, jobb minőségű mint az itthoni, és persze drágább is.
Most megy a felhajtás, rácsodálkozás. Amit például németeknél gyártanak, nem adhatják ugyanannyiért, mert ott nagyobb költséggel állítják elő. Tehát valamit kihagynak, vagy helyettesítenek, máris megfelel az itthoni keresetnek. Mivel erősödik Magyarország, nőtt a vásárlóerő, már a hőbörgés szabad.

Ha mégsem erősödünk úgy, amennyire kritizáljuk a külföldi terméket, szerintem a multi kivonul, nagyon nem is kell újabb adót kivetni. Aztán vehetjük az itthonit, nem jobb, de drágább. A magasabb bért, adót neki is elő kell teremteni, ráadásul alacsony hatékonysággal dolgozunk.

Punxsutawney Mormota 2017.03.08. 21:54:52

@felső határ nincs:

" A magyar vállalkozó a tőkéjét jellemzően itthon forgatja vissza, mert ez neki az egyszerübb"

LOL Erre kellenek a CBA-k meg COOP-ok mögé telepített off-shore cégek, ugye? Mert úgy egyszerűbb?

Próbálkozz inkább a stand up comedyvel. Abban tehetségesebb vagy, mint bértrollnak.

efi 2017.03.08. 22:02:51

"Nekem az a véleményem, hogy az összes nyugati láncot kúrjuk haza a gecibe. Amit csinálnak ahhoz nem kell se tudás, se tőke. Magyar magán, de akár állami pénzből is lehet csinálni ugyanilyeneket"
Volt már ilyen. Szocializmusnak hívták. Olyan is volt, de hát biztos fiatal vagy még.
Most viszont egyébként ki akadályoz meg abban, hogy alapíts egy hálózatot vagy boltot és versenyezz velük? Ja, hogy inkább ülnél a készbe. Sőt Angliában is terjeszkedhetsz és kitúrhatód hazai pályáról a Tescot. Ja, hogy megint csak a szánk nagy.

halaloszto 2017.03.08. 22:04:24

@felső határ nincs: akkor megjöttünk. a vevőnek tökmindegy kié a haszon, ha megkapja amit akar jó áron. az alkalmazottnak tökmindegy kié a haszon, ha rendes melóért rendes fizut kap. kit érdekel hogy kié a haszon? hát a tulajt.

a tulajt persze zavarja a többi tulaj. úgy is hívja őket, hogy versenytársak. jó lenne ha kevesebben lennének. mert a verseny fárasztó. jobb lenne kiiktatni. hogy is hívták azt a rendszert, ahol nem volt verseny?

felső határ nincs 2017.03.08. 22:05:48

@Punxsutawney Mormota: Igen, erre kellene az offshore cégek. Utána is hazatalál az a pénz, nem értenek a hazai kisvállalkozók a karibi befektetésekhez.

A jelszó tehát: magyar láncokat külföldre, ki a külföldi láncokkal!

halaloszto 2017.03.08. 22:05:55

@efi: nyilván tudnak ilyet alapítani, hiszen nem kell hozzá se tudás, se tőke.

Vajk

felső határ nincs 2017.03.08. 22:09:03

@efi: Nem, szocializmusnak azt hívrák amikor állami csecsen tobzódó milliók miatt csődbe ment az állam. Ezt a politikát csinálta Kádár, Megyó és Gyurcsány. Ők külföldi érdekek helytartói, nem magyar államférfiak.

Orbánéknak van egy ütőképes gazdasági csapatuk, nem az a kérdés hogy igazuk van-e, mert mindenben igazuk van, hanem az hogy van-e lobbierő az 5letek kiharcoláshoz, és milyen legyen a fontossági sorrend.

felső határ nincs 2017.03.08. 22:16:13

@halaloszto: pontosan, a vevőnek és a melósnak tökmind1 ki a tulaj

Az országnak nem mindegy, az országot az elitje húzza felfele - ahogy Orbánék 3 ciklus óta bemutatják - vagy tolja lefele - ahogy Bokrosék, Megyóék, Feriék bemutatták. A különbséget zongorázni lehet.

Persze a minimálbérestől az oligarcháig, a fiataltól az öregig, az ukrajnában élőtől a londoni mosogatóg már nincs olyan réteg a magyarok közül, akinek ez ne lenne világos. Még az aluliskolázottabb nyuggerek között van egy stabil szoci mag, de meghalnak remélhetőleg hamar.

Amúgy jöhetne vmi rivális Orbánnak, akinek van esze meg tud pártot építeni, médiát építeni, mert tényleg unalmas már ahogy rommá nyeri magát, de egyelőre ez van. Magyarország nem produkált alkalmasabbat vagy 100-150 éve.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.03.08. 22:38:10

@felső határ nincs:
Te határtalan!
Mondjál már nekem egy honi támogatott lenyúlót aki itt fektet be bővített újratermelésbe!
Épít itt valaki gyárat, bővít valaki itt termelést?? A szerinted "magyar" ugyan úgy kilopja a zsetont, mint az a külföldi aki ITT leadózik és a nyereségét viszi haza, mert látja az itteni eszméletlen protekcionizmust!
Ha majd lekövezték az összes szaros főteret és elfogynak az EU-s pénzek, hol fogsz dolgozni??
Miből fogod fizetni a görbelábú falusi IV. stadion gyepfűtését?
A PSA megvette az OPEL-t, ha bezár és elhúz innen, szerinted mi lesz??
Megmondom: közmunka, ill. az se!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.08. 22:45:47

@felső határ nincs: A CBA üzletlánc is, nem csupán franchise, a McDonald's magyar üzleteihez hasonlóan az anyacégé a legjobban jövedelmező üzletek jelentős része a logisztikai központ mellett. És jellemzően nem a keményen dolgozó kisemberek működtetnek egy-egy boltot, hanem néhány nagyobb cégé az üzletek többsége, ezek közül páran többször váltottak is a CBA-Coop-Reál hármas között.

@Punxsutawney Mormota: Nem 2010-ben hoztak ilyen törvényt, hanem jóval utána, amikor az EU a különadókat sorra elkezdte vizsgálgatni.

morph on deer 2017.03.08. 22:45:56

@felső határ nincs:
"Ettő függetlenül a CBA is szar, de az nem lánc, hanem keményen dolgozó kisemberek müködtetnek egy - egy üzletet."

Te nem gondolod, hogy elsősorban nem "keményen," hanem inkább "jól" meg "kellő hozzáértéssel" kéne inkább dolgozniuk?
Csak mert az az üzlet szokott sikeresen működni, amit az utóbbi típúsú kereskedők vezetnek, ha nem vetted volna még észre, figyeld meg!

conchita wurst 2017.03.08. 22:50:12

@villamos alóli kacaj nem mindig őszinte: 'Mondjál már nekem egy honi támogatott lenyúlót aki itt fektet be bővített újratermelésbe!
Épít itt valaki gyárat, bővít valaki itt termelést??'

Kb. 3 millióan dolgoznak a versenyszférában, ezeknek a 2/3-a nem multiknál dolgozik. De a legtöbb magyar cégben 10nél kevesebben dolgoznak. Mindenesetre őket kell erősíteni, pl. állami megrendelésekkel, mert ők a legnagyobb munkaadók. Ezek a kis cégek a Mészáros félék alvállalkozói, amikor pl. felhúznak egy stadiont vagy akármit.

'Ha majd lekövezték az összes szaros főteret és elfogynak az EU-s pénzek, hol fogsz dolgozni??'

Ez már uncsi. 2004-ig az ország EU pénzek nélkül gyorsabban bővült mint azóta EU pénzekkel...ez tény. Úgyhogy megint beszoptál valamit aztán hajtogatod mint a papagáj.

'A PSA megvette az OPEL-t, ha bezár és elhúz innen, szerinted mi lesz??' - A Nokiában dolgoztak úgy 5x annyian mint az Opelnél, azt mi lett? Semmi. De nem minden multit kell kirúgni, ami hozza a pénzt - pölö az autóipar - az legyen, mi nélkülük nem tudunk olyat. Ami viszi a pénzt, mint a láncok többsége - nem mind a Lidl már megegyezett - az mehet haza a qrva annyába.

morph on deer 2017.03.08. 22:51:03

@aleksz róz:
"szar a cba és gusztustalan ahogy a fidesz nyomatja, ez vitathatatlan"

Tehát ragaszkodjunk akkor a szar és gusztustalan üzlethez, és üldözzük el a normálisabb láncokat az országból..!

Kivel csesznek már megint ki?
Veled meg velem, a vásárlóval!
Nehogy már választani merészelj, teilyen, teolyan!
Azt eszed, amit a CBA-ban kapni, és punktum!

Egy nyikkanást se!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.08. 23:00:00

@felső határ nincs: Milyen elit húzza felfelé az országot? A hatalom által korrumpált gerinctelen politikusokra gondolsz?
A szoci nyuggerek már rég a Fideszre szavaznak, mióta elvették a 13. havi nyugdíjukat és Orbánék a béreknél és az inflációnál is gyorsabban emelték a nyugdíjakat évekig. Két tuti szavazótábora van a Fidesznek, a nyugdíjasok és a legfeljebb 8 általánost végzettek.
Az biztos, hogy a jelenlegi ellenzéki birkanyájban nincs Orbánnak ellenfele, ezért is kezdett pánikolni, amikor a Momentum vezetője el tudott mondani két értelmes mondatot, méghozzá baloldali összefogás helyett "Gyurcsány-Orbán takarodj!" stílusban.
Az elmúlt 150 évben nem Orbán a legjobb magyar politikus, de az utóbbi 80 évben dobogós.

Amúgy jókat röhögtem az Orbánék ütőképes gazdasági csapatán (tökkelütött?) és a magyar állami pénzből működő cégnél nincs lopás vicceiden. Vagy ezeket komolyan gondoltad?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.08. 23:10:48

@conchita wurst: A kisvállalkozásokat nem állami megrendelésekkel kellene erősíteni, hanem technológiai fejlesztésekkel és végre ésszerűen elosztott EU-s pénzekkel.
Az a legfőbb gondja a magyar gazdaságnak, hogy a KKV-szektorban dolgozók feleannyi értéket állítanak elő, mint a nagyvállalatoknál, jellemzően multiknál dolgozók.
Az államnak nem az a feladata, hogy állami munkahelyeket kreáljon és kézzel irányítson minden gazdasági szektort, hanem az, hogy az ország fejlődését segítő, minél egyszerűbb és átláthatóbb szabályokat alkosson és azokat betartassa kivétel nélkül mindenkivel.
A stadionok helyett ugyanazok az építőipari cégek normális áron építhetnének autópályát, vasútállomást, metrót, ha rendesen működne az ország...

conchita wurst 2017.03.08. 23:13:02

@Online Távmunkás: A nyuggerek között a legerősebbek a szocik, de ott is erősebb a fidesz, ez így igaz. A legfeljebb általánost végzettek között is erősebbek a szocik, mint a teljes népességben, és persze itt is több a fideszes, de nem annyi mint a teljes népességben.

Röviden a szociké a leghülyébb és a legöregebb szavazótábor, de ezt látni a kommenteken is, nem újdonság.

Orbán egy szóval nem illette még a Momentumot, nem értem miről beszélsz. De biztos pánikban van, ez nem kétséges. elvégre Európában nincs még egy politikus, aki ilyen kényelemben indulna neki választásnak, mint Orbán, már megint.

Orbán gazdasági csapata zseniális, egyszerre indította be a növekedést és csökkentette az adósságot, azon belül is a külföldi kézben levőt. Erre egyetlen kelet európai ország, vagy nyugat európai ország sem volt képes 2010 óta. Más kérdés, hogy a kelet európaiak elqrás hiányában erre nincsenek is rászorulva. Az ortodox politikák nem hoztak megoldást az EU válságára, se a görögre, se az olaszra, se a franciára, se semelyikre.

Nem tudták megakadályozni a Brexitet, Európa lecsúszását, a migriválságot, a politikai szélsőségek előretörését. Magyarország ezekből kimaradt, és jó pozíciót harcolt ki az EUs pénzesbödön mellett is.

a különbséget zongorázni lehet

élhetetlen 2017.03.08. 23:19:49

@felső határ nincs: Érdekes gondolatmenet. „keményen dolgozó kisemberek müködtetnek egy - egy üzletet”, amiért fizetnek egy olyan tulajdonosnak, aki természetesen nem viszi a hasznát külföldre, mindent itthon fektet be, ettől hasít az ország. „az összes nyugati láncot kúrjuk haza a gecibe”, folytatom, az itt levő gyáraikat meg vegye meg fillérekért Mészáros Lőrinc, és akkor eljön a kánaán, mert ő nyilván jobb minőséget gyárt, mint a multik, hiszen mindenhez ért. „el lehet velük adatni a magyar árut külföldön”. Nyilván azt is el lehet adatni velük külföldön, ami miatt most éppen nekimegyünk az EU-nak, mert pl. az itthon gyártott Coca Cola, és Knorr leves Lázár szerint szemét a nyugatihoz képest. Hogyan is gondolod? Aki nem tesz értünk semmit… Mégiscsak magyarok dolgoznak ott, és nem keresnek kevesebbet, mint a CBA-s dolgozók, erről azért volt kimutatás. Ráadásul magyarok vásárolnak, és még mindig jobb árut, mint a sarki CBA-ban.

conchita wurst 2017.03.08. 23:21:12

@Online Távmunkás: 'Az a legfőbb gondja a magyar gazdaságnak, hogy a KKV-szektorban dolgozók feleannyi értéket állítanak elő, mint a nagyvállalatoknál, jellemzően multiknál dolgozók.'

Ez pontosan így van az olasz sajtkészítő kisiparosoknál meg a francia borászoknál is, csak ők évtizedek óta protekcionista gazdaságpolitikával védik meg őket.

'Az államnak nem az a feladata, hogy állami munkahelyeket kreáljon és kézzel irányítson minden gazdasági szektort, hanem az, hogy az ország fejlődését segítő, minél egyszerűbb és átláthatóbb szabályokat alkosson és azokat betartassa kivétel nélkül mindenkivel.'

Mo-n még senki nem tett a munkahelyek arányának a javításáért még feleannyit se, mint Orbán Viktor. Először is 700ezerrel több munkahely van, mint 2010ben, ebből 400ezer versenyszféra, 200ezer közmunkás. A közmunkás amúgy segélyes lenne a régi rendszerben, ergo nem oszt nem szoroz. Az egyéb állami munkahelyen dolgozók száma pedig nem nőtt, hanem csökkent 2010 óta. Ahogy a népesség is. Sokkal kisebb a népesség mint 1990ben, de azóta nem volt ennyi foglalkoztatott.

Az hogy az államnak csak szabályalkotónak kell lenni, baromság és megbukott mint a lipppsik. Csak a hülye akar egyenlő felételek mellett versenyezni az erősebb -és sokszor szintén államilag segített- nyugati cégekkel, ez a lehető legrosszabb, ami magyar céggel megtörténhet.

élhetetlen 2017.03.08. 23:27:46

@felső határ nincs: „A magyar vállalkozó a tőkéjét jellemzően itthon forgatja vissza”. Igen megvesz egy-egy megyényi területet, aztán hozzá sem nyúl, elég, ha megkapja a földalapú támogatást. Vagy vesz pár lerobbant kastélyt, mert az államtól megkapja a kastély felújítási támogatást, aztán majd a felújított kastélyt eladhatja. És hasít az ország. Te ezt tényleg nem látod?

conchita wurst 2017.03.08. 23:34:36

@élhetetlen: A földalapú támogatás is és a kastélyfelújító pénz is az EUtól jön, pont azért hogy a földön ne termeljenek semmit, hogy a francia paraszt ne váljon munkkanélkülivé. Az EU pénz sokszor hülyeségegre van fordítva, de erre adják. Még mindig jobb mintha mindet az Audinak adnák.

Aztán a felújított kastélyt eladják, így van. Mi ezzel a probléma? Újíts fel te is valamit, aztán add el többért, ezt hívják vállalkozásnak. Valószínüleg támogatás nélkül nem vágnának bele a vállalkozók ezekbe a projektekbe, de ők ebben a világban élnek és nem ők hozzák a szabályokat.

Kevés EU pénzt lehet direkt termelő beruházásra fordítani.

Don Blasius 2017.03.08. 23:44:04

Az előző munkahelyem mellett CBA volt, a mostani mellett Lidl. Csak a személyes tapasztalatok alapján:
-pékáru még úgy ahogy elviselhető volt az egyikben, de a másikban sosincs gond
-az egyik boltban összevissza vannak dobálva az áruk, a kiírt árak sosem ahhoz a termékhez tartoznak, ami ahhoz a legközelebb található, a másikban egyértelmű minden
-árakban sokszor jelentős különbségek
-ha sor van leszarják az egyik helyen, a másikban rugalmasak és akár pár percre is képesek/hajlandók kasszát nyitni
-ha ezresnél nagyobb címlettel akarsz fizetni vagy kártyával, akkor pofavágás megy az egyik helyen "nnniiiinccs kisssebb?!!!", a másik helyen normálisak, sokszor még mosolyognak is.

Ezek csak egyszerű vevői tapasztalatok. Ha a pártunk és kormányunk intézkedése hatására magyar üzletláncok fognak tudni olyan szolgáltatást nyújtani, mint egyes nyugati láncok (ott sem mindegyik!), akkor nem bánom, csinálják. Ehhez az kell, hogy becsüljék meg legalábbi annyira dolgozóikat (anyagilag és máshogy is), akiktől aztán el lehet várni a vevőbarát hozzáállást (nem Kasszás Erzsi módjára :D), és tartsanak rendet a boltokban. És persze ne dráguljon meg minden brutálisan. Tartok tőle, hogy inkább csak az utóbbi fog megvalósulni.

morph on deer 2017.03.08. 23:49:14

@conchita wurst:
"a különbséget zongorázni lehet"

Mikor lehetne meghallgatni?

Remélem, a palotában is lesz pár az egész Magyarországon világhírű csodazongorákból is, és akár közvetíteni is lehetne a jobbágyoknak, zselléreknek meg a cselédségnek, ahogy 'nemzetes uraimék'(!) szórakoztatására elhangzik a "Különbség," az Orbán-Matolcsy szerzőpáros halhatatlan műve..!

Mondjuk közvetlen azt megelőzően, hogy urunk és parancsolónk előadja a "Fehérvári Huszárok" című alkotást, a köznép nagyobb örömére..!

Az élmény majd messze felűlmúlja bármelyik olimpia megnyítóját, ebben biztos vagyok!
Előre is gratulálok a sikerhez!

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.03.08. 23:50:48

@conchita wurst:
1. A kis cégek nem (nem tudnak!) bővítenek!
2. A Pénztáros Lőrinc cégeket vesz és kartellben vállalkozik, nem a kis cégekkel! Ha bevonják akkor alacsony díjjal foglalkoztatják és megszivatják a teljesítést követő kifizetéseknél!
3. "2004-ig az ország EU pénzek nélkül gyorsabban bővült mint azóta EU pénzekkel...ez tény. " Hát ez elég nagy szar! Hát ha még EU-s pénz se lesz!!
4. "Kb. 3 millióan dolgoznak a versenyszférában, ezeknek a 2/3-a nem multiknál dolgozik. " és a nemzeti össztermék 1/4-t állítják elő!
5. Az autóipart hiába akarod itt tartani nem tőled függ! A gazdasági helyzettől és a kereslettől függ, hogy mennyit termelnek és egyáltalán itt fognak-e termelni! csak halkan jegyzem meg amikor a Suzuki EGY MŰSZAKOT kivett, 0,5%-kal esett vissza a GDP!
6. Írod: "megint beszoptál valamit"! Csak hogy tudd: a multik csöcsét szopva vagyunk életben! Vagy sorold a magyar-nemzeti nagytőkések által működtetett termelő egységeket??
Arra nincs esze a Kisvasutasnak, hogy ebben az irányban fejlesszen, vagy a suk-sük haverjai ide fektessenek be! Már mikor megvette a RÁBÁ-t. Tele vagyunk RÁBA által gyártott masinákkal!
Lehet, hogy én beszoptam, de neked meg fingod nincs az egészről.
Irigyellek!
(A továbbképzés ajándék volt, használd egészséggel!)

élhetetlen 2017.03.08. 23:51:02

@conchita wurst: Na, ebbe ne menjünk bele, mert nem hiszem el, hogy ilyen hülye vagy, inkább csak erkölcstelen. Ne mond azt, hogy az EU határozza meg, hogy Magyarországon ki vehet földet kedvezményes hitelből, és ne mond, hogy a földalú támogatásnál ott van apró betűs záradékban, hogy gazdálkodni nem lehet abból a pénzből. Azt sem gondolhatod komolyan, hogy azok vettek lerobbant kastélyokat, akik nem tudták, hogy majd jön az ingyen pénz a felújításra. Na, maradj magadnak.

morph on deer 2017.03.08. 23:55:16

@conchita wurst:
"Valószínüleg támogatás nélkül nem vágnának bele a vállalkozók ezekbe a projektekbe, de ők ebben a világban élnek és nem ők hozzák a szabályokat."

Persze hogy nem ők hozzák!
A szomszédjuk hozza! A jóbarát!
Meg a kedves apósuk!
A fiuk, testvérük, férjük, apjuk!

A szabályokat ő hozza.
Dehogy a 'vállalkozók,' hova gondolsz!
Nem bizony!

conchita wurst 2017.03.08. 23:56:31

@élhetetlen: nem, azt nem az EU határozza meg, ki vehet földet kedvezményes hitelből, azt a hitelező határozza meg

de előbb földalapú támogatásról handabandáztál, az EUs találmány

Hórukk 2017.03.08. 23:58:42

Akinek ez az egész nem tetszik, az egy hasznos dolgot csinálhat: csak a jogszabályok által sújtott cégnél vásárol, a kedvezményezetteket pedig messze elkerüli.

conchita wurst 2017.03.08. 23:59:23

@villamos alóli kacaj nem mindig őszinte: 1. a kis cégeknek az életben nem ment olyan jól, mint most! Ők Orbán fő támogatói.

2. forrás?

3. forrás?

4. és?

5. lárifári

szedd már össze magad bazmeg

de let e ... 2017.03.08. 23:59:57

@felső határ nincs: Csak nem fizet adót ... hát itt lenne a bökkenő . A CBA egyébként ugyan olyan szart árul ( gyakran szarabbat) mint a nagy áruházláncok . A hasznot kimentik külföldre , adót sem nagyon fizetnek , a dolgozók sincsenek rendesen megfizetve stb . Szóval miért is kellene előnyben részesíteni ?

élhetetlen 2017.03.09. 00:02:33

@conchita wurst: "és ne mond, hogy a földalú támogatásnál ott van apró betűs záradékban, hogy gazdálkodni nem lehet abból a pénzből." Ez volt a handabanda? Felejts el.

MaxVaI BircaMan ELEMZÖ · http://www.bircahang.org 2017.03.09. 00:36:56

Nagyon helyes, hogy a nemzetközi karvalytőke előretolt bástyáit kiszekálják az országból.
Ezzel nőni fog a magyar GDP és szerintem mivel az az Orbán kormány teljesítménye, Orbán meg is érdemli, hogy jelentősen részesedjen a vagyona a magyar GDP növekedésből.

Mindenki megKurja a pecást 2017.03.09. 00:38:20

@conchita wurst: "1. a kis cégeknek az életben nem ment olyan jól, mint most! "
forrás?

morpho 2017.03.09. 02:17:16

Érdekes ez a fideszes kommentgyár. Itt csapatja egy pénzéhes vérgörény "felső határ nincs" nicknéven, aki amúgy szoci nyuggerek halálát kívánja. Ezért amúgy menjen a kurva anyjába! Majd eltűnik és valami rejtéses módon pár perc múlva feltűnik "conchita wurst" néven és folytatja ugyanazt a trágyazabálást! Nagyon jól nyomjátok sráco(ok) csak nehogy lehányjátok magatokat meló után!

balfaszcsaszar 2017.03.09. 02:19:59

@MaxVaI BircaMan ELEMZÖ: ez finom humor volt ertekelem. a faszos lany is te vagy? ha nem, akkor sorry, de kurvagyanus vagy az ostobenkosag vegett

kodacx 2017.03.09. 02:33:18

Ami a CBA-t illeti, LESZAROM a FRISSŐRT, meg a KASSZÁS ERZSIT, meg bárki azt vigyoroghat a pofámba, főműsoridőben bérelt méregdrága spottokon, amit csak akar, én nem azért fújok rájuk, nem azért vásároltunk és vásárolok ritkábban ott, mert FideSS környékiek a tulajok! Lófaxt!
Azért, mert én, a magyar vásárló, az elmúlt 8-10 évben, ha véletlenül romlott, lejárt élelmiszert vettem, másnapra penészes kenyeret, vagy rohadt gyümölcsöt, az vagy COOP volt, vagy CBA!!!
Azon kívül volt CBA dolgozó ismerősöm, nem egy, és első kézből kaptam a sztorikat, hogy NAAAAGY MAGYAR áruházlánc NAAAGY MAGYAR vezetősége hogyan is áll a kis magyar dolgozóihoz!
Gusztustalan, szarházi, mocskos állatok! Ahonnan külföldi multitól ilyeneket hallottam, ott már régen le lett cserélve a főnök!

Itt amúgy az ország, a vagyon, az EU-s pénzek SZÁNDÉKOS ELHERDÁLÁSA és ELLOPÁSA megy, (magán vagyonba, határon kívülre, offshore számlákra, haszontalan, túlárazott befektetésekbe...) és mintha gondosan figyelnének arra, hogy olyan dolgot még véletlenül se támogassanak, ami tényleg munkahelyeket teremt, valóban termelő ágazat, export képes, ami tényleg előreviszi az országot!
Támogassuk a xart, a gagyit, a rokont, a havert, a hülyét!
Építsünk stadionokat (halkan megjegyzem, Chileben mire is használták őket?!?), 40 cm-s kilátókat, kisvasutat b+, az ország közepébe, a semmi mellé, mert ott xarta ki a főnököt az anyja...támogassuk azt az üzletláncot, aki amúgy a legjobban megszopatja a magyarokat...
Mikor fog már nektek leesni, hogy Vitya és a bandája mire készíti elő a terepet?!

NemNick 2017.03.09. 03:20:01

Tudjátok, kedves @Maxval, @Conchita de elsősorban @felsőhatár kommenttársak: voltak már idők, mikor jelszóosztogató, a propagandát mindenféle kritika nélkül visszaöklendező barmok (=hozzátok hasonlók) tobzódtak ebben az országban.
Nos, legutóbb azt szocializmusnak hívták. A kommunizmust építettük vele.
És akkor a boltokban nem áru volt, hanem hiány. Nem minőség, hanem mennyiség. Nem választék, hanem a vevő kiutálása.
Látszik, hogy nektek ez hiányzik, ezt szeretnétek.
De én meg nem.
A Ti érdeketekben remélem, csak úgy tesztek, mint akik el is hiszik ezt a nyomorult hazudozást, mikor gazdáitok pofátlan, rövidlátó, önző és cinikus húzásait éltetve, bután, de nagy hangon randalíroztok itt. Is.
Tételesen lehetne cáfolni azt a hagymázas álomvilágot, amit idehánytok, de kár belétek a szó.
Csak döbbenetes látni, hogy a gumigerincű szervilizmus hogyan párzik a dohszagú sötétséggel és nemzi a fajtátokat, az agyatlan de nagyszájú narancstrollokat.
Én a helyetekben szégyenleném magam.
És nem azért, mert vakbuzgón rajongtok valakiért. Megesik. Hiszen rokonszenves, jó kiállású, vicceskedő, stílusos a vezíretek - és kellő létszámú, jól fizetett agit. prop. osztály gondoskodik minden jelentős területén a közéletnek arról, hogy a felszínes látszat ez is maradjon. (De erről ti tudnátok mesélni, érzésem szerint)
És hogy a fenti felsorolásban halmozósó idézőjelek ne látszódjanak.
Hanem mert minden megmozdulásotokkal tagadjátok azokat az értékeket, amiért az elmúlt lassan harminc évben dolgoztunk mi, akik dolgozunk, és ami miatt egyáltalán volt ez a rendszerváltásnak nevezett fos.
Minden betűvel, amit leírtok, erre emlékeztettek.
Hogy a szellem napvilága nem hogy nem ragyog minden ház ablakán, hanem a sötétség terjeszkedik egyre.
Hogy nem volt itt tiszta lap, és nem volt itt felelősségre vonás, csak nyomorult megalkuvás.
Hogy nekünk, aki akkor jobbat, szebbet, élhetőbbet akartunk, nekünk van még dolgunk, befejezetlen feladatunk...

2017.03.09. 03:30:34

@morph on deer: szóval szerinted a multik adómentessége meg a polcpénz meg legalja minőségű árucikkek az tisztességes verseny, libsi vagy, értjük

2017.03.09. 03:32:27

@halaloszto: "hogy is hívták azt a rendszert, ahol nem volt verseny?" - mszp-szdsz kormány

2017.03.09. 03:37:27

@halaloszto: nekem mindegy, az országnak nem mindegy.

"ki a faszomat érdekel hogy magyar vagy külföldi?" - titeket, ballibeket. ha magyar, akkor fújoljátok és ellehetetlenítitek, ha külföldi akkor tapsoltok neki és támogatjátok.

2017.03.09. 05:39:48

Nem szeretem a multikat, de CBA-ba be se teszem a lábamat. Aldi, Lidl, Tesco, de utóbbiból csak tartós élelmiszert veszek. Meg piac, hentes. De CBA soha.

halaloszto 2017.03.09. 07:07:38

@aleksz róz: honnan tudod ilyen jól? itt élsz évek óta?

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.03.09. 08:06:11

@conchita wurst:
2. Ha dolgoznál, tudnád.
3. Te írtad, a " " jel azt jelenti, hogy idéztem.
4. Melyik nagyobb:
a) ha valaki a 4/4-ből, 3/4-et termel
b) ha valaki 4/4-ből, 1/4-et?.........a jövő hétig gondolkodhatsz.
5. Lári-fárinak is hívhatod, attól ezek még tények.
Ha nem hordanád az agyad folyton az orbáni mosodába és olvasnál (hallgatnál) jobb oldali (nem ballibsi-sorosbérenc) gazdasági szakembereket, nem lennél ilyen beszűkült!
Egyébként: a bazmeg az nem tudom mi.
A: bazdmeg azt tudom mi, de vélem, hogy nem erre gondoltál, mert azt nem venném jó néven.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.09. 08:07:43

@conchita wurst: Magyarország annyira jó pozíciót harcolt ki az EUs pénzesbödön mellett, hogy csak kicsit kap kevesebbet a közösből, mint az előző 7 évben.
Persze ennek a pénznek a többsége is felesleges projektekre és politikusok zsebébe megy...

A Fidesz szavazói voltak a legöregebbek a szocikkal holtversenyben már 2014-ben is. 30 év alatt a kutyát se érdekli, még a fizetett önkénteseik közül is sokan inkább a Jobbikra szavaznak vagy senkire...

Szerinted tényleg nagy teljesítmény, hogy a világgazdasági fellendülés idején beindult a gazdaság, csak kicsit marad le a növekedés a régiós átlagtól, de sikerült a nyugdíjra félretett pénzeket teljesen felélni és soha nem volt ennyire magas forintban kifejezve az államadósság?

Ha egy multi tiltott állami támogatást kap, akkor a magyar vetélytárs vagy a magyar állam miért nem jelenti fel az EU-nál?

Az olasz sajtkészítő és a francia borász minőséget termel, amit külföldön is ismernek és megvesznek, ez a magyar termékekről nem mondható el. A magyar borászatok felszereltsége mostanában kezdi elérni a 90-es évek színvonalát...

Indriq 2017.03.09. 08:09:21

@aleksz róz: komolyan éjjel 4kor valaki megállíthatatlan készséget érez blogba írni? (Azt hittem 8 órás állás a bérkommentelés is)

Az ilyen felso jatar nincs meg conchita wurstöknek üzenem, hogy ennél profibban kéne ezt csinálni, olvassatok orosz útmutatókat a megfelelő bérkomment stratégiákhoz, mert amit most csináltok az szar és kontraproduktív.

mojszipupi 2017.03.09. 08:14:55

Hála az égnek egy röpke út Szlovákia, német diszkontokkal tele a határ túoldalán több átkelőnél is :D ismét egy okos nagymagyar ötlet a fidesztől

A másik pedig, hogy én örülök, hogy így vergődik már a fidesz maffia. És ami a legjobb ebben a javaslatban, hogy saját választóinak agyát is basszák fel az ilyen javaslatokkal, ugyanis a senki nem akar újra áfész okban vásárolni amik kizárólag Mészáros-Orbán terményeit és termékeit árulják sokszoros áron, mint európában bárhol. Úgyhogy ez egy jó törvényjavaslat. Az ilyenek szoktak lavinákat indítani. Ez a törvény durva beavatkozás lenne magántulajdonba, üzletmentbe, személyiségi jogokba és még sorolhatnám. Jó látni, hogy teljesen megőrült a fidesz vezetése. A nagy bukások előtt szoktak hasonlóan agyatlan dolgok történni egy országban

ob.szerver 2017.03.09. 08:46:12

Ha egy kiskereskedelmi hálózat nyíltan beszáll a politikába, akkor azokat a vevőit elveszíti, akik a másik oldalon állnak. Ez nyilvánvalóan nem lehet érdeke, de ha ezt mégis megteszi, akkor úgy gondolja, hogy a kiesett forgalomnál és haszonnál többet hoz neki, ha a hatalom piacellenes intézkedésekkel támogatja, vagy esetleg szemet huny a törvénytelenségei felett. A CBA esetében mindkét motiváció fennáll.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2017.03.09. 08:46:49

@felső határ nincs: Most szerinted a jelenlegi elit melyik tagja húzza felfelés a magyarokat? Mészáros Lölő aki 2010 előtt egy 200. nimand gázszerelő volt? Garancsi, Szíjj, esetleg a gravitációt is kikapcsolni képes Széles Gábor? Mesélj csak kicsi rigó, hallgatlak.
Szidhatja mindenki Gyurcsányt, hogy Apró Piroska segítségével érte el azt amit, de azt ne felejtsétek el, hogy a megszerzett gyárakat működtetni is kell, Gyurcsány pedig a gyárak megszerzése után nyereségesen működtette azokat.
Nem tudom, hogy a nemzethy gázszerelő sikeresen tudná-e működtetni a megszerzett javait, ha nem állna mögötte személyesen OGV, és tisztességes piaci versenyben kellene talpon maradnia.

Magentax 2017.03.09. 09:06:16

@felső határ nincs: persze, franchise-ban nyomja, hogy a tényleges láncok ellen hozott szankciók alól ki tudjon bújni.
Amúgy eddig akárhányszor ráfanyalodtam valamelyik üzletükre, rossz minőségű, rohadt, romlott termékek nulla választék.
Minél inkább nyomatják őket, annál inkább máshová megyek - és ezzel nem vagyok egyedül.

konrada 2017.03.09. 09:07:25

@The Ghost Wolf:
...biztos így volt.
...csak valahogy kevés Gyurcsány volt, annál több olyan vörös privatizátor, akik hozzá hasonlóan fillérekért vásároltak fel iparágakat, viszont ahhoz képest pénzért adták el azok piacait.
...s így a termelés visszaesésével - a külföldi tulajdonú szolgáltatócégek térnyerésével spirálban, meredeken csökkentek a munkahelyek száma, viszont még meredekebben nőtt az eladósodottság....

RHalacska 2017.03.09. 09:15:17

@felső határ nincs: Magyarázd már el mi az, hogy kilopják a profitot? Mit kellene csinálnia? Ha Te befektetsz Romániában, és a megtérülést remélsz, akkor is haza fogod hozni ide a profitot, amiből évek alatt térül csak meg a befektetés.
Ellenben, remélem, hogy Te egyszer sem tetted ki a lábadat az országból, mert akkor Te is kivitted a profitot az országból. Meg zárassuk be az összes utazási irodát, aki külföldi nyaralást árul, mert ők is kiviszik a pénzt az országból.
Gondolkodj már egy kicsit, ha nem jönnek ide tőkeerős külföldi cégek, semmi nem fog épülni, működni rendesen, ahogyan a szocializmusban sem működött.

Netuddki. 2017.03.09. 09:20:20

Na, ostobenkó fidesztrollok, így "forgatja vissza a nyereséget" a kedvenc csapatotok:
fenysebesseg.hu/2017/03/06/orbanek-mar-menekitik-a-penzt/

konrada 2017.03.09. 09:24:09

@Magentax:
A nagy lófüttyöt!
...szerinted kinek kellene saját tulajdonba a munkáslakótepek 100-200 nm-es lerobbant ABC-i, belvárosok lerobbant bérházainak aljában a két sorból álló kisboltok, külvárosok, kisfaluk kényszerátépített családi házaiból kialakított boltocskák????
...csak azoknak a régi kereskedőknek, akik abból éppen hogy megélnek, s csak azért mentek bele a francshise-ba, mert a nagykereskedők az ő forgalmukhoz gyakorlatilag nem adnak nagybani kedvezményt, így már annyival drágábbnak kellene lenniük, hogy a maradék vevőiket is elvesztenék. ...de fejlesztésre már így se jut.

....teszem hozzá: aki a CBA-kat miattuk fikázza, jól teszi - de nézze meg a nagy láncok (Lidl, Aldi, Tesco, Auchan...) hasonló adottságú - ti. kisvásárló erejű környéken lévő kis méretű boltjait, és nem fog különbséget látni.

...igaz azért, mert kitolta a világból a banyatankját, vagy a babakocsit, vagy a pipától, mert a főnökének azt mondta, hogy kiugrik a boltba, de már napok óta gyalogol, hogy ilyent találjon megvenni a parizeres zsemléjét...

...persze eljön egyszer az a világ is, amikor az ilyen kisboltok eltűnnek, mert 80 éves nénikék is beülnek rozzant autóikba, hogy kibumlizzanak a külvárosba, (vagy a járásközpontba) megvenni a csirkenyakat, de én nem várom igazán, mert így is pont elég nagy a dugó, és kevés a parkolóhely...
...inkább legyen meg nekik a sarki csótányos, én meg ott vásárlok, ahol jól esik, mert van rá pénzem....

2017.03.09. 09:30:22

@Indriq: nem tudom hallottál-e már róla, de nem mindenki reggel 8-ra jár dolgozni, papám :-D
nekem meg az a furcsa, hogy reggel beérve a munkába első dolgod a kommentelgetés.

Győző Zakariás 2017.03.09. 09:31:33

@felső határ nincs: Ja ezt az MSZMP Központi Bizottsága javasolta. Süket kommunista.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.09. 09:34:56

Indul újra a hazi kis abszurd. Jönnek a fideszesek és védenek egy... boltot. Ahogy védik Paks 2-t, vagy éppen az olimpiát, ha azt követeli meg a párt, mellyel ugye egy az útjuk, mint Kádár apjuk alatt. Tényleg kérdezem, hogy mitől nem komcsi párt a fidesz? A működése, a kommunikációja / retorikája, a hatalomkoncentráció mint a múlt rendszert idézi.

konrada 2017.03.09. 09:51:39

@RHalacska:
Igazad van. Nem kilopja a profitot, az jár neki.
...csak kiviszi a gazdaságból.
Ami addig nem is baj, míg azzal munkahelyet teremt, felesleges kapacitásokat köt le, hazai alapanyagokat használ fel, és az így megtermelt értéket más piacon értékesíti.

...de a kereskedelem nem ilyen. Az a szükségleteket szolgálja ki, így a benne dolgozók egyébként is ott dolgoznának - felesleges kapacitás nincs. Árut nem termel, a megtermeltet értékesíti szükségletek szerint. ...viszont a tulajdonosi viszonytól függően alapvetően azt a terméket próbálja értékesíteni, amelyet gyártóüzemei (ha vannak ilyenek) állítanak elő.
Egy belpiacos cégnél ez általában a hazai ipar terméke, de egy külpiacosnál....
no így kerül német margarin, sonka, francia sajt, angol fagyasztott krumpli a tömegtermékek polcaira...
...ami egyébként a tulajdonos szempontjából jó. ...de a piacnak - melynek disznókat, marhákat, baromfikat kell kényszervágnia, földeket kell parlagon hagynia, gyártóüzemeket bezárnia, és így tízezreket az utcára tennie, úgy hogy azok adójjának beszedése helyett segélyeket kell kiosztani, messze nem....
....hogy érzékeltessem: nem mindenkinek mindegy, hogy a ..sz melyik végén van....

J.R. Ewing 2017.03.09. 09:59:33

Multi-simogató tetvek vagytok !

RHalacska 2017.03.09. 10:00:02

@konrada: A profit - a megtermelt nyereség - az jár a tulajdonosoknak, függetlenül attól, hogy mit csinál vele. Van aki visszaforgatja a vállalkozásba, van aki kiveszi - lásd Mészáros Lőrinc és társai idei kivétele - ezt a tulajdonosok döntik el. Önmagában a profit nem teremt új munkahelyet. Magyarországon a CBA az aki a legtöbb sajátmárkás termékét külföldön gyártatja. Amikor vásárolok, meg szoktam nézni hol készült, és pl a Tesco nál elég sok magyar cégnévvel találkozom. Mi vásárlók is rá tudjuk venni a boltokat, hogy magyar terméket forgalmazzanak attól függetlenül, hogy kinek a tulajdonában vannak, ha azt keressük.
Egyébként melyik magyar vállalkozó fektetett be az utóbbi időben Magyarországon? Létesített gyárat, üzemet, teremtett munkahelyet nagy volumenben? mondjuk 200 munkahely felett? Mert én nem halottam, csak azt, hogy külföldiek építenek.
Egyébként meg az a baj, hogy megint megvan az ellenség aki ellen harcolni kell. Mert ez a mai magyar politika, valaki ellen harcolni kell. Szánalmas.

Netuddki. 2017.03.09. 10:55:19

@J.R. Ewing: Tolvajfideszsimogató mocsok vagy.

Egéridomár 2017.03.09. 12:06:20

@RHalacska:
te pedig csak egy fideszes, azaz mindennek a legalja

Egéridomár 2017.03.09. 12:08:28

@RHalacska: Bocsi, nem neked ment :) Egyel feletted annak a retardált @J.R. Ewing-nak

bebe tv 2017.03.09. 12:08:30

J.R.Ewing

Az a nagy bajod, hogy fogalmad sincs a kereskedelemről. Lázár zsoké mióta kereskedő neked? Megfordította a Baldauf-al együtt a volt ABC nevét CBA-ra és kaszál azon, hogy tőlük kell vásárolni a franchise partnereknek. Így nem csoda, hogy minden termékük 20-25 %-al drágább a többi diszkont láncénál. Lehet, hogy a Real Felcsútnak csurgatott TAO pénzt kéne valahogy növeltetni. Egyébként én nem csodálkozom már semmin amióta egy járási bajnokságban focizgató és nevelkedett ember a szegény ország teljhatalmú ura. Mentálisan reparálásra szorulna szegény.

HaD 2017.03.09. 12:19:16

Kezdeném azzal hogy rendszeresen járok Au.-ba vásárolni. A termékek valóban jobbak. Ahány bolt(Hofer(Aldi)/Lidl/Spaar/Merkur) annyi akció és így olcsóbb is a fogyasztói kosár. A nevezett MULTIK rendszeresen kifüggesztik ha egy árut az AGES(magyar ÁNTSZ)visszahív. Megéztem vagy 10 éve hogy az osztrák élelmiszer felügyelet milyen normákat alkalmaz(KÖTELEZŐ)és ugyanabban a szekcióban a magyar. Na azóta járok Au.-ba vásárolni:)

HaD 2017.03.09. 12:29:23

@HaD: ..ja még valami. Ha már protekcionizmus a téma akkor csak két megjegyzés. 1.) Az a rendszer amely Mo.-on uralkodik,hogy kiemelt "beszállítói" vannak a kormánynak az egy nyilvános korrupt eljárás és protekcionista. Naponta 20x megy a TEVA reklám hogy az "övék olcsóbb". Na már most ez attól olcsóbb(a gyógyszerészt kell csak megkérdezni) hogy egyrészt koppintás,de ami a lényeg hogy az "övét" a TB támogatja míg mondjuk a nem "kincstárit" azt nem támogatja. Mindezt az adófizetők pénzéből! Valszeg villámgyorsan meg lehetne nézni hogy a TEVA milyen alapon oszt vissza. Mondjuk a zsidó tulajok kivesznek nyereséget majd egy ciprusi számláról átutalják egy szintén ciprusi(orosz tulajdonú)bankon belül...onnan meg sutty mehet ahová akar...az hogy a focit is támogatják az csak elterelő hadművelet...gumicica. mellesleg a legnagyobb monopoliumra hajtó "tőkéselvtárs" ma magyarországon az csányi kolléga aki a demján kollégával(KISZ titkára volt demjánnak) anno 40% kamatokkal tették tönkre a magyar ipart és mezőgazdaságot a rendszerváltás után megalapozva a privatizációt amelynek pedig matolcsi elvtárs volt a kormánybiztosa. Ezt a kis vagyonos réteget kellene még felszínen tartani mert "magyarok"...GRATULA!!!

HaD 2017.03.09. 12:33:35

@HaD: 2.) Amúgy meg vissza kellene tolni a pcsába az ejunak(az a szemét ballibes qva anyjukat ezeknek) a pénzt amit az emút 20 évben felmarkolt a haza és visszakéredzkedni a szu-ba:) elvtársak

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.09. 12:35:09

@HaD: "olcsóbb is a fogyasztói kosár"

Az osztrákoknál 10% az élelmiszereken az ÁFA.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.03.09. 12:45:01

Mao Csútung sörhasába
Megint túlömlött a pálesz,
S ha a birkanép nem kába,
Forradalom holnap má' lesz.

(ne legyen igazam!)

2017.03.09. 13:53:46

@felső határ nincs: "A magyar vállalkozó a tőkéjét jellemzően itthon forgatja vissza, mert ez neki az egyszerübb."
Baromság. A multik a legnagyobb visszaforgatók az országban.

De magyarázd már el légy szíves, hogy ha a külföldi kiviszi a pénzt, mégis hogyan tud jobb minőségű élelmiszereket árulni és magasabb bérért dolgoztatni az alkalmazottait, mindezt kulturáltabb környezetben, mint a pénzt állítólag visszaforgató CBA-k, ahol szar minőségű élelmiszereket, sokszor gusztustalan környezetben, éhbérért foglalkoztatott alkalmazottakkal árulnak.
És ilyen szempontból tök mindegy, hogy a cég saját üzlete vagy franchise, mert utóbbinál is a cég által megadott szabályok szerint kell működni.

Az állam rohadtul ne szóljon bele ilyen szinten a piac működésébe, majd a piac szabályozza magát, és pusztulni fog a férgese.

BéLóg 2017.03.09. 13:55:57

Aztat azért megmondhatná nekem néhány okostojás, hogy lehet az, ha már nem lehet kilopni a húsgombóclevesporból a húsgombócot, szóval hogy lehet hogy azonos (és nem hamisítható) termékek esetében a drága, faszául működő multi kábé DUPLAÁRON adja a terméket? Hát ABBÓL aztán juthat erre is meg arra is. De az is rettentő érdekes, hogy lehet hogy ezek a termékek más-más címkével (pl. saját márka), de MINDEN multinál azonosan duplaárúak?
Elég csak 250 kilométert utazni. A nyugati határon az emberek már régóta a sógoroknál veszik meg az árut, mert olcsóbb!
Ja és biztos azért, mert mi itt jobban keresünk mint a hüjje nyugati.
Ja nem.
Vagyis a multi átbaxási arány nem másfél-duplája, hanem három, négyszerese.

konrada 2017.03.09. 14:13:01

@Ylim:
...mit forgtat vissza egy Tesco, Aldi, Auchan...?

morph on deer 2017.03.09. 14:21:47

@mojszipupi:
"Ez a törvény durva beavatkozás lenne.."
Nem 'lenne', hanem 'lesz'!
A nemzet fő- sőt: legfőbb spermája nem hagyja annyiban!
Tudod, "...akkor Lovasberényig!"

nu pagagyí 2017.03.09. 14:43:23

Hányingerem van ettől a kormánytól.

morph on deer 2017.03.09. 14:44:53

@aleksz róz:
"libsi vagy, értjük"

Te meg a jelek szerint simán hülye, mert talán még az orbáni szintet sem éred el!

"szóval szerinted a multik adómentessége..."
- Kitől is kapták, balf@szka?

" ... meg legalja minőségű árucikkek ..."
- Például?
- Ne vegyél olyat! Ma még megteheted, hogy választasz - ha a törvény "sikeres" lesz, már nem!

A legszebb azért mégis csak az, hogy azok a "legalja minőségű árucikkek" még mindig jobbak, mint a CBA ban.
Nem gondolod, hogy ez azért elég gyászos?

"...az tisztességes verseny,"

Az bizony! Ugyanolyan, mint a Mészáros&Mészáros útépítési "versenyei", vagy Andy Vajna kaszinóüzemeltetési "versenye" - ahol még azt sem teheted meg, hogy máshoz mész, ha nem tetszik!

Tudod, ez a közismert "felcsúti stílúsú verseny" ahol mindig biztosan lehet tudni, "ki nyer ma?"
Tán csak az a kérdés, "ma éppen mit nyert "L. Mészáros" versenyző...

"..libsi vagy, értjük"

-Az "értjük" azért erős túlzás, már túlmegy minden határon, nem gondolod?

nu pagagyí 2017.03.09. 14:46:53

@BéLóg: Azért olcsóbb a sógoroknál, mert nincs náluk világrekord Áfa, meg egy csomó sunyi különadó. Amúgy a CBA is pont ugyanazt a levesport árulja csak bejelentetlen dolgozókkal, kaotikus berendezéssel, vevőriasztó kinézettel és persze drágábban.

Tökönrúgott Feleségek 2017.03.09. 14:53:01

@felső határ nincs: Akkor is ez volt a véleményed, amikor pár éve a Fidesz Simort meg néhány MSZP-st támadott azzal, hogy "off-shore lovagok"?

user friendly 2017.03.09. 14:56:10

@BéLóg: ha a húsgombóclevesben nincs húsgombóc, azt max egyszer veszed meg és soha többet.ez kb ennyi. de a levespornak nincs semmi köze a kereskedőhöz. ugyanazt a szart kapod a cba-ban vagy akármelyik sarki kisboltban is.

nu pagagyí 2017.03.09. 14:58:30

@konrada: A visszaforgatás beruházást jelent elsősorban. Szerintem a külföldi láncok aktívabban építik a boltjaikat, tehát többet is forgatnak vissza az értékesítés hasznából. A kormány viszont el óhajtja lopni a nyereségüket, hogy átpasszolja a kizárólag seggnyalásban vitézkedő, üzleti véna nélküli CBA-s szerencselovagoknak. Mellesleg a piacképes magyar árukat forgalmazzák a multik és részt vesznek azok exportjában a lánchoz tartozó külföldi üzleteik révén.

2017.03.09. 15:06:28

@morph on deer: nem érdekel, kitől kapták, nem értek vele egyet. de hát ezt egy magadfajta gondolkodásra képtelen pártkatonának hiába magyaráznám

és nem is veszek olyat. de nem mindenkinek adott a választás lehetősége

de, gondolom, nagyon gyászos. csak én tudok rendszerben gondolkodni, te meg nem.

hát pont ezt mondom, libsi vagy, neked ez a tisztességes verseny, értjük

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2017.03.09. 15:16:52

@konrada: Például ezek a mocskos multik képesek egy re több áruházat nyitni, és ezekben az áruházakban képesek magyar munkávállalókat alkalmazni...

user friendly 2017.03.09. 15:32:56

@The Ghost Wolf: és kennyt is megölték a rohadékok! :)

konrada 2017.03.09. 15:33:43

@nu pagagyí:
...hát ha az a visszaforgatás, hogy a haszonból terjeszkednek, hogy mégtöbb haszont hozzon a tulajdonosainak, az még mindig csak azt jelenti, hogy a piacot fölözik le.
Ugyanis a piacot nem ők teremtik meg. Magyarán: azok a munkavállalók addig is dolgoztak a kereskedelemben, így új munkahelyet nem teremt. (Legfeljebb csökkent, hiszen nagyobb egységben kevesebb munkaerő kell ugyanakkora forgalomhoz....)

...de mint írtam, nekem nem ezzel van a bajom, csak azoknak a hozzáállásával, akik agyát elönti a gyűlölet, és az alapvető közgazdasági ismeretekkel sincsenek tisztában.
(...s ezt az igazságot nem zorbán találta ki: a német vásárlók például messze elkerülték az expandáló Vallmarkot, de az amcsik is a Tescot, mert tudják, hogy a hazai piac hazai termékek vásárlával biztosítják a saját jólétüket is.
...s fel se merül bennük, hogy hát pont úgy nyaral a Bahamákon az ő kapitalistája is, mint a másik országé. ...mert tudják, amikor pont nem nyaral, akkor otthon költ...)

felső határ nincs 2017.03.09. 15:50:26

@konrada: 'elkerülték az expandáló Vallmarkot, de az amcsik is a Tescot, mert tudják, hogy a hazai piac hazai termékek vásárlával biztosítják a saját jólétüket is.
...s fel se merül bennük, hogy hát pont úgy nyaral a Bahamákon az ő kapitalistája is, mint a másik országé. ...mert tudják, amikor pont nem nyaral, akkor otthon költ...'

- ezt a magyarok is így gondolják, kivéve a nemzetközi világpolgár proletárokat. Belőlük azonban kevés van, és egyre kevesebb is lesz mert Magyarország napról napra erősebb.

Orbán tudja, hogy a gyerek olyan, mint a gyümölcs: tömegben romlik. Ezért a gennyes fekélyektől csírájában szabadul meg az ország.

Gyorgy Nagy 2017.03.09. 16:54:46

A CBA egy rakás SZAR. Drága a sortiment gyenge udvariatlanok.Nagyon sok ismerős bojkottálja ezek miatt is őket.

BéLóg 2017.03.10. 13:54:16

@nu pagagyí: Hát, meg fox lepődni, de a 27% ÁFA az pontosan 2%-kal magasabb mint az EU vagy 15 országában alkalmazott 25%-os.
Ami ugye azt jelenti, hogy egy 100 Ft NETTÓ árú izé náluk 125, nálunk meg 127 (százhuszonhét!) forintba kerül.
Hát, biztos ez felel a drágaságért.
Miközben a magyar nemzeti sport az adócsalás, a zsebbe fizetett pénz.
Az ÁFA azért zseniális adó, mert nem lehet kikerülni, aki többet fogyaszt többet is fizet, pláne aki meg tudja venni a pikkszalámit szintén többet fizet mint a parizeres.
De visszatérve a lényeghez, semmilyen áfa különbözet nem indokolja a másfélszeres, sőt dupla árakat, miközben a magyar, cseh, szlovák, lengyel, román mondjuk a FELÉT keresi annak mint a labanc vagy a német vagy a brittt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.10. 14:02:43

@BéLóg: Ausztriában 10% az élelmiszer ÁFÁ-ja.

Itt 1000 forintért 787 Ft értékű árut kapsz.
Ausztriában1000 forintért 909 Ft értékű árut kapsz.

"Az ÁFA azért zseniális adó, mert nem lehet kikerülni, aki többet fogyaszt többet is fizet"

A szegény emberek gyakori tévedése ez. A gazdagok nem fizetnek ÁFÁ-t, mindent céges számlára vesznek.

BéLóg 2017.03.10. 14:25:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ausztriában 20% az az adó ami nálunk 27%
Vannak kedvezményes adózásúak, ezek ott 10%-osak, nálunk 18% vagy 5%.
Itt egy áttekintés.
hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81ltal%C3%A1nos_forgalmi_ad%C3%B3

Ezen kívül ott mindenki fizet SZJA-t meg TB-t, míg minálunk a többség nem.

De semmi nem magyrázza azt, hogyan lehet nálunk UGYANAZ a termék (például paradicsom, ami a Spanyoloktól vagy Egyiptomból vagy Marokkóból vagy Izraelből, stb.) jön náluk átszámítva X Ft nálunk meg 1.5X vagy sokszor 2X.
Ezt nem tudod kimagyarázni, mert ezt nem lehet.
Ide szart hoznak és nem csak kajából, hanem vegyszerekből vagy illatszerekből is ÉS még drágábban is adják őket.
Megtehetik, mert KAPITALIZMUS van és minden annyit ér aminnyiért megveszik.
Azt kell az emberek fejében helyretenni, hogy ezt ne hagyja.
süti beállítások módosítása