B1 blogcsalád



Közpénzen újítják fel Mészáros Lőrinc tévéjének új székházát

2017. január 04. - nickgrabowszki

Úgy kezdődött, hogy 2009-ben a Fidesz nyomására az akkori köztévé megszüntette Gyárfás Tamás Napkeltéjének sugárzását.naptv.jpeg

Ez még 2009-ben történt, arra lehetett számítani, hogy Gyárfást - mint ez előző kormányok kegyeltjét - a Fidesz választási győzelme után minden érdekeltségétől megfosztják.

De nem ez történt. Orbán felismerte, hogy Gyárfás nemzetközi kapcsolatrendszere neki még aranyat érhet, segíthet neki még akár az olimpiát is elnyerni, de vizes vébét mindenképpen, ezért meghagyta az úszóelnökség élén (amíg aztán a versenyzők 2016-ban föl nem lázadtak ellene).

2012-ben még ki is tüntette a Fidesz. Ez annyira váratlanul ért mindenkit még a kormánykörökben is, hogy Balog miniszter például azt hitte, Gyárfást utálni kell, ezért még a kézfogását is elutasította.

De Gyárfás beépül a Nemzeti Együttműködés Rendszerébe. A Magyar Úszószövetség elnöke maradt, a nemzetközi szövetségek tett szert komoly szerepre, elhozta a vizes vébét, társelnöke lehetett a szervezőbizottságnak.

De tévéje már nem lehetett.

Az Angol utca székház meg ott állt üresen, kihasználatlanul, lassan lerongyolódva. Senki nem volt, aki hirdetési felületért cserébe felújítsa.

Mígnem a vizes vébé szervezőbizottsága már nem fért el az úszószövetség margitszigeti székházában. Gyárfás meg felajánlotta az Angol utcai épületet.

  • 1 forintért.
  • Ő csak ajánlatot tett, nem tehet róla, hogy el is fogadták.
  • A felújítás egyáltalán nem volt feltétel. 
  • Csak éppen benne volt a szerződésben, hogy a bérlőnek ez jogában áll.

Majd az történt, hogy Széles Gábor meg akart szabadulni a tévéjétől, és felajánlotta Orbán Viktornak, vegye meg vagy vetesse meg valakivel, mert különben bezárja.

Ez akkor történt, amikor

  1. a Simicska-birodalom már szembefordult a Fidesszel,
  2. a korábban közmédiának nevezett kormánypropagandáról kiderült, nem képes megállítani a Fidesz lecsúszását,
  3. a Habony-Rogán-Vajna médiabirodalom meg már kezdett túl hatalmasnak tűnni.

Így hát Mészáros Lőrinc értesült arról, hogy

ő most már médiatulajdonos is szeretne lenni:

Bayer Zsolt fizetésének felét valakinek ki kell fizetnie, különben még megharagszik.

Ez rendben is volt így. Az a pénz úgyse a Lőrincé, ha valaki kér tőle egy szívességet, ő nem tud ellentmondani.

A probléma csak az volt, hogy az Echo TV-nek nem volt hol laknia. A Széles-birodalom Thököly úti épületéből költöznie kell, ha már nem oda tartozik.

Még szerencse, hogy ott volt éppen Gyárfás Tamásnak ez az üresen álló épülete, amiben korábban is tévé üzemelt. És Mészáros, meg Gyárfás kezet is fogott arra, hogy a továbbiakban majd az Echo TV dolgozik az Angul utca épületből. (Ezt a felcsúti polgármester maga mondta el a Demokratának.)

További szerencse, hogy az állam a vizes vébé már 100 milliárd forintot meghaladó költségvetéséből felújítja az épületet.

Igazi win-win szituáció. Az összes résztvevő jól járt.

  • Széles megszabadult a veszteséges tévéjétől
  • Mészárosnak lett egy tévéje és hozzá székháza. A pénz meg, amit rájuk költ, úgyse volt soha az övé.
  • Gyárfás emelt áron tudja eladni az állam által felújított épületet.

A probléma csak az, hogy Gyárfás a felújításért cserébe azt ígérte a bérlőnek, hogy a szervezőbizottság 250 embere 2017 végéig használhatja az épületet, addig nem adja el, és nem adja ki másnak sem.

És most mégis eladta.

A kérdés csak, milyen határidővel. Eltolják-e az Echo TV költözését jövőre, vagy a szervezőbizottságnak kell másik épületet keresni?

De semmi gond, ha azt is fel kell újítani. A pénz nem számít.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr5912096477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.01.04. 16:18:04

"2009-ben a Fidesz nyomására az akkori köztévé megszüntette Gyárfás Tamás Napkeltéjének sugárzását."

Hiába na Orbán már ellenzékből is kézivezérelte az akkori kormánypárti médiát.

Várható egyébként egy poszt arról, hogy hazudtatok reggel éjjel meg este?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.04. 20:59:42

Nem értem, miért adta el az Echo tévét. Ha veszteséges, akkor be kell zárni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.04. 21:02:14

@eßemfaßom meg áll: Tudvalevő volt, hogy nyerni fog a fideSS. Még nem állt fel az új kormány, a köztévé már átalakult fuideSS szócsővé. Teljesen hihető, hogy már 2009-ben, érezvén az új idők szelét az orbán kedvére tettek.

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.01.05. 17:45:42

Most már csak a szerződéseket kellene belinkelni, hogy biztos lehessek benne hogy nem hazudtok.

blasiuss 2017.01.05. 18:07:49

Olvasmányos cikk. Csak tudnám, mikor szoknak végre rá a különböző önjelölt zugfirkászok, vagy épp kilóra megvettek, hogy a feltevéseket ne tényként kezeljék. Így, hiteltelen.

igazi hős 2017.01.05. 19:23:59

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Ez az érv csak az ellenzéki médiára vonatkozik, te kis buta!